Fuji FinePix S9500: Deeltje 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit SDirkx,

dat je mooie foto's maakte was hier al bekend, maar met je site kan je dat nog eens dunnetjes benadrukken.

ben benieuwd naar meer en nieuwere foto's.

heel mooie site,

@ Sdirkx, graag gedaan. Ziet er erg strak uit.

greetz MZonnet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 23:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:33:
[...]

Join the club. Die van mij is vandaag ook naar de klote gegaan.
het echt een zwak punt van deze camera. Dat ergerde me vandaag al, en dan gaat de command dial ook nog eens naar de knoppen. Weg met dat ding dus.
Bij mij is de commanddial knop ook al kapot geweest, dus ik zou wel eens willen weten, bij hoeveel mensen dat hier ook al is gebeurd. Dit is toch echt een zwak van deze camera, begrijp ik en ik vraag me wel angstig af of die knop nu wel blijft functioneren, nu e.e.a. gerepareerd is, weten jullie daar wat van, of zou dat na te vragen zijn ?
Graag zou ik dus jullie ervaringen en meningen daar over horen, en wat jullie ondernomen hebben .

Groetjes,
Yvonne

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Bij iedereen die de camera vaker gebruikt dan alleen voor vakantiefoto's en vooral veel gebruik maakt van manuele instellingen zal die knop het na een paar maanden begeven. Gewoon een schaamteloze productie/ontwerpfout. Het vervelende is met name dat het niet uitmaakt of je zeer zuinig op je toestel bent of niet. Het schijnt dat de knop van de S9600 verbeterd is, dat mag ook wel na alle kritiek op o.a. Dpreview en Steve's. Aangezien de knoppen waarschijnlijk niet aan te slepen zijn zullen de Japanners die geen Engels lezen ook wel een alarmbel hebben horen klinken |:(

Daarentegen: stof, regen, rook, lens meermaals schoonvegen met een shirt, ertegenaanlopende personen en zelfs een val van een meter hoog deden 'm helemaal niks. Ook de krasvastheid van het LCD scherm is goed in orde. Dat mag dan ook weleens gezegd worden :)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Vraagje; ik probeer wat foto's te maken met handmatige sluitertijd (S-stand) alleen bij een sluitertijd van 1/100 of hoger zijn de foto's gewoon compleet zwart? Terwijl op lagere standen er nog een heel klein beetje licht te zien is. Zelfs bij 1/4000 zie je helemaal niks.

Ik snap daar niks van? En bij de P-stand kun je de sluitertijd niet handmatig instellen?

[ Voor 9% gewijzigd door .GoO op 30-09-2006 20:29 ]

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
1/4000 is een supersnelle sluiter tijd, ofwel als je dan met weinig licht fotografeert word de foto donker. Een lange sluitertijd 1/20 ofzo zorgt voor meer licht maar dan moet je wel een statief gebruiken.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Verwijderd

@ Devv05: controleer de ingestelde waarde voor het diafragma eens? Bij een grote waarde is de diafragma-opening klein, dus zou het kunnen zijn dat er gewoon te weinig licht op de sensor valt.

In de P-stand is de sluitertijd inderdaad niet zelf in te stellen, de camera beoordeeld de situatie en geeft bij half indrukken van de ontspanknop de instellingen weer waarmee de foto genomen zal worden. Met de command dial kun je dan wel een ander 'koppel' van sluitertijd en diafragma selecteren, terwijl de belichting van de foto gelijk blijft.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

devv05 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:28:
Vraagje; ik probeer wat foto's te maken met handmatige sluitertijd (S-stand) alleen bij een sluitertijd van 1/100 of hoger zijn de foto's gewoon compleet zwart? Terwijl op lagere standen er nog een heel klein beetje licht te zien is. Zelfs bij 1/4000 zie je helemaal niks.

Ik snap daar niks van? En bij de P-stand kun je de sluitertijd niet handmatig instellen?
het is 1/x seconde. Hoe groter x, hoe korter je sluitertijd. 1/2 is 0,5 seconden sluitertijden. 1/200 is 0,005 seconden sluitertijd. 1/4000 is dus extreem kort (0,00025 seconden)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10

Markie

Voorheen BBE

Gisteren ben ik eens even aan het stoeien geweest met mijn Raynox -dcr 250 die ik de afgelopen week heb gekregen. Helaas nog steeds met een kapot Command dial....
1)
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/3630/smdscf2679hu9.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/6724/smdscf2712jm5.jpg

3)
Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/9637/smdscf2727ci5.jpg

4) uitsnede van nr 3
Afbeeldingslocatie: http://img351.imageshack.us/img351/2722/smdscf2727asi1.jpg

5) op zoek naar een slachtoffer.....
Afbeeldingslocatie: http://img416.imageshack.us/img416/6509/smdscf2740uv6.jpg

Fototechnisch kan (en moet :) ) er nog flink wat verbeteren. Toch vind ik de resultaten behoorlijk meevallen voor een eerste keer werken met dit macrofilter.
Enkele foto's heb ik trouwens belicht met de 36-c2 flitser mbv de 'studiokabel'. Nog bedankt voor het aankoopadvies (sdirkx en pvdplanet).

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Leuke foto's Mark, compositie is zoals je zelf al zei niet bijzonder, maar het is inderdaad mooi om te zien dat je ook met een gering budget macro mogelijkheden krijgt (raynox 250 kost slechts 33 euro ofzo). Hoop nog wel meer van je te zien met je raynox, want er zijn legeo mogelijkheden :)

Wat ik mooi vond om te horen was dat je deze foto's gemaakt had, maar daarna vergeten bent om de mug dood te slaan en je nu 's nachts wakker houd met zijn gezoom :), vrij vertaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:46:
Bij iedereen die de camera vaker gebruikt dan alleen voor vakantiefoto's en vooral veel gebruik maakt van manuele instellingen zal die knop het na een paar maanden begeven. Gewoon een schaamteloze productie/ontwerpfout. Het vervelende is met name dat het niet uitmaakt of je zeer zuinig op je toestel bent of niet. Het schijnt dat de knop van de S9600 verbeterd is, dat mag ook wel :
Wat ik me wel af blijf vragen wie er ervaring heeft ná de reparatie, begeeft hij het na ongeveer 1000 opname's weer of is de knop dan ook verbeterd zoals op de S9600 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

@ Yvonne R
Daar kan ik niet veel op het Internet over vinden. Misschien is de reparatie niet alleen een vervanging van het onderdeel, maar tegelijkertijd ook een verbetering en is de duurzaamheid dan wel verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik word ook wel een beetje huiverig om die dial te gebruiken nu, maar heb er toch al enige duizenden pics mee geschoten, dus misschien is het ook wel alleen op de vroege modellen oid..? Hopelijk gaat ie binnen de garantie-periode nog kapot (naja, liever helemaal niet natuurlijk).
Valt me tegen dat er zoveel problemen met die dial zijn. Daarentegen zijn er ook serieuze problemen bij Nikons bekend, dus een dergelijke fabricage-fout komt bij de beste voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Vroege modellen? Die van mij is bijna drie maand oud...... Volgens mij dus een vrij nieuw model. Ik heb hem vandaag weggebracht en ik hoop dat ie binnen vier weken terug is en dan nooit weer kapot gaat :(
Ik ben iig blij dat ik direct extra garantie heb gekocht (je weet maar nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Een kapotte dial valt na garantieperiode gewoon onder consumentenbescherming. Van een camera mag verwacht worden dat deze bij normaal gebruik langer dan een jaar geen defecten zal vertonen.

Waar ik minder blij mee ben is het volgende: de lensen van de S7000 en S5500 staan bekend om hun haarscherpe foto's. Veel S9500 bezitters hebben last van onscherpe foto's op telebereik. Nu is een deel daarvan te verklaren door camera-shake. Echter, aan onderstaande foto te zien is het objectief van de camera is klaarblijkelijk bij Tamron ingekocht en dit merk staat nu niet echt bekend als fabrikant van goede all-in-one lensen.

Klik: http://www.dpreview.com/a...a2006/Tamron/IMG_0872.jpg

Had Fuji zelf geen expertise in huis om een ultrazoom objectief voor een 1/1.6 CCD te maken? Of was dit de enige manier om de prijs van de S9500 laag te houden? Zou Tamron de lens dusdanig verbeterd hebben dat ze 'm nu trots kunnen tonen?

[ Voor 11% gewijzigd door pvdplanet op 02-10-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
pvdplanet schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:11:
Echter, aan onderstaande foto te zien is het objectief van de camera is klaarblijkelijk bij Tamron ingekocht en dit merk staat nu niet echt bekend als fabrikant van goede all-in-one lensen.
Zo beroerd is tamron niet. Ze hebben ook veel lenzen met een minolta stikkertje gemaakt.

Alleen een lens met een groot bereik voor een relatief groot ccd maken is gewoon lastig. (bijna) Alle lenzen voor dslr's met een groot zoom bereik presteren ook aanzienlijk minder als lenzen met een bescheidener bereik.

[ Voor 21% gewijzigd door martijn_tje op 02-10-2006 21:24 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Weer wat voer voor de oogjes... Japans Auto Festival 2006 (afgelopen zondag):

Afbeeldingslocatie: http://www.radicalriders.nl/meetings/011006jaf/DSCF3210-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.radicalriders.nl/meetings/011006jaf/DSCF3231-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.radicalriders.nl/meetings/011006jaf/DSCF3271-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.radicalriders.nl/meetings/011006jaf/DSCF3281-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.radicalriders.nl/meetings/011006jaf/DSCF3287-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.radicalriders.nl/meetings/011006jaf/DSCF3316-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.radicalriders.nl/meetings/011006jaf/DSCF3334-border.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door dutch79 op 03-10-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Ohhh very nice :9~

[ Voor 5% gewijzigd door pvdplanet op 03-10-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:41:
@ Devv05: controleer de ingestelde waarde voor het diafragma eens? Bij een grote waarde is de diafragma-opening klein, dus zou het kunnen zijn dat er gewoon te weinig licht op de sensor valt.

In de P-stand is de sluitertijd inderdaad niet zelf in te stellen, de camera beoordeeld de situatie en geeft bij half indrukken van de ontspanknop de instellingen weer waarmee de foto genomen zal worden. Met de command dial kun je dan wel een ander 'koppel' van sluitertijd en diafragma selecteren, terwijl de belichting van de foto gelijk blijft.
Ik ben even aan het stoeien gegaan met mijn camera maar kan in de P stand niets aan passen kun je misschien even kort uit leggen hoe dit in zijn werk gaat zo dat je toch een ander 'koppel' krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de camera iets als een bulk stand ? Ik wil namelijk proberen om wat spectaculaire onweer foto's te gaan nemen maar zonder bulkstand is dat vrijwel uitgesloten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ja, op Manueel kan je bulk instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
@mai: als je aan de command dial (rechts-vooraan-bovenaan) draait, worden de sluitertijd en diafragma geel ipv lichtblauw. Als je doordraait krijg je andere combinaties / koppels

@soulmaster: Bulk? ;) Bulb bedoel je zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:24:
@mai: als je aan de command dial (rechts-vooraan-bovenaan) draait, worden de sluitertijd en diafragma geel ipv lichtblauw. Als je doordraait krijg je andere combinaties / koppels

Sorry het zal wel aan mijn onkunde liggen maar het lukt niet in stand P wel in S A en M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
In S, A en M kun je geen gele 'koppels' krijgen, dus denk dat je bedoeld dat de getallen veranderen daar.

Over P-stand. Je kunt soms maar 1 kant in draaien. Dus dan lijkt het alsof er niks gebeurd. Als je binnen met weinig licht 'm in de P-stand zet bij 28 mm, dan geeft ie: ".... F2.8" waarschijnlijk. Van daaruit kun je alleen maar met de klok mee draaien om een ander 'koppel' te krijgen met een hoger diafragma ( richting 8 ).
De kleur van de getallen word dan geel ipv lichtblauw.

Als je de verkeerde kant opdraait, moet ook net zoveel weer terugdraaien om weer bij de oorspronkelijke lichtblauw waarden te komen!!!

[ Voor 12% gewijzigd door dutch79 op 04-10-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:03:
In S, A en M kun je geen gele 'koppels' krijgen, dus denk dat je bedoeld dat de getallen veranderen daar.

Over P-stand. Je kunt soms maar 1 kant in draaien. Dus dan lijkt het alsof er niks gebeurd. Als je binnen met weinig licht 'm in de P-stand zet bij 28 mm, dan geeft ie: ".... F2.8" waarschijnlijk. Van daaruit kun je alleen maar met de klok mee draaien om een ander 'koppel' te krijgen met een hoger diafragma ( richting 8 ).
De kleur van de getallen word dan geel ipv lichtblauw.

Als je de verkeerde kant opdraait, moet ook net zoveel weer terugdraaien om weer bij de oorspronkelijke lichtblauw waarden te komen!!!
Ja het is mij nu ook gelukt ik had externe flitser aan staan en dan werkt het niet. bedankt voor de tip ik ga hier nog eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij iemand vertellen of het gebruik van voorzetlenzen bij Fuji 9500 goede resultaten oplevert.
Macrolens van Raynox of teleconverter.
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:59:
Kan mij iemand vertellen of het gebruik van voorzetlenzen bij Fuji 9500 goede resultaten oplevert.
Macrolens van Raynox of teleconverter.
Groeten
hier een post neerplumpen zonder uberhaupt ook maar éénige moeite gedaan te hebben, is niet helemaal de bedoeling

Kijk eens in het macro topic, lees dit topic eens door, gebruik de zoekfunctie eens.

Het antwoord is prima te vinden.

edit: Welkom bij GoT trouwens :P

het antwoord is uiteraard Ja, veel mensen gebruiken deze combinatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 05-10-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

nomad85 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:31:
[...]
hier een post neerplumpen zonder uberhaupt ook maar éénige moeite gedaan te hebben, is niet helemaal de bedoeling.
Beetje jammer idd ;)
Kijk voor de verandering eens naar mijn post op 1 oktober jl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-hoi iedereen! :)

Ik ben vorig jaar geïnteresseerd geraakt in fotografie, heb me dan een S5500 aangeschaft: een heerlijk toestel om alles van sluitertijden en diafragmawaarden te leren kennen. Helaas is 'ie in de vakantie op de grond gevallen.. toen ik hem zo zag botsen brak mijn hart bijna. :/

Hij trekt nog wel goede foto's, maar als ik inzoom lijkt het precies alsof ik door een sleutelgat kijk.. en vanaf je iets hebt ingezoomd, gaat de scherpstelling totaal (echt totaaal) de mist in.

Tijd voor een nieuwe dus. Ik wist natuurlijk onmiddelijk dewelke. O+

Heb nu (als Vlaming) bij Foto Booms online een S9500 besteld, het is een demo model en hij koste 50 euro minder dan de anderen: 370 euro. Maar het blijft voor een student als mij natuurlijk wel veel geld. :)

Een klein vraagje heb ik nog wel: als ik op eBay een Mecablits 36 AF-3C koop (volgens de Metz site zijn die speciaal voor Canon) werkt die dan ook gewoon op een S9500 zoals jullie flitsers dat doen? Het enige verschil met de gewone 36 lijkt mij een rood lichtje vooraan maar het voetje lijkt hetzelfde. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
De AF-3C is idd speciaal voor canon, maar waarschijnlijk kan je voor zo'n beetje hetzelfde geld wel een AF-3N vinden. Dat is de nikon variant, en die communiceert als het goed is lekker met jouw fuji :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die AF-3C dus niet dan ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ermzz... tja, als het echt zo is dat de fuji's nikon-hotshoes hebben (of iig, communiceren met nikon-flitsers) dan heb je kans dat de TTL het niet meer (goed) doet...

Precies weet ik dit niet, maar met wat googlen moet daar wel achter te komen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RedXraD schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:10:
Ermzz... tja, als het echt zo is dat de fuji's nikon-hotshoes hebben (of iig, communiceren met nikon-flitsers) dan heb je kans dat de TTL het niet meer (goed) doet...

Precies weet ik dit niet, maar met wat googlen moet daar wel achter te komen zijn...
ook ik weet het niet precies zeker, maar de Fuji s9500 heeft volgens mij geen TTL, maar alleen een domme communicatie. Logischerwijs zou ik zeggen dat de canon variant dus ook goed is, omdat je geen last hebt van synchronisatie en slimme dingen, omdat het slechts een domme shoe is wat erop zit.

BBE weet dit misschien wel beter, hij heeft recentelijk een flitser gekocht en zich hier vast in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
De 36AF met Nikon-aansluiting werkt gewoon op de S9500. En natuurlijk de 36MZ met standaard hotshoe. De Canon-36AF functioneert dus niet, behalve als je er een voetje van 1 van bovenstaande modellen op schuift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Waarom niet gewoon een 36 C-2 net als vrijwel iedereen hier heeft? Werkt zo-ie-zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat die op Ebay voor 1 euro staat? :p

Maar toch bedankt RedXrad, Nomad85 en pvdplanet voor de snelle info! Ik zal dan uitkijken naar de gewone versie. Die mist wel dat rode ding maar heb toch nog niet door voor wat dat dient. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf vandaag ook een flitser gekocht, de 44 MZ 2.
Nu weer flink oefenen, maar heb 't al en beetje door geloof ik.. en ik moet zeggen, ik vind 't binnenshuis echt een verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand handige tips voor 't gebruik van deze flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Nog wat platen van dit weekend...

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass5.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass8.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass13.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass15.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yhardbass16.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door pvdplanet op 08-10-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:24:

ja sorrie :) bulb bedoel ik :) is zoiets mogelijk dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet, jij gebruikt toch ook de 44 MZ 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je misschien nog wat nuttig tips voor me dan? qua gebruik, welke stand enzovoorts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Geen idee, hangt ervan af wat je gaat fotograferen. Probeer gewoon de automatische stand met de instellingen aangepast aan de isowaarde van de camera. Bij algemeen gebruik zou ik diafragma gewoon op 2.8 laten staan. Tja, en waarschijnlijk bouncen... (behalve bij de invulflits buitenshuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook niet diafragma aanpassen? dat is wat ik nu meestal doe, dat ik en waarde zoek die bij de waarde van de camera in de buurt komt. ISO staat gelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Als het eindresultaat echt beter is, doen. Zo niet is het makkelijker indien nodig alleen zoom en/of eventueel EV aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

Planeet Thuis

De beste plek

In de handleiding van de s9500 wordt gesproken over "Wide-angle" en "Telephoto". Wanneer heb ik wat?

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
28mm (lens in) = groothoek = wide-angle
300mm (lens uit) = telezoom = telephoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

pvdplanet schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:00:
28mm (lens in) = groothoek = wide-angle
300mm (lens uit) = telezoom = telephoto
Oke, zoiets dacht ik al, maar zit hier ergens een overgang in of verloopt dit linear? (In de handleiding worden alleen maar de termen wide-angle en telephoto genoemd en de daarbij minimale afstanden, zoals bijvoorbeeld te lezen is bij de macro instellingen.)

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Uiteraards verloopt dit traploos. Ken geen camera's met een 28-300 mm zoomlens, die alleen met 28 of alleen met 300 mm kunnen schieten in ieder geval :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Vraagje; ik heb momenteel een 2gb CF kaartje in mn S9500 zitten, maar dit is toch wat weinig voor een week curacao denk ik. Nu wil ik er dus een extra CF kaart of een XD kaartje bijkopen. XD is wat duurder, maar scheelt het echt qua snelheid? En hoe werkt het dan als ik er zowel een CF als XD kaartje in heb, gaat ie automatisch op het andere kaartje schrijven als de ene vol is? En kun je dmv de usb-kabel gewoon beide kaartjes uitlezen op PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:15:
En hoe werkt het dan als ik er zowel een CF als XD kaartje in heb, gaat ie automatisch op het andere kaartje schrijven als de ene vol is?
Het enige antwoord dat ik voor je heb: Nee, dat moet je handmatig doen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
xD is zeker een stuk sneller bij burstmode
En de USB werkt gewoon. Wel effe de stekker eruit trekken en dan in view-mode de andere geheugenkaart type kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis

Planeet Thuis

De beste plek

sdirkx schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:34:
Uiteraards verloopt dit traploos. Ken geen camera's met een 28-300 mm zoomlens, die alleen met 28 of alleen met 300 mm kunnen schieten in ieder geval :*)
Zoiets dus (?):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/johankusters/focus_9500.jpg

[edit: typo in plaatje gecorrigeerd]

[ Voor 5% gewijzigd door Planeet Thuis op 10-10-2006 23:03 ]

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraag aan de mensen die werken met een externe flits:
Ik heb onderstaande foto vanmiddag snel gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/613/vol3et5.jpg

Hierin is heel duidelijk te zien dat er een flits is gebruik (zie weerspiegeling) Doe ik iets fout? Of moet ik hiervoor zo'n kapje aanschaffen wat over de flitskop hen gaat? (omnibounce heet dat?) Of had ik hier gewoon geen flits moten gebruiken?

danke schön alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Zelf gemaakt? Leuk hoor . Het is alleen "fOcus", geen fUcus.

Heb nog niet gekeken of het ook echt klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door dutch79 op 10-10-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:11:
ff een vraag aan de mensen die werken met een externe flits:
Ik heb onderstaande foto vanmiddag snel gemaakt
[afbeelding]

Hierin is heel duidelijk te zien dat er een flits is gebruik (zie weerspiegeling) Doe ik iets fout? Of moet ik hiervoor zo'n kapje aanschaffen wat over de flitskop hen gaat? (omnibounce heet dat?) Of had ik hier gewoon geen flits moten gebruiken?

danke schön alvast :)
Je hebt dus hier 'n externe flitser gebruikt? Wel verstandig denk ik gezien de schaduwpartij. Die kun je dan 'invulflitsen'. Maar zo'n kapje is zeker aan te raden. Voorkomt harde belichting, rode ogen, en mogelijk ook die reflectie.
Ik neem aan dat je 'm hier in de 0°-stand had? (=recht vooruit). Met zo'n omni-bounce werk je over het algemeen bij 45° en dan wordt het licht mooi diffuus/verstrooid. Je verliest wel wat flitskracht, maar het resultaat is meestal beter.

tip: voor de Metz 36 c-2 heb je de Stofen Omnibounce MZ2 nodig! Pas perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je 'm hier in de 0°-stand had? (=recht vooruit). Met zo'n omni-bounce werk je over het algemeen bij 45° en dan wordt het licht mooi diffuus/verstrooid. Je verliest wel wat flitskracht, maar het resultaat is meestal beter.
ik had 'm 45° omhoog staan.. instellingen van de flits gelijk aan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Als je 'm buiten op 45° zet, moet je dus wel zo'n omnibounce gebruiken. Anders flits je vooral wolken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Ik heb laatst een mooi alternatief gevonden voor de Omnibounce. $30 vond ik een beetje veel voor een stukkie plastic.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...em&rd=1&item=270026374971
Deze past perfect op mijn Metz 36 C-2 en ik had 'm binnen een week in huis. Bij bestellen even opgeven welke flitser je hebt.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Je moet waarschijnlijk nog wel wat verzendkosten e.d. betalen, toch?

Je bespaart er misschien een tientje mee, maar goed... geld = geld he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Jazeker, verzend kosten waren wel helemaal 4 Euro.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:19:
xD is zeker een stuk sneller bij burstmode
En de USB werkt gewoon. Wel effe de stekker eruit trekken en dan in view-mode de andere geheugenkaart type kiezen
Wat voor CF kaartje heb je dan? De snelste CF kaartjes zijn 40 MB/s. Lijkt me sterk dat xD sneller is. Dan zou het aan de camera moeten liggen. Naja, en 40 MB/s schiet je toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:39:
[...]

Wat voor CF kaartje heb je dan? De snelste CF kaartjes zijn 40 MB/s. Lijkt me sterk dat xD sneller is. Dan zou het aan de camera moeten liggen. Naja, en 40 MB/s schiet je toch nooit.
de camera zelf gaat sneller met xd dan met cf kaartjes om, het gaat uiteindelijk niet om de snelheid van de kaartjes, tenzij die langzamer zijn dan de camera aankan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Dan zou het aan de camera moeten liggen.
Is zo inderdaad. xD type-H is de snelste die je kunt gebruiken voor de s9500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik ben op zoek naar een comfortabelere nekband voor de S9500.

Iemand een suggestie?! Het moet wel passen (de S9500 heeft geen grote bevestigingsogen).
Zoiets zou kunnen, maar moet dan wel helemaal vanuit Hong Kong komen :)

http://cgi.ebay.nl/Neck-S...64343QQrdZ1QQcmdZViewItem

Dit is ook wel een heel goed merk voor straps.

http://www.optech-online.co.uk

Dit is waarschijnlijk de interessantste: http://www.optech-online.co.uk/lst74.htm

PS: Er zijn ook handstraps voor de s9500: http://cgi.ebay.nl/For-Fu...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 61% gewijzigd door dutch79 op 16-10-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Gewoon bij de MM kijken. Ben je voor 20,- klaar! Ik heb er daar pasgeleden 1van Hama gekocht en deze zit echt veel comfortabeler dan de originele van Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Ik denk dat ik iets zoals deze heb: http://www.hama.de/portal/articleId*91604/action*2563

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de XD H-type zo moeilijk te verkrijgen is?

[ Voor 53% gewijzigd door Markie op 11-10-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
BBE schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:10:
Gewoon bij de MM kijken. Ben je voor 20,- klaar! Ik heb er daar pasgeleden 1van Hama gekocht en deze zit echt veel comfortabeler dan de originele van Fuji.
Voor 20 euro ga ik wel meteen een Optech halen dan. Niet echt goedkoop voor een minder merk (wat het dan ook was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

sdirkx schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:44:
[...]

Voor 20 euro ga ik wel meteen een Optech halen dan. Niet echt goedkoop voor een minder merk (wat het dan ook was).
Tsja, als je gefixeerd bent op een merk en niet op een product, dan moet je daar voor gaan. De band was trouwens 14,99 ipv 20,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Gefixeerd niet echt.. niet op een merk althans, wel op kwaliteit. ;)
De volgende keer dat ik een statief koop is het ook geen Vanguard meer (waar ik nu een gare van heb), maar meteen een Manfrotto. Daar kun je dan je leven mee doen. Goedkoop is duurkoop bij die dingen.

[ Voor 59% gewijzigd door dutch79 op 13-10-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week aangeschaft:
Lowepro Nova 3 AW cameratas (tu)
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/lowepro_nova3aw.jpg

Metz Mecabounce 44-90
Afbeeldingslocatie: http://www.dnet24.de/xt/images/product_images/info_images/0000000650944.jpg

Tas ben ik erg content mee, bounce moet ik nog wel onder de knie krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Mooie tas, maar dat is dat andere ding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Planeet Thuis schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:09:
[...]

Zoiets dus (?):

[afbeelding]

[edit: typo in plaatje gecorrigeerd]
Is het niet andersom? supermacro's alleen in het teleberijk (300mm)?

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de supermacro mode werkt alleen als de lens op 28mm groothoek staat. Zodra je wilt zoomen, geeft een icoontje met een pijltje aan dat je terug naar 28mm moet. Bij gebruik van een (Raynox) macrolens is het wel aan te raden om de telestand te gebruiken, zo zie je geen vignettering en vergroot je gewoon meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Zoals gewoonlijk wat foto's van het weekend :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo1.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo3.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo12.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo10.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/yqlubtempo11.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier al een hele tijd aan het meegenieten van deze thread ( lang leve RSS ;) ) maar nu ik zelf met een probleem zit, moet ik me alsnog registreren...

Ik gebruik sinds februari mijn S9500 met enorm veel plezier maar net als iedereen wil je na verloop van tijd de grenzen van je toestel verleggen. Na een statief, een ministatief, een imagetank, een 2gigkaartje en een draagtas, was het deze keer de beurt aan een externe flits. Gelukkig kon ik even een Sunpak Softlite 2000 A lenen van iemand om eerst wat ervaring op te doen maar een spanningsmeting op de shoe leerde me dat die flitser zomaar eventjes 170V naar buiten stuurt... lijkt me niet gezond voor mijn fototoestel...

Jammergenoeg vind ik geen technische info hieromtrent in mijn handleiding en de handleiding zelf zegt alleen maar dat "traditionele" flitsers kunnen gebruikt worden. Njah... das ook niet echt duidelijk dus :-(

Iemand enig idee welke spanning de S9500 nog graag op zijn shoe zit verschijnen vooraleer ik terug aan de slag ga en mijn toestel de vernieling in help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
De S9500 kan veilig 5V hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die 170V (ongeveer toch, kheb mijn meter niet bij de hand om te controleren), zal er hopeloos boven zitten waarschijnlijk? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
De 1600A is op 50V getest dus die 170V zou best kunnen kloppen.
Liever geen risico nemen. De Metz flitsers werken wel veilig (36C2 voor 60 Euro bijvoorbeeld)

[ Voor 28% gewijzigd door pvdplanet op 16-10-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:40:
De 1600A is op 50V getest dus die 170V zou best kunnen kloppen.
Liever geen risico nemen. De Metz flitsers werken wel veilig (36C2 voor 60 Euro bijvoorbeeld)
Om exact te zijn: 178V komt er uit deze flitser 8)7

De 36C2 was inderdaad het toestel dat ik van plan was aan te kopen, maar dat zal dus iets vroeger moeten gebeuren. Ik vind deze echter niet voor 60EUR in ons Belgenlandje... de prijs hangt op 80EUR hier, of kijk ik bij de verkeerde winkels?
Ik zou trouwens ook direct een OM-MZ 2 of een andere omnibounce aanschaffen, kwestie van de korte pijn hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps... ik had van die gasten alleen hun .nl gezien en niet hun .be ... rap een berichtje gezonden of ze ook omnibouncetoestanden verkopen en dan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff als bedanking voor de hulp een foto posten:
Afbeeldingslocatie: http://didier.disar.be/fotografie/lucht_en_wolken/997_sunset_coxyde_thumb.jpg
(uiteraard: klikken voor de grote versie)
Camera: Fujifilm FinePix S9500
Accesoires: statief
Lensopening: F/6
Belichtingstijd: 1/320 sec.
ISO: 80
nabewerking: crop, resize en kader
Resultaat: 900x521 / 183 Kb

Ik post af en toe nog wel eens een andere foto als dat goed is voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Hoe meer des te beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Las net een stukje waaruit bleek dat Hoya 't beste UV-filter heeft (B+W kan ook, maar is duurder):

http://www.photo.net/equipment/filters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sdirkx schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:59:
Las net een stukje waaruit bleek dat Hoya 't beste UV-filter heeft (B+W kan ook, maar is duurder):

http://www.photo.net/equipment/filters/
mijn ervaring is dat B+W iets beter contrast bewaard en kleuren, maar dat de Hoya filters beter reflecties en flares voorkomen. In een nachtclub zou ik zeker hoya erop schroeven...overdag B+W (of geen filter), maar daar zijn de filters eigenlijk wat duur voor, om voor elke situatie wat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
damn... net m'n post geschreven en nu per ongeluk gedelete...
overdag B+W (of geen filter)
Of een pola filter!?

ff in het kort dan: heeft niemand foto's van de S9500 met en zonder een pola filter (waar de verschillen duidelijk uit blijken)? D.w.z. verschillen in constrast, saturatie en reflecties.

Was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

[ Voor 255% gewijzigd door dutch79 op 18-10-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
pvdplanet schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:54:
Zoals gewoonlijk wat foto's van het weekend :)
Het valt me op dat jouw foto's veel feller van kleur zijn (ook de buitenfoto's) dan de meeste anderen uit dit topic.
Ligt dit aan de camera-instellingen, schiet je op RAW-formaat (nabewerking), of ligt het gewoon aan de fotograaf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
@pvdplanet: waarom knal je de foto's niet een keer in showcase/testcase forum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Zover ik weet schiet hij niet RAW en doet ie ook vrijwel niet aan nabewerking. De Chrome-stand van de S9500 in combinatie met een flinke sluitertijd om het veelkleurige 'disco'-licht mee te vangen, levert waarschijnlijk al dit soort platen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Hier een paar architectuurfoto's (voor de verandering):

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/portfolio/architectuur/DSCF3433a-border.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/portfolio/architectuur/DSCF3442a-border.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/portfolio/architectuur/DSCF3450a-border.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/portfolio/architectuur/DSCF3452a-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Die eerste is echt kewl :D

[ Voor 44% gewijzigd door pvdplanet op 18-10-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Je bent niet de enige van wie ik dat hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#1 Vind ik zeker een gaaf shot, onderwerp is al vaak gefotografeerd maar de compositie is nieuw (voor mij)
#3 Is in mijn opinie ook fraai, mooi patroon (weekopdracht?) met 'verstoring' in de vorm van de witte ruit bovenin.

Je kader vind ik echter aan de dikke kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
(weekopdracht?)
Wat bedoel je? Dit was afgelopen weekend een shoot op eigen inititaief voor m'n portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
sdirkx schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:28:
[...]

Wat bedoel je? Dit was afgelopen weekend een shoot op eigen inititaief voor m'n portfolio.
klopt, maar er loopt deze week een opdracht over 'patronen', jouw foto's (of iig 1 ervan) past daar heel goed in.
check het uit
helaas is 'afgelopen weekend' de vorige week, dus das jammer ;)

@hieronder
mooie foto, met een iets lagere iso waarde had je in dit geval wel meer beweging in je foto gehad.
trouwens vind ik de foto wel mooi, maar damn wat een lelijk kader

[ Voor 23% gewijzigd door BasieP op 18-10-2006 23:02 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://didier.disar.be/fotografie/nightlife/999_veurne2006_thumb.jpg
Klikken om te bekijken.
Fujifilm FinePix S9500
Lensopening: F/3.7
Belichtingstijd: 1/81 sec.
ISO: 800

De hoge ISO-waarde is uiteraard gekozen om de sluitersnelheid te kunnen beperken. Sindsdien ben ik bezig met te leren om op lagere ISO's te fotograferen maar al bij al viel de kwaliteit zelfs bij ISO-800 zeer goed mee. Er hangt hier een printout in mijn kamer en de ruis is alles behalve storend.

Als steun gebruikte ik een mini-statief tegen mijn schouder en leunde ik op de omheining van de attractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

fijne plaat didiers :)...erg mooi gedaan. Echt heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
ISO 800 niet zoveel ruis? Dan heb je zeker niet groter dan 10x15 geprint? Ik gebruik alleen 400 als het moet, maar hoger zou ik echt niet doen. Dan heb je niks meer aan je 9 MP.
ISO 800 is alleen voor de echt dure dSLR's geen probleem, maar van mij hadden ze die weg kunnen laten (om over 1600 maar niet te spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:51:
ISO 800 is alleen voor de echt dure dSLR's geen probleem, maar van mij hadden ze die weg kunnen laten (om over 1600 maar niet te spreken).
Hier ben ik het dus echt niet mee eens! 800 iso op een dslr of een fujifilm is nog hardstikke bruikbaar voor foto's van 10 bij 15 of zelfs groter met een beetje photoshop. Beter een scherpe foto met veel sfeer en een wat ruis dan een bewogen foto die je nooit meer scherp kunt krijgen. Of een foto die door een flits geen sfeer meer heeft.
Ik ben blij dat camera's tot 1600 iso gaan. Met bepaalde omstandigheden kun je simpelweg niet anders.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.