[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
CLB schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:59:
Ten eerste had hij 't over de goede video-kwaliteiten van Archos apparaten!
Ten tweede heeft hij NIKS gezegd over de eventuele slechte
video-kwaliteiten vd Zune dus waarom je daar over begint...
"Dan vind ik toch dat andere concurrenten het beter doen"
Ten derde: lees dus eerst even goed wat er wordt gezegd voordat, je reageert.
Nooit echt problemen met lezen gehad?
Ten vierde is dit HET iPod topic en geen 'whooh de Zune is ook kick'-topic.
Tsja het was meer een pook in de richting van:"Apple mag toch echt wel zn best gaan doen om dit bij te benen". Hoedje verteld daarna even dat de Zune niks beter doet op t moment, en dat vond ik toch echt klinklare onzin.
Ten vijfde zal de Zune waarschijnlijk pas over 1 jaar in Europa verkrijgbaar zijn!
Dus NIET volgend jaar maar, OVER 1 jaar
Gelukkig kunnen we al sinds de komst van telefoonlijnen bestellingen doen die ook zeeën overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Matias schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:52:
[...]
Tsja het was meer een pook in de richting van:"Apple mag toch echt wel zn best gaan doen om dit bij te benen". Hoedje verteld daarna even dat de Zune niks beter doet op t moment, en dat vond ik toch echt klinklare onzin.
Nooit echt problemen met lezen gehad?
Volgens mij heb je alweer problemen met lezen, ik zeg namelijk dat ik het menu erg mooi vind (en dat de Zune dat dus beter doet). En zo heb ik nog wel wat puntjes, maargoed... Over het algemeen ben ik het niet met je eens dat Apple z'n best moet gaan doen om het bij te benen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Haha dit is lachen :)
Matias schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:52:
Gelukkig kunnen we al sinds de komst van telefoonlijnen bestellingen doen die ook zeeën overbruggen.
Jammer dat goede Amerikaanse webshops niet verzenden naar Nederland (amazon.com)

[ Voor 87% gewijzigd door CLB op 07-11-2006 10:40 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
CLB schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:39:

[...]

Jammer dat goede Amerikaanse webshops niet verzenden naar Nederland (amazon.com)
Goh, ja, in America hebben ze natuurlijk maar 1 goede webshop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

bartgabriels schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:03:
[...]

Goh, ja, in America hebben ze natuurlijk maar 1 goede webshop ...
Ik ken alleen Amazon.com die erg goed is en in Amerika zit..

Als jij 'n paar andere goede betrouwbare webshops hebt die de Zune kunnen leveren in Nederland! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 07-11-2006 14:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:39:
[...]Jammer dat goede Amerikaanse webshops niet verzenden naar Nederland (amazon.com)
Lachen ja ;) heb toevallig laatst nog de boeken "Japanese Graphics Now" en "Chinese Propaganda Posters" van Taschen mogen ontvangen van Amazon.com, en ik woon in Amsterdam. Ook electronica wordt gewoon verzonden. Verder zou je je lijst met webshops in Amerika ook wel mogen uitbreiden, het zijn er nogal wat. Op eBay zal je de dag dat de Zune uit komt zeker weten 10 stuks kunnen bestellen. Misschien je bronnen checken voordat je post?

[ Voor 20% gewijzigd door Matias op 07-11-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dit wordt 'n beetje irritant ;)

Toch vind ik 't zeer appart dat als ik mijn adresgegevens invul 't niet kan worden verscheept O-)
Ik vroeg oa aan jou of je nog goede webshops wist in Amerika!? Ik ken ze niet dus misschien ben ik wel lomp :O Op eBay kun je alles bestellen maar, dat vind ik geen betrouwbare internetshop 8)

Als Amazon.com wel bij jouw adres aflevert! Mag ik dan m'n Zune bij jou laten afleveren?
En dat meen ik heh, geen sarcastische ondertoon ofzo, dat zit alleen in 't eerste stukje tekst ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 07-11-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
eBay is ook geen internet shop, maar een verzameling handelaren. Dat jij al die mensen niet vertrouwd is mijn probleem niet. Als je internationaal wilt bestellen bij Amazon kijk je hier hoe dat moet.

offtopic:
Dit is inderdaad een irritante discussie, maar als jij me probeert te pakken op fouten of onwaarheden in mn post moet je er niet raar van opkijken dat ik je dan ongelijk bewijs. Vandaar dat ik ook zeg dat je je bronnen moet nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Matias schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:42:
eBay is ook geen internet shop, maar een verzameling handelaren.
Zei ik toch ook :)
Dat jij al die mensen niet vertrouwd is mijn probleem niet.
Dat is idd mijn probleem ;)
Als je internationaal wilt bestellen bij Amazon kijk je hier hoe dat moet.
Dankje! Had ik dus al doorgenomen :)
Wat staat daar nu concreet in dan?
Dat over de geimporteerde producten eventueel nog BTW / invoerrechten moet worden betaald?
Even gauw een voorbeeldje: 250 dollar spullen besteld x 1,19 BTW = 297,5 dollar x 1,06 invoerrechten= 315 dollar? Klopt dit?
Dat de handleidingen en dergelijke niet altijd in de moedertaal zullen zijn van de consument?
Ben ik voor de rest belangrijke dingen vergeten?
Dit is inderdaad een irritante discussie, maar als jij me probeert te pakken op fouten of onwaarheden in mn post moet je er niet raar van opkijken dat ik je dan ongelijk bewijs. Vandaar dat ik ook zeg dat je je bronnen moet nagaan.
Ik probeer je niet te pakken op fouten hoor maar, soms zeg je gewoon rare dingen :)
Waar bewijs jij mij ongelijk mee en welke bronnen moet ik nagaan? Ik heb geen bronnen hoor :)

Het komt er gewoon op neer dat Amazon.com geen spullen naar mijn huisadres wil verschepen als ik dat invoer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ehm, Amazon verstuurt maar heel weinig (ik nog niets gevonden) consumentenelectronica naar bestemmingen buiten de VS:
Additionally, some software, tools, video games, jewelry, sporting goods, consumer electronics and kitchen items can be shipped to the following countries:

Australia, Austria, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Hong Kong, Ireland, Italy, Japan, Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Saudi Arabia, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, United Arab Emirates
Ik wilde zelf bijv. een Koss koptelefoon, maar dat versturen ze dus niet naar NL. Maargoed, we gaan inmiddels erg offtopic, dus misschien kunnen we het weer over de iPod gaan hebben.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hier sluit ik me bij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Voor Gapless playback moet ik toch niet speciaals aan de iPod instellen? Mijn muziek in iTunes is bewerkt zodat het zonder pauzes afspeelt, maar als ik ze overzet doet de iPod dit niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het werkt alleen voor muziek die gapless is bedoelt. Dus bijv. voor CD's die aan elkaar gemixed zijn, live CD's etc. Heb je de nieuwste iTunes (7) en iPod software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:53
Doet de gemiddelde IPOD gebruiker hier nog wat aan zijn Ipod?
Zag in het verleden nog wel Ipod hacks en add-ons voorbij komen maar tegenwoordig niet meer.
Zou zelf graag op een of andere manier mijn peroonlijke gegevens er in vastleggen (op een manier die zichtbaar is en niet makkelijk te verwijderen, d.m.v. een startup schermen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je bij het opstarten verplicht naar een random nummer van Celine Dion moet luisteren zou wel een goede beveiliging zijn, niemand meer die hem wilt stelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Ik heb net een TomTomG GO 710 gekocht, met aansluiting voor een iPod. Zo heb je maar 1 kabel naar de autoradio lopen.

Nu is het mogelijk om op het scherm van je iPod, de track, artist, voortgang enzo te tonen.
Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/329/Tomtom%20Ipod.jpg

Is het mogelijk om hetzelfde op je PC scherm te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik hoeverre is dit trouwens Bullshit?
Kan er verder vrij weinig van vinden, maar vindt het toch wel een logische opvolger!

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/663a16e744682820beaf0000a4dd0df9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/bb18d5037de8bb75bd603ab0da86666d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/b77fb146ad0839fb644786cea365182b.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 09-11-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm ziet er wel serieus uit idd, best wel strak ook!

Denk wel heeel erg 'teer' want is aardig groot touchscreen zo te zien, ben benieuwd..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
komaan, dat is wel heel erg oud

Dit was ook zo'n mooie hoax :9
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7231674673411690582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

_Christiaan_

Master of SOG

Staat idd al heeeeeel lang op i'net.

Een aandachtspuntje bij deze (hoax?), is dat bij de normale iPods het touchpad een bepaald soort plastic heeft, een glad materiaal waar je goed overeen kan scrollen met je duim. Vergelijk het maar eens met het reguliere iPod-plastic. Dat scrollt een stuk minder lekker.

Bij deze so-called 6G zou dus heel het scherm slecht bescrollbaar zijn. :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter scrollt het plastic van een standaard touch-screen wel weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik geloof dat de nieuwste geruchten zijn, dat een iPod 6G uitkomt in december of (lijkt mij logischer) in januari. Hij zal een 3,5" scherm hebben, die het totale oppervlak zal beslaan. Dan kun je de rand (die aanraak gevoelig is) gebruiken om de speler te bedienen. Dus geen vette vingers op het scherm en geen probleem met scrollen. Maar nogmaals dit zijn geruchten en bij Apple weet je één ding zeker, dat je het niet weet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:46:
Ik geloof dat de nieuwste geruchten zijn, dat een iPod 6G uitkomt in december of (lijkt mij logischer) in januari. Hij zal een 3,5" scherm hebben, die het totale oppervlak zal beslaan. Dan kun je de rand (die aanraak gevoelig is) gebruiken om de speler te bedienen. Dus geen vette vingers op het scherm en geen probleem met scrollen. Maar nogmaals dit zijn geruchten en bij Apple weet je één ding zeker, dat je het niet weet :D.
Hoezo lijkt je in januari logischer ? Mij lijkt december juist logischer, dan zullen er weer heel wat iPods onder de kerstboom liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:40:
[...]

Hoezo lijkt je in januari logischer ? Mij lijkt december juist logischer, dan zullen er weer heel wat iPods onder de kerstboom liggen...
Apple heeft volgens mij nog nooit nieuwe producten voorgesteld in december, hooguit eind november. Daarnaast is er begin januari altijd de Macworld: http://www.macworldexpo.com/live/20/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

sinds vanmiddag ben ik eigenaar van een iPod Video 30gig black.

sinds vanmiddag (was) ik ook eigenaar van het RavmonE virus!
heb het direct verwijdert natuurlijk, vind het wel vreemt dat als ik nu een iPod koop bij de dixons dat deze niet gecheckt is!

p.s. zijn er meerdere gebruikers hier op het forum die het virus kregen via een iPod ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem, questie van een goede virusscanner hebben of nog beter: Een Mac kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoedje schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:42:
[...]

Apple heeft volgens mij nog nooit nieuwe producten voorgesteld in december, hooguit eind november. Daarnaast is er begin januari altijd de Macworld: http://www.macworldexpo.com/live/20/.
Maar dat is nog altijd logischer dan in januari. Na de feestdagen een speler lanceren is natuurlijk minder handig als je net de kerst gehad hebt :)
B-lennium schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:25:

heb het direct verwijdert natuurlijk, vind het wel vreemt dat als ik nu een iPod koop bij de dixons dat deze niet gecheckt is!

p.s. zijn er meerdere gebruikers hier op het forum die het virus kregen via een iPod ?
Dat is raar. Wellicht heb je een gerefurbished model gekregen. Probeer eens met data recovery tooltjes te kijken of je nog oude data kan vinden oid. Een virus kan daar toch niet zomaar op komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Sowieso hoort je iPod leeg te zijn als je hem uit de verpakking haalt (afgezien van de systeembestandjes dan)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RoD schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:33:
[...]
Maar dat is nog altijd logischer dan in januari. Na de feestdagen een speler lanceren is natuurlijk minder handig als je net de kerst gehad hebt :)
De Shuffle, iPod Mini 2G etc. zijn allemaal in januari gelanceerd...
Dat is raar. Wellicht heb je een gerefurbished model gekregen. Probeer eens met data recovery tooltjes te kijken of je nog oude data kan vinden oid. Een virus kan daar toch niet zomaar op komen? :?

Het is echt geen refurbished model...
B-lennium schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:25:

Dan ben je één van de weinigen wereldwijd die het virus heeft gekregen. Kortweg komt het er op neer dat een kleine partij harde schijven geleverd is waar een virus op stond.

Zie hier: nieuws: Apple laat Windows-virus aan aandacht ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

*Christiaan krijgt een flashback uit een zeer recent verleden...

...En komt erachter dat ook hij is geïnfecteerd, nadat hij z'n iPod 5.5 heeft gekocht :(
Dankjewel Apple voor de rotzooi :( Ik heb zojuist RavMonLog ontdekt op m'n PC. Ik heb RavMon wel uitgeschakeld, maar niet 100% verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door _Christiaan_ op 10-11-2006 20:17 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel zit ik in Canada en ik ga morgen een Ipod video kopen van 400 Canadese Dollars.

Ik zat erover na te denken om er gewoon meteen 2 te kopen en dan in NL 1tje te verkopen met wat winst.

Wie heeft ervaring daarmee? Ik durf namelijk niet zo goed. 1tje Is me goed te doen, de verpakking en bonnetjes stuur ik naar mezelf op in een grote envelop en de ipod gebruik ik gewoon tijdens vertrek. Maar met 2 stuks gaat die truc al stukken lastiger.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Welke versie is het, die van 30 gig, 60 of 80?

Als het die van 30 gig is, dan kan je nauwelijks winst maken namelijk. Want je betaalt er 274,468 euro voor, dan zou je theoretisch 15 euro winst kunnen halen.

Ben je daar in je eentje? Anders kan je aan degene met wie je reist, vragen of hij/zij er ook eentje in z'n/haar zak mee kan nemen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels 1 80gb gekocht.

Incl tax kwam dat op zo'n 450 dollar. Dan heb ik alsnog een voordeel gehaald van rond de 122 euro.

Ik test eerst even of deze post wel geplaatst kan worden want vanmorgen had ik ook wat gepost maar dat zie ik niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Persoonlijk denk ik niet dat het zo chill is om iPods zelf te importeren om ze weer door te verkopen.
Hier in Nederlands staan op Marktplaats genoeg leuke aanbiedingen en anders wijkt men wel uit naar eBay waar voor minder dan 250 euro al 80 GB versies zijn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het werkt weer...

Trouwens Chris, voordeel is wel degelijk behoorlijk.

Ik zou hier in Canada 330 dollar moeten dokken en dat komt in euro's rond de 200 euro te zitten.

Dus misschien is het wel t proberen waard maar dat beslis ik evt later nog.

Ik heb inmiddels een vrij dringend vraagje.
Hier op mijn verblijfadres zijn er 2 iBooks. Nou zegt een vriend hier dat ik niet moet beginnen muziek op mijn iPod te zetten middels deze macs, omdat ik dat problemen zou kunnen hebben als ik thuis kom en het aasluit op mn lap waar ik windows xp draai.

Klopt dat? Of kan ik hier onbezorgd alvast hun hele iTunes Bieb overzetten zonder later thuis problemen te krijgen met windows? Ik vind het wel belangrijk om te weten omdat ik geen zin heb in gedoe bij de douane, want als ze zien dat er 0,0 videos of nummer op staan ben ik misschien ook een beetje de sjaak.

Ik lees het antwoord hier later terug als die er is en ondertussen ga ik weer ff zelf op onderzoek uit.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://playlistmag.com/we...05/09/xplatipod/index.php

Hier heb ik zo goed als het antwoord gevonden. Ik zag in mijn iPod dat het win-geformatteerd was.
Dus volgens dat artikel moet het goedkomen, alleen weet ik niet zeker of dit ook slaat op de Video 80 omdat het een redelijk oud artikel is.

Mocht er iemand zijn met eigen ervaring, dan zou ik dat alsnog graag horen voor de zekerheid. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, vond het niet via zoek-functie of google. Mijn iPod 5G is net vervangen (was kapot), en ik had Apple Care bij gekocht (maar had sowieso nog fabrieksgarantie). Maar nu is mijn vraag of mijn Apple Care nog geldig is, gezien het feit dat ik een nieuwe iPod heb (met dus een nieuw serienummer), en je Apple Care aan de hand van een serienummer registreerd.
Iemand hier ervaringen mee, of zie ik nu gewoon iets doms over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Je Apple Care is nog gewoon geldig dacht ik. Had je alleen fabrieksgarantie zonder Apple Care, dan had je nog iets van 3 maanden garantie gehad op het nieuwe exemplaar.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben misschien in de running voor een nieuwe mp3 speler.

En ik twijfel nog wat tussen de nano en de 30 Gb video iPod.

(het gaat mij voor alle duidelijkheid niet om de video functie, boeit mij totaal niet)

In al mijn eerdere posts neem ik het op voor flash en zeg ik zelf dat ik nooit iets anders dan flash zou nemen, en dat raad ik dan ook zo aan. Nu ben ik toch beetje bij beetje aan het twijfelen en van mening aan het veranderen :? :X Beetje hypocriet misschien. Maar ja, meningen kunnen veranderen he.

Wat me vooral aanspreekt is het opslagvolume. De prijs/GB van harde schijfjes is nog altijd niet te kloppen door de flash varianten. Welke natuurlijk helemaal schokbestendig en schadevrij zijn wat betreft bewegende onderdelen. Nadeel van de hard disk iPods is dan ook de batterijduur (continu spinnende schijfjes zullen wel wat verbruiken).

Waarom dan toch de HDD iPod? Wel, zoals gezegd het opslagvolume. Neem een 20 GB muziek, en de rest voor wat backups, software, OS images (win xp) enz... Of om ineens grote hoeveelheden data te verzetten van iemand anders, zonder te moeten prutsen met voedingskabels en dergelijke, zoals wel het geval is bij externe harde schijven. Maar in de eerste plaats als mp3 speler natuurlijk.

Tweede punt is dat de plastiek iPods imo (!) veel mooier zijn dan de alu varianten. Net zoals ik de iPod mini ook niet echt mooi vond. Zelfde gaat dus op voor de 2nd gen nano (itt de 1st gen, die ik mooier vond). Nu is alleen de 30 GB iPod nog beschikbaar in mooi zwart plastiek. (maar dit zijn uiteraard persoonlijke voorkeuren, niet voor discussie vatbaar dus).

Maar goed. Wat is jullie ervaring met de fragiliteit van een portable hdd. Misschien overdrijf ik wel hoe zorgzaam je met zoiets moet zijn. Maar bewegende onderdelen in een draagbaar apparaat maken mij toch steeds wel iewat huiverig. Waarschijnlijk zou ik dan ook te zuinig omspringen met m'n iPod. Ipv die met een gerust hart op een normale manier te gebruiken. En dat wil ik liever niet, het blijven nu éénmaal gebruiksvoorwerpen, die ik graag als dusdanig zou willen gebruiken. Zonder steeds te moeten vrezen voor de levensduur. (uiteraard geen overdreven acties, zoals laten vallen of zo, maar normaal gebruik bij wandelen, fietsen.)

How about jogging? Wat zijn jullie ervaringen? Lopen+30 Gb iPod = slechte combo? Staat ergens in de gebruiksaanwijzing iets over dergelijk gebruik? Zowieso heb je altijd een jaar garantie (klopt dit?) Dus als apple dit op de markt zet als draagbare muziekspeler moeten zij zorgen dat het ding het blijft doen. Zowieso kunnen ze waarschijnlijk bij eventuele garantie nooit zien dat iPod schade afkomstig is van bvb lopen?

Als ik het goed begrepen heb, beschikken dergelijke iPods over een zekere hoeveelheid cache geheugen. Dus als je niet vaak liedjes skipt moet de HDD niet zo vaak 'geactiveerd' worden. Right? Dus dat je dan een schokkerige beweging uitvoert net op dat moment dat er nog wat liedjes gecached worden is ook redelijk onwaarschijnlijk, (maar niet onmogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb 'm zeer intensief een jaar gebruikt (5th generation) en werkelijk geen problemen mee gehad.
Van hot naar her gerend met m'n iPod aan, paar keer gevallen op de grond en dergelijke en hij werkt nog perfect! Als het je niet om de video-functie gaat raad ik je aan om ook eens naar iAudio te kijken!

• Hoedje
Volgens mij heeft Alvi een Mac Mini. Dus dan is een iPod waarschijnlijk een betere keus, wbt syncen etc. Het is heel simpel, wandelen en fietsen is absoluut geen probleem voor de iPod. Joggen kan een probleem opleveren. Het punt is namelijk dat ie dan steeds een klap krijgt (neerkomen van de voet), dus kan die z'n cache niet opvullen, omdat de harde schijf zichzelf beschermt tegen een val. Aan de andere kant als je een armband gebruikt, dan is de klap minimaal.

Toch zou ik voor joggen/hardlopen een Nano of een Shuffle kopen, een flashspeler is daarvoor nu eenmaal beter geschikt. Daarnaast is de Nano 2G zeer goed beschermt tegen krassen en is 8 GB voor veel mensen genoeg, zeker als je hem alleen als MP3 speler wilt gebruiken en niet voor video.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:46:
Wat me vooral aanspreekt is het opslagvolume. De prijs/GB van harde schijfjes is nog altijd niet te kloppen door de flash varianten. Welke natuurlijk helemaal schokbestendig en schadevrij zijn wat betreft bewegende onderdelen. Nadeel van de hard disk iPods is dan ook de batterijduur (continu spinnende schijfjes zullen wel wat verbruiken).
De HDD spint alleen wanneer dat nodig is.
Waarom dan toch de HDD iPod? Wel, zoals gezegd het opslagvolume. Neem een 20 GB muziek, en de rest voor wat backups, software, OS images (win xp) enz... Of om ineens grote hoeveelheden data te verzetten van iemand anders, zonder te moeten prutsen met voedingskabels en dergelijke, zoals wel het geval is bij externe harde schijven. Maar in de eerste plaats als mp3 speler natuurlijk.
Moet je hem alleen wel als FAT32 formateren, iets dat mij onder OSX nog niet gelukt is :) . Verder heb je natuurlijk ook externe hardeschijven zonder voeding, 2.5" noemt men dat.
Maar goed. Wat is jullie ervaring met de fragiliteit van een portable hdd. Misschien overdrijf ik wel hoe zorgzaam je met zoiets moet zijn. Maar bewegende onderdelen in een draagbaar apparaat maken mij toch steeds wel iewat huiverig. Waarschijnlijk zou ik dan ook te zuinig omspringen met m'n iPod. Ipv die met een gerust hart op een normale manier te gebruiken. En dat wil ik liever niet, het blijven nu éénmaal gebruiksvoorwerpen, die ik graag als dusdanig zou willen gebruiken. Zonder steeds te moeten vrezen voor de levensduur. (uiteraard geen overdreven acties, zoals laten vallen of zo, maar normaal gebruik bij wandelen, fietsen.)
Hell, mijn 95% mechanische Walkman doet het nog prima :Y) . En mijn iPod 5G ook, zelfs als ik er 50 kilometer mee gefietst heb en mijn broekzak condenseerd.
Als ik het goed begrepen heb, beschikken dergelijke iPods over een zekere hoeveelheid cache geheugen. Dus als je niet vaak liedjes skipt moet de HDD niet zo vaak 'geactiveerd' worden. Right? Dus dat je dan een schokkerige beweging uitvoert net op dat moment dat er nog wat liedjes gecached worden is ook redelijk onwaarschijnlijk, (maar niet onmogelijk)
Ik heb het eens geprobeerd om te iPod te schudden en een liedje te starten, geen enkel probleem.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb een keer geprobeerd met een 4G hard te lopen, maar na een klein half uur stopte de muziek. Hij had een hard-reset nodig om weer op gang te komen.

Ik weet niet hoe dat met de 5G zit.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik nog niets over heb kunnen vinden is de mogelijkheid om met een camera connector video's van je camera te kopieren naar je ipod. Ik heb een Canon Ixus 30, de video's zijn in avi formaat op 640x480. Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPod speelt geen AVI af, en volgens mij dient die camera connector alleen voor foto's maar ik kan het natuurlijk fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Af en toe plaats mijn iPod 80G de verkeerde album art bij de songs. En dit terwijl ze in iTunes wel goed staan. Iemand enig idee hoe dit kan?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:54:
Waar ik nog niets over heb kunnen vinden is de mogelijkheid om met een camera connector video's van je camera te kopieren naar je ipod. Ik heb een Canon Ixus 30, de video's zijn in avi formaat op 640x480. Weet iemand of dit mogelijk is?
Avi zegt niks, wat is de precieze codec die gebruikt wordt? Als de camera opneemt in H.264 met een ondersteunde audiocodec in de videofile dan kun je ze zonder om te zetten afspelen op je iPod. Maar ik gok dat dit niet het geval is.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:21:
De iPod speelt geen AVI af, en volgens mij dient die camera connector alleen voor foto's maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
Dat is dus niet waar want H.264 kan ook als .avi opgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
warrie schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:52:
Af en toe plaats mijn iPod 80G de verkeerde album art bij de songs. En dit terwijl ze in iTunes wel goed staan. Iemand enig idee hoe dit kan?
RoD schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:57:
[...]

Avi zegt niks, wat is de precieze codec die gebruikt wordt? Als de camera opneemt in H.264 met een ondersteunde audiocodec in de videofile dan kun je ze zonder om te zetten afspelen op je iPod. Maar ik gok dat dit niet het geval is.

[...]

Dat is dus niet waar want H.264 kan ook als .avi opgeslagen worden.
Dat klopt niet echt wat je zegt. Het gaat inderdaad om de codec. Inderdaad kunnen de MP4 codecs en ook H.264 in een AVI container worden opgeslagen. Maar de iPod speelt geen AVI containers af, alleen MP4 containers. Dus dat is het probleem.

Overigens is het omzetten een fluitje van een cent aangezien niets gerecode hoeft te worden. Ik weet alleen niet zeker of iTunes dat voor je doet. Maar bij de cameraconnector zit iTunes er natuurlijk niet tussen, dus gaat een AVI sowieso niet werken...
warrie schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:52:
Porbeer zoals in de TS staat eens de albumart opnieuw te laten genereren.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 19-11-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:03:
[...]

[...]

Dat klopt niet echt wat je zegt. Het gaat inderdaad om de codec. Inderdaad kunnen de MP4 codecs en ook H.264 in een AVI container worden opgeslagen. Maar de iPod speelt geen AVI containers af, alleen MP4 containers. Dus dat is het probleem.
Ah, dat wist ik niet, ik ging er eigenlijk vanuit dat dit wel kon :)
Overigens is het omzetten een fluitje van een cent aangezien niets gerecode hoeft te worden.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en had even een vraag over Ephpod met een iPod video.
Ik zegmaar helemaal van Itunes af, maar kan je nou ook met Ephpod video's naar je iPod zetten?
Want ik had in Ephpod de map geselecteerd waar al die bestanden instaan (muziek +video etc.) en toen hij klaar was en ik hem afsloot, stond ineens bij video al de artiesten, en de video die erop stond werd niet afgespeeld, heel raar allemaal. Maar kan je nou ook video's op je iPod zetten met Ephpod?

Alvast bedankt
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Hoedje schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:03:
[...]

[...]

[...]

Probeer zoals in de TS staat eens de albumart opnieuw te laten genereren.
Top! Dit hielp inderdaad! Thnx..

En dan nog iets korts: weet iemand of het mogelijk is tijdens het spelen de modus van shuffle te halen? Dus als je tijdens het shufflen een leuke cd tegenkomt, de cd door laten spelen door shuffle uit te zetten??

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
warrie schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:29:
[...]

Top! Dit hielp inderdaad! Thnx..

En dan nog iets korts: weet iemand of het mogelijk is tijdens het spelen de modus van shuffle te halen? Dus als je tijdens het shufflen een leuke cd tegenkomt, de cd door laten spelen door shuffle uit te zetten??
Eh, dat hangt er helemaal vanaf hoe je shuffled. Je kan het iig aanpassen door de menu toets lang ingedrukt te houden en dan bij instelling shuffle modus aanpassen. Maar ik denk niet dat het gaat werken zoals jij zou willen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het ook mogelijk om op die camera-connector een cardreader aan te sluiten? Of doet ie alleen camera's? (mijn eos 350d zie ik niet in het lijstje staan namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hey,
hoe kom ik er achter of ze op school luisteren van de kabel, of van Fm?
Ik zit nl te denken om een itrip te kopen..

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:19:
is het ook mogelijk om op die camera-connector een cardreader aan te sluiten? Of doet ie alleen camera's? (mijn eos 350d zie ik niet in het lijstje staan namelijk)
Ik heb de connector gebruikt met 2 verschillende (ook niet ondersteunde) camera;s en een usb stick en hij zet alles netjes op mn iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Hey, opeens kan ik niet meer voor een Afspeellijst/OnTheGo kiezen als ik mijn wekker geluid instel?
Ik heb firmware 1.1.2 en ik kon altijd dus een muziekje kiezen voor als de wekker gaat, maar nu niet meer. Dit is met de 5G. Heb hetzelfde met de Nano... Lijkt me toch niet dat ze dit eruit hebben geknoeid?! Hoe zit dit bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 18:02
Een goede morgen allemaal. Ik heb gister Windows Vista op mijn laptop gezet maar ben vergeten een backup van mijn muziek te maken. Met welk programma kan ik mijn muziek van de iPod halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor zijn een hoooop tools. Persoonlijk gebruik ik Anapod Explorer, maar ik heb geen idee of dat inmiddels Vista-compatible is. Tijdje terug nog niet, geloof ik.

Verder moet je met wat Google-termen als "iPod music backup" wel een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:48:
Daarvoor zijn een hoooop tools. Persoonlijk gebruik ik Anapod Explorer, maar ik heb geen idee of dat inmiddels Vista-compatible is. Tijdje terug nog niet, geloof ik.

Verder moet je met wat Google-termen als "iPod music backup" wel een heel eind kunnen komen.
Elk gratis programmatje dat ik vind is trail waarmee je maar een beperte aantal nummers kunt overzetten. en ik moet er 1766 overzetten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

tsjaa dan moet je toch is overwegen om 'n programmaatje te kopen?
Zelf gebruik ik ook Anapod-explorer (full version) en werkt echt suuuuper! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
CLB schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:29:
tsjaa dan moet je toch is overwegen om 'n programmaatje te kopen?
Zelf gebruik ik ook Anapod-explorer (full version) en werkt echt suuuuper! _/-\o_
Software kopen is tegen mijn principes :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ECiftci schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:30:
[...]

Het is zo dat je voor een dubbeltje nou eenmaal niet op de eerste rang kan zitten.
Wat betreft gratis alternatieven: deze misschien? Ik zie een "Copy to harddisk"-optie staan, en het is freeware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ECiftci schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:30:
[...]

Tsjaa illegale software downloaden is tegen mijn principes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier wel eens last gehad van het volgende: luie pixels in het schermpje? Mijn iPod is namelijk vorige week ervangen door een nieuwe, maar dit nieuwe exemplaar heeft zo nu en dan last van pixels in een andere/verkeerde kleur.
Vanmorgen had ik er eentje, maar na erover te wrijven/op te duwen, was ie weg, maar keerde later weer terug. Vervolgens zit ik net in de bus, zijn het er 5 :?
Vooral bij donkere video's en bij bepaalde iPod games is het goed te zien, en best irritant. Ik ga dadelijk eens dat filmpje wat ooit eens uitgebracht is voor de PSP eropzetten, kijken of ze daarmee gefixt kunnen worden (bij mijn monitor hielp het iig).
Zoniet, weet iemand wat het beleid van apple is omtrent dit probleem? Ik weet dat er voor monitoren per fabrikant andere afhandeling is, maar 5 op een 2,5 inch schermpje van 320 x 240 is wel erg veel (geloof bij 17" 1280 x 1024 vervangen de meeste fabrikanten vanaf 4 pixels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Geen garantie op het LCD is hun motto ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:53:
Iemand hier wel eens last gehad van het volgende: luie pixels in het schermpje? Mijn iPod is namelijk vorige week ervangen door een nieuwe, maar dit nieuwe exemplaar heeft zo nu en dan last van pixels in een andere/verkeerde kleur.
Vanmorgen had ik er eentje, maar na erover te wrijven/op te duwen, was ie weg, maar keerde later weer terug. Vervolgens zit ik net in de bus, zijn het er 5 :?
Vooral bij donkere video's en bij bepaalde iPod games is het goed te zien, en best irritant. Ik ga dadelijk eens dat filmpje wat ooit eens uitgebracht is voor de PSP eropzetten, kijken of ze daarmee gefixt kunnen worden (bij mijn monitor hielp het iig).
Zoniet, weet iemand wat het beleid van apple is omtrent dit probleem? Ik weet dat er voor monitoren per fabrikant andere afhandeling is, maar 5 op een 2,5 inch schermpje van 320 x 240 is wel erg veel (geloof bij 17" 1280 x 1024 vervangen de meeste fabrikanten vanaf 4 pixels).
Gamo schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:41:
Geen garantie op het LCD is hun motto ben ik bang...
Neehoor, ik weet vrijwel zeker dat ze hem wel vervangen. Gewoon op hun website het formulier invullen (volgens mij staan pixelproblemen zelfs in het lijstje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Hi, ik wil mss een iPod kopen. Nou zit ik eraan te denken of ik een 5G of 5.5G wil...
graag zou ik een 5.5G willen, mede door de langere batterijduur, maar als ik een iPod koop wil ik daar RockBox opzetten. Kan dit met een 5.5G model?

Ook zou ik graag willen weten hoe het precies zit met de verschillen tussen batterij duur, want ik lees echt overal wat anders. Ik heb gehoord dat de 30 GB 5.5G 14 uur muziek, en de 80 GB 5.5G 20 uur muziek aankan, maar hoe zit het dan met de 5G 30GB, 5 60GB. Want uiteindelijk betaal je iets van 30 euro meer, tussen de 5G en de 5.5G. Meer kunnen ze toch niet ten opzichte van elkaar (5 G en 5.5 G)

Ook heb ik gehoord dat de iPod erg snel krasjes krijgt... gebeurt dat echt zo erg snel?

[ Voor 51% gewijzigd door MethodP op 21-11-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:53:
Heb je voor mij toevallig een linkje voor dat filmpje? Ik heb hetzelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Schop:

Hey, opeens kan ik niet meer voor een Afspeellijst/OnTheGo kiezen als ik mijn wekker geluid instel?
Ik heb firmware 1.1.2 en ik kon altijd dus een muziekje kiezen voor als de wekker gaat, maar nu niet meer. Dit is met de 5G. Heb hetzelfde met de Nano... Lijkt me toch niet dat ze dit eruit hebben geknoeid?! Hoe zit dit bij jullie.

Verder krast de iPod super snel dus meteen een beschermhoes erbij kopen (hardcase is mijn favo) en verder zal de 5,5 niet meer kunnen, maar batterijduur is echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik wilde 't net zeggen! Binnen 2 dagen zit die al onder de krassen dus, das echt beetje but 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:13:
Ik wilde 't net zeggen! Binnen 2 dagen zit die al onder de krassen dus, das echt beetje but 8)7
Sleutels in je broekzak erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:28:
[...]
Sleutels in je broekzak erbij?
Noopz helemaal niks :)
Ben altijd voorzichtig met zulke dingen!
Maar vooral die achterkant... slaat gewoon nergens op!
Volgens mij maak je er zelfs krassen in als je er met je nagel op drukt!

De eerste week vond ik 't zonde maar daarna heb ik 't maar voor lief gelaten.
Schermpje is trouwens wel wat krasvrijer --> plastic coating ofzo dus dat zit wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achterkant vind ik wel mooi, dat word na een tijdje een soort van geborsteld staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

misschien wel mooi maar, vind ik toch niet echt kunnen bij 'n nieuw product.

Het is dat ik 'm nog voor 'n goede prijs heb kunnen verkopen maar een jaar gebruikte iPod
ziet er wel heel belabberd uit hoor vind ik persoonlijk. Wil niet zeggen dat 't geen mooi product is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Het hangt er maar vanaf hoe je hem inpakt natuurlijk. Persoonlijk vind ik die plastiek/harde beschermhoezen ook maar niks, ze doen het elegante design van een iPod helemaal te niet.

Ik zelf heb een set van deze dingen besteld: http://www.anyscreenprotector.com/ (ook voor mijn TomTom). Als je ze een beetje dftig aanbrengt, zie je na 2 dagen niet meer dat ze er rond zitten. Ze zijn ook afwasbaar, en kleven gewoon statisch aan het ding (dus geen vieze vingers op de plaats waar je ze vastpakt vooraleer ze vast te kleven). Je kan ze altijd hergebruiker. (en voor de prijs hoef je het ook niet te laten). Ze bieden natuurlijk wel geen bescherming tegen stuiteren en vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb een invisible shield op m'n iPod zitten en dat werkt prima. Helemaal krasbestendig, ik hoef niet in te zitten over hoesjes of sleutels. Hij is altijd beschermt en ziet er even mooi uit als een nieuwe iPod.

Overigens, een vriend van me gebruikt alleen het bijgeleverde hoesje. Die iPod is echt nog helemaal gaaf na 6 maanden. Ik snap dat nog steeds niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
ECiftci schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:44:
Een goede morgen allemaal. Ik heb gister Windows Vista op mijn laptop gezet maar ben vergeten een backup van mijn muziek te maken. Met welk programma kan ik mijn muziek van de iPod halen?
Muziek kan je gewoon met windows verkenner van je iPod halen. Ik weet zo niet exact meer in welke map het staat, maar als je verborgen bestanden weergeven aanzet en je klikt wat is het zo gevonden. De enige "beveiliging" die er op de iPod zit tegen kopieeren is dat ie alle .mp3 bestanden heeft gerenamed naar euwm.mp3 etc. ID3 tags laat ie echter ongemoied, dus importeer de bestanden in je iTunes library, met de optie om muziekbetsnaden te oredenen aan, en al je muziek staat zonder moeite weer met de goede naam in de goede mapjes in je iTunes bibliotheek.

In het kort: zoek (met win+f) op iPod in disk mode naar ".mp3", sleep naar iTunes, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

ok, ik denk dat ik de 5G 60GB iPod haal bij de dixons voor 299,-
batterij duur is lekker chill, 20 uur muziek. Ook weet ik cker dat ik rockbox erop kan doen, en zoveel dikker is ie nu ook weer niet dan de 30 gb versie. Ik ga dus geen Zune kopen die ik eerst wilde. Goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

MM heeft 'n aanbieding heh!

iPod video 30 GB 5,5th generation: 244,-
iPod video 80 GB 5,5th generation: 354,-

EDIT: Zoveel dikker is die niet? Nou ik vind 'm anders aardig huge in vergelijking met 'n 30 GB versie!

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 22-11-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

haha en jij koopt een zune :D (iPod 60GB 1.4cm en Zune 1.5cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Haha klopt!

Ik heb er persoonlijk ook geen problemen mee!
Hij is ongeveer even groot als mn huidige PDA en das 'n mooi maatje dus...

Maar iPod 30GB vs iPod 60GB / Zune vind ik wel redelijk groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

maar ik vind de batterij duur erg belangrijk, en ik zit nog steeds te twijfelen tussen de iPod 5.5G 30GB en de iPod 5G 60GB. Batterij van de 60GB versie is toch beter voor audio? Wat is er eigenlijk veranderd tussen de 5G en de 5.5G modellen naast een 60% brighter scherm, en betere baterij voor video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
CLB schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:19:
MM heeft 'n aanbieding heh!

iPod video 30 GB 5,5th generation: 244,-
iPod video 80 GB 5,5th generation: 354,-

EDIT: Zoveel dikker is die niet? Nou ik vind 'm anders aardig huge in vergelijking met 'n 30 GB versie!
Heb je hier toevallig ergens een advertentie van? En geldt dit landelijk? (Weet niet of je toevallig Radar gezien hebt 8)).
Mijn pa heeft namelijk zojuist de 30 GB 5,5th gekocht bij Saturn voor €279,-, en als het schriftelijk te bevestigen is dat MM zoveel goedkoper is kunnen we even de €35,- terug gaan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaCkduSt schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:05:
[...]

Heb je hier toevallig ergens een advertentie van? En geldt dit landelijk? (Weet niet of je toevallig Radar gezien hebt 8)).
Mijn pa heeft namelijk zojuist de 30 GB 5,5th gekocht bij Saturn voor €279,-, en als het schriftelijk te bevestigen is dat MM zoveel goedkoper is kunnen we even de €35,- terug gaan halen!
Zitten er aan een dergelijke actie niet heel veel regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
blaCkduSt schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:05:
[...]

Ik zou zeggen check de site van mediamarkt maar s (of www.vi.nl, daar maken ze nl. ook reclame) en sta dr maar s versteld van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is inderdaad een landelijke actie en alleen geldig op:
-donderdag 23 november
-vrijdag 24 november
-zaterdag 25 november

iPod 30GB 5,5th generation kost 289,- maar je krijgt 'n waardebon van 45,- die je gelijk kunt inleveren!
iPod 80GB 5,5th generation kost 399,- maar je krijgt 'n waardeboven van 60,- die je gelijk kunt inleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat is sowieso wel een hele scherpe aanbieding zeg! :9

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 22-11-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Helaas is deze "waardebon-actie" geen reden voor Saturn om geld terug te geven :( Dan maar terugbrengen en bij MM halen :P

[ Voor 20% gewijzigd door blaCkduSt op 22-11-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Hoedje: Idd zeg ik dacht dat chear.nl de goedkoopste, betrouwbare shop was maarja _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:53:
Is inderdaad een landelijke actie en alleen geldig op:
-donderdag 23 november
-vrijdag 24 november
-zaterdag 25 november

iPod 30GB 5,5th generation kost 289,- maar je krijgt 'n waardebon van 45,- die je gelijk kunt inleveren!
iPod 80GB 5,5th generation kost 399,- maar je krijgt 'n waardeboven van 60,- die je gelijk kunt inleveren!
Is dit weer zo'n actie om onder de "regels" van Apple uit te komen zodat ze de speler voor een lagere prijs kunnen verkopen? :P Of heeft Apple dit niet of nooit gehad en ben ik verkeerd geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

wilt iemand a.u.b antwoord geven op deze vraag :)

welke batterij is beter voor muziek en video , die van de 5G 60GB , of die van de 5.5G 30GB ??? (overal staat 20 uur voor die van 60gb, en 14 uur voor die van 30gb, maar ik d8 dat dat niet klopte, want de batterij duur van de 30gb 5G was ook niet de voorgeschreven 14 uur, maar veel minder...)

ik wil het graag weten, want ik wil misschien morgen een iPod aanschaffen dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

RoD schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:59:
[...]
Is dit weer zo'n actie om onder de "regels" van Apple uit te komen zodat ze de speler voor een lagere prijs kunnen verkopen? :P Of heeft Apple dit niet of nooit gehad en ben ik verkeerd geïnformeerd?
Ach dat zal mensen 'n worst wezen! Die stromen massaal naar de MM denk ik :)

@ Method:
De 60 GB versie kan langer muziek afspelen (tot 3 a 4 uur meer) op 1 'batterijlading'
Maar nu de actie van de MM er is zou ik gewoon voor 340 euro de 80 GB versie halen hoor...
Ten eerste heb je dan de 5,5th generation wat toch wat voordeeltjes heeft en 20 GB meer..
Als je 300 euro wilt uitgeven voor 'n 5th generation 60GB iPod kan die 40 euro er ook nog wel bij denk!

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 22-11-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RoD schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:59:
[...]

Apple mag geen prijzen opleggen aan de retailers. Zo simpel is het gewoon. Alleen de marges op iPods zijn zo laag dat normale winkels er gewoon niet mee kunnen stunten. De Mediamarkt maakt er gewoon heel veel verlies op. Die vreemde actie constructies hebben ze wel vaker hoor :)
MethodP schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:37:
wilt iemand a.u.b antwoord geven op deze vraag :)

welke batterij is beter voor muziek en video , die van de 5G 60GB , of die van de 5.5G 30GB ??? (overal staat 20 uur voor die van 60gb, en 14 uur voor die van 30gb, maar ik d8 dat dat niet klopte, want de batterij duur van de 30gb 5G was ook niet de voorgeschreven 14 uur, maar veel minder...)

ik wil het graag weten, want ik wil misschien morgen een iPod aanschaffen dan :p
Voor muziek én video is de 5G 60 GB beter, als het je alleen om muziek gaat dan is het verschil verwaarloosbaar klein en kun je beter voor de 5,5G 30 GB gaan. Overigens kloppen de opgegeven waarden van Apple, kijk bijv. op iLounge. Over het algemeen gaan de spelers zelfs nog een stukje langer mee dan is opgegeven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

ok thx voor de reacties, ik denk dat ik dan toch maar voor de 5.5G 30GB ga! :D

CLB, je hebt opzich wel gelijk, die 40 euries kunnen er dan ook wel bij. Maar 80 GB vind ik echt veels te veel, en 60GB eigenlijk al. Ook kun je op de 5.5G 80GB geen rockbox of ipodlinux zetten, wat ik wel wil.

Wel jammer is dat de MM aardig ver van mijn woonplaats is, ff duimen of iemand die ik ken toevallig ernaar toe gaat xD , komt goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@blaCkduSt: Hier is dat filmpje te vinden voor luie pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Method:
Je kunt wel RockBox en / of iPodLinux op de 30 GB 5,5th generation zetten maar,
niet op de 80GB 5,5th generation? Waarin zit dan dat verschil? achjoh koop 'n Zune :9

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 22-11-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:56:
[...]

Apple mag geen prijzen opleggen aan de retailers. Zo simpel is het gewoon. Alleen de marges op iPods zijn zo laag dat normale winkels er gewoon niet mee kunnen stunten. De Mediamarkt maakt er gewoon heel veel verlies op. Die vreemde actie constructies hebben ze wel vaker hoor :)
Hebben ze inderdaad vaker. Je kon laatst je oude (en soms volledige kapotte 8)7 ) mp3speler inleveren om korting te krijgen op een iPod. Wel raar :? maargoed, hun probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MethodP schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:03:
ok thx voor de reacties, ik denk dat ik dan toch maar voor de 5.5G 30GB ga! :D

CLB, je hebt opzich wel gelijk, die 40 euries kunnen er dan ook wel bij. Maar 80 GB vind ik echt veels te veel, en 60GB eigenlijk al. Ook kun je op de 5.5G 80GB geen rockbox of ipodlinux zetten, wat ik wel wil.

Wel jammer is dat de MM aardig ver van mijn woonplaats is, ff duimen of iemand die ik ken toevallig ernaar toe gaat xD , komt goed ;)
Een punt: de batterijduur gaat bij het gebruiken van een anders OS wel heel hard omlaag. Dus als je dat belangrijk vindt, dan kun je beter de originele software gebruiken :)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Hoe kan ik aan de doos zien of het de 5.5G versie ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• bartgabriels
Cyrus The Virus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:54:
Hoe kan ik aan de doos zien of het de 5.5G versie ?
Jack Sparrow moet op het scherm te zien zijn ..
De 5G versie, heeft Bono op het schermpje ...
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.