Die deur naar die cave dus wel. Verder staat er binnen nog wel een deur, maar die leidt nergens heen. Maargoed, ik ga die cave nog maar ns grondig doorzoeken dan.
komt er nog een mod waarmee je scheten kan laten? Lijkt me wel leuk in deze game om een scheet te laten. Zie je maar bar weinig in games dat je kan scheten.
Alweer tijd voor deel 9...
Maar het blijft een mooi spel! Zouden de mods ook voor de Xbox uitkomen?
Maar het blijft een mooi spel! Zouden de mods ook voor de Xbox uitkomen?
Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?
Ik weet niet of je nu al een aantal keer gelevelled bent, maar dan zit er wel een nadeel aan, namelijk: Je kan na elke level up 5 keer trainen bij een trainer. Als je dit niet doet loop je dus veel skills mis, en wordt het spel een stuk lastiger geloof ik. Ik heb dit zelf gehad in het begin omdat ik niet wist dat je per level kon trainen...wwillem schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:18:
Heeft trouwens nog nadelen om zo laat te levellen? In de zin van: Zijn er nu een hoop major skills verhoogd zonder dat deze mee telde voor het tweede level?
Anoniem: 82384
Niet om jou persoonlijk aan te vallen, maar veel mensen klagen dat het spel bugs bevat terwijl ze allerlei tweaks/cheats/mods hebben gebruikt. Dat betekent niet dat er iets mis is met het spel, want je gebruikt dingen die eigenlijk helemaal niet kunnen (of er zitten bugs in de mods bijvoorbeeld) en dat betekent dat er wel eens wat mis kan gaan...wwillem schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:05:
Ik heb in een heel mooi bedje geslapen, kost nog 40 gold ook. Wat leuk, dan heb ik dus een bugged character. Volgens mij knap ik een beetje af.
[...]
Ik heb wel een keertje gecheat (tenminste, helemaal in het begin m'n karakter veranderd omdat ik geen zin had om 3 uur overnieuw te spelen). Is er een manier om je karakter te fixen?
Andere dingen die vaak fout gaan zijn als mensen klagen over crashes en instabiliteit dat gewoon door overklokken, slechte voeding of drivers komt.
Natuurlijk zal er best wat mis zijn met het spel, maar zoveel als hier en daar gesuggereerd wordt is het in ieder geval niet.
Ik heb nu zo'n 30 speluren en heb maar 1x een crash gehad bij het afsluiten. Toch heb ik (voorzichtig!) getweaked aan mijn ini file, en gebruik ik 17 zorgvuldig uitgezochte mods.
(edit: Gefeliciteerd overigens dat je je levelling probleem toch hebt kunnen oplossen. Wat de oorzaak ook is, bugged gameplay is niet leuk!)
offtopic:
Ben wel zojuist level 3 geworden, dus weer een feestje
Volgens mij maakt dat niet uit. Of je traint of op natuurlijke manier je skills verhoogt maakt niet uit. Zonder trainers moet je alleen zelf wat harder werken (of langer op je levelling wachten). Je kunt natuurlijk helemaal uitkienen welke skills je moet verhogen om de door jou gewenste x5 multipliers te krijgen op de juiste attributes voor elk level - maar persoonlijk ben ik liever gewoon aan het spelen op een natuurlijke manier dan alles uit te rekenen. Ik zie dan wel welke multipliers ik wel of niet krijg, en dan kies ik wat ik er mee wil doen.sander-sp schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:39:
Ik weet niet of je nu al een aantal keer gelevelled bent, maar dan zit er wel een nadeel aan, namelijk: Je kan na elke level up 5 keer trainen bij een trainer. Als je dit niet doet loop je dus veel skills mis, en wordt het spel een stuk lastiger geloof ik. Ik heb dit zelf gehad in het begin omdat ik niet wist dat je per level kon trainen...
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 14-04-2006 15:50 ]
Anoniem: 154823
Ik weet niet waar jij je allemaal mee bezi houdtjaapstobbe schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:35:
komt er nog een mod waarmee je scheten kan laten? Lijkt me wel leuk in deze game om een scheet te laten. Zie je maar bar weinig in games dat je kan scheten.
Ik heb er nu 100+ uur gespeeld er mooi deel weer. Ik kom ook wel bugs tegen maar je weet niet of dat komt door een mod of het zet in het spel zelf.
Word tijd voor [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 9
Word tijd voor [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 9
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Inderdaad, niet alle crashes worden door het spel zelf veroorzaakt. Zo crashed Oblivion bij mij zo'n beetje per definitie als ik wil afsluiten. Dit zou best kunnen worden veroorzaakt doordat er iets fout gaat in een driver icm m'n 64-bit Windows. Het kan ook de fout zijn van Oblivion, maar dat denk ik niet.Anoniem: 82384 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:42:
[...]
Niet om jou persoonlijk aan te vallen, maar veel mensen klagen dat het spel bugs bevat terwijl ze allerlei tweaks/cheats/mods hebben gebruikt. Dat betekent niet dat er iets mis is met het spel, want je gebruikt dingen die eigenlijk helemaal niet kunnen (of er zitten bugs in de mods bijvoorbeeld) en dat betekent dat er wel eens wat mis kan gaan...
Andere dingen die vaak fout gaan zijn als mensen klagen over crashes en instabiliteit dat gewoon door overklokken, slechte voeding of drivers komt.
Natuurlijk zal er best wat mis zijn met het spel, maar zoveel als hier en daar gesuggereerd wordt is het in ieder geval niet.
Ik heb nu zo'n 30 speluren en heb maar 1x een crash gehad bij het afsluiten. Toch heb ik (voorzichtig!) getweaked aan mijn ini file, en gebruik ik 17 zorgvuldig uitgezochte mods.
(edit: Gefeliciteerd overigens dat je je levelling probleem toch hebt kunnen oplossen. Wat de oorzaak ook is, bugged gameplay is niet leuk!)
offtopic:
Je spreekt dan dus eigenlijk jezelf tegen, het is gewoon niet slim om niet 5 keer te trainen per level. Je kan namelijk ook je minor skills trainen waardoor je niet levelt maar wel "sterker" wordt. En zeker als je dus gewoon maar speelt, net als ik trouwens, ga je niet honderd keer springen om je acrobatics één punt hoger te krijgen.Anoniem: 82384 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:42:
Volgens mij maakt dat niet uit. Of je traint of op natuurlijke manier je skills verhoogt maakt niet uit. Zonder trainers moet je alleen zelf wat harder werken (of langer op je levelling wachten). Je kunt natuurlijk helemaal uitkienen welke skills je moet verhogen om de door jou gewenste x5 multipliers te krijgen op de juiste attributes voor elk level - maar persoonlijk ben ik liever gewoon aan het spelen op een natuurlijke manier dan alles uit te rekenen. Ik zie dan wel welke multipliers ik wel of niet krijg, en dan kies ik wat ik er mee wil doen.
Erg mooi en leuk spel, alleen zit het gewoon vol met bugs. Zonder tweaks/cheats/mods of wat dan ook gebruikt te hebben! Ik heb vaak dat ik door alles & iedereen kan heenlopen, dat het spel op belangrijke momenten crasht en zo nog een hoop dingen.
Iets wat me net overkwam: ik steeg af van mijn paard in een kamp, sprak met wat mensen en ging vervolgens weer op m'n paard zitten. Plotseling beschouwde iedereen me als een dief en ze vielen me aan. Waarom!?
Iets wat me net overkwam: ik steeg af van mijn paard in een kamp, sprak met wat mensen en ging vervolgens weer op m'n paard zitten. Plotseling beschouwde iedereen me als een dief en ze vielen me aan. Waarom!?
ifconfig eth0 down
Anoniem: 143011
ik spring de hele tijd, loop nooit normaalsander-sp schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:14:
[...]
Je spreekt dan dus eigenlijk jezelf tegen, het is gewoon niet slim om niet 5 keer te trainen per level. Je kan namelijk ook je minor skills trainen waardoor je niet levelt maar wel "sterker" wordt. En zeker als je dus gewoon maar speelt, net als ik trouwens, ga je niet honderd keer springen om je acrobatics één punt hoger te krijgen.
Anoniem: 24869
Misschien op de verkeerde paard gesprongen?JeRa schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:17:
Erg mooi en leuk spel, alleen zit het gewoon vol met bugs. Zonder tweaks/cheats/mods of wat dan ook gebruikt te hebben! Ik heb vaak dat ik door alles & iedereen kan heenlopen, dat het spel op belangrijke momenten crasht en zo nog een hoop dingen.
Volgens mij spreek ik mezelf niet tegen. Wellicht is het niet duidelijk genoeg. Ik bedoel te zeggen dat een bepaalde skill ophogen via een trainer geen enkel ander effect heeft dan diezelfde skill ophogen via eigen oefening.sander-sp schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:14:
Je spreekt dan dus eigenlijk jezelf tegen, het is gewoon niet slim om niet 5 keer te trainen per level. Je kan namelijk ook je minor skills trainen waardoor je niet levelt maar wel "sterker" wordt. En zeker als je dus gewoon maar speelt, net als ik trouwens, ga je niet honderd keer springen om je acrobatics één punt hoger te krijgen.
Als je dus geen gebruik maakt van trainers kun je precies hetzelfde effect bereiken - alleen moet je het dan zelf doen in plaats van dat je skill 'instant' omhoog gaat. Persoonlijk vind ik het zelf doen veel leuker spelen (veel meer het idee dat je iets bereikt hebt in plaats van dat je gewoon iets 'koopt').
Het is dus ook geen geval van 'niet slim zijn' om geen trainers te gebruiken, want dat hangt gewoon van je speelstijl af. Naast de stijl om zo snel mogelijk 'uber' te worden* met zo hoog mogelijke multipliers op elk level (grotendeels in lijn met FPSen), is er ook nog de speelstijl die 'role playing' heet (in lijn met RPGs). Bij deze laatste speel je in het spel een rol (bijvoorbeeld die van een dief, mage, fighter) en door je - voor je karakter - op de juiste manier in het spel te gedragen zullen de passende skills ophogen, en krijg je ook passende multipliers.
Persoonlijke mening: Als je een skill niet (op natuurlijke wijze) gebruikt heb je ook geen 'recht' om die op te hogen. Trainen is een veel te makkelijke 'escape' om iets niet zelf te hoeven (of mogen!) doen en past eigenlijk niet in een echt roleplaying spel.
Iedereen moet zelf bepalen hoe hij speelt, als je maar plezier hebt. Trainers zijn voor het spel niet nodig, maar voor veel mensen wel fijn blijkbaar. Zolang ik maar kan kiezen ze niet te gebruiken heb ik er geen probleem mee, en dat soort keuzes zitten in Oblivion gelukkig wel goed
* Los van of je nu in een hoekje honderd keer gaat staat springen om je skill op te hogen, of via trainers je skill omhoog 'koopt', beide vallen wat mij betreft onder de uber/FPS speelstijl.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 14-04-2006 17:06 ]
Past prima als je als roodkapje roleplayed, of telt huppelen niet mee voor je acrobaticsAnoniem: 143011 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:21:
ik spring de hele tijd, loop nooit normaal
Anoniem: 126513
Waarschijlijk. Let goed op de rode kleur van het icoontje.Anoniem: 24869 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:46:
Misschien op de verkeerde paard gesprongen?
Ik heb ook weleens dat ik perongeluk aan het lockpicken ben, terwijl ik gewoon naar binnen dacht te kunnen, maar dan is de zaak nog niet open of net dicht.
Zo zat ik laatst ook met een vriend te gamen, hij een echte morrowind expert. Hij is al vaak gepakt door guards. Ja, moet je ook maar niet meteen gaan lockpicken bij daglicht.
Echt een prachtig spel. De eerste keer sinds hele lange tijd dat ik weer geboeid ben door een game. Ik word er echt ingezogen. Als ik begin kan ik niet meer stoppen.
Ik ben normaal wel een pietje precies, wil er het fijne van weten, zo goed mogelijk levelen, alles vinden, alles in volligorde, dit kan erg frustrerend zijn...maar dat is gewoon niet te doen bij dit spel!
Je kan niet alles weten en vinden, niet alle bloemen en paddos plukken, is gewoon teveel. Petje af voor de makers. Deze game heeft hét wat Morrowind niet had bij mij.
En dan nog de construction set en de mods. Gelukkig zijn er spellenmakers als Bethesda
Nu laat ik het gewoon op me afkomen, laat die zooi maar liggen, ik kan het toch niet dragen.
Ik ben niet bezig met stats maar met de wereld, de characters, de quests, de atmosfeer...heerlijk.
Het levelen gaat best hard vind ik. Volgens mij ongeveer 20 uurtjes gespeelt en nu lvl 11 warrior.
Wel ook veel in steden gehangen en een aantal quests zonder veel geweld gedaan.
Dat zou heel goed kunnen! Maar dan mag ik toch verwachten dat ze me meteen aanvallen en niet zodra ik het paard opnieuw 'steel'? Beetje onzinnig natuurlijk.Anoniem: 24869 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:46:
[...]
Misschien op de verkeerde paard gesprongen?
ifconfig eth0 down
Dat is het hem nu juist, dat onzinnige is volgens mij altijd wel te verklaren. Je ziet heel snel iets over het hoofd. Dat vind ik nu weer zo prachtig, je moet echt nadenken over handelingen die je doet of gedaan hebt.JeRa schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:10:
[...]
Dat zou heel goed kunnen! Maar dan mag ik toch verwachten dat ze me meteen aanvallen en niet zodra ik het paard opnieuw 'steel'? Beetje onzinnig natuurlijk.
Over dat levelen. Ik heb best vaak dat ik eigenlijk terug wil naar een city om te resten en te levelen. Maar dat ik me eerst nog een weg naar buiten moet vechten voordat ik kan fasttravellen. En dan moet ik 2 keer slapen voor 2 levels.
Heb ik het goed dat je minimaal 3 uur moet slapen om te levelen, of is één uur al genoeg?
Ik neem nu iig een zooi repairhammers mee een dungeon in want die heb je wel nodig.
Was laatst minstens 20 minuten bezig met twee goblins, echt supergaaf.
Is het kopen van skillpunten ook niet juist handig om je minor skills wat omhoog te krikken. Zijn ook nog eens goedkoper. Ik heb nog niks getrained, daar wacht ik nog wel even mee, gaat goed zo.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 14-04-2006 17:23 ]
Anoniem: 70495
nope die heb ik niet gevonden in me 100 uur spelen. heb jij hem al dan?. enzo ja waar gevonde?Anoniem: 33599 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:46:
Iemand al de Ring of Perfection gevonden?
alle skills +10, vind m bijna leuker dan mn mundane ring.
En toch is deze perfection ring "maar" 8500" goldpieces, vergeleiken met de mundane van 21000
Strength is nu 136, scheelt weer met beestjes meppen.
Is dat niet gewoon een slecht excuus voor een fout die de makers over het hoofd hebben gezien?Anoniem: 126513 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:15:
[...]
Dat is het hem nu juist, dat onzinnige is volgens mij altijd wel te verklaren. Je ziet heel snel iets over het hoofd. Dat vind ik nu weer zo prachtig, je moet echt nadenken over handelingen die je doet of gedaan hebt.
ifconfig eth0 down
Voor de mensen die niet in sinterklaas geloven, hij bestaat echt hoor:

Nog een vraagje, er was een mod die wat aan die verre textures deed, dat die ook fatsoenlijk leken ipv zo wazig. Nu kan je wel met uGrinds werken, maar dan loop je soms tegen onzichtbare muren op, wat ook niet ideaal is. Maar die texturemod werkt hier niet, en er was nog een mod die wat aan de shaders van het verre zicht deden, maar dan duurt het een half uur met Loading. Heeft iemand toevallig zo'n texture mod voor ver weg gevonden die ook echt werkt (Liefst incl downloadlink
)?

Nog een vraagje, er was een mod die wat aan die verre textures deed, dat die ook fatsoenlijk leken ipv zo wazig. Nu kan je wel met uGrinds werken, maar dan loop je soms tegen onzichtbare muren op, wat ook niet ideaal is. Maar die texturemod werkt hier niet, en er was nog een mod die wat aan de shaders van het verre zicht deden, maar dan duurt het een half uur met Loading. Heeft iemand toevallig zo'n texture mod voor ver weg gevonden die ook echt werkt (Liefst incl downloadlink
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Als het een fout/bug is, natuurlijk wel. Maar lijkt me sterk.JeRa schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:21:
Is dat niet gewoon een slecht excuus voor een fout die de makers over het hoofd hebben gezien?(
)
Er zitten natuurlijk nogal wat bugs in, is ook echt te groot om perfect te krijgen. Bij The making of, is een kerel die niets anders doet dan alles zoveel mogelijk uit te testen. Zoveel mogelijk combinaties. En dan bij een crash/bug/fout maar gaan zoeken waar het ligt --> hell of a job
Maar hoe zit dat met de Xbox360, dan moet een spel wel af zijn, je kan het immers niet meteen patchen? Of is het eigenlijk geschreven voor console en daarna compatible gemaakt voor PC. Aan de interface te zien iig wel. Deze vraag zal wel al gesteld zijn
Ik heb ff een vraagje over Oblivion, ik zit vast... Ik zit dus echt nog aan het begin, net binnen gekregen de game
Die koning is net vermoord en nu moet ik door de sewers dat ding wat hij om z'n nek had hangen weg gaan brengen.. Maar ik weet niet waar ik heen moet.. Die gast zij dat ik door het hek moest, maar die gaat niet open, ik kan ook niet terug... Weet iemand wat te doen?
In die kamer waar de koning dood gegaan is zit rechts een gang waar je heen kunt, je moet een sleutel gekregen hebben van die "blade, genaamd baures" volgens mij. Gewoon die weg volgens en je kunt eruit. Daarna op je kompas onderin dat rode pijltje volgen.
in die kamer waar de koning dood is gegaan, zit een gat in de muur, daar moet je doorheenHeaget schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:54:
Ik heb ff een vraagje over Oblivion, ik zit vast... Ik zit dus echt nog aan het begin, net binnen gekregen de gameDie koning is net vermoord en nu moet ik door de sewers dat ding wat hij om z'n nek had hangen weg gaan brengen.. Maar ik weet niet waar ik heen moet.. Die gast zij dat ik door het hek moest, maar die gaat niet open, ik kan ook niet terug... Weet iemand wat te doen?
net binnen gekregen, wat zegt dat? Toch wel legaal he mag ik hopen
Als je nu al niet weet waar je naar toe moet, je zit pas in de tutorial. Ja dit is een game waarbij je je hersenen moet raadplegen.
Kijks op je map. Je moet naar quest menu gaan, die quest actief maken, en dan kun je als het goed is zien waar je naar toe moet. Goed lezen en luisteren wil ook echt wel helpen.
Als je nu al niet weet waar je naar toe moet, je zit pas in de tutorial. Ja dit is een game waarbij je je hersenen moet raadplegen.
Kijks op je map. Je moet naar quest menu gaan, die quest actief maken, en dan kun je als het goed is zien waar je naar toe moet. Goed lezen en luisteren wil ook echt wel helpen.
handleiding wil af en toe nog wel eens helpen..Heaget schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:54:
Ik heb ff een vraagje over Oblivion, ik zit vast... Ik zit dus echt nog aan het begin, net binnen gekregen de gameDie koning is net vermoord en nu moet ik door de sewers dat ding wat hij om z'n nek had hangen weg gaan brengen.. Maar ik weet niet waar ik heen moet.. Die gast zij dat ik door het hek moest, maar die gaat niet open, ik kan ook niet terug... Weet iemand wat te doen?
Ja wel legaal ja, anders zou ik het niet eens op GoT postenAnoniem: 126513 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:02:
net binnen gekregen, wat zegt dat? Toch wel legaal he mag ik hopen
Als je nu al niet weet waar je naar toe moet, je zit pas in de tutorial. Ja dit is een game waarbij je je hersenen moet raadplegen.![]()
Ja, ik heb nu 30 uur gespeeld om gewoon te genieten van de wereld. Het is echt zoooooo'n verslavend spel. Doe alles super rustig, met iedereen praten, alles verkennen. Maar mn thief (lvl 14 dacht ik) is nu gewoon echt te zwak, voor mijn level. Kan sterke vijanden bijna onmogelijk aan. Heb een tijdje gespeeld met de diffulculty slider naar links, maar dat vind ik eigenlijk ook zwak...Anoniem: 126513 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:07:
[...]
...
Echt een prachtig spel. De eerste keer sinds hele lange tijd dat ik weer geboeid ben door een game. Ik word er echt ingezogen. Als ik begin kan ik niet meer stoppen.![]()
Ik ben normaal wel een pietje precies, wil er het fijne van weten, zo goed mogelijk levelen, alles vinden, alles in volligorde, dit kan erg frustrerend zijn...maar dat is gewoon niet te doen bij dit spel!
Je kan niet alles weten en vinden, niet alle bloemen en paddos plukken, is gewoon teveel. Petje af voor de makers. Deze game heeft hét wat Morrowind niet had bij mij.
En dan nog de construction set en de mods. Gelukkig zijn er spellenmakers als Bethesda![]()
Nu laat ik het gewoon op me afkomen, laat die zooi maar liggen, ik kan het toch niet dragen.
Ik ben niet bezig met stats maar met de wereld, de characters, de quests, de atmosfeer...heerlijk.
Het levelen gaat best hard vind ik. Volgens mij ongeveer 20 uurtjes gespeelt en nu lvl 11 warrior.
Wel ook veel in steden gehangen en een aantal quests zonder veel geweld gedaan.
Ik ben net overniew begonnen met een warrior, en probeer elke keer x5 multiplier te halen. Ben nu echt heel precies aan het levelen, maar om dit vast te houden wordt wel echt lastig hoor. Zijn zo veel onverwachte dingen.
Bij mij crasht het spel ook vrijwel altijd als ik gewoon netjes exit game kies. En dat is gewoon 32 bits Windowswwillem schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:10:
[...]
Inderdaad, niet alle crashes worden door het spel zelf veroorzaakt. Zo crashed Oblivion bij mij zo'n beetje per definitie als ik wil afsluiten. Dit zou best kunnen worden veroorzaakt doordat er iets fout gaat in een driver icm m'n 64-bit Windows. Het kan ook de fout zijn van Oblivion, maar dat denk ik niet.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Eerlijk gezegd ben ik nu pas naar kvatch gegaan, en het is daar best goed te doen in die gate. Ik vond de subquesten toch al behoorlijk leuk. Lang in Skingrad gehangen, wat goblins geschopt in de west weald.
Ik heb ook meestal maar +2 en +3, maar ik gooi wel altijd op strenght en endurance, hopen dat het helpt. ook vecht ik alleen maar met blade.
Ik heb ook meestal maar +2 en +3, maar ik gooi wel altijd op strenght en endurance, hopen dat het helpt. ook vecht ik alleen maar met blade.
Is er een manier dat je kan zien dat je aan het stelen ben als je iets oppakt??? Uit een kist ofzo?
als je met je wijzer over de kist gaat, zie je een rood kisttekentje, dan is het stelen (dat is overal zo bji, rood=stelen, beige ofzo=mag)
Ow, oke dan weet ik het voor als ik het weer verkeerd doe.6pack15 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:16:
als je met je wijzer over de kist gaat, zie je een rood kisttekentje, dan is het stelen (dat is overal zo bji, rood=stelen, beige ofzo=mag)
Voor de kleurenblinden onder ons is er zelfs een mod die de icoontjes blauw maakt in plaats van rood. Voor sommigen schijnbaar beter onderscheid te zien op die manier (zelf geen last van).6pack15 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:16:
Hier is die te vinden: http://www.tessource.net/files/file.php?id=2430
Vraagje:
spoiler:
Weet iemand hoe ik weer terug kom na de painted trolls quest? Er verschijnt geen portal ofzo.. ventje wappert wat met zn kwast maar er gebeurt nix!
Syntagma schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:33:
Vraagje:
spoiler:Weet iemand hoe ik weer terug kom na de painted trolls quest? Er verschijnt geen portal ofzo.. ventje wappert wat met zn kwast maar er gebeurt nix!
spoiler:
Vreemd, als het goed is heb je 6 Painted Trolls verslagen en dan tekent dat ventje een deur voor je.
spoiler:
Dat zou hij ook moeten doen, maar als je tegen hem aan gaat lopen terwijl hij de gate wil tekenen, houdt hij er mee op en zit je vast. Er zit dan niks anders op dan je save game loaden en hem rustig zn gang te laten gaan met het tekenen van de gate
spoiler:
Nou ja mn savegame is vlak voordat hij gaat tekenen.. maar ik loop hem niet in de weg ofzo. Hij begint met tekenen en dan zie ik een groene waas, maar verder komt er niks.. Nou ja dan maar een oudere savegame proberen ofzo, helaas.
Bedankt iig!
Haha ik ben ook overgestapt van ET naar dit spel. Jaja, ik doe lang met mijn spellenHeaget schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:15:
[...]Ja wel legaal ja, anders zou ik het niet eens op GoT postenIk heb niet veel hersens ( teveel ET gespeeld ) dus dat kan nog lastig worden. Anyway ik ga het gat zoeken..
Ik had het al een keer ergens gelezen geloof ik, maar ik waag het er op om het toch nog maar is te vragen. Wat kost de totale inrichting van het huis in Skingrad?
edit: Laat maar, ik heb het huis gewoon gekocht en alle uitbreidingen gekocht. Het was duur, maar ik heb nog zo'n 80.000 over... Is iemand wel is een mod tegen gekomen die bedoeld is om spullen gemakkelijk netjes in een display case te krijgen? Dat lijkt me ook al een hele quest om alle display cases in het Skingrad huis te vullen

[ Voor 29% gewijzigd door SaN op 14-04-2006 21:54 ]
Is er in Imperial City een plek waar je gratis kan slapen? Of ergens anders waar je niet door een vampier kan worden gebeten. Wil namelijk geen geld betalen voor een room...
Wat boeit dat nou, het kost bijna niets. Ik weet trouwens niet of die zwerversplaatsen tellen als bedden, en er zijn altijd nog wel huizen (ook uit quests) waar je gewoon kan gaan slapen. (Idee dat me te binnen schiet: In de haven ligt een piratenschip. Eerst vechten en dan heb je een slaapplaats. Daar is trouwens ook nog een nirnroot te vinden.)Sefrijn schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:04:
Is er in Imperial City een plek waar je gratis kan slapen? Of ergens anders waar je niet door een vampier kan worden gebeten. Wil namelijk geen geld betalen voor een room...
Bij een guild kan je altijd gratis slapen. Maar ik weet niet of er in de imperial city een guild is.Sefrijn schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:04:
Over slaap gesproken, ik heb na 10 dagen lopen dus maar eens geslapen en ik kon 5x achter elkaar een level omhoog gaan
Edit: Aha, je mag maar 5x levellen per bed. Prima, nu ben ik van 1 -> 11 gegaan. Slapen doet soms wonderen
[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 14-04-2006 22:27 ]
zwerversplaatsen tellen als bed
blup
Hoewel Imperial City de grootste stad is, zijn er geen quilds.wwillem schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:22:
[...]
Bij een guild kan je altijd gratis slapen. Maar ik weet niet of er in de imperial city een guild is.
Uhm?DEVoTi0N schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:35:
[...]
Hoewel Imperial City de grootste stad is, zijn er geen quilds.
Mages Guild
Thieves Guild
Dit was echt weird:

Dat ding was ENORM, like... HUGE, zo'n 3 meter doorsnee

Imperial Guard Armor

[ Voor 46% gewijzigd door Angeloonie op 14-04-2006 22:47 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Nou ja, dat geld niet helemaal. Ten eerste Thieves Guild gaat hier niet helemaal op. Zij hebben beschikken niet over een gebouw waar je zomaar binnen kan wandelen. Daarnaast zit er inderdaad de Arcane University in the Imperial City, maar dat zie ik meer als een school en daar heb ook pas later in de game toegang tot. Loop anders eens naar een guard en vraag het hem. Waarschijnlijk antwoord deze ook dat er geen guilds zijn the Imperial City
DEVoTi0N schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:47:
[...]
Nou ja, dat geld niet helemaal. Ten eerste Thieves Guild gaat hier niet helemaal op. Zij hebben beschikken niet over een gebouw waar je zomaar binnen kan wandelen. Daarnaast zit er inderdaad de Arcane University in the Imperial City, maar dat zie ik meer als een school en daar heb ook pas later in de game toegang tot. Loop anders eens naar een guard en vraag het hem. Waarschijnlijk antwoord deze ook dat er geen guilds zijn the Imperial City. (Maar je hebt wel gelijk hoor)
spoiler:
Thieves Guild hebben ook een gebouw
Alleen later pas ja.
Verder kan je natuurlijk ook gewoon in de Arena Bloodworks slapen, kost niets
Monster van Loch NessAngeloonie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:42:
[...]
Uhm?
Mages Guild
Thieves Guild
Dit was echt weird:
[afbeelding]
Dat ding was ENORM, like... HUGE, zo'n 3 meter doorsnee
[afbeelding]
Imperial Guard Armor
[afbeelding]
Vaagste quest ooit.
En dat imperial guard armor; is dat een mod? Ik heb meerdere van die gasten met zulk armor meerdere keren (opnieuw save laden) vermoord, maar dat armor is niet te krijgen.
Is inderdaad een modDEVoTi0N schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:51:
[...]
Monster van Loch Ness.
En dat imperial guard armor; is dat een mod? Ik heb meerdere van die gasten met zulk armor meerdere keren (opnieuw save laden) vermoord, maar dat armor is niet te krijgen.
Dit zijn volgens mij wel de beste ringen in het spel:

En dan is er ook nog de ring of Treachery, die heeft met Stealth, Speed, Acrobatics etc.
damn, need!
kwil niet weten waar je em krijgt btw
Battle.net Spud#2543
Kan die mod dat je een beter menu overzicht hebt niet vinde, waar haal je die.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
idd, vroeg me al af wat er anders was
(tijdje al niet gespeeld )
zie trouwens net @ IMDB dat niet alleen Patrick stewart een bekende is die stemmen heeft ingesproken. Sean Bean heeft martin gedaan ^^
zie ook: http://imdb.com/title/tt0462271/
zie trouwens net @ IMDB dat niet alleen Patrick stewart een bekende is die stemmen heeft ingesproken. Sean Bean heeft martin gedaan ^^
Battle.net Spud#2543
Mooi, want dat weet ik ook nietTepelStreeltje schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:01:
damn, need!
Misschien is het leuk om even te vermelden welke mods je gebruikt en wat ze precies doen?
- Better Water: Water wordt mooi en helder ipv die ranzige groenblauwe soep die er standaard in zit.
- BT Mod: Veel kleine veranderingen, weet ze niet allemaal maar iig Interface kleiner enzo.
- Horse Armor: Ehm.. Horse Armor

- Increased Bow Damage: Damage voor pijlen & bogen verdubbeld, en dan zijn ze nog underpowerd

- Blades Ceremonial Armor: Voegt een extra armor set toe aan het spel, erg mooi
- PA Eye Colors: Meer kleuren ogen om uit te kiezen.
- Playable Captains Armor: Zorgt er voor dat je nu ook de Imperial Captain/Guard armor kan looten & gebruiken.
- Quest Award Leveling: Zorgt er voor dat je quest rewards met je mee levelen, elke 5 levels wordt het item vervangen door de versie die je voor dat lvl zou krijgen. (voor elke quest item zijn er verschillende versies, als je op lvl 5 eentje krijgt krijg je de lvl 5 versie, en die blijft zo, deze quest zorgt er voor dat je de hoogste versie voor je lvl krijgt.) Dit werkt ook als je de items al hebt!
- Reznod Mannequins: Paspoppen
- Unicorn No Longer A Bastard: De Unicorn valt je niet meer aan als je je wapen getrokken hebt, alleen als jij hem eerst aanvalt.
[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 14-04-2006 23:14 ]
Anoniem: 33599
Die ring of perfection is zeker 1 van de besten, samen met de mundane ring.Angeloonie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:56:
[...]
Is inderdaad een mod
Dit zijn volgens mij wel de beste ringen in het spel:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan is er ook nog de ring of Treachery, die heeft met Stealth, Speed, Acrobatics etc.
(mundane is grappig als je er 2 van zou hebben : resist magic 100% met 70% kans op reflect
de ring of perfection vond ik trouwens gewoon in 1 van de grotten van de fighters guild, ik geloof op de helft.. maargoed dit is volgens mij toch random
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 14-04-2006 23:42 ]
Ik krijg die mod maar niet gedownload krijg steeds een corrupted zip file.Angeloonie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:09:
[...]
- Reznod Mannequins: PaspoppenSuper voor het displayen van armor in je huis
Dat had ik ook, tenzij ik hem met Flashgot downloadde[CSC]Outlaw schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:52:
[...]
Ik krijg die mod maar niet gedownload krijg steeds een corrupted zip file.

LOL.
Kom net een nieuw dorp binnen zie ik in de tuin bij een van de huisjes zomaar een schoffel in de lucht bewegen zonder dat er iemand bij staat.
Blijkt dat de dorpelingen onzichtbaar zijn vanwege een betovering. Meteen een nieuwe "quest" erbij.

Blijkt dat de dorpelingen onzichtbaar zijn vanwege een betovering. Meteen een nieuwe "quest" erbij.
PSN-id: Chrasher
Hehe leuk is dat he. Zoiets had ik ook, alleen dan met een fakkel. Ik liep in de Imperial City, en ineens zweefde er in de lucht een brandende fakkel. Echt lol om te zien zulke dingen
Ik wil een mod voor een postkoets, of een diligence zoals dat zo mooi heet (H. teeuwen)
Ja, dat zijn leuke dingen. In eerste instantie dacht ik dat het een bug was, maar na wat gekletst te hebben met die gasten wist ik dus waarom ik ze niet kon zien.Grossen schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:18:
Hehe leuk is dat he. Zoiets had ik ook, alleen dan met een fakkel. Ik liep in de Imperial City, en ineens zweefde er in de lucht een brandende fakkel. Echt lol om te zien zulke dingen
[ Voor 3% gewijzigd door Chrasher op 15-04-2006 00:59 ]
PSN-id: Chrasher
Vreemde vraag misschien.. ik heb de Dark Brotherhood gejoined als een level 4 Wood Elf, The Steed birthsign, class Agent en level 4
Ik ben opgeklommen tot de rank Silencer (in the Dark Brotherhood) en heb een bounty van 6000 gold op m'n hoofd - guards willen geen geld meer en ik wil de gevangenis niet in
Iemand nog tips om van die "wanted" status af te komen? M'n handleiding zegt er niet veel over, of ik kijk verkeerd..
Die Captain's Armor, is zeker Heavy Armor? Ik gebruik zelf namelijk Light Armor.
Hoe kom je ooit bij een bounty van 6000 gold, wel eens gehoord van moorden in stealth? Thieves guild joine en dan voor 3000 gold de schuld verlossen, of naar de gevangenis, dunkt me.Iemand nog tips om van die "wanted" status af te komen? M'n handleiding zegt er niet veel over, of ik kijk verkeerd..
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
mag ik zeggen dat dat overduidelijk isTepelStreeltje schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:09:
idd, vroeg me al af wat er anders was(tijdje al niet gespeeld )
ik draai nu trouwens 800x600 + 4xAA + vSync + distant * + bloom aan en het loopt perfect
[ Voor 21% gewijzigd door Ankh op 15-04-2006 09:34 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
een vraag jonges :
al gehoord van die texture fix mod?
http://www.tessource.net/files/file.php?id=2019
staat bij info :
FILE DESCRIPTION
This mod fixes the crashes associated with incorrect specular lighting on some objects. The 30 objects found have now been removed. If problems still occur in some areas, PM me and I will investigate.
To install just put the file in your data directory and enable it in the splash window under the data files category.
ik snap die ''Enable it in the splash windows under the data file category' niet
Kan iemand mij dit uitleggen?
staat bij info :
FILE DESCRIPTION
This mod fixes the crashes associated with incorrect specular lighting on some objects. The 30 objects found have now been removed. If problems still occur in some areas, PM me and I will investigate.
To install just put the file in your data directory and enable it in the splash window under the data files category.
ik snap die ''Enable it in the splash windows under the data file category' niet

Je moet er dus niet doorheen lopen, maar selecteren en dan "use". Spatie voor jullie PC-nerdsSyntagma schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:12:
spoiler:Nou ja mn savegame is vlak voordat hij gaat tekenen.. maar ik loop hem niet in de weg ofzo. Hij begint met tekenen en dan zie ik een groene waas, maar verder komt er niks.. Nou ja dan maar een oudere savegame proberen ofzo, helaas.
Bedankt iig!
Anoniem: 154823
Je moet (waarschijnlijk enkel) het .esp file'tje naar programfiles> bethesda> oblivion> data slepen. Als je dat hebt gedaan start je de oblivion launcher, en dan kies je de tweede optie van boven: data files. Je vinkt het file'tje aan, and you're done.Rudyyy schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:38:
een vraag jonges :
staat bij info :
FILE DESCRIPTION
ik snap die ''Enable it in the splash windows under the data file category' niet![]()
@angloonie: Die ''Quest Award Leveling mod'' is echt geweldig!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 154823 op 15-04-2006 09:55 ]
spoiler:
Eh, dat werkt dus soms niet. Die gate verdwijnt gewoon. Waarschijnlijk is het gewoon een beetje bugged
Even een vraagje:
spoiler:
Die quest met die corrupte Wood Elf Thoronir. Ik heb die Thoronir geprobeerd te volgen, was er te lui voor, begon random rond te lopen in Imperial City, waarbij ik op een conversatie stuitte tussen Thoronir en Agarmir(sp?). Ook daar was ik te lui voor, en begon weer rond te lopen. Stuitte ik in Talos Plaze op een wijf, waar ik even mee lulde, kreeg spontaan een quest update, dat Agarmir een huis zou hebben in Talos Plaza. Ik naar dat huis, krijg de melding "Barred from the inside, Agarmir is most likely at home". Ok ff wachten dus tot 9-10 uur dan werkt hij wel. Nee dus, ok even wachten tot middernacht want hij is een dief, dus hij werkt snachts. Ook niet. Voor de rest elk mogelijk tijdstip geprobeerd maar hij is steeds thuis. Heeft die gast nou geen sociaal leven, heb ik de quest vern**kt door hem niet te volgen, of moet ik nog iets doen
spoiler:
Volgens mij heb je het prima gedaan. Hij is inderdaad op onvoorspelbare tijden thuis en niet thuis. Blijf het proberen zou ik zeggen. Ik heb er ook een hele tijd over gedaan
Haijo schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:58:
Even een vraagje:
spoiler:Die quest met die corrupte Wood Elf Thoronir. Ik heb die Thoronir geprobeerd te volgen, was er te lui voor, begon random rond te lopen in Imperial City, waarbij ik op een conversatie stuitte tussen Thoronir en Agarmir(sp?). Ook daar was ik te lui voor, en begon weer rond te lopen. Stuitte ik in Talos Plaze op een wijf, waar ik even mee lulde, kreeg spontaan een quest update, dat Agarmir een huis zou hebben in Talos Plaza. Ik naar dat huis, krijg de melding "Barred from the inside, Agarmir is most likely at home". Ok ff wachten dus tot 9-10 uur dan werkt hij wel. Nee dus, ok even wachten tot middernacht want hij is een dief, dus hij werkt snachts. Ook niet. Voor de rest elk mogelijk tijdstip geprobeerd maar hij is steeds thuis. Heeft die gast nou geen sociaal leven, heb ik de quest vern**kt door hem niet te volgen, of moet ik nog iets doen
spoiler:
Agarmir is s'avonds niet thuis, volgens mij vanaf 11 uur ofzo
Goed opletten dat er geen guards in de buurt zijn overigens..
Goed opletten dat er geen guards in de buurt zijn overigens..
RoD schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:00:
spoiler:Volgens mij heb je het prima gedaan. Hij is inderdaad op onvoorspelbare tijden thuis en niet thuis. Blijf het proberen zou ik zeggen. Ik heb er ook een hele tijd over gedaan
spoiler:
Als hij niet thuis is, dan gaat na het Waiten de deur meteen open, of moet ik eerst wachten tot hij daadwerkelijk weggaat? Zowiezo, bedankt!
spoiler:
Ik heb gewoon gewacht ja, beetje rondjes gelopen, en uiteindelijk bleek hij niet thuis te zijn. Volgens mij was dat ergens in de ochtend ofzo.
Ik denk dat het zo langzamerhand tijd wordt voor een volgend deel 
Ik heb nog een leuke map gevonden, zeer leuke map. Alles wat je zoekt staat hierop, mooie kaart voor in de TS!
http://db.gamefaqs.com/co...ile/oblivion_cyrodiil.png
Ik heb nog een leuke map gevonden, zeer leuke map. Alles wat je zoekt staat hierop, mooie kaart voor in de TS!
http://db.gamefaqs.com/co...ile/oblivion_cyrodiil.png
Het wordt tijd voor een nieuw deeltje mensen
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Wordt inderdaad tijd voor een nieuw deel. Deze zit al dik boven de 1000 posts. Wie maakt er even een nieuwe aan?
Die had ik ook!

Geen toegang tot die site, kan iemand me uitleggen waar de commotie over gaat?
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Dit topic is gesloten.