Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

rookie no. 1 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:33:
De onderstaande configuratie kost via de website €1938,- en na telefonisch- en mail contact heb ik een offerte gekregen voor €1768,-

XPS Entry N02XP5
T7200
1gb
100gb 7200rpm
7900GS 256mb
BT
Windows Vista Premium
Extra large nylon bag

Wat vinden jullie van de prijs?

Ik wilde eigenlijk 2gb en een 7950GTX, maar €220,- voor extra geheugen en €380,- voor snellere gfx vind ik wat overdreven...
Op zich goed, prijs is prima. Maar ik zou zelf niet voor die XL Nylon Bag gaan. Die is 70 euro, ik vond dat wat zonde van het geld en heb via marktplaats dezelfde gekocht voor 20 :) Dan is hij wel gebruikt maarja. En ook nieuw zijn er denk ik nog wel goedkopere tassen. Ach, het is behoorlijk persoonlijk natuurlijk, maar ik zou eerder voor de 2gb geheugen gaan, en de tas laten zitten. Dan kom je nog wel wat geld te kort maar ik denk dat het doorsparen het wel waard is. Want 2gb is met Vista toch wel een stuk prettiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke processor raden jullie aan voor in de XPS? De 2.16Ghz is die snel genoeg, want die 2.33 lijkt mij nog redelijk prijzig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:41:
Welke processor raden jullie aan voor in de XPS? De 2.16Ghz is die snel genoeg, want die 2.33 lijkt mij nog redelijk prijzig?
Ik zou alleen voor de T7600 gaan als je echt geld te veel hebt. De T7200 heeft de minste prestaties, maar een goede batterijduur, de T7400 heeft een stuk betere prestaties (~20-30%) maar vreet een stuk meer stroom. De T7600 doet het net iets beter als de T7400 qua prestaties, maar heeft het stroomverbruik van ongeveer de T7200. Teminste, dat is wat ik me van een review ongeveer kan herrinneren. Ik denk niet dat de T7600 die 500 euro extra waard is, en daarbij komt nog dat een CPU redelijk makkelijk up te graden is, zeker in vergelijking met de GPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik voor de T7400 gaan denk ik, samen met die nieuwe Blue-Ray schrijver dan. Momenteel hebben ze bij Dell nog problemen om die aan de praat te krijgen op Vista wisten ze me aan de telefoon te vertellen. Heeft Dell trouwens altijd hun XPS versie geleverd met Engelstalige OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:52:
Dan ga ik voor de T7400 gaan denk ik, samen met die nieuwe Blue-Ray schrijver dan. Momenteel hebben ze bij Dell nog problemen om die aan de praat te krijgen op Vista wisten ze me aan de telefoon te vertellen. Heeft Dell trouwens altijd hun XPS versie geleverd met Engelstalige OS?
Ja, het is altijd engelstalig geweest. Waarom ga je eigenlijk voor een Blu-ray brander? Het duurt nog een tijdje voordat die bluray schijfjes goed (en voor een normale prijs) te krijgen zijn, en het zal niet de eerste keer zijn dat een early-adopter genaaid wordt doordat later op een of andere manier blijkt dat de gekochte hardware niet 100% overweg kan met de hardware die er is, tegen de tijd dat het mainstream is. En daarnaast gaan de prijzen van blu-ray spelers ook nog wel zakken... En vergeet niet dat een dvd-brandertje nog makkelijk te vervangen is door een bluray brander later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voornamelijk ga ik voor het Bluray standaard omdat ik wat vooruit wil kijken naar de toekomst en volgens mij gaat Bluray wel lekker aanslaan alleen zal het nogwel enkele jaren duren voordat het deftig doorbeekt. Ondertussen kan ik dan tochal genieten van het hele Bluray gebeuren, dit is natuurlijk puur persoonlijk en kan ik er volledig inkomen dat andere personen hier totaal anders over denken.

Wat is trouwens het nut dat die hele XPS support Engelstalig is? Is die dan beter misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

De reden dat je Engelse support krijgt, is dat je nu support krijgt van een 'speciaal voor XPS opgeleid team'. En zo'n team hebben ze niet in Nederland, volgens mij wordt heel Europa door dat team in de UK geholpen. Tsja, als je het aan mij vraagt heb ik liever niet speciaal opgeleide mensen die gewoon Nederlands praten. Maarja, die keuze is er niet echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:33

FiReCRoW

hmmm beer...

ik zie net op de site van dell dat alle laptops weer 150 euro goedkoper zijn geworden .. alleen is de link naar de 1710 met vista erbij nog steeds dood .. maarja... door te bellen zal dat wel goedkomen :)

verder vroeg ik me nog af of iemand meer weet over de 2 harde schijven optie in de 1710 .. hoe werkt dat? want ik denk dat ik liever 1 hd bij dell bestel en een 2e ergens anders goedkoop op de kop tik...
2 hds in een laptop is natuurlijk wel erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Hm mijn vista aanvraag loopt dus niet goed, die upgrade site accepteert mn service tag niet...

naja gebelt en worde geescaleert.. ik zie t wel.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pat42 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:15:
De reden dat je Engelse support krijgt, is dat je nu support krijgt van een 'speciaal voor XPS opgeleid team'. En zo'n team hebben ze niet in Nederland, volgens mij wordt heel Europa door dat team in de UK geholpen. Tsja, als je het aan mij vraagt heb ik liever niet speciaal opgeleide mensen die gewoon Nederlands praten. Maarja, die keuze is er niet echt :/
Is in Ierland en heb net een halfuurtje met een ongelooflijk vriendelijke mevrouw aan de lijn gehangen.
Ik heb namelijk het probleem dat bij weinig processor activiteit mijn laptop een continu hoge pieptoon aanmaakt wat nogal nja ongelooflijk irritant is en erg bevorderlijk voor hoofdpijn ;-).

Vandaag gebeld, vrijdag komt er een technicus en maandag belt ze terug vanuit Ierland.
Super support (als je tenminste een beetje engels kan praten), maar dat mag natuurlijk wel voor een laptop van 3000 €.

(Ze gingen eens kijken om mijn moederbord of fans te vervangen, we zien wel..., hij is vorige week geleverd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

he er staat nu een middenconfiguratie op de site met een 160 gb harde schijf en daarbij staat "2x80gb" in de lineup, maar gewoon 160gb sata in de productconfigurator....

betekent dit dat xps een dual hdd config ondersteunt of is het gewoon een typvout... want als hij twee hdds kan ga ik hem zéker kopen (zodra ik een nieuwe computer nodig heb wat over een maand of drie is)

Verwijderd

Volgens mij ondersteunt deze laptop inderdaad een dual hdd, aangezien ik dit nog op de website heb zien staan.

Wat zal ik blij zijn als ik mijne kan bestellen, al zal het wel wat aanpassingen vragen van mijzelf. Zo zal ik men weg moeten vinden in die Engelstalige Windows Vista.

Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de Inspiron 9400 en de XPS M1710?

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:17:
Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de Inspiron 9400 en de XPS M1710?
Het design van de laptop zelf, de engelse supprt en vista, en de mogelijkheid tot 7950GTX. Maar als je beide ongeveer even powerfull maakt scheelt de prijs niet heel veel, teminste niet toen ik het een paar weken geleden probeerde. En de m1710 ziet er zo veel vetter uit ^^

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:25
Waar is die luxere versie van de XPS M1710 gebleven op de website????

Iemand al Supreme Commander gedraait op deze laptop???
En met welke resultaten en systeem???

• Verderf
SpEcTeR schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:28:

Iemand al Supreme Commander gedraait op deze laptop???
En met welke resultaten en systeem???
*Meld zich*

Hele goeie results :D helaas nog geen markings of wat dank ook maar het spel loopt echt super!
en dat terwijl ik een 5200 rpm schijf heb!

verder alles gewoon op 1920x1200 draaien, alles op max en 2x anti alias(wat wel hoger kan denk ik ;))

Mijn specs
Intel®Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Grafische Kaart 512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafische kaart
Harde Schijf 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive

overigens begrijpen we je vragen met 1 "?" achter elke zin ook wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verderf op 15-02-2007 15:35 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• SpEcTeR
Dat klinkt goed!!!
Begin toch wel een beetje warm te lopen voor de XPS M1710, alleen toch nog twijfels......
Zepto klinkt ook wel goed, alleen jammer van de mindere grafishe kaart, en het kleinere scherm natuurlijk.

Weet iemand trouwens wanneer die duurdere weer op de site komt???
De rechtse???
Kan die gewone wel krijgen naar de spec, maar dan kost ie toch meer....

Verwijderd

Ik hoop ook dat deze snel weer online is om hem daar samen te stellen, maar met Dell bellen helpt wel.

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Ik heb vanmiddag de mijne bestelt

XPS M1710
Intel®Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Windows Vista Ultimate
Premium XPS Service, 2 Year (incl. Gaming and On-Site Support)
100GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafische kaart
9 Cell 80 WHr batterij
Dell Wireless 1500 (conceptv. 802.11n-standaard) Dual-Band draadl. mini-kaart, vr Core 2-processors
European - Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module
Inspiron XPS Gen 2 Nylon Backpack
Inspiron XPS Gen 2 clear LCD Backcover
1 jaar CompleteCare Theft Cover

2600 euro

Ik heb niet te moeilijk gedaan over de prijs e.d. ik weet zeker dat ik nog wel extra korting had kunnen vragen maar ik vond deze prijs al wel mooi genoeg

Hopelijk krijg ik em volgende week binnen :)

Verwijderd

Die "Inspiron XPS Gen 2 clear LCD Backcove" wat is dat juist?
Verder een mooië configuratie, dat gaat mijne ook worden maar dan met Blue-ray speler en 2.16Ghz processor. Dit als ik hem voor een redelijk prijs kan krijgen toch :).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 17:44 ]

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:43:
Verder een mooië configuratie, dat gaat mijne ook worden maar dan met Blue-ray speler en 2.16Ghz processor. Dit als ik hem voor een redelijk prijs kan krijgen toch :).
die cover is puur voor de show :) heb je een mooie achterkant zeg maar zoals op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://image.ec21.com/image/maribak/timg_GC01388862_CA01394402/Brand_New_Dell_XPS_M1710_T2500_Red_LCD_Cover_.jpg

verder had ik ook naar de blueray gevraagd .. maar was toch weer 300 euro duurder .. dus ik wacht liever tot die dingen een stuk goedkoper zijn .. bovendien krijg je toch weer hetzelfde als met cd en dvd branders dat die eerste versies traag zijn en veel media niet zullen ondersteunen...
wachten en later vervangen zou ik doen als ik jou was...

overigens vond ik de extra 200+ euro voor die .16 extra ghz ook teveel van het goede en ben ik dus voor de 2.0 versie gegaan :)
want wat pat42 zegt ...Ik zou alleen voor de T7600 gaan als je echt geld te veel hebt. De T7200 heeft de minste prestaties, maar een goede batterijduur, de T7400 heeft een stuk betere prestaties (~20-30%) maar vreet een stuk meer stroom."... dat geloof ik niet helemaal... heb daar zo direct geen concreet bewijs voor gevonden en .16 ghz op 2 ghz geeft volgens mij nooit 20-30% meer prestaties :)

[ Voor 21% gewijzigd door FiReCRoW op 15-02-2007 19:44 ]

Verwijderd

Maar de achterkant van die laptop is die standaard ook al niet zwart als je hem in het zwart besteld? Of maakt die cover dan nog zoveel verschil?

Wat betreft die batterijduur, wat is dan het verschil in batterij duur als we de T7200 vergelijken met de T7400? Of kunnen we hier geen minuten opkleven?

• Verderf
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:43:
back cover is een ding wat je aan de bovenkant over het zwarte kan heen klikken.

je kan er zelf a4tjes in stoppen met plaatjes :)
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:11:
Maar de achterkant van die laptop is die standaard ook al niet zwart als je hem in het zwart besteld? Of maakt die cover dan nog zoveel verschil?

Wat betreft die batterijduur, wat is dan het verschil in batterij duur als we de T7200 vergelijken met de T7400? Of kunnen we hier geen minuten opkleven?
yup is standaart zwart

[ Voor 31% gewijzigd door Verderf op 15-02-2007 22:36 ]

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:11:

De achterkant is wel zwart als je hem gewoon normaal besteld. Ik weet ook niet precies wat die covers zijn, ik dacht namelijk altijd dat dat plaatje wat firecrow laat zien van de Formula Red Edition is, die niet in Nederland is te krijgen. Maar het zou wel leuk zijn als je met die backcovers hem rood kan maken, de rode ziet er namelijk nog beter uit :9~
Van het plaatje op de dell site wordt je iig niets wijzer, die notebooks zien er niet eens uit als m1710's.

Verder staan er nog het een en ander in deze review; de conclusie is dit:
Impressions and Conclusions

Intel has done it! While in our early look at the T7400 showed rather poor battery performance the T7600 we have tested today, which is heading into production, has made drastic improvements. We can now say without a doubt that Intel's latest mobile CPU has nailed the holy grail in mobile computing - it performs faster, consumes less power, and generates less heat. What else is there to say besides that?

On a normal office productivity, we see a massive improvement of 37 minutes in battery life compared to the old Core Duo CPU. Floating point operation has improved drastically from the Core Duo to the Core 2 Duo making Intel's latest mobile processor a more capable and versatile CPU that puts it on the same footing as desktop CPUs. Heat remains on par with the Core Duo CPU, so don't expect the next generation laptops to run any hotter than they are now.
Firecrow had overigens gelijk met die 20 tot 30 procent die ik meende te herrinneren, dat zal eerder rond de 10 tot 20 procent liggen denk ik. Bij de review zijn wel twee dingetjes aan te merken, namelijk dat de T2600 ongeveer gelijk presteert als de T7200 (zie andere reviews), maar natuurlijk qua batterijduur enzo niet hetzelfde hoeft te zijn, en dat het wel om een engenering sample van de T7400 ging.

Uiteindelijk ben ik voor de T7200 gegaan nadat ik bedacht dat een maand of 9 geleden de T2600 de snelste was, en die nu al weer de langzaamste is (er van uitgaande dat de T7200 hetzelfde presteerd). Daarom kan je je geld denk ik beter steken in het eerder aanschaffen van een nieuwe m1710 over 2 jaar dan nu 500 euro uit te geven aan een paar procenten meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

zodra ik de mijne binnen heb (wat dus toch wel weer een week zal duren...) zal ik wel wat fotos maken van het ding .. en wat benchmarks oid posten...(overigens vraag ik me af of de processor ooit up te graden zal zijn .. maar verwacht dat de quad procs wel weer nieuwe mobos nodig hebben ofzo :/

ook vroeg ik de man waarmee ik aan de telefoon had gesproken naar de 2 hd optie die op de dell site bij het meest luxe model stond aangegeven .. echter de man vertelde me dat hij daar niets van wist .. vraag ik me nu stiekem toch af of dat die man het niet goed snapte of dat er een foutje op de site staat/stond

Overigens klopt het niet helemaal dat de T2600 en T7200 nagenoeg gelijk presteren ... het ligt er puur aan op welk gebied je bezig bent (dat zie je ook in de tests terug) de T7200 heeft echt wel meer capaciteit en ik denk dan ook dat welke proc sneller is afhankelijk is van hoe je je systeem gebruikt en hoeveel je 'multi-tasked'

verder staat in die andere review ook nog dit:
So in the end, we're giving this CPU an Editor's Choice Award. The latest Core 2 Duo mobile CPU is cooler, faster, and runs longer than the older Core Duo. Not only that, it has technology improvements under the hood like a larger level 2 cache (4MB) and 64-bit extensions to support 64-bit OSes like the upcoming Windows Vista. If you've had reservations before about getting a laptop, the Core 2 Duo should have you convinced. Intel's track record in this arena is strong, and their latest CPU just solidifies their lead.
dus er zitten toch wel wat voordelen aan de nieuwe series core 2 duo procs...

verder zegt pat ook al dat alle nieuwe core 2 duo procs verbeterd zijn .. en dat ze enkel slechte ervaringen hadden met een vroege versie van de T7400

[ Voor 53% gewijzigd door FiReCRoW op 16-02-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Laatst online: 25-09 23:37
SpEcTeR schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:28:
...
Hou deze topic al een tijdje in de gaten en was er ook naar op zoek, hier is de link:
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/xps_m1710?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Jammer genoeg zonder MS vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je belt zul je de Vista erwel opgekrijgen hoor. Bellen helpt meestal wel en zo kan je ook de prijs wat doen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Thankxs voor de link....

Zou bellen echt nog veel kunnen schelen???
Kweet nie hoe jullie dat hebben aangepakt dan???
Nie echt mijn sterkste punt onderhandelen over de prijs...
Zou ut ook mogelijk zijn op um te laten leveren zonder windows???
Heb namelijk nog een legale versie van XP Pro liggen en Vista kan ik waarschijnlijk ook wel legaal krijgen voor een paar tientjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

door te bellen kun je bepaalde dingen bestellen die niet via de website te bestellen zijn .. verder zullen ze je eigenlijk zonder te onderhandelen al korting geven enzo .. bijvoorbeeld gratis windows vista ultimate en een goedkope 7200 rpm hd ofzo .. gewoon bellen en stap voor stap alles doorlopen en de prijs vergelijken met die van de website... vervolgens vraag je ze of ze het bedrag mooi naar beneden af willen ronden ofzo .. ik denk dat je wel tot 10% korting kunt krijgen als je flink onderhandelt .. immers er zijn kortingsbonnen voor 5% en werknemerskortingen van 10% .. en dan maken ze ook nog genoeg winst :)

zonder windows leveren doen ze overigens niet...

[ Voor 4% gewijzigd door FiReCRoW op 16-02-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Das beetje jammer dan, maarja eens kijken wat er mee te doen valt met die prijzen enzo...
Maare, die cd die je er bij krijgt van Wondows, is dat de cd waarmee je vanaf nul kan beginnen met installeren van windows???
Of is ie alleen te gebruiken voor het herstellen van de windows die op de laptop staat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

dat vraag ik me eigenlijk ook af .. maar hoe dan ook heb je een officiele licentie .. lijkt me dat je dan toch ook een nieuwe install kunt doen met een kopie van een windows cdtje... of hoe werkt dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

FiReCRoW schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:09:
dat vraag ik me eigenlijk ook af .. maar hoe dan ook heb je een officiele licentie .. lijkt me dat je dan toch ook een nieuwe install kunt doen met een kopie van een windows cdtje... of hoe werkt dat eigenlijk?
Omdat mijn geluid nog steeds kraakte, hebben ze me aangeraden een format C te doen (werkte overigens niet :/). De meeste pc's hebben tegenwoordig een recoverypartitie, maar ik vindt gewoon een cd'tje eigenlijk wel zo handig. De Windows die je er op gooit is zonder speciale drivers voor je systeem; die moet je zelf van de resource-cd afhalen. Dus eigenlijk is het best wel een clean install, maar hij is volgens mij al voor je geactiveerd (of vista moet het activeren helemaal zonder enige melding doen, maar lijkt me niet netjes). Daarnaast is je os van de cd al wel een beetje ge-tuned naar Dell (je weet wel, groot Dell logo in system-specs, help file, etc). Ik vraag me af of je de cd nou ook kunt gebruiken om vista te installeren op een andere pc. Only one way to find it out :+

Nou, mijn desktop boot er gewoon van, bij het installen op m'n notebook heeft hij nooit om een product key gevraagd, dus lijkt me sterk als hij dat op de desktop wel zou doen. Maarja, verder ga ik niet met installeren op mijn desktop; zometeen heb ik mijn vista twee keer geinstalleerd en ben ik illegaal bezig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

format c om krakend geluid op te lossen... en dat komt van die speciaal opgeleide xps lui? wazige oplossing... heb je ondertussen het probleem al wel op kunnen lossen op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

FiReCRoW schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:53:
format c om krakend geluid op te lossen... en dat komt van die speciaal opgeleide xps lui? wazige oplossing... heb je ondertussen het probleem al wel op kunnen lossen op een andere manier?
Precies, ik vond het ook een beetje een rare oplossing, maar volgens mij weten ze het daar ook niet meer. Het is ook buiten windows (en dus ook na clean install), dus het ligt niet aan de drivers. Het ligt niet aan de onboard chipset, want ze hebben het moederbord al vervangen en het zo wel heel toevallig zijn als ze allebei het probleem gaven waarvan ze hiervoor nog nooit gehoord hadden. En het ligt denk ik ook niet aan de speakers, want bij de headset kraakt hij ook. Dus, tsja, ik volg nu nog maar even alles op wat ze zeggen, dan kan ik zometeen oprecht zeggen dat ik alles geprobeerd heb, en dan zullen ze toch echt voor een oplossing moeten zorgen, desnoods door er een niet-onboard geluidskaart in te bouwen, of uiteindelijk een nieuwe ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:31
pat42 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:30:
[...]

Precies, ik vond het ook een beetje een rare oplossing, maar volgens mij weten ze het daar ook niet meer...
Misschien kun je het buiten je laptop vinden:De voeding of misschien wel beroerde apparatuur op je lichtnet(vervuiling). Mogelijk dat ik iets van de klepel en de klok schrijf, maar heb je al eens een andere voeding geprobeerd of op een andere locatie getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
rookie no. 1 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:33:
De onderstaande configuratie kost via de website €1938,- en na telefonisch- en mail contact heb ik een offerte gekregen voor €1768,-

XPS Entry N02XP5
T7200
1gb
100gb 7200rpm
7900GS 256mb
BT
Windows Vista Premium
Extra large nylon bag

Wat vinden jullie van de prijs?

Ik wilde eigenlijk 2gb en een 7950GTX, maar €220,- voor extra geheugen en €380,- voor snellere gfx vind ik wat overdreven...
Minder dan een week geleden besteld en nu al weer bijna €100,- goedkoper op de website, dus zonder te onderhandelen. Het is toch niet te geloven! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

rookie no. 1 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:48:
Misschien kun je het buiten je laptop vinden:De voeding of misschien wel beroerde apparatuur op je lichtnet(vervuiling). Mogelijk dat ik iets van de klepel en de klok schrijf, maar heb je al eens een andere voeding geprobeerd of op een andere locatie getest?
Het zou inderdaad wel eens een ander onderdeel kunnen zijn dat het probleem veroorzaakt, het lijkt trouwens ook erger te worden wanneer ik de lightFX plugin in WMP gebruik. Op de accu is het er ook, dus aan de netvoeding ligt het denk ik niet. Ik heb er ondertussen wel zat van, ze zouden me vandaag terug bellen, dus of ik heb het telefoontje geminst of ze hebben het niet gedaan. Maargoed, ik zal ze morgen eens zeggen wat ik er van vind, want het is niet het enige probleem. Sinds het vervangen van m'n moederbord herkent windows mijn microphone-in en headset-out niet meer, en de aanknop lijkt ook een beetje 'los' te zitten. Gister begon mijn dvd-drive ook opeens een enorme herrie te maken, er liep echt wat aan daar binnen. Mag een wonder heten dat de dvd die erin zat niet beschadigd is. Ik vind het een heerlijke laptop, maar dit zijn toch wel even net iets te veel problemen in de eerste twee weken dat ik hem heb }:|
rookie no. 1 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:48:
Minder dan een week geleden besteld en nu al weer bijna €100,- goedkoper op de website, dus zonder te onderhandelen. Het is toch niet te geloven!
Hehe, wen er maar aan >:) Over een paar jaar is 'ie niets meer waard :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

klinkt niet goed pat .. ik hoop dat het snel allemaal in orde komt weer... lijkt erop dat ze meer hebben verpest dan opgelost met het vervangen van het moederbord .. ze zullen wel ergens iets verkeerd hebben aangesloten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik heb net weer met ze aan de telefoon gehangen, en ze komen hem nu ophalen, en ze brengen hem weer terug als alles gefixed is. Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn of niet, dat oplossen over de telefoon werkte dus niet echt, dus het is wel fijn dat ze het zo doen. Maar aan de andere kant, het kan tot 10 werkdagen duren voordat hij terug is! Twee weken zonder computer, hoe ga ik dat overleven :|
Ik heb iig gezegd dat ze hem pas kunnen komen ophalen na de vakantie, dan zal de klap het minst hard aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Vandaag ook maar eens een offerte aangevraagd via internet, alleen geen extra korting kunnen krijgen....
Verder wel tevreden hoor.

Systeem:
Intel®Core™2 Duo Processor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Vista Home Premium (Engels)
Premium XPS-service, 3 jaar (incl. ondersteuning on-site en voor games)
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
En nog een bleutooth module erin, verder gewoon standaard.

Prijs: 2559 (inc. verzendkosten) 8)7

Redelijk systeempie lijkt me wel...
Kan ik toch wel ff mee vooruit toch??
Zullen de nieuwste games hier nog een beetje op draaien??
Supreme Commander, de nieuwste C&C??
Misschien zelfs Crysis????:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
SpEcTeR schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:40:
Vandaag ook maar eens een offerte aangevraagd via internet, alleen geen extra korting kunnen krijgen....
Verder wel tevreden hoor.

Systeem:
Intel®Core™2 Duo Processor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Vista Home Premium (Engels)
Premium XPS-service, 3 jaar (incl. ondersteuning on-site en voor games)
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
En nog een bleutooth module erin, verder gewoon standaard.

Prijs: 2559 (inc. verzendkosten) 8)7

Redelijk systeempie lijkt me wel...
Kan ik toch wel ff mee vooruit toch??
Zullen de nieuwste games hier nog een beetje op draaien??
Supreme Commander, de nieuwste C&C??
Misschien zelfs Crysis????:9~
loopt hier iig met supreme commander perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksoul_nld
  • Laatst online: 11-11-2024
Vandaag mijn systeem besteld....
Nu maar hopen dat ie snel binnen is..

Intel®Core™2 Duo Processor T7600G (2,33 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
XP
100 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

mooie specs darksoul .. T7600 zelfs :) geil .. geld teveel? hehe

die van mij komt binnenkort .. had em vrijdag de 16e besteld (geld snel via ideal om 16:55 overgemaakt) en:
5. Verzonden dinsdag, februari 20, 2007
gaat lekker snel daar bij dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ziet er idd geil uit hé :)
Ze zijn bij Dell idd vaak heel snel, volgnes mij is die verwachte leverdatum echt een worse case scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksoul_nld
Geld teveel..nooit!!!
kan niet wachten todat ik hem binnen heb...
kan voolopig weer vooruit..
(heb met mijn oude pc ook 7 jaar gedaan) :o
ben wel benieuwd wat de extra G me zich mee brengt..
filmpje gevonden op internet..wauw...overklockbaar tot O+ 3,2Ghz O+ ...cool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

dat is behoorlijk overklokbaar .. maar ik vraag me af hoe goed de laptop daar tegen kan :)
mijn vorige laptop .. een 1.6 ghz centrino van asus (als ik me niet vergis) stond een aantal maanden 24/7 aan .. ook in de zomer periode (dat ding werd echt mega warm) .. en de hd heb ik iig weg kunnen gooien :) als ik dit met een overgeklokte laptop doe zal het denkik nog minder goed aflopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Darksoul_nld schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:39:
...
ben wel benieuwd wat de extra G me zich mee brengt.
...
Die "G" staat voor dat hij standaard is overgeklokt of dat hij gegarandeerd overklokbaar was met de bijgeleverde tool. (Kan mijn andere bron niet meer vinden.)

[quote=http://reviews.cnet.com/Dell_XPS_M1710_GeForce_Go_7950_GTX/4505-3121_7-32126750.html?tag=pdtl-list]
Also of note: Dell, in an unusual move for a mainstream PC maker, practically encourages buyers to overclock the 2.33GHz Core 2 Duo T7600G processor.
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Ik heb de mijne nu vanaf maandag en hij bevalt prima: Ziet er degelijk uit, lekker stil en loopt (ondanks Vista Home Premium, score 4.5) behoorlijk snel. Ga er binnenkort wel XP opzetten, dat zal vast en zeker beter lopen want de hdd is nogal druk vaak (schone Vista installatie overigens). Het scherm is mooi, maar met een zwarte achtergrond zie je een beetje licht(het is niet echt storend). Het geluid van de speakers bevalt ook prima. Al met al vind ik het een prima keuze, zij het aan de dure kant (in ieder geval veel geld ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van het weekend een clean install gedaan en heb daarvoor een originele Vista Ultimate cd gebruikt.
Het enige wat ik niet heb na het installeren van nVidia 7950 GTX drivers, zijn de opties van nvidia in de beeldscherm eigenschappen.
Zijn er mensen die een clean install hebben gedaan zonder gebruik te hebben gemaakt van de bijgeleverde Dell OS cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Laatst online: 26-09 12:12
Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt na urenlang spitten op forums. Mijn keuze lag tussen Asus G2, Alienware Aurora M9700 en Dell M1710
Dell heeft echter een betere videokaart voor gaming en betere prijs. Looks doen ook veel bij de alienware maar da's teveel geld voor leuk uiterlijk. Snelle HD, videokaart en hoge graphics zijn essentieel bij game machine dus:
XPS M1710 Core 2 Duo Processor T7400 (2.16 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
100GB (7,200 rpm) Hard Drive
512MB DDR3 nVidia GeForce Go 7950 GTX graphics card
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software
English - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 including Media

Onderhandelen ging eigenlijk heel makkelijk. Beetje doorzeuren over actie die net was afgelopen en waarom wel gratis bezorgen of niet leverde in ieder geval een nog korting van €200 euri op
Levering staat op nu op 6 maart. Kan eigenlijk niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4
  • Laatst online: 09-11-2022

MB4

Is het bellen naar Dell zo effectief of is het maar gezever :P ??

Mensen als je je als kleine onderneming uitgeeft kan je zo 400-1000 eurootjes besparen... + dan heb je Blu-Ray en Vista...

Als je belt kan je dan vragen voor een zwarte achterkant, Blu-ray en Vista (en je dan uitgeven voor consument)???

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blu-Ray en Vista gaat toch perfect als consument, wat zou hier het probleem maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
MB4 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:16:
Is het bellen naar Dell zo effectief of is het maar gezever :P ??

Mensen als je je als kleine onderneming uitgeeft kan je zo 400-1000 eurootjes besparen... + dan heb je Blu-Ray en Vista...

Als je belt kan je dan vragen voor een zwarte achterkant, Blu-ray en Vista (en je dan uitgeven voor consument)???

8)7
Kijk eens even bij de prijs tijdens het configureren daar staat bij de
kleine onderneming: BTW en verzendkosten NIET inbegrepen.
consument: Prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten (tenzij anders vermeld)
Daar kan het zoveel schelen maar nadat de btw er bij komt zit je weer gelijk.

Zowel bij consument als kleine onderneming kan je hem met blu-ray bestellen, gewoon de links afgaan. http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

En hij is altijd zwart (in ieder geval op het moment in Nederland), alleen in de VS is hij in het rood te krijgen, misschien wel te krijgen aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
smurf_nl schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:22:
Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt na urenlang spitten op forums. Mijn keuze lag tussen Asus G2, Alienware Aurora M9700 en Dell M1710
Dell heeft echter een betere videokaart voor gaming en betere prijs. Looks doen ook veel bij de alienware maar da's teveel geld voor leuk uiterlijk. Snelle HD, videokaart en hoge graphics zijn essentieel bij game machine dus:
100GB (7,200 rpm) Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software
English - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 including Media

Onderhandelen ging eigenlijk heel makkelijk. Beetje doorzeuren over actie die net was afgelopen en waarom wel gratis bezorgen of niet leverde in ieder geval een nog korting van €200 euri op
Levering staat op nu op 6 maart. Kan eigenlijk niet wachten.
Vandaag zelfde systeem besteld, alleen dan via internet.
Een dag later en mijn levering staat op 9 maart....
Naja, geduld is een schone zaak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksoul_nld
ik heb die van mij binnen....woow
Stil, snel en erg cool.
in de spellen die regelamtig speelde op m'n oude pc en dan vergeleken met nu.
Er ging een nieuwe wereld voor m'n open.
Even wat anders weet iemand waar de software is voor de led aansturing in windows zelf..

Greetz Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Darksoul_nld schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:56:
ik heb die van mij binnen....woow
Stil, snel en erg cool.
in de spellen die regelamtig speelde op m'n oude pc en dan vergeleken met nu.
Er ging een nieuwe wereld voor m'n open.
Even wat anders weet iemand waar de software is voor de led aansturing in windows zelf..

Greetz Dark
Dell Quickset, daar kun je o.a. de leds instellen. Overigens kun je in de BIOS ook e.e.a. instellen, zij het niet je plugins met bv. Winamp, Mediaplayer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Ah, maar op de Belgische site is dit niet zo en ik ben Belgisch... Denk je dat als ik bestel bij Nederland hij ook zal toekomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe is het fan geluid bij jullie als je gewoon aan het surfen/chatten bent, staat de fan dan ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
MB4 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:29:
Ah, maar op de Belgische site is dit niet zo en ik ben Belgisch... Denk je dat als ik bestel bij Nederland hij ook zal toekomen???
Ik heb even gekeken bij de Belgische website, duurste basis model XPS M1710 inclusief BTW en verzenden (gewoon even in mandje plaatsen, bij consument bleek verzenden er al standaard bij te zitten):
Consument: € 2.884,31
Klein zakelijk: € 2.897,65

(Nederland consument: € 2.871,55 omgerekend naar Belgisch btw (21%): € 2919.81 Als je hem via Nederland bestelt zul je misschien extra kosten moeten betalen voor verzenden en voor onderhoud.)

(Dit zoeken is dus ook goed voor mijn eigen belang als ik het via het bedrijf koop. Alleen oppassen voor belasting controleur, denk niet dat ik een 7950 nodig heb voor mijn werk.)

En de links voor België:

Consument België.
Klein zakelijk België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

dolby schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:14:
Hoe is het fan geluid bij jullie als je gewoon aan het surfen/chatten bent, staat de fan dan ook aan?
Meestal niet, als hij zijn lucht niet zo goed kwijt kan soms wel, maar over het algemeen ben ik dik tevreden met die fans en de geluidsproductie :)
Mijne is trouwens vandaag opgehaald voor reparatie, ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Maximaal 10 werkdagen, 2 weken dus. Maar hopelijk is dat net zo als de leverdatum, meestal een stuk eerder dus. Only time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Beste mensen, ik heb wat vraagjes over uiterraard de xps m1710. Ik heb Google en dit topic al doorgespit.
De keuze staat vast; het wordt een m1710 O+.

De vragen zijn de volgende:

1. Ervaren de gebruikers onder ons van een m1710, deze laptop als [te] log en groot? Want
hij is wel redelijk groot.

2. Ik lees het e.e.a. over afdingen bij Dell? Wanneer doe je dat? Bestel je dan via de telefoon? Of bestel
je dan via de internet en bel je later om af te dingen?

3. Moet je bellen om een 7200rpm schijf te kunnen krijgen en hoe duur is dat ong.?

En als je bij je bestelling niks aangeeft dan krijg je een zwarte klepcover? [die vind ik nl. het mooist]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
pat42 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:18:
[...]

Mijne is trouwens vandaag opgehaald voor reparatie, ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Maximaal 10 werkdagen, 2 weken dus. Maar hopelijk is dat net zo als de leverdatum, meestal een stuk eerder dus. Only time will tell...
Wat was er mis mee? En wat vind JIJ minpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Cendris_Fisher schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:18:
Beste mensen, ik heb wat vraagjes over uiterraard de xps m1710. Ik heb Google en dit topic al doorgespit.
De keuze staat vast; het wordt een m1710 O+.

De vragen zijn de volgende:

1. Ervaren de gebruikers onder ons van een m1710, deze laptop als [te] log en groot? Want
hij is wel redelijk groot.
Nee, ik vind hem helemaal niet te groot. Als je hem wilt gebruiken om bijvoorbeeld nog ff wat te werken als de trein vertraging heeft, is hij een beetje log, maar daarvoor is hij dan ook niet bedoeld. Het grote scherm is ideaal, en gewoon voor op je schoot is hij ook nog goed te doen. Een 15.4" notebook met de zelfde specs zou ik minder graag hebben dan deze, al zal het heel wat moeilijker zijn om een 15.4" met zo'n beest van een videokaart te vinden ;)
2. Ik lees het e.e.a. over afdingen bij Dell? Wanneer doe je dat? Bestel je dan via de telefoon? Of bestel je dan via de internet en bel je later om af te dingen?
Gewoon bellen naar Dell via het nummer dat bovenaan hun site staat. Kijk wat ze er van kunnen maken met de prijs. Bellen kan in ieder geval nooit kwaad, ze zijn vriendelijk, en als je beslist om hem nog niet te kopen vinden ze dat echt geen probleem. Oja, en vraag gewoon om korting, zeg dat je er echt niet meer voor wilt geven en vertel duidelijk wat je er absoluut in wilt hebben (anders krijg je dat 'ja, ik kan hem wel voor die prijs verkopen maar niet met die videokaart'). Als je duidelijk zegt wat je erin wilt hebben, een een paar dingen erbij noemt die je er heel misschien bij wilt hebben (bijv. blue-tooth), dan kan je komen met 'als ik BT er af haal, kan hij dan wel voor die prijs?'. Je moet iig altijd gewoon om korting vragen, uit zichzelf bieden ze het niet aan hoor. En een paar keer bellen en afwijzen maakt ook niet uit, ze komen wel weer met een nieuwe offerte. Denk zo: het zal toch nooit voorkomen dat ze hem niet aan je willen verkopen omdat je te vaak belt of te lage prijzen vraagt, ze willen toch wel verkopen dus zet niet te hoog in ;) Als je er wat opties bij koopt (zeker de garantie enzo) zijn ze best bereid om er een euro of 200 af te doen, meer als je geluk hebt, licht natuurlijk ook aan de acties die ze op dat moment hebben (je krijgt waarschijnlijk geen 200 eraf als er al een actie is dat er 150 af gaat).
3. Moet je bellen om een 7200rpm schijf te kunnen krijgen en hoe duur is dat ong.?
En als je bij je bestelling niks aangeeft dan krijg je een zwarte klepcover? [die vind ik nl. het mooist]
Ja, daarvoor moet je bellen, dat is even duur als een 120gb. Ik zie trouwens dat hij nu ook via de site te krijgen is, daar betaal is 11 euro meer ofzo. Dus dat maakt niet zo veel uit. Nadeel is wel dat het niet in meer dan 100gb kan, maar als je veel wilt opslaan hang je er toch wel een externe aan. 7200rpm is iig zeker aan te raden voor de snelheid van je systeem. In Nederland krijg je overigens altijd de zwarte klepcover, de rode is alleen in Amerika te krijgen, en misschien ook wel via de telefoon in Nederland, maar de zwarte is standaard.
Cendris_Fisher schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:19:
[...]
Wat was er mis mee? En wat vind JIJ minpunten?
Geluid kraakte, en via de telefoon konden ze het niet oplossen. Als ik een paar minpunten moet bedenken:
-Engelse support. Het is ook vervelend dat de Engelse en de Nederlandse elkaar soms tegenspreken. Met de Engelse support regelde ik dat ze hem kwamen ophalen, ik moest de voeding, cd's enzo er allemaal bij doen, hebben ze me wel tig keer gezegd. Dell Nederland belt vervolgens op, komen hem afhalen, en willen alleen de notebook zelf accepteren, niet de voeding e.d. Niet verschrikkelijk allemaal hoor, maar als ze nou gewoon heel de support in het Nederlands hadden gedaan, scheelt een hoop gedoe.
-Wordt vrij warm
-'Slechts' ~2 uur batterijduur. Hoewel ik dat voor een gamesysteem nog best wel goed vind.

Pluspunten:
-Gamed geweldig
-Hoge resolutie en groot scherm
-Snel
-Goede service (wordt niet moeilijk gedaan over problemen, ze komen het zo de volgende dag aan huis vervangen, support zelf is wel in het Engels dus)
-Goedkoop vergeleken met bijvoorbeeld Alienware
-Design
-Stil (buiten games of zware rekentaken is hij enorm stil, tijdens het gamen gaan de fans aan maar dan heb je toch je gamegeluiden er boven uit ;))
-etc, etc, etc
Kortom, het blijft een hele hoop geld, maar een betere gamingnotebook voor deze prijs is moeilijk te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er hier iemand als ik de laptop (Dell XPS M1710) nu moest bestellen of het later mogelijk is zonder problemen de DVD drive te vervangen door een Blue-ray drive? Want momenteel zijn er bij Dell nog steeds problemen omtrent het Blue-ray gebeuren en hierdoor is het niet mogelijk hem momenteel met een Blue-ray drive te bestellen. In het begin wou ik wachten tot deze problemen waren opgelost maar blijkbaar duurt het nu toch redelijk lang en zou tochwel graag deze week bestellen.

Ook zie ik bij het samenstellen dat de Windows Vista Ultimate (Engels) een 32bit versie is. Waarvoor staat deze 32bit? Is dit beter/slechter dan een gewone versie of wat zijn de voor-/nadelen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:57:
Weet er hier iemand als ik de laptop (Dell XPS M1710) nu moest bestellen of het later mogelijk is zonder problemen de DVD drive te vervangen door een Blue-ray drive? Want momenteel zijn er bij Dell nog steeds problemen omtrent het Blue-ray gebeuren en hierdoor is het niet mogelijk hem momenteel met een Blue-ray drive te bestellen. In het begin wou ik wachten tot deze problemen waren opgelost maar blijkbaar duurt het nu toch redelijk lang en zou tochwel graag deze week bestellen.

Ook zie ik bij het samenstellen dat de Windows Vista Ultimate (Engels) een 32bit versie is. Waarvoor staat deze 32bit? Is dit beter/slechter dan een gewone versie of wat zijn de voor-/nadelen hiervan?
Lijkt me best te vervangen ja, die worden (als blu-ray mainstream is) echt wel gewoon als upgradepakketje voor je notebook verkocht, al dan niet bij Dell zelf. En zoals altijd: kijk even wat ze via de telefoon kunnen regelen, misschien dat je daar wel een BR drive kan krijgen. 64-bit heeft een aantal voorndelen, zo kan het meer dan 4GB aan geheugen adresseren. Voor meer verschillen kan je hier klikken. Zowel het OS, de processor als drivers moeten met 64-bit overweg kunnen. De core2duo heeft native 64-bit ondersteuning, dus in je m1710 zit dat zeker. Aangezien je de drivers via Dell krijgt, zal je daar wel niet al te veel problemen mee gaan krijgen. Dus de conclusie is dat 64 bit wat voordelen geeft, en vast ook 'de toekomst' is, maar je mist niets zonder die extra 32 bitjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er van die Windows Vista dan ook een 64bit versie want deze zie ik niet op de website van Dell staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:51:
Is er van die Windows Vista dan ook een 64bit versie want deze zie ik niet op de website van Dell staan?
Zoals altijd, staat zelfds in de post boven je:
pat42 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:37:
[...]

En zoals altijd: kijk even wat ze via de telefoon kunnen regelen.
Zie je iets niet op de website: bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Maandag wordt de mijne geleverd!!! :) :) :)

Damn, was ut maar maandag.
Nu maar ff de deurbel maken, naders hoort ik de bezorgert niet....... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpEcTeR schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:22:
Maandag wordt de mijne geleverd!!! :) :) :)

Damn, was ut maar maandag.
Nu maar ff de deurbel maken, naders hoort ik de bezorgert niet....... 8)7 8)7
Wanneer heb je hem besteld? Dan weet ik wat ongeveer de levertijd is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:01:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? Dan weet ik wat ongeveer de levertijd is :p.
Ik heb um woensdag ochtend via internet besteld.
Nou maar hopen dat ie ook echt maandag geleverd wordt.
Heb Supreme Commander al thuis liggen, en op m'n oude systeem loopt ut echt zwaar bagger, zelfs op low....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Intel kondigde aan in het 2q een prijsverlaging door te voeren van de c2d's. Zou het dan kunnen dat de c2d's bij een m1710 ook goedkoper worden op dell.nl?
En weet een van de m1710 gebruikers hier of er belangrijke onderdelen van de laptop [relatief eenvoudig] te vervangen zijn? [Denk aan HD grafische kaart] ram is wel makkelijk te vervangen heb ik gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om een xps m1710 te kopen met deze specs:

-Intel®Core™2 Duo Processor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
-Legitieme Windows Vista™ Ultimate (32-bits) - Engels
-2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
-100GB (7,200 rpm) Hard Drive
-512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX

Maar nu vraag ik mij dus af of ''Intel(R) Next-Gen Wireless-N Mini-Card for Core Duo Processors'' echt zo veel verschil maakt. Ik las op een site dat je 2 keer zoveel bereik hebt als een normale wireless kaart. Dus is het 60 euro waard? Draadloos internet vind ik wel een zeer belangrijk ding op deze laptop!

En mijn tweede vraag is als ik deze laptop koop kan ik er dan nog 4 jaar mee door en dan dus de nieuwste games spelen in die vier jaar? In verband met directx 10 enzo...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Cendris_Fisher schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:27:
Intel kondigde aan in het 2q een prijsverlaging door te voeren van de c2d's. Zou het dan kunnen dat de c2d's bij een m1710 ook goedkoper worden op dell.nl?
En weet een van de m1710 gebruikers hier of er belangrijke onderdelen van de laptop [relatief eenvoudig] te vervangen zijn? [Denk aan HD grafische kaart] ram is wel makkelijk te vervangen heb ik gezien..
Harde schijf is wel te vervangen, grafische kaart niet, ram wel, processor soms. Teminste, als het het hebt over vervangen in de vorm van upgraden, door hetzeflde onderdeel vervangen (aka repareren) kan natuurlijk altijd :) Voor de processor is het meestal niet de moeite waard. Of je je processor kunt vervangen ligt aan de processors die hierna komen, als die erin passen kan het, zo simpel is het :) Daar is nu nog vrij weinig over te zeggen, behalve dat het meestal niet de moeite waard is om alleen de processor te vervangen, omdat je graka enzo gelijk blijft en de kosten (te) hoog zijn voor de performance winst. Grafische kaart is alleen te vervangen als een notebook voorzien is van een MXM (type III) kaartje, en volgens de meeste bronnen gebruikt Dell deze standaard niet. Daarnaast zijn ze (nu teminste) nog niet te krijgen in Nederland.
Of je die prijsverlaging direct ziet bij Dell vraag ik me af. Ze zullen wel wat in prijs gaan zakken, maar dat hoeft niet direct te gebeuren, en dat zal waarschijnlijk ook, in het begin, minder zijn als wat de inkoopwaarde voor hun zakt.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:25:
Ik zit er aan te denken om een xps m1710 te kopen met deze specs:

-Intel®Core™2 Duo Processor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
-Legitieme Windows Vista™ Ultimate (32-bits) - Engels
-2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
-100GB (7,200 rpm) Hard Drive
-512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX

Maar nu vraag ik mij dus af of ''Intel(R) Next-Gen Wireless-N Mini-Card for Core Duo Processors'' echt zo veel verschil maakt. Ik las op een site dat je 2 keer zoveel bereik hebt als een normale wireless kaart. Dus is het 60 euro waard? Draadloos internet vind ik wel een zeer belangrijk ding op deze laptop!

En mijn tweede vraag is als ik deze laptop koop kan ik er dan nog 4 jaar mee door en dan dus de nieuwste games spelen in die vier jaar? In verband met directx 10 enzo...
Die netwerkkaart is van de wireless N standaard, dus als je van het extra bereik gebruik wilt maken, moet je ook een acces point hebben die met wireless N om kan gaan. Ik denk dat hij de prijs niet waard is, de doorvoorsnelheid en berijk zijn wat hoger, maar dat maakt om online te gamen/downloaden, etc echt niet zo veel uit. Alleen als je vaak hele grote bestanden over je draadloos netwerk wilt pompen, en je wilt dat ook nog eens snel en van grote afstand biedt het een voordeel. Maar gezien de prijs, zou ik het niet doen, het is niet echt stabieler ofzo. Reken bij die prijs ook nog een wireless N acces point, die flink duurder zijn als de B/G varianten. En als het over een tijdje mainstream is, koop je een uitbreidingskaarte voor in je 1710, als je het dan echt nodig blijkt te hebben. Verder zal je met deze notebook misschien 4 jaar lang de spellen kunnen spelen, maar reken over 4 jaar dan wel op haperingen en op de laagste instellingen, teminste bij de zwaarste spellen van dan. Je kan bijvoorbeeld een 4 jaar terug gaan in de tijd, dan zit je met videokaart op de Nvidia 5600FX ongeveer (voor desktops dan), daarop kan je nu ook niet meer alles op hoge instellingen spelen. Ik denk dat een levensduur van 3 jaar reeler is. Geef dan wat minder uit aan de nét iets snellere processor, dat gaat toch maar om procenten, en dat valt in het niets als je kijkt wat het snelheidsverschil van nu t.o.v. over 3 jaar. Dan houd je het geld dat je daarmee uitspaart, en kan je eerder een nieuwe kopen (dus over 3 ipv 4 jaar) :)

Voor alletwee de bovenstaande posts geldt: als je de komende 3 à 4 jaar alle spellen op het állerhoogste wilt spelen, moet je toch echt een desktop overwegen. Kijk maar gewoon terug in het verleden, 2 jaar geleden zaten in de XPS notebooks 6800 ultra kaarten, er is geen reden om aan te nemen dat de ontwikkelingen op het gebied van grafische kaarten veel sneller of langzamer zullen gaan in de toekomst. Dus als je kijkt hoe hoog je hedendaagse spellen nog kan spelen op een 6800 ultra, weet je ook ongeveer hoe hoog je over 2 à 3 jaar je spellen zal kunnen spelen op je 7950GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zou ik dan toch wachten tot er een directx 10 kaart in kan want dat gaat hij wel wat langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:07:
Maar zou ik dan toch wachten tot er een directx 10 kaart in kan want dat gaat hij wel wat langer mee?
Ja, dat is wel te verwachten. Aan de andere kant ben je dan waarschijnlijk wel weer een stuk duurder uit, want omdat de 7950GTX er al een paar maanden is, is hij natuurlijk een stuk goedkoper als toen hij in december gelaunched werd. De 8800GTX komt Q3 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
hoe zit het met de 1920x 1200 resolutie? is het niet zo dat als je hem lager zet in bijvoorbeeld een spe; dat hij moet downscalen ? Bij normale tft schermen is dit iig wel zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Sj44k13 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:01:
hoe zit het met de 1920x 1200 resolutie? is het niet zo dat als je hem lager zet in bijvoorbeeld een spe; dat hij moet downscalen ? Bij normale tft schermen is dit iig wel zo..
Jep, ook hier is dat gewoon zo. In games maakt het downscalen niet zo veel uit, maar vooral als er tekst op het scherm staat zie je het onscherper worden. Maarja, dat nadeel zal je bij alle tft's hebben. Ik vind zelf 1920x1200 heerlijk werken, je kan zoveel tegelijk open hebben :)
En als bij hele zware spellen (Oblivion) je je laptop op 1600x1200 o.i.d. moet zetten maakt het niet zo veel uit, in games valt die downscaling helemala niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Rare vraag, maar is iemand hier instaat om een foto te posten van de XPS m1710 naast een willekeurige 15,4 inch laptop. Ik twijfel nog al over de grootte van de m1710..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Hallo,

Denken jullie dat het de moeite is om te wachten op een opvolger van de Dell XPS M1710 die een nVidia 8800-kaart bevat en misschien zelfs een quadcore processor. Binnen welke termijn zal die er waarschijnlijk komen of is dit zeker nog 2-3 wachten???

Alvast bedankt voor jullie (professionele :P ) hulp :? :? :?

Thanks,

MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

MB4 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:07:
Hallo,

Denken jullie dat het de moeite is om te wachten op een opvolger van de Dell XPS M1710 die een nVidia 8800-kaart bevat en misschien zelfs een quadcore processor. Binnen welke termijn zal die er waarschijnlijk komen of is dit zeker nog 2-3 wachten???
Alvast bedankt voor jullie (professionele :P ) hulp :? :? :?
Thanks,
MB
2-3 wat? Weken, maanden, jaren?
De 8800GTX komt in Q3, dus dat duurt nog ongeveer een half jaar, misschien iets minder, misschien iets meer. Over Quadcore weet ik nog niets, maar daar zou ik niet op wachten, te klein prestatieverschil voor een te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

Thandor

SilverStreak

Hou de laatste nieuwtjes op Tweakers.net in de gaten of zoek naar artikelen. Met een beetje eigen inzet is zo'n vraag prima zelf te beantwoorden. Dit geldt voor zowel de grafische chipsets als processoren.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Zo, mijn XPS M1710 is net een uurtje geleden binnen gekomen.
Wat een apparaat zeg, geweldig.....

Nu eerst maar eens windows opnieuw installeren.
Ben nooit zo weg van voor geinstallerde systemen door de leveraar van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi

Deze avond ook mijn Dell XPS M1710 systeem besteld (met 22" widescreen), hieronder mijn configuratie:

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
English - System Documentation
European - Power Cord
Inspiron Resource DVD - Vista (Diagnostics & Drivers)
Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM
Hard Drive 100GB Serial ATA (7200 RPM)
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software - Vista
130W AC Adapter
Battery Primary 9-Cell 80W/HR LI-ION
Inspiron XPS Gen 2 Nylon Backpack
Belgian Modem Cable and Adapter Internal V.92 Data, Fax, Voice Functions
Dell™ 1500 Wireless-N Mini-PCI Card (for Core 2 Duo Processor)
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module, for Vista
Belgian - (AZERTY) - Single Pointing Internal Keyboard
English - Vista Ultimate
Bluetooth Stereo Headset
Dell Support 3.2.2. - Vista Only
Upg to 3Y NBD (Next Business Day) On-site
Base Warranty
CompleteCare 3Y NBD Multi Cover

FP / BL - European - Wide Flat Panel E228WFP 22" (TCO99) Value (DVI-D) Black

Laat maar komen die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ziet heel er leuk uit :)
Gezien je 22" display gok ik dat je van plan bent om hem soms als 'echte' desktop te gebruiken, dan is het misschien leuk om eens te kijken naar een expansion dock. Ik heb zelf deze, dat is een expansion dock met stand. Werkt echt heerlijk, als ik één usb-kabeltje erin plug, heb ik netwerk, externe muis en toetenbord, printer, extene HDD en geluid op de echte speakers. Één draadje weer los, en je hebt weer een notebook :) Echt een aanrader!
Oja, ik zie trouwens dat je een multicover completecare hebt genomen. Let dan wel op dat er sprake moet zijn van breuk voor het theft-gedeelte. Dus uit je handen laten jatten in de trein is niet genoeg om een nieuwe te krijgen, uit je tuin laten jatten ook niet. Er moet breukschade zijn, dus een notebookslotje is misschien ook iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gedeelde betreft die multicover snap ik nog niet zo goed. Wat bedoel je met "er moet sprake zijn van breuk" en wat bedoel je met dat slotje, hiervan heb ik al wel eens iets gehoord maar snap niet goed wat de bedoeling hiervan is? Kan je mij wat meer informatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Het is simpel, de verzekering (in dit geval Dell) keert niet uit als een schade expert geen breukschade heeft kunnen vaststellen. Met andere woorden, er moet te voor hem zien zijn dat hij is gejat. Logisch opzich, anders kan je hem aan je vriend geven en zeggen dat hij gejat is, tel uit je winst :Y). Maar dus wel iets om bij stil te staan. Want als je hem in je tuin hebt staan, en iemand pakt hem gewoon mee, keert de verzekeraar niets uit, en in dit geval: je krijgt geen nieuwe. Dit geldt dus niet meer wanneer er je deurslot is geforceerd, dan is er sprake van breukschade en krijg je het dus mooi terug. Maar houd er dus rekening mee dat het aantoonbaar moet zijn dat hij gejat is, met een 'net stond hij er nog en nu is hij weg', nemen ze geen genoegen, of het nou echt zo is of niet. Net als dat je geen nieuwe fiets krijgt als hij niet op slot is gezet. Door een slotje te gebruiken (35 euro voor zo'n ding is niet veel vergeleken met je notebook) voorkom je in de eerste plaats dat hij hem meeneemt. En mocht hij hem toch mee krijgen (slot doorknippen wordt wat lastig, zijn vrij sterk, maar bijvoorbeeld tafelpoot waar hij aan vast zit doorzagen ofzo), dan kan jij een nieuwe halen bij Dell, want dan is er breukschade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
pat42 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 00:35:
Het is simpel, de verzekering (in dit geval Dell) keert niet uit als een schade expert geen breukschade heeft kunnen vaststellen. Met andere woorden, er moet te voor hem zien zijn dat hij is gejat. Logisch opzich, anders kan je hem aan je vriend geven en zeggen dat hij gejat is, tel uit je winst :Y). Maar dus wel iets om bij stil te staan. Want als je hem in je tuin hebt staan, en iemand pakt hem gewoon mee, keert de verzekeraar niets uit, en in dit geval: je krijgt geen nieuwe. Dit geldt dus niet meer wanneer er je deurslot is geforceerd, dan is er sprake van breukschade en krijg je het dus mooi terug. Maar houd er dus rekening mee dat het aantoonbaar moet zijn dat hij gejat is, met een 'net stond hij er nog en nu is hij weg', nemen ze geen genoegen, of het nou echt zo is of niet. Net als dat je geen nieuwe fiets krijgt als hij niet op slot is gezet. Door een slotje te gebruiken (35 euro voor zo'n ding is niet veel vergeleken met je notebook) voorkom je in de eerste plaats dat hij hem meeneemt. En mocht hij hem toch mee krijgen (slot doorknippen wordt wat lastig, zijn vrij sterk, maar bijvoorbeeld tafelpoot waar hij aan vast zit doorzagen ofzo), dan kan jij een nieuwe halen bij Dell, want dan is er breukschade :)
LOL

Het wachten is op handboeien met een pc slotje er aan voor in de trein ;) Gat in de markt ?? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt voor de informatie, nu weet ik toch dat ik hiermee rekening moet gaan houden. Wa betreft het andere deel van de verzekering, dat dekt morsen en dergelijke. Weet iemand hier meer over, dus als ik bv. een glas cola eroverheen giet dekt de verzekering dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Die verzekering voor morsen e.d. doet niet moeilijk. Ik heb de polis niet doorgelezen, maar het dekt iig tegen laten vallen, morsen, stoten, etc. Volgens mij moet de schade wel door jou veroorzaakt zijn, dus als je broertje hem van de trap af pleurt geldt het niet. Maarja, dat is ook haast niet na te gaan, dus zeg altijd gewoon dat je het zelf was :) En veel verzekeringen hebben ook nog zo iets als: 'we keren geld uit als de werking van het systeem wordt belemmerd'. Dat houd in dat een deuk in de behuizing, waarna de notebook zelf nog doorgaat met werken, niet wordt verzekerd. Krasjes enzo dus ook niet. Nou kan je natuurlijk de deuk nog wat groter maken zodat hij het níet meer doet, maar dat is op eigen risico :Y) De verzekering dekt haast alle ongelukjes door menselijk toedoen, dus dat komt niet zo nauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdbe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2024
Momenteel ben ik op zoek naar een laptop om de volgende jaren op de hogeschool te gebruiken.
Mijn oog viel op de XPS, maar sommigen raden me dit af omwille van de beperkte batterijduur.

De reviews die ik daarnet las zijn allen al zo'n 0.5/1 jaar oud en in die tijd heeft Dell zijn configuraties alweer wat geüpdatet.

Zou iemand me een tijdsduur kunnen geven?
Mijn configuratie zou een Intel T7400 worden met 2 gb ram, en een GeForce 7950 GTX.
Verder nog: is deze tijdsduur idle, of bij gewoon gebruik (ie. browsen), of bij gamen?
In deze topic staan posts van oa. september 2006, met een batterijduur van 2u15. Is dit nog steeds het geval?

Ik twijfel vooral om deze batterijduur bij mijn aanschaf. Het zou wel eens belangrijk kunnen zijn dat m'n laptop het toch 2 uur kan volhouden op batterij bij niet-CPU-intensief gebruik (via wireless)

Verder nog even: zelf hou ik al sinds héél lang van grote resoluties (ik zat op 1280x1024 wanneer 800x600 nog standaard was), maar is die WUXGA wel comfortabel om mee te programmeren en dergelijke? Of raken je ogen snel vermoeid? Ik heb namelijk ook wat Asus-modellen gezien die een resolutie van 16xx x 1050 hadden (ook 17" widescreen)

Thx
SanderD

[ Voor 4% gewijzigd door sanderdbe op 06-03-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

2 uur gaat denk ik net lukken, zeker als de je brightness van je LCD laag zet. Erg ruim is het niet, maar het moet lukken, die van mij houdt het zo'n één uur en drie kwartier uit, en dan heb ik de brightness op het hoogst. Ik gebruik dan alleen geen wireless, en heb ook de T7200, die zuiniger is als de T7400. Kortom, moet net lukken, maar gaat niet ruim worden, je kan trouwens altijd nog een extra accu in je notebooktas stoppen voor noodgevallen. Verder over de hoge resolutie, het is gewoon heerlijk werken. Ik werkte hiervoor op een 21" met 1280x1024. In het begin is het allemaal wel klein, maar na een paar minuten erger je je er al niet meer aan, en na een paar dagen wil je niet meer anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerst een Inspiron 6000 gehad met WUXGA resolutie, in het begin alles zeer klein. Maar zoals pat42 hierboven zegt, ik wil gewoon geen andere resolutie meer. Daarom nu een 17" laptop met zelfde resolutie dat moet gewoon zalig werken. Al zal ik hem meestal wel aansluiten aan mijn 22" widescreen.
Heeft er iemand het XPS Backpack, diegene die dit moest hebben kan hij/zij hierover wat meer vertellen? Wa betreft het aantal vakken en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdbe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2024
Bedankt voor de antwoorden, pat42 en Jan
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:57:
Heeft er iemand het XPS Backpack, diegene die dit moest hebben kan hij/zij hierover wat meer vertellen? Wa betreft het aantal vakken en dergelijke?
Daarnet heb ik even gezocht op ebay en daar deze gevonden, die ook heel wat fotos heeft geüploadet. Misschien heb je er iets aan?

[ Voor 0% gewijzigd door sanderdbe op 07-03-2007 17:07 . Reden: en maar taalfouten. ojee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:57:
Ik heb er één, voor 30 euro op marktplaats gekocht :P Ten eerste, hij is grooot. Veel groter als ik verwacht had. Ten tweede; het is meer een grote rugzak met laptop houder :) Er zitten 3 grote vakken in, en ontelbaar veel kleine, je kan er met gemak je laptop, voeding, externe HDD, muis, en nog een hele hoop in doen, lukt makkelijk. Hij zit wel relaxed, dat zit allemaal wel goed. Voel me zelf wat minder prettig als ik met dat ding door een vage achterbuurt rij, dat grote reflecterende XPS logo klinkt erg als: 'ik rijd hier met 2500 euro op mijn rug' :P Kortom, prima ding, maar ik vond hem die 70 euro niet waard (had weinig keuze trouwens; ik was nogal blut toen ik hem moest kopen), dus hem maar een tweedehandse gekocht :) Maar als je een lekker dragende rugzak wilt waar je ook je laptop in kan vervoeren, is dit een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
pat42 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:59:
[...]

Ik heb er één, voor 30 euro op marktplaats gekocht :P Ten eerste, hij is grooot. Veel groter als ik verwacht had. Ten tweede; het is meer een grote rugzak met laptop houder :) Er zitten 3 grote vakken in, en ontelbaar veel kleine, je kan er met gemak je laptop, voeding, externe HDD, muis, en nog een hele hoop in doen, lukt makkelijk. Hij zit wel relaxed, dat zit allemaal wel goed. Voel me zelf wat minder prettig als ik met dat ding door een vage achterbuurt rij, dat grote reflecterende XPS logo klinkt erg als: 'ik rijd hier met 2500 euro op mijn rug' :P Kortom, prima ding, maar ik vond hem die 70 euro niet waard (had weinig keuze trouwens; ik was nogal blut toen ik hem moest kopen), dus hem maar een tweedehandse gekocht :) Maar als je een lekker dragende rugzak wilt waar je ook je laptop in kan vervoeren, is dit een prima ding.
ik zelf heb deze erbij gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://laptopsupply.nl/plaatje.php?id=999
erg stevige en goeie tas van hard plastic. is alleen wel beetje prijzig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Ik heb iemand gezien met dezelfde case: stevig en stoer...

Nu ikzelf wacht op de ultieme notebook en nu er toch enkele nieuwe dingen aan de gang zijn: ben ik goedgelovig als ik denk dat over een jaar een notebook met deze specs er is:

Een Intel Quadcore processor (of eventueel als die er nog niet is een dual core)
Een GPU in de stijl van 8800 GTX (dus directx10 ondersteunend)
Een HD-DVD en BLU-RAY reader/writer
En voor de rest ongeveer de specs van de Dell XPS m1710...

Ben ik te optimistisch of moet ik echt wel nog maar een jaartje wachten voor de specs???

Alvast bedankt,

MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Santa Rosa moet dat over een stuk of wat maandjes gaan brengen hè, maar de 8-serie voor laptops komt pas laaaat dit jaar. En bluray kun je nu al krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

zoals ssj3gohan al zei; santa rose over een paar maandjes, 8800GTX in Q3, bluray is er al, dus met een beetje geluk kan je die in de herfst al krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4

MB4

Is Sante Rose een quadcore???

Ik zou wel een HD-DVD en BLU-RAY in 1 hebben in mijn laptopje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
Heb hem nu 2 weken in bezit en kan niet anders dan vol lof over deze portable computer zijn.
Een laptop kan je het met 17"en bijna 4 kg niet meer noemen.... ;)
Draai de games BF2, Call of Duty 2 op hoogste resolutie en ben onder de indruk van de performance. Wel even http://www.dellcommunity...._port_vid&message.id=2917 erop gezet om de kleine hapering van de HD uit te schakelenwel degelijk merkbaar waren.
Toetsenbord is prima om mee te typen maar om te gamen zit je dan eigenlijk te dicht op het scherm. Dus gebruik ik de saitek pro gamer command http://www.techpowerup.co.../Pro_Gamer_Command_Unit/2 zodat de afstand oog-scherm veel comfortabeler is. Valt over te discusieren of een los toetsenbord beter is maar dat lijkt ontzettend stom wanneer je voor je laptop en met een los toetsenbord zit waar je eigenlijk alleen maar 16 toetsen van gebruikt 8)7 Tevens ziet sit er in het donker samen met de LED verlichting van de Dell in het donker heel gaaf uit 8)
Wat batterijduur aangaat is het met wireless en bleutooth 2 uur en een kwartier lang werken (niet gamen) voordat de batterij leeg is.
Qua geluid is het een stille laptop, zeker vergeleken bij de Tosiba S2 en 3 die altijd als een gek aan het blazen zijn. De fan voor koeling van de video komt pas in actie wanneer het echt nodig is en de warmte wordt aan de achterkant er uit geblazen zodat je daar geen last van hebt.
Ik heb de installatie van Dell eerst laten staan maar wordt onderhand wel gestoord van McAfee wat er op zit.... Wordt continue belaagt met mededeling wat er allemaal aan update is opgezet...Tijdens het gamen stort de performance in door updates 7(8)7 Iemand een ideetje voor een lichte viruschecker welke je zelf kan schedulen voor updates ?

Al met al zeer zeker zijn geld waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

MB4 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:00:
Is Sante Rose een quadcore???
Ik zou wel een HD-DVD en BLU-RAY in 1 hebben in mijn laptopje >:)
Als het goed is wel ja, check dit maar eens. Een hybride leek me niet gaan lukken i.v.m. licenties enzo, maar dit nieuws geeft hoop.
smurf_nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:23:
*knip*
Ik heb de installatie van Dell eerst laten staan maar wordt onderhand wel gestoord van McAfee wat er op zit.... Wordt continue belaagt met mededeling wat er allemaal aan update is opgezet...Tijdens het gamen stort de performance in door updates 7(8)7 Iemand een ideetje voor een lichte viruschecker welke je zelf kan schedulen voor updates ?
AVG Free is vrij licht, checkt voor updates als je je computer aanzet of om de 24 uur (wat het eerst voorkomt). Updates installeren is binnen een paar seconden gedaan en verneukt niet je performance. Vind het zelf wel een aanrader :)
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste