[MMORPG] Final Fantasy XI deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.976 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Gister avond Dynamis San d'Oria gecleared. We zijn net als bij windy 2x gewiped. Het ging opzich best goed, tot bijna aan het einde was er geen enkele AF gedropt en op het laatst dropte er een paar snel achter elkaar :) helaas geen bst. Donderdag Dynamis - Jeuno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
At the following time, we will be performing FINAL FANTASY XI maintenance on all Worlds. During this period, FINAL FANTASY XI will be unavailable.

We ask that players who are scheduled to enter Assault areas, Dynamis or Limbus at the time of the maintenance wait until it is complete before entering. Please note that we cannot replace items that are lost during the maintenance process

Thank you for your patience.

[Affected Period]
Jun. 20, 2006 10:00 to 12:00 (PDT)
*Maintenance completion time may be subject to change.

[Affected Services]
FINAL FANTASY XI

[Maintenance Details]
- Several in-game issues will be fixed.
Square Enix: Het was gisteren zo leuk, laten we het nog een keer doen!!!~~ \o/ \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deTwisj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:19:
[...]

Square Enix: Het was gisteren zo leuk, laten we het nog een keer doen!!!~~ \o/ \o/
laten we die EU players weer es pesten door tijdes prime EU time de emergency te doen ><;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
0.o bah, kunnen ze dat nou echt niet om en om doen?
Jap/Eu/NA

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe leuk:

Ik ben aant xp-en in Caedarve Mire, staat ook een party zelfde mobs te fighten.
Ze zijn aan het vechten met een van de mobs, ik loop langs, popt een 2de mob, zei claimen hem snel ook terwijl ze dus nog aant vechten zijn met de andere. Ze claimde met dia of iets anders zwaks. en charm is sterker ;) dus ik gooi er charm op en ja hoor mobje van mij (de mob was dus paars) .. stonden ze raar te kijken :>

nieuwe claim systeem ftw

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 20-06-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50
Woohoo, weer geen Limbus vanavond. Afbeeldingslocatie: http://www.wtforum.nl/forum/images/smilies/nopompom.gif

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Zo ver ik weet kan je een paarse mob niet claimen, is het niet zo dat die mob die ze hadden geclaimed even geel was geworden omdat ze twee mobs tegelijkertijd aan het aanvallen waren?

Die zullen niet blij geweest zijn als dat een chainbreaker geweest is :P Ohwell, such is life in ToAU (heb ik horen zeggen uiteraard.. *shakes fist @ dvdboxoffice.com* leveren, kreng!~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Neelon schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:38:
Woohoo, weer geen Limbus vanavond. [afbeelding]
Valt mee, ze beginnen om 7 uur (ipv 9 uur) nu en zijn dus om 9 uur klaar (ipv 11 uur), we kunnen na maintenance wel Limbus doen vermoed ik. Limbus duurt toch niet langer dan 2 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 19:53
kei cool spel O+ jammer dat ik weer ouders heb waarvan ik geen geld aan games mag uitgeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deTwisj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:43:
Zo ver ik weet kan je een paarse mob niet claimen, is het niet zo dat die mob die ze hadden geclaimed even geel was geworden omdat ze twee mobs tegelijkertijd aan het aanvallen waren?

Die zullen niet blij geweest zijn als dat een chainbreaker geweest is :P Ohwell, such is life in ToAU (heb ik horen zeggen uiteraard.. *shakes fist @ dvdboxoffice.com* leveren, kreng!~)
kan wel, je moet het nieuwe claim systeem stukje maar eens lezen.. maar als er bepaalde heoveelheid damage op gedaan is (niet echt veel) kan je niet meer claimen: "this target is already claimed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Wat ik ervan heb begrepen is het nog altijd zo dat een onaangeraakte monster "claimed" wordt wanneer je ook maar iets tegen hem doet. Alleen wanneer een claimed monster voor welke reden ook weer unclaimed raak moet je eerst meer hate verkrijgen dan de speler/party voor hij claimed voor jou wordt.

Voorbeeld:
Speler 1 krijgt een link van een hornfly en doet deze Sleepen.
Speler 1 gaat weer op zijn huidige target slaan, gelinkte hornfly wordt unclaimed wegens het feit dat je maar 1 monster tegelijkertijd geclaimed kan hebben.
Speler 2 komt en cast Dia op de gesleepte hornfly. De hornfly wordt wakker en valt Speler 1 aan omdat hij de meeste hate heeft. Het verschil met voor de patch is dat deze hornfly nu nog steeds unclaimed is (tov van claimed voor speler 2). Speler 1 kan de hornfly nog Binden of wat dan ook.
Speler 2 doet Flash om de unclaimed hornfly en heeft nu meer hate op de hornfly dan Speler 1. Pas nu is(of kan) de hornfly geclaimed (worden) door Speler 2.
Speler 1 kan nu de hornfly niet meer claimen.

Oef, ik hoop dat ik dit duidelijk heb uitgelegd :P Het is dus zo ver ik weet niet mogelijk om een paars monster (geclaimed monster) te claimen omdat je er ronduit niet op kan casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
deTwisj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:45:
[...]

Valt mee, ze beginnen om 7 uur (ipv 9 uur) nu en zijn dus om 9 uur klaar (ipv 11 uur), we kunnen na maintenance wel Limbus doen vermoed ik. Limbus duurt toch niet langer dan 2 uur?
Ik weet niet hoe lang het duurt, heb er nog nooit een meegemaakt, hehe. Ach, we zien wel. Ik vermaak me tot 9 uur wel met Diablo2 vermoed ik. De AOTC mod is vet lachen in ieder geval.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
MoM > D2 :P ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik ookalweer fatsoenlijke hero's en units kan krijgen. Ik zit nu met Elite Slingers te kijken.. Al kan ik die nog Ultra-Elite krijgen (vanwege de Warlord-trait), veel verder ben ik nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:23
slayeer schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:48:
kei cool spel O+ jammer dat ik weer ouders heb waarvan ik geen geld aan games mag uitgeven :(
Maak ze duidelijk dat per maand 12 euro betalen goedkoper is al elke 2 maanden een nieuwe game kopen ;P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deTwisj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:41:
Wat ik ervan heb begrepen is het nog altijd zo dat een onaangeraakte monster "claimed" wordt wanneer je ook maar iets tegen hem doet. Alleen wanneer een claimed monster voor welke reden ook weer unclaimed raak moet je eerst meer hate verkrijgen dan de speler/party voor hij claimed voor jou wordt.

Voorbeeld:
Speler 1 gaat weer op zijn huidige target slaan, gelinkte hornfly wordt unclaimed wegens het feit dat je maar 1 monster tegelijkertijd geclaimed kan hebben.
Speler 2 komt en cast Dia op de gesleepte hornfly. De hornfly wordt wakker en valt Speler 1 aan omdat hij de meeste hate heeft. Het verschil met voor de patch is dat deze hornfly nu nog steeds unclaimed is (tov van claimed voor speler 2). Speler 1 kan de hornfly nog Binden of wat dan ook.
Speler 2 doet Flash om de unclaimed hornfly en heeft nu meer hate op de hornfly dan Speler 1. Pas nu is(of kan) de hornfly geclaimed (worden) door Speler 2.

Oef, ik hoop dat ik dit duidelijk heb uitgelegd :P Het is dus zo ver ik weet niet mogelijk om een paars monster (geclaimed monster) te claimen omdat je er ronduit niet op kan casten.
dan is mijn FFXI zwaar fucked up want ikheb het al flink vaak gehad.. niet alleen met me bst maar ook met parties. Als je ongeveer tegelijk een mob aanvalt dattie paars is. Of dat iemand anders jou rode mob aanvalt, en daarna toch paars word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij is weer up, ze zijn iig netjes op tijd klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Anoniem: 33272 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:19:
[...]

dan is mijn FFXI zwaar fucked up want ikheb het al flink vaak gehad.. niet alleen met me bst maar ook met parties. Als je ongeveer tegelijk een mob aanvalt dattie paars is. Of dat iemand anders jou rode mob aanvalt, en daarna toch paars word.
Dit eerste kan mischien aan lag worden afgeschreven. Het tweede kan wanneer je in een alliance zit en de andere party in de alliance heeft de 'claim' (wat betekend dat hij voor jou paars is, maar je kan hem nog gewoon slaan). Ik zou het eerlijk gezegd niet met zekerheid kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deTwisj schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:01:
[...]

Dit eerste kan mischien aan lag worden afgeschreven. Het tweede kan wanneer je in een alliance zit en de andere party in de alliance heeft de 'claim' (wat betekend dat hij voor jou paars is, maar je kan hem nog gewoon slaan). Ik zou het eerlijk gezegd niet met zekerheid kunnen zeggen.
net weer gehad, iemand caste dia op mob, mob word paars, ik gooi er charm op, poof.. mijn mob.
zelfde daarna nog eens maar toen gooide ik er geen charm op maar een Mistral Axe :) toen werdie van paars rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24
Gisteren nog wat aan cooking gelevelt.
Ben van 12 naar 14 gegaan dmv Bug Broth.
Daarna overgestapt op Selbina Butter. Moest eerst wel even slikken toen ik zag dat Ice Crystals 6000gil waren. Maar gelukkig vertelde iemand mij dat je beter voor Clusters kunt kijken en ja hoor, 3000gil voor een cluster. Hier heb ik er toen 5 van gekocht.
Ben nu met zeer weinig loss op level 18 Cooking gekomen en ga vanavond verder om met Selbina Butter level 20 cooking te worden. Daarna maar eens kijken welke Synths er gebruik maken van Butter om deze verder te kunnen gebruiken. Anders maar kijken of het op de AH nog een beetje verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Na maint gisteren geen CoP maar Rostrum-runs gedaan.

Zoals de meeste wel weten lopen rond de pop-spot van alastor Antlion ook nog 3 losse Trackers rond. Onze job als Bst om die te charmen zodat ze niet linken, maar dan..wat moet je dan als Bst..

Je gaat meedoen met het opruimen van de spawned minions! En dan blijken die Trackers wel erg groot te zijn ^^; Thf's konden de achterkant van de minion niet meer vinden etc =D

Zag zelfs iemand roepen dat bij de volgende run er een maximum aan Bst (we waren met 4 op dat moment) moest worden ingesteld ^^
Tijdens het omleggen van de NM is er voor Bst weinig te doen dus toen maar op Corpse jacht gegaan, redelijk wat gemept maar geen nm :/

Al met al een leuk Bst'ig avondje ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
niet zo veel gedaan. In navolging van Neelon eindelijk Alchemy op 60 gezet (niet blauw, want ik heb de test gedaan >.<)
Maar hoe jij dat in een weekend gedaan hebt vraag ik me toch ernstig af, je hebt OF enorm veel geld, OF een paar thiefs met TH2 nodig wil je die ingredienten farmen met die snelheid.
Maar goed, volgende is bonecraft voorlopig, die heb ik inmiddels op 33 gezet.
Het lijstje is nu:
bone33, wood8, alchemy60, smith11, gold48, cook30, fish29, cloth53, leather8

Heel misschien ga ik nu eerst leather doen, omdat veel drops skins zijn die samengaan met een bonecraft synth (nu bijvoorbeeld tigers voor black tiger fangs, maar krijg ook best wat hides die niet stacken)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
6K schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:31:
niet zo veel gedaan. In navolging van Neelon eindelijk Alchemy op 60 gezet (niet blauw, want ik heb de test gedaan >.<)
Maar hoe jij dat in een weekend gedaan hebt vraag ik me toch ernstig af, je hebt OF enorm veel geld, OF een paar thiefs met TH2 nodig wil je die ingredienten farmen met die snelheid.
Maar goed, volgende is bonecraft voorlopig, die heb ik inmiddels op 33 gezet.
Het lijstje is nu:
bone33, wood8, alchemy60, smith11, gold48, cook30, fish29, cloth53, leather8

Heel misschien ga ik nu eerst leather doen, omdat veel drops skins zijn die samengaan met een bonecraft synth (nu bijvoorbeeld tigers voor black tiger fangs, maar krijg ook best wat hides die niet stacken)
Ten tijde van dat alchemy levelen viel mn centenpot wat tegen, maar ik heb zo ongeveer alles of bij de AH gekocht, of bij npc vendors. Het meeste wat ik maakte, verkocht behoorlijk snel voor kostprijs of wat winst.

Inmiddels is mn centen pot wat gegroeid (kom oa een Snow Ring verkopen na het krijgen van mn Tamas Ring), maar mn Goldsmithing moet van 25 naar 60 gebracht worden...

Ow, en maandag m'n Tanner's Gloves gehaald, ben nu eindelijk begonnen met Bonecraft GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Ik heb geen bakken met geld, maar voor bijv. alchemy voldoende om ingredients te kopen (Bonecraft wordt al wat pijnlijker), maar mijn probleem is dat de spullen vaak uitverkocht zijn.

Sommige alchemy spullen gingen snel en met profit (sommige zo goed - sleeping potions bijv., dat ik er wat extra gemaakt heb), maar andere, zoals Holy Water, heb ik nog steeds :(

Nu bijv. moest ik tot 33 bonecraft beetle jaws hebben (farmen gaat niet zo snel, maar wel met een regelmatige drop van de neckchopper (130k))
Die kosten of 28k per stack (terwijl ik 72 arrowheads maak dan, niet eens een stack) en dan nog bonechips (dat farmen heb ik opgegeven, 6k per stack) en nog wat wind crystals (1k per stack)
uiteindelijk verkopen die arrowheads voor zo'n 13-14k per stack.
Dus a) verlies en b) meestal niet te koop

en zo modder ik maar een beetje aan

[ Voor 3% gewijzigd door 6K op 21-06-2006 10:14 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Die jaws had ik redelijk vlot bij elkaar in die grote open ruimte in Crawlers Nest waar ook strange apparatus en exorayroom is.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
deTwisj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:41:

Voorbeeld:

uhm dan kan je mensen ook flink naaien als ze een link hebben (8> die sleepen en jij dia't 8)7

wat gaat dit topic weer snel btw :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Begin maar vast met een nieuwe topicstart biobakker. tegen de tijd dat jem af hebt kan jem posten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Biobakker schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:04:
[...]

uhm dan kan je mensen ook flink naaien als ze een link hebben (8> die sleepen en jij dia't 8)7

wat gaat dit topic weer snel btw :)
En dat is van wat ii hoor ook een veel gebruikte naai-taktiek bij Aspi o.a. Leuk hoor, van je medespelers moet je het hebben he?

Soms zou het wel fijn zijn als we PvP hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
slayeer schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:48:
met wat gezeur bij men moeder zou ik dus nu eventueel een p2p spel gaan spelen. maar ik zit nu aardig te twijfellen. wat vinden jullie een goed spel om p2p mee te doen^^ want FFO lijkt me echt een vet spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
slayeer schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:16:
[...]

met wat gezeur bij men moeder zou ik dus nu eventueel een p2p spel gaan spelen. maar ik zit nu aardig te twijfellen. wat vinden jullie een goed spel om p2p mee te doen^^ want FFO lijkt me echt een vet spel :P
Veel tijd, doorzettingsvermogen en een dikke huid. Als je die 3 dingen hebt is FFXI een super spel :P

Als je niet meer dan 1 of 2 uur per sessie kan spelen dan is FFXI niet erg fijn aangezien je snel veel tijd kwijt bent wil je iets voor elkaar krijgen. Het duurt lang voor je je eerste job op 75 hebt dus je hebt veel doorzettingsvermogen nodig (ik heb volgens mij een jaar af en aan spelen nodig gehad voor mijn eerste lvl75 job). Omdat je altijd met andere mensen speelt (party van 6 man voor experience points enz.) is het erg handig als je verbaal tegen een stootje kunt. Niet iedere speler is poeslief, en vooral veterane spelers zijn wat sneller geneigd om wat hoge eisen te stellen aan hun medespelers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
deTwisj schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:42:
[...]

Veel tijd, doorzettingsvermogen en een dikke huid. Als je die 3 dingen hebt is FFXI een super spel :P

Als je niet meer dan 1 of 2 uur per sessie kan spelen dan is FFXI niet erg fijn aangezien je snel veel tijd kwijt bent wil je iets voor elkaar krijgen. Het duurt lang voor je je eerste job op 75 hebt dus je hebt veel doorzettingsvermogen nodig (ik heb volgens mij een jaar af en aan spelen nodig gehad voor mijn eerste lvl75 job). Omdat je altijd met andere mensen speelt (party van 6 man voor experience points enz.) is het erg handig als je verbaal tegen een stootje kunt. Niet iedere speler is poeslief, en vooral veterane spelers zijn wat sneller geneigd om wat hoge eisen te stellen aan hun medespelers :P
ik weet niet of de tijd altijd meezit, want ik zit nu in de 2e(bijna 3e) klas, en dus zal ik wel nog wat huiswerk moeten maken. is het dan niet dat ik te weinig tijd heb?

Edit: kan iemand me uitleggen wat je moet doen om FFXI te spelen? :*)

[ Voor 4% gewijzigd door slayeer op 21-06-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
slayeer schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:00:
[...]

ik weet niet of de tijd altijd meezit, want ik zit nu in de 2e(bijna 3e) klas, en dus zal ik wel nog wat huiswerk moeten maken. is het dan niet dat ik te weinig tijd heb?

Edit: kan iemand me uitleggen wat je moet doen om FFXI te spelen? :*)
Nou, toen ik nog op school zat (hoor dat, lol :P ouwe krent dat ik er ben) had ik bakken met tijd over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
hey weer eens een reeks vragen van mij...

1) ik heb voor nin 19 scroll rusty subligars nodig.. die zijn 10k elk in bastok / norg dus beetje prijzig. Nou ben ik best te porren voor wat vissen maar na denk ik 60 rusty buckets, 14 copper rings, 24 rusty leggings en ja wel 1 subligar... moet ik zeggen dat farmen sneller lijkt te zijn.. Waar en met welke gear vang ik rusty subligars in hemelsnaam? Alle dingen die ik via google vond gaven geen info over gear en locatie. :( Heb een halyon rod en bait wat ik nu gebruik is lugworm in bastok market / mines.

2) thf doet super weinig base damage.. maar is momenteel mijn hoogste job op 39, en ik vroeg me af hoe in hemelsnaam een thf op lvl 39 ooit een Decent Challenge moet kunnen soloen? Klein puntje is dat ik maar 63 marksmanship heb en dus sleepbolts niet nuttig zijn omdat ik te veel mis :X

3) ik heb woodworking naar 23,5 maar voor shihei heb ik lvl 29 nodig.. met adv support gaat dat redelijk maar ik kan nooit voor de prijzen van 80k een stack toolbags maken. Hoe werkt dat? moet je om dat te halen heel veel HQ resultaten hebben op je craft?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Lord_T schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 01:09:
2) thf doet super weinig base damage.. maar is momenteel mijn hoogste job op 39, en ik vroeg me af hoe in hemelsnaam een thf op lvl 39 ooit een Decent Challenge moet kunnen soloen? Klein puntje is dat ik maar 63 marksmanship heb en dus sleepbolts niet nuttig zijn omdat ik te veel mis :X
Ik kan na level 12 niks meer solo'en dat meer dan Easy Prey is hoor...dus het antwoord is: niet. Dat ligt niet aan THF, bijna elke job kun je niet solo'en.
3) ik heb woodworking naar 23,5 maar voor shihei heb ik lvl 29 nodig.. met adv support gaat dat redelijk maar ik kan nooit voor de prijzen van 80k een stack toolbags maken. Hoe werkt dat? moet je om dat te halen heel veel HQ resultaten hebben op je craft?
Dat zijn uiteindelijk wel de moneymakers. Begin anders eerst met Uchitake, die zijn minder qua level, en kosten minder om te maken...en ze leveren mij 60-70k de stack op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 16:35
Met THF op 39 kan je met /NIN en status bolts DC misschien wel aan (niet alles, blijf weg van casters, snel attackende mobs en dergelijke, maar crabs bijvoorbeeld zouden mogelijk moeten zijn).

Wordt ongeveer tien keer makkelijker eens je 74 bent en utsusemi: ni hebt, kan je dankzij je evasion, shadows en status bolts tot VT's aan (afhankelijk van de soort mob natuurlijk).

Op hogere levels kunnen veel jobs goed solo'en, maar niet voor xp, als ik echt hard mijn best doe kan ik misschien 1k-2k per uur halen; een gemiddelde pt op 75 haalt 7k/hr (thanks ToAU ;p) en een echt goeie kan dik tegen de 18k/uur halen, dan zie je dat solo'en voor xp het niet waard is.

Buiten dat zie ik niet echt een reden waarom je denkt te moeten solo'en?
Voor snel wat minieme xp te halen (als je je level kwijt bent of je geen buffer hebt) kan je de 30cap promyvions een bezoekje brengen, kan je met wat normale gear nog relatief makkelijk wat xp bij mekaar halen. :)
Op de meeste servers is het inderdaad zo dat voor shihei en andere high demand HQ'able synths er voor de low level, NQ onry crafter niet al te veel gil zit. Er is altijd wel een plekje te veroveren voor een beginnende crafter though. :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/F9XK0KJYJ39U/512/p.jpeg
Eerste RDM AF2 hat van onze LS, dropte van een random mob. ^^

Voor de lezers van GM dave en Smithy blogs is deze ook wel een vrij grappige blog. http://lifeofamanthra.blogspot.com/

[ Voor 14% gewijzigd door Baha op 22-06-2006 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die blog is echt goed. Dat sommige personen gewoon zo dom kunnen zijn.
Ik geef wel eens equipment of gil weg, maar dan heb ik ook een goede party gehad met iemand.
Overigens geen Manthra btw. Maar dat is ook echt alleen wanneer ik zin heb om iets weg te geven en ook wanneer er niet om gevraagd wordt.

Gisteren nog geprobeerd om level 20 Cooking te worden, maar ben niet verder gekomen dan 19,9 >_<. Daarna waren namelijk de items op (ook in de shop), zelfs Apple juice kon ik niet maken.
Nah ja, ik ga op level 20 beginnen met het maken van Insect Paste, deze staat momenteel op 2000gil in de AH. Anders kan ik het altijd nog maken om te gaan vissen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik kan me nog vaag herinneren dat ik van 19 naar 29 op insect paste ben gegaan en vrij snel in de problemen kwam met opslag (ik toen ook nog maar 1 mule)

ik heb mijn bonecraft naar 36 gekregen, maar ben er even mee gestopt om leathercraft bij te halen. Het is gewoon zonde om tiger fangs te farmen, maar niets met de skins te kunnen doen (en die stacken niet, dus kan ze ook niet bewaren).
Na level 38 bonecraft komen de ram horns aan de beurt, dus ook erg prettig als ik dan ram leather kan maken (al dan niet voor skillups)...
Op die manier wordt farmen een stuk interessanter

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Gil of items geef ik zelden weg en al helemaal niet aan mensen die ik pas een dag ofzo ken. Zelfde als met hulp bieden, als ze zelf niet actief meedoen maar steeds afk gaan zodat ik het solo kan opknappen dan moeten ze niet gek opkijken als ik ineens wegwarp ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176849

Arunia schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:46:
Die blog is echt goed. Dat sommige personen gewoon zo dom kunnen zijn.
Ik geef wel eens equipment of gil weg, maar dan heb ik ook een goede party gehad met iemand.
Overigens geen Manthra btw. Maar dat is ook echt alleen wanneer ik zin heb om iets weg te geven en ook wanneer er niet om gevraagd wordt.

Gisteren nog geprobeerd om level 20 Cooking te worden, maar ben niet verder gekomen dan 19,9 >_<. Daarna waren namelijk de items op (ook in de shop), zelfs Apple juice kon ik niet maken.
Nah ja, ik ga op level 20 beginnen met het maken van Insect Paste, deze staat momenteel op 2000gil in de AH. Anders kan ik het altijd nog maken om te gaan vissen. :+
meschien een beetje een stomme vraag maar
hoe zie je dat je 19,9 bent kan je dat instellen of hou je dat zelf gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Anoniem: 176849 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:40:
[...]

meschien een beetje een stomme vraag maar
hoe zie je dat je 19,9 bent kan je dat instellen of hou je dat zelf gewoon bij?
moet je zelf bijhouden vrees ik...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
mag ik mischien antwoord op deze vraag: kan iemand mij uitleggen wat ik allemaal meot doen om FFO te kunnen spelen(alle spullen kopen, en waar ETC)?? ik ben van plan FFO te gaan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Je hebt een PC / PS2 / XBox360 (+harddrive) nodig en het bijbehorende versie van het spel.
Je hebt een geldige CC(creditcard) nodig om het spel te registreren.
Je hebt een internet connectie nodig (modem werkt, kabel/adsl wordt aangeraden).

Dat zijn de materialistische dingen die je nodig hebt om FFXI te spelen. Het spel kost per maand ~12 euro waarbij je 1 account met 1 character hebt. Voor meerdere accounts moet je nog een versie van het spel kopen en de bijbehorende ~12 euro voor het account. Voor meerdere characters op 1 account koop je een "Content ID" wat per maand 1 euro per extra ID kost. Dus 1 account met 4 characters (1 main en 3 mules :P) kost ~15 euro per maand. 2 accounts met per account 2 characters (1 main en 1 mule) kost in het totaal ~26 euro. Je kan per account maar 1 keer ingelogd zijn dus je kan niet met je main EN je mule tegelijk spelen, daar heb je meerdere accounts voor nodig.

Ik heb geen idee waarom ik zo'n WOT (Wall 'O Text) heb geschreven :P

[edit] Geen idee waar je het spel in nederland kan kopen, ik speel al een aantal jaar en heb een amerikaanse versie van het spel. That reminds me, je kan niet een amerikaanse versie met een europeese versie combineren (dus bijv, amerikaanse FFXI met europeese expansions (CoP, ToAU)) Nog iets, als je het spel koopt kijk meteen of er de 3 expansions erbij zit. Deze zijn Rise of the Zilart (RoZ), Chains of Promathia (CoP) en Treasures of Aht Urghan (ToAU).

[ Voor 20% gewijzigd door deTwisj op 22-06-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik weet dat ik level 19,9 Cooking ben omdat ik dit zelf heb bij gehouden.
Overigens doe ik dat eigenlijk nooit, maar dit keer wel omdat ik niet zoveel items meer over had.
Jammer genoeg haalde ik het net niet. Maar ja, vanavond waarschijnlijk wel.

Voor FFO of FFXI heb je nodig:
Het spel zelf met al dan niet alle uitbreidingen.
Neem aan dat je voor de PC versie gaat.
Daarnaast een Credit Card of je moet via ePassporte willen gaan werken. Hierover zijn verschillende berichten geschreven. Zowel goede als slechte ervaringen. Overigens gaan de slechte er dan over dat er niet of te laat voor FFXI wordt betaald. Geen idee hoe dit precies zit.
Daarnaast is dat het wel.

www.dimplus.nl heeft het spel als het goed is nog wel. Dit geldt dan voor de Xbox360 versie en de PC versie. De PS2 versie is alleen US of JP te krijgen. Daarnaast zou je dan een gemodde PS2 of een US PS2 moeten hebben.
Overigens kun je de Xbox360 versie gewoon overal kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 22-06-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey weer eens een reeks vragen van mij...

1) ik heb voor nin 19 scroll rusty subligars nodig.. die zijn 10k elk in bastok / norg dus beetje prijzig. Nou ben ik best te porren voor wat vissen maar na denk ik 60 rusty buckets, 14 copper rings, 24 rusty leggings en ja wel 1 subligar... moet ik zeggen dat farmen sneller lijkt te zijn.. Waar en met welke gear vang ik rusty subligars in hemelsnaam? Alle dingen die ik via google vond gaven geen info over gear en locatie. :( Heb een halyon rod en bait wat ik nu gebruik is lugworm in bastok market / mines.
je kunt niet overal alle rusties vangen hoor ! zelfde als vissen, overal zitten anderen.
Hier een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Arunia schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:35:
www.dimplus.nl heeft het spel als het goed is nog wel. Dit geldt dan voor de Xbox360 versie en de PC versie. De PS2 versie is alleen US of JP te krijgen. Daarnaast zou je dan een gemodde PS2 of een US PS2 moeten hebben.
Overigens kun je de Xbox360 versie gewoon overal kopen.
fijne website, lol. wel zon 30 euries voor het spel, lol. d8 dat je aleen hoefte te downloaden. maarja, ga deze zomer werken+zomergeld, dus geen problems^^

(ps: koop ik mischien er meteen een ding zoals een Z-board bij, werkt die eigenlijk goed met FFXI?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
slayeer schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:31:
[...]

fijne website, lol. wel zon 30 euries voor het spel, lol. d8 dat je aleen hoefte te downloaden. maarja, ga deze zomer werken+zomergeld, dus geen problems^^

(ps: koop ik mischien er meteen een ding zoals een Z-board bij, werkt die eigenlijk goed met FFXI?)
Geen ervaringen met een z-board. Werkt voor mij prima met muis+keyboard. Al gebruik je de muis eigenlijk nagenoeg nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Muis gebruik ik alleen om als ik ergens dood lig om me heen te kunnen kijken. Rest gewoon via keyboard.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
vet, al die games die ik gespeeld had, werkt 80% met de muis. met keyboard werken geeft je echt veel meer feeling >:)

edit: kan iemand een link/foto posten van hoe je alle keys werken(hoe je moet lopen etc)

[ Voor 30% gewijzigd door slayeer op 22-06-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het Z-board heb je niet voor FFXI. Het gedeelte met de butterfly van het gewone gaming gedeelte is nutteloos voor FFXI aangezien je met de normale instellingen op het nummerieke veld speelt.
De pijltjes daar is voor het lopen, - is voor het menu. Daarnaast zijn de gewone pijltjes voor het om je heen kijken.
Het is in het begin wennen, maar je leert het redelijk vlot. Je kunt overigens met de muis gewoon selecteren e.d., maar geloof me. Je stapt over op het toetsenbord.
Als je echt een andere toetsenbord wilt hebben, dan zou ik gewoon kijken voor een goede die lekker typt. Ikzelf gebruik nu (na de gesplitste Logitech te hebben gehad) de Logitech G15. Deze speelt super en heeft macro mogelijkheden. Overigens heb ik die nog niet goed aan de praat gekregen in FFXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Als je de control scheme in options naar 'compact' zet kan je gewoon met wasd spelen hoor. :)

wasd bewegen, pijltjes camera, r autorun, h healen etc. Vond ik handiger werken persoonlijk, wasd zit echt in mijn gewoontes gegrift vanwege al de fps'en die zo spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Anoniem: 33272 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:54:
[...]

je kunt niet overal alle rusties vangen hoor ! zelfde als vissen, overal zitten anderen.
Hier een database.
hmzz ja zoek alleen nog een combi met locatie waar ik ze ook wat meer vang... want ik heb in bastok mines / bastok market en bastok port geprobeerd met sakiri rig ofzo en met halycon en composite fishing rod maar ving veeeeel rusty leggings (3 LS members voorzien van die dingen) en 1 subligar :(

AH = 10k in bastok en 8k gemiddeld in jeuno :(

Heb trouwens maar 5 skill in fishing maar zou volgens mij geen noodzakelijke skill niveau voor moeten zijn.

Verder net lvl41 gehaald! w00t :) en gister airship pass + rank 5 gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Drawdistance werkt weer bij mij op de volgende wijze:

In het scherm waar je je char selecteerd moet je de plugin laden en een distance instellen.

Bij starten game zal plugin crashen maar wel actief blijven \^^/

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/drawdistance.jpg

En CoP ging ook weer lekker:
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/cop52.jpg
_/-\o_

*en nu lekker maffen O+

[ Voor 35% gewijzigd door Poekie McPurrr op 23-06-2006 00:39 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Damn, dat je die Crag kan zien vanuit de Airship.
DrawDistance is voor mij de enige reden dat ik Windower gebruik.
Alleen wel rottig dat hij bij mij het spel ineens donker zet, kon niet vinden in de settings van het programma waar ik Gamma in kon stellen.

Gisteren overigens eindelijk level 20 Cooking geworden.
Wel al 3 stacks Insect Paste gemaakt, maar ook een stuk of 10 fails.
Daarnaast nog geen skillups gehad. Alhoewel ik me begin te bedenken dat ik wel eens op level 20 misschien iets in zou moeten leveren bij de Guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
tussen 18 en 20 moet je inderdaad je guild test doen, anders kun je niet verder dan 20. Das oko de reden dat ik zodra ik die tests kan afnemen, ik het direct doe.

Maar effe wat anders, wie kan me effe goed uitleggen hoe dat claim systeem nu werkt? want gisteren waren er naast mij nog 3 anderen Poisonhand aan het campen. Toen hij eenmaal popte was ik veruit de snelste met Flash, maar de naam van de mob bleef wit.
Meteen daarna deed een thief/war provoke, maar nog altijd was de naam wit...
Tot slot, nog voor ik kon engagen, kwam er een bst aan die zijn pet er op af stuurde en directe claimede (werd paars)...
Hoe kan ik dit nou voorkomen? met Holy? met Dia?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
als ik dit hier zo lees, blijf ik nog effe een paar weken uit het forum tot dat ik FFXI heb. want ik versta hier bijna geen bal van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
6K schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:48:

Tot slot, nog voor ik kon engagen, kwam er een bst aan die zijn pet er op af stuurde en directe claimede (werd paars)...
Hoe kan ik dit nou voorkomen? met Holy? met Dia?
:D :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Duurt eventjes voor je kan claimen als een mob popt.

@Arunia:

Als je windower hebt op F11 drukken voor ambient light, en in console van windower kun je dacht ik door Gamma xx (xx = waarde, bv 55) kun je dat instellen. Anders even op site van windower kijken.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Arunia schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:13:
Damn, dat je die Crag kan zien vanuit de Airship.
DrawDistance is voor mij de enige reden dat ik Windower gebruik.
Alleen wel rottig dat hij bij mij het spel ineens donker zet, kon niet vinden in de settings van het programma waar ik Gamma in kon stellen.

Gisteren overigens eindelijk level 20 Cooking geworden.
Wel al 3 stacks Insect Paste gemaakt, maar ook een stuk of 10 fails.
Daarnaast nog geen skillups gehad. Alhoewel ik me begin te bedenken dat ik wel eens op level 20 misschien iets in zou moeten leveren bij de Guild.
Open de console (standaard met de ' toets), en type dan game_gamma 60 (even testen welk getal voor je goed is).

@Poekie

Ambient Light (F11 in windower) doet alleen bewegende modellen verlichten. Dit is overigens wel verrekte handig bij het Diabolos gevecht, want de tiles die onder je voeten wegvallen worden dus verlicht, en dat kun je al zien voordat je het gevecht aangaat, dus als je nog boven op het balkon staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Neelon op 23-06-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Niet alleen bewegende modellen, ook struiken etc. In feite alles wat pas geladen word als je in de buurt bent.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister Dynamis - Jeuno gecleared.. vrij veel AF drops en geen enkele wipe.
Helaas weer geen bst :( en 2 keer bard slippers die niemand nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Poekie McPurrr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:37:
Muis gebruik ik alleen om als ik ergens dood lig om me heen te kunnen kijken. Rest gewoon via keyboard.
shift + pijltjestoetsen

flikker die muis maar uit het raam ^^

ps: gebruik die shift knop eens mensen! Kan je strafen en dergelijke. superhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik vind de muis dan iets handiger om als je dood bent rond te kijken, sneller een juiste hoek mee gevonden om de omgeving mee in de gaten te houden imo.

Oh ja, als je die truc toepast om drawdistance te laten werken, zet console weer uit voor je daadwerkelijk inlogged met je char anders heb je kans (he rappel ^^) dat je die console niet meer uitkrijgt.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177557

Ik weet zeker dat als ik drawdistance zou gebruiken op mijn oude computer dat ie zou ontploffen :-)

Verder over craften gesproken...

Ik zit aan smithing level 48 en moet nu echt aan darksteel road bginnen,
maar ik begrijp echt niet hoe mensen smithing zo goedkoop en profitable vinden.
Ze vragen op Shiva 40k per darksteel ore,
heb al geprobeerd van terug te gaan mijnen in gusgen, maar met acht andere mijners die daar rondlopen is er echt helemaal geen fun aan...

denk dat ik tamelijk vastzit dan, ik ben echt niet van plan 40k+ per synth te gaan uitgeven voor een subcraft rond level 48 -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poekie McPurrr schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:35:
Ik vind de muis dan iets handiger om als je dood bent rond te kijken, sneller een juiste hoek mee gevonden om de omgeving mee in de gaten te houden imo.

Oh ja, als je die truc toepast om drawdistance te laten werken, zet console weer uit voor je daadwerkelijk inlogged met je char anders heb je kans (he rappel ^^) dat je die console niet meer uitkrijgt.
hehe ^^ anders krijg je idd je console niet meer uit .. zoals ik had. vrij irritant ~_~;

(voor de niet zo opmerkzame mensen ik ben Rappel :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151067

hallo allemaal,

ik vraag me af eh...

Ik weet dat het 10 euro per maand is en dat je dat via je creditcard kunt doen. Maar hoe werkt dat prepaid gedoe dan? B)

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 151067 op 24-06-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 177557 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:04:
Ik weet zeker dat als ik drawdistance zou gebruiken op mijn oude computer dat ie zou ontploffen :-)

Verder over craften gesproken...

Ik zit aan smithing level 48 en moet nu echt aan darksteel road bginnen,
maar ik begrijp echt niet hoe mensen smithing zo goedkoop en profitable vinden.
Ze vragen op Shiva 40k per darksteel ore,
heb al geprobeerd van terug te gaan mijnen in gusgen, maar met acht andere mijners die daar rondlopen is er echt helemaal geen fun aan...

denk dat ik tamelijk vastzit dan, ik ben echt niet van plan 40k+ per synth te gaan uitgeven voor een subcraft rond level 48 -_-
Ik heb geen darksteel aangeraakt. Enige nadeel is, dat met mijn pad, wil je guild support gebruiken, je of 2 toons nodig hebt, of verschrikkelijk veel moet reizen. Dit waren mijn laatste 3 synths tot 60:

code:
1
2
3
4
5
Steel Ingot          54         Fire       Bomb Ash x4, Iron Sand x4

Gauntlets            57         Fire       Iron Sheet x2, Leather Gloves x2

Nodowa               66         Earth      Iron Sheet, Silk Thread

Nadeel is Iron Sand, die zooi stackt niet, en was voor mij alleen in Norg te koop. Was wel een profit synth trouwens.

edit: bleh, de [ code ] tags werken niet lekker onder IE7.

[ Voor 5% gewijzigd door Neelon op 24-06-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Weet iemand zo een notebook van rond de €1500,- die FFxi aankan en ook nog een beetje modern is?
(Dus geen tweedehands maar een vanuit de winkel zeg maar).

Ik heb wat rond zitten kijken maar m'n kennis van processoren etc is dusdanig verouderd dat ik eerlijk gezegd geen idee meer heb ^^;

Accuduur is niet zo'n probleem aangezien het beestje toch meest op netspanning zal zitten. Wel belangrijk is is dat het beestje een beetje vlot is en er eenredelijke grafische kaart inhangt.

Alvast bedankt :)

Edit: is dit iets: HP Pavilion dv8288EA - T2400 ?

[ Voor 30% gewijzigd door Poekie McPurrr op 24-06-2006 09:31 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 09:10:
Weet iemand zo een notebook van rond de €1500,- die FFxi aankan en ook nog een beetje modern is?
(Dus geen tweedehands maar een vanuit de winkel zeg maar).

Ik heb wat rond zitten kijken maar m'n kennis van processoren etc is dusdanig verouderd dat ik eerlijk gezegd geen idee meer heb ^^;

Accuduur is niet zo'n probleem aangezien het beestje toch meest op netspanning zal zitten. Wel belangrijk is is dat het beestje een beetje vlot is en er eenredelijke grafische kaart inhangt.

Alvast bedankt :)

Edit: is dit iets: HP Pavilion dv8288EA - T2400 ?
Die HP Pavilion dv8288EA - T2400 is bijna overkill zou ik zeggen.
Als je (1x) FFXI op een laptop respectable wil kunnen draaien dan raad ik deze laptop aan:

Asus Z92V.

Dan heb je voor ~1000 euro al een goede laptop in handen. Tjemig ik heb zelf deze laptop (met extras) via Fontys gekocht voor ~1200 euro iets meer dan een half jaar geleden, de prijs gaat hard omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Met welke settings draai je ffxi? Windower aan ook?

edit: oe, die heeft 1000Mbps Lan, past mooi in m'n netwerk dan :)

[ Voor 41% gewijzigd door Poekie McPurrr op 24-06-2006 10:13 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Op mijn laptop draai ik geen windower en unmodded (geen reg aanpassing) op 1024x768 met 1024x1024 textures (volgens mij).

