* Alfisti moet zich helaas aansluitenSoulfly schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:32:
Daarnaast begint me stil aan het sfeertje op de diverse AR fora's (dit topic incluis) wat tegen te staan.
FORD??? Nou gelijk tectyleren anders roest hij zo onder je reet vandaan hahahahaha
Maar je kunt toch doen als mij....station en leuke italiaan ernaast
Maar begrijp je helemaal station is nou eenmaal zo handig.
Maar je kunt toch doen als mij....station en leuke italiaan ernaast
Maar begrijp je helemaal station is nou eenmaal zo handig.
Nou... Verbonden met het register blijf ik waarschijnlijk wel, al hoewel ik zelf de officiele wimpel natuurlijk niet kan blijven dragen.
We hebben voorlopig besloten dat de starlet nog wat langer blijft. Als Monique iemand mee moet nemen (samen met Jaimy) neemt zij de Mondeo mee en ik de Starlet.
Ritten rijd ik misschien nog wel mee, als bijrijder of als scarb lid met de mondeo (dat mag ook). In het laatste geval zal ik 'm ver weg parkeren
@ Rico: Mjah, garage ontbreekt he... dus die leuke italiaan die wel op het wensenlijstje staat moet nog even wachten totdat we een ander huis gekocht hebben (dat kan dus nog even duren aangezien we hier opzich voorlopig nog even prima wonen)
We hebben voorlopig besloten dat de starlet nog wat langer blijft. Als Monique iemand mee moet nemen (samen met Jaimy) neemt zij de Mondeo mee en ik de Starlet.
Ritten rijd ik misschien nog wel mee, als bijrijder of als scarb lid met de mondeo (dat mag ook). In het laatste geval zal ik 'm ver weg parkeren
@ Rico: Mjah, garage ontbreekt he... dus die leuke italiaan die wel op het wensenlijstje staat moet nog even wachten totdat we een ander huis gekocht hebben (dat kan dus nog even duren aangezien we hier opzich voorlopig nog even prima wonen)
[ Voor 22% gewijzigd door Harry op 18-06-2006 21:16 ]
BMW 535D
Van mij mag je doen waar jij zin in hebtSoulfly schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:47:
@ Dupje: Nu mag ik zeker geen achterspoilers meer kopen of wel?
Maar een spoiler op een station?
[ Voor 3% gewijzigd door Dupje op 18-06-2006 21:19 ]
Van Dupje mag nergens een spoiler opzitten.. toch gek voor een belg waar juist al die plastic meuk vandaan komt..Soulfly schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:47:
@ Dupje: Nu mag ik zeker geen achterspoilers meer kopen of wel?
Maare Soulfly ben het helemaal met je keuze/standpunt/mening eens, en van harte met deze auto!. Je zal er een hoop plezier van krijgen!.
[ Voor 21% gewijzigd door -Sander- op 18-06-2006 21:29 ]
Verklaar je eens nader, Soulfly?Soulfly schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:32:
* Timmert kan uit de startpost verwijderd worden...
Daarnaast begint me stil aan het sfeertje op de diverse AR fora's (dit topic incluis) wat tegen te staan. Het is niet meer wat het geweest is voor mij en het "familia" gevoel is er een beetje uit.
Oh jawel hoor. Een spoiler zoals die op de 164 of jouw 145 passen. Maar wat je hier zo soms ziet rondrijdenAlfa_145 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:28:
[...]
Van Dupje mag nergens een spoiler opzitten.. toch gek voor een belg waar juist al die plastic meuk vandaan komt..
Maare Soulfly ben het helemaal met je keuze/standpunt/mening eens, en van harte met deze auto!. Je zal er een hoop plezier van krijgen!.

Post je een bepaald project (of zo wie zo foto's) dan wordt er niet of amper op gereageerd.
(om maar een voorbeeld van hier te noemen).
Daarnaast is het sfeertje (AR algemeen) niet meer wat het geweest is.
Een simpel voorbeeldje is de snelheid van Sanders 145...
Het is voor een 1.4 een zeer potent blokje, daar is dan opzich ook wel het nodige aan gebeurd, maar op het moment dat hij meldt een Qv bij te kunnen houden wordt hier nogal gekscherend op gereageerd...
[ Voor 28% gewijzigd door Harry op 18-06-2006 22:10 ]
BMW 535D
/me na 5 dagen zonder eindelijk weer internet heeft 
Interessante ontwikkelingen hier ...
Tjah, ik heb geen zin om met modder te gaan gooien .. daar heeft niemand wat aan
edit:
@Soulfly: succes met het nieuwe vervoersmiddel!
@Alfa_145: nog gelukt met die lekke klepdekselpakking?
Verder kan ik nog ff melden dat ik mijn voorremblokken vervangen heb, van goedkoopie naar OMP's, en afgezien van 1 (vd 4) vastzittende zuiger ging de klus best aardig
Het resultaat lijkt veelbelovend, maar morgen de grote test !!

Interessante ontwikkelingen hier ...
Tjah, ik heb geen zin om met modder te gaan gooien .. daar heeft niemand wat aan
edit:
@Soulfly: succes met het nieuwe vervoersmiddel!
@Alfa_145: nog gelukt met die lekke klepdekselpakking?
Verder kan ik nog ff melden dat ik mijn voorremblokken vervangen heb, van goedkoopie naar OMP's, en afgezien van 1 (vd 4) vastzittende zuiger ging de klus best aardig
[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-06-2006 08:51 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Njah... foto's valt wel mee toch? 10x dezelfde reactie van... mooi, leuk, vet, is ook een beetje overdreven toch?Soulfly schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:51:
[...]
Post je een bepaald project (of zo wie zo foto's) dan wordt er niet of amper op gereageerd.
(om maar een voorbeeld van hier te noemen).
Daarnaast is het sfeertje (AR algemeen) niet meer wat het geweest is.
Een simpel voorbeeldje is de snelheid van Sanders 145...
Het is voor een 1.4 een zeer potent blokje, daar is dan opzich ook wel het nodige aan gebeurd, maar op het moment dat hij meldt een Qv bij te kunnen houden wordt hier nogal gekscherend op gereageerd...
Voorbeeldje vind ik raar, als ik roep een v6 bij te kunnen houden wat voor reacties krijg ik dan?
Scarb vind ik sinds dat ik er zit op het forum al wat tegenvallen qua sfeer, maar dat schijnt ook van het laatste jaar te zijn. Misschien word het wat te groot?
Artc vind ik super, leuke contacten aan, prima website met dito sfeer, en heb hier ook naar mijn zin hoor
XXXVI
Het enige forum wat ik actief volg is deze, zegt genoeg toch? 
Heeft overigens weinig te maken met de kwaliteiten van de fora. Ik heb geen zin meer om iedere dag alle fora bij langs te gaan, simpel. Net zoals ik gekapt ben met Ogame, een onwijs gaaf webbased-spel, maar gewoon geen zin om daar meer uren aan te besteden.
90 aardig lopen inremmen vanochtend, afslag Roden/Leek met 170km/u genaderd en dan afremmen naar 80, door de bocht en dan naar stilstand .. stinkeeennnnn!
Overigens, als ik van Groningen naar Veendam rijdt, kom ik op beide zijden 2x dit apparaat tegen ..
nieuw soort flitspaal??
Gelukkig geen snelheidscontrole ..
Heeft overigens weinig te maken met de kwaliteiten van de fora. Ik heb geen zin meer om iedere dag alle fora bij langs te gaan, simpel. Net zoals ik gekapt ben met Ogame, een onwijs gaaf webbased-spel, maar gewoon geen zin om daar meer uren aan te besteden.
90 aardig lopen inremmen vanochtend, afslag Roden/Leek met 170km/u genaderd en dan afremmen naar 80, door de bocht en dan naar stilstand .. stinkeeennnnn!
Overigens, als ik van Groningen naar Veendam rijdt, kom ik op beide zijden 2x dit apparaat tegen ..
nieuw soort flitspaal??

[ Voor 54% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-06-2006 09:16 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Voor het weekend: Praaaaappaappraaaaaaaaaap
Na het weekend (uitgeleend aan een vriend): BOBOBOBOBOBOBsizzzzzzBOBOBOBOBsizzzzz
Zucht, uitlaat lek en/of demper naar de klote. Rijdt voor geen meter meer (figuurlijk) en een herrie.
* Twhomp uitlaat één dezer dagen gaat laten maken
Kost dat, zon nieuwe uitlaat voor een 155?
Na het weekend (uitgeleend aan een vriend): BOBOBOBOBOBOBsizzzzzzBOBOBOBOBsizzzzz
Zucht, uitlaat lek en/of demper naar de klote. Rijdt voor geen meter meer (figuurlijk) en een herrie.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
FFies plaatsen bij gezocht op artc155.nl, heb destijds complete uitlaat inclusief kat en goed werkende labda gekocht voor 90 euro... die er nog onderzit, muv de demperTwhomp schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:59:
Voor het weekend: Praaaaappaappraaaaaaaaaap
Misschien dat hij jou ook wel detecteerting._Buttje schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:46:Overigens, als ik van Groningen naar Veendam rijdt, kom ik op beide zijden 2x dit apparaat tegen ..
nieuw soort flitspaal??
(slechte labda, slechte verbranding... chemische meuk

/edit
Onweer hier

[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 19-06-2006 13:09 ]
XXXVI
Goed idee. Even langs de garage geweest en de voorpijp is afgebroken. Als ik dat stuk nieuw bestel, dan is dat een heel nieuw onderdeel en kost het me 366 euro. En mijn einddemper is "leeg", dus dat komt er ook nog bij.ephymerous schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:07:
[...]
FFies plaatsen bij gezocht op artc155.nl, heb destijds complete uitlaat inclusief kat en goed werkende labda gekocht voor 90 euro... die er nog onderzit, muv de demper
Ik ga maar eens snuffelen.
edit:
Een bekende garagist gaat die voorpijp voor me lassen één dezer dagen, dus dat is relaxed. Nu nog een einddempertje.
edit2:
Ik wil jullie het leedvermaak over mijn 155 natuurlijk niet ontzeggen:

(klikbaar)
Wat mega-"leuk" om te doen is, is met dit weer (iedereen heeft raampjes open @ auto), in een auto zonder uitlaat, gas geven bij het stoplicht
Maar hoe kan zo'n voorpijpje in hemelsnaam nou stukgaan? Je uitlaat eraf rijden, okee. Alle ophangingen en rubbers zijn goed. Ergens tegenaanrijden doe je eerder met je carter/manifold. Vreemd.
[ Voor 43% gewijzigd door Twhomp op 19-06-2006 16:18 ]
Jammer SoulFly,...
maar iig suc6 met de Ford!
maar iig suc6 met de Ford!
tegen bepaalde resonanties is niets opgewassen, daarbij gaat alles stuk, kwestie van tijd! Wellicht had jij zoiets hier, toevallige samenloop van omstandigheden .. een lasje meer/minder of ergens anders en de frequentie verschuift en dan zit je wellicht goed .. just bad luckTwhomp schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:22:
[...]
Maar hoe kan zo'n voorpijpje in hemelsnaam nou stukgaan? Je uitlaat eraf rijden, okee. Alle ophangingen en rubbers zijn goed. Ergens tegenaanrijden doe je eerder met je carter/manifold. Vreemd.

... en toch lijkt me zon Mazda MX-5 ook wel leuk ... :x
keer kijken hoe en wat met zon autotje, qua kosten en onderhoud en bruikbaarheid jaar door...
tis alleen geen alfa...
keer kijken hoe en wat met zon autotje, qua kosten en onderhoud en bruikbaarheid jaar door...
tis alleen geen alfa...
Zijn leuke autootjes, maar voor onder 4 ruggen vind je niet iets moois. En qua bruikbaarheid: neem een hardtop erbij: in de zomer het stoffen kapje, daarbuiten lekker de hardtop.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:37:
... en toch lijkt me zon Mazda MX-5 ook wel leuk ... :x
tis alleen geen alfa...
mja, allemaal nog onderzoeken en dan nog leuke prijs voor 155 terug zien te krijgen enz enz enz enz.... 
waarschijnlijk komt het er toch niet van, maar kan altijd kijken
waarschijnlijk komt het er toch niet van, maar kan altijd kijken
Wat Rinaldo al zegt .. hardtopje d'r bij en dikke pret.
Je kan al eerder (en vaker) open rijden dan je zou denken
Dit is overigens mijn dagelijkse vervoersmiddel... De Ford Mondeo 1.8 GLX Wagon (bordeaux rood van kleur).
Dit is overigens mijn dagelijkse vervoersmiddel... De Ford Mondeo 1.8 GLX Wagon (bordeaux rood van kleur).
BMW 535D
Ik heb nog een standaard einddemper liggen afkomstig van mijn alfa die volgens mij nog wel tijdje mee kan.Twhomp schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:22:
[...]
Goed idee. Even langs de garage geweest en de voorpijp is afgebroken. Als ik dat stuk nieuw bestel, dan is dat een heel nieuw onderdeel en kost het me 366 euro. En mijn einddemper is "leeg", dus dat komt er ook nog bij.
Ik ga maar eens snuffelen.
edit:
Een bekende garagist gaat die voorpijp voor me lassen één dezer dagen, dus dat is relaxed. Nu nog een einddempertje.
edit2:
Ik wil jullie het leedvermaak over mijn 155 natuurlijk niet ontzeggen:
[afbeelding]
(klikbaar)
Wat mega-"leuk" om te doen is, is met dit weer (iedereen heeft raampjes open @ auto), in een auto zonder uitlaat, gas geven bij het stoplicht
Weet trouwens niet 100% zeker of die wel past op een 2.0 16v dus dat moet je even navragen,
verder zit er wat roest op de buitenkant en zal ie waarschijnlijk wel met een verbindingsstuk vastgezet moeten worden aan de rest van de pijp, omdat ze hem bij demontage gewoon op een willekeurige plek losgezaagd hebben.
Dus als je er iets mee kunt mag je 'm voor 50 euro ofzo komen halen.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Dat is iets om te onthouden, thxSpecht schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:23:
[...]
Dus als je er iets mee kunt mag je 'm voor 50 euro ofzo komen halen.
Morgen wordt de voorpijp gefixed, einddemper komt wel zodra ik mijn BMW heenbreng, one thing at the time
edit: Voorpijp is nu gelast. Ik kan weer zonder het schaamrood op de kaken over straat
[ Voor 13% gewijzigd door Twhomp op 20-06-2006 10:23 ]
Leuke auto, Mondeo's zijn idd ook zeer ruim. Mijn pa en ma hebben er ook een, wel nieuwe type (eind 2002) maar echt super ruim, A6 Avant, V70, Laguna Grandtour, etc bevatten niet zoveel binnenruimteSoulfly schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:14:
Wat Rinaldo al zegt .. hardtopje d'r bij en dikke pret.
XXXVI
Ik heb een vraagje aan de Alfa 155 bezitters:
Kan één van jullie mij een scan/foto emailen/posten van de pagina uit het instructieboekje over het checkpanel en van de dashboardlampjes. Dat checkpanel is het controle-lampjes-paneel boven de asbak. Ik heb namelijk geen instructieboekje en ik ben mega benieuwd wat die dingen allemaal betekenen (vooral als er eentje gaat branden
).
Ik heb me helemaal rotgezocht op internet en kan dat niet vinden.
Kan één van jullie mij een scan/foto emailen/posten van de pagina uit het instructieboekje over het checkpanel en van de dashboardlampjes. Dat checkpanel is het controle-lampjes-paneel boven de asbak. Ik heb namelijk geen instructieboekje en ik ben mega benieuwd wat die dingen allemaal betekenen (vooral als er eentje gaat branden
Ik heb me helemaal rotgezocht op internet en kan dat niet vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Twhomp op 20-06-2006 18:55 ]
Je hebt mail.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Heel relaxed, thx man!
En aangezien ik het nergens op internet heb kunnen vinden, doe ik degene na mij die zich rotzoekt een plezier en post ik het hier uitgeschreven. Meerwaarde voor GoT/Alfisti/Internet en "eens op internet, altijd op internet".

Check Panel: Dit is een elektronisch instrument dat de werking van diverse systemen en/of componenten controleert en door middel van lampjes eventuele storingen signaleert. De gecontroleerde apparatuur is in orde wanneer, met de contactsleutel in de stand 'MAR', alle signaallampjes zijn gedoofd, ook als het stadslicht en het mistachterlicht worden onstoken en het rempedaal wordt ingedrukt.
De lampjes (tussen het klokje en de open-deur-indicator) zijn van links naar rechts genummerd van 1 t/m 7:
1. Ruitensproeiervloeistof
Het signaallampje geeft aan wanneer het minimum vloeistofniveau in het reservoir van de ruiten-/koplampsproeier bereikt is.
2. Motoroliepeil
Signaallampje op Check Panel of controlelampje op instrumentenpaneel.
Wanneer het lampje op het Check Panel en/of het instrumentenpaneel brandt, duidt dit op een te laag motoroliepeil. Ook kan het zijn dat de motor werd gestart terwijl de auto niet horizontaal stond. Als het lampje brandt nadat de motor met horizontaal staande auto werd gestart, moet het motoroliepeil worden gecontroleerd.
3. Koelvloeistof van de motor
Het signaallampje geeft aan wanneer het minimum niveau in het expansietankje van het koelsysteem is bereikt.
4. Remlichten
Als het signaallampje bij het indrukken van het rempedaal gaat branden, duidt dit er op dat een remlichtgloeilamp is doorgebrand. Bij een eventuele doorgeslagen zekering of losse elektrische aansluiting brandt het lampje ook indien het rempedaal zich in ruststand bevindt.
5. Mistachterlicht
Als het signaallampje brandt, kan dit duiden op een doorgebrande gloeilamp, een doorgeslagen zekering of een onderbreking in het elektrische circuit.
6. Stadslicht
Als het signaallampje brandt, kan dit betekenen dat één of meer gloeilampen van de stads-/achterlichten zijn doorgebrand, de zekering is doorgeslagen ofwel het elektrische circuit is onderbroken.
7. Kentekenplaatverlichting
Als het signaallampje brandt, kan dit betekenen dat één of beide gloeilampen zijn doorgebrand, de zekering is doorgeslagen ofwel het elektrische circuit is onderbroken.
offtopic:
Zoek-vind-termen: check panel alfa romeo 155 alfacheck controlelamp controle controlelampjes lampjes controlelampje lampje lamp checkpanel
Zoek-vind-termen: check panel alfa romeo 155 alfacheck controlelamp controle controlelampjes lampjes controlelampje lampje lamp checkpanel
Nu ik trouwens weet dat het dus de kentekenverlichting is, snap ik niet hoe ik dat niet had kunnen zien. Oh well, heb wel eens gehoord dat mensen de dealer bellen bij een "gek lampje", dus zo erg is mijn ego ook weer niet aangetast......toch?
[ Voor 97% gewijzigd door Twhomp op 20-06-2006 21:37 ]
Pipercross en veerpootbrug zitten erop! Goh wat merk je dat! Trekt lekkerder door zn toeren, en sturen nu

Tevens lampen met platen geplaatst @ broefliefs 146...

Volgende week worden zn bumpers, skirts en spiegels zgaz meegespoten
(Nokia 7210 pics bij gebrek aan beter, en ja de auto is smerig! Zaterdag nog gewassen
)

Tevens lampen met platen geplaatst @ broefliefs 146...

Volgende week worden zn bumpers, skirts en spiegels zgaz meegespoten
(Nokia 7210 pics bij gebrek aan beter, en ja de auto is smerig! Zaterdag nog gewassen

XXXVI
Ik ben geen fan van zulke gaten in de bumper.... maar het levert inderdaad wel betere prestaties op. 
Heb zelf nu een tijdelijke luchtslang lopen vanaf het rooster in de bumper naast de mistlamp, helpt ook al iets beter met accelereren merk ik.
Heb zelf nu een tijdelijke luchtslang lopen vanaf het rooster in de bumper naast de mistlamp, helpt ook al iets beter met accelereren merk ik.
Gisteren ook mooi 
Rij ik vanuit mijn werk in Groningen langs afslag Hoogkerk de snelweg op, meteen achter een bordeaux 164 2.0 TS met een chick er in .. ik trok sneller op en voegde sneller in, dus ik zat al naast haar toen ze invoegde en meteen wilde inhalen ... dus ze leek vet frusty en kwam meteen om mij heen gestoven
Dus ik ook op het gas en lekker achter d'r aan ... ze hing redelijk steeds op de bumpers en als ze naar rechts gingen ging het pedaal weer op de vloer en voor ik er erg in had reden we met 180km/u op de linker helft
Op een gegeven moment ging ze ergens naar rechts en wist ik haar voor de volgende inhaalactie te passeren en toen kwam ze op mijn bumper zitten .... guess again!!! Mijn Twin Spark was sneller .. ik trok bij d'r weg en ik had op een gegeven moment de 190km/u er al voor (hoest mogelijk met al dat verkeer) .. en moest 2 tellen later weer afremmen voor andere auto's en dan begon het spelletje weer opnieuw
Op een gegeven moment vlak voor Heerenveen heb ik 'r weer voorbij gelaten @160km/u en zei vet blij, big smile en arm opsteken en wuiven enzo
echt c00L
je zou zulke meiden bijna meteen een trouwakte onder d'r neus douwen
Rij ik vanuit mijn werk in Groningen langs afslag Hoogkerk de snelweg op, meteen achter een bordeaux 164 2.0 TS met een chick er in .. ik trok sneller op en voegde sneller in, dus ik zat al naast haar toen ze invoegde en meteen wilde inhalen ... dus ze leek vet frusty en kwam meteen om mij heen gestoven
Dus ik ook op het gas en lekker achter d'r aan ... ze hing redelijk steeds op de bumpers en als ze naar rechts gingen ging het pedaal weer op de vloer en voor ik er erg in had reden we met 180km/u op de linker helft
Op een gegeven moment ging ze ergens naar rechts en wist ik haar voor de volgende inhaalactie te passeren en toen kwam ze op mijn bumper zitten .... guess again!!! Mijn Twin Spark was sneller .. ik trok bij d'r weg en ik had op een gegeven moment de 190km/u er al voor (hoest mogelijk met al dat verkeer) .. en moest 2 tellen later weer afremmen voor andere auto's en dan begon het spelletje weer opnieuw
Op een gegeven moment vlak voor Heerenveen heb ik 'r weer voorbij gelaten @160km/u en zei vet blij, big smile en arm opsteken en wuiven enzo
echt c00L
je zou zulke meiden bijna meteen een trouwakte onder d'r neus douwen
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-06-2006 11:48 ]
Hehe, idd... je vind het mooi of niet... ik heb ook nog wel zo'n a.a.p. liggen maar ik vond de Pipercross toch wat woester ogen 
Van de lampen die mijn broertje nu heeft gaan we waarschijnlijk nog een hele serie maken
@Klaas...
Waarom doe je dat nou niet?
En hoe zit het nu met dat andere vrouwtje van je?
Van de lampen die mijn broertje nu heeft gaan we waarschijnlijk nog een hele serie maken
@Klaas...
Waarom doe je dat nou niet?
[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 21-06-2006 11:20 ]
XXXVI
dat ga ik jou niet vertellen, daar krijg je rooie oortjes van! 
Ik kom hier in de regio alleen maar libelle lezeressen tegen in Alfa's... niet bepaald het type wat ik een trouwakte onder de neus zou duwen. 

maar die rijden dan ook niet 180/190 op de linkerbaan waarschijnlijk
Of word je een beetje verlegen als het om vrouwtjes gaat?ing._Buttje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:49:
dat ga ik jou niet vertellen, daar krijg je rooie oortjes van!
Als je dat al zou doen heb je 20% kans dat ze nog vreemdgaan ookSpecht schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:53:
Ik kom hier in de regio alleen maar libelle lezeressen tegen in Alfa's... niet bepaald het type wat ik een trouwakte onder de neus zou duwen.
![]()
quote: Bron: de Telegraaf20% Libelle-lezeressen gaat vreemd
Meer dan één op de vijf Libelle-lezeressen gaat vreemd. Dat is één de opmerkelijke resultaten uit een onderzoek van het damesblad. De 'vreemdgangers' houden het meestal bij één minaar, waarmee een aantal keren een slippertje wordt gemaakt. Bijna een kwart van de vreemdgaande vrouwen biecht de affaire achteraf wel op aan de partner.
De zogenaamde 'Seks-enquête' van Libelle is dit jaar ingevuld door 5000 vrouwen met een gemiddelde leeftijd van 43 jaar. Van de ondervraagden had 96 procent een relatie. Precies evenveel procent is heteroseksueel, 1 procent is lesbisch en 2 procent is biseksueel.
Van de ondervraagde vrouwen gaf 87 procent aan meestal tevreden te zijn met haar seksleven. Iets minder dan de helft van de vrouwen geeft haar seksleven een voldoende. Wel gaf 27 procent van de vrouwen aan vaker seks met haar partner te willen hebben.
Als de vrouwen niet in de stemming zijn voor seks, dan doet 44 procent van de ondervraagden ook geen moeite om daar verandering in te brengen. Maar iets minder dan één op de drie doet wel haar best, door een bad te nemen, de juiste muziek op te zetten of sexy lingerie aan te trekken. Ruim 40 procent gaf aan wel eens tegen haar zin te vrijen, terwijl volgens 88 procent van de vrouwen de partner dat nooit doet.
Slechts 6 procent van de vrouwen zegt seks te hebben voor de gezelligheid en 13 procent doet 'het' om de relatie leuk te houden. De Libelle-dames hebben volop fantasieën, maar deze gaan ook vaak over dingen die ze in het echte leven nooit zouden doen. Hun gedachten bespreekt het grootste gedeelte van de vrouwen met de partner.
Wie geïnteresseerd is in het volledige onderzoek moet nog eventjes geduld hebben: de resultaten worden gepubliceerd in de nieuwste editie van de Libelle, die volgende week zal verschijnen.
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 21-06-2006 12:04 ]
XXXVI
That's more like it!
Nu nog het stuur in bijpassende kleuren
tegenover jullie wel jahephymerous schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:03:
[...]
Of word je een beetje verlegen als het om vrouwtjes gaat?
niet echt een libelle typje trouwens
[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-06-2006 12:52 ]
Vervang dat allu platic in hout, even als dat stuur en dan gaan we praten
.
hout hoort in de woonkamer en in de openhaard ... niet in een 1980+ Alfa Romeo
^^^^ met stom ising._Buttje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:23:
hout hoort in de woonkamer en in de openhaard ... niet in een 1980+ Alfa Romeo
Fijn carbon interieur

Oneensch... ik vind het super! Zolang het niet van die plastic houtlook zooi is
XXXVI
en dat is het dus. Ze gaan echt geen bomen omzagen ...
ff wat anders .. wie reed hier ook alweer in die 75 rond?
ff wat anders .. wie reed hier ook alweer in die 75 rond?
SCARB Transaxledag - 25 juni 2006
Dit jaar gaan we iets anders van opzet doen. We hebben geen rit georganiseerd maar wel een hele gezellige dag!
Gezien de datum van deze dag leek het ons wel geschikt om een barbeque te houden! De kosten van deze barbeque zijn 12.50 Euro pp. U kunt zich op deze website direct online inschrijven, klik hier.Tevens is de technische commissie gevraagd om ook aanwezig te zijn. Zij kunnen al uw technische vragen over de trans- axle modellen beantwoorden en evt. ook bepaalde dingen demonstreren zoals bijvoorbeeld over hoe u nou toch die achterremmen moet afstellen.
Als u niet wilt barbequen maar wel aanwezig wilt zijn voor de gezelligheid, dan bent u altijd van harte welkom!
U bent vanaf 11.00 uur welkom bij autobedrijf Multicar, Avelingen- West 27 in Gorinchem
Routebeschrijving:
Vanuit s'Hertogenbosch, Rotterdam en Arnhem
A15 richting Gorinchem. knooppunt Gorinchem de A27, E311 richting Breda A27/E311
Afslag Industrieterrein Avelingen[afslag 24]
Neem na 350 m de tweede afslag op de rotonde (de Nieuwe Wolpherensedijk) richting Avelingen West
Ga na 450 m linksaf de Avelingen-West op
Na 300 m bent u gearriveerd
Vanuit Breda en Utrecht
A27 richting Gorinchem.
Afslag Industrieterrein Avelingen[afslag 24]
Neem na 350 m de tweede afslag op de rotonde (de Nieuwe Wolpherensedijk) richting Avelingen West
Ga na 450 m linksaf de Avelingen-West op
Na 300 m bent u gearriveerd
Doe mij maar gewoon een sportstuur van leer. 
Hout ziet er wel mooi uit, maar ik vind het absoluut niet fijn sturen...
Hout ziet er wel mooi uit, maar ik vind het absoluut niet fijn sturen...
Daarom zei ik dat ook.ephymerous schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:03:
Als je dat al zou doen heb je 20% kans dat ze nog vreemdgaan ook
[...]
een houten stuur is tot daar aan toe, maar in bovenstaande 2 gevallen past het imho totaal niet bij de rest van het interieur!! 
Een écht houten stuur ziet er zo uit:

Nardi 
en neej, doh, dat staat niet in een 156 .. doh, hence my point!!
Een écht houten stuur ziet er zo uit:

en neej, doh, dat staat niet in een 156 .. doh, hence my point!!
Hout hoort in een dure Maserati. Alfa's moeten techno zijn, alu, leer,...
Ik heb mijn 147 1.6 veloce deze week eens 'getest' op een lege Autobahn 31. Volgens de specs zou de topsnelheid 192 km p/u zijn, maar ik zat met 210 km. p/u op de teller en had nog gas over 
Sneller wilde ik niet, moet een beetje zuinig zijn op mijn nieuwe auto
Heeft de teller een behoorlijke afwijking of is mijn model stiekem getuned
Sneller wilde ik niet, moet een beetje zuinig zijn op mijn nieuwe auto
Heeft de teller een behoorlijke afwijking of is mijn model stiekem getuned
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
145 1.6 TS 16v doet ook 210 ... laat het 200 echte km's zijn, niet verkeerd
heb je wel de juiste bandenmaat?
heb je wel de juiste bandenmaat?
[ Voor 61% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-06-2006 19:54 ]
Heb 17" banden ipv de standaard 15". Maar volgens de natuurkunde moet dat moet juist leiden tot een hogere echte snelheid dan de meter-snelheid. Als het andersom zou zijn, zou ik de 'afwijking' begrijpen
[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 21-06-2006 20:36 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
210??
Hmm, moet ik toch echt eens even kijken wat er mis is met de mijne (zelfde specs). 200 op de teller, veel verder gaat ie niet.
Of ligt dat aan de Nederlandse wegen?
Hmm, moet ik toch echt eens even kijken wat er mis is met de mijne (zelfde specs). 200 op de teller, veel verder gaat ie niet.
Of ligt dat aan de Nederlandse wegen?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Als je 200km p/u in Nederland rijdt, doe je sowieso iets verkeerd 
Geen enkele snelweg in Nederland leent zich voor zulke snelheden imo.....
A27 ............... A6............ A28Mooooody schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:50:
Als je 200km p/u in Nederland rijdt, doe je sowieso iets verkeerd
Gaat allemaal prima
A58Alfisti schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:51:
[...]
A27 ............... A6............ A28
Gaat allemaal prima
grapjasMooooody schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:50:
edit: okay, je houdt het wellicht maar 5 minuten vol hierzo. Neej, dan duitsland, oktober 2004 met Soulfly naar Turijn ... kwartier na kwartier na kwartier 180~200km/u ... flat out!!
wel jammer van die koppakking 3 dagen later maarjah .. mag het !?
Nederland is eigenlijk best klein met zulke snelheden
17" of 15" zegt niks, het gaat om de rolomtrek, oftewel de bandomtrek. 17" banden betekend velgen van 17" maar de buitenmaat hangt van de wanggrootte af en die wordt minder. Aan jou/de leverancier te bepalen wat de juiste wanghoogte moet zijn bij een 17" ter vervanging voor jouw normale 15" banden.Mooooody schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:34:
Heb 17" banden ipv de standaard 15". Maar volgens de natuurkunde moet dat moet juist leiden tot een hogere echte snelheid dan de meter-snelheid. Als het andersom zou zijn, zou ik de 'afwijking' begrijpen
[ Voor 86% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-06-2006 22:05 ]
En de A67, heerlijke weg! Zeker als NL voetbalt zoals netSoulfly schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:55:
A7 niet te vergeten... Kan ook prima, zeker in deze omgeving.

België dan, als ik hier de snelweg op rij en flatout ga (wat kaning._Buttje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:57:
Nederland is eigenlijk best klein met zulke snelheden
De A50 van Eindhoven richting Nijmegen (en terug) is ook een ultieme snelweg om 200 km/h te rijden.
Zitten lekkere rechte stukken in maar ook bochten die je heerlijk op topsnelheid kunt nemen (in een Alfa tenminste).
Zitten lekkere rechte stukken in maar ook bochten die je heerlijk op topsnelheid kunt nemen (in een Alfa tenminste).
Anoniem: 12561
A2 door de trajectcontrole. Stuk of zes wuppies op de kentekenplaat en knallen maar. 
Meeste N-wegen kun je trouwens nog wel 200 halen, zeker als er voetbal op tv is.
Meeste N-wegen kun je trouwens nog wel 200 halen, zeker als er voetbal op tv is.

Ik rijd altijd hard op de A12 bij Zoetermeer. 's avonds gaat dat perfecto!
Ik heb van de week trouwens in een sprint gereden. Dat was echt porno op wielen. Het oppakken van dat gas het geluid de wegligging het geluid het zitten het geluid het vermogen had ik het geluid al genoemd? nee, te vet.
Ik heb van de week trouwens in een sprint gereden. Dat was echt porno op wielen. Het oppakken van dat gas het geluid de wegligging het geluid het zitten het geluid het vermogen had ik het geluid al genoemd? nee, te vet.
.
Daar staan ze alleen nog wel es te controlerenAkroBatik schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:25:
Ik rijd altijd hard op de A12 bij Zoetermeer. 's avonds gaat dat perfecto!

Het brede stuk van de A4 tussen Nieuw Vennep en Hoofddorp leent zich er ook prima voor! Wel richting Amsterdam, anders zit je in de trajectcontrole
JuM
Das niet al te goedkoop. Tis te hopen dat het geen kater water is
.
Ze hebben het ook in Fiat, voor als je goedkoper dronken wil worden. Ook lancia, maar das meer in stijl dronken worden. Alfa is dan snel dronken wordenAkroBatik schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:07:
Das niet al te goedkoop. Tis te hopen dat het geen kater water is
Doe mij maar een biertje
.
Wat dacht je van de A30 richting Ede, vers asfalt en s'avonds erg rustig. Ik werd daar vorig jaar ingehaald door een duitse SLR, dacht dat ik hard ging met 200km/h.Anoniem: 12561 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:21:
A2 door de trajectcontrole. Stuk of zes wuppies op de kentekenplaat en knallen maar.
beauty?
Maar ik heb het gevoel dat de achterkant niet klopt ofzo. Echt vaag.
Maar never the less zet maar voor de deur hoor
.
Ja inderdaad, net één licht teveel ofzo. Maar kom inderdaad maar door met die bak!AkroBatik schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:57:
hej, hoe kom je aan mijn vakantiefotos ? 
Zal de 155 eens op marktplaats kwakken, kijken of er iemand zo gek is voor te geven wat ik ongeveer wil hebben... grote kans van niet
Zal de 155 eens op marktplaats kwakken, kijken of er iemand zo gek is voor te geven wat ik ongeveer wil hebben... grote kans van niet
Waar kun je die wijn cq geschenkdoos nou halen? Alfa Dealer?
Helemaal mee eens. Het komt volgens mij door die twee "schouders" die over de achterklep lopen. Daar zal wel een deel van het dak in verstopt zitten, maar dat verstoort de lijn wel: De achterkant oogt van de zijkant nu te hoog in vergelijking met de rest. Een beetje zoals die vele CC modellen met een rare hoge achterwerk.AkroBatik schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:57:
beauty?
Dat vind ik net het mooiste stuk van de auto.Ojjorz schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 02:21:
[...]
Helemaal mee eens. Het komt volgens mij door die twee "schouders" die over de achterklep lopen. Daar zal wel een deel van het dak in verstopt zitten, maar dat verstoort de lijn wel: De achterkant oogt van de zijkant nu te hoog in vergelijking met de rest. Een beetje zoals die vele CC modellen met een rare hoge achterwerk.
btw:

Eigenlijk kloppen de proporties van de Brera op de één of andere manier net niet.
Aannames zijn fataal.
* Dupje wil een model onder de 149.
De 139. Ongeveer de grootte van de 147, misschien iets kleiner nog en enkel in 3 deurs. Stoppen er de 1.6T JTS in en de 1.6 JTD. Maken er een spider versie van.
De 139. Ongeveer de grootte van de 147, misschien iets kleiner nog en enkel in 3 deurs. Stoppen er de 1.6T JTS in en de 1.6 JTD. Maken er een spider versie van.
* Harry heeft zojuist de 164 verkocht ...
morgenochtend wordt ze opgehaald.
[ Voor 20% gewijzigd door Harry op 23-06-2006 16:26 ]
BMW 535D
Tja, het is niet anders. Goeie prijs voor gekregen? En is het nieuwe baasje een goeie?Soulfly schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:25:
* Twhomp heeft zojuist de 164 verkocht ...
Qua prijs.. tsjah, als je bekijkt wat er nog aan moet gebeuren wel. Kon mooier, maar ben er tevreden mee.
En wat betreft d'r nieuwe baasje... ik heb geen flauw idee, 't contact is via de mail geweest.
En wat betreft d'r nieuwe baasje... ik heb geen flauw idee, 't contact is via de mail geweest.
BMW 535D
Gaat niet gebeuren.Dupje schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:27:
* Dupje wil een model onder de 149.
Alfa heeft al vaker gezegd dat ze niet in het midden-onder-segment auto's gaan maken.
Vooral om het 'luxe image' hoog te houden om de Alfa een exclusief karakter te laten houden....
Die 149 is wel erg lekker. Wordt dat de opvolger van de 147 of komt deze ernaast?
Ik kan alleen niet zeggen dat de 149 een vooruitgang in ontwerp is, zoals dat duidelijk wel was bij 145 -> 147.
[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 23-06-2006 19:44 ]
Anoniem: 31491
M.a.w. ze mogen het gewoon niet van de Fiat top omdat dat segment voor Fiat bedoelt is.Mooooody schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:43:
[...]
Gaat niet gebeuren.
Alfa heeft al vaker gezegd dat ze niet in het midden-onder-segment auto's gaan maken.
Vooral om het 'luxe image' hoog te houden om de Alfa een exclusief karakter te laten houden....
Vervanger uiteraard, 147 begint oud te worden (niet qua uiterlijk). En een kleinere coupé alla alfasud zie ik wel verschijnen hoor, zou me niet verbazen;Mooooody schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:43:
[...]
Gaat niet gebeuren.
Die 149 is wel erg lekker. Wordt dat de opvolger van de 147 of komt deze ernaast?
Ik kan alleen niet zeggen dat de 149 een vooruitgang in ontwerp is, zoals dat duidelijk wel was bij 145 -> 147.
Je zou eens kunnen beginnen met uberhaupt een Alfa Romeo te gaan rijden....
Maargoed...
Laatste "afscheid" foto's van de Alfa 164

BMW 535D
Trouwens was er niet een zekere belg onderons die zei soulfly heeft een spoiler dus zal hij hem wel gaan verkopen?
found it. In de openings post:
Zal Soulfly de Zender achterspoiler kunnen kopen? En gaat de auto dit keer niet weg van zodra er een achterspoiler op zit?
[ Voor 51% gewijzigd door AkroBatik op 23-06-2006 23:56 ]
.
Klopt, heb 'm zelfs gevraagd of ik in 't vervolg nog wel spoilers mag kopen / monterenAkroBatik schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:52:
Trouwens was er niet een zekere belg onderons die zei soulfly heeft een spoiler dus zal hij hem wel gaan verkopen?
Maar ik heb wel vorderingen gemaakt deze keer...
De spoiler was nu in kleur
Maar ben nog altijd niet Alfa-loos... zelfs niet als deze morgen is opgehaald. (door een liefhebber overigens ben ik inmiddels achter. Tijdje met 'm aan de foon gehangen (Alfa_145 heeft vrolijk meegeluisterd... zat naast me in de auto))
[ Voor 9% gewijzigd door Harry op 24-06-2006 00:11 ]
BMW 535D
Volgend jaar komt het vast in ordeSoulfly schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:03:
[...]
Je zou eens kunnen beginnen met uberhaupt een Alfa Romeo te gaan rijden....
Zal je morgen uit de SP halen, met veel tegenzin!
Ik vreesde er al voorAkroBatik schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:52:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Dupje op 24-06-2006 00:17 ]
Hoelang duren belgische jaren eigenlijk?
Ik meen mij te herinneren dat je dat al vaker geroepen hebt
BMW 535D
Mja, toen was ik ook nog niet van plan verder te gaan studerenSoulfly schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:18:
[...]
Hoelang duren belgische jaren eigenlijk?
Ik meen mij te herinneren dat je dat al vaker geroepen hebtVandaar ook mijn opmerking. Wel de wensen, maar van aanschaf is tot op heden eigenlijk nooit blijk geweest.
Dr zal veel veranderen hier thuis aan auto's
Maar de wens is giganisch groot, andere merken zijn geen alternatief meer.
[ Voor 23% gewijzigd door Dupje op 24-06-2006 00:25 ]
Met niet zo stom hierboven.
Alleen moet ik eens na de vakantie gaan zien of mijn inkomen stabiel genoeg en hoog genoeg is om een auto op de weg te houden. Ik wil namelijk niet beknibbelen op mijn overige uitgaven vanwege mijn auto. En als er een auto moet komen wordt het toch het liefst een alfa.
Het enige punt is, dat ik te schijterig ben om een 33 te kopen. Ik ben veels te bang dat er TE veel aan moet gebeuren. En dat ik uit eindelijk in een bak met ellende rijdt. Hoe fijn zo'n auto ook zal rijden ik ben er gewoon te bang voor dat het fout gaat.
Een andere optie is een 155/145 op gas. Ik heb uitgerekend dat als ik 1000 km per maand rijdt dat ik dan goedkoper uit ben met gas. Hierbij heb ik dan niet de onderhoudskosten berekend.
Zowiezo wil ik voor mijn auto om en na bij de 100 euro opzij leggen voor onderhoud, is dat voldoende?
Alleen moet ik eens na de vakantie gaan zien of mijn inkomen stabiel genoeg en hoog genoeg is om een auto op de weg te houden. Ik wil namelijk niet beknibbelen op mijn overige uitgaven vanwege mijn auto. En als er een auto moet komen wordt het toch het liefst een alfa.
Het enige punt is, dat ik te schijterig ben om een 33 te kopen. Ik ben veels te bang dat er TE veel aan moet gebeuren. En dat ik uit eindelijk in een bak met ellende rijdt. Hoe fijn zo'n auto ook zal rijden ik ben er gewoon te bang voor dat het fout gaat.
Een andere optie is een 155/145 op gas. Ik heb uitgerekend dat als ik 1000 km per maand rijdt dat ik dan goedkoper uit ben met gas. Hierbij heb ik dan niet de onderhoudskosten berekend.
Zowiezo wil ik voor mijn auto om en na bij de 100 euro opzij leggen voor onderhoud, is dat voldoende?
.
Hangt er vanaf. Als je het zelf doet kan je zelfs ruim overhouden...
Laat je het doen, kan je wel duurder uitzijn. Aan de andere kant, als je maar 12000km per jaar rijd, moet je daarmee wel goed zitten.
Laat je het doen, kan je wel duurder uitzijn. Aan de andere kant, als je maar 12000km per jaar rijd, moet je daarmee wel goed zitten.
BMW 535D
100 euro per maand opzij leggen neem ik aan?AkroBatik schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:55:
Vrees dat dat toch niet genoeg is, als ik kijk naar wat ik dit jaar alleen al aan "normaal" onderhoud en onderdelen kosten heb gehad, dan kom ik al boven de 1000 euro uit.
En dan moet je dus met je budget eigenlijk ook nog rekening houden met eventuele onverwachte dingen.
Nu heb ik wel bijv. bij de remblokken en schijven, duurdere (maar ook betere) onderdelen gekocht ipv het standaard spul, en heb ik het meeste door de garage laten doen dus er zit ook uurloon bij, dus het had ook goedkoper gekunt. Maar dan nog moet je je afvragen of dat je qua onderhoud etc alles zelf kunt en wil gaan doen om geld te besparen...
Vind die achterkant echt Prachtig!!! Blijf het nu echt een mini ferrari vinden... Maar die voorkant met die koplampen ook. Nee... Doet mij vrij weinig..ephymerous schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:19:
Meeeer!!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwijl
ehhhh..HOI
Het is maar goed dat smaken verschillen 
Vind de achterkant bijzonder lelijk... beetje "volg de massa" ook trouwens.
Vind de achterkant bijzonder lelijk... beetje "volg de massa" ook trouwens.
BMW 535D
Heb me van de week Meguiars laten aansmeren en vandaag even getest..

Hijs mooi 
En welke massa heeft er 4 ronde achterlichten Soulfly?
Mooi Sander! Nu alleen nog een nieuw mattensetje
Ronde achterlichten in 't algemeen...Dupje schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:21:
Hijs mooi
BMW 535D
Dit topic is gesloten.