Lord_T schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:22:
ok even wat ontzettende n00b vragen:
1) hoe verhouden de verschillende melee stats zich tot elkaar...
AGI / DEX / Attack / Accuracy <- deze 4 hebben alle 4 een positieve invloed op mijn thf en war en nin natuurlijk, maar ik zou willen weten wat precies wat als gevolg heeft..
Dus bijvoorbeeld:
Agi - is meer crits -> % ? hoeveel meer crit? Hoe verhouden die formules zich?
AGI moet je *niet* aanhebben als je tp bouwt (switch drone earrings uit voor beetle/tortoise/spike earrings voor extra attack) AGI heeft invloed op : parry, evasion en shield procs (dus hoeveel die 'afgaan'), ranged accuracy (2 AGI ~= 1racc, het klopt niet helemaal, maar is een goeie ruwe guideline) en ook nog hoeveel de enemy op jou crit. Voor THF (main) heeft het een effect op hoeveel damage trick attack doet, dus Drone earrings en AF pants zijn wel goed om te gebruiken voor SATA.
DEX is meer crits (maar je moet echt 12 of 15 DEX aan doen om 1% crit erbij te krijgen volgens mijn ervaring) en accuracy (ook 2 DEX ~= 1 acc, ruwgezegd en niet helemaal correct). DEX is ook de modifier voor sneak attack (THF main onry, voor /THF is SA gewoon een crit), en het helpt ook bij de latere weaponskills van THF (dancing edge, shark bite en evisceration)
Accuracy is, heel simpel, hoeveel je raakt, een van, zo niet dé belangrijkste melee stat. Life belt, sniper/venerer/woodsman (woodsman/venerer combo is goedkoopste waarschijnlijk), battle gloves zijn de simpelste opties ervoor. Als je een mob als 'low evasion' can checken kan je normaal wat accuracy gear switchen om iets harder te slaan (dmv attack food/gear), veel pt's gaan op IT++ levellen, wat een hel is om te raken, maar op VT's heb je meer opties. Voor THF is een goeie guideline ook : kan je je SC partner comfortabel bijhouden? (meestal makkelijk)
STR/attack : 2 STR = 1 attack (dit kan je zien in je equipment scherm) ; ze beïnvloeden allebei hoe hard je hit, maar op hun eigen manier. STR verhoogt je potentiël (STR 48 : potentiële hit van 10-20 ; STR 50 : potentiële hit van 15-25), attack zorgt ervoor dat je vaker in de hogere regionen van je potentiël hit (met 200 atk 50%-50% 10-20, met 250 atk 30%-70% 10-20). Focus voornamelijk op attack, STR biedt weinig hulp bij tpbouw omdat je het (nog) niet in grote aantallen kan krijgen als THF, attack wel. Het helpt ook bij veel WS's, maar dit gaat voornamelijk op voor andere jobs dan THF.
2e vraag:
Ik moet blijkbaar promy runs gaan doen (ohw? ). Volgens wat mensen van mijn LS. Maar kon op allakhazam alleen de map vinden / de mobs en de quests daar en niet de vereiste quest om het te unlocken... neem ten minste aan dat het geunlocked moet worden?
http://promathia.runtimerepairs.com/Missions/1-1.html
Hoop dat het je helpt, is een hele goeie CoP guide, de auteur overdrijft soms de moeilijkheid wel, veel succes.

3e vraag:
Is het het waard om bst te lvlen en die voor de bcnm 20 te gebruiken? -> was er in ieder geval 1 die bst kon soloen.
SMN kan er ook een aantal solo'en, en charmed trio is makkelijk te doen als 3 NIN 20's (mannequin hands droppen gegarandeerd, maar moet je wel bazaaren). Als je BST een beetje leuk vind doe je maar gerust, maar als je dik tegen je zin BST gaat levellen, njah.

THF/RNG is goed in bcnm 30 tegen de crawler in balga's dais, goed in de BCNM 40 worm's turn, en vast nog een aantal waar ik zo meteen niet kan opkomen. THF/RNG is ook heeeeeel handig voor promyvions.
4e vraag:
Is het mogelijk om beastmen seals te farmen? -> had een LS member met 300 seals die 4x een bcnm50 deed (met die chests), hij had 2x mimic, 1x roguering+raise2 , 1x een 100k ring = totaal 600k ruim.. Nou heb ik alleen maar 130 seals ofzo.. en ik zou ooit nog eens die emperor hairpin willen krijgen.. -> betekent dat ik paar runs op die bcnm zou moeten doen -> maar kom je daar tot je recht als thf?
Die bcnm50 is een pure roulette, en ook een dikke verspilling van seals in mijn ogen. Blijf gewoon je seals bijhouden en je zal vast wel een keer mee kunnen gaan bcnm'en. Seals kan je op jouw level nog niet echt farmen, je moet gewoon de simpelste EP mobs zoeken die je kan vinden (vaak crabs) en die afmaken, op jouw level is het probleem dat je nog niet zo snel kan killen, en dat je nog geen utsusemi ni hebt. Gewoon andere jobs levellen is een goeie manier om seals te krijgen, van 1-10 heb je wel een 10-20tal seals zonder moeite te doen. BST krijgt trouwens heel veel seals omdat ze bijna altijd solo'en.
Hopelijk helpt het wat.

In pt : doe je job goed, klaag niet te veel
gebruik geen irritante message in partychat voor ALLES wat je doet
en lul wat gezellig mee als er gekletst wordt. Zo krijg je vaak wel aanbiedingen om mee te gaan met bepaalde missies, invites voor linkshells/statics en gewone complimentjes.
In ls : veel praten (maar niet overdrijven ;p), help mensen met lagere missies en quests als je je verveelt, bied zo nu en dan eens aan om iets voor je ls te craften, etc etc.