Verwijderd

Is het ook mogelijk om een nieuwe grotere harde schijf te kopen? Nu heb ik 80Gb 7200 rpm.

Zo ja: is het makkelijk omdat zelf te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:23
Yup, dat ding zit rechts.. 2 schroefjes los halen en je trekt hem er zo uit.. Letop dat je een 2.5" s-ata schijf neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Hdd binnen.. Haal ik mn oude hdd uit de cage.. Gaat die cage gigantisch vervormen en krom trekken.. Heb m zo goed en zo kwaad terug gebogen.. Maar hij gaat er niet meer zo soepel in of uit als eerst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Gelukkig hoef je zo'n hdd dan (hopelijk) ook niet dagelijks te wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FranticDJ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:18:
Hdd binnen.. Haal ik mn oude hdd uit de cage.. Gaat die cage gigantisch vervormen en krom trekken.. Heb m zo goed en zo kwaad terug gebogen.. Maar hij gaat er niet meer zo soepel in of uit als eerst..
Kanonne, das balen zeg :'( Doet die nieuwe het wel goed?

- Waar koop je zo'n harde schijf?
- Ik neem aan dat je dan XP weer opnieuw moet instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Zo'n harde schijf koop je gewoon bij de computerboer.. Kijk oa eens in de pricewatch naar 2.5" S-Ata schijven. Nieuwe schijf doet het gewoon goed inderdaad. En inderdaad je hebt een lege harde schijf nu, dus je moet windows er ook gewoon opnieuw opzetten. Ik ben overgestapt naar vista 32 bits. Nergens problemen mee nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
Weet iemand hoe ik van dat irritante getik van de geluidskaart afkom. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

rvduijn schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:14:
Weet iemand hoe ik van dat irritante getik van de geluidskaart afkom. ???
Duidelijke probleemomschrijving is dat ;) Het is bekend dat het geluid nog wel eens wil tikken/kraken als de led's van kleur/helderheid veranderen, dus als je via quickset je led's op hyper-knipper-modus hebt staan kan dat het zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
pat42 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:36:
[...]

Duidelijke probleemomschrijving is dat ;) Het is bekend dat het geluid nog wel eens wil tikken/kraken als de led's van kleur/helderheid veranderen, dus als je via quickset je led's op hyper-knipper-modus hebt staan kan dat het zijn :)
Leds zijn in de bios uitgezet, probleem is er nog steeds.
diverse drivers al vernieuwd maar voor de sigmatel zijn geen alternatieve drivers te vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Dat verbetert je probleemomschrijving nog niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Niet geschoten is altijd mis: ik heb bij een andere Dell laptop ook problemen gehad met de geluidskaart. Deze waren opgelost toen ik speedstep in het bios uitschakelde. Misschien kun je daar wat mee..

• Frantic
Mja meestal zijn het de drivers.. Maar goed tis nu een beetje gissen waar t probleem vandaan komt.. Je kan ook de diagnostic tool eens selecteren int one time boot menu.

[ Voor 74% gewijzigd door Frantic op 21-02-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FranticDJ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 03:08:
Zo'n harde schijf koop je gewoon bij de computerboer.. Kijk oa eens in de pricewatch naar 2.5" S-Ata schijven. Nieuwe schijf doet het gewoon goed inderdaad. En inderdaad je hebt een lege harde schijf nu, dus je moet windows er ook gewoon opnieuw opzetten. Ik ben overgestapt naar vista 32 bits. Nergens problemen mee nu.
Okee, bedankt voor de tip. Ik trof deze link aan. Is volgens mij omgerekend niet duur.

http://eshop.macsales.com/item/Seagate/ST9200420AS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
99 euro voor 250 gb 5400 rpm bij alternate.. :x Magoed dit is wel 7200 dan.

klik

[ Voor 76% gewijzigd door Frantic op 25-02-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey mensen,

even een vraagje over de nview optie bij een m1710 met een geforse 7950 gtx.
Ik wil deze notebook aansluiten op een panasonic viera hd ready tv maar ik krijg alleen maar zwart wit beeld om de tv, zowel bij B als G PAL in clone en dual view.

Ik denk dat het probleem licht aan dat de tv wel aan nl instellingen is voldoen en de xps reeks voornamelijk gewoon amerikaans (Of engels) geprogrameerd zijn.

Iemand dit weten op te lossen om een jusite werking van nview op tv en noebook te krijgen? *Beamers pakt hij automatisch al wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Met welke kabel is hij aangesloten? Dezelfde kabel als de beamer (VGA, DVI of s-video)? En heb je al kans gehad om het op een andere tv te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf mijn xps gaat hij vanuit s video naar de scart van de tv, op andere tvs heb ik hetzelfde probleem. wat wel opvalt is dat ik bij mijn gewone pc met nvidea xfx 5700 de optiese heb om s video contact te laten maken maar ook de optie samengesteld.

Bij svideo doet hij het niet net als op mijn xps, bij samengesteld wel maar die optie zit niet op mijn xps met nvideo 7850 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:29
Ik heb net een ook m1710 besteld. Dit omdat ik een laptop zoek om ook mee te kunnen gamen, maar om een of andere vreemde reden kun je bij dell alleen een sli 8800gtx bestellen. Sli zuipt batterijen. Daaronder zit dan of een 8700gt of een 7950gtx (vreemd genoeg geen single 8800gtx). Dan dus maar de m1710 met de 7950gtx (dx10 is niet essentieel). Leuk met 20% korting.

Overigens: er is wel degelijk een goede 7200rpm hd leverbaar via dell (staat niet op de site); kwestie van telefoontje plegen.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Voorgaande (of iig bij mij) ging het om een xps van al een jaar oud met hdd upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:16:
[...]

Kanonne, das balen zeg :'( Doet die nieuwe het wel goed?

- Waar koop je zo'n harde schijf?
- Ik neem aan dat je dan XP weer opnieuw moet instaleren?
Opnieuw installeren? Klonen.

Ik heb er een 320 GB HD van WD ingehangen. Gewoon met Ghost een image trekken en terugzetten op de nieuwe HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb zelf een 7950 gtx in mijn laptop en nou vroeg ik me af wat voor drivers jullie daarvoor gebruiken?
Ik heb zelf een driver van http://www.laptopvideo2go.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Dell heeft laatst op hun site nog de nieuwste drivers gezet (mocht ook wel, de andere kwamen uit feb07 dacht ik), die werken prima en zijn WHQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enig idee wat de beste manier is om een XPS m1710 te laten repareren?
Mijn XPS is 2 jaar oud, en de garantie is volgens mij dus verlopen.

Waarschijnlijk is mijn videokaart stuk, ik krijg namelijk bij het opstarten in het dell BIOS loading screen en het windows loading screen allemaal gekleurde pixels te zien door de schermen heen.
Ook loopt mijn display driver steeds vast tijdens gamen.

Ik heb 3 keer geprobeerd te mailen, maar nog niks terug gehad.

Bellen naar XPS support was ook geen succes, aangezien ik daar alleen in de wacht hang.

Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, werd er door hem opgehangen.. nadat ik voor de zoveelste keer mijn service tag nummer had doorgegeven.

Alvast bedankt voor de hulp.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Zoek eens 2 pagina's terug mijn verhaal op.. Had hetzelfde probleem.. HEb een gratis (nieuwe, volgens mij refurbished) videokaart gekregen..

[ Voor 33% gewijzigd door Frantic op 02-04-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12
Ik wil graag mijn laptop (XPS M1710) voorzien van een draft N wifi kaart.

Nu zit er momenteel een 3945 intel onboard kaartje in. Die er redelijk makkelijk uit kan.

Kan je deze 1 op 1 vervangen met een intel 4965 kaartje, gaat dat passen?

Heeft er hier iemand ervanring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dracula schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:09:

Nu zit er momenteel een 3945 intel onboard kaartje in. Die er redelijk makkelijk uit kan.

Als het goed is wel, alleen kan ik me iets herrinneren dat sommige laptops maar 2 kabels voor de antenne hebben, terwijl je er 3 nodig hebt voor N. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
niels88 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:26:
[...]

Als het goed is wel, alleen kan ik me iets herrinneren dat sommige laptops maar 2 kabels voor de antenne hebben, terwijl je er 3 nodig hebt voor N. :)
Aha dan zal ik mijn laptops eens even open maken om te kijken.

Nu alleen nog even uitvogelen waar ik zo een kaartje voordelig kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:19
Dracula schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:58:
[...]

Aha dan zal ik mijn laptops eens even open maken om te kijken.

Nu alleen nog even uitvogelen waar ik zo een kaartje voordelig kan krijgen.
Ik heb 'm al een paar keer helemaal uit elkaar gehad om 'm stofvrij te maken.
Is een probleem met 2 stof aanzuigende fans die continue draaien.
Daarbij heb ik gezien dat ie 3 draden had bij m'n Wifi Kaartje

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Dracula schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:09:

Ik heb dit kaartje er vanaf het begin in zitten....werkt perfect verder.
Besteld met dit kaartje zelfs....dus het gaat gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
toxict schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:53:
[...]

Gewoon bij Dell besteld? weet je nog wat dat ongeveer koste?

En helemaal uit elkaar gehad? gaat dat makkelijk dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Dracula op 16-05-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracula schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:38:
[...]

Gewoon bij Dell besteld? weet je nog wat dat ongeveer koste?

En helemaal uit elkaar gehad? gaat dat makkelijk dan?
Ja best wel, gewoon even de handleiding volgen die op de dell support site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

toxict schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:53:
[...]

Heeft het eigenlijk wel nut gezien je alsnog maar 2 van de 3 antennes kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Ik werk niet met een Draft-N WiFi router, maar met een Linksys WRT54GS met de HyperWRT firmware erop.
Dit werkt verder perfect, nooit drops en altijd excellent connection.
Bij datadoorvoer (denk aan kopieslag van een 700MB file ofzo) is de gemiddelde snelheid 3MB/s.

Dit kaartje, wat ie kostte weet ik niet meer.
Had het besteld met laptop en al tegelijk. Maar nieuw zullen ze niet meer dan een paar tientjes moeten kosten.

Hier trouwens de LINK naar de Service Manual van de Dell XPS M1710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte XPS verslaafden ;) ,

Inmiddels na het lezen van een hoop van dit soort forums, begin ik steeds wijzer te worden.

Ik heb inmiddels Vista Ultimate 64 bit geïnstalleerd en moet toegeven: VET GAVE SHIT. Natuurlijk had ook ik wat problemen met drivers enzo, maar ik heb praktisch alles aan de gang.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, nu blijkt er maar 3325Mb beschikbaar te zijn van de 4000mb die ik erin gepropt heb. Daar was ik niet blij mee, want onder XP 32 bit was ik ook telkens 880mb kwijt. Juist om deze reden was ik over gestapt op 64 bit technologie.

Na een hoop googlen ben ik ook achter de uitleg gekomen van dit probleem:
The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed

Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik mijn "Memory" kan "Remappen"? Dit schijnt in de BIOS te kunnen, maar ik zie daar geen mogelijkheden. Ik zie wel staan dat er door het gebruik van andere systemen van de 4000Gb geinstalleeerd er maar 3325 beschikbaar is. Dell leverd de XPS dus af fabriek met dit probleem.

Wie o wie kan mij helpen / informeren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53
Wat denk je van Dell zelf.

Misschien moeten ze toch nog een nieuwe BIOS maken om een temperatuur probleem met NVidia GPU's te verhelpen. Er zijn al heel wat nieuwe BIOS'en gemaakt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:55:
Geachte XPS verslaafden ;) ,

Inmiddels na het lezen van een hoop van dit soort forums, begin ik steeds wijzer te worden.

Ik heb inmiddels Vista Ultimate 64 bit geïnstalleerd en moet toegeven: VET GAVE SHIT. Natuurlijk had ook ik wat problemen met drivers enzo, maar ik heb praktisch alles aan de gang.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, nu blijkt er maar 3325Mb beschikbaar te zijn van de 4000mb die ik erin gepropt heb. Daar was ik niet blij mee, want onder XP 32 bit was ik ook telkens 880mb kwijt. Juist om deze reden was ik over gestapt op 64 bit technologie.

Na een hoop googlen ben ik ook achter de uitleg gekomen van dit probleem:
The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed

Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik mijn "Memory" kan "Remappen"? Dit schijnt in de BIOS te kunnen, maar ik zie daar geen mogelijkheden. Ik zie wel staan dat er door het gebruik van andere systemen van de 4000Gb geinstalleeerd er maar 3325 beschikbaar is. Dell leverd de XPS dus af fabriek met dit probleem.

Wie o wie kan mij helpen / informeren _/-\o_
Probeer het BIOS van je XPS M1710 eens te upgraden naar versie A07.

Dell Inspiron XPS M1710 System BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Toxict,

Bedankt voor de info, maar helaas die BIOS versie haalt niets uit. Mijn laptop blijft in de BOIS op 3,2Gb maximaal.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:04:
Hoi Toxict,

Bedankt voor de info, maar helaas die BIOS versie haalt niets uit. Mijn laptop blijft in de BOIS op 3,2Gb maximaal.

Groetjes
Het kan ook een chipset probleem zijn. Kijk eens welke chipset er ook al weer precies in de M1710 zit, en controleer de specs eens op Intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 23:27
Strange probleem hier. Sinds kort krijg ik in ubuntu de melding dat de batterij maar aan 49% capaciteit zit en suggereert dat deze kapot is. De batterij wordt ook echt achterlijk warm. Je kan er mett moeite je hand op leggen.
Is dit een gevolg van de terugvallende capaciteit of is er iets ander aan de hand.

Nuja, probleem of niet, het zal wel weer gezellig worden :|. 270 euro voor een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Jormungandr schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:34:
Strange probleem hier. Sinds kort krijg ik in ubuntu de melding dat de batterij maar aan 49% capaciteit zit en suggereert dat deze kapot is. De batterij wordt ook echt achterlijk warm. Je kan er mett moeite je hand op leggen.
Is dit een gevolg van de terugvallende capaciteit of is er iets ander aan de hand.

Nuja, probleem of niet, het zal wel weer gezellig worden :|. 270 euro voor een batterij.
Het lijkt me echt een defect aan de batterij. Je zou even kunnen kijken of het onder XP/Vista hetzelfde is, als er daar niets aan de hand is zou het natuurlijk aan ubuntu kunnen liggen. Het is in ieder geval geen gevolg van terugvallende capaciteit, daarbij zou de batterij namelijk wel op 100% moeten beginnen en gewoon veel sneller opraken.

Is dit probleem trouwens spontaan ontstaan (dan is het nog onwaarschijnlijker dat het de teruvallende capaciteit is)? Als je buiten je garantie zit kan je altijd nog proberen op ebay een nieuwe accu te vinden (wel alleen bij betrouwbare winkels i.v.m. namaakspul), want 270 euro is natuurlijk absurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 23:27
De laptop is nu aan zijn 3e jaar toe, dus vergeet de garantie maar :). Enkel ubuntu is zo vriendelijk om de "health" van de batterij mee te delen, zijnde ongeveer 49%. Zowel in windows als in linux doe ik nu nog maximaal 45minuutjes met een volle batterij en dat is met het scherm op low brightness en niet meer dan surfen. Beetje office, muziek, ... en we zitte aan 30/40min.
Het rare is dat de batterij nu bijlange niet meer zo warm wordt als vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Als je hem al bijna 3 jaar hebt zou die batterij gewoon 'op' kunnen zijn inderdaad. Ik zou toch even proberen of hij het op een ander OS nog wel lekker doet, anders moet je inderdaad een nieuwe. Op ebay staan ze voor ongeveer 90 euro inclusief verzendkosten, dat is nog wel te doen (iig een stuk beter dan die 270 euro ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Na een restore vanaf de CD's ben ik het tooltje kwijt om de kleur van de ledjes aan te passen.

Ook een zoektoch op de dell site kon me niet bevredigen.

Iemand enig idee welk tooltje dit is en waar het te downloaden is?

hmm... waarom zie ik dit nu pas?
denbuzze schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:18:
8 )
Q: En oojaa waar kan ik die verlichting van kleur (leds) laten veranderen.
A: Blauw icoontje: DELL Quickset of bios (F2)

[ Voor 27% gewijzigd door nowell op 03-11-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
nowell schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:21:
Na een restore vanaf de CD's ben ik het tooltje kwijt om de kleur van de ledjes aan te passen.

Ook een zoektoch op de dell site kon me niet bevredigen.

Iemand enig idee welk tooltje dit is en waar het te downloaden is?

hmm... waarom zie ik dit nu pas?

[...]
Je moet dat Quickset tooltje hebben...is gewoon te downloade...anders ff Googlen op: M1710 Quickset Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Op Ebay kun je goedkopere accu's krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59
Mijn laptop is voor de 2de keer in een half jaar kapot, eerst was het een geheugen module en nu heeft mijn videokaart de geest gegeven (7950 gtx). Nu was de service deze keer perfect, 1 email met wat foutmeldingen en ze ik zou de volgende dag gebeld worden voor een afspraak en ze zouden hem gratis vervangen (zit buiten de garantie dus vond het wel netjes). Maar nu zit ik al ruim 3 weken te wachten, want het onderdeel is niet leverbaar. Weet iemand of er ook een andere videokaart in mijn laptop past en of deze ergens te koop is (graag met link), misschien dat ik er dan zelf maar 1 ga kopen, want dit werkt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
thriller schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:54:
Mijn laptop is voor de 2de keer in een half jaar kapot, eerst was het een geheugen module en nu heeft mijn videokaart de geest gegeven (7950 gtx). Nu was de service deze keer perfect, 1 email met wat foutmeldingen en ze ik zou de volgende dag gebeld worden voor een afspraak en ze zouden hem gratis vervangen (zit buiten de garantie dus vond het wel netjes). Maar nu zit ik al ruim 3 weken te wachten, want het onderdeel is niet leverbaar. Weet iemand of er ook een andere videokaart in mijn laptop past en of deze ergens te koop is (graag met link), misschien dat ik er dan zelf maar 1 ga kopen, want dit werkt niet echt.
Het kan wel, maar is erg duur: http://shop.ebay.com/item...&_odkw=7950+gtx&_osacat=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
BTW, iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken als het beeld uitvalt als de adapter uitgetrokken wordt. Denk eerlijk gezegd de accu, hoop het niet. Die krengen zijn duur :X

Edit:
Vreemd, ik hou wel gewoon beeld als ik de LCD brightness in de bios forceer op de laagste stand....
Als ik in windows ben, op de accu, en heel snel even switch naar de hoogste brightness, knippert de backlight :/

[ Voor 39% gewijzigd door niels88 op 17-12-2008 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XPS M1730 staat nu nog steeds voor ca euro 3300.-, afhankelijk van de configuratie op de site van Dell.
Ik heb al gebeld met een verkoper, maar ze willen nauwelijks iets van de prijs af doen.
Ik zag in een van de XPS topics dat er een actie is geweest van ca euro 2600.-.
Heb de verkoper hier al mee geconfronteerd, maar ja, vraag en aanbod etc. meneer.
Tja , ik vindt dat een te groot verschil, zeker als deze laptop straks vervangen gaat worden voor een nieuwe serie XPS.

heeft iemand de laatste maanden nog een lagere prijs gekregen en hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:27:
De XPS M1730 staat nu nog steeds voor ca euro 3300.-, afhankelijk van de configuratie op de site van Dell.
Ik heb al gebeld met een verkoper, maar ze willen nauwelijks iets van de prijs af doen.
Ik zag in een van de XPS topics dat er een actie is geweest van ca euro 2600.-.
Heb de verkoper hier al mee geconfronteerd, maar ja, vraag en aanbod etc. meneer.
Tja , ik vindt dat een te groot verschil, zeker als deze laptop straks vervangen gaat worden voor een nieuwe serie XPS.

heeft iemand de laatste maanden nog een lagere prijs gekregen en hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?
Ehm dit is het XPS M1710 topic, niet 1730...

Dacht ik toch even dat er iets nieuws was of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Het volgende is het geval, zal even het hele verhaal doen.

Mijn schoonzus had een prachtige XPSM1710 en was er enorm wijs mee, echt haar lievelingetje enzo.
Gekocht via Marktplaats maar voor haar een droom van een machine.
Hij is van 2006 volgens de service-tag en geen garantie meer.
Er zijn nu 2 dingen mee aan de hand

Het toetsenbord mist 2 tekens, de "m" en de rechter "Alt" toets, nou is een toetsenbord niet echt moeilijk aan te komen, heb hem hier in dit topic bij een site gezien voor zo'n 60 euries, dus dat is geen probleem verwacht ik.
Maar dan het tweede probleem, rare pixels in het scherm, strepen de hele mikmak.
Ik de diagnostics en extended diags gedaan, blijkt het video-geheugen kapot te zijn
(videokaart is de NViDia Geforce GO 7900 GTX 512MB)
Wat dus die ellende veroorzaakt, en hier komt het addertje onder het gras, die kan ik wel ergens vinden maar dan voor tussen de 400 a 600 euro.
En dat is me toch echt enorm te gortig, dus ik de XPS service dienst gebeld, kreeg een hele vriendelijke jongen aan de lijn.
Die kon mij in eerste instantie niet helpen omdat ik niet de origineel geregistreerde gebruiker was van die laptop (WTF??) dus hij mocht mij geen info verschaffen.
Na wat aandringen van mijn kant wou hij m'n verhaal aanhoren en zei dat hij met handen en voeten gebonden was aan de strikte regels van Dell.
En dat het eigenlijk niet uitkon om zonder garantie hiermee verder te gaan (zou iets van 750,- gaan kosten)
Ik hem gemeld dat ik hier nu dus eigenlijk een enorm dure dell placemat heb staan en ja daar bleef het bij.

Nu is dus mijn vraag of iemand hier een idee heeft waardoor ik deze laptop weer werkend kan maken.
NIET voor mijn schoonzus, die heeft inmiddels een gigantische Toshiba gekocht.
Maar dit keer heel egoistisch puur voor mij want ik mocht hem voor een heel zacht prijsje overnemen zodra ik hem gerepareerd heb.

Bij voorbaat dank *buigt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Dat kan ook goedkoper.

Op eBay verkopen ze trouwens ook tobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Tsja, als de grafische kaart echt kapot is, heb je weinig opties. Er zijn wel goedkopere Geforce Go 7900 te koop voor rond de 250 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
niels88 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:05:
[...]

Tsja, als de grafische kaart echt kapot is, heb je weinig opties. Er zijn wel goedkopere Geforce Go 7900 te koop voor rond de 250 USD :)
Ook de gtx is te koop via e0bay. Die van mij was ook stuk, heb hem voor 249 euro weten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracula schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:16:
[...]

Ook de gtx is te koop via e0bay. Die van mij was ook stuk, heb hem voor 249 euro weten te kopen.
Ey Dracula, dan ben ik heel benieuwd hoe je die gevonden hebt, want alle GTX kaarten die ik vind zijn rond de 4 a 500 euro.
Voor 249,- wil ik de gok nog wel wagen !
Dan heb ik een heel erg leuke laptop veur weinug ;)

Peace & thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:35:
[...]

Ey Dracula, dan ben ik heel benieuwd hoe je die gevonden hebt, want alle GTX kaarten die ik vind zijn rond de 4 a 500 euro.
Voor 249,- wil ik de gok nog wel wagen !
Dan heb ik een heel erg leuke laptop veur weinug ;)

Peace & thx :)
Zie je mail, bij die persoon heb ik hem ook gekocht, ging prima

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 31-01-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Rits,

Ik heb exact zelfde probleem. Ik heb mijn laptop anderhalf jaar geleden gekocht en krijg ook helemaal geen medewerking van Dell what so ever. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij heeft de zelfafsluiter niet gewerkt toen de stekker eruit vloog en langzaam z'n batterij dus leeg liep. Hij is toen dus volledig stil gevallen met alle processen e.d. aan met alle gevolgen van dien.

Ik heb ondertussen via via vernomen dat de videokaart vast zit aan z'n moederboard en je naar alle waarschijnlijkheid zowel zijn moederboard en videokaart moet laten vervangen. Dat is slechts wat ik vernomen heb en nog niet heb kunnen laten conformeren.

Ik overweeg echter stappen te ondernemen via consumentenbond en als dat niet lukt om het nog hogerop te gaan zoeken, want een laptop van een grote leverancier met een nieuwprijs van toentertijd ruim euro 2000 hoort niet binnen anderhalf jaar zijn laatste spelletje te spelen als er verder niks raars mee gedaan is.

Ik kan je verder niet helpen met het verhelpen van het probleem, maar onze verhalen lijken toch wel heel erg veel op elkaar...

Vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Ole, mijn 7950gtx is kapot :/
Toch wordt weer een duur grapje |:(

Ter informatie, ik krijg bij de bios al strepen. Heb de kaart eruit gehaald, maarja, kan veel, maar niet alles repareren ;)

[ Voor 49% gewijzigd door niels88 op 18-02-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn videokaart is waarschijnlijk ook stuk. Krijg groene stippel strepen tijdens het opstarten en in windows geen beeld. Echter in veilige mode wel gewoon normaal beeld en na deinstallatie van Nvidia drivers heb ik ook weer beeld in Windows na normaal opstarten(wel nog steeds met stippel lijnen tijdens het opstarten). Ik heb het vermoeden dat de kaart dus niet meer met hardware versnelling wil werken. Wat moet ik hier mee aan? Laptop is namenlijk helaas al ver buiten de garantie... betreft een m1710 met een 7900 GTX 512 kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ook ik ben sinds kort in het bezit van een Dell XPS M1710 met de volgende specs:

T7200
17" WUXGA (1920x1200)
2GB
100GB 7200RPM
NVIDIA GO 7950 GTX

Nu heb ik deze laptop voor een redelijk klein bedrag over kunnen nemen, wetende dat de videokaart kapot was. Ook ik heb de beruchte groene lijnen op het scherm. Na veel lezen (oa dit hele topic...) op internet erachter gekomen dat die dingen wel prijzig zijn. Echter was ik er eerst vanuit gegaan dat op de laptop geen garantie meer zat. Wat blijkt nu? Bij het invullen van de servicetag op dell.nl blijkt dat er 285 dagen Complete Care garantie op de laptop zit. Helaas heb ik alleen de aankoopbon er niet bij...

Ook had ik al naar Dell gemaild dat de videokaart waarschijnlijk kaduuk was. Hierop kreeg ik reactie dat ze mij niet zo goed konden helpen omdat ik nu Vista erop heb staan. Volgens mij onzin, maar goed.

Nu vraag ik mij af of het nog mogelijk is om via de garantie een nieuwe videokaart te bemachtigen. Ik heb het verhaal van FranticDJ gelezen en denk dat ik het altijd kan proberen.... Toch?!

Verder heb ik veel gezocht op eBay en via via kwam ik bij een gebruiker uit die zegt de videokaart te kunnen repareren. Ik had gereageerd op een 7900 GTX, maar de gebruiker gaf aan dat ik beter de 7950 GTX kon laten repareren. Nu vraag ik mij weer af of dat sowieso wel mogelijk is?! :?

Ik heb de laptop inmiddels al een keer helemaal open gehad en wil hem bij vervanging ook helemaal schoonmaken, misschien een N-wifi kaartje installeren en een geheugenupgrade uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 13:48
Ik heb mijn laptop in september 2006 aangeschaft met 1 jaar garantie. Nu is een paar maanden geleden iets gebeurt waardoor de laptop helemaal niks meer deed. Inmiddels was toen de garantie al een jaar verlopen. Ik heb toen gebeld met een medewerker en die stelde vast dat het moederbord kapot was. Ik vroeg toen of het gratis zou zijn, want een dure laptop van 2700 euro mag niet kapot gaan binnen 2 jaar vond ik. Nou, vooruit dan maar zei die, en de dag erna stond een mannetje met een moederbord voor de deur. Nu bleek dat het moederbord niet kapot was, en dat dat mannetje niet de slimste was. Hij had namelijk doorgegeven dat het moederbord en processor kapot was terwijl hij er zelf al een nieuwe in had gezet. Dus 2 dagen erna stond een andere voor de deur met weer een moederbord en een processor. Laptop deed daarna nog altijd niks waardoor hij vaststelde dat het de videokaart was en dat de dag erna een zou langskomen die een nieuwe videokaart erin zou zetten.

Toen heb ik een paar dagen gewacht en er kwam maar geen nieuwe monteur langs. vervolgens heb ik naar Dell gebeld en die hebben me eigenlijk een beetje aan het lijntje gehouden door te zeggen dat de volgende dag iemand zou langskomen. Ik heb toen iedere dag gebeld en kreeg telkens maar hetzelfde verhaal dat er iemand zou langskomen de volgende dag. Maar er kwam nooit iemand en na 2 weken heb ik toen een goed gehumeurde man aan de lijn gekregen die zei dat de videokaart niet op voorraad was(7900 gtx). Ik heb toen gezegd dat ik voor school de laptop moest hebben binnen een paar dagen, dus hij heeft toen geregeld dat de volgende dag een monteur met een 7950 gtx langs zou komen. Dit gebeurde ook! Toen ik nogmaals vroeg of het me daadwerkelijk niks zou kosten verzekerde hij me dat alles op de kosten van Dell zou komen.

Ik zat ook nog met een ander probleem, de adapter deed al maandenlang een hard piepend en krakend geluid maken. Dit heb ik deze man toen ook gelijk verteld en hij zei dat hij er wel een zou opsturen. Toen ik daarna brutaal vraagde of hij deze niet ook voor niks kon opsturen zei hij: "als jij niks zegt, zeg ik ook niks" :P

Wat ik hiermee dus wil zeggen, mocht de garantie verlopen zijn, gewoon opbellen en dan maar hopen dat je de goeie aan de lijn krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is ook de 7950 GTX Kapot geraak.
Kom ik er "gelukkig" achter dat ik nog 2 dagen garantie had (van de 2 jaar business on site)
even bellen en er zou een monteur langs komen de volgende dag, bel hij 's morgens af - de kaart is nog niet binnen, dell neemt wel weer contact met u op!?
Krijg ik 2 dagen later een mailtje:

Unfortunately we are currently experiencing a backlog on these parts and are working closely with our suppliers to deliver them as soon as is possible. We are expecting the new parts to become available end May but are currently working hard to turnaround existing repairs on these parts in a faster time.

Due to the backlog and the fact that we are offering any existing parts on a first-come-first-serve basis we are unable to offer a hard and fast lead time at present. A Dell service representative will contact you as soon as the part becomes available to arrange repair of the system.

We thank you for your understanding and your continued custom with Dell.

eind mei pas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Laatst online: 22-06 12:59
Een paar weken geleden hield mijn 7900gs er helaas ook mee op. Ik had de laptop in de zomer van 2006 aangeschaft en had inmiddels dus geen garantie meer. Maar onder het motto, niet geschoten is altijd mis, heb ik dell gebeld en gevraagd of ze een oplossing voor me hadden. En tot mijn grote verbazing werd de kaart de volgende dag gratis(!) door een monteur vervangen door een nieuwe kaart :D.
Volgens de monteur was de kans groot dat er onder de 7900gs zich problemen kunnen voordoen die door nVidia erkent zijn, waardoor ze dus na de garantietermijn nog gratis vervangen worden.

Dus bij deze mijn tip voor iedereen die met een kapotte 7900gs thuis zit: even Dell bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Inmiddels heb ik via eBay m'n videokaart laten repareren en loopt ie weer als een zonnetje. :)
Eigenlijk zat er nog garantie op, maar heel behulpzaam vond ik Dell niet klinken aan de telefoon... Heb het systeem van iemand anders overgenomen en daar deden ze moeilijk over...

Voor nog geen 450 Euro nu de volgende specs:

T7200,
4GB,
7950 GTX,
17" 1920x1200
100GB 7200rpm

Volgende update zal wel een grotere 7200rpm schijf worden...

Nog een vraagje: Ik heb de laatste Vista drivers geïnstalleerd voor de 7950GTX, maar nu kan de Vista-score niet worden geupdate. Waar ligt dit aan? Lijkt erop dat Vista niet 'correspondeert' met de Nvidia drivers?!

Verwijderd

Goedenavond allemaal,

Ik zal mijzelf eerst voorstellen:
Nico, tot voor kort de trotse bezitter van een XPS M1710.

Aangeschaft in 2006 (zonder extra garantie).
Centrino Duo @ 2,16 gHz
17" WUXGA (1920x1200)
1GB
100GB 7200RPM
NVIDIA GEFORCE GO 7900 GTX 512mb
+ opties

Alles werkte 2 jaar en 9 maanden naar behoren. Maar helaas, ook mijn videokaart klapte.
Contact opgenomen met XPS-support, doorverwezen naar Service&Support. Eindeloos gesmeekt/gedreigd/etc.. Het enige wat ik kreeg was een offerte van €807,79 voor het vervangen van de videokaart. Wel een refurbished-model, dus geen uitsluitsel over hoe lang hij zal werken.
Hier was ik het niet mee eens. Het systeem zelf is immers duur genoeg en voor €800,- heb je redelijk vervangend exemplaar.
Ben zowat alle forums aangaande dit onderwerp af gaan zoeken en ik kwam op een paar plaatsen deze tip tegen: Stop de kapotte kaart in de oven!

1. Download alle manuals van de Dell Support-website (incl. illustraties) aangaande het demonteren van de laptop.
2. Verwijder hinge-cover.
3. Verwijder toetsenbord.
4. Verwijder harde schijf.
5. Verwijder alle losse afdekplaatjes aan de onderzijde.
6. Maak alle zichtbare connectoren los.
7. Vewijder laptop monitor.
8. Verwijder afdekplaat.
9. Maak videokaart los van het moederbord.
10. Verwijder van de videokaart de koelplaten aan onder- & bovenzijde.
11. Verwarm de oven voor op 150 graden Celsius. (hetelucht)
12. Leg de videokaart op bakpapier in de voorverwarmde oven gedurende een periode van 3 minuten.
13. Na deze 3 minuten, draai de videokaart om voor nog een een periode van 3 minuten.
14. Na in totaal 6 minuten de videokaart uit de oven halen en 1 uur af laten koelen.
15. Alle onderdelen in omgekeerde volgorde terug monteren.
16. Computer opstarten. (Hier ziet men al of het heeft gewerkt, mijn scherm was in elk geval vrij van strepen/pixels!)
17. In BIOS de datum en tijd goed invoeren (interne batterij op moederbord is los geweest) en alle andere gegevens checken.
18. Na volledig opgestart te zijn, via de windows-functie Systeemherstel het systeem terugzetten naar de laatste datum waarop het systeem nog volledig werkte.
19. KLAAR!

Kosten: € 0,00!!
Tijd (incl. afkoelen): 2,5 uur

Dit heb ik dus vandaag gedaan.
Nee, het is geen fabeltje! Ik stuur dit bericht immers vanaf mijn gerepareerde XPS!

Ik snap ook wel dat deze oplossing wellicht niet bij iedereen zal werken.

Het is een lang bericht, ik weet het, maar dit is puur voor degenen die net als mij:
1. bij Dell van het kastje naar de muur worden gestuurd
2. torenhoge prijzen te horen krijgen voor vervanging
3. niet de gok willen wagen op E-Bay

Hopende hier ook maar iemand mee van dienst te zijn geweest,

Nico XPS (weer een trotse bezitter van een XPS m1710!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:17
of het waar is of niet..... is het beste verhaal wat ik ooit hier gelezen heb om iets te reparen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zat te denken om dit systeem ook 2e hands aan te schaffen maar ik lees alleen maar verhalen over kapotte gpu chips.

Hoe zit dit nou precies? want ze staan genoeg voor +-500euro op marktplaats, maar als ik dan met een kapotte chip zit dan zit ik daar niet op te wachten.

Hoe komt het dat ze allemaal kapot gaan? word de boel te warm?

Deze laptop heeft geen HDMI toch?

[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-10-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
Ze gaan kapot omdat ze verkeerd gesoldeerd zijn, (daarom werkt de over truuk wrs ook , omdat dat wrs het soldeer breukje hersted)
overigens heeft DELL mijn videokaart (7900 GS) gratis vervangen na 2 jaar en 9 maanden (ik had 1 jaar garantie)
volgens nederlandse wetgeving heb je daar recht op bij high end systemen als dit
Dell weet dit, en wijs ze er op! (als je systeem minder dan 3 jaar oud is moeten ze je videokaart vervangen )

geef ook aan dat de gebruikte videokaarten er om bekend staan dat ze "faulty"zijn

de reply van dell destijds

......

"To provide the best possible support for you, I will send you a technician in order to fix your notebook. He will replace the graphic card. The repair will be covered by the Dutch statutory rights, therefore will be for free.""

[ Voor 5% gewijzigd door rundfunk rudi op 26-10-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 14:34
De Nvidia kaarten zijn inderdaad niet goed, ik heb de mijne buiten de garantieperiode toch nog als garantie kunnen laten repareren, maar voor diegenen die die niet lukt: check hier even voor een (tijdelijke) oplossing:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367618 ! Even 10min in de over bakken die videokaart en goeie kans dat deze voorlopig weer werkt.... O-)

[ Voor 14% gewijzigd door base_ op 26-10-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een probleem met mijn interne bluetooth op mijn M1710; wanneer ik mijn usb instellingen op default heb staan (usb 1.1) dan werkt mijn mx900 BT muis wel (wordt gevonden en blijft geconnect).
Maar wanneer ik echter mijn usb instellingen in de bios verander naar de instelling usb 2.0 dan blijft de connectie niet in stand, of mijn muis wordt helemaal niet gevonden.
WIe heeft er een oplossing of is dit een bestaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand voor bovenstaand probleem een enig idee?
Verder zit er 4 gig aan geheugen in; echter als ik in taskmanager kijk dan zie ik dat er iets van 700MB door het systeem wordt opgeslokt, in de bios heb ik gekeken en kan daar niets vinden wat die 700MB gebruikt, kan iemand mij dat vertellen?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd dat niemand dit probleem herkend of ook heeft gehad enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus