[MMORPG] Final Fantasy XI deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik denk dat hij bedoeld dat het er een beetje vaal uit ziet. En ja, dit heeft FFXI op een aantal plaatsen zeer sterk. Alhoewel, dat is de eerste keer dat je het spel speelt, maar later valt dit toch echt reuze mee.
Het gebied wat jij bedoeld Poekie is volgens mij Chains of Promathia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05
Arunia schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:33:
Ik denk dat hij bedoeld dat het er een beetje vaal uit ziet. En ja, dit heeft FFXI op een aantal plaatsen zeer sterk. Alhoewel, dat is de eerste keer dat je het spel speelt, maar later valt dit toch echt reuze mee.
Het gebied wat jij bedoeld Poekie is volgens mij Chains of Promathia.
Niet alles in CoP (Chains of Promathia expansion) is grauw en grijs. Gebieden in CoP die dit voornamelijk hebben zijn De Promyvions (grijs in Dem, Holla en Mea en bruinig in Vahzl) en Pso'Xja. De rest valt wat dat betreft heel erg mee. Ik ben van menig dat het kleurenspel in FF11 behoorlijk levensecht is. En niet zoals Poekie het zegt, schreeuwerig en cartoon-achtig.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
slayeer schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:21:
[...]

aardig, ik heb nooit echt mensen gezien die zo aardig deden voor newbs/mensen met vragen^^ maar bedankt voor de info :7

en nog iets, heeft iemand een directe link naar een thief guide? kan er geen vinden }:O
Nu ga ik waarschijnlijk als een eikel klinken, maar ik kan me herinneren dat ik als tip had gegeven om informatie op te zoeken, oftewel: research, onderzoek, zich verdiepen in. Ik heb niet voor niets die 3 links gegeven als startpunt wetende dat daar een plethora aan informatie, guides en andere zeer helpvolle bronnen zitten (die ik zelfs nu nog gebruik). Maar ik ben de kwaaiste nog niet en begrijp wel dat je natuurlijk niet uren wil staan ploeteren door de stroom informatie van die websites als je nog niet weet of je uberhaupt het spel wel wil spelen. Dus bij deze een wat directere link inclusief tussenstappen:

Killing Ifrit
http://www.killingifrit.com/
Killing Ifrit : Forum
http://www.killingifrit.com/forums.php
Forum : Thief
http://www.killingifrit.com/forums.php?m=topics&s=11
Thief : Guide
http://www.killingifrit.com/forums.php?m=posts&q=24211

Als je maar niet wordt zoals een speler uit mijn guild/linkshell die het voor elkaar krijgt om binnen de 10 minuten waar hij op de linkshell komt meer vragen eruit te persen dan dat ik op een dag kan verzinnen. Gevolg, ik negeer hem de helft van de tijd voort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 19:53
deTwisj schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:54:
[...]

Nu ga ik waarschijnlijk als een eikel klinken, maar ik kan me herinneren dat ik als tip had gegeven om informatie op te zoeken, oftewel: research, onderzoek, zich verdiepen in. Ik heb niet voor niets die 3 links gegeven als startpunt wetende dat daar een plethora aan informatie, guides en andere zeer helpvolle bronnen zitten (die ik zelfs nu nog gebruik). Maar ik ben de kwaaiste nog niet en begrijp wel dat je natuurlijk niet uren wil staan ploeteren door de stroom informatie van die websites als je nog niet weet of je uberhaupt het spel wel wil spelen. Dus bij deze een wat directere link inclusief tussenstappen:

Killing Ifrit
http://www.killingifrit.com/
Killing Ifrit : Forum
http://www.killingifrit.com/forums.php
Forum : Thief
http://www.killingifrit.com/forums.php?m=topics&s=11
Thief : Guide
http://www.killingifrit.com/forums.php?m=posts&q=24211

Als je maar niet wordt zoals een speler uit mijn guild/linkshell die het voor elkaar krijgt om binnen de 10 minuten waar hij op de linkshell komt meer vragen eruit te persen dan dat ik op een dag kan verzinnen. Gevolg, ik negeer hem de helft van de tijd voort 8)7
ik weet niet wat te zeggen hoor, ik zal me zeggen dat het me spijt. ja ik was een beetje lui met research, dat geef ik toe. maar dat kwam omdat deze sites me niet echt directe informatie gaven. en ik geen zin had om heel dat forum door te ploeterren voordat ik gevonden had wat ik wou weten. maar nu heb ik het meeste informatie binnen, dus ik ga niet zo dom meer doen 8)

maar ik ben wel blij dat niet alle gebieden grijs zijn. dat een paar gebieden zo zijn kan ik wel mee leven^^

ow, hier heb ik nog een vraag, waar ik graag jullie mening over wil B) :
nu je in FF altijd omstebeurt aanvalt, weet ik. maar ik vroeg me af omdat je in de meeste mmo's echt aanvalt waneer dat kan, je nou in FF XI daar niet teveel last van hebt? of ligt het nou aan mij, dat FFXI real time is? (anders sorry :+)

en heb ik, nu ik naar de 3e klas VMBO T/G ga, genoeg tijd voor FF? heeft iemand daar ervaring mee :?

ik hoop dat deze vraag niet al te erg klinkt als gezeur ;) ik wil echt geen ruzie, echt met niemand :+

groetjes, alex(omdat ik zo'n lange tekst heb geschreven, schrijf ik er maar groetjes achter :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door slayeer op 26-06-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
@dethwisj

Hehe, ik weet precies wie je bedoeld. Doe ik ook hoor. De helft van de tijd negeer ik hem, en gelukkig zit hij de andere helft van de tijd, zo niet langer, in een andere linkshell.

@slayeer

Ik weet wat je bedoeld. Als je niet zeker weet wat je zoekt, is het lang zoeken en zeker op een groot forum als bijvoorbeeld Killing Ifrit. Er is wel heel veel te vinden daar trouwens.

En de gevechten zijn real-time, alleen de snelheid van aanvallen is afhankelijk van je wapen/spell-delay.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
slayeer schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:50:
ow, hier heb ik nog een vraag, waar ik graag jullie mening over wil B) :
nu je in FF altijd omstebeurt aanvalt, weet ik. maar ik vroeg me af omdat je in de meeste mmo's echt aanvalt waneer dat kan, je nou in FF XI daar niet teveel last van hebt? of ligt het nou aan mij, dat FFXI real time is? (anders sorry :+)

en heb ik, nu ik naar de 3e klas VMBO T/G ga, genoeg tijd voor FF? heeft iemand daar ervaring mee :?

ik hoop dat deze vraag niet al te erg klinkt als gezeur ;) ik wil echt geen ruzie, echt met niemand :+

groetjes, alex(omdat ik zo'n lange tekst heb geschreven, schrijf ik er maar groetjes achter :+ )
1) In FFXI sla je niet omstebeurt, Elk wapen heeft een "delay" dit is om te rekenen in echte seconden. Daarnaast heb je bij spells en job abilities een "recast timer". Dit houd in dat na gebruik van spell x je een x aantal seconden moet wachten voor je hem opnieuw kan gebruiken. Verder hebben spells een "cast time" wat inhoud hoeveel seconden het duurt als je de spell gaat casten voor hij afvuurt. Het kan dus zijn dat jij 2 keer mag slaan voor de tegenstander het mag omdat jou delay 2 keer zo laag is, enz.

2) Toen ik nog op de Mavo zat had ik zeeen met tijd. Elke dag voor 4 uur naar huis, vrije dagen, elke avond zo'n beetje niets te doen en in het weekend ook niet = veel vrije tijd. Nu heb ik een 9-5 baan en speel enkel en alleen in de avond en in het weekend (als ik zin heb uiteraard) en dat is ook te doen. Vooral omdat ik dus al een tijd speel en veel resources tot mijn beschikking heb.

3) Het was niet zozeer gezeur of ruzie maar ik bedoel te zeggen dat je niet kunt hebben gezocht als een post van zowaar 1 uur van te voren al (lichtelijk) de goede richting in stuurt.Vandaar de wat snauwende opmerking :) mischien dat hij overbodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
lol, ja, ik ben al blij dat iedereen weer blij is. ik begon al te denken dat je mij al haate, nadat ik pas 2 dagen hier had gepost 8)7

nou, ik denk dat ik wel alle info heb die ik nodig heb voor FF^^. Als er iets is wat ik wil weten, EN WAT IK NIET OP DE FORUM ETC KAN VINDEN :P, dan vraag ik het wel^^

ps: ik weet nu effe neit echt wat te doen, ik zit me hier een bietje te vervelen(ik begin al aardig goed te worden met men yoyo :P ) maar weet ieman iets waar ik mee vooruit kan totdat ik FF heb? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:01
Je kan eens zien of je systeem (pc dan) FFxi een beetje aankan door de benchmark te draaien, zie je ook gelijk wat meer van het spel aangezien het geheel ingame is opgenomen (geen gevechten jammer genoeg, gewoon wat taru's die een dagje uit hebben). (en wees niet benauwd, er rennen niet alleen taru's in het spel rond ;P )

directe link heb ik zo niet maar google maar eens op ffxi benchmark of final fantasy xi benchmark

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
hmzz heb nu eindelijk het volgende gedaan:
1) AF1 dagger voor thf :)
2) npc quest (was 1 deel super moeilijk van dat was dat skelet.. had alleen 2e poging hulp van 55 drk en die deed wel dmg :P )
3) marksmanship geleveled naar 92 nu.. vanaf 70 ongeveer.. duurt echt takke lang en moet me iedere keer redden met flee.. Ik kan zo met war subbed (thf43/war21) niet eens die goblins in yuhtunga jungle solo-en :? Ik begin met een sata -> 180 dmg, dan sla ik voor pak 'm beet 25-30 en die stomme goblin voor 35-45... vervolgens doen die bommen 130 dmg.. dus schiet niet op.
Waar kan ik beter marksmanship lvlen? En krijg ik meer skillups dan in de jungle? en kan ik snel zonen als het fout gaat?

Edit:

net een gob gesolo'd daar maar kreeg geen skillups meer.. hangt erg af van het lvl denk ik... welke gobs zijn 1 a 2 levels hoger dan die smithies? Of zijn er alleen maar smithies?

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_T op 27-06-2006 02:00 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14
Vrtra poging gedaan vandaag, eerste keer, 45 man, 2-3 uur; en toen op 17% CFH. :(

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/YPC2U3JF8W7M/256/p.jpeg Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/SX7U1F06M2QS/256/p.jpeg Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/7778IZ5RQ7NT/256/p.jpeg Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/A8ARLRG4M3V2/256/p.jpeg Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/AMPAPBQD81U3/256/p.jpeg Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/47944F15IU2I/256/p.jpeg
Lord_T schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:17:
3) marksmanship geleveled naar 92 nu.. vanaf 70 ongeveer.. duurt echt takke lang en moet me iedere keer redden met flee.. Ik kan zo met war subbed (thf43/war21) niet eens die goblins in yuhtunga jungle solo-en :? Ik begin met een sata -> 180 dmg, dan sla ik voor pak 'm beet 25-30 en die stomme goblin voor 35-45... vervolgens doen die bommen 130 dmg.. dus schiet niet op.
Waar kan ik beter marksmanship lvlen? En krijg ik meer skillups dan in de jungle? en kan ik snel zonen als het fout gaat?
Worms zijn haast altijd wel goed, kan je sleep bolts op spammen voor makkelijke skillup, of gewone bolts en wegrennen als het je te heet onder de voeten wordt. (let wel op voor bind) Desert worms in altepa moeten wel lekker gaan, zijn net iets hoger dan de gobs in yhoatar. (gebruik deze search om goeie mobs te vinden voor een bepaalde level. :))

Je skill zou anders zo onderhand al wel genoeg moeten zijn om bolts in pt's te sticken (en skillup te krijgen). Veel success allesinds. :)

[ Voor 92% gewijzigd door Baha op 27-06-2006 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren nog wat Insect Paste gemaakt totdat 1 van de ingrediënten op was en ben zelfs nog tot level 22 Cooking gekomen..
Daarna omdat het zo slecht verkoopt op de AH maar eens de tijd genomen om weer Moat Carps te gaan vangen. Deze hangen nu rond de 10k gil op de AH.
Na 1,5 stack ben ik gestopt en heb deze op de AH gegooid. Vanavond maar eens kijken of het nog verkocht is.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 27-06-2006 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703

ik ben nu begonnen met BST en nu lvl 17 geworden.

tot nu toe ging het allemaal redelijk snel, alleen vanaf lvl 17 zit ik in de dunes en charm ik Even lizards om Tough lizards of gobs af te maken, ook dit gaat allemaal redelijk alleen ga ik toch wel regelmatig dood daar.

Ik heb een Bird Whistle en 2x hope ring, dus mijn CHR is +7 maar toch gebeurd het regelmatig dat ik het beestje niet meer onder controle heb. een even lizard en een tough gob (soms ook nog een lizard in de buurt die zich ermee gaat bemoeien) is meestal het einde voor mijn bst.

zijn er betere plaatsen om te gaan levelen dan in de dunes waar blijkbaar teveel linking en aggro mobs zitten?

daarnaast zoek ik ook nog een goede taktiek om zonder veel downtime lekker xp te kunnen vergaren (hoeft niet perse met chains te zijn)

verdere stats: (ben er een tijdje tussenuit geweest)
IGN: Jantje
Race: Elvaan
Server: Remora
mnk: 34, whm: 11, nin: 19, blm: 10, bst: 17, war: 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Baha schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:38:
Vrtra poging gedaan vandaag, eerste keer, 45 man, 2-3 uur; en toen op 17% CFH. :(
[...]

Worms zijn haast altijd wel goed, kan je sleep bolts op spammen voor makkelijke skillup, of gewone bolts en wegrennen als het je te heet onder de voeten wordt. (let wel op voor bind) Desert worms in altepa moeten wel lekker gaan, zijn net iets hoger dan de gobs in yhoatar. (gebruik deze search om goeie mobs te vinden voor een bepaalde level. :))

Je skill zou anders zo onderhand al wel genoeg moeten zijn om bolts in pt's te sticken (en skillup te krijgen). Veel success allesinds. :)
tghnx :) heb markmanship gister nacht nog naar de 100 geholpen door in yhoater mandy's te schieten :) Kreeg 40 exp per kill :)
Daarna gestopt want de gobs daar slachten mij :(

Nu straks naar garlaige met 2 LS members, die 55 en 60 zijn dus daar zou ik verder moeten kunnen skillen tot 110 hoop ik. Cap op mijn lvl was 122 Dus kom al in de buurt :)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Anoniem: 72703 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:46:
ik ben nu begonnen met BST en nu lvl 17 geworden.

tot nu toe ging het allemaal redelijk snel, alleen vanaf lvl 17 zit ik in de dunes en charm ik Even lizards om Tough lizards of gobs af te maken, ook dit gaat allemaal redelijk alleen ga ik toch wel regelmatig dood daar.

Ik heb een Bird Whistle en 2x hope ring, dus mijn CHR is +7 maar toch gebeurd het regelmatig dat ik het beestje niet meer onder controle heb. een even lizard en een tough gob (soms ook nog een lizard in de buurt die zich ermee gaat bemoeien) is meestal het einde voor mijn bst.

zijn er betere plaatsen om te gaan levelen dan in de dunes waar blijkbaar teveel linking en aggro mobs zitten?

daarnaast zoek ik ook nog een goede taktiek om zonder veel downtime lekker xp te kunnen vergaren (hoeft niet perse met chains te zijn)

verdere stats: (ben er een tijdje tussenuit geweest)
IGN: Jantje
Race: Elvaan
Server: Remora
mnk: 34, whm: 11, nin: 19, blm: 10, bst: 17, war: 20
Voordat je release krijgt is het best lastig, je zult nog wel flink vaker doodgaan. Als het kan probeer dan op paden of op een plaats te xpen waar veel mensen langskomen. Zu kun je geraised worden als je (weer) doodgaat. Als je het zat bent om dood te gaan kan je natuurlijk altijd nog een pt zoeken. Hoewel de meeste mensen niet snel een bst zullen inviten omdat ze geen idee hebben wat en hoe. Weinig downtime is vrij moeilijk op jou lvl, in de nieuwe gebieden kun je met refresh signet zonder downtime blijven doorhakken maar daar ben je nog flink wat te low lvl voor.
Bst is doorbijten maar het zeker waard ;)

- ook handig is dicht bij de zone blijven. Mocht er iets mis gaan kan je altijd snel zonen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 27-06-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172229

Nou, met het risico om wat uitbranders te krijgen vanwege herhalende vragen, toch het onderstaande: :)

Ik heb geruime tijd World of Warcraft gespeeld, maar had op een gegeven moment genoeg van het geheel. Om mijn karakter te kunnen blijven ontwikkelen (niet perse verbeteren), was ik verplicht om ongeveer elke avond te raiden met 39 anderen. Alhoewel ik de sfeer van de wereld mis, was dit teveel van het goede en ben ik gestopt.

Toch zou ik graag nog een MMORPG spelen. Met name om weer een nieuwe wereld te leren kennen, een karakter uit te bouwen en gezellig samen te spelen met nieuwe mensen.
Het moge duidelijk zijn dat mijn oog op dit topic is gevallen. Ik ben nooit in de FF-serie gedoken, maar de screenshots die ik zag ademden een toffe sfeer uit. Met name de grote diversiteit van de karakters lokt me.

Nu dan wat vragen:
-Speelt het spel net als World of Warcraft op verschillende servers?
-Zo ja; creer je je karakter op een van die servers en zijn er ook net gestarte servers?
-Hoe werkt het item-systeem? Zijn er veel random drops / random stats, of is het erg statisch zoals in WoW?
-Kun je jezelf ook solo of in kleine groepen (5 man) goed vermaken?
-Hoe is de speelbaarheid? World of Warcraft vind ik persoonlijk als een droom spelen. Speelt FF net zo vloeiend, of in ieder geval intuitief?
-Is er PvP en is dit de moeite waard?
-Is er een levendige community, inclusief guilds, trading, etc?

Nogmaals, excuses als ik jullie verveel met herhalende vragen. Heb nu helaas niet de tijd om het topic door te nemen, maar dit ga ik eenmaal thuis zeker doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 172229 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:46:
Nu dan wat vragen:
-Speelt het spel net als World of Warcraft op verschillende servers?
Ja er zijn vele servers, deze zijn echter niet regio gebonden, dus je speelt met mensen uit de hele wereld, en ook niet platform gebonden. Dus PC, PS2 en X-Box360 spelers spelen allemaal op dezelfde servers.
-Zo ja; creer je je karakter op een van die servers en zijn er ook net gestarte servers?
Je maakt een karakter aan en je word willekeurig op een server gedropt - meestal de server waar op dat moment veel ruimte is. Je kan ook opgeven dat je naar een specifieke server wil, daar heb je een worldpass voor nodig die de mensen hier je wel kunnen geven voor de Ragnarok of Fairy server
-Hoe werkt het item-systeem? Zijn er veel random drops / random stats, of is het erg statisch zoals in WoW?
Ik weet niet hoe het bij WoW werkt, nooit gespeeld. Elke mob (tegenstander) die je aanvalt kan een item laten vallen, wat voor items dit zijn is wel redelijk statisch aangezien alles wel is uitgezocht intussen, maar wel heel divers. Daarnaast heb je 'rare' drops, die dus niet vaak voorkomen, en zijn er speciale mobs die speciale items droppen, de zogenaamde NM's (Notorious Mobs).
-Kun je jezelf ook solo of in kleine groepen (5 man) goed vermaken?
De eerste 10-12 levels kun je prima solo spelen, het is zelfs aan te raden. Daarna zul je voor de meeste jobs een Party moeten zoeken, deze bestaan altijd uit maximaal 6 man. Voor sommige quests of speciale missies heb je meer mensen nodig door middel van Alliances, maar die zijn zeldzaam, of high-level. Ik ben nu level 32 met een karakter en ik heb maar 1 keer een missie gedaan waar we 18 man voor nodig hadden (Eco-Warrior).
-Hoe is de speelbaarheid? World of Warcraft vind ik persoonlijk als een droom spelen. Speelt FF net zo vloeiend, of in ieder geval intuitief?
Nogmaals, ik ken WoW niet dus daar kan ik niet over oordelen. FFXI is naar ik begrepen heb van anderen minder intuitief, maar ik ben niet anders gewend.
-Is er PvP en is dit de moeite waard?
Er is PvP in de vorm van Ballista, maar dit is veel minder dan in WoW, in principe is FFXI geen PvP spel.
-Is er een levendige community, inclusief guilds, trading, etc?
Uiteraard, een MMO leeft niet lang zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172229

Bedankt voor het uitvoerige antwoord.
Ben er nog niet aan uit of het wat is, maar ik ga rustig verder lezen en zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Poekie McPurrr schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:22:
Je kan eens zien of je systeem (pc dan) FFxi een beetje aankan door de benchmark te draaien, zie je ook gelijk wat meer van het spel aangezien het geheel ingame is opgenomen (geen gevechten jammer genoeg, gewoon wat taru's die een dagje uit hebben). (en wees niet benauwd, er rennen niet alleen taru's in het spel rond ;P )

directe link heb ik zo niet maar google maar eens op ffxi benchmark of final fantasy xi benchmark
best leuk om te zien, aleen wel saai. ziet er best goed uit naar mijn zin:P

iets anders: ik heb nu al een aantal en guides gelezen voor thiefes en newbs. maar heeft er iemand ngo een paar tips, of een guide ofso met tips die ik kan gebruiken? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
w00t heb marksmanship capped :) nu nog evation cappen en dan ben ik weer even happy :D

Verder 60k uitgegeven voor 10 rusty subligars en 50k voor bolts.. kortom duur dagje..
Ga straks wel farmen :(

Misschien spiny of zou dunes emperor een goede zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Emperor (en Leaping Lizzie) droppen enkel nog Ra/Ex. Via BCNM kun je nu de verkoopbare versie krijgen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ja maar wil de hairpin om te gebruiken niet om te verkopen, de stats zijn erg goed voor een dief en voor een nin en voor een drg :), lizzy boots zijn wel ok.. maar moeten dan wel naar die lvl 24 boots omgezet worden en dat schijnt nogal kostbaar te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Waarom zou je van leaping boots (of bounding boots) winged boots maken? winged boots zijn een hogere level en geven alleen maar wat extra def wat haast niet merkbaar is. Ik zelf kies leaping boots over winged boots. Vooral als je nog veel lage level jobs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177557

gisteren ben ik met een kameraad phominia aquaducts ingedoken,
beiden als nin/rdm op zoek naar een thief subligar voor hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/screenshots/fomorthief.jpg

na wat kiten en ninjutsuspammen en vele vele deaths:

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/screenshots/geminidrop.jpg

was bet wel fun, is zeker een challenge op dit te duoen ^^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Anoniem: 177557 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:31:
gisteren ben ik met een kameraad phominia aquaducts ingedoken,
beiden als nin/rdm op zoek naar een thief subligar voor hem:

[afbeelding]

na wat kiten en ninjutsuspammen en vele vele deaths:

[afbeelding]

was bet wel fun, is zeker een challenge op dit te duoen ^^/
Ik moet nog steeds m'n bst subli hebben, moet ook maar eens die ducts weer in nu ik nog wat lvl 40 gear heb :)
Bst zou 'm moeten kunnen solo'n met veel geduld

Gisteren trouwens bij het levellen van npc in Onzozo ineens Ose op de tracker, ik erheen, pet erop en wegslepen naar veiliger gebied. Jameer alleen dat die 5 gobs daar anders over dachten en me dus vrolijk volgten ^^;
Maar hulde aan Feexje die me kwam raisen ^^

(jammer genoeg was Ose toen alweer ingepikt :/ (maar Carrie had 'm al weer neer tot 80% in die korte tijd ^^ )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
deTwisj schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:47:
Waarom zou je van leaping boots (of bounding boots) winged boots maken? winged boots zijn een hogere level en geven alleen maar wat extra def wat haast niet merkbaar is. Ik zelf kies leaping boots over winged boots. Vooral als je nog veel lage level jobs hebt.
nin 24 / drg 19 / thf 43 / war 23

Die kunnen volgens mij alle 4 goed gebruik maken van die winged boots. (de drg en war zijn best dicht bij lvl 24 denk ik)

En allemaal kunnen ze wel die empress hairpinn gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ik zou het gewoon bij leaping/bounding boots houden, de defense op winged is nog steeds belachelijk laag, en de leaping/bounding boots zijn waarschijnlijk goedkoper/makkelijker te krijgen. De lagere level gaat echt wel van pas komen, BCNM20, of gewoon als je job nummer zoveel tot 37 gaat levellen ofzo.

Gisterenavond weer Proto-Omega gedaan, en ik lot gewonnen op Homam Zuchetto, ziet er best grappig uit, ik post morgen wel een screen. :p
Verder nog WS points/skillup gedaan met wat vrienden, en erna blade ku WSNM geduo'd met een WHM (die ook de NIN is die WS moest hebben), was nogal makkelijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Baha op 28-06-2006 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
weet iemand nog iets anders te doen, ik verveel me dood ;( ik moet nog 2 1/2 week w8en voordat ik FF kan spelen. zo erg *** :9

[ Voor 46% gewijzigd door slayeer op 28-06-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Prom-Vhazl (CoP 5.3) is gedaan =D

Na vorige week een aantal floors gecleared te hebben moesten we enkel nog ee nMR en zo'n safe-point NM meppen.

Die laatste MR was voor mijn gevoel lastiger te verslaan als al die andere nm's in die missie ^^;
Verder dacht ik dat ik als pet Keeneared Steffi bijhad (een rarab) maar dat bleek dus Lullaby Melodia te zijn (n'n schaap). Ik was dus enigzins verbaast om na pet-call niet een leuk bruin konijntje maar een lomp grijs schaap naast me te zien staan ^^; Gelukkig kan schaap ook wel meppen, maar konijntjes hebben double attack en meer van dat soort geinige aanvallen :/

De laatste 3 bazen van de missie waren een eitje, na eerst even een dry run gedaan te hebben om te zien wat we moesten meppen zijn we de tweede keer er vol ingedoken. Mede door Xil's mooie stategie die naast erg simpel ook zeer doeltreffend was het een leuk gevecht. Nooit echt spannend maar gewoon leuk, toen de derde boss plat ging hadden we ook allemaal weer full hp ^^

Wel spijtig dat Xiliath twee keer plat ging tijdens de trip doordat ik wat laat was met healen :/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
slayeer schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:14:
weet iemand nog iets anders te doen, ik verveel me dood ;( ik moet nog 2 1/2 week w8en voordat ik FF kan spelen. zo erg *** :9

Linkje: http://poekie-poek.livejournal.com/
Rechtsboven heb je dan een knop staan genaamd "Friends". Als je daarop klikt krijg je weer van andere mensen hun LJ te zien en ook bij hun kan je weer op Friends klikken en dus aldoende een enorme berg FFxi-gerelateerde belevenissen opzoeken.

Speciale tag voor Meph's LJ, hij is meestal diegene die met de mooiste drama-entries op de proppen komt: http://users.livejournal.com/meph_/ _/-\o_

Er is ook een speciaal FFxi kanaal op LJ, via de search op LJ kun je die wel vinden denk ik. Besef wel dat de meesten die op LJ's posten het spel al lang spelen en dus veel ingame termen gebruiken. Ik zou ook niet aanraden om lukraak comments te gaan posten op LJ's, het mooie is nu nog dat velen hun LJ niet afgeschermd hebben voor vreemden.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
ik snap niet echt veel van de LJ's. meestal staat er allemaal dingen die ik niet hoef te weten }:O

ow, en nog een mening vraag: is het leuk een monk(healing ding) te spelen? en wrm? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Monk is geen healing ding. Denk dat je White mage bedoelt.
wrm? Bedoel je hier Whm mee?

Ja, Whm is leuk om te spelen. Doe het zelf heel erg graag.
Maar, moet zeggen dat het niet voor iedereen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
wrm = waarom.

Die LJ's zijn ook meer de dagboeken van de spelers, dus wat ze zoal gedaan hebben ingame enzo. Het kan je een indruk geven van hoe het spel speelt en vooral hoe de community is.

Daarbij houdt het je bezig op kantoor ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi voorbeeld waarom iedereen toch maar in gewoon Nederlands moet typen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151067

Is Final fantasy XI zonder creditcard wel speelbaar? :/

Ik heb vandaag FFXI+2 expansion packs binnengekregen. Ik dacht dat je kon betalen via een prepaid systeem. Alleen is hier nergens iets over terug te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176849

volgens mij kon je ook betalen

via en soort online credit card

check de ffxi site maar daar moet het ergens staan passporte of zo iets heet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zucht, nog maar een keer dan:
https://www.epassporte.com/secure/finalfantasy.cgi

Dit is waar je voor FFXI moet zijn. Volgens mij is dit ook al toegevoegd aan de frontpage en anders heb ik het een aantal pagina's terug ook al eens herhaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Poekie McPurrr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:43:
De laatste 3 bazen van de missie waren een eitje, na eerst even een dry run gedaan te hebben om te zien wat we moesten meppen zijn we de tweede keer er vol ingedoken. Mede door Xil's mooie stategie die naast erg simpel ook zeer doeltreffend was het een leuk gevecht. Nooit echt spannend maar gewoon leuk, toen de derde boss plat ging hadden we ook allemaal weer full hp ^^

Wel spijtig dat Xiliath twee keer plat ging tijdens de trip doordat ik wat laat was met healen :/
Merited Monk in levelcap = death.
En we hebben een NIN tank... erg handig, maar lastig met hate.

Tx voor de lovende woorden, die strategy was wel chill ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Arunia schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:40:
Monk is geen healing ding. Denk dat je White mage bedoelt.
wrm? Bedoel je hier Whm mee?

Ja, Whm is leuk om te spelen. Doe het zelf heel erg graag.
Maar, moet zeggen dat het niet voor iedereen is.
owke, ik heb nog met iemand anders op xfire veel info gekregen over FF, dus het zal me ook wel lukken daarmee. en ik wordt denk ik iets van een WHM+THF.

en wrm= waarom. niet zo moeilijk toch B)

en nog een slotvraagje: ik ga deze zomer denk ik redelijk wat geld verdienen( rond de 300€+) en weet iemand een goed iets wat handig zou zijn in FFXI? dat ik dan kan kopen...
ik heb dit al op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://img347.imageshack.us/img347/5312/merckeyboard6tr.th.gif
lijkt me heel erg handig, want je kan die toetsen links van je keyboard helemaal instellen zodat ze fijn bij FF werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je bedoeld, Whm als main job en Thf als subjob? Zo ja, dan ben ik bang dat je weinig party invites zult krijgen. Je moet overigens een subjob nemen, dus dat zou voor Whm dan Blm zijn en later misschien Smn. En voor Thf zou je even aan iemand anders moeten vragen.

Dat bord is wel leuk, maar ik zou eerst FF gaan spelen en dan eens kijken of je die kant van het bord uberhaupt wel gebruikt. Waarschijnlijk als je gewoon start met het numerieke veld, dat je er nooit meer vanaf stapt. Ikzelf heb overigens het Zboard met GuildWars Factions bord en dan de 2 extra borden, maar denk niet dat ik het bord wat lijkt op die van jouw foto ooit zou gebruiken voor FF.
Overigens heb ik voor mijn Gamepc gewoon het Logitech G15 bord welke een LCD schermpje heeft (wordt niet gebruikt bij FF overigens) en macro toetsen. En dat zijn er veel. Overigens moet ik nog eens testen of ik het soepel aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87030

oo

mag nu teleport yhoat scroll gaan halen voor whm
gister 2 uur lang lizzy's gefarmt met thf57 in juhtunga. Geen drop.

Dit zijn de tijden dat ik een beetje baal van het systeem in ffxi, het komt niet meer aan op vaardigheden maar op pure mazzel dat een quest-item dropt.

vanavond nog maar es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Anoniem: 87030 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:54:
oo

Dit zijn de tijden dat ik een beetje baal van het systeem in ffxi, het komt niet meer aan op vaardigheden maar op pure mazzel dat een quest-item dropt.
Als het aankwam op vaardigheden dan zou het een wel erg makkelijk spel worden ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Arunia schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:16:
Je bedoeld, Whm als main job en Thf als subjob? Zo ja, dan ben ik bang dat je weinig party invites zult krijgen. Je moet overigens een subjob nemen, dus dat zou voor Whm dan Blm zijn en later misschien Smn. En voor Thf zou je even aan iemand anders moeten vragen.

Dat bord is wel leuk, maar ik zou eerst FF gaan spelen en dan eens kijken of je die kant van het bord uberhaupt wel gebruikt. Waarschijnlijk als je gewoon start met het numerieke veld, dat je er nooit meer vanaf stapt. Ikzelf heb overigens het Zboard met GuildWars Factions bord en dan de 2 extra borden, maar denk niet dat ik het bord wat lijkt op die van jouw foto ooit zou gebruiken voor FF.
Overigens heb ik voor mijn Gamepc gewoon het Logitech G15 bord welke een LCD schermpje heeft (wordt niet gebruikt bij FF overigens) en macro toetsen. En dat zijn er veel. Overigens moet ik nog eens testen of ik het soepel aan de praat kan krijgen.
ik weet wel van anderre mensen dat je dat het 'wasd' stukje eigenlijk neit gebruikt in FF. aleen met dit keyboard pas ik het zo aan, dat het wel goed kan.

ach, ik dat keyboard toch >:) als ik het niet zou hebruiken voor FF, zitten er nog altijd handigge dingen op voor de comp. owja, ik heb iets over het hoofd gezien op dat keyboard. http://www.zboard.com/glo...roducts/merc/merc_top.jpg
als je goed kijk ziet dat de pijltjestoetsen in het numlock gebeure zijn geintergreert. denk je dat nu makkelijker speelt, of moeilijker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk dat het moeilijker speelt.
Simpelweg omdat de pijltjes gebruikt worden voor het om je heen kijken en de numlock pijltjes voor het lopen. Dan zit je dus met je handen onder elkaar.
Overigens net zoals Baha, kun je de besturing op simpel zetten waardoor je wel aan de linker kant zit met je besturing (awsd dus), dan hoef je niet alles apart in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Arunia schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:06:
Ik denk dat het moeilijker speelt.
Simpelweg omdat de pijltjes gebruikt worden voor het om je heen kijken en de numlock pijltjes voor het lopen. Dan zit je dus met je handen onder elkaar.
Overigens net zoals Baha, kun je de besturing op simpel zetten waardoor je wel aan de linker kant zit met je besturing (awsd dus), dan hoef je niet alles apart in te stellen.
kan werken (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Als je het macro gedeelte aan de praat krijgt, lijkt die G15 me een betere keuze dan dat zboard. Ik geloof ook dat saitek een toetesenbord had met een macro keypad, zou ook wel werken.

Dat zboard is misschien wel comfortabeler als je hele tijden speelt, als je ook nog een FPS'je pleegt te spelen val je er je volgens mij wel geen buil aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
slayeer schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 08:47:
[...]

en nog een slotvraagje: ik ga deze zomer denk ik redelijk wat geld verdienen( rond de 300€+) en weet iemand een goed iets wat handig zou zijn in FFXI? dat ik dan kan kopen...
...
www.ige.com :Y) :X ;)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ROFL! _/-\o_

Moest even denken, maar was de quote vergeten te lezen. Met 300 euro kun je daar erg veel vandaan halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Een klein koelkastje is ook wel een handige aankoop, en een magnetron. Hoef je niet steeds zolang AFK te gaan als je wat te drinken wil pakken of even wilt snacken :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Nieuwe Online/offline linkshell tool is online:

http://fanzone.playonline.com/lscom/index.do

n ik moet zeggen dat SE hiermee een puik stukje werk heeft afgeleverd 8)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:48
Als je echt fijn wil spelen, haal dan de Logitech Rumblepad. fuck dat spelen met een toetsenbord, die Logitech is uber fijn..

Tevens heb ik nu al geruime tijd geen FFXI meer gespeeld. De lol is er een beetje van afgegaan toen mijn CoP static het ff voor gezien hield. Ben nu al een tijdje bezig met WoW, maar met een beetje geluk gaat mijn static vanaf zaterdag weer verder, dus kan FFXI weer van onder het bitjes en bytejes stof worden gehaald :)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
No offense, maar met een gamepad ben je enorm beperkt. Als je ff snel een aanwijzing wilt geven moet je je pad neerleggen, typen op je toetsenbord en je controller terug vastnemen. Je kan ook geen mensen snel manueel targetten in een massa, zonder naar je keyboard te grijpen. En (tenzij ik verkeerd bezig was) kan je als gamepadgebruiker niet (gemakkelijk) op 5 verschillende macro's rammen op evenveel seconden, en dat heb je bij bepaalde jobs echt wel nodig.

Wel is een gamepad ongeveer vijfduizend keer comfortabeler (en voor mij persoonlijk nauwkeuriger) dan met keyboard. Maar vooral het constante moten switchen werkte op mijn zenuwen, ik ben nogal een babbelkous/zeurder soms. :p

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/810M8Q6LC595/512/p.jpeg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:48
Ik kan met mijn gamepad redelijk snel bij mijn macros komen, voordeel is dat ik meestal op voorhand al weet welke macros ik nodig ga hebben. Targetten gaat voor mij ook snel genoeg, en als het nog sneller moet dan selecteer ik diegene wel met de muis oid.

http://matttt.nl/ouryu.wmv voor een filmpje waarin je mij m'n bard ziet spelen met m'n controller, tegelijk ziet chatten en de boel niet in het 100 ziet laten lopen ;)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Poekie McPurrr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:15:
Nieuwe Online/offline linkshell tool is online:

http://fanzone.playonline.com/lscom/index.do

n ik moet zeggen dat SE hiermee een puik stukje werk heeft afgeleverd 8)
Als het online is dan he ;) Zoals gewoon geen rekening gehouden met de te verwachten load op de server(s). Beetje raar dat ze geen 10.000+ mensen verwachten als ze het serverwide aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
hmmmmmmm, veel info allemaal. ik zet het maar effe op een rijtje
1. ik heb al een logitech duel action pad, dus geen nieuwe nodig
2. Saitek Gamers Keyboard ziet er wel wat beter uit dan de G15(edit) en er zit ook een extra soort hand pad bij. dat werkt eigenlijk hetzelfde als alt/ctrl+1 t/m 9, ook wel zo handig voor FF, want je dan makkelijk skills kan spawmen.
3. de G15 heeft meer opties
4. ik hoef geen geld ofso te kopen. ik doe alles wel op de eerlijke manier!!
5. zet de voor/nadelen maar op een rijtje. dan vergelijk ik ze wel. want van wat jullie allemaal zeggen, denk ik niet dan een Zboard goed genoeg is voor FF :Y)
6. ik ben nu voor 2 weken op vakantie, dus niet raar gaan denken als ik niet meer post.
7. alvast bedankt voor jullie hulp :>

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

[ Voor 13% gewijzigd door slayeer op 30-06-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die macro knoppen van de Saitek fungeren als ctrl1t/m0?
Dan zou ik toch eerder voor die G15 gaan. Simpelweg omdat je daar alle mogelijk combinaties kunt maken die je wilt. Ikzelf vind het ook een heel gelikt toetsenbord, maar ieder heeft daarin z'n eigen smaak.
Veel plezier op vakantie. Ikzelf ga pas half augustus.

Gisteren nog even 2 stacks Moat Carps bij elkaar gevist. Nu nog de rest van mijn 15 stacks aan Insect Paste. Daarna weer nieuwe maken om verder te skillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik zou ook voor de G15 gaan eigenlijk, maar dat ook deels omdat ik nogal een Logitech fan ben ^^;

En fijne vakantie Slay :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
bedankt, ben nog niet weg:P maar ik denk ook dat ik voor die G15 ga. ik heb een website gevonden waar ze hem voor 66€ verkopen(d8 ik). en je krijgt het verschil terug betaald als je binenn 48 een goedkoperre vind! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87030

Yay, gister dropte na 5 lizzy's de elshimo marble.
Vervolgens via selbina (whm scrolls kopen), vissen op de ferry (voor het eerst een ebisu rod gezien) naar mhaura om een paspop op te halen. Scheelt een stapel commodes in m'n moghouse, en aangekleed ziet het er meteen een stuk leuker uit.

Vanavond teleport altep questen.
Moet ook maar weer es seals gaan farmen, heb nog steeds geen erase (whm41)
Denk dat dat het beste met bst gaat? (bst24) en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik heb al bijna geen FFXI aangeraakt sinds vorige week 8) *trots*

Nou.. das niet helemaal waar, gisteren heb ik nog even geprobeerd bommetjes te pesten in Ifrit's Cauldron met Ryosuke's smn67 (nu 68). Het duurde even voor ik het door had hoe ik zonder geraakt te worden kan carby kiten wachtend tot die bomb Self-Destruct doet maar uiteindelijk kreeg ik het uiteindelijk voor elkaar. Vervolgens doet die bomb 7 keer Berserk achter elkaar en duurt het een goede 15 minuten voor 300 exp (450 met ring), w00t...

Nog 2 levels voor m'n smn nuttig(er) word... *zucht* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Bst is *de* beastman/Kindred seal farmjob, al is het alleen maar omdat je de mobs die droppen makkelijk kunt solo'n (je moet exp krijgen anders krijg je geen seals dacht ik).

Kies een spot met veel gobbies of andere beastmen en wat pets in de omgeving :)
Op Allakhazam in het Bst forum staat een draadje met daarin alle lvl spots per level.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY

Ik heb eindelijk mijn "Walahra Turban" !!!
5% haste op mijn ninja-koppie WHOHOEOEOEOOOO

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/ahturhgan/walturban.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hhhmmzz...

Ik ben mezelf aan het registeren.. en kan als land alleen maar canada en united states aanklikken? Hoe zit dit? |:(

Als dit zo blijft kan ik me niet registeren omdat de rekeningen dan verkeerd aankomen ensow.. toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
of je hebt de US versie gekocht, niets mis mee verder, maar je expansies moeten dan ook US zijn (volgens mij)

ben maar eens begonnen met bst, die stond al eeuwen op 14 omdat ik niet verder kwam, bleef maar doodgaan...
en tja... dat is niet echt veranderd rofl, ik ben nu 19, maar gemakkelijk is het niet... wel erg leuk

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het bij bol.com vandaan. :) een versie met alle expansions op 1 dvd. Zou ik me kunnen registeren en later weer me adres veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 151067 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 00:44:
Ik heb het bij bol.com vandaan. :) een versie met alle expansions op 1 dvd. Zou ik me kunnen registeren en later weer me adres veranderen?
Je kan die gewoon gebruiken. Op dat scherm (weet even de naam niet meer) moet je een adres in de VS of Canada opgeven. Het billing adress (betaal adres) MOET je eigen adres zijn, en dat vul je een paar schermen later in. Je hoeft dus niks te veranderen. Ik heb hier hetzelfde, en ja, je hebt de US versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke dank je :)

Heb maar een account aangemaakt op epassporte ... nu nog wachten tot me bedrag is overgeschreven :/ dan kan ik pas verder reggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
OMG, net klaar met dyna-bastok en ging zo goed met ~35-40 man tot er eentje die 3 uur AFK was geweest buiten de dynamis maar met een hourglass maar even naarbinnen kwam en vervolgens de hele meute die opnieuw bij de ingang spawnde (na de bosskill) aggroed en naar ons bracht. blah, dat had een full clear kunnen zijn en we hadden al 22 AF drops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op zondag 02 juli 2006 @ 02:53:
OMG, net klaar met dyna-bastok en ging zo goed met ~35-40 man tot er eentje die 3 uur AFK was geweest buiten de dynamis maar met een hourglass maar even naarbinnen kwam en vervolgens de hele meute die opnieuw bij de ingang spawnde (na de bosskill) aggroed en naar ons bracht. blah, dat had een full clear kunnen zijn en we hadden al 22 AF drops...
Die gozer heb je toch je linkshell uitgeknikkert/een enorme uitbrander gegeven? :x
Je eigen LS trainen is echt wel idioot, dacht ie dat jullie wel ff een train gingen aanpakken ofzo? :p

Zelf nog wat Dynamissen gepullt, afgelopen woensdag beaucedine, 7 AF drops, 2 hundred pieces, clear, en bijna de hydra time extension gehaald. Het proberen uitdokteren van routes en goed linkvrij pullen is leuk, hopelijk lukt het volgende keer nog net iets beter. :)

Morgen wordt een goeie dag, mij BRD AF+1 legs oppikken, mijn mannequin oppikken en dynamis bastok (pls brd glove). Hoe langer ik met endgame bezig ben, hoe meer ik Limbus, Dynamis en Assault (als je assault als endgame beschouwt) appreciër. Als ik dat vergelijk met onze laatste Nidhogg camp, waarbij de LS1 een breath op ons richtte, Nidhogg in wingrange brachten, en LS2 probeerde te flailen. Nou, geef mij dan maar instances. ;3
Grats met je Turban vero. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Nah, hij heeft gewoon geen punten gekregen. Daarnaast is die gozer volgens mij frans en was het voor hem ook 2.30am (ik zat zo nu en dan wel eens te knikkenbollen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Hij is Frans dacht ik, en als ik het DTR forum moet geloven is hij wel degelijk gekicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Anoniem: 151067 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:21:
hhhmmzz...

Ik ben mezelf aan het registeren.. en kan als land alleen maar canada en united states aanklikken? Hoe zit dit? |:(

Als dit zo blijft kan ik me niet registeren omdat de rekeningen dan verkeerd aankomen ensow.. toch? :?
Je moet gewoon een adres in de VS uitzoeken, je kan bijvoorbeeld de yellowpages (google yellow pages USA) hiervoor gebruiken om een aannemelijk adres te verzinnen. Schrijf het adres wat je bedenkt wel even ergens op mocht je het nog nodig hebben ooit.
Iets verder in de registratie moet je je echte adres invoeren, namelijk het adres van de creditcardhouder/betaler.

Dit levert verder geen problemen op, omdat je echter een US versie hebt kan het zijn dat je bij eventuele helpdesk verzoeken verzocht word om een nummer in amerika te bellen.

Weet ook dat nieuwe ffxi-delen enkel werken met jouw versie als je de US-versie hebt van zo'n deel.

edit: had niet gezien dat je al verder was ^^;

Wel vaag dat Bol.com de US versie verkoopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Poekie McPurrr op 02-07-2006 12:52 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donderdag Dynamis - Beacedine gedaan.
Geen enkele AF dorp ne ook nog es wipe bij de Boss
beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
3h Dynamis bastok run Q_Q

26 man op de piek, mines area clear, shop alley clear, gate clear, AH en MH nog vol helaas, maar na de baas ging een half dozijn mensen slapen, anders was AH clear volgens mij nog goed mogelijk geweest. Met 30+ moet een full clear makkelijk te halen zijn.

De AF drops ware neen beetje jammer (BLM, THF, PLD SAM), maar de currency was ons goed gezind : 3x 100 Byne Bill, 248x 1 Byne Bill. ^^

Ben een keer of 6 gestorven tijdens het pullen, en dan kwam de enige andere THF nog met een halfbakken excuus af als er moest gesacpulld worden, kon ik dat ook weer doen. D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hmzz vraag hoe kom ik aan een world pass? wil namelijk zeker weten dat als ik een mule creeer dat die dan ook op dezelfde server als mijn main komt te zitten..
Of doet POL dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wanneer je extra characters aanmaakt, komen deze automatisch op dezelfde server terecht alhoewel ik denk dat je dan gewoon bij de server je huidige server moet opgeven. Hierna vraagt het spel dan niet naar een worldpass.
Mocht je ze ergens anders willen hebben, dan moet je dat aangeven.

Gisteren nog wat gevist en halverwege werd er gevraagd of er mensen zin hadden om wat random noobs de SAM flag quest te laten halen. Sure, alles is leuker dan vissen. Dus ik meteen mijn equipment weer aan trekken en richting Jeuno reizen. Dit duurde wel eventjes, maar goed.
Uiteindelijk in Jeuno aangekomen kregen we de mededeling dat het niet door ging, 1 van de noobs moest namelijk weg. Nahja, stonden we daar met z'n drieëen (MrMadsen en ik silly SAM en WHM en de ZOMGWTFBBQIT RDM (volgens ons toch echt gêh met die AF equipment, maar zo zien alle Elvaans er uit). Uiteindelijk heb ik MrM eventjes geteleport naar DEM omdat hij naar Davoi moest (schijnbaar moet je dan richting HOLLA, maar ok). Dus ik start tele-dem en onze fearless RDM moest rennen zodat hij niet mee geport werd (waarom hij niet gewoon uit de party ging is me een raadsel, maar zal wel om chat redenen geweest zijn). Na Dem meteen gewarped richting Windurst waarna er de mededeling kwam dat Dem niet goed was. Dus meteen tele-dem en tele-holla gedaan.
Toen weer terug en meteen maar even mijn 3 stacks aan Moats op de AH gegooid. Hopen dat deze vanavond verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
uhm ja kwam inderdaad automatisch op ifrit.. wel relaxed.. ga proberen 46 te halen vandaag.
En dan maar weer nm's campen :(
Moet lizzy (3x gezien, 0 claims -> damn overcamped) voor boots en Emperor (0x gezien, damn overcamped) en beide zou ik graag willen voor de stats..

Ohw ja en farmen want moet veeeeeeeeeel nieuwe armor hebben :(

edit:

5x lizzy gezien - 2x claim - 0 drops :(
en op 45 thf aggroen die damn gigas nog steeds in korrokola tunnel :(

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_T op 03-07-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Rustig weekend gehad, alleen gisteravond Dynamis Bastok actief meegedaan (tot ik bijna in slaap viel en maar uitlogte).
Moet zeggen dat we weliswaar wat rommelig van start gingen maar dat we toch binnen no time bij die portal richting markets stonden. Na de boss gemept te hebben hadden we nog iets van een uur farmtijd, heb nog een kwartiertje meegedaan en ben toen uitgelogd.

Drops waren wel ok, beetje weinig AF (2x Mnk, Thf, Blm, Sam en Bst), een hele berg relic zooi en 1 100 bill plus een bergje coins.
En omdat ik als enige Bst aan het rondhobbelen was kon ik lotten op de Bst -AF ^^ Eindelijk m'n Monster Jackcoat in bezit \^^/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook het weekend lekker rustig aan gedaan. BST is nu 18,5 (bijna een week over 1 lvl gedaan ;))

Daarnaast ben ik met mijn lvl 18 lekker wezen farmen op sapplings bij DEM. en pissig dat die groepen daar op een gegeven moment werden ;) gewoon een schaapje meegenomen en die op de een, ik op de ander gezet. lekker veel seeds gehaald zo, dus kan ik weer in mijn tuintje gaan werken.

verder maar eens wat aan goldsmithing gedaan, is nu lvl 19 (was 5) dus dat gaat wel lekker, maar kost me klauwen met Gil.

Ik zit te denken een tweede craft skil erbij te nemen, maar welke?
Heb een aantal opties, maar mag niet teveel kosten, want ik ben al genoeg kwijt aan GS.

Wood: kan ik silver arrows maken, die schijnen goed te verkopen
Cooking: kan ik mijn eigen pet food maken
Alchemy: mijn eigen jugs maken

Gaarne jullie hulp/advies hierbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:48:..

de meeste jugs worden met cooking gemaakt. Alchemy heeft er ook paar.. en woodworking ook. Maar verreweg de meeste worden met cooking gemaakt.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 03-07-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Ik heb mijn BST van 14 naar 20 gezet dit weekend. Maar het is wel moeizaam. Vooral omdat ik het liefst met even's tegen toughs vecht wil dat wel eens fout lopen bij een uncharm of link (vooral dat laatste).
Tipje voor freggeltje: ga naar buburimi als je daar als niet was, van 18 naar 19 is heel lekker daar (van 19 naar 20 wat minder, maar daarna van 20 naar 21 op de beach op snippers, lekker link vrij, alleen snachts wel bogy's.

Grote pluspunt van BST is dat ik 'effe' inlog, lekker effe gas geef, maar na 30 minuten al weer kan stoppen als het nodig is. Met een andere job zou ik dan niet exp-en, maar met bst wel. Daarnaast hoef je nooit te wachten op parties of heb je niet te maken met replacements of disbands.

Minpuntje: exp gaat erg traag en het vechten/charmen is nog geen pretje, maar ik hoor van alle bst's dat dat na level 35 wel anders wordt, dus daar hou ik me maar aan vast.

Wat betreft crafting... ik weet het niet met dat goldsmithen, ik geloof er nog niet zo in (48 gs). Cloth is voor mij toch wat beter (53) en alchemy kun je sowieso wel een keer doen (60). Vissen en Cooking samen lijken we erg winstgevend en is voor je jugs wel prettig (voor Fish oil broth voor courier carrie later) Maar heel veel meer tips kan ik je niet geven helaas

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:09:
Ik heb mijn BST van 14 naar 20 gezet dit weekend. Maar het is wel moeizaam. Vooral omdat ik het liefst met even's tegen toughs vecht wil dat wel eens fout lopen bij een uncharm of link (vooral dat laatste).
Tipje voor freggeltje: ga naar buburimi als je daar als niet was, van 18 naar 19 is heel lekker daar (van 19 naar 20 wat minder, maar daarna van 20 naar 21 op de beach op snippers, lekker link vrij, alleen snachts wel bogy's.

Grote pluspunt van BST is dat ik 'effe' inlog, lekker effe gas geef, maar na 30 minuten al weer kan stoppen als het nodig is. Met een andere job zou ik dan niet exp-en, maar met bst wel. Daarnaast hoef je nooit te wachten op parties of heb je niet te maken met replacements of disbands.

Minpuntje: exp gaat erg traag en het vechten/charmen is nog geen pretje, maar ik hoor van alle bst's dat dat na level 35 wel anders wordt, dus daar hou ik me maar aan vast.

Wat betreft crafting... ik weet het niet met dat goldsmithen, ik geloof er nog niet zo in (48 gs). Cloth is voor mij toch wat beter (53) en alchemy kun je sowieso wel een keer doen (60). Vissen en Cooking samen lijken we erg winstgevend en is voor je jugs wel prettig (voor Fish oil broth voor courier carrie later) Maar heel veel meer tips kan ik je niet geven helaas
Ik was aan het levelen in de dunes, maar zal vanavond eens gaan kijken in buburimi. ook steeds evens tegen toughs en toch wel regelmatig chain #2 gehaald. maar de uncharm is daar killing evenals op eerdere levels eht vechten tegen lizards en even niet doorhebben dat er nog 2 of drie in de buurt komen.....

wat crafting betreft, ik denk dat GS op latere levels best rendabel kan zijn, kijk maar eens naar de prijzen van rings en earrings, maar ik moet er gewoon iets naast gaan doen waarmee snel wat geld verdient kan worden, om GS te kunnen blijven betalen.
Pet Food zie ik bijvoorbeeld ook als geld verdienen, omdat ik het dan niet meer hoef te kopen.

Tja en fishing.... heb al zeker 5 stacks moat carp en nog wat stacks cobalt jellyfish en sardines naar boven gehaald, maar sta nog op lvl1, dus dat schiet al helemaal niet op. ik krijg gewoon bijna geen skillups daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Best kun je beginnen met sardines bij vissen dacht ik. Tis voor mij iets te lang geleden dat ik met zekerheid kan zeggen maar ik meen dat je vanaf lvl 5 ofzo ook al regelmatig skillups zal krijgen op moat.

Bst: Ik prefereerde Bubu over Dunes aangezien er in Bubu amper competitie is (hooguit bij die outpost).
Wat je ook zou kunnen proberen is maze of shakrami.

Lvl35 is bij bst inderdaad gelijk aan het vinden van de heilige graal, vergis je echter niet, ook met release kan het rap afgelopen zijn met een Bst ^^; Makkelijk is dan wel weer dat als je ziet dat het fout gaat en je tegenstander is geen uncharmable iets dat je dan snel release kan doen en direct /charm op je mob. als je failt er direct een /tame achteraan en anders is het hard rennen naar de zone. Terwijl je rent en je mob is dichtbij genoeg gewoon /charm blijven doen om wat tijd te winnen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:48:
Ik heb ook het weekend lekker rustig aan gedaan. BST is nu 18,5 (bijna een week over 1 lvl gedaan ;))

Daarnaast ben ik met mijn lvl 18 lekker wezen farmen op sapplings bij DEM. en pissig dat die groepen daar op een gegeven moment werden ;) gewoon een schaapje meegenomen en die op de een, ik op de ander gezet. lekker veel seeds gehaald zo, dus kan ik weer in mijn tuintje gaan werken.

verder maar eens wat aan goldsmithing gedaan, is nu lvl 19 (was 5) dus dat gaat wel lekker, maar kost me klauwen met Gil.

Ik zit te denken een tweede craft skil erbij te nemen, maar welke?
Heb een aantal opties, maar mag niet teveel kosten, want ik ben al genoeg kwijt aan GS.

Wood: kan ik silver arrows maken, die schijnen goed te verkopen
Cooking: kan ik mijn eigen pet food maken

Gewoon alle crafts naar 60 levelen,
is echt niet zo duur, je maakt er uiteindelijk winst mee (als je het rustig aanpakt)
en is verrekt handig voor alles.
Daarna kan je nog altijd zien wat je verder wil uitbouwen.

Ben nu ook bezig met alles naar 60 te halen (buiten fishing misschien)
Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/levels/crafts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Fishing, hmmm, al lang niet meer gedaan eigenlijk. Moet ik misschien weer een keer doen. De volgende 3 screens zijn op Megami trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_070306_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_070306_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_070306_04.jpg

Fishing is hier nog 0, maar die doe ik misschien nog wel eens.

M'n eerste en tot nu toe enige Legendary catch (6 juli 2005).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_070305_01.jpg

M'n laatste fishing skillup tot nu toe (op Kat, 5 juni 2005).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_060505_04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woaw Ik zou fishing best wel naar 60 willen krijgen,
maar het lijkt me ongellooflijk moeilijk, zeker nu met dit nieuw systeem
en na heel veel met mijn hengeltje te spelen heb ik totaal geen skillps gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177557 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:12:
[...]

Gewoon alle crafts naar 60 levelen,
is echt niet zo duur, je maakt er uiteindelijk winst mee (als je het rustig aanpakt)
en is verrekt handig voor alles.
Daarna kan je nog altijd zien wat je verder wil uitbouwen.

Ben nu ook bezig met alles naar 60 te halen (buiten fishing misschien)
[afbeelding]
Misschien moet ik inderdaad maar eens alles gaan levelen, maar wat is niet duur? ik heb voor GS nu al een paar 100k uitgegeven en krijg er vrijwel niets voor terug...

Gisteren toch maar begonnen met cooking, ik had nog een paar stack milicorn liggen...
Ik zocht eigenlijk die sandoria carrots, maar die kon ik nergens vinden. maarja ben nu toch lvl2 geworden, dus kan de carrot broth wel overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik raad je aan om met cooking Orange juice te gaan maken. Als het goed is kun je dat op level 2 wel al doen met een aantal fails. Daarnaast kun je natuurlijk nog die hulp (ben even de naam kwijt) halen waarmee je +2 krijgt op cooking. Ikzelf heb vanaf level 4 op Orange Juice gelevelt en dat ging goed. Apple juice daarentegen ging een stuk minder. Hier heb ik toen Broth gemaakt voor level 13 of 14 geloof ik en daarna eigenwijs geweest en met veel fails wat gedaan aan Apple Juice. Overigens kun je de juices gebruiken voor Mage jobs (MP regen) of verkopen bij AH/vendor. Het probleem is dat deze dan niet stacken. Ikzelf heb ze gedumpt bij de vendor voor het gemak. Je hebt dan wel loss, maar vond het zelf niet zo boeiend. Daarna op level 20 ben ik meteen begonnen (na natuurlijk het item te koken om een klasse hoger te komen) met Insect Paste. Hier heb ik redelijk wat van gemaakt al en ben level 22. Nu ben ik verder gegaan met vissen (moet toch ergens die paste kwijt) om zo Moats te vangen en deze weer te verkopen voor het spekken van de kas. Overigens level ik niet meer op Moat Carps aangezien ik al level 11 Fishing heb. Maar het is toch lekker die 10k gil voor een stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:13:

Gisteren toch maar begonnen met cooking, ik had nog een paar stack milicorn liggen...
Ik zocht eigenlijk die sandoria carrots, maar die kon ik nergens vinden. maarja ben nu toch lvl2 geworden, dus kan de carrot broth wel overslaan.
Mijn LS heeft een goeie Cooking 0-60 guide geschreven, ik zal even een stukje ervan quoten:

0 - 3: Carrot Broth x4 - Water Crystal, Sand'Orian Carrot x4

Find yourself a low BST to sell these to or just NPC them. Ingredients are cheap enough. Get carrots from NPC in sandy.

3 - 7: Herbal Broth x4 - Water Crystal, Frost Turnip x2, Beaugreens x2

7 - 10: Orange Juice - Water Crystal, Saruta Oranges x4

Ok, low level mages don't get Refresh and juice is the next best thing. If you'r a low mage-type and your cooking, pop these like acid. Or sell them at AH slow or just NPC them. Oranges at Regional NPC for Sarutabaruta.

7 - 11: Sliced Sardines x2 - Wind Crystal, Bastore Sardine

10(11) - 15: Bug Broth x4 - Water Crystal, Lug worm x2, Shell Bug x2

15 - 20: Apple Juice - Water Crystal, Faerie Apple x4

Deze zijn allemaal redelijk betaalbaar en sommige al meteen winstgevend, met name de Mage juices....als je op 20 zit quote ik nog wel wat :)

Oh en met deze volgorde zat ik in 3 dagen craften op 47 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Dit is mijn "aanvalsplan" voor cooking 0-60 op Megami, wanneer ik er aan toe kom.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Carrot Broth x4            3              Water           San d'Orian Carrot x4

Orange Juice              10              Water           Saruta Orange x4

Roast Mutton              17              Fire            Dried Marjoram, Giant Sheep Meat, Mhaura Garlic

Selbina Butter x4         20              Ice             Selbina Milk, Rock Salt

Meat Jerky x2             26              Ice             Giant Sheep Meat, Rock Salt, Dried Marjoram

Insect Ball x12           29              Earth           Millioncorn, Little Worm, Distilled Water

Black Bread x4            34              Fire            Rye Flour, Rock Salt, Distilled Water (and/or)
Iron Bread x4             34              Fire            San d'Orian Flour, Rock Salt, Distilled Water

Pie Dough x4              42              Water           San d'Orian Flour, Selbina Butter, Rock Salt

Grape Juice               50              Dark            San d'Orian Grape x4

Beaugreen Sautee          55              Fire            Selbina Butter, Beaugreens

Yagudo Drink              60              Dark            Yagudo Cherry, Buburimu Grape x3 (and/or)
Stone Cheese x4           61              Dark            Selbina Milk, Rock Salt

Nagenoeg alles, of misschien zelfs alles is bij regional vendors te koop. Zou winst moeten opleveren als je het geduld hebt om alles op de ah te ketsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:13:
[...]

Misschien moet ik inderdaad maar eens alles gaan levelen, maar wat is niet duur? ik heb voor GS nu al een paar 100k uitgegeven en krijg er vrijwel niets voor terug...

Lol GS is inderdaad de uitzondering, buiten de eerste levels is dat echt wel pokkeduur...
Daarom dat ik nog steeds 53 ben, doe gewoon rustig aan en level geleidelijk.

Als je de powercraftweg kiest, kom je er altijd armer uit :'(

Cooking - sorry
Dat is misschien de goedkoopste craft om naar 100 te krijgen,
maar je krijgt anderzijds ook veel minder in return van profit (ook op het einde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Voordeel van cooking is, redelijke tot goede winst (ben 99+3, kan 200-250k per uur halen), en het is low risk profit. En dit telt best hard op. Alles wat ik op het moment bezit zo ongeveer, is betaald door fishing en cooking.

En vissen blijft het goedkoopst, maar dat is een type craft apart. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:34:
[...]

Mijn LS heeft een goeie Cooking 0-60 guide geschreven, ik zal even een stukje ervan quoten:

0 - 3: Carrot Broth x4 - Water Crystal, Sand'Orian Carrot x4

Find yourself a low BST to sell these to or just NPC them. Ingredients are cheap enough. Get carrots from NPC in sandy.

3 - 7: Herbal Broth x4 - Water Crystal, Frost Turnip x2, Beaugreens x2

7 - 10: Orange Juice - Water Crystal, Saruta Oranges x4

Ok, low level mages don't get Refresh and juice is the next best thing. If you'r a low mage-type and your cooking, pop these like acid. Or sell them at AH slow or just NPC them. Oranges at Regional NPC for Sarutabaruta.

7 - 11: Sliced Sardines x2 - Wind Crystal, Bastore Sardine

10(11) - 15: Bug Broth x4 - Water Crystal, Lug worm x2, Shell Bug x2

15 - 20: Apple Juice - Water Crystal, Faerie Apple x4

Deze zijn allemaal redelijk betaalbaar en sommige al meteen winstgevend, met name de Mage juices....als je op 20 zit quote ik nog wel wat :)

Oh en met deze volgorde zat ik in 3 dagen craften op 47 :)
gisteren naar lvl3 gegaan met deze guide, maar daarna wordt het toch lastig, omdat de frost turnips gewoon niet te krijgen zijn in windurst.
Had ook al problemen om de carrots te krijgen, omdat er steeds maar 2 of 3 te koop waren bij de guild vendors en niets in de AH.
dus ben ik maar wat gaan levelen met hard boiled eggs. deze maak je door watter, lizard egg en fire crystal.
water is goedkoop, maar de rest redelijk aan de prijs en als je dan ook maar 1000 per stack eggs terug krijgt......

maar ik heb goede hoop. ik heb 10 stack beaugreens bij me en ga vanavond naar jueno om de frost turnips te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 72703 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:40:
[...]

gisteren naar lvl3 gegaan met deze guide, maar daarna wordt het toch lastig, omdat de frost turnips gewoon niet te krijgen zijn in windurst.
Had ook al problemen om de carrots te krijgen, omdat er steeds maar 2 of 3 te koop waren bij de guild vendors en niets in de AH.
dus ben ik maar wat gaan levelen met hard boiled eggs. deze maak je door watter, lizard egg en fire crystal.
water is goedkoop, maar de rest redelijk aan de prijs en als je dan ook maar 1000 per stack eggs terug krijgt......

maar ik heb goede hoop. ik heb 10 stack beaugreens bij me en ga vanavond naar jueno om de frost turnips te halen
Als je guild support gebruikt (de betaalde, zou je gewoon Herbal Broth kunnen skippen, en dan meteen aan die juices beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:40:
[...]

Moet je maar niet in zo'n kutstad gaan wonen :P

In Sandy is bijna alles te krijgen en ook nog van niet region-control gebonden vendors, dus dat maakte het voor mij een erg makkelijke guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39378

ik vroeg me af: heeft dit spel net zoals wow, dungeons enzo? waardoor je met een groep in een instance kan samenspelen? of is het alleen hacken en slashen van monsters??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 39378 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:11:
ik vroeg me af: heeft dit spel net zoals wow, dungeons enzo? waardoor je met een groep in een instance kan samenspelen? of is het alleen hacken en slashen van monsters??
Geen hack en slash, nagenoeg geen instances (meeste speelt zich af op plekken waar anderen kunnen komen), en het spel is best extreem party georienteerd. Solo maak je niet veel klaar in FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:24:
[...]

Geen hack en slash, nagenoeg geen instances (meeste speelt zich af op plekken waar anderen kunnen komen), en het spel is best extreem party georienteerd. Solo maak je niet veel klaar in FF.
dynamis limbus etc dat lijkt erg veel op instances. Solo idd niet veel behalve beastmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 33272 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:30:
[...]

dynamis limbus etc dat lijkt erg veel op instances. Solo idd niet veel behalve beastmaster.
Dynamis en Limbus zijn instanced inderdaad. Alleen dat zijn 65+ playgrounds. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Dynamis en limbus zijn de bekendste instances, maar op lagere levels zijn er nog andere zaken die er min of meer op lijken.

Garrison : Beastmen vallen een outpost aan, jouw party/alliance heeft een x aantal NPC's die je helpen om de waves af te slaan. Levelcapped op 20-30-40-50 of uncapped, hoe meer npc's in leven blijven, hoe beter je treasure is. Garrison
Heb vroeger met mn social lnkshell wel af en toe de 20 versie gedaan in saruta, best leuk, goeie rewards voor hun level.

BCNM/KSNM/ENM : Je trade een x aantal beastmen of kindred seals (droppen van normale mobs), je krijgt een orb, en dan kan je daarmee een battleground in waar een of meerdere mobs op je wachten. ENM is hetzelfde, alleen moet je meestal gewoon een bepaalde quest afronden om toegang tot het gevecht te krijgen (ENM's zijn beperkt tot eens per 5 dagen). Levellcapped op allerhande levels, sommigen vereisen speciale strategieën, veel area's hebben hele goeie drops. Aan te raden om enkel te doen met mensen die je vertrouwt imho. :3

Assault : De laatste additie van ToAU, en ook een van de beste instances. Verschillende area's waar verschillende missies te doen zijn, naarmate je missies complete stijgt je rank en krijg je toegang tot nieuwe missies. Bij winst (en ook een troostprijs bij verlies) krijg je assault points, waarmee je vaak hele goeie items kan kopen (al dan niet rare/ex, veel items kan je gewoon verkopen voor winst). Toegankelijk vanaf level 50, niet noodzakelijk 6 mensen nodig (allesinds, op 75 doe ik er veel trio of met 4-5), je kan assault missies doen tot je ID tags op zijn, en die refreshen eens per dag, tot een maximum van 3. Dus je kan het (bijna ;)) zoveel doen als je wilt. Assault

Voor al deze dingen heb je een best een groep mensen die je kent, of een actieve LS, en het kan misschien niet makkelijk zijn om een goeie LS te vinden die bezig is met ENM's en garisson. Pickup groups sta ik over het algemeen wantrouwend over, maar kunnen ook wel eens werken

[ Voor 6% gewijzigd door Baha op 05-07-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:01:
[...]

Dynamis en Limbus zijn instanced inderdaad. Alleen dat zijn 65+ playgrounds. ^^
en om je uit de droom te helpen. 60+ ben je lang niet zo snel als 60 in WoW
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.