[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.878 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik zou toch gaan voor een Invisible Shield, die is alleen wat lastiger op te doen. Maar de bescherming is wel vele malen beter!

Ik zal binnenkort pics neerzetten van mijn 5G van pakweg een half jaar oud (ja, ik heb hem al sinds november, maar ik heb een keer garantie moeten claimen) met een Invisible Shield. Hij ziet er nog uit als nieuw.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45
Hoedje schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:20:
Ik zou toch gaan voor een Invisible Shield, die is alleen wat lastiger op te doen. Maar de bescherming is wel vele malen beter!

Ik zal binnenkort pics neerzetten van mijn 5G van pakweg een half jaar oud (ja, ik heb hem al sinds november, maar ik heb een keer garantie moeten claimen) met een Invisible Shield. Hij ziet er nog uit als nieuw.
Waar heb je die gehaald als ik vragen mag? Als ik via die officiele site bestel kost het me dik 30 euro.. Nogal duur voor een plastic laagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:20:

Hier sluit ik mij bij aan. Ondanks dat er bij mij nog enkele luchtbelletjes onder zaten (die er overigens nu zo goed als weg zijn), ziet het er top uit en beschermt het shield erg goed.

Ik had hiervoor een hoesje van xtrememac, maar die zat niet lekker in mijn broekzak. Nu zonder dat hoesje en met invisible shield bescherming zit die wel goed.

De shields zijn te bestellen op www.shieldzone.com

Gratis levering

Let wel op. Je kan alleen met een creditcard betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blix schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:31:
[...]

Waar heb je die gehaald als ik vragen mag? Als ik via die officiele site bestel kost het me dik 30 euro.. Nogal duur voor een plastic laagje.
Zie hierboven waar ik 'm gehaald heb. De koers is momenteel gunstig. Ik was 25 dollar kwijt voor de 30gb ipod full body bescherming. Dat is omgerekend zo'n 20 euro.

En ja, ik bekijk het zo. Als ik hiermee mijn ipod voor 2-3 jaar netjes kan houden, dan vind ik het de 20 euro wel waard. Het is een eenmalige investering.

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

Beste,

Weet er iemand van de belgen onder ons waar de nieuwe iPod video's al te koop zijn?
Ik ben net naar de Fnac in Leuven & de Easyware geweest, maar daar hadden ze alleen de nieuwe
Nano's...
Verder wist men mij in de fnac niet verder te helpen over wanneer ze zouden aankomen en bleven ze in de Easyware verdacht vaag: " Tussen 5 à 15" dagen...

Dank!

×××

Verwijderd

Meeste retailers die ik gesproken heb, Apple centre Lijnbaan, Machouse Rotterdam en de Dixons, verwachtten hem over 10 dagen en Apple centre had het zelfs over oktober. Apple werkt eerst zijn 'eigen' online klanten af en gaan dan pas de winkels van voorraden voorzien, dus als je hem perse in de winkel wilt kopen en niet online, dan is het afwachten geblazen.

• Choxo
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

mm dan bestel ik hem toch maar online.
Dank voor de info!

×××

Verwijderd

Ik dacht dat er alleen nieuwe ipod nano's en een 80gb ipod zijn uitgebracht.

Wat is er nieuw aan de nieuwe 30gb ipod dan?

Verwijderd

Helderder scherm en betere batterij.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zat er gister iemand in de trein Deventer => Apeldoorn? (trein van 17:14).
Die gene had een 5G met een plastic hoesje maar die was niet heel lomp ofzo dus als die gene zich aangesproken voelt dan plz ff melden welk hoesje dat was :P

• jmxd
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:10:
Ik dacht dat er alleen nieuwe ipod nano's en een 80gb ipod zijn uitgebracht.

Wat is er nieuw aan de nieuwe 30gb ipod dan?
Helderder scherm, betere batterij, zoekfunctie.

Verwijderd

weet iemand welke capaciteit batterij de 60gb ipod heeft?
ik kom langs replacements van 760mAh, maar weet niet wat er nu inzit.

edit:
ok, de grootste die ik nu kan vinden is 950mAh
iemand meer? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 16:45 ]

Verwijderd

ik heb een ipod gekregen, ipod video 30 gb, me ma had hem via neckerman gekocht

en na 2 weekjes zijn er nu echt ongelooflijk veel krasjes op de achterkant

niet meer normaal gewoon, ik had een vraag ik had ergens gehoord als je je ipod terugstuurt naar apple om de batterij te vervangen krijg je een nieuwe ipod met bijbetaling van 40 euro ofzo?

maar ik had hem via neckerman gekregen moet ik hem dan naar neckerman terugsturen of apple?

want ik wil echt dan best wel een nieuw ipod, wat ik gelijk beter ga behandelen, want die krasjes komen echt veeeel te snel,

misschien iemand nog ideeen?>?

Greetz

Kevin

Verwijderd

jij hebt krasjes op de achterkant van je iPod en je vind dat je recht hebt op een nieuwe? :|

volgende keer recenties lezen ofzo en een hoesje kopen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 21:19 ]

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-09 15:55
Ik heb laatst een Ipod 5G 30BG gekocht, nu heb ik 2 vraagjes.

1. Ik heb momenteel versie 1.1.2. Ik heb dus gezien in de TS dat de nieuwste versie, 1.2 is, maar als ik wil updaten staat er n iTunes: De iPod is up-to-date.
Hoe kan ik hem nu dan toch updaten?

2. Ik heb gehoord dat het beter is om ong 5 GB (20%) vrij te houden, omdat de ipod dan sneller werkt (ofzo)?
Is dit zo of is dit gewoon een verzinsel?

Alvast bedankt voor het antwoorden :)

• blix
  • Laatst online: 12-09 12:45
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:37:

niet meer normaal gewoon, ik had een vraag ik had ergens gehoord als je je ipod terugstuurt naar apple om de batterij te vervangen krijg je een nieuwe ipod met bijbetaling van 40 euro ofzo?

maar ik had hem via neckerman gekregen moet ik hem dan naar neckerman terugsturen of apple?

want ik wil echt dan best wel een nieuw ipod, wat ik gelijk beter ga behandelen, want die krasjes komen echt veeeel te snel,

Greetz

Kevin
Er zit niet voor niks een standaard hoesje bij :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
NederB schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:15:

1. Ik heb momenteel versie 1.1.2. Ik heb dus gezien in de TS dat de nieuwste versie, 1.2 is, maar als ik wil updaten staat er n iTunes: De iPod is up-to-date.
Hoe kan ik hem nu dan toch updaten?
Doe eens 'Check for updates' in iTunes. iTunes moet eerst zelf de nieuwste versie van Apple downloaden voor hij kan zeggen dat er een nieuwe is voor je iPod.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
MauritsvanBaerle schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:11:
[...]

voor hij kan zeggen dat er een nieuwe is voor je iPod.
/offtopic Mooi dat computers altijd als een persoon met 'hij' wordt aangeduid. Beetje
matrix-achtig...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-09 15:55
MauritsvanBaerle schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:11:
[...]

Doe eens 'Check for updates' in iTunes. iTunes moet eerst zelf de nieuwste versie van Apple downloaden voor hij kan zeggen dat er een nieuwe is voor je iPod.
Het is gelukt, bedankt :)

Nu nog antwoord op vraag nummer 2

2. Ik heb gehoord dat het beter is om ong 5 GB (20%) vrij te houden, omdat de ipod dan sneller werkt (ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

NederB schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:31:
[...]

Het is gelukt, bedankt :)

Nu nog antwoord op vraag nummer 2

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Je zou het kunnen proberen om te kijken of het uitmaakt, maar de iPod maakt niet gebruik van iets dergelijks als swap.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• sjaakaq
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Daedalus schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:32:
[...]

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Je zou het kunnen proberen om te kijken of het uitmaakt, maar de iPod maakt niet gebruik van iets dergelijks als swap.
Plus: je hebt wel 5GB minder muziek bij je...ik weet wel wat voor mij zwaarder weegt.

leoaq.fm // Jeune Loop

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36

Greetz

Kevin
Ik weet niet wat ze ermee doet, maar ze moet hem niet in haar broekzak stoppen met sleutels erbij.

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024

Greetz

Kevin
Je batterij moet behoorlijk slecht zijn geworden wil apple je een nieuwe geven..

Leegte

Verwijderd

Waarom zou je een nieuwe willen als die nog werkt en het scherm goed leesbaar is? Die krasjes kan je misschien nog wegpoetsen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik heb een probleempje met twee muziekvideo's: ze willen niet afspelen. Ik heb ze allebei gemarkeerd als muziekvideo, maar als ik ze af wil spelen dan laadt hij eventjes (= 2 seconden oid) en dan gaat hij naar het volgende nummer. Het zijn vrij lange video's (meer dan drie kwartier), maar dat zou toch niet uit mogen maken ?

Extra info: als ik ze in het video's-menu selecteer dan spelen ze wel gewoon, maar dan ook met beeld. Ik heb ook nog een andere muziekvideo (clip) en die speelt hij wel gewoon als muziek af...

Iemand enig idee wat het kan zijn ? Heb ze al gemarkeerd als film en weer terug, maar dat hielp niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:20:
Ik heb een probleempje met twee muziekvideo's: ze willen niet afspelen. Ik heb ze allebei gemarkeerd als muziekvideo, maar als ik ze af wil spelen dan laadt hij eventjes (= 2 seconden oid) en dan gaat hij naar het volgende nummer. Het zijn vrij lange video's (meer dan drie kwartier), maar dat zou toch niet uit mogen maken ?

Extra info: als ik ze in het video's-menu selecteer dan spelen ze wel gewoon, maar dan ook met beeld. Ik heb ook nog een andere muziekvideo (clip) en die speelt hij wel gewoon als muziek af...

Iemand enig idee wat het kan zijn ? Heb ze al gemarkeerd als film en weer terug, maar dat hielp niet..
Misschien dat het afhangt van het bestandsformaat. Je kunt immers muziekvideo's ook afspelen als alleen muziek. Maar dat de iPod niet om kan gaan met zulke grote/lange video's om beeld en geluid te splitsen. Eik, heb ik geen idee :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een jaar een gelukkige iPod 5G gebruiker.
In tegenstelling tot de meeste gebruikers (denk ik) gebruik ik m'n iPod hoofdzakelijk voor het 'lezen' van 'gesproken boeken'.
De boeken die ik leen zijn in het DAISY-formaat (mp3 bestanden) en die zet ik op de PC om naar het mp4-formaat en pas de extensie van het bestand aan (.m4b) zodat het 'boek' onder 'gesproken boeken' terecht komt en de iPod dus ook 'onthoud' waar ik in het boek ben gebleven. (met dank aan de handleiding die hier ook ergens te vinden is!)

so far so good

Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende:

Als de accu 'leeg' raakt merk je daar niets van, behalve dan dat de ipod gewoon uitschakelt.
Je hoort b.v. géén piepje of zo. (wat ik wèl zou verwachten)
Wèl verschijnt er een melding op het scherm, maar ja, als je rustig zit te lezen heb je daar natuurlijk geen erg in. Bovendien schakelt de iPod binnen een minuut na verschijnen van de melding al uit.
Het probleem is nu dat als de iPod op deze manier uitschakelt er dus niet onthouden wordt waar je in het boek bent gebleven!
Na het opladen van de accu begint de iPod het betreffende boek weer vanaf het begin af te spelen! Ik scroll me dan dus een ongeluk om het juiste punt weer te vinden.
Ik heb nergens kunnen vinden of meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen.

Zijn er hier mensen die dit ook hebben geconstateerd en wellicht een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik zag dat er deze donderdag bij de Bijenkorf een aanbieding was van volgens mij de 5G van 30 GB voor €249,-

Ik denk dat ik hem ga halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
Mensen ik heb een probleem!

Vandaag fietste ik zoals wel vaker heel rustig uit school naar mijn vriendin toe, met uiteraard een lekker muziekje op. Ik kom daar aan, alles prima, zet mijn iPod (die er op dat moment nog prima uitzag) uit en leg hem op tafel neer. Anderhalf uur later zet ik hem weer aan, krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/reijden/iPod.jpg

Hij speelt nog wel af, maar ik heb dus een donkerbruin vermoeden dat mijn schermpje het begeven heeft.
Nu heb ik dit mooie speeltje in New York gekocht afgelopen zomer (2 maanden terug?) en ik vraag mij af, of ik de garantie ook via Nederland kan krijgen? Gaat dat een probleem worden? Zo ja heb ik alsnog wel geluk aangezien ik in oktober weer naar NY ga 8) maar ik hoop het voor die tijd geregeld te hebben zodat ik gewoon onderweg een lekker muziekje aan kan zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Laatst online: 09-04 13:02
hoe lang duurt dat updaten van je ipod? Die van mij hangt er nu al 2,5 uur aan :S ....er is nog steeds een "ipod bijwerken" venstertje geopend voor itunes maar m'n ipod laat niet het "niet loskoppelen" plaatje zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
robvleeuwen schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:47:
hoe lang duurt dat updaten van je ipod? Die van mij hangt er nu al 2,5 uur aan :S ....er is nog steeds een "ipod bijwerken" venstertje geopend voor itunes maar m'n ipod laat niet het "niet loskoppelen" plaatje zien....
Het updaten duurt tussen 10 en 30 min ongeveer, iig geen 2,5 uur. Ik denk dus dat je een probleempje hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Waarschijnlijk hebj je je iPod dan in disk mode staan. Dan blijft het niet loskoppelen teken staan totdat je je iPod er ook in windows uit gooit (rechtsonder in taksbar). Als je in iTunes instelt dat diskmode uit is keert je iPod als het goed is automatisch terug naar het hoofdmenu.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Clox schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:55:
Waarschijnlijk hebj je je iPod dan in disk mode staan. Dan blijft het niet loskoppelen teken staan totdat je je iPod er ook in windows uit gooit (rechtsonder in taksbar). Als je in iTunes instelt dat diskmode uit is keert je iPod als het goed is automatisch terug naar het hoofdmenu.
Maar dan staat zn iPod alsnog op iPod bijwerken, en ook al staat de iPod op disk mode, dan nog blijft dat er niet altijd staan. Dan staat er iets als iPod bijgewerkt o.i.d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Laatst online: 12-09 11:33
Hoe download je een game opnieuw? Heb door een format een gamebestanden verwijderd, alleen kan ik nergens in de iTunes store vinden waar ik em opnieuw kan downloaden?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:03
Wanneer komt er een nieuwe versie van itunes uit? Bij deze nieuwste versie gaat de muziek stotteren als ik scroll enzo? Mijn pc wordt er heel traag van...ook al is mijn ipod niet aangesloten.

• blaCkduSt
blaCkduSt schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:53:
Mensen ik heb een probleem!

Vandaag fietste ik zoals wel vaker heel rustig uit school naar mijn vriendin toe, met uiteraard een lekker muziekje op. Ik kom daar aan, alles prima, zet mijn iPod (die er op dat moment nog prima uitzag) uit en leg hem op tafel neer. Anderhalf uur later zet ik hem weer aan, krijg ik dit:

[afbeelding]

Hij speelt nog wel af, maar ik heb dus een donkerbruin vermoeden dat mijn schermpje het begeven heeft.
Nu heb ik dit mooie speeltje in New York gekocht afgelopen zomer (2 maanden terug?) en ik vraag mij af, of ik de garantie ook via Nederland kan krijgen? Gaat dat een probleem worden? Zo ja heb ik alsnog wel geluk aangezien ik in oktober weer naar NY ga 8) maar ik hoop het voor die tijd geregeld te hebben zodat ik gewoon onderweg een lekker muziekje aan kan zetten!
Ik heb geluk, misschien wel goed voor mensen die ook met dit probleem te maken zouden kunnen krijgen om het verhaaltje even uit te typen.

Ik ben eerst vanmiddag met de iPod naar de Apple Centre op de Lijnbaan in Rotterdam geweest. De man achter de balie was erg onvriendelijk, had blijkbaar absoluut geen tijd om me rustig uit te leggen wat er aan de hand was en snauwde me bijna weg met de mededeling dat dit kwam doordat iemand te hard geduwd heeft op het schermpje (terwijl die onbeheerd op mijn bureau lag met niemand in de buurt..) en dat daar dus geen recht op garantie aan ontleend zou kunnen worden. Ik daar teleurgesteld weggegaan, thuisgekomen Apple maar eens gebeld. Nadat ik hier mijn verhaal had gedaan, werd ik door een vriendelijke man verwezen naar www.cardservices.nl. Hier zou het alsnog moeilijk worden om hem binnen de garantie terug te krijgen, maar ik kon het allicht proberen. Daar aangekomen nog maar eens mijn verhaal verteld. De jonge werknemer is naar zijn baas gelopen met de vraag of deze het met hem eens was dat mijn iPod dusdanig onbeschadigd was dat dit binnen de garantie op te lossen viel, wat gelukkig voor mij het geval was. Met enig geluk heb ik dus volgende week een splinternieuwe werkende iPod, hulde aan Card Services! _/-\o_

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dersan schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:08:
Wanneer komt er een nieuwe versie van itunes uit? Bij deze nieuwste versie gaat de muziek stotteren als ik scroll enzo? Mijn pc wordt er heel traag van...ook al is mijn ipod niet aangesloten.
Check de meuktracker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Ik heb me gistermorgen mn ipod 30GB gehaald :)

Gelijk wat nummertjes opgezet. Mooi apparaatje. Ik zit alleen te kloten met de EQ. Ik krijg geen fatsoendelijke bas in een liedje. Ik gebruik de Ipod in combinatie met seinheisser CX300 oordopjes.

Deze oordopjes gaven een super geluid op mn iAudio M3L. Maar op deze Ipod vind ik ze maar erg matig. Iemand misschien iets dat ik ben vergeten aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

R-Adioactive schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:54:

Gelijk wat nummertjes opgezet. Mooi apparaatje. Ik zit alleen te kloten met de EQ. Ik krijg geen fatsoendelijke bas in een liedje. Ik gebruik de Ipod in combinatie met seinheisser CX300 oordopjes.

Deze oordopjes gaven een super geluid op mn iAudio M3L. Maar op deze Ipod vind ik ze maar erg matig. Iemand misschien iets dat ik ben vergeten aan te zetten?
Nee daar kan je niets aan doen. Misschien dat de combo iPod+CX300 gewoon zuigt.

NOSIG

Verwijderd

Dit probleem hebben alle ipods denk ik. Zelf heb ik een 20 Gb G4 versie. Als je fatsoenlijke bas wil kan je overwegen om een creative( met bass-boost) aan te schaffen of dure oordopjes( zelf heb ik de Shure E3C versie).

• Hoedje

Ik vraag me af hoe je de iAudio ingesteld hebt. Waarschijnlijk staat die op extra veel bass. Je kunt bij de iPod ook de EQ op meer bass zetten. Helaas is alleen het probleem dat de EQ niet al te best is. Dus net zoals Creative, Sony, Philips noem maar op, kun je hem beter uitlopen. En ja, dat is waar Cowon superieur is.
bigchristiaan schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:22:
[...]
Nee daar kan je niets aan doen. Misschien dat de combo iPod+CX300 gewoon zuigt.
Nee, die zuigt niet. Die is zelfs prima!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:49:
[...]
Dit probleem hebben alle ipods denk ik. Zelf heb ik een 20 Gb G4 versie. Als je fatsoenlijke bas wil kan je overwegen om een creative( met bass-boost) aan te schaffen of dure oordopjes( zelf heb ik de Shure E3C versie).
De 5G is juist op het punt van de bassweergave verbeterd. Dus is het geluid minder neutraal dan van de 4G. Daarnaast is ook de equaliser een stuk beter, dus kun je met een gerust hard bass boost aanzetten (bij de meeste nummers). Overigens zou ik de Shure E3's nu juist niet aanraden, als je meer bass wil :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 30-09-2006 11:21 ]

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met hoesjes die ervoor zorgen dat de ipod niet gaat krassen? Ik zag de marware sportsuite sleeve. Zou het een goed hoesje zijn?

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:55:
Heeft iemand ervaring met hoesjes die ervoor zorgen dat de ipod niet gaat krassen? Ik zag de marware sportsuite sleeve. Zou het een goed hoesje zijn?
Het is vooral wat je ervan verwacht. Ik wilde graag een heel compact hoesje en vooral geen krassen. Vallen laat ik em niet, dus dat soort bescherming hoefde ik niet. Dan kom je uit op een invisible shield. Maar andere hebben lieveren een iPod sok. Of juist een stevig en dik hoesje waardoor je em ook beschermt tegen vallen. Dus ja, wat wil je graag?

Verwijderd

Een hoesje zoals de ipouch ofzo. Maar nu zag ik eentje van Neopreen staan van het merk Marware (namelijk de Marware sportsuite sleeve) Nu weetik niet echt goed welke soort stof neopreen is

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:37:
Een hoesje zoals de ipouch ofzo. Maar nu zag ik eentje van Neopreen staan van het merk Marware (namelijk de Marware sportsuite sleeve) Nu weetik niet echt goed welke soort stof neopreen is
Is duikpakstof ...

Verwijderd

Bescherm dat goed? Ik heb nu rond mn mini een ordinarie gsm sock en die heeft nog nerges krassen opgelopen. Ik weet ook dat er bij de ipod video ander materiaal gebruikt word.

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hoi, Ik heb nu ook een ipod video 80gig, inmiddels gevuld voor 30gig. Is het normaal dat het vullen gewoon vrij lang duurt zegmaar uren. En dat het synchroniseren altijd minstens 10minuten duurt ook is er niks tesynchroniseren :? Graag advies :) Ben er verder erg tevreden mee

Zijn hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met dat ipod video dock voor je tv? Graag foto's!

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Ik kwam net te weten dat ik toch in belgie volgende hoesjes kan nabestellen:

-foofpod
-moshi ipouch

Nu twijfel ik tussen deze twee

foofpod van foofpod

ipouch van moshi
Ik neig meer naar het tweede te gaan, want ik denk dat die het meeste bescherming biedt. Alhoewel de foofpod ziet er veel geiler uit. Iemand ervaringen of opmerkingen rond die twee?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Heb mijn iMoshi sinds april. Vind het een handig ding alleen het ringetje begint na een tijdje los te raken. Je kan hem trouwens gewoon in de was gooien en dan istie weer mooi schoon :). Het mooie is ook door de speciale stof aan de binnenkant verdwijnen je vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook zo krasvrijhoudend als wordt gezegd op de site? Of komen er wel degelijk krassen op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Mijn Ipod 60 gieg is vandaag gestolen uit mijn auto. :'( :'( :'( Mis hem echt enorm. +- 1000 E schade

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Hoedje schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:20:
[...]

Ik vraag me af hoe je de iAudio ingesteld hebt. Waarschijnlijk staat die op extra veel bass. Je kunt bij de iPod ook de EQ op meer bass zetten. Helaas is alleen het probleem dat de EQ niet al te best is. Dus net zoals Creative, Sony, Philips noem maar op, kun je hem beter uitlopen. En ja, dat is waar Cowon superieur is.

[...]

Nee, die zuigt niet. Die is zelfs prima!

[...]

De 5G is juist op het punt van de bassweergave verbeterd. Dus is het geluid minder neutraal dan van de 4G. Daarnaast is ook de equaliser een stuk beter, dus kun je met een gerust hard bass boost aanzetten (bij de meeste nummers). Overigens zou ik de Shure E3's nu juist niet aanraden, als je meer bass wil :P.
Bedankt voor de heldere info allereerst.

Ik had mn iAudio inderdaad op extra veel bass staan. Hij bleef alleen de laatste tijd heel vaak hangen. Helaas had ik er net geen garantie meer op en had me daarom deze iPod aangeschaft.

De oordopjes die ik nu heb zijn echt super. Ik merk wel het verschil tussen deze en de standaard van Apple.

Ik heb me alleen flink zitten ergeren aan het er op zetten van muziek. Daarna kwam ik er nog eens achter dat je het apparaat niet nog eens op een andere computer moest aansluiten. Dubbel zoveel plezier dus.

Het ziet er dus allemaal wel gelikt uit. Maar de software is maar bagger.

Nu weet ik ook meteen waarom ik geen apple computer wou hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook zoiets
heb ik een nieuwe interne accu besteld voor de 5G 60gb (950 mAh)
ding is binnen
ik ipod open gemaakt, nw accu erin. en wat denk je...

de nw accu is net een millimeter dikker dan de oude. waardoor het geheel niet meer helemaal netjes dichtgaat en er aan de bovenkant (de accu zit achter het scherm) een randje open blijft.
schiet natuurlijk niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
R-Adioactive schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:16:
[...]

Ik heb me alleen flink zitten ergeren aan het er op zetten van muziek. Daarna kwam ik er nog eens achter dat je het apparaat niet nog eens op een andere computer moest aansluiten. Dubbel zoveel plezier dus.

Het ziet er dus allemaal wel gelikt uit. Maar de software is maar bagger.
Het is even wennen. Maar ik zou je toch willen aanraden, om je een beetje in te lezen over iTunes. Probeer het van de andere kant te bekijken. Het is namelijk een heel krachtig programma, je kunt er heel veel mee, maar het is wel heel anders als je muziek naar de MP3 speler "slepen".
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:16:
ook zoiets
heb ik een nieuwe interne accu besteld voor de 5G 60gb (950 mAh)
ding is binnen
ik ipod open gemaakt, nw accu erin. en wat denk je...

de nw accu is net een millimeter dikker dan de oude. waardoor het geheel niet meer helemaal netjes dichtgaat en er aan de bovenkant (de accu zit achter het scherm) een randje open blijft.
schiet natuurlijk niet op zo.
Dat is naar, maar misschien kun je de winkel/verkoper hier noemen, dan kunnen andere mensen zich de ellende besparen van een niet-passende accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis een ipod battery van www.batteryupgrade.com/
en dan deze accu www.batteryupgrade.com/product_detail.php?productId=28934136

wel jammer
want verder is het denk ik een prima bedrijf. heb een aantal keer accu's voor handhelds er gekocht en die waren perfect. andere ipod accu's (dus niet de 5G) zijn waarschijnlijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Weet iemand ook een tooltje om de agenda in je ipod makkelijk tebeheren? ik ben zelf nog niks tegen gekomen. Alvast bedankt

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ghostrider schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:41:
Weet iemand ook een tooltje om de agenda in je ipod makkelijk tebeheren? ik ben zelf nog niks tegen gekomen. Alvast bedankt
Je kunt syncen met Outlook 2003, dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hoedje schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:26:
[...]

Je kunt syncen met Outlook 2003, dat werkt prima.
Ik bedoelde eigenlijk iets anders dan outlook :> iig ffe outlook2003 installeren ipv express

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik denk da ge verkeerd zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hullo,

ik heb net een nieuwe iPod 80 gieg aangeschaft -mijn 40 g is na drie jaar trouwe dienst overleden- en heb iTunes 7.01 geinstalleerd. Het programma trekt nu echter naast alle muziek ook alle videootjes die her en der op mijn disken staan, naar binnen. En dat hoeft helemaal niet. Kost maar ruimte. Maar hoe krijg ik ze uit iTunes? ik kan wel een muziekmap vinden, maar geen video-map. Wie weet waar ze zitten, en kun je iTunres opdracht geven bepaalde filmpjes wel en andere niet te integreren??

dank,
maxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ipod geeft zacht of geen geluid op het linker kanaal. Dit doet hij vaak na even gebruik (meestal meer dan 10min ofzo). Via apple service aangevraagd, opgestuurd en weer terug gekregen met de melding dat er niets mis mee was :s. Het probleem is er jammergenoeg nog steeds. Opnieuw opsturen zal weinig zin hebben gok ik? Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Weet je zeker dat het niet aan je oordopjes ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:18:
Weet je zeker dat het niet aan je oordopjes ligt?
Ja ik heb de oordopjes (sennheiser mx500's) al op de pc geprobeerd, daar deden ze het goed. En ik heb een koptelefoon op de ipod geprobeerd, die geeft het zelfde probleem. Er is echter geen patroon in te herkennen ofzo, soms zet ik em aan en doet hij links meteen al niets, soms pas na 30 minuten ofzo, soms gaat het geleidelijk, soms valt het linker kanaal meteen weg. Beetje ronddraaien en frunniken met de connector haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Jongens ik heb een probleem en ka na andere FAQ's en de apple site het probleem nog steeds niet ongedaan maken:

Mijn iPod wil niet fris meer connecten met mijn pc...

Als ik hem aan mijn pc hang herkent iTunes hem niet meer, dus ipod-service opnieuwe starten en dat herkent hij het wel weer.

Maar dan rest dit nog:

- Kan via iTunes geen muziek meer overzetten (hij slaat het niet op)
- Kan de iPod niet updaten, hij reboot en pc vind hem niet meer
- Kan hem niet herstellen
- De vorige ipod Updaters (1.1.1 en 1.1) werken niet, en geven een foutmelding (schemrpje verschijnt zoner text)
- iTunes zegt dat er files @ iPod missen...

* wat heb ik gedaan:

- Alle Apple software verwijderd (ook services enzo) en opnieuw geinstalleerd
- Aan andere pc gehangen, het werkt maar niet zo als vroeger...
- Reset
- Andere firmware
- Geformateerd
- etc..

Jullie nog ideeën ??

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit mijn rechter oortje komt veel zachter geluid dan het linker oortje dus ik vrees dat hij is overleden.
Vroeger kon je toch kostenloos nieuwe oortjes bestellen?
Wat kan ik nu het beste doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:36:
[...]

Ja ik heb de oordopjes (sennheiser mx500's) al op de pc geprobeerd, daar deden ze het goed. En ik heb een koptelefoon op de ipod geprobeerd, die geeft het zelfde probleem. Er is echter geen patroon in te herkennen ofzo, soms zet ik em aan en doet hij links meteen al niets, soms pas na 30 minuten ofzo, soms gaat het geleidelijk, soms valt het linker kanaal meteen weg. Beetje ronddraaien en frunniken met de connector haalt niets uit.
Misschien er even een begeleidend briefje bijdoen, waarbij je het probleem uitlegt. Waarschijnlijk hebben ze hem getest, en er was toen net niets aan de hand en hebben ze hem weer terug gestuurd. Of misschien nog slimmer om even naar Apple op te bellen, zodat ze een duidelijke case aan kunnen maken.
PowerFreak schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:51:
Jongens ik heb een probleem en ka na andere FAQ's en de apple site het probleem nog steeds niet ongedaan maken:

Mijn iPod wil niet fris meer connecten met mijn pc...

Als ik hem aan mijn pc hang herkent iTunes hem niet meer, dus ipod-service opnieuwe starten en dat herkent hij het wel weer.

Maar dan rest dit nog:

- Kan via iTunes geen muziek meer overzetten (hij slaat het niet op)
- Kan de iPod niet updaten, hij reboot en pc vind hem niet meer
- Kan hem niet herstellen
- De vorige ipod Updaters (1.1.1 en 1.1) werken niet, en geven een foutmelding (schemrpje verschijnt zoner text)
- iTunes zegt dat er files @ iPod missen...

* wat heb ik gedaan:

- Alle Apple software verwijderd (ook services enzo) en opnieuw geinstalleerd
- Aan andere pc gehangen, het werkt maar niet zo als vroeger...
- Reset
- Andere firmware
- Geformateerd
- etc..

Jullie nog ideeën ??
Pfff, volgens mij heb je alles gedaan. Het enige wat nog kan is een format van je PC, maar dat wil je ook liever niet :X . Maar hij geeft de melding van het missen van files ook na het herstellen?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:00:
Uit mijn rechter oortje komt veel zachter geluid dan het linker oortje dus ik vrees dat hij is overleden.
Vroeger kon je toch kostenloos nieuwe oortjes bestellen?
Wat kan ik nu het beste doen?
Tja, dat kon ook prima vroeger. Maar omdat er mensen misbruik van maakten, door gewoon een paar setjes te bestellen (zie een paar delen terug), kan dat dus niet meer :/ . Logisch vanuit Apple gezien, maar nogal jammer dat mensen zich niet kunnen beheersen als het gratis enn een mooie service is. Daar ben jij nu de dupe van :X

Ik weet niet hoe het nu gaat... of je ze uberhaupt nog kan omruilen/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Via deze link kan je als het goed is nieuwe oordopjes thuisgestuurd krijgen (ik had een soortgelijk probleem; rechterkant haperde/ruisde, en het is een maand geleden gewoon nog omgeruild!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Als je via de site nieuwe oordopjes thuisgestuurd wil krijgen moet je een creditcard nummer opgeven. Als je naar de winkel gaat verschilt het per winkel wat je moet doen. Bij winkel 1 waar ik was moest ik 10 euro betalen voor de verzendkosten, bij winkel 2 hoefde ik alleen het serienummer van mijn iPod te laten zien en that's it.
Winkel 1 begon meteen te zeuren dat dat de policy was en dat ze er niks aan konden doen, blijkbaar wel dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Je moet inderdaad een creditcard nummer opgeven, maar als je gewoon netjes doet wat ze vragen en binnen 14 (??) dagen je oude oordopjes terugstuurt zal er niets afgeschreven worden. En als de mensen van UPS (net als bij mij :/) dan niet binnen 14 dagen de oordopjes aan Apple hebben kunnen leveren, wordt het geld eerst afgeschreven en dan meteen door Apple teruggestort omdat ze het toch ontvangen hebben! Prima geregeld dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Zojuist heb ik mijn iPod video 30 GB binnen gekregen en ik zit dus een beetje te rommelen met video's converteren. Momenteel zit ik even achter een Windows XP bak, maar over 2 weken achter een iMac.

Wat mij opvalt is dat alle coversie-tools uitgaan van een resolutie van 320x240. De iPod blijkt echter ook groot formaat video's af te spelen. Dit bleek na het downloaden van de Pixar Shorts. Die zijn in zo'n beetje DVD formaat en worden dus ook als zodanig afgespeeld door mijn iPod (op TV via de universal dock).

Is er een tooltje waarmee ik op een makkelijke manier mijn DivX / XviD films over kan zetten naar MP4 zodat ik ze via mijn iPod (op groot formaat) op mijn TV kan afspelen? Ik kan alleen maar tooltjes vinden die er 320x240 oid. van maken.

edit:
Ik zie nu dat Videora het onder andere kan. Ik ga eens even proberen of dat lukt :P

[ Voor 6% gewijzigd door -Mous- op 13-10-2006 14:16 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Inderdaad je moet gewoon even de resolutie aanpassen. Even kijken of het breedbeeld is of niet, maa rbijv. 640*480 ziet er zeer ok uit op TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Hoedje schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:24:
Inderdaad je moet gewoon even de resolutie aanpassen. Even kijken of het breedbeeld is of niet, maa rbijv. 640*480 ziet er zeer ok uit op TV!
Ik weet nu ook wat ik fout deed: H.264 selecteren in plaats van MP4. Blijkbaar is H.264 dus net even te zwaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Net mn nieuwe iPod video binnen en er zit dus een folder bij voor hem in te steken. Ik ben echt bang voor krasjes, maakt dat stofje krasjes ? Iemand ervaringen? Grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

[quote]Hoedje schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:20:

[...]

Pfff, volgens mij heb je alles gedaan. Het enige wat nog kan is een format van je PC, maar dat wil je ook liever niet :X . Maar hij geeft de melding van het missen van files ook na het herstellen?

Mja.. er staat dus 1 nummer op, als ik die er af wil halen krijg ik te horen dat de map niet aanwezig is... ik gok op een verneuqt bestands systeem.... ik ga hem vnaaf ff @ een andere pc hangen kijken of dat wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook besmet geraakt met het iPod virus en ga er morgen een kopen...

Ik twijfel tussen de 30GB en de 80GB versie, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze keuze. Hoe dan!? Als volgt:

Ik heb absoluut geen interesse in 80GB aan muziek alleen en bij een paar video's houdt het vast wel op, vandaar dat 30GB logisch klinkt, maar wat is het geval:

Ik wil weten of het mogelijk is om een backup mapje te plaatsen op mijn iPod (Soort USB stick idee, maar dan puur voor backup!) zodat die 80GB beter tot zijn recht komt.

Verder, wil ik weten of de iPod goed tegen schokken kan (bijvoorbeeld hardlopen/motorrijden) aangezien dit model een harddrive heeft (Bewegende onderdelen)

Er zijn 3 iPods (Nano, Shuffle, Ipod (heette die niet ooit iPod Video???)

Enuuh de kleur dan: Zwart of Zilver??? (JaJa dat is persoonlijk; I know!)

Groet & Let me know,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ja, je kan em gewoon als externe harde schijf gebruiken. Hardlopen is niet aan te raden, dan kun je beter een Nano of een Shuffle nemen. Motorrijden is geen probleem. Overigens zijn er al tijden drie modellen; Nano/Mini, Shuffle en iPod. De iPod 5G en nu 5.5G heeft nooit video geheten. Er is wel ooit een iPod Photo geweest. Verder heb je alleen een witte, een zwarte en de U2 editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe herken ik een 5.5G over een 5G? (Software update!?)
Ik wil natuurlijk wel de nieuwste hebben en niet een oud model. (Ik wantrouw verkopers een beetje :))

Ik zie idd dat de iPod er in twee kleuren is...Had niet goed opgelet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De recentste iPod herken je door de verpakking: in het afgebeelde display zie je een afbeelding van Pirates of the Caribean. De vorige versie had Bono van U2 op de verpakking staan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Oke, Update van mij probleem:

- Heb de nieuwste software er fatsoenlijk op gekregen. Ik denk dat mijn USB-drivers wat verouderd zijn (2 jaar oud 8-))

Maar ik krijg er helemaal geen muziek meer op :( Heb nu 3 pc's geprobeerd, Met iTunes 6 en 7...

Als ik een ik het vak sleep gooit ie de nummers wel over, maar er verschijnt niks in de iPod lijst en als ik de iPod (veilig) loskoppel staat er ook niks op de iPod... dit gebeurd bij 3 pc's...

Is formateren en een hdd check een id ??

Stom ding :P heb hem morge eigenlijk nodig :9

EDIT:

Foutcheck is ook zonder formateen mogelijk... let's try...

[ Voor 6% gewijzigd door Henning op 13-10-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:43:
Hoi,

Net mn nieuwe iPod video binnen en er zit dus een folder bij voor hem in te steken. Ik ben echt bang voor krasjes, maakt dat stofje krasjes ? Iemand ervaringen? Grtzz
Ik mag aannemen dat het bijgevoegde hoesje zelf geen krassen maakt hè...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Dat doet ie anders wel....

Maar verder met mijn verhaal... mijn iPod wil weer connecten ed..

Alleen het laatste probleem:

iPod 1.2
iTunes 7.0.1.8

Als ik er muziek heen sleep gooit hij het naar de iPod zeg maar, maar slaat het dus niet op... mijn broeder heeft ik ook @ zijn pc ook met iTunes 7.0.1.8 dan iTunes geen muziek maar op het podje wil zetten...

some one got ideas ??

EDIT:

Ephod geprobeerd... en er is iets foutjs met de iPod gok ik... Krijg een list index error... hij zet de muziek er dus wel op, in de mapjes... maar hij kan de playlist er niet in kwijt ofzo :|

EDIT:

We gaan het nog vreemder maken, min broeders iPod mini heeft hetzelfde probleem... op zijn pc en ook op mijn pc... presies hetzelfde probleem... :S:S:S

[ Voor 32% gewijzigd door Henning op 13-10-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, nu ga ik toch denken dat het aan jullie pc's ligt. 2 ipods van verschillende jaren zouden niet hetzelfde probleem moeten geven. echter... wat is hetzelfde, de install van windows op jullie comps. laat me raden,(no flame intended) 1van jullie (dus of jij of je broer) heeft allebei de pc's geinstalled. Of jullie gebruiken dezelfde combi van hard-/software... etc etc. je snapt waar ik op doel denk ik.

kan bijna niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFreak schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:13:
Dat doet ie anders wel....

Maar verder met mijn verhaal... mijn iPod wil weer connecten ed..

Alleen het laatste probleem:

iPod 1.2
iTunes 7.0.1.8

Als ik er muziek heen sleep gooit hij het naar de iPod zeg maar, maar slaat het dus niet op... mijn broeder heeft ik ook @ zijn pc ook met iTunes 7.0.1.8 dan iTunes geen muziek maar op het podje wil zetten...

some one got ideas ??
Ik heb ook een probleem met de nieuwe versie van Itunes (7.0.1.8) in combinatie met de nieuwste firmware voor mijn ipod video (1.2). Voorheen kon ik de muziek gewoon in de algemene lijst (dus de "muziek"optie het ipod lijstje links) droppen en het stond er op maar dat lukt dus nu niet meer. Ik heb wel een manier gevonden om er weer muziek op te krijgen, maak een nieuwe playlist op je ipod en drop je nieuwe muziek in de nieuwe playlist. Wanneer alles is over gezet, verwijder je de playlist en staan alle nummers wel in je algemene lijst. Bij mij werkt het zo wel, nu heb ik alleen nog een probleem met de albumillustraties toevoegen bij hele cd's |:(

Iemand trouwens enig idee hoe ik in de nieuwe Itunes makkelijk mijn foto's kan verwijderen? Ik kan alleen maar in het tabblad foto's nieuwe foto's syncen en zie nergens een lijstje met foto's die er al op staan.

EDIT: Ik dacht een goed idee te hebben door eerst in de Ipod de optie "albumillustraties op de Ipod weergeven" uit te vinken en later weer aan maar nu geeft hij geen enkele albumillustratie meer aan (dus ook niet meer degene die eerste wel functioneerde) :'( . Pfff iemand anders met ook dit probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
Bah, ik heb het helemaal gehad met Microsoft..... Windows Zuigt Big Time! gister probeer je rustig je muziekje over te zetten op je iPod, vervolgens wil XP-tje updates installeren en was hij ook nog eens van plan om zonder mijn toestemming het hele zooitje opnieuw op te starten. iTunes vond dat niet zo leuk en vervolgens chrashed het hele zooitje..... iPod vast, alles vast en moet nu maar weer een harde reset geven en helemaal opnieuw beginnen met een lege iPod. daar gaat je 25 gig aan muziek..... ;( zucht. maarjah wat wil ik nou.... ben net zo trots op mn halfjaar oude laptop met officiele licensie windows XP, maar had toch liever Mac OS X gehad. maarja dat werkt niet. en om nou een iBook te kopen, dat is voor mij nog een beetje te duur. ben maar een simpele vakkenvuller.... 8) ben ook niet echt voor om illegaal Mac OS X op een pc te zetten maar hoop toch wel stevig dat Apple over een tijdje een slimme zet gaat maken door mij ook te laten genieten van hun Operating System. _/-\o_

Nou vrienden. ik ga er weer even tussenuit voor de updates. *zucht* :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Laatst online: 10:10
Ik heb vorige week een 5G iPod (30 gig) aangeschaft als upgrade van mijn 2G iPod. Super apparaat, tot nu toe ben ik zeer tevreden. Wat ik alleen net merkte was dat het lijkt alsof de iPod onder stroom staat als ik hem aansluit op de PC. Als ik hem op pak aan de zijkant (het metalen gedeelte dus) krijg ik een klein schokje. Volgens mij heb ik dit de afgelopen week niet gehad.

De iPod zit gewoon met het meegeleverde USB kabeltje aangesloten. Ik heb al een andere USB aansluiting geprobeerd, maar dit loste niets op. Ook de dock connector lijkt prima in orde, niks verbogen ofzo.

Heeft iemand wellicht hetzelfde probleem (gehad)? Of enige idee waar dit aan kan liggen?
Wellicht dat dit er nog iets mee te maken heeft: mijn pc zit op een niet-geaard stopcontact. Helaas heb ik even geen mogelijkheid om op een geaard stopcontact te testen. Zou dit er überhaupt iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:13:
tja, nu ga ik toch denken dat het aan jullie pc's ligt. 2 ipods van verschillende jaren zouden niet hetzelfde probleem moeten geven. echter... wat is hetzelfde, de install van windows op jullie comps. laat me raden,(no flame intended) 1van jullie (dus of jij of je broer) heeft allebei de pc's geinstalled. Of jullie gebruiken dezelfde combi van hard-/software... etc etc. je snapt waar ik op doel denk ik.

kan bijna niet anders.
PC's zijn totaal verschillend kwa:

Hardeware / Windows / Drivers / etc etc etc.

Alleen de combo iTunes 7.0.1.8 en nieuwe iPod firmware is gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vaag probleem.

Ik heb een splinternieuwe ipod video 30gig 5.5 generatie
ik heb de nieuwe itunes gedownload en alles tot nu toe perfecto

syncen van vodcast gaat perfect, behalve bij de vodcast van de Volkskrant (en http://www.iskateboard.eu/). Je kan m toevoegen via de itunes store en dan download ie de laatste aflevering, maar bij syncen zegt ie :

"cannot be copied because this video cannot be played on this ipod" ?

Het is netjes een mp4 file die via itunes is binnengehaald en speelt in itunes. Nieuwste software, wat kan dit zijn ? Volkskrant ook al gemailt.. dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Waarschijnlijk toch een formaat wat de iPod niet ondersteunt. Dan krijg je namelijk deze melding, en zal iTunes de video niet kopieren naar de iPod. Ik zou even kijken bij preferences wat daar staat en wellicht dat inderdaad de Volkskrant wat duidelijkheid kan verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.blikbrein.org/vkvlog.jpg

Dit zijn de specificaties. Vaag want in de revieuws van de vodcast in de itunes winkel zie je dingen staan als "eindelijk op je ipod in de trein". Kan het wel automatisch converten, maar ze hebben het expliciet bij de volkskrant over dat het op je ipod moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb het zelf ook even geprobeerd, maar ik kan zelf ook niet zo snel uitvinden waar het aan ligt. Volgens mij is de bitrate niet te hoog en zou die het dus moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ja, jij kan m dus ook niet syncen ? misschien is het wel doodnormaal hoor, maar had dan wel meer klachten verwacht van zo'n 'grote' vodcast als volkskrant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
'Mysterieus apparaat' Apple blijkt mp3-speler

Woensdag 24 oktober 2001, 14:01 - Apple gaat de consumentenmarkt op met een mp3-speler. Het apparaat is voorzien van een 5 GB HD en kan duizend nummers opslaan.

De draagbare muziekmachine heeft de naam iPod meegekregen en is voorzien van een klein lcd-scherm waarop de gebruiker de opgeslagen muziek kan bekijken en beheren.

Vorige week kwam Apple met weinig verrassende kwartaalcijfers. Bij de bekendmaking van die cijfers kwam het bedrijf met het nieuws een nieuw 'baanbrekend digitaal apparaat' te lanceren. Wat dat was, hield het bedrijf nog even geheim. Naar nu blijkt, is het een mp3-speler.

Dat Apple nu met zo'n apparaat komt is redelijk opvallend. Het computerbedrijf wil hiermee zijn horizon verbreden en de stap naar de consumentenmarkt maken.

Intel, producent van processors, wilde die stap enige tijd geleden ook maken om minder afhankelijk te zijn van slechts de chipverkopen. Intel is echter deze week op dat besluit teruggekomen. Het verkopen van consumentenelektronica blijkt toch niet die vruchten af te werpen waarop het bedrijf gehoopt had. Het bedrijf stopt de ontwikkeling van mp3-spelers en digitale videocamera's.

Apple daarentegen heeft wel hoge verwachtingen van de consumentenmarkt en gaat het nu toch proberen met de iPod. Overigens lijkt de naam die Apple gekozen heeft verdacht veel op een naam die eerder door Intel geclaimd is: iPOD. De letters POD staan bij Intel voor Phone Over Data, een techniek om telefoon- en datalijnen met elkaar te verbinden. Intel introduceerde iPOD onlangs. Wat deze naamsversmelting teweeg zal brengen is nog onduidelijk.

Prestaties
De iPod heeft een slank uiterlijk, is niet veel groter dan een pak kaarten en weegt nog geen 200 gram. Met het zilvergrijze uiterlijk wijkt deze MP3-speler niet veel af van concurrerende MP3-spelers die nu al op de markt zijn.

Op technologisch vlak zet Apple met de iPod wel een aantal hoogstandjes neer. Aangezien het een Apple-product is, is het apparaat voorzien van een Firewire-aansluiting. Hiermee is het mogelijk om een cd in minder dan tien seconden in de iPod te laden. Volgens Apple is de iPod hiermee zeker dertig keer sneller dan andere mp3-spelers.

Met Firewire is het ook mogelijk om elektriciteit door te sturen. Dat betekent dat als de iPod aan de Mac is gekoppeld om muziek te laden, tegelijkertijd de batterij opgeladen wordt. Als de batterij volledig opgeladen is, kan tien uur lang naar muziek geluisterd worden.

Verder is de meegeleverde harde schijf ook niet mis. Hij heeft een doorsnede van 4,6 cm en een opslagcapaciteit van 5 GB. Genoeg ruimte om zo'n duizend muzieknummers op te slaan. De muziek wordt opgeslagen met een bitrate van 160 kbps, daarmee komt de geluidskwaliteit in de buurt van cd-kwaliteit.

Behalve in MP3-formaat kan muziek ook opgeslagen worden in een aantal andere gangbare bestandsformaten zoals WAV en AIFF.

Afzetmarkt
Voorlopig werkt de iPod alleen met Mac OS 9 en hoger. Daarmee boort het bedrijf een markt van ruim 7,5 miljoen gebruikers aan. Apple mikt op de lucratieve feestmaand december.

Of Apple succes zal hebben met de mp3-speler en of het de computerverkopen opvoert, is nog onduidelijk. Rob Enderle van Giga Information Group prijst het apparaat, maar verwacht niet dat Apple meer computers gaat verkopen omdat consumenten een iPod aangeschaft hebben. "Ik verwacht wel dat meer gebruikers hun besturingssysteem zullen upgraden als ze de iPod gekocht hebben", zegt hij.

Digitale Levensstijl
De iPod sluit aan op Apple's strategie om een 'digitale levensstijl' te creëren. In deze levensstijl -overigens ook door andere pc-fabrikanten ondersteund- vormt de pc het middelpunt van een netwerk van apparaten in en om het huis. Als basis voor die levensstijl dient Mac OS X. Dit nieuwe besturingssysteem kan eenvoudig communiceren met allerlei randapparaten als digitale videocamera's en handheld computers. De iPod is één van die producten.

De iPod is wereldwijd verkrijgbaar vanaf 10 november en gaat 399 dollar kosten (ongeveer 450 euro). Volgens Apple is die prijs nog aan de lage kant aangezien een harde schijf van dat formaat alleen al 400 dollar kost.

Voorlopig ondersteunt de iPod alleen Mac OS 9 en X. Op de lange termijn overweegt Apple een versie voor Windows uit te brengen.
Las dit net in de "5 jaar geleden" rubriek op webwereld :9

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antwoord van de Volkskrant over de niet werkende vodcast:

"het probleem zit hem niet aan jouw kant, maar aan de onze. er gaat nog
iets mis met de encodering van de bestanden. er wordt aan gewerkt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Heb sinds kort ook een iPod 5G, de 30Gb versie om precies te zijn.

Eén dingetje viel me op; ik downloadde een trailer (Casino Royal, 007) voor mn iPod en bij het syncen stond 'ie er vrolijk op en heb ik hem gekeken en na de volgende sync was ie foetsie. :?

Mag je die trailers enzo soms maar 1x kijken?
(Of is het een instelling in iTunes dat ie filmpjes die je al gezien hebt wegmikt?)

Ik heb mijn cd collectie ook eens nader bekeken en alle crap en kopietjes weggegooid, scheelt zo een derde van mn collectie. :) Nu ligt er op mijn bureau en stapel van 20+ cd's die ik allemaal wil inlezen (EAC + LAME) zodat ze op mn iPod kunnen komen. Veel werk... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
GoldieLox schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:06:
Heb sinds kort ook een iPod 5G, de 30Gb versie om precies te zijn.

Eén dingetje viel me op; ik downloadde een trailer (Casino Royal, 007) voor mn iPod en bij het syncen stond 'ie er vrolijk op en heb ik hem gekeken en na de volgende sync was ie foetsie. :?

Mag je die trailers enzo soms maar 1x kijken?
(Of is het een instelling in iTunes dat ie filmpjes die je al gezien hebt wegmikt?)

Ik heb mijn cd collectie ook eens nader bekeken en alle crap en kopietjes weggegooid, scheelt zo een derde van mn collectie. :) Nu ligt er op mijn bureau en stapel van 20+ cd's die ik allemaal wil inlezen (EAC + LAME) zodat ze op mn iPod kunnen komen. Veel werk... :)
Je kan in iTunes inderdaad aangeven dat alleen de niet bekeken films op je iPod worden gezet. Je moet even goed bij je iPod instellingen kijken. Ik weet ff niet uit mijn hoofd welk tabblad het is, maar ik denk "Films".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag zowaar verbaasd de applestore uitgewandeld: na hier gelezen te hebben over oortjes waar garantie op zat met een krakend oortje de apple store hier in utrecht binnengelopen. Verhaal verteld en hoe ik getest had. Hij zegt geef je ipod ns? Even achter computer wat dingetjes invullen en ik kreeg meteen nieuwe dopjes mee voor nop! Even klein respect voor apple momentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Hoedje schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:24:
Aha, goede tip. Dit vroeg ik me al tijden af! Maar wat als ik nu een 528*384 film converteer naar 640*480? Wordt het dan uitgerekt op de Ipod ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn personalised iPod 80gb ontvangen.
Bij het afspelen van filmpjes met zwarte of donkere beelden vielen me witten puntjes op.
Dode of slapende pixels die mn beeld zerziekten. Wanneer je een wit puntje hebt gevonden blijf je er naar kijken. Een "dead pixel fixer" filmpje werkte niet.
Dus ik heb gebeld met Apple Customer Care en binnen 2 dagen werd de oude opgehaald had ik een nieuwe iPod. Super service van Apple!

Wat wil nu het geval:
Als ik donkere filmjes afspeel zit en er nog veel meer witte puntjes op het schrem. :'(

Heeft iemand de zelfde problemen bij hij afspelen van donkere filmpjes of als je album art groot in beeld zet?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.