Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-10 23:28
Ik heb de laatste tijd last van (volgens mij oververhitting) artifacts/ mn scherm dat heel funky gaat doen.. Een soort storingsscherm van op de tv krijg ik in beeld.. En dan voel ik aan mn laptop.. Is ie loeiheet.
Beeld doet niet meer normaal daarna en is ook op geen andere mogelijkheid dan een reboot fatsoenlijk terug te krijgen. Na zo'n voorval heb ik de sensor van mn GPU / CPU eens uitgelezen. GPU geeft 69 graden aan en de CPU 57 graden. De hitte concentreert zich voornamelijk rechtsboven. Dus het deel waar de F10/F11/F12 delete end en home toetsen zitten.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik ga hem een dezer dagen eens openschroeven en van binnen schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-10 00:02
FranticDJ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:39:
Ik heb de laatste tijd last van (volgens mij oververhitting) artifacts/ mn scherm dat heel funky gaat doen.. Een soort storingsscherm van op de tv krijg ik in beeld.. En dan voel ik aan mn laptop.. Is ie loeiheet.
Beeld doet niet meer normaal daarna en is ook op geen andere mogelijkheid dan een reboot fatsoenlijk terug te krijgen. Na zo'n voorval heb ik de sensor van mn GPU / CPU eens uitgelezen. GPU geeft 69 graden aan en de CPU 57 graden. De hitte concentreert zich voornamelijk rechtsboven. Dus het deel waar de F10/F11/F12 delete end en home toetsen zitten.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik ga hem een dezer dagen eens openschroeven en van binnen schoonmaken.
Openschroeven...is je enige oplossing:

- Standaard kleine kruiskop is het enige wat je nodig hebt.
- 3-6 wattenstaafjes en een beetje alcohol om de fanblades helemaal schoon te maken, want anders blijft er stof op de blades en kan er zich sneller stof aan hechten.
- Stofzuiger met borstelkop, zodat je goed je laptop uit kunt zuigen.

En geduld.....ik maak de mijne schoon binnen 30 minuten, maar de eerste keer trok ik er toch een uur voor uit om het voorzichtig te doen.
Is toch een hoop geld wat ik anders sloop.

Oh ja....schrik niet van de hoeveelheid stof die je in je laptop aan zult treffen.
Tussen de fans en de koelribben zit als het goed is bij jou zo een laag "vilt", zoveel stof zal er wel zitten.

En op je speakertjes zit ook veel.

En onder je mainboard in je laptop zul je ook wel wat aantreffen.

Dus flink uit uitzuigen en lekker blazen waar je niet met je stofzuiger kunt komen.

Je zult merken dat ie stiller is en koeler als alles schoon is gemaakt.

Laat maar weten hoe alles gegaan is.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Mja zat dus nagenoeg geen stof in.. Vanmiddag ff dell bellen..

Kwam er trouwens vanochtend achter dat er nog een beschermfolie op de zwarte laag zat 8)7 Nu is ie ineens nog een stuk mooier..

Magoed ik heb dus dell gemailt vanmiddag.. Wacht nog op reactie..

[ Voor 61% gewijzigd door Frantic op 26-10-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al mensen die de crysis demo op de 1710 hebben gespeeld? hoe doet ie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Werkt prima, ik speel op een resolutie van 1280x1024 met het meeste op high, alleen volumetric clouds en shaders moeten op medium, anders krijg ik last van framedrops en lag. Maar het valt me niets tegen als ik hoor dat sommige mensen met een 8800GTS nog lag hebben om high settings :)

Ik speel trouwens wel op een aparte winxp partitie die verder helemaal kaal is en die ik alleen voor wat veeleisende spellen gebruik, op m'n vista lukken die settings denk ik niet...

[ Voor 24% gewijzigd door pat42 op 29-10-2007 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-10 19:05
Heb hem net gedownload en geprobeerd (T7600, 7950GTX, 2gb, vista 32-bit).
Als je perse op 1900x1200 wil spelen lukt dit alleen op low, anders heb je gigantische framedrops en lag. Zoals pat42 al zei doet ie het op 1280x1024 super. Ook met vista en geen aparte partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Hoe zit het trouwens met vista.. Draait dat een beetje op de m1710? En hoe zit het met drivers? Willen die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:25
Heb sinds maart een XPS M1710 met Vista.
Alleen ben ik al tijden opzoek naar drivers voor m'n grafische kaart (7950 GTX).
Bij Dell zijn de drivers al bijna een jaar oud, en op de site van Nvidea staan er geen voor deze kaart in combi met Vista 32-bit.

Heb al zo'n verbouwde driver geprobeerd voor een desktop kaart maar had daarbij veel last van prestatie verlies en geregeld een heel raar beeld, beetje over elkaar heen geschoven zeg maar.

Iemand een idee voor een goede driver????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
Ik heb zelf zowel xp als vista gehad op de M1710 en ik moet zeggen dat ik xp een stuk beter vond. Stuk sneller ook! Het CPU en Memory usage is een stuk hoger bij Vista. Tevens heb ik enorm veel problemen met wireless internet. Ben van plan om hem vanvond weer over te zetten op xp!

@ SpEcTeR: Je kunt gerust de XP drivers downloaden en op je Vista zetten heb ik ook gedaan en werkt een stuk beter. In het begin wat probleempjes gehad maar na een tijdje gekloot werkte die perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiliick schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:39:
Heb hem net gedownload en geprobeerd (T7600, 7950GTX, 2gb, vista 32-bit).
Als je perse op 1900x1200 wil spelen lukt dit alleen op low, anders heb je gigantische framedrops en lag. Zoals pat42 al zei doet ie het op 1280x1024 super. Ook met vista en geen aparte partitie.
Vind het raar dat jullie op die resolutie spelen, ipv op breedbeeld en minstens 1440 x 900, wat perfect gaat vind ik (m1710 met core duo 2ghz, 7900gtx, 2gb ram). En 1680x1050 hapert hier bijna niet, maar is enkel leuk voor de graphics natuurlijk :P

Iemand al zijn xps moeten binnegeven bij Dell voor herstelling? Ben benieuwd of ze er de nieuwste onderdelen gaan insteken, mijn xps van een jaar oud is binnen voor onder andere een nieuw moederbord en grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:34:
[...]
Iemand al zijn xps moeten binnegeven bij Dell voor herstelling? Ben benieuwd of ze er de nieuwste onderdelen gaan insteken, mijn xps van een jaar oud is binnen voor onder andere een nieuw moederbord en grafische kaart.
Ja ze zijn een keertje hier thuis geweest en hij is een keer opgestuurd, ze liepen toen iig wel met hardware waarop met grote letters 'refurbished' stond.. Dell is wel wettelijk verplicht om de nieuwe onderdelen van dezelfde of betere kwaliteit te laten zijn, dus je kan er moeilijk op achteruit gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
Ik heb al zoveel problemen gehad! Even bij elkaar optellen, Had is een single core 2,0Ghz, 2gb ram, 7900GT, 100gb 7200rpm, xp. Deze liep steeds vast en hiervan is 3x memory, 2 x moederboard, 1x harde schijf en 3x videocard vervangen! Heeft nooit geholpen en bleef met zelfde probleem zitten. Toen kreeg ik van Dell een nieuwe systeem: T7600, 7950GTX, 2gb, 160gb 7200rpm, vista. Flinke upgrades dus was ik wel erg blij mee! Toen maakte Dell Nederland nog een fout, kreeg ik zomaar een gratis hardeschijf toegestuurd a winkelwaarde 175 euro. Toen heb ik 2 maanden gewacht en gebeld, kreeg ik de mededeling dat het meer geld zou kosten om het op te halen dan gewoon weg te geven. Onderhand is er al weer een moederboard, HDD, videocard en ram geheugen vervangen in mijn nieuwe laptop en inderdaad op de grote onderdelen zoals moederboard videocard staat meestal Refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Hiliick schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:05:
Ik heb zelf zowel xp als vista gehad op de M1710 en ik moet zeggen dat ik xp een stuk beter vond. Stuk sneller ook! Het CPU en Memory usage is een stuk hoger bij Vista. Tevens heb ik enorm veel problemen met wireless internet. Ben van plan om hem vanvond weer over te zetten op xp!

@ SpEcTeR: Je kunt gerust de XP drivers downloaden en op je Vista zetten heb ik ook gedaan en werkt een stuk beter. In het begin wat probleempjes gehad maar na een tijdje gekloot werkte die perfect!
Problemen met Wireless klinkt me bekend in de oren.
Welke kaart heb jij erin zitten en met welk OS? XP of VISTA?
En i.c.m. welke merk/type Router?

Ik had namelijk veel problemen met mijn Linksys WRT54G, toen ik deze verving door de WRT54GS waren mijn Wireless problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
Heb de Interl(R) PRO/Wireless 3945ABG erin ziten met vista. Had hem ook met xp maar daar had ik NOOIT problemen mee! Dus denk niet dat het zozeer aan de router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Hiliick schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:28:
Ik heb al zoveel problemen gehad! Even bij elkaar optellen, Had is een single core 2,0Ghz, 2gb ram, 7900GT, 100gb 7200rpm, xp. Deze liep steeds vast en hiervan is 3x memory, 2 x moederboard, 1x harde schijf en 3x videocard vervangen! Heeft nooit geholpen en bleef met zelfde probleem zitten. Toen kreeg ik van Dell een nieuwe systeem: T7600, 7950GTX, 2gb, 160gb 7200rpm, vista. Flinke upgrades dus was ik wel erg blij mee! Toen maakte Dell Nederland nog een fout, kreeg ik zomaar een gratis hardeschijf toegestuurd a winkelwaarde 175 euro. Toen heb ik 2 maanden gewacht en gebeld, kreeg ik de mededeling dat het meer geld zou kosten om het op te halen dan gewoon weg te geven. Onderhand is er al weer een moederboard, HDD, videocard en ram geheugen vervangen in mijn nieuwe laptop en inderdaad op de grote onderdelen zoals moederboard videocard staat meestal Refurbished.
En op zulke momenten ben je waarschijnlijk blij dat je garantie hebt gekocht :P Toch blijft het vervelend, hoewel je een flinke hardware upgrade gehad, hebt je (als ik mijn ervaringen met dell zo bekijk teminste) waarschijnlijk vele tientallen uren aan de telefoon gehangen... Toch is het netjes dat ze je uiteindelijk zo'n brute nieuwe terug geven. Je was er nog qua power op vooruit gegaan als ze een T7200 erin hadden gestopt, maar ze zijn niet te krenterig en stoppen er een T7600 in, da's wel netjes :)

offtopic:
Ik hoop stiekem dat mijn laptop over 2 jaar en 3 maanden onverklaarbare errors gaat geven, en dat ik dan een nieuwe zou krijgen omdat 'ie niet meer te repareren is :P Het liefst een topmodel van over 2 jaar, dan is het die telefoontjes wel waard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:07
Weet iemand hoe het kan dat ik soms een bsod krijg? Ik heb gisteren vista 32bit opnieuw geinstalleerd en vanochtend was het weer gelijk raak. De bsod's komen steeds op andere momenten.

Daarbij heb ik vista opnieuw geinstalleerd omdat het afsluiten gewoon 5 minuten duurde. Hij bleef echt heel lang hangen zonder dat er enige beweging was (alleen internet werd afgesloten) en pas een paar minuten later kreeg ik het scherm dat er wordt afgesloten.

Oja nog 1 ding. In vista kan je zo'n prestatie index krijgen en wat mij opvalt is dat mijn geheugen maar een 4,7 scoort terwijl de rest een stuk hoger ligt. Is dit normaal of is mijn geheugen gewoon niet goed.

Oke nog 1 ding dan. Ik heb grote problemen met het vinden van een goede driver op laptopvideo2go en vroeg me af welke versie jullie gebruiken. Grafisch scoor ik nu een 5,9 en voor spellen een 5.8. Ik heb nu de nieuwste drivers genomen (die voor de crysis en timeshift demo), maar als ik nu msn start krijg ik vage dingen in beeld (voor een seconde ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

thriller schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:37:
Weet iemand hoe het kan dat ik soms een bsod krijg? Ik heb gisteren vista 32bit opnieuw geinstalleerd en vanochtend was het weer gelijk raak. De bsod's komen steeds op andere momenten.

Daarbij heb ik vista opnieuw geinstalleerd omdat het afsluiten gewoon 5 minuten duurde. Hij bleef echt heel lang hangen zonder dat er enige beweging was (alleen internet werd afgesloten) en pas een paar minuten later kreeg ik het scherm dat er wordt afgesloten.

Oja nog 1 ding. In vista kan je zo'n prestatie index krijgen en wat mij opvalt is dat mijn geheugen maar een 4,7 scoort terwijl de rest een stuk hoger ligt. Is dit normaal of is mijn geheugen gewoon niet goed.

Oke nog 1 ding dan. Ik heb grote problemen met het vinden van een goede driver op laptopvideo2go en vroeg me af welke versie jullie gebruiken. Grafisch scoor ik nu een 5,9 en voor spellen een 5.8. Ik heb nu de nieuwste drivers genomen (die voor de crysis en timeshift demo), maar als ik nu msn start krijg ik vage dingen in beeld (voor een seconde ofzo)
Wat is je stop error bij die BSOD's? Als je die niet kan lezen moet je auto reboot on error (ff op googlen) uit zetten. Toen ik ze had was het een brakken graka driver (stop error was DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL o.i.d.). Geheugen is normaal, ik heb ook 4,7.
Ik heb ook altijd problemen met de drivers van laptopvideo2go, maar de enige andere optie zijn die van Dell en die zijn antiek. Mijn scores van de index zijn iig gelijk, en die 'vage dingen' had ik ook (that is; ik had verticale overlappende strepen, vrij vaag dus). Ik heb een tijdje 101.70 (Vista x32) gebruikt, dat werkte altijd goed. Bij alles daarboven kreeg ik op accu (op netspanning was er niets aan de hand) artefacts enzo. De nieuwste beta drivers voor de crysis demo zijn bij mij de eerste die weer een beetje werken...

edit
bedenk me trouwens nu dat ik crysis op xp draai en dus de nieuwste beta drivers niet op Vista maar op xp heb staan. Ik weet dus niet of die het gewoon goed doen, en gezien mijn ervaringen met alle andere vista drivers boven de 101.70 betwijfel ik het.

[ Voor 6% gewijzigd door pat42 op 01-11-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Oke bedankt voor je antwoord, ik ga even kijken of ik de error kan zien en auto reboot kan uitzetten. Verder werken de nieuwe drivers wel goed op accu, deze geven eindelijk geen artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ook ik heb eindelijk de overstap genomen naar de XPS 1710 en deze word normaal binne 2 weken geleverd nu vroeg ik me af of ik als deze geleverd best direct nieuwe drivers installeer of word deze up to date geleverd. ( naar enkele reacties hier te horen verneem ik dat dell hier wel eens zou achterkomen op driver gebied) thx in advance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Je kan beter zelf drivers installeren want ze lopen wel wat achter ja, zeker met de video drivers.

PS. Ik heb net weer een bsod gehad en hier de melding. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. 5 minuten op google gezocht en het blijkt dus dat deze melding niets zegt. Ja dat er iets fout gaat, maar dat had ik gek genoeg zelf ook al door. Weet er iemand een manier om erachter te komen waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 16:58

Roderick24

XPS M1710

Ik heb sinds de laatste paar weken een probleem met mijn XPS M1710. Als nieuwe gebruiker hier op tweakers hoop ik niet dat ik tegen de richtlijnen van dit forum in ga. Na het lezen van het beleid en de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" denk ik van niet maar mocht ik toch enige forum regels hebben overtreden mijn excuses daarvoor naar de moderators.

Het probleem dat ik heb treed alleen i.v.m de Unreal Tournament 3 Demo op. Op het moment dat ik de game opstart krijg ik een raar zoemend geluid te horen dat (voor zover ik het kan inschatten) recht van m'n touchpad vandaan komt. Voor zover ik weet is daar de grafische kaart gelokaliseerd dus heb ik aangenomen dat het daar aan ligt. Het probleem doet zich alleen voor bij UT3 en niet bij andere games zoals Rainbow Six Vegas, Crysis en Counterstrike Source. Ook het installeren van nieuwe drivers heeft geen effect.

Heeft iemand al eens last gehad van dit probleem of weet iemand misschien hoe ik het mogelijk kan oplossen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Roderick24 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:25:
Ik heb sinds de laatste paar weken een probleem met mijn XPS M1710. Als nieuwe gebruiker hier op tweakers hoop ik niet dat ik tegen de richtlijnen van dit forum in ga. Na het lezen van het beleid en de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" denk ik van niet maar mocht ik toch enige forum regels hebben overtreden mijn excuses daarvoor naar de moderators.

Het probleem dat ik heb treed alleen i.v.m de Unreal Tournament 3 Demo op. Op het moment dat ik de game opstart krijg ik een raar zoemend geluid te horen dat (voor zover ik het kan inschatten) recht van m'n touchpad vandaan komt. Voor zover ik weet is daar de grafische kaart gelokaliseerd dus heb ik aangenomen dat het daar aan ligt. Het probleem doet zich alleen voor bij UT3 en niet bij andere games zoals Rainbow Six Vegas, Crysis en Counterstrike Source. Ook het installeren van nieuwe drivers heeft geen effect.

Heeft iemand al eens last gehad van dit probleem of weet iemand misschien hoe ik het mogelijk kan oplossen?

Bij voorbaat dank
Je grafische kaart zit in een straal van 5 cm onder je "F8" toets.
En aangezien je het alleen met UT3 hebt, zal het mogelijk aan UT3 liggen.Onder je touchpad je de subwoofer....jawel...er zit een subwoofer in je M1710.
Dus het kan zijn dat je die hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de reply thriller en weet je soms een goeie site om deze drivers af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:06:
Thx voor de reply thriller en weet je soms een goeie site om deze drivers af te halen?
http://www.laptopvideo2go.com/ van deze site kan je de video drivers halen, welke je moet hebben weet ik niet aangezien ik zelf veel problemen heb met het vinden van een versie die helemaal zonder problemen werkt. Dus het is gewoon proberen.

De rest van de drivers vindt je op de websites van de fabrikant of kan je binnen halen van windows update (al is het beter om ze van de site van de fabrikant te halen).

Hoop dat het zo gaat lukken.

EDIT:
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=15177

Ik zie net deze driver speciaal voor dell's ik ga hem nu proberen en hoop dat er eindelijk is geen vage dingen gebeuren.

EDIT2: Deze versie werkt tot nu toe perfect ik heb geen artifacts meer op accu of wanneer ik bv msn laad.

[ Voor 19% gewijzigd door thriller op 06-11-2007 11:03 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
@thriller dus jij ehbt ook last van artifacts (gehad)? Ik ook.. Ik ga een sdie drivers die jij gebruikt installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yow bedankt thriller zodra de laptop aankomt zal ik deze zeker bekijken.

p.s.: had toch nog één vraagske ze de xps laptops worden deze geleverd met de 32 of 64 bits versie (Ik heb windows vista home premium edition geselecteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:01:
Yow bedankt thriller zodra de laptop aankomt zal ik deze zeker bekijken.

p.s.: had toch nog één vraagske ze de xps laptops worden deze geleverd met de 32 of 64 bits versie (Ik heb windows vista home premium edition geselecteerd)
Voor zover ik weet krijg je een 32 bits versie, maar zolang je geen 4GB geheugen hebt is dat volgens mij beter dan 64bits.

@franticDJ, daar had ik idd last van ja. Bij de wat oudere drivers had ik het alleen als ik op de accu werkte (wat dus niet te doen was) en bij de nieuwere ook als ik bv msn starte of de mediaplayer. Maar met deze nieuwe driver heb ik dat gelukkig niet. Of je nu minder fps krijgt bij games weet ik niet aangezien ik alleen half life 2 heb geinstalleerd en deze doet niet zo moeilijk op een xps :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Mja ik heb daar ook min of meer last van (volgens mij ook sinds nieuwere drivers). Ik heb gisteren op laptopvideo2go gekeken.. (Ik heb zelf winxp) maar daar kan ik niks op vinden.. Ik zit er over te denken om binnenkort over te stappen op vista ( *:msdnaa :P) Dus dan probeer ik die driver die jij adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Ik zit te denken aan een nieuwe videokaart in mijn dell, namelijk de 8800M gtx. Deze is een stuk sneller en dat kan ik wel gebruiken.

Nu mijn vraag, gaat deze in mijn xps passen of niet?

http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=A0775614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalanche17
  • Laatst online: 31-03-2024
Dat is een pci express kaart en die gaat nooit passen in een xps laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Avalanche17 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:20:
Dat is een pci express kaart en die gaat nooit passen in een xps laptop
idd lekker slim van me, ik bedoelde eigelijk de m versie

http://www.hothardware.co...rce_8800M_Preview/?page=3

die dus. zou dat gaan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Gamer

mobile

Ik dacht het niet.
het PCI-e slot zit onder de kaart, en hier aan de zijkant.
Spijtig :(

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

thriller schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:36:
[...]
idd lekker slim van me, ik bedoelde eigelijk de m versie
http://www.hothardware.co...rce_8800M_Preview/?page=3
die dus. zou dat gaan passen?
Helaas niet, je zult dan met drie dingen problemen gaan krijgen denk ik: Dell voldoet niet aan de officiële MXMIII standaard, wattage is anders en die dingen zullen (haast) niet te krijgen zijn voor een normale consument. Over het eerste zijn de meningen een beetje verdeeld, internet staat vol met tegenstrijdige bronnen, maar gaat waarschijnlijk niet lukken. Wattage kan een probleem zijn met koeling e.d. maar vooral ook met de garantie van Dell. Daarnaast waren er o.a. voor de 7950GTX ook MXMIII kaartjes, maar (zeker in Nederland) haast niet te krijgen. Op e-bay kan je er misschien een vinden. Mij is het risico te groot, en als je daarbij optelt dat je waarschijnlijk je oude 7950GTX niet makkelijk voor een fatsoenlijk bedrag kwijt raakt wordt het een duur en risicovol grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Pff vandaag kreeg ik reactie van xps help op m'n mailtje van 4 weken geleden.. Of ik zo vriendelijk wou zijn een engelse vertaling op te sturen omdat xps gaming technical help alleen in t engels aangeboden wordt..

Pauperts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een besteld...XPS M1710 staat al van af 11-10-2007 in preproductie.
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 29-11-2007 ben ik eens benieuwd of dat gaat lukken.

Of hebben jullie andere ervaringen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ja ken da verhaal ik had een XPS besteld op 13 september en werd 2 keer uitgesteld maar vanaf vanddag ben ik toch een gelukkige eigenaar van de xps m1710 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orderdatum: 11-10-2007
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 17-1-2008

ze hebben mijn order 7 weken uitgesteld, ..... zo doen ze dat bij dell.
2 DAGEN VOOR LEVERING STELLEN ZE HET 7 WEKEN UIT.

Ze doen dit omdat anders niemand iets besteld als ze van tevoren 13 weken levertijd voorspellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Collega van mij had er eentje besteld op 26 september en kreeg als leverdatum door dat ie op 14 november geleverd zou worden. Dat werd uitgesteld tot 31 december.

Op advies van mij had hij zijn order laten cancellen.

Paar dagen later belde er volgens hem een account manager van Dell op en vroeg hem de order te laten staan en in ruil daarvoor mocht hij voor 150 euro aan spullen van de Dell site uitzoeken.

Misschien een idee?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Vandaag reactie gekregen van dell..
The area of heat you describe is where the processor is located -
it would be normal to get heat in this area, but , do you think it abnormal?
Duidelijk abnormaal :Y
Hello FranticDJ,

Can you flash to the latest version of the bios as this controls the fans?
available on support.euro.dell.com
Vandaag/morgen ff doen..
also you can try getting a can of compressed air to remove any dust from the air vents.
Alles is stofvrij..
Can i get you to run the diagnostics on the system? (info below)
also run the custom one on the fan...
Ff doen vandaag/morgen
Regarding the flickering, is it seen on an external monitor? if available.
Have you downloaded the video driver from support.euro.dell.com ?
If you move the lcd does it make the screen flicker?

Many thanks,
XPS Support
Flikkering kan ik niet zien op een externe monitor, want niet beschikbaar.. video driver is nieuwste.. en het is niet als t scherm beweegt..

Dusja.. Morgen even replie'en naar dell..

Keep u posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Dus.. Ik alles gedaan in dat mailtje..

Zitten dus errors in mn videokaart.. Tussendoor ook nog ff een game geprobeerd.. Krijg ik ook t geflikker.. Heb er alleen nu een foto van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.franticdj.nl/overig/error.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

probeer bij het aan uit knopje eens die strip los te halen.

Je ziet nu een stekkertje en dat moet je eens steviger aanduwen.

Ik heb een zelfde probleem gehad met een latitude en dat was op die manier zo opgelost.

Had ook hetzelfde als ik het scherm heen en weer bewoog.

de code D4PN32GH8KVFLL levert 10% korting op bij xps systemen btw.
(bron vi.nl)

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 05-12-2007 13:24 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Bij mij is het niet als ik het scherm heen en weer beweeg, maar heel spontaan tijdens het gamen voornamelijk.. En ik heb een dell error code gekregen uit de diagnostics.. Ik wacht nog steeds (alweer een week) op reactie van dell.

[ Voor 35% gewijzigd door Frantic op 05-12-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze nog te koop bij dell? Ik kan hem nergens vinden op de site.

• toxict
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:28:
Is deze nog te koop bij dell? Ik kan hem nergens vinden op de site.
Ik denk dat als je belt...dat je 'm dan wel kan kopen.
Ze willen natuurlijk die XPS M1730 aan de man zien te brengen.

Btw...telefonisch kun je echt veel meer regelen dan via de site....incl. telefonisch korting eraf lullen.
Heb met de mijne zonder veel problemen 200 euro eraf gekregen...
En toen ik hoorde dat het E1761,- moest kosten...heb ik 'm af laten ronden naar 1700.
Dus nog eens 61 eraf.
261 euro korting in totaal...moet mogelijk zijn...

Bellen zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
http://configure2.euro.de...2X7101&rbc=N12X7101&s=dhs

Hij staat een beetje verstopt, gewoon zoeken om m1710 en dan niet letten op de eerste 2 resultaten, maar even iets verder naar beneden gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
omdat ik nog altijd (!) op zoek ben naar de betere drivers voor mn m1710, hierbij de vraag aan XPS m1710 bezitters. Welke driver gebruiken jullie?

Ik dacht een goede te hebben, maar nu lopen sommige spellen zelfs bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vinzzz243 schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:59:
omdat ik nog altijd (!) op zoek ben naar de betere drivers voor mn m1710, hierbij de vraag aan XPS m1710 bezitters. Welke driver gebruiken jullie?

Drivers voor wat :?
bluetooth, vga, chipset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

En als je drivers voor je gpu zoekt, voor windows vista kreeg ik ze deze week gewoon via windowsupdate binnen.

• Frantic
Dear sir,

What would it cost me to replace the video card? And is it possible to do it myself? What would it cost me to have it done by a dell engineer?

I think that it's pretty bad that i have to pay for it.. Since the machine is nearly one and a half years old.. And i had to wait over 2 months! before i got a reply from dell! And by law in the Netherlands companies are obliged to give a standard 3 year warranty on electronical goods. So i'm asking myself.. Why do i have to pay for a replacement? It is not my fault that my videocard fails..

Thanks,

Quincy

NO_ENG_XPS_Inspiron_Support schreef:
> Hello,
>
> Apoligies for the delay in getting back to you -
> It looks like your video card will need to be replaced -
> It is failing the diagnostics -
>
> The only problem is that you system is out of warranty.
> If you would like to get it replaced it will be a chargeable call -
>
> You may be able to source the part yourself, but if you would like
> a dell engineer to replace it , it will be a chargeable call.
>
> Would you like me to arrange for a quote ?
>
> If you would, could you please provide:
>
> Contact Name
> Telephone Number
> address and postcode?
>
> many thanks,
> XPS Support
Leve de support van dell! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Quincy,

Thank You for contacting Dell XPS Email Support.

I have look into this case and recommended we send you out a replacement Video Card under warranty. As such we will require a date and time in the next week that you be available to recieve either and engineer or courier to replace the card. Dates available are monday to friday 9-5:30 (No set times), (25th,26th December, 1st January not available.)

I will also need the address you will be available at to book the attend to.

Many thanks,
XPS Support

for a faster response call
YOUR 24 hour DEDICATED XPS SUPPORT
line on 0044870 366 4180

Wat een grote mond allemaal niet op kan leveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Tijdens het opstarten van mijn laptop laat mijn laptop (dell xps 1710) een serie erg snelle pieptonen horen. Dit is voordat windows is geladen. Hierna kom ik in een scherm met daarin de keuze of ik windows normaal wil opstarten. Kies ik hiervoor dan start windows verder wel op en vista werkt ook normaal, maar het piepen en het niet direct opstarten lijkt me niet echt normaal.

Iemand enig idee wat dit?

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Rammel in het dell splash screen eens op euhm.. f12 meen ik.. En draai de dell diagnostics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm raar, ik heb mijn laptop een paar uur gewoon aan laten staan aangezien ik even weg moest en wou net dat f12 ding proberen. Tijdens het opnieuw opstarten was er echter geen piepend geluid meer....

Probleem opgelost, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Kan zijn dat je m per ongeluk eens verkeerd afesloten hebt.. Of een extern apparaat verkeerd afgesloten hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36

haha 8)7 8)7 ik bedoelde dus videocard drivers... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :)

Spring laat in op dit topic maar heb dan ook een probleem ;)

Ben sinds mei vorig jaar in het bezit van deze laptop en tot gisteren zeer tevreden.
Het lijkt erop dat de videokaart het begeven heeft -_- het begon met het bekende crashen (tijdens gamen) van de display driver welke zich tot voor kort telkens wist te herstellen. De laaste twee keer na de melding 'nvlddmkm stopped responding' verschenen er echter strepen en blokken over het gehele scherm welke niet meer weggaan. Harde reboot maakt de strepen niet doen verdwijen, ze zijn direct na het opstarten duidelijk zichtbaar in het DELL opstartscherm. Windows start niet op -Teruggaan naar herstelpunten, de- en reinstalleren drivers (de meest recente) vanuit Safe mode maken geen verschil. De DELL optie restore fabric settings geeft een error (hoe kan het ook anders).

Een of twee keer na het in en uitschakelen waren de strepen ineens verdwenen waardoor Windows wel normaal opstartte maar na enkele minuten knalt de display driver eruit en zijn de strepen er weer en kan er niets anders gedaan worden dan het langdurig strelen van de uitknop.

DELL gemailt maar tot op heden nog steeds geen reactie. Ik ga er vanuit dat ik mijn elektronische knuffelbeer moet retouneren en dan maar (lang) kan wachten tot en of ze hem gerepareerd terugsturen? Het lijkt mij een hardware probleem.. mocht er iemand suggesties hebben hoor ik dat graag! Bedankt voor het lezen.

oja; xps draait op vista ;( 2gig mem. , 7950GTX vidkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kapotte videokaart valt normaal toch onder garantie, en as ge on-site garantie hebt, dan staat er de volgende dag al een dell-mannetje bij u aan de deur. Bij gewone garantie denk ik dat het maximaal 5 werkdagen duurt tussen dat ups de laptop komt ophalen en bij u terug aflevert.

lijkt mij ook een hardware probleem, grafische kaart oververhit geraakt ofzo met artifacts als gevolg. ze zullen het wel onder garantie rekenen, terwijl het mss te vermijden was met eens het stof eruit te halen -maar dat heb ik zelf ook nog nooit gedaan.

zowizo succes met dell en dat ze u sneller helpen dan mij :P
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:53:
Hallo :)

Spring laat in op dit topic maar heb dan ook een probleem ;)

Ben sinds mei vorig jaar in het bezit van deze laptop en tot gisteren zeer tevreden.
Het lijkt erop dat de videokaart het begeven heeft -_- het begon met het bekende crashen (tijdens gamen) van de display driver welke zich tot voor kort telkens wist te herstellen. De laaste twee keer na de melding 'nvlddmkm stopped responding' verschenen er echter strepen en blokken over het gehele scherm welke niet meer weggaan. Harde reboot maakt de strepen niet doen verdwijen, ze zijn direct na het opstarten duidelijk zichtbaar in het DELL opstartscherm. Windows start niet op -Teruggaan naar herstelpunten, de- en reinstalleren drivers (de meest recente) vanuit Safe mode maken geen verschil. De DELL optie restore fabric settings geeft een error (hoe kan het ook anders).

Een of twee keer na het in en uitschakelen waren de strepen ineens verdwenen waardoor Windows wel normaal opstartte maar na enkele minuten knalt de display driver eruit en zijn de strepen er weer en kan er niets anders gedaan worden dan het langdurig strelen van de uitknop.

DELL gemailt maar tot op heden nog steeds geen reactie. Ik ga er vanuit dat ik mijn elektronische knuffelbeer moet retouneren en dan maar (lang) kan wachten tot en of ze hem gerepareerd terugsturen? Het lijkt mij een hardware probleem.. mocht er iemand suggesties hebben hoor ik dat graag! Bedankt voor het lezen.

oja; xps draait op vista ;( 2gig mem. , 7950GTX vidkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
@bean hier min of meer zelfde verhaal.. zie pagina terug.. Ben inmiddels een maand of 2 a 3 bezig om nieuwe videokaart te krijgen.. Als alles goed gaat (ik vrees er voor) komt er een mannetje van dell vandaag een nieuwe installeren..

Draai de dell diagnostics eens, dan word je al wat sneller geholpen door technical help..

Dit is voor mij sowieso de laatste dell die ik aanschaf, de support van hun is om te janken..

[ Voor 28% gewijzigd door Frantic op 04-01-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Hi Quincy,

There was a problem with the call originally booked and i had to rebook it for monday -
Im am going to send an engineer with a video card , heatsink, grahics card fan and a cpu fan.

I want to make sure this is resolved first time -

Many thanks for your patience and
my sincere apoligies for the Delay in this
Wachten tot maandag dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FranticDJ schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:35:
@bean hier min of meer zelfde verhaal.. zie pagina terug.. Ben inmiddels een maand of 2 a 3 bezig om nieuwe videokaart te krijgen.. Als alles goed gaat (ik vrees er voor) komt er een mannetje van dell vandaag een nieuwe installeren..

Draai de dell diagnostics eens, dan word je al wat sneller geholpen door technical help..

Dit is voor mij sowieso de laatste dell die ik aanschaf, de support van hun is om te janken..
Bedankt voor de reacties.. lol 3 maanden Frantic?! Inmiddels systeeem geformatteerd, bijgeleverde Vista er weer op gezet en een andere monitor er op aangesloten, zelfde probleem. Dat Dell diagnostictooltje gedraait idd kwam een harde schijf error uit verder geen vidkaart of screen errors.. bij jou wel? Nu maar wachten tot dat er een Dell mannetje de vid.kaart komt vervangen.. als dat het uberhaubt is, denk het wel. (gaaf trouwens support in het IERS)

Succes maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
zorg trouwens dat je alle uitgebreidste tests draait ;) En dat je alle error codes opvangt..

Maar 3 a 4 maanden vind ik slechte reclame voor een bedrijf.. Ik had eerst gebeld.. Ja nee voor xps technische support moet je via de mail wezen op dit en da emailadres.. Goed ik mailen.. Ik denk das vast wel nederlands he.. 3 weken later reactie of ik in t engels wou reageren.. Goed voorruit.. En dan nog eens 3 weken wachten.. Moest ik bios update doen.. Gedaan.. Hielp niks. Vervolgens moest ik dus die diagnostic dinges draaien.. Daar kwam die video error uit.. Toen na paar weken te horen gekregen dat ik nieuwe videokaart moest.. En toen weigerde ik daarvoor te betalen (dus tis misschien deels mijn schuld dat t zo lang duurde hehehe), omdat een laptop van dik 2000 euro niet na 14 maanden fouten moet gaan vertonen.. Daarnaast vond ik t bizar dat ik zo lang op die email support moest wachten..

Dusja.. Alles bij elkaar: mijn laatste dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FranticDJ schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:09:
zorg trouwens dat je alle uitgebreidste tests draait ;) En dat je alle error codes opvangt..

Maar 3 a 4 maanden vind ik slechte reclame voor een bedrijf.. Ik had eerst gebeld.. Ja nee voor xps technische support moet je via de mail wezen op dit en da emailadres.. Goed ik mailen.. Ik denk das vast wel nederlands he.. 3 weken later reactie of ik in t engels wou reageren.. Goed voorruit.. En dan nog eens 3 weken wachten.. Moest ik bios update doen.. Gedaan.. Hielp niks. Vervolgens moest ik dus die diagnostic dinges draaien.. Daar kwam die video error uit..
Ok.. das wel raar ik kreeg die video error niet. Ja gaaf dat mailen in 't nederlands.. ik kreeg de volgende dag echter al een reply dat ze alleen engelse support verlegen. Misschien doordat jou waranty verlopen was? (ik heb nog 4 maanden te gaan;) Er werd verder niet zoveel gevraagt.. als het goed is belt er maandag of dinsdag een dell mannetje om een afspraak te maken om de vid.kaart tekomen vervangen :o ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Mja ach.. Vind t bizar dat een laptop van 2000 euro na 14 maanden de geest half geeft.. Dat hoort niet.. En daar ga ik dan ook niet v oor dokken..

Oja ik heb ergens nog een foto van hoe mijns cherm eruit ziet bij t geen wat ik bedoelde.. Moet ik morgen ff opnieuw uploaden, heb mn webspace vanmiddag leeggetrokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Dat de support soms brak is ben ik met je eens. Dat een laptop niet zo snel kapot mag gaan ook. Maar toch vind ik het wel stijlvol dat ze je een videokaart replacement t.w.v. een paar honderd euro geven terwijl je garantie is verlopen en je geen garantieverlenging hebt. Oke, je moest er flink op aandringen maar ik vraag me af hoeveel (grote) bedrijven dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Vinzzz243 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:31:
[...]

haha 8)7 8)7 ik bedoelde dus videocard drivers... iemand?
Windows update ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Maar u aan het lijntje houden zijn ze meester in. En doorverwijzen, en telkens iemand anders.
Maar ze doen ook niet moeilijk om het onder garantie te rekenen, terwijl het niet altijd echt een productiefout ofzo is, kan ook komen doordat ie vol stof zit, opgehoopt ter hoogte van de grafische kaart, door hem te willen schoonmaken.
pat42 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:01:
Dat de support soms brak is ben ik met je eens. Dat een laptop niet zo snel kapot mag gaan ook. Maar toch vind ik het wel stijlvol dat ze je een videokaart replacement t.w.v. een paar honderd euro geven terwijl je garantie is verlopen en je geen garantieverlenging hebt. Oke, je moest er flink op aandringen maar ik vraag me af hoeveel (grote) bedrijven dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Gelukkig is het ook maar een europese wet, die je recht geeft op een nominale gebruikstermijn/levensduur van 3 jaar op elektronische goederen.. En ook daar heeft dell zich aan te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Hij is gefixt!

Tip van de monteur: bellen..

Vandaar dat ze me adviseerden aan de telefoon om te mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay wat goed! en dat buiten de garantie :O Hij heeft de vid.kaart vervangen dus?

Hoop morgen gebelt te worden door een monteur.. dat ie maar snel langs mag komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorge teruggebeld zoals afgesproken en vanmiddag al een dell-vrouwtje met een nieuwe videokaart voor de deur die er nu inzit en het goed lijkt te doen.. Dit binnen een paar dagen nadat de kaart het begaf.. niet slecht _/-\o_ En omdat Dell diagnostic tool die HD error gaf (waarik verder geen last van had), komt UPS morgen een nieuwe schijf brengen. Weet iemand of ze direct de oude schijf mee terug willen nemen?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Lijkt me sterk dat ze die oude hdd mee terug nemen staat immers nog jou data op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Had een paar kleine probleempjes met m'n laptop. Plastic klipje waarmee het scherm dichtklikt was afgebroken (heb accidental damage support), rechter fan-LED knipperde soms (1 subLED lijkt half kapot te zijn) en ik had er ook maar even bij vernoemd dat ik mijn scherm 1-2 cm wrijvingsloos naar voor en achter kan bewegen als het scherm opengeklapt is. Dat is nogal vervelend als je niet helemaal stil zit (trein), dan wiebelt het scherm de hele tijd van voor naar achter :/
Anyway, gisteravond een emailtje gestuurd (in Engels), via het contact gedeelte op Dell.nl (met service tag moest die wel bij XPS terecht komen dacht ik). Vanmiddag nog geen reply, dus ik bel even. Blijkt inderdaad niet zo te moeten wist de man me te vertellen, gelukkig had ik de tekst uit het formuliertje op de dell site nog bewaard en kon ik hem nu naar zijn persoonlijke @dell.com adres sturen.
Terwijl ik nog aan de telefoon hing las hij hem door, en ik vroeg of dinsdagmiddag iemand langs kon komen. Dinsdag komt iemand dus linkerfan inclusief de LEDs en hele LCD + cover vervangen. Is nogal overdreven lijkt me als er alleen een klipje, 1 ledje en twee schanieren kapot zijn, maargoed. Komt nu mooi uit, want mss heb ik dan weer een krasvrije backcover :9
Met in totaal 10 minuten bellen en een kort mailtje staat er dus als het goed is dinsdag iemand hier voor de deur om de boel te fixen.
Best wel oke geregeld :), heb wel eens slechter meegemaakt met Dell :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Heeft er iemand de interne harde schijf en het RAM geheugen al eens geupgrade?

Voornamelijk harde schijf, ram geloof ik wel? Tegen welke problemen liep je? Had je hitte issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:45:
Vanmorge teruggebeld zoals afgesproken en vanmiddag al een dell-vrouwtje met een nieuwe videokaart voor de deur die er nu inzit en het goed lijkt te doen.. Dit binnen een paar dagen nadat de kaart het begaf.. niet slecht _/-\o_ En omdat Dell diagnostic tool die HD error gaf (waarik verder geen last van had), komt UPS morgen een nieuwe schijf brengen. Weet iemand of ze direct de oude schijf mee terug willen nemen?
thx
Bij mij werkte mijn bluetooth niet meer, ze hebben me toen een nieuw kaartje gestuurd om erin te steken. Het probleem was daarmee niet opgelost, dus zijn ze mn moederbord komen vervangen, maar het bluetooth kaartje ter waarde van 20 à 30 euro ? Hebben ze nooit teruggevraagd, denk dat dat bij je harde schijf ook wel zo zal zijn :)

Nog een tip: Als je scherm wiebelt zoals in post hierboven, je kan dit zelf oplossen... Rechts onder je scherm, zie je een uitsparing waar je een klep mee kan openen... Deze loopt over de hele lengte boven je toetsenbord, als je die klep er af haalt. Dan kan je aan de schroeven van je scherm, die zullen wat los zitten... Draai ze dus vast! Pas op dat je de kabel in het midden niet raakt, ik had deze stomweg geraakt en kreeg geen beeld meer :) Euvel was rap verholpen door hem weer in te pluggen

Waar ik nu serieus last van heb is de korte levensduur van de batterij, die gaat met veel moeite nog 45 minuten mee. Ook knippert hij constant geel en oranje door elkaar + als ik onderaan de laptop druk om te kijken hoeveel stroom hij nog bevat, dan knipperen lichtje 1,3 en 5.. das dus helemaal niet logisch.. :s
Ik heb xps ondertussen een jaar en 3 maanden. Das dus wel ambetant, zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
FranticDJ schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:32:
Heeft er iemand de interne harde schijf en het RAM geheugen al eens geupgrade?

Voornamelijk harde schijf, ram geloof ik wel? Tegen welke problemen liep je? Had je hitte issues?
Even hier op terug komend.. Zijn er mensen die de 64 bits versie van Vista draaien op de xps? Zo ja hoe zit het met de drivers e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

FranticDJ schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:14:
[...]

Even hier op terug komend.. Zijn er mensen die de 64 bits versie van Vista draaien op de xps? Zo ja hoe zit het met de drivers e.d.?
Ik kan je wel vertellen dan XP x64 brak gaat. Ik ben er een hele dag mee bezig geweest, maar de graka drivers lukte niet. Op de nVidia site kan je niet terrecht, Dell had er ook geen drivers voor dacht ik, en alles van laptopvideo2go.com resulteerde in BSOD's en crashes. Toen had ik wel weer even genoeg van al die 64 bit onzin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Ondertussen staan er wel op de dell site zag ik.

edit: Voor vista that is ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Frantic op 13-01-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Gisteren mijn bluetooth module binnen gekregen (Dell Truemobile 355) die ik had gekocht op ebay. Ik draai met de normale windows drivers, enige nadeel is dat er allemaal bluetooth peripherial devices in mijn device manager staan waar ik geen driver voor heb (weet niet eens wat het zijn ;) ) Als ik de Dell drivers gebruik heb ik dat niet maar dan wil nokia pc suite niet meer werken, dus ik houd het maar lekker zo. Het werkt iig prima. Nu nog hopen dat er zometeen iemand van Dell aanbelt voor de reparatie, dan ben ik in ieder geval niet voor niets de hele middag thuis gebleven ;)

edit
Hij is ondertussen trouwens geweest. En hij heeft de backcover vervangen, dat was blijkbaar 'nodig'. Ik vind het prima, nu is hij weer lekker krasvrij :D Toen hij net weg was bleek dat bij de reparatie de a-toets los was gegaan, die viel er dus uit. Eerst met lijm zelf wat geprobeerd, maar bleek niet echt op te lossen, dus snel nog even gebeld naar Dell. Binnen 15 minuten was alles geregeld, ze gingen een nieuw toetsenbord opsturen (alleen de kapotte key opsturen kon blijkbaar niet). Eerst wilden ze het nog hier komen installeren ook, maar dat vond ik wel een beetje overdreven, toetsenbordje inbouwen kan ik zelf ook wel. Ongeveer 24 uur later stond er iemand van UPC aan de voordeur met mijn nieuwe toetsenbord. Topservice _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door pat42 op 17-01-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb Dell gemaild in verband met mijn kapotte batterij, maar ze willen hem niet in garantie vervangen.. Iemand nog ideëen? Ik moest blijkbaar al weten in het eerste jaar van mijn garantie dat er in het 2e jaar van mijn garantie iets zou misgaan met mijn batterij... Of zie ik dat verkeerd?

Dit is de correspondentie :
quote: DELL
Tom,

Under Belgian law to be covered by the 2 year warranty for consumption good the issue must have been raised before within the first year. As You have not raised this issue before you are not covered by this. This a European Standard agreed between all Laptop makers and the European Union and their respective governments.

Regards
Dell XPS Email Support.
Hi,

I understand that battery life is reduced after time. But it's the flickering part that disturbs me, I noticed now that it even does that when the laptop is shutdown so even when it's not using power or charging (electrical cord out). The only way to make the flickering stop is to take out the battery... Is there a way I can make the flickering stop without having to take out the battery?! Still seems to me that there is something wrong and that it's not just lower performance!

I think that it's pretty bad that I should have to pay for a new battery. Especially since the laptop is only a year and 4 months old and it's mostly plugged in! By law companies in Belgium are obliged to give a 2 year warranty on consumption goods (next to the commercial warranty that apparently only lasts a year with dell). I can give you the link to the government's site that contains this new regulation that started on 1/1/2005 and apply's to me since the laptop was delivered to me in November 2006. So I'm asking myself.. Why do I have to pay for a replacement? It's not my fault the battery is no good and DELL is obliged by law to give me a 2 years warranty. I think it's even 3 years in the Netherlands... Hope to hear from you soon, so that we can get solve this issue.

Kind regards
tOM
quote: DELL
Tom,

Thank You for Contacting Dell XPS Email Support.

From your description it seems like your battery is nearing the end of its life and will need to be replaced. Unfortunatly Dell only supplies a 1 year warranty on all of its batteries. As such you will need to purchase a new battery from our partsales team.

You can contact your local Sales team on the following number: 020 674 4869

Regards
Dell XPS Email Support.
Systeemlabel:XPS M1710
Probleem:Andere/geen idee
Besturingssysteem:Windows XP
Probleembeschrijving:

Hi,
A few days ago the status led of my battery started flickering. So the third led in the right hinge of my screen, is constantly flickering like this: yellow – nothing – orange – orange – orange – orange.. and then it starts over. The orange ones go very fast. Along with this came a big decrease in battery life. Ever since I bought the laptop (a year and three months ago) the battery lasts one and a half hour on normal use. But since the flickering started my the battery life has gone in free fall :s It just went from adolescent to an old man, just like that.. Sometimes it will last 10 to 15 minutes and at other times it works practically normal. Also the power indicator on the back of the battery isn’t functioning normally. Normally I could press it and it would show me how much current was in the battery… Now the first, third and fifth led light up when I push the button. I find this all really strange… I’m also afraid that this malfunction will somehow damage my laptop. This is my third dell laptop and it’s the first time that something like this occurs.. I’m very fond of my xps, so I would very much like to solve this issue before it gets worse..

Can you help me with this problem? Hope to hear from you soon…In the meantime I will take the battery out and keep my laptop plugged in when I'm using it, to prevent other damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Beetje late reactie maar wijs ze ff op de europese wet (recht op 3 jaar garantie standaard) ;) en hang een lul verhaal op dat je t bizar vind dat een laptop van 2500 euro, de batterij na x maanden kapot gaat. Zo kreeg ik mijn videokaart iig.

Ik heb net 4 gb ram binnengekregen :D Straks installeren, volgende week grotere hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

FranticDJ schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:21:
Beetje late reactie maar wijs ze ff op de europese wet (recht op 3 jaar garantie standaard) ;) en hang een lul verhaal op dat je t bizar vind dat een laptop van 2500 euro, de batterij na x maanden kapot gaat. Zo kreeg ik mijn videokaart iig.

Ik heb net 4 gb ram binnengekregen :D Straks installeren, volgende week grotere hardeschijf.
En werkt 4gb ram lekker? Ik heb op zich ook wel interesse in 4gb, maar zit nog een beetje met m'n OS. Heb nu een legale Vista 32 bit, en als je 4 gb lekker wilt gebruiken moet ik dus een x64 erop gooien. Volgens mij is er geen manier om 32 bit naar 64 bit om te hacken, dus dan moet ik een volledige reinstal doen. Ook waren de drives voor de 7950GTX voor XP x64 zwaar brak, hopelijk is dat voor Vista beter. Welk merk geheugen heb je eigenlijk genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
transcend.. heb t van geheugen.com. Ik zit nu ook nog op 32 bit omdat er geen drivers zijn voor een mn geluidskaart op 64 bit. Dusja hij herkend maar 3.2 gb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Maar werkt tocht een pak vlotter op Vista hoor :)

Ieder merk gaat er wel in, ik heb deze gekocht op ebay voor 70 euro inclusief verzending.
Heerlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Gamer schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:02:
Maar werkt tocht een pak vlotter op Vista hoor :)

Ieder merk gaat er wel in, ik heb deze gekocht op ebay voor 70 euro inclusief verzending.
Heerlijk :p
Haha, wel mooi inderdaad dat je voor 70 euro 4gb hebt gekocht, terwijl Dell voor een upgrade van 2gb naar 4gb een slordige 310 euro vraagt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste XPS liefhebbers,

Ik lees zo hier en daar het 1 en ander over upgraden van het RAM. Nou heb ik op marktplaats een 2Gb bankje gekocht. Ik had al 1Gb dus samen is het 3Gb RAM. Nu heb ik iemand op een flightsim forum horen zeggen dat je PERSE 2 dezelfde moet hebben. In mijn geval zou ik die 1Gb moeten vervangen voor nog een keer 2Gb. klopt dat?

Wie kan mij helpen?

alvast bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wisten jullie dat:

als je nu een splinternieuwe XPS M1710 samenstelt op de Dell website dat je (full options) klaar bent voor 2200,-??? 6 maanden geleden moest je nog 2900,- betalen!!! Dat komt natuurlijk omdat die nieuwe XPS er is en dan moeten ze dit model kwijt. En dan te bedenken dat ik een 9 maanden geleden voor deze (tweede hands) 1700,- heb betaald :-(

Ach ja zo gaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Dat is t met computers he.. En over dat RAM geheugen.. Tja volgens mij zou t gewoon werken met 3 gb hoor, maar je mist dan wel voordelen van bijvoorbeeld dual channel.. Sowieso herkent een 32 bits OS maar 3.25 GB ook al stop je er 4 in..

[ Voor 17% gewijzigd door Frantic op 12-02-2008 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Afaik maakt het niet uit of je OS 32- of 64-bits is bij de XPS M1710, aangezien de chipset ook een beperkende factor is hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Die ondersteund max 4 gb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Wat volgens mij betekent dat hij ook maximaal 4GB kan adresseren. Zelfde probleem als Vista 32-bit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm okee, ik probeer het allemaal een beetje te begrijpen.
Dus: als ik die 3GB zo laat, dan is dat prima zo. Mocht ik er 4Gb van maken dan gebruikt er toch maar 3,25Gb van? Dat zou dus zonde zijn.

Sowieso vraag ik me wel eens af hoevaak je de volledige 3GB gebruikt? Als ik alles open en aan heb staan en ik start mijn flightsim, dan gebruikt ie 1,4Gb en dat is het dan. De rest is volgens mij allemaal overcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica