[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.876 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Met welk programma kan ik mijn gehele iPod libary in een lege iTunes importeren?
Misschien ook wat voor de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
-Mous- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 07:04:
[...]

Je kan in iTunes inderdaad aangeven dat alleen de niet bekeken films op je iPod worden gezet. Je moet even goed bij je iPod instellingen kijken. Ik weet ff niet uit mijn hoofd welk tabblad het is, maar ik denk "Films".
Ik heb het gevonden, hij beschouwt trailers van de Apple site als podcasts en standaard staat ingesteld dat podcasts verwijderd worden van je iPod als je ze eenmaal gezien/geluisterd hebt. Ik heb het aangevinkt en nu blijven ze staan...

Overigens heb ik vandaag een hoesje besteld voor m'n iPod 5G 30Gb:
http://img355.imageshack.us/img355/6682/sunlitspeck2ip.jpg
Speck Products ToughSkin voor 5G iPod
wrcveen schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:05:
Met welk programma kan ik mijn gehele iPod libary in een lege iTunes importeren?
Misschien ook wat voor de startpost?
Senuti (het woord iTunes omgedraaid :) )
http://www.fadingred.org/senuti/

[ Voor 17% gewijzigd door estorino op 20-10-2006 20:54 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
warrie schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:45:
[...]

Aha, goede tip. Dit vroeg ik me al tijden af! Maar wat als ik nu een 528*384 film converteer naar 640*480? Wordt het dan uitgerekt op de Ipod ofzo?
Aangezien ik nog geen antwoord heb gekregen op deze vraag, zelf maar even geprobeerd...maar dan wilt Itunes hem niet afspelen? Wat is nu de truc?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het enige wat je daarmee doet is de pixels opblazen. De aspect ratio blijft ongeveer gelijk dus daar verandert niet zoveel aan. Beetje zinloos dus, die hoef je dus qua formaat niet te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
RoD schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:53:
Het enige wat je daarmee doet is de pixels opblazen. De aspect ratio blijft ongeveer gelijk dus daar verandert niet zoveel aan. Beetje zinloos dus, die hoef je dus qua formaat niet te converteren.
Maar Itunes speelt hem dan dus niet...welke resoluties kan Itunes/Ipod wel aan? (Wat ik dus wil is videos van de Ipod bekijken op TV, met betere resolutie dan de 320*nogwat van de Ipod)

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de iPod 5G op de TV aansluit ontkom je niet aan 320*240 met mooie mpeg-like blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net te horen dat ik morgen naar New York vertrek. Nou heb ik al een tijdje de nieuwe iPod willen aanschaffen. Alleen zit ik te twijfelen tussen de 30gb en 80gb versie. Waarom; eigenlijk alleen vanwege de batterij duur tijdens het video kijken. Ik lees op cnet.com dat de 80gb 6,5 uur video kan afspelen en de 30gb 3,5 uur video kan afspelen. Ik weet dat deze 5gen iPod niet ‘de video iPod’ is maar toch schaf ik er hier graag één voor aan. 80gb muziek krijg ik er toch niet op, maar anime wel! :+

Prijzen iPod USA:
30gb: $249.00 = 197.415 EUR ( 3,5 uur video afspelen )
80gb: $349.00 = 276.698 EUR ( 6,5 uur video afspelen )

Welke zouden jullie nemen, wanneer video kijken het voornaamste gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ik zou nemen? Een mooi Archos apparaat, als je hem alleen maar voor video neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
warrie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:53:
[...]

Maar Itunes speelt hem dan dus niet...welke resoluties kan Itunes/Ipod wel aan? (Wat ik dus wil is videos van de Ipod bekijken op TV, met betere resolutie dan de 320*nogwat van de Ipod)
De resolutie die jij noemde kan de iPod makkelijk aan.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:05:
Als je de iPod 5G op de TV aansluit ontkom je niet aan 320*240 met mooie mpeg-like blokken.
Het valt mee, maar inderdaad. Vooral bij MPEG4 is het niet al te best. Overigens ziet 640*480 er wel erg strak uit. Dat is ook niet zo gek, want dan kom je akelig dicht bij DVD resolutie.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:22:
Ik heb net te horen dat ik morgen naar New York vertrek. Nou heb ik al een tijdje de nieuwe iPod willen aanschaffen. Alleen zit ik te twijfelen tussen de 30gb en 80gb versie. Waarom; eigenlijk alleen vanwege de batterij duur tijdens het video kijken. Ik lees op cnet.com dat de 80gb 6,5 uur video kan afspelen en de 30gb 3,5 uur video kan afspelen. Ik weet dat deze 5gen iPod niet ‘de video iPod’ is maar toch schaf ik er hier graag één voor aan. 80gb muziek krijg ik er toch niet op, maar anime wel! :+

Prijzen iPod USA:

Welke zouden jullie nemen, wanneer video kijken het voornaamste gebruik is.
Archos is inderdaad een optie. Maar die hebben ook weer de nodige nadelen. Naast dat de iPod een stuk goedkoper is. Je moet voor jezelf vooral even bedenken, hoe lang je achter elkaar kijkt/luistert. Ik kijk namelijk hooguit 1 aflevering per dag (30 min) en daarnaast luister ik veel muziek. Omdat de 30 GB ook een stuk dunner en goedkoper is, heb ik daarvoor gekozen.

Mijn grootste beperking is de harde schijf ruimte, dus dat zou voor mij nu* een reden zijn om een 80 GB te kopen. *Een jaar geleden had ik dat probleem dus niet :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb me net dus even wat verdiept in de archos. Leuk ding, gaaf scherm. Maar, ik wil natuurlijk niet voor niets een iPod. Een iPod koop je niet alleen voor wat het ding kan, films en muziek afspelen, een iPod wil ik natuurlijk voor het design, de naam en ik ben een enorme fan van Apple, you get the point.

Ik reis veel, en 3,5 uur video kijken daar ben je dan al snel doorheen. Zelfs al is 30gb echt genoeg voor me denk dan dat ik er beter aan doe om een 80gb versie aan te schaffen vanwege de mogelijkheid om 6,5 uur video af te spelen.

Tja de grote, dat maakt me dan eigelijk niet meer zoveel uit, of ik nou de 30gb of de 80gb neem. Met beide ga ik echt niet sporten, daar heb ik m'n nano wel voor, dus dat maakt me niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat je elke video die je download of op DVD hebt om moet zetten, en dat dat met een Macbook met 2 * 2.0Ghz processor al 20 minuten duurt voor 40 minuten video? En dat dat niet met een Archos apparaat moet?

Daarnaast is de Archos Gmini 500 met zijn gigantische (! breedbeeld !) scherm slechts 229 euro voor 80GB bij Dixons. Zelf heb ik een iPod 5G, die ik ook kocht speciaal voor de video, en die ligt nu mooi in de kast te verstoffen.

O en de batterylife? Up to 5 hours5 for video on built-in LCD..

Wacht, had ik de zo goed als krasvrije aluminium behuizing al opgenoemd? Geloof me, de Gmini500 is het helemaal voor jou.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:41:
Je weet dat je elke video die je download of op DVD hebt om moet zetten, en dat dat met een Macbook met 2 * 2.0Ghz processor al 20 minuten duurt voor 40 minuten video? En dat dat niet met een Archos apparaat moet?

Daarnaast is de Archos Gmini 500 met zijn gigantische (! breedbeeld !) scherm slechts 229 euro voor 80GB bij Dixons. Zelf heb ik een iPod 5G, die ik ook kocht speciaal voor de video, en die ligt nu mooi in de kast te verstoffen.

O en de batterylife? Up to 5 hours5 for video on built-in LCD..

Wacht, had ik de zo goed als krasvrije aluminium behuizing al opgenoemd? Geloof me, de Gmini500 is het helemaal voor jou.
Het lijkt inderdaad een mooi apparaat als je alleen video's wil kijken. Maar je verhaal klopt volgens mij niet helemaal:
A ) Hoe kun je nou een DVD afspelen, zonder hem te rippen. Er zit geen DVD speler in. Daarnaast ondersteunt de Archos alleen MPEG 4 & WMV9 (beperkt) en ook maar drie geluidsformaten. Dus ik snap niet hoe je er bij komt dat ie alles afspeelt.
B ) Gmini 500 is geen 229, maar 279 bij Dixons, nog een koopje daar niet van :)
C ) Hij is natuurlijk wel groot, log en zwaar. Maar daar staan ook een hoop extra's tegenover.

Zie hier het topic op GoT: \[HDD/PMP] Het Archos Gmini 500 topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is gewoon een andere speler. Deze iPod kun je nog meer zien als audiospeler, terwijl de Gmini 500 echt bedoeld is als massa-video-opslag-apparaat. Welke speler beter is, is niet te zeggen, hangt van je eisen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:59:
[...]

Het lijkt inderdaad een mooi apparaat als je alleen video's wil kijken. Maar je verhaal klopt volgens mij niet helemaal:
A ) Hoe kun je nou een DVD afspelen, zonder hem te rippen. Er zit geen DVD speler in. Daarnaast ondersteunt de Archos alleen MPEG 4 & WMV9 (beperkt) en ook maar drie geluidsformaten. Dus ik snap niet hoe je er bij komt dat ie alles afspeelt.
Hij speelt, en ik heb het zelf gezien, gewoon prima XviD bestanden af. En als je dan iets moet converten, gaat dat razendsnel, want qua codes scheelt het niet veel.

En goh, ik weet heus wel dat je DVDs moet converten.
B ) Gmini 500 is geen 229, maar 279 bij Dixons, nog een koopje daar niet van :)
Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/06/293/11/Afbeelding21161443540.png
U zei?
C ) Hij is natuurlijk wel groot, log en zwaar. Maar daar staan ook een hoop extra's tegenover.
Daar moet ik je gelijk in geven, maar ja, het scherm is nou eenmaal een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op cnet.com naar de video reviews gekeken van de Archos. Jammer alleen van de Archos vind ik dat het een minder mooi design heeft (mijn smaak) en groter is. Voor de rest ja, mooier scherm, goede batterij duur van 5,5 uur.

De iPod 80gb heeft 6,5 video playback, een design dat ik super vind maar wel een kleiner scherm. Ik denk alleen wel dat als je muziek wilt luisteren onderweg, wat ik zeker ga doen, dat je die iPod veel makkelijker in je zak wegstopt dan die archos. De Archos lijkt me daar echt iets te groot voor.

Dat converten van films naar een bepaald formaat zie ik niet als een probleem. Heb hier een krachtige pc staan die dat 's nachts lekker op zich kan nemen. No problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je vertellen waarom ik zo fanatiek over deze speler doe.

Februari 2006 heb ik een iPod 5G gekocht, 30GB. Deze had ik gekocht vanwege iTunes, wat ik toen al helemaal klaar had staan, en omdat ik elke dag twee a drie tv-serie afleveringen keek. Mijn plan was om de tv-series er elke ochtend op te zetten, en in de schoolpauze te kunnen bekijken.

Ik helemaal blij, grote aanschaf gedaan, en thuis mooi gelijk ingeplugged. Nou, muziek ging prima. Toen wou ik even een seizoen van de tv-serie Scrubs erop zetten. Het converten duurde vier uur, de video duurde bij elkaar slechts acht uur. Goed, ik ging maar slapen, en in de ochtend stonden er mooi 24 mp4 bestanden klaar. Naja, deze dus naar iTunes gesleept, en ze stonden bij Video. Op de een of andere manier kreeg ik het niet bij TV-series, en moest ik het maar onder Films zetten. Jammer, want ik wou het heel mooi met seizoensindelingen gaan rangschikken.

Goed, daarna alles met mijn iPod gesynchroniseerd, en heb ik de eerste aflevering gestart. Na een half uur had ik al snel door dat het scherm veel te klein was, en ging ik op internet op zoek naar een kabel om hem op mijn tv aan te sluiten. Al snel had ik door dat ik gewoon een doodnormale videokabel kon gebruiken met een bepaald truukje, en een uur later had ik in de stad voor slechts 3 euro een hele mooie kabel.

Aangesloten op de TV vond ik het jammer dat ik alsnog op de iPod alles moest bedienen, en niet op mijn mooie TV. Nou ja, na wat gefriemel had ik beeld, helaas op 320*240. Pijn in mijn hart, dat zo'n mooi en duur apparaat slechst zo weinig aan kon. Na een uur was de accu leeg (want ik had al een half uur video gekeken), en kwam ik er achter dat ik dan of mijn laptop bij de tv moest zetten voor stroom, wat onzin was, of een iPod adapter moest kopen voor 29 euro. Aj aj aj, wat had ik toen toch spijt van dit apparaat...

Mijn oorspronkelijke doel, elke ochtend even een paar tv-serie afleveringen erop zetten, was al snel vervaagd. Ik doe er een uur over om mijn dagelijkse porsie te converten, en dat vind ik veel te lang. En daarom ligt hij nu te verstoffen, iets waar ik deze user voor wil behoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ow, jij bent het DesertStorm. Ik ga niet weer een hele discussie met je aan. Maar voor ieder doel een apparaat. Wat dat betreft heeft RoD het al goed gezegd. De iPod is een MP3 speler met videofunctionaliteit. De Archos is een videospeler met MP3 functionaliteit.

De site van Dixons is wel vaag, hier staat ie van 329 euro voor 279 euro: http://www.dixons.nl/De_o...p/shop/audio/default.aspx.

Scrubs is overigens wel geweldig2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:43:
Maar voor ieder doel een apparaat. Wat dat betreft heeft RoD het al goed gezegd. De iPod is een MP3 speler met videofunctionaliteit. De Archos is een videospeler met MP3 functionaliteit.
En benqqq wilt duidelijk een videospeler, en daarom raad ik de Archos Gmini500 aan.

Ik dacht eerst ook zo van "O, dat converten is zo gelukt, och, ik wacht wel". En nu baal ik er elke keer van als ik weer een half uur moet wachten. In die tijd had ik zo onderhand het filmpje gewoon op mijn computer kunnen kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid.

Ik schreef eerder dat ik opzoek was naar iPod waarmee ik voornamelijk dan ook video zou willen kijken. Hierbij twijfelde ik tussen de 30gb of 80gb versie iPod. De reden dat ik naar iPod kijk is omdat ik het design van apple te gek vind en een apple fan ben. Het was dus helemaal niet mijn vraag of deze 5.5g iPod een goede portable video player is in tegenstelling tot bijv. een archos. Dat archos waarschijnlijk beter is op dit vlak lijkt me bijna vanzelfsprekend op dit moment aangezien deze iPod in eerste instantie een Muziek speler is en geen Video speler.

Ik twijfelde alleen tussen de 30 en 80 gb versie van iPod. Maar ik denk dat ik er inmiddels wel uit ben en het best kan gaan voor een 80gb versie dan. Aangezien deze 3 uur meer video playback heeft, 6,5 uur namelijk.

Edit:

Btw, Hierboven, je kan toch ook 'scrubs' of welke serie dan ook gewoon s' nachts laten converten. Volgens mij heb ik nu ook programma gevonden die ze automatisch op m'n ipod kan zetten. Dan zou het de volgende ochtend er allemaal op moeten staan. Beter nog, ik gooi in een weekend gewoon iets van 40gb aan anime op het ding en dan hoef ik er een maand niet aan te zitten... of..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 6.5 uur, is dat met het scherm aan of uit? En dan op de laagste helderheid of de felste helderheid?

Verder wens ik je veel succes met je iPod, zolang je maar niet vergeet dat het converten vervelend is. Ik heb dit soort kleine dingetjes al met twee Apple producten onderschat, tot mijn spijt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:26:
Die 6.5 uur, is dat met het scherm aan of uit? En dan op de laagste helderheid of de felste helderheid?
http://reviews.cnet.com/A...069546.html?tag=cnetfd.ec

"Most of us know that the preenhanced iPod was dogged for its two-plus hours of video battery life--a scrawny amount for watching movies in addition to enjoying music.. Now you'll get 75 percent more battery life with both sizes--that means you'll get up to a rated 3.5 hours of video battery life for the 30GB version and up to 6.5 hours for the 80GB. Audio playback is, strangely, the same--that is, up to 14 hours for the 30GB and 20 hours for the 80GB; we'll verify this in our official Labs tests. If only the iPod had a removable battery that was designed to be removed."

Dit was op normal standaard settings dacht ik. ( met het al inmiddels lichtere scherm )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
You can realistically expect to hit Apple's stated numbers on both audio and on-screen video playback, assuming that you keep the iPod's volume and screen brightness levels at or below their 50% marks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:22:
Prijzen iPod USA:
Check wel ff 3x de prijs want kan nog best zonder tax zijn. Prijzen worden in US vaak taxfree gegeven. Verder wel mooie prijzen tough als t zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:22:
[...]

Check wel ff 3x de prijs want kan nog best zonder tax zijn. Prijzen worden in US vaak taxfree gegeven. Verder wel mooie prijzen tough als t zo is
Ja ik weet zeker dat dit de prijzen zijn. Vorige maand nog gechecked toen ik er was, had alleen geen tijd gehad om het ding daadwerkelijk te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 05:56:
[...]

Ja ik weet zeker dat dit de prijzen zijn. Vorige maand nog gechecked toen ik er was, had alleen geen tijd gehad om het ding daadwerkelijk te kopen.
Dit zijn niet de goeie prijzen. Studeer zelf in Amerika, en in New York moet je er nog 9% tax bovenop doen bij de kassa, dit zit dus niet in de prijs inbegrepen die in de schappen wordt aangegeven.

Als je er wat langer bent zou je bij www.amazon.com kunnen bestellen. Gratis verzenden en geen tax erop...bij overige internetwinkels betaal je wel weer tax.

Veel succer ermee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Binnenkort ga ik een flink stuk hardlopen en (hard)fietsen. Nu wil ik daar graag wat muziek bij op hebben, maar hardlopen met een iPod in je zak is en niet goed voor de iPod en het loopt niet echt lekker. Dus mijn vraag is of er iemand een manier weet waarop ik gewoon met mn iPod kan hardlopen zonder dat hij in mn zak zit ? In mn hand houden is out of the question, dat loopt absoluut niet lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Hoedje schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:52:

Het valt mee, maar inderdaad. Vooral bij MPEG4 is het niet al te best. Overigens ziet 640*480 er wel erg strak uit. Dat is ook niet zo gek, want dan kom je akelig dicht bij DVD resolutie.
Maar je iPod kan dus überhaupt niet beter dan 320x240 laten zien? Of juist wel? En wanneer speelt iTunes heb dan wel af? Alleen als de verhoudingen van de pixels goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

warrie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:34:
[...]

Maar je iPod kan dus überhaupt niet beter dan 320x240 laten zien? Of juist wel? En wanneer speelt iTunes heb dan wel af? Alleen als de verhoudingen van de pixels goed zijn?
Dankzij de laatste firmware-update kan de iPod nu ook 640×480 aan. Dit levert op het scherm natuurlijk twee keer zo goede kwaliteit op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nee, alleen op TV merk je het verschil (dat is heel groot, het is namelijk vier keer zoveel pixeloppervlak!) het schermpje is namelijk maar 320 × 240 en de video moet worden gedownscaled om te worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:42:
[...]

Dankzij de laatste firmware-update kan de iPod nu ook 640×480 aan. Dit levert op het scherm natuurlijk twee keer zo goede kwaliteit op :)
Geeft hij ook op de TV de films op 640*480 weer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:43:
[...]

Geeft hij ook op de TV de films op 640*480 weer dan?
Nee, net zo groot als je TV. Maar hoe minder pixels een film vergroot moet worden, hoe minder kwaliteitsverlies. Zoals Hoedje zei, is het pixeloppervlak verviervoudigd. Je zou dus kunnen stellen dat de kwaliteit op TV ook verviervoudigd is (of eigenlijk, kan zijn, als je de films maar juist codeert) :)

Een nadeel van de grotere resolutie is dat hij dan ook groter in formaat wordt, waardoor hij weer meer ruimte in beslag neemt op de iPod. Aangezien ik nooit films via mn iPod op TV kijk, zal ik dus ook gewoon de films op 320 × 240 blijven coderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik overigens nog steeds hoop, is dat je de iPod interface op de TV kan zien, lijkt me erg tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Bij de Saturn in Rotterdam (zuidplein) verkopen ze nog de "oude 5G" (dus nog ook met de 60gb versie) vanaf € 269,-
Binnenkort komt ook bij hun de nieuwe versie binnen, maar de vraag is of het slim is om daar op te wachten. Want behalve de nieuwe oordopjes zit er toch bijna geen hardwarematig verschil. En waarschijnlijk word die nieuwe ook nog een stuk duurder.

Dus wat zal ik doen: nu de oude kopen of wachten op de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Mijn iPodjes doen het weer ;)... naja... mijn Mini was nooit kaduuk en die van mijn een licht crashje, had er alles mee te maken van de manier van toevoegen van je muziek ;)

Niet naar de muziek map slepen maar naar het iPod logotje slepen (dom)...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sins een maand de 5G met 60 gieg en heb het "probleem" dat de iPod niet bij alle nummers de juiste IDtag weergeeft.
In mijn geval word bij veel tracks de artiest niet weergegeven terwijl ik 100% zeker weet dat de gehele IDtag (2.4) goed en foutloos is ingevuld.

Het komt volstrekt willekeurig voor. Uiteraard eerst nog een paar keer gegeken of de tags goed staan.
Als ik de exacte backup van dat nummer van cd afspeel worden de tags wel goed weergegeven.

Ik heb in iTunes ook al de optie idtags converteren gedaan... noppes resultaat.

Iemand een idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Ehm...kijk eens bij de "Album Artist", volgens mij geeft iTunes (en dus de iPod) die voorrang boven de gewone "Artist"...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:59:
Ik heb sins een maand de 5G met 60 gieg en heb het "probleem" dat de iPod niet bij alle nummers de juiste IDtag weergeeft.
In mijn geval word bij veel tracks de artiest niet weergegeven terwijl ik 100% zeker weet dat de gehele IDtag (2.4) goed en foutloos is ingevuld.

Het komt volstrekt willekeurig voor. Uiteraard eerst nog een paar keer gegeken of de tags goed staan.
Als ik de exacte backup van dat nummer van cd afspeel worden de tags wel goed weergegeven.

Ik heb in iTunes ook al de optie idtags converteren gedaan... noppes resultaat.

Iemand een idee ??
Je kan beter 2.3 gebruiken, iTunes implementatie van 2.4 is niet foutloos, helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen, bedankt voor het meedenken maar ik ben er uit.

Een aantal van die IDtag proggies, ik gebruik Tag & Rename, hebben een optie om Windows XP compatible ID3v2 tags te schrijven.

Moet je dus NIET doen :9

Optie uitgevinkt... IDtags nogmaals bewerkt en voila de G5 ziet zowel artiest als track.
Overigens zie ik, ook onder XP, nada verschil in de IDags dus er waarschijnlijk alleen onderwater een verschil tussen wel en niet XP compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb paar weken geleden een 80GB gekocht en gebruik het alleen in mijn auto icm met een Alpine CDA-9855R radio en Alpine KCA-420i iPod-Adapter.

Wat is me afvraag is of het wel goed is voor de accu dat hij constant aan de adapter hangs en ook constant bezig is met opladen ? Wat voor accu zit er eigenlijk is de iPod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:12:
Ik heb paar weken geleden een 80GB gekocht en gebruik het alleen in mijn auto icm met een Alpine CDA-9855R radio en Alpine KCA-420i iPod-Adapter.

Wat is me afvraag is of het wel goed is voor de accu dat hij constant aan de adapter hangs en ook constant bezig is met opladen ? Wat voor accu zit er eigenlijk is de iPod ?
Er zit een li-ion accu in, dat is op zich niet slecht voor de accu. Het enige wat echt slecht is, om em iedere keer helemaal te ontladen en weer op te laden. Verder kan het weinig kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:31
Ok in de stress :X . Ik vanmiddag mijn ipod 5g 30gb aan de pc, komt ie op den duur met een melding dat de batterij leeg is. Dat vond ik vreemd want ik heb vanochtend een half uurtje muziek geluisterd en daarvoor had ik hem helemaal opgeladen. Maar goed ik het ding aan de oplader leggen(heb ook zo'n ding voor in het stopcontact) maar nu tijdens het opladen springt hij van het applelogo scherm naar iets van noodbatterij denk ik en dan weer naar applelogo. Ik krijg het apparaat niet meer aan en kom dus niet meer in een menu of wat dan ook... Het enige waar ik in kon komen was disk mode ofzo? :| Maar in ieder geval ik denk dat mijn batterij van m'n ipod naar de knoppen is... Iemand nog tips wat ik nog kan proberen?

EDIT
Heb trouwens ook al geprobeerd te resetten maar dit wil niet ;(

[ Voor 4% gewijzigd door kitman op 30-10-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

http://www.command-tab.com/2006/03/30/hidden-ipod-commands/

Probeer hem eens in diagnostic mode te krijgen (eerst resetten met enter+menu, als het apple logo komt links+enter). Hierbij neem ik aan dat je met "resetten wil hij niet" bedoelt dat het niet helpt...of krijg je het apple logootje überhaupt niet?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:31
Heb even geprobeerd of het wil wat je zei... Maar nou wil de ipod helemaal niet meer aan.
Zelfs aan de oplader weigert hij een scherm oid te geven :X
Ik denk dus dat mijn ipod overleden is... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/40e79ci.jpg
Ik heb vandaag een FM zender gekocht bij de mediamarkt voor 50euro. Deze heeft een wieltje voor het veranderen van frequentie en laat dit zien op de display. werkt vrij goed! redelijk bereik ook :D
Is oorspronkelijk bedoeld voor de Nano maar werkt ook prima op de video en mini bijvoorbeeld :)

Van kensington dus

[ Voor 14% gewijzigd door Ghostrider op 31-10-2006 21:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ghostrider schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:20:
[afbeelding]
Ik heb vandaag een FM tuner gekocht bij de mediamarkt voor 50euro. Deze heeft een wieltje voor het veranderen van frequentie en laat dit zien op de display. werkt vrij goed! redelijk bereik ook :D
Is oorspronkelijk bedoeld voor de Nano maar werkt ook prima op de video en mini bijvoorbeeld :)
Redelijk bereik? Is het een tuner of een zender?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

zender dus :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Ik kwam vandaag dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/778/store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9861_lm.jpg

Met deze adapter kan je een camera op je iPod aansluiten. Het lijkt erop alsof het gewoon een verloopstuk is.
Kan je dit ook niet gewoon zelf maken, door 2 female usb stekkers aan een usb-draad te zetten? Dat is namelijk een stuk goedkoper dan €30.

[ Voor 25% gewijzigd door _Christiaan_ op 31-10-2006 21:50 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant zit een dock-connector ;)

Afbeeldingslocatie: http://playlistmag.com/publications/playlist/images/2005/03/cameraconnector.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ja dan plug je de male van de standaard ipod draad toch gewoon in die dubbele-female-usb-draad?
Hmm ik ga maar eens aan de slag vrijdag als ik m'n iPod heb.

Het wordt dan dus zo:
dock-connector-(draad)-usb-male -> usbfemale-(draad)-usbfemale -> camera

[ Voor 23% gewijzigd door _Christiaan_ op 31-10-2006 22:01 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

_Christiaan_ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:59:
Ja dan plug je de male van de standaard ipod draad toch gewoon in die dubbele-female-usb-draad?
Hmm ik ga maar eens aan de slag vrijdag als ik m'n iPod heb.

Het wordt dan dus zo:
dock-connector-(draad)-usb-male -> usbfemale-(draad)-usbfemale -> camera
Nee, dat gaat niet werken omdat de iPod geen USB-host is. Als ik het niet mis heb. Ik zou niet zomaar USB-stekkers aan elkaar gaan solderen, de spanninkjes zijn dan wel niet zo hoog maar het in toch jammer als je je camera of iPod verneukt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

_Christiaan_ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:49:
Ik kwam vandaag dit tegen:
[afbeelding]

Met deze adapter kan je een camera op je iPod aansluiten. Het lijkt erop alsof het gewoon een verloopstuk is.
Kan je dit ook niet gewoon zelf maken, door 2 female usb stekkers aan een usb-draad te zetten? Dat is namelijk een stuk goedkoper dan €30.
Niet helemaal. Bij het insteken van de Camera Connector krijg je in je iPod een menu item erbij voor het importeren van foto's. Het is dus iets meer dan de USB pins op de dock connector doorlussen naar een USB female connector. In de pinlayout van de dock connector is te zien dat de weerstand op pin 21 aangeeft welke accessoire is aangesloten. Het enige lastige is dat de gebruikte JAE connector speciaal voor Apple is gemaakt. Je kunt wel vergelijkbare JAE connectors krijgen, maar die moet je aanpassen om zo aan de iPod te krijgen. Makkelijkste is misschien om een losse USB iPod-dockconnector aan te passen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm en moet de weerstand dan tussen de ground en tussen pin 21 (de accessory indicator)?
Jammer, toch wat lastiger dan ik had gedacht. Ik heb precies in m'n hoofd hoe het allemaal doorgelust moet worden, alleen die pins zijn zo verdomd klein en ik heb zo'n losse dock connector niet.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:12:

Ik heb ook zo'n Alpine iPod autoradio en daar hangt mijn iPod ook constant aan.
De batterijduur is er in de afgelopen anderhalve maand niet door achteruit gegaan, ik had pas m'n iPod bij het ontkoppelen weer op afspelen gezet en hij heeft toen van 19:00 tot iets over 8:00 de volgende dag continu afgespeeld (shuffle stand).
Leuk dat ik daarna in iTunes ook precies kon zien welke nummers in die periode waren afgespeeld en hoe laat O-) Nouja, daardoor staat de playcount van sommige echt te slechte nummers ook niet meer op 0 :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mensen ik heb een probleempje.

Mijn Ipod begint nu steeds vaker tijdens nummers te skippen. Dus je bent rustig aan het luisteren, de eerste 3 a 4 liedjes gaan goed maar dan valt hij zeg maar telkens een seconden stil en gaat hij weer verder, dan weer een tijdje goed en dan weer 1 sec stil etc etc.

Heb de nummers er al eens helemaal af gegooit en er weer op gezet maar dit helpt niet. Is dit een probleem met de HD?

Of moet ik even de Ipod helemaal naar de fabrieksinstellingen etc resetten en het dan weer opnieuw proberen?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
schnumi schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:48:
Mensen ik heb een probleempje.

Mijn Ipod begint nu steeds vaker tijdens nummers te skippen. Dus je bent rustig aan het luisteren, de eerste 3 a 4 liedjes gaan goed maar dan valt hij zeg maar telkens een seconden stil en gaat hij weer verder, dan weer een tijdje goed en dan weer 1 sec stil etc etc.

Heb de nummers er al eens helemaal af gegooit en er weer op gezet maar dit helpt niet. Is dit een probleem met de HD?

Of moet ik even de Ipod helemaal naar de fabrieksinstellingen etc resetten en het dan weer opnieuw proberen?
Ik wil je niet bang maken. Maar bij mij was dat precies wat die deed voordat ie een HD error gaf. Alhoewel het wel steeds vaker voorkwam bij mij, zonder vast patroon. Hij ging daarnaast ook nummers skippen enz. Dus 20 sec afspelen en dan stil en door naar het volgende nummer. Wat je inderdaad het beste kunt doen is de harde schijf even helemaal herstellen naar fabrieksinstellingen en dan de nummers er weer op zetten. Dan kom je er snel genoeg achter waar 't aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ok zal het proberen, was er inderdaad al bang voor (HD dus) maargoed zit nog binnen de garantie periode etc dus dat moet geen groot probleem zijn lijkt me. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vandaag ook 5.5G aangeschaft. Prima ding, videofunctie is ook wel :9~

Alleen Apple mag wel eens een snellere proc in z'n iPods doen. Ik vind dat het menu erg haperig reageert, vooral als de HDD in actie is. Wat dat betreft scoorde m'n 4G black/white beter.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm heb hem dus teruggebracht naar de fabrieksinstellingen etc enz en nu lijkt alles het weer goed te doen. :)

Hopelijk blijft dat zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
_Christiaan_ schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:24:
Vandaag ook 5.5G aangeschaft. Prima ding, videofunctie is ook wel :9~

Alleen Apple mag wel eens een snellere proc in z'n iPods doen. Ik vind dat het menu erg haperig reageert, vooral als de HDD in actie is. Wat dat betreft scoorde m'n 4G black/white beter.
Ik vind ook dat m'n nano net iets sneller reageert dan de 5g van een vriend van me.
Zelfde ervaring als jij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt door de hardeschijf. Hou je oor er maar naast als je een video selecteert, je hoort de hardeschijf opspinnen, en als dat gereed is start de video pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat mij 5.5G toch traag is als ik door menu's scroll, als de hardeschijf nu spint of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooie van een Apple product is dat het altijd doet wat jij hem beveelt. Als je drie keer terug klikt, gaat hij ook drie keer terug, ook al is hij druk bezig met een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ja hij onthoudt de commando's wel goed. Daar moet ik gewoon ff aan wennen. Het enige nadeel is dat je geen directe feedback hebt of je wel of niet goed op het knopje hebt gedrukt. En als het ene menu naar het andere 'swoosht' dan gaat dat met een erg lage fps. Ziet er dus minder cool uit :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Zag zojuist op de FP bericht over nieuwe iPod RED. Moet zeggen dat ik het wel een erg strak dingetje vind. Vind de gekleurde nano's sowieso wel mooi.
Daarentegen ben ik nog steeds blij met mijn iPod mini en blijf ik het jammer vinden dat ze de mini's uit de schappen hebben gehaald.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Aangezien mijn oude zwarte iPod video 30 GB aan vervanging toe is (omdat hij bekrast is :9 )
ben ik dus op zoek naar 'n nieuwe mp3 / mp4 speler... Gisteren besloot ik om de Archos 404 aan te gaan schaffen maar, vannacht ben ik weer aan 't twijfelen gebracht om toch weer 'n iPod te nemen...

Nu zijn er momenteel onderstaande iPods die mij wel aantrekken:
iPod video 30GB 5,5th generation: 289,- / 14 uur muziek / 3,5 uur video
iPod video 60GB 5,0 th generation: 336,- / .. uur muziek? / .,. uur video?
iPod video 80GB 5,5th generation 398,- / 20 uur muziek / 6,5 uur video

Nu zit ik dus te twijfelen...
Momenteel heb ik een iPod video 30GB 5th generation die me uitstekend bevalt!
Deze is zo erg bekrast dat ik deze wil gaan verkopen, wat geld wil bijleggen en 'n nieuwe wil kopen...

Nu zit ik dus te twijfelen tussen bovenstaande drie modellen:
-De video-afspeel-duur van de iPod die ik nou heb is opzich wel goed maar, langer mag altijd
-Beeldschem kun je bij de 5,5th generation instellen qua helderheid wat opzich ook wel nice is
-Video's schijnen bij de 5,5th generation beter af te spelen hoewel ik de 5th generation ook wel goed vind
-gapless playback voor muziek is geintergreerd in de 5,5th generation! Weet niet eens wat dat is O-)

30GB is natuurlijk eigenlijk al bizar maar, meer is altijd leuker..
30GB is uiteraard genoeg voor iedereen maar, iedereen wil ook altijd alles mee kunnen nemen...
Zodoende zou ik genoeg hebben aan 30GB (zodoende moet ik selecteren wat ik voor muziek op m'n iPod wil)
De 30GB 5,5th generation is slechts 3 euro duurder dan de 30GB 5,5th generation dus...

Omdat de 5th generation iPod me opzich goed bevalt heb ik ook de 60GB versie hiervan in het lijstje gezet. Speelt langer video's af dan de 30 GB 5th generation en bevat ook 30GB meer opslagruimte...
Helaas kan ik nergens de specificaties meer vinden van de 30/60 GB 5th generation iPods :?

Tenslotte heb ik de 80GB 5,5th generation iPod erbij gezet maar, deze vind ik eerlijk gezegd
weer heel erg prijzig. Natuurlijk wel het mooiste apparaat van de drie bovenstaande modellen...

Wat ik dan ook vind is dat je moet kijken voor wat je krijgt:
-290 euro --> 30GB --> 9,63/GB --> 14 uur muziek --> 3,5 uur video --> 5,5th generation
-335 euro --> 60GB --> 5,27/GB --> .. uur muziek --> .,. uur video --> 5th generation
-400 euro --> 80GB --> 4,99/GB --> 20 uur muziek --> 6,5 uur video --> 5,5th generation

Dus voor 45 euro meer heb je 30GB meer maar, wel 'n 5th generation
Voor 110 euro meer heb je maar liefst 50GB meer en ook de nieuwste 5,5th generation...

Welke zouden jullie nemen in mijn geval.. :X

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 05-11-2006 12:05 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik zelf die van €290. (eigenlijk €289 :P) Want je moet niet vergeten dat de 60gb en 80gb ook dikker zijn dan de 30gb. Daarom vind ik de 30gb mooier.

Verder kan je je afvragen of je die extra gigabytes nodig hebt. Of die extra batterijduur. Als je twijfelt tussen 5.5G 30GB en 5G 60GB: vind je de extra gig's belangrijker dan gapless* en andere functies en verbeteringen?

*gapless playback: het afspelen van mp3's zonder korte tussenpauzes tussen de verschillende nummers. Wel zo relaxed als je een album aan het luisteren ben.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

De 60 GB heeft 3 uur video. Daarnaast is de helderheid ook op de 5G iPods in te stellen, mits de laatste firmware er maar op staat. Datzelfde geldt voor gapless playback, alleen hier is alleen iTunes 7 voor benodigd. Je zult een overweging moeten maken tussen prijs en aantal GB, de iPods kunnen verder hetzelfde (behalve dan dat de 5.5 een advanced search heeft) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de extra helderheid op de 5.5G heb je niks, aangezien bovenstaande waardes zijn gemeten met de helderheid op volledig laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm okee bedankt voor jullie antwoorden!

Jammer dat er geen 60 GB 5,5th generation is voor 350 euro ofzo maarja :)

Dan ga ik denk toch voor de 30GB 5,5th generation voor 289 euro :9
M'n oude iPod video kan ik voor 150 euro kwijt (voor 170 gekocht) dus betaal maar 140 voor 'n nieuwe :9

-Video-batterij-duur is bij deze 30GB toch alweer 3,5 uur wat best relaxed is!
-Gapless playback vind ik eerlijk gezegd niet zo superinteressant klinken? Wel relaxed bij concerten :)
-Hij is idd ook het dunste in de serie iPods en dat is natuurlijk ook alleen maar beter
-Helderheid is dus in te stellen wat wel chill is (m'n huidige iPod 'draait' op versie 1.1.1 ofzo zie ik)
-En hij is uiteraard 't goedkoopste waarmee ik wat geld bespaar voor 'n volgende speler

offtopic:
Of het wordt 'n Archos 404 mja :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helderheid is ook met een 5G in te stellen.

Ik raad je aan gewoon een nieuw frontje voor je iPod 5G te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CLB schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:56:
Lang verhaal :)
Welke zouden jullie nemen in mijn geval.. :X
Ik wist niet dat ja al had gepost, ik had alleen je mailtje gezien. Oplossing tegen het krassen is overigens the Invisible Shield (zie TS), wel meteen erop doen als je je nieuwe iPod binnen hebt. Verder heb je al een 30 GB iPod 5G, dat was ik even vergeten in m'n reply op je mailtje :P. De enige verbeteringen zijn dan de verbeterde afspeelduur (video/photo/slideshow etc.), dus niet puur bij muziek. Het schermpje van de nieuwe iPods is veel helderder. Tot slot zit in de nieuwe 5,5 G een advanced zoekfunctie. Alle (!) andere verbeteringen krijg je ook met een 5G iPod door te updaten naar de nieuwste firmware en iTunes 7, basic zoekfunctie, gapless, helderheid instellen etc.

Bij 315 euro zou ik sowieso zijn gegaan voor de 60GB 5G, maar met deze prijzen weet ik het niet zeker. Je moet sowieso in je achterhoofd houden, dat de batterij van de 60/80 GB versie groter is, dus dat je daarmee ook langere afspeelduur hebt bij muziek (en alle andere dingen t.o.v. 30 GB versie).

Tot slot dan de batterijduur:
30 GB 5G --> 14 uur muziek; 3 uur slideshow met muziek; 2 uur video afspelen
60 GB 5G --> 20 uur muziek; 4 uur slideshow met muziek; 3 uur video afspelen
30 GB 5,5G --> 14 uur muziek; 4 uur slideshow met muziek; 3,5 uur video afspelen
60 GB 5,5 G -->20 uur muziek; 6 uur slideshow met muziek; 6,5 uur video afspelen
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:48:
Aan de extra helderheid op de 5.5G heb je niks, aangezien bovenstaande waardes zijn gemeten met de helderheid op volledig laag.
Ik ben benieuwd hoe je daarbij komt, het is Sony niet O-) . Op iLounge kun je vinden dat wat jij zegt niet waar is. De opgegeven afspeelduur is gemeten bij 50% helderheid en is daarbij dus gelijk aan de iPod 5G op 100% helderheid. Op volle helderheid met de 5,5G haal je ongeveer 3 en 6 uur met video afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 uur videospelen met de 30GB 5G is duidelijk met de laagste helderheid, als ik een uur video kijk op full brightness is mijn accu leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:04:
De helderheid is ook met een 5G in te stellen.

Ik raad je aan gewoon een nieuw frontje voor je iPod 5G te kopen.
Hmm kan dat ook? En zijn er ook nieuwe 'backjes' te koop? Een front vervangen lijkt me nog best moeilijk omdat het scherm enzo hier aan vastzit.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Hoedje: Thanks voor je email!

@ Geqxon: Bij mijn iPod kan ik dus makkelijk >2 uur film kijken (heb dus 30GB 5th gen)
Heb geen nieuwste firmware erop staan en kan m'n helderheid niet instellen dus neem aan: hoogste :)

Tsjaa ik vind 't echt |:(

30 GB is wel relaxed en dat zou de 5,5th generation zijn
60 GB is 30 GB meer opslag maar is de 5th generation...

Ik heb 't gevoel dat die 5,5th meer 'n hype is dan echte verbeteringen...
-Accuduur is volgens mij het grootste voordeel tov de 5th generation iPods..?

Ik zou van 'n 5th generation 30GB naar 'n 5th generation 60GB iPod gaan --> accuduur ook omhoog

Nja ik ga maar weer verder met doubten! Waarom zijn we zo verwend :9

EDIT: Even gezocht bij andere zaken (had m'n prijzen nu gebaseerd op Dixons)
iPod 30GB voor 260,-
iPod 60GB voor 335,-
iPod 80GB voor 365,-

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 05-11-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:16:
[...]

Hmm kan dat ook? En zijn er ook nieuwe 'backjes' te koop? Een front vervangen lijkt me nog best moeilijk omdat het scherm enzo hier aan vastzit.
http://www.ifixit.com/car...eo_Front_Panel_Black.html

http://www.ifixit.com/car...deo_30_GB_Rear_Panel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm even die guide doorgenomen maar, lijkt me niet echt 1 2 3 te doen zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zune interface:
http://www.engadget.com/2...erface-walkthrough-video/

Ik denk dat Apple bang moet gaan worden, ik ben een iPod fan, maar dit is echt super! Ook al is dat ding superlelijk, de mogelijkheden zijn echt belachelijk vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 22:57
Matias schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:12:
Zune interface:
http://www.engadget.com/2...erface-walkthrough-video/

Ik denk dat Apple bang moet gaan worden, ik ben een iPod fan, maar dit is echt super! Ook al is dat ding superlelijk, de mogelijkheden zijn echt belachelijk vet!
Erg gelikt :)

En zo te zien kan je ook dat ding supersnel bedienen, zonder clickwheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Welke mogelijkheden? Het enige wat dat ding meer kan t.o.v. een iPod is z'n kreupele draadloze interface gebruiken om kreupel gemaakte liedjes over te zetten. Dat moet Apple toch beter kunnen. Daarnaast is de Zune ook naar mijn mening lelijk. Tot slot is het hele concept maf, weer andere software en weer andere DRM. Wat is er mis met de huidige?

Maar, het menu is inderdaad erg mooi! Al moet ik daar ook meteen een hele kleine kanttekening bij maken, het voordeel van het schermpje en de menu's op de 5G (en eerder + Nano + Mini) is dat je het ook kan zien als het backlight uit is. De meeste kleurenschermpjes zijn dan óf zwart óf de kleuren zijn zo gekozen dat je nog niets ziet.

Ik had serieus gehoopt dat MS met iets beters zou komen. Ze kunnen echt mooie dingen maken, maar dit is het volgens mij gewoon niet. Dan vind ik toch dat andere concurrenten het beter doen; Creative (meer functies in het apparaat), Cowon/iAudio (goede equalizer) en Archos (goede videospelers). Maar goed, concurrentie (ook in deze vorm) is alleen maar goed, omdat het Apple dwingt om beter en sneller te innoveren en dus met betere iPods uit te komen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "nadeel" van de iPod 5G is dat hij dezeflde interface heeft als de iPod 3G / 4G, die nog in grayscale en op een lage resolutie werkte.

De Zune interface is van scratch opgebouwd, waardoor ze dus de volle mogelijkheid van het grote scherm hebben kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:26:
Welke mogelijkheden? Het enige wat dat ding meer kan t.o.v. een iPod is z'n kreupele draadloze interface gebruiken om kreupel gemaakte liedjes over te zetten.
Radio, Gigantisch scherm, algemeen gemak van bediening? Eyecandy menu?
Ik had serieus gehoopt dat MS met iets beters zou komen. Ze kunnen echt mooie dingen maken, maar dit is het volgens mij gewoon niet.
Naast de xbox 360 is dit het eerste esthetisch correcte wat ik ooit heb gezien van Microsoft ;) Alhoewel ze aan de uitwendige vormgeving toch wat meer hadden mogen kijken naar het ontwikkelteam van de xbox, zelfs die afneembare harddisk van de xbox ziet er mooier uit.
Dan vind ik toch dat andere concurrenten het beter doen; Creative (meer functies in het apparaat), Cowon/iAudio (goede equalizer) en Archos (goede videospelers). Maar goed, concurrentie (ook in deze vorm) is alleen maar goed, omdat het Apple dwingt om beter en sneller te innoveren en dus met betere iPods uit te komen :9.
Dat laatste is gewoon een beetje onzin tekst, Creative meer functies? En goeie video playback? Ik weet niet of je die video bekeken hebt? Maar de video playback is meer dan goed op dat ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ten eerste had hij 't over de goede video-kwaliteiten van Archos apparaten!

Ten tweede heeft hij NIKS gezegd over de eventuele slechte
video-kwaliteiten vd Zune dus waarom je daar over begint...

Ten derde: lees dus eerst even goed wat er wordt gezegd voordat, je reageert.

Ten vierde is dit HET iPod topic en geen 'whooh de Zune is ook kick'-topic.

Ten vijfde zal de Zune waarschijnlijk pas over 1 jaar in Europa verkrijgbaar zijn!
Dus NIET volgend jaar maar, OVER 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Eik heeft CLB het al gezegd, maar goed..
Matias schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:18:
[...]
Radio, Gigantisch scherm, algemeen gemak van bediening? Eyecandy menu?
Dat zeg ik dus, het enige wat die meer kan is radio, maar voor de 5G kun je ook een AB kopen die radio functionaliteit toevoegd. Het "gigantische scherm" is maar een halve inch groter :P . Gemak van de bediening beter dan een iPod, moah, wel mooier! En het menu daar heb ik al wat over gezegd.

Als ik het zo snel zie dan heb ik nog wel wat op en aanmerkingen (disclaimer, dat weet ik dus niet zeker). Ik vind het jammer dat ze bij video's niet een frame nemen als albumart. Ik zie geen geen lyrics support. Ik zie geen mogelijkheden om contactpersonen en agenda te syncen, en dus te zien op de Zune. Volgens mij is er geen ondersteuning voor spelletjes, goede (grafische) equalizer etc.

En dan heb ik het nog niet eens over échte extra mogelijkheden, zoals A2DP ondersteuning, via Wifi syncen (én browsen én muziek downloaden), support voor meer videoformaten etc.
Naast de xbox 360 is dit het eerste esthetisch correcte wat ik ooit heb gezien van Microsoft ;) Alhoewel ze aan de uitwendige vormgeving toch wat meer hadden mogen kijken naar het ontwikkelteam van de xbox, zelfs die afneembare harddisk van de xbox ziet er mooier uit.
Tja, ik vind de Xbox 360 ook niet echt mooi, wel een stuk beter dan de Xbox. Ik doelde meer op Office 2K7 en Vista.
Dat laatste is gewoon een beetje onzin tekst, Creative meer functies? En goeie video playback? Ik weet niet of je die video bekeken hebt? Maar de video playback is meer dan goed op dat ding...
Volgens mij heb je het verkeerd gelezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
voor de geïnteresseerden @ http://www.priceattack.nl/winkel/

€199,- incl btw (5,95 verzendkosten):

Apple iPod 30 GB
Afbeeldingslocatie: http://www.priceattack.nl/winkel/images/ipod.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 06-11-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm geloof ik niet zo echt...
Scheelt 65 euro met chear.nl en 85 euro met dixons.nl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Er zal wel weer iets mee zijn. Sowieso is het de 5.0G, maar ik denk dat hij refurbished ofzo is. Of zonder garantie.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Een leuke gadget voor je iPod

http://www.gear4store.com...&show_pic=2&current_pic=3

Een afstandsbediening, een FM radio en een bluetooth connectie voor met je mobiel in 1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

GVD das nou echt 'n ultrageile gadget zeg:
-EN radio EN BlueTooth! Jezum echt kick :)
-Afstandsbediening is ook wel handig als je 'm hebt denk ik :)

Features:
• Make and receive calls on your iPod
• Plug' n' Play with most Bluetooth enabled mobile phones
• Caller Number ID displayed on iPod screen
• Automatically pause and resume music for incoming calls
• Last 9 numbers redial from your iPod
• Voice dial when paired with supported Bluetooth phones
• 15 Presets and auto scan FM Radio
• Use your own headphones
• No need for batteries
• Bluetooth 2.0

Kost wel aardig wat duiten: 50 pond mja wel erg chique zeg :)

[ Voor 95% gewijzigd door CLB op 06-11-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
ik vroeg me trouwens af waarom er geen zoek functie op de 5.0g versie zit, kan die niet door de hardware of is dit puur voor de marketing van de 5,5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik denk dat het voor de marketing is, als is dat ook onlogisch, omdat het wel een hele kleine feature is, had dan gewoon gapless genomen. Het zou kunnen dat het door de processor komt, misschien dat die van de 5G te traag is of misschien heeft ie te weinig cache (zou ook de nieuwe batterijtijden deels kunnen verklaren).

* Hoedje heeft eigenlijk geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
CLB schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:30:
Hmm geloof ik niet zo echt...
Scheelt 65 euro met chear.nl en 85 euro met dixons.nl 8)7
Zo werkt die winkel, wordt vaker hier vermeld op got hoor. soort van ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Giant87 schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:05:
[...]

Zo werkt die winkel, wordt vaker hier vermeld op got hoor. soort van ibood
Hmm toch denk ik niet dat het kan..
-Plaatje is van de 5,5th gen en de omschrijving ook...

De 5,5th gen 30 GB iPod video aanbieden voor 200 euro.. hmm heb m'n twijfels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoe kun je aan 't plaatje zien dat het een 5,5G iPod is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Christiaan_ schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:04:
Er zal wel weer iets mee zijn. Sowieso is het de 5.0G, maar ik denk dat hij refurbished ofzo is. Of zonder garantie.
Op de site staat
Priceattack is een handelsonderneming, gespecialiseerd in het verhandelen van (merk)artikelen , die, wereldwijd, worden ingekocht bij gerenommeerde leveranciers.

Onze unieke inkoopkanalen, houden ontwikkelingen nauwgezet in de gaten en kopen grote partijen in, waardoor de scherpste prijs kan worden uit onderhandeld. Vanwege de lage handelingskosten, klein assortiment en de verkoop via Internet/ eigen winkel is Priceattack in staat om zeer scherpe prijzen te bieden.

Unieke formule en uniek assortiment:
Wij selecteren uitsluitend artikelen voor u, welke zeer aanspreken, bekend zijn en absolute A kwaliteit hebben. Dit betekent dat wij alleen de toppers verkopen in bijvoorbeeld de categorieën elektronica, speelgoed, gereedschap, cosmetica, huishoudelijk, veelal A merken . Daarnaast zijn wij continu op zoek naar seizoensartikelen, zoals tuinmeubelen, barbecues, campingaccessoires maar ook kerstartikelen en rondom vaderdag, moederdag en vakantie. Houdt u derhalve nauwgezet onze site in de gaten.
Dus opzich zou je dan gewoon garantie moeten hebben. Of het allemaal te vertrouwn is laat ik in het midden. Geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hoedje schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:11:
Hoe kun je aan 't plaatje zien dat het een 5,5G iPod is?
De 5th gen werd toch gepresenteerd met Bono en de Gorillaz
de 5,5th gen wordt gepresenteerd met 'Jack Sparrow' O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hehe, dat is erg scherp ;). Maar ik denk dat ze zo'n plaatje gewoon rippen van de Apple site en aangezien de 5G daar niet meer te vinden is, kunnen ze het "goede" plaatje niet meer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Haha was ook m'n eigen gedachtenconstructie :9

Je kunt zeker alleen games via iTunes op je iPod zetten :)
Bejeweld vind ik altijd 'n geweldig spel namelijk :9
Mja ik gebruik geen iTunes dus dat gaat lastig worden

[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 06-11-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5.5G wordt ook gepromoot met de Red Hot Chilli Peppers ;) Maar wat ik me nu afvraag: waarom gebruik je geen iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CLB schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:17:
Haha was ook m'n eigen gedachtenconstructie :9

Je kunt zeker alleen games via iTunes op je iPod zetten :)
Bejeweld vind ik altijd 'n geweldig spel namelijk :9
Mja ik gebruik geen iTunes dus dat gaat lastig worden
Bejeweld is erg leuk, maar er zijn nog leukere spellen, vooral Vortex schijnt erg goed te zijn. Maarja ik heb al een mooie telefoon om spellen op te spelen Samsung SGH-i320 Windows Mobile 5 smartphone. En jij ook :+
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:03:
De 5.5G wordt ook gepromoot met de Red Hot Chilli Peppers ;) Maar wat ik me nu afvraag: waarom gebruik je geen iTunes?
Volgens mij ging iTunes niet helemaal goed bij CLB. Maar, eh, CLB is niet eens tijd voor die reinstall? Of nog ff wachten op Vista, en alles in één keer goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hoedje schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:06:
[...]

Bejeweld is erg leuk, maar er zijn nog leukere spellen, vooral Vortex schijnt erg goed te zijn. Maarja ik heb al een mooie telefoon om spellen op te spelen Samsung SGH-i320 Windows Mobile 5 smartphone. En jij ook :+

Achja joh ik ben zo'n modehype-motherfuckertje die dat ook nog eens op z'n iPod wil!
Op m'n Qtek S200 staan 22 games ofzo haha die ik nooit speel maarja >:)

Volgens mij ging iTunes niet helemaal goed bij CLB. Maar, eh, CLB is niet eens tijd voor die reinstall? Of nog ff wachten op Vista, en alles in één keer goed doen.

Ik verkoop m'n iPod video 30 GB 5th generation aan 'n vriend van me..
Hij wil dat ik er wat films / muziek opzet en daarvoor trek ik 'm eerst helemaal leeg!

Idd iTunes werkt hier gewoonweg niet... :X Mja ik heb Anapod Explorer en das ook supersimpel :9

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.