Update 10 - 24 oktober 2006
Hallo mede modders en mod-liefhebbers
hier is ie dan de LANGVERWACHTE
update 10
Onlangs heb ik al laten weten niet gestopt te zijn met het project.
Ik zal dit ook niet doen omdat ik mezelf heb voorgenomen pas een nieuwe pc aan te schaffen met dat ik mijn kast zo ver klaar heb dat deze erin kan.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste maanden niet zo veel aan de mod zelf heb gedaan maar meer aan onderdelen die in de mod gaan komen.
Zoals:
- Het laser systeem en de embedded hardware
- Het verlichtings systeem van de kast
- Het ontwerpen van custom waterkoeling
(1): Ik heb een linux based embedded bord ontworpen wat de galvanometers gaat aansturen.
Dit aansturen gaat gewoon digitaal, dit omdat ik ook een PID regelaar heb ontworpen welke digitaal is.
Dit is erg handig omdat ik mijn sensoren op mijn galvanometers ook digitaal kan uitlezen, de storing binnen mijn systeem blijft daarom minimaal.
(2): Ik heb voor het verlichtings systeem een systeem van modules uit gedacht waarop RGB leds zitten.
Het is de bedoeling dat zometeen iedere onafhankelijke led appart aangestuurd kan worden om zo allerlei lichtpatronen te creeren.
(3): Ik ben momenteel een aantal waterblokken aan het ontwerpen voor mijn toekomstige GPU en CPU tevens wil ik ook mijn voeding gaan waterkoelen.
Dit systeem zal beheerd worden door mijn embedded linux bordje.
Ook een flowmetertje ga ik maken om zo de doorstroming te kunnen meten.
Waarschijnlijk is het enige wat ik wel ga kopen de radiateur.
Zo even genoeg geluld, jullie willen foto's zien
Allereerst wil ik even de voortgang van het laser onderdeel laten zien.
Ik ben hier galvanometers aan het draaien op mijn draaibank voor het sturen van het laserlicht.

(mijn draaibankje met een stuk zilverstaal ingespannen)

(Ik boor hier het centrale gat, waar de magneet in komt te hangen)

(Een ander speeltje van me een freesbank/boorkolom combinatie)

(hier ben ik 2 gaten ter grootte van 1mm aan het boren naast het centrale gat, hier komt de spoel in te zitten)

(lelijke ruwe delen mooi glad maken met frees)

(het resultaat een mooie electromagneet)

(nu nog even een paar hulsen maken om het geheel in te hangen)

(alle mechanische onderdelen van een galvanometer)

(en voila 2 mooie galvanometertjes, een vriend van me gaat nu de spoelen wikkelen en daarna deze galvo's testen)
En hier dan een aantal foto's van de mod zelf.
Het is nog een heel karwei geweest om de mod zelf helemaal symetrisch te krijgen.
Telkens verschilde wel een hoekje hier en daar en dat ga je dan toch weer zien.
Dan pak je de gips en schuurpapier maar weer.
Maar ik heb het vermoeden dat er eindelijk licht aan het eind van de tunnel aan het komen is.

(deels nog natte temple)

(voorzijde nu kan je goed zien hoe glad deze wordt)
Nog even een opmerking ik werk van voor naar achter, je kan dus ook zien dat het achter er nog niet zo goed uit ziet als voor.

(schuin achter, het grootste karwei aan deze mod was toch wel die poorten netjes glad krijgen, vooral omdat je er erg slecht bij komt.)

(schuin vooraanzicht, hier zijn de verhoudingen mooi te zien)

(en als laatste nog even een detail foto van de mod, zo kijken de NOD mannetjes er tegenaan)
Zo dat was weer even een kleine update met de stand van zaken.
De meeste tijd van deze mod is toch wel gaan zitten in het symetrisch en glad krijgen van deze mod, daarom duurde het dus stukken langer dan verwacht.
maar ik hoop dat als het een beetje mee zit ik aan het einde van de week dit model alvast in de lossing kan gaan zetten.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 12-07-2010 20:43
]