[MMORPG] Final Fantasy XI deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.054 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
mjuh, hier niet veel anders...

ik probeer wat mee te farmen voor pop-items voor genbu af en toe, en verder log ik in en uit in Boyhada Tree zodat ik iedere keer kan weapon skillen met mijn trial weapon, gaat wel erg langzaam solo, maar krijg wel zo mee en dan spider webs, op weg naar sky pik ik nog wat tree cuttings mee (whm/thf) maar goed, denk dat ik nu zo rond de 50/300 zit ; ;

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe ben ik bezig geweest met teleport quests, dem, holla en mea waren al afgerond, ben nu ondertussen WHM38 en ben dus begonnen met altep en yhoat.
teleport altep heb ik gisteravond afgerond, nu moet ik dus nog een RARE/EX elshimo marble zien te vinden die de ivory lizards in yhutunga jungle schijnen te droppen alleen heb ik gehoord dat de drop-rate rondweg kl*te is.dus zal wel even duren voordat ik yhoat te pakken heb.
daarna door naar lvl42 voor teleport vahzl.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:03:
tot nu toe ben ik bezig geweest met teleport quests, dem, holla en mea waren al afgerond, ben nu ondertussen WHM38 en ben dus begonnen met altep en yhoat.
teleport altep heb ik gisteravond afgerond, nu moet ik dus nog een RARE/EX elshimo marble zien te vinden die de ivory lizards in yhutunga jungle schijnen te droppen alleen heb ik gehoord dat de drop-rate rondweg kl*te is.dus zal wel even duren voordat ik yhoat te pakken heb.
daarna door naar lvl42 voor teleport vahzl.
Ah daar moet ik binnenkort ook eens mee beginnen, zit nu op WHM31...heb wel gehoord dat die missies ronduit klote zijn of viel dat nogal mee? Hints & tips zijn welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Het ligt er enigzins aan wat je tot je beschikking hebt. Met een thf75 (th2 ftw) om die lizards af te slachten duurde het ongeveer een uurtje voor ik die elshimo slab te pakken had. Als je lvl38 bent zullen die monsters mischien nog EP zijn en dan zal het best wel moeilijk en tijdrovend zijn. Houd er dan zeker rekening mee dat mischien de goblins nog zullen aggroen en dat lizards+goblins linken (op sight volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Lily nu met WHM door dunes te krijgen. Maar tis echt niet normaal meer met kut partys de laatste tijd. Anyway haar BLM is nu 15 en WHM 13.

Wel heb ik de meest schattige screenshot die ik ooit heb gemaakt gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/039.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
MrRudi: met sneak en invis stellen mea/holla en dem niet heel veel voor vond ik.

deTwisj: ik ben er redelijk van overtuigd dat je als whm38 niet eens moet overwegen om lizards solo aan te vliegen. zelfs niet met je npc buddy erbij.

Stinkvogel: 100 punten voor de screenshot! geweldig gewoon

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 08:32
deTwisj schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:49:
Het ligt er enigzins aan wat je tot je beschikking hebt. Met een thf75 (th2 ftw) om die lizards af te slachten duurde het ongeveer een uurtje voor ik die elshimo slab te pakken had. Als je lvl38 bent zullen die monsters mischien nog EP zijn en dan zal het best wel moeilijk en tijdrovend zijn. Houd er dan zeker rekening mee dat mischien de goblins nog zullen aggroen en dat lizards+goblins linken (op sight volgens mij).
Voor die Elshimo ga ik meestal in H7 jagen. Er spawnen daar genoeg lizzies om solo als lvl 75 een parcourtje te maken langs de verschillende pops. Tegen dat je de laatste dood hebt en je weer bij beginpunt bent poppen ze weer. Droprate is geen peil op te trekken, soms duurt het uren en een andere keer heb je er twee in 10 minuten (laatste keer was dat, 1ste liz dropte, en iets later een andere liz).
Pas ook op dat je niet in een gat lazert daaro.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 mijn leven toch aardig wat MMO's gespeeld. Ik dacht laatst, ach laat ik FFXI eens proberen. Dus ik game bestellen installeren.. na een tijdje klooien voordat ik een account had aangemaakt. Was ik dan eindelijk ingame. Vervolgens heb ik een poging gedaan om rond te lopen maar dit was zo vaag. Na 5min heb ik de game afgesloten en gedeinstalleerd. Nu weet ik wel dat als ik misschien meer tijd had geinvesteerd dat het misschien hardstikke leuk was geweest. Maar ik vond het zo'n vervelende ervaring dat ik het even moest laten weten. iig leuk dat jullie er wel allemaal zo veel plezier mee hebben. Ga ik weer terug naar City of Villians en WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:33:
Ik heb 1 mijn leven toch aardig wat MMO's gespeeld. Ik dacht laatst, ach laat ik FFXI eens proberen. Dus ik game bestellen installeren.. na een tijdje klooien voordat ik een account had aangemaakt. Was ik dan eindelijk ingame. Vervolgens heb ik een poging gedaan om rond te lopen maar dit was zo vaag. Na 5min heb ik de game afgesloten en gedeinstalleerd. Nu weet ik wel dat als ik misschien meer tijd had geinvesteerd dat het misschien hardstikke leuk was geweest. Maar ik vond het zo'n vervelende ervaring dat ik het even moest laten weten. iig leuk dat jullie er wel allemaal zo veel plezier mee hebben. Ga ik weer terug naar City of Villians en WoW.
Je had ook de handleiding kunnen pakken en lezen hoe je de controls op een voor jou makkelijker te begrijpen instelling had kunnen zetten. Veel plezier in CoV en WoW verder.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Wat was er zo vreemd aan het lopen als ik vragen mag?
Het voelde voor mij in iedergeval niet vreemd aan. Wel eventjes wennen dat je ineens met het nummerieke veld aan het spelen bent, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Stinkvogel: Hele mooie screenshot, lijkt heel erg op iets wat LordWafik zou maken, heb je mischien toevallig die guide gebruikt waar hij uitlegt hoe je dat met PS6+ moet doen?
[edit] URL gevonden van die guide: http://www.theorderls.com...hlight=photoshop&start=15

lief_konijn: Jammer dat het spel je niet aanspreekt. Het is inderdaad een heel andere interface dan wat je bij WoW of CoH(V) hebt. Ten eerste staat het toetsenbord(of gamepad) centraal en niet de muis om je voort te bewegen. Ten tweede zal je in FFXI geen "hints" krijgen mbt quests of locaties, iets wat nadelig is voor veel beginners. Daarentegen kan je al veel informatie vinden in de handleiding en zou je het altijd kunnen vragen op fora's zoals hier.

[ Voor 12% gewijzigd door deTwisj op 14-06-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Arunia schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:38:
Wat was er zo vreemd aan het lopen als ik vragen mag?
Het voelde voor mij in iedergeval niet vreemd aan. Wel eventjes wennen dat je ineens met het nummerieke veld aan het spelen bent, maar ok.
Het voortbewegen was voor mij ook niet zo'n probleem. Binnen no time was ik verdwaald in Windurst ^^;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
De "vreemde" controls houden iig alle mensen buiten de deur die weigeren tijd en moeite te investeren in een stukje onderzoek. Jammer dat er nog teveel doorheen komen en jobs gaan spelen zonder zich er in verdiept te hebben.

Anyway, goeie zet dat je niet verder bent gaan spelen. ffxi is duidelijk niets voor je als je de controls niet wil leren.

PS:
Die screenshot is gewoon eng man! Zie die ogen eens! brrr.
En hoe krijg je die achtergrond zo vaag? Ik neem aan dat die shot gefotosoept is?

[ Voor 20% gewijzigd door Xiliath op 14-06-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Poekie McPurrr schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:49:
[...]

Het voortbewegen was voor mij ook niet zo'n probleem. Binnen no time was ik verdwaald in Windurst ^^;;
Eigen schuld, dikke bult :P moet je maar niet beginnen in windurst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:57:
[...]

Eigen schuld, dikke bult :P moet je maar niet beginnen in windurst :P
Hey, begin in en Windurst en tegen level 10 raak je nergens meer verdwaald ;P

En Windurst heeft van die geinige warp-tarus's ^^

Tip: mocht je je ooit vervelen dan moet je eens een bezoekje brengen aan Heavens Tree in Wind-Walls en in die boom tegen al die taru's gaan babbelen ^^

[ Voor 32% gewijzigd door Poekie McPurrr op 14-06-2006 13:02 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Voor die Elshimo ga ik meestal in H7 jagen. Er spawnen daar genoeg lizzies om solo als lvl 75 een parcourtje te maken langs de verschillende pops. Tegen dat je de laatste dood hebt en je weer bij beginpunt bent poppen ze weer. Droprate is geen peil op te trekken, soms duurt het uren en een andere keer heb je er twee in 10 minuten (laatste keer was dat, 1ste liz dropte, en iets later een andere liz).
Pas ook op dat je niet in een gat lazert daaro.
loop maar een keertje mee dan als je tijd hebt :P....vanavond?????

@detwisj : lizzies zijn inderdaad EP voor mij en gobs zijn DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
@lief_konijn: als je nu hier gepost had tijdens het proberen, dan had ik het nut er nog van in kunnen zien.
maar in een FFXI topic gaan zeggen dat het spel wazig is en een vervelende ervaring is omdat jij het niet binnen 5 minuten snapt vind ik weinig toevoegen.
Het enige wat wel grappig is, is dat we ons nu allemaal even herinneren hoe het begin was :) ik liep na een uur nog in sandy te dolen, mezelf afvragend waar de uitgang zou zijn hehehe

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
@Stefke: Ik moet als ik vanavond online kan eerst even gear verzamelen voor een CoP missie donderdag zodat dat in ieder gedaan is. Daarna zou ik denk ik wel even lizzies kunnen gaan meppen. Probleem is dus alleen dat ik niet weet of en hoe laat ik online zal zijn.

@6K: en dan sta je eindelijk buiten en word je door het eerste beste konijn verslagen en kun je opnieuw die uitgang gaan zoeken ;P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben gestart in Sandy, waarbij ik eigenlijk heel veel ben gaan praten met iedereen.
Uiteindelijk ben ik pas dagen later naar buiten gegaan om konijnen te gaan slaan. Het viel me mee dat ik niet meteen al dood ging. Dat gebeurd eigenlijk pas in Dunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Er zijn helemaal geen konijnen in S.Gustaberg! Alhoewel ik wel als eerste werd afgeslacht door een vleermuis in Zeruhn mines (daar zijn de bats level 3-4 en dus T+ voor mijn arme mithra) ik moet wel zeggen dat de fijnste plek om te levelen voor mij nog steeds in S.Gusta is (level 1-9) terwijl ik toch ook in Sarutabaruta (rot naam) en Ronfaure heb gespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:52:
Er zijn helemaal geen konijnen in S.Gustaberg! Alhoewel ik wel als eerste werd afgeslacht door een vleermuis in Zeruhn mines (daar zijn de bats level 3-4 en dus T+ voor mijn arme mithra) ik moet wel zeggen dat de fijnste plek om te levelen voor mij nog steeds in S.Gusta is (level 1-9) terwijl ik toch ook in Sarutabaruta (rot naam) en Ronfaure heb gespeelt.
ze hadden het ook niet over gustaberg :P maar over sandy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn favoriete plek is nog steeds SarutaBaruta vanwege de bees en Crawlers, maar Gustaberg schijnt ook leuk te zijn op de heuvels.
Misschien dat ik daar ook nog eens heen ga (moet daar heen voor mijn Blue mage voor die spells).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:35:
@Stefke: Ik moet als ik vanavond online kan eerst even gear verzamelen voor een CoP missie donderdag zodat dat in ieder gedaan is. Daarna zou ik denk ik wel even lizzies kunnen gaan meppen. Probleem is dus alleen dat ik niet weet of en hoe laat ik online zal zijn.

@6K: en dan sta je eindelijk buiten en word je door het eerste beste konijn verslagen en kun je opnieuw die uitgang gaan zoeken ;P
dan zie ik je mischien wel op de LS verschijnen of stuur maar een /tell als je er bent en tijd hebt natuurlijk. toch alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:11:
[...]

Ah daar moet ik binnenkort ook eens mee beginnen, zit nu op WHM31...heb wel gehoord dat die missies ronduit klote zijn of viel dat nogal mee? Hints & tips zijn welkom :D
de teleport quests die ik tot nu toe heb gedaan zijn allemaal goed te doen als WHM, sneak en invis op en dan maar naar <????> zoeken.

het enige wat bij mij wel wat tijd in beslag nam was voor voldoende fame zorgen in de drie steden maar met wat bohjada moss voor bastok en sandy en een bult cornettes voor windy fame was dat zo opgelost.
met deze items kost het ook bijna niets omdat je bijna je geld terug krijgt bij het inleveren als je tenminste niet de cornettes op het AH koopt maar in de music shop in bastok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik vind sandy gewoon heerlijk tot 10.
0-4 full speed rabbits killen (rabbit hides for gil)
4-7 alles tot de laatste heuveltjes richting het zuiden
7-9 full speed ghelsba (fire crystals, fire crystals en ook nog fire crystals)
10-11alles in ronfaure tot aan laTheine zone, dan daar verder met sapplings and hare's of teleport-Dem en bijen en sapplings rondom the crag... ben je meteen dichtbij de dunes mocht je een invite krijgen :) bovendien zijn sapplings altijd goed voor wat seeds...

maar goed, als je wat gil wil in saru wel prima bello voor de chips en silks.
ik ben niet zo'n fan van gustaberg. maar ik denk ook dat het wel wat te maken heeft met je hometown, daar heb je het immers geleerd.

[ Voor 34% gewijzigd door 6K op 14-06-2006 14:32 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Saruta is wat lastig als die rupsen poison gaan zitten casten en je hebt geen poisona (spell of item) bij de hand. Verder kun je er leuk doorlevellen met uitstapjes in die torens.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
mjuh, maar dat doen lizards in gustaberg ook (en quadavs, net als orcs en yag's) en in sandy heb je die sleepsroom mobs, die ook poison casten
en natuurlijk de goblins in ieder gebied met dia, waar zelfs met poisona menig persoon al aan doodgegaan is.

Kan me nog goed herinneren dat ik paniek aan het zoeken was naar een healer, om uiteindelijk gewoon ergens dood te droppen vanwege tijdsgebrek 8) achteraf erg leuk

Ik denk toch dat die gebieden redelijk gelijk zijn, hoewel ik liever van sandy naar de dunes loop dan vanaf bastok, of erger nog, met de boot vanaf maurha als je windy bent.

[ Voor 32% gewijzigd door 6K op 14-06-2006 15:01 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorbewegen kan idd in het begin lastig zijn

maarja gewoon toetsen bord instellen met je asdw toesten en het gaat prima :)

aleen wat ik soms wel lastig vindt dat het target switchen soms best wel irritant gaat

bijv zit ik in een party wil ik me zelf cure of poison verwijderen en dan kan ik aleen maar me party member targetten of de mob en niet meer mezelf terwijl het de andere keer wel weer lukt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
nou, wat ik heel veel doe is gewoon typen :)
/ma Cure <me>
of /ma Cure Nanako als ik mijn npc wil curen (ik type nogal snel)

maar wat ik vooral doe als ik meevecht is /ma Spell <stpc> of /ma Spell <stnpc>
de eerste laat je players selecteren, de tweede mobs

en als ik niet meevecht selecteer ik mijn party gewoon met F1 t/m F6 (waarbij F1 altijd ikzelf ben, leader of niet)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Als je macro's gebruikt om te curen is deze macro daar wel fijn voor:

/ma "Cure" <stpc>

<stpc> staat voor "select target playable character". Je kan hiermee alleen andere spelers (of jezelf) selecteren. Als je in een party zit kan je vervolgens met de F-toetsen (F1 - F6 zijn partyslot 1 - 6) iemand selecteren. Als ik mezelf zou willen curen doe ik de macro /ma "Cure" <stpc> gebruiken en daarna F1 en Enter intoetsen (de eerste partyslot is altijd jezelf)

Als je in een macro jezelf wilt selecteren kan je de volgende regel gebruiken:

/ma "Protectra" <me>

Wanneer je een job ability wil macro'en doe je het volgende:

/ja "Provoke" <t>
/ja "Berserk" <me>
etc.

Met een weaponskill gaat het als volgt:

/ws "Combo" <t>

Ook wel handig om te weten is dat je die commandos ook normaal kan intypen in de chat als je ze niet gemacroed heb en niet het menu wilt gebruiken. Bijvoorbeeld ik heb geen sleep 1 gemacroed en voor sleep 2 moet ik nog wachten om te recasten. Ik kan dan bijvoorbeeld snel /ma "Sleep" <t> intypen. Daarentegen is het ook mogelijk om hier stukjes van de syntax af te snoepen. Omdat Sleep maar 1 woord nodig heeft kan je de " " tekens weghalen. /ma Sleep <t>. Daarbij is <t> de default mode waarin je cast dus kan je die ook weghalen. Dan heb je vervolgens genoeg aan /ma Sleep om Sleep te casten op jou huidige target.

Zo, nu dat niemand meer kan begrijpen wat ik heb gezegd zal ik maar ophouden :P

[edit: blijkbaar heb ik zeker 12 minuten gedaan om die brabbel in te typen :P]

[ Voor 11% gewijzigd door deTwisj op 14-06-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
heheh klopt, maar dan ook wel uitgebreider dan ik.

Eentje die je niet noemt en die ik wel handig vind (voor sommige jobs) is <bt> in plaats van <t>, op die manier cast/weaponskill je altijd de mob van je party en niet een toevallig passerende verkeerd geselecteerd mob :)
overigens heb ik altijd ctrl-0 als macro voor /ta <bt> zodat ik altijd de juist target voordat ik iets doe

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik heb <bt> wel eens gebruikt alleen veroorzaakte dat meer problemen dan dat het ze deed oplossen. Voornamelijk wanneer je tegen 2 monsters vecht en je staat dichter bij de monster die je niet wilt targetten dan die je wel wil targetten dan doet <bt> juist de verkeerde monster targetten (altijd de dichstbijzijnde battle target).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog twee leuke nieuwe PFC assaults gedaan, Lamia nr13 en Orichalcum Survey.
Was best relaxed na een stomme wipe in Limbus (we waren wel met 4);
het verhaaltje kan je vinden op mijn webstekkie :)

en @ kitty,
die border rond de foto's in je weblog... ik heb alles geprobeerd in photshop (border fill),
maar ik krijg de kader niet zoals ik 'em wil.

Bij jou is die mooi afgelijnd -> <witte kader met zwarte aflijning aan zowel binnen als buitenkant.
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar... please, ik ben ten einde raad :/

en wat was dat nu weer van die sharpen filter? >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
<bt> is inderdaad vooral voor solo of parties met slechts 1 mob

@Verohawke: sharpen is een standaard filter in PS. Selecteer je hele image en ga naar filters --> sharpen --> sharpen

de border is ietsje lastiger. Althans, vond ik.
- open je screenshot
- selecteer en knip het gedeeltje dat je wil hebben
- maak een nieuw plaatje (ctrl-n) op basis van een witte achtergrond
- select all, dan select-->border, breedte bijv. 4 pixels
- delete (haalt de rand weg waardoor je een witte border krijgt
- deselect, select all, border 2px
- kleur deze rand zwart in
voila
2px zwart, daarbinnen 2px wit, daarbinnen je plaatje

suc-6

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je zo vreselijk lastig moeten doen voor zo’n simpel resultaat. Er is echt geen drol aan.

Je hebt je plaatje. Je selecteert alles. Je drukt rechtermuisknop en kiest Stroke. Je neemt de kleur wit en je kiest 5 pixels. Je selecteert nog een keer alles en je doet weer stroke. Je neemt dit keer 1px en kies de kleur zwart. Meer is het niet.

@Twisj: Nah ik heb geen guides gebruikt om mijn screenshots te bewerken. Ik doe dit nu echt al een tijdje en je kan de vorige topics doornemen om wat screenshots van mij te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Hehe, ik werk gewoon met layers in photoshop. De bovenste layer heeft die witte en zwarte streep in zich, alles binnen de strepen is er niet. De screenshots komen een layer eronder te liggen, en bij save for web is het weer een jpegje.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja :o en je maakt dus zo'n border door dat te doen maar dan in een nieuwe layer. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks guys :-)

Means a lot, die maniet van stinkvogel lijkt het beste te werken, maar om dat op die manier bij iedere foto te doen >_<

Hoe dat Kitty dat met die layers doet heb ik nog niet precies door ; ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Das allemaal standaard photoshop gedoe.

en dat doe je niet bij iedere foto, daar maak je een nieuwe action (macro) voor. 1 keer goed opnemen en daarna kun je het op iedere foto met 1 druk op de knop realiseren, inclusief de sharpen filter.

Daarom heeft Stinkvogel wel gelijk dat mijn manier omslachtig is, maar ja, tis 1 keer opnemen en daarna niet meer naar kijken, dus ik laat het lekker zo staan :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht al zoiets...
Geen flauw idee hoe je kan macroën in photoshop >_<

Sorry dat ik hier zit te zeveren over non-ffxi stuff,
6K of kitty zou je mij eventueel eventjes kunnen toevoegen aan jullie msnlijstje?

Edit: bedankt Kitty an 6K :-)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
wat mij betreft kan het weg. Ik heb het mezelf gemailed (kan niet bij msn nu) maar ben niet superveel online. Misschien Neelon wat meer (of stinkvogel)
Photoshop bevat volgens mij ook wel goede uitleg hierover hoor (actions).

effe ontopic: gisteren maar weer zitten skillchainen om weapon skill points te kweken, maar solo is dat tergend traag.
Toen er een monk maatje voorbij kwam konden we Dragon Kick --> hexa strike doen. Een tier 3(?) chain die ik sluit en dus 5 punten oplevert. Denk dat ik nu op de 100/300 zit.
denk dat ik me maar voor moet nemen om met mijn NPC (level 50 nu) maar elke dag een 25 chains probeer te maken, tenzij die monk nog meer tijd heeft ;) dan gaat het heel wat sneller.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien best wel geestig om te posten,
na een bepaalde datchange kon ik verkrijgen dat mijn "resting" houding er voortaan als volgt uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/screenshots/resting.jpg

Best wel grappig, net of ik lekker aan het mediteren ben :-)

Helaas is door deze datchange wel eveneens mijn zithouding compleet gevulgariseerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/screenshots/sitmode.jpg

Ach ja, dan maar slutty :p

-------
Enne bedankt Kitty en 6K !
Ik heb de actionknop nu helemaal door
en met wat gefriemel ben ik zelf tot een bepaald soort zwart/wit kader gekomen (zie hierboven)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO....

Screenies komen zo. Jullie raden het denk ik wel. :9

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Eindelijk CoP (bijna) afgerond! Het laatste gevecht schijnt een eitje te zijn alleen hebben we na de eerste keer echt op 1% verloren te hebben er toch 2x over gedaan. Ik heb beide keren gefrapsed en zal kijken of ik ze een redelijke filesize kan maken en ze kan hosten. Jammergenoeg is zeker 1 van de 2 'saai' aangezien ik ze met Ryosuke heb opgenomen (brd) terwijl ik met Rithridan rondjes moest rennen wilde ik niet dood gaan (blm met nogal een hate probleem :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neelon schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:17:

Probeer het zoveel mogelijk spoiler vrij te houden :o In ieder geval een beetje. Niet teveel. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neelon schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:17:

Yaaaaaaaaaaay :-)
Zorg dat Prishie er leuk op staat he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Hier zijn de screenies, voor zover ik nu kan beoordelen zouden ze niet al te spoilerisch moeten zijn. Verhaal ga ik zo op-pennen, dat kun je later vinden in mn livejournal. En volgens mij is die eerste wel een geslaagde van Prishe.

Maar man, wat is Prishe een monster in dit gevecht. Zoals ze in de CoP guide "For Glory" zeggen, "She's a machine I tell ya."

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_061506_09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOAAAAAAAAW superscherpe pictures
and die foto van Prishe is inderdaad KNAP /CHEER

congrats Kitty !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Gisteren *eindelijk* Cop4.2 afgemaakt, 1ste run ging fout, 2de run ook bijna maar op het laatste moment (5 dood, 1 nog levend maar weakened) net gewonnen ^^

Maar om nu allemaal te gaan juigen als ik dood ga...
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/moetdatnou.jpg
:P

Fractie nadat ie mij neermepte was 'm zelf ook dood 8)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Grats Poekie! Bij ons was het precies omgekeerd :P Meer in de zin van:

Soulja: It's ok as long as kat lives
Katsuoy is defeated by Promathia
All members have fallen you will be transported out of the area
Member1: omfg lol
Member2: NOOOOOOOO
Member3: 1% ;;
Member4: nuuuuuuuuuuuuuu
Member5: omfg;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
4-2 was echt ziek Poekie!

Hier en paar screens:

Afbeeldingslocatie: http://users.iratus.net/xiliath/CoP/4%202-3//img_0054.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.iratus.net/xiliath/CoP/4%202-3//img_0055.jpg

4-3 er meteen achteraan ^^
Afbeeldingslocatie: http://users.iratus.net/xiliath/CoP/4%202-3/img_0056.jpg

jaja we hebben het gehaald :D
Afbeeldingslocatie: http://users.iratus.net/xiliath/CoP/4%202-3/img_0057.jpg

exht laag res. :s wtf doe ik met photobucket anyway? /sigh

edit: nu fatsoenlijk erop, maar die pics zien er nu bagger uit |:(

[ Voor 47% gewijzigd door Xiliath op 16-06-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
man ik heb de laatste tijd geen tijd meer gehad voor FFXI :'( veel met mijn stage bezig geweest en 's avonds voetbal kijken :Y)

ik heb zin om mijn pal naar zjin AF te tillen.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Xili, doe die images eens via Iratus of Imagecave hosten joh ^^

edit: ik heb ook nog wat screenies, zal eens kijken welke postbaar zijn vanmiddag :)

[ Voor 42% gewijzigd door Poekie McPurrr op 16-06-2006 09:24 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Whoa, jullie waren toch pas om een uur of 10 begonnen met 4-2? om dan al 4-3 meteen daarna gedaan te hebben zal je toch iets van 3 uur nodig hebben, toch? Ik kan me nog herinneren dat mijn static daar 2 dagen over heeft gedaan (zeg 5 uur in het totaal) waarvan het meeste tijd besteed werd aan het farmen van die sleutels.

[edit] ow wacht, jullie waren voor 4-3 met een alliance in Sacrarium. Dat scheelt al iets :P Ik kan me nog herinneren dat wij dat met PLD NIN THF RDM WHM BLM setup hebben gedaan (2 tanks is vrij handig wanneer de NM Charm heeft :P) Die professor is grappig, wij hadden hem helemaal naar die plek met al die bones gepulled en elke keer dat ie daar aan kwam was het ~10% damage en weg is ie. Mages rusten, melee TP op die bones en wachten op de volgende ronde! :P dat een stuk of 10 keer gedaan, dat alleen al duurde wel een goeie 30m-45m.

[ Voor 46% gewijzigd door deTwisj op 16-06-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
22:00 uur idd.
Eerste 4-2 was wipe. daarna met 1!!! mistmelt gehaald.
Toen konden we met een andere pt meedoen met 4-3.
Die party was tegelijk met 4-2 bezig maar hadden 1e run al clear.
In die party zat ook nog een vriend dus kwam goed uit.
In sacrarium nog wat vriendjes erbij voor 3e partry dus bijna een full alliance.

Vanavond voetbal! En daarna jormy weer doen. Hopelijk nu geen CFH! GRRR
Vorige week deed er 1tje CFH op 15% |:(

PS: Hoe krijg ik mn pics wat scherper hierzo? Resizen naar 600pix width zuigt :x

[ Voor 9% gewijzigd door Xiliath op 16-06-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Maak je images iets lichter en het is direct een stuk beter te zien. niet teveel natuurlijk want dan krijg je er zo'n grijze waas overheen.

Ik ga vandaag alleen nog wat cs's kijken en een bibiki shell halen en dan richting 'dinnetje. Zal de wedstrijd in de trein moeten volgen of direct na de wedstrijd op pad moeten gaan. Dus helaas geen Jormie voor mij :/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hurray ! gister voor het eerst dynamis gedaan (windurst) en meteen een clear (2 wipes, 1 bad pull en 1 inferno >_<) het was leuk en chaotisch. jammer dat er maar 1 AF piece dropte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ouch, 1 AF piece? Voor een van de starter cities is dat erg laag. Ik heb nu 2x dynamis gedaan (windurst en sandy resp.) en ik denk dat ik toch zeker 10+ AF per run heb gezien. Scheelt mischien ook of je TH2/3/4 in de DD parties heb zitten (schijnbaar). Ik moet volgens mij nog eenmaal mee doen voor ik uberhaupt mag lotten en ik heb al redelijk veel AF zien droppen die ik zeker niet zou afwijzen :P (met name brd af2 hat en smn af2 legs+feet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:31:
Ouch, 1 AF piece? Voor een van de starter cities is dat erg laag. Ik heb nu 2x dynamis gedaan (windurst en sandy resp.) en ik denk dat ik toch zeker 10+ AF per run heb gezien. Scheelt mischien ook of je TH2/3/4 in de DD parties heb zitten (schijnbaar). Ik moet volgens mij nog eenmaal mee doen voor ik uberhaupt mag lotten en ik heb al redelijk veel AF zien droppen die ik zeker niet zou afwijzen :P (met name brd af2 hat en smn af2 legs+feet)
wat handig is mocht het bst droppen krijg ik hem altijd was enige bst, in ls zit nog 1 andere bst die soms meegaat. Best handig
drops:
[Items/Gil:
131 - A Tukuku whiteshell
13 - An infinity core
1 - A relic maul
1 - A pile of relic iron
2 - A sparkling stone
2 - A pair of relic knuckles
4 - A colossal skull
3 - A relic sword
2 - A mythril beastcoin
3 - A gold beastcoin
3 - A lancewood log
1 - A saotome haidate

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
De loot posts van de dynamis shells waar ik voort mee doe zijn als volgt:

5/27 Windurst
Items/Gil:
290 - A Tukuku whiteshell
22 - An infinity core
4 - A relic dagger
3 - A relic sword
7 - A mythril beastcoin
12 - A pile of relic iron
2 - A relic maul
5 - A colossal skull
1 - A lancewood log
2 - A pair of sorcerer's gloves
6 - A pair of relic knuckles
2 - A pair of valor leggings
5 - A gold beastcoin
2 - A pair of cleric's duckbills
2 - A pair of summoner's spats
2 - A warrior's mask
2 - A Lungo-Nango jadeshell
2 - An assassin's bonnet
1 - A saotome haidate
1 - A koga hatsuburi
1 - A pair of scout's bracers
1 - A sparkling stone

6/3 San'doria
Items/Gil:
340 - An Ordelle bronzepiece
7 - A giant frozen head
21 - An infinity core
6 - A mythril beastcoin
8 - A griffon hide
9 - A relic bhuj
6 - An ihintanto
3 - A relic lance
4 - A relic gun
8 - A fresh Orc liver
2 - A pair of valor gauntlets
3 - A pair of melee hose
3 - A sparkling stone
3 - A pair of wyrm greaves
2 - A bard's roundlet
1 - A pair of summoner's pigaches
4 - A koga hakama
3 - A gold beastcoin
2 - A scout's braccae
2 - A Montiont silverpiece

Nou is het wel zo dat die shell al een tijd bestaat en er zitten vrij veel HNM'ers in dus is hij vrij goed ingespeelt (voor hun routine, voor mij complete chaos). Daarnaast was de turnout beide keren 40+ (erg veel in ieder geval, mucho lag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Netjets gedaan ralph :)

Hoe doen jullie de boel verdelen eigenlijk?
Bij ons (Iratus) moet je vooraf in comments je AF zetten wil je erop kunnen lotten. Als niemand de AF wil dan is het vaak freelot of auto-distributie.
Coins zijn ook autodistributie (geen punten aftrek) en 100bills gaan naar de schatkist.
Items is ook auto-distribute, en bij relic wapens word er gevraagd wie 'm wil hebben maar de meesten hebben onderhand wel zo'n wapen dus die gaan vaak ook gewoon mee in de auto-distri.

In onze LS ben ik ook een van de weinige Bst dus voor AF is dat wel lekker, verder ben ik vrij in kiezen subjob aangezien ik niet een echt belangrijke job heb in Dynamis. Meestal doe ik /whm om m'n pt wat te kunnen curen en vooral erasen. Als pet meestal Carrie en dan om de zoveel opnieuw pitten op de mob zodat ze niet ineens slept mobs gaat meppen ^^;

Pets hebben overigens een goed geheugen, heb Carrie al regelmatig als een speer ervandoor zien gaan als de bt dood is. Ze heeft dan van een andere mob dmg gekregen en wil dan wraak halen ^^;;
Op zich wel leuk om te zien maar kan wel een hele pt om zeep helpen hehe.

Wat wel erg prettig is is als je vlakbij je pet staat en de mob doet een lompe aoe aanval dat je pet een fors deel van de dmg absorbeert die je anders zelf zou pakken.

Random image origineel door Klisk gepost in LJ:
Afbeeldingslocatie: http://www.klisk.com/stuff/Icons/ffxiMD.jpg
>:)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 25 dynamis runs gedaan. De drops per stad is ongeveer 7 per keer. Wij hebben nog nooit drops gehad voor Bard Hat en Bard shoes. Dus Sandy en Jeuno. ; ;

Na 25 runs heb ik nu 2/5 van mijn AF2 (body en hands)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:27:
De loot posts van de dynamis shells waar ik voort mee doe zijn als volgt:

Nou is het wel zo dat die shell al een tijd bestaat en er zitten vrij veel HNM'ers in dus is hij vrij goed ingespeelt (voor hun routine, voor mij complete chaos). Daarnaast was de turnout beide keren 40+ (erg veel in ieder geval, mucho lag)
Van lag heb ik nooit zoveel last gelukkig, ook bij hoge opkomsten/massive links niet. Eerst deed ik braaf m'n resolutie etc lager zetten maar ben het toen een paar keer vergeten en merkte dat het weinig uithaalde dus voortaan gewoon met alles op max.

Beetje irritant bij dynamis runs is als er door omstandigheden ineens de /assist gewijzigd word, heb je net je macro weer op orde en dan weer wijzigen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Poekie, wie betaalt dan de dynamis? Bij DTR (de shell waar ik zit) wordt die gesponsored door 1 persoon die alle currency krijgt en verder zijn er loot rules / points voor de AF2. Ik weet niet precies wat er met de currency gebeurd maar ik weet wel dat Spoondaggers ('de' NA HNMls van Gilgamesh) waar die persoon member van is, is bezig om relic shield te upgraden voor hun main tank (mcdohl). Het zou me niet verbazen als ze de currency daarvoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:53:
Poekie, wie betaalt dan de dynamis? Bij DTR (de shell waar ik zit) wordt die gesponsored door 1 persoon die alle currency krijgt en verder zijn er loot rules / points voor de AF2. Ik weet niet precies wat er met de currency gebeurd maar ik weet wel dat Spoondaggers ('de' NA HNMls van Gilgamesh) waar die persoon member van is, is bezig om relic shield te upgraden voor hun main tank (mcdohl). Het zou me niet verbazen als ze de currency daarvoor gebruiken.
bij ons word t betaald door de opbrengste van byne bills enzo.

loot word verdeeld door point, soort dkp, je krijgt per complete run 2 points. Degene met hoogste points mag lotten. Je mag 1 main AF hebben om te lotten en een secondary. De K. shells worden na de run verdeeld over de mensen. (gister dus 2 pp)

Onze tank vond ik niet zo slim alleen .. ging domme opmerking maken ovet pet. Ik gebruikte HQ lizard (coldbloodkodo) doet meer damage dan CC over het algemeen. Begon de main tank te roepen: ONLY USE CRAB ! LIZARD USES AOE
..
..
zeg dan niks. ik gebruikte sic niet, carrie heeft ook aoe, lizard heeft aoe.. tiger heeft aoe.. knijntje heeft oae.. beetle heeft aoe ..
..
..
sukkel ><; zeg dan niks als je de job niet kent (of vraag het eerst in /tell ipv het in de LS te spammen)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
deTwisj schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:53:
Ik gok dat dat gedeeld wordt door de deelnemende personen. Dat is een andere veel voorkomende manier om de 1 miljoen te betalen, behalve de sponsoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het trouwes normaal dat je veel mensen en mobs niet ziet. Tijdens sac pull waar ze NM eruit vissen zag ik de hele troep mobs niet voorbijkomen steeds. Best annoying..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Shell betaald de runs via de 100 bills en andere opbrengsten (Naast Dynamis doet Iratus ook gods en de hele rataplan). Zelf hoeven we dus niets in te leggen anders als onze tijd. De single currencies die je via auto-distri krijgt zijn mooi meegenomen als zakcentje.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Dynamis runs worden door Iratus (de linskhell) betaald.
Alle 100bills zijn voor de linkshell treasury. items/AF/single currency is voor members.

We doen met Iratus ook gods/kings/hnm's meppen dus er is gill zat.
edit: poekie is me voor lol

[ Voor 8% gewijzigd door Xiliath op 16-06-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Naar huis!!!! Pizza's kopen en tv aan! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wappie1980 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:18:
Naar huis!!!! Pizza's kopen en tv aan! ^^
crossposter :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58
Treasure - Dynamis Beaucedine
Warrior's Cuisses
Wyrm Mail
Sorcerer's Coat
Valor Breeches
Monster Gaiters

34x Tukuku Whiteshell
28x Ordelle Bronzepiece
46x Byne Bill

2x Lungo-Nango Jadeshell
2x Montiont Silverpiece

Meeste 100 pieces die we ooit gehaald hebben, we zitten totaal 6602 currency voor shield nu.
LSfund betaalt entrance fee, alle currency voor fund, je kiest een job waarvoor je AF2 lot, base cities mag je zoiezo meelotten, ongeacht attendance, northlands wordt toegewezen door leaders.

Iemand van jullie al de CoP dynamises gedaan? Wij nog niet gedaan, druk bezig met northlands access voor iedereen, maar dat is bijna ten einde, dus zou iets anders misschien wel eens leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je COP 4.2 moet doen voor 1 of 2 mensen, stop je best 1 paladin erin en de rest allemaal BLMs.
enkele gecoördineerde "freezes" en Ouryu vliegt niet meer *^_^*

Ben op verleiding van Kitty's Craftingsessies, er nu zelf ook eindelijk aan begonnen;

dit is mijn huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/levels/crafts.jpg

Ik weet het, nog veel te doen :-)

Ben begonnen met smithing - Steel ingots / sheets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nu net Cooking van level 4 naar level 10 gebracht door Orange juice te maken.
Nu eens Apple juice geprobeert, maar dat was teveel mislukte pogingen.
Daarnaast gekeken wat nog een goede oplossing is om te levellen, maar Honey is ook te duur om te maken. Beehives zijn nu 19000 op AH en farmen duurt mij te lang hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Nog wat CoP gerelateerd materiaal (van afgelopen donderdag):

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/ouryodead.jpg
Team Strange (zoals ik ons liefkozend noem) heeft wederom een coP missie gedaan met een enigzins vage setup en een hoop ge-improviseer (waar we onderhand meesters in zijn lol). Met 1 mistmelt en een erg lucky cast van een weakend Elexia Ouryu verslagen. Zou ik 'm overdoen dan zou ik denk ik Carrie pakken aangezien die iets meer HP en Pld eigenschappen heeft als de diremite die ik als pet gebruikte. Pet bleef echter lang genoeg in leven om wat tijd te winnen.

Meteen daarna naar Sacra gegaan om de professor te meppen:
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/alliancecop.jpg
Mooie alliance, maar veel doden tijdens de fight:
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/mindeer.jpg
Fight ging ansich redelijk goed maar door fomor aggro werd het wat chaotisch. Had ik me beter voorbereid (lees: gekeken wat me moesten meppen) dan had ik poison pots meegenomen. Die /sleepga was verrekte lastig en zonder /cure blijf je echt lang maffen ^^;

Ik had Carrie na een tijdje maar gewoon op de Prof laten zitten, waar Prof ook heen warpte was Carrie ook om nog wat te meppen. Voordeel van een pet is dat ze net als mobs gewoon meppen als ze bewegen. Die image eerder van de alliance bijna wiped is vlak voordat dit gebeurde:
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/carrieunleashed.jpg

Met de tanks bijna dood/heel erg dood waren we er bijna geweest, gelukkig wist Carrie 'm dood te meppen voordat de Prof weer bij ons camp was. al met al een mooie set gevechten, deels gewonnen door pure mazzel maar vooral door snel denken en reageren in een solide ervaren groep :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 21:00
Hey weet iemand hoe je de bestanden van Final Fantasy XI kan backuppen, zodat je niet uren hoeft te wachten op die verrekte updates elke keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij kan dit niet.
Of, je moet je directory backuppen en je registry settings.
Wat je zou kunnen proberen is je directory op te slaan en dan over een nieuwe installatie heen te gooien.

Ikzelf heb gisteren toch maar de level 15 Broth gemaakt voor cooking.
Nu is mijn cooking op level 12, denk dat ik nu die apple juice weer ga proberen. Het schijnt dat je toch erg veel failed ook al ben je bijvoorbeeld level 15 cooking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Poekie McPurrr schreef op maandag 19 juni 2006 @ 01:28:
Nog wat CoP gerelateerd materiaal (van afgelopen donderdag):

*knip*
Team Strange (zoals ik ons liefkozend noem) heeft wederom een coP missie gedaan met een enigzins vage setup en een hoop ge-improviseer (waar we onderhand meesters in zijn lol). Met 1 mistmelt en een erg lucky cast van een weakend Elexia Ouryu verslagen. Zou ik 'm overdoen dan zou ik denk ik Carrie pakken aangezien die iets meer HP en Pld eigenschappen heeft als de diremite die ik als pet gebruikte. Pet bleef echter lang genoeg in leven om wat tijd te winnen.

Meteen daarna naar Sacra gegaan om de professor te meppen:
*knip*
Mooie alliance, maar veel doden tijdens de fight:
*knip*
Fight ging ansich redelijk goed maar door fomor aggro werd het wat chaotisch. Had ik me beter voorbereid (lees: gekeken wat me moesten meppen) dan had ik poison pots meegenomen. Die /sleepga was verrekte lastig en zonder /cure blijf je echt lang maffen ^^;

Ik had Carrie na een tijdje maar gewoon op de Prof laten zitten, waar Prof ook heen warpte was Carrie ook om nog wat te meppen. Voordeel van een pet is dat ze net als mobs gewoon meppen als ze bewegen. Die image eerder van de alliance bijna wiped is vlak voordat dit gebeurde:
*knip*

Met de tanks bijna dood/heel erg dood waren we er bijna geweest, gelukkig wist Carrie 'm dood te meppen voordat de Prof weer bij ons camp was. al met al een mooie set gevechten, deels gewonnen door pure mazzel maar vooral door snel denken en reageren in een solide ervaren groep :)
Waar hebben jullie dan tegen die old professor gevochten? Er is namelijk een locatie in sacrarium waar je kan vechten zonder fomors om je heen (bij die bones net voor die kamer met die corse NM) wat een bijkomend nut heeft dat elke keer dat die professor warpt dat je tijd krijgt om te rusten voor MP voor hij weer terug is (hij komt automatisch terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
OneWingedAngel_ schreef op maandag 19 juni 2006 @ 07:33:
Hey weet iemand hoe je de bestanden van Final Fantasy XI kan backuppen, zodat je niet uren hoeft te wachten op die verrekte updates elke keer?
Toen ik mijn laptop gekocht had en daar FFXI op wilde zetten heb ik na de installatie gewoon de bestanden die op mijn desktop stonden gekopieerd naar mijn laptop (overwrite) en vervolgens het spel opgestart. Je krijgt dan wel een update maar deze is vele malen korter (geen 30000 bestanden) wel moet hij alle bestanden controleren of ze moeten worden geupdate. Maar dat gaat veel sneller uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Snelste manier:
1. Maak een backup van je playonline map (alles dus)
2. format c:
3. install OS
4. install playonline (disk1)
5. install ffxi (zonder uitbreidingen)
5. gooi je backup er overheen
6. klaar

Inderdaad, je hoeft dus niet de uitbreidingen te installeren, scheelt weer wat tijd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:46:
[...]

Waar hebben jullie dan tegen die old professor gevochten? Er is namelijk een locatie in sacrarium waar je kan vechten zonder fomors om je heen (bij die bones net voor die kamer met die corse NM) wat een bijkomend nut heeft dat elke keer dat die professor warpt dat je tijd krijgt om te rusten voor MP voor hij weer terug is (hij komt automatisch terug).
Camp was in het gangetje naar de ingang van z'n hok. Niet de meest practische lokatie maar we hebben het gered :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wappie1980 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:10:
Snelste manier:
2. format c:
3. install OS
6. klaar

Inderdaad, je hoeft dus niet de uitbreidingen te installeren, scheelt weer wat tijd ^^
dit had ik idd al gepost op het guild forum ;) maar je gaat WEL updaten MAAR hij checked alleen version (duurt 10 minuten) en gaat niet downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
wappie1980 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:10:
Snelste manier:
2. format c:
3. install OS
6. klaar

En wat nou als ik heel per ongeluk die Expansion Packs nét heb geinstalleerd? =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie stap 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Zo erg is dat updaten nu toch ook weer niet :)

Trouwens, vanavond van 9pm tot 11pm is er maintenance (allez, op Ragnarok in ieder geval).

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Poekie McPurrr schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:21:

Trouwens, vanavond van 9pm tot 11pm is er maintenance (allez, op Ragnarok in ieder geval).
Eh, de laatste keer (dat was twee weken geleden) moest ik ruim 5 uur wachten alleen op die downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Poekie McPurrr schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:21:

Oftewel, maintenance waardoor werkende europeanen niets kunnen doen wat langer duurt dan 2 uur. Wat toevallig dat Kat en ik uitgerekend vanavond Limbus wilden proberen. En dit is dan de 2de poging, eerste poging was toen er uitgerekend 100+ man ook Limbus deden (JP prime wat op gilga 50% van de populatie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanavond Dynamis - San d'Oria was even bang dat het onder maint was, maar gelukkig is dat niet het geval :) hopelijk clearen we hem, hoewel dat wel eitje moet gaan worden als het gaat zoals windy ging vorige keer. Hopelijk deze keer wel een Bst drop ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
OneWingedAngel_ schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:25:
[...]

Eh, de laatste keer (dat was twee weken geleden) moest ik ruim 5 uur wachten alleen op die downloads.
als je expansions al hebt geinstallerd maakt nix uit. gewoon overschrijven.

Wat hierboven betreft: lees ff opnieuw wat er staat. je hoeft niet te updaten als je een backup hebt. alleen te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OneWingedAngel_ schreef op maandag 19 juni 2006 @ 07:33:
die verrekte updates? :-)

Je kan terwijl gewoon effe gezellig een bakkie koffie gaan drinken in de keuken ofzo, niks verloren :-)
Ik heb nochtans wel mijn Playonline folder geopieerd voor het geval toekomstige updates aan mijn gewisselde dats gaan zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
server is weer up nu _/-\o_

:P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet hier van de update zooi me cd inserten >_<;; beetje raar... heb niks gemod of geedit of iets dergelijks..

edit- en nu moet ik ook nog update doen alsof ik ffxi opnieuw geïnstalleerd heb

1. Preparing Update
Files Remaining: 13000/14095 ~_~;

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
damn, dat zuigt :/

hmm. tis al gezellig druk bij fafnir, 112 man nu en nog een hele berg anons die door Boytree denderen :/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het bleef niet alleen bij checking version maar nu begint met downloaden van alles, dus ik ga maar ff op me laptop inloggen voor dynamis vanavond. Lekkere timing in ieder geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wazig, bij mij zag het er ook al uit alsof hij opnieuw wilde installeren.
Ik heb toen maar op cancel gedrukt. Daarna kon ik zonder update (na de maintenance) gewoon inloggen. Denk dat ik morgen toch maar even check files ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:00:
Misschien best wel geestig om te posten,
na een bepaalde datchange kon ik verkrijgen dat mijn "resting" houding er voortaan als volgt uitziet:

[afbeelding]

Best wel grappig, net of ik lekker aan het mediteren ben :-)

Helaas is door deze datchange wel eveneens mijn zithouding compleet gevulgariseerd:

[afbeelding]

Ach ja, dan maar slutty :p

-------
Enne bedankt Kitty en 6K !
Ik heb de actionknop nu helemaal door
en met wat gefriemel ben ik zelf tot een bepaald soort zwart/wit kader gekomen (zie hierboven)
oude post maarre.. hoe kom je aan die scouter van dbz op je hoofd :P aan waar krijg ik die .dat? ik wil um ook :p lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:48:
Wazig, bij mij zag het er ook al uit alsof hij opnieuw wilde installeren.
Ik heb toen maar op cancel gedrukt. Daarna kon ik zonder update (na de maintenance) gewoon inloggen. Denk dat ik morgen toch maar even check files ga doen.
Ik heb helemaal geen melding gehad...kon om half twaalf gewoon inloggen, geen download gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 01:44:
[...]

oude post maarre.. hoe kom je aan die scouter van dbz op je hoofd :P aan waar krijg ik die .dat? ik wil um ook :p lol
Ik kan de file doorsturen, geen enkel probleem.
Wat wel misschien een probleem is dat ik enkel deze dat heb voor mithra en hume F. -_-

Kijk eens op Xoops Ik meen me te herinneren dat ik het vandaar heb en dat ze er opstonden voor alle rassen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik heb het spel een hele tijd terug gespeeld, en had toen een maand gratis spelen.
Ik had toen bij epassporte.com zo'n virtuele creditcard geregistreerd.

Maar goed, nu wil ik weer spelen en blijk ik me playonline ID kwijt te zijn.. :X
hoe kan ik deze "recoveren" iemand enig idee?
suggesties zijn welkom :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Contact opnemen met SE.
Als je je account geannuleerd hebt, ben je verplicht het spel opnieuw aan te schaffen aangezien je codes van het spel dan ook na 3 maanden weg zijn.
Heb je alleen je Content ID's geannuleerd, ben je je character kwijt, maar dan is het nog mogelijk om je account te gebruiken. Maar nogmaals, SE kan je verder helpen.
Het kan ook zo zijn dat je gewoon het spel opnieuw zou moeten aanschaffen.

Ik ben trouwens benieuwd naar dat Chocobo breeden. Lijkt me wel erg spannend alhoewel ik dat met FF7 ook nooit echt heb gedaan. :+
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.