Je noemt een paar terechte minpunten maar de review geeft wel degelijk heel goed aan hoe de diverse kaarten performen. Ik vind het zeker geen crap review.
Sinds wanneer heb je in een RPG game een superhoge fps nodig?
Dat heb ik hem nergens horen zeggen. Wat hij wel concludeert, en terecht, is dat ook in een RPG als Oblivion je duidelijk haperingen merkt zodra de FPS beneden de 30 zakt.
Dus als dan zelfs op een FX60 - X1900XT CF setup bij een relatief bescheiden resolutie van 1280*1024, zonder AA en met gamesettings die nog niet eens maximaal staan in de zwaarste delen van het spel slechts 33 a 46 FPS gehaald wordt zegt dat genoeg over de FPS die je zult halen in bij mindere setups. Zijn grafieken staven dat ook.
Daarnaast geen enkele melding dat HDR + AA een kleine performancedrop heeft. En het zou Anand geen kwaad hebben gedaan om even HDR + AA aan te zetten en mee te nemen in de al zo beknopte review... anders hadden ze net zo goed de gewone Catalyst kunnen gebruiken ipv de Chuckpatch.
Hier ben ik het uiteraard mee eens. Vond ik ook raar maar ik vermoed dat ze al vergevorderd waren met het testen toen ze besloten de AA+HDR test niet te doen.
Toch heeft hij hier ook een punt. AA+HDR is NOG strakker maar als je al op 1280*1024 speelt valt het karteltjeseffect wel mee. Bovendien merkt hij terecht op, en dat blijkt ook uit andere tests zoals o.a. tweakguides.com, dat het noodgedwongen terugschroeven van ingamesettings het immersive gevoel aanzienlijk beinvloed. Waardoor gezien de lage framerates het voor de meesten eerder opportuun is om de gamesettings op high te hebben dan AA in te schakelen.
De drop bij AA+HDR is misschien in absolute FPS niet zeer hoog maar gezien de lage maximale FPS is het relatief wel hoog.
IMO vanuit ATI perspectief gezien is dit een erg belangrijk minpunt en hij had het gewoon moeten testen.
Uiteindelijk is het de lezer die moet beslissen of hij iets speelbaar vindt en niet Anand.

Daarnaast ook nog eens de rare conclusie over de prijzen van een CrossFire X1900XTX opstelling... 1200... terwijl je al XT hebt voor rond de $400 en een 1900CF voor minder dan $500.
Die prijzen kan ik ook niet plaatsen. Misschien rekent hij een mobo mee?
Maar goed al is het $900a1000, zijn punt dat je zelfs op de zeer dure CF/SLI setups op relatief bescheiden settings maar net speelbare FPS krijgt is een goed punt.
Nee, ik heb wel eens betere reviews gezien op Anandtech. Deze mistte gewoon te veel informatie, ondanks dat ATi er beter uit de tests kwam.
IMO biedt het juist voor een brede range van kaarten heel veel informatie over wat speelbaar is en niet. Het enige echt grote minpunt vindt ik het ontbreken van de AA+HDR test.
Oh ja en natuurlijk het achterlijke feit dat ze niet specifiek aangeven wat de Catalyst/Gforce controlpanel settings waren. Maar dat wordt helaas door geen enkele reviewer gedaan.
Toch nog even een linkje naar het vervolg:
Oblivion CPU Performance