Is het ook mogelijk om een nieuwe grotere harde schijf te kopen? Nu heb ik 80Gb 7200 rpm.
Zo ja: is het makkelijk omdat zelf te installeren?
Zo ja: is het makkelijk omdat zelf te installeren?
Verwijderd
Verwijderd
Kanonne, das balen zegFranticDJ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:18:
Hdd binnen.. Haal ik mn oude hdd uit de cage.. Gaat die cage gigantisch vervormen en krom trekken.. Heb m zo goed en zo kwaad terug gebogen.. Maar hij gaat er niet meer zo soepel in of uit als eerst..
Duidelijke probleemomschrijving is datrvduijn schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:14:
Weet iemand hoe ik van dat irritante getik van de geluidskaart afkom. ???
Leds zijn in de bios uitgezet, probleem is er nog steeds.pat42 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:36:
[...]
Duidelijke probleemomschrijving is datHet is bekend dat het geluid nog wel eens wil tikken/kraken als de led's van kleur/helderheid veranderen, dus als je via quickset je led's op hyper-knipper-modus hebt staan kan dat het zijn
[ Voor 74% gewijzigd door Frantic op 21-02-2008 14:37 ]
Verwijderd
Okee, bedankt voor de tip. Ik trof deze link aan. Is volgens mij omgerekend niet duur.FranticDJ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 03:08:
Zo'n harde schijf koop je gewoon bij de computerboer.. Kijk oa eens in de pricewatch naar 2.5" S-Ata schijven. Nieuwe schijf doet het gewoon goed inderdaad. En inderdaad je hebt een lege harde schijf nu, dus je moet windows er ook gewoon opnieuw opzetten. Ik ben overgestapt naar vista 32 bits. Nergens problemen mee nu.
Verwijderd
Verwijderd
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Opnieuw installeren? Klonen.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:16:
[...]
Kanonne, das balen zegDoet die nieuwe het wel goed?
- Waar koop je zo'n harde schijf?
- Ik neem aan dat je dan XP weer opnieuw moet instaleren?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Frantic op 02-04-2008 11:32 ]
Als het goed is wel, alleen kan ik me iets herrinneren dat sommige laptops maar 2 kabels voor de antenne hebben, terwijl je er 3 nodig hebt voor N.Dracula schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:09:
Ik wil graag mijn laptop (XPS M1710) voorzien van een draft N wifi kaart.
Nu zit er momenteel een 3945 intel onboard kaartje in. Die er redelijk makkelijk uit kan.
Kan je deze 1 op 1 vervangen met een intel 4965 kaartje, gaat dat passen?
Heeft er hier iemand ervanring mee?
Aha dan zal ik mijn laptops eens even open maken om te kijken.niels88 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:26:
[...]
Als het goed is wel, alleen kan ik me iets herrinneren dat sommige laptops maar 2 kabels voor de antenne hebben, terwijl je er 3 nodig hebt voor N.
Ik heb 'm al een paar keer helemaal uit elkaar gehad om 'm stofvrij te maken.Dracula schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:58:
[...]
Aha dan zal ik mijn laptops eens even open maken om te kijken.
Nu alleen nog even uitvogelen waar ik zo een kaartje voordelig kan krijgen.
Ik heb dit kaartje er vanaf het begin in zitten....werkt perfect verder.Dracula schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:09:
Ik wil graag mijn laptop (XPS M1710) voorzien van een draft N wifi kaart.
Nu zit er momenteel een 3945 intel onboard kaartje in. Die er redelijk makkelijk uit kan.
Kan je deze 1 op 1 vervangen met een intel 4965 kaartje, gaat dat passen?
Heeft er hier iemand ervanring mee?
Gewoon bij Dell besteld? weet je nog wat dat ongeveer koste?toxict schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:53:
[...]
Ik heb dit kaartje er vanaf het begin in zitten....werkt perfect verder.
Besteld met dit kaartje zelfs....dus het gaat gewoon werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Dracula op 16-05-2008 18:38 ]
Verwijderd
Ja best wel, gewoon even de handleiding volgen die op de dell support site staat.Dracula schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:38:
[...]
Gewoon bij Dell besteld? weet je nog wat dat ongeveer koste?
En helemaal uit elkaar gehad? gaat dat makkelijk dan?
Heeft het eigenlijk wel nut gezien je alsnog maar 2 van de 3 antennes kan aansluiten?toxict schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:53:
[...]
Ik heb dit kaartje er vanaf het begin in zitten....werkt perfect verder.
Besteld met dit kaartje zelfs....dus het gaat gewoon werken.
Verwijderd
Probeer het BIOS van je XPS M1710 eens te upgraden naar versie A07.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:55:
Geachte XPS verslaafden,
Inmiddels na het lezen van een hoop van dit soort forums, begin ik steeds wijzer te worden.
Ik heb inmiddels Vista Ultimate 64 bit geïnstalleerd en moet toegeven: VET GAVE SHIT. Natuurlijk had ook ik wat problemen met drivers enzo, maar ik heb praktisch alles aan de gang.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, nu blijkt er maar 3325Mb beschikbaar te zijn van de 4000mb die ik erin gepropt heb. Daar was ik niet blij mee, want onder XP 32 bit was ik ook telkens 880mb kwijt. Juist om deze reden was ik over gestapt op 64 bit technologie.
Na een hoop googlen ben ik ook achter de uitleg gekomen van dit probleem:
The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed
Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik mijn "Memory" kan "Remappen"? Dit schijnt in de BIOS te kunnen, maar ik zie daar geen mogelijkheden. Ik zie wel staan dat er door het gebruik van andere systemen van de 4000Gb geinstalleeerd er maar 3325 beschikbaar is. Dell leverd de XPS dus af fabriek met dit probleem.
Wie o wie kan mij helpen / informeren
Verwijderd
Het kan ook een chipset probleem zijn. Kijk eens welke chipset er ook al weer precies in de M1710 zit, en controleer de specs eens op IntelVerwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:04:
Hoi Toxict,
Bedankt voor de info, maar helaas die BIOS versie haalt niets uit. Mijn laptop blijft in de BOIS op 3,2Gb maximaal.
Groetjes
Het lijkt me echt een defect aan de batterij. Je zou even kunnen kijken of het onder XP/Vista hetzelfde is, als er daar niets aan de hand is zou het natuurlijk aan ubuntu kunnen liggen. Het is in ieder geval geen gevolg van terugvallende capaciteit, daarbij zou de batterij namelijk wel op 100% moeten beginnen en gewoon veel sneller opraken.Jormungandr schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:34:
Strange probleem hier. Sinds kort krijg ik in ubuntu de melding dat de batterij maar aan 49% capaciteit zit en suggereert dat deze kapot is. De batterij wordt ook echt achterlijk warm. Je kan er mett moeite je hand op leggen.
Is dit een gevolg van de terugvallende capaciteit of is er iets ander aan de hand.
Nuja, probleem of niet, het zal wel weer gezellig worden. 270 euro voor een batterij.
denbuzze schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:18:
8 )
Q: En oojaa waar kan ik die verlichting van kleur (leds) laten veranderen.
A: Blauw icoontje: DELL Quickset of bios (F2)
[ Voor 27% gewijzigd door nowell op 03-11-2008 10:27 ]
Je moet dat Quickset tooltje hebben...is gewoon te downloade...anders ff Googlen op: M1710 Quickset Downloadnowell schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:21:
Na een restore vanaf de CD's ben ik het tooltje kwijt om de kleur van de ledjes aan te passen.
Ook een zoektoch op de dell site kon me niet bevredigen.
Iemand enig idee welk tooltje dit is en waar het te downloaden is?
hmm... waarom zie ik dit nu pas?
[...]
Op Ebay kun je goedkopere accu's krijgen.Jormungandr schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:34:
270 euro voor een batterij.
Het kan wel, maar is erg duur: http://shop.ebay.com/item...&_odkw=7950+gtx&_osacat=0thriller schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:54:
Mijn laptop is voor de 2de keer in een half jaar kapot, eerst was het een geheugen module en nu heeft mijn videokaart de geest gegeven (7950 gtx). Nu was de service deze keer perfect, 1 email met wat foutmeldingen en ze ik zou de volgende dag gebeld worden voor een afspraak en ze zouden hem gratis vervangen (zit buiten de garantie dus vond het wel netjes). Maar nu zit ik al ruim 3 weken te wachten, want het onderdeel is niet leverbaar. Weet iemand of er ook een andere videokaart in mijn laptop past en of deze ergens te koop is (graag met link), misschien dat ik er dan zelf maar 1 ga kopen, want dit werkt niet echt.
[ Voor 39% gewijzigd door niels88 op 17-12-2008 03:11 ]
Verwijderd
Ehm dit is het XPS M1710 topic, niet 1730...Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:27:
De XPS M1730 staat nu nog steeds voor ca euro 3300.-, afhankelijk van de configuratie op de site van Dell.
Ik heb al gebeld met een verkoper, maar ze willen nauwelijks iets van de prijs af doen.
Ik zag in een van de XPS topics dat er een actie is geweest van ca euro 2600.-.
Heb de verkoper hier al mee geconfronteerd, maar ja, vraag en aanbod etc. meneer.
Tja , ik vindt dat een te groot verschil, zeker als deze laptop straks vervangen gaat worden voor een nieuwe serie XPS.
heeft iemand de laatste maanden nog een lagere prijs gekregen en hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?
Verwijderd
Tsja, als de grafische kaart echt kapot is, heb je weinig opties. Er zijn wel goedkopere Geforce Go 7900 te koop voor rond de 250 USDVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:58:
Lang verhaal.
Ook de gtx is te koop via e0bay. Die van mij was ook stuk, heb hem voor 249 euro weten te kopen.niels88 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:05:
[...]
Tsja, als de grafische kaart echt kapot is, heb je weinig opties. Er zijn wel goedkopere Geforce Go 7900 te koop voor rond de 250 USD
Verwijderd
Ey Dracula, dan ben ik heel benieuwd hoe je die gevonden hebt, want alle GTX kaarten die ik vind zijn rond de 4 a 500 euro.Dracula schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:16:
[...]
Ook de gtx is te koop via e0bay. Die van mij was ook stuk, heb hem voor 249 euro weten te kopen.
Zie je mail, bij die persoon heb ik hem ook gekocht, ging primaVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:35:
[...]
Ey Dracula, dan ben ik heel benieuwd hoe je die gevonden hebt, want alle GTX kaarten die ik vind zijn rond de 4 a 500 euro.
Voor 249,- wil ik de gok nog wel wagen !
Dan heb ik een heel erg leuke laptop veur weinug
Peace & thx
[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 31-01-2009 15:00 ]
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door niels88 op 18-02-2009 21:48 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 16:16 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-10-2009 21:17 ]
[ Voor 5% gewijzigd door rundfunk rudi op 26-10-2009 11:21 ]
[ Voor 14% gewijzigd door base_ op 26-10-2009 11:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 12:13 ]
Dat is 700MB wat door het OS op dat moment in gebruik neemt. Je hebt feitelijk gezien nog 3.3GB over voor andere taken. Wanneer je bijv. een moderne game speelt zal je werkgeheugen gerust 2GB aantikken.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:06:
Iemand voor bovenstaand probleem een enig idee?
Verder zit er 4 gig aan geheugen in; echter als ik in taskmanager kijk dan zie ik dat er iets van 700MB door het systeem wordt opgeslokt, in de bios heb ik gekeken en kan daar niets vinden wat die 700MB gebruikt, kan iemand mij dat vertellen?
Verwijderd
Het systeem kan het wel aan, staat ook ergens vaag op internet of ik meen het ergens gelezen te hebben dat de M1710 dit doet, waarom is echter de vraag.base_ schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:53:
@neo567: heb je er wel een 64-bit os op staan? Anders kan je besturingssysteem de rest simpelweg niet aansturen en heb je dus maar 3,25Gb geheugen beschikbaar. Check anders ook even taakbeheer->processen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 10:57 ]
Verwijderd
Het werkt heel erg kort, daarna krijg ik mijn muis niet meer verbonden met de onboard BT; wel met bios instellingen van usb op 1.1.TrekDude101 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:48:
Wat betreft die 3,5GB, da's een beperking van de chipset, daar ben ik na veel moeite ook achter gekomen. Daar is dus ook verder niks aan te doen. Met je bluetooth kan ik je niet helpen, bij mij doet dat het op een of andere manier niet meer.
MyLex: ICT Recht & Intellectuele eigendom | http://www.ictrecht.be
Verwijderd
Ik krijg de kaartlezer wel geïnstalleerd, maar als ik een een kaart in doe dan krijg ik de melding dat het apparaat niet start, misschien omdat het mijn normale bankpas isMatthias_D schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:41:
Hoi,
Ik heb een probleem met Win 7 en de XPS M1710.
Voor allerlei eID toepassingen gebruikte ik de ingebouwde smart card reader.
De driver die voor Vista beschikbaar is via de Dell website installeert echter niet.
(rest van de drivers gaat moeiteloos).
Ik weet niet of nog iemand problemen ervaart met de Ricoh driver ?
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 12:16 ]
Op youtube zijn hier ook veel filmpjes over te vinden: zoek maar eens op 'oven trick' en 'nVidia'. Zelf heb ik het geprobeerd bij een helemaal dode videokaart en daarbij werkte het helaas niet. Er staan op internet pagina's vol geschreven van mensen waarbij dit wel lukte.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:18:
Stop de kapotte kaart in de oven!
Verwijderd
Ook mijn vga kaartje (7900GTX) was er mee gekapt. Na gebeld te hebben met de Dell service desk kreeg ik te horen dat deze vervangen diende te worden. Helaas waren de kosten behoorlijk hoog, dus welk "speciale consumentgarantie" dit dan is waar jij gebruik van hebt kunnen maken, daar schijnt dan niet iedere Dell werknemer van op de hoogte te zijn.Aldusso schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:02:
...
DELL XPS helpdesk gebeld, en deze vertelden dat de videokaart onder speciale consumentgarantie valt, en alles dus gerepareerd wordt, op kosten van DELL. Laptop werd opgehaald en terugbezorgd.
Had destijds 1 jaar garantie gekocht. Kon nu zelfs nog 2 jaar bijkopen als ik wilde.
...
Top service, je betaald wel wat voor een XPS, maar na 3,5 jaar dag in dag uit gamen een top laptop
en nu blijkt ook top service.
Dus voor degenen met hetzelfde probleem, bel de XPS desk.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ah fijn.base_ schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:29:
Ik heb gewoon 2x2Gb modules gehaald bij de lokale computershop, dit werkt prima (even de soort checken, weet zo niet uit mijn hoofd wat er in moest, en bij 32-bit OS is uiteraard maar 3,25Gb beschikbaar)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Als ik er niet bij was was waarschijnlijk mijn heel huis afgebrand!Tijgert schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:44:
Ik had laatst wat raars... de batterij led begon 4x oranje te knipperen en ik voelde dat de batterij ZO heet was dat ik hem niet eens kon aanraken!
Eruit gehaald, laten afkoelen... en toen was alles weer ok, maar de laad functie wou niet stoppen ofzo.... bijna fik gehad als dat door ging...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq