Hmm, de pasvorm van de body parts blijft een hekel punt bij AR.ing._Buttje schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:33:
Hmm .. misschien hier het origineel maar ff van
[afbeelding]]
mompelt iets over waar het hart vol van is ensow
Heb ook nog wat zandvoort foto's online staan. 

De rest kun je zien door in de link even te nummeren van 1 tm 46 56, zal er binnenkort ook wel even een html overzichtje van bakken.
\o/ thanks dupje

De rest kun je zien door in de link even te nummeren van 1 tm 46 56, zal er binnenkort ook wel even een html overzichtje van bakken.
\o/ thanks dupje
[ Voor 4% gewijzigd door Specht op 05-07-2006 10:36 ]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Ws. heeft hij alleen maar de foto's van Specht gedownload en in een simpele gallry gezet
a joh, het is Zandvoort .. dat merk je pas de volgende morgen
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Herstel, diezelfde avond aling._Buttje schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:17:
a joh, het is Zandvoort .. dat merk je pas de volgende morgen
De 159 blijft me nog steeds verbazen, op plaatjes vind ik er niet zoveel aan maar als je hem ziet rijden
Ik kan gaan leasen miv september.. dus ja
Ben inmiddels student af en heb een vaste baan gevonden die per september start. Die Panda (eigenlijk van m'n ma maar ik rijd er alleen maar in omdat zij niet meer rijd
) houden we er dan niet meer naast. Maandag rijden om 2 uur, 1.9 JTD 120pk. Dat is dan ook de versie die evt voor de lease in aanmerking komt.
De 147 zit boven mijn budget maar komt door zijn vrij lage cataloguswaarde en vele extra's op de Collezione uitvoering vrij gunstig uit. Alternatief is een Grande Punto 1.9 JTD 130 Sport, Leon 1.9 Sport 105pk, etc
Maar dan nog is die Alfa gewoon ja, het beste uitgerust (std volleer
) en qua prijs ook goed
De 147 zit boven mijn budget maar komt door zijn vrij lage cataloguswaarde en vele extra's op de Collezione uitvoering vrij gunstig uit. Alternatief is een Grande Punto 1.9 JTD 130 Sport, Leon 1.9 Sport 105pk, etc
[ Voor 31% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-07-2006 17:42 ]
En na chippen komt zelfs zo'n diesel nog lekker mee
Zelfs zonder te chippen.. Ding loopt 206 en 0-100 in 9,5s ofzo
Je zei het op msn ja... veel plezier met proefrijden heJ0YR1D3R schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:41:
Ik kan gaan leasen miv september.. dus jaBen inmiddels student af en heb een vaste baan gevonden die per september start. Die Panda (eigenlijk van m'n ma maar ik rijd er alleen maar in omdat zij niet meer rijd
) houden we er dan niet meer naast. Maandag rijden om 2 uur, 1.9 JTD 120pk. Dat is dan ook de versie die evt voor de lease in aanmerking komt.
De 147 zit boven mijn budget maar komt door zijn vrij lage cataloguswaarde en vele extra's op de Collezione uitvoering vrij gunstig uit. Alternatief is een Grande Punto 1.9 JTD 130 Sport, Leon 1.9 Sport 105pk, etcMaar dan nog is die Alfa gewoon ja, het beste uitgerust (std volleer
) en qua prijs ook goed
XXXVI
Hij is trager zelfs. Maar na chippen komt ie lekker meeTimmert schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:46:
Zelfs zonder te chippen.. Ding loopt 206 en 0-100 in 9,5s ofzo
Hm op top idd wel zie ik. 0-100 doet ie in 9,6 dus dat is rap zat.
Je weet dat het nooit rap zat is
Staat de 147 op hetzelfde chassis als de 156? Omdat ie behoorlijk zwaar is.
Die 147 is mooi, en een goede keus, ga je geen spijt van krijgen als je die neemt.
Ik ga trouwens voor 90% zeker de omgekeerde weg bewandelen, ga terug naar de mbo om een hogere diploma te gaan halen dan ik nu heb.
Maar ik blijf wel gewoon in mijn bella rijden.
Ik heb trouwens 3 dagen lang elke dag paar uur onder mijn alfa gelegen om 2 van die stomme stabilisator stangetjes en rubbers die aan de draagarm zitten te verwisselen voor nieuwe.
Best een rotklus om te doen zonder ervaring, zonder iets van een handleiding, en met aldi gereedschap... maar ze zitten erop en mijn bella stuurt weer strak door de bochten, en rijd weer netjes rechtdoor op de snelweg.
Volgende week nog maar even laten uitlijnen en dan heb ik er voorlopig weer genoeg geld en sleuteltijd tegenaan gesmeten voor deze zomer.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Specht vraagje, hoe oud ben je eigenlijk en wat ga je studeren ?
En vanwaar deze keus opeens ?
[ Voor 20% gewijzigd door -Sander- op 08-07-2006 11:48 ]
Ik ben 26 nu, en ik ga MBO middenkader laboratoriumtechniek microbiologie (niveau 4) doen.Alfa_145 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 11:48:
Specht vraagje, hoe oud ben je eigenlijk en wat ga je studeren ?
Ik heb al een diploma vakfunctionaris laboratoriumtechniek chemisch/microbiologisch (niveau 3), maar daarmee kom ik hier in de regio nergens mee aan de bak omdat ze overal dus MBO niveau 4 vragen.
Verder zijn bijna alle niveau 3 laboratorium banen, of tijdelijk, of part time, of gewoon productiewerk, en dat is niet bepaald het type werk waar je een toekomst mee op kan bouwen, verder vind ik het prettig om een stabiele vaste werkomgeving te hebben, en bovendien wil ik geen (chemisch oid) productiewerk doen.
Voor mij is dus terug naar het mbo gaan de beste oplossing, omdat dit maar 2 jaar duurt (ik kan dankzij mijn huidige diploma instromen) en ik dan een betere diploma heb waar ik hopenlijk dan ook beter werk mee kan vinden.
Klinkt doordacht. Verstandig 
Ben zelf net klaar met school en hard opzoek naar een baan.. 156 moet dan weg ivm leasebak.. Was jij nou ook degene die je 155 laatst op Marktplaats had gegooid Specht?
Ben zelf net klaar met school en hard opzoek naar een baan.. 156 moet dan weg ivm leasebak.. Was jij nou ook degene die je 155 laatst op Marktplaats had gegooid Specht?
Nee zeker niet, de 155 blijft nog wel even als het aan mij ligt.Timmert schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:13:
Klinkt doordacht. Verstandig
Maar kerstmanneke heeft wel zijn alfa te koop staan.
Misschien erg offtopic, maar ik weet bijna zeker dat ze bij Analytico Breda (niet helemaal in de regio maar ach) altijd wel laboratorium-medewerkers nodig hebben. Misschien daar even naar toe bellen?
Ah dan was dat 'm. Weet je heel zeker dat je je 155 niet weg wil doen?Specht schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:03:
[...]
Nee zeker niet, de 155 blijft nog wel even als het aan mij ligt.
Maar kerstmanneke heeft wel zijn alfa te koop staan.
* Timmert heeft grote interesse!
[ Voor 4% gewijzigd door Timmert op 08-07-2006 14:29 ]
Voor naast je leasebak?
Wordt dat trouwens een 159?
Mijn keuze om nu te gaan studeren staat al vast, maar desalnietemin bedankt voor de tip.Ojjorz schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:18:
[...]
Misschien erg offtopic, maar ik weet bijna zeker dat ze bij Analytico Breda (niet helemaal in de regio maar ach) altijd wel laboratorium-medewerkers nodig hebben. Misschien daar even naar toe bellen?
Euhm ja dat weet ik vrij zeker...Timmert schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:29:
[...]
Ah dan was dat 'm. Weet je heel zeker dat je je 155 niet weg wil doen?
* Timmert heeft grote interesse!
Hij gaat alleen weg voor de "hoofdprijs" en als ik dan een bedrag zou moeten noemen dan zit ik toch al gauw aan een bedrag in de buurt van een 5 met drie nullen te denken, en rekening gehouden met alle tuningsonderdelen en onderhouds investeringen die er nu inzitten.
Persoonlijk heb ik "issues" met de achterkantClithopias schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:37:
De 159 blijft me nog steeds verbazen, op plaatjes vind ik er niet zoveel aan maar als je hem ziet rijden
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voor ernaast iddBalusC schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:02:
Voor naast je leasebak?Wordt dat trouwens een 159?
Leasebak zal denk ik geen 159 worden, tenzij ik bij Alfa kom te werken. Aangezien ik een baan als verkoper zoek zal ik toch in een auto moeten rijden van het merk dat ik verkoop. Ik heb daarom een aantal merken gekozen waarvoor ik wil werken, stuk of 4 á 5.
Je wordt autoverkoper? Cool
Waarom geen AR verkoper?
Wilde jullie deze even laten zien... Was op vakantie in kos en zag deze aparte alfa staan bij het vliegveld.. Speceiaal voor dit topic even en picje van genomen.

LOL

LOL
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Die stond klaar om op te stijgen ?_VooDooMen_ schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:29:
Wilde jullie deze even laten zien... Was op vakantie in kos en zag deze aparte alfa staan bij het vliegveld.. Speceiaal voor dit topic even en picje van genomen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
LOL
Ik was vanmiddag in de buurt van de Alfa dealer en ben even naar binnen gegaan. Gewoon wat rondkijken. Raakte aan de praat met de verkoper die mij de 147 heeft verkocht. Ik was nog geen tien minuten binnen en ik kreeg een Brera sleutel, 'ga maar ff een blokje om'. PrimaBalusC schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:01:
Waar is je reisverslag?
De auto was nog koud dus eerst even rustig warmgereden. Ik wist niet eens welke uitvoering het was die ik bij had, en om eerlijk te zijn hoorde ik het ook niet. De climate control was nog vol aan het blazen om de boel op temperatuur te krijgen (auto was zwart met zwart interieur, had zo'n sky-window en stond al de hele dag in de zon
De stoelen zijn super. Mooi leer en deze waren elektrisch verstelbaar. Als je zat moest je dat wel blind doen trouwens, de bediening zat naast de stoelen. Bij Mercedes is dat beter opgelost door het in de deuren te doen (met knoppen in de vorm van de stoelen). Zithouding was voor mij prima. Het zicht rondom is wat beperkt maar ik zou er wel aan kunnen wennen.
Toen de olie op temperatuur was en er even geen verkeer voor mij zat het gas ingeduwd. Omdat de climate control nu wat rustiger was hoorde ik eindelijk de motor. Het is alsof Alfa Romeo voor het eerst van het woord 'isolatiemateriaal' heeft gehoord. In het interieur merk je weinig van geluiden buitenaf. De motor is te horen aan de donkere brom, maar voor een sportieve auto behoorlijk op de achtergrond. Pas boven de 5000rpm heb je het idee de motor en uitlaat goed te horen. Snelheid maken kan ie wel, als je de teller afleest. Voor je het doorhebt rijd je te hard. En dat is eigenlijk een nadeel, je hebt het niet door.
Bochtjes nemen en de AWD-aandrijving heb ik niet echt een mening over. Ik heb tekort gereden om daar echt een oordeel over te hebben. Het viel mij niet tegen. Het is lastig oordelen tijdens een korte rit als je niet bekend bent met AWD, zeker op de openbare weg.
Mooie auto dus, maar niet echt een rijdersauto naar mijn idee. Je komt er niet met een big smile uit en dat komt vooral omdat je niet eens doorhebt hard te rijden. Het is allemaal te goed geisoleerd. Naar mijn idee teveel een GT in het jasje van een sportauto. Hard gaan zonder het te merken of er veel voor te moeten doen.
Liever een Alfa GT en wat geld overhouden.
Foto's heb ik niet
Deze is exact hetzelfde: http://www.autotrack.nl/o...d=3203429&p_type_lijst=RL
Eern airco die een V6 die verstommen ............ dan klopt er iets niet nee 
Maar een fatsoenlijk uitlaatsysteem kan wellicht wonderen doen

Maar een fatsoenlijk uitlaatsysteem kan wellicht wonderen doen
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Het is climate control. Op een dag als vandaag (dikke 25 graden) bij een zwarte auto met glazen dak die de hele dag in de zon staat, geeft je een idee hoe warm het dan is. Dat ding was de eerste tien minuten vol aan het blazen om de warmte uit het interieur te krijgen. Dus ja, dan hoor je weinig motorgeluid.
Van mij hadden ze deze auto meer een concurrent mogen maken van de 350Z. Dus RWD (scheelt al gewicht) en minder isolatie (scheelt ook gewicht). Als je nu 50k op zak hebt is de keus makkelijk, dan liet ik toch de schoonheid uit Italië staan. Bij Nissan krijg je 300pk op de achterwielen die ook nog eens leuk op de weg gezet worden. En ook dat ziet er goed uit
Van mij hadden ze deze auto meer een concurrent mogen maken van de 350Z. Dus RWD (scheelt al gewicht) en minder isolatie (scheelt ook gewicht). Als je nu 50k op zak hebt is de keus makkelijk, dan liet ik toch de schoonheid uit Italië staan. Bij Nissan krijg je 300pk op de achterwielen die ook nog eens leuk op de weg gezet worden. En ook dat ziet er goed uit
Zou ik graag willen, dan moet ik alleen een vacature daar vinden..BalusC schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:23:
Je wordt autoverkoper? CoolWaarom geen AR verkoper?
Andere opties zijn: Audi, Volvo, Seat of Fiat..
Maar AR idd op 1
Fiat / AR zijn toch doorgaans gecombineerde dealerschappen ...
Moet lukken toch?
Moet lukken toch?
[ Voor 1% gewijzigd door Harry op 09-07-2006 12:06 . Reden: typo ]
BMW 535D
Ja dat zegt iedereen, maar hier in de buurt dus niet echt..
De 350Z heeft hetzelfde probleem samen met de Brera : Voorkant = Mooi. Achterkant = Om te huilenTom schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:45:
Gelukkig hebben we de Spider
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Imho zijn juist de voor en achterkant van de Bréra wel in orde (hoewel die van het prototype natuurlijk overduidelijk 100x beter waren, maargoed) .. het is imho juist meer wat ertussenin zit .. de verhoudingen kloppen niet. Wat overigens al begint bij de breedte van de wagen, hij is van breed en plat naar smal en 'hoog' gegaan. Fouter kan het niet ...
Eerst eens flink verlagen en een fijne uitlaatset eronder, dan wordt het al wat beter!
Eerst eens flink verlagen en een fijne uitlaatset eronder, dan wordt het al wat beter!
Die ziet er uit,..die motorkap en die stickers zijn echt om te huilen,..._VooDooMen_ schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:29:
Wilde jullie deze even laten zien... Was op vakantie in kos en zag deze aparte alfa staan bij het vliegveld.. Speceiaal voor dit topic even en picje van genomen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
LOL
ff het topic weer wat eer aan doen met Piczzzzzz
Vandaag ff een fotoshoot gemaakt. De Nero is mijn huidige 146 en de Rosso was mijn vorige 146 (nu in het bezit van een Italiaan
en we hebben contact gehouden zeg maar, dus zo af en toe ff elkaars bolides checken)

Vandaag ff een fotoshoot gemaakt. De Nero is mijn huidige 146 en de Rosso was mijn vorige 146 (nu in het bezit van een Italiaan

Gister trouwens ook een erg leuke upgrade gedaan:

Origineel zwart Momo leder inclusief deurpanelen,....hadden we het eerste achter paneel terug geplaatst blijkt dat de donor 4 electrische ramen had en ik maar 2
Dus moest nog ff een gat boren,...maar dat is allemaal goed gekomen.

Origineel zwart Momo leder inclusief deurpanelen,....hadden we het eerste achter paneel terug geplaatst blijkt dat de donor 4 electrische ramen had en ik maar 2
Super gaaf Roel! Mooie wagen met n bloedmooi interieur
Vandaag toertocht gemaakt met de vriendengroep, 8 auto's in totaal waarvan ik de enige ben die Italiaans rijd... ondanks de dik versleten Toyo's (jaja Klaas ik weet het
van de week worden ze vervangen) was iedereen best onder de indruk van het bochten werk... zelfs de 205GTI met Koni's kon/durfde het niet bij te houden 
Is trouwens leuk, ik ben de enige die niet na 2 km gas intrapt... rustig warm rijden en iedereen maar roepen 'ja anders gaat het kapot' en ondertussen de minste problemen, een van de vlotste auto's, en persoonlijk de best rijdende en mooiste
Vandaag toertocht gemaakt met de vriendengroep, 8 auto's in totaal waarvan ik de enige ben die Italiaans rijd... ondanks de dik versleten Toyo's (jaja Klaas ik weet het
Is trouwens leuk, ik ben de enige die niet na 2 km gas intrapt... rustig warm rijden en iedereen maar roepen 'ja anders gaat het kapot' en ondertussen de minste problemen, een van de vlotste auto's, en persoonlijk de best rijdende en mooiste
[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 10-07-2006 00:13 ]
XXXVI
Erg fijn lederen bankstel
Ziet er fijn uit
Lederen bankstel anyone?

Vanmiddag dus proefgereden bij Sam van Lingen in Houten. Erg mooi pand, veel mooie auto's gezien en een beetje rondgesnuffeld. De auto stond vrij snel klaar en ben toen gaan rijden. Eerst wat me opviel was dat ie koud was, rustig aan gedaan dus. Metertje met heel mooi Acqua erop stond nog op 50 graden
Eenmaal op temperatuur wat meer gas gegeven en moet zeggen dat het erg fijn rijdt. Zowel onderin als in hogere toerengebieden (3000+) rijdt het erg fijn, het dieselgeluid is heel beheerst en op de achtergrond te horen.
Op de snelweg even het gaspedaal ingetrapt en binnen niet al te lang de 150 aangetikt. Erg stil en erg makkelijk
Daarna beetje op de cruise gereden, vooral de achterbanden stoorden mij nogal (Dunlops SP 2000 itt Michelin Pilot Premacy voorop). Vervelend afrolgeluid tot gevolg. Grip in bochten op de afritten was goed, korte bochtjes gaat ook prima
Weinig moeite om het vermogen/koppel op het wegdek te krijgen, alleen in zn twee een korte piep.
Conclusie: mogelijke kanshebber maar ik ga nog even verder kijken. (sorry guys maar Alfa is helaas niet de allergoedkoopste in de lease.. Er zit wel veel op en aan though, standaard leer, climatronic, armsteun etc
)
De auto:

Vanmiddag dus proefgereden bij Sam van Lingen in Houten. Erg mooi pand, veel mooie auto's gezien en een beetje rondgesnuffeld. De auto stond vrij snel klaar en ben toen gaan rijden. Eerst wat me opviel was dat ie koud was, rustig aan gedaan dus. Metertje met heel mooi Acqua erop stond nog op 50 graden
Op de snelweg even het gaspedaal ingetrapt en binnen niet al te lang de 150 aangetikt. Erg stil en erg makkelijk
Conclusie: mogelijke kanshebber maar ik ga nog even verder kijken. (sorry guys maar Alfa is helaas niet de allergoedkoopste in de lease.. Er zit wel veel op en aan though, standaard leer, climatronic, armsteun etc
De auto:

offtopic:
Ik vraag me nu al een tijdje af wat die groene platen in Nederland willen zeggen. Aangezien ik Belg ben ben ik niet echt bekend met de Nederlandse regeling. Eerst dacht ik dat dat LPG ofzo was maar dit werd dan tegengesproken door de foto's van ( de overigens zeer nette) Alfa 147 diesel hierboven.
Ik vraag me nu al een tijdje af wat die groene platen in Nederland willen zeggen. Aangezien ik Belg ben ben ik niet echt bekend met de Nederlandse regeling. Eerst dacht ik dat dat LPG ofzo was maar dit werd dan tegengesproken door de foto's van ( de overigens zeer nette) Alfa 147 diesel hierboven.
Wanneer een auto niet in de verzekering zit, bijvoorbeeld bij een proefrit oid is het noodzakelijk deze tijdelijk (handelaars)platen te voeren.louisver schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:42:
offtopic:
http://www.rdw.nl/nl/over...rdwijzer_juli_2004_08.htm
In Nederland zijn die regels strikt en duidelijk. In het kort: een groene plaat mag uitsluitend gebruikt worden door erkende handelaren en uitsluitend voor het maken van proefritten bij verkoop of reparatie. Omdat het handelarenkenteken momenteel niet aan internationale verdragen voldoet, is gebruik binnen de Benelux alleen mogelijk omdat deze landen dat met elkaar hebben afgesproken. Er lopen verder gesprekken met Duitsland om dit wederzijds ook toe te staan, waarbij succes lang niet verzekerd is. Scandinavische landen hebben bijvoorbeeld ook onderlinge afspraken; echter alleen voor elkaars grondgebied. Zoals gezegd, wijken de regels in andere landen af, waardoor ook de politie vaak niet weet wat te doen met deze situatie.
Groene platen = handelaarskenteken. Deze auto is onverzekerd en mag derhalve niet met gele platen de weg op. Echter via een speciale handelaarverzekering die een handelaar op meerdere auto's kan toepassen mag het wel 
edit:
Anders doe je ff niet te lang over om te pics te bekijken en druk je ff op F5 voor je reageert 
[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 10-07-2006 23:49 ]
Oke, bedankt daarvoor. Dat weet ik nu ook weer.
offtopic:
In Belgie hebben we dit ook, een nummerplaat met groene letters ipv rode
In Belgie hebben we dit ook, een nummerplaat met groene letters ipv rode
Fokkiefokkie...
Ik heb 3 deukjes in het bestuurdersportier van mijn 147, eentje met iets lakschade
Ik ben all risk verzekerd, dus het valt te verhalen lijkt me?
Weet iemand of het mogelijk is om kleine deuken onzichtbaar te herstellen??????
Ik heb 3 deukjes in het bestuurdersportier van mijn 147, eentje met iets lakschade
Ik ben all risk verzekerd, dus het valt te verhalen lijkt me?
Weet iemand of het mogelijk is om kleine deuken onzichtbaar te herstellen??????
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Zag van de week in Frankrijk en Alfa SZ
zal es de foto's opsnorren.
Zeldzame bakkies, was ook een Aston Martin DB7 Zagato bij.... 1 van 100 totaal
PS: zo'n 147 krijg je geen spijt van, vriend van me heeft een 146 full options (geloof zelfs Recaro ofzo lederen voorstoelen) diesel en die rijd heerlijk, vind de koppeling een tikje zwaar maar het uitermate verfijnde stoerwerk is zalig en maakt die koppeling helemaal goed.
Zeldzame bakkies, was ook een Aston Martin DB7 Zagato bij.... 1 van 100 totaal
PS: zo'n 147 krijg je geen spijt van, vriend van me heeft een 146 full options (geloof zelfs Recaro ofzo lederen voorstoelen) diesel en die rijd heerlijk, vind de koppeling een tikje zwaar maar het uitermate verfijnde stoerwerk is zalig en maakt die koppeling helemaal goed.
[ Voor 41% gewijzigd door Vandread op 11-07-2006 21:22 ]
Deukjes verwijderen is geen probleem. Hier in nootdorp kan je van die deukjes laten verwijderen voor 10 euro per stuk.
.
Anoniem: 37526
Volgens mij heeft de SZ op bovenstaande foto een klein tikje gehad, de voorbumper zit niet meer 100% lekker
Is een endezelfde SZ, maar zo te zien zit alles nog prima
kijk maar naar de andere kant, is puur lichtinval.
Ze kwamen geloof ik wel van LeMans (een hele Morgan club kwam daar iig vandaan)
Ze kwamen geloof ik wel van LeMans (een hele Morgan club kwam daar iig vandaan)
Anoniem: 37526
Ik zie nu dat het symetrisch is, maar ik vond de spleet tussen de voorbumper en de zijkant wat groot
Ja mooi. Check icoonVandread schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:44:
Even dus de plaatjes die ik snel geschoten heb die ik zou posten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En om in italiaanse sferen te blijven:
1 van 99 gebouwde Aston Martin DB7 Zagato
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit: hmmm xs4all doet wazig
.
Zag bij de meeste dat XS spul niet werkte, dus vandaar mijn conclusie, gebeurt gelukkig bijna nooit eigenlijk maarja, ze komen vanzelf wel weer terug mensen
Mijn demon adsl wordt binnenkort ook XS4all... mooi dat ik dan overstap naar iets anders.
Overigens mooie foto's! Die Aston Martin is geil.

Overigens mooie foto's! Die Aston Martin is geil.
http://users.pandora.be/administrator/claxon.mp3
[ Voor 91% gewijzigd door Dupje op 12-07-2006 22:13 ]
drugs are bad mmmmkay?
Ben druk aan het kijken naar een andere auto... zal misschien nog wel in de voetsporen van Soulfy gaan. (waarschijnlijk geen alfa weer dus).
Ben benieuwd waar je mee op de proppen gaat komen ...
Kan Ford best aanbevelen hoor... rijd prima
Kan Ford best aanbevelen hoor... rijd prima
[ Voor 78% gewijzigd door Harry op 14-07-2006 18:10 ]
BMW 535D
We krijgen toch geen alfatopic "leegloop" he?

Ik zit trouwens nu ook stiekem te kijken naar een andere auto.... wel een alfa, alleen dan met meer cilinders als ik nu heb...
Ik zit trouwens nu ook stiekem te kijken naar een andere auto.... wel een alfa, alleen dan met meer cilinders als ik nu heb...
Anoniem: 69854
chefb rijd ook weer alfa. eene 33 16v QV.
was op zoek naar een leuke auto voor weinig en een paar maanden.
Heb ooit een 33 1.5 SW gehad en het bloed stroomde weer waar het niet kon, dus...
was op zoek naar een leuke auto voor weinig en een paar maanden.
Heb ooit een 33 1.5 SW gehad en het bloed stroomde weer waar het niet kon, dus...
@Specht: ach, wat heet leegloop.... het was een vrij klein groepje, daar zijn er in de loop van de tijd meerdere bijgekomen. Een aantal van de "oorspronkelijke groep" reageerd nogmaar sporadisch en sommigen gaan wat anders rijden.
Dat houd je toch.
@chefB: wel alle gevoelige punten van de 33 nagelopen hoop ik (kijk bij mooi weer ook even onder de vloerbedekking)
Dat houd je toch.
@chefB: wel alle gevoelige punten van de 33 nagelopen hoop ik (kijk bij mooi weer ook even onder de vloerbedekking)
BMW 535D
Anoniem: 69854
verbazend roestarmSoulfly schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:56:
voor de rest: ik weet zeker dat het een 33 is!

Alfa_145 die die schitterende, fris gespoten, übergetuned, tiptop in orde 145 weg wil doen voor wat anders??????
ik zeg maar zo .. ik zeg maar nix

[ Voor 66% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-07-2006 22:42 ]
Mjah, ik ben voorlopig niet weg... heb een 2e 155 gekocht 
Achterkant in elkaar, maar wel een 2.0 8v blok erin, net 2 ton gedraaid. En mijn homokineet is aan het doodgaan (klak klak klak) en deze was heel goedkoop. Ws nog voor mn vertrek naar Zweden auto uit elkaar trekken. Ding komt bij buurman in de schuur, fantastisch... midden in onze woonwijk, 40m van mn huis
De kop word door hem geflowed, hij is professioneel autotuner geweest (oa 240pk aand e wielen uit een bmw 20 4cil, 280pk aan de wielen uit n golf 2.0 8v blok) We willen voor de 180pk gaan om het goedje ook nog een beetje heel te houden.
Auto heeft 4 goede schokbrekers, goede draagarmen, etc... dus gewoon een onderdelenschip voor weinig
Over 2 weken ophalen uit Leeuwarden
Achterkant in elkaar, maar wel een 2.0 8v blok erin, net 2 ton gedraaid. En mijn homokineet is aan het doodgaan (klak klak klak) en deze was heel goedkoop. Ws nog voor mn vertrek naar Zweden auto uit elkaar trekken. Ding komt bij buurman in de schuur, fantastisch... midden in onze woonwijk, 40m van mn huis
De kop word door hem geflowed, hij is professioneel autotuner geweest (oa 240pk aand e wielen uit een bmw 20 4cil, 280pk aan de wielen uit n golf 2.0 8v blok) We willen voor de 180pk gaan om het goedje ook nog een beetje heel te houden.
Auto heeft 4 goede schokbrekers, goede draagarmen, etc... dus gewoon een onderdelenschip voor weinig
Over 2 weken ophalen uit Leeuwarden
[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 15-07-2006 00:32 ]
XXXVI
Eej koel, kom je bakkie doen?
Zo, ben net terug uit Utrecht. Een vriend van me is zo'n typische leaserijder, maar dat is wel ideaal om achter te hangen (hij moest ook naar Den Haag): hij had geupdatete controle-gegevens wat resulteerde op een gemiddelde (buiten het stukje trajectcontrole) van 170. Lege weg, veel ruimte.
Ook weer eens leuk om te doen, tijdje hardrijden. Normaal zie ik het nut er niet van in en rijd ik niet zo hard, maar dit was wel eens even lekker.
En hij had als traktatie de hele weg een mooi Alfa schijnsel in zijn achteruitkijkspiegel
Ook weer eens leuk om te doen, tijdje hardrijden. Normaal zie ik het nut er niet van in en rijd ik niet zo hard, maar dit was wel eens even lekker.
En hij had als traktatie de hele weg een mooi Alfa schijnsel in zijn achteruitkijkspiegel
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Koop een Saabje. Blijf je wel in de exclusievere sferen zeg maar.Alfa_145 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:06:
Ben druk aan het kijken naar een andere auto... zal misschien nog wel in de voetsporen van Soulfy gaan. (waarschijnlijk geen alfa weer dus).
TeamBVD
^^^Is met stom (heid geslagening._Buttje schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:40:
Alfa_145 die die schitterende, fris gespoten, übergetuned, tiptop in orde 145 weg wil doen voor wat anders??????
Steekt Alfa_145 duizenden euro's in de auto want er is toch besloten hem te houden doet hij hem ineens weg????
Als je nog meer geld overhebt mag je best mijn bankrekening nummer hebben en het daarop storten hoor....wil ik er ook nog wel een alfa van kopen
Als je nog meer geld overhebt mag je best mijn bankrekening nummer hebben en het daarop storten hoor....wil ik er ook nog wel een alfa van kopen
Eindelijk de kop van de motor van mijn 90 gehaald niet dat ik daar om stond te springen overigens maargoed .. de koppakking was doorgeslagen tussen de beide binnenste cilinderbussen. Bij het vacuümtrekken als de zuigers hun inlaatslag maken, zogen ze een beetje koelvloeistof mee naar binnen om vervolgens te 'verbranden' en als witte waterdamp uit te stoten. 
Dit is dus gewoon ouderwets doorgeslagen en niet zo vaag een ring verbrand, wat ik eigenlijk wel verwachtte. Dat zou een slechte verbranding betekend hebben, dit eerder dat de zuigerbussen te ver gezakt zijn.
*zucht*
Ik ga binnenkort met een stalen staaf en voelermaten kijken hoe de bussen t.o.v. het blok staan en een motoren revisiebedrijf in Leeuwarden vragen daar eens naar te kijken. Er zou bijvoorbeeld een oversized koppakking tussen kunnen om gezakte bussen te compenseren ... alleen schijnen die niet meer leverbaar te zijn aldus Alfanord.
edit:
als iemand van jullie een leuke 146, 156, 155 of 164 Super met LPG (liefst G3) tegenkomen, don't hesitate dit te melden o.v.v. specs en pics!!!11
Dit is dus gewoon ouderwets doorgeslagen en niet zo vaag een ring verbrand, wat ik eigenlijk wel verwachtte. Dat zou een slechte verbranding betekend hebben, dit eerder dat de zuigerbussen te ver gezakt zijn.
*zucht*
Ik ga binnenkort met een stalen staaf en voelermaten kijken hoe de bussen t.o.v. het blok staan en een motoren revisiebedrijf in Leeuwarden vragen daar eens naar te kijken. Er zou bijvoorbeeld een oversized koppakking tussen kunnen om gezakte bussen te compenseren ... alleen schijnen die niet meer leverbaar te zijn aldus Alfanord.
edit:
als iemand van jullie een leuke 146, 156, 155 of 164 Super met LPG (liefst G3) tegenkomen, don't hesitate dit te melden o.v.v. specs en pics!!!11
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-07-2006 15:37 ]
Neemaar ... wijsheid alom?ing._Buttje schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:34:
edit:
De 90 is en blijft een leuke wagen, maar je blijft 'm stukrijden bij dagelijks gebruik. (Zo gebleken in, in iedergeval, de afgelopen 4 jaar (zo lang bestaat dit topic alweer)
BMW 535D
@ buttje...
Zoiets?
http://koopjes.marktplaat.../alfa_romeo/33821344.html
Niet dat ik je wil aanmoedigen ofzo.
Ik blijf de 90 een aparte verschijning vinden, maar ik kan me ook de frustraties wel voorstellen als je tig keer moter problemen hebt gehad.
Succes ermee iig...
Zoiets?
http://koopjes.marktplaat.../alfa_romeo/33821344.html
Niet dat ik je wil aanmoedigen ofzo.
Ik blijf de 90 een aparte verschijning vinden, maar ik kan me ook de frustraties wel voorstellen als je tig keer moter problemen hebt gehad.
Succes ermee iig...
Niet een beetje duur voor een lpg bak met 2 ton?
.
en bedankt hé
Dat is natuurlijk doffe onzin, het oorspronkelijke blok kocht ik met 198.000 op de klok en pas bij 300k+ heb ik hem vervangen door wat anders. Het tussenliggende blok is achteraf wel goed gebleken maar die ellendige k*ttik in het blok zette ons op het verkeerde been. En dit blok ligt er pas 20k kilometers in o.i.d.De 90 is en blijft een leuke wagen, maar je blijft 'm stukrijden bij dagelijks gebruik. (Zo gebleken in, in iedergeval, de afgelopen 4 jaar (zo lang bestaat dit topic alweer)
De 90 gaat niet weg, niemand wil'm hebben en voor zo'n fooi hou ik hem liever.
Of het mijn dagelijkse auto blijft hangt er vanaf of ik tegen iets gunstigs aanloop of niet. Liefst <200k kilometers.
En ik vertik het om voor iedere would-be auto heel Nederland door te knallen zoals bij deze 155 in Noord Brabant.
[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-07-2006 17:13 ]
Zakkende cilinderbussen? Daar zijn 2 remedies voor waarvan 1 de beste is. Ding op de sloop gooien en niet meer naar omkijken. Andere remedie is nieuwe cilinderbussen monteren met de bijhorende kosten.ing._Buttje schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:34:
Dat zou een slechte verbranding betekend hebben, dit eerder dat de zuigerbussen te ver gezakt zijn.
Heeft allemaal geen zin. Je kan dan beter het motorblok vlakken, een koperen ring op de cilinderbussen monteren en een koperen cilinderkoppakking gebruiken.Er zou bijvoorbeeld een oversized koppakking tussen kunnen om gezakte bussen te compenseren ... alleen schijnen die niet meer leverbaar te zijn aldus Alfanord.
[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 15-07-2006 17:14 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
/me zwaait naar chevy 
of er moeten zuigerbus shims onder kunnen.
Alfanord-Richard vermoedde toch weer een te heet blok overigens bij het zien van de koppakking. Misschien dan toch maar die afspraak met Stephan-Squadra doorzetten ..

of er moeten zuigerbus shims onder kunnen.
Motorblokvlakken gaat met dit blok niet gebeuren bovendien moet én het blok eruit en weer kaal én het kost me goud geld! Dat laatste zou ik graag doen, maar waar koop je dat spul?????????Chevy454 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:13:
Heeft allemaal geen zin. Je kan dan beter het motorblok vlakken, een koperen ring op de cilinderbussen monteren en een koperen cilinderkoppakking gebruiken.
Alfanord-Richard vermoedde toch weer een te heet blok overigens bij het zien van de koppakking. Misschien dan toch maar die afspraak met Stephan-Squadra doorzetten ..
[ Voor 55% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-07-2006 17:19 ]
Over dat andere automerken, ik rij de laatst tijd vaak in een Opel Corsa met Fiat dieseltje (1.3). En ik moet toegeven, wat rijdt dat lekker.
Doffe onzin?ing._Buttje schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:08:
Dat is natuurlijk doffe onzin, het oorspronkelijke blok kocht ik met 198.000 op de klok en pas bij 300k+ heb ik hem vervangen door wat anders.
Lees even wat ik zeg en ga niet direct in de verdediging / aanval.
Kijk even wat je in de afgelopen paar jaren in de 90 gespendeerd hebt en wat je er daadwerkelijk voor teruggekregen hebt. M.a.w. ik vraag je om rationeel te kijken. (dat heb ik al eerder gepoogd, maar daar heb je niet op gereageerd).
De 90 is en blijft een leuke wagen, maar geen wagen meer om jaarlijks zoveel kilometers mee te rijden als je nu al gedaan hebt. Veel van het metaalwerk is al opnieuw gelast of is polyester. Maar het blijft, hoe cru ook, geen restauratiewerk maar oplap werk aangezien het je dagelijks vervoer is.
In de afgelopen 4 jaar heb je met enige regelmaat je koppakking kunnen vervangen, metname het laatste jaar is dat schering en inslag geweest.
Zoals je al meerdere malen is voorgesteld in het verleden, doe jezelf een plezier, ga dagelijks in iets naders rijden en of restaureer deze (maar dan goed en volledig) of importeer een leuke 2.0V6 ofzo die compleet hard is.
Ben je er nu uiteindelijk nog achter gekomen wat dat getik veroorzaakt heeft?Het tussenliggende blok is achteraf wel goed gebleken maar die ellendige k*ttik in het blok zette ons op het verkeerde been.
Mjah, heb je een gemiddelde van 1 koppakking per 10.000km ... nette score, maar het lijkt me dat ook jij graag iets langer doet met je pakkingen.En dit blok ligt er pas 20k kilometers in o.i.d.
Je hebt me ook niet horen zeggen dat de 90 weg moet o.i.d. hooguit dat een leuke (goede, lage kilometerstand) andere 90 een idee zou zijn.De 90 gaat niet weg, niemand wil'm hebben en voor zo'n fooi hou ik hem liever.
Je weet toch, al het goede komt van verEn ik vertik het om voor iedere would-be auto heel Nederland door te knallen zoals bij deze 155 in Noord Brabant.
BMW 535D
Waarom krijg ik steeds zo'n uiteenzetting van 2 A4tjes? Alsof ik niet voor mijzelf kan nadenken of niet weet hoe de feiten zijn .. damn, ik weet ieder schroefje blindelings te vinden, weet ieder krasje uit het blote hoofd aan te wijzen, need I go on? Dat die auto niet 1 2 3 weg gaat heeft niet alleen te maken met cijfers ...
Ik vertel hier mijn verhaal ter lering en vermaak en ieder mag ermee doen wat ie wil, I don't care sh*t
Ik vertel hier mijn verhaal ter lering en vermaak en ieder mag ermee doen wat ie wil, I don't care sh*t

[ Voor 116% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-07-2006 00:52 ]
Wat is dat nou weer voor een onzin Sander?!?Alfa_145 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:06:
Eerst helemaal opknappen en chippen enzo en dan opeens overstappen?
Nou ja ik zie je morgen op de clubspecials

auto keer gepoetst... en worden maar weinig plaatjes gepost ;p
^^
Jij crospostbestuiver
Jij crospostbestuiver
De Nederbelg !

Volgende week zaterdag wordt ze waarschijnlijk opgehaald...
Al hetgeen dat nuttig is, hebben we gedemonteerd. Het plaatwerk was vaak net teveel heen, dus doen we niets meer mee.
BMW 535D
Alfa werkt aan een nieuwe V6, die ze zelf maken. 
En een V6 JTD
En een nieuw platform dat lichter en sportiever wordt dan het premium platform
Fiat is niet zo tevreden over de samenwerking met GM (GM gaat het nu proberen met Renault / Nissan)...
En een V6 JTD
En een nieuw platform dat lichter en sportiever wordt dan het premium platform
Fiat is niet zo tevreden over de samenwerking met GM (GM gaat het nu proberen met Renault / Nissan)...
Ik heb gisteren twee paar lichtmetalen velgen met goede banden opgetrommeld. Ik heb even snel een foto gemaakt vanuit huis:

Ziet er naar mijn mening toch een heel stuk beter uit dan de standaard wieldoppen. Weet iemand trouwens waar je aan zo'n modernere grille kan komen? Ik heb nu zo'n grille met van die horizontale lijnen, en ik wil zo'n modernere grille. Ik heb ze op ebay gezien, maar die zijn ongespoten.
Zo een als deze dus.
Edit: Ohja, ik heb nu dus 4 stalen velgen met wieldoppen over. Misschien dat iemand er iets aan heeft voor op het circuit? Daar zou ik namelijk niet m'n goede banden kaal gaan rijden.

Ziet er naar mijn mening toch een heel stuk beter uit dan de standaard wieldoppen. Weet iemand trouwens waar je aan zo'n modernere grille kan komen? Ik heb nu zo'n grille met van die horizontale lijnen, en ik wil zo'n modernere grille. Ik heb ze op ebay gezien, maar die zijn ongespoten.
Zo een als deze dus.
Edit: Ohja, ik heb nu dus 4 stalen velgen met wieldoppen over. Misschien dat iemand er iets aan heeft voor op het circuit? Daar zou ik namelijk niet m'n goede banden kaal gaan rijden.
[ Voor 40% gewijzigd door mjszwo op 16-07-2006 20:39 ]
Als je er één in kleur zoekt zal 't marktplaats e.d. afstruinen blijven of langs de sloperijen gaan.
Anders zit er weinig anders op dan 'm zelf te (laten) spuiten
BMW 535D
Wat zou het kosten om zoiets te laten spuiten? Ik wil er zelf namelijk niet aan beginnen omdat ik het nooit mooi strak gespoten krijg. Ik wil m'n bumpers eigenlijk ook wel meegespoten hebben, maarja daarmee zal het meteen ook een paarhonderd euro duurder worden lijkt me.Soulfly schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:44:
Als je er één in kleur zoekt zal 't marktplaats e.d. afstruinen blijven of langs de sloperijen gaan.
Gewoon rondshoppen, rondvragen.
Denk dat je tussen de 100 en 300 euro toch zeker klaar moet kunnen zijn.
Denk dat je tussen de 100 en 300 euro toch zeker klaar moet kunnen zijn.
BMW 535D
Dit topic is gesloten.