Iemand nog antwoord op mn vraagje om die files kleiner te krijgen zonder kwaliteitsverlies? Dat ze kleiner worden (qua size en MP) is niet erg, zolang de foto's er kwalitatief maar niet op achteruit gaan.devv05 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:51:
[...]
Is het overigens mogelijk om met minder MP te fotograferen terwijl de kwaliteit hetzelfde blijft? Je krijgt nu bestanden van 4+ MB, en dat kost nogal veel ruimte terwijl 9 MP in de meeste gevallen wat overkill is.
En op welke stand maak je het beste zulke foto's? Dus race/voetbal wedstrijden bijvoorbeeld?
Overigens lukt het in binnenlocaties maar moeilijk om zonder flits scherpe foto's te krijgen. Met flits lukt het wel, alleen dan zien de foto's er altijd toch wat onnatuurlijk uit. Denk dat ik nog wel een keer op zoek ga naar een externe flitser die dat op kan lossen. (ik had laatst een voorbeeld ergens op dit forum gezien, zag er erg goed uit)
Overigens vind ik mijn sundown foto's wel aan de donkere kant, kan ik die eenvoudig lichter maken (niet software matig, maar qua instellingen)
[ Voor 6% gewijzigd door .GoO op 01-09-2006 20:10 ]