Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
Hey, heeft er iemand anders ook geluidsproblemen?

Als er een npc tegen mij praat en ik kijk hem recht aan dan hoor ik de stem heel zacht, zodra ik iets meer naar lings of rechts draai schiet het volume een stuk omhoog. Dit zal vast wel heel leuk een 3d effect maken maar het is nu net alsof mijn char doof is tenzij hij er echt met zn oor naartoe draait :S

Speech harder zetten werkt wel, maar zodra er iemand dan links of rechts van me wat zegt schrik je je de pleuris omdat het volume dan zo hoog staat :S

Ik gebruik een Creative sb audigy LS en gebruik ook een creative speaker set namelijk de I-trigue 3500.

Alles de nieuwste driver versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

vraagje he:
ik lees hier zo vaak 'ga naar een altaar om te bidden' als iemand weer eens vraagt hoe die van een negatief effect af moet komen. Pleegt er hier dan NIEMAND ooit een misdrijf??

Ik kreeg toen ik al vrij vroeg in het spel een keer zo'n altaar gebruikte al het bericht 'repent your crimes wicked one!' en zo zijn er nog een stuk of 10 van die msgs die je naar je kop geslingerd kan krijgen, afhankelijk van het soort altaar. Komt allemaal op hetzelfde neer; je bekijkt het maar zegt des heres gods.

Maar aangezien er toch blijkbaar legio mensen zijn die altaars kunnen gebruiken vraag ik me af, wie van jullie is nog altijd zo wit als een albino-ijsbeer op zn geweten?

Ik ben zelf altijd wel een beetje van het sluip-door-kruip-door in elk spel, zo ook bij Morrowind en nu weer bij Oblivion. En ja, als je dan toch aan het sluipen bent is het een stuk simpeler om maar meteen ff iets mee te jatten dan dat je het voorbij gaat en het later probeert te kopen oid. Gelegenheid maakt de dief, en ik als dief maak de gelegenheid keer op keer ;)
Ook bij een hoop quests kan het veel efficienter zijn om van iemand een sleutel te jatten ipv over te halen via persuasion. En of je dan gepakt wordt of niet lijkt voor een altaar geen zak uit te maken. Ik heb 0 bounty, maar als ik ga bidden wordt ik niet geaccepteerd.

@ post hierboven me:
dan staan je surround instellingen niet goed, of je hebt je kabeltjes omgewisseld. Ik heb hetzelfde probleem gehad omdat ik niet meer wist of ik nu groen-zwart-geel of geel-zwart groen moest doen :)
- Controleer je configuratie scherm en creative settings of ze op de juiste 4.1 of 5.1 of whatever staan
- Controleer je speakers of ze op de juiste 5.1 of whatever staan (Logitech z5300 zit bijvoorbeeld een klein palletje op waar je mee kan switchen)
- wissel je draden om, goed kans dat er eentje fout zit en je per ongeluk centre en voor omgewisseld hebt. Dan hoor je als je geluid door je centre hoort te komen het zachtjes, maar als het door je voor-speakers moet komen ineens vol uit je centre.

dat zou het moeten evrhelpen

[ Voor 24% gewijzigd door GTOfire op 11-04-2006 22:24 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

GTOfire schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:20:

Maar aangezien er toch blijkbaar legio mensen zijn die altaars kunnen gebruiken vraag ik me af, wie van jullie is nog altijd zo wit als een albino-ijsbeer op zn geweten?
Je kan je bounty afbetalen :Y) En ik heb in het hele spel maar 1 innocent vermoord: The Grey Prince in de Arena. Dus tja.. dan gaat het wat makkelijker :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ik heb 0 bounty :D

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 37fame in 36 infame, ik kan dus gewoon bij een altaar terecht. Een tijdje geleden kon ik dat nog neit, toen gebruikte ik potions om bepaalde skills weer bij te vullen.
Maar dat is maar op dat bepaalde tijdspunt: als je net 4000 bounty hebt betaald heb je nu een bounty van 0....

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 07:46
jjwa schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:06:
[...]

Vet :D. Welke mod is dat en waar haal ik die vandaan?
http://www.tessource.net/files/file.php?id=2055

Dat is de "Mannequin" mod

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey ik heb nu een orc LVL 2, maar zit opeens te twijfelenen of mijn master skills wel goed zijn. heb ze een beetje lukraak bij elkaar geraapt wat me vet LEEK.

maargoed ik heb dus;
Block
Armorer
Heavy armor
Blunt
Blade
Destruction
Conjuration

En als sterrenbeeld dat je onzichtbaar kan worden (shadow geloof ik ). denken jullie dat hier mee te spelen is want heb ECHT geen zin om op nieuw die 5 uur te doen.

Alvast bedankt,
Arie den Heijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit wat is dat een ubermod zeg!!!!

Geen losslingerend armor meer in m'n huis! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

LOL

Ik liep door Imperial City in de Market District en op het moment dat ik naast een mage loop laat ik even mijn zwaard zien. Blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd want de mage summoned meteen een zombie en probeert een fireball naar me te gooien. Alleen ontwijk ik die en die komt in een guard zijn snufferd... Met als gevolg dat die guard de mage begint te attacken... Andere guards zien dat weer en vallen de al hakkende guard aan.. Gevolg: 12 dode guars en 1 dode mage :D En ik stond erbij en keek ernaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

NG schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:40:
LOL

Ik liep door Imperial City in de Market District en op het moment dat ik naast een mage loop laat ik even mijn zwaard zien. Blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd want de mage summoned meteen een zombie en probeert een fireball naar me te gooien. Alleen ontwijk ik die en die komt in een guard zijn snufferd... Met als gevolg dat die guard de mage begint te attacken... Andere guards zien dat weer en vallen de al hakkende guard aan.. Gevolg: 12 dode guars en 1 dode mage :D En ik stond erbij en keek ernaar....
Haha, netjes :P , gewoon zeggen dat je het zo gepland had.

Ik ben eigenlijk best een braaf mannetje in het spel.

Voorheen was ik een elf en zat ik binnen notime in level 5, nu ben ik een nord en zit ik met 4x zoveel speeltijd pas in level 7. Doe ik nu iets grondig verkeerd of?
Ik ben net de fightersguild gejoined, en heb toch al aardig wat quests completed.
Ik zal wel niet de juiste kwaliteiten benutten...
Ik ben van ras 'n Nord, birthsign Warrior, Class Babarian.

[ Voor 46% gewijzigd door t!mP op 11-04-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:37:
ey ik heb nu een orc LVL 2, maar zit opeens te twijfelenen of mijn master skills wel goed zijn. heb ze een beetje lukraak bij elkaar geraapt wat me vet LEEK.

maargoed ik heb dus;
Block
Armorer
Heavy armor
Blunt
Blade
Destruction
Conjuration

En als sterrenbeeld dat je onzichtbaar kan worden (shadow geloof ik ). denken jullie dat hier mee te spelen is want heb ECHT geen zin om op nieuw die 5 uur te doen.

Alvast bedankt,
Arie den Heijer
is wel mee te spelen, hou er wel rekening mee dat je regelmatig tussen Blunt en Blade weapons moet switchen om beide skills op peil te houden, ook moet je regelmatig blokken (dus one hadn weapons gebruiken). Als je een paar major skills erg weinig gebruikt dan level je mega traag!

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 11-04-2006 22:52 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 18-09 20:04
lekker met je paardje wandelen over de paden de zon tegemoet is ook fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
NiaX schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:59:
[...]

is afhankelijk van level
spoiler:
Ging over Umbra

Dus als ik hoger lvl was had deze meer dmg? Ik was lvl 28 toen ik deze kreeg.
Zijn er meerdere van deze speciale wapens of stelt deze dmg niet zo heel veel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEagle schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:18:

Als er een npc tegen mij praat en ik kijk hem recht aan dan hoor ik de stem heel zacht, zodra ik iets meer naar lings of rechts draai schiet het volume een stuk omhoog. Dit zal vast wel heel leuk een 3d effect maken maar het is nu net alsof mijn char doof is tenzij hij er echt met zn oor naartoe draait :S

Speech harder zetten werkt wel, maar zodra er iemand dan links of rechts van me wat zegt schrik je je de pleuris omdat het volume dan zo hoog staat :S

Ik gebruik een Creative sb audigy LS en gebruik ook een creative speaker set namelijk de I-trigue 3500.

Ik heb daar ook last van, toevallig heb ik de i-trigue 3220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mutatie schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:23:
[...]

spoiler:
Ging over Umbra

Dus als ik hoger lvl was had deze meer dmg? Ik was lvl 28 toen ik deze kreeg.
Zijn er meerdere van deze speciale wapens of stelt deze dmg niet zo heel veel voor?
Umbra is heel goed, maar Goldbrand (Daedric shrine) is beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Angeloonie schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:28:
[...]

Umbra is heel goed, maar Goldbrand (Daedric shrine) is beter :D
Ik hoef nog niet precies te weten hoe je hem krijgt maar is het een gesummoned wapen, een zwaard, sterkte naar lvl en is het een 1 of 2 hand wapen?

Sorry voor alle vragen maar ik ben een beetje kieskeurig qua wapens en armor, Deadric armor is sterker dan ebony maar toch draag ik de laatste omdat ik deadric niet mooi vind bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:58

Ulti23

Quality Time

Zijn er, naast het verhogen van Intelligence, nog andere manieren om je Magika te verhogen? Mijn Red Guard heeft als main skill ook destruction maar laat me niet toe om bij het levellen meer dan 1 punt toe te kennen aan intelligence. In de manual lees ik wel dat je magika het dubbele is van je Intelligence, maar als ik per level up maar 1 punt kan toevoegen, dan zal het aantal magika punten niet hard stijgen.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
Ulti23 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:17:
Zijn er, naast het verhogen van Intelligence, nog andere manieren om je Magika te verhogen? Mijn Red Guard heeft als main skill ook destruction maar laat me niet toe om bij het levellen meer dan 1 punt toe te kennen aan intelligence. In de manual lees ik wel dat je magika het dubbele is van je Intelligence, maar als ik per level up maar 1 punt kan toevoegen, dan zal het aantal magika punten niet hard stijgen.
Dat heeft te maken met je multiplier. Beetje lastig uit te leggen maar here goes:
Iedere keer als jij een level up gaat heb je 10 punten in je major skills gehaald. Voor iedere 2 punten die je op een bepaalde skill omhoog bent gegaan krijg je 1 "modifier punt". Elke modifier punt betekent +1 punt extra als je bij je lvl up die betreffende skill kiest.

Voorbeeld
Je haalt een level up door:
+2 blade
+3 restoration
+1 armorer
+4 heavy armor

dit levert de volgende multipliers op:
+1 strength
+1 restoration (3 gedeeld door 2 = anderhalf, rounded down = 1)
+2 endurance (heavy armor en armorer zijn allebei endurance, dus: 4+1=5 gedeeld door 2 = 2,5. Rounded down = 2).

Maar hoe krijg je dan 3x (of zelfs nog meer) een +5 multiplier bij een lvl up? :?

Simpel: je minor skills!
Deze zorgen er niet voor dat je levelt, maar dragen wel bij aan je multiplier. Dusss: als bijvoorbeeld armorer een minor skill van je is en je levelt die tussen 2 levels in 10 keer up dan heb je bij je eerst volgende lvl dus een +5 voor endurance op je wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mutatie schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:38:
[...]

Ik hoef nog niet precies te weten hoe je hem krijgt maar is het een gesummoned wapen, een zwaard, sterkte naar lvl en is het een 1 of 2 hand wapen?

Sorry voor alle vragen maar ik ben een beetje kieskeurig qua wapens en armor, Deadric armor is sterker dan ebony maar toch draag ik de laatste omdat ik deadric niet mooi vind bv.
Goldbrand is een katana, gewoon net als Umbra een normaal wapen. 1 handed.

Verder adviseer ik iedereen om deze mod te installeren: Quest Award Leveling

Deze zorgt er voor dat de quest rewards met je mee levelen, dus als jij op lvl 5 een quest hebt gedaan, dan krijg je het item met kwaliteit lvl 5, idem met lvl 25. Deze mod zorgt er voor dat als je lvl 10, 15, 20 of 25 word dat de rewards veranderen in de kwaliteit versie van dat lvl :) Meeste rewards zijn nutteloos zonder de lvl 25 modifiers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik heb een mod geinstalleerd waarmee je heeeel langzaam levelt in het spel. Ik ben best ver met de mages guild en ben nog wel even level 1. Maakt de game wel wat fijner naar mijn smaak. Geen eindeloze langdurige gevechtjes maar gewoon klap boem dood, en zo door alle dungeons. Je hebt misschien minder opbrengsten en minder leuke wapens maar het spel wordt er echt niet gekker op. Ik vindt het echt fijn de epic leveling mod.

Ik ben overigens overnieuw begonnen en ben nu een mage. Gebruik nu voornamelijk destruction spells om de vijanden te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Ben ook sinds een paar weekjes bezig. Wordt mijn eerste grote RPG sinds KOTOR 1 (7x gedaan ofzo) en KOTOR 2 (2x gespeeld). Ook mijn eerste non-SW fantasy RPG, dus ben benieuwd of ik dit allemaal volhoud tot het "einde".

Voorlopig concentreer ik me even op de hoofd queestes, er is zo verdomd veel te doen, daar ga ik wel mee beginnen als ik te n00b wordt om de hoofd quests te volbrengen. :P Ben nu LVL 4 geloof ik, en voel me aardig n00bish iig. Altijd als ik voor de gein (na een F5) een partij ga matten met de city guards ben ik na 10s al K.O. :| Ook schiet het niet echt op met het geld, (zowel weinig inkomsten als belachelijk hoge prijzen - slechte onderhandel skills etc), gaat mijn stuff retesnel kapot en niemand vertrouwd me echt. B)

Maar goed, ik snap de essentie van het spel verder wel dus ik geloof dat het allemaal wel snel beter zal gaan, right? En anders heb ik altijd nog een collectie FPS'en om tussendoor even dom te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Denizz schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:29:
By the nine! Waar kan ik in azura's naam een cure halen voor mijn vampirsm! Ik word er gek van.
Ik zou eens iets geks proberen. Is een pas nieuwe feature, genaamd de search. Deze vraag komt namelijk zo'n 30 keer per topic voorbij.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

bassGunner schreef op woensdag 12 april 2006 @ 01:39:
Voorlopig concentreer ik me even op de hoofd queestes, er is zo verdomd veel te doen, daar ga ik wel mee beginnen als ik te n00b wordt om de hoofd quests te volbrengen. :P Ben nu LVL 4 geloof ik, en voel me aardig n00bish iig. Altijd als ik voor de gein (na een F5) een partij ga matten met de city guards ben ik na 10s al K.O. :| Ook schiet het niet echt op met het geld, (zowel weinig inkomsten als belachelijk hoge prijzen - slechte onderhandel skills etc), gaat mijn stuff retesnel kapot en niemand vertrouwd me echt. B)

Maar goed, ik snap de essentie van het spel verder wel dus ik geloof dat het allemaal wel snel beter zal gaan, right? En anders heb ik altijd nog een collectie FPS'en om tussendoor even dom te knallen.
Je kan beter de hoofdquest links laten liggen na Kvatch, en je focussen op de Guilds en overige side quests. Hierdoor vind je op de Oblivion plains veel leukere items. De eerste keer dat ik speelde was ik level 4 toen ik de main quest uitgespeeld had. Was niet echt tof.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
MueR schreef op woensdag 12 april 2006 @ 02:12:
[...]
Je kan beter de hoofdquest links laten liggen na Kvatch, en je focussen op de Guilds en overige side quests. Hierdoor vind je op de Oblivion plains veel leukere items. De eerste keer dat ik speelde was ik level 4 toen ik de main quest uitgespeeld had. Was niet echt tof.
Oh, ok, thanks. Ben trouwens maar LVL3 kwam ik net achter. Op weg naar de Red Dawn cave was ik nog even zo'n Oblivion gate binnengegipt, kan je die gates allemaal sluiten net zoals in Kvatch (ben nogal gaar nu, zal de volgende keer wel braaf zoeken...)? Het ging wel prima totdat ik mijn Katana aan puin had geslagen :P :| En had geen repareer hamertjes meer... En die demons zijn veel te taai voor mijn (op rubber lijkende) pijltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 18-09 17:59
Jeuj... na precies 80 uur en level 29 te zijn heb ik hem gehaald, de main quest B)

spoiler:
Einde is zeker vet met dat gevecht alleen gebeurt er niet meer zoveel na het gevecht (geen juichende menigte oid net als bij Bruma) wat ik zelf best "spannend" vond was dat stuk met die immortal in paradise. Moest je in een kooi stappen, ik dacht echt dat ie ging double-crossen :D

Nu alleen nog de thief guild, mage guild, fighter guild en shrines afhandelen en ik heb bijna alle quests gedaan denk ik. Vet verhaal! Veel beter dan Morrowind vind ik. Waar koop je vandaag de dag nog een spel wat langer dan 80 uur meegaat voor 49 euro? Super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roma33
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:16

Roma33

Gamer

thief guilds quest:

spoiler:
ik moet een aanbevelingslijst vervalsen voor een of ander countess,
nu heb ik dat brief gestolen en moet naar anvil gaan om het te vervalsen,
daar aangekomen ff praten met een beggar en die verteld me dat ik op zoek moet naar een kerel genaamd The Stranger.
krijg waypoint naar een verlaten huis maar nergens The Stranger te bespeuren , ook niet int stad of buiten.

Enige suggesties ??

Dirtylicious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over main quest:

spoiler:
Ik zit nu bij dat stukje waar ik die grote gate moet sluiten, dus ik sneak naar die grote toren en aan beide kanten staat een gate (geclosed). Omlopen gaat niet, hoe krijg ik die kutgates nou open zodat ik die toren in kan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 07:38:
Vraagje over main quest:

spoiler:
Ik zit nu bij dat stukje waar ik die grote gate moet sluiten, dus ik sneak naar die grote toren en aan beide kanten staat een gate (geclosed). Omlopen gaat niet, hoe krijg ik die kutgates nou open zodat ik die toren in kan? :P
Als je die gate in Kvatch bedoeld;
spoiler:
In de kerk, door de catacomben
Roma33 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 07:38:
thief guilds quest:

spoiler:
ik moet een aanbevelingslijst vervalsen voor een of ander countess,
nu heb ik dat brief gestolen en moet naar anvil gaan om het te vervalsen,
daar aangekomen ff praten met een beggar en die verteld me dat ik op zoek moet naar een kerel genaamd The Stranger.
krijg waypoint naar een verlaten huis maar nergens The Stranger te bespeuren , ook niet int stad of buiten.

Enige suggesties ??
De NPC die jij zoek loopt nogal is rond in het stadje, hij is of 's avonds thuis of overdag. Al ingebroken en de kelder in gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Het is me helemaal duidelijk! Eigenlijk komt het er dus op neer dat wanneer ik minor skills die gekoppeld zijn aan Intelligence flink boost dat ik dan bij een level up een leuke multiplier bij Intelligence kan kiezen. Tnx, vanavond maar weer proberen.

Nu level 12 na 15 uur spelen. Geweldig spel dit, speel nu met mijn 2e character, de eerste was niet helemaal naar wens. Had niet verwacht, aangezien ik nooit Elder Scrolls games heb gespeeld, dat deze game me zo verslaafd zou kunnen maken! Elke keer dat ik speel maak ik wel wat nieuws mee.

[ Voor 44% gewijzigd door Ulti23 op 12-04-2006 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:32

Ankh

|true

TheEagle schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:18:

dan heb je je speakers verkeerd ingesteld :)
en kan misschien ook ffdshow zijn.. die geeft nogal wat problemen (had ik in ieder geval, hele talk balk vol met ffdshow :/ )

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Even over Umbra en twee quests die ik gisteren heb gedaan (vergeten waar aangezien ik met die recommendations bezig ben).

spoiler:
Met het zwaard voor Umbra moet je niet de quest af sluiten. Als je dit namelijk niet doet, dan weegt het zwaard niets. Sluit je de quest af, dan krijgt het zwaard z'n gewicht.

Daarnaast de quest gedaan dat je naar de Clouds Top moet om dat boek te halen. Rottige is dat je een verbrand lijk moet vinden. Ik ging daar dus 's avonds heen en heb eigenlijk 10 keer over dat lijk heen gewalst voordat ik eigenlijk uitvond dat ie verbrand was en in het donker slecht te zien.

Die recommendation met de put en de ring of Burden.
Ik had een scroll waarmee ik onderwater kon ademen.
Daarnaast is de ring niet te tillen behalve wanneer je met Z (of welke knop slepen is op de X360) de ring mee neemt. Niet per ongeluk overal tegenaan laten komen anders valt ie misschien en ben je em kwijt. (Ding is ook zo klein!) Je kunt de ring slepen tot bij een deur, dan in je inventory. Deur openen en weer uit je inventory enz.

Denk dat ik binnenkort eens de tijd ga nemen om alle boeken te lezen. Zitten namelijk wel leuke bij. Overigens zijn sommige quests voor mannen en vrouwen net iets anders. Die met die vrouwen in Anvil is namelijk leuk als je zelf een vrouw bent. Overigens lag daar een interessant boek welke ik nog steeds niet gelezen heb. Iets over geile Argonnian vrouwen ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:14:
Denk dat ik binnenkort eens de tijd ga nemen om alle boeken te lezen. Zitten namelijk wel leuke bij. Overigens zijn sommige quests voor mannen en vrouwen net iets anders. Die met die vrouwen in Anvil is namelijk leuk als je zelf een vrouw bent. Overigens lag daar een interessant boek welke ik nog steeds niet gelezen heb. Iets over geile Argonnian vrouwen ofzo. :+
The Argonian Maid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Heb een nieuwe vriend in het spel erbij. Hij verkoopt poison apples, lockpicks, poison!

Als je bij de stables van de imperial city rechtdoor gaat en langs de muur blijft lopen van de stad staat hij verborgen in een hoekje, goed kijken want hij staat erg verborgen.

Nu kan je dus lockpicks kopen zonder bij de thievesguild te moeten!

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Bigbot schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:33:
[...]

mocht je die 1e 2 bedoelen die een stuk met elkaar praten.
wacht.
wacht gewoon tot ze klaar zijn dan gaat eentje ergens zitten en die ander loopt verder en dan kun jij er gewoon langs sneaken.
ff uit getekent in Paint:
Afbeeldingslocatie: http://www.mystery-land.net/images/untitled.JPG
A: daar begin je
B: daar staan die 2 knakkers te praten
C: hier loopt er 1 naar toe
D: staat de andere
De blauwe lijn volg ik altijd omdat je dan in de schaduw blijft, alleen telkens bij E wordt ik gezien..

Iemand een idee?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3llsing schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:24:
Heb een nieuwe vriend in het spel erbij. Hij verkoopt poison apples, lockpicks, poison!

Als je bij de stables van de imperial city rechtdoor gaat en langs de muur blijft lopen van de stad staat hij verborgen in een hoekje, goed kijken want hij staat erg verborgen.

Nu kan je dus lockpicks kopen zonder bij de thievesguild te moeten!
Dus langs de stadsmuur van the imperial city?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:30:
[...]

Dus langs de stadsmuur van the imperial city?
Yep beginnend bij de stables. Hij heet Shady Sam.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Polish my spear"
"but sir! it's so huge!"

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bij een quest in bruma, a brotherhood betrayed. Dat gaat over die zogenaamde vampier die gekilled is door een vampirehunter, ravil volgens mij. Je moet deze moord onderzoeken en ergens in het begin van deze quest moet je dan naar dat kroegje naast de citygates van bruma: olav' tap. Het schijnt namelijk dat die vampire hunter daar logeert. Hele kroegje uitgekamt, alle mensen ondervraagt alleen de 'barkeeper' wil maar niks uitlaten over die vampirehunter! Ik kan briben wat ik wil maar hij vertrouwt me nooit. Toch staat de questpijl op dat ventje, moet ik nu mn speechcraft verbeteren (is al redelijk hoog) maar dat lijkt me niet want je kan juist briben als alternatieve oplossing. Wie heeft deze quest al gehaald? Iemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:26:
[...]

[afbeelding]
De blauwe lijn volg ik altijd omdat je dan in de schaduw blijft, alleen telkens bij E wordt ik gezien..

Iemand een idee?
Al wat langer gewacht? Hoe hoog is je sneak skill eigenlijk, als die nogal laag is kan het idd lastig worden. Die guard is de lastigste die je tegen zal komen btw, als je daar langs bent zal het makkelijker gaan.

Verder misschien een idee om een invisibility potion/spell te nemen, of een ingredient die invisibility geeft zodat je net op het randje kan springen en verder lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:40:
Ik ben nu bij een quest in bruma, a brotherhood betrayed. Dat gaat over die zogenaamde vampier die gekilled is door een vampirehunter, ravil volgens mij. Je moet deze moord onderzoeken en ergens in het begin van deze quest moet je dan naar dat kroegje naast de citygates van bruma: olav' tap. Het schijnt namelijk dat die vampire hunter daar logeert. Hele kroegje uitgekamt, alle mensen ondervraagt alleen de 'barkeeper' wil maar niks uitlaten over die vampirehunter! Ik kan briben wat ik wil maar hij vertrouwt me nooit. Toch staat de questpijl op dat ventje, moet ik nu mn speechcraft verbeteren (is al redelijk hoog) maar dat lijkt me niet want je kan juist briben als alternatieve oplossing. Wie heeft deze quest al gehaald? Iemand een oplossing?
Heb em gedaan, gewoon met dat praten-minigamepje een hoog cijfer gehaald en toen gaf ie me de key van de kamer van die vampirehunter
spoiler:
hij slaapt er dus niet, er ligt een boek achter de kast dat je moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefrijn
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 14:01
MueR schreef op woensdag 12 april 2006 @ 02:10:
[...]
Ik zou eens iets geks proberen. Is een pas nieuwe feature, genaamd de search. Deze vraag komt namelijk zo'n 30 keer per topic voorbij.
Zeg maar 30 keer per pagina 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:40:
spoiler:
Volgens mij moet je daar ergens een sleutel van die vampierhunter's kamer zien te krijgen, en die heeft de barkeeper. Volgens mij heb ik hem gewoon gejat. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij mij gaf deze quest me ook absoluut geen problemen.
Kon dmv de bovengenoemde oplossingen gewoon verder met de quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog steeds niet uit hoe de koppeling ligt tussen abilities en skills (als ik de naampjes goed heb). M'n agility is 76, m'n sneak is 54. Is het resultaat dan iets in de zin van:

76 + 54 = 130

(Feitelijke berekening zal niet zo zijn, gaat even om het voorbeeld :Y)) Nu heb ik gisteren Cat Greaves gevonden die een boost van 6 geven op m'n agility. Betekent dit nu dat ik dan voor sneak (en alle andere dingen die onder agility vallen) "136" cq +6 heb? Of hoe wordt dit doorgerekent naar de uiteindelijke skills waarop die ability van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dementor-NL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Weet iemand of er al een lijst bestaat met waar je welke spells kan kopen op welk niveau?
Bijvoorbeeld: Destruction spells, Journeyman niveau, Skingrad, Tar-Meena.

Ik reis nu alle kanten van Cyrodill af om bijvoorbeeld een goede destruction spell te vinden (met meer dan 20pts damage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Eindelijke mijn nieuwe videokaart 7900gt extreme van XFX. Maar het spel draait wel zwaar hoor ( in de stad heeft hij soms wat vetraging net zoals buiten ) heb dan ook 4x af aanstaan en hdr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The Dementor-NL schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:04:
Weet iemand of er al een lijst bestaat met waar je welke spells kan kopen op welk niveau?

Ik reis nu alle kanten van Cyrodill af om bijvoorbeeld een goede destruction spell te vinden (met meer dan 20pts damage).
Ik heb in een wiki (na een linkje hier over training) wel een lijst gezien met trainers. Ik ga er van uit dat trainers met een hoger level ook betere spells verkopen. Je kan al wel achterin je mages guild boek kijken om te zien waar welke guild in gespecialiseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gatygun schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:13:
Eindelijke mijn nieuwe videokaart 7900gt extreme van XFX. Maar het spel draait wel zwaar hoor ( in de stad heeft hij soms wat vetraging net zoals buiten ) heb dan ook 4x af aanstaan en hdr
AF én HDR?

kon dat niet alleen met Ati kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dementor-NL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
gwystyl schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:28:
[...]

Ik heb in een wiki (na een linkje hier over training) wel een lijst gezien met trainers. Ik ga er van uit dat trainers met een hoger level ook betere spells verkopen. Je kan al wel achterin je mages guild boek kijken om te zien waar welke guild in gespecialiseerd is.
Klopt. Maar dat zijn de adressen voor als je echt Expert of Master spells zoekt (vandaar ook de specialisatie). Het zou ook mooi zijn als je voor de tussenliggende levels op een makkelijke manier spells kan vinden.

Maar bedankt voor het meedenken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Als ik aan het spelen ben start mijn pc soms opnieuw op, het is heel irritant.
Het is vooral als het spel gaat laden, soms doet hij het goed en soms in 1 keer start mijn pc weer openiuwe. Ik heb het alleen met oblivion.

Het spel gaat als het ware in slomotion lopen voordat hij hem opniuwe opstart. De stemmen worden dan heel raar en traag.

Ik heb een amd xp 2700+, geforce 6600GT, laatste forceware drivers van 3dguru.
3x 512 pc2700 ram.

[ Voor 36% gewijzigd door Metalbuster op 12-04-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:38:
[...]

AF én HDR?

Nee hoor. AF staat voor anisotropic filtering en dat werkt altijd met HDR. Hetgene dat niet werkt met HDR met Nvidia is AA dat staat voor antialiasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dementor-NL schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:04:

Zoek op www.gamefaqs.com naar Oblivion en zie daar diverse lists met o.a. trainers + locaties.

En misschien nog iets voor de Topicstart , is ook al eerder langsgekomen in het topic.

console en 'tdt' intikken voor o.a. FPS (staat er al in). Hierna kan je tijdens het spelen met Scroll Lock de debug-info wijzigen, hier kan je o.a. je skill progressie zien (op 2 cijfers achter de komma), hoeveel ups je hebt gehad in bepaalde attributes etc. etc. Heel erg handig als je bijv. is +5 wis/int erbij wilt hebben als fighter. (hoef je het niet op een papiertje bij te houden zoals ik eerst deed :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Eindelijk de Prima Game Guide binnen. Zo op het eerste gezicht een goede en vooral dikke (369 pag.) guide.

Mede gekocht omdat je zo slecht kan alt tabben naar windows om even snel wat op te zoeken. Dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
CTRL+ESC werkt bij mij prima om weer in Windows te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:38:
[...]

AF én HDR?

had iets gehoord van aa en hdr dat dat niet kon. Maar dat klopt niet echt.

Zet in windows gewoon inplaats van application controlled -> 4x.
Start het spel met hdr in de opties en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

NielsOveres schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:01:
CTRL+ESC werkt bij mij prima om weer in Windows te komen.
ctrl alt delete ook wel maar als je dan weer terug gaat is het, bij mij iig. Bugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

H3llsing schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:18:
[...]

ctrl alt delete ook wel maar als je dan weer terug gaat is het, bij mij iig. Bugged.
... logitech 'tussen toepassingen wisselen' knop op de muis. Maar dat is even traag als Alt+Tab....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Ankh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:26:
[afbeelding]
Ik heb die quest gisteren gespeeld en ik heb er ook even op vast gezeten. Maar uiteindelijk, na wat experimenteren is het me toch vlot gelukt.

spoiler:
Bij mij bleek het probleem dus in de kledij te zitten. Ik had nogal wat zware armor aangedaan omdat ik mezelf wilde verdedigen tegen de guards mocht ik ontdekt worden. Echter, zelfs wanneer ze niet in m'n richting keken werd ik nog steeds ontdekt als ik traag sneakte. Dan maar het plunje van de Dark Brotherhood aangedaan en dan kon ik plots wel voorbij de guards sneaken... Bij sommigen zelfs door een hoek van hun bliksveld. Echt een wereld van verschil.
Omdat ik eerst wat in de war was over welke richting ik uit moest ben ik richting B, C uitgewandeld. Hier kon ik moeiteloos de eerste guard passeren (gewoon even wachten tot ie niet in je richting kijkt). De tweede zit op een stoel in een kamer waar het lijk van de moordenaar van de emperor ligt (ik dacht dus eerst dat dat die gast was die je moest vermoorden - maar die bleek dus al dood te zijn :P). Die tweede guard is moeilijker. Door helemaal tegen de rechterwand naar het lijk te sluipen werd ik niet gezien. Je vindt er echter alleen maar een brief van de kapitein van de guards die vertelt dat de kapitein denkt dat de Dark Brotherhood niet achter de moord zit. Niet echt van belang, maar ik vond het toch interessant om te weten dat de Dark Brotherhood er niets mee te maken had omdat ik stilaan begon te vrezen dat ik de groep gejoined was die verantwoordelijk was voor de hele chaos in het land.
Om verder te gaan, ik was dan eindelijk wel bij dat lijk beland maar kon dan niet meer terug zonder door de zittende guard gezien te worden. Ik had echter een kameleon spell of iets dergelijks waarvan ik echt niet zou weten waar ik hem gehaald heb, maar die me 25 seconden onzichtbaar maakt. Daarmee kon ik toch onopgemerkt verdwijnen. In diezelfde kamer ligt trouwens nog een guard zwaard en schild. Ik heb die maar meegenomen omdat ze krachtiger waren dan hetgene ik dan had.
Daarna ben ik gewoon terug gesneakt en heb dan dezelfde route als jij genomen naar punt E. Na wat knoeien kon ik dan toch eindelijk op de middenweg springen en m'n weg vervolgen. Mogelijk heb je proberen te springen zonder te sneaken? Dan hoort de guard je meteen.
Ik heb nu wel dat uitstapje naar B en C gemaakt, maar dat hoeft dus niet.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3llsing schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:18:
[...]

heb ik ook, niet altijd trouwens maar meestal is het spel fucked. wel jammer als je efffe het forum wil doorkijken voor clues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik ben er nu echt schijt zat van.

Als ik aan het spelen ben start mijn pc soms opnieuw op, het is heel irritant.
Het is vooral als het spel gaat laden, soms doet hij het goed en soms in 1 keer start mijn pc weer openiuwe. Ik heb het alleen met oblivion.

Het spel gaat als het ware in slomotion lopen voordat hij hem opniuwe opstart. De stemmen worden dan heel raar en traag.

Om de zoveel tijd kan hij geen savegames meer laden, hij hefet dan een windows error.

Dan heb ik weer dat hij deze foutmelding krijgt "After MemoryProblem Pass 13: Global Memory Free: 1133772800 Heap Free: 3284904 Physical Heap Free: -1
00000E6C: Out of Memory Error - All passes failed. The game will exit now."

Al met al werkt mijn laatste savegamen iet meer, en de savegame ervoor laat soms wel, soms niet. En die game is ook nog eens 6 uur terug.

Ik heb een amd xp 2700+, geforce 6600GT, laatste forceware drivers van 3dguru.
3x 512 pc2700 ram.

En het reinstallen van de game helpt oko niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Metalbuster op 12-04-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Dracul schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:45:
[...]

Nee hoor. AF staat voor anisotropic filtering en dat werkt altijd met HDR. Hetgene dat niet werkt met HDR met Nvidia is AA dat staat voor antialiasing.
inderdaad vindt het zonder AF er niet uitzien. zal later wel is AA proberen om te kijken of je gelijk hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:07
Lijkt me dat er iets met je mem niet helemaal lekker zit. Kun je misschien eens testen met memtest86 of eventueel één bankje van de drie eruit halen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Probleempje met die modepoppen mod. Als ik ze gebruik kan ik na een tijdje mn space knop niet meer gebruiken alleen loaden helpt nog dan. Meer mensen hier problemen mee?

En is er trouwens goede muziek die een beetje bij oblivion past. Ik luister nu al 50 uur naar dat zelfde melodietje. Begint nu toch wel erg irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

mahi schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:45:
[...]
Ik heb die quest gisteren gespeeld en ik heb er ook even op vast gezeten. Maar uiteindelijk, na wat experimenteren is het me toch vlot gelukt.

spoiler:
Bij mij bleek het probleem dus in de kledij te zitten. Ik had nogal wat zware armor aangedaan omdat ik mezelf wilde verdedigen tegen de guards mocht ik ontdekt worden. Echter, zelfs wanneer ze niet in m'n richting keken werd ik nog steeds ontdekt als ik traag sneakte. Dan maar het plunje van de Dark Brotherhood aangedaan en dan kon ik plots wel voorbij de guards sneaken... Bij sommigen zelfs door een hoek van hun bliksveld. Echt een wereld van verschil.
Omdat ik eerst wat in de war was over welke richting ik uit moest ben ik richting B, C uitgewandeld. Hier kon ik moeiteloos de eerste guard passeren (gewoon even wachten tot ie niet in je richting kijkt). De tweede zit op een stoel in een kamer waar het lijk van de moordenaar van de emperor ligt (ik dacht dus eerst dat dat die gast was die je moest vermoorden - maar die bleek dus al dood te zijn :P). Die tweede guard is moeilijker. Door helemaal tegen de rechterwand naar het lijk te sluipen werd ik niet gezien. Je vindt er echter alleen maar een brief van de kapitein van de guards die vertelt dat de kapitein denkt dat de Dark Brotherhood niet achter de moord zit. Niet echt van belang, maar ik vond het toch interessant om te weten dat de Dark Brotherhood er niets mee te maken had omdat ik stilaan begon te vrezen dat ik de groep gejoined was die verantwoordelijk was voor de hele chaos in het land.
Om verder te gaan, ik was dan eindelijk wel bij dat lijk beland maar kon dan niet meer terug zonder door de zittende guard gezien te worden. Ik had echter een kameleon spell of iets dergelijks waarvan ik echt niet zou weten waar ik hem gehaald heb, maar die me 25 seconden onzichtbaar maakt. Daarmee kon ik toch onopgemerkt verdwijnen. In diezelfde kamer ligt trouwens nog een guard zwaard en schild. Ik heb die maar meegenomen omdat ze krachtiger waren dan hetgene ik dan had.
Daarna ben ik gewoon terug gesneakt en heb dan dezelfde route als jij genomen naar punt E. Na wat knoeien kon ik dan toch eindelijk op de middenweg springen en m'n weg vervolgen. Mogelijk heb je proberen te springen zonder te sneaken? Dan hoort de guard je meteen.
Ik heb nu wel dat uitstapje naar B en C gemaakt, maar dat hoeft dus niet.
Ahh uit eindelijk gelukt! ik heb 5min staan te wachten in het donker... dat was een beetje knullig majah.. toen ging hij uit eindelijk ergens anders staan en kon ik makkelijk langs hem heen lopen.. :) alleen jammer dat ik zo lang moest wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Inderdaad AA heeft geen enkele nut ( lijkt wel of dat programma het gewoon weg niet pakt ). En bijde is nog niet mogelijk. Maar als je kijkt naar de fps die mensen behalen lijkt het me ook niet echt verstandig om AA+AF+HDR te laten draaien ( FPS = erg laag dan ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:45:
[...]

True ... mijn fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
H3llsing schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:52:
Probleempje met die modepoppen mod. Als ik ze gebruik kan ik na een tijdje mn space knop niet meer gebruiken alleen loaden helpt nog dan. Meer mensen hier problemen mee?
En is er trouwens goede muziek die een beetje bij oblivion past. Ik luister nu al 50 uur naar dat zelfde melodietje. Begint nu toch wel erg irritant te worden.
Modepoppen mod? kan je een link geven?

Ikzelf vind de muziek van hans zimmer wel lekker op de achtergrond, is instrumentale muziek uit films. Wat wel ff wennen is is dat je niet meer aan de muziek kan horen of er een vijand in de buurt is :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

sander-sp schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:24:
Voor mij hebben de nieuwe drivers niet echt veel effect geloof ik. :/
Kleine correctie, ik kom er net achter dat ik problemen had met mijn geluid. Het lijkt er op alsof het toch wel iets lekkerder loopt. Dat komt natuurlijk omdat ik het geluidsprobleem opgelost heb, maar of het nog lekkerder loopt dan voordat ik de geluidsproblemen had met de oude drivers durf ik niet te zeggen...

[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 12-04-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:58:
Ik ben er nog steeds niet uit hoe de koppeling ligt tussen abilities en skills (als ik de naampjes goed heb). M'n agility is 76, m'n sneak is 54. Is het resultaat dan iets in de zin van:

76 + 54 = 130

(Feitelijke berekening zal niet zo zijn, gaat even om het voorbeeld :Y)) Nu heb ik gisteren Cat Greaves gevonden die een boost van 6 geven op m'n agility. Betekent dit nu dat ik dan voor sneak (en alle andere dingen die onder agility vallen) "136" cq +6 heb? Of hoe wordt dit doorgerekent naar de uiteindelijke skills waarop die ability van toepassing is?
Klopt afaik geen zak van wat je nu zegt ;)

Je attributes bepalen verschillende dingen, strength bijvoorbeeld de schade die je doet met blade etc, en hoeveel je kan dragen, en intelligence hoeveel magicka, willpower hoe snel je magick
a hersteld, en ga zo maar door. Om die (sneller) te uppen moet je de skills die aan die attributes gekoppelt zijn gebruiken, zodat je multipliers krijgt voor je attributes en die sneller kan uppen. Die ring van jou geeft 6+ agility, dus je agility ALLEEN is 6 hoger, en dat zorgt er (denk ik) voor dat je minder snel omvalt van een zwaardslag, en harder rent. Je attributes bepalen behoorlijk veel, sommige hebben ook effect op skills, dus hoe beter je strength hoe hoger je hit, en je hit ook hoger door een hogere blade/h2h/blunt skill, die staan dus in verband.

Iemand zei 2 pagina's terug over langzaam uppen van intelligence, ja moet je natuurlijk wel skills van intelligence gebruiken voor de multipliers he :+

Level 22 nou op me übergastje, met 3 quests gedaan ofzo, en 20 uur playtime _/-\o_

Vraagje: kan je attributes hoger dan 100 krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 12-04-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:19:
[...]

Klopt afaik geen zak van wat je nu zegt ;)

Je attributes bepalen verschillende dingen, strength bijvoorbeeld de schade die je doet met blade etc, en hoeveel je kan dragen, en intelligence hoeveel magicka, willpower hoe snel je magick
a hersteld, en ga zo maar door. Om die (sneller) te uppen moet je de skills die aan die attributes gekoppelt zijn gebruiken, zodat je multipliers krijgt voor je attributes en die sneller kan uppen. Die ring van jou geeft 6+ agility, dus je agility ALLEEN is 6 hoger, en dat zorgt er (denk ik) voor dat je minder snel omvalt van een zwaardslag, en harder rent. Je attributes bepalen behoorlijk veel, sommige hebben ook effect op skills, dus hoe beter je strength hoe hoger je hit, en je hit ook hoger door een hogere blade/h2h/blunt skill, die staan dus in verband.

Iemand zei 2 pagina's terug over langzaam uppen van intelligence, ja moet je natuurlijk wel skills van intelligence gebruiken voor de multipliers he :+

Level 22 nou op me übergastje, met 3 quests gedaan ofzo, en 20 uur playtime _/-\o_

Ah, dus als ik het goed begrijp is er alleen maar een koppeling tussen attributes en skills in de context van het levelen (zoals je voorbeeld over de multipliers). Het levelen snapte ik wel, maar ik zat er dus idd helemaal langs qua invloed van de attributes op je handelen. Hebben dus gewoon betrekking op andere zaken dan je skills... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:52:
[...]

Heb em gedaan, gewoon met dat praten-minigamepje een hoog cijfer gehaald en toen gaf ie me de key van de kamer van die vampirehunter
Ja, hoe werkt dat praat-gamepje nu uberhaupt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
Elke ronde moet je één van de vier mogelijkheden kiezen. Na elke keuze draaien de vakjes 1 slag. Het is dus zaak om de goede mogelijkheden te kiezen als er een groot vakje staat, en de slechte mogelijkheden als er een klein vakje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Magic schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:58:
[...]

Modepoppen mod? kan je een link geven?

Ikzelf vind de muziek van hans zimmer wel lekker op de achtergrond, is instrumentale muziek uit films. Wat wel ff wennen is is dat je niet meer aan de muziek kan horen of er een vijand in de buurt is :)
Die kan je hier vinden http://www.tessource.net/files/file.php?id=2055

Heb het al opgelost! Ik had er 5 gekocht en alle tegelijk neergezet. Vind het spel niet lief.

Wist je trouwens dat je je muziek ook in de oblivion folder kan zetten. Dan kan je gewoon je battle muziek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
6pack15 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:40:
[...]
k heb n probleempje in de arena, ik heb de eerste match gewonnen maar als ik terug naar Owyn ga 'to close out the match and receive any rewards" zegt ie dat ik terug de arena in moet waar niks meer is.

heb ik ook gehad, ben maar overnieuw begonnen :( , toen lukte het wel, ik had egt alles geprobeerd
Damn, Dat zou echt zonde zijn want ik heb al level 14 en 50uur playtime...

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:39
jah, ik had er ong 5 uur opzitte
toen ben ik opniuewe begonnen, en maar ff un superchar gemaakt en leukere dingen gaan doen, alleen vervelend dat je alle grotten nog un keer moet doen, maja, de arena is niet supergroot deel van et spel, maar het verdient wel lekker, en het is wel vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ff een search in dit topic doen. Is al meerdere malen ter sprake gekomen! })

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:19:
[...]

ff een search in dit topic doen. Is al meerdere malen ter sprake gekomen! })
Hm, zo'n antwoord zat ik al op te wachten... B) Maar is wel een plan op zich ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jaapstobbe schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:38:
[...]

ze laden pas als je je muis op het plaatje houdt!
Helaas doen een paar plaatjes van http://www.gamespot.com/features/6147127/p-4.html het toch echt niet. Misschien zijn er nog websites die vergelijkende info hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
ouch, gaat hard hier, bijna deel 9 al

ik zit nog heel op het begin (begin dungeon), maar bestaat er een systeem om de gamma wat te verhogen? vind het te donker zo. ik zit op sommige stukken met mijn zwaard in het donker op mobs te hengsten. ok, met zwaard kan ik een torch aan, maar heb ik dan geen shield. en met pijl en boog is het helemaal onbegonnen werk. kan ik enkel me haar in vuur zetten om iets meer te zien. fire spells zijn dan de beste combinatie. mja.

misschien een noob vraagje, maar ik vind het niet leuk spelen zo. eerst boogaanval dan snel wisselen van wapen? heb mijn keybinds nog niet helemaal goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

wwillem schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:42:
[...]

Helaas doen een paar plaatjes van http://www.gamespot.com/features/6147127/p-4.html het toch echt niet. Misschien zijn er nog websites die vergelijkende info hebben.
hier wel hoor , je moet je muis erop houden en ff w88 en dan merk je wel iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:58

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik speel nu net voor het eerst Oblivion, en het valt me op dat het niks uitmaakt of ik de "Features" aan of uit zet het maakt geen verschil. me fps is en blijft drastisch laag ??
voor specs zie sig

FPS rond de 17 ?

Ligt het nou aan mijn pc of ben ik te veeleisend ? :X

ps draai ForceWare 77.77

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

bassGunner schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:49:
[...]

Super simpel eigenlijk.

spoiler:
In het midden staat een getal, dat is zijn humeur. Hoe lager, hoe slechter zijn humeur, das logisch ;)

De cirkel eromheen is verdeeld in 4 vlakken, als je met je muis op 1 vlak gaat staan dan zie je aan het gezicht van de NPC of hij de opmerking die je gaat maken leuk vind (dan lacht hij) of niet leuk vind (dan kijkt ie boos). De kunst is nu om het zo te spelen dat je de gele schijven zo plaatst dat wanneer een groot geel vlak in een vak staat waarbij het gezicht blij kijkt (als je dan klikt stijgt zijn humeur) en een klein geel vlak in een vak staat wanneer het gezicht boos kijkt (dan daalt zijn humeur). Doe je dit andersom dan staat de teller zo op 0.

Dit is altijd twee om twee. De ene NPC vind het leuk als je hem bewondert en als je een grapje maakt (admire en joke) en zal dus humeurig worden als je de andere twee keuzes pakt (coerce en nog iets).

Doe je het goed dan kun je alle humeuren van de NPC's, hoe pissig ze ook tegen je doen, ophalen naar boven de 70. En dan zijn ze veel vriendelijker en krijg je ook veel meer van ze gedaan! Vooral bij merchants zorg ik er altijd voor dat ik het humeur dusdaniog verhoog voordat ik ga kopen. Scheelt altijd enkele goudstukken.

Snappie? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 18-09 17:59
Muthas schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:19:

*knip*

Je base value is maximaal 100 maar met enchantments/items/curses(the dark gift :9 ) kun je het mooi omhoog werken. Zit nu geloof ik rond de 130-140 strenght, samen met 125% wapentuig brengt dat dus een aardige bang. Helemaal leuk is het om achter je vijand te sneaken en dan een 6x damage multiplyer toegevoegd te krijgen; praktisch insta-kill dus :)

[ Voor 30% gewijzigd door killingdjef op 12-04-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MethodP schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:25:
[...]

hier wel hoor , je moet je muis erop houden en ff w88 en dan merk je wel iets ;)
Aha, probleem opgelost. Nadat het pingen van image.com.com leidde naar 127.0.0.1 had ik een vermoeden wat de oorzaak was :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

CrankyGamerOG schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:48:
ik speel nu net voor het eerst Oblivion, en het valt me op dat het niks uitmaakt of ik de "Features" aan of uit zet het maakt geen verschil. me fps is en blijft drastisch laag ??
voor specs zie sig

FPS rond de 17 ?

ps draai ForceWare 77.77
Installeer de nieuwe drivers, die geven Oblivion een performance increase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 10:58

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

specificeer dan ens ff welke pcies ?

want er zijn idd net nieuwe uit

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:06:
specificeer dan ens ff welke pcies ?

want er zijn idd net nieuwe uit
Ik zou de speciaal voor Oblivion gemaakte 84.25 beta drivers gebruiken. Eventueel kun je ook voor WHQL geteste 84.21 drivers gaan of de nieuwere 84.30 beta drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CrankyGamerOG schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:48:
voor specs zie sig

FPS rond de 17 ?

ps draai ForceWare 77.77
Ik kan echt iedereen aanraden om over te stappen op 84.30, heb echt nog nooit zulke hoge IQ en fps gehad ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FnF schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:14:
[...]

Ik kan echt iedereen aanraden om over te stappen op 84.30, heb echt nog nooit zulke hoge IQ en fps gehad ;)
Het lijkt wel of hij tegenwoordig zelf beter de oude drivers verwijderd... bij het installeren van 84.21 (en nu bij 84.30) krijg ik eerst een 800x600 schermpje met baudkleuren, en na het opstarten worden de nieuwe drivers geïnstalleerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben net begonnen met Oblivion. Ziet er strak uit. Ik speel eigenlijk nooit van dit soort games maar nadat ik heel wat reviews heb gelezen en van vrienden gehoord heb hoe strak deze game is ben ik ook maar begonnen.

Ik ben nu in Kvatch. Daar moet ik ene Martin ophalen en terug brengen naar Wyong Prior ofzoiets. Ik snap nog niet echt veel van de game enzo maar dat zal zeker nog wel komen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben sommigen van jullie ook dat die tweaks helemaal niets uithalen? iemand dat al op kunnen lossen? en wanneer komt die patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

:/ die paspoppen werken niet goed, ik kan er geen gestolen armor pieces op doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Wil iemand aub even achter het kasteel in cheyendaal lopen? Ik heb hier een hevige fout in het spel zitten (zie bijgevoegde image) en ik vraag mij af of ik de enige ben en ik dus eens moet reinstallen of misschien zelfs een nieuwe videokaart...

het betreft een origineel gekocht exemplaar

Afbeeldingslocatie: http://img469.imageshack.us/img469/7093/screenshot76nt.jpg

heeft iemand anders dit effect ook (je mert het meteen als je achter het kasteel van cheyendaal de wildernis in wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hoe werkt dat lockpicken nu precies? Als er meer als 1 van die "dingen" zijn lukt het me al niet. Ik snap niet precies hoe het werkt...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

CaptainM schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:13:
Hoe werkt dat lockpicken nu precies? Als er meer als 1 van die "dingen" zijn lukt het me al niet. Ik snap niet precies hoe het werkt...
Je moet wachten tot de pinnetjes even blijven hangen en dan kan je klikken met de muis en blijft het ene pinnetje hangen. Valt het pinnetje naar beneden terwijl je klikt, dan breekt je lockpick en ben je er één kwijt. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeDooieVent schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:11:
Wil iemand aub even achter het kasteel in cheyendaal lopen? Ik heb hier een hevige fout in het spel zitten (zie bijgevoegde image) en ik vraag mij af of ik de enige ben en ik dus eens moet reinstallen of misschien zelfs een nieuwe videokaart...

het betreft een origineel gekocht exemplaar

[afbeelding]

heeft iemand anders dit effect ook (je mert het meteen als je achter het kasteel van cheyendaal de wildernis in wil)
Ik heb er iig geen last van, ik denk ook zowieso dat het niet aan dit spel ligt, anders had je er vast heel veel over gehoord. Ik heb geen idee wat de oorzaak hiervan kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
ok,

dan ga ik vanavond na het eten maar eens op bug jacht, ik heb reeds alle extra pipelines en vertex shaders uitgeschakeld op mij gf6800LE maar ik ben bang dat ik hem toch te veel misbruikt heb

wel minder......want om nu even een vervanger te gaan halen om het te testen is ook weer zo... en het moet nog agp zijn ook. bummer :(

edit

[img=http://img100.imageshack.us/img100/2818/screenshot02zy.th.jpg]

:) nog een mooi screenshot

[ Voor 24% gewijzigd door DeDooieVent op 12-04-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:05
Denk dat het aan de driver ligt of aan een bepaalde tweak (de grid tweak zorgt ook soms voor problemen als je die te hoog zet).

[ Voor 39% gewijzigd door Bart1983 op 12-04-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Laatst online: 08:39
jah, dit ziet er niet echt uit als een verrotte videokaart, maar meer iets in het spel zelf(bug ofzo) ik heb heel soms dat ik door de grond zak met paard en al :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
ik heb nog een xp installatie op deze pc voor mijn hometheater (vanwege 1366*768 resolutie vond ik dat handig) en hierop heb ik ook een installatie van oblivion, dus helemaal onafhankelijk qua drivers en windows instal eens kijken of dit daar ook zo is
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.