Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 2. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.205 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:44:
hehe mn laptop is binnen

alleen nu hebik een aantal vragen:

hoe kan je een van de 2 cores uitschakelen?
en
hoe kan je je shared video geheugen omhoog zetten?
1) Waarom zou je je core willen uitschakelen? Zolang je niks aan die core toewijst gebeurt er ook niks mee.
2) In de bios kun je meer geheugen toekennen aan het shared geheugen.

Veel succes met je nieuwe aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 core uitschakelen om energie te besparen en ik kan het niet vinden in de bios maar
ik heb gezien dat hij zichzelf aanpast als ik een dvd kijk gaat hij naar 32 mb videogeheugen en
als ik gewoon aan het internetten ben staat hij op 8 mb.

maar dan nog een vraag mijn processor snelheid is 1,66 en maar 1ghz effectief in mn bios staat er minimaal 1,0 en dat scherm is niet aan te passen kan je op een of andere mannier tog zorgen dat hij altijd op 1,66 loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:45

TMC

De mobiele processors van Intel verhogen hun kloksnelheid als dit nodig is. Als je er niks mee doet kan hij weleens op 'maar' een paar honderd mHz lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESSS hij is er.
echt een super mooi ding ik ff mn spellen testen enz.
bytheway die dell zet er wel een rotzooi op zeg tjonge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Je kunt in energiebeheer je systeem instellen op: "altijd aan".

Mooier is nog als je met notebook hardware control gaat werken.
Dan heb je bij Battarij en netspanning de volgende keuzes:

Max battery - Altijd op minimaal(1Ghz) en afhankelijk van hoe vol de batterij is wordt er ook nog gethrottled.
Battery optimized - Altijd op minimaal(1Ghz)
Max performance - Altijd op de snelste stand
Dynamic Switching - Wisselen tussen 1Ghz en 1.66Ghz afhankelijk van workload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb het topic hier zeer goed gevolgd en dankzij jullie heb ik ook wat meer info gevraagd bij Dell. Ik ben namelijk op zoek naar een goeie draagbare computer die MP3 mixing toelaat. Ik gebruik hiervoor het pakket Atomix Virtual DJ. Op mijn bestaande notebook draait versie 3.4 echt heel moeilijk. Nochtans is het een AMD Athlon 64+ met 512 Mb RAM en ATI Mobility 64 Mb RAM.

Volgens de helpdesk van Virtual DJ moet ik een harddisk van 7200 RPM hebben en veel geheugen, dus 1 Gb RAM. Mijn keuze twijfelt nog tussen de Inspiron 6400 of de 9400. Er zit amper een 150 EUR prijsverschil op dit toestel en daarvoor krijg je een 17" scherm. Wat mij tegenhoudt is de mobiliteit. Een groter scherm = groter toestel = meer gewicht, alhoewel ik dat toch wat relatief vind.

Anyway, na jullie informatie doorworsteld te hebben koos ik voor deze configuratie:

Inspiron 6400 (N05641)
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgian (AZERTY)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 60GB (7,200 rpm) Hard Drive
Overige Opslagmedia Geen Floppy Drive geselecteerd
Modem BE - 56.6k V.92 Interne Modem en Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Voeding 65W AC Adapter
Batterij 6-cell , 53 WHr Li-Ion batterij
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

Op de site van Dell kan ik die kopen voor 884,00 EUR (zonder BTW). Aangezien ik het op mijn BTW nummer kan zetten heb ik gekozen voor "kleine ondernemingen".

Ik heb een mail gestuurd naar Dell met volgende vragen:

# Is het mogelijk om geheugen te krijgen van 667 Mhz ipv 533 Mhz (de optie stond niet erbij op de pagina, het moederbord ondersteunt dit nochtans)

# Ik heb een e-value code gekregen van een kennis: NRF8MZ4?VK?LL8 Bij ingave wordt er gezegd dat er nog gegeven ontbreken.

# Is bovenstaande prijs de nettoprijs is.

Kreeg ik zonet een mail terug dat mijn configuratie mét 667 Mhz geheugen kan geleverd worden en dat mijn nettoprijs: 810,35 EUR is. Met BTW betekent dit 982,52 EUR

Zozo... het loont dus om even contact op te nemen met hen! Volledigheidshalve moet ik wel zeggen dat ik vorige week nog een andere notebook gekocht heb bij hen, maar dat was een goedkoop modelletje van 500 EUR. Misschien dat men rekening gehouden heeft hiermee.

Nu vraag ik aan jullie: dit lijkt me toch echt een offer-I-can't-refuse? Nog geen 1000 EUR voor zo'n configuratie? Of heb ik het toch mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, de traagste T2xxx CPU, een kleine HDD op veel te veel toeren, het goedkoopste scherm, onboard videokaart... niet bijzonder veel voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ik heb een andere videokaart tekoop gezien die ik wel wil kopen als vervanger van de kaart die nu in mijn 6400 na de garantie uiteraard. Maar ik wil graag weten of iemand mij kan vertellen of hij zal passen? Het is een nVidia 6800 go, met 256MB uit een inspiron 9300.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is data capaciteit niet nodig. Op 60 Gb harddisk zet ik al zoveel muziek dat ik zelfs drie dagen verder kan ;-)

Er zit een X1400 grafische kaart in met 256 Mb RAM. Niet on-board kaart.
Qua scherm, is het de moeite waard om een upgrade te nemen naar TrueLife?

Qua processor heb ik mij laten vertellen dat de meerprijs van 200 EUR echt niet nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
667 Mhz geheugen? Wat lees ik nu? Ondersteunt dit moederbord dit dan? Moeite waard? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yups! Maar standaard wordt het met 533Mhz geheugen aangeboden, heel raar. Alleszins, ze willen het kosteloos veranderen naar 677MHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat true life is echt fijn en super scherp beeld. en dat spiegelen dat valt hel erg mee.
in 1 woord het is echt een super ding en dan voor zo weinig geld

T2500 2 ghz
1 gb RAM
100 gb HD (5,400)
ati x1400
WSXGA+ scherm met true life
bluetooth

1260 Euro

Ik zal later wel ff iets posten of de prestaties en videokaart enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33
Ik zie dat je nu ook voor de core T2600 (450 meerprijs) kunt kiezen (de 2500 is er niet meer) en de geforce 7800 GO is nu ook een optie (meerprijs 200 euro).

Ik heb er hier nog niet over gevonden. Is dit nieuw?
Het gaat om de N05941.

sorry niet goed geklikt. hetgaat om de 9400 hier.

[ Voor 14% gewijzigd door arene op 08-05-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:37:
Hoi,

Ik heb het topic hier zeer goed gevolgd en dankzij jullie heb ik ook wat meer info gevraagd bij Dell. Ik ben namelijk op zoek naar een goeie draagbare computer die MP3 mixing toelaat. Ik gebruik hiervoor het pakket Atomix Virtual DJ. Op mijn bestaande notebook draait versie 3.4 echt heel moeilijk. Nochtans is het een AMD Athlon 64+ met 512 Mb RAM en ATI Mobility 64 Mb RAM.

Volgens de helpdesk van Virtual DJ moet ik een harddisk van 7200 RPM hebben en veel geheugen, dus 1 Gb RAM. Mijn keuze twijfelt nog tussen de Inspiron 6400 of de 9400. Er zit amper een 150 EUR prijsverschil op dit toestel en daarvoor krijg je een 17" scherm. Wat mij tegenhoudt is de mobiliteit. Een groter scherm = groter toestel = meer gewicht, alhoewel ik dat toch wat relatief vind.

Anyway, na jullie informatie doorworsteld te hebben koos ik voor deze configuratie:

Inspiron 6400 (N05641)
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgian (AZERTY)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 60GB (7,200 rpm) Hard Drive
Overige Opslagmedia Geen Floppy Drive geselecteerd
Modem BE - 56.6k V.92 Interne Modem en Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Voeding 65W AC Adapter
Batterij 6-cell , 53 WHr Li-Ion batterij
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

Op de site van Dell kan ik die kopen voor 884,00 EUR (zonder BTW). Aangezien ik het op mijn BTW nummer kan zetten heb ik gekozen voor "kleine ondernemingen".

Ik heb een mail gestuurd naar Dell met volgende vragen:

# Is het mogelijk om geheugen te krijgen van 667 Mhz ipv 533 Mhz (de optie stond niet erbij op de pagina, het moederbord ondersteunt dit nochtans)

# Ik heb een e-value code gekregen van een kennis: NRF8MZ4?VK?LL8 Bij ingave wordt er gezegd dat er nog gegeven ontbreken.

# Is bovenstaande prijs de nettoprijs is.

Kreeg ik zonet een mail terug dat mijn configuratie mét 667 Mhz geheugen kan geleverd worden en dat mijn nettoprijs: 810,35 EUR is. Met BTW betekent dit 982,52 EUR

Zozo... het loont dus om even contact op te nemen met hen! Volledigheidshalve moet ik wel zeggen dat ik vorige week nog een andere notebook gekocht heb bij hen, maar dat was een goedkoop modelletje van 500 EUR. Misschien dat men rekening gehouden heeft hiermee.

Nu vraag ik aan jullie: dit lijkt me toch echt een offer-I-can't-refuse? Nog geen 1000 EUR voor zo'n configuratie? Of heb ik het toch mis?
Het is idd een koopje, maar ik vind die processor nog steeds te langzaam. En dat truelife gebeuren heb jij niet nodig. Je gebruikt het puur voor muziek, daar heb je geen bling bling schermpje voor nodig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet suse 10.01 geinstalleerd op mijn dell laptoppie maar volgens mij ondersteunt die de videokaart oid dergelijk niet want ik krijg de raarste kleuren voor me en weet ook niet echt waar ik dat in orde kan maken.
Wie kan me iets wijzer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb woensdag telefonisch een offerte gevraagd voor een 6400.Donderdag heb ik hem besteld en ook onmiddelijk betaald via een overschrijving nadat ik de betalingsinstructies ontvangen had van Dell Nederland.
Vandaag dacht ik een bevestiging te ontvangen van mijn betaling maar wat krijg ik ;( nog eens betalingsinstructies maar nu van Dell Belgie.

Heeft iemand dit al meegemaakt ??? is dit normaal???

Ik vond het al raar dat ik Nederlandse verkopers aan de lijn kreeg alhoewel ik het nummer op de Belgische site had gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:29:

Ik zal later wel ff iets posten of de prestaties en videokaart enz.
Graag

En gefeliciteerd met je laptop hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vandaag stond deze laptop in een of ander krantje voor 899 euro
Inclusief geheugen-upgrade van 512 naar 1024 mb RAM
en van 60 gb harddisk naar 80 gb harddisk!

Mooie prijs dacht ik dus, ik ben even naar Dell gesurfd en dit is idd 'n bijzonder leuk laptopje!

Je kunt 'm leuk configureren voor zo'n 1000 euro en je kunt er dan ook nog aardig op gamen!?

Maar op de Dell-site zag ik ook de 'nieuwe' 640M, wat is daar 'beter' aan dan aan deze?

@ JoostB: En al ervaringen? Ik wil iets soortgelijks bestellen namelijk (alleen de HD weet k nog niet)

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 08-05-2006 23:53 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand linux op deze configuratie aan de praat heeft gekregen zou ik graag willen weten hoe hij/zij de videokaart drivers goed heeft gekregen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:57:
Als iemand linux op deze configuratie aan de praat heeft gekregen zou ik graag willen weten hoe hij/zij de videokaart drivers goed heeft gekregen:

Ik ga van de week SuSE 10.1 installeren (a.s. donderdag komt de final uit). Ik denk dat X1400 wel aan de praat te krijgen is (niet met de opensource drivers; de ATI drivers hebben nu ook ondersteuning voor de X1x00's). Verder heb ik al wat dingen gevonden om wireless aan de praat te krijgen (als dat al niet standaard gepakt wordt) en ik geloof dat bluetooth wel gewoon gepakt wordt. Wolgens mij zit het dan toch wel aardig met de HWondersteuning... Je moet btw niet teveel verwachten van de ATI drivers.... als het werkt heb je mazzel, maar als je net iets minder mazzel hebt hangt het systeem bij elke reboot, of bij switchen naar TV-out....

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rollercoaster tycoon 3 gespeeld en die doet het super. op mn oude pc was het beeld slecht en haperde hij, maar op de laptop doet ie het goed.

Als ik bij de eigenschappen van de videokaart kijk staat er 256 mb geheugen, wil dat zeggen dat hij niet voor de helft je geheugen gebruikt, ik had in dit of vorige forum gelezen dat sommige maar 128 mb geheugen zagen staan bij de video kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 06:57:
Ik heb rollercoaster tycoon 3 gespeeld en die doet het super. op mn oude pc was het beeld slecht en haperde hij, maar op de laptop doet ie het goed.

Als ik bij de eigenschappen van de videokaart kijk staat er 256 mb geheugen, wil dat zeggen dat hij niet voor de helft je geheugen gebruikt, ik had in dit of vorige forum gelezen dat sommige maar 128 mb geheugen zagen staan bij de video kaart
Die van mij (X1300) zegt ook 256. Een ander proggie kon me melden dat daarvan 1/4 deel op de kaart zat en 3/4 in systeem RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net even Dell gebeld en ik krijg netjes alle cd's opgestuurd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:53:
net even Dell gebeld en ik krijg netjes alle cd's opgestuurd ;-)
ik heb ze thank god Dell ook allemaal binnen gekregen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 06:57:

Euhm, nu lijkt me RollerCoaster niet zo'n zwaar spel aangezien het 2D is maargoed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Robbertz schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:34:
[...]

Euhm, nu lijkt me RollerCoaster niet zo'n zwaar spel aangezien het 2D is maargoed 8)7
3

http://www.frontier.co.uk...ots1/images/flex47-42.JPG

:P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijne binnen. Heb de T2500 2 ghz met 2 gig intern en x1400 en trubrite 1280x800. Heb gelukkig een sony brander en een Seagate Momentus 80gb 7200 rpm schijf :). Loopt heerlijk. Wel na een her install van windows xp 32bits zonder al de dell shit. Die xp van dell is me toch traaaag. Heb helaas wel 1 DOOOOOIE Pixel en ze doen er niets aan bij Dell. De laptops mogen zelfs tot 6 dooie hebben voordat ze hem omruilen. Maar ja voor de rest echt een heerlijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:34:
[...]

RCT 1 en 2 waren 2D RCT 3 is wel 3D en heeft middelmatige eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:43:
Wel na een her install van windows xp 32bits zonder al de dell shit. Die xp van dell is me toch traaaag.
Heb je windows xp geinstalleerd die je er bij kon bestellen bij dell ??
want ik weet niet of er op die CD ook van die troep staat
Ik wil hem namelijk ook opnieuw installeren

Edit:
oja over de prestaties enz.
ik ben 3dmark06 nog aan het downloaden als hij geinstalleerd is zal ik de resultaten wel ff posten

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn mailtje vanmorgen aan Dell:

> Ik wil graag een laptop bij jullie bestellen, maar vraag me af wat
> jullie "Windows Refund Policy" is. Ik gebruik namelijk geen Windows,
> en vind het een beetje zonde om er dan wel voor te betalen... Volgens
> de EULA van Microsoft kan ik mijn geld terugkrijgen voor de software,
> als ik de EULA niet accepteer. Dit moet echter via de voorwaarden van
> de leverancier, en deze voorwaarden wil ik graag weten voordat ik een
>bestelling plaats.

Hierna kreeg ik een mailtje terug met alleen "Explanation" toegevoegd, dus ik heb een reply gegeven met de vraag of ze de reactie vergeten waren... Hierna kreeg ik dit:

>Sorry voor de vertraagde reactie. Dat is correct - om onze klanten zo
>goed mogelijk te adviseren is de service altijd op 3 jaar gezet in de
>configuratie. Indien je dit niet wenst kan je hem terug zetten en kom je
>op de originele prijs uit.
>Succes met je bestelling - heb je vragen, dan kan je ons ook altijd even
>bellen.

Ik heb maar weer teruggemaild dat ik nog 1 vraag heb, namelijk of ze m'n mailtje ook maar gelezen hebben!!
In dit topic kreeg ik al de indruk dat er nogal wat chaos heerst bij Dell, en het wordt er niet beter op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een voorbeeld met een foutje:
bij kleine ondernemingen staat bij de duurste uitvoering van de 6400 duidelijk dat je er een uxga scherm (1680) scherm bij krijgt voor 1079 excl. btw. Ga je die dan configureren is dat opeens een optie waarvoor je extra moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
G*^%dverdomme. Sorry jongens, heb over de 3 heengelezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de dpi instellingen als ik hem op 120 dpi zet dan worden de letters en iconen groter (wat ik fijn vindt) maar dan zijn de afbeeldingen niet zo scherp en als ik hem op normaal zet
( 96dpi) dan zijn de afbeeldingen scherp maar dan zijn de letters en iconen weer zo klein.

en de resolutie veranderen heeft ook geen zin want dan wordt het nog onscherper.
weet iemand misschien hoe ik dit het beste kan doen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Je kan ook de dpi op 96 laten en in Display Properties > Appearance de font size vergroten...

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gavro_g schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:12:
Je kan ook de dpi op 96 laten en in Display Properties > Appearance de font size vergroten...
bedankt nu zijn de letters weer fatsoenlijk leesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
RemcoDelft schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:56:
Mijn mailtje vanmorgen aan Dell:

> Ik wil graag een laptop bij jullie bestellen, maar vraag me af wat
> jullie "Windows Refund Policy" is. Ik gebruik namelijk geen Windows,
> en vind het een beetje zonde om er dan wel voor te betalen... Volgens
> de EULA van Microsoft kan ik mijn geld terugkrijgen voor de software,
> als ik de EULA niet accepteer. Dit moet echter via de voorwaarden van
> de leverancier, en deze voorwaarden wil ik graag weten voordat ik een
>bestelling plaats.

Hierna kreeg ik een mailtje terug met alleen "Explanation" toegevoegd, dus ik heb een reply gegeven met de vraag of ze de reactie vergeten waren... Hierna kreeg ik dit:

>Sorry voor de vertraagde reactie. Dat is correct - om onze klanten zo
>goed mogelijk te adviseren is de service altijd op 3 jaar gezet in de
>configuratie. Indien je dit niet wenst kan je hem terug zetten en kom je
>op de originele prijs uit.
>Succes met je bestelling - heb je vragen, dan kan je ons ook altijd even
>bellen.

Ik heb maar weer teruggemaild dat ik nog 1 vraag heb, namelijk of ze m'n mailtje ook maar gelezen hebben!!
In dit topic kreeg ik al de indruk dat er nogal wat chaos heerst bij Dell, en het wordt er niet beter op!
uhh volgens mij gaat je dat nooit lukken, dat jij de eula niet accept is volgens hun jouw probleem, dit vecht je dan maar uit met MS (ik denk dat ze zo'n antwoord over de telefoon zullen gaan geven).
Ze zullen altijd een windows licentie erbij (moeten?) geven van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Underworld schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:13:
[...]

uhh volgens mij gaat je dat nooit lukken, dat jij de eula niet accept is volgens hun jouw probleem, dit vecht je dan maar uit met MS (ik denk dat ze zo'n antwoord over de telefoon zullen gaan geven).
Ze zullen altijd een windows licentie erbij (moeten?) geven van MS.
Volgens de EULA moet de leverancier de software terugnemen, en de betaling daarvan dus ook teruggeven, als ik de EULA niet accepteer. MS zelf houdt zich daar buiten, volgens diezelfde EULA. (heb je ooit die EULA gelezen?)

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 10-05-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
RemcoDelft schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:02:
[...]

Volgens de EULA moet de leverancier de software terugnemen, en de betaling daarvan dus ook teruggeven, als ik de EULA niet accepteer. MS zelf houdt zich daar buiten, volgens diezelfde EULA. (heb je ooit die EULA gelezen?)
uhh nee dat was een heel verhaal waar ik totaal geen zin in had om me er verder in te verdiepen.... :+ :Y)

mja volgens mij ben je tijdens de verkoop van je laptop gewoon akkoord gegaan met de bijgeleverde winxp software (dus ook EULA?).

http://www.knudde.be/index.php?page_name=ms_eula_viewer

http://en.wikipedia.org/wiki/EULA

[ Voor 8% gewijzigd door Underworld op 10-05-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanbiedingen bij Dell zijn weer aantrekkelijk.

Gratis verzendkosten + extra korting. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Dank je voor het linkje.
Door de SOFTWARE te installeren, te kopiëren, te downloaden, er toegang toe te verkrijgen of anderszins te gebruiken, stemt u ermee in aan de bepalingen van deze Overeenkomst gebonden te zijn. Indien u niet instemt met de bepalingen van deze Overeenkomst. mag u de SOFTWARE niet gebruiken of kopiëren en dient u direct met de Fabrikant contact op te nemen omtrent instructies voor het volgens het retourneringsbeleid van de Fabrikant retourneren van het ongebruikte product.
Dat is het stukje waar ik op doel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij de display-instellingen en dan via de button Geavanceerd en dan op het tabje adapter staat geheugengrootte op 256 Mb. Was het niet zo dat de X1300 64 op de kaart had en 64 via gedeeld geheugen?

En op het tabje beeldscherm staan in het vakje type monito 4x standaardbeeldscherm. Klopt dit? Of moet er hier een 'echt'' type staan? en waarom 4x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:50:
De aanbiedingen bij Dell zijn weer aantrekkelijk.

Gratis verzendkosten + extra korting. :9
Ja, bij de kleine ondernemers voor € 1.254,26 een laptop met
T2500
2*512 MB
X1400
1680*1050
80 GB 5,4K RPM
BT
Cover
9 Cell accu

:) (voor het kleine ondernemers gedeelte was geen Waardebon toch?)

EDIT:
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.

Nu 5% korting op uw order!
Vervalt vrijdag 28 juli 2006 Details bekijken Waardebon verwijderen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij staat de processor (T2500) op 997Mhz ik heb ergens gelezen dat hij vanzelf hoger gaat als dat nodig is maar ik weet niet of het klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Vandaag een Herinstal gedaan met MCE, alles goed verlopen ff de drivers erop gegooit en alles werkt veel beter zonder de dell zooi.
Grappig dat MCE zich zelf aan de MediaDirect knop kleeft! much better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb nog steeds 'n paar vraagjes:
-een algemene: Maakt 't echt verschil in 'n laptop of je 'n 5400 of 7200 rpm schijfje hebt
-processor-keuze qua mijn gebruik: Ik wil gewoon van alles kunnen doen! Zoals word, veel internetten en blabla maar dus ook af en toe 'n game, ben ik dan al goed af met de T2300 processor of moet ik echt naar de T2400 of zelfs T2500 processor kijken. Ik vind 200 euro voor 0,17 GHz meer snelheid namelijk wel heel erg duur klinken? Dus is 't dat waard of zeker niet?
-en schermkeuze qua resolutie en wel of geen TrueLife:
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™

15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™

Zelf neig ik naar de 1280 x 800 versie met TrueLife (waar je dan iets extra's voor betaald)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@CLB:
- T2300 voldoet ruimschoots
- Zelf heb ik de 5400 harde schijf. In vergelijking met mijn vorige (4400) is dit een enorme verbetering. Ik denk dat een 7200 tov 5400 niet erg veel toevoegd.
- Ook heb ik het normale 1280 * 800 beeldscherm.
Voor mij is dit scherm helder zat en ik heb absoluut geen last van reflecties of wat dan ook. Ik heb ook een laptop gezien met de hoogste resolutie met true life. Deze beviel mij toch minder. Maar dit is uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
geenstijl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:05:

- Zelf heb ik de 5400 harde schijf. In vergelijking met mijn vorige (4400) is dit een enorme verbetering. Ik denk dat een 7200 tov 5400 niet erg veel toevoegd.
Dit blijft een hardgrondige misvatting in dit topic (/GoT). Lees a.u.b. mijn post hierover door: [rml]Hoedje in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml].
Alle bronnen die ik kan vinden geven aan dat een Hitachi 7200 rpm schijf, ongeveer evenveel stroom verbruikt, minder geluid maakt en ongeveer even warm wordt als een 5400 rpm schijf. Maar daarentegen wel een stuk beter presteert!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:32:Dit blijft een hardgrondige misvatting in dit topic (/GoT). Lees a.u.b. mijn post hierover door: [rml]Hoedje in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml].
Deze had ik gelezen ;)
Alleen denk ik niet dat je het bij redelijk gewoon gebruik (wat CLB aangeeft) echt gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Yup CLB, ook ik ben er nog steeds zeer tevreden over.

Mijn vraag aan de rest:
Omdat ik een herinstallatie heb gedaan heb ik ook een paar irritante windows features erbij waarvan ik ze niet uit kan zetten...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/Dell%20Inspiron%206400/th_irritantgroen.png
Clickable!!!!!

Iemand weet hoe je dat groene uit kan zetten? Het is namelijk behoorlijk irritating, en het loop ook niet "synchroom" met de standaard dell volume dinges!

alvast Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
geenstijl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:35:
[...]
Deze had ik gelezen ;)
Alleen denk ik niet dat je het bij redelijk gewoon gebruik (wat CLB aangeeft) echt gaat merken.
Op zich merk je het eigenlijk met bijna alles wat je doet op je laptop. Daarom is het ook één van de beste upgrades. Je merkt het tijdens het opstarten van de laptop, het opstarten van programma's, het laden van files, het laden van levels in spellen etc. Aangezien de harde schijf in al die processen de beperkende factor is, zal je laptop met een snellere HD ook echt sneller aanvoelen, i.t.t. bijv. een geheugenupgrade of een snellere processor*.

*dit natuurlijk bij normaal gebruik, er zijn ook toepassingen te verzinnen waar het geheugen of de processor wel de beperkende factor zijn ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu linux aan het installeren en daar wordt op een moment gevraagd wel monitor fabrikant ( dell duhh.. ;)) maar welk model heeft die inspiron 1600:

15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:36:
Yup CLB, ook ik ben er nog steeds zeer tevreden over.

Mijn vraag aan de rest:
Omdat ik een herinstallatie heb gedaan heb ik ook een paar irritante windows features erbij waarvan ik ze niet uit kan zetten...

[afbeelding]
Clickable!!!!!

Iemand weet hoe je dat groene uit kan zetten? Het is namelijk behoorlijk irritating, en het loop ook niet "synchroom" met de standaard dell volume dinges!

alvast Thnx!
Gewoon ff je winxp CDrom aanpassen met nLite en opgeven dat je de map addvaleu wilt wissen (daarin geeft dell zijn extra troep in gestopt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:12:
Ik ben nu linux aan het installeren en daar wordt op een moment gevraagd wel monitor fabrikant ( dell duhh.. ;)) maar welk model heeft die inspiron 1600:

Ik dacht dat de fabrikant en het exacte typenummer ergens in het bios terug te vinden was. Bij mij een Samsung paneel geloof ik. Al zie ik niet goed hoe dat de Linux installatie gaat verderhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm besteld op 10/05/2006 (gisteren morgen dus)!
Ik heb stiekem afgewacht of de nieuwe promoties beter waren, maar dat was niet zo (je krijgt geen gratis dubbel geheugen). Alleszins, ik bestelde 'm via mail en Dell keurde 'm goed: ik heb dus gratis dubbel geheugen, korting op de prijs, gratis levering, de bon die hier op het forum stond (5% korting) én nog wat extra korting van de account manager gekregen!
Als ik het uitreken kom ik (met de prijzen van vandaag) tot 200 EUR duurder.

Maar waar ik nog het meeste van verrast was: de notebook stond gisteren middag in pré-productie en deze morgen al in productie! De voorziene leveringsdatum is 18/05, wat zeer snel is. Maar als de notebook nu al in productie staat kan het wel eens vlugger gaan!

(ik geef wel even mee dat ik betaling gisteren via VISA gedaan heb dus dus alles was op 5 minuten geregeld voor mijn bestelling).

Ik laat wel weten als ik 'm binnen heb en wat mijn bevindingen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:16:
[...]

Ja, bij de kleine ondernemers voor € 1.254,26 een laptop met
T2500
2*512 MB
X1400
1680*1050

80 GB 5,4K RPM
BT
Cover
9 Cell accu

:) (voor het kleine ondernemers gedeelte was geen Waardebon toch?)

EDIT:

[...]
Je kunt de evalue code van kleine ondernemingen invullen bij consumenten dan heb je de zelfde config voor hetzelfde geld en kan je ook nog eens de waardebon gebruiken.

Ik krijg trouwens mijn laptop vanmiddag binnen!! :)
Met:
T2500
2*512 MB
X1400
1680*1050
80 GB 7,2K RPM
9 Cell accu

ben alleen vergeten blue tooth erbij te nemen :(. Beetje stom aangezien ik sinds gister een nieuwe telefoon met bluetooth heb de SE w800. Maar goed ik koop wel een kaartje of dongle ls ik het wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:50:
Ik heb 'm besteld op 10/05/2006 (gisteren morgen dus)!
Ik heb stiekem afgewacht of de nieuwe promoties beter waren, maar dat was niet zo (je krijgt geen gratis dubbel geheugen). Alleszins, ik bestelde 'm via mail en Dell keurde 'm goed: ik heb dus gratis dubbel geheugen, korting op de prijs, gratis levering, de bon die hier op het forum stond (5% korting) én nog wat extra korting van de account manager gekregen!
Als ik het uitreken kom ik (met de prijzen van vandaag) tot 200 EUR duurder.

Maar waar ik nog het meeste van verrast was: de notebook stond gisteren middag in pré-productie en deze morgen al in productie! De voorziene leveringsdatum is 18/05, wat zeer snel is. Maar als de notebook nu al in productie staat kan het wel eens vlugger gaan!

(ik geef wel even mee dat ik betaling gisteren via VISA gedaan heb dus dus alles was op 5 minuten geregeld voor mijn bestelling).

Ik laat wel weten als ik 'm binnen heb en wat mijn bevindingen zijn!
Hoe bedoel je via mail? Gewoon gemaild van: ik wil deze laptop met dit en dit voor deze prijs? Of bedoel je via de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een offerte gekregen van DELL. Ik had per e-mail gevraagd om 667MHz geheugen te hebben ipv 533 Mhz, plus ik had nog een paar vraagjes, zoals die waardebon die aangaf "er ontbreken gegevens". En ik kreeg een account manager toegewezen. Vriendelijke meneer die me zelf opgebeld heeft. De offerte was amper 2 dagen geldig! Op 08/05 kreeg ik ze toegestuurd. En op 9 mei liep de promo's af op de website. Dus mailde ik gisteren van "ik wil de notebook toch bestellen volgens offerte nr. ...".

Onmiddellijk kreeg ik bericht via mail: uw bestelling is genoteerd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, gisteren flink aan het spelen geweest met m'n nieuwe 6400 :)

Batterij gaat lekker lang mee trouwens! (9 cells 85wh batt. erbij genomen :) )

Maar wat ik me afvraag, die batterijen die meegeleverd worden, dat zouden smart batteries moeten zijn. Maar wat dàt nou precies inhoudt kan ik nergens vinden...

Betekend het dat je gewoon je batterij goed op kunt laden terwijl je op je laptop werkt? Bij normale batterijen is dat niet zo bevordelijk namelijk.

Iemand die hier meer van weet?

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 11-05-2006 10:54 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die smart battery houdt in dat er een knopje zit op de accu zelf, dat, als je het indrukt een aantal ledjes doet oplichten, dat aangeeft hoever de accu nog opgeladen is. Kan je ook indrukken terwijl de accu in de notebook zit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

lol, noemen ze dat smart?!

Nou ja, iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:16:
Die smart battery houdt in dat er een knopje zit op de accu zelf, dat, als je het indrukt een aantal ledjes doet oplichten, dat aangeeft hoever de accu nog opgeladen is. Kan je ook indrukken terwijl de accu in de notebook zit trouwens.
Lol weet je dat ik dat nu voor het eerst zie!, wel geinig zag in ineens lichtjes opkomen :)
:9~ ....nog een keer drukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
steveman schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:53:
...
Betekend het dat je gewoon je batterij goed op kunt laden terwijl je op je laptop werkt? Bij normale batterijen is dat niet zo bevordelijk namelijk
....
Hoe kom je erbij dat dit bij "normale" accu's niet bevorderlijk is? Ik zou niet weten waarom dit nou niet bervordelijk is: een deel van de spanning van de voeding gaat gewoon naar de laptop en een deel gaat naar de accu, totdat deze vol is en het vervolgens overgaat naar druppel lading van de accu... Zo is het toch gewoon? Er is dan toch geen nadelig gevolg voor de batterij? Hij laadt alleen wat trager aangezien niet de volledige capaciteit naar de accu gaat....

EDIT:
Voor mensen die toevallig SuSE 10.1 (Final) willen uitproberen op de 6400, de torrents van de Goldmaster zijn al te vinden:
SUSE-Linux-10.1-GM-i386.torrent
SUSE-Linux-10.1-GM-Addon-Biarch.torrent

CD --> DVD omzetten, zie: http://en.opensuse.org/Making_a_DVD_from_CDs

[ Voor 27% gewijzigd door gavro op 11-05-2006 12:27 ]

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
@gavro_g
damn ik had wel verwacht dat er een dvd versie van zou zijn...
http://www.novell.com/pro...ads/ftp/mirrors_isos.html
zoals die? ... alright i get it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 19:21
Weet iemand hoe je de brightness van de overlay (beeld dat je ziet wanneer je films afspeelt met media player) kan instellen met die standaard Intel 945 chip die in deze Inspiron zit?

Heb al wat gezocht maar ik kan niks vinden hierover.

Ik zie wel op de website van Intel dat je de driver kan downloaden.
Deze geeft echter een melding dat ik die niet kan installeren omdat ik een driver van de manufacturer moet hebben.
Terwijl die Intel driver meer configuratie mogelijkheden biedt.

Klik

[ Voor 48% gewijzigd door rvrbtcpt op 11-05-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Misschien komt er wel een DVD versie (hadden per slot van rekening wel belooft). Maar wanneer je dus nu met die CD's een DVD maakt, maak je gelijk een DVD versie MET non-oss stuff erbij (de 6e cd erbij doen en dan die hap draaien). Maarja, je moet wel ergens een linux installatie hebben anders kan je het script niet runnen ;)

Ik ga er gauw mee aan de slag, na het weekend wil ik toch weer van friggin Windows af zijn!! :(

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

gavro_g schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Hoe kom je erbij dat dit bij "normale" accu's niet bevorderlijk is? Ik zou niet weten waarom dit nou niet bervordelijk is: een deel van de spanning van de voeding gaat gewoon naar de laptop en een deel gaat naar de accu, totdat deze vol is en het vervolgens overgaat naar druppel lading van de accu... Zo is het toch gewoon? Er is dan toch geen nadelig gevolg voor de batterij? Hij laadt alleen wat trager aangezien niet de volledige capaciteit naar de accu gaat....

EDIT:
Voor mensen die toevallig SuSE 10.1 (Final) willen uitproberen op de 6400, de torrents van de Goldmaster zijn al te vinden:
SUSE-Linux-10.1-GM-i386.torrent
SUSE-Linux-10.1-GM-Addon-Biarch.torrent

CD --> DVD omzetten, zie: http://en.opensuse.org/Making_a_DVD_from_CDs
Na wat speurwerk omtrent laptop batterijen waren dat de terugkomende tips. En aangezien de batterij van m'n vriendin ook in rap tempo minder werd, en zij had haar batterij er altijd in zitten, leek het me wel aannemelijk.

Hmm ben net trouwens suse 10.0 aan het installeren :)
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:54:
Ik heb zonet suse 10.01 geinstalleerd op mijn dell laptoppie maar volgens mij ondersteunt die de videokaart oid dergelijk niet want ik krijg de raarste kleuren voor me en weet ook niet echt waar ik dat in orde kan maken.
Wie kan me iets wijzer maken?
Dat heb ik nu ook met 10.0 :(

Had je hier iets voor gevonden?

Ah, tijdelijke fix: xorg.conf.ops_xorg-x11-server als xorg.conf gebruiken, heb je iig wàt beeld.

En dan kun je vervolgens de grafische installer van ati gebruiken :)

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 11-05-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_
1. Bestelling wordt verwerkt woensdag, mei 10,2006
2. In preproductie woensdag, mei 10, 2006
3. In productie woensdag, mei 10, 2006
4. Levering wordt voorbereid donderdag, mei 11, 2006
5. Verzonden

Dit hou je niet voor mogelijk! De notebook wordt nu al verzonden... amper 1 dag na bestelling! Als dat waar blijkt te zijn... hoedje af voor DELL. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of er bij de 1 jaar garantie ook garantie krijgt als je er drinken over laat vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:14:
_/-\o_
1. Bestelling wordt verwerkt woensdag, mei 10,2006
2. In preproductie woensdag, mei 10, 2006
3. In productie woensdag, mei 10, 2006
4. Levering wordt voorbereid donderdag, mei 11, 2006
5. Verzonden

Dit hou je niet voor mogelijk! De notebook wordt nu al verzonden... amper 1 dag na bestelling! Als dat waar blijkt te zijn... hoedje af voor DELL. 8)7
hij wordt pas vrijdag verzonden dat voorbereiden duurt een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:21:
Ik vroeg me af of er bij de 1 jaar garantie ook garantie krijgt als je er drinken over laat vallen
Je hebt ook zo'n accidental damage verzekering (à paar honder €) daar valt het wel onder, bij de 1 jaar collect en dinges niet.

Hmm... suse10 gaat hem niet worden... krijg m'n display niet op 1280x800. Ubuntu lijkt veelbelovend, èn 3-maal is scheepsrechts (Fedora 5, Suse10, Ubuntu!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

LLEEDD schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:56:
[...]

Je kunt de evalue code van kleine ondernemingen invullen bij consumenten dan heb je de zelfde config voor hetzelfde geld en kan je ook nog eens de waardebon gebruiken.

Ik krijg trouwens mijn laptop vanmiddag binnen!! :)
Met:
T2500
2*512 MB
X1400
1680*1050
80 GB 7,2K RPM
9 Cell accu
Wanneer krijg je precies die e-value code? Je moet via 'kleine ondernemingen' een laptop samenstellen neem ik aan en dan krijg je 'n code te zien? Deze kun je dan overnemen en ergens (waar is dat ergens?) invullen bij ' consumenten' ? Ten slotte kun je ook nog de waardebon gebruiken wat impliceert dat je 5% korting krijgt?

Hoeveel heeft bovenstaande config je dan gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Zit nu met mijn inspiron 6400 op mijn schoot! :)
Echt relaxed, zo even windows opnieuw instaleren. Heb het hi res scherm erbij genomen. Echt een aanrader!!! Verder valt het op dat ie heel stil is en dat het geluid voor een een laptop ook erg goed is.

De evalue code vind je voordat je je systeem configureerd onderaan. De duurste config van kleine ondernemeningen is NLBSDONL-N05643 de middelste NLBSDONL-N05642 en de goedkoopste NLBSDONL-N05641.
Ik had mijn laptop voor 1230 euro incl. met gratis printer/scanner, zonder kortingsbon dat wist ik nog niet toen ik hem bestelde :(. Is toch nog een goede deal. Ik had hem toen besteld rond pasen toen er hele goede acties waren. Kwam later achter de kortingsbon en dat je de laptops met de config van kleine bedrijven ook via consumenten kon bestellen. Maar toen waren de acties al afgelopen. Dacht ik wacht nog even misschien dat de acties nog terugkomen ofzo. Maar ze zijn er enkel wat slechter op geworden dus had ik het geld toch maar overgemaakt. En het is het wel echt waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LLEEDD: _/-\o_ , dat is hetzelfe voor 60 euro minder :P . Thuisbezorg voor 1190, net zo balen dat ik nog een tijdje moet sparen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
steveman schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:26:
[...]

Na wat speurwerk omtrent laptop batterijen waren dat de terugkomende tips. En aangezien de batterij van m'n vriendin ook in rap tempo minder werd, en zij had haar batterij er altijd in zitten, leek het me wel aannemelijk.

Hmm ben net trouwens suse 10.0 aan het installeren :)

[...]

Dat heb ik nu ook met 10.0 :(

Had je hier iets voor gevonden?

Ah, tijdelijke fix: xorg.conf.ops_xorg-x11-server als xorg.conf gebruiken, heb je iig wàt beeld.

En dan kun je vervolgens de grafische installer van ati gebruiken :)
Xorg en ATI blijft een geval apart hoor.... er zijn verschillende dingen die je moet doen. ATI driver van de site downloaden en vervolgens een RPM mee bouwen en die vervolgens installeren. Zie: http://www.suse.de/~sndirsch/ati-installer-HOWTO.html

Zo "zou" het allemaal moeten werken.... Ik heb al tijden op mn workstation SuSE10, maar wilde per se even wachten op 10.1 voordat ik het olp mn laptop probeerde. Is nog steeds langzaam aan het binnendruppelen. Ik zal hier een uitgebreide guide neerkwakken hoe je alles goed werkend krijgt op SuSE 10.1 (voor zover dat uberhaupt gaat lukken!).

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ LLEEDD (en anderen) : Die e-value code heb ik inmiddels gevonden van die 'kleine ondernemingen' laptops.. maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dan bij 'consumenten' dezelfde prijs behoudt? Ik moet die e-value code dan toch ergens invoeren?

Ik heb 't al gevonden! Bedankt!

Is dat uberscherm echt nice? 1650 x 1050 lijkt me namelijk echt heel erg raar?

Ikzelf neig namelijk naar de middelmatige 6400 en dan alles aanpassen als uberlaptop
(alleen wel 2 x 512 mb omdat 2 x 1024 mb echt te duur is) maar met 'n 1280 x 800 scherm.

Alleen wel of geen TrueLife vind ik ook nog 'n moeilijke vraag

Als ik alles op goed zet:
T2500
2 x 512 (wil wel even info'en of ik 667 mHz kan krijgen)
80 gb 7200 rpm
ATI 1400
1280 x 800 TrueLife
9 Cell-batterij
Ingebouwde BT-module

Dan kom ik wel op 1500 euro, best veel :/

Als ik de e-value code gebruik van de beste laptop,
waar alles standaard al op goed staat heb ik:
T2500
2 x 512 (wil wel even info'en of ik 667 mHz kan krijgen)
80 gb 7200 rpm
ATI 1400
1650 x 1050 TrueLife
9 Cell-batterij
Ingebouwde BT-module

Dan kom ik op 1330, is zeker te doen voor deze config,
mja dan zit je dus echt met 'n uberbreedbeeldscherm wat me niet echt trekt.. :|
Op 1650 x 1050 kun je dus games spelen op 1280 x 1024 pixels?

Echt vaag dat je zo'n E-value code in kan voeren van kleine ondernemingen en dan gewoon
tot 300 euro goedkoper dezelfde laptop krijgt (ik heb 't even gechecked namelijk) Is Dell dom ofzo :)

[ Voor 103% gewijzigd door CLB op 11-05-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik lees in de OP dat UPS alleen doordeweeks pakketten verstuurd. Dit is niet correct, UPS verstuurd ook op zaterdag (ik kan het weten want ik werk er). Er zitten wel extra kosten aan verbonden. Ik weet dan ook niet of Dell deze service kan bieden :)

http://www.ups.com/conten...options/sat_delivery.html

[ Voor 19% gewijzigd door Leolinedance op 11-05-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kunnen mensen met de config:
T2500
1 gb RAM
7200 rpm schijfje
X1400

Misschien wat vertellen over verschillende games en of deze goed lopen en dergelijke!

Zoiets als: SOF II, speelt uitermate lekker, ziet er smooth uit en blabla
FEAR is op middelmatige instellingen nog redelijk te spelen en blabla...

Ik ben namelijk opzoek naar 'n laptop waarop ik ook wil gamen maar vraag me eigenlijk
af of de X1400 wel voldoende is (waarmee is dit te vergelijken aan de Nvidea-kant?
(daar weet ik meer van) De 6200 of 6600 of 6800 of..)

En zouden jullie misschien ook wat printscreens
kunnen plaatsen hier, van hoe mooi/ prachtig/ lelijk 't eruit ziet!
(en zet er dan even bij of je 'n 1280 of 'n 1650 scherm hebt)

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 11-05-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
CLB schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:46:
Kunnen mensen met de config:
T2500
1 gb RAM
7200 rpm schijfje
X1400

Misschien wat vertellen over verschillende games en of deze goed lopen en dergelijke!
Ik heb nog niet veel tijd gehad om het een en ander te doen, maar heb wel even een demo van Tomb Raider Legend gedownload om te kijken of het een beetje fatsoenlijk was. Op 1024 x 640 liep alles vloeiend. Op 1280 ging het een beetje stroef allemaal. Weet niet of het nog uitmaakt of je wel of niet op netstroom speelt. Ik deed het zonder toen. Nu is het ook maar een demo dus ik weet niet of het echte spel soepeler loopt. Misschien heb je hier wat aan, anders heb je nu een minuut van je tijd verspild.

Heeft er iemand nog een goede smoes om die cd's los te praten bij Dell?
Na een aantal keer aandringen kwam die gast niet verder dan: "leen maar een xp cd bij een vriend en alle software is trial dus die kun je downloaden".

Probeer het morgen nog maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

1024 x 640.. is dat geen tikfoutje...

Als Tomb Raider al 'n beetje soepeltjes loopt op de X1400 (dat is waar ik 't meeste 'bang' voor ben)
dan moeten oudere spellen in de trend van: Hitman, SOF of Prince of Persia 't wel goed doen denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
CLB schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:32:
1024 x 640.. is dat geen tikfoutje...
Nope, je scherm is ook 1680x1050, dus dan is het ook logisch om 640 ipv 768 te hebben.

Oude(re) spellen lijken me zeker goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

IntToStr schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:43:
[...]

Nope, je scherm is ook 1680x1050, dus dan is het ook logisch om 640 ipv 768 te hebben.

Oude(re) spellen lijken me zeker goed te doen.
Hmm dat is natuurlijk waar..

1024 x 640 dan is de breedte 2x zo groot als de hoogte... lijkt me er heel weird uitzien..
Ff 'n 1024 foto'tje naar deze maten ge-resized, ziet er best slick uit!

Wat zijn de instelbare resoluties bij 't:
1280 x 800 scherm en bij de 1650 x 1050 versie?

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 11-05-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5. Verzonden donderdag, mei 11, 2006

:P

Met een beetje geluk heb ik 'm morgen al? alhoewel ik vermoed dat het eerder maandag zal zijn... maar toch nog bere-snelle levering. Amaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je het beeld scherp bij een kleinere resolutie dan 1680x1050 want dat vind ik net iets te klein en bij een kleinere resolutie wordt het beeld minder scherp maar dan is alles iets groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xorg en ATI blijft een geval apart hoor.... er zijn verschillende dingen die je moet doen. ATI driver van de site downloaden en vervolgens een RPM mee bouwen en die vervolgens installeren. Zie: http://www.suse.de/~sndirsch/ati-installer-HOWTO.html

Zo "zou" het allemaal moeten werken.... Ik heb al tijden op mn workstation SuSE10, maar wilde per se even wachten op 10.1 voordat ik het olp mn laptop probeerde. Is nog steeds langzaam aan het binnendruppelen. Ik zal hier een uitgebreide guide neerkwakken hoe je alles goed werkend krijgt op SuSE 10.1 (voor zover dat uberhaupt gaat lukken!).
Ja graag want ik kom er niet echt uit. Zouden deze drivers niet in de vandaar gereleasde suse 10.1 versie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
IntToStr schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:27:

Heeft er iemand nog een goede smoes om die cd's los te praten bij Dell?
Na een aantal keer aandringen kwam die gast niet verder dan: "leen maar een xp cd bij een vriend en alle software is trial dus die kun je downloaden".

Probeer het morgen nog maar eens...
Precies wat ik had verwacht :(
mja, je kunt nog proberen te vragen dat je opnieuw wilt gaan partitioneren zonder partmagic.
Misschien dat ze dan wel geven, of zie mijn post in het vorige topic (staat ook in TS)
En de brander software is geen trial en powerdvd al helemaal niet!
mcaffee & coreldraw wel, hufters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:37:
Hoe krijg je het beeld scherp bij een kleinere resolutie dan 1680x1050 want dat vind ik net iets te klein en bij een kleinere resolutie wordt het beeld minder scherp maar dan is alles iets groter
Gaat je niet echt lukken. Wat je wel kunt doen is het lettertype in windows vergroten en kiezen voor grotere pictogrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:28:
[...]

Gaat je niet echt lukken. Wat je wel kunt doen is het lettertype in windows vergroten en kiezen voor grotere pictogrammen.
dat had ik eerst ook al, maar wel bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:27:
[...]

Precies wat ik had verwacht :(
mja, je kunt nog proberen te vragen dat je opnieuw wilt gaan partitioneren zonder partmagic.
Misschien dat ze dan wel geven, of zie mijn post in het vorige topic (staat ook in TS)
En de brander software is geen trial en powerdvd al helemaal niet!
mcaffee & coreldraw wel, hufters...
Ik heb gisteren een telefoontje gepleegd met Dell en heb via techsupport dell media experience 3.0 op cd weten te krijgen, ben er al achter dat je voor die dingen NIET bij customerservice moet zijn.
De mensen van techsupport hebben nog meer klantgericht denken in hun pink dan die mensen.
Spellen op de Radion X1300 lopen prima heb gisteren Lord of the rings ballte for middle earth 2 gespeeld en de grafics zijn geweldig smooth te noemen. Dus wat betreft dat je met de X1300 geen spellen kunt spelen valt wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

hoe zit dat dan met de x1400?

is deze nou beter of slechter in game's dan de x700

en kan iemand mij vertellen of deze laptop guildwars goed kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Hoe lang doet Dell normaal over het reageren op mail? Afgezien van de eerder genoemde totaal irrelevante reactie, heb ik sinds woensdag niks meer gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lasharor schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 07:59:
hoe zit dat dan met de x1400?

is deze nou beter of slechter in game's dan de x700

en kan iemand mij vertellen of deze laptop guildwars goed kan draaien
de x1400 zit tussen de x600 en x700 in zover ik weet.
ik denk dat je het wel met die kaart kan spelen aangezien de x1300 het ook niet slecht doet maar dan natuurlijk wel met een ander genre spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:10
Hoop dat ik Call of duty 2 kan spelen op mn nieuwe laptop:

T2300
1 GIG RAM
X1300

Iemand die daar al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:19:
[...]

Ja graag want ik kom er niet echt uit. Zouden deze drivers niet in de vandaar gereleasde suse 10.1 versie zitten?
Met jou....

Ubuntu is ook niet alles :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
steveman schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:31:
[...]

Met jou....

Ubuntu is ook niet alles :(
idd dat wou ik ook net zeggen, moet zeggen dat ik meer problemen heb met ubunti dan met een distro als Suse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees zonet de pakbon op DELL en zie volgende staan:

1 1Y CAR (Collect and Return ) 680-10295
1 Base warranty 680-10296
1 Upg to 2Y NBD International (Next Business Day On-site ) 680-10334

Ik begijp het niet goed, het eerste jaar is collect en return en dan 2 jaar next business day on-site of zo? Ik heb 1 jaar collect & return gezet in mijn bestelling, maar blijkbaar stond in de offerte die ook al bij. Zou de manager van Dell zich vergist hebben? Als dat zo is... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat waarschijnlijk een hele domme vraag zijn. Maar wat is het email adres dat je moet hebben met vragen over bestellingen enzo? ("kan ik deze laptop ook met engelse XP krijgen?" en dergelijken)

Ik heb gezocht op de Dell site, maar ik kan het nergens vinden en ik heb niet zo'n zin om ze te gaan zitten bellen van mijn dure mobiele abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:20:
Dit gaat waarschijnlijk een hele domme vraag zijn. Maar wat is het email adres dat je moet hebben met vragen over bestellingen enzo? ("kan ik deze laptop ook met engelse XP krijgen?" en dergelijken)

Ik heb gezocht op de Dell site, maar ik kan het nergens vinden en ik heb niet zo'n zin om ze te gaan zitten bellen van mijn dure mobiele abo.
Ze helpen je toch niet over de mail, ik heb al zovaak een mail gestuurd naar customer service.
Bellen helpt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:12:
[...]

Ze helpen je toch niet over de mail, ik heb al zovaak een mail gestuurd naar customer service.
Bellen helpt wel!
Service???? Doen ze daar aan dan bij de customer service afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:46:
[...]

de x1400 zit tussen de x600 en x700 in zover ik weet.
ik denk dat je het wel met die kaart kan spelen aangezien de x1300 het ook niet slecht doet maar dan natuurlijk wel met een ander genre spelen.
Ik heb juist vernomen dat de X700 vele malen beter is dan de X1400...?
(verschillende benchmarksites)

Mja ik wil toch wel erg graag weten of 'n
X1400 / 1 gb RAM/ 7200 rpm/ T 2500 2.0 GHz
'n beetje games goed en vlotjes af kan spelen

Zo'n config voor 1300 euro is toch werkelijk prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er ook over aan het denken om deze te gaan kopen. Et valt me alleen op dat ie deze week stukken duurder is als afgelopen weken.....

* Hoogie2004 wacht nog eventjes af, totdat zijn huidige laptop is gefixed

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.