marinadus schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:45:
even een advies vraagje aan julle:
Ik ben er ook van plan 1 te kopen. Echter wel voor bedrijfsdoeleinden.
Hoe stevig is deze laptop, ik wil hem namelijk ook gebruiken in de machinekamer (van schepen).
Hij voelt erg stevig aan, vooral door de metale behuizing. Of hij een meerdere vallen zou overleven weet ik niet (en ga het ook niet uitproberen

), maar je kan overwegen om er een accidental damage verzekering bij te nemen, dan ben je daartegen iig gedekt.
Verder bewerk ik veel grote foto's en altijd veel programma's tegelijk open staan.
Zou geen probleem moeten zijn, belangrijkste in dat geval is je RAM en dat zit wel goed, al helemaal als je XP gebruikt.
Zit er trouwens ook een serieele poort op (9pins)?
nope helaas.
Wat zouden jullie mij aanraden voor configuratie, zelf denk ik aan het volgende:
Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200
Besturingssysteem: Windows XP Pro (is deze nog te verkrijgen) ?
Ja, maar dan moet je wel even bellen.
Support Services: Premium XPS-service, 2 jaar
Interne LCD Scherm: 17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display
Geheugen: 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Harde Schijf: 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) ivm trillingen lijkt me dit beter dan 7200 rpm?
Met een 7200rpm heb ik geen last van trillingen, behalve de prijs is er geen reden om voor de 5400rpm te gaan, ik zou zelf nog liever een 100gb 7200rpm nemen en een externe dan een 160gb 5400rpm. Hoewel je met 2GB ram (nu tenminste) nog geen swapfile op de hd hoeft, is 7200rpm gewoon zo veel sneller bij alles.
Grafische kaart: XPS 256MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900 (moet genoeg zijn toch) ?
Ongeveer de enige reden voor een snellere videokaart is het spelen van games, dus als je dat niet of niet op de allerhoogste instellingen hoeft is het meer dan genoeg.
Primaire Batterij: 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h) hoelang gaat dit mee?
Standaard Garantie: Premium XPS-service, 2 jaar (incl. ondersteuning on-site en voor games) Draadloos Netwerk: Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart
Bluetooth: Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
Zijn er nog bekende problemen verder met deze laptop of dingen waar ik op moet letten?
Verder kost deze config: €1.721 zou ik er telefonisch nog vanaf kunnen krijgen?
ja, daar krijg je vast wel gratis verzendkosten ofzo bij, gewoon even bellen en een offerte laten maken.
Als je veel foto's bewerkt en programma's laat openstaan raad ik je aan om ofwel een T7400 te nemen ofwel de betere videokaart 7950 GTX (512MB)
Snellere processor kan je overwegen, maar betere videokaart is IMHO echt overdreven, nutteloos zelfs, als je er niet of bijna niet op gamed.