[edit]
even gecontroleerd wat mijn laptop voor specs heeft:

Asus Z9200V
Intel Pentium M 740 (1.73Ghz)
512 Mb intern geheugen (geen idee welk type)
80Gb HDD
Radeon x700 mobility
15.4" widescreen
Wireless IEEE 802.11b/g (vraag me niet wat dat betekend lol :P)
10/100/1000Base-T ethernet kaart

FFXI config,
Overlay Graphics Resolution 1280x800 (ohja, widescreen doh)
Background Resolution 1024x1024
uncompressed textures en on-screen maps
bumpmapping aan en smooth environmental animation

Dus ik heb iets minder geheugen dan die Z92V maar een tikkeltje snellere processor. Als je wilt kan ik m'n laptop op 8 juli wel meenemen. Dan kan je eens kijken of hij vloeiend genoeg loopt.

[ Voor 83% gewijzigd door deTwisj op 24-06-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
even een algemeen vraagje omdat ik me verveel :P
hoe komt het dat deze topic zo goed loopt?
A: veel GoT'ers spelen FFXI
B: FFXI is heel druk
C: de mensen die hier op het forum zitten hebben veel te zeggen
D: alle bovenstaanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
E: Junkies zijn 24/7 bezig met hun verslaving ;)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
F: All of the above. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Neelon op 24-06-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/ZZI485W2ZH7T/256/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/MDU8FN1OL270/256/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/S6PW8K9X98KV/256/p.jpeg

Gisteren Cerberus geprobeerd, twee keer gewiped door redenen waar ik niet op wil ingaan. :p
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:59:
E: Junkies zijn 24/7 bezig met hun verslaving ;)
Gisteren mijn laatste examen afgelegd, dus heb weer uren gespeeld. Heb gespeeld van gisterenmiddag tot 6h vanmorgen denk ik, sup verslaving? :p
WHM 37, wat assaults gedaan, skillup, die cerberus en nog wat craft meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hmzz even weer 3 vragen.. als thief kan ik met thf's tools coffers en chests openen, nog nooit gedaan, maar zou moeten kunnen. Is het het waard om als thf dat te gaan doen? is dat een mooie farm methode?

Ik ben nu lvl 43 thf en moet nog steeds af1 dagger verkrijgen.. iemand ervaring of dat goed te doen is? solo bedoel ik? volgens ffxi.somepage.com zou dat wel moeten kunnen namelijk...

Verder zit ik drastisch om gil verlegen :D En moet ik dus een mooie manier van farmen voor mijn thf verzinnen... (uitgaven afgelopen week:
Gobbiebag deel 3 - 180k
Gobbiebag deel 4- 70k
Gobbiebag deel 5- 80k
Calveley's dagger - 70k
Noct hands+1 - 40k (helft van standaard prijs in ah :D )
12 quivers met acid bolts - 60k

Dat is in totaal zo'n 500k... en dan nog wat onzin aan losse dingen zoals bast parchment / black ink voor shihei te maken

Denk dat ik rustig tegen de 600k aanloop...
Hoe en waar kan ik in hemelsnaam dat soort uitgave patronen ondersteunen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:13:
hmzz even weer 3 vragen.. als thief kan ik met thf's tools coffers en chests openen, nog nooit gedaan, maar zou moeten kunnen. Is het het waard om als thf dat te gaan doen? is dat een mooie farm methode?
In Fei'yin chests kan je lifebelts vinden, voor de rest is het (voorzover ik kan bedenken) niet de moeite meer. Wel altijd handig om bij te hebben als je rondloopt, een coffer poppen is toch wel een paar duizend gil voor niks (maar ik probeer het niet meer, die random weakened is te irritant)
Ik ben nu lvl 43 thf en moet nog steeds af1 dagger verkrijgen.. iemand ervaring of dat goed te doen is? solo bedoel ik? volgens ffxi.somepage.com zou dat wel moeten kunnen namelijk...
Yep, gewoon een quadav van de kant aftrekken, en dan steal > flee zone. blijven herhalen tot je de soep hebt en dan ben je klaar. Knife is goed tot 46 (Bone knife+1), maar je moet em zoiezo doen om de andere AF's te kunnen doen.
Verder zit ik drastisch om gil verlegen :D En moet ik dus een mooie manier van farmen voor mijn thf verzinnen...
Hoe en waar kan ik in hemelsnaam dat soort uitgave patronen ondersteunen? :P
De vraag die iedereen zicht stelt. ;p
(Als je je marksmanship moet skillen is het normaal iets koper om venom bolts te gebruiken trouwens.)
Van de lage levels tot 60 ish heb ik gewoon beehive chips, silk en yagudo necklaces gefarmd en scrolls gequest en verkocht om aan een inkomen te komen. Nu, mja cooking, farmen, heel soms gold coins stealen, BCNM, KSNM. Ooit ook nog aan gardening gedaan, zijn veel mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Baha schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:27:
[...]

In Fei'yin chests kan je lifebelts vinden, voor de rest is het (voorzover ik kan bedenken) niet de moeite meer. Wel altijd handig om bij te hebben als je rondloopt, een coffer poppen is toch wel een paar duizend gil voor niks (maar ik probeer het niet meer, die random weakened is te irritant)

[...]

Yep, gewoon een quadav van de kant aftrekken, en dan steal > flee zone. blijven herhalen tot je de soep hebt en dan ben je klaar. Knife is goed tot 46 (Bone knife+1), maar je moet em zoiezo doen om de andere AF's te kunnen doen.

[...]

De vraag die iedereen zicht stelt. ;p
(Als je je marksmanship moet skillen is het normaal iets koper om venom bolts te gebruiken trouwens.)
Van de lage levels tot 60 ish heb ik gewoon beehive chips, silk en yagudo necklaces gefarmd en scrolls gequest en verkocht om aan een inkomen te komen. Nu, mja cooking, farmen, heel soms gold coins stealen, BCNM, KSNM. Ooit ook nog aan gardening gedaan, zijn veel mogelijkheden. :)
Dat Fei'yin is dat voor een lvl 43 thf verstandig?

hmzz af1 dagger vanmiddag maar eens proberen... en scrolls heb ik voor mijn nin sub nodig :( Die moet tot 37 in ieder geval....

venom bolts hmzzz.. die kan ik inderdaad gewoon maken en zijn goedkoper dan acid bolts :)
Heb nu 23 woodworking ofzo dus zou ze zelfs soms moeten HQ'en...

40k voor 99 heads -
5k voor 12 ash lumber ( * 8 )
1,5k voor 12 wind crystals ( * 8 )
----------------------------------------
90k voor 33 stacks of bolts :)

Dan kan je wel veel wegschieten ja :D
Maar hoe maak je er quivers van? want ik kan anders nooit veel meenemen anders dan de resources en ze ter plaatsen proberen te maken...

En op welk niveau moet marksmanship zijn om nuttig te zijn voor 43 thief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
http://ffxi.somepage.com/questdb/511 Quiver info.

En fei'yin is niet echt verstandig, maar het *kan* wel moest je er echt zin in hebben, maar ik zou gewoon blijven craften en farmen voorlopig. :)

Marksmanship voor THF 43 capt op 122, dus als je daar dichtbij komt kan je het in xp wel cappen. (onderaan op somepage, bij 'Skill Limits' kan je deze info vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
mischien een domme vraag, maar ik weet dit nu niet meer zeker. want hoe gaat het vecht systeem in FFXI precies? zoals in de FF gba games, dat je om de beurt aanvald? of ook zoals in guild-wars dat je maar aleen, of je partie buiten de stad gaat?

sorry voor jullie tijd, maar effe nodig om het zeker te weten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Thief AF dagger, ik heb die gedaan door als je net zoned in beaudeaux naar links te rennen en dan zo'n grot-kamer in. Staan twee quadavs, de silver one heeft 'm geloof ik. Doe /steal en dan als de sodemieter /flee en ren weer terug naar zone

Als je nin sub hebt is een shadow of wat ook wel fijn.
Je hoeft dus geen mobs te rennen, gewoon /steal, /flee en dan /zone ^^

Battlesys: als jij een mob mept is die mob van jou, anderen kunnen die niet targetten.
Zelfde geld voor pt, pt heeft mob, niet-pt geen target.

Maar (jaja): als jij of je pt een cfh (call for help) doen kan iedereen je mob meppen, er zullen dan echter geen items of exp droppen.
Verder is het zo dat een mob midfight unclaimed kan raken, een ander zou 'm dan kunnen jatten (instant-drama). Verder kun je een alliance vormen, maximaal 3 pt's van elk 6 man kunnen dan samen 1 grote pt van 18 man vormen.

Weet ook dat er mobs zijn in Vana'diel die je rustig een hele zone achtervolgen als je probeert te vluchten naar een zone ;P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
vechtsysteem gaat via snelheden (delays van wapens) dus hoe sneller je wapen hoe vaker je slaat.. dit geldt ook voor de mob. Dus het is niet om de beurt want het kan zijn dat jouw wapen 2x zo snel is bijvoorbeeld.

Hoe guildwars werkt geen idee... maar in party werkt het vechtsysteem hetzelfde... dus 6 mensen die met een snelheid slaan afhankelijk van hun wapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Lord_T schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:34:
vechtsysteem gaat via snelheden (delays van wapens) dus hoe sneller je wapen hoe vaker je slaat.. dit geldt ook voor de mob. Dus het is niet om de beurt want het kan zijn dat jouw wapen 2x zo snel is bijvoorbeeld.

Hoe guildwars werkt geen idee... maar in party werkt het vechtsysteem hetzelfde... dus 6 mensen die met een snelheid slaan afhankelijk van hun wapen...
ja owke, dan snap ik nu wel hoe het vecht susteem werkt. maar ik bedoel, omdat je in guildwars je aleen anderre mensen kan zien in steden, of als je met hun in een party zit. dus niet zomaar mensen die aan het trainen zijn. snap ie :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
In FFxi zie je elkaar overal, dus in de steden, in de buitengebieden en in de grotten. Uitzonderingen zijn pt-only zones als bc's (burning circle, toegang tot pt-only deel) en dynamis (zones voor alliances).

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
gelukkig, want door dat was ik met GW gestopt^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Weet wel dat dit ook nadelen heeft he, zo zal je met je party regelmatig op zoek moeten gaan naar een geschikte spot waar niet al een andere pt bezig is, ook zul je de snelste moeten zijn met het claimen van een mob als er competitie is.

Maar afgezien daarvan vind ik het heerlijk, op de meest maffe plaatsen kom je nog andere spelers tegen O+

Nieuw (nu ja, tweedehands) notebook in huis, een hp pavillion met t4200 centrino coreduo en een 7400 geforce go kaart.
Meteen ook gezien dat het met de wifi en bluetooth beveiliging hier in de buurt droevig gesteld is ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:50:
Weet wel dat dit ook nadelen heeft he, zo zal je met je party regelmatig op zoek moeten gaan naar een geschikte spot waar niet al een andere pt bezig is, ook zul je de snelste moeten zijn met het claimen van een mob als er competitie is.

Maar afgezien daarvan vind ik het heerlijk, op de meest maffe plaatsen kom je nog andere spelers tegen O+
is het nodig dat je veel in een party traind? want ik was nooit echt goed in een party vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
FFxi is voor het grootste deel pt-ge"orienteerd. tot lvl 10 kun je vrolijk met elke job solo spelen, daarna zal je snel merken dat je om vooruit te willen komen anderen nodig hebt (ipv steeds ergens dood te gaan).
Pt vinden is niet zo heel moeilijk in FFxi, er is een goed seek systeem (werkt over heel de server) waarin je aan kunt geven wat voor pt je zoekt.
Uiteraard heb je niet altijd even snel een pt, dit is sterk jobafhankelijk. Jobs met een belangrijke rol (of omdat ze gewoon populair zijn) worden eerst gevraagd. Het kan inhouden dat je dagen achter elkaar op seek staat, meestal is dat het moment om zelf maar een pt te gaan maken.

Solo spelen is op elk level mogelijk voor alle jobs, je zal echter mobs moeten meppen die weinig exp geven dus echt zinvol is het niet.

Er zijn een paar jobs die je eventueel solo zou kunnen spelen zonder teveel exp verlies, een daarvan is Beastmaster (Bst).
Als Bst gebruik je een pet om voor je te tanken terwijl jezelf meevecht. Zo'n pet kan uit een potje komen of je grijpt er gewoon een uit de wilde natuur. Een Bst met pet is vrijwel gelijk aan een standaard party van 6 personen. Exp-rate zal afhangen van het gebied waar je speelt maar als Bst kom je op de meest afgelegen plekken dus er is altijd wel een leuk plekje.
Nadeel van bst is dat het eenzaam kan zijn, je bent immers alleen met je huisdier die ook maar weinig zegt en die als je even niet oplet je gaat meppen. Bst kan daarom ook in gewone parties, maar ze gaan pas echt schitteren als ze samen met andere Bst in pt gaan. Een pt van 2 Bst met pets is al verwoestend voor de lokale fauna, een pt bestaande uit 6 Bst met pets is de schrik van iedere pt ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Kom Poekie, wat weet jij nu van BST af? :P

Hehe, straks even snel MNK (voor Kat) en BLM (voor Ryo) op 36 gezet, nog 1 te gaan en dan heeft ie eindelijk een un-gimped BLM sub, na al die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
ik heb effe een vragenlijstje gemaakt, als iemand tijd heeft, kan die een paar antwoorden geven ;)
1. ik zie nu vaak dat je FF eigenlijk speelt door '/' te typen en daar het ding dat wilt achter te zetten. werkt FF nou helemaal zo? en werkt dat snel?
2. als je de wereld van FF vergelijkt met die van WoW, welke is dan groter? en hoeveel groter?
3. bestaat de insite comunity van FF veel uit van die mensen die nooit aardig lijken te doen?
4. hoe snel lvl je bijv van lvl 1-20 als je heel de dag de tijdt hebt?

dat was het voor nu }:O alvast bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
slayeer schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:08:
ik heb effe een vragenlijstje gemaakt, als iemand tijd heeft, kan die een paar antwoorden geven ;)
1. ik zie nu vaak dat je FF eigenlijk speelt door '/' te typen en daar het ding dat wilt achter te zetten. werkt FF nou helemaal zo? en werkt dat snel?
2. als je de wereld van FF vergelijkt met die van WoW, welke is dan groter? en hoeveel groter?
3. bestaat de insite comunity van FF veel uit van die mensen die nooit aardig lijken te doen?
4. hoe snel lvl je bijv van lvl 1-20 als je heel de dag de tijdt hebt?

dat was het voor nu }:O alvast bedankt :+
1) zoals opgemerkt doe je vrij weinig met je muis, alles gaat via keyboard feitelijk. met / commands schiet het dan wat meer op. om nu te zorgen dat je niet alles met /l moet doen kun je vrij veel in macro's zetten (welke erg makkelijk te maken zijn). verder zijn er nog wat standaard acties als ctrl+r om snel te replyen als je in prive gesprek bent. Ik weet onderhand niet meer beter en erger me dan ook kapot in games waarbij je met de muis dingen moet aanklikken etc.

2) ik denk dat wow groter is, maar ook in FFxi ren je niet zomaar even door een zone heen. Ik gok dat je er al rennend zo'n 10-15 minuten overdoet per zone.
In FFxi zijn er dan wel weer legio mogelijkheden om snel te reizen.

3) ook FFxi heeft z'n mindere spelers maar over het algemeen vind ik de community erg vriendelijk overkomen.

4) Moeilijk te zeggen, als nieuweling zal het je niet lukken in een dag, als meer ervaren speler is het te doen. Verder hangt het van je job af, zo zal een Monk tov een White Mage snel op lvl 10 zitten, maar zal een White Mage waarschijnlijk weer eerder een party-invite krijgen.

De benodigde exp per level zal in het begin geleidelijk aan stijgen, met zo rond lvl 50 een omslagpunt waarbij je ineens een berg meer exp moet halen voor een level.
Met een goede pt stroomt de exp echter binnen, en er zijn items etc waardoor je een exp-bonus kan krijgen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poekie McPurrr schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:25:
[...]

2) ik denk dat wow groter is, maar ook in FFxi ren je niet zomaar even door een zone heen. Ik gok dat je er al rennend zo'n 10-15 minuten overdoet per zone.
In FFxi zijn er dan wel weer legio mogelijkheden om snel te reizen.
Om eerlijk te zijn denk ik dat ffxi flink wat groter is qua gebieden. Ik heb flink wat WoW gespeeld en ook flinkwat ffxi dus ik weet denk ik wel waar ik over praat :) Maar zowiezo is ffxi qua diepgang niet te vergelijken met WoW. Alleen al het crafting systeem van WoW is een lachertje vergeleken met die van ffxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
erg bedankt^^.

BTW, ik heb ook gelezen dat je ook met je gamepad kan spelen :o , hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slayeer schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:09:
erg bedankt^^.

BTW, ik heb ook gelezen dat je ook met je gamepad kan spelen :o , hoe zit dat?
gebruik ik ook. Ik gebruik een PS pad met een usb convertertje, maar iedere ps controller clone werkt direct.
Ik zou nu ook echt niet zonder kunnen/willen spelen en dat zeggen de meeste mensen. Aangezien dit spel ook PS en xbox gespeeld word is het heel erg controller vriendelijk (vriendelijker dan keyboard en muis iig ><; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Anoniem: 33272 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:13:
[...]

gebruik ik ook. Ik gebruik een PS pad met een usb convertertje, maar iedere ps controller clone werkt direct.
Ik zou nu ook echt niet zonder kunnen/willen spelen en dat zeggen de meeste mensen. Aangezien dit spel ook PS en xbox gespeeld word is het heel erg controller vriendelijk (vriendelijker dan keyboard en muis iig ><; )
fijn lol, ik heb een logitech duel action controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
uhm xbox and playstation betekent zowiezo dat een controller moet kunnen ;)

En verder is wow wat toegankelijker en makkelijker in sommige dingen.. ffxi heeft ook een veeeeeel steilere lvl curve.. je kan niet in 8 dagen een lvl 75 char hebben wat in wow dacht ik wel mogelijk was.. zelfs voor de uber ervaren spelers niet..

Ik heb wow gespeeld (2 lvl 60 chars druid en mage) en nu dus ffxi en zit na ruim 1,5 maand op lvl 43 met hoogste job. en dan zit ik veel thuis te spelen omdat ik werkeloos ben momenteel :(

Grootste verschil is denk ik dat in ffxi je meerdere jobs kan hebben en zelfs moet hebben om je main job te helpen. Dus in mijn geval heb ik een thief als mainjob en heb ik eerst een warrior nodig gehad en daarna een ninja. Voor een healing job heb je een andere mage type job nodig om je mana pool te vergroten enzo. Er zit dus meer denkwerk achter.
Sterker nog ik lvl jobs waar ik een hekel aan heb omdat ze nuttige dingen hebben voor mijn main.. zoals blm lvl 17 voor de warp (was handig bij farmen van necks in giddeus)

Ohw ja in wow is dood gaan eigenlijk geen probleem, je verliest er niets mee. In ffxi dood gaan betekent dat je experience verliest (10% van je lvl) Dus je bent ook een stukje voorzichtiger, daarintegen heb je geen dmg aan je items.

Nou goed hopelijk is het wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
veel duidelijker, bedankt^^ maar een mening van jou, vind jij dan thief fijn om te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
uhm ja en nee... nee want hij doet te weinig dmg :P Zeker als je het vergelijkt met andere jobs doet een thief alleen veel dmg met speciale attacks.. (sata + ws). Dat doet over het algemeen meer dmg dan een goede spell van een caster in mijn party.

Ja want het is niet alleen met hoogste job maar ook een job met veel mogelijkheden.. dus je kan stelen / muggen / sneak attack / trick attack doen. Je word verwacht te pullen en je moet dus bepaalde skills hebben. Ben nu al paar weken bezig om marksmanship te levelen (crossbow en gun) omdat ik dan straks ook meer solo kan en ik zowiezo meer dmg kan doen bij het pullen.

Waar ik over twijfel is om uiteindelijk er een andere main naast te zetten zoals een dragoon of een darkknight omdat die veel dmg doen. Caster jobs zijn niets voor mij omdat zonder mp die weerloos zijn. En je wilt niet op het verkeerde moment weerloos zijn ;)

Nou ja dat is beetje mijn mening over dief en over casters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Als goeie THF kan je DRG en DRK makkelijk bijhouden 99% van de tijd, het is alleen niet duidelijk merkbaar.
Je moet een parser gebruiken (jouw daggerhit voor 20 vs zijn scythehit van 140 lijkt niet veel, maar je slaat veel meer, crit meer, en kan meer WS'en).
DRK en DRG zijn dan ook niet de melee DD van FFXI. Als je hoog wilt mikken, moet je gewoon WAR, MNK of NIN spelen. Die drie zijn volgens mij de beste DD'ers, en de rest is zo ongeveer gelijkwaardig.

Het probleem zit hem erin dat je, als THF een beetje medewerking van je pt moet hebben (wordt vanaf 60 beter, met assassin), en je gewoon harder moet werken om damage te doen.

Een beetje warrior kan engagen, abilities en WS's spammen, mogelijk wat equipment switches gebruiken en hij doet goeie damage.
THF moet, om nog maar in de buurt te komen, dubbel zoveel equip switches hebben als die WAR, circeltjes lopen rond de mob, veel meer met JA's en recasts bezig zijn, tegen mensen zitten schreeuwen dat ze goed gaan staan, en op lagere levels nog eens pullen ook.
Het kan wat als geklaag klinken, maar ik speel THF graag, voor vele redenen :

Abilities zijn heel goed voor solo of dingen in kleine groepjes, prime avatars omleggen, sea organs farmen of gewoon coffer keys farmen kan THF makkelijk alleen, of met een of twee vrienden. Kan nog steeds respectabele damage doen in pt's, en het constante bezig zijn vind ik ook wel leuk, hoe meer moeite je in THF steekt, hoe meer dmg je zichtbaar doet. En toen ik levelde vond ik de hate controllen en het pullen ook leuker dan te zitten wachten in camp. :)

Je moet een job vinden die je graag speelt, en je best proberen te doen, niet zomaar een job tegen je zin gaan levellen omdat die populair is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
als ik lees lijkt thief een veelzijdigge job zeg :+ ik denk dat ik die wel als main ga spelen.

ps: had nog wat vragen, maar spontaan vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Zo'n beetje elke job kan je zo veelzijdig maken als je wilt. Het verschil zit hem alleen in het verstand van de speler en het budget waarmee hij kan werken. Een goede speler met een flink budget kan van zelfs een WHM een tank maken. Ik heb verhalen gehoord dat de lokale 'Bill Gates' van Gilgamesh dat hij(zij) met zijn(haar) WHM heeft lopen tanken in een mid-lvl exp party en het nog beter deed dan de gemiddelde tank.

Zelf heb ik ook wel goede ervaringen met thief als job (thf75) en ben blij dat ik hem op lvl75 heb zitten. Ik gebruik hem nog maar amper, alleen als ik treasure hunter II nodig heb (die stuk is :p). Enige tip die ik kan geven is, doe informatie opzoeken over de werking van de job die gaat spelen en sta open voor suggesties van andere personen.

Goede sites voor informatie zijn:
www.killingifrit.com
wiki.ffxiclopedia.org
ffxi.somepage.com (database van items/mobs/etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
deTwisj schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:52:
Zo'n beetje elke job kan je zo veelzijdig maken als je wilt. Het verschil zit hem alleen in het verstand van de speler en het budget waarmee hij kan werken. Een goede speler met een flink budget kan van zelfs een WHM een tank maken. Ik heb verhalen gehoord dat de lokale 'Bill Gates' van Gilgamesh dat hij(zij) met zijn(haar) WHM heeft lopen tanken in een mid-lvl exp party en het nog beter deed dan de gemiddelde tank.

Zelf heb ik ook wel goede ervaringen met thief als job (thf75) en ben blij dat ik hem op lvl75 heb zitten. Ik gebruik hem nog maar amper, alleen als ik treasure hunter II nodig heb (die stuk is :p). Enige tip die ik kan geven is, doe informatie opzoeken over de werking van de job die gaat spelen en sta open voor suggesties van andere personen.

Goede sites voor informatie zijn:
www.killingifrit.com
wiki.ffxiclopedia.org
ffxi.somepage.com (database van items/mobs/etc.)
aardig, ik heb nooit echt mensen gezien die zo aardig deden voor newbs/mensen met vragen^^ maar bedankt voor de info :7

en nog iets, heeft iemand een directe link naar een thief guide? kan er geen vinden }:O

[ Voor 14% gewijzigd door slayeer op 26-06-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Waar ging dat filmpje over? Er zijn namelijk gebieden in FFxi die in practisch 1 kleur gemaakt zijn, zoals bijvoorbeeld zones genaamd "Emptiness". Voor de rest zit er wel variatie in gelukkig, maar een aanslag op je waarnemingszintuigen zoals in WoW hoef je (godzijdank) niet te verwachten.

edit: meer filmpjes via youtube: klikkerdeklikklik

[ Voor 22% gewijzigd door Poekie McPurrr op 26-06-2006 12:53 ]

Le Meow

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.