In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Klinkt niet best. Ik vind het zoieso wel vaag dat je de powerbutton 3-4 seconden moet ingedrukt houden (ik althans).-Klimaks- schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:18:
Ik heb hier toch een serieus probleem:![]()
Als hij lang heeft afgestaan, kan ik 10 min op de powerknop duwen, maar springt hij niet op. Na een 20-tal keer proberen uiteindelijk wel. Als ik hem hierna terug afzet en direct hierna terug opzet is dit geen probleem. Laat ik hem een uurtje ofwat liggen, is het starten weer een pain in the ass.![]()
Kapuut ?
O, wel een firmware update ...marco_sire schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:26:
[...]
dus nu heb je een polsbandje er aan![]()
jij had toch ook dat 'batterij-probleem'?? heb je gelezen dat dat met een firmware-update op te lossen is.
Beetje jammer dat ik nu geen pc meer heb (sinds zaterdag
I got a problem-solver and its name is revolver
Zijn alle europese versie niet met de laatste versie 6.0 uitgerust?Dethroned schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:47:
[...]
Klinkt niet best. Ik vind het zoieso wel vaag dat je de powerbutton 3-4 seconden moet ingedrukt houden (ik althans).
[...]
O, wel een firmware update ...
Beetje jammer dat ik nu geen pc meer heb (sinds zaterdag)
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Your battery is fully charged it just won't always show full. As for the touchpad, it is something you'll have to live with until the bug fix is released.
Vrij vertaald:
Je batterij is volledig opgeladen hij laat het alleen niet altijd zien dat die vol is. Wat betreft de touchpad, dat is iets waar je mee zal moeten leven totdat de volgende firmware update uit is.
Denk dat diegene het een beetje ongelukkig heeft neergezet, maar wat voor de touchpad geldt zal ook voor de batterij indicator gelden. Wachten op een nieuwe firmware update dus (blijkbaar is het ze bij meizu niet gelukt om de eerste keer die bug te verwijderen).
[mierenneuk modus aan] Het is trouwens versie T1.006 en niet 6.0

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 04-07-2006 03:07 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Muziek is prima en ook filmpjes speelt hij leuk af.
Alleen heb ik er niet bij stil gestaan dat zo'n schermpje vrijwel onleesbaar wordt als je er mee buiten in de zon bent.
Daar kwam ik ook achterniQ2001 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:50:
Heb de m6 4gb nu een weekje en ben er erg tevreden over.
Muziek is prima en ook filmpjes speelt hij leuk af.
Alleen heb ik er niet bij stil gestaan dat zo'n schermpje vrijwel onleesbaar wordt als je er mee buiten in de zon bent.
En aangezien de touchpad iets te gevoelig is om te gokken is dat ook niet handig.
Maar goed.
- iemand gelukt om de namen van de radostations aan te passen (ik moet de fm.ini toch voorzen van namen, dus CH00, 08750, radio test enzvoort)??
- iemand gelukt om een filmpje te converteren?
marco_sire@hotmail.com
Radio bestand is nog niet gelukt, maar filmpje converteren wel. Ik draai nu 16 Blocks. Het was van een 700 mb Xvid bestandje. Bij het aangeven voor het converteren, geeft de software aan dat er problemen zouden kunnen aanstaan met audio, maar er is geen probleem. Alles loopt in sync. Framerate is acceptabel, ook al kan je zien dat het niet 24 fps is of meer.marco_sire schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:42:
ff 2 vragen:
- iemand gelukt om de namen van de radostations aan te passen (ik moet de fm.ini toch voorzen van namen, dus CH00, 08750, radio test enzvoort)??
- iemand gelukt om een filmpje te converteren?
Btw, nog over de batterij. Ik heb hem zondag, maandag en gister de hele dag met een totaal van 18 uur en 45 minuten. Daarna was ie zo dood als een pier, maar ik ben niet ontevreden
Verwijderd
Staat de speler wel aan?Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:24:
Ik heb me ook deze speler aangeschaft (is net binnen). Heb ff een vlug vraagje. Ik ben hem nu aan 't opladen met die usb kabel, en volgens de handleiding moet de speler nu al herkend worden in me windows xp. Dit is echter niet het geval. Is dit normaal? Moet ie eerst es volledig opgeladen zijn ofzo?
Verwijderd
Als ik hem probeer aan te zetten (terwijl ie aan die usb kabel hangt hé; hij moet eerst 3 uur opladen dus kan hem er niet vanaf halen) komt die grote batterij indicator terug in beeld (beeld was weg door inactiviteit). Kan hem dus blijkbaar niet aanzetten terwijl ie aan 't opladen is?
In de manual staat overigens dat je hem pas ON mag zetten in stap 7 (op p20 bij Using for the first time); dit is na het herkennen door windows XP.
klopt: eerst volledig laden, dan pas aanzetten. alstie aan je pc hangt en uit staat (dat moet dus om em te kunnen laden) dan kan je em niet meer aanzetten.Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:30:
[...]
Als ik hem probeer aan te zetten (terwijl ie aan die usb kabel hangt hé; hij moet eerst 3 uur opladen dus kan hem er niet vanaf halen) komt die grote batterij indicator terug in beeld (beeld was weg door inactiviteit). Kan hem dus blijkbaar niet aanzetten terwijl ie aan 't opladen is?
In de manual staat overigens dat je hem pas ON mag zetten in stap 7 (op p20 bij Using for the first time); dit is na het herkennen door windows XP.
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
Aha, en ik veronderstel dat ie aan moet staan om door je pc herkend te worden? Bedankt voor de snelle hulp iedereenmarco_sire schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:32:
[...]
klopt: eerst volledig laden, dan pas aanzetten. alstie aan je pc hangt en uit staat (dat moet dus om em te kunnen laden) dan kan je em niet meer aanzetten.
marco_sire@hotmail.com
Lijkt me wel ja. Kan me niet voorstellen dat hij herkend wordt als de speler uitstaat.Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:33:
[...]
Aha, en ik veronderstel dat ie aan moet staan om door je pc herkend te worden? Bedankt voor de snelle hulp iedereen.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 12:24 ]
Na lang zoeken kon ik het wel, manual tuning zit er wel op. Misschien een keer op het middelste button drukkenmarco_sire schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:34:
iemand al gelukt om handmatig een radiozender te kiezen, nu kan je alleen kiezen voor autoscanning maar dan vindtie niet alles.....
Drukt er iets op de touchpad, bij het opstarten wordt de touchpad aangezet en de gevoeligheid getest afhankelijk wat de druk er op is word er een waarde ingesteld.Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:22:
Ook een probleem hier... Die touch keypad werkt niet. Hij zit ofwel uit zichzelf constant omhoog te gaan (volume gaat omhoog zonder aan de speler te komen - hoor constant dat tik geluid wat je hoort wanneer je een toets indrukt), of hij doet totaal niets (zelfs als ik er aan kom). Nog iemand hier problemen mee (gehad)? Iets aan te doen? Hij is totaal niet te gebruiken atm... Heb al die reset uitgeprobeerd, maar helpt niet.
Als je de hold switch uit/aan hebt, en de knop dan indrukt dan zou je toch een wit scherm krijgen. Anders heb je misschien de contrast op 0 staanDethroned schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:21:
Ik heb nu wel een probleem. Mijn display doet het niet, mijn aan/uitknop doet het ook niet, mijn hold knop staat niet ingeschakeld en toch kan ik niets zien, niet naar het volgende/vorige nummer en de volume bepalen....
[ Voor 57% gewijzigd door Termi op 05-07-2006 12:28 ]
Verwijderd
Ik kom er niet aan tijdens 't opstarten. Bij 't weggaan van het meizu logo, en opkomen van 't miniplayer logo begint hij constant te tikken (dus dat ie detecteert dat er zogezegd aan die touchpad gekomen wordt). Wanneer ik dan een bepaalde toets druk als ie opgestart is, stopt het tikken maar kan ik niets met de touchpad doen (alsof ie dan te weinig gevoelig ingesteld werd bij 't opstarten ofzo...).Termi schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:25:
[...]
Drukt er iets op de touchpad, bij het opstarten wordt de touchpad aangezet en de gevoeligheid getest afhankelijk wat de druk er op is word er een waarde ingesteld.
Edit: heb hem teruggestuurd op aanraden van mmport.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 18:10 ]
Lijkt me sterk dat ik het contrast op 0 heb kunnen zitten (en dat idd gelijk zou veroorzaken geen beeld meer te hebben). Maar ik hoor die "rateltjes" van het touchpad, maar ik kan niet de menuknoppen of de navigatieknoppen gebruikenTermi schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:25:
[...]
Als je de hold switch uit/aan hebt, en de knop dan indrukt dan zou je toch een wit scherm krijgen. Anders heb je misschien de contrast op 0 staan
BahVerwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:47:
[...]
Ik kom er niet aan tijdens 't opstarten. Bij 't weggaan van het meizu logo, en opkomen van 't miniplayer logo begint hij constant te tikken (dus dat ie detecteert dat er zogezegd aan die touchpad gekomen wordt). Wanneer ik dan een bepaalde toets druk als ie opgestart is, stopt het tikken maar kan ik niets met de touchpad doen (alsof ie dan te weinig gevoelig ingesteld werd bij 't opstarten ofzo...).
Edit: heb hem teruggestuurd op aanraden van mmport.nl

Nu heb ik de speler aan laten staan (niet dat ik hem uit kon zetten) en nu is hij aan het opladen. Scherm doet het prima, muziek doet ook. Alles werkt weer zoals het moet. Maar het is wel hinderlijk als ie zo uitvalt.Dethroned schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:09:
[...]
Bah. Dit vind ik echt niet leuk. Dat heb ik nu ook, dus en een scherm wat niet werkt en continu die rateltjes, terwijl ik hem niet aanraak.
Zit er ergens een reset knop ?
alles dus gelukkig weer opgelostDethroned schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:41:
[...]
Nu heb ik de speler aan laten staan (niet dat ik hem uit kon zetten) en nu is hij aan het opladen. Scherm doet het prima, muziek doet ook. Alles werkt weer zoals het moet. Maar het is wel hinderlijk als ie zo uitvalt.
Zit er ergens een reset knop ?
reset is toch de enterknop 8 seconden ingedrukt houden?
marco_sire@hotmail.com
Toch handig zo´n handleiding

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lijkt me ook niet of het moet via de mini-usb ingang gaan....HyperioN. schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:43:
Is geen aansluiting voor dus lijkt me niet..
misschien kan je mijn code vermelden bij het bestellen: dan krijgen we beide kortingMacer schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:48:
Ik ben deze speler vandaag voor het eerst tegengekomen en ik ben eigenlijk al verkocht.. Eens kijken of ik nog gebruik kan maken van die actie (al is het wel te laat, maar niet geschoten is altijd mis)
mail me maar marco _ sire AT hotmail PUNT com
marco_sire@hotmail.com
Eigenlijk €249 - €5 euro.Macer schreef op maandag 10 juli 2006 @ 08:33:
Ik wil eerst weten of ik nog gebruik kan maken van de samenkopenactie. Want 217 euro vindt ik wel een mooi bedrag. Bij 249 euro ga ik toch voor de Creative 30GB voor 265. Hoe mooi ik deze ook vindt.
Je kan de komende drie maanden terecht bij oa. marco_sire en mij en dan krijg je sowieso €5 korting als je hem bij mmport besteld.
Is toch iets.
die actie liep volgens mij tot 30 juni, weet het niet zeker. als je wilt kan je em bij mmport.nl en delen we de kortingMacer schreef op maandag 10 juli 2006 @ 08:33:
Ik wil eerst weten of ik nog gebruik kan maken van de samenkopenactie. Want 217 euro vindt ik wel een mooi bedrag. Bij 249 euro ga ik toch voor de Creative 30GB voor 265. Hoe mooi ik deze ook vindt.
marco_sire@hotmail.com
links naar foto's en reviews
video's, software en wallpapers
bugs en ontbrekende features
how-to voor het encoderen van films
http://meizu.stikipad.com/miniplayer/
o ja, bijna vergeten
nieuwe firmware:
http://projecttradio.com/escape/viewtopic.php?t=9
marco_sire@hotmail.com
http://meizu.stikipad.com/attachment/asset/5275/M6_T1007.rar
Bugfixes:
- The left and right soundtrack mixed together
- Solves the partial pictures decoding
- Fixes quickly enters quickly withdraws, "the SRS sound effect dissapears" bug
- Fix the partial songs broadcast crashing machine question
Settings:
- Increased auto-Shutdown timer limit
- Added more options for the menu: The back light lamp fixed time, back light brightness, the background transparency, the typeface color, default settings
- Can now pick song order: Title, Filename, Artist, Album
Sound:
- Increased the volume limit
Video:
- Recently broadcasted feature now preserves 3 records
- Added volume controls
- Playlist function for video
File Browser:
- Document deletion function
Nóg harder ?boudewein schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 09:27:
Changelog voor de nieuwe firmware versie T1007:
Bugfixes:
- The left and right soundtrack mixed together
- Solves the partial pictures decoding
- Fixes quickly enters quickly withdraws, "the SRS sound effect dissapears" bug
- Fix the partial songs broadcast crashing machine question
Settings:
- Increased auto-Shutdown timer limit
- Added more options for the menu: The back light lamp fixed time, back light brightness, the background transparency, the typeface color, default settings
- Can now pick song order: Title, Filename, Artist, Album
Sound:
- Increased the volume limit
Video:
- Recently broadcasted feature now preserves 3 records
- Added volume controls
- Playlist function for video
File Browser:
- Document deletion function
marco_sire@hotmail.com
Luister naar een willekeurige zender, klik op de "Enter" knop en gebruikt de vooruit en achteruit knoppen om de frequentie te veranderen.
grtn.
Verwijderd
Weet er iemand overigens waar je zo'n lyric files kunt halen zoals beschreven staan in de handleiding op pagina 41? Heb al ff gegoogled, maar nog niets concreet gevonden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 20:41 ]
Verwijderd
Bedankt! Bleek dat ik op de foute extentie zocht overigens op google. Vandaar dat ik niets vondboudewein schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:06:
Op de site lrcDB staat een redelijke lijst met lyrics.
http://powerlrc.atspace.com/
marco_sire@hotmail.com
http://en.meizu.com/download.asp
Hier de veranderingen die mij opvielen:
- de speellijst "My Current Playlist" is verdwenen en daarvoor in plaats is de iPod functionaliteit gekomen om een nummer of compleet album toe te voegen door de "Enter" ingedrukt te houden tot het album of het nummer gaat gaat flikkeren
- de sleep timer kan in intervallen van 30 minuten tot 3uur worden gezet of helemaal uit
- het volume is verlaagt waardoor het bereik van het volume is vehoogt, je kunt het volume dus beter doseren
- de video playback is niet verbeterd
Voor de mensen die meer over lyrics op de miniPlayer willen weten:
http://meizu.stikipad.com/miniplayer
grtn.
http://en.meizu.com/userf...?TID=303&PN=1&FID=12&PR=3
Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Verwijderd
Vraagje hierover. Als je dit gedaan hebt, dan wordt die playlist niet onmiddelijk je playlist waarmee het afspelen bezig is (de playlist die tot dat moment gebruikt werd is er nog steeds). Om dan effectief het gekozen album af te spelen moet ik eerst in My current playlist gaan, en vervolgens de 1ste track selecteren om af te spelen. Is hier een snellere manier voor?boudewein schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:40:
- de speellijst "My Current Playlist" is verdwenen en daarvoor in plaats is de iPod functionaliteit gekomen om een nummer of compleet album toe te voegen door de "Enter" ingedrukt te houden tot het album of het nummer gaat gaat flikkeren
Is er overigens een manier om alle tracks in die playlist te krijgen zonder alle albums apart toe te moeten voegen? Als ik bij All songs enter blijf indrukken komt er een touch pad test op (waar je kan zien als de touch pad aangeraakt wordt, en je kan her-calibreren). Hier kan ik dus niet deze tracks toevoegen aan de playlist.
De optie die jij quote zit in de nieuwe firmware, in je post spreek je over de "My Current Playlist" speellijst en die is verwijderd uit de nieuwe firmware.Vraagje hierover. Als je dit gedaan hebt, dan wordt die playlist niet onmiddelijk je playlist waarmee het afspelen bezig is (de playlist die tot dat moment gebruikt werd is er nog steeds). Om dan effectief het gekozen album af te spelen moet ik eerst in My current playlist gaan, en vervolgens de 1ste track selecteren om af te spelen. Is hier een snellere manier voor?
In de oude firmware moet je de optie "Replace My Current Playlist" gebruiken om de huidige nummers in de speellijst te wissen en de nieuwe nummers toe te voegen. De miniPlayer speelt dan alleen nog het nummer af wat je aan het luisteren was en begint daarna het eerste nummer van de nieuwe speellijst te spelen.
In het hoofdmenu ga naar: Browse > Music > en selecteer dan "Replace My Current Playlist" inplaats van "Open"Is er overigens een manier om alle tracks in die playlist te krijgen zonder alle albums apart toe te moeten voegen? Als ik bij All songs enter blijf indrukken komt er een touch pad test op (waar je kan zien als de touch pad aangeraakt wordt, en je kan her-calibreren). Hier kan ik dus niet deze tracks toevoegen aan de playlist.
Met de nieuwe firmware gaat dit allemaal veel gemakkelijker. Voor de mensen die een iPod hebben gebruikt heeft de speellijst in de nieuwe firmware dezelfde functionaliteit als de "On the go playlist" op de iPod.
grtn.
Verwijderd
Sorry heb dit niet duidelijk gemaakt, ik gebruik al de nieuwe firmware (1.007). In plaats van My current playlist bedoelde ik My playlist in de lijst met playlists. Wanneer je enter ingedrukt houdt bij bv. een album dan worden de liedjes van dat album in My playlist toegevoegd. Als je echter terug gaat naar Now playing dan werden die liedjes nog niet toegevoegd (die xx/xx links boven werd nog niet aangepast). Je gebruikt maw. nog de playlist van voor het toevoegen van dat nieuwe album.boudewein schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:48:
[...]
De optie die jij quote zit in de nieuwe firmware, in je post spreek je over de "My Current Playlist" speellijst en die is verwijderd uit de nieuwe firmware.
In de oude firmware moet je de optie "Replace My Current Playlist" gebruiken om de huidige nummers in de speellijst te wissen en de nieuwe nummers toe te voegen. De miniPlayer speelt dan alleen nog het nummer af wat je aan het luisteren was en begint daarna het eerste nummer van de nieuwe speellijst te spelen.
[...]
In het hoofdmenu ga naar: Browse > Music > en selecteer dan "Replace My Current Playlist" inplaats van "Open"
Met de nieuwe firmware gaat dit allemaal veel gemakkelijker. Voor de mensen die een iPod hebben gebruikt heeft de speellijst in de nieuwe firmware dezelfde functionaliteit als de "On the go playlist" op de iPod.
grtn.
Het is ook met deze functionaliteit (enter ingedrukt houden om toe te voegen aan je list) dat ik het probleem heb om alle liedjes in één keer toe te voegen. Het logische zou zijn om bij All songs ook je enter toets ingedrukt houden zodat alle liedjes toegevoegd worden. Maar zoals eerder gezegd opent dit echter een soort test mode voor de touch pad...
Volgens die reacties schijnt het prima te werken en als ik die screenshots zo zie lijkt mij dat ookniQ2001 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:21:
Om vloeinde video beelden te krijgen:
Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Oja, voor luie mensen die niet al die instellingen willen doen kunnen hier het settings-bestand downloaden: http://www.meizuamerica.com/linkto/M6_Mini.rar
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Kan je ook even korte uitleg geven hoe je die moet gebruiken dan? Want als ik hem probeer te laden in VitrualDub Mod dan krijg ik een foutmelding, zowel als ik hem probeer te laden voor dat ik een film openen als erna. Ook is die film dan geen kwartslag gedraaid. Dus wat doe ik fout?webfreakz.nl schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:33:
[...]
Volgens die reacties schijnt het prima te werken en als ik die screenshots zo zie lijkt mij dat ook
Oja, voor luie mensen die niet al die instellingen willen doen kunnen hier het settings-bestand downloaden: http://www.meizuamerica.com/linkto/M6_Mini.rar
Probeer anders eens eerst zelf de instellingen handmatig in Virtualdub-MPEG te zetten.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:08:
[...]
Kan je ook even korte uitleg geven hoe je die moet gebruiken dan? Want als ik hem probeer te laden in VitrualDub Mod dan krijg ik een foutmelding, zowel als ik hem probeer te laden voor dat ik een film openen als erna. Ook is die film dan geen kwartslag gedraaid. Dus wat doe ik fout?
Dat wordt hier uitgelegd:
Als je die instellingen eenmaal hebt gedaan, kan je die opslaan als (ik meen) een vcf bestand.
Heb het gister trouwens geprobeerd en met bovengenoemde instellingen heb je een duidelijk beter filmpje. Voortaan gebruik ik deze.
Kun je je filmpje beschikbaar maken, ik will de kwaliteit wel eens vergelijken met mijn eigen geencodeerde films.niQ2001 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:55:
[...]Heb het gister trouwens geprobeerd en met bovengenoemde instellingen heb je een duidelijk beter filmpje. Voortaan gebruik ik deze.
grtn.
Kan iemand die de nieuwe firmware heeft deze bijvoorbeeld hier uploaden zodat we met zijn alle wat sneller de nieuwe firmware kunnen downloaden?
edit:
Zag al wat ik fout deed. Had namelijk VirtualDub Mod gebruikt ipv van VirtualDub MPEG2
Ben nu bezig een filmpje om te zetten en zal hem uploaden zodra ik klaar ben. Heb het instellingen bestand gebruikt dat hier geplaats werd. Verder helemaal niks veranderd en alleen gekozen om het bestand op te slaan.
[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 18-07-2006 17:39 ]
De laatste firmware kun je vanaf mijn stikipad downloaden, kijk bij Downloads > Firmware:DjWannaB2002 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:28:Kan iemand die de nieuwe firmware heeft deze bijvoorbeeld hier uploaden zodat we met zijn alle wat sneller de nieuwe firmware kunnen downloaden?
http://meizu.stikipad.com/miniplayer/
Hier een 6mb Spiderman trailer die ik even snel op internet heb gevonden:boudewein schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:32:
[...]
Kun je je filmpje beschikbaar maken, ik will de kwaliteit wel eens vergelijken met mijn eigen geencodeerde films.
grtn.
http://www.sneeuwgors.nl/...062806_wmvhighwide_m6.avi
(save link as...)
[ Voor 3% gewijzigd door niq op 18-07-2006 18:03 ]
Lijkt er wel op dat de filmpjes een stukje groter worden met die andere manier van omzetten.
Ik snap trouwens niet waarom ze het filmpje roteren, ik heb geen enkele film geroteerd en dat werkt prima. Kan iemand hier opheldering over geven.
Tja het kan misschiens iets hardware/softwarematigs zijn, maar dan zou je verwachten dat als je filmpje niet draait dat het dan verkeerd afgespeeld zou worden.
Enige wat ik nu nog kan bedenken is door het niet te draaien de speler dat zelf moet doen waardoor de speler processorkracht verliest en de film mogelijk minder soepel afspeelt.
edit:
Via bs player wordt het filmpje van spiderman bij mij wel goed afgespeeld, maar zal nu alsnog wel mijn filmpje van Jochem Meyer uploaden.
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 18-07-2006 19:17 ]
http://www.filefactory.com/?7d0ef0
Verwijderd
Ik heb de speler vandaag binnen gekregen, leuk ding. Ging zojuist de laatste firmware van de officiele site installeren, maar ik kreeg hetzelfde te zien. Ben nu even aan het proberen de een-na-laatste firmware 1.006 er op te knallen:) (inmiddels gelukt).DjWannaB2002 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:19:
Vage shit!!! Heb net de firmware geupdate. Zet de speler weer aan, begint ie alles te formatteren en daarna kreeg ik de melding dat er geen systeem was geinstalleerd en dat ik de firmware weer opnieuw moest installeren.
Edit: Waar staan die 'DUF TOOLS' ergens dan? Op de CD staan ze niet, internet ook niet, volgens de handleiding staan ze op beide.
Edit2: Vet spelertje hoor, ook die website die hierboven genoemt wordt is erg handig! Filmpjes encoden lukt goed, straks maar eens wat series omzetten.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 20:47 ]
Verwijderd
Zo weer een nieuwe M6 eigenaarVerwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:47:
[...]
Ik heb de speler vandaag binnen gekregen, leuk ding. Ging zojuist de laatste firmware van de officiele site installeren, maar ik kreeg hetzelfde te zien. Ben nu even aan het proberen de een-na-laatste firmware 1.006 er op te knallen:) (inmiddels gelukt).
Edit: Waar staan die 'DUF TOOLS' ergens dan? Op de CD staan ze niet, internet ook niet, volgens de handleiding staan ze op beide.
Edit2: Vet spelertje hoor, ook die website die hierboven genoemt wordt is erg handig! Filmpjes encoden lukt goed, straks maar eens wat series omzetten.
Ik heb de nieuwe firmware gewoon weer geinstalleerd en toen deed hij het wel gewoon.
DUF TOOLS tja ik had er ook iets over gelezen, maar volgens mij heb je ze helemaal niet nodig.
2 dagen geleden een sample van Ice Age 2 erop gezet met de Virtualdub2mpeg wat hierboven beschreven staat, was prima gelukt, ik heb hem op m'n M6 gezet. Ik ga naar video->Ice_Age_2-sample ik druk op play en ik krijg een grijs scherm en interface is locked uitzetten gaat niet en heb maar moeten wachten tot de accu leeg was (de hele nacht dus, hij was al <50%).
Er lijkt geen regelmaat in te zitten, want dat nummer van Lordi kan ik nu gewoon normaal afspelen
En ik heb nog de standaard firmware die erop staat (1.006 ofzo?)
[ Voor 8% gewijzigd door webfreakz.nl op 20-07-2006 09:26 ]
Probeer anders de firmware opnieuw te installeren omte kijken of dat werkt.
Verwijderd
1
2
3
4
| mencoderk7.exe -vf scale=320:240,expand=240:::1, -sws 9 -ofps 18 -nosound -ovc xvid -xvidencopts bitrate=512:profile=dxnhtntsc:pass=1 input.avi -o NUL: && mencoderk7.exe -vf scale=320:240,expand=240:::1, -sws 9 -ofps 18 -srate 44100 -oac mp3lame -lameopts aq=6:cbr:br=128 -ovc xvid -xvidencopts bitrate=512:profile=dxnhtntsc:pass=2 input.avi -o output.avi |
Werkt allemaal goed, geen schokken of iets dergelijks.
Diegene die de nieuwe firmware erop hebben staan. Is het jullie ook al opgevallen dat als je tijdens muziek spelen en het scherm is aan de Enter toets ingedrukt houdt dat je dan in 1 of ander vaag menu terecht komt. Maar wat je daar kan doen, geen idee.
edit: zie nu dat dat al eerder genoemd is hier. Maar nu weet ik nog niet hoe ik nou nummers kan verwijderen uit de playlist
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 21-07-2006 16:56 ]
Ik heb de onofficiele meizu website geupdate met uitleg over de bediening zoals touchpad auto-calibratie, een nieuw onderwerp over accessoires en een nieuwe pagina met wallpapers.
bediening & accesouires: http://meizu.stikipad.com/miniplayer/
wallpapers: http://meizu.stikipad.com/miniplayer/show/wallpapers
grtn.
Als toekomstig (ik wacht op de zwarte als die voor 5/8 komt, en anders wordt het de witte) eigenaar van een M6 heb ik een vraagje over de combinatie M6-Mac. Zijn de firmware updates vanaf een Mac net zo makkelijk te uploaden als vanaf andere platforms? En, als je filmpjes wilt uploaden, met welke (Mac)applicatie(s) kun je dan de juiste compressie bewerkstelligen?
TIA,
Paul Meijer
He Paul,interneth schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:38:
Gegroet huidige en toekomstige Meizu Miniplayergebruikers,
Als toekomstig (ik wacht op de zwarte als die voor 5/8 komt, en anders wordt het de witte) eigenaar van een M6 heb ik een vraagje over de combinatie M6-Mac. Zijn de firmware updates vanaf een Mac net zo makkelijk te uploaden als vanaf andere platforms? En, als je filmpjes wilt uploaden, met welke (Mac)applicatie(s) kun je dan de juiste compressie bewerkstelligen?
TIA,
Paul Meijer
Ik heb een Mac en de firmware updaten is een kwestie van drag&drop en dan de speler opnieuw opstarten, dus gaat dus prima.
Video encoderen daarintegen is nog een probleem. Omdat de miniPlayer nogal kieskeurig is wat betreft video is de enige optie op dit moment het softwarepakket mencoder. En die moet je zelf compileren omdat de xvid opties die je nodig hebt vaak ontbreken in binaries die je op internet kunt downloaden. Als ik meer tijd zal ik mencoder met de nodige xvid opties compileren en bechikbaar maken.
grtn.
Verwijderd
Opzich denk ik dat je prima kan encoden met FFMPEGX onder Mac, niet dat ik het getest heb, maar als je die commandline voor (wis)mencoder een beetje omschrijft zodat FFMPEGX hem begrijpt, zou het geen probleem moeten zijn lijkt me.boudewein schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:50:
[...]
He Paul,
Ik heb een Mac en de firmware updaten is een kwestie van drag&drop en dan de speler opnieuw opstarten, dus gaat dus prima.
Video encoderen daarintegen is nog een probleem. Omdat de miniPlayer nogal kieskeurig is wat betreft video is de enige optie op dit moment het softwarepakket mencoder. En die moet je zelf compileren omdat de xvid opties die je nodig hebt vaak ontbreken in binaries die je op internet kunt downloaden. Als ik meer tijd zal ik mencoder met de nodige xvid opties compileren en bechikbaar maken.
grtn.
Thnx maakt hoop duidelijk. Wel een spelfout zo even snel ontdekt:boudewein schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:22:
Hallo,
Ik heb de onofficiele meizu website geupdate met uitleg over de bediening zoals touchpad auto-calibratie, een nieuw onderwerp over accessoires en een nieuwe pagina met wallpapers.
bediening & accesouires: http://meizu.stikipad.com/miniplayer/
wallpapers: http://meizu.stikipad.com/miniplayer/show/wallpapers
grtn.
Touchpad autocalibratie (voor wanneer de touchpad slecht reageert):
houd de "Enter" toets ingedrukt tot het scherm verschijnt in het "Now Playing" scherm, je touchpad is nu opnieuw gecallibreerd, om het sherm te verlaten druk je op de "Menu" toets
Misschien ook leuk als mensen hun eigen wallpapers kunnen uploaden? Ik heb er ook nog een aantal. Misschien kan je me anders even mailen oid zodat ik ze jou weer kan mailen als je dat wil.
[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 22-07-2006 23:09 ]
Verder heel heel heel toffe player, heb er al erg veel plezier van!
Of staat ie ergens op de speler, want ik vind die ook wel fijn maar zie ook wel wat leuke andere
Oeps, toen ging er iets mis
Was de firmware aan het update'n en dat duurde nog al lang 2 min al ... En ik druk een tijdje op de aan / uit knop en toen ging die formatten
Gelukkig werkt het allemaal nog
[ Voor 95% gewijzigd door Termi op 26-07-2006 12:56 ]
Volgens mij staat de originele achtergrond er standaad op en is er ook een optie waar staat: use default backgroud.Termi schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:40:
Waar kun je de orginele achtergrond vandaan toferen?
Of staat ie ergens op de speler, want ik vind die ook wel fijn maar zie ook wel wat leuke andere.
Oeps, toen ging er iets mis.
Was de firmware aan het update'n en dat duurde nog al lang 2 min al ... En ik druk een tijdje op de aan / uit knop en toen ging die formatten.
Gelukkig werkt het allemaal nog
Verder het formatteren bij updaten tan de T1.007 update hoort erbij. Wel dus van te voren zorgen dat je een goede backup hebt van wat je op je speler hebt staan.
Stonden alleen MP3's op, die ik ook op me pc had. Maar het is gewoon irritant als je het niet verwacht.DjWannaB2002 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:12:
[...]
Volgens mij staat de originele achtergrond er standaad op en is er ook een optie waar staat: use default backgroud.
Verder het formatteren bij updaten tan de T1.007 update hoort erbij. Wel dus van te voren zorgen dat je een goede backup hebt van wat je op je speler hebt staan.
Hmzz is het iemand opgevallen dat op de achter kant Miniplayer op de binnenste doos staat. Als je die dan omkeert dat het precies voor het raampje komt

[ Voor 15% gewijzigd door Termi op 26-07-2006 15:42 ]
Nope heb ook totaal die spelletjes nog niet gespeeld. Maar is dat niet in de gebruiksaanwijzing of op internet ergens te vinden?bsander schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:30:
Heeft iemand trouwens enig idee wat de bedoeling is van het spelletje "Hua Rong Dao"?
volgens mij moet je 1 van de bovenste blokken helemaal naar beneden schuiven. is me niet gelukt en vind er ook niet veel aan,.....bsander schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:30:
Heeft iemand trouwens enig idee wat de bedoeling is van het spelletje "Hua Rong Dao"?
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
ze hadden ook pong op de mp3-speler moeten zetten, dan weet iedereen hoe het werktVerwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:52:
Je moet het grootste blok bij de uitgang zien te krijgen door steeds te schuiven met de kleinere blokjes. Ik kwam tot level 3, toen moest ik teveel nadenken. Bij Boxman had ik dat al bij level 2, zo ingewikkeld
marco_sire@hotmail.com
Ohja thanksVerwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:52:
Je moet het grootste blok bij de uitgang zien te krijgen door steeds te schuiven met de kleinere blokjes. Ik kwam tot level 3, toen moest ik teveel nadenken. Bij Boxman had ik dat al bij level 2, zo ingewikkeld
Kan iemand trouwens dat gedrag van die speler bij het random afspelen van muziek (paar posts van mij hierboven) nog bevestigen, of ben ik de enige die dat opvalt?
Ja level 2 lukt mij ook niet! Het 'bovenste' gedeelte van dat level wel, maar dan kan ik niet meer bij die onderste. En aangezien ik het 'onderste' gedeelte niet snap....Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:52:
Verwijderd
Ik moet soms expliciet die random functie es off en terug on zetten voor ie werkt. Dan werkt ie wel ok bij mij (dus niet zo'n raar gedrag zoals jij vermelde).bsander schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:26:
[...]
Kan iemand trouwens dat gedrag van die speler bij het random afspelen van muziek (paar posts van mij hierboven) nog bevestigen, of ben ik de enige die dat opvalt?
Verwijderd
Als ik er alleen al naar kijk gaan mijn hersens kraken, hoe kan je nou zo'n blok in de doorgang krijgen?? Dan moet je dus 1 blok naar de andere kant verplaatsen om het later terug te duwen ofzo... Vooral posten als iemand de oplossing heeftwebfreakz.nl schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:32:
[...]
Ja level 2 lukt mij ook niet! Het 'bovenste' gedeelte van dat level wel, maar dan kan ik niet meer bij die onderste. En aangezien ik het 'onderste' gedeelte niet snap....
Dit topic is gesloten.