Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
sander-sp schreef op maandag 17 april 2006 @ 03:03:
Ik kwam vandaag een beer tegen die ik nog niet eerder gezien had, en waarover ik niks kan vinden. De eerste keer dat ik hem tegen kwam had hij al een storm atronarch en een deadra spider gekilled bij een oblivion gate. Ik heb even een screenshot gemaakt. Het is de West Weald bear den hunter. Rare naam... Is dit iets speciaals of doodnormaal? :)
[afbeelding]
vergeet je die nirnroot rechtsachter niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een domme vraag misschien, maar hoe maken jullie die screenshots?
Prinstscreen werkt namelijk niet bij mij en ik kan in het boekje nergens de 'printscreen' knop vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

dit kan op vele manieren , zo kun je iets in je INI aanpassen dat het wel kan, maar dan heb je een SM3.0 kaart nodig of weet ik het,
ik zelf gebruik Ati Tray Tools, ook kun je FRAPS gebruiken, hiermee kun je gewoon een knop op je toetsenbord gebruiken om een screenie te maken, en handig: werkt voor elk spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:29
MethodP schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:46:
dit kan op vele manieren , zo kun je iets in je INI aanpassen dat het wel kan, maar dan heb je een SM3.0 kaart nodig of weet ik het
je hebt geen sm3 kaart nodig om in oblivion screenshots te maken, heb een 9800pro en bij mij werkt het gewoon ;) je moet alleen de ini in My Documents\My Games\Oblivion aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Magic666 schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:21:
wie heeft alle brotherhood quests al gedaan? Ik wordt nl *****ziek van de
spoiler:
next of kin quest, daar moet je een hele familie vermoorden, een aantal zijn geen probleem maar die gozer in het talos district wil maar niet lukken! Wat ik probeer (s'nachts/overdag) de guards blijven het "zien"! (vreemd als ik iemand vermoord achter 2 gesloten deuren....) Dat hulpje van hem schijnt ook nooit te slapen zeg... Moet ik dan echt die "no physic guard mod installeren???

:?
spoiler:
vreemd.. hij liep bij mij gewoon in een tuin in de Talos district, en ik heb em gewoon omgelegd. Geen guard die omkeek hoor.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MethodP schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:54:
nja..ik kreeg iig geen extra fps van dat breedbeeld gedoen...
maar ik ben toch reuze blij met hoe de game nu loopt op me pc'tje, fps niet onder de 25
zo heb ik een beetje de game getweaked, misschien aanradertjes...

LOD mod's van Shaja en Lotheroth (of iets dergelijks...)
Natural Environments mod
ini algemene dingen verandert wat in de topic start staan, daarnaast heb ik ook mijn bloom aangepast, zodat het erg lijkt op HDR vind ik
Short Grass v2 mod (geeft ook fps zonder dat je erveel van ziet)

fAlphaAddExterior=0.3500
fAlphaAddInterior=0.7000

ook had ik die texture mod, maar die vreet min. 5 FPS en das zonde.

hier een prachtig screenie :)

[afbeelding]
Natural Environments mod, nooit van gehoord, maar heb het even bekeken, en het ziet er erg mooi uit. Heb hem er meteen maar even opgezet (1.1).

Jarrod texturemod scheelt echt te veel in performance, heb die er meteen afgegooid.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat ik een vrij pijnlijke bug ben tegengekomen, en zou enige informatie van anderen die hetzelfde hebben gedaan (met of zonder bug) waarderen:
spoiler:
Toen je met Modryn Oreyn voor de Fighters Guild naar Atatar ging om Azani Blackheart te doden, "verdween" Oreyn in mijn spel toen "wij" Atatar naderden.
Na Blackheart gedood te hebben echter, leek hij buiten Atatar te "spawnen", in plaats van wat misschien in zijn huis had moeten zijn.
Hij is echter na meerdere quests altijd bij Atatar blijven staan en nooit terug naar Chorrol gegaan.

Bij het ondervragen van Ajum-Kajin, moet deze "Blackwood Company leader" op een gegeven moment op een stoel gaan zitten.
In de wijde omtrek van Atatar is echter geen stoel te bekennen, en ik acht het waarschijnlijk dat de ontwikkelaars Ajum-Kajin op een specifieke stoel wilden zetten, in het huis van Oreyn of iets dergelijks.
Is dit zo?
Is er een manier om met de console Oreyn naar zijn huis te verplaatsen?
Kan ik gewoon wachten tot Ajum-Kajin zelf het hele eind is gelopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MethodP schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:34:
[...]

check :

met jarrod's textures
[afbeelding]

zonder jarrod's textures
[afbeelding]

check die verschillen in fps! en dit is op hetzelfde tijdstip genomen, dus het is niet zo dat het in de schaduw valt ofzow, wat wel lijkt.
wat je ook ziet is dat het gras een stuk lichter is, misschien is dit hier wel mooier, maar toen ik ergens liep, ergens rond Imperial City, toen zag ik in de verte zo'n stuk heel erg licht gras (de textures) en dan echt een grote LIJN en daarna de normale gras, dus die in de verte altijd is, en dat was erg lelijk moet ik zeggen, die overgang, je ziet gewoon een licht groen vlak, dus nu heb ik het uit, en is naar mijn mening een stuk beter, misschien wel minder mooi van dichtbij maarja...je moet keuzes maken in je leven he ;)
Er is ook nog een grasmod die wat doet aan het blokkerige patroon van sommige gras soorten, soms kan je heel duidelijk zien dat het allemaal losse vierkante stukken zijn, dat verhelpt die mod :)

En als iemand nog meer goede texturemods weet, waardoor het spel mooier wordt, zonder dat je meteen 10 fps minder hebt, post het graag, ben er erg benieuwd naar :9

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:44:
Ik meen dat ik een vrij pijnlijke bug ben tegengekomen, en zou enige informatie van anderen die hetzelfde hebben gedaan (met of zonder bug) waarderen:
spoiler:
Toen je met Modryn Oreyn voor de Fighters Guild naar Atatar ging om Azani Blackheart te doden, "verdween" Oreyn in mijn spel toen "wij" Atatar naderden.
Na Blackheart gedood te hebben echter, leek hij buiten Atatar te "spawnen", in plaats van wat misschien in zijn huis had moeten zijn.
Hij is echter na meerdere quests altijd bij Atatar blijven staan en nooit terug naar Chorrol gegaan.

Bij het ondervragen van Ajum-Kajin, moet deze "Blackwood Company leader" op een gegeven moment op een stoel gaan zitten.
In de wijde omtrek van Atatar is echter geen stoel te bekennen, en ik acht het waarschijnlijk dat de ontwikkelaars Ajum-Kajin op een specifieke stoel wilden zetten, in het huis van Oreyn of iets dergelijks.
Is dit zo?
Mwah, vrij pijnlijk? Ik moest helemaal overnieuw beginnen omdat ik geen hand-to-hand meer kon gebruiken, en als ik dat wel deed kon ik niet meer saven |:(

spoiler:
Het is de bedoeling dat je hem in z'n huis moet ondervragen, en volgens mij loopt ie gewoon naar de dichtsbijzijnde stoel, dus als je even een stoel er neer zet, via console kan dat vast wel (heb 360 versie). Als het echt niet kan moet je hem gewoon omleggen en met Oreyn praten, dan kan je ook verder, heb je hem alleen niet ondervraagd en krijg je geen ammy of (ondervraging in het engels ook al weer 8)7 ?) met +7 hand-to-hand en +7 speechcraft.

Gister ook Fighters Guildleader geworden, meesterlijke quests zijn het, ik red het nog wel, uhmm schatting, 300 uur? :9

[ Voor 7% gewijzigd door Muthas op 17-04-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:45

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Welk huis is het grootste/mooiste??
Wil nu een huis gaan kopen die ik helemaal mooi ga maken met mannequins enzo.
Geld is niet zo'n issue...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
zucht ik heb al een paar dagen niet gespeeld omdat ik een beetje met een dillema zit.
Ik heb denk ik t spel helemaal verkeerd zitten spelen want ik ben nu zo'n beetje bij het einde vrees ik, grote gate van bruma die opent en heb van alle steden hulp gehaald maar ik ben nog steeds lvl4... Ik heb veel/vaak geslapen maar ik denk gewoon niet genoeg verschillende skills gebruikt ik kwam er pas vrij laat achter hoe het systeem werkte, dat ik dus elke skill set en alles individueel moest trainen voordat ik ging levellen. Kwam er pas een week geleden achter dat als ik op tab druk en op de hp/mp/fatigue balkjes drukte dat ik dan alle character stats krijg, vind dat wel een beetje een onnozel systeem; op goed geluk klikken. Vind het niet zo vanzelfsprekend werken als gewoon duidelijke knoppen. Net als drukken op het kompas gedeelte slaat ook nergens op. Maargoed anywho ik heb dus al vanaf het begin steeeds dezelfde mobs en vijanden tegen me gehad omdat die zich kennelijk aanpassen aan jouw level, heb geen nieuwe skills kunnen kopen omdat mn mana niet voldoende was (te laag lvl) en heb zo'n beetje de hele tijd tegen die saai goblins zitten vechten puur door er op in te rammen en met een flash destruction skill te schieten. Ik zit dus in dubio of ik nu helemaal opnieuw zal beginnen of met wat console commando's mn lvl aanpassen maar volgens mij blijven je stats dan t zelfde dus schiet ik er niet veel mee op afgezien van wat sterkere en mooiere mobs.

Iemand een suggestie? Ik wil de oblivion ervaring zo lang mogelijk oprekken want als ik t nu al uitspeel is dat gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

RaptorRaider schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:44:
spoiler:

Is dit zo?
Je moet eens achter hem gaan staan, waarschijnlijk loopt hij dat die ruïne binnen. Ik had het ook dat hij buiten stil bleef staan, maar toen ging ik eens achter hem staan, liep hij de ruïne binnen en bij de volgende quest was hij gewoon weer in z'n huisje.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

nudie schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:56:
zucht ik heb al een paar dagen niet gespeeld omdat ik een beetje met een dillema zit.
Ik heb denk ik t spel helemaal verkeerd zitten spelen want ik ben nu zo'n beetje bij het einde vrees ik, grote gate van bruma die opent en heb van alle steden hulp gehaald maar ik ben nog steeds lvl4... Ik heb veel/vaak geslapen maar ik denk gewoon niet genoeg verschillende skills gebruikt ik kwam er pas vrij laat achter hoe het systeem werkte, dat ik dus elke skill set en alles individueel moest trainen voordat ik ging levellen. Kwam er pas een week geleden achter dat als ik op tab druk en op de hp/mp/fatigue balkjes drukte dat ik dan alle character stats krijg, vind dat wel een beetje een onnozel systeem; op goed geluk klikken. Vind het niet zo vanzelfsprekend werken als gewoon duidelijke knoppen. Net als drukken op het kompas gedeelte slaat ook nergens op. Maargoed anywho ik heb dus al vanaf het begin steeeds dezelfde mobs en vijanden tegen me gehad omdat die zich kennelijk aanpassen aan jouw level, heb geen nieuwe skills kunnen kopen omdat mn mana niet voldoende was (te laag lvl) en heb zo'n beetje de hele tijd tegen die saai goblins zitten vechten puur door er op in te rammen en met een flash destruction skill te schieten. Ik zit dus in dubio of ik nu helemaal opnieuw zal beginnen of met wat console commando's mn lvl aanpassen maar volgens mij blijven je stats dan t zelfde dus schiet ik er niet veel mee op afgezien van wat sterkere en mooiere mobs.

Iemand een suggestie? Ik wil de oblivion ervaring zo lang mogelijk oprekken want als ik t nu al uitspeel is dat gewoon zonde.
Op level 4 kan je amper wat verpest hebben, wees maar niet bang O-)

Als level 4 nu echt je level is en niet als je gaat slapen je er nog 3 bij krijgt zou ik gewoon verder gaan. Je hebt hoogstens 49 Major Skills geupped, en ook maximaal 12 keer attributes kunnen verhogen. Dat kan je nog zo'n 140 keer doen schat ik, weet niet precies wat je character is. Je kan nu gewoon naar je major skills gaan kijken, en welke zijn hoog, welke zijn laag, zoveel verschil zal er echt niet in zitten. Dan zou ik die allemaal gelijk trainen, combat skills als blade, blunt, destruction, block, heavy/light armor iets hoger, zo'n 10 levels (moeten die natuurlijk wel bij je major skills zitten). Wil je je magicka (of mana zoals jij het noemt :+) verhogen dan moet je bij een level up Intelligence kiezen. Daarnaast kan je er ook op letten dat je altijd +3 (6 levels up in een skills) , +4 (8) of +5 (10) multiplier krijgt bij een level voor 2 attributes, zodat je altijd meer dan 1 hebt, en ook nog luck kan kiezen. Om die multipliers te krijgen kan je bijvoorbeeld:

Stel, blade en block zijn onder andere je Major Skills. Blade hoort bij de strength attribute en block bij endurance. De andere skills onder die attributes zijn allemaal minor. Dan ga je 5 levels blade uppen, 5 hand-to-hand of blunt, 5 heavy armor of blunt, en 5 block. Door dit te doen heb je bij beide +5 multipliers.

Je krijgt hierdoor nog steeds een uber character, maar dit is wel moeilijk spelen. Daarom kan je beter gewoon normaal doen, als 9 majors up hebt, naar een city gaan, en even nadenken, van hmm welke major skills zijn omhoog gegaan. Dan train je van die attributes nog een paar minor skills zodat je nog steeds multipliers krijgt, maar wel makkelijker speelt. Dan doe je de laatste major en level je up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, ik zit vast in de questline van de Fighters Guild, ik ben nu rank Warder en krijg geen nieuwe contract's meer. :( Terwijl die opdrachtgever van Cheyhindall zegt ik moet naar Anvil bij Azzan voor nieuwe contracten zijn en die zegt dat ik weer bij Burzh-Khoran moet zijn. Is dit een bug ofzo. :X

Ik ben nog maar een paar stapppen verwijderd van de eind quest's dan krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:18:
Bah, ik zit vast in de questline van de Fighters Guild, ik ben nu rank Warder en krijg geen nieuwe contract's meer. :( Terwijl die opdrachtgever van Cheyhindall zegt ik moet naar Anvil bij Azzan voor nieuwe contracten zijn en die zegt dat ik weer bij Burzh-Khoran moet zijn. Is dit een bug ofzo. :X

Ik ben nog maar een paar stapppen verwijderd van de eind quest's dan krijg je dit.
Probeer die gast die

spoiler:
Uit de fighters-guild was gekicked die in Chorrol woont is
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:21:
[...]

Probeer die gast die

spoiler:
Uit de fighters-guild was gekicked die in Chorrol woont is
.
Nee, die vertelt het zelfde dat ik dus naar Azzan of Burhz Khoran moet gaan, Burhz die heeft niks meer voor mij en Azzan die geeft niks meer omdat ik te laag in rank ben. En advancement zit er ook niet omdat ik daar nog niet aan toe ben volgens de NPC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin me nou toch wat te irriteren aan het feit dat er maar een stuk of drie verschillende voice actors lijken te zijn (voor de meeste normale mensen). Kom ik steeds nieuwe mensen tegen, klinken ze allemaal precies hetzelfde als die goedkope verkoper in de Imperial City (wossname).

Als ik audioboeken luister weet de verteller (1 persoon) meestal genoeg verschillende stemmen op te zetten voor alle karakters. Ok, bij boeken moet je er van houden, maar in een spel als dit lijkt het me toch essentieel (en een kleine moeite voor een goede voice-actor).

Gesproken tekst is leuk, maar op deze manier breekt het de immersie behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:01:
Begin me nou toch wat te irriteren aan het feit dat er maar een stuk of drie verschillende voice actors lijken te zijn (voor de meeste normale mensen). Kom ik steeds nieuwe mensen tegen, klinken ze allemaal precies hetzelfde als die goedkope verkoper in de Imperial City (wossname).

Als ik audioboeken luister weet de verteller (1 persoon) meestal genoeg verschillende stemmen op te zetten voor alle karakters. Ok, bij boeken moet je er van houden, maar in een spel als dit lijkt het me toch essentieel (en een kleine moeite voor een goede voice-actor).

Klopt, maar het rare is dat veel poppetjes wel een eigen stem hebben, totdat je met ze praat, dan hebben ze ineens de standaard stem. Probeer maar eens met die oude zwerfster in de Imperial Market :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muthas schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:09:
Wil je je magicka (of mana zoals jij het noemt :+)
* anandus noemt het ook mana :D
Stomme Squaresoft-spelletjes :P

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 17-04-2006 12:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
jah, dan zegt ie ''do you have a spare coin for a beggar?'' met een oud mannetjes stemmetje,vraag je rumors aan hem, zegt ie met un mannenstem ''blabla(wetikniet :D) ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:01:

Is inderdaad vrij irritant. Oke, als ze nou een paar generic voices hadden, maar ook characters die uniek zijn en belangrijk voor de MQ (Martin, die Blades Grandmaster) hebben een VA die ook stemmen voor andere characters doet. Voor het geld dat Patrick Stewart kostte hadden ze beter nog 3 minder bekende VA's kunnen inhuren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over Azura's Star

spoiler:
Ik heb de main quest voltooid en eerder de Azura's Star aan Martin gegeven. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je Azura's Star dan weer terug kon krijgen, niet via een console command, maar omdat Martin dood was. Ik kan het alleen nu nergens vinden. Klopt het dat Azura's Star nog niet verloren is voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Hoe moet je Mercantile nou eigenlijk levellen? Ik heb Mercantile helaas als Major Skill (Speechcraft ook :r ) maar snap niet hoe ik die kan levellen. Als m'n Major Skills zijn redelijk hoog, maar Mercantile staat op ongeveer 55. Ik had gelezen dat je gewoon items moest verkopen in een winkel of aan een fence, en dan een beetje hagglen. Dat doe ik dus de hele tijd (ik zet die slider zo ver mogelijk naar rechts zodat hij het nog wel accepteert) maar na 50 items 1 voor 1 verkocht te hebben is m'n Mercantile skill nog niet veranderd...
Verder begint het spel me nou toch wel wat te vervelen... Na 110 uur gespeeld te hebben ben ik level 30 (ja, laag, ik weet het) heb ik de Main Quest af, alle Guilds, Grand Champion in de Arena, en heb ik vrijwel alle Shrine Quests ook al gehad. Hopelijk komen de expansies gauw (Xbox 360) want ik ben wel weer toe aan iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
ff vraagje over het vampier gedoe, ik moet nu dus 4 grand empty soulgems ofso zien te krijgen, kan iemand ff vertellen waar die liggen want ik vind dat vampieren gedoe zwaar irri eigenlijk, of heeft het soms voordelen die ik niet doorheb?
Is dit trouwens standaard dat je dit word of is het iets wat je doet?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Volgens mij verkopen ze die in Mages Guilds wel. Zelf ben ik trouwens geen vampier geworden dus het is niet echt een onderdeel van een Quest ofzo, je kan geloof ik tijdens het slapen of tijdens een gevecht gebeten worden door een vampier en zo die Quest krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik zit dus een beetje vast }:O . Ik ben level 8 en zit bij de mageguild. Ik ben bij een quest dat je eerst die vampires moet mollen en daarna die vampirehunters moet wegsturen. Maaar, die gozers willen bij mij niet weg! Er staat in een walkthrough dat je vampire dust moet laten zien, maar die heb ik al. Nog een keer terug naar die cave, geen resultaat, alles leeg. Die eridor wil gewoon niks anders zeggen dan zijn hapklaare woordjes van wat ze daar doen en waar.... ;(

En 2de vraagje. Is er iemand al bij een missie geweest dat je in een ijswereld achtige omgeving terecht komt en joekelse ijsmonsters tegenkomt. Die stinkerds mollen zo de helft van me health eraf! Heeft iemand een tip om ze te verslaan? Dank u. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magic666

No one's neighbour!

MueR schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:41:
[...]

spoiler:
vreemd.. hij liep bij mij gewoon in een tuin in de Talos district, en ik heb em gewoon omgelegd. Geen guard die omkeek hoor.
helaas, de eerste keer liep die daar idd, maar zodra ik maar iets deed was het de bekende: lawbreaker bla bla bla....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Magic666 schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:29:
[...]

helaas, de eerste keer liep die daar idd, maar zodra ik maar iets deed was het de bekende: lawbreaker bla bla bla....
Ben er niet zeker van, maar is dat die missie waarin je tegen die mensen kan zeggen dat je ze gaat afmaken ofzo? Als je daarvoor kiest worden ze meestal boos en vallen ze je aan, daarna kan je het doodmaken of dood laten maken door een Guard.
Weet niet zeker of dit dezelfde Quest is hoor, is al een tijdje geleden geweest dat ik deze gedaan heb.

Weet iemand hoe je Athletics en Marksman goed kan levellen? Ik heb nou veel arrows gekocht en ben lekker gaan jagen in het bos (op herten en bandits :P) maar er komt maar geen Marksman bij. Of ik sluip of niet maakt niks uit lijkt het. Ik heb nu m'n controller maar even vast getaped (sticks in tegengestelde richting zodat hij alsmaar rondjes loopt) in de hoop om Athletics omhoog te krijgen, want Athletics en dus ook Speed zijn nu nog bedroevend laag. Tijdens de Main Quest waren er stukken dat ik wat soldaatjes moest volgen, maar die renden stuk voor stuk veel harder dan ik ;(
Ik denk wel dat ik de verkeerde Major Skills gekozen heb, namelijk Illusion, Speechcraft, Marksman, Mercantile, Acrobatics, Security en Sneak als Major Skills en ik had denk ik toch beter dingen als Blade en Heavy Armor kunnen nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wekko306 op 17-04-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Wekko schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:50:
Hoe moet je Mercantile nou eigenlijk levellen? Ik heb Mercantile helaas als Major Skill (Speechcraft ook :r ) maar snap niet hoe ik die kan levellen. Als m'n Major Skills zijn redelijk hoog, maar Mercantile staat op ongeveer 55. Ik had gelezen dat je gewoon items moest verkopen in een winkel of aan een fence, en dan een beetje hagglen. Dat doe ik dus de hele tijd (ik zet die slider zo ver mogelijk naar rechts zodat hij het nog wel accepteert) maar na 50 items 1 voor 1 verkocht te hebben is m'n Mercantile skill nog niet veranderd...
Verder begint het spel me nou toch wel wat te vervelen... Na 110 uur gespeeld te hebben ben ik level 30 (ja, laag, ik weet het) heb ik de Main Quest af, alle Guilds, Grand Champion in de Arena, en heb ik vrijwel alle Shrine Quests ook al gehad. Hopelijk komen de expansies gauw (Xbox 360) want ik ben wel weer toe aan iets nieuws.
Ik heb na 90 uur spelen alleen de Fighters, Mage, en Arena volledig af. Heb dus nog bijna de hele MQ, Thieves Guild, en DB te gaan. Misschien iets meer dungeons checken, en door de quests heen racen? En anders gewoon een nieuw character maken :)

Over dat Mercantile, arrows verkopen, wist je trouwens al dat je die slider helemaal naar links kunt krijgen in 1 keer door op de Left Button aan de achterkant te drukken? Je kan ook naar een trainer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Is het nou mogelijk om Oblivion in breedbeeld te spelen met een CRT? Dus letterboxed (met zwarte balken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Muthas schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:55:
[...]

Ik heb na 90 uur spelen alleen de Fighters, Mage, en Arena volledig af. Heb dus nog bijna de hele MQ, Thieves Guild, en DB te gaan. Misschien iets meer dungeons checken, en door de quests heen racen? En anders gewoon een nieuw character maken :)

Over dat Mercantile, arrows verkopen, wist je trouwens al dat je die slider helemaal naar links kunt krijgen in 1 keer door op de Left Button aan de achterkant te drukken? Je kan ook naar een trainer gaan.
Heel veel dungeons heb ik al gehad, maar ik blijf inderdaad de bossen doorlopen op zoek naar dieren, NPC's en dungeons. Een nieuw character ga ik niet maken denk ik, ik ben nu al zo lang met deze bezig (m'n eerste en enige dus). Ik heb gelezen dat sommige mensen een bug hebben na een bepaalde Quest waardoor Merchantile levellen gigantisch lang duurt en ik heb die bug denk ik ook. Ik heb nu al minstens 80 arrows verkocht (waarvan 60 één voor één) en wat schoenen maar er is niks bij Merchantile bijgekomen. Ik laat nu m'n character nog even automatisch rondjes draaien in de hoop dat dit werkt voor Athletics, en daarna ga ik Skeletons summonen en die neerschieten om betere Marksman te krijgen. Misschien niet de meest leuke manier voor veel mensen, maar ik heb nou eigenlijk alle Quests al gedaan dat ik het nou wel leuk vind om gewoon m'n skills zo hoog mogelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magic666

No one's neighbour!

Wekko schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:49:
[...]

Ben er niet zeker van, maar is dat die missie waarin je tegen die mensen kan zeggen dat je ze gaat afmaken ofzo? Als je daarvoor kiest worden ze meestal boos en vallen ze je aan, daarna kan je het doodmaken of dood laten maken door een Guard.
Weet niet zeker of dit dezelfde Quest is hoor, is al een tijdje geleden geweest dat ik deze gedaan heb.
.
ja klopt, bij twee werkt dat maar bij hem dus niet... 8)7 Hij loopt doodleuk, na eoa opmerking, weer het huis in.
Na weer een aantal pogingen (in tuin met Guard :( )
spoiler:
heb ik maar die no physical guard (of hoe die ook heet) mod geinstalleerd en warempel snachts in huis; twee man dood en geen guard :)
(zoals het ook hoort IMHO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Zo hoort het ook inderdaad. Ik weet niet eens meer hoe ik het gedaan heb (iig zonder mod omdat die er niet zijn op de Xbox) maar ik heb bij die Quest geen enkel probleem gehad. Als jij keer op keer wordt gesnapt door een Guard klopt er dus inderdaad iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
sander-sp schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:16:
Is het nou mogelijk om Oblivion in breedbeeld te spelen met een CRT? Dus letterboxed (met zwarte balken)
Nee dat kan niet omdat een crt geen vaste resolutie heeft.
In theorie kan zo een weergave wel maar het is nergens geïmplementeerd om de simpele reden dat lcd het heden en de toekomst is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Voor alle mensen die op de 360 spelen (en wellicht PC ook): The Orrery pack is te downloaden via de Marketplace voor 150 punten (9.83 MB). Het enige probleem is dat hij hier in NL nog niet te downloaden is, hopelijk schieten ze daar nou eens mee op want de Horse Armor pack is ook nog steeds niet te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Sfinx- schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:53:
Effe m'n Redguard showen... ondertussen level 13. Dit vond ik wel een mooi uitzicht :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Origineel speel ik in 1280x1024, beetje verkleind dus. Zoals je ziet gebruik ik het ceremonieel armour van de Blades, mag er best wezen. Kwas de originele armour effe beu.
vraag hoe kom jij aan de ceremonieel armour van de Blades ??

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Motaro schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:14:
[...]

vraag hoe kom jij aan de ceremonieel armour van de Blades ??
Het is een mod, de link om te downloaden is een aantal keren voorbij gekomen in dit topic, kan je zelf wel vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:25

Clush

Do as I say...

nudie schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:56:

er zijn ook console commandos om je stats aan te passen.

maar ik heb dat ook gehad. mijn eerste character was een Nord/Crusader met Athletics/Blade/Blunt/Destruction/Hand to Hand/Heavy Armor/Restoration.

in de Class-description sprak dit mij wel aan, maar als je het goed bekijkt zie je dat je veel overbodige majors hebt: Athletics is zinloos omdat die vanzelf wel hoger wordt als je rent... en ik heb meestal caps-lock aan staan. Blade en Blunt zijn beide wel goed, maar aan allebei heb je weinig, omdat je je beter kan specialiseren in 1 van de 2. het komt er uiteindelijk op neer dat je slechts 1 van de 2 zal gebruiken waardoor 1 dus overbodig is. Hand to Hand is ook waardeloos, omdat je toch altijd wel een wapen gebruikt. En omdat ik het armor van de Dark Brotherhood zo cool vindt is Heavy armor ook overbodig geworden... had beter light armor kunnen zijn. Dit zorgde er voor dat ik na 40 uur gameplay nog steeds slechts level 4 was.

Ik ben overnieuw begonnen en heb een Costum Class gemaakt. Dit zou iedereen moeten doen. Zelfs al spreekt 1 van de ingebouwde classes je enorm aan, er is altijd wel iets dat niet bij je speelstijl past en dus weinig gebruikt zal worden en dus overbodig is.

In de 40 uur met mijn 1e character kwam ik erachter dat ik sneaken en boogschieten wel heel leuk vond, dus ik heb de Costum Class 'Sniper' gemaakt. Ik ben nu een:

Ras: Wood Elf
Class: Sniper (costum)
Specialisatie: Stealth
Birth Sign: The Thief
Class Attributes: Speed en Agility
Major Skills: Alchemy (intelligence), Blade (strength), Block (endurance), Security (agility), Marksman (agility), Sneak (agility), Light Armor (speed)

Je moet proberen zoveel mogelijk van je Major Skills uit je Class Attributes te laten komen (elk Attribute heeft er 3). Probleem met Speed is dat 2 van de 3 Skills zinloos zijn (Acrobatics en Athletics). Voordeel hiervan was dat ik 3 (ipv. 1) plekken vrij had om vrij in te vullen met Skills uit een ander Attribute. Ik heb gekozen voor Alchemy (potions maken) omdat poisons erg handig zijn in combinatie met mijn boog, Blade voor de momenten dat ik te dichtbij ben om te schieten met mijn boog, en Block eh... om te blocken. (als ik nog eens overnieuw zou beginnen met eenzelfde soort character zou ik Block vervangen met iets anders... heb het bijna niet nodig. de rest gelukkig wel... een goede vervanger zou Alteration zijn, met spells om locks te openen, spells om tegenstanders af te remmen, en spells om zelf veel meer te kunnen dragen... wel handig omdat ik niet heel erg sterk ben).

Vol goede moed opnieuw begonnen, en ik ben nu na 10 uur spelen al level 7. En daarbij komt nog dat het spelen zelf veel leuker en makkelijker is geworden, omdat ik nu ook echt goed ben in de dingen die ik graag doe.

Ik weet niet hoe lang je onderweg bent... dat je alle allies for Bruma hebt zegt niet heel veel, omdat je zelf bepaalt wanneer je welke quest doet, maar ik zou je toch aanraden om overnieuw met een costumclass character te beginnen. Dit maakt het spelen leuker, en zo haal je meer uit het spel. Ik heb mijn character gepost om een beetje te laten zien hoe ik het heb gedaan... voel je vrij om hem te kopieren, maar het gaat om de theorie erachter, natuurlijk. je zou inmiddels een idee moeten hebben welke dingen je graag doet in het spel, en mijn advies is om daar een character omheen te creeren. als je er hulp bij nodig hebt zijn er vast genoeg mensen hier die je wel kunnen helpen als je aangeeft welke speelstijl je graag wilt gaan gebruiken. Nadeel is natuurlijk dat je alles overnieuw moet doen... dat kan een beetje saai zijn, maar toch denk ik dat je er geen spijt van zal krijgen... als je je savegames bewaart loop je sowieso geen risico.

succes!

PS: nog een algemene opmerking aan iedereen: blijf van de moeilijkheidsgraad-balk af... tenzij je het moeilijker wilt maken. ook al verplaats je hem een klein beetje naar links, het wordt echt al heel snel heel makkelijk. ik weet niet of dit invloed heeft op hoe snel je levelt, though.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Nieuwe update voor Oblivion is uit :)

Ik kan hem nu niet downloaden, schijnt slechts een paar minuten plezier te zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Was ook fijn zonet.. Ik had net een Oblivion Gate gesloopt, en kreeg dus zon sigil stone. Hierdoor had ik teveel spullen bij me waardoor ik iets weg moest gooien. Ik had echter niet genoeg ruimte om iets weg te gooien. :/ Toen maar een potion opgedronken. Behoorlijk stom dat je zogenaamd niet genoeg ruimte hebt, ik wil gewoon die troep weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sander-sp schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:16:
Ik speel al een tijdje op breedbeeld. Gewoon een breedbeeld resolutie kiezen, en dan als je in het spel zit met het menu in je monitor het beeld zo knijpen dat het klopt. Als het goed is onthoud je monitor per resolutie wat de instellingen zijn. Zo schakelt mijn crt dus mooi naar breedbeeld als ik oblivion start.

spoiler:
Heeft iemand de "high fane" al gevonden? (oude speciale aylid ruine) graag geen exacte locatie, maar meet een hint zo van "noordwestig op de kaart ofzo" :)

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 17-04-2006 19:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Hm, wat is nou de beste methode om voor zoveel mogelijk geld je spullen te verkopen? Ik zou zeggen: een winkelier zoeken met een lage Mercantile (ofzo) skill, je Disposition zo hoog mogelijk krijgen via dat praatspelletje en dan de Haggle slider zo ver mogelijk naar rechts zetten? Nog andere dingen wat belangrijk is? Maakt het uit bij wie je verkoopt, zolang de variabelen hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

RoD schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:57:
Was ook fijn zonet.. Ik had net een Oblivion Gate gesloopt, en kreeg dus zon sigil stone. Hierdoor had ik teveel spullen bij me waardoor ik iets weg moest gooien. Ik had echter niet genoeg ruimte om iets weg te gooien. :/ Toen maar een potion opgedronken. Behoorlijk stom dat je zogenaamd niet genoeg ruimte hebt, ik wil gewoon die troep weggooien.
even wachten tot de gate weg is, kan je weer dingen dumpen

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Net een Longsword of Storms gevonden: 26 dmg + 20 shock dmg :9 (blade skill op 100 +13)
Zat gewoon in een kistje ergens, dus het zal wel een random spawn zijn. Het is in ieder geval het sterkste wapen dat ik tot nu toe heb gehad })

En in het kader 'wazige shit':
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/2632/screenshot135be.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/9169/screenshot124ah.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/661/screenshot72dw.th.jpg

De bovenste twee zijn gemaakt door naar de rand van de Planes of Oblivion te lopen... en eronder eens een kijkje te nemen :7

[ Voor 65% gewijzigd door Bozozo op 17-04-2006 20:40 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Bozozo schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:31:
En in het kader 'wazige shit':
Ik zat vandaag met m'n paard ineens vast in een huis, misschien is het niet altijd zo'n goed idee om hem binnen in een stad te summonen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

iemand nog tips waar je bergen vampires kunt vinden. moest tijdens een thief opdracht een mage doden en heb nu dus 20 vampire dust dinges nodig :D
heb al 20 deadra hearts, die lopen er genoeg rond.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat paard :D. Siamese tweeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Laatst online: 17-09 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Hallo , ik heb als birthsign "atronach" , hierdoor heb je direct in het begin al veel magicka ... maar hoe krijg ik weer magicka bij :/ , dat balkje blijft gewoon leeg :P

Verder , waar kan ik gemakkelijke beesten vinden (liefst zoveel mogelijk) om snel men blade level beetje omhoog te krijgen ?

En ik ben mijn paard kwijt 8)7 , ik heb getravelled en het staat nergens meer in de stallen naast de stad en bij horses owned staat ook nul , terwijl ik toch zeker op mijn paard gereden heb hoor :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

gladiool schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:03:
[...]

Ik speel al een tijdje op breedbeeld. Gewoon een breedbeeld resolutie kiezen, en dan als je in het spel zit met het menu in je monitor het beeld zo knijpen dat het klopt. Als het goed is onthoud je monitor per resolutie wat de instellingen zijn. Zo schakelt mijn crt dus mooi naar breedbeeld als ik oblivion start.
Ok, dan ga ik dat vanavond is proberen. Ik speel nu op 1280x1024. Wat is een vergelijkbare breedbeeld resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
evert_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:19:
Hallo , ik heb als birthsign "atronach" , hierdoor heb je direct in het begin al veel magicka ... maar hoe krijg ik weer magicka bij :/ , dat balkje blijft gewoon leeg :P
Waarschijnlijk heb jij als birthsign degene genomen met +150 magicka, maar die zet magicka regeneration uit. Dus het wordt niet meer automatisch aangevuld. Je hebt twee manieren om 'm bij te vullen, met potions of door spells op je gecast te krijgen, want je krijgt ook 50% spell absorbtion.
De details daarvan ken ik niet. Geen idee of het afhankelijk is van damage dat je ontvangt, of van de cast-costen van de spell, of de damage/effect van spells van de tegenstander ook 50% minder wordt, en al helemaal niet of je genoeg spellcaster tegenstanders krijgt om deze birthsign nuttig te maken.

Misschien is het wel handig voor een combat-mage, omdat je dan niet zo van je magicka voorraad afhankelijk bent, en doordat je je ook op hand-to-hand combat richt, je waarschijnlijk minder magicka hebt dan een normale mage. Dan krijg je hierdoor een plons extra magicka én tijdens gevechten laad je weer op. Misschien :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Laatst online: 17-09 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Wel ik ben vooral een 'blade' gebruiker en ik moest toch maar een birthsign kiezen , dus het is diegene geworden waar men magicka toch goed van werd (inderdaad +150) .

Hij vult dus aan in gevechten als er spells op mij gedaan worden , leuke gedachte :P .

Ik ben btw al lvl 2 :+ met dit character , mijn vorig character was 9 , maar daar vond ik de major skills niet leuk van , daarom ben ik opnieuw begonnen met men custom class :) .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
MUSTIS schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:48:
iemand nog tips waar je bergen vampires kunt vinden. moest tijdens een thief opdracht een mage doden en heb nu dus 20 vampire dust dinges nodig :D
heb al 20 deadra hearts, die lopen er genoeg rond.
Waarom heb je hem vermoord dan?

Volgens mij bedoel je Fahriel, die mannetje hoeft echt niet dood hoor mensen! Je kunt de sleutels pickpocketen en als je het heel erg snel doet dan ziet hij ook niet dat je die spullen van hem jat uit de doos, waar die arrow ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evert_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:40:

Ik ben btw al lvl 2 :+ met dit character , mijn vorig character was 9 , maar daar vond ik de major skills niet leuk van , daarom ben ik opnieuw begonnen met men custom class :) .
Ik heb ook maar een nieuwe char aangemaakt door gebruik te maken, van de custom class :)

Ik vond mijn standaard Redguard Warrior toch niet zo goed. Nu heb ik weer een Redguard genomen maar hij is nu een Mercenary, well met warior skills, maar hij kan u ook wat meer van af afstand zijn slopende werk doen met een pijl en boog. Ik heb marksman toegevoegd in de major skills en dat gaat best aardig :P

Daarnaast wil ik ook leider van de fighters guild worden, ik was er met mijn eerste char al bijna, maar doordat het spel toch wel eens zo nu en dan last heeft van buggs heeft bleef ik hangen en op skill level warden. ;( Hopelijk krijg ik straks wel de laatste contracts of duties om chief of the fighters guild te worden :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ineens problemen met het water, heel appart. Heb al een andere driver geprobeerd (had NGO 84.26, nu 84.43) maar het probleem blijft. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Afbeeldingslocatie: http://img415.imageshack.us/img415/5900/18di.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had net wat potions gemaakt en toen zat deze er tussen :P, een potion zonder naam en effect :P

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/27333phpfCrIVf.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:59:
had net wat potions gemaakt en toen zat deze er tussen :P, een potion zonder naam en effect :P

[afbeelding]
Voor iets zonder effect is het nog best wat waard :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zo heb ik een wapen genaamd "<Missing Name>" met 0 attack, 0 weight, 100 value. Ook leuk.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Muthas schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:43:
Nieuwe update voor Oblivion is uit :)

Ik kan hem nu niet downloaden, schijnt slechts een paar minuten plezier te zijn |:(
Klopt, hij schijnt inderdaad nogal kort te zijn. Op het officiele Oblivion forum wordt er beweerd dat de expansies voor de 360 nooit in de rest van Europa (waaronder Nederland dus) uit zullen komen, ik hoop dat dat niet waar is want een paar goede expansies kan voor vele extra uren plezier zorgen.
Ik hoop stiekem nog steeds op een grote Dark Brotherhood expansion, die missies vond ik toch wel het leukste van het hele spel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 06:48

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:59:

[afbeelding]
zoiets had ik ook, maar dan een wapen zonder naam, gewicht, waarde en aanvalspunten ;)

eindelijk eens de main quest uitgespeeld
spoiler:
eigenlijk is de laatste missie niet meer als gewoon de hele tijd door lopen wegens tijdgebrek en omdat er gewoonweg te veel deadra je aanvallen... leuk einde, dat gevecht, helaas kon k er geen screentjes van maken. nu nog ff 2 weken wachten op mn nieuwe armor :)

ben nu level 32, guildmaster van de thieves, mages en fighters, nu nog de dark brotherhood :P
k vond die van de fightersguild tot nu toe een van de beste qua verhaal

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
DropjesLover schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:34:
[...]

zoiets had ik ook, maar dan een wapen zonder naam, gewicht, waarde en aanvalspunten ;)

eindelijk eens de main quest uitgespeeld
spoiler:
eigenlijk is de laatste missie niet meer als gewoon de hele tijd door lopen wegens tijdgebrek en omdat er gewoonweg te veel deadra je aanvallen... leuk einde, dat gevecht, helaas kon k er geen screentjes van maken. nu nog ff 2 weken wachten op mn nieuwe armor :)

ben nu level 32, guildmaster van de thieves, mages en fighters, nu nog de dark brotherhood :P
k vond die van de fightersguild tot nu toe een van de beste qua verhaal
Einde Main Quest:
spoiler:
Inderdaad ja, beetje raar vond ik het eind. Je kon eigenlijk niet winnen, het was gewoon zo snel mogelijk naar die Tempel toerennen en af en toe Martin wat beschermen. De daedra bleven toch eindeloos spawnen dus die allemaal afmaken zou toch niet kunnen, dat vond ik wel een beetje vreemd. Opzich wel een mooi eind toen Martin in die Draak veranderde

De Armor die je krijgt vind ik erg mooi trouwens. Ik heb wel een Full Daedric Armor maar die heb ik in mijn huisje in Anvil gelegd omdat ik nu die speciale draag. Echt vechten doe ik nou toch niet meer dus wat dat betreft maakt het ook niet veel uit deze Armor niet zo goed is.

Over de Dark Brotherhood, dat zijn echt de leukste missies :D Tijdens die missies zijn m'n Sneak skills nog eens flink gelevelled en ik heb vaak hardop moeten lachen tijdens verschillende missies. Met name die in 1 huis is gewoon te leuk >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 17-04-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
bassGunner schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:34:
Hm, wat is nou de beste methode om voor zoveel mogelijk geld je spullen te verkopen? Ik zou zeggen: een winkelier zoeken met een lage Mercantile (ofzo) skill, je Disposition zo hoog mogelijk krijgen via dat praatspelletje en dan de Haggle slider zo ver mogelijk naar rechts zetten? Nog andere dingen wat belangrijk is? Maakt het uit bij wie je verkoopt, zolang de variabelen hetzelfde zijn?
Anyone? Dan trek ik er zometeen weer even op uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Waarom zou je je er druk over maken? Op een gegeven moment vind je zoveel dure spullen als je dragen kunt. Ik zit nu al ruim over de 100k en ik begin me echt af te vragen waar al dat geld goed voor is...

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
bassGunner schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:04:
[...]

Anyone? Dan trek ik er zometeen weer even op uit ;)
Naar haggle gaan en die zover mogelijk naar rechts verschuiven zodat de Merchant je spullen nog wel koopt. Na een paar keer gaat je Marchantile skill dan omhoog (tenzij je een bekende bug hebt.....) en kan je weer wat meer hagglen. Of je disposition hier ook invloed op heeft weet ik niet, maar doe dat spelletje gewoon een paar keer om die op maximaal te krijgen.
Ik vind dit alleen wel een beetje vreemd geregeld in Oblivion. Merchants hebben standaard maximaal 1200 Gold en als je Master of Merchantile bent maximaal 2200. Je kan items dus nooit voor meer dan 2200 Gold verkopen (tenzij je een mod hebt misschien) ookal heb je een ring die in je inventory staat voor 25000. Gold is eigenlijk ook vrijwel nergens goed voor. In het begin is het handig om arrows te kopen als je Marksman bent, maar hoe verder je in het spel komt hoe nuttelozer het wordt. Arrows vind ik nu constant (Daedric) en andere wapens vind ik ook gewoon. Huizen kopen is het enige om echt geld aan te besteden, maar ik heb nu al 3 huizen en nog steeds ruim 90.000 Gold.

[ Voor 7% gewijzigd door Wekko306 op 17-04-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

The Mystic schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:47:
[...]

Waarom heb je hem vermoord dan?

Volgens mij bedoel je Fahriel, die mannetje hoeft echt niet dood hoor mensen! Je kunt de sleutels pickpocketen en als je het heel erg snel doet dan ziet hij ook niet dat je die spullen van hem jat uit de doos, waar die arrow ligt.
dat kon em best es wezen, achteraf gezien had ik idd moeten pickpocketen, maar hij zag me al en viel me dus meteen aan. heb ook geen save gemaakt.

maar vampires zoeken blijft lastig, schijnt wel zo te zijn dat bij elke dungeon waar buiten mensen hangen te drogen dat daar dan vampires zijn.

edit: (voor hierboven) geld is idd erg slecht geregeld, in het begin zit je lepels, bekers en plantjes te verkopen en later kan je de hoeveelheid deadra items niet sjouwen.
zou zo mooi wezen als je voor 1 of ander uber wapen of armor kon sparen. het beste spul vind je in schatkisten zodat geld totaal geen waarde meer heeft.

ook zo vreemd: het gemiddelde bedrag wat in een schatkist zit ligt nu rond de 60 a 70 gold, dat terwijl ik de gemiddelde bandit met 3 a 4 pijlen neerleg en die hebben meestal glass of ebony items van 500 tot 3000 gold.

[ Voor 29% gewijzigd door MUSTIS op 17-04-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
ben nu ook aant spelen en al aardig verslaafd aant raken. :)

heb vraagje over die ini tweaks. er staat 2x ipreloadsize in... wat kan je het beste invullen als je 2Gb aan geheugen hebt? en met coolbits, op welke aantal moet je het zetten wil je niet zoveel 'opkomende' bomen en grasvelden zien? of heeft dit geen effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:57:
Ik heb ineens problemen met het water, heel appart. Heb al een andere driver geprobeerd (had NGO 84.26, nu 84.43) maar het probleem blijft. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

[afbeelding]
Dat komt door die tweaks uit de OP. Ik had het ook, en ik heb alles terug op default gezet, en daarna 1 voor 1 geprobeert.

Nu ben ik wel vergeten welke het was die voor het probleem zorgde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

TimmieVelthuis schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:18:
ben nu ook aant spelen en al aardig verslaafd aant raken. :)

heb vraagje over die ini tweaks. er staat 2x ipreloadsize in... wat kan je het beste invullen als je 2Gb aan geheugen hebt? en met coolbits, op welke aantal moet je het zetten wil je niet zoveel 'opkomende' bomen en grasvelden zien? of heeft dit geen effect?
coolbits is een registry key om meer opties te laten zien in je driveropties.
wat nog onduidelijk is, is wat je moet invullen. 1a, 3 of 8.
heb em nu op 3 staan wat zowel de overklok als de max frames laat zien dus dat zal wel de goeje zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MUSTIS op 17-04-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het mag dan een vervelend probleem zijn, crossposten is niet toegestaan.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 23:53 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ik vind het nogal raar dat Quests die je onmogelijk meer kan uitspelen toch als Active Quest blijven staan. Ik heb nu 2 Quests (1 Daedra Heart ergens heenbrengen en een Master Trainer vinden), maar voordat ik aan deze Quests begon heb ik beide personen al vermoord dus die Quests kan ik nooit completen. Beetje raar dat die dan toch in mijn lijst blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

@ boven, je kan met een console commend NPC's weer tot leven wekken, en dan zou je je quest toch af kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 06:48

DropjesLover

Dit dus ->

kan je eigg ook een zelf een spreuk maken waardoor je nooit meer dood gaat? zoiets als een spreuk die op de scamps van (ff naam kwijt) quest zit, of op de 2 kinderen van die leider van de mythic dawn, dus dat je zelf telkens zodra je dood gaat weer terug komt? tis natuurlijk wel nogal cheaten, maar de spreuk/mogelijk ertoe is er...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

volgens mij is dat niet een spell of ability van die personen, maar omdat ze nog essentieel zijn voor het verhaal kunnen ze niet dood... stel bijvoorbeeld dat je nadat je uit de gevangenis komt direct naar kvatch gaat en martin omlegt... zou grappig zijn als je dan zou worden uitgescholden door jauffre omdat nu alles verloren is en game over voor jou :).

deze characters zijn trouwens enorm handig om voor je te laten tanken... zorg dat je zelf op een afstandje blijft en laat je vijanden die NPC maar bewusteloos meppen. als het spel dan toch valsspeelt, kan je er net zo goed gebruik van maken.

edit: en wat dacht je van F5? (quicksave)

[ Voor 4% gewijzigd door Clush op 18-04-2006 01:02 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Hmm heb van die rumare slaughterfish nog steeds de schubben omdat ik na dat de quest klaar was ik die man omgebracht heb om de dark brotherhood te joinen. Dus ik collect alles in zn body dus ook die schubben.

Nu kan ik het dus niet meer droppen omdat het een quest item is. Is er een command code dat dit wel lukt of een andere manier om hiervan af te komen?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

H3llsing schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:27:
Hmm heb van die rumare slaughterfish nog steeds de schubben omdat ik na dat de quest klaar was ik die man omgebracht heb om de dark brotherhood te joinen. Dus ik collect alles in zn body dus ook die schubben.

Nu kan ik het dus niet meer droppen omdat het een quest item is. Is er een command code dat dit wel lukt of een andere manier om hiervan af te komen?
:D dat heb ik ook gedaan!

spoiler:
eerst rumare slaughterfish jagen, leuke reward cashen, even vragen naar zijn savings en er met de beloning en zijn pensioentje vandoor gaan... plus een uitnodiging van de dark brotherhood... het leven is goeoeoed.

kan je er geen potions van brouwen? straks zelf even proberen, want volgens mij heb ik ze ook nog steeds op zak. of prop ze ergens in 1 of andere kist.

[ Voor 18% gewijzigd door Clush op 18-04-2006 06:45 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
eendje schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:18:
[...]

even wachten tot de gate weg is, kan je weer dingen dumpen
De gate was al weg... ik stond alleen niet goed "geparkeerd" toen ik eruit kwam. Vandaar dat ik niks kon weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 13:29

hbsJR

All rounder

[quote]Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:19:

speciaal voor jou redhero
spoiler:
ik heb het even iets anders gedaan. Toen ik die missie kreeg ben ik eerst naar die hunters gegaan. Vervolgens gemeld: zeg er zijn hier en daar vampires, dus... toen ben ik maar wat potions gaan rapen en uiteindelijk kwam ik bij de cave. Tot mijn grote verbasing waren daar de vampire hunters.
Het coole is dat die vampires uiteindelijk die hunters uitroeien en jij nog maar 3/4 vampires inelkaar moet rammen. Dus misschien een oudere load pakken?

daarnaast heb ik geen tactiek om te verkopen. ik bedoel ik ben nu master thief in the guild en als ik een missie doe jat ik alles wat maar waarde kan hebben :/
wat je dan krijgt is een geloote cave waarbij ik al rond de 1000 tot 5000 aan gold heb gepakt en de zooi door heb verkocht voor een extra 1000....
dit lijkt een hele trage methode en kan best zijn, maar het werkt.

en tja.. als je de mage guild joined mag je inweze alles pakken... legaal... zonder hot... hint? ;)

en voor de thieves guild menschen:
spoiler:
in the imperial is ergens een juwelier, roof het leeg... verdien je ook wat geld. De sloten zijn "Very hard" dus breng je spulletjes mee

en een hele simpele tip, dat ALTIJD handig kan zijn
spoiler:
als je de eigenaar ziet, probeer zijn sleutel te jatten. soms heb je gelukt en kan je een huis geheel leeg looten doormiddel van 1 sleutel

[ Voor 43% gewijzigd door hbsJR op 18-04-2006 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
[quote]hbsJR schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 07:47:
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:19:

en een hele simpele tip, dat ALTIJD handig kan zijn
spoiler:
als je de eigenaar ziet, probeer zijn sleutel te jatten. soms heb je gelukt en kan je een huis geheel leeg looten doormiddel van 1 sleutel
Dat gaat bij mij altijd fout :? Nog nooit heb ik iets gepickpocket zonder dat ze me zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

mmm.. oh ik weet al waarom:

spoiler:
voordat je aan je slot begint, trap je sneak mode aan.. dan zie je een oog.. als ie geheel geel/goudkleurig is dan is er iets/iemand die je ziet, NIET de lock picken. pas als ie grijs/normaal is.. dan pas de lock openen

herstel foutje met lezen:

tja.. ik save gewoon achter zijn rug.. pak BUSTED.. load.. pak BUSTED.. load.. pak ah bingo.. save. hoe duurder/belangrijker de item de lastiger het is om hem tegrijpen

[ Voor 29% gewijzigd door hbsJR op 18-04-2006 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:22:
[...]
Ok, dan ga ik dat vanavond is proberen. Ik speel nu op 1280x1024. Wat is een vergelijkbare breedbeeld resolutie?
1280*720, er komt dan ook een mooi "*" achter de resolutie te staan wat aangeeft dat het een widescreen resolution is. Zal als ik het niet vergeet vanavond nog een duidelijk beeld geven wat het verschil is tussen 1280*1024 en 1280*720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren net begonnen met dit spel te spelen, komt wat langzaam op gang maar zie hier dat me nog veel te wachten staat, ik heb gekozen in het begin voor een Dark Elf en Thief maar ben nieuw met dit genre spellen dus moet nog veel leren, vindt de Arena wel lachen, al flink wat gold mee verdient en wat skills verhoogt! Nog tips voor beginners? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

evert_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:19:

Verder , waar kan ik gemakkelijke beesten vinden (liefst zoveel mogelijk) om snel men blade level beetje omhoog te krijgen ?

En ik ben mijn paard kwijt 8)7 , ik heb getravelled en het staat nergens meer in de stallen naast de stad en bij horses owned staat ook nul , terwijl ik toch zeker op mijn paard gereden heb hoor :+
Koop een Ghost-Summon spel in Chorrol Mage Guild, summon dat ding, en attack hem 1 keer met hand-to-hand. Nu gaat ie magical attacks op je doen waardoor je kan bijvullen. Moet je natuurlijk wel genoeg magicka overhouden om dat beest zelf te summonen he ;)
hbsJR schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:07:
mmm.. oh ik weet al waarom:

spoiler:
voordat je aan je slot begint, trap je sneak mode aan.. dan zie je een oog.. als ie geheel geel/goudkleurig is dan is er iets/iemand die je ziet, NIET de lock picken. pas als ie grijs/normaal is.. dan pas de lock openen

herstel foutje met lezen:

tja.. ik save gewoon achter zijn rug.. pak BUSTED.. load.. pak BUSTED.. load.. pak ah bingo.. save. hoe duurder/belangrijker de item de lastiger het is om hem tegrijpen
En hoe noemen we dat: Juist ja, u gaat door voor de magnetron, CHEATEN :+
Wekko schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:20:
[...]

Klopt, hij schijnt inderdaad nogal kort te zijn. Op het officiele Oblivion forum wordt er beweerd dat de expansies voor de 360 nooit in de rest van Europa (waaronder Nederland dus) uit zullen komen, ik hoop dat dat niet waar is want een paar goede expansies kan voor vele extra uren plezier zorgen.
Ik hoop stiekem nog steeds op een grote Dark Brotherhood expansion, die missies vond ik toch wel het leukste van het hele spel >:)
Horse armor kon je inderdaad ook niet met een Nederlandse Live account kopen, moet je even een Amerikaanse account aan maken, inclusief hotmail dus.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:04:
Ben gisteren net begonnen met dit spel te spelen, komt wat langzaam op gang maar zie hier dat me nog veel te wachten staat, ik heb gekozen in het begin voor een Dark Elf en Thief maar ben nieuw met dit genre spellen dus moet nog veel leren, vindt de Arena wel lachen, al flink wat gold mee verdient en wat skills verhoogt! Nog tips voor beginners? :P
Zo door gaan, geld verdienen en skills uppen :9 En dan questen O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Muthas op 18-04-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:04:
Wat leuke tips IMO zijn:

• Gooi je alteration flink omhoog door een Open Easy Lock spell te casten op een hard door. FF doorzetten en je alteration schiet als een raket omhoog :D
• Zorg dat je met de eerste main quest missie een paard krijgt. Dit maakt het rezien een stuk makkelijker en kan je eerst sidequests doen alvorens je met de main begint.
• Raid veel dungeons. Je vind dan tenminste veel items en goods die je kan verkopen of equippen :D
• Leer veel skills --> ga naar Armor shops om Armoring te leren o.a enz.

Ondertussen kan ik weer verder, mijn problemen zijn opgelost :D

offtopic:
Soryy voor de cross Terr :>

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Laatst online: 18-09 06:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Leuk per ongeluk iets gejat in de mage guild. Nu ben ik suspended. Net nu ik iemand in de mage guild moet spreken over mijn vampire cure....

Nu moet ik bepaalde planten vinden (20 redworth glowers and 20 dragon tongue) en die naar hem toe brengen om mijn naam te zuiveren..

Nou ik vind veel... Maar ja niet deze soort dus :S

En ik heb geen spoiler tags omdat het niet echt wat verraad.. Antwoord mag wel in spoiler tags please

Kan iemand me uit leggen waar ik die kruiden kan vinden. of bloemen.

Ten tweede...

Waar vind ik al die miritswortel achtige spul heb er maar 6 :S

[ Voor 4% gewijzigd door Stronkie op 18-04-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

nog wat tips:

-zorg dat je die skeleton key te pakken krijgt. met 400 picklocks rondlopen draagt niks bij aan et spel en het is geen cheaten.
-probeer je speed en agility meteen in het begin zo hoog mogelijk te krijgen: dit om meerdere redenen:

-je kan gillend als een keukenmeid weg rennen van een gevecht en jezelf healen oid.
-lekker in sneakmode door dungeons hobbelen en crits uitdelen.
-in steden sneller van a naar b rennen.

-maak of vind die nighteye ring, in dungeons hoef je dan niet met zon suffe fakkel rond te rennen.
je word ook minder snel gezien dan.
-join niet meteen alle guilds, heb et gevoel dat et dan wat door elkaar heen gaat lopen.
-
-quicksave (f5) voordat je iets belangrijks gaat doen.
-neem om de 2 a 3 uren een rsi pauze.
-ren niet met een schaar door het huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel klint echt te gek!

Is dit ook op een mac te spelen of dien ik een pc'tje te bouwen voor dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

ok, ik leg even wat uit over de "atronach" birthsign. ik was 1 van de personen die hem heeft gekozen.. heb er niet echt spijt van.. leg het een beetje saai uit, sorry voor dat...

Het hele geval van die birthsign is dat jij magic terug krijgt indien iemand magie op jouw toepast. dit is inweze in vele vormen, van zwaarden met een power tot mages die spreuken op je uitoefenen.
Voordeel is wel dat jij minder damage terug krijgt door magie en dat het soms handig kan zijn als je in een gevecht zit
Als nadeel krijg je totaal geen magie terug na verloop van tijd, dus inweze moet je veel potions bij je hebben en moet je klaar staan om iets te kunnen pakken.

*wel leuk als je met een paar "lords" of heros van bepaalde classes vecht je steeds op C bashed uit paniek...*

ik vraag me af of er ergens een ring is die de zwakte kan afnemen, dus dat ie extra boost doet op regen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:48:
nog wat tips:

-zorg dat je die skeleton key te pakken krijgt. met 400 picklocks rondlopen draagt niks bij aan et spel en het is geen cheaten.

Over de skeleton key, als je zelf het idee wilt hebben dat je echt inbreekt ergens en het spelletje doorhebt heb je geen behoefte aan de skeleton key. Ikzelf heb hem ook maar heb m ondertussen in de kast weggelegd omdat ik het toch wel erg saai vond worden (alleen maar beetje auto-pick klikken en klaar). Als je Security skill major is moet je hem eigenlijk gewoon nooit gebruiken aangezien je er 40 skill bijkrijgt en dan vanaf 60 niet meer in levelt.

p.s. rennen met scharen is nooit slim, niet thuis en ook niet ergens anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:48:
nog wat tips:

-probeer je speed en agility meteen in het begin zo hoog mogelijk te krijgen: dit om meerdere redenen:

-je kan gillend als een keukenmeid weg rennen van een gevecht en jezelf healen oid.
-lekker in sneakmode door dungeons hobbelen en crits uitdelen.
-in steden sneller van a naar b rennen.

-maak of vind die nighteye ring, in dungeons hoef je dan niet met zon suffe fakkel rond te rennen.
je word ook minder snel gezien dan.
-join niet meteen alle guilds, heb et gevoel dat et dan wat door elkaar heen gaat lopen.
-
-quicksave (f5) voordat je iets belangrijks gaat doen.
neem om de 2 a 3 uren een rsi pauze.
Bedankt voor de tips allen, ik gaat me vanavond weer uitleven en goed opletten of er ergens een skeleton key voorbij komt! :)
Sommige dingen zeggen me niks maar dat komt hopelijk nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

pstt over de skellie key:

spoiler:
skellie key moet je door een shrine krijgen/missie

[ Voor 5% gewijzigd door hbsJR op 18-04-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nog een leuke vraag?

spoiler:
Twee manieren om vampier te worden.. Right... Ok..
1 je word gebeten door een gevecht met 1
2 je word gevraagt in the brotherhood..

Maar wat nu als je al een vampier bent, zoals ik... Je kunt gewoon leuk aan de hoofd van de brotherhood vragen naar een cure voor dat ding... Of word je gewoon niet meer gevraagt om vampier te worden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

hbsJR schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:31:
pstt over de skellie key:

spoiler:
skellie key moet je door een shrine krijgen/missie
Missie om de skeleton key te bemachtigen

spoiler:
You must recover the Eye of Nocturnal from a pair of thieves in Leyawiin.

See the Daedric Shrines Map for location of this shrine.

You need to be at least level 10 to start this quest.
When you approach the Shrine, you will be asked to recover the Eye of Nocturnal from a pair of thieves that are hiding out in Leyawin.
After talking to people in town (use Rumors) you discover the thieves are a pair of Argonians living in town. A brief discussion with the thieves themselves will net you a quest message, asking you to eavesdrop on the pair to discover the location of the Eye. I tried sneaking around the house (it's pretty small), but finally had to leave and come back before they'd start talking.
Anyway, they reveal the Eye is in a cave to the far South, and an appropriate map marker appears. This cave as actually a little tough; it's heavily populated with a tough breed of troll; the eye is pretty easy to find. Take a left at the first intersection, than another when that path dead ins, and then one more. The eye is underwater, behind a chest, but is so large and glowing its hard to miss.
Return the eye to the shrine, and Nocturnal will give you the skeleton key. It's an unbreakable and ever-lasting lock pick that boosts your security by 40 by having it in your inventory.

[ Voor 6% gewijzigd door Stronkie op 18-04-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

ehm, wat is het punt van spoiler tags als niet duidelijk is waar het over gaat?

iedereen die wil helpen moet de spoiler lezen, en moet dan maar hopen dat het over iets gaat wat hij al gehad heeft.

als je nou ipv een post met alleen een spoiler er ook even bijzet om welke quest het gaat (buiten de spoiler dus), weet iedereen of hij die spoiler kan lezen of niet.
of quote even de vraag warop je reageert... dan weet iedereen gelijk of hij die spoiler beter wel of niet kan lezen.

@Cyclonus: de skeleton key kan je niet krijgen voordat je level 10 bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Clush op 18-04-2006 13:03 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Tip voor de beginners:
Ga eerst de Dark Brotherhood en Thieves Guild missies doen. Je moet hierbij soms Mages lastigvallen, waardoor je van de Mages Guild suspended wordt als je daar al lid van wordt. Je kan daar dus beter even mee wachten.

Voor degene die al suspended is van de Mages Guild en op zoek is naar 40 bloemen:
Volg de weg naar het Zuiden Vanaf Bravil (de grote weg, staat ook duidelijk aangegeven op je map). Langs de kant van de weg in de buurt van een bruggetje kan je wat van deze bloemen vinden. Je hebt er nog niet genoeg, maar als je daarna naar Leeyawiin gaat en de weg naar naar het Noord-Oosten vinden je er vlak als je de stad uit bent ook een paar. Kam net ten Noord-Oosten van Leeyawiin het gras ook een beetje uit en als het goed is heb je er nu bijna genoeg. Wacht een tijdje en ga wat andere quests doen, en na een ingame week of iets langer kan je opnieuw van dezelfde bloemen plukken.
sander-sp schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:38:
@ boven, je kan met een console commend NPC's weer tot leven wekken, en dan zou je je quest toch af kunnen maken...
Ik speel op de Xbox 360, dus dat gaat helaas niet op. Sowieso is een console command natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling, dus ik neem aan dat het gewoon een foutje is dat onmogelijke Quests toch in je Active Quests blijven staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Wekko306 op 18-04-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:58:
Dit spel klint echt te gek!

Is dit ook op een mac te spelen of dien ik een pc'tje te bouwen voor dit spel?
Nee, PC/X360 only, geen Mac versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:31:
[...]

Nee, PC/X360 only, geen Mac versie.
Dan is dit de game die de emmer doet overlopen! Ik rij vanavond langs Icomputers en haal de onderdelen om een PC te bouwen. Loop nu te veel leuke games mis.

Ik had een AMD Sandiego 4000+ :: 2gig Ram :: XFX7800GTX in gedachten, Kan ik het spel dan redelijk spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

iedereen heeft et maar over bloemen.. ik moet 20 vampire dusts verzamelen en 20 deadra hearts.

of is dit alleen als je iemand gedood hebt..

nog even over die skellie key, wat juist saai word is dat je telkes etzelfde truukje moet doen om een slot open te krijgen. ik zit nu op lv 100 (met die skelletonkey natuurlijk) en lijkt het nu net alsof er lijm in dat slot zit, zo lang blijve ze hangen. maw de lol is er wel van af.

in een gemiddelde dungeon zit je toch tegen zon 10 tot 30 slotjes aan te kijken en zoals ik al eerder zei, het maakt dan weinig uit of je nou 400 gewone picklocks bij je hebt of 1 onbreekbare.

maar ik kan me goed voorstellen dat dit persoonlijk is, dus iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:58:
Tip voor de beginners:
Ga eerst de Dark Brotherhood en Thieves Guild missies doen. Je moet hierbij soms Mages lastigvallen, waardoor je van de Mages Guild suspended wordt als je daar al lid van wordt. Je kan daar dus beter even mee wachten.
Ik geef het meteen al toe ik ben een Oblivion newbie, maar hoe kun je dan zo'n guild joinen? Door missies te doen of moet je daarvoor speciale taken uitvoeren. Voor Oblivion speelde ik eigenlijk alleen shooters en racegames dus zal nog heel veel moeten leren ben ik bang.
Maar ik vindt het hopelijk wel, wil ook geen guides of wat dan ook lezen, maar tips zijn altijd mooi meegenomen en de handleiding bij het spel is vrij magertjes!
PS: hoe kom je aan lockpicks, heb er her en der wel wat gevonden maar kan ze nergens op een vaste plek terugvinden! :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

wekko, ik ben het niet eens met je mening. Mage zijn en dan thieve is ZO handig!
ik trow even wat in spoiler tags alles om te onderbouwen

spoiler:
je krijgt een quest waarbij je een staf moet jatten.. als je gewoon arch-mage bent kan je hoppa staf pakken en geven, maar! het word nog prachtiger.. diezelfde staf komt weer terug.. als gelof dat je een 2de staf heb, maar je kan hem ook doorverkopen voor een behoorlijk bedrag!

en deze:

spoiler:
je moet ook een grot afstruinen en dan iets halen uit een kist van een mage.. als je een mage bent wandel je rustig naar die persoon, open je zijn kist.. pak je de spullen die je moet hebben en leave je weer... scheelt weer een fight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

d_star

Maharadja of the Year :-/

Gewoon zo'n guild inlopen en gesprekje aanknopen met één van de gasten die er rondloopt..krijg je vanzelf de gespreksoptie 'join Fighter's Guild' oid...

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ik vind opzich die skeleton key wel handig. Het was altijd zo irritant als ik bezig was met een Thieves Guild missie waarvoor ik 40 lockpicks had meegenomen, en dan op ¾ van de missie erachter kwam dat dat toch niet genoeg was en ik weer helemaal terug kon naar een fence om er meer te gaan kopen. Ik had m'n security skill toen al op iets van 68 dus echt laag was het niet, maar dat lockpicken bleef maar irritant. Nu met de skeleton key druk ik gewoon heel snel achter elkaar op auto attempt.
hbsJR schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:43:
wekko, ik ben het niet eens met je mening. Mage zijn en dan thieve is ZO handig!
ik trow even wat in spoiler tags alles om te onderbouwen

spoiler:
je krijgt een quest waarbij je een staf moet jatten.. als je gewoon arch-mage bent kan je hoppa staf pakken en geven, maar! het word nog prachtiger.. diezelfde staf komt weer terug.. als gelof dat je een 2de staf heb, maar je kan hem ook doorverkopen voor een behoorlijk bedrag!

en deze:

spoiler:
je moet ook een grot afstruinen en dan iets halen uit een kist van een mage.. als je een mage bent wandel je rustig naar die persoon, open je zijn kist.. pak je de spullen die je moet hebben en leave je weer... scheelt weer een fight
Daar heb je wel gelijk in, maar de uitdaging van de Thieves Guild is juist dat je daarvoor veel moet sluipen en zo ook je Sneak skill lekker omhoog krijgt. Tijdens die missies heb ik volgens mij amper gevochten juist omdat ik alles sluipend in het donker deed. Opzich is het inderdaad wel makkelijk op de manier die jij zegt (al vind ik het dus wat minder leuk), maar die 40 bloemen vinden is echt vreselijk irritant als je niet weet waar ze staan, ik heb er zo'n 10 uur over gedaan om ze te vinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:43:
[...]

Ik geef het meteen al toe ik ben een Oblivion newbie, maar hoe kun je dan zo'n guild joinen? Door missies te doen of moet je daarvoor speciale taken uitvoeren. Voor Oblivion speelde ik eigenlijk alleen shooters en racegames dus zal nog heel veel moeten leren ben ik bang.
Maar ik vindt het hopelijk wel, wil ook geen guides of wat dan ook lezen, maar tips zijn altijd mooi meegenomen en de handleiding bij het spel is vrij magertjes!
PS: hoe kom je aan lockpicks, heb er her en der wel wat gevonden maar kan ze nergens op een vaste plek terugvinden! :?
Gewoon een Guild in een bepaalde stad inlopen (als in in een stad bent moet je even op je map kijken waar de Guilds zitten) en met wat mensen praten, als het goed is krijg je dan een optie om te Joinen. Lockpicks kan je bij fences kopen waar je toegang tot krijgt als je lid bent van de Thieves Guild.

[ Voor 80% gewijzigd door Wekko306 op 18-04-2006 13:49 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.