• Vash_Stampede
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-06-2010
dreee schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:03:

Mage guild recommandations
spoiler:
Bij de magehuild in Bruma moet je J'askar terug vinden, Volaro (of hoe heet ie) wil je helpen maar je moet dan eerst een een boek of spellcraft stelen voor een grap. Je krijgt dan een open easy lock spell. Nu moet je die kast open maken met die easy lock spell (alteration) of kun je ook gewoon lockpicken. Wanneer ik het laatste doe en het boek pak, kan ik het niet aan de grappenmaker geven. Dan vraagt hij nog steeds of ik het al gepakt heb. Moet je die kast dan persee met die easy open lock spell open maken?
Anders moet ik mijn alteration gaan trainen.
Ik heb het zonder magic gedaan, geen problemen gehad. Maar heb je het item wel echt opgepakt en niet alleen bekeken? ;)

E8400 | 4GB RAM | HD4850 - War. War never changes. | GTA IV PC Live ID: Krshnik01

• dreee
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-10-2017
Vash_Stampede schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:33:
Ik heb het zonder magic gedaan, geen problemen gehad. Maar heb je het item wel echt opgepakt en niet alleen bekeken? ;)
Ja..dacht het wel...aangezien ik die fout wel eens eerder heb gemaakt let ik daar meestal wel op ;)
Iig hoef je geen magie te gebruiken. Dan zal het aan mij of aan een bug liggen, ik ga eens checken, bedankt :)

De weg kwijt? Vind je zelf weer terug... --> Radio Paradise <--

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:44
dreee schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:38:
[...]

Ja..dacht het wel...aangezien ik die fout wel eens eerder heb gemaakt let ik daar meestal wel op ;)
Iig hoef je geen magie te gebruiken. Dan zal het aan mij of aan een bug liggen, ik ga eens checken, bedankt :)
spoiler:
Ikzelf heb deze ook gewoon met lockpicking gedaan. Kon er gewoon heen.
Daarnaast had ik die 100% chameleon gast al gezien met de simpele reden dat ik een helm heb welke detect life doet. Komt er een soort aura rond personen.
Je kunt dan met hem praten, maar doet voor de rest niets interessants.
Er is niet iets speciaals wat je kunt doen behalve dat boek oppakken en geven.

• _mARCO_
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 19:30

_mARCO_

Hier staat niks

ReZ1987 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:25:
Uit de openingspost:

[...]

Of had je dat al gelezen? :)
Twee aanwijzingen had ik al gevonden, ik kan er alleen niks mee. Niet oppakken of in het Quest-report zetten.

spoiler:
Maar na enig zoekwerk op internet ben ik er achter dat je eerst alle 5 de lui moet hebben gesproken over de betreffende avond, voordat je kunt beginnen met het collecten van de clues.

Mijn Personality is ergens in de 40, dus dat kan ook best de limiterende factor zijn. Dan maar op zoek naar magical stuff die dat op kan krikken. :) Merci voor de tips!

sigloos

• R01X0
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-05-2017
jv777 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:55:
[...]

Maar nog eventjes ontopic maar weer ;).
Ik had in dit linkje gezocht naar destruction trainers, maar helaas, degene die hier instaan werken niet, die kunnen geen training geven.
(Het icoontje staat er niet) het gaat om Medium Level Trainers: Marc Gulitte at the Anvil Mages Guild and Delphine Jend at the Bravil Guild
Ik heb zelf destruction skill 51
Heb ik dan een bugje??
Denk idd dat het de tijd is. Ik zocht een keer de marksmanshiptrainer. Vond ik die eindelijk: portemonnee leeg. Dus ff snel Hak hak in de arena, terug, schop de trainer uit bed: WTF geen trainingssymbool??? Na 0090-uur was het weer terug 8)7

wbt de arena:
spoiler:
Wat een afknapper is dat kampioensgevecht als je de quest gedaan hebt die de champion geeft. Had mn beste armor aangedaan. Wapen ge-enchant, extra heathpotions gehaald. leuke scrolls gekocht die me wel handig leken, is het in 1 minuut over.. "yeah please kill me" :'(

Twitter

• chriscjw
  • Laatst online: 07-11-2019
Hoi,

Ik heb nu alle mages quest erop zitten en ben nu "Uber mage" :P

Maar ik dacht dus nu lekkere kruidendrankjes te maken maar dat kan nergens? Ik zie niets wat erop wijst in de Arcane University om zelf een beetje potions te maken.

Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan doen en of je skills (alternation e.d.) ook invloed hebben?

• R01X0
  • Laatst online: 03-05-2017
Potions is Alchemy. Heeft volgens mij weinig met een mage te maken?
Alternation, destruction enz zijn voor spells => mage

[Voor 6% gewijzigd door R01X0 op 27-04-2006 16:53. Reden: tiepo]

Twitter

• Muthas
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
chriscjw schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:38:
Hoi,

Ik heb nu alle mages quest erop zitten en ben nu "Uber mage" :P

Maar ik dacht dus nu lekkere kruidendrankjes te maken maar dat kan nergens? Ik zie niets wat erop wijst in de Arcane University om zelf een beetje potions te maken.

Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan doen en of je skills (alternation e.d.) ook invloed hebben?
Dan ben je blijkbaar geen uber mage :P In de Arcane University is er 1 plek met een hele zooi aan planten/paddo's bij de ingang, en wat wil je verder nog? Pluk ze en ga potions maken :?

Edit: Oh wacht, je weet helemaal niet hoe het moet. Je hebt minimaal een pestle and mortar nodig (zo'n fijn stamp ding), als je die in je inventory hebt kan je naar je inventory, dat ding selecteren, en dan gebruiken. Daar krijg je het alchemy menu, waar je ingrediënten kan selecten. Als je ook nog andere tools hebt (er zijn 4 in totaal, inclusief pestle and mortar) worden je potions beter. Ook die tools hebben weer een bepaalde kwaliteit, novice, apprentice, journeyman, expert, master. Hoe beter, hoe beter je potions. En daarnaast hoe hoger je alchemy hoe beter :)

[Voor 32% gewijzigd door Muthas op 27-04-2006 16:58]

• dreee
Dus lekker opzoek naar master spullen. >:)
Vind het wel een beetje duf dat je met een lage skill wel al meteen alle attributen kan gebruiken bij alchemy, zou realistischer zijn dat je het steeds beter leert en dan pas andere spullen kan gebruiken.
Trouwens jongens het is alteration, geen alternation ;)

• chriscjw
Kun je in een spoiler zeggen hoe ik aan zon stampertje kom (en andere materialen).

Ik ben al zo lang bezig en ik wil nu toverdrankjes maken. Een beetje van dit, en een beetje van dat... :P

• -Eraser-
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 05-12 10:30
chriscjw schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:26:
Kun je in een spoiler zeggen hoe ik aan zon stampertje kom (en andere materialen).

Ik ben al zo lang bezig en ik wil nu toverdrankjes maken. Een beetje van dit, en een beetje van dat... :P
spoiler:
kopen bij een alchemist (bijv. in imperial city, mages guild, etc.) of zelf vinden in bijv. kisten in Ayleid Ruins, Forts, dungeons etc. ;)

• dreee
chriscjw schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:26:

spoiler:
Je kan ook gewoon lid worden van de mage guild. Dan kan je alles bij hun meenemen. Ze hebben materiaal in overvloed. Alleen die expert en master spullen zijn moeilijk om aan te komen.

Kun je expert/master spullen ook ergens kopen of alleen maar vinden?

• Fryskmantsje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05:53
dreee schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:48:
[...]

spoiler:
Je kan ook gewoon lid worden van de mage guild. Dan kan je alles bij hun meenemen. Ze hebben materiaal in overvloed. Alleen die expert en master spullen zijn moeilijk om aan te komen.

Kun je expert/master spullen ook ergens kopen of alleen maar vinden?
Euh?Kun je die rommel ongestraft meenemen uit een guild dan?
Ben volgens mij door zo'n grapje al eens uit een guild geknikkerd.

Specs

• DEVoTi0N
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:09
fryskmantsje schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:01:
[...]

Euh?Kun je die rommel ongestraft meenemen uit een guild dan?
Ben volgens mij door zo'n grapje al eens uit een guild geknikkerd.
Je kan bijna alles uit de guilds meenemen. Met uitzondering van de spullen in de winkeltjes en de spullen die andere guildmembers met zich meedragen. Daarnaast zijn er ook nog een paar kleine uitzonderingen, maar je kan bijna alles gewoon meenemen. Alleen alles wat je in de guilds vindt, is in het begin misschien nog wel handig, maar ben je al een paar leveltjes en dungeons verder, dan is het allemaal flutspul.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Deze review mag hier niet ontbreken.

Anandtech - Oblivion GPU performance

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Vegito
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-02-2015
Heeft iemand een benchmark voor oblivion ?? ik zou graag die willen hebben, het is voor een test.

AMD XP 1800+@2530Mhz|768MB DDR 400 dual channel |Epox 8rda3G|ATI X800XT-PE 256MB GDDR3 | 440GB opslag ruimte |

_o_
Dát is nou handig! :D
Vegito schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:25:
Heeft iemand een benchmark voor oblivion ?? ik zou graag die willen hebben, het is voor een test.
Anders kijk je een post boven je? ;)

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-11 19:30

_mARCO_

Hier staat niks

DEVoTi0N schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:12:
[...]
Je kan bijna alles uit de guilds meenemen.
Vooral in het begin vond ik dit een ideale manier om in de stad aan goud te komen. Je vangt voor een setje van die dingen al gauw 100 goud in een lokale shop. En dat kan net een bedrag zijn wat je nodig bent voor wat bribes of een traininkje. :)

sigloos

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:18
Hoe krijg je disposition omhoog als hij al maxed out is? Ik moet bij een 1 of andere kerel iets voor elkaar krijgen maar ik ben bij hem al maxed out. Ik weet dat dit te maken heeft met ras etc maar dan nog

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05-12 11:59

drooger

Falen is ook een kunst.

Hoe krijg je disposition omhoog als hij al maxed out is? Ik moet bij een 1 of andere kerel iets voor elkaar krijgen maar ik ben bij hem al maxed out. Ik weet dat dit te maken heeft met ras etc maar dan nog
Sinds wanneer heeft het met ras te maken, of mis ik wat? Koop/maak een simpele charm spell, is effectief.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• MueR
  • Laatst online: 05-12 18:03

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ik vroeg mij af..
spoiler:
Het huis in Chorrol (Arborwatch) geeft de mogelijkheid de "Servants Quarters" te kopen, net als die in Skingrad. Ik krijg alleen niemand gevonden in Chorrol die bloeddonor in mijn huis wil worden. In Skingrad was dit geen probleem. Heeft iemand de servant in Chorrol al gevonden?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26

White Dust

PlaneScape: Torment

Heb woensdag de drie plugins aangeschaft... moet zeggen, zijn erg vermakelijke plugins, zeker het geld waard
Misschien handig om te melden dat de install van de plugins kan weigeren, ga windows dan in veilige modus opstarten met netwerk ondersteuning en dan gewoon installen (is bij mij met de gewone user, met adminrechten, gelukt, maar er zijn mensen waar het alleen met de admin login lukt)

(kan ook handig zijn om in de openingspost te melden :P)

• Muthas
  • Niet online
Wil die updates binnenkort ook gaan halen, vooral Wizard Tower lijkt me goed, even Microsoft points halen :)

• lowfi
  • Laatst online: 21:18
drooger schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:21:
[...]

Sinds wanneer heeft het met ras te maken, of mis ik wat? Koop/maak een simpele charm spell, is effectief.
Staat in boekje dat het oa met ras te maken kan hebben... maar ik ga het ff proberen ;)

• _ep
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

DEVoTi0N schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:12:
Je kan bijna alles uit de guilds meenemen. Met uitzondering van de spullen in de winkeltjes en de spullen die andere guildmembers met zich meedragen.
Er is ook een leuke mod om het wat 'eerlijker' te maken. Duurdere spullen uit het Mages Guild zijn dan pas beschikbaar als je een hogere rang hebt. Maakt het wat makkelijker om weerstand te bieden aan het 'hey, ik kan hier zomaar alles leeghalen, en uber spullen al op level 1 hebben' syndroom (al valt dat ook nog wel mee). :)

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Kratilim_Valqui
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 24-04-2009
Hey mensen,

Ik ben nu Arch-mage en lvl 12. machtig spel. Maar iig, Er is een deur in de mage guild university, in de lobby, er zijn 4 deuren, 3 hiervan lopen naar buiten, 1 echter loopt ergens anders heen. Daar zou je een sleutel voor nodig moeten hebben, maar ik ben nog geen quest tegen gekomen om door die duer te kunnen. Heeft iemand een idee wat dat voor iets is of waar ik de quest kan krijgen om die te openen?

AMD 3700+, 2x 1GB Kingston DDR400, A8N-E, Asus X1900 XT 512 DDR3, WD SATA2 160 GB, Centurion 532, Arctic cooling 12x12 cm casefan, Antec 550 Watt SLI

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kratilim_Valqui schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:46:
Hey mensen,

Ik ben nu Arch-mage en lvl 12. machtig spel. Maar iig, Er is een deur in de mage guild university, in de lobby, er zijn 4 deuren, 3 hiervan lopen naar buiten, 1 echter loopt ergens anders heen.
Is dat niet de Orrery die je extra kan downloaden?

[Voor 22% gewijzigd door Gizz op 27-04-2006 21:54]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:08
Gizz schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:54:
[...]

Is dat niet de Orrery die je extra kan downloaden?
Ja.

Geweldig spel, ben nu level 43 en eindelijk bezig met de MQ. Ik ben wel erg lame aan het doen though, heb een 100% chameleon armor, dus alle missies zijn een eitje :+ O-). Komt ook omdat ik mn character gewoon helemaal verkeerd heb uitgekozen, maar dat weet ik nu voor de volgende keer :)

Toch nog iets vreemds aan het spel:

Bij exit in het main menu, staat er Exit Game en Exit The Game!

• White Dust

White Dust

Muthas schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:02:
Wil die updates binnenkort ook gaan halen, vooral Wizard Tower lijkt me goed, even Microsoft points halen :)
Die is inderdaad erg goed.... misschien wel de beste van de drie... The Orrerey is ook wel goed... en een paard in armor is gewoon stoer :P (en niet over de shadowmere beginnen, wat dat staat ook geweldig, shadowmere in elvenarmor :D)

• Refragmental
  • Laatst online: 08-02 15:10
Starchild schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:51:
[...]

Die is inderdaad erg goed.... misschien wel de beste van de drie... The Orrerey is ook wel goed... en een paard in armor is gewoon stoer :P (en niet over de shadowmere beginnen, wat dat staat ook geweldig, shadowmere in elvenarmor :D)
Maar stuk voor stuk zeker geen 2 euro waard :|
Vooral de horse armor is een echte rip-off. Screens daarvan bestonden al weken voordat het spel gold ging. En je kunt me niet zeggen dat het ontwikkelen van een script voor de "quest" (je krijgt een papiertje in je inventory en je vraagt om de horse armor, thats it) weken lang duurt.

Voor mij reden genoeg om te geloven dat Bethesda die zooi er weer uitgehaald heeft om naderhand weer te verkopen. Ik ben die uitmelk praktijken een beetje zat, ben gvd geen koe! :(
Alleen jammer dat er zoveel mensen zijn die er toch intrappen (vooral de console users 8)7 )

• -=unicron=-
  • Laatst online: 02-12 23:38
MoiZie schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:58:
[...]

Ja.

Geweldig spel, ben nu level 43 en eindelijk bezig met de MQ. Ik ben wel erg lame aan het doen though, heb een 100% chameleon armor, dus alle missies zijn een eitje :+ O-). Komt ook omdat ik mn character gewoon helemaal verkeerd heb uitgekozen, maar dat weet ik nu voor de volgende keer :)

Toch nog iets vreemds aan het spel:

Bij exit in het main menu, staat er Exit Game en Exit The Game!
Exit Game gaat hij naar het hoofdmenu als je het spel start.
Exit The Game ga je naar windows.

Intel Core i7 3770K/MSI Big Bang MPower Z77/Kingston KVR1333D3N9HK4 32GB/Asus HD7970-DC2-3GD5/Samsung 830 series 128GB + 256GB

• Muthas
  • Niet online
Legion schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:49:
[...]

Vooral de horse armor is een echte rip-off. Screens daarvan bestonden al weken voordat het spel gold ging. En je kunt me niet zeggen dat het ontwikkelen van een script voor de "quest" (je krijgt een papiertje in je inventory en je vraagt om de horse armor, thats it) weken lang duurt.

Voor mij reden genoeg om te geloven dat Bethesda die zooi er weer uitgehaald heeft om naderhand weer te verkopen. Ik ben die uitmelk praktijken een beetje zat, ben gvd geen koe! :(
Alleen jammer dat er zoveel mensen zijn die er toch intrappen (vooral de console users 8)7 )
Mwah, dat vind jij, ik vind vooral die laatste de 2 euro wel waard, van dat paardenarmor is wel overdreven.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-12 20:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

Als je het niet wilt, dan koop je het gewoon niet...

Of je je laat uitmelken heb je helemaal zelf in de hand :Y)

En ik ga die plugins denk ik ook wel ff ophalen... Die 2 eurotjes... En zo'n hoge mage tower voor jezelf is toch cool! :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Whut?!
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Tja, ik ben moeilijk over te halen dat het plaatsen van een niet te openen deur in het spel, BEHALVE met een betaalde plugin, geen afzetterij is.

• MoiZie
UNICRONBOT schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 01:17:
[...]

Mjah, maar je zit toch al in het main menu dan ;) Met die bewegende kaart op de achtergrond bedoel ik dan he :).

Kan iemand mij misschien helpen met de Spies quest uit de mainquest?

spoiler:
Ik heb nu Jearl gedood en ook dat vrouwtje bij de runestone (Saveri Faram). Nu is mijn huidige quest om "Jauffre told me to make sure that all the Mythic Dawn agents were dead. The document I found spoke of two agents. I must track down and kill both of them." Maar welke agent is dit dan? Jearl en Saveri zijn al dood, dus waar moet ik die laatste zoeken? Ik kan ook geen quest arrow vinden..

• ReZ1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 04-12 20:21
Toegevoegd en bedankt :)
Ik zie btw ook dat dit deel bijna vol is, stelletje postsletten :>

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• DoO_darkrush_NL
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2011

DoO_darkrush_NL

is my name

Nyarlathotep schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:20:
[...]

Als je het niet wilt, dan koop je het gewoon niet...

Of je je laat uitmelken heb je helemaal zelf in de hand :Y)

En ik ga die plugins denk ik ook wel ff ophalen... Die 2 eurotjes... En zo'n hoge mage tower voor jezelf is toch cool! :P
De mage tower is wel cool, maar hij is niet zo mooi afgewerkt van binnen.

AMD Athlon 64 3200+ I MSI K8N Neo Platinum I 1536mb DDR 400 I Nvidia Geforce 6800 GT 256mb GDDR3 I Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro I Creative Megaworks THX 550 I 1x Zalman Casefan I 1X Glacialtech Casefan I Philips CD-Rewriter 48x I PSU 400 Watt No-Name

• jv777
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-03-2014
DoO_darkrush_NL schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:50:
[...]
De mage tower is wel cool, maar hij is niet zo mooi afgewerkt van binnen.
Heb je een paar screenshots van wat jij niet afgewerkt vindt? (Oftewel de reden waarom ik het niet zou kopen? ) Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar namelijk ;)

Here i am

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02-12 11:25
Ik ben zelf ook niet echt tevreden met wat je krijgt voor die 1,90. De tower van de buitenkant is mooi maar zoals iemand hierboven al melden is de afwerking binnen matig. De ruimtes zijn naar mij gevoel te weinig opgevuld met spullen die je kunt kopen, ook de vault die onder het huis is vind ik er matig uit zien met alleen maar kistjes + wat gaurds. Het idee dat je van de tower naar de mageguild kan is opzich wel leuk. Maar ik heb al andre usermade huisjes gezien waar ik dan liever deze 2 euro aan uit zou geven dan aan deze officele plugin.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• Thermometer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 04-12 16:11

Thermometer

Whoop Whoop!

Ha mensen,

Heeft iemand die site waar je kan checken of je PC goed genoeg is voor Oblivion bij favorieten gezet ofzo? want een vriend van mij wil het spel gaan spelen, maar ik denk dat ze'n pc er niet goed genoeg voor is, en ik had mijn pc ook gechecked op zo'n site waar ie je sys gaat checken.

Heeft iemand deze site nog?

• jv777
  • Laatst online: 12-03-2014
Sander1991 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:52:
Ha mensen,

Heeft iemand die site waar je kan checken of je PC goed genoeg is voor Oblivion bij favorieten gezet ofzo? want een vriend van mij wil het spel gaan spelen, maar ik denk dat ze'n pc er niet goed genoeg voor is, en ik had mijn pc ook gechecked op zo'n site waar ie je sys gaat checken.

Heeft iemand deze site nog?
Dit staat in de openingspost, is misschien ook handig ;)

Minimum System Requirements:
Windows XP
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

Recommended System Requirements:
3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Here i am

• DoO_darkrush_NL

DoO_darkrush_NL

is my name

Je moet toch echt wel een systeem hebben zoals beschreven onder het kopje 'recommended' (zie vorige post). Anders ga je veel details in-game verliezen.

Ik zou zeggen minimaal 3,0ghz systeem met een X800 / 6800 videokaart en 1GB aan werkgeheugen!

[Voor 36% gewijzigd door DoO_darkrush_NL op 28-04-2006 13:32]

AMD Athlon 64 3200+ I MSI K8N Neo Platinum I 1536mb DDR 400 I Nvidia Geforce 6800 GT 256mb GDDR3 I Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro I Creative Megaworks THX 550 I 1x Zalman Casefan I 1X Glacialtech Casefan I Philips CD-Rewriter 48x I PSU 400 Watt No-Name

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

jv777 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:24:
[...]

Dit staat in de openingspost, is misschien ook handig ;)

Minimum System Requirements:
Windows XP
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

Recommended System Requirements:
3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card
ja maar dat bedoel ik dus niet, want die vriend van mij die weet niks van pc's dus ook niet wat zijn pc is, en der was eerst dus zo'n site die het precies checkte en vergeleek.

• Meelobee
  • Laatst online: 01:32

Meelobee

‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‎‎¯\_(ツ)_/¯

Sander1991 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:33:
[...]

ja maar dat bedoel ik dus niet, want die vriend van mij die weet niks van pc's dus ook niet wat zijn pc is, en der was eerst dus zo'n site die het precies checkte en vergeleek.
Hierzo: http://www.srtest.com/referrer/srtest

The Outsider

• Vash_Stampede
Sander1991 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:33:
[...]

Naast de test die hierboven gepost is kan je ook zijn specs vragen m.b.v. Aida32 / Everest / etc. Zijn genoeg van die proggies die systeemgegevens opvragen. Kan jij m tenminste een mooi advies geven :+

E8400 | 4GB RAM | HD4850 - War. War never changes. | GTA IV PC Live ID: Krshnik01

• MoiZie
MoiZie schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:33:
[...]

Mjah, maar je zit toch al in het main menu dan ;) Met die bewegende kaart op de achtergrond bedoel ik dan he :).

Kan iemand mij misschien helpen met de Spies quest uit de mainquest?

spoiler:
Ik heb nu Jearl gedood en ook dat vrouwtje bij de runestone (Saveri Faram). Nu is mijn huidige quest om "Jauffre told me to make sure that all the Mythic Dawn agents were dead. The document I found spoke of two agents. I must track down and kill both of them." Maar welke agent is dit dan? Jearl en Saveri zijn al dood, dus waar moet ik die laatste zoeken? Ik kan ook geen quest arrow vinden..
Klein stiekem schopje O-), ik kom echt niet verder :( Iemand die iets weet?

• DoO_darkrush_NL

DoO_darkrush_NL

is my name

Wizard's tower.

http://img134.imageshack.us/img134/2815/screenshot6140tm.th.jpghttp://img147.imageshack.us/img147/4237/screenshot6160sr.th.jpghttp://img147.imageshack.us/img147/7978/screenshot6196de.th.jpg

Uitzicht:
http://img135.imageshack.us/img135/5572/screenshot6213dz.th.jpg

Jammer dat het zo vaak regent.

• Vash_Stampede
En als het niet regent, sneeuwt het :Y)

• chriscjw
Dat ziet er wel heel gaaf uit zeg. Deze game heeft echt potentie om doorontwikkeld te worden. En dan met name de A.I. "Hello civilian" terwijl je bij verschillende guilds hoog aangeschreven staat. Ik hoop ook dat dat gaat gebeuren

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

• gwystyl
  • Laatst online: 21:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MoiZie schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:10:
[...]

Klein stiekem schopje O-), ik kom echt niet verder :( Iemand die iets weet?
Ik heb snel voor je gezocht. Daar staat het volgende:
spoiler:
nadat je beide personen gedood hebt, moet je ze doorzoeken en de basement key afpakken. Daarmee ga je de kelder onder Jearls huis in. Die doorploeg je tot je een briefje vindt met de opdracht van Jearl. Als je die hebt, krijg je een update om dit nieuws aan Jauffre te vertellen

• MoiZie
gwystyl schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:32:
[...]

Ik heb snel voor je gezocht. Daar staat het volgende:
spoiler:
nadat je beide personen gedood hebt, moet je ze doorzoeken en de basement key afpakken. Daarmee ga je de kelder onder Jearls huis in. Die doorploeg je tot je een briefje vindt met de opdracht van Jearl. Als je die hebt, krijg je een update om dit nieuws aan Jauffre te vertellen
Klopt, vergeten te zeggen dat ik dat al gedaan had :) Heb nu een walkthrough erbij gehaald, en ik heb werkelijk alles gedaan wat er instaat, ook alle questlogs staan erin... Ik denk dat ik maar een load game ga doen :(

• Haijo
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:45
MoiZie schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:36:
[...]

Klopt, vergeten te zeggen dat ik dat al gedaan had :) Heb nu een walkthrough erbij gehaald, en ik heb werkelijk alles gedaan wat er instaat, ook alle questlogs staan erin... Ik denk dat ik maar een load game ga doen :(
Ik had exact hetzelfde, vertel aub dat er een oplossing voor is? Voel er weinig voor om te reloaden, die quest heb ik echt 10 uur -in-game time- geleden gedaan :( en ik speel op de 360

• Cryonist
  • Laatst online: 22-03-2018

Cryonist

- Something clever -

Ik ben nu al tijdje vampier, en heb eindelijk alle benodigdheden bij elkaar voor de cure. Echter wil ze me maar 1 cure geven :(, ze zegt wel dat ze er 2 gemaakt heeft maar die wil ze niet geven. Ik heb er dus wel 2 nodig, 1 voor mezelf en 1 voor de quest die erbij hoort. Iemand die weet hoe ik haar de 2de potion afhandig maak?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Ulti23
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-12 09:27

Ulti23

Quality Time

Stelen? Pickpocket als ze slaapt? Betere Dispotition maken? Gewoon slachten dat mens ;) ?

Je zou bijvoorbeeld haar huis binnen kunnen sneaken (dus niemand heeft je binnen zien komen) en haar dan omleggen. Dat telt wel als een murder maar goed, niemand heeft je gezien. Maak er voor de zekerheid een save van vantevoren.

Ik ben zelf nog niet met deze quest bezig, maar volgens mij heb je ze nadat ze de cure gemaakt heeft niet meer nodig. Dus dan heb je toch opties genoeg?

[Voor 69% gewijzigd door Ulti23 op 28-04-2006 16:33]

I pitty the fools who took my game-station.....

• Kixtart
  • Laatst online: 22:50

Kixtart

Destruction = Improvement

UNICRONBOT schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 01:17:
[...]

Afsluiten naar Windows via ~qqq gaat ook. Lekker makkelijk en snel.

☻/
/▌
/ \

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Ik heb waarschijnlijk een bug te pakken. Ben bij de mage guild missie waarbij je een infiltrant moet "redden" van bepaalde groeperingen. Zodra je de ruimte ingaat waar het zich afspeelt, kom je iemand tegen die je moet meehelpen de infiltrant te zoeken.

Dom als deze NPC is, loopt hij op een val waarbij een gedeelte van de vloer tegen (een met spikes uitgevoerd) plafond knalt. NPC weg.

Ga dan maar zelf op pad, moord het hele gedeelte uit, kom op een of andere manier weer bij het begin en ineens valt die NPC uit de lucht, levend en wel. Helass is er niets meer met hem te doen, hij reageerd als een "normale" NPC, en wil niet meer mee zoeken.

Helaas is de quest ook niet voltooid volgens mijn log.

Iemand die dit herkend en weet wat te doen... (afgezien van hopen dat ik een savegame heb, maar die is al een tijdje oud)

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Ulti23 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:30:
Stelen? Pickpocket als ze slaapt? Betere Dispotition maken? Gewoon slachten dat mens ;) ?

Je zou bijvoorbeeld haar huis binnen kunnen sneaken (dus niemand heeft je binnen zien komen) en haar dan omleggen. Dat telt wel als een murder maar goed, niemand heeft je gezien. Maak er voor de zekerheid een save van vantevoren.

Ik ben zelf nog niet met deze quest bezig, maar volgens mij heb je ze nadat ze de cure gemaakt heeft niet meer nodig. Dus dan heb je toch opties genoeg?
Disposition is maxed, er is ook geen goude optie in het dialoog venster dat aangeeft dat er nog meer optie's zijn. Ik heb geprobeerd het te jatten maar ze heeft het niet bij zich, en ik kan haar ook niet omleggen aangezien het een belangrijk persoon met een kroontje is, ze gaat dus alleen bewusteloos.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Haijo
Heb je die quest via de Count van Skingrad gekregen? Neen aan val wel, anders kun je cheaten via de console, en volgens mij maakte die heks nog een opmerking over als je meer wilt kom langs maar dat weet ik niet zeker.

• Metalbuster
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01-12 10:20
Is er een manier om kvatch weer normaal te krijgen via een quest of een mod?

• White Dust

White Dust

[...]

Dan koop je ze niet als JIJ het niet die 2 DOLLAR waard vind.

zoals iemand op het TES forum zei... 2 dollar... 1 kop koffie op het werk of een plugin...
Moeilijke keuzes

(geez... dat er altijd mensen zijn die mening en feit verwarren)

• chriscjw
Hey zou iemand misschien de link naar die mod kunnen posten waarmee je je huis in kan richten? Met "Z" schiet het niet zo op. En ik had het ergens gelzezen dat er een mod voor was maar kan hem niet meer vinden.

btw: Misschien iets voor in de TS?

[Voor 24% gewijzigd door chriscjw op 28-04-2006 18:04]

• Refragmental
  • Laatst online: 08-02 15:10
Starchild schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:45:
[...]

Dan koop je ze niet als JIJ het niet die 2 DOLLAR waard vind.

zoals iemand op het TES forum zei... 2 dollar... 1 kop koffie op het werk of een plugin...
Moeilijke keuzes
Wat een redenatie zeg :D
2 dollar = 1 kop koffie :D

Alle kleine beetje tellen aardig op. Na 10 plugins zit je al op 20 dollar.
Na 20 Plugins zit je al op 40 dollar en na 30 Plugins op 60 dollar, ongeveer de prijs van de collectors edition.
Je gaat me niet vertellen dat de content van die 30 plugins gelijk staat aan de content van de gehele game! Nog niet eens 10%!

En dan is het al helemaal belachelijk met de horse armor! 2 meshes en een klein scriptje voor 2 dollar :D Staat niet eens gelijk aan 0,1% van het spel. Zouden we doorrekenen dan zou het spel eigenlijk 2000 dollar moeten kosten.

Veel mensen laten zich echt het geld veeeeeel te gemakkelijk afhandig maken en worden geript waar ze bij staan 8)7
(geez... dat er altijd mensen zijn die mening en feit verwarren)
Ik gaf m'n mening!
En die mening wordt gedeeld door zeer veel mensen van de community (althans de ouderen, die al van Morrowind en ouder meedoen).

• D4V3
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 22:20
ze hebben de prijzen aangepast aan de andere content op Marketplace,
Helaas is deze voor andere content ook veel te hoog (200 punten voor 5 avatars of een skin, ze zouden goedverdoeme gratis moeten zijn!). Persoonlijk vindt ik de prijzen voor de plugins wel meevallen (op horse armor na maar hier hebben ze bij bethesda van geleerd), je hoeft ze niet te kopen, je mag ze kopen en zo bepaal je zelf welke extra's je wel of niet wil hebben. Een expansion pack kost ook al snel 40 euro en bevat ongeveer dezelfde content, dan kies ik liever een paar plugins naar mijn smaak voor minder als zo'n heel pakket. Misschien dat MS maar eens moet kijken of ze wat aan die achterlijke prijzen op MP kunnen doen want in het begin was het even leuk (want: Nieuw) maar nu heeft iedereen het wel door denk ik ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• chriscjw
Je kunt het ook zo zien dat mensen nu in kleine gedeeltes kunnen kopen en enkel de elementen die hun intresseren. Dat is beter dan een of ander expansiesetje die 40 euro kost en waar alles in een keer in zit.
Voor de rest is het gewoon goede marketing omdat er genoeg "freaks" zijn die het spel zo willen uitbreiden.

Ik zelf vind het trouwens bullshit en veel te duur

[Voor 16% gewijzigd door chriscjw op 28-04-2006 18:32]

• cas.fm
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ik heb wéér een heel irritante bug gevonden.

Mijn mercantile skill (en misschien nog andere) zit vast. Dat wil zeggen dat hij niet meer omhoog gaat. Hij zit nu aan het begin van 37, en het viel me op dat die skill maar niet omhoog ging. Ik heb het vervolgens getest door tegen de maximaal haalbare prijs (het eerste percentage dat niet wordt gewijgerd) voor ong. 5k gold te verkopen en vervolgens weer in te kopen. Hierna heb ik nogmaals het skill overzicht bekeken. Mercantile was geen spat verder dan hiervoor :/
Iemand een oplossing?
D4V3 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:26:
(...) Persoonlijk vindt ik de prijzen voor de plugins wel meevallen (op horse armor na maar hier hebben ze bij bethesda van geleerd), je hoeft ze niet te kopen, je mag ze kopen en zo bepaal je zelf welke extra's je wel of niet wil hebben. Een expansion pack kost ook al snel 40 euro en bevat ongeveer dezelfde content, dan kies ik liever een paar plugins naar mijn smaak voor minder als zo'n heel pakket. (...)
Ik weet het niet hoor; volgens mij hadden Bloodmoon en Tribunal al net zo veel content als heel Oblivion. Dan heb ik toch liever heel veel in één keer dan weinig in losse stukjes. Als ik zeg 'content' heb ik het natuurlijk niet over de mapsize, maar over de hoeveelheid quests. Overigens was de map van Morrowind wel veel groter dan die van Oblivion.

[Voor 72% gewijzigd door cas.fm op 28-04-2006 18:39]

• -=unicron=-
  • Laatst online: 02-12 23:38
Kixtart schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:35:
[...]

Afsluiten naar Windows via ~qqq gaat ook. Lekker makkelijk en snel.
Wist ik al voor ik het spel had. :)

Intel Core i7 3770K/MSI Big Bang MPower Z77/Kingston KVR1333D3N9HK4 32GB/Asus HD7970-DC2-3GD5/Samsung 830 series 128GB + 256GB

• White Dust

White Dust

Legion schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:15:

Ik gaf m'n mening!
En die mening wordt gedeeld door zeer veel mensen van de community (althans de ouderen, die al van Morrowind en ouder meedoen).
En daar zijn we waar we wezen moeten... jij zegt dat je geen melkkoe bent... ik zeg van wel (net zoals iedereen hier), tenslotte is ieder vervolg de serie uitmelken (alhoewel, Daggerfall was wat Arena had moeten zijn, Arena was niets meer dan een vingeroefening).
Ik heb zelf hier alle spellen (6 en dan nog eens 2 uitbereidingen) legaal staan en allemaal ook gespeeld (alhoewel niet allemaal uitgespeeld)

Stel, er komen 10 plugins uit, wat uiteindelijk 20 dollar is, ik denk dat de content redelijk richting het formaat van Bloodmoon gaat.... was bloodmoon uitmelkerij? yup, aangezien Morrowind zo'n succes was (o, en de comunity wilde graag werewolf form in het spel hebben)

Ik weet dat veel van de oudere community de plugins wel waarderen, dus wie is hier correct, niemand, ik heb twee dollar over, jij niet

And the world just keeps turning around...

• Haijo
Starchild schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:16:
[...]

Stel, er komen 10 plugins uit, wat uiteindelijk 20 dollar is, ik denk dat de content redelijk richting het formaat van Bloodmoon gaat.... was bloodmoon uitmelkerij? yup, aangezien Morrowind zo'n succes was (o, en de comunity wilde graag werewolf form in het spel hebben)
Dus als ik het goed begrijp....
De community wou iets.
Bethesda maakte dat.
De community kocht het vervolgens.

En dat is uitmelkerij? Ik vond de prijzen voor de add-ons niet duurder of goedkoper dan ander add-ons bij andere spellen, en meer dan de moeite waard.

• White Dust

White Dust

Haijo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:22:
[...]

Dus als ik het goed begrijp....
De community wou iets.
Bethesda maakte dat.
De community kocht het vervolgens.

En dat is uitmelkerij? Ik vond de prijzen voor de add-ons niet duurder of goedkoper dan ander add-ons bij andere spellen, en meer dan de moeite waard.
Even ter info, ik zeg niet dat uitmelken slecht is, alles behalve, maar het was wel uitmelken, juist omdat bethesda er geld voor vroeg...
Mensen die zeggen dat ze geen melkkoe zijn, zijn dwazen. (vervolg)spellen worden gemaakt om een succes uit te melken en zo is het met alles, boeken, films, CDs.
Uitmelken hoeft niet per definitie slecht te zijn

• rudyman85
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 21:40
Mijn config is f*cked..

Kan iemand mij de orginele config van oblivion sturen of is dit handmatig aan te passen?

• Haijo
Starchild schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:27:
[...]

Even ter info, ik zeg niet dat uitmelken slecht is, alles behalve, maar het was wel uitmelken, juist omdat bethesda er geld voor vroeg...
Mensen die zeggen dat ze geen melkkoe zijn, zijn dwazen. (vervolg)spellen worden gemaakt om een succes uit te melken en zo is het met alles, boeken, films, CDs.
Uitmelken hoeft niet per definitie slecht te zijn
oke dus jouw definitie van uitmelken begint en eindigt met "betalen voor content na eerste betaling". Nee, oke. Ik ervaarde uitmelken nl. als een grijs gebied, waarbij de kwaliteit van de content tegenover de kosten staat.

• White Dust

White Dust

Rudyyy schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:31:
Mijn config is f*cked..

Kan iemand mij de orginele config van oblivion sturen of is dit handmatig aan te passen?
Verwijder je Oblivion.ini uit mijn documenten\my games\oblivion en start het spel weer op, maakt ie een nieuwe config aan
Haijo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:35:
[...]

oke dus jouw definitie van uitmelken begint en eindigt met "betalen voor content na eerste betaling". Nee, oke. Ik ervaarde uitmelken nl. als een grijs gebied, waarbij de kwaliteit van de content tegenover de kosten staat.
Niet helemaal waar, mijn definitie van uitmelken is dat er een vervolg (plugin/uitbereiding/nieuw product) komt na een eerste product. Je wil tenslotte uit een bestaand concept meer geld halen

[Voor 44% gewijzigd door White Dust op 28-04-2006 19:40]

• White Dust

White Dust

needed to be edit |:(

[Voor 95% gewijzigd door White Dust op 28-04-2006 19:39]

• Haijo
[b]
[...]

Niet helemaal waar, mijn definitie van uitmelken is dat er een vervolg (plugin/uitbereiding/nieuw product) komt na een eerste product. Je wil tenslotte uit een bestaand concept meer geld halen
Dat bedoelde ik, elke betaling die je moet nadat je het originele spel hebt gekocht, om meer mogelijkheden te krijgen.

• cas.fm
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Starchild schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:37:

[...]

En dat is toch echt niet uitmelken. Als dat jouw definitie is, prima, maar val de rest van de mensheid daar niet mee lastig. Als je Morrowind uitmelken noemt omdat het een vervolg is, moet je de Van Dale er maar eens bij pakken. Plugin's waar nu geld voor gevraagd wordt, waren bij Morrowind gratis. En dat waren veel plugin's, en ze hadden over het algemeen nog meer content dan deze ook. Bloodmoon en Tribunal boden elk net zoveel gameplay als Oblivion in z'n geheel terwijl ze samen minder kostten. Dat voldoet mijns inziens toch echt niet aan:
uit·mel·ken (ov.ww.)
1 alles, de kleinste details uit iets, iem. halen
Dat verschilt nogal wat van jou definitie: "uit een bestaand concept meer geld halen". Dan zou praktisch alles uitmelken zijn: een nieuw toetsenbord van logitech (die bestaan immers al jaren), een speakerset (het model van 30 jaar terug voldoet toch ook?), biologische karnemelk (er was immers al biologisch melk), HD TV (TV is immers een bestaand concept?), etc.

Laten we deze zinloze discussie nu maar staken. De plugins hadden gewoon gratis moeten zijn, als je er voor wilt betalen ga je gang, als je dat niet wilt, download je ze gewoon koop je ze niet.

[Voor 9% gewijzigd door cas.fm op 28-04-2006 19:51]

• chriscjw
GoUdViS schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:14:
Ik ben nu al tijdje vampier, en heb eindelijk alle benodigdheden bij elkaar voor de cure. Echter wil ze me maar 1 cure geven :(, ze zegt wel dat ze er 2 gemaakt heeft maar die wil ze niet geven. Ik heb er dus wel 2 nodig, 1 voor mezelf en 1 voor de quest die erbij hoort. Iemand die weet hoe ik haar de 2de potion afhandig maak?
In je lijstje staat er 1. Dat klopt. Zodra je bij de count bent heb je de andere ook.

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Moet je eigenlijk morrowind gespeeld hebben om Obilvion goed te snappen?
En wat zat er eigenlijk voor Morrowind?

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 05-12 16:20

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Niet echt.Oblivion is een op zichzelf staand spel, dat in dezelfde wereld speelt als een aantal andere spellen.

De serie begon met "Elder scrolls:Arena",uit 1994. Vervolgens kwam in 1996 "Daggerfall" uit, in '97 "Battlespire", hetgeen geen RPG was, in '98 kwam "Redguard", ook geen RPG, in 2002 werd de RPG-serie weer vervolgd met "Morrowind" en nu dus "Oblivion".
Zie deze link: http://www.elderscrolls.com/tenth_anniv/tenth_anniv.htm

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Het moet niet, ik kan alleen wel aanraden Morrowind ook een keer te spelen, aangezien Morrowind op zijn eigen manier beter was. Vooral de mainquest in morrowind.

Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Redhero
  • Laatst online: 20-04-2013
spoiler:
Ik zit met een probleemje. Ik zit nu bij de laatste quest van de thiefsguild in die grote kamer waar je de arrow moest gebruiken. Nu moet ik die 2 guards daar mollen. Maar hoe in vredesnaam! Die 2 zijn zo onzettend goed, ik kan ze van geen mogelijkheid aan... Iemand nog tips ofzo?

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Haijo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:03:
Heb je die quest via de Count van Skingrad gekregen? Neen aan val wel, anders kun je cheaten via de console, en volgens mij maakte die heks nog een opmerking over als je meer wilt kom langs maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb hem idd via de Count van Skingrad gekregen, en ze maakt inderdaad de opmerking dat als ik er nog een nodig heb voor "persoonlijke redenen" ze die nog heeft. Vervolgens kan ik hem echter niet van d'r krijgen. Wat mij ook dwarszit is dat als beloning voor die quest je iets krijgt van de count, maar hij dit in mijn huidige staat niet kan geven, wil geven of nuttig is 1 van de 3 en ik een loze 1000 gold reward krijgen, ik heb liever een vet item :). Ik vermoed dat dat dus ook met het vampier te maken heeft, dus wil die beloning nu nog een keer ophalen maar dan als een genezen mens, waar ik dus dat verdomde potion voor nodig heb :(. Ik heb trouwens nog niet gecheat, en ben niet van plan om het te doen ook voor deze quest.

D3

• Reddy
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06-03-2009

Reddy

Are you Reddy?

Redhero schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:39:
spoiler:
Ik zit met een probleemje. Ik zit nu bij de laatste quest van de thiefsguild in die grote kamer waar je de arrow moest gebruiken. Nu moet ik die 2 guards daar mollen. Maar hoe in vredesnaam! Die 2 zijn zo onzettend goed, ik kan ze van geen mogelijkheid aan... Iemand nog tips ofzo?
spoiler:
Als ik het me goed herinner zaten er in die kamer waar de de arrow moest gebruiken geen moeilijke guards, en de mensen die je daarna tegen gaat komen moet je niet mollen maar voorbij sneaken. Of zeg ik nou iets heel vreemds?

Get Firefox!

• Redhero
  • Laatst online: 20-04-2013
Reddy schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:49:
[...]

spoiler:
Als ik het me goed herinner zaten er in die kamer waar de de arrow moest gebruiken geen moeilijke guards, en de mensen die je daarna tegen gaat komen moet je niet mollen maar voorbij sneaken. Of zeg ik nou iets heel vreemds?
spoiler:
Je zegt idd iets vreemds ;) Er staan naast dat standbeeld van de arrow 2 kleinere standbeelden, nadat het standbeeld van de arrow is omhooggeschoven en jij dichtbij komt, worden die kleine dingen levend en beginnen je aan te vallen. Hun zwaarden zijn gewoon al net zo groot als mijn puppet zelf :o

• The Mystic
  • Laatst online: 11-11-2019
Redhero schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:54:
[...]

Je zegt idd iets vreemds ;) Er staan naast dat standbeeld van de arrow 2 kleinere standbeelden, nadat het standbeeld van de arrow is omhooggeschoven en jij dichtbij komt, worden die kleine dingen levend en beginnen je aan te vallen. Hun zwaarden zijn gewoon al net zo groot als mijn puppet zelf :o
Gewoon neerslaan maar activeer ze een voor een, dat is wel zo makkelijker.

• Reddy
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06-03-2009

Reddy

Are you Reddy?

Óf ik heb die beesten vanaf die speciale arrowschietplek (wat een woord :P) neergesniped, óf ik heb vreselijk veel geluk gehad met erlangs sneaken. Hmmm... Optie 1lijkt mij waarschijnlijker... :P

Edit:
Oh ja! Ik had het vette idee om een Oblivion casemod te maken, met zoals er ooit de bekende Halflife 2 casemod en de Doom 3 casemod zijn gemaakt. Heeft iemand nog leuke suggesties? (behalve een groot Oblivion logo voorop; dat had ik zelf namelijk al bedacht :P)
Ik zat zelf te denken aan een Daedric stijl, die is namelijk errug cool, maar geen idee hoe ik dat kan bereiken. Ik ben trouwens heel onervaren als casemodder, dus complete custom made kasten heb ik noch de vaardigheden, noch de middelen voor.
Ik dacht, laat ik het hier posten, dan krijg ik tenminste mooie ideeën, i.p.v. technich gepraat in het casemod forum. :)

__
(o) <--- Oblivion logo :+

[Voor 67% gewijzigd door Reddy op 28-04-2006 23:11]

Get Firefox!

• peke
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:46
Ik heb het spel nu 2 weken getest.
Mijn conclusie is dat het maar een matige game is.
Ik zal even uitleggen waarom ik dit vind.
Mijn char is atm lvl 17 assasin.

De situatie is als volgt:
Ik kan slechts met de grootste moeite een clanfear doden ondanks dat ik full ebony heb, 7x endurance, str en agility en een blade lvl van rond de 60.
Mijn wapen is een glass dagger.

Op het andere uiterste heb ik dit:
Mijn sneak is lvl 100, in een dungeon kan ik overal langs sneaken zonder dat iets mij ooit maar kan zien, zelf al loop je tegen een character aan dan nog zien ze je niet.
Hierdoor kan ik lekker backstabben terwijl ik vooraan tegen een character sta. :?
DE grap is echter dat ik kan blijven backstabben als het een beetje donker is, zo maak ik de sterkste vijanden zoals die zombies met groene gloed (ben naam ff kwijt) af in 7-8 hits (telkens x6 dmg).

Ondanks dat de monsters scalen qua lvl doen sommige met de hand geplaatste monsters dat niet. Na een korte plaspauze zat die vampier nog te hakken met zijn bijl en mijn hp was niet eens 1/2, hiernaa heb ik hem maar doodgemept met een viertal vuistslagen. :?

Dan de performance.
Het is duidelijk dat Oblivion op een verbeterde Morrowind engine draait.
De zwakke punten blijven echter deels onaangeroerd:
*Geen of zwakke culling waardoor bijna alles wat zich voor de speler bevindt gerenderd wordt, ook als die speler met zijn neus tegen een heuvel of boom plakt wordt alles erachter gerenderd.
*Objecten poppen gewoon op evenals bomen met view distance op max.
*Het regent nog steeds door daken en onder bruggen. |:(
*Af en toe crashed de game. (Minder dan Morrowind maar het blijft onaanvaardbaar).
Bug:
Na het plaatsen van een item op een character gebeurt het al wel eens dat dit item plots gedupliceerd wordt en zich 2 keer op het lichaam bevindt.

Echter kan ik wel leven met slechte performance en een paar bugjes, het ergste is de vreselijk slechte balance. Op lvl 14 kon ik Kvatch niet doen, die scene met die 3 Imperials en de Kvatch soldaat waar je door de deur gaat in de kapel, daar kwam ik op een terrein uit waar we overweldigd werden door clanfears en fire atronachs. Het resultaat was dat ik na de 10e poging waarbij we allevijf het loodje legden moest ophouden met de Kvatch quest, nooit meer teruggeweest daarna.

Dan de AI in die scene, de Kvatch soldier stormt in zijn 1tje naar de andere kant van de map recht op een 4 tal clanfears (ik dacht eerst leuk een referentie naar Al Quaida maar de man ontplofte niet). Nadat die soldaat dood is komt de hele zooi, ondertussen aangedikt door nog een hoop monsters op mij af lol, o ja had ik al gezegd dat ik met moeite 1 clanfear aankon?....

Natuurlijk heeft de game ook zijn sterke punten waaronder de prachtige graphics, hiervoor koop ik echter geen game.

De dungeons zien er allemaal hetzelfde uit en zijn saai op den duur.
Dan weer hetzelfde probleem als bij Morrowind, overal vind je troep. Tientallen hard locks heb ik gepicked om vast te stellen dat de kisten een kostbare kleien pot of pan bavatten of 5 gold en een repair hammer, is dit hun idee om de gamer te boeien?

De basics voor een topgame zijn zeker aanwezig in Oblivion, de afwerking is echter snel snel uitgevoerd met als eindresultaat een ongebalaceerde game met 20% boeiende omgevingen en de rest MOTS of gewoon flauw, misschien een idee om een mod te maken die de boeiende dingen in OB aanduidt op de map.
Ik vond Morrowind echt stukken beter voor zijn tijd.

Nog over de engine: hadden ze bijvb de Unreal engine 2.x in licentie genomen en de gewonnen tijd in de gameplay gestoken dan was dit waarschijnlijk de beste game in tijden. Een gemiste kans vind ik, maar ja, de graphics zullen het spel wel verkopen dus de uitgever zal tevreden zijn. ;)

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Misschien zou je als assasin even moeten kijken naar je major skills als LIGHT ARMOR, ipv in HEAVY armor te gaan rondlopen. Natuurlijk ga je klop krijgen als je spullen gebruikt waar je niet mee overweg kan. Probeer in plaats van Ebony eens Glass of Elven armor, het liefst nadat je het enchant. Je zal verbaast zijn hoeveel meer klappen je kan incasseren. Daarbij is de assasin erg goed met een boog en met poisons (alchemy). Maak daar eens gebruik van. Ik heb aan 1 pijl genoeg om een Dremora Kynmarcher of Markynaz (sterkste Dremora) neer te leggen met mn level 23. Komt ie toch binnen mn bereik, dat maakt mn zwaard in 1 of 2 klappen wel korte metten met dat ongedierte. Je klachten over het niet neerkrijgen van enemies en vaak doodgaan zal ik dus maar wijten aan niet lezen van de hints die je krijgt op de laadschermen en tijdens de tutorial.

Ik moet het met je eens zijn over het aantal foutjes. Ik ben al regelmatig gefrustreerd weggelopen wanneer er weer een CTD mij trof, of wanneer ik door een bug in een quest weer een oude savegame kon laden. Ook het regenen door daken en bruggen vind ik jammer. Je commentaar op de inhoud van kisten is simpel, ze hebben de kisten niet met de hand gevuld, noch de locklevels zelf ingesteld. Dit wordt allemaal door de computer gedaan. Zo kan het voorkomen dat je een dungeon uitkamt, met een matige hoeveelheid treasures hem verlaat, een oude save laad, en ineens vier keer op en neer moet om alle treasures te verschepen. IMHO een stuk beter als handgeplaatste spullen, elke keer wat anders.

Wanneer je de dungeons saai en repetatief vind worden na het uitkammen van 3 stuks, kan ik maar 1 ding zeggen: zoek een ander genre spel. Elder Scrolls games zijn duidelijk niet jouw ding, en dan moet je ook vooral niet doorgaan ermee. Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn/haar eigen mening over een game, maar uit je verhaal maak ik toch op dat het grootste deel van je frustratie voortkomt uit onkunde, hoe vervelend het ook klinkt.
corpseflayer schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:16:
Nog over de engine: hadden ze bijvb de Unreal engine 2.x in licentie genomen en de gewonnen tijd in de gameplay gestoken dan was dit waarschijnlijk de beste game in tijden. Een gemiste kans vind ik, maar ja, de graphics zullen het spel wel verkopen dus de uitgever zal tevreden zijn. ;)
De graphics zijn nooit de echte verkoper geweest bij TES. De unieke gameplay van totale vrijheid in een uitgestrekte wereld, met werkelijk honderden uren gameplay en mogelijkheden, dat heeft gezorgd voor de enorme verkopen van Morrowind en Oblivion.

[Voor 16% gewijzigd door MueR op 28-04-2006 23:50]

• prutser001
  • Laatst online: 05-12 18:07

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zijn er hier mensen die een X1900XT hebben en Oblivion spelen?

Ik heb Oblivion gekocht, maar toen ik zag hoe het draaide met mijn huidige vga schrok ik, en heb nu maar een X1900XT besteld (zat te twijfelen tussen een XFX 7900GT XXX/EXTREME en X1900XT)
Ik heb toen wat posts gelezen en kwam tot de ontdekking dat de Ati betere kwaliteit kon neerzetten met HDR en FSAA ofzo tegelijk?

Nou kon ik niet zo gauw benchmarks vinden die me uitsluitsel gaven want alles wordt gebenchmakt op FX57/60's enzo aangezien ik maar een 3700+ heb.

Ik vraag me af of ik em nou wel met fatsoenlijke kwaliteit kan draaien want op een X800XL ist nou niet echt wat je zegt jofel :+

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Niet jofel op een X800XL? Dan doe je toch echt iets verkeerd.. bij mij loopt ie prima, op dit systeem, met resolutie 1280x768, details High, Bloom en alle distant views aan.

• GamerGT
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 25-06-2006
heh, de ati kaarten hebben een beter minimum aan fps, 2 pages terug is een review geplaats over de prestaties van gpu's bij Oblivion ik raad je aan die te lezen;)

• prutser001
  • Laatst online: 05-12 18:07

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah net de pagina die ik overgeslagen heb :P

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2746&p=8 maar ik maar hieruit op dat ik de goede keuze heb gemaakt door de X1900XT te kiezen. Ach hij is nu besteld nou maar hopen dattie snel binnen is :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Raimond2
  • Laatst online: 30-11-2017
Wat zijn die levels,oneindig groot zeg,ik blijf maar daar die bergen heen lopen,er komt geen einde aan:).Verder is de AI,soms erg knullig,maar soms ook zo goed dat het bijna onmogelijk is om de vijand te verslaan.

Nu moet ik nog met die trollen en ogres aan de slag,ik heb effe dit topic afgespeurt,hoe ik die moet verslaan,ze zijn nogal lastig vind ik 8)7

[Voor 30% gewijzigd door Raimond2 op 29-04-2006 01:43]

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Na een week of twee Oblivion begint het spel mij eigenlijk erg tegen te vallen.

De oplossing voor alles in Oblivion is een groot zwaard, of je nu Arch Mage wilt worden of leider van de Dark Brotherhood. Dat is geen RPG maar een hack/slash in de trant van Diablo, het lijkt geen enkel verschil te maken welk ras, professie of guild je kiest. De quests zijn altijd hetzelfde en als je eenmaal hoofd van een guild bent...tja, dan houdt het op eigenlijk. Je kan er wat geld mee verdienen maar dat is zo minimaal dat het nauwelijks de moeite waard is.

Je hoeft niet of nauwelijks te zoeken of na te denken, alles wordt je voorgekauwd via de quest logs. Tactiek? Laat mij niet lachen, men neme een hoog STR en hoog Blade en Armor skill en klaar ben je.
Als mage is het moeilijker natuurlijk maar dan nog.

Waarom geen keuzes opleggen aan de speler? Wat is er voor replay waarde aan als je met een karakter alle quests kan doen? Waarom kan een pure tank Arch Mage worden zonder problemen, sterker nog, het is een stuk makkelijker dan als mage 8)7

Oblivion ziet er fantastisch uit en heeft enorme potentie maar als je eenmaal echt speelt dan komen voor mij ook de imho grote missers van het spel naar voren.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Clush
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 05-12 16:20

Clush

Do as I say...

Redhero schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:39:
spoiler:
gewoon laten zitten en de exit inrennen

@ tijger: ben het wel met je eens, eigenlijk... inderdaad wordt alles voorgekauwd door de questlog. die quest bijvoorbeeld waar je achter de locatie van de mythic dawn moet komen... dat is nou een lekkere puzzel die je veel voldoening zal geven als je die in je eentje oplost. maar je questlog blijft zeggen dat je met die mage moet praten voor hulp... en na 3 keer geeft ze je gewoon de oplossing.

ook zou ik het leuk vinden om ipv de dark brotherhood te joinen hem juist uit te roeien, maar die mogelijkheid is er niet. zelfde geldt voor de thieves guild, en de fighters guild. enige wat je nu kan doen als diefstal en moord niet je ding zijn is die hele questlines links laten liggen en zo dus een deel van het spel missen.

hoewel je zelf mag weten wat je wanneer doet, de quests en questlines opzich zijn enorm lineair. hierdoor is de replayability eigenlijk gewoon niet aanwezig. en dat is jammer, want ik zou graag een even boeiende ervaring met een mage of tank willen hebben (ben nu costumclass sniper).

en het spel is niet goed gebalanceerd. het klopt inderdaad dat de enige character die moeite zullen hebben archmage te worden de mages zelf zijn. omdat je alleen maar tegen mages vecht is een tank/dief enorm in het voordeel. en sommige skills worden na verloop van tijd gewoon te sterk. zoals sneak, wat al genoemd is... mijn sneak is inmiddels 120 ofzo, en als ik ergens uit een 'moeilijke' dungeon een artifact moet hebben oid, loop ik naar binnen, druk op ctrl, en loop fluitend alles en iedereen voorbij, pak het artifact, en loop fluitend weer naar buiten.

maar, aan de andere kant, ik heb me tot nu toe toch wel 80 uur prima vermaakt met dit spel, en van hoeveel singleplayer spellen kan je dat tegenwoordig nog zeggen? de goeie graphics en goeie sfeer zorgen er voor dat je in het begin alleen maar onder de indruk kan zijn. de zwakke punten van het spel worden pas later duidelijk, en tegen die tijd heb je je geld voor de aanschaf van het spel er aan vermaak al 3 keer uit.

[Voor 69% gewijzigd door Clush op 29-04-2006 04:18]

... not as I do.

• rudyman85
Thnx starchild!

http://members.lycos.nl/wirdumfoto/ScreenShot0.jpg

Zit voor het eerst vast! ik moet iets ontdekken in Bruma. De rooie pijl wijst naar het huisje van een vrouwtje. ik kwam toevallig binnen met een lock pick, daar was ze niet zo blij mee. heb ik haar maar dood gemaakt :)

en nu?

[Voor 10% gewijzigd door rudyman85 op 29-04-2006 09:16]

• Angeloonie
  • Laatst online: 04-12 23:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rudyyy schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 09:14:
Ik kwam toevallig binnen met een lock pick, daar was ze niet zo blij mee. heb ik haar maar dood gemaakt :)

en nu?
Now, you're fucked 8)7

Je zou met een console command haar opnieuw kunnen spawnen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• rudyman85
Angeloonie schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 09:29:
[...]

Now, you're fucked 8)7

Je zou met een console command haar opnieuw kunnen spawnen.
Shit :)..maar ik kan anders niet in haar huis komen !

• dr snuggles
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Rudyyy schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 09:37:
[...]

Shit :)..maar ik kan anders niet in haar huis komen !
Loaden en haar niet slopen. Klinkt simpel toch :P.

• rudyman85
wwillem schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:04:
[...]

Loaden en haar niet slopen. Klinkt simpel toch :P.
nee, want haar huisje is altijd opslot! zodra ik hem van het slot afhaal is ze boos en wil ze me afmaken
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee