Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 72 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.860 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:01
Anoniem: 117763 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:24:
[...]

Beetje jammer dat er altijd gewined word als er een damage/healing item naar een druid gaat.
Hij/zijn wint de roll en kan hem gebruiken. N ik quote jou nu maar het is ook een reactie naar de posters ervoor.

Deze reacties zijn net zo onrelevant als:
- dat mages er alleen voor 't water/food zijn
- locks alleen maar voor de soulstonen en sumonen
- warriors simpel meatshield zijn
- priests alleen holy tree zouden moeten hebben
etc etc.
Het gaat er dan ook om dat er beter te krijgen is voor (in dit geval) een druid. Dan vind ik het terecht dat er wat van gezegt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anoniem: 117763 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:24:
[...]

Beetje jammer dat er altijd gewined word als er een damage/healing item naar een druid gaat.
Hij/zijn wint de roll en kan hem gebruiken. N ik quote jou nu maar het is ook een reactie naar de posters ervoor.

Deze reacties zijn net zo onrelevant als:
- dat mages er alleen voor 't water/food zijn
- locks alleen maar voor de soulstonen en sumonen
- warriors simpel meatshield zijn
- priests alleen holy tree zouden moeten hebben
etc etc.
Begrijp me niet verkeerd, bij ons in de guild barst het van de elementals/enhanced shammies / feral dr00ds / shadow priests / fury arms warriors / fire mages en meer van dat soort troep. Maar +hit en dmg/healing items op een dr00d kan ik op 1 of andere alleen maar raar vinden.

Zelfde geld voor mana regen items op een mage : P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114195

Dr. Strangelove schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:21:
Bedankt voor de reacties; uiteraard speel ik lekker zoals het mij uitkomt. Geen manier is de beste, maar als je niks weet van een class en een full purple dude vertelt je hoe het moet, dan luister je :) Maar ik ga verder op mijn eigen pad; alle dots op het begin af afwanden die mob ;) Alleen snel een respec doen, ik heb toch wat talents in discipline zitten die er echt niet horen.

Toch nog eens het vraagje: Staff of dagger/mace plus offhand? Staves hebben vaak vele mooie stats, dat geldt natuurlijk niet voor daggers en maces...
Geheel eigen voorkeur. Een 1h met offhand kan soms betere stats hebben, zoals een Scepter of the False Prophet met Sartura's Might, maar je bent dan afhankelijk van twee aparte droprates. Aan de andere kant kan een staff dan juist weer precies de stats die je zoekt hebben terwijl het in totaal wel minder is, en dat is maar 1 drop.

Een tip: blijf niet staan wachten op die ene drop maar hou wat opties open. Veel dps casters in mijn guild twijfelen tussen Claw of Chromaggus + offhand of Staff of the Shadowflame, ligt er maar net aan wat dropt en of ze dan genoeg DKP hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 22:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ImdaMned schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:40:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, bij ons in de guild barst het van de elementals/enhanced shammies / feral dr00ds / shadow priests / fury arms warriors / fire mages en meer van dat soort troep. Maar +hit en dmg/healing items op een dr00d kan ik op 1 of andere alleen maar raar vinden.

Zelfde geld voor mana regen items op een mage : P
Klein vraagje wat heeft men tegen Druids? Tenminste ik neem aan dat Dr00d een Druid voor moet stellen? Of is het dat een Druid kiest voor feral inplaats van een heal robot te zijn? Ja, ik speel een Druid en nee ik heb practice geen talent points in feral zitten. Ik stoor mij alleen een beetje aan dit vreemde taal gebruik.

En waarom zou het vreemd zijn dat een Druid +healing items zou hebben? Als zijn heal mogelijkheden daar alleen maar van verbeterd lijkt mij dat zeker een pluspunt, aangezien men toch vaak de Druid alleen aan het healen wil hebben. +dmg en hit geeft een feral Druid alleen maar meer effect, toch?

Voor een mage lijkt mij mana gen items ook wel makkelijk of zijn zij niet afhankelijk van hun manapool. Wanneer deze sneller aangroeit kunnen ze het ook alleenmaar langer volhouden.

[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 01-05-2006 15:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Anoniem: 92838 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:32:
En ik maar denken dat de Baron run in 45 minuten moeilijk is :) Wij (Mage, Paladin,Warrior,Priest en ik Rogue) hebben het uiteindelijk in 43:34 gedaan en toen de Baron aangevallen. We hebben wél de DI truuk moeten doen door vanaf 2e groepje mobs ná de 3e Zig. baas (Maleki nogwat). Ofwel rennen naar de Gate en daar allen dood gaan en de priest DI'en. Die kon vervolgens "op zijn gemak" de rest ressen en toen hadden we nog geloof ik 10 minuten over (meer of minder kan ook). We hadden het ook zonder DI "truuk" kunnen doen maar de Mage ging een keer of 4 dood helaas omdat we iets te snel pullden en de priest oom kwam te zitten bv. Paladin die én lekker aan het beuken is én healt, werkt dan niet :-)

Al met al een hele leuke quest om te doen. Is 4 keer misgegaan (en gewoon doorgegaan voor de loot) maar nog stééds geen f*ckin' SC pants :? maar uiteindelijk dus gelukt. Van mij mag Blizzard meer van dit soort content toevoegen.

En om de mensen hoop te geven: Wij waren dus _niet_ Epic gegeared! Ik ben een Combat Rogue met beide Dal'rends, Mage is Fire specced (met 1 Epic belt geloof ik en Fang of Venoxis, maar boeit niet.) De paladin, priest en warrior waren ook gewoon "all blues".
Leuk gedaan :) Was zeker geen PuG denk ik ;)

We hebben het met redelijk epic geared (2xrogue, pala, hunter, warrior) gedaan in
38 minuten eerste try. Maar daarna was het niet meer nodig...
gewoon gekilled wat moest, en geen rare trucjes gedaan, alleen snel zijn zonder enige (mana) break...
Toch wel leuk tegen de klok vechten ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117763

Anoniem: 130105 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:31:
[...]

Beetje jammer dat er in sommige guilds hebberige druids zijn die dit item voor de neus van een echte DPS caster class wegkapen.
Het zegt +healing N +damage.
Beetje jammer dat je het +healing stukje vergeet...

En voor wat betreft dat er betere items zijn voor druids, die zijn er niet zo goed voor mages/locks/priests (kijk maar naar de AV-boeken).

Als wow op de manier was ingeregeld als nu continue word geschetst nl dat bepaalde classes het niet zouden mogen gebruiken dan hadden ze er wel een class-restictie aangehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

MantaMania schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:23:

ahhh hoe heet je char, turalyon genoten altijd leuk op het forum.
Snok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147917

Voor de mensen die niet de hele avond naar het saaie gepraat op Teamspeak/Ventrilo willen luisteren heb ik nog 2 leuke linkjes, jullie kennen het welbekende geluidsfragment van de onyxia wipe vast wel.
Iemand heeft dus de moeite genomen om hier een "soundboard van te maken"
Erg leuk om even te laten horen op Teamspeak/Ventrilo, als ze het stukje nog niet kennen kun je ze wel aardig laten schrikken.

Hier de 2 linkjes:
http://server1.plunder.com/1019/rlsoundboard.swf
http://212.33.90.248/~omega/raidassistant.swf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130105

B)
Anoniem: 117763 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:48:
[...]

En voor wat betreft dat er betere items zijn voor druids, die zijn er niet zo goed voor mages/locks/priests (kijk maar naar de AV-boeken).

Als wow op de manier was ingeregeld als nu continue word geschetst nl dat bepaalde classes het niet zouden mogen gebruiken dan hadden ze er wel een class-restictie aangehangen.
Alle +spell damage items zijn +spell damage/healing tenzij het +fire damage/+frost damage is oid. De +spell dmg/healing stat is voornamelijk voor locks/mages van belang in raids. Als je als healer class een leuke offhand wil: Brightly Glowing Stone, supermakkelijk te halen, en leuk tot je een epic upgrade haalt zoals Earthcalm Orb, Lei of the Livegiver of Sartura's Might..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Anoniem: 117763 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:48:
[...]

dat hadden ze voor sommige items ook beter kunnen doen maar ja tis opzich grappig dat je ook nog wat kan rommelen ermee. En voor sommige items maken ze het juist zo ontzettend lastig zie de deathbone set dikke defense plussen en dan doen ze dat incombinatie met mana regen, daar krijg je uiteraard gezeur over want def is eigenlijk voor de tank maar mana is voor de pala dan.
jammer die ken ik niet, kan helaas niet op allakhazam maar zal thuis ff kijken in welke guild / kant je zit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MantaMania op 01-05-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117763

Anoniem: 130105 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:03:
B)
[...]

Alle +spell damage items zijn +spell damage/healing tenzij het +fire damage/+frost damage is oid. De +spell dmg/healing stat is voornamelijk voor locks/mages van belang in raids. Als je als healer class een leuke offhand wil: Brightly Glowing Stone, supermakkelijk te halen, en leuk tot je een epic upgrade haalt zoals Earthcalm Orb, Lei of the Livegiver of Sartura's Might..
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het alleen niet met je eens.
Druids (en pala's/shamans) doen meer dan alleen healen.
Ik ben als balance-druid meegegaan in bwl en ga nu mee als feral-druid (t/m ot bij nefarian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

MantaMania schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:14:

jammer die ken ik niet, kan helaas niet op allakhazam maar zal thuis ff kijken in welke guild / kant je zit ;)
Ben een dwarf priest bij TSH. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 114195 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:28:
Zo jongens, weekje vrij gehad en aangezien ik min of meer alleen op GoT post tijdens werk (wat is er anders te doen? ;p) was ik even uit de running.

Ik zie al een aantal C'thun down postjes, ik verwacht vanavond een screenie te kunnen posten met een dood tentakelbeest. Dat had ik liever gisteren willen doen maar blijkbaar was het gisteren drankorgelavond voor de Zweden onder ons (Varlsborgen oid?) en dan maakt het niks uit of je een first horde kill op de server kan krijgen :(

Anyway aan m'n buffs zal het niet liggen (check de bags in m'n profiel ;)) en we hebben al genoeg ervaring met Phase 1 om hem neer te krijgen in Phase 2, hij zou nu wat makkelijker zijn dan de Twins en dat is goed om te horen.
The fuzz pwnt de Twins nu. Eigenlijk vind ik de Twins ook niet een heel lastig gevecht - alleen zit er geen marge in. Gaat er ook maar iets verkeerd, dan wipe je. Maar hetgeen wat je moet doen, tsja, das niet erg lastig. Wij gaan vanavond denk ik ook voor Cthun, als is het voor the Fuzz nog een onbekende encounter. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117763 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:16:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het alleen niet met je eens.
Druids (en pala's/shamans) doen meer dan alleen healen.
Ik ben als balance-druid meegegaan in bwl en ga nu mee als feral-druid (t/m ot bij nefarian).
Op zich grappig als er daar 1 of 2 van meegaan.. Balance druid in een caster groep of feral druid in een melee groep is wel aardig.. Net als het fijn is om 1 shadowpriest mee te hebben in de raid.

Maar ik heb iig nog nooit een feral of balance druid in de top 10 van de DPS lijst gezien, en restoration druids wel elke dag in de top 10 healing done. Maar wat mij betreft is de typische raid-spec voor druids restoration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Wat Vael vraagjes (horde) :

- Hoeveel tanks met 300+ FR nodig ?
- Clothies ook allemaal FR gear aan of DMG gear ?
- In de ene tactiek lees ik dat het vooral een tank-fight is, 4 tanks op Vael, tank 1 begint met sunderen, tank 2 begint 3 seconden later met sunderen etc. maar in andere tactieken lees ik juist dat het een DPS fight is en er keihard genuked moet worden ? (en lijkt het me dat de DPS classes de tanks zo voorbij zijn qua threat?)
- Andere tips ?

Thanks.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
On_E schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:24:

- In de ene tactiek lees ik dat het vooral een tank-fight is, 4 tanks op Vael, tank 1 begint met sunderen, tank 2 begint 3 seconden later met sunderen etc. maar in andere tactieken lees ik juist dat het een DPS fight is en er keihard genuked moet worden ? (en lijkt het me dat de DPS classes de tanks zo voorbij zijn qua threat?)
- Andere tips ?

Thanks.
Wij begonnen dacht ik met 6 tanks om het te leren. Wel handig...

Clothies volledig FR gear. Gimps toegestaan. Ter compensatie keihard nuken.

Als een mage of lock in het begin BA krijgt niet voluit laten nuken omdat deze dan bijna gegarandeerd de aggro pakt, eigen ervaring... :P

Edit:
En owja...1% is nog niet 'bijna dood'. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Realone op 01-05-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

On_E schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:24:

- Andere tips ?

Thanks.
- 3 als alles meezit, 4 voor de zekerheid
- ja, zoveel mogelijk FR, zeker als je aan Vael begint
- de hele truuk van het gevecht is dat je tanks kunnen zorgen dat ze (het liefst in een vooraf bepaalde volgorde) bovenaan de aggro lijst blijven. Als er een niet-tank aggro trekt draait Vael zich om en RIP raid. Het kost erg veel wipes om te zorgen dat iedereen in de raid weet hoe hard hij los kan gaan zonder aggro te trekken (als je je teveel inhoudt krijg je m niet binnen 3 min neer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04 11:03
Anoniem: 92838 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:32:

En om de mensen hoop te geven: Wij waren dus _niet_ Epic gegeared! Ik ben een Combat Rogue met beide Dal'rends, Mage is Fire specced (met 1 Epic belt geloof ik en Fang of Venoxis, maar boeit niet.) De paladin, priest en warrior waren ook gewoon "all blues".
goed zo.. teamwerk en class balance >>>>>>> gear.

bewijs?

ik en mijn 4 FULLY epic guildmates (en niet zo maar wat craft of MC epix, nee 80% BWL /AQ)

hebben compleet lopen falen in de baron 45 run. ik geloof dat we er 55 minuten over deden uiteindelijk .

tot mijn verdediging kan ik aanvoeren dat we:

moe waren

er in geen maanden waren geweest.. Stratholm? wat is dat , kan je dat eten?

belabberde class balance hadden.

maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 130105 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:28:
[...]

- de hele truuk van het gevecht is dat je tanks kunnen zorgen dat ze (het liefst in een vooraf bepaalde volgorde) bovenaan de aggro lijst blijven. Als er een niet-tank aggro trekt draait Vael zich om en RIP raid. Het kost erg veel wipes om te zorgen dat iedereen in de raid weet hoe hard hij los kan gaan zonder aggro te trekken (als je je teveel inhoudt krijg je m niet binnen 3 min neer).
Je tanks moeten wel wat hebben maar niet als het je stats teveel gimpt - de white damage van Vael is ook niet zuinig. Je kan tot ongeveer +200/+250 komen zonder al teveel in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 20:54
Rogues zorgen dat Vael zsm naar 20% komt zodat warriors eindelijk kunnen gaan executen.
Bij voorkeur voordat de eerste tank dood gaat. Daarna is eigenlijk een eitje als Vael niet al je priests op een rijtje gaat burnen.

En ja, die laatste 1% kan erg lang zijn... zeker als je essence net op is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rodie83 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Je tanks moeten wel wat hebben maar niet als het je stats teveel gimpt - de white damage van Vael is ook niet zuinig. Je kan tot ongeveer +200/+250 komen zonder al teveel in te leveren.
Ja da's waar.. Ik vind het gevecht wel een van de leukere bossfights, trouwens. Er wordt redelijk wat skills verlangd van de raid en het is echt 2-3min grof hakken met (bijna) oneindige rage/energy/mana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Ik krijg het niet voor elkaar dat ik met CT BarMod ook de hotkeys op de extra bars te zien krijg. De keybindings die ik heb ingesteld komen gewoon niet tevoorschijn, met geen enkele van de 3 modes van "Show Hotkeys". Het werkt prima op de main bar, maar niet op de extra bars :/

Ik heb de bottombar opgebroken met die andere CT mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 130105 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:36:
[...]

Ja da's waar.. Ik vind het gevecht wel een van de leukere bossfights, trouwens. Er wordt redelijk wat skills verlangd van de raid en het is echt 2-3min grof hakken met (bijna) oneindige rage/energy/mana.
Klopt, en het blijft tricky op de één of andere manier. Er hoeft weinig mis te gaan of Vael blaast je volledige raid in een paar seconden omver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
[...]

Sorry, maar 3 tanks als Vael nog nooit gedaan hebt/nog moet leren? Petje af in dat geval... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169853

Heb toch maar op guildforum gevraagd om hulp voor de 100 arcanite bars. En wat is dan het antwoord van de meeste, ik kan wel transmuten. Ja leuk, dat kan ikzelf ook met me alt en met mij zovelen, daar schiet ik niet zo mee op. Probleem is of geld krijgen, of arcane crystals grinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04 11:03
[...]

ter aanvulling: ik ben destruction warlock , sta bekend als aggro gevaarlijk en ik ga altijd volledig volluit bij vael, zonder stoppen. krijg nooit aggro. we hebben wel uitzonderlijk goede tanks in de guild

wel een paar seconden wachten voor je begint, wij doen Sunder, Sunder, Sunder, warlock curse en dan pas nuke nuke nuke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18
blackadder75 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:41:
[...]

ter aanvulling: ik ben destruction warlock , sta bekend als aggro gevaarlijk en ik ga altijd volledig volluit bij vael, zonder stoppen. krijg nooit aggro. we hebben wel uitzonderlijk goede tanks in de guild

wel een paar seconden wachten voor je begint, wij doen Sunder, Sunder, Sunder, warlock curse en dan pas nuke nuke nuke
Jij bent caster, jij krijgt interupts, warriors/rogues zijn melee die kennen geen interupts.

daardoor doe jij dus veel minder DPS dan een rogue/warrior en is het heel erg lastig voor jou om aggro te trekken (of je moet meteen BA krijgen en vol nuken)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170966

Eerste WoW ervaringen:

poging 1, zaterdag 29-04
In de winkel werd mij vrolijk verteld dat ik geen creditcard of gamecard nodig had om de eerste 'gratis' maand te spelen. Ik dacht: 's avonds lekker WoW-en. Niet dus.

poging 2, maandag 01-05
Toch maar naar de winkel gegaan voor een gamecard. Nu verplicht ik mezelf dus om 3 maanden te spelen, maargoed. Het valt vast niet tegen. Surf ik naar wow-europe.com om mijn account te maken, werkt de site niet. En nog niet. Daarna werkt hij weer wel, maar halverwege weer 404 error. Nee lekkere service voor 70 euro.

poging 3 volgt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Anoniem: 169853 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:40:
Heb toch maar op guildforum gevraagd om hulp voor de 100 arcanite bars. En wat is dan het antwoord van de meeste, ik kan wel transmuten. Ja leuk, dat kan ikzelf ook met me alt en met mij zovelen, daar schiet ik niet zo mee op. Probleem is of geld krijgen, of arcane crystals grinden :(
Een legendary weapon maken is gewoon een guildeffort, period. Als die fucking aso guildies van je niet mee willen werken moet je je eens af vragen of je wel in zo'n asociaal guild wil zitten.
Spreek eens een officer aan, vraag ze eens of ze er een guild actie van willen maken. Een legendary weapon hebben is erg goed voor de reputatie van je guild. Dat zou de officers toch aan moeten spreken.
Met veel leden kost het iedereen niet echt veel, niet vergeleken met wat mensen toch al kwijt zijn aan repaircosts enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
M1lamb3r schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:43:
[...]

Jij bent caster, jij krijgt interupts, warriors/rogues zijn melee die kennen geen interupts.

daardoor doe jij dus veel minder DPS dan een rogue/warrior en is het heel erg lastig voor jou om aggro te trekken (of je moet meteen BA krijgen en vol nuken)
Kleine aanvulling dat de meeste mages daar niet bij horende...daar deze Imp AM's hebben en dus geen last van interrupts hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

QuarK schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:43:
[...]

Een legendary weapon maken is gewoon een guildeffort, period. Als die fucking aso guildies van je niet mee willen werken moet je je eens af vragen of je wel in zo'n asociaal guild wil zitten.
Spreek eens een officer aan, vraag ze eens of ze er een guild actie van willen maken. Een legendary weapon hebben is erg goed voor de reputatie van je guild. Dat zou de officers toch aan moeten spreken.
Met veel leden kost het iedereen niet echt veel, niet vergeleken met wat mensen toch al kwijt zijn aan repaircosts enzo.
Idd voor dit soort dingen zit je in een guild. Als alle guildies een arcane crystal, 20g, een arcanite bar of zoiets dokken dan heb je 't zo. Solo 100 bars grinden is echt #@*^$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 17:16
Anoniem: 130105 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:31:
[...]
Beetje jammer dat er in sommige guilds hebberige druids zijn die dit item voor de neus van een echte DPS caster class wegkapen.
tja welke wapens hebben druids dan recht op? priest > bene, mage/lock/druid > sod imho.

en vin die baron 45 run wel belachelijk, als je em "gewoon" doet zonder "shortcuts" heb je 4 man nodig in paars om 1 man zn tier 0.5 te laten halen 8)7 vorige week gedaan met warr/rogue/priest/shammy in tier 1 en een mage met blues, deden er 44:50 over (oef!!) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

QuarK schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:43:
[...]

Even simpelgezegt, Thunderfury zorgt er alleen al voor dat sommige bazen net wat makkelijker zijn, dus sowieso al hulpvol voor de guild. En wat ik ook vermelde, als alle 60 man 1of2 bars geven is het al voldoende. Maja, ben bang dat men er niet zo voor wil gaan, afwachten maar. Maar de guild kan wel wat meer saamhorigheid gebruiken (is men al teveel over aan het discuseren dat sommige mensen beetje te epicgeil zijn, nouja, alles pakken wat ze pakken kunnen krijgen want iedereen zit al full epic) dus hoop dat het een guildevent vanbegin (dus nu) tot de kill van Thunderaan zal gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:12
Ja dat is bij ons ook het geval geweest.

Warrior krijgt in een onnozele run zijn 2de binding :o iedereen blij natuurlijk.

Wordt terplekke ff geld opgehaald. we hadden in 3 minuten tijd 480g verzameld :+ . Daar kon wel wat mee gedaan worden. Gozer had zelf geen rooie cent. Ik denk dat we in 3 dagen de Thunderfury hadden en dat kon wel eerder als er meer arcane crystals/ bars op de AH stonden :p.

Guild effort FTW

[ Voor 3% gewijzigd door MGSNK op 01-05-2006 17:06 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Anoniem: 170966 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:43:
Eerste WoW ervaringen:

poging 1, zaterdag 29-04
In de winkel werd mij vrolijk verteld dat ik geen creditcard of gamecard nodig had om de eerste 'gratis' maand te spelen. Ik dacht: 's avonds lekker WoW-en. Niet dus.

poging 2, maandag 01-05
Toch maar naar de winkel gegaan voor een gamecard. Nu verplicht ik mezelf dus om 3 maanden te spelen, maargoed. Het valt vast niet tegen. Surf ik naar wow-europe.com om mijn account te maken, werkt de site niet. En nog niet. Daarna werkt hij weer wel, maar halverwege weer 404 error. Nee lekkere service voor 70 euro.

poging 3 volgt later
Welkom in de wondere wereld van WoW :P

En als je eenmaal bezig bent kun je niet meer stoppen...
Dat je de eerste avond niet kon spelen is trouwens niet Blizzards fout he. Had die winkel je beter moeten informeren, of je had dit topic even door moeten spitten.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helox-in-a-box schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:52:
[...]

tja welke wapens hebben druids dan recht op? priest > bene, mage/lock/druid > sod imho.

en vin die baron 45 run wel belachelijk, als je em "gewoon" doet zonder "shortcuts" heb je 4 man nodig in paars om 1 man zn tier 0.5 te laten halen 8)7 vorige week gedaan met warr/rogue/priest/shammy in tier 1 en een mage met blues, deden er 44:50 over (oef!!) :P
Staves:
Will of Arlokk
Staff of Rampant Growth
Blessed Qiraji Augur Staff

1h healing maces:
Jin'do's Hexxer
Lok'amir il Romathis

1h druid maces:
Mace of Unending Life
Hammer of Bestial Fury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 480g doe je nog niet veel, alleen al de elemental flux is al zowat dat bedrag, maja das wel een start :)
Ik ga denk maar is een officer pm'en en kijken wat die er van vind :) was al een officer (maar die is net nieuw) die Thunderan snel een bezoekje wenst te brengen. Maja, een aantal mensen in de guild zijn beetje bang dat het verkeert afloopt, meer omdat er de laatste maanden al een aantal vertrokken zijn terwijl ze een dik -dkp hadden, dat heeft de guild niet veel goeds gebracht en beetje achterdochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Anoniem: 169853 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:11:
Voor 480g doe je nog niet veel, alleen al de elemental flux is al zowat dat bedrag, maja das wel een start :)
Ik ga denk maar is een officer pm'en en kijken wat die er van vind :) was al een officer (maar die is net nieuw) die Thunderan snel een bezoekje wenst te brengen. Maja, een aantal mensen in de guild zijn beetje bang dat het verkeert afloopt, meer omdat er de laatste maanden al een aantal vertrokken zijn terwijl ze een dik -dkp hadden, dat heeft de guild niet veel goeds gebracht en beetje achterdochtig.
heh, dat was het geld dat we in 3 minuten met 40 hebben verzameld :P Ik wil het niet hebben over de andere donaties >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Nu online
Helox-in-a-box schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:52:
[...]

Wat perrin zegt. Daarbij is Staff of Dominance an sich ook nier verkeerd voor dr00ds. Gruwelijke bak Int erbij. Bij ons gaan de meeste SoD's naar druids / mages. Azuresong mageblade is nu eenmaal populairder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 17:16
leuke lijstje maar das geen MC he ;) en tja als je BWL/AQ doet dan hoef je je geen zorgen te maken om SoD :P
iig afgelopen weekend mot gehad om loot (natuurlijk), druids en shammies voelden zich uitgesloten van Heart of Hakkar (tja dat krijg je als de priestleader en mageleader op ventrilo de loot beslissen op dat moment :D), kheb em zelf gekregen uiteindelijk, renew ticks van 350 :D
Will of Arlokk en Jindo's Hexxer zijn ZG (net als de Bag of Whammies waar de discussie mee begon)
Ahja yes was die ff vergeten, Will of Arlock ziet er wel vet uit hor, nou weetik niet hoeveel SPI een druid heeft (en dus will of arlock nuttig voor em is)

[ Voor 13% gewijzigd door Helox-in-a-box op 01-05-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MGSNK schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:14:
[...]

heh, dat was het geld dat we in 3 minuten met 40 hebben verzameld :P Ik wil het niet hebben over de andere donaties >:)
ooh, dus je hebt er nog wat aan overgehouden ook? :P
nah, ik zal zien, zojuist een mail naar de guildleader gestuurd met de melding dat ik hoop dat het een guildeffort is omdat het de guild in veel opzichten kan verbeteren, betere saamhorigheid, hogere reputatie in de realm, bosses doen net wat minder totale dmg als we spelen enz... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
naja laat ik het zo zeggen ;).

Aan het eind van de rit hoefde hij de guild alleen 10 arcanite bars terug te geven..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helox-in-a-box schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:27:
[...]

leuke lijstje maar das geen MC he ;) en tja als je BWL/AQ doet dan hoef je je geen zorgen te maken om SoD :P
iig afgelopen weekend mot gehad om loot (natuurlijk), druids en shammies voelden zich uitgesloten van Heart of Hakkar (tja dat krijg je als de priestleader en mageleader op ventrilo de loot beslissen op dat moment :D), kheb em zelf gekregen uiteindelijk, renew ticks van 350 :D
Will of Arlokk en Jindo's Hexxer zijn ZG (net als de Bag of Whammies waar de discussie mee begon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
GM Help tickets are currently unavailable.

Iemand een idee waar dit op slaat? Ik heb een ticket de hele week open staan vanwege problemen met m'n gear wat ik terug moet krijgen, en deze moest ik open laten...en nu log ik in en krijg ik dus de bovenstaande melding en is m'n ticket weg! :(

Wordt echt DOODMOE van Blizzard af en toe. En de website is ook zo goed als ongebereikbaar... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:12:
GM Help tickets are currently unavailable.

Iemand een idee waar dit op slaat? Ik heb een ticket de hele week open staan vanwege problemen met m'n gear wat ik terug moet krijgen, en deze moest ik open laten...en nu log ik in en krijg ik dus de bovenstaande melding en is m'n ticket weg! :(

Wordt echt DOODMOE van Blizzard af en toe. En de website is ook zo goed als ongebereikbaar... :X
Game Support on the 1st of May

read first, ask questions later

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Hoe kun je eigenlijk je volledige gear kwijtraken? Ben je gescammed ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Geldt ook voor jou, ik kom er namelijk niet op...had anders zelf al lang wel gekeken. Daarbij is m'n openstaande ticket dus ook gewoon weggehaald en ik heb er weinig vertrouwen in dat ie er morgen ineens weer staat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:31:
[...]

Geldt ook voor jou, ik kom er namelijk niet op...had anders zelf al lang wel gekeken. Daarbij is m'n openstaande ticket dus ook gewoon weggehaald en ik heb er weinig vertrouwen in dat ie er morgen ineens weer staat. :X
speciaal voor jouw dan
Game Support on the 1st of May | 4/28/2006 6:19:56 PM WEDT

The 1st of May is a Labor Day holiday in France and working on this specific day is subject to tough legal restrictions. As a consequence, Blizzard Europe will be unable to provide support on Monday, May 1st. The realms will be available for play as usual but our Game Master and other support teams will be unable to respond to your queries.

We apologize for any inconvenience caused and thank you for your understanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

wat is nu een goede plek voor een Level 42 Warrior om te grinden.... gaat me vooral om de loot, heb geld nodig voor m'n mount.

Nu ben ik aan het grinden in 1000 Needles bij de Saltstone Basilisks en daar haal ik +- 5-6G per uur mee, opzich niet verkeerd maar het gaat me niet snel genoeg :)

Weet iemand een leuk plekje hiervoor ?
Liefst waar de mobs een paar lvls lager zijn zodat je je niet al te druk hoeft te maken over je health.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
ScrooLoose schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:18:
wat is nu een goede plek voor een Level 42 Warrior om te grinden.... gaat me vooral om de loot, heb geld nodig voor m'n mount.

Nu ben ik aan het grinden in 1000 Needles bij de Saltstone Basilisks en daar haal ik +- 5-6G per uur mee, opzich niet verkeerd maar het gaat me niet snel genoeg :)

Liefst waar de mobs een paar lvls lager zijn zodat je je niet al te druk hoeft te maken over je health.
Ik heb met mijn priest in de badlands gegrind van L40 tot L45 ofzo op (greater) rock elementals, hele goede grey/white vendor trash. Maar aangezien ik een priest was had ik geen last van hun hoge armor. Ze hebben wel weinig hp voor hun level dus dat moet voor jouw ook fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online

Badlands - stone elementals. Heel veel trash loot wat behoorlijk verkoopt aan vendor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 14:19
weet iemand hoe ik in mn console kan zien welke dmg enzo alleen ík doe? ik zie nu wel hoeveel ik anderen heal enzo, maar als er lelijk geattacked word op een MC boss, zie je het voor een fractie van een seconde.. kan ik de rest eruit filteren? en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Anoniem: 104748 schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:40:
Ik ben inmiddels lvl30:), ik doe graag instances, welke plaats kunnen julie me nu aaraden? Er zijn verschillende instances voor mijn lvl, maar welke zijn aan te raden en druk bezocht?
Beetje ondergesneeuwd onder het maandag typgeweld ;)

Waar zit een ultieme grindplek voor mijn lvl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54100

Ik dacht vanavond ook eens te kijken op Outland, om er een Horde alt te rollen na al die goede verhalen over lag.. zit ik in een queue van 800+ mensen met 179 minuten wachttijd :|

Maar een ander keertje proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60491

Kan iemand mij vertellen hoe de mod heet waar je je health en mana/rage/energy bar in een halve cirkel om je heen ziet ?

Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 54100 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:16:
Ik dacht vanavond ook eens te kijken op Outland, om er een Horde alt te rollen na al die goede verhalen over lag.. zit ik in een queue van 800+ mensen met 179 minuten wachttijd :|

Maar een ander keertje proberen :)
mja, population cap is lager dan normaal ivm migration volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:20
BootVluchteling schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:50:
weet iemand hoe ik in mn console kan zien welke dmg enzo alleen ík doe? ik zie nu wel hoeveel ik anderen heal enzo, maar als er lelijk geattacked word op een MC boss, zie je het voor een fractie van een seconde.. kan ik de rest eruit filteren? en zo ja, hoe?
Dat gaat perfect met nurfed combat log.
http://nurfedui.net/addons.php

Nurfed_CombatLog.zip & Nurfed_Utility.zip unzippen in je addons folder.
Met het volgende command zet je alle damage/heals naar/van jou in je combatlog, de normale berichten dan natuurlijk allemaal uitvinken.
/nc watch you 2

Btw. Eindelijk weer eens bwl raiden met fatsoenlijke ping (100ms), kazzak ftw :D

[ Voor 7% gewijzigd door EgoH op 01-05-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131758

Ik heb zelf mijn warrior van 40-44 gelvled in tanaris bij die humanoids vlakbij de waterkant. Veel cloth en green drops die je weer lekker kan ah'en disenchanten of vendoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 14:16

chromeeh

the Gnome

Hmmmm volgens mij heeft de login server het weer moeilijk :(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Godver de godver de godver

Sta je na een week eindelijk voor Eye of C'thun, knalt die fucking loginserver eruit. 7 mensen permanent offline DAG RAID DAG LEUKE AVOND DAG C'THUN KILL.

Heerlijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29
Anoniem: 60491 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:18:
Kan iemand mij vertellen hoe de mod heet waar je je health en mana/rage/energy bar in een halve cirkel om je heen ziet ?

Voorbeeld
Zoiets als dit? http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=2919

Er zijn ook nog andere HUD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Nou Trollie je bent me tegen gekomen vanavond :P @ onys lair :P

EN vandaag ook Huhuran dood gekregen voorhet eerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108648

M1lamb3r schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:25:

gratz met huhoeran, gimped 175 nr ftw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Ik heb vanavond Balnazzar down gekregen, samen met een priest en een shaman nu alles in Stratholme Scarlet afgemaakt, behalve dan Timmy the Cruel, want die slaat wel erg hard..

Dropten ook nog eens 5 righteous orbs waarvan ik er 2 won :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 09:15

Tao

DPC DE_KOMETEN

Wat mij betreft +10 behulpzaam moderatie _/-\o_

(jaja, kweet dat we elkaar op dit forum niet -hoeven te- bedanken)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Het valt me op dat er altijd een hoop Rogue-items droppen in Molten Core. Erg onterecht natuurlijk, rogues zijn zo een beetje de meest onbelangrijke class als het gaat om MC...de hele instance is zeer goed te doen zonder 1 rogue in je party.
Warriors (tank), Paladin (debuff, resurrection), Druids (rebirth), mages(aoe, sheep, intellect buff), hunters(tranquil shots, pet als back-up tank, pull) priests(heal, stamina buff, resurrection), warlock(soulstone/healstone, stamina van imp, dot, summoning) zijn veel belangrijker.

Al die MC bosses zijn toch allemaal Immune tegen al die stoere (in PVP irritante) stun abilities van de rogue en als het gaat om dps komen ze niet echt mee met de warlocks, mages en hunters, omdat je bij sommige bosses geen melee dps'ers kunt gebruiken en dus alleen maar wat hebt een range dps'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
toenstraks met de mensen uit de guild die online waren Teremus the Devourer geprobeerd te killen, we kregen hem echter maar tot 70% :P

Dit lag eraan dat er maar 2 lvl 60's online waren. Was ook geen serieuze poging meer om iets met members te doen, en gewoon wat lol hebben.

Afbeeldingslocatie: http://133t.nl/wow/teremus05small.jpg
screens: *klik*.

En het is niet nodig om te komen vertellen dat je die draak makkelijk kunt verslaan oid ;) Het ging ons enkel om de fun, en er was dus helemaal niets georganiseerd. Iemand kwam hem tegen en binnen 10 minuten was iedereen ter plaatse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 19:43
MysticSnake schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:17:
Het valt me op dat er altijd een hoop Rogue-items droppen in Molten Core. Erg onterecht natuurlijk, rogues zijn zo een beetje de meest onbelangrijke class als het gaat om MC...de hele instance is zeer goed te doen zonder 1 rogue in je party.
Warriors (tank), Paladin (debuff, resurrection), Druids (rebirth), mages(aoe, sheep, intellect buff), hunters(tranquil shots, pet als back-up tank, pull) priests(heal, stamina buff, resurrection), warlock(soulstone/healstone, stamina van imp, dot, summoning) zijn veel belangrijker.

Al die MC bosses zijn toch allemaal Immune tegen al die stoere (in PVP irritante) stun abilities van de rogue en als het gaat om dps komen ze niet echt mee met de warlocks, mages en hunters, omdat je bij sommige bosses geen melee dps'ers kunt gebruiken en dus alleen maar wat hebt een range dps'ers.
Ignorance is bliss :)

EDIT:

Om nog maar even te nuanceren, als je uit gaat van dezelfde/gear skill zal een rogue altijd meer DPS doen over het algemeen. Denk je dat Blizzard zo stom is om een zinloze class in het spel te doen?

Zeker ook nooit in BWL geweest. Veel plezier op baasje # 2 dan :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Down op 02-05-2006 02:01 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lol ben maar blij dat ze dit niet op ons guild forum lezen.
Daar zijn al onze rogue's echt desperate aan het worden.
Alle overige classes hebben toch wel iets van 32 set-items of nog meer geloot (en we hebben al 3 priests met complete prohecy :( ). maar alle rogues samen hebben nu 14 set items. Gelukkig valt er HEEL af en toe nog eens een dagger. maar over het algemeen is het janken met de pet op voor hun. sommige lopen al vanaf november (toen zijn we met mc begonnen) mee, en hebben nog steeds 1 class item....
Zo af en toe vraak ik me toch echt af wat wij dan fout doen. Alle 5 de rogues zijn altijd in de top 10 van de dmg chart terug te vinden. Ikzelf als mage slinger meestal rond de 15, en dan ben ik nog niet eens de laagste mage op de charts.
OA omdat ik bij de helft van de gevechten 90% aan het decursen ben ipv dmg aan het doen. (of mezelf aan het vermoorden ben met me mana regen, Ik haat geddon en slapende paladins!)

Op welke plaats staan mages ongeveer bij de andere guilds hier in een complete MC run ?
Anoniem: 104748 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:02:
[...]

Beetje ondergesneeuwd onder het maandag typgeweld ;)

Waar zit een ultieme grindplek voor mijn lvl?
Sja je valt net buiten de boot ben ik bang.
te hoog voor SFK of dat onderwater geval. te laag voor Scarlet Monastery
Ik zou zeggen quest nog wat door tot je 34 bent en ga dan SM eens bezoeken

Je zou trouwens wel razorfen kraul eens kunnen proberen. op mijn server is er aan alliance kant geen party voor te vinden. maar misschien heb jij meer geluk :)

op www.wow-loot.com staan alle instances met lvl overzicht en drops per klasse, misschien interesant

[ Voor 70% gewijzigd door heuveltje op 02-05-2006 02:22 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174631

hmm wij noemen MC al cenarion core, bij ons dropped er bij elke boss (die het kan droppen) altijd wel cenarion. Dit zijn dus standaard nexus crystals nu. ga denk ik maar eens een druid lvlen (maar met als main een priest, lijkt me dat wat saai) ;)
Of ik moet em feral maken, maar dan is cenarion weer crap :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:01

Je hebt hoogstwaarschijnlijk ooit wel eens de term 'randomdrops' voorbij zien komen? Items van elke set hebben ongeveer even hoge drop chance, bij ons dropt er bijna geen rogue items maar juist wel weer veel shaman/mage items.

Wat je zegt over de dps van rogues is natuurlijk bullshit want het is juist andersom, in dps kunnen de mages/warlocks het echt niet bijhouden met een redelijke rogue. Natuurlijk zijn alle mobs immune voor stun maar dat maakt voor een rogue in MC helemaal niet uit, een rogue stunned zodat hij zelf minder geraakt wordt en kan backstabben, als de MT aggro heeft krijgt de rogue geen damage en kan fulltime backstabben. De andere stun van rogues (kidneyshot) werkt met een puntensysteem waarbij de rogues ook keuze hebben uit een skill die veel damage doet wat in MC natuurlijk veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cube81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11-2024

ff van de forums gequote:
Not all set pieces for each class drop off the same boss.

The helm, chest and pants consistently drop off of Garr, Golemagg, and Magmadar respectively.

However, the gloves, shoulders, and boots of each class are found on varying bosses.

That means....all classes are not created equal.

Think about it. When you first start running MC, you don't make it all the way or even most of the way through every time. You wipe on Garr, or give up on the Baron, or maybe you can't even handle core hound packs. But whatever your skill level, you're always going to drop Luci and Mag more total times than Shazz and Golemagg. That's just the way it works.

Even later, after MC is on farm-status, you might have incomplete runs: people left, the server died, you ran short on time. Whatever. The point is, you down more early bosses than later bosses.

Which mean if your class's stuff drops, on average, from earlier bosses, you have a better shot at it than other classes whose stuff drops, on average, from later bosses.

So I decided to check which stuff drops from which boss. Here are the MC bosses, in order:

1 - Lucifron
2 - Magmadar
3 - Gehenna
4 - Garr
5 - Baron Geddon
6 - Shazzrah
7 - Golemagg
8 - Sulfuron Harbinger

Those aren't all the bosses, but the last two don't drop class loot.

Anyway, so I figured out which boss drops which class items. Rather than give you the raw data, I came up with boss number averages for each class. (Luci is 1 and Gehenna is 3, so the average boss number for them is 2).

Here's what I found (remember, early boss = advantage, so low boss number = advantage):

Mage, Druid, Warlock, Warrior = 4.16667
Hunter, Rogue, Priest = 5
Paladin/Shaman = 3.666667

So there you have it. Paladins and Shamans are at a comparative advantage, while Hunters, Rogues and Priest have it rough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, nog geen enkel woord van de guildleader over de arcanite bars die ik nodig heb :|
Zag er gister in AH 15 staan voor een te hoge prijs en die waren vanochtend allemaal verkocht, ik weet dat nog iemand 2 bindings heeft, denk dat die guild ze gewoon allemaal opkoopt. Heb ik dus maar de mijne voor een te hoge prijs op AH gezet en wacht af, dan krijg ik bijna 2 arcane crystals voor 1 arcanite bar. Enja, de guild wil wel transmuten, dan maar op die manier al haat ik dat :|
Iemand nog een idee om snel 100 arcanite bars te verkrijgen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55

Volgens mij ben je gewoon vaak geganked en goed gestunlocked, de drama druipt er van af zowat.

Maar zoals boven al gezegd, succes in Blackwing Lair zonder rogues :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 07:59
When patch 1.11 releases, Innervate will become a base ability for all Druids, trainable at level 40. Once the patch is live, any Druid who formerly had the Innervate talent will instead have the "Swiftmend" talent, which has been added to the Druid Restoration tree, replacing Innervate as the 31 point talent. This new ability will consume a Rejuvenation or Regrowth effect to produce an instant heal.
http://forums.worldofwarc...3036&p=1&tmp=1#post863036

Als moonkin hoop ik alleen maar dat het te casten is in oomkinform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 13:42
Ongelooflijk, na een half jaar lang Ragnaros gemolt te hebben dropt eindeljik Spinal Reaper. Inmiddels al mijn 3e guild en stond weer redelijk bovenaan.

Ik bied 279dkp biedt er een ander over met 282dkp. Ik balen, want het is ook de eerste keer in mijn wow carriere dat ik hem zie droppen.

Alle loot gehaf, HS naar IF, wat blijkt, laatse run voor Onyxia was niet geupdate. Ik had eigenlijk 289dkp en die andere 282dkp :'(

......echt klote...., kan wel weer een half jaar duren voordat er zoiets dropt. Dan nog maar zien hoeveel dkp ik dan heb....argh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169853 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 07:58:
Nou, nog geen enkel woord van de guildleader over de arcanite bars die ik nodig heb :|
Zag er gister in AH 15 staan voor een te hoge prijs en die waren vanochtend allemaal verkocht, ik weet dat nog iemand 2 bindings heeft, denk dat die guild ze gewoon allemaal opkoopt. Heb ik dus maar de mijne voor een te hoge prijs op AH gezet en wacht af, dan krijg ik bijna 2 arcane crystals voor 1 arcanite bar. Enja, de guild wil wel transmuten, dan maar op die manier al haat ik dat :|
Iemand nog een idee om snel 100 arcanite bars te verkrijgen? :p
Call 1-800-CHINA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55
BootVluchteling schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:50:
In je combatlog een nieuwe tab maken en daar alleen jouw data laten weergeven, de rest uitpleuren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
LOL, rogues geen nut in MC? Zelfs blue-equipped rogues kunnen goed meekomen met epic-equipped mages+locks+hunters als ze maar combat speccen. Als ze goeie equipment hebben dan gaan ze er altijd ver voorbij. Dus als jullie zoveel rogue drops in MC hebben (en dus goeie equip hebben) dan wordt het tijd om jullie rogues eens op te voeden ipv rogues in het algemeen onderuit te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door QuarK op 02-05-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Gister een guildmate (ook een Warlock) even geholpen met z'n quest voor z'n Felhunter...
Hij had z'n Voidy spawned als tank en ik m'n Impy voor de dmg.
Moeten zeggen dat een stuk of 5 ~ 8 lvl 30 mobs dan wel erg goed te doen zijn, ik DoT ze stuk voor stuk en laat m'n Impy de rest af maken :+
Ging best leuk totdat de andere lock z'n Searing Pain gebruikte |:( |:(
Nou ja, ik kon het navertellen hij niet :P (Had 'm gewaarschuwd dat hij z'n soulstone moest gebruiken op zichzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54100

Viggen schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:30:
[...]

mja, population cap is lager dan normaal ivm migration volgens mij...
Dat zou best kunnen, ik met m'n eigenwijze hoofd ook nog gewoon een uur zitten wachten.. Mag ik er eindelijk in maar mag ik geen characters aanmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

QuarK schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:54:
LOL, rogues geen nut in MC? Zelfs blue-equipped rogues kunnen goed meekomen met epic-equipped mages+locks+hunters als ze maar combat speccen. Als ze goeie equipment hebben dan gaan ze er altijd ver voorbij. Dus als jullie zoveel rogue drops in MC hebben (en dus goeie equip hebben) dan wordt het tijd om jullie rogues eens op te voeden ipv rogues in het algemeen onderuit te halen.
.
Soms zie ik wel eens een dmg meter van MC en steevast staan (mits ze meelopen) 2 rogues bovenaan in de damagemeters, gevolgd door 1 lock, de mages en een warrior. Dus ja rogues hebben echt wel nut :P

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05

RaseriaN

So much choices..

QuarK schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:54:
Zelfs met blue gear won ik net op de Damage/DPS list van een 6/8 Giantstalker hunter met Rhokdelar :)
Als jullie rogue's zoveel loot hebben en er geen klap van kunnen word het eens tijd om je melee DPS te vervangen.
Ik weet wel dat onze guild niet meer zonder rogue's wilt en neemt standaard 6 rogue's mee naar MC en BWL en AQ, die singletarget DPS is gewoonweg niet makkelijk te evenaren :)
Nu steek ik wel heel hoog in de epics enzo, maar gisteren met Ragnaros had ik voor Phase2 gevanished(aggro whipe voor de mensen die het niet kennen)... compleet los gegaan... 516DPS gehad in die tijd ;)
In BWL heb ik op meeste bosses wel wat lagere DPS omdat ik constant uit range moet, FR gear aanmoet of alleen ranged kan gaan ;)

BWL zonder rogues... word leuk in de Depressions rooms :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-06 17:23

Roq

X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:52:
Ongelooflijk, na een half jaar lang Ragnaros gemolt te hebben dropt eindeljik Spinal Reaper. Inmiddels al mijn 3e guild en stond weer redelijk bovenaan.

knip
......echt klote...., kan wel weer een half jaar duren voordat er zoiets dropt. Dan nog maar zien hoeveel dkp ik dan heb....argh
Na een half jaar kan je er wel vanuit gaan dat je guild Razorgore neer heb toch ?
Gewoon even wachten met je dkp op untamed blade, is nog stukken beter ook =p

Iemand hier nog van Outland die ook zo verschrikkelijk liep te balen gisteren door de que ?
Door die late migration en lage cap op de server had Outland 800+ que's :'(
Daar gaat dan je Twin pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Nu online
M1lamb3r schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:25:

Ja, teringzooi

Eerst een avondje weer whipen op bad doggy (weer 14%) daarna (voor exomna zeer onkarakterestiek) een onyxia kill gedaan om 23.55. Die zowaar in 1 x down gaat. Zie je gelijk het verschil tussen 31 mains en 40 slackers.

Tijdens het lopen hoor je opeen via TS dat denial staat te "ganken". Zij killen wat van ons (krijg nog een wave van sikklebel en daarna een fireblast ofzo) waarna een groter gedeelte van onze raid die 5 man van denial in elkaar mept. Kreten op TS met de vraag of denial dit wel leuk vind. *hoort besmuikt gelach*.

Wij gniffelen nog even verder over die "nub" denial. Daarna ressed er 1 van denial. Half exomna erachteraan waarna er uit het niets opeens iets van 544923741 gnomes/dwarf/humans/elfs opduiken die ons WTFBBQ pwnen.

Goed spul : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

Wat vinden jullie eigenlijk van de Moonkin vorm v/d Druid? (360% armor, alleen balance spells casten, kost 30 of 31 punten in balance).

In de twee a drie maanden dat ik WoW in totaal speel, ben ik deze vorm nog nooit tegengekomen. M'n char is ook pas lvl 40 en ik speel WoW nu weer sinds 1 maand, daarvoor heb ik het zo'n 3 kwart jaar geleden voor het laatst gespeeld, dus misschien dat het ook daardoor komt dat ik de Moonkin vorm nog nooit ben tegengekomen...

Of is er een andere reden dat ik deze vorm nog nooit heb gezien?

Ik kan me ook voorstellen dat de meeste druids of resto of feral gaan en dat balance minder populair is. In zo'n geval zou zo'n moonkin vorm waarin je alleen balance spells kan casten alweer heel wat minder interessant zijn.

Dat deze vorm voor de druid als fulltime healer nutteloos is lijkt mij logisch. Maar is het uberhaupt wel verstandig voor de Moonkin vorm te gaan als druid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 05-07 12:42
Gewoon gisteren Chromaggus down zonder sand en geen doden (corrosive acid en time lapse) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik heb over twee weekjes met een aantal maten een minilan waarbij we proberen in een zo kort mogelijke tijd (lees : 3 dagen ) zo snel mogelijk te levelen. Tevens wil ik deze Warlock na de lan blijven gebruiken in een PvE omgeving, met 0,0% de intentie om te gaan PvPen (dus ik zoek een build die ik op langere termijn kan gebruiken zonder om de tien levels te hoeven respeccen).

Verder moet ik bekennen dat ik WoW pas drie weken speel en dus niet al te ervaren ben in het buffen en debuffen van mijn teammates en enemies. :)

Wat ik dus zoek is een goede build voor een PvE-warlock.

Ik heb de WoW-europe fora enigszins afgestruind, maar daar staan zo gigantisch veel builds op dat ik door de overbekende bomen het bos niet meer zie.

Ik heb nu dus twee builds gepakt omdat men daarbij beweerde dat ze nogal PvE-minded zijn, maar daar wil ik graag jullie mening over aangezien vrienden van mij geen ervaring hebben met Warlocks.

1 : CLICK

2 : CLICK

Gezien jullie ervaring denk ik dat ik hier wel aan het goede adres ben.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ImdaMned schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:25:
[...]

Ja, teringzooi

Eerst een avondje weer whipen op bad doggy (weer 14%) daarna (voor exomna zeer onkarakterestiek) een onyxia kill gedaan om 23.55. Die zowaar in 1 x down gaat. Zie je gelijk het verschil tussen 31 mains en 40 slackers.

Tijdens het lopen hoor je opeen via TS dat denial staat te "ganken". Zij killen wat van ons (krijg nog een wave van sikklebel en daarna een fireblast ofzo) waarna een groter gedeelte van onze raid die 5 man van denial in elkaar mept. Kreten op TS met de vraag of denial dit wel leuk vind. *hoort besmuikt gelach*.

Wij gniffelen nog even verder over die "nub" denial. Daarna ressed er 1 van denial. Half exomna erachteraan waarna er uit het niets opeens iets van 544923741 gnomes/dwarf/humans/elfs opduiken die ons WTFBBQ pwnen.

Goed spul : )
^^ weet je wie die geressed was waren? ik en een mede mage :P

Onze ony kill ging wat minder vlekkeloos, de eerste poging begonnen we met 50 whelps en sloten we met 60 whelps af.

2e poging liep iemand te ver naar voren.

3e poging eindelijk dood -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

w00t, gisteravond was voor mij en onze guild de eerste Onyxia avond.. en aan het eind van de avond ging ze toch maar mooi plat. Het was wel in de 5e try maar dat mocht de pret niet drukken.

De eerste try was op 37%... de 2e try ging al een stuk beter, 9%.. en de 3e run ging echt goed. We gingen vlekkeloos over van Phase 2 naar 3 zonder deep breath, maar toen gebeurde het.. een dikke lag spike van 1minuut.. Thanks Blizzard :(
De 4e try moeten we masar even vergeten :Y) en bij de 5e try ging ze dus mooi neer.

Wel leuk voor de guild.. de eerste keer Onyxia plat gekregen.
2 priests waren blij, want 2x Halo of Transcendence dropte.. nog een hunter item en ofcourse de head.

Al met al een geslaagd avondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 12:03
reddevil schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:52:
[...]

http://forums.worldofwarc...3036&p=1&tmp=1#post863036

Als moonkin hoop ik alleen maar dat het te casten is in oomkinform :)
Dat denk ik niet, het is een restoration ability. Maar omfg, men whinet, whinet, whinet en dan krijgen ze het nog ook. De 0/30/21 build gaat zo wel zwaar overpowered worden, daar gaat echt een keiharde nerf aankomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

/cheese :O rogues bashen is zoooo 2005

zoals gezegd

1. random drops
2. learn2play
3. learn2flame
4. crymore

bij sommige bosses moeten je mages nonstop op decurse rammen terwijl ze met hun andere uit hun neus kunnen eten

zou je dps meters nog maar eens bekijken na een full run zul je zien hoe "weinig" je aan rogues hebt

gisteren semi geslaagd avondje voor ons
3 tries gedaan op nef, maar we hadden nogal tekort aan dps en overschot aan healing, dus maar gestopt

daarna maar even ZG ingedoken voor een speedrun (alleen aspects en hakkar) helaas no loot for me :(

was wel lachen, onderweg naar bwl kwamen we via crucis tegen,
toen we aankwamen met 40 man stonden er een paar op het balkon te wachten, welke vervolgens er als een haas vandoor gingen om maar bwl in te zonen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Bokkie op 02-05-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

RaDKiLL schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:27:
Ik heb over twee weekjes met een aantal maten een minilan waarbij we proberen in een zo kort mogelijke tijd (lees : 3 dagen ) zo snel mogelijk te levelen. Tevens wil ik deze Warlock na de lan blijven gebruiken in een PvE omgeving, met 0,0% de intentie om te gaan PvPen (dus ik zoek een build die ik op langere termijn kan gebruiken zonder om de tien levels te hoeven respeccen).

Verder moet ik bekennen dat ik WoW pas drie weken speel en dus niet al te ervaren ben in het buffen en debuffen van mijn teammates en enemies. :)

Ik heb de WoW-europe fora enigszins afgestruind, maar daar staan zo gigantisch veel builds op dat ik door de overbekende bomen het bos niet meer zie.

Ik heb nu dus twee builds gepakt omdat men daarbij beweerde dat ze nogal PvE-minded zijn, maar daar wil ik graag jullie mening over aangezien vrienden van mij geen ervaring hebben met Warlocks.

Misschien moet je eens kijken naar mijn build (zie m'n sig)...
Ik speel ook PvE en moet zeggen dat deze build leuk werkt, voor als je een beetje goede keus maakt van welke pet je waarvoor gebruikt :)

Voor de winers / bashers / betweters: ja het kan altijd beter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Nu online
M1lamb3r schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:29:
[...]

^^ weet je wie die geressed was waren? ik en een mede mage :P

Onze ony kill ging wat minder vlekkeloos, de eerste poging begonnen we met 50 whelps en sloten we met 60 whelps af.

2e poging liep iemand te ver naar voren.

3e poging eindelijk dood -_-
Ai, maar tering, wat een zooi alliance opeens. We waren helemaal overrompelt : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertinho
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05-2024

robbertinho

Lost in Translation

-=BoKKiE=- schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:34:
[...]

/cheese :O rogues bashen is zoooo 2005

zoals gezegd

1. random drops
Nerf random drops. We hebben Ragnaros met onze guild al 25+ keer gedowned en we hebben precies 0 Leggings of transcendence....

Chrom gaat al dezelfde kant op, 14 kills en nog geen trans shoulders. Word er af en toe wel een beetje moe van....

Winter is coming! Talmaril@Aggramar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 01:58
RaDKiLL schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:27:

1: Compleet waardeloze build voor lvl 60, maar wel ok om te levelen.

2: Standaard SM/Ruin. Dit is een echte Nuke build en imho juist een combo PvE/PvP. Voor PvE alleen zijn er efficientere builds te vinden.

Om te levelen is Affliction erg lekker, zelfs t/m dark pact (zelf ook gebruikt). Op level 60 zou ik die echter schrappen. Zelf wil ik geen build meer zonder Demonic Saccrifice, wat imho de beste Warlock talent is die er tussen zit.

Zelf ben ik nu 30/21/0 (SM/DS) en dus erg PvE minded. Erg goed solo/prima raid. 7/21/21+2 (DS/Ruin) is ook een goeie combinatie tussen DS en nuke mogelijkheden met Ruin. (ook gehad.. maar ik heb dan ook zo'n beetje iedere build wel gehad.. lang leve respec costs)

Maar goed.. verder is het nogal nutteloos nu al je biuld te gaan bepalen als je nog geen warlock ervaring hebt.. Speel eerst gewoon wat en boeien dat je uiteindelijk 10-20G aan respecs kwijt bent.. heb je er tenminste wel wat van geleerd ipv dat je een cookie-cutter build van iemand overgenomen hebt zonder te weten waarom die goed is en de rest niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-06 17:23

Roq

robbertinho schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:47:
[...]
Nerf random drops. We hebben Ragnaros met onze guild al 25+ keer gedowned en we hebben precies 0 Leggings of transcendence....

Chrom gaat al dezelfde kant op, 14 kills en nog geen trans shoulders. Word er af en toe wel een beetje moe van....
Oh wij hebben hetzelfde, we hebben Rag al zo lang op farm, maar trans wil maar niet droppen.
We hebben een betere droprate op Eye of sulf dan op trans leggings, (5 eye of sulf in de guild ondertussen).
Maar het blijft random natuurlijk, was wel een grappige quote van de US forums:

"I tossed a coin 10 times, and i got tails 9 times,
I'm going to sue the United States Department of the Treasury for their obvious flaw in their coin, I'm expecting an answer on wednesday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Roq schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:57:
[...]
"I tossed a coin 10 times, and i got tails 9 times,
I'm going to sue the United States Department of the Treasury for their obvious flaw in their coin, I'm expecting an answer on wednesday"
Working as intended. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174954

Kunnen jullie mij vertellen welke addon jullie gebruiken om de de battle stats weer te geven na bijv een raid. Dan bedoel ik de top 10 dmd dealers, healers etc. Ik heb al op curse gaming gezocht, maar kan niet vinden wat erop lijkt.

Alvast bedankt,

Groet Dennis
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post ontopic, netjes en nuttig!