Het feit dat rogues veel schade doen (bij ons nooit meer dan warlocks, hunters en mages), betekent niet dat ze ook écht nodig zijn in Molten Core, nogmaals, zonder rogues is een Molten Core run zeer goed te doen, misschien duren de gevechten dan alleen langer, dat geldt trouwens ook voor de Onyxia run. Op internet staan er toch wel eens filmpjes waarin Onyxia met 12 of 15 man worden verslagen, ik zo een kleine RAID zit nooit een rogue
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de bosses Baron Geddon en Shazzrah, in de strategie van onze guild staan de rogue op een ruime afstanden gedurende het gehele gevecht uit hun neus te eten.
Maar daarna wel de epics looten
Wat betreft dat ganken...rogues own ik, ik ben een feral druid, in bear-form heb ik zoveel armor dat ze me toch niet veel schade kunnen doen (frenzy regenartion FTW

), tenzij het echt een full epic rogue is, die ik bij de horde niet zovaak zie.
Epic Mages, warlocks en shamans zie je daarentegen te vaak op onze realm en inderdaad, die ganken je kapot. Vooral (undead) mages zijn er zeer goed in, als je net resurrect hebt, dan heb je dus maar 50% van je HP en kunnen ze je killen in 1 shot (2300 damage firebolt crit!...en dan heb ik 65 Fire resistance en bijna 2200 armor). De warlocks doen minder schade, maar ze hebben vaak evenveel of meer HP dan ik...