[MMORPG] Final Fantasy XI deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.972 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Superlink om voortaan in de TS mee te nemen:

http://www.ffxiah.com/data.php

Nog hevig 'under construction' maar de basis werkt wel, alleen de user search niet volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 14:33
Inderdaad,enkele dagen geleden ook gezien, nog niet 100% nauwkeurig, maar komt toch dicht in de buurt. Heel leuk om sommige mensen hun aankopen en inkomsten te zien.

Iemand die zogezegd gardent voor gil, volledig HQ equipment heeft, en gelist staat met 167 miljoen uit, 3 miljoen in. Hmm.... :P

Gisteren BRD naar 74 gebracht, mogen pullen bij mamool ja staging point. Ongelofelijk stresserend als er meerdere pt's zijn, puks zijn echt dood op 10 seconden dus je bent constant aan het pullen. Had vaak gewoon 2 of 3 mobs sleepend naast mijn pt zodat ik ff de tijd had voor songs (Minuet/march en ballads, uiteraard).

2 keer gestorven door eigen stommiteiten, en keer of 3 doordat mamool ja BLU "ff" opent met een 1k+ Radiant breath. Is duidelijk een "I win" button vs pullende BRD's, ik ben dan wel geen taru, maar loop rond met geel hp voor minstrel latent, dus heb ik het even vaak prijs. :>

Vandaag 75! :9

[ Voor 3% gewijzigd door Baha op 07-07-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Gister Dynamis - Xarcabard gedaan.
Na 50 minuten lagen we er weer uit. Het was de eerste keer voor deze LS en de leaders hadden een guide die dus niet echt goed was.
2 wipes en de geen time mobs, dus werden we eruit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Eerst ff een Xarcabard map posten. (thumbnail versie gemaakt, clickable)

Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/1zb8kdy.jpg

Zo doen wij xarcabard over het algemeen, hopelijk is het een beetje begrijpelijk.
Eerste set statues skippen, time extension naar noorden pullen (*iedereen* poison/venom pots voor sleepga) na 1e time extension naar het westen en de twee volgende time extensions doen.

NM's : laten meestal de NM's en de eyes gekite worden door een tank(NIN, WAR of PLD gaat allemaal prima) +BLM (of rdm/drk, gewoon om aga's te stunnen) terwijl de rest de eyes een voor een afmaakt, en dan de NM's een voor een. De volgorde kunnen de strategen van de LS wel zelf bepalen denk ik. :)

Na al de NM's doen we de twee overblijvende time extensions, voorlopig nog maar alleen gefarmed erna, nog geen poging gedaan om DL neer te leggen, maar hopelijk helpt dit al een beetje. Veel success. :)

Eindelijk BRD 75, keer of 6 gedc'ed, keer of 5 gestorven, en er kwamen steeds maar pt's bij in caedarva. Toegegeven, het is lastig om search comments te lezen maar toch. Na een tijd infinite chain (break op chain #100) is het best wel frustrerend om tegen voke-pullers te moeten vechten voor elke mob (chain #9 met moeite, kan voor andere pt's niet anders geweest zijn). GG hoor, rot toch gewoon op als je ziet dat een area vol zit. :/

Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/1zb8ck9.jpg
4/5 van onze static 75, JP DRG was gaan karaoke'en vanavond. :p
Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/1zb8fmr.jpg
Mocht even de Osode aan van een vriendin. Wil er ook wel eentje voor de looks alleen. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Baha op 07-07-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05
Ghij barbaer, zo'n mooi stukje equiment voor looks alleen. 8)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 16:42
Met die vuile GS'rs in sky word Kirin meppen behoorlijk lastig gemaakt aangezien ze fijn de trigger-mobs botten :(
Ben daarom erg blij dat ik reeds m'n Osode heb, plus dat onze ls dusdanig gegroeid is en ik niet veel tijd meer heb kunnen steken in FFxi waardoor ik nu waarschijnlijk niet meer zo rap zou kunnen lotten op Osode (te weinig punten ivm anderen).

En als een gebied populair is zal je altijd pt's houden die niet nadenken maar vrolijk erbij gaan staan. Toen ik Bst naar 75 zette in Bibiki Bay was het ook al zo. Gelukkig had ik een partner die net als mij in de middag/vooravond kon spelen als Bibiki nog rustig was. Zo rond een uur of 2000h was de pret voorbij en was het hardcore pullen en pt's afmaken als ze niet weggingen uit ons camp na een paar keer vriendelijk verzoeken. Ik moet nog steeds lachen om de pt's die dachten door /sleep te doen onze pets konden afpakken, zaten ze daar een bird te meppen met nog een ernaast die /slept was. Jammer alleen dat ze twee boze Bst op dezelfde spot hadden die om volle exp te halen even hun eigen birds releasden in camp >:) (om ze daarna /r1 aan te bieden >:) >:)

Maar ook pt's die door hadden hoe het spelletje werkt en samen gingen werken met ons, zij lieten genoeg pets voor ons over en wij rosten hun links in elkaar :)

En morgen de Swords'n'Roses+Friends Meet! _/-\o_ _/-\o_

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
heb thf naar 50 :D Eindelijk!!!

heb ook lb1 al gedaan :)

nu ga ik mijn nin (26) / war (25) naar 30 halen en mijn whm (14) naar 25.
Dan zal je je afvragen waarom in hemelsnaam whm... omdat ik dan mezelf kan sneak/invis als ik chests ofzo moet zoeken voor latere AF's.

Verder gister RSE elvaan male gedaan.. was easy.. alle rse in 1x met thief tools en warp door blm (17) subbed.

Verder natuurlijk nog steeds het enorme gil probleem.. heb inmiddels ook Bounding boots trouwens en wil dus nog steeds de empress hairpinn :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Net terug van de SnR+friends (echt leuk dat jullie er ook waren Rithridan en Katsuoy ^^ ) en ik moet zeggen dat ik het een geslaagde meet vond ^^
Hulde aan Doetje en Feexje voor het hosten! :> :>

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181604

heeft iemand een LS voor mij? ben net begonnen met game, dus nog redelijk onervaren.
zit op Bahamut, Dawar; war25/mnk14.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 18:15
Operating System: Microsoft® Windows® 98 / 98SE / Me / 2000 / XP
CPU: Intel® Pentium®III 800Mhz or faster processor
Memory: 128 MB RAM
Graphics Card: NVIDIA® GeForce� series graphics processing unit with 32MB or ATI® RADEON� 9000 series graphics card
Sound Card: DirectX®8.1 compatible sound card
Hard Drive Space: 6 GB free hard disk space
CD-ROM Speed: 4x CD-ROM drive (required only at installation)
Other: Keyboard, mouse
Kloppen deze reqs wel? Ik heb 1GB Ram, een 6600GT 128mb DDR3, 2.2 Ghz AMD 3200+, en die nieuwe benchmark was mij bij alles behalve soepel (goede FPS), en resolutie was op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Poekie McPurrr schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:45:
Net terug van de SnR+friends (echt leuk dat jullie er ook waren Rithridan en Katsuoy ^^ ) en ik moet zeggen dat ik het een geslaagde meet vond ^^
Hulde aan Doetje en Feexje voor het hosten! :> :>
Was jij er dan poekie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:32:
[...]

Was jij er dan poekie? :X
Hahaha :P

*Volgende keer misschien toch maar naambordjes hehe, kan zelf ook niet bij alle koppies een naam plakken haha :D

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Aubergine schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:13:
[...]

Kloppen deze reqs wel? Ik heb 1GB Ram, een 6600GT 128mb DDR3, 2.2 Ghz AMD 3200+, en die nieuwe benchmark was mij bij alles behalve soepel (goede FPS), en resolutie was op low.
Ik heb quasi dezelfde specs op main, en alles loopt perfect vloeiend op 1280x1024 met grote texture size. laptop met P4 2.8 en x700 kan het ook perfect aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai op een 3000+, 768MB RAM en een Radeon 9800pro zonder problemen.

Gisteren een uitnodiging gehad om Prommie Dem en Mea te gaan doen.
Na een aantal uur uiteindelijk op weg. En toen we bij de eerste portal kwamen, kreeg mijn modem ineens het idee om zichzelf maar een op te hangen. Gevolg:
Groot aantal vloeken, heen en weer geren en daarna snel weer online.
Mocht niet baten aangezien die portal bijna "dood" was op het moment dat ik D/Cde en zij er dus in sprongen.
Ze waren al te ver weg om nog terug te komen. Ben dus maar gestopt. Er werd beloofd om voor mij ook eens een keer een run te doen. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ok heb veel gespeeld :)
Stats nu:

Thf 50 / Nin 27 / war 25 / Drg 20 / whm 19 !!!! / blm 17 / rng 13

Heb dus nog maar 6 levels nodig voor mijn whm zodat ik voortaan nooit meer silent oils / prism powders nodig heb. Denk dat ik in 6 uur gister in dunes van 15-19 heb gedaan.. en in al die tijd waren er 2 gewone doden en 1 wipe. 1 van die doden was doordat de puller 4 gobs aggroode.. , 1 was omdat ik geen mp meer had. De wipe was omdat de pld de verrkeerde pugil vokede :(

Al met al klaag ik zeker niet :) en dat terwijl ik als elvaan super weinig mp heb :) (163 zonder food -> gebruik ginger cookies) en ja dat is met gegimped gear :P

Verder vandaag richting de 25 denk ik.. whm heeft in ieder geval het enorme voordeel dat je snel een invite hebt. Vraag me alleen af of het slim is om al als whm 19 naar qufim te gaan of toch tot 20 in dunes te blijven.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Je kan met een mage19 makkelijk naar Qufim toe om met een party daar wormen aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Het is toch wel handig om ook als whm (of /whm) een stackje prism powder en silent oil bij te hebben mocht je in een area zitten waar je invis/sneak nodig hebt en de mobs allemaal magic-aggro zijn :)

Met ingang van vanavond ga ik m'n whm ook maar weer eens levellen, moet dan wel eerst m'n blm van 18 naar 38 zetten maar dat kan nooit al te lang duren.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Je kan ook vrij goed sneaken met /NIN sub, tonko is een gegarandeerde 3 of 5 minuten (Ichi en Ni) invis, en die tools kosten geen drol. Voor iets als oztroja bijvoorbeeld is /NIN dus een stuk fijner. Silent oils tikken dan weel wel aardig aan, /WHM sub is zeker handig om te hebben.
Eens je /WAR, /NIN en /WHM op 37 hebt, heb je denk ik voor bijna alle jobs in bijna alle gevallen een nuttige subjob klaar. :)

Gisteren dynamis jeuno gecleard voor iemand die het nodig had, met een minimale bezetting (iedereen finale WK aan het kijken i guess). Werd er wel een beetje ziek van dat een RDM als zijn 75 BLU kwam, terwijl we een totaal hadden van 1 RDM, 3-4 BLM's en 2 BRD's... Idem met de 75 BLM die meer als zijn WAR of MNK komt dan als zijn BLM.
Dynamis kan vrij snel saai worden, dat begrijp ik, maar beetje jammer dat een handvol mensen overblijven om te sleepen, en dat ze dan ook meer sterven, gewoon omdat je zomaar ff als BLU wilde komen. :x

Verder op twee avonden tijd met BRD 80k xp bij mekaar geburned met LS pt's, een PLD meegetrokken en aan een volle buffer geholpen. ^^
PLD/NIN company/joyeuse en wat damage georiënteerde gear doet zeer respectabele damage, hij was min of meer gelijk met (goed gegearde) MNK/NIN, NIN/WAR en WAR/NIN, met een marge van 3% of minder voor- of nadeel. Voor herhaling vatbaar :)

Hieronder wat geblaat over mijn merit plannen, niet zo heel interessant, ik zou ook eens beter een LJ account maken. ;p

Attributes en HP/MP
STR 1/5 ; nog 6+9+9+9 = 330.000xp te gaan (ben ik momenteel mee bezig)
MP 2/8 ; nog 3+4+5+5+5+5 = 270.000xp te gaan (misschien wel enkele HP merits in de plaats van laatste MP)
Others
Spell interrution down 0/4 ; nog 1+2+3+4 = 100.000xp te gaan (niet zo belangrijk, maar enige in 'others' categorie buiten crit+ dat me boeit/veilig lijkt)
Critical rate+ 4/4
Combat skills
Dagger 8/8
Marksmanship 1/? ; geen idee wat ik met de overblijvende 3 ga doen, en of ik die marksmanship ga houden of niet. Sword, evasion en marksmanship lijken de belangrijkste kanshebbers.
Magic skills
Concentreer ik me nog niet op, BRD skills of eventueel ninjutsu skill als ik NIN naar 75 level.
Job specific
Triple attack rate 5/5
SA 1/2
TA 1/2 ; 40.000 xp voor beide samen ; ga beiden voorlopig maar naar level 2 brengen, wat ik met de overblijvende merit ga doen voor THF is onbeslist (ofwel SA #3, of Flee/hide als ik SA en TA gelijk wil houden)
Minuet potency 0/5 ; 1+2+3+4+5 = 150.000xp te gaan
Lullaby recast 0/5 ; 1+2+3+4+5 = 150.000xp te gaan (ook niet zo heel belangrijk voorlopig)

Heb al iets van een 55 merits, dit zijn er nog eens 104 te gaan. Ik hou me nog wel even bezig, denk dat STR op zich me al enkele weken zal zoethouden.

http://iresire.livejournal.com/11751.html <- Een van de duidelijkere, en meer uitgebreide merit guides als je je eigen rekensommen/plannen wil maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Sinds Zondag ook ToAU binnen en kunnen spelen (was zaterdag al binnen maar er was een of andere LS meeting die ik even moest crashen :P) heb nu alle drie de jobs unlocked en ben PSC + Halvung Staging point en heb ik meteen m'n eerste beseiged gedaan :P grappig om als blm per nuke gemiddeld 50 damage te doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
deTwisj schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:29:
Sinds Zondag ook ToAU binnen en kunnen spelen (was zaterdag al binnen maar er was een of andere LS meeting die ik even moest crashen :P) heb nu alle drie de jobs unlocked en ben PSC + Halvung Staging point en heb ik meteen m'n eerste beseiged gedaan :P grappig om als blm per nuke gemiddeld 50 damage te doen :D.
Gaat ie nog mooi voor me uit ook nog. Lekker is dat zeg. :P

Hee gast, zo snel mogelijk die Bastok/Lastok/Lolstok missies doen. Ik wil die aketons en vlag hebben. We staan voor de verandering eens een keer eerste, ghehe.

Heb maar iets van 5 aketons nodig. 2 voor mijn mains, 3 voor bastok mules. En dan hou ik nog minstens 100k cp over ben ik bang, misschien zelfs meer.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:29:
De foto's van de ls-meet komen ook zo langzamerhand op SnR te staan nu, en Doetje heeft een apart topicje gemaakt met daarbij de ingame namen bij de koppies :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:09:
[...]

De foto's van de ls-meet komen ook zo langzamerhand op SnR te staan nu, en Doetje heeft een apart topicje gemaakt met daarbij de ingame namen bij de koppies :)
Gave meet, voor herhaling vatbaar in mijn ogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Neelon schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:25:
[...]

Gave meet, voor herhaling vatbaar in mijn ogen. :P
Ook al vond je van niet, we doen et toch wel weer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hmzz heb gister de Crawlers nest map quest gedaan... Damn wat duurt dat lang.. Ik ging gelukkig samen met een WHM van de LS zodat we iedere keer naar een Crag konden en daar een chocobo konden pakken. 16/17 clay tablets gedaan want de 17de die had gate breaches nodig en dat lukt niet met zijn 2en.

Verder de summoner job geunlocked.. ongeveer 1 uur lopen hakken op leeches voor de ruby dropte maar omdat we zoveel gebieden gingen zien was het het wel waard omdat eerst gedaan te hebben.

En omdat we ook ice als weer type moesten zijn waren we bij Vahzl teleport en daar heb ik dus gelijk maar even het crystal meegepakt :)

Al met al veel gedaan alleen niet erg gelevelled wat ik eigenlijk ook nog wilde doen.

whm trouwens wel al 21 :), heb alleen whm eens gesubbed op mijn thf om te zien hoeveel mp ik nou had en 103 mp is dan niet erg veel :(. Maar genoeg voor sneak/ invis een paar keer gelukkig waar ik whm nou eenmaal voor aan het lvlen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181820

Super om dit allemaal te lezen, ben ik al die tijd bezig geweest om een dutch ls/static te bouwen......bijna nergens dutchies te vinden.....zitten jullie gewoon allemaal hier...wooot..XD.

Ik ben Chandallen van Fenrir en zit met een klein clubje euro/dutch in een HK ls waar we ongeveer de helft van de events kunnen meemaken. Is wel fun, maar ik las dat jullie ergens een volle dutch/belgie ls hebben, dat is awesome....ze zouden dat world-changing 2x per jaar moeten introduceren.

Ben nu beastmaster en bluemage naast elkaar aan het lvl'en beide rond de 45 nu en ga proberen mijn rng 60 ook naar 75 te krijgen. 3x per week 1 lvl per job, hahaha eens kijken hoever ik ga komen..XD.
Dan haal ik 1x per week mijn pld 75 of ninja 75 van stal om wat events/gods te doen of te helpen HNM te claimen.

Mijn broer heeft nog een smn75 en blm75, mijn vriendin heeft haar rdm75 whm 75 gedelete, maar is toch weer begonnen...XD....wat bedoel je t'is verslavend. Heb ook nog engelse vriend waar ik zo nu en dan mee craft ( blacksmith 100), heb 1x haubey +1 gemaakt, nog voor 28mil kunnen verkopen..woooot...was wel een jaar geleden of zo, maar staat nog steeds in de AH records.

Ben een jaartje mede ldr geweest van een TheUntouchables, zijn toen uitelkaar gegaan vanwege teveel NA versus Euro tijden. Heb toen mijn aandeel van de farmruns mogen houden en zit nog steeds met 9 godstones en 2x full kirin pops.......we doen nog steeds elke week kirin met de ls, maar wil deze bewaren mocht ik nog ooit goeie euro/dutch ls vinden/maken.

Ok dat was het wel ff, dit is wel leuk zal ook wel wat van mijn activiteiten+photo's posten.

Leuk om jullie te ontmoeten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Gisteren rank 9 Bastok gehaald, en als het goed is nog rank 10 deze week.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_071206_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_071206_03.jpg

Ook even een Ninja geholpen met zijn monk AF3 quest.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_071206_04.jpg

Fun times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
/welcome Chandie ^^

De NL/BE shell zit op Ragnarok, maar het is geen HNM/Sky-ls maar een social LS met activiteiten :)
Wel hebben we een Euro-HNM/Sky-LS genaamd Iratus met fijne event-tijden (meestal van 1900/2000h tot 2400h).

Maar goed, dat is dus Dramarok, de anderen hier van andere servers zullen ook wel zoiets hebben gok ik.

Gisteren met Iratus BBQ-Ring gedaan, zo'n Dodomeki (millioneye) als pet blijft humor hehe. Halverwege ben ik vervangen door een andere dd'r (waren met teveel man, en dan ga je een beetje schuiven zodat iedereen aan de beurt komt) en dat kwam me eigenlijk heel goed uit aangezien die gang rondom BBQ ideaal is voor een Bst om lol te gaan trappen.
Heb gedurende de rest van het event dus vrolijk rond zitten huppelen en beestjes zitten meppen en onderwijl nog wat triggeritems en keys kunnen verzamelen (naast een leuke hoeveelheid exp).
Geslaagde avond al met al dus :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177557

Gezellig wat Impjes zitten barbecuen voor wat merits

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/ahturhgan/impfusion.jpg

om daarna dingen te krijgen zoals:

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/levels/limitchain67.jpg

En dan moest ik voor iemand nog effe een bloempje craften,
toeval wil toch zeker dat het een HQ is zeker - lucky taru - :)

Afbeeldingslocatie: http://www.daverline.com/ffxi/weblog/images/items/galacorsage.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Vanavond Beaucedine nog een keer gecleard (hopelijk de laatste keer voor een tijdje). Drops waren redelijk goed, MNKx2, RDM, BST, BLM, NIN, PLD. :)

Ik heb diezelfde MNK AF3 NM vorige week ook getankd, ding heeft *te* veel hp. :p

Ik zit op Phoenix, er zijn enkele voornamelijk europese social linkshells, een EU dynamis shell, en een EU HNM shell, waar ik in zit, samen met een half dozijn nederlanders en een viertal belgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105654

Hey Chandallen, jij ook hier. :o

Lavena van Fenrir, we hebben wel eens meer dan één keer gesproken met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
En eindelijk (na 2,5 jaar ofzo), Rank 10 in m'n start stad.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_071406_01.jpg

En een nieuwe bril. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_071406_06.jpg

Goede avond geweest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eindelijk die spell gekregen van die Antlions in Attowa, van al mijn blue-mage spells is Mandibular Bite wel degene waar ik meer dan 4 uur :'( mee bezig ben geweest om te krijgen. Gelijk daarna Beastmaster AF1 gedaan met mijn bst buddy, best wel leuke axe.

Heb ook nog ff blu/thf gedaan, SA Sickle Slash en SA Mandibular Bite kunnen af en toe 350 dmg 8) doen op een it++, is wel weer kwel om een beetje dmg te doen na al die tijd tank te zijn geweest. Was lvl 47 geworden en we kunnen nu ook Gheist Wall doen, dat is dispel....woooot, hoeven we niet meer op brd's of rdm's te wachten. Nu maar wachten op de Artifact armor voor blu. _/-\o_

Heyyy Lavena, hoe is het me jou, tijd niet gezien.

Wat voor jobs hebben jullie allemaal? Ik zag al een bst 75 geloof ik....tell me all i need to knowww. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
OK,

op Kat: 75WHM, 75BLM, 67RDM, 66PLD, 42WAR, rest 37 of lager.

op Megami: 75BLM, 40WHM, 37RDM, 37BRD en de rest 1 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Poekie ( Ragnarok) : Bst75 en dan nog wat jobs rond de 37 en lager :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Rithridan Mithra rank 10 Bastok: THF75, BLM75, RNG66, WHM40, rest 37 of lager :P
Ryosuke Hume/M rank 10 Bastok : RDM75, BRD74, SMN69, rest 37 of lager :P

Beide op Gilgamesh, net als Katsuoy en Megamichan.

[ Voor 10% gewijzigd door deTwisj op 14-07-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Screenshotje van een deel van de Iratus-shell bij Bombqueen run, met dank aan Nech en Kageo voor het nemen en bewerken ervan ^^

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/68/188879871_cd1270a2fd_o.jpg

:D

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Baha (Phoenix) : Rank 10 Windurst, THF 75, BRD 75, NIN 44, rest 37 of lager.

Mooie pic Poekie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Sixkiller (Cerberus) : Rank 10 San'dOria, WHM75, THF40, rest tussen 15 en 37
momenteel full attack op BST, maar hang een beetje vast op level 30

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
mijn jobs:

Ifrit : Rank 5 Sandy - thf 50 / nin 27 / war 25 / whm 25 / drg 20 / blm 17 / rng 13

maar pas begonnen met FFXI toen het op de xbox360 uitkwam. Dus ben best tevreden :)

Ga dus nu mijn nin en war naar 30 lvlen zodat mijn thf naar 60 kan.. heb lb1 gedaan maar nog niet AF2 :(

Uiteindelijke doel:

thf 75 / drg 75 / sterke melee job zoals sam of drk naar 75 - nin37 / war37 / whm37

ohw en bst naar 40 ofzo voor de bcnm's maar bst is momenteel maar lvl 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87030

Egosuma op siren rank 6 bastok : thf57 / nin 37 / war 31 / pld 32 / whm 41 / blm 41
Nu bezig met bst levelen, pas lvl 27. Nog even doorbijten tot <leave>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:35:
Uiteindelijke doel:

thf 75 / drg 75 / sterke melee job zoals sam of drk naar 75 - nin37 / war37 / whm37
Dat je THF niet als een sterke DD beoordeelt, tot daartoe, maar als je over sterke melee jobs spreekt : praat dan over WAR, NIN of MNK pls. :p
Alles op WAR, MNK en NIN is ongeveer gelijk (met uitschieters naar onder en boven), maar die drie zijn ontegensprekelijk de drie beste melee DD's in FFXI. :)

Wil daarmee niet zeggen dat je de anderen niet moet spelen, ik speel ook THF omdat ik het leuk vind, en DRK ziet er me ook meer entertainend uit dan MNK. Niks beters dan mensen hun woorden te doen opeten, als 'underdog' zijnde. :p
Nieuwe member in LS (SAM 75 en NIN 75) zocht members voor merit points, en vroeg "any NIN MNK WAR BRD RDM want to meripo?". Ik ben toen meegegaan en stond als THF niet laatste tegenover twee NIN's.

Sorry voor de nogal negatieve, zagerige toon van de post, ik verveel me steendood, ik wil je niet ontmoedigen of de les spellen, meer uhm.. je doel/maatstaf een beetje verruimen. Misschien is het eerder vertellen wat er nog gaat komen, van 15-60-ish is THF volgens mij onklopbaar, na 60 treden WAR/MNK/NIN normaal gezien op het voorplan. :)

Jammer dat je niet op Phoenix zit trouwens, ik wil al tijden een collega THF helpen met zijn AF/genkai, zoals ik ook ooit geholpen ben. Een deftige solo'er op 75 kan de gustaberg en de sauromugue NM wel voor je klaren, je hebt normaal niet zoveel hulp nodig. AF3 NM in garlaige is wel iets moeilijker, maar ook nog doenbaar met een standaar party als hulp.
Veel succes allesinds. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Baha op 14-07-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:50:
Screenshotje van een deel van de Iratus-shell bij Bombqueen run, met dank aan Nech en Kageo voor het nemen en bewerken ervan ^^

[afbeelding]

:D
Caedes heeft ogen om in te verdrinken. *kuch*

Lachuh pic Poekie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Caedes is een van de leiders van de shell ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Baha schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:39:
[...]

Dat je THF niet als een sterke DD beoordeelt, tot daartoe, maar als je over sterke melee jobs spreekt : praat dan over WAR, NIN of MNK pls. :p
Alles op WAR, MNK en NIN is ongeveer gelijk (met uitschieters naar onder en boven), maar die drie zijn ontegensprekelijk de drie beste melee DD's in FFXI. :)

Wil daarmee niet zeggen dat je de anderen niet moet spelen, ik speel ook THF omdat ik het leuk vind, en DRK ziet er me ook meer entertainend uit dan MNK. Niks beters dan mensen hun woorden te doen opeten, als 'underdog' zijnde. :p
Nieuwe member in LS (SAM 75 en NIN 75) zocht members voor merit points, en vroeg "any NIN MNK WAR BRD RDM want to meripo?". Ik ben toen meegegaan en stond als THF niet laatste tegenover twee NIN's.

Sorry voor de nogal negatieve, zagerige toon van de post, ik verveel me steendood, ik wil je niet ontmoedigen of de les spellen, meer uhm.. je doel/maatstaf een beetje verruimen. Misschien is het eerder vertellen wat er nog gaat komen, van 15-60-ish is THF volgens mij onklopbaar, na 60 treden WAR/MNK/NIN normaal gezien op het voorplan. :)

Jammer dat je niet op Phoenix zit trouwens, ik wil al tijden een collega THF helpen met zijn AF/genkai, zoals ik ook ooit geholpen ben. Een deftige solo'er op 75 kan de gustaberg en de sauromugue NM wel voor je klaren, je hebt normaal niet zoveel hulp nodig. AF3 NM in garlaige is wel iets moeilijker, maar ook nog doenbaar met een standaar party als hulp.
Veel succes allesinds. :)
uhm thf is op een bepaald moment best sterk :) Maar dat komt wel door de special attacks en niet de base dmg...

Sam heb ik op lvl 56 in een party 1600 dmg horen doen met een WS.. daarom zeg ik dat die mega DD is..
Mnk heb ik tot lvl 50 wel in parties gehad maar doen tot dat moment gewoon steady maar weinig bijzondere dmg..
War wordt nog steeds als tank gebruikt op lvl 50 -> die zijn defence build en niet DD.
Nin is uiteraard ook nog altijd tank -> meest geliefde samen met pld omdat ze minder healing vereisen -> maar ook niet echt een DD moet ik zeggen.
Drk zegt iedereen van DD te zijn maar kom je weinig tegen.. Geen idee wat die op zeg 40-50 aan dmg doen...

Verder zijn mages eigenlijk niets voor mij.. wilde whm op 25 hebben voor sneak / invis en blm voor warp.. beide doelen gehaald. Ik ben elvaan dus mp is ontzettend shitty om het maar even voorzichtig uit te drukken...

Thf naar 75 is wel goed te doen denk ik :) en leuk ook.. al is het steeds moeilijker om te verzinnen waar nu weer te farmen... want alles wat ik in het verleden gefarmed heb ik ongeveer 25% in prijs gedaald :? -> slime oil van 40k naar 28k // silk thread van 40k naar 30k.
En ik moet wel weer farmen om beetje goede equipment te kopen en weiger aan RMT te doen.
Goobblue farmen voor tree cutlings is een optie al zijn die er te weinig en de droprate uber laag.. denk dat ik 2 cutlings op 25 goobblues heb gehaald :( -> Prijs van een stack is wel 180k :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
um.. ik kan over DD niet veel zeggen (behalve dat een WAR wel degelijk een goede DD is en echt niet puur defense based)

maar over elvaan mages. Je hebt als whm misschien wat minder mp (niets spanneds echter) maar wel een super mnd! zeker met hoger level cure spells levert je dat goede winst op. Daarnaast is je defense en strength heel wat beter als een taru en die komt echt wel van pas, zeker als je wat hoger level bent en al helemaal als je level 70+ bent.
MP is echt geen beperking voor elvaan, tenzij je BLM bent, dan heb je hard te werken aan je +INT en nog altijd geen MP probleem imo

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:12:
[...]
uhm thf is op een bepaald moment best sterk :) Maar dat komt wel door de special attacks en niet de base dmg...
THF slaat snel en crit veel, wat (tot op zekere hoogte) de base damage van daggers goedmaakt.
Sam heb ik op lvl 56 in een party 1600 dmg horen doen met een WS.. daarom zeg ik dat die mega DD is..
No way, tenzij het op een geberserkte of too weak mob was, of met SAWS en 300tp. Allesinds niet herhaaldelijk op normale xp mobs, SAM/THF op 60+ kan makkelijk 1k+ WS's eruit gooien, THF sub is niet *noodzakelijk* maar helpt wel.
Mnk heb ik tot lvl 50 wel in parties gehad maar doen tot dat moment gewoon steady maar weinig bijzondere dmg..
Ze slaan snel (en steeds sneller naarmate hun level hoger wordt, door martial arts upgrades), hebben kick attacks om attack rounds te boosten, en deftige weaponskills. De damage van MNK (en dual wielders) zit hem in de DoT, die 150 scythe hit van een DRK trekt altijd wel 'ooh's, maar op die tijd heeft een MNK 2 attack rounds gehad, met 4 vuistslagen voor 35 damage, en een kick voor 50, en dat zie je niet zomaar. (parser is hiervoor het beste)
War wordt nog steeds als tank gebruikt op lvl 50 -> die zijn defence build en niet DD.
Warrior wordt op een gegeven moment niet meer gebruikt als tank, WAR/NIN axe/axe of axe/sword en rampage spam, op lagere levels wil WAR/THF SA sturmwind of raging rush ook nog wel respectabel zijn. Vanaf 55 zou je normaal iets meer warriors zien geinvite worden als DD (dan krijgen ze rampage). Ik vind het trouwens wel interessant dat op Ifrit je op 50 nog een WAR hebt zien tanken, ik heb sinds de jungles bijna geen maintankende WAR meer gezien, alhoewel ze het op eender welk level nog wel deftig zouden kunnen. :)
Nin is uiteraard ook nog altijd tank -> meest geliefde samen met pld omdat ze minder healing vereisen -> maar ook niet echt een DD moet ik zeggen.
Slaan snel, maar komen pas echt tot hun recht op 60+ met Blade: Jin, als je op VT mobs levels kan een NIN makkelijk DD gear aandoen ipv full evasion en AGI gear (een PLD kan dan trouwens ook makkelijk wat DD gear aandoen). Op 40-50 zullen ze nog in evasion/AGI zitten, dan willen mensen nog voornamelijk tegen hoge IT's vechten, dan zie je ze idd niet als DD. :)
Drk zegt iedereen van DD te zijn maar kom je weinig tegen.. Geen idee wat die op zeg 40-50 aan dmg doen...
Komt ook voornamelijk tot zijn recht vanaf level 60; tot dan zijn scythe en greatsword WS's semi zwak, en kan een DRK bijna beter een gaxe gebruiken voor sturmwind. Guillotine (Scythe, 60) is wel heel goed (maar geloof de overdreven SATA Guillotine voor 1500 damage fabeltjes niet, guillotine stackt niet eens deftig met SATA ;p) Vanaf 66 hebben ze toegang tot spinning slash, heel goed gswd weaponskill dat mooi stackt met SATA om light te closen (net als de shark bite die THF ook op 66 krijgt). Vorpal Scythe is op jouw level trouwens een goeie distortion opener, handig als je er eentje zoekt voor pt. :)
En ik moet wel weer farmen om beetje goede equipment te kopen en weiger aan RMT te doen.
Goobblue farmen voor tree cutlings is een optie al zijn die er te weinig en de droprate uber laag.. denk dat ik 2 cutlings op 25 goobblues heb gehaald :( -> Prijs van een stack is wel 180k :D
Wild onions icm met bat wings in horutoto kunnen leuk zijn, daar heb ik wat gezeten vroegah (bats oneshotten met boomerang, goblin thugs voor onions), cockatrice meat in sauromugue, rams in kontshtat/la theine (leathercraft en bonecraft op een level of 30 helpen om de unstackables te processen, /rng helpt om de rams te vinden). Voor de rest kan ik me niet zo direct iets bedenken dat je kan farmen, is al ff geleden dat ik zelf nog ben gaan farmen. Moet zelf ook nog steeds eens geld bij mekaar halen, ik teer al tijden op random dingen als ENM en wat craften hier en daar, moet voor mezelf ook eens terug een vaste inkomstenbron zoeken. Heb wel genoeg om food, oils, ammo en ninja tools te kopen, maar heb geen geld om permanentere dingen te kopen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Baha op 14-07-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Lord_T schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:12:
[...]

Hij had het ook over lvl75 jobs, niet alleen 40-50

anyway:
SAM 1600 damage op 56? Hoe vaak doet ie dat? Kan me niet voorstellen dat too weak vechten goed voor je exp is. Inderdaad, 1600 damage op 56 neem ik met een korreltje zout, een hele grote.
[/sarcasm]

WAR tank op lvl50? Ik pass ervoor en de meeste WAR's ook, tenzij je duo WAR/NIN hebt. Anders is je exp echt bagger.

MNK gaat nooit bijzondere damage doen. Damage over Time is hier het toverwoord. Reden dat Monk op 75 bijna overal NIN subben... hate problemen.

NIN op 70+ is een zeer goede damage dealer, tot die tijd zijn ze tank/debuffer.

Ohja, mijn main job: MNK75, maar dat was vast al wel duidelijk uit het bovenstaande ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Een goede moneymaker en al op zeer lage levels toe te passen is gewoon Saruta inrennen met iets ranged* (boomerang of spell) en dan crawlers gaan oneshotten voor hun zijde.

*ranged omdat je dan niet steeds naar het mormel toe moet lopen en dus wat sneller kan zijn als die idioot die er met een mes achteraan rent ;P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Poekie McPurrr schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:43:
Een goede moneymaker en al op zeer lage levels toe te passen is gewoon Saruta inrennen met iets ranged* (boomerang of spell) en dan crawlers gaan oneshotten voor hun zijde.

*ranged omdat je dan niet steeds naar het mormel toe moet lopen en dus wat sneller kan zijn als die idioot die er met een mes achteraan rent ;P
rofl :) ... heb marksmanship capped op mijn 50 thf.. maar kan dan als goedkoopste bolts alleen venom bolts gebruiken.. misschien dus maar als war dat doen :P en dan de 5 gil bolts gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Lord_T schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:45:
[...]

rofl :) ... heb marksmanship capped op mijn 50 thf.. maar kan dan als goedkoopste bolts alleen venom bolts gebruiken.. misschien dus maar als war dat doen :P en dan de 5 gil bolts gebruiken :P
Koop gewoon boemerang, kost niks en je raakt ook geen gil kwijt aan pijltjes

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
GRRRRRRR, echt zo typisch dat 7 uit de 8 keer dat je een item chest in Temenos East pakt dat je die irritante "Mystic Avatar" krijgt ipv items >.< we kunnen makkelijk 20+ coins halen als we eens niet 5 minuten lang bezig zijn met het afmaken van avatars. Is bijna net zo irritant als dat er bijna altijd een restore chest na de eerste of tweede kill popt. juist precies 1 van de 4 chests die je NIET wilt hebben.

Kleine background info: Temenos East (Limbus) heeft op elk niveau 4 elementals waarbij elke elemental na zijn dood 1 uit 4 chests kan droppen, 1 restore, 1 time en 2 items waarvan 1 de echte en 1 bevat een "Mystic Avatar" inclusief avatar instadeath 2h. Wij willen natuurlijk item chest omdat we voor coins gaan... natuurlijk is de 50% kans dat je de goede hebt eerder 10% .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 23:48
yaaaaaay, terug van vakantie!! veel gebeurt? vast niet.

heb nu veel nieuw spul. maak nog wel een foto van mijn bureau nu(veel acc. voor mijn comp)
en ik heb nu een kei sgattig hondje( een pekineesje) hij is 7 weken oud, en zo sgattig^^. maar daar ook nog wel een foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 01:40:
GRRRRRRR, echt zo typisch dat 7 uit de 8 keer dat je een item chest in Temenos East pakt dat je die irritante "Mystic Avatar" krijgt ipv items >.< we kunnen makkelijk 20+ coins halen als we eens niet 5 minuten lang bezig zijn met het afmaken van avatars. Is bijna net zo irritant als dat er bijna altijd een restore chest na de eerste of tweede kill popt. juist precies 1 van de 4 chests die je NIET wilt hebben.

Kleine background info: Temenos East (Limbus) heeft op elk niveau 4 elementals waarbij elke elemental na zijn dood 1 uit 4 chests kan droppen, 1 restore, 1 time en 2 items waarvan 1 de echte en 1 bevat een "Mystic Avatar" inclusief avatar instadeath 2h. Wij willen natuurlijk item chest omdat we voor coins gaan... natuurlijk is de 50% kans dat je de goede hebt eerder 10% .....
Als ik het me goed herrinner kan je na de fake chest nog steeds de gewone nemen? Ben je wat tijd kwijt, maar heb je wel 2 coins ofzo. (Ik had ook maar één keer op al die floors de goeie chest :P)
Ik denk trouwens dat we op bijna elke floor item/avatar/time/restore kregen, maar dat kan ik me misschien inbeelden.
Hopelijk heb je TH2 bij, maakt heel veel verschil uit voor coins en chest drops, volgens mijn ervaring.

Vanavond ook limbus doen, ik hoop dat we een SE chip kunnen halen om nog eens omega te doen, ik wil homam body (of als troostprijs gloves) wel een keertje halen. :X
Een van mn beste vrienden is gestopt, onze leader stopt en gaat WoW spelen, nog een sloot aan mensen staat op half actief, wordt een beetje leeg in de LS zo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Baha schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:18:
[...]

Als ik het me goed herrinner kan je na de fake chest nog steeds de gewone nemen? Ben je wat tijd kwijt, maar heb je wel 2 coins ofzo. (Ik had ook maar één keer op al die floors de goeie chest :P)
Ik denk trouwens dat we op bijna elke floor item/avatar/time/restore kregen, maar dat kan ik me misschien inbeelden.
Hopelijk heb je TH2 bij, maakt heel veel verschil uit voor coins en chest drops, volgens mijn ervaring.

Vanavond ook limbus doen, ik hoop dat we een SE chip kunnen halen om nog eens omega te doen, ik wil homam body (of als troostprijs gloves) wel een keertje halen. :X
Een van mn beste vrienden is gestopt, onze leader stopt en gaat WoW spelen, nog een sloot aan mensen staat op half actief, wordt een beetje leeg in de LS zo. :(
Klopt, alleen in Limbus sta je nogal onder tijdsdruk (we spelen maar met 3 blm's en 1 rdm) en dus willen wij natuurlijk in 1 keer de goede item chest omdat het anders tijd kost en potentieel 2h instadeath op ons dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
vraagje, hoelang duurt het om ongeveer bij jullie lvl's van nu te komen? ik moet nu beginnen, en vraag me af of het lang duurd voordat ik wel gerespecteerd wordt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
slayeer schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:02:
vraagje, hoelang duurt het om ongeveer bij jullie lvl's van nu te komen? ik moet nu beginnen, en vraag me af of het lang duurd voordat ik wel gerespecteerd wordt :|
Respect heeft echt 0 komma 0 met levels te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Neelon schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:14:
[...]

Respect heeft echt 0 komma 0 met levels te maken. :)
maar hoe krijg dan respect van anderre mensen, als niemand je kent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
slayeer schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:34:
[...]

maar hoe krijg dan respect van anderre mensen, als niemand je kent :P
Gewoon je job zo goed als mogelijk doen werkt het beste. Als je je daarbij geen uber-gear kan veroorloven is dat geen schande, iedereen is ooit begonnen en ze beseffen heus wel dat je als starter niet direct de juiste gear kan kopen.

Als je je job goed doet en je je ook nog eens sociaal opstelt in een pt (beetje praten etc) dan is de kans groot dat je een invite krijgt tot een linkshell.
Mocht zo'n invite uitblijven dan kan je natuurlijk ook zelf eens polsen in je pt of er een plekje vrij is voor een beginnende speler.
Een simpele social-ls (af en toe een eventje, maar meest word er gebabbelt) is al een goed begin. Je komt dan vrij snel veel te weten over FFxi plus je kan bouwen aan je social-skills en aldoende respect vergaren van je mede-spelers.

Oh ja, als je in een LS komt, vraag ze dan niet meteen het hemd van het lijf, niets is irritanter als een nieuw lid dat continue vragen stelt. Ga ook niet direct om hulp bedelen, veel quests kun je solo doen en heb je helemaal geen high-level hulp bij nodig. Krijg je toch hulp van een highlevel schroom dan niet om te vragen of je actief mee mag doen ipv een beetje bij de zone te gaan rondhangen tot het veilig is. Je hulp wat voedsel of drinks toeschuiven scoort ook goed (meesten zullen het weigeren, maar goodwill is zo makkelijk gekweekt).

Edit: ga ook niet direct (of liever nooit) de betweter uithangen of andere leden uit de ls te dissen omdat anderen dat ook doen. de meesten uit je shell kennen elkaar al langer en weten hoever ze kunnen gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Poekie McPurrr op 15-07-2006 18:47 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ok even wat ontzettende n00b vragen:

1) hoe verhouden de verschillende melee stats zich tot elkaar...

AGI / DEX / Attack / Accuracy <- deze 4 hebben alle 4 een positieve invloed op mijn thf en war en nin natuurlijk, maar ik zou willen weten wat precies wat als gevolg heeft..
Dus bijvoorbeeld:
Agi - is meer crits -> % ? hoeveel meer crit? Hoe verhouden die formules zich?

2e vraag:
Ik moet blijkbaar promy runs gaan doen (ohw? ). Volgens wat mensen van mijn LS. Maar kon op allakhazam alleen de map vinden / de mobs en de quests daar en niet de vereiste quest om het te unlocken... neem ten minste aan dat het geunlocked moet worden?

3e vraag:
Is het het waard om bst te lvlen en die voor de bcnm 20 te gebruiken? -> was er in ieder geval 1 die bst kon soloen.

4e vraag:
Is het mogelijk om beastmen seals te farmen? -> had een LS member met 300 seals die 4x een bcnm50 deed (met die chests), hij had 2x mimic, 1x roguering+raise2 , 1x een 100k ring = totaal 600k ruim.. Nou heb ik alleen maar 130 seals ofzo.. en ik zou ooit nog eens die emperor hairpin willen krijgen.. -> betekent dat ik paar runs op die bcnm zou moeten doen -> maar kom je daar tot je recht als thf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Emperor hairpin is gratis, net als leaping boots. In plaats van die bcnm te doen of er gil aan uit te geven kun je namelijk ook gewoon de nm in Valkurm en Gustaberg gaan meppen. Je krijgt dan de ra/ex versie van de hairpin/boots.
Nadeel is wel dat je 'm zal moeten campen maar de competitie valt wel mee tegenwoordig, voordeel is dat je jezelf een bak gil uitspaart.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Poekie McPurrr schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:43:
Emperor hairpin is gratis, net als leaping boots. In plaats van die bcnm te doen of er gil aan uit te geven kun je namelijk ook gewoon de nm in Valkurm en Gustaberg gaan meppen. Je krijgt dan de ra/ex versie van de hairpin/boots.
Nadeel is wel dat je 'm zal moeten campen maar de competitie valt wel mee tegenwoordig, voordeel is dat je jezelf een bak gil uitspaart.
ik heb 1x gecamped, en 9x gechecked op campers.. altijd minimaal 2 campers :(
die keer dat ik VE campte waren er 2 65+ mensen die claim hadden :( en drop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:22:
ok even wat ontzettende n00b vragen:

1) hoe verhouden de verschillende melee stats zich tot elkaar...

AGI / DEX / Attack / Accuracy <- deze 4 hebben alle 4 een positieve invloed op mijn thf en war en nin natuurlijk, maar ik zou willen weten wat precies wat als gevolg heeft..
Dus bijvoorbeeld:
Agi - is meer crits -> % ? hoeveel meer crit? Hoe verhouden die formules zich?
AGI moet je *niet* aanhebben als je tp bouwt (switch drone earrings uit voor beetle/tortoise/spike earrings voor extra attack) AGI heeft invloed op : parry, evasion en shield procs (dus hoeveel die 'afgaan'), ranged accuracy (2 AGI ~= 1racc, het klopt niet helemaal, maar is een goeie ruwe guideline) en ook nog hoeveel de enemy op jou crit. Voor THF (main) heeft het een effect op hoeveel damage trick attack doet, dus Drone earrings en AF pants zijn wel goed om te gebruiken voor SATA.

DEX is meer crits (maar je moet echt 12 of 15 DEX aan doen om 1% crit erbij te krijgen volgens mijn ervaring) en accuracy (ook 2 DEX ~= 1 acc, ruwgezegd en niet helemaal correct). DEX is ook de modifier voor sneak attack (THF main onry, voor /THF is SA gewoon een crit), en het helpt ook bij de latere weaponskills van THF (dancing edge, shark bite en evisceration)

Accuracy is, heel simpel, hoeveel je raakt, een van, zo niet dé belangrijkste melee stat. Life belt, sniper/venerer/woodsman (woodsman/venerer combo is goedkoopste waarschijnlijk), battle gloves zijn de simpelste opties ervoor. Als je een mob als 'low evasion' can checken kan je normaal wat accuracy gear switchen om iets harder te slaan (dmv attack food/gear), veel pt's gaan op IT++ levellen, wat een hel is om te raken, maar op VT's heb je meer opties. Voor THF is een goeie guideline ook : kan je je SC partner comfortabel bijhouden? (meestal makkelijk)

STR/attack : 2 STR = 1 attack (dit kan je zien in je equipment scherm) ; ze beïnvloeden allebei hoe hard je hit, maar op hun eigen manier. STR verhoogt je potentiël (STR 48 : potentiële hit van 10-20 ; STR 50 : potentiële hit van 15-25), attack zorgt ervoor dat je vaker in de hogere regionen van je potentiël hit (met 200 atk 50%-50% 10-20, met 250 atk 30%-70% 10-20). Focus voornamelijk op attack, STR biedt weinig hulp bij tpbouw omdat je het (nog) niet in grote aantallen kan krijgen als THF, attack wel. Het helpt ook bij veel WS's, maar dit gaat voornamelijk op voor andere jobs dan THF.
2e vraag:
Ik moet blijkbaar promy runs gaan doen (ohw? ). Volgens wat mensen van mijn LS. Maar kon op allakhazam alleen de map vinden / de mobs en de quests daar en niet de vereiste quest om het te unlocken... neem ten minste aan dat het geunlocked moet worden?
http://promathia.runtimerepairs.com/Missions/1-1.html
Hoop dat het je helpt, is een hele goeie CoP guide, de auteur overdrijft soms de moeilijkheid wel, veel succes. :)
3e vraag:
Is het het waard om bst te lvlen en die voor de bcnm 20 te gebruiken? -> was er in ieder geval 1 die bst kon soloen.
SMN kan er ook een aantal solo'en, en charmed trio is makkelijk te doen als 3 NIN 20's (mannequin hands droppen gegarandeerd, maar moet je wel bazaaren). Als je BST een beetje leuk vind doe je maar gerust, maar als je dik tegen je zin BST gaat levellen, njah. :)
THF/RNG is goed in bcnm 30 tegen de crawler in balga's dais, goed in de BCNM 40 worm's turn, en vast nog een aantal waar ik zo meteen niet kan opkomen. THF/RNG is ook heeeeeel handig voor promyvions.
4e vraag:
Is het mogelijk om beastmen seals te farmen? -> had een LS member met 300 seals die 4x een bcnm50 deed (met die chests), hij had 2x mimic, 1x roguering+raise2 , 1x een 100k ring = totaal 600k ruim.. Nou heb ik alleen maar 130 seals ofzo.. en ik zou ooit nog eens die emperor hairpin willen krijgen.. -> betekent dat ik paar runs op die bcnm zou moeten doen -> maar kom je daar tot je recht als thf?
Die bcnm50 is een pure roulette, en ook een dikke verspilling van seals in mijn ogen. Blijf gewoon je seals bijhouden en je zal vast wel een keer mee kunnen gaan bcnm'en. Seals kan je op jouw level nog niet echt farmen, je moet gewoon de simpelste EP mobs zoeken die je kan vinden (vaak crabs) en die afmaken, op jouw level is het probleem dat je nog niet zo snel kan killen, en dat je nog geen utsusemi ni hebt. Gewoon andere jobs levellen is een goeie manier om seals te krijgen, van 1-10 heb je wel een 10-20tal seals zonder moeite te doen. BST krijgt trouwens heel veel seals omdat ze bijna altijd solo'en. :)

Hopelijk helpt het wat. :)
slayeer schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:34:
[...]maar hoe krijg dan respect van anderre mensen, als niemand je kent :P
In pt : doe je job goed, klaag niet te veel gebruik geen irritante message in partychat voor ALLES wat je doet :X en lul wat gezellig mee als er gekletst wordt. Zo krijg je vaak wel aanbiedingen om mee te gaan met bepaalde missies, invites voor linkshells/statics en gewone complimentjes.
In ls : veel praten (maar niet overdrijven ;p), help mensen met lagere missies en quests als je je verveelt, bied zo nu en dan eens aan om iets voor je ls te craften, etc etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Lord_T schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:52:
[...]

ik heb 1x gecamped, en 9x gechecked op campers.. altijd minimaal 2 campers :(
die keer dat ik VE campte waren er 2 65+ mensen die claim hadden :( en drop :(
Dus? Dit spel is geen WoW ofzo waarbij alles je aan komt waaien he ;P Beetje moeite doen voor iets is ook wel eens leuk, plus je bouwt weerstand op tegen tegenslag en dat laatste zal je nog genoeg meemaken in FFxi.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Eh, toen ik mijn emperor hairpin (cadeautje van RNG vriend die stopte) inruilde voor empress stond er 5 man te campen naast mij. Ik lag half in slaap maar hij popte recht voor me, ik vokete en won claim simpel, had drop en kon weer wegwandelen. :)

Moet gewoon geluk hebben dat hij op de goeie plek popt, en als je volhoudt komt dat er zoiezo van.
Ik zou nog steeds mijn leaping boots een keer meoten vervangen door bounding boots, maar ben er echt te lui voor zo onderhand, lizzy vind ik irritanter om te campen dan VE. ^^;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177557

Baha schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:30:
Moet gewoon geluk hebben dat hij op de goeie plek popt, en als je volhoudt komt dat er zoiezo van.
Baha heeft 100% gelijk wat betreft VE en Lizzy,
maar voor Argus (Peacock), King Arthro (Speedbelt) en Kraken, heb ik ten zeerste mijn twijfels
of die sowieso, redelijk snel komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 177557 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:59:
[...]

Baha heeft 100% gelijk wat betreft VE en Lizzy,
maar voor Argus (Peacock), King Arthro (Speedbelt) en Kraken, heb ik ten zeerste mijn twijfels
of die sowieso, redelijk snel komt :p
Argus -> BCNM40 Under Observation
Rat Bastard of a Crab -> Swift Belt, iets minder haste, veel sneller en makkelijker te halen. Whups, King Arthro dus. ^_^
Kraken -> Zie geen echt praktisch nut voor dat ding behalve skillen van club, behalve dan in uitzonderings-situaties, zoals drk/nin met dat ding 2houren op iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baha schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:30:
Eh, toen ik mijn emperor hairpin (cadeautje van RNG vriend die stopte) inruilde voor empress stond er 5 man te campen naast mij. Ik lag half in slaap maar hij popte recht voor me, ik vokete en won claim simpel, had drop en kon weer wegwandelen. :)

Ik zou nog steeds mijn leaping boots een keer meoten vervangen door bounding boots, maar ben er echt te lui voor zo onderhand, lizzy vind ik irritanter om te campen dan VE. ^^;
VE campen is helemaal niet moeilijk als je scan hebt...de placeholder van VE is namelijk altijd de eerste fly die in je lijst voorkomt. Je hoeft dus niet nodeloos rond te rennen en alle flies te killen, alleen die ene, en dan wachten op de pop :)

Crab
Crab
Crab
Damselfly <-- VE Placeholder
Damselfly
Damselfly
Damselfly
Leech
Leech
Leech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slayeer schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:02:
Dit spel gaat om lol voorjezelf en met de mensen met wie je gaat spelen die zelfs je vrienden kunnen worden, daar vind je respect. En sommige lvl 20 verdienen al meer respect dan heel wat lvl 75's met allemaal ubergear, noobs die wel door prommies heenkomen en de lvl 75's die er moeite bij hebben.
Gear en multiple 75 jobs zegt niks.

Wil je snel naar 75, kies dan rdm,brd,whm = veel invites, probeer buddies te vinden met wie je static kan maken, wil je veel gods,limbus,dynamis doen, probeer dan zo vroeg mogelijk een goede ls te vinden (dit zal niet makkelijk zijn). In een goeie ls gaat alles zoveel sneller en makkelijker, so make friends fast :D

Emp.hairpin en leaping boots zijn echt niet al dat, concentreer op hoe je het best je job doet, daar wordt je aan herinnerd........" oh jah dat is die whm LordT, die was echt goed laatste pt, die moet je invite geven, of die zouden we wel in onze ls kunnen gebruiken. Die uber zooi koop je gewoon later als je genoeg verdiend.

Kraken Club werkt wel super tegen mobs die ja alleen aan kunt pakken met ws en mb, tp built is super. Neem bv ninja in zijn offhand en sword in main, is toch al goed voor 4x spirits whitin tegen suzaku of genbu, waar je anders geen damage zou doen met je katana's. Het helpt een stuk voor de tank om 2-3 keer 700 dmg (300tp) uit te delen op Suzaku, terwijl een leger blm's staat te overnuken en jij maar de haat moet houden 8)7 .

Gisteren nog dynamis xarabard gedaan met 20 mensen, moet je telkens towers met 3 super NM schoonvegen, 2 teams kiten er twee en dan 1 voor 1. Hebben er 3 kunnen doen en ging toen voor de 6x dood, :D ,eeeeep moet ik weer gaan exp-en op mijn pld ahhhh :'( :'( :'( 20 man is net ff te weinig, maar wel fun.

De muziek in dynamis-xarabard is wel de beste van heel het spel.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 181820 op 18-07-2006 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
ik snap nu wat respect is. zoals een wijsman in maplestory(mmorpg) zei: u earn fame, u dont buy it.
want in maplestory kon je gwn fame kopen.

maar ik ben nogsteeds niet zo goed is al afkortingenXD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ach, ik speel al sinds eind 2003 en ken ook niet alle afkortingen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:12:
Ach, ik speel al sinds eind 2003 en ken ook niet alle afkortingen.
Je kent ze nog niet allemaal? /roflmywafflecakes

Sorry, moest effe. Ik geloof dat maar heel weinig mensen alle afkortingen kennen. Ik ook niet, maar ik speel dan ook maar pas sinds februari 2004 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Het leukste vind ik nog altijd bij NM's die je zo nu en dan tegenkomt en dan in je shell gaan vragen of je 'm aan zou kunnen en dan als antwoord terugkrijgen "mep 'm eens en kijk eens hoeveel dmg die doet" en dan morsdood neervallen ^^;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:36:
Het leukste vind ik nog altijd bij NM's die je zo nu en dan tegenkomt en dan in je shell gaan vragen of je 'm aan zou kunnen en dan als antwoord terugkrijgen "mep 'm eens en kijk eens hoeveel dmg die doet" en dan morsdood neervallen ^^;;
Ik kijk altijd ff op Somepage voordat ik een NM aanval :) scheelt veel exp.

Gisteren trouwens EINDELIJK rank 5 eens gehaald...kan ik wat sneller op en neer reizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
ik had wel eens een guide gevonden met bijna alle afkortingen van FF. weet iemand welke dat is? of mischien een anderre?

ik had deze zomer maar een Merc keyboard gekocht. is fijn in het algemeen, maar ik heb hem nog niet getest in FF. ik heb de profiler hier niet, maar ik zal morgen een screenshot sturen van hoe de toetsen zijn gereguleerd.

en nog een vraagje: ik snap nog niet zoveel van WHM, maar over de macro's in het algemeen. kun je makkelijk skills spawmen? want als je CTRL+2 en dan ALT+9 moet doen lijkt het me moelijk snel achter elkaar te doen met 1 hand :+

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slayeer schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:29:
en nog een vraagje: ik snap nog niet zoveel van WHM, maar over de macro's in het algemeen. kun je makkelijk skills spawmen? want als je CTRL+2 en dan ALT+9 moet doen lijkt het me moelijk snel achter elkaar te doen met 1 hand :+

greetz
Je zet gewoon de spells die je niet vaak gebruikt om de achterste toetsen...zo heb ik op WHM de spells Cure, Cure II en Cure III op ALT+1, CTRL+1 en CTRL+2 staan. Daarnaast enkele attack spells (BLM als SJ) bijvoorbeeld Paralyze, Banish, Aero en Fire. Dingen als Bind, Silence, Poisona, Protectra en Regen staan op de achterste toetsen, alsmede de Party warning als MP laag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Mijn whm macro's waren :

ctrl 1-3 Cure I-II-III
ctrl 4 curaga

alt 1-2-3 statuscure - statuscure - erase (statuscures aangepast aan mob, poisona/paralyna etc)
alt 4 normale gear
alt 5 resting gear+rest
alt 6 barelementra spell (aangepast aan mob)
alt 7 protectra/shellra
alt 8 barstatusra (als ik tijd had onry ;p)

Is zowat het belangrijkste op lage level (hopelijk ben ik niets vergeten), alles goed te bereiken voor mij, en ruimte voor meer (debuffs als er geen rdm is, ruimte voor haste/hogere cures en meer equipswaps naarmate je level hoger wordt.). Divine seal en benediction gebruik ik door ctrl+j, gaat toch snel genoeg met die 2-3 JA's die WHM krijgt. :p

Zondag windurst gefarmt met 17 man, echt iedereen is op vakantie of stopt deze zomer blijkbaar. :(
3 AF's ofzo, achja. :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151067

haha ik zit juist nog steeds te wachten om te kunnen spelen :P

De vakantie leek me juist lekker om te beginnen :)

mja... nog eventjes wachten op epassporte :/

Is trouwens een Elvaan met Red Magic iets? Je hebt weleens van die slechte combi's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Kies gewoon de char die je het leukst eruit ziet zien, aldoende in FFxi zal je toch eens je job gaan wisselen al is het maar om wat anders uit te proberen. En het mooie aan FFxi is juist dat je elke job kunt levellen op 1 char ipv zoals bij andere mmo's steeds weer een nieuwe char aan te moeten maken.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Baha schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:19:
Mijn whm macro's waren :

ctrl 1-3 Cure I-II-III
ctrl 4 curaga

alt 1-2-3 statuscure - statuscure - erase (statuscures aangepast aan mob, poisona/paralyna etc)
alt 4 normale gear
alt 5 resting gear+rest
alt 6 barelementra spell (aangepast aan mob)
alt 7 protectra/shellra
alt 8 barstatusra (als ik tijd had onry ;p)

Is zowat het belangrijkste op lage level (hopelijk ben ik niets vergeten), alles goed te bereiken voor mij, en ruimte voor meer (debuffs als er geen rdm is, ruimte voor haste/hogere cures en meer equipswaps naarmate je level hoger wordt.). Divine seal en benediction gebruik ik door ctrl+j, gaat toch snel genoeg met die 2-3 JA's die WHM krijgt. :p
pffffffffffffffff, klinkt allemaal zo moeilijk. hoop niet dat het zo moeilijk is. ik ken niet eens al die skills :?

maar ik denk dat ik met men merc keyboard veel makkelijker bij skills kan. dus vraagje: gebruik je lock on party 1-3(of 4) nodig? zitten op mijn nummer toetsen.

nog wat, wat is de beste sub/job voor WHM? ondanks dat ik nog niet alle afk. ken, zie in nogsteeds niet goed in, ondanks dat ik veel guides heb gelezen wat het beste is |:(

en een domme vraag, maar toch nodig: ik las een goede guide voor WHM, en er stond echt een hele reeks dingen dingen ik moest doen voor een goede WHM. en dat alleen al tot lvl 10. en dan heb ik nog niet eens quests, of geld verdiend :/
(zie link http://ffxi.killvoid.com/forums.phpm=posts&q=55012 ). als jullie dit dan zo zien/lezen doe je dan een eeuwigheid over lvl 1/10. of valt het gwn mee, en is het extra info?(of overdrijf ik nu, en heb een stuk forum verknoeid? :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Maak je niet te druk, die macro's worden na korte tijd tweede natuur. eens je ze gebruikt vraag je je af waarom andere games niet hetzelfde systeem gebruiken.

zie lvl 1 tot 10 als solo levels, je leert de basics van het spel wat kennen etc. Daarna ga je meestal in party verder, ook hier is het eigenlijk van lvl 10 tot 20 weer basics leren, maar dan die van de pt. na lvl 20 heb je al wel een goed idee van je job en de game en kun je je kennis uitbreiden. Je zal nog regelmatig zwaar de mist ingaan maar he, dat is de snelste manier van leren zeggen ze :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Anoniem: 151067 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 19:33:
Is trouwens een Elvaan met Red Magic iets? Je hebt weleens van die slechte combi's :)
Iets lagere INT en mp, maar de RSE items voor elvaan maken dit makkelijk goed (maar de hogere versies hiervan willen je wel wat geld kosten).

Hume, mithra en elvaan zijn de gebalanceerdste rassen imho, kunnen elke job tot voldoening spelen, hebben nergens echt gapende tekorten. Galka en tarutaru zijn iets minder gebalanceerd (voornamelijk op mp- respecievelijk hp gebied), maar een galka mage of tarutaru melee kunnen nog steeds werken, zij het met misschien iets meer inspanning.

Ik ben mithra origineel gaan spelen omdat ik als jobs thief, ninja en ranger dacht te spelen, heb ondertussen bard geleveld, wat in theorie een van de mindere jobs van mithra is, heb er tijdens het levellen heel weinig van gemerkt. :p
Ben nu nog steeds heel blij dat ik mithra ben gegaan, vind mijn character er leuk uit zien, al heb ik gezicht F6A zoals 50% van de mithra ofzo blijkbaar ook heeft. Kies gewoon wat je het leukste lijkt, je gaat zoiezo heel lang met je keuze opgescheept zitten. :p
slayeer schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:27:
[...]
pffffffffffffffff, klinkt allemaal zo moeilijk. hoop niet dat het zo moeilijk is. ik ken niet eens al die skills :?
Dat komt wel hoor, al doende leer je het beste. :3
nog wat, wat is de beste sub/job voor WHM? ondanks dat ik nog niet alle afk. ken, zie in nogsteeds niet goed in, ondanks dat ik veel guides heb gelezen wat het beste is |:(
Black Mage (BLM) is de simpelste en in de meeste gevallen ook de beste subjob voor WHM. Het enige (belangrijke) alternatief is summoner (SMN), vanaf level 50, omdat je dan een mp regen krijgt van 1MP/3sec, en SMN zoiezo een leuke MP boost geeft. BLM sub geeft wat utility spells (warp, escape, etc) en een paar handige job traits (bijvoorbeeld conserve MP, dat randomly de MP kost van spells kan laten dalen)
en een domme vraag, maar toch nodig: ik las een goede guide voor WHM, en er stond echt een hele reeks dingen dingen ik moest doen voor een goede WHM. en dat alleen al tot lvl 10. en dan heb ik nog niet eens quests, of geld verdiend :/
(zie link http://ffxi.killvoid.com/forums.phpm=posts&q=55012 ). als jullie dit dan zo zien/lezen doe je dan een eeuwigheid over lvl 1/10. of valt het gwn mee, en is het extra info?(of overdrijf ik nu, en heb een stuk forum verknoeid? :9 )
1-8 kan je waarschijnlijk halen nadat je gretig voor het eerst begint te spelen(na die klotelange update doorstaan te hebben :p) . Voor WHM is het beste een leuke hamer kopen, wat attack food kopen en gewoon wat op dingen gaan meppen, en ervoor zorgen dat je je spells koopt in de starter magic shop in je stadje. Hou signet op en hou (bijna) alle drops bij totdat je er een volledige stack van hebt, en pleur het op het auction house. Eens level 10-12 kan je naar je eerste pt's toe.

Vraag maar raak eens je bezig bent en iets niet snapt, daar zijn we hier voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
slayeer schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:27:
[...]

...

als je zegt op welke server je zit kan ik je misschien wel helpen als je wilt. :)

/wave @ de jongens in dit topic btw. Ben een tijdje weggeweest van FFXI. Tijdje weg van dit topic dus ook. Kom je terug posten ze deel 5 al weer bijna vol _/-\o_

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat whm tips voor je Slayer.

In exp. party is het beste om altijd /blm te gaan, vaak ben je de enige escape mogelijkheid om de pt van een wipe te redden, meestal als de situatie escape nodig heeft zijn de blm's al dood of hard bezig alle mobs te sleepen.

Zorg dat je je spamfilter goed staat, zodat je goed kan zien wat er op je party members wordt gecast. Een goeie whm zou je niks hoeven te vragen. Dan kan je precies zien wanneer iemand poisna,silena of een andere status cure nodig heeft.

Gebruik nooit curaga als je aan het vechten bent, tenzij je een goede pld bij je hebt, maar leer maar aan om curaga voor en na de battle te doen.

Focus het meest op de tank en op zijn status effects, als de tank gaat dan gaat de rest meestal ook, dus gebruik niet je laatste mp op de brd of de thf die mogen wel in het rood staan.

Vanaf lvl 40 geloof ik krijg je haste, zorg dat je melee haste krijgen als je de mp kan sparen. Dat zal je veel gaan horen van ninja's, zorg dat je ze voor bent.

Verderop krijg je flash, als je filters goed staan kan je de ninja goed helpen als die utsesmi: Ichi moet casten, doe je flash en kan hij zijn cast afmaken. Flash zorgt wel voor een hate, maar moet geen probleem zijn op dat lvl.

Probeer zoveel mogelijk cure2 en cure5 te doen, cure 3 en 4 zorgt voor meer hate.

Altijd reraise, stoneskin,blink, en gebruik bar-spells afhangend van de mob. Sneak en invi je pt members.

Gaan niet mee vecthen, rust als je kan.

Je moet gewoon een beetje rotzooien en uitproberen met die macro's, gewoon kopieren uit die whm guide.

Nou dit valt goed te doen en je gaat het allemaal geleidelijk gebruiken/nodig hebben. Je bent zo lvl 12 en dan krijg je je eerste party in de Dunes.......woooooot, kan ik me nog goed herinneren.....daar begint het echte werk, heel veel succes ermee.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181820 op 19-07-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
mooi, bedankt chandie. als je zo meer mensen helpt wordt het nog beter :P

paar uur geleden FFXI besteld(zonder TOAU) en een mooie poster van FF bij Dimplus.nl.

maar nu over op mijn merc keyboard probleem. ik heb hier beneden een screenshot gezet van de profiel hoe mijn keyboard nu zou moeten werken in FFXI. maar ik zie hier een paar dingen die ik denk ik kan veranderren voor wat beter met skills te werken. kunnen jullie me mischien wat sugesties geven? want ik denk dat die target party 1t/m5 niet nodig is in dat stukje en target self/target NOC ergens anders kunnen, zodat ik die knoppen kan gebruiken om macro's te gebruiken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/1189/zboardffxidy9.th.png
hoe hij nu bij FFXI werkt.

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/4056/zboardnormaalxy6.th.png
hoe hij normaal werkt.

en nog een fijt vraagje: uit hoeveel stukken(een heel stuk land ofso xD) bestaat FFXI in totaal?

greetz van een verveeld Alex :O B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slayeer schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:33:

en nog een fijt vraagje: uit hoeveel stukken(een heel stuk land ofso xD) bestaat FFXI in totaal?

greetz van een verveeld Alex :O B)
Euh heb je even? In-game spreekt met meestal van 'zones' trouwens :)

Maar goed, je speelt in de wereld genaamd Vana'diel...Vana'Diel bestaat uit een aantal gebieden die ik voor het gemak maar even 'provincien' noem, waarbij elke provincie een aantal zones bevat:

Als voorbeeld neem ik even 1 provincie:

Ronfaure - Provincie, welke bestaat uit:

San d'Oria - Stad
West-Ronfaure - Zone
East-Ronfaure - Zone
Ghelsba Outpost - Dungeon
Fort Ghelsba - Dungeon
Yughott Grotto - Dungeon
King Ranperre's Tomb - Dungeon
Bostinieux Oubliette - Dungeon
Horlais Peak- Burning Circle zone

Van deze provincien zijn er 25 als je alle expansions hebt, en als ik alle onderverdelingen meetel zijn er 152 verschillende gebieden, en dat is exclusief speciale zones als Dynamis, Promyvions, Airships, Ferries enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Anoniem: 2557 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:47:
[...]

Euh heb je even? In-game spreekt met meestal van 'zones' trouwens :)

Maar goed, je speelt in de wereld genaamd Vana'diel...Vana'Diel bestaat uit een aantal gebieden die ik voor het gemak maar even 'provincien' noem, waarbij elke provincie een aantal zones bevat:

Als voorbeeld neem ik even 1 provincie:

Ronfaure - Provincie, welke bestaat uit:

San d'Oria - Stad
West-Ronfaure - Zone
East-Ronfaure - Zone
Ghelsba Outpost - Dungeon
Fort Ghelsba - Dungeon
Yughott Grotto - Dungeon
King Ranperre's Tomb - Dungeon
Bostinieux Oubliette - Dungeon
Horlais Peak- Burning Circle zone

Van deze provincien zijn er 25 als je alle expansions hebt, en als ik alle onderverdelingen meetel zijn er 152 verschillende gebieden, en dat is exclusief speciale zones als Dynamis, Promyvions, Airships, Ferries enz.
was effe het woordje kwijt B) , maar poe, dat zijn veel stukje om doorheen te lopen :Y)

edit: en ik heb nu een coole naam voor FF gevonden^^:Alcadeias, Lord of Spirits

[ Voor 7% gewijzigd door slayeer op 19-07-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
slayeer schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:33:
maar nu over op mijn merc keyboard probleem. ik heb hier beneden een screenshot gezet van de profiel hoe mijn keyboard nu zou moeten werken in FFXI. maar ik zie hier een paar dingen die ik denk ik kan veranderren voor wat beter met skills te werken. kunnen jullie me mischien wat sugesties geven? want ik denk dat die target party 1t/m5 niet nodig is in dat stukje en target self/target NOC ergens anders kunnen, zodat ik die knoppen kan gebruiken om macro's te gebruiken 8)7
normaal gebruik je de F1-F6 knoppen om je pt members te targetten, kan je nog steeds gebruiken, maar je zou je hand meer moeten bewegen (die knoppen zijn essentiel voor whm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 09:11
Anoniem: 151067 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 19:33:
haha ik zit juist nog steeds te wachten om te kunnen spelen :P

De vakantie leek me juist lekker om te beginnen :)

mja... nog eventjes wachten op epassporte :/

Elvaan is naar mijn mening het beste race wat je kan kiezen voor RDM. Het is of taru of elv, dit omdat je enfeebles gebaseerd zijn op of MND of INT. Paralyze, Slow, Silence zijn gebaseerd op MND. Blind, Gravity, Sleep op INT. Paralyze en Slow worden effectiever naarmate je meer MND hebt, bij INT is dit alleen Blind.

Wat je met een RDM ook moet hebben is een balans van HP/MP zodat je geen hp of mp verspilt met converten. Op dit moment zit ik op 1104HP en 976MP, met food(Marron Glace) is dit 1061MP. Moet nog ff 4 levels MP meritten en dan zit ik op de perfecte balans (een balans die een Taru nooit zou kunnen halen).
Zoals je misschien ziet speel ik RDM als healer en niet als enfeebler, dit omdat ik een RDM enfeebler niet superhandig vind in grote gevechten. Ook neem je een plek in als refresher, als je een bak met mp hebt en goed mee kan healen is dat natuurlijk super.

Ik ben trouwens Koekiemonster op Ragnarok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
Baha schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:42:
[...]

normaal gebruik je de F1-F6 knoppen om je pt members te targetten, kan je nog steeds gebruiken, maar je zou je hand meer moeten bewegen (die knoppen zijn essentiel voor whm).
laaaaaaat maar :o ja. ik heb het nog even goede bekeken. en het blijkt dat ik mijn rechter hand gebruik voor lopen enzo. en mijn link voor skills en de rest kan gebruiken 8) anderzon dan het hoort. maar ik heb FF nog nooit gespeeld, dus ik er denk ik makkelijk aan wennen

[ Voor 33% gewijzigd door slayeer op 19-07-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Accumulative Magic Resistance

Currently, a large number of players can team up to overpower the enemy in certain battles by hitting the enemy repeatedly with only elemental magic. This tactic has had an unbalancing effect on the game, and we decided a change was needed.

However, altering the effects of powerful magic spells would have a negative effect on black mages and other magic users. Rather than altering magic effects or strengthening monsters, we determined that the adjustment to solve this issue should be as small as possible in scope and affect other gameplay mechanics as little as possible.

Therefore, for the next update we have decided to implement an accumulative magic resistance effect for all monsters whose strength reads "impossible to gauge."

We have also made several other adjustments to minimize the effect of this change on black mages and other magic users. For example, a party fighting a notorious monster with one to two black mages will probably not notice the difference.

However, we have decided to give Bahamut in the quest "The Wyrmking Descends" and Diabolos in the quest "Waking Dreams" a stronger accumulative magic resistance than other notorious monsters.

-Types of Affected Magic Damage
When a notorious monster is repeatedly hit by the following types of magic, it will accumulatively build magic resistance:

Black magic (elemental), white magic (divine), ninjutsu, magical blood pact abilities, magical blue magic, magical weapon skills (e.g., Spirits Within and Red Lotus Blade), and certain job abilities (e.g., Chi Blast and Mijin Gakure)

-Resistance Fluctuation
When a monster with accumulative magic resistance is hit by a magic attack, the amount of damage it receives will decrease in accordance with that monster's resistance. At the same time, its resistance will increase.

The monster's resistance will increase in accordance with the amount of damage incurred, but each monster has a maximum resistance level.

In addition, the monster's resistance will decrease with time if it is not hit by any repeated magic attacks.
En daar gaat de enigste manier waardoor kat en ik uberhaupt iets samen kunnen doen, NICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:34:
[...]

En daar gaat de enigste manier waardoor kat en ik uberhaupt iets samen kunnen doen, NICE.
Hopelijk handicapt het limbus/dynamis niet (mobs sterven snel, dus niet veel nukes nodig om te sterven dus kan de resistance niet erg opbouwen en is het enkel een issue voor grote hnm's), en hopelijk is het echt RESISTANCE, en niet magic defense bonus.

Swap je wat extra skill gear in op je nukes en het zou misschien niet zo erg zijn, ik hoop allesinds dat het niet al te erg is, worden al genoeg dingen de tering in generft. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Baha op 19-07-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Baha schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:52:
[...]

Hopelijk handicapt het limbus/dynamis niet (mobs sterven snel, dus niet veel nukes nodig om te sterven dus kan de resistance niet erg opbouwen en is het enkel een issue voor grote hnm's), en hopelijk is het echt RESISTANCE, en niet magic defense bonus.

Swap je wat extra skill gear in op je nukes en het zou misschien niet zo erg zijn, ik hoop allesinds dat het niet al te erg is, worden al genoeg dingen de tering in generft. :/
Ik weet niet wat ik er van moet verwachten, maar in Temenos East tegen elementals hebben wij met 3 blm's, 5 nuke rondes nodig (15 nukes in het totaal dus) en we zitten dus al met de tijdslimiet die Limbus je op legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Geldt alleen voor impossible to gauge dingen, en wat zijn die elementals in limbus? Juist, fijn. Met wat pech, dag limbus gear. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
goeienmorgen,

net had ik alles gelezen over al dat elemental gedoe. maar was monster killen door zijn ellement met een anderre tegen te gaan een groot deel van het vechten met mages ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Benieuwd hoe die Blm-mercenary shells nu hun bc99's gaan doen..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
echt dom>.> kijk ik bij mmorpg.com bij FFXI en dan hype meter. staan er drie mensen te sugueren dat FFXI alle slechte dingen van EQ2 2x zo erg doet. en ze zeggen zelf dat de community sux! suck hun :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:29:
Benieuwd hoe die Blm-mercenary shells nu hun bc99's gaan doen..
Dat zullen we snel genoeg weten denk ik. Ik hoop alleen dat onze Limbus run niet te erg aangepast worden hierdoor. Er is nog wel het een en ander aan gear wat ik met die coins wil kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
slayeer schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:31:
echt dom>.> kijk ik bij mmorpg.com bij FFXI en dan hype meter. staan er drie mensen te sugueren dat FFXI alle slechte dingen van EQ2 2x zo erg doet. en ze zeggen zelf dat de community sux! suck hun :(
Ach, laat ze en wees blij dat geen ffxi (meer) spelen ^^

Hopelijk kan ik vanavond weer een beetje normaal spelen, nu het zo warm is houdt m'n modem er steeds mee op.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
k ff updateje:

1) jobs redelijk bijgewerkt :) - Thf 51 / war 31 / nin 30 / whm 25 / drg 20 / blm 17
2) heb eerste deel van AF hands gedaan - Damn wat een klote situatie om bij een coffer te komen, met invis op door whm sub :) -> en dan wachten tot de IT+ orcs wegdraaien.. heb 12 pogingen nodig gehad. 2x weakened,1x mimic, 8x tool gebroken en ja 12e keer had ik het key item :D. Moet nu alleen nog de NM verslaan in castle zvahl of zo... schijnt pittig te zijn.
3) Heb 3 anima's en ga straks voor het eerst Promy-dem doen ben benieuwd :D (als war trouwens)
4) heb gister met 2 LS smn's een lvl20 cap BCNM gedaan -> wiped :( omdat een astral geresist werd ofzo :(
5) ben met bst begonnen --> grappig kan erg close zijn als een charm failed, maar kan ook wel relaxed zijn om te healen terwijl een DC mob op een EM mob staat te hakken :)
Wel jammer dat je redelijk snel dood gaat en ik met whm sub maar 19 mp heb op lvl 8 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 18:10
Lord_T schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:06:
k ff updateje:

1) jobs redelijk bijgewerkt :) - Thf 51 / war 31 / nin 30 / whm 25 / drg 20 / blm 17
2) heb eerste deel van AF hands gedaan - Damn wat een klote situatie om bij een coffer te komen, met invis op door whm sub :) -> en dan wachten tot de IT+ orcs wegdraaien.. heb 12 pogingen nodig gehad. 2x weakened,1x mimic, 8x tool gebroken en ja 12e keer had ik het key item :D. Moet nu alleen nog de NM verslaan in castle zvahl of zo... schijnt pittig te zijn.
3) Heb 3 anima's en ga straks voor het eerst Promy-dem doen ben benieuwd :D (als war trouwens)
4) heb gister met 2 LS smn's een lvl20 cap BCNM gedaan -> wiped :( omdat een astral geresist werd ofzo :(
5) ben met bst begonnen --> grappig kan erg close zijn als een charm failed, maar kan ook wel relaxed zijn om te healen terwijl een DC mob op een EM mob staat te hakken :)
Wel jammer dat je redelijk snel dood gaat en ik met whm sub maar 19 mp heb op lvl 8 :(
Ga gewoon tot level 20/25 met /war en dan de basic parties af, en daarna /WHM ?:)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.