[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 22:14
Ik werk nu al een tijdje met Bootcamp, maar ik zit al sinds het begin met een "probleempje". Elke keer als ik Windows start, wordt mijn toetsenbord (bluetooth) niet direct herkend. Het enige wat dan helpt is het toetsenbord even uit en weer aan zetten en dan een paar keer op een knop drukken voordat het toetsenbord reageert. Ook de muis werkt niet direct, maar pas als ik een keer heb geklikt. Ik heb zowel Windows XP als Windows Vista geprobeerd, maar dat maakt niets uit.

Dit gebeurt overigens alleen als ik de bluetooth drivers installeer. Zonder de drivers worden zowel mijn muis als toetsenbord meteen herkend, maar dan kan ik weer niet scrollen met de muis (wat nog veel irritanter is).

[ Voor 5% gewijzigd door -Mous- op 04-03-2007 12:37 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb vista gehad en gisteren xp, mijn wlan drivers op de macbook pro worden herkend. Alles werkt, hij ziet paar netwerkjes, ik probeer dan op mijn eigen netwerk te connecten, maar het lukt maar niet! Ik heb dit ook met vista gehad en ik dacht dat het aan de drivers lag, maar met XP krijg ik ook hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Mous- schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:36:
Ik werk nu al een tijdje met Bootcamp, maar ik zit al sinds het begin met een "probleempje". Elke keer als ik Windows start, wordt mijn toetsenbord (bluetooth) niet direct herkend. Het enige wat dan helpt is het toetsenbord even uit en weer aan zetten en dan een paar keer op een knop drukken voordat het toetsenbord reageert. Ook de muis werkt niet direct, maar pas als ik een keer heb geklikt. Ik heb zowel Windows XP als Windows Vista geprobeerd, maar dat maakt niets uit.

Dit gebeurt overigens alleen als ik de bluetooth drivers installeer. Zonder de drivers worden zowel mijn muis als toetsenbord meteen herkend, maar dan kan ik weer niet scrollen met de muis (wat nog veel irritanter is).
Same problem over here... Wie weet de oplossing... Of is dit normaal in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:09:
[...]

Ik weet niet precies wat je wilt bereiken (wil je Windows houden of niet?), maar imagen naar een externe HDD vind ik het makkelijkst met Carbon Copy Cloner (google). Daarmee kun je een bootable partitie maken op je USB disk (exacte kopie van je normale schijf dus - lees wel de gebruiksaanwijzing goed!) waarvan je vervolgens kunt opstarten. Je kunt dan je interne disk leegmaken (in disk utility) en de externe schijf daar weer heen imagen.

Begin daar trouwens ajb niet aan als je niet ook nog een fatsoenlijke andere back-up hebt.
oke thanks, zal dat eens proberen, ik wil gewoon bootcamp installen maar krijg dus dezelfde fout als meer mensen dat sommige bestanden niet verplaatst kunnen worden.

& als ik mn backup weer replace naar die net gewiste interne schijf is alles weer als het eerst was? ook alle torrent downloads enzo die nog niet afgerond zijn bijv.?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:53:
[...]

oke thanks, zal dat eens proberen, ik wil gewoon bootcamp installen maar krijg dus dezelfde fout als meer mensen dat sommige bestanden niet verplaatst kunnen worden.

& als ik mn backup weer replace naar die net gewiste interne schijf is alles weer als het eerst was? ook alle torrent downloads enzo die nog niet afgerond zijn bijv.?
Het is een 1op1 image, dus ja. Maar maak echt evne een goede backup van alle belangrijke data die niet verloren mag gaan. want ook de beste tools kunnen een keer crashen en jij wilt niet degene zijnw aarbij dat gebeurd lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, vandaag dus een 160 GB HD geinstalleerd in de MacBook. Ging prima na wat opstartproblemen. Vanavond Vista geinstalleerd. Ziet er mooi uit maar is geen OS X. Wel erg veel gejat van MS zeg.

Anyway. Ik was verrast dat zonder drivers heel veel goed draait op Vista. Draadloos internet paktie die meteen! Het installeren van de Drivers CD gaat niet (foutmeldingen) maar daarna werkt toch de soundcard, dus hij pakt wel een deel van de drivers.

Enige wat niet lukt is de ejectbutton en rechtermuisknop. Ben aangenaam verrast door het gemak waarme veel werkt, maar het is geen OS X. Ik moet nog even checken of windows met de oude Mediaplayer nu standaard die AVCHD videobestanden pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik weet voldoende. Ik begin er niet aan, is me nog veel teveel in de kinderschoentjes!

Het Windows verhaaltje op de Mac is nog niet zover als ik gehoopt had. Dit valt (zeer jammer genoeg) ook al af.

Bedankt voor de info Macmannen !
Fijne zondag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Ik krijg met Bootcamp geen geluid door m'n externe speakers. Ik heb een Mac Pro en heb er zowel XP als Vista op gehad (niet tegelijk). Volgens mij komt het door de laatste efi update, want volgens mij had ik het eerst wel. Als ik de Mac aanzet hoor ik ook niet het aanzet-geluid door de speakers alleen door de ingebouwde speaker. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:54:
[...]

Same problem over here... Wie weet de oplossing... Of is dit normaal in Windows?
Ik heb het nog niet anders meegemaakt met Bootcamp, maar of dat normaal is in Windows? Geen idee... Mogelijk dat de volgende versie (in Leopard?) dit probleem niet heeft; dan weten we het snel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb het idee dat mijn Apple toetsenbord en muis met Bluetooth altijd prima werken in Bootcamp. Eerlijk gezegd heb ik er niet echt op gelet, ik zal binnenkort Bootcamp weer eens starten. Doe 't niet zo vaak :P

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansmit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 15:36
Heeft iemand een idee hoe ik OS X standaard kan laten booten i.p.v Windows XP?

Heb eindeloos zitten googlen maar kan het niet vinden... is het uberhaupt mogelijk!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Je moet je harde schijf met OSX als primair zetten. Dus 1x opstarten met het knupske ingedrukt zodat je naar OSX gaat en dan wijzigen bij je instellingen. :D

Dus: systeemvoorkeuren --> opstartschijf

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:31:
Nu zit ik met de volgende vraag. Is het ook mogelijk om WinXP te installeren op een externe FireWire hd met behulp van BootCamp, of moet die externe HD dan ook de primaire opstartschijf zijn.
Kon het niet vinden in de handleiding en ook op internet nog geen berichten erover gelezen. Want dat zou voor mij wel een uitkomst zijn, opstarten van Windows XP zou dan alleen mogelijk zijn met de FireWire disk aangesloten.
Ik zit met dezelfde vraag maar ik kan alleen bovenstaand stukje tekst vinden en helaas geen antwoord....
Dus: is het mogelijk een externe hdd met firewire te gebruiken voor het installeren van XP mbv bootcamp. Zou een uitkomst zijn voor mij aangezien ik mijn hd in mijn macbook liever gebruik voor opslag van dingen die ik mee wil nemen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Rolph. Volgens mij is het nog steeds niet mogelijk, hoewel hij wel wordt herkend bij de installatie van Windows XP. Heb zojuist bootcamp dus toch maar geinstalleerd op mijn Macintosh HD, het werkt wonderwel erg goed, alleen het geluid kraakt.

Meen dat ik daarvoor hier een oplossing had gelezen, maar zeker weten doe ik het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Ik zou wel graag een oplossing zien onder Windows XP op mijn Macbook Pro dat via de "DVI to VGA" connector die weer op mijn TV is aangesloten werkt. Ik heb niets kunnen vinden en met de standaard drivers lukt het niet, ook heb ik al andere drivers geprobeerd (er had iemand drivers gepost ergens op google waar ik de bron niet meer van heb) maar deze werkten ook niet. :|
De juiste resolutie wordt gevonden en ook ziet Windows dat het een Samsung LCD TV betreft... maar geen beeld. ;(

Voor de rest draait alles perfect tot zo ver. :)

Oplossing:// Standaard Drivers van Macintosh Driver CD for Windows XP versie 1.1.2:
Het is mogelijk om het aan de praat te krijgen, dit kun je doen door naar de Instellingen van de ATI grafische kaart te gaan, vervolgens naar Weergave als je de standaard drivers van 1.1.2 gebruikt en vervolgens kies je daar de standaard primaire beeldscherm van je Macbook Pro links onder en het secundaire scherm zal het scherm van rechtsboven geselecteerd moeten worden. Dit moet helaas wel elke keer bij een reboot ingesteld worden (soort van refresh..). :)

Eigenlijk hoort het dus gewoon te werken maar door een bug zul je het elke keer eerst moeten refreshen. :/

[ Voor 48% gewijzigd door Step op 29-03-2007 16:17 . Reden: OPGELOST! ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Boot Camp 1.2 met Windows Vista ondersteuning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 19:43
Omdat ik hier een hoop problemen lees zet ik mijn ervaring ook maar eens op papier:

Ik heb, eigenlijk speciaal voor bootcamp, een 160 GB schijf gekocht voor mijn macbook. Vervolgens netjes m'n image teruggezet en met bootcamp windows xp geïnstalleerd.
Voor m'n opleiding moet ik werken met Autodesk Inventor dus ik kan niet om windows heen.

Alles werkt helemaal geweldig!
Thuis staat hij op het bureau met een Dell 20" monitor eraan (via mini dvi - vga plug) en een apple toetsenbord met daaraan een muis en de oude hd (80 GB) in een behuizing.
Op deze manier kan ik met drie stekkers (stroom, monitor en usb) alles aansluiten en het apparaat in clamshell mode gebruiken.

Counterstrike en GTA San Andreas werken prima. :*)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nieuwe bootcamp 1.2 op men MB, alleen als ik windows Vista cd insteek (hij vraag ernaar in wizard) dan zegt hij dat hij deze DVD niet vind. (is nogtans gemount in finder)

iemand een ideetje?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Probeer je Mac gewoon opnieuw op te starten met C ingedrukt, als het goed is moet je zo ook de setup kunnen starten. :)

Edit: weet alleen niet of je toetsenbord dan werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 30-03-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de demo van C&C3 geinstalleerd, hij crasht en gaat terug naar het hoofdscherm...

Maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik WinXP net geïnstalleerd heb, en dat ik Windows update nog moet draaien :P

Maar ik dnek dat ik Bootcamp wel zal gan draaien. Windows heb ik sowieso nodig, en nu Parallels gebruik kan maken van de partitie van Bootcamp hoef ik niet meer tussen die twee te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
JC schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Ik heb het nog niet anders meegemaakt met Bootcamp, maar of dat normaal is in Windows? Geen idee... Mogelijk dat de volgende versie (in Leopard?) dit probleem niet heeft; dan weten we het snel genoeg :)
Volgens mij is het niet normaal in Windows. Mijn pa heeft namelijk een HP laptop met een Logitech bluetooth muis en die wordt altijd direct herkend. Ook werkt alles direct als de stuurprogramma's van Apple nog niet zijn geïnstalleerd, dus het lijkt me een driver probleem.
Ik zal de komende week even de nieuwe Vista drivers installeren. Misschien dat het iets uitmaakt.
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:55:
Ik heb net de demo van C&C3 geinstalleerd, hij crasht en gaat terug naar het hoofdscherm...

Maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik WinXP net geïnstalleerd heb, en dat ik Windows update nog moet draaien :P

Maar ik dnek dat ik Bootcamp wel zal gan draaien. Windows heb ik sowieso nodig, en nu Parallels gebruik kan maken van de partitie van Bootcamp hoef ik niet meer tussen die twee te kiezen :)
Die demo werkt op mij iMac prima onder Windows Vista 32bit. Het spel valt me alleen een beetje tegen.

[ Voor 30% gewijzigd door -Mous- op 02-04-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:55:
Is dit ook mogelijk met Vista? Als ik namelijk in Parallels Vista aanvink dan kan ik niet kiezen voor Bootcamp. weet iemand dit? Of komt dit pas in de volgende parallels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 18-09 22:31
Er is nog maar net support voor Vista in bootcamp, dus dat duurