Kijk en daar wringt nu net de schoen...dat is jouw mening...jij vind de interface en smoothness van WoW erg hoog. Ik speel nu al een tijdje MMORPG's en heb diverse interfaces onder ogen gekregen. WoW mag dan voor veel mensen erg verslavend zijn, vernieuwend op welk vlak dan ook is het absoluut niet. De verslavingsfactor zit hem mijns inziens voornamelijk in het feit dat WoW lekker makkelijk wegspeelt.FunkyTrip schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:35:
[...]
En dit gegeven zouden MMORPG makers toch wel moeten weten. voor 9 miljoen MMORPG spelers, de heflt van de totale markt zo'n beetje, is WoW de norm. De interface en smoothness van jouw nieuwe MMORPG moet dus van het niveau van WoW zijn. En of je het nu leuk vindt of niet, dat niveau is erg, erg hoog. En of je skill systeem, combat systeem en class systeem nu 10x beter is of niet. Mensen loggen in, merken dat de interface en intuitiviteit van de game minder is dan WoW en houden het spel weer voor gezien.
Ik in ieder geval wel. Als je eenmaal een lekkere zitfauteuil gewend bent ga je niet meer terug naar een houten stoeltje ook al is die stoel van goud en ingelegd met diamanten.
Ik zeg er bij "mijns inziens" omdat ik zelf dus absoluut niet dat gevoel heb met WoW. Er wordt vol lof over gesproken, maar zelf zie ik dat er niet in terug. De interface kun je aanpassen, maar goed, daar doe ik zelf nooit zo aan, maar voelt voor mij erg "sluggish" aan. Sure je kunt alles erin kwijt, maar dat kun je in andere interfaces ook. De gameplay is verder voor de meeste MMORPG's wel hetzelfde, maar wat mij vooral tegenstaat in WoW is de cartoony feel. Hierdoor voel ik mij als speler niet echt betrokken bij wat er om me heen gebeurd. Het grootste nadeel van WoW vind ik echter het zogenaamde "ganken" waar ik gewoon simpelweg het nut niet van zie. Als een speler van 20 levels mij zonodig moet neersabelen en ik dat weiger, word ik een loser genoemd...