en dat is pas een tikkende tijbom
ff telang spuiten en de vlam slaat in je bus en zegt boem....
Dat kan nietFr!st! schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:29:
en dat is pas een tikkende tijbom
[ Voor 17% gewijzigd door Ruben [NL] op 08-11-2006 17:32 ]
dat laatste is zo omdat er een soort van beveiliging opzit ( waarvoor die dient ben ik even vergeten )Ruben [NL] schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:39:
[...]
Dat kan nietOntploft alleen als er de perfecte mengsel van lucht en deo in de bus zit, alleen als hij vrijwel leeg is dus...en volgens mij SK leraar kan het dan nog niet bij een deobus. Waarom dat laatste zo is weet ik niet.
Op kampvuren werkt het wel weet ik uit ervaring![]()
![]()
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Alien B.O.B. schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:12:
[...]
dat laatste is zo omdat er een soort van beveiliging opzit ( waarvoor die dient ben ik even vergeten )
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
lemming_nl schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:45:
[...]
offtopic:
Wat dacht je van geen zuurstof in de deobus? Zonder zuurstof kan het niet branden, dus kan de vlam nooit naar binnen slaan. Als je hem in een kapvuur gooit loopt de druk op, spat hij uit elkaar en daarna ontbrand hij nog eens.
[ Voor 9% gewijzigd door Kjoe_Ljan op 08-11-2006 17:50 . Reden: offtopic y0 ]
[Aylin]
Ik ben "as we speak write" mijn mallen aan het leeghakken.Kjoe_Ljan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:49:
k Ben erg benieuwd wat er verder van de 'kast' terecht komt en kan moeilijk wachten op de volgende update!
Heheheh gelukkig kan je met plamuur een HELE hoop oplossen. ik kan nu eindelijk staalplamuur gebruiken dat gaat VEEEEL sneller.Wapster schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:48:
stel je eens voor dat er iets mis is met de mallen en je weer opnieuw gips mallen moet maken
Ik ben benieuwd wat ervan terecht komt, lijkt me zo'n vette case worden dit.
Maar met die vlammenwerper zou ik wel ff goed uitkijken, met lichtontvlambare gassen/vloeistoffen kan van alles mis gaan, eigenlijk alles met vuur. Stevig hitte bestendig materiaal en genoeg ruimte om alles veilig in te bouwen zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat als je een rijdende tank wil maken, hij vrij groot en zwaar zal worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Alien B.O.B. op 09-11-2006 20:39 ]
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
De diameter van de brandstof is wel gewoon erg fijn maar het lijkt wel of de vlam zichzelf gewoon niet in stand kan houden omdat ie zichzelf uitblaast._ferry_ schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:01:
Kun je niet beter zo'n el cheapo verfspuit kopen voor op de compressor? dan heb je een goeie verneveling van de vloeistof in de lucht. Nu word de vloeistof denk ik niet fijn verneveld maar zijn het meer druppels door de grote diameter (1mm).
In zo'n verfspuit wordt de vloeistof door een kleine sproeier heen gezogen, en wordt dus door de lucht in piepkleine druppeltjes verdeeld, een beetje hetzelfde idee als in een carburateur.
ik denk dat je even "moet" testen met het mengsel ..zodat je de juiste verhouding krijgtVerwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:23:
[...]
De diameter van de brandstof is wel gewoon erg fijn maar het lijkt wel of de vlam zichzelf gewoon niet in stand kan houden omdat ie zichzelf uitblaast.
Ik zou daarvoor een verfspuit kunnen nemen... maar die zijn vrij groot.
Ik ga denk ik maar een air brush pistooltje open schroeven en kijken of ik wat kan leren
Tja vanalles
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Spiritus werkte eigenlijk helemaal nietAlien B.O.B. schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:55:
en als je nu is met dat buisje weer de andere vloeistoffen probeert
o2 zal het beste zijn uiteraard...Fr!st! schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:51:
een aparte bus co2 of o2 fzo toevoegen?
ja mr ik denk dat dat erg veel zou gaan kosten en ook nog is alleen heel grote flesseMegaflix schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:07:
winkel met spullen voor duikers?
1
2
3
4
| ___//__ _ | \/ |___ ___/\_ \\ |
[ Voor 4% gewijzigd door EL_Loco op 11-11-2006 11:37 ]
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
[ Voor 5% gewijzigd door WoBaDijk op 11-11-2006 12:47 ]
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Als je vlammenwerper groot genoeg is heb je geen last met je ouders hoorFr!st! schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:03:
een nieuwigheidje in de pc wereld: de geflambeerde pc ^^
het lijkt wel een tof projectje om te doen, maar m'n ouders doen me dood moest ik dit proberen ^^
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 18:29 ]
[ Voor 97% gewijzigd door The_Greater op 12-11-2006 20:17 ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
[Aylin]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Ik gebruik nu een open vlam maar straks wordt dit electronisch.Greeneye1992 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:24:
Op die filmpjes is de hele tijd te zien dat er minstens 10cm tussen het spuitmondje en de vlam zit.
Hoe wou je dat in zo'n tank bouwen ?
Misschien wel leuk om te zeggen, Ik ben vandaag begonnen met een electronische luchtklep.TerminalNL schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:36:
Heel erg mooi
.
De meesten mensen hebben dit soort dingen in hun hoofd zitten.
Maar jij voert ze gewoon uit
Ga zo door !!
Verwijderd
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Verwijderd
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Waarom moeilijk doen? Je hebt elektrische ontstekkingen die dingen voor je gas fornuis op batterij-en, koop er 2 de aan/uit knop regelbaar maken en eventueel de batterij vervangen door een regelbare adapter .. deze de aansteker en de regelbare adapter haal je bij de Hema en/of blokker c.q andere huishoudwinkel zaakjesVerwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:41:
Ik heb als doel gesteld om tot ongeveer 10 KV omhoog te transformeren dan kan ik ongeveer een vonk van 10 mm groot maken.
Ik wil deze vonk continu bekrachtigen voor een ideale ontbranding.
Zal morgen ook weer een paar foto's maken van de case mod, maar het nadeel is vooral dat je niet al te veel van dat werk kan zien
Tja vanalles
Ik zit met 2 problemen, die ontstekers op batterijen maken zover ik weet geen constante vonk maar een gepulsde vonk.vso schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:47:
[...]
Waarom moeilijk doen? Je hebt elektrische ontstekkingen die dingen voor je gas fornuis op batterij-en, koop er 2 de aan/uit knop regelbaar maken en eventueel de batterij vervangen door een regelbare adapter .. deze de aansteker en de regelbare adapter haal je bij de Hema en/of blokker c.q andere huishoudwinkel zaakjes
of moeilijker zoals je zelf denkt op http://users.telenet.be/yourico/transistor_ontsteking.htm
ach constant of gepulsde vonk is denk ik niet je probleem het zal toch wel binnen 1 sec ontvlammen.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:20:
[...]
Ik zit met 2 problemen, die ontstekers op batterijen maken zover ik weet geen constante vonk maar een gepulsde vonk.
2e probleem is ruimtegebrek (de bobine oplossing). ik heb al extreem weinig ruimte en daar moet ik alles in zien te prakken, zo'n bobine is dan nog best groot, vandaar dat ik mijn eigen bobine gewoon ff wikkel.. met een draaibank een kwestie van een uurtje werk...
Tja vanalles
hehe het probleem is echter eerder dat het geheel op 2 accu's moet lopen en er moet ook nog een tank spiritus + wat regel electrnica in.vso schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:49:
[...]
ach constant of gepulsde vonk is denk ik niet je probleem het zal toch wel binnen 1 sec ontvlammen.
Maar de vonk zit en de opwekking v.d stroom hoeft niet in de buurt van elkaar te zitten. een kabel met issolatie matriaal en eventueel wat stekkertjes kan je het overal vandaan trekken .. en volgens mij heb je plek zat in je mod om dit ergens anders te plaatsen .. die toren is zelf toch al ruimte zat ?
ik zou in jou geval voor de toren een speciale voet/koppel stuk maken zodat je kabels netjes weg kan werken
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 13:10 ]
Waarom dingen kopen als je ze zelf kan maken?Speedswitch schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:04:
Nog een ideetje voor de vlamenwerper mischien...
Als je de brandstof echt goed wilt vernevelen, loop dan bij de lokale brommerwinkel binnen en koop een messing sproeiertje, diameter 70 ofzo. Dan wordt alles goed verneveld, je sproeiertjes hebben schroefdraad (zodat je evt. ook een kleiner of groter sproeiertje kan gebruiken) en ze kosten geen drol.
[Aylin]
je pc zit toch op netspanning ? Waarom gebruik je niet zo'n aansluiting van je voeding:? ik neem aan dat je de aansturing ook via een printer/serieel poortje doet ..Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:52:
[...]
hehe het probleem is echter eerder dat het geheel op 2 accu's moet lopen en er moet ook nog een tank spiritus + wat regel electrnica in.
dus niet echt ruimte te over
Tja vanalles
Bluetooth wil ik gebruiken, ik schrijf een applet voor me tel en mn pc en dan kan ik met beide die tank besturen, is veel leuker dan met zo'n irritante kabel.vso schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 07:53:
[...]
je pc zit toch op netspanning ? Waarom gebruik je niet zo'n aansluiting van je voeding:? ik neem aan dat je de aansturing ook via een printer/serieel poortje doet ..
I said I'd be back...
Ik zat zelf te denken aan een tandwiel die precies op maat van de rubsband is.RoBBS schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:08:
kun je niet de assen voor je rupsband wegwerken in je tank? dus de assen+wielen in de romp zelf, en buiten de assen nog een stuk zijkant om het af te schermen? dan laat je rupsband gewoon over de wielen heenrollen.
Misschien is het dan een idee om eens naar een CCFL-inverter te kijken. Met de inverter die ik heb, kan ik vrij gemakkelijk een vonk van een paar mm trekken. Voordeel is dat het lekker goedkoop en erg klein isVerwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:20:
[...]
Ik zit met 2 problemen, die ontstekers op batterijen maken zover ik weet geen constante vonk maar een gepulsde vonk.
2e probleem is ruimtegebrek (de bobine oplossing). ik heb al extreem weinig ruimte en daar moet ik alles in zien te prakken, zo'n bobine is dan nog best groot, vandaar dat ik mijn eigen bobine gewoon ff wikkel.. met een draaibank een kwestie van een uurtje werk...
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Dat klopt idd ... maar weet alleen niet hoe lang t duurt voordat dat hele kleine spoeltje gaat roken.SlinkingAnt schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:56:
[...]
Misschien is het dan een idee om eens naar een CCFL-inverter te kijken. Met de inverter die ik heb, kan ik vrij gemakkelijk een vonk van een paar mm trekken. Voordeel is dat het lekker goedkoop en erg klein is
Verwijderd
helaas lopen de veldlijnen verkeerd door die dingen heenDECOY88 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:48:
@cyclonite bedoel je met die magneten die van een oude hardeschijf? die zijn nog pittig sterk.(en ik heb er nog 4 liggen)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 18:25 ]
ja doe maarVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:41:
[...]
EDIT:
Iemand nog feedback over de grootte van de flame tank?
Moet ik een fototje van het kartonnen model wat ik uitgeknipt heb maken??
Poepen beren in het bos? Natuurlijk willen we dat model zien!!!Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:41:
[...]
Iemand nog feedback over de grootte van de flame tank?
Moet ik een fototje van het kartonnen model wat ik uitgeknipt heb maken??
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Volgens de laatste en misschien wel de minst bekende relativiteitstheorie die door Einstein bedacht werdt vlak voor zijn dood,komt deze prangende vraag inderdaad naar voren.SnoeiKoei schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:29:
Poepen beren in het bos? Natuurlijk willen we dat model zien!!!![]()
High Powered Madness
Jup dit is een global,bakvis schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:33:
Mooi gedaan man die vlammewerpers! Maar een vraagje: wat voor accu's zijn dat? Het merk Global komt me bekend voor (o.a. in electrofietsen, ik werk part-time bij een fietenmaker). Ik neem aan dat de accu's 12 volt moeten leveren?
Als dit meer mag zijn kun je mischien kijken naar een enkele accu van Global deze zijn meestal rond de 24 volt en kunnen zeer veel energie opslaan (ze zitten in een cluster van 3 als accupack, en een electrofiets op 50-60% ondersteuning haalt 70 km met een persoon van 85 kilo op de fiets). De exacte cijfers weet ik niet, maar die kan ik zo opvragen.
Het enigste nadeel is de prijs, ze zijn zeker niet goedkoop.
btw: ze zijn korter, breder, en hoger als deze accu's en waarschijnlek ook iets meer kwa vollume
[ Voor 12% gewijzigd door bakvis op 29-11-2006 11:00 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
Die micro mill is matig tot goed. Je moet erg langzaam frezen en bovendien het hele apparaat in den beginnen goed afstellen en als je gaat frezen alle schroeven zo vast mogelijk zetten.Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:04:
Wow, dit wordt een erg extreme casemod![]()
offtopic
Hoe bevalt jou die HBM micro mill? Ze zijn niet duur, maar kunnen ze wel staal aan? Wat ik zo vreemd vind is dat al die machine's ook gewoon een boorkop voor het frezen gebruiken![]()
En is die draaibank een hobbymat?
ja iddTEAMIKKE schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:27:
Ziet er goed uitLijkt me fantastisch als ie werkt
Het is een leuke gadget die via een pc of mobiele telefoon te besturen is.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:36:
Komt er ook iets computerachtigs in de tank of is het gewoon een gadget?
Nee ik ben dan ook zo'n type dat er dan ook echt een gecloackt zou maken om hem dan voor je neus opeens zichtbaar te maken en een paar raketten af te vuren.Terw_Dan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:48:
Je bent wel een pyromaantje het cycloniteEcht gaaf die vlammentank, benieuwd hoe het wordt.
Wat je ook kan doen is een stealthtank maken. dat is heel makkelijk, je maakt er gewoon geen en als mensen vragen waar hij is zeg je gewoon dat hij gecloaked is
Hehehe ik snap je bezorgdheid, maar er zijn een paar dingen die je dan nog wel nodig hebt.d0rk schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:35:
kerel... je bent echt ziek in je kopwat een project!
ik hoop dat we de uitwerking te zien krijgen voor je je huis afbrand
(denk er wel ff bij na dat je misschien niet de BT app wil versturen naar iedere telefoon die met hem verbind... zou lullig zijn als je buurman op zijn telefoon een nieuw ding ziet en er even mee gaat spelen.. exit huis.. dus ook niet de standaard passcode (0000) gebruiken)
"gewoon applicatie" is gewoon een java applicatie.tokesnugerd schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:23:
Je kan toch "gewoon" applicatie schrijven voor je gsm ? (lijkt me nog niet zo makkelijk, maarja) zet je gewoon via je pc op je gsm..
En dan paar commando's insteken.. ik denk niet dat je moet vrezen dat je ge-robo-jacked zult wordenof je zou die app al op het internet moeten posten..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq