Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Hier ben ik het wel heel erg mee eens. Tuurlijk, Morrowind had ook zo z'n tekortkomingen en ook daar kon je met een enkel character vrijwel alle quests doen, maar op de een of andere manier was dat gewoon veel en veel minder storend dan in Oblivion. Ik blijf het een leuk spel vinden, maar minder dan Morrowind - elk gezien in de tijdsgeest natuurlijk, een directe vergelijking zou niet eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rudyyy schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:02:
[...]

nee, want haar huisje is altijd opslot! zodra ik hem van het slot afhaal is ze boos en wil ze me afmaken
En als je wacht totdat het buiten licht is? (na 8:30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Anandtech heeft weer een nieuwe Oblivion test online staan. _/-\o_
Oblivion CPU Performance waarin ze de afhankelijkheid van de CPU in dit spel testten.

Bottom line: Je hebt geen enkele moer aan een Crossfire of SLI setup met een middelmatige Processor. Zelfs een enkele X1900XT zit uit z'n neus te vreten zonder een High End CPU.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn/haar eigen mening over een game, maar uit je verhaal maak ik toch op dat het grootste deel van je frustratie voortkomt uit onkunde, hoe vervelend het ook klinkt.
Ik wil je er wel even op wijzen dat mijn light armor lvl 3x is en heavy armor lvl 4x.
Ik level met opzet light armor niet meer omdat ik dan nog hoger zou zijn qua lvl met minder endurance en dus hp. Mijn marksman skill gebruik ik wel gewoon maar een boog doet minder damage omdat je met een dagger veel meer damage kan doen over de tijd dat je met een boog schiet (meer hits).

Verder ben ik geen gefrustreerde beginner want ik heb Morrowind gewoon uitgespeeld inclusief de meeste sidequests (leider thieves, fighters en mages guild), ik weet dus perfect hoe ik efficiënt moet spelen.

Ik ben er van overtuigd dat ik zelf een veel betere balans kan opstellen dan aanwezig in OB, dit getuigd dan ook dat ze bij Bethesda dit punt verwaarloosd hebben want ik ben geen game dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

MueR schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:59:
Niet jofel op een X800XL? Dan doe je toch echt iets verkeerd.. bij mij loopt ie prima, op dit systeem, met resolutie 1280x768, details High, Bloom en alle distant views aan.
Al die uitspraken zijn veel te relatief. Wat de een 'goed' vindt lopen, vindt de ander 'bagger'. Die discussies hebben dan ook iedere keer dat ze voorkomen geen enkele zin. Benchmarks zijn voor dat doel bedacht, en niet zonder reden.

Ik heb dat zelf ook. Mijn X1600Pro doet het voor mijn gevoel prima met Oblivion. Deels komt dat doordat het gewoon een enorme vooruitgang is ten opzichte van mijn vorige kaart (dan is alles 'goed') maar ook omdat ik het nog acceptabel vind om (in een RPG) met framerates van 10-15 te leven. Anderen zouden dat 'afschuwelijk' vinden :) En dan heb je nog de lading tweaks die het verschil kunnen maken.

Het is dus niet zozeer een kwestie van 'iets verkeerd doen', maar meer dat 'smaken verschillen'.
Tijger schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:15:
De oplossing voor alles in Oblivion is een groot zwaard[...] Dat is geen RPG maar een hack/slash in de trant van Diablo [...] Tactiek? Laat mij niet lachen, men neme een hoog STR en hoog Blade en Armor skill en klaar ben je.
Een RPG laat *juist* de keuzes over aan de speler. Je kunt dus inderdaad alles doen, maar je moet zelf de keuze maken om dat niet te doen. Als men beperkingen opgelegd had aan de speler dan zou er andersom geklaagd worden dat er niet genoeg vrijheid is.

Verder ben ik het wel eens dat het vreemd is dat alle quests hetzelfde zijn ongeacht je achtergrond. Je acties in het spel zouden verder reikende gevolgen moeten hebben (maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om verschillen in quests te maken gebaseerd op je achtergrond). Het zou inderdaad leuk zijn als er wat meer dingen waren die elkaar uitsloten. Bijvoorbeeld dat mages normaal fighters zodanig verachten dat ze met leden van het fighters guild niets te maken willen hebben, etc. Dan heb je nog steeds de keuzevrijheid (je kan mage of fighter worden), hebben je keuzes meer impact, en houd je de replayability.

Ik ben overigens zelf gedisciplineerd genoeg om zulke keuzes zelf te maken. Ik ben nu een mage, en wil niks te maken hebben met fighters guids, DB, etc. Volgende keer door het spel ga ik dus 'andersom' spelen :)

Een questline voor het uitroeien van de DB is een heel goed idee! Ik neem aan dat daar wel iets voor gemod gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

Chrasher schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:32:
Anandtech heeft weer een nieuwe Oblivion test online staan. _/-\o_
Oblivion CPU Performance waarin ze de afhankelijkheid van de CPU in dit spel testten.

Bottom line: Je hebt geen enkele moer aan een Crossfire of SLI setup met een middelmatige Processor. Zelfs een enkele X1900XT zit uit z'n neus te vreten zonder een High End CPU.
Dat klopt,je kunt dan beter investeren in een hele goeie single kaart,als een SlI of crossfire setup.
Sowieso heb ik vraagtekend,bij dat hele sli,crosfire gebeuren,tis gewoon te duur.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 29-04-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:38
wwillem schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:31:
[...]

En als je wacht totdat het buiten licht is? (na 8:30)
Helpt niks.

Maar als ik haar afmaak heeft ze wel een basement key voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 22:15

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.