Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11-2022

MB4

Ok, thanks voor de links naar Santa Rosa, als de nVidia met een mobile 8800GTX kaart komt, Direcx10 compatible en samen met Santa Rosa en een hybride drive BLU-RAY + HD-DVD en wat van die bijkomstigheden als sideshow enzo dan doe ik knip en koop ik de DELL XPS M1750 (niet echt maar toch tof ;-) )

MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik denk trouwens niet dat er ooit een sideshow gaat komen voor de m1710. Verkeerde doelgroep denk ik, sideshow is juist voor de mobiele gebruiker die altijd zijn email en afspraken bij de hand wil hebben zonder op te hoeven starten, dus dat is meer voor de zakelijke markt, En deze notebook is ook niet voor de mobiele gebruiker. Maarja, je weet maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1969
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06-2023
Als nieuwe gebruiker van GoT en mogelijk toekomstig eigenaar van een XPS M1710 zit ik met een klein dilemma.

Ik wil dus de M1710 met een T7600, maar zit alleen met het geheugen, mijn gedachten gaan uit naar 4GB, maar de zin en onzin hiervan kan ik niet (wetenschappelijk) onderbouwen.

De notebook zal voor foto- en videobewerking, office-applicaties en games worden gebruikt .

Is 4Gb geen overkill?

BVD
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smurf_nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:23:
Wel even http://www.dellcommunity...._port_vid&message.id=2917 erop gezet om de kleine hapering van de HD uit te schakelenwel degelijk merkbaar waren.
Toetsenbord is prima om mee te typen maar om te gamen zit je dan eigenlijk te dicht op het scherm. Dus gebruik ik de saitek pro gamer command http://www.techpowerup.co.../Pro_Gamer_Command_Unit/2 zodat de afstand oog-scherm veel comfortabeler is.
Thanks voor de link naar dat proggie. Ga hem zeker gebruiken als in m'n 1710 deze week binnen krijg.
Bij jou 2e puntje, het klopt denk ik wel dat de toetsen wat dichtbij het scherm zitten. Vandaar dat ik zelf ook aan zo'n gamepad zit te denken. Alleen zit ik nu te twijfelen tussen die Saitek Pro Gamer Command en de Nostromo SpeedPad n52. Wat is jouw ervaring tot nu toe met de Saitek? Is het voor FPS comfortabel en makkelijk te bedienen?
Ik vind persoonlijk 4gb aan de hoge kant. Dat heb je naar mijn mening gewoonweg niet nodig op dit moment.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

4GB is echt overkill nu, als je het over anderhalf jaar een keer nodig hebt, kan je upgraden voor een fractie van de prijs nu, en nieuw geheugen is er ook nog eens makkelijk in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1969
  • Laatst online: 06-06-2023
pat42 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:33:
4GB is echt overkill nu, als je het over anderhalf jaar een keer nodig hebt, kan je upgraden voor een fractie van de prijs nu, en nieuw geheugen is er ook nog eens makkelijk in te zetten.
Heb ik er nu geen voordeel van dan? Volgens mij wordt de XPS nu afgeleverd met Vista en ik heb horen zeggen dat minimaal 2 GB een must is en 4GB als een welkome aanvulling wordt gezien.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik zou eerder zeggen dat 1GB een must is en 2GB een welkome aanvulling. Je zal het verschil in sommige programma's merken, maar het zal dan om procenten gaan. Als je echt veel geld over hebt is het prima, maar het is een behoorlijke meerprijs voor een paar procent sneller, en dan alleen in sommige programma's. In de toekomst zal het verschil wel groter worden, dus als je echt geen zin hebt om je over een jaar weer te verdiepen in het upgraden naar 4GB kan je het doen, maar juist omdat het geheugen zo makkelijk te vervangen is, zou ik nog even wachten. 4GB kan iig nooit kwaad voor je prestaties, maar verwacht nu nog geen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:23:

Bij jou 2e puntje, het klopt denk ik wel dat de toetsen wat dichtbij het scherm zitten. Vandaar dat ik zelf ook aan zo'n gamepad zit te denken. Alleen zit ik nu te twijfelen tussen die Saitek Pro Gamer Command en de Nostromo SpeedPad n52. Wat is jouw ervaring tot nu toe met de Saitek? Is het voor FPS comfortabel en makkelijk te bedienen?
De Nostromo is bijna niet aan te komen. Online staat deze al 4 weken bij diverse winkels als levertijd 1-2 weken. Bij de mediamarkt is er sinds december geen levering meer geweest. Ik heb er wel met een gespeeld en vindt persoonlijk de saitek beter. Apparaat voelt steviger aan en de duimmuis is qua ligging beter.
Saitek besteld bij muizenshop.nl op vrijdagmiddag en op zaterdagmorgen geleverd. Toppie service denk ik dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn XPS 1710 binnen gekregen. Wat is dat ding stil!! Ik had wel wat geluid verwacht maar hij is echt muisstil en om de zoveel tijd gaan de fans aan en that's it. Complimenten.

Verder nog weinig op gedaan, internet opzetten ging niet aangezien m'n router kuren vertoont dus ik ga van de week een draadloze kopen. Ik zit nu te internetten op een open draadloze connectie die hij in m'n buurt heeft gevonden lol. De snelheid van die connectie zuigt wel een beetje (gem. 75kb/s) maar ik mag niet klagen (totdat ik dus weer op m'n eigen connectie zit).

Ik ga even nog nadenken over die Saitek, eerst even wat FPS proberen van de week, kijken hoe het is en als het echt gaar is ga ik dat ding wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:16:
Verder nog weinig op gedaan, internet opzetten ging niet aangezien m'n router kuren vertoont dus ik ga van de week een draadloze kopen.
Indien je een FPS game met draadloos wilt gaan spelen zul je binnen 2 uur gillend gek worden 8)7 daar draadloos je ping compleet om zeep helpt. Pingspikes om de 15-30 seconden is normaal. heb zelf ook gedaan en heel snel toch maar kabeltje getrokken.... :S
Wat eventueel nog helpt is de pc op mac adress laten connecten en geen encryptie te gebruiken maar dan nog blijft de ping pieken ( in ieder geval bij mij }:| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:42
Hehe, dit moet ik gewoon even plaatsen.
Een vriend van me had wat vragen over het verschil tussen de XPS en een inspirion 9400 met exact dezelfde configuratie. Hij heeft dus even de chat functie van dell opgeroepen:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/Dell.jpg

:9 :9 :9

(Trouwens, ik wil niemand voor gek zetten hoor, vond het gewoon een grappige situatie, bedoel er verder niks mee ;) Ook ik ga mijn laptop bij dell kopen ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 15-03-2007 15:37 ]

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Haha, wat een verschrikkelijk slechte bui heeft die medewerker >:)
Geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

doet me denken aan die elektronische chatbuddies. Die reageren precies zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Héhé, ik heb ook gechat via Dell... RARA met dezelfden BEHR.

Ik vroeg hem of de XPS ook in het rood verkijgbaar was en hij zei alleen in het zwart.
Toen vroeg ik of BLU-RAY geïntegreerd was en hij zei: "ik zal u doorverwijzen via de telefoon naar de bestellingscentrale"
waarop ik: neen ik wil hem (nog) niet bestellen, maar ik vraag u alleen of BLU-RAY intergreerbaar was...

Antwoord: Alles is mogelijk

Dan vroeg ik iets over de 802.11N wireless kaart. Antwoord: alles is in principe mogelijk...

Hij was niet zo technisch zei hij nog... }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Lachen !!!! O-) |:( :+

Als je dan zo'n systeem van €3000 wil kopen verwacht je toch een technische uitleg is het niet

Lachen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:42
Jeetje, dat ze zo iemand achter de chat zetten :D
Hehehe

Enne, nu niet flauw doen en de link van deze thread aan de beste man geven hè }:O :+

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

NeOpHyTe-NL schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:37:
Enne, nu niet flauw doen en de link van deze thread aan de beste man geven hè }:O :+
Ik zou er bijna zin in krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn XPS binnen. Super ding. Heb m besteld met Vista omdat later upgraden van XP naar Vista extra kost. Achteraf ben ik er toch niet echt blij mee.

Is er iemand die voor mij een kopie van een XP OS CD kan branden?
(ik heb namelijk een oude dell laptop met XP serial code. Die laptop is inmiddels overleden en heb dus reeds een XP licentie over dacht ik zo)
mail effe naar pschiks@gmail.com als je me kunt helpen.

Ik heb de XPS trouwens besteld via de telefoon. Totale korting van 275 euro gekregen. Ik wilde de snelste processor. Dus ik vroeg eerst wat de korting was voor een langzame. 100 euro inclusief gratis XPS bag en Bluetooth. (die ik toch wilde hebben) Toen nog eens extra 100 euries korting op de snelste processor. Als je een beetje handig bent kun je dus makkelijk rond de 300 euro korting krijgen (10% moet altijd kunnen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmm... branden? :P Ik weet niet of dit een geschikte topic noch website is om hier over te praten.

Ik zelf ben ook al wezen scouten voor een perfecte config en zit zwaar te denken aan een extra 2GB en de 512MB versie.

Nu zit ik toch wéér lekker met een probleem je. Hoe zit het met die kleurtjes? Kun je in de laptop die kleuren helemaal zelf bijstellen, dus als ik lekker kinky roze wil, of knetter groen, kan dat allemaal?

tQ guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:55:
Nu zit ik toch wéér lekker met een probleem je. Hoe zit het met die kleurtjes? Kun je in de laptop die kleuren helemaal zelf bijstellen, dus als ik lekker kinky roze wil, of knetter groen, kan dat allemaal?
tQ guys
Ja. Behalve op het touchpad. Deze blijft rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:55:

tQ guys
Kijk even hier (pag 2 van dit forum) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1129346/1 Zie je gelijk de tool waarme je dit kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Smurf! Dat ziet er allemaal prima uit! Ik kan er een 2e hands van een maat van me kopen voor 1600 euro. Hierin zit de 2,13Ghz T7400, 512MB DDR3 vid en 2GB geheugen. Ook de 7200rpm 100GB HDD en voor de rest redelijk standaard. Is dit een redelijke prijs voor een lap die al een tijdje is gebruikt? (tijdje is 5 maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:03

Thandor

SilverStreak

Dit topic heeft reeds meer dan 1000 reacties. sMoKeFiSh, wil jij een nieuw topic openen? :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Ik vertouw nooit op een laptop die al gebruikt is: kan al gevallen zijn, virussen, en hij zal de laptop ook niet zomaar verkopen...

Ik zou hem toch nieuw kopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

als het dit betreft zou ik idd geen 1600 euro (omfg is een hoop geld hoor!!) aan een tweedehands ding uitgeven, hoe mooi het ding ook is. Met een computer weet je het maar nooit.

Ik ga zelf proberen voor rond de 1750 euro een xps m1710 te krijgen, via telefoon dus, maar ik wil eigenlijk ook wel wachten op santa rosa....... dilemma dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik mag de laptop hier thuis uitproberen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Als hij 5 maanden is, is het jammer dat je dan geen 7950GTX zult hebben, dat scheelt wel redelijk wat in games. Voor de rest; als het betrouwbaar is kan je er best over nadenken, niet echt een slechte prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
  • Laatst online: 22-12-2023
Na dit topic helemaal doorgespit te hebben gisteren mijn XPS besteld, erg blij!
De aanleiding was echter minder: ingebroken thuis en laptop gestolen. :(

De order staat nu in preproductie, kan ik dan nog dingen wijzigen?
Ik wil eigenlijk de 120GB 5400RPM schijf vervangen door de 100GB 7200RPM en de meebestelde Belkin Router door een D-Link DI-524

Met dank voor de reacties.

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Omdat ikzelf nog geen laptop via dell gekocht heb kan ik geen antwoorden op je vragen geven, sorry Daan

MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

WRX2.5 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:32:
Na dit topic helemaal doorgespit te hebben gisteren mijn XPS besteld, erg blij!
De aanleiding was echter minder: ingebroken thuis en laptop gestolen. :(

De order staat nu in preproductie, kan ik dan nog dingen wijzigen?
Ik wil eigenlijk de 120GB 5400RPM schijf vervangen door de 100GB 7200RPM en de meebestelde Belkin Router door een D-Link DI-524

Met dank voor de reacties.

Daan
Waarschijnlijk niet, maar bel ze maar zo snel mogelijk, als het nog kan moet je er iig niet mee wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
Tja, telefonisch niet bereikbaar vandaag, maar even in een mailtje gezet.
Als het niet lukt jammer maar ook geen groot probleem.
Ben zeer benieuwd wat ik van de XPS mag verwachten, Robbie Konijn en Franklin's Clubhuis zijn op dit moment favoriet (van mijn dochter) en daar zal hij wel geen moeite mee hebben verwacht ik...Voor de rest office applicaties, foto's bewerken, filmpjes kijken en internet.
Gamen doe ik zelf eigenlijk alleen op de PS2, en dan alleen rally en racegames. Misschien is dit een aanleiding om ook eens wat goede racegames voor de PC te kopen.

Ben voor de basis gegaan:
C2D 2.0GHz.
2GB intern
7900GO 256MB
Vista Premium
Belkin Router

Voor 1663,- een nette configuratie lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Dit gaat hij allemaal fluitend trekken hoor! Hoewel ik de system requirements van Robbie Konijn niet direct uit mijn hoofd ken :P Het enige waar je misschien ooit te kort aan gaat komen is HD-ruimte (omdat je films en foto's doet enzo) maar dan is een externe ook zo geregeld. Lijkt me iig een prima keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat met een van de meeste foute openingszinnen :P Anyways, ik ga hem zeker halen. C2D 2,13Ghz, 2GB, 7950GTX 512MB, 100GB 7200rpm, Vista Ultimate (heb ik zelf). Zeker niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

hehe hoe fouter hoe beter :P
maar is iid ook zeker niet verkeerd, ik heb op de proc na de zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste eigenaren van de M1710. WAT ZIJN DE AFMETINGEN! :P Ik kan het overal vinden maar vind het zó frapant dat het niet kan geloven. 400x290x50mm? Ik zoek een laptoptas en elke DIE ik bestel, meld dat het een 15.4" tas is, maar wel de afmetingen voor een 17" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:16:
Beste eigenaren van de M1710. WAT ZIJN DE AFMETINGEN! :P Ik kan het overal vinden maar vind het zó frapant dat het niet kan geloven. 400x290x50mm?
Klopt toch echt denk ik hoor. Ik heb hier geen professioneel meetgereedschap bij de hand, wel een A4'tje :) Hij past er net geen twee keer naast elkaar op. Volgens wikipedia is A4 210×297, dus 420×297, klopt precies :) Kijk dat zijn nou nog eens 21e eeuws manieren om te meten :P
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:16:
Ik zoek een laptoptas en elke DIE ik bestel, meld dat het een 15.4" tas is,
[flauw]Misschien kan je beter eerst naar het formaat van de tas vragen en dan bestellen, scheelt veel geld :+ [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Een tijdje geleden viel het me op dat mijn gaming performance soms zo slecht was. Soms kon ik bijvoorbeeld oblivion spelen met alles op high, andere keer niet eens schok-loos op medium instellingen.
Na rivatuner er bij gepakt te hebben kwam ik er achter dat de videokaart zich zo'n 200Mhz terugklokt als je op de accu werkt. Het spaart je batterij, maar echt fijn is het niet. Bestaat er niet een tool/instelling waarmee je het net zo kan zetten als bij je processor; speedstep zet de snelheid een tandje terug als er geen rekenkracht nodig is. Dus is er niet iets waarmee je je videokaart kan laten terugklocken als je op accu werkt en je geen 3d stuff nodig hebt, en hij automatisch weer sneller gaat als hij weer nodig is?

offtopic:
jaja, dubbelpost, maar het gaat over iets totaal anders dus daarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
pat42 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:38:
Een tijdje geleden viel het me op dat mijn gaming performance soms zo slecht was. Soms kon ik bijvoorbeeld oblivion spelen met alles op high, andere keer niet eens schok-loos op medium instellingen.
Na rivatuner er bij gepakt te hebben kwam ik er achter dat de videokaart zich zo'n 200Mhz terugklokt als je op de accu werkt. Het spaart je batterij, maar echt fijn is het niet. Bestaat er niet een tool/instelling waarmee je het net zo kan zetten als bij je processor; speedstep zet de snelheid een tandje terug als er geen rekenkracht nodig is. Dus is er niet iets waarmee je je videokaart kan laten terugklocken als je op accu werkt en je geen 3d stuff nodig hebt, en hij automatisch weer sneller gaat als hij weer nodig is?

offtopic:
jaja, dubbelpost, maar het gaat over iets totaal anders dus daarom :)
Met de Dell quickset soft kan je iig instellen dat hij ook op accu met full graphics werkt, of hij downclocked als er geen graphisch geweld nodig is weet ik alleen niet.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pat42 ;

Aangezien een A4 net niet naast elkaar paste neem ik toch aan dat het inderdaad wel 400mm is, dus 40cm. Natuurlijk heb ik een iets bredere case (410x300x70) dus het moet zobiezo passen. Ik vond het al zo frapant dat ik hoorde dat hij helemaal niet breed was, sommige schatten hem zelf op een bepaalde 350 mm :P

@Nhaixatael ;

Aannemende dat deze proggies ook te downen zijn? Zodra ik heb hem ga ik hem namelijk drek formatteren met Vista Ultimate er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Nhaixatael schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:29:
Met de Dell quickset soft kan je iig instellen dat hij ook op accu met full graphics werkt, *knip*
Waar moet je dat dan precies instellen, ik kan het namelijk niet vinden...
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:45:
@Nhaixatael ;
Aannemende dat deze proggies ook te downen zijn? Zodra ik heb hem ga ik hem namelijk drek formatteren met Vista Ultimate er op.
Ja, support.dell.com, daar is alles te vinden. Is altijd handig, ook als je de oude vista er op zou houden. ff overal de nieuwste versie van downloaden kan nooit kwaad, en scheel weer een tijd als je de support moet gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
pat42 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:09:
[...]

Waar moet je dat dan precies instellen, ik kan het namelijk niet vinden...
Quickset ->gaming -> power schemes

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad pat, gewoon de nieuweste software downloaden.

Over de power schemes had ik alles al gevonden. Wie is het al gelukt om LightFX met winamp aan te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:52:
Inderdaad pat, gewoon de nieuweste software downloaden.

Over de power schemes had ik alles al gevonden. Wie is het al gelukt om LightFX met winamp aan te krijgen?
Mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh oeh oeh, hoe hoe hoe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WRX2.5 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:10:
Tja, telefonisch niet bereikbaar vandaag, maar even in een mailtje gezet.
Als het niet lukt jammer maar ook geen groot probleem.
Ben zeer benieuwd wat ik van de XPS mag verwachten, Robbie Konijn en Franklin's Clubhuis zijn op dit moment favoriet (van mijn dochter) en daar zal hij wel geen moeite mee hebben verwacht ik...Voor de rest office applicaties, foto's bewerken, filmpjes kijken en internet.
Gamen doe ik zelf eigenlijk alleen op de PS2, en dan alleen rally en racegames. Misschien is dit een aanleiding om ook eens wat goede racegames voor de PC te kopen.

Ben voor de basis gegaan:
C2D 2.0GHz.
2GB intern
7900GO 256MB
Vista Premium
Belkin Router

Voor 1663,- een nette configuratie lijkt me.
Is dat incl of exlusief btw? Want ik was die configuratie ook van plan maar ik schiet dan echt al naar de 1842, 95 euro en dat is dan nog zonder die router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Via quickset kan je bij gaming options de winamp plugin aanvinken, das dus redelijk simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
plugin wel configgen in het winamp plugin scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:04:
[...]

Is dat incl of exlusief btw? Want ik was die configuratie ook van plan maar ik schiet dan echt al naar de 1842, 95 euro en dat is dan nog zonder die router.
Inclusief BTW.
Telefonisch besteld, met epp korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nhaixatael schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:07:
[...]

plugin wel configgen in het winamp plugin scherm ;)
Ik kreeg daar een message dat er GEEN opties voor zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die in het bezit is van een XXODD M570 laptop met 7950GTX? Zo ja, wat is zijn/haar ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik denk dat je hier een hele kleine kans hebt om een XXOD owner te vinden....
Maar als je een XPS gebruiker zoekt zul je 99% kans op slagen hebben :9

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 23:27
Ik heb nu sinds september mijn XPS, en ik moet zeggen, ben er redelijk blij mee. Maar er is toch 1 ding dat me blijft irriteren (naast de trage hdd).
Ik heb een GeForce Go 7900GTX met 512Mb memory. zou voldoende moeten zijn om games toch wel op een mooi detail met acceptabele fps te draaien. In plaats daarvan krijg ik amper 45 fps in counterstrike source met HDR uit en alle detail op medium (resolutie is zelfs 1440x900à. Idem voor oblivion. Met eenr esolutie van 1440x900 en medium tot laag detail kijk ik naar een slideshow.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Mijn driverversie is 84.63. Nvidia maakt geen gewag van nieuwere drivers, wat ik maar vreemd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Eerst even via laptopvideo2go.com de nieuwste drivers downloaden, en de .inf vervangen. Vervolgens kijken of je netvoeding ingepluged zit (als dat niet is klokt je videokaart automoatisch 200 Mhz terug). Heel af en toe blijft hij bij mij laag staan als ik hem er toch in heb zitten, dan gewoon even nog een keer opnieuw erin pluggen en hij heeft het door. Probeer dat eerst maar eens even, en post maar ff als het niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 23:27
Ik heb met quickset maximum performance aangezet en de 97.95 drivers geinstalled. In css nog steeds rond de 40 fps en het blijft nog steeds een slideshow bij gevechten en paardrijden in oblivion. Raar genoeg schokt hij soms zwaar terwijl ik een fps van 70 of meer heb.

Misschien helpt gewoon een goede format. De install die er nu opstaat is een ghost die de hogeschool erop heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ja, ik zou inderdaad eens proberen om een clean install te doen. Ik draai zelf oblivion op 1600*1200 met alles op high, en dat gaat vrij lagloos. De 7950GTX is wel iets sneller als de 7900GTX, maar zo veel zou het niet moeten schelen... Kijk anders ook even of je nog XPS support hebt, is wel Engels, maar ze helpen je daar wel met dat soort problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:20
Net besteld!

Na eerst op de website gekomen te zijn tot een bedrag van E1900,- ben ik Dell zelf gaan bellen.
En inderdaad...het werkt....heb de prijs tot E1700,- incl. BTW en verzendkosten gekregen.

Hieronder de specs:

Omschrijving
  • XPS M1710 Core 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
  • 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
  • 200 Euro off inc vat
  • 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
  • 60GB (7,200 rpm) Hard Drive
  • Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software - Vista
  • XPS 256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS
  • Intel Next-Gen Wireless-N Mini-Card (for Intel Core 2 Duo Processors)
  • European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module, for Vista
  • US Intl - (QWERTY) - Single Pointing Internal Keyboard
  • English - Vista Home Premium
  • English - Microsoft Works 8.0
  • English McAfee Security Centre 8.0 - 30 Day Trial Version
  • 2Y NBD (Next Business Day) On-site
Het is dus zeker de moeite waard om te bellen.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dit allemaal gelezen te hebben lijkt het echt waar te zijn dat de laptop krachtig is, maar de vraag die ik heb is: Waarom is een gaminglaptop beter dan een desktop. Ik twijfel namelijk tussen beide.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:13:
Na dit allemaal gelezen te hebben lijkt het echt waar te zijn dat de laptop krachtig is, maar de vraag die ik heb is: Waarom is een gaminglaptop beter dan een desktop. Ik twijfel namelijk tussen beide.
Het is een gaminglaptop...dat zeker....daarnaast kan ie natuurlijk ook alles wat een desktop kan.
Neemt minder ruimte in, en is verplaatsbaar.
Makkelijk voor lanparties bijv.

Of ff naast je meissie op de bank ofzo. I.p.v. ergens anders in huis wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:13:
Een laptop is per definitie niet beter dan een game desktop behalve de M1710 dan :-)
Jazeker kun je een desktop systeem voor minder geld krijgen, maar dan ben je werkelijk gebonden aan een plek. Ik kan niet wachten tot het zomer is en buiten s'avonds te gamen ipv op een broeierig warme zolderkamer of slaapkamer met een pc die nog eens lekker veel warmte afgeeft......
Na 1 maand heftig gebruik heb ik nooit meer op mijn desktop gespeeld daar de resolutie en performance gewoon beter zijn. Wel ff de 7200 rpm 100Gb disk erbij bestellen, met 60Gb zit het zo vol en 2Gb ram anders maakt het nog geen verschil met een gemiddelde desktop game machine. Indien je van plan bent om hem semi mobiel te gebruiken is het een ontzettend goede machine. Voor op de bank is gamen zowiezo niet geschikt en anders wordt het uitendelijk wel te zwaar op je schoot daar hij wel portable heet maar je toch +- 4 kg meesleurt. Mbt het scherm, glans is voor sommigen een hinderlijk iets, maar persoonlijk vindt ik het heerlijk. Superscherp en alles in de hoogste resoluties zonder haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
smurf_nl schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:51:
[...]

Een laptop is per definitie niet beter dan een game desktop behalve de M1710 dan :-)
Jazeker kun je een desktop systeem voor minder geld krijgen, maar dan ben je werkelijk gebonden aan een plek. Ik kan niet wachten tot het zomer is en buiten s'avonds te gamen ipv op een broeierig warme zolderkamer of slaapkamer met een pc die nog eens lekker veel warmte afgeeft......
Na 1 maand heftig gebruik heb ik nooit meer op mijn desktop gespeeld daar de resolutie en performance gewoon beter zijn. Wel ff de 7200 rpm 100Gb disk erbij bestellen, met 60Gb zit het zo vol en 2Gb ram anders maakt het nog geen verschil met een gemiddelde desktop game machine. Indien je van plan bent om hem semi mobiel te gebruiken is het een ontzettend goede machine. Voor op de bank is gamen zowiezo niet geschikt en anders wordt het uitendelijk wel te zwaar op je schoot daar hij wel portable heet maar je toch +- 4 kg meesleurt. Mbt het scherm, glans is voor sommigen een hinderlijk iets, maar persoonlijk vindt ik het heerlijk. Superscherp en alles in de hoogste resoluties zonder haperen.
Die 60GB harddisk is ook geen optie op de site, daar heb ik speciaal om gevraagd en die verkoper kom 'm zo selecteren uit zijn uitgebreidere bestelsysteem.
Reden is dat ik m'n M1710 als DTR (DeskTop Replacement) ga gebruiken en ik data toch store op mijn Externe USB disk.
Mocht 60GB toch niet genoeg blijken te zijn, dan kan ik nog altijd een nieuwe disk kopen.

Oh ja....100GB > 60GB = 77 euro korting in de prijs.
Een nieuwe Hitachi Travelstar 7K100, 100GB (7200rpm, ATA100, 8MB) kost maar. €92,82.

Dus tel uit je winst....die 100GB harddisk kost mij dan in dit geval €92,82 - €77 euro korting = €15,82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksoul_nld
  • Laatst online: 11-11-2024
hallo,

Ik ben een trotse eigenaar van XPS 1710.
Na een herinstal en alle extra stukken harde schijf te hebben verwijderd.
Heb ik toch nog een heel klein probleempje.
Ik heb Dell Quickset geinstalleerd, maar kan nergen de plug-in vinden voor wmp..
(schaam ik weet WPM, er zijn beter dingen te vinden).
Maar soms was het wel cool als je Visualization
met leds werd gedaan.

Weet iemand waar je de plug-in kan vinden of wat ik ben vergeten?

bedankt alvast,
Dark

XPS M1710 2,3G (T7600G) 2Gb 100GbHD 7950go 512Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Check hier maar eens:

http://www.dellcommunity....oard?board.id=xps_lightfx

Misschien dat er wat tussen staat voor je.

[ Voor 69% gewijzigd door toxict op 29-03-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
aantal weken geleden een draft 1500 gekocht voor mun xps 1710, nu zijn er eindelijk vista 64 drivers voor krijg ik ze niet geinstaleerd, herkent gewoon de hardware niet. en op de standaard windows drivers kom ik niet boven de 11 mbp.

mail gestuurd naar dell, krijg ik als antwoord dat ik maar naar broadcom of naar microsoft moet gaan voor ondersteuning. word een beetje moedeloos van die ondersteuning daar bij dell in het buitenland, eerst gezeik met mun geheugen en nu weer met die netwerk kaart.

weet er iemand of er ergens anders een oplossing is om die draft kaart wel op 270 mb tet krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
rvduijn schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:50:
aantal weken geleden een draft 1500 gekocht voor mun xps 1710, nu zijn er eindelijk vista 64 drivers voor krijg ik ze niet geinstaleerd, herkent gewoon de hardware niet. en op de standaard windows drivers kom ik niet boven de 11 mbp.

mail gestuurd naar dell, krijg ik als antwoord dat ik maar naar broadcom of naar microsoft moet gaan voor ondersteuning. word een beetje moedeloos van die ondersteuning daar bij dell in het buitenland, eerst gezeik met mun geheugen en nu weer met die netwerk kaart.

weet er iemand of er ergens anders een oplossing is om die draft kaart wel op 270 mb tet krijgen
Is dat die [Intel Next-Gen Wireless-N Mini-Card (for Intel Core 2 Duo Processors)] ???

Probeer eens een driver van deze pagina:
Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN

[ Voor 10% gewijzigd door toxict op 30-03-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
nee werkt ook niet, is gewoon een Broadcom draft 1500 netwerkcard geschikt voor xps 1710.. anders ruk ik uhm er wel uit en gooi die standaard 3945 er weer in.

thx ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Titel van versie: Network: Dell _Wireless (Except US,Japan) WLAN Card, Wireless 1350 WLAN MiniPCI Card, Wireless 1350 WLAN PC Card, Wireless 1370 WLAN MiniPCI Card, Wireless 1390 WLAN ExpressCard, Wireless 1390 WLAN MiniCard, Wireless 1450 WLAN miniPCI Card, Wireless 1470 Dual-Band WLAN miniPCI Card, Wireless 1490 Dual-Band WLAN MiniCard, Wireless 1500 Draft 802.11n WLAN mini Card, Driver, Windows Vista 32-bit, Windows Vista 64-bit, Multi Language, Multi System, v.4.102.15.61, A14
Datum van versie: 22-3-2007
Graad van ernst: Recommended
Omschrijving: Download this driver if you reside outside the US and Japan. This release supports the Dell Wireless 1350, 1370, 1390, 1450, 1470, 1490, 1500, 1505 series Mini Card, MiniPCI and PC Card devices (not USB).

Download hier rechtstreeks vanaf de Dell FTP server.
Dell Wireless 1500 Draft 802.11n WLAN mini Card

[ Voor 197% gewijzigd door toxict op 30-03-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
nee nog niks, hij herkent de hardware gewoon niet.. snap er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
rvduijn schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:27:
nee nog niks, hij herkent de hardware gewoon niet.. snap er niks meer van
Of je poortje staat uitgeschakeld, is stuk, of je kaart is dan stuk.
Het lijkt mij dat Windows op z'n minst aan moet geven dat ie hardware heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
de kaart werkt gewoon, hij ziet hem ook als broadcom 802.11n netwerkadapter maar krijg de driver van dell niet geinstaleerd, hij blijft gewoon bij de standaard windows driver en daardoor kom ik niet boven de 11 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat dit niet de plek is. Maar ik ben Vista toch echt zat op dit moment. :(

Wie zou er een kopie van een XP dell fresh install cd willen maken?

Mail me even op pschiks at esolve.nl als je me wil helpen hiermee! _/-\o_

Pat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:07:
Ik weet dat dit niet de plek is. Maar ik ben Vista toch echt zat op dit moment. :(

Wie zou er een kopie van een XP dell fresh install cd willen maken?

Mail me even op pschiks at esolve.nl als je me wil helpen hiermee! _/-\o_

Pat
serial zit volgens mij de cd gebakken dus weet niet of dat wel zo kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
@Pat42,

Heb jij hem al terug?
Ik heb sinds deze week mijn XPS, erg blij, GTR2 en RBR geïnstalleerd samen met de DFP en dit werkt goed onder Vista maar..... geluidskaart kraakt/tikt, met LED's plugin onder WMP alleen maar erger dus lijkt een beetje op jouw probleem.

[ Voor 94% gewijzigd door WRX2.5 op 01-04-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

WRX2.5 schreef op zondag 01 april 2007 @ 01:04:
@Pat42,

Heb jij hem al terug?
Ik heb sinds deze week mijn XPS, erg blij, GTR2 en RBR geïnstalleerd samen met de DFP en dit werkt goed onder Vista maar..... geluidskaart kraakt/tikt, met LED's plugin onder WMP alleen maar erger dus lijkt een beetje op jouw probleem.
Ja klopt, is hetzelfde probleem denk ik. Ik heb hem ondertussen terug, ze hebben de boxen en het mobo vervangen. Hielp niet ;( De volgende dag kreeg ik een telefoontje, of het opgelost was na de reparatie, en ik vertelde dat het probleem bij de leds zat. 'dan moet ik even met die 3rd party bellen die de lichtjes gemaakt heeft', vertelde ze me. 'Is het goed als ik je vrijdag terug bel?'. Dat is ondertussen zo'n drie weken geleden. Ach het is toch meer een leuk extra'tje, maar toch. Je betaalt honderden euro's aan service (tegenwoordig kan je zelfs niet meer anders, vroeger kon je nog een downgrade naar 1 jaar pickup&return kiezen voor 300 euro minderprijs). En dan vind ik dat ze het gewoon moeten kunnen fixen, en ze je op z'n minst terugbellen als ze dat beloven. En ik ben niet de enige, uiteindelijk vond ik dit, op hun eigen forum nog wel. Het zit dus in quickset zeggen ze, en iemand claimt dat het in versie 7.1.nogwat niet zit. Maar in die versie zit niet eens de WMP plugin :P Nouja, ik heb geen zin om mijn laptop weer een weekje kwijt te zijn, dus ik laat het nu maar zitten. Ik heb nog steeds totaal geen spijt van het kopen van dit ding hoor, hij werkt heerlijk maar het lijkt wel of ze bij de service heel graag willen dat je het laat zitten, want ze hebben me nog bijna nooit teruggebeld als ze het beloofd hadden. En als je ze dan weer belt en zegt dat ze terug hadden moeten bellen krijg je te horen dat het een foutje was en het ze heel erg spijt en normaal nooit voorkomt, etc. En ze hebben hun zin, want ik heb idd geen zin om er nog meer tijd in te steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
Dat is inderdaad geen service. Zit hem inderdaad in de LEDs, ook in GTR2 zorgen die voor een krakend geluid. Ga er zelf ook maar eens een belletje aan wagen.
Misschien de combinatie geluidskaart en LED drivers vs. Vista?
Ben er voor de rest erg gelukkig mee, ga snel wat goede race games zoeken en aanschaffen, Driving Force Pro werkt goed onder Vista en samen met de GTR2 demo die ik nu aan het uitproberen ben echt een feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

WRX2.5 schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:05:
Dat is inderdaad geen service. Zit hem inderdaad in de LEDs, ook in GTR2 zorgen die voor een krakend geluid. Ga er zelf ook maar eens een belletje aan wagen.
Ok, laat maar horen wat ze tegen jou zeggen. Als ze een reinstall van Vista aanraden zou ik daar wel tegenin gaan, dat is een hoop werk en het gaat zeer waarschijnlijk toch niet werken (eigen ervaring). En als ik de Dell fora mag geloven raden ze nogal snel een reinstall aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Kwam er gister achter dat mn voeding stuk aant gaan was, waar de stekker zegmaar in het voedings blok samen komt daar is het plastic gescheurd, en dat terwijl ik er gewoon mee omga.

anyway, gebelt enzo - krijg morgen een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
heb mijn xps nu ongeveer 8 maanden.
Mag over het algemeen niet klagen alhoewel ik de volgende pannes al gehad heb aan mijn xps :
- mijn Wlan kaartje was eerst stuk ( heeft bloed,zweet,tranen en een telefoontje gekost naar UK voor dit opgelost was)
-mijn dvd brander naar de knoppen ( was dadelijk vervangen,zonder problemen)
-2- tal weken geleden had ik gewoon een aantal dode pixels in mijn scherm.
(zijn ze gisteren komen repareren, vakkundig opgelost en niets meer van te zien)

Maar mijn ander probleem hebben ze (nog) niet kunnen oplossen en mss kunnen jullie daar bij helpen.

Ik had gemeld dat mijn numlock key van mijn toetsenbord niet werkte. Ik moest telkens de schift lock gebruiken voor getallen in te tikken.
De engineer die gisteren is langs geweest voor mijn scherm zei dat het waarschijnlijk mijn moederbord was dat stuk was. Dus kwam hij dat vandaag vervangen.
Is dus gebeurd,maar wat blijkt, het probleem blijft zich voordoen. Daarna heeft hij gebeld naar technische dienst en heeft hij vanalles geprobeerd. Geen resultaat.
Toen kreeg ik de horen dat als ik de numlock opzet,dat ik dan ook nog de fn-toets moet ingedrukt houden vooraleer ik cijfers op mijn scherm krijg!!!!!
Dit lijkt mij toch een zeer omslachtige procedure.
Is dit bij jullie ook zo? Wie kan er mij zijn ervaring meedelen en eventueel zeggen hoe dit op te lossen is?
Thx already,
Yvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:17:
Hallo iedereen,
heb mijn xps nu ongeveer 8 maanden.
Mag over het algemeen niet klagen alhoewel ik de volgende pannes al gehad heb aan mijn xps :
- mijn Wlan kaartje was eerst stuk ( heeft bloed,zweet,tranen en een telefoontje gekost naar UK voor dit opgelost was)
-mijn dvd brander naar de knoppen ( was dadelijk vervangen,zonder problemen)
-2- tal weken geleden had ik gewoon een aantal dode pixels in mijn scherm.
(zijn ze gisteren komen repareren, vakkundig opgelost en niets meer van te zien)

Maar mijn ander probleem hebben ze (nog) niet kunnen oplossen en mss kunnen jullie daar bij helpen.

Ik had gemeld dat mijn numlock key van mijn toetsenbord niet werkte. Ik moest telkens de schift lock gebruiken voor getallen in te tikken.
De engineer die gisteren is langs geweest voor mijn scherm zei dat het waarschijnlijk mijn moederbord was dat stuk was. Dus kwam hij dat vandaag vervangen.
Is dus gebeurd,maar wat blijkt, het probleem blijft zich voordoen. Daarna heeft hij gebeld naar technische dienst en heeft hij vanalles geprobeerd. Geen resultaat.
Toen kreeg ik de horen dat als ik de numlock opzet,dat ik dan ook nog de fn-toets moet ingedrukt houden vooraleer ik cijfers op mijn scherm krijg!!!!!
Dit lijkt mij toch een zeer omslachtige procedure.
Is dit bij jullie ook zo? Wie kan er mij zijn ervaring meedelen en eventueel zeggen hoe dit op te lossen is?
Thx already,
Yvan
zoals ik ook al in je andere topic typtje, ja dat is ook bij ons zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Op de Dell site is nu ook de nieuwste bios te krijgen, A06 is het dacht ik.
Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
even een advies vraagje aan julle:
Ik ben er ook van plan 1 te kopen. Echter wel voor bedrijfsdoeleinden.
Hoe stevig is deze laptop, ik wil hem namelijk ook gebruiken in de machinekamer (van schepen).
Verder bewerk ik veel grote foto's en altijd veel programma's tegelijk open staan.
Zit er trouwens ook een serieele poort op (9pins)?

Wat zouden jullie mij aanraden voor configuratie, zelf denk ik aan het volgende:
Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200
Besturingssysteem: Windows XP Pro (is deze nog te verkrijgen) ?
Support Services: Premium XPS-service, 2 jaar
Interne LCD Scherm: 17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display
Geheugen: 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Harde Schijf: 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) ivm trillingen lijkt me dit beter dan 7200 rpm?
Grafische kaart: XPS 256MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900 (moet genoeg zijn toch) ?
Primaire Batterij: 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h) hoelang gaat dit mee?
Standaard Garantie: Premium XPS-service, 2 jaar (incl. ondersteuning on-site en voor games) Draadloos Netwerk: Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart
Bluetooth: Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate

Zijn er nog bekende problemen verder met deze laptop of dingen waar ik op moet letten?
Verder kost deze config: €1.721 zou ik er telefonisch nog vanaf kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sinds kort ook deze laptop (of eigenlijk meer draagbare desktop :) )

De laptop werkt goed maar was niet goed geassembleerd toen hij werd afgeleverd. Na wat moeite is dit uiteindelijk wel gerepareerd.

De laptop werkt niet echt lekker met de game bundel die is mee geleverd, maar dat ligt meer aan de gebrekkige vista drivers volgens mij.

Waar ik echter goed van baal is dat ik het niet voor elkaar krijg dat die lui van dell me de s/pdif/component kabel opsturen. Zonder deze kabel dus geen digital out.

Ondanks verwijzingen naar de mogelijkheid om component en s/pdif te kunnen gebruiken op dell.nl en in de handleiding plus een toezegging van een medewerker van Dell dat ik de kabel zou kunnen bij bestellen.

Heeft iemand hier de s/pdif component kabel kunnen krijgen? Of heeft iemand mischien de pin layout van de 7 pins svideo uitgang?

@marinadus:
Er zit geen seriele poort op. Ik heb de 7200 rpm disk en heb geen last van trillingen. De laptop voelt iig solide, vermoed echter wel dat hij gevoelig is voor krasjes e.d. maar ik heb hem natuurlijk ook nog niet zo lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Voor draadloos netwerk zou ik toch opteren voor de N-kaart (€30 duurder) deze is nu nog niet compatible met modems, maar wanneer wel is hij veel sneller. Als je veel foto's bewerkt en programma's laat openstaan raad ik je aan om ofwel een T7400 te nemen ofwel de betere videokaart 7950 GTX (512MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

marinadus schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:45:
even een advies vraagje aan julle:
Ik ben er ook van plan 1 te kopen. Echter wel voor bedrijfsdoeleinden.
Hoe stevig is deze laptop, ik wil hem namelijk ook gebruiken in de machinekamer (van schepen).
Hij voelt erg stevig aan, vooral door de metale behuizing. Of hij een meerdere vallen zou overleven weet ik niet (en ga het ook niet uitproberen :P), maar je kan overwegen om er een accidental damage verzekering bij te nemen, dan ben je daartegen iig gedekt.
Verder bewerk ik veel grote foto's en altijd veel programma's tegelijk open staan.
Zou geen probleem moeten zijn, belangrijkste in dat geval is je RAM en dat zit wel goed, al helemaal als je XP gebruikt.
Zit er trouwens ook een serieele poort op (9pins)?
nope helaas.
Wat zouden jullie mij aanraden voor configuratie, zelf denk ik aan het volgende:
Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200
Besturingssysteem: Windows XP Pro (is deze nog te verkrijgen) ?
Ja, maar dan moet je wel even bellen.
Support Services: Premium XPS-service, 2 jaar
Interne LCD Scherm: 17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display
Geheugen: 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Harde Schijf: 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) ivm trillingen lijkt me dit beter dan 7200 rpm?
Met een 7200rpm heb ik geen last van trillingen, behalve de prijs is er geen reden om voor de 5400rpm te gaan, ik zou zelf nog liever een 100gb 7200rpm nemen en een externe dan een 160gb 5400rpm. Hoewel je met 2GB ram (nu tenminste) nog geen swapfile op de hd hoeft, is 7200rpm gewoon zo veel sneller bij alles.
Grafische kaart: XPS 256MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900 (moet genoeg zijn toch) ?
Ongeveer de enige reden voor een snellere videokaart is het spelen van games, dus als je dat niet of niet op de allerhoogste instellingen hoeft is het meer dan genoeg.
Primaire Batterij: 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h) hoelang gaat dit mee?
Standaard Garantie: Premium XPS-service, 2 jaar (incl. ondersteuning on-site en voor games) Draadloos Netwerk: Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart
Bluetooth: Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate

Zijn er nog bekende problemen verder met deze laptop of dingen waar ik op moet letten?
Verder kost deze config: €1.721 zou ik er telefonisch nog vanaf kunnen krijgen?
ja, daar krijg je vast wel gratis verzendkosten ofzo bij, gewoon even bellen en een offerte laten maken.
Als je veel foto's bewerkt en programma's laat openstaan raad ik je aan om ofwel een T7400 te nemen ofwel de betere videokaart 7950 GTX (512MB)
Snellere processor kan je overwegen, maar betere videokaart is IMHO echt overdreven, nutteloos zelfs, als je er niet of bijna niet op gamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In de nieuwe XPS M1710 is er een optie om te kiezen
voor 2 harde schijven ipv 1. (2 x Sata)) Zie hier

"Harde schijf
160GB (2x80GB 5400rpm) SATA "

De behuizing is identiek gebleven, dan zou het wellicht ook met de huidige moeten kunnen.
Wie weet dit en heeft er ervaring mee? Bij DELL doen ze geheimzinnig erover.

Hoor graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Heb ik eerder ook eens gevraagd maar niemand had de moeite genomen even te kijken of er twee hdds in konden. Dus hierbij bekrachtig ik de vorige vraag: kunnen er twee 2,5"-schijven in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik ga hem nu niet openschroeven, tis al laat enzo, misschien morgen. Dan ga ik ook de handleiding eens aan een nader onderzoek onderwerpen :) Maar volgens mij is het gewoon een foutje en gaat het helemaal niet om 2x80gb, zoals een paar pages terug ook al iemand vermoedde. Als het zo is, zou het wel geniaal zijn, dan ren ik morgenmiddag nog naar de winkel voor een tweede schijf en dan lkkr in RAID :D Ik zal er morgen eens naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
Thanks voor het advies, het was ook mijn bedoeling idd om 2x 100GB erin te stoppen ofzo en in raid te draaien. Uit de site maak ik op dat er 2 in kunnen. Kan ook in de vergelijkbare laptops dus waarom niet in deze. Verder bedoel ik niet dat de 7200rpm schijf trilt..
Met het werk wat ik doe, nogal grof heeft de schijf denk ik eerder te lijken als het 7200rpm is ipv 5400 omdat deze natuurlijk veel sneller rond draait. Of zou dit niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

marinadus schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:31:
Thanks voor het advies, het was ook mijn bedoeling idd om 2x 100GB erin te stoppen ofzo en in raid te draaien. Uit de site maak ik op dat er 2 in kunnen. Kan ook in de vergelijkbare laptops dus waarom niet in deze. Verder bedoel ik niet dat de 7200rpm schijf trilt..
Met het werk wat ik doe, nogal grof heeft de schijf denk ik eerder te lijken als het 7200rpm is ipv 5400 omdat deze natuurlijk veel sneller rond draait. Of zou dit niet uitmaken?
Hmmm, geen idee eigenlijk. Het is wel zo dat als je je hd niet aan het gebruiken bent, dat hij dan wat terugspinned, dus dan zal het risico neem ik aan net zo groot zijn als bij een 5400rpm omdat hij dan minder hard draait. Maar of het veel uitmaakt voor de betrouwbaarheid als hij wel hard bezig is weet ik niet...
@ssj3gohan, marinadus en aldusso
Volgens mij zijn die meer schijven gewoon bullshit, in de handleiding staat er ook niets over. Zie ook de online manual. Gewone neppe marketingpraat dus helaas, tenzij het ze gelukt is om twee 80GB schijven in één 2.5 inch behuizing te stoppen, maar dat lijkt me sterk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede-xps liefhebbers,

Funny om te zien wie een kleine doch prominente bijrol heeft gekregen in de laatste Ocean's 13 film (die in Juni uitkomt):

http://oceans13.warnerbro...type=windows&speed=300000

:)
M.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Haha, cool inderdaad!
Genoeg reden om hem in de bios te zien als 'ie uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met deze laptop en het gebruik van AutoCAD?
Ik had graag geweten of er zich problemen voordoen met de 7950GTX die in deze laptop kan worden gestopt.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
werkt hier perfect met photoshop en dergelijke teken programma's (ok niet helemaal hetzelfde)

maar zie geen reden waarom het niet zou werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Welke videokaart driverversie gebruiken jullie eigenlijk? De laatste van support.euro.dell.com gaf een BSOD bij het installeren, de laatste van www.laptopvideo2go.com, versie 165 punt nogwat (beta), geeft af en toe artefects. Die daarvoor, dus de 101 en de 100-versie gaven om de paar dagen een keer een BSOD met 'driver_irql_is_not_less_or_equal', ook niet echt prettig. Volgens mij zijn de laatste op de Nvidia site van de 85-series, maar daar draait Oblivion met behoorlijke lag, in tegenstelling tot de 101.41 driver. Kortom, welke versie gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:18
ik heb een 9400 met GFgo9700gs en draai zonder problemen

- 3Ds Max
- 3Ds VIZ
- Maya
- AutoCAD2006
- Sketchup
- Photoshop
- Indesign

Dus op die xps moet dat geen problemo zijn

[ Voor 7% gewijzigd door caspervc op 24-04-2007 08:34 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

sMoKeFiSh schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:00:
Even een vraagje voor mede M1710 bezitters.

Ik heb al 2 maandjes last van een beeld dat begint te flikkeren als ik uit een game alt-tab.

Het is voor een paar seconden stabiel, daarna begint het onwijs te flikkeren en valt er dus niet meer te werken.

Als ik daarna terug alt-tab naar de game is het weer over.

Kan ik het bios van de Nvidia kaart updaten? Iemand toevallig met hetzelfde probleem?
Yep, zelfde probleem hier. Heb er een klein beetje last van gehad bij Supreme Commander, veel last van bij C&C 3 Tiberium Wars en ook last van bij GTA San Andreas.

Het lijkt er op dat het optreedt bij 2D weergave in 3D mode of hoe je dat ook noemt. Bij 'normaal' 2D gebruik werkt alles normaal (Desktop, films kijken, etc).

Ik ben bij GTA SA tot de volgende ontdekking gekomen, als ik naar het menu switch (2D) dan duurt het precies 1 minuut en dan gaat het beeld flippen, de sync is dan weg. Het maakt niet uit of ik de muis beweeg of wat toetsen indruk, na 1 minuut is het raak. Zodra ik even Alt tab of naar het spel ga is alles weer goed. Maar terug in het menu is het na 1 minuut weer mis.

Ik heb:
XP Pro
GeForce Go 7950 GTX
Laatste firmwares, drivers, etc geinstalleerd.

Hebben nog meer mensen hier last van, of beter nog, weet iemand hier de oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik heb er zelf geen last van, maar om het op te lossen zou ik eens een andere videokaar driver proberen. Het is jammer dat www.laptopvideo2go.com er momenteel (half) uitligt, maar daar kan je de laatste drivers van nvidia ook voor de 7950GTX installeerbaar maken, want de drivers van support.dell.com zijn al vrij oud, en daarnaast niet eens stabiel onder vista. Probeer bijvoorbeeld eens een driver uit de 95, 100 en 165 serie en kijk of het bij allemaal gaat flikkeren. Ook je 3dmark scores kunnen per driver redelijk wat verschillen, zeker bij de nog lang niet uitontwikkelde vista drivers. Ik ging van 4907 3Dmarks met de dell drivers (98.09 dacht ik) naar 5101 met versie 101.70. Scheelt toch bijna 200 op de 5000 :o Hoewel dat nog geen 5%, is een deel van die score ook nog gebaseerd op de CPU die hetzelfde is gebleven, dus de echte graphicsscore ligt nog iets hoger. En het is toch gratis he :) Anyway, ik zou dus een paar andere drivers proberen, als laptopvideo2go.com weer online is teminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

pat42 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:16:
Ik heb er zelf geen last van, maar om het op te lossen zou ik eens een andere videokaar driver proberen. Het is jammer dat www.laptopvideo2go.com er momenteel (half) uitligt, maar daar kan je de laatste drivers van nvidia ook voor de 7950GTX installeerbaar maken, want de drivers van support.dell.com zijn al vrij oud, en daarnaast niet eens stabiel onder vista.
Toen ik de laptop net had (een paar weken terug) heb ik daar driver van geprobeerd, ze werkte toen helemaal niet, ik bleef een lage resulutie houden en de device manager liet zien dat er geen drivers waren geinstalleerd voor de videokaart.

Het wazige is ook dat het altijd precies na een minuut gebeurt, maar ik kan nergens in de settings iets vinden waar het aan kan liggen.

Tevens als ik een screenshot maak dan is deze perfect, het lijkt dus te liggen aan het signaal wat naar het scherm gaat. Daar gaat na 1 minuut de sync van op tilt ofzo. Maar alleen bij een 2D beeld in een 3D spel.

Ik probeer er nog steeds een goede foto van te maken, maar dat is heel lastig, want ik krijg er telkens een goed frame op ipv een slecht beeld... Als he lukt dan kan ik die foto naar Dell sturen zodat ze kunnen zien wat ik op het scherm krijg.

Maar nog steeds, dat van fout gaan op exact 1 minuut vind ik heel vreemd, normaal zou je verwachten dat het random optreedt, maar nee, precies na 1 minuut. Lijkt wel of er ergens een timer loopt die na 1 minuut af gaat.

Nog even wat getest. Zo te zien gaat het fout op hoge resoluties zoals 1920x1200 32 bits en wat lager. Vanaf 1440 bij nogwat zie ik zo geen problemen. Bij 1920x1200 16 bits lijkt alles ook goed te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Fatamorgana op 27-04-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Fatamorgana schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:50:
[...]

Toen ik de laptop net had (een paar weken terug) heb ik daar driver van geprobeerd, ze werkte toen helemaal niet, ik bleef een lage resulutie houden en de device manager liet zien dat er geen drivers waren geinstalleerd voor de videokaart.

Het wazige is ook dat het altijd precies na een minuut gebeurt, maar ik kan nergens in de settings iets vinden waar het aan kan liggen.

Tevens als ik een screenshot maak dan is deze perfect, het lijkt dus te liggen aan het signaal wat naar het scherm gaat. Daar gaat na 1 minuut de sync van op tilt ofzo. Maar alleen bij een 2D beeld in een 3D spel.

Ik probeer er nog steeds een goede foto van te maken, maar dat is heel lastig, want ik krijg er telkens een goed frame op ipv een slecht beeld... Als he lukt dan kan ik die foto naar Dell sturen zodat ze kunnen zien wat ik op het scherm krijg.

Maar nog steeds, dat van fout gaan op exact 1 minuut vind ik heel vreemd, normaal zou je verwachten dat het random optreedt, maar nee, precies na 1 minuut. Lijkt wel of er ergens een timer loopt die na 1 minuut af gaat.

Nog even wat getest. Zo te zien gaat het fout op hoge resoluties zoals 1920x1200 32 bits en wat lager. Vanaf 1440 bij nogwat zie ik zo geen problemen. Bij 1920x1200 16 bits lijkt alles ook goed te werken.
ik heb ook een 7950 en heb ongeveer hetzelfde probleem denk ik, wat ik heb in C&C is dat fimpjes na ongeveer een minuut opeens van links naar rechts beginnen te "schuiven"

overigens zag ik dat er nieuwe drivers op de dell site staan (94.22 ofzo) maar nog niet geprobeert verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Nhaixatael schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:38:
ik heb ook een 7950 en heb ongeveer hetzelfde probleem denk ik, wat ik heb in C&C is dat fimpjes na ongeveer een minuut opeens van links naar rechts beginnen te "schuiven"

overigens zag ik dat er nieuwe drivers op de dell site staan (94.22 ofzo) maar nog niet geprobeert verder.
Dat is exact het probleem, zie de foto die ik heb kunnen maken: http://www.xs4all.nl/~bweijdt/sync.jpg

De nieuwste drivers heb ik er ook al op staan, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Fatamorgana schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:02:
[...]

Dat is exact het probleem, zie de foto die ik heb kunnen maken: http://www.xs4all.nl/~bweijdt/sync.jpg

De nieuwste drivers heb ik er ook al op staan, geen verschil.
heb het probleem overigens alleen nog maar in c&c gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Het treedt meer op, bv in het menu van GTA San Andreas, minuut wachten en het beeld flipt. Ook in Supreme commander treedt het sporadisch op. Andere spellen heb ik nog niet getest, maar omdat het altijd na 1 minuut optreedt moet her haast wel iets hardwarematigs achter zitten wat fout gaat denk ik.

Weer even een update. Met een externe monitor er aan lijken de problemen weg te zijn. Na loskoppelen van de externe monitor lijken ze nog steeds weg te zijn. Maar ik verwacht dat na een restart de problemen weer terug zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Fatamorgana op 28-04-2007 15:46 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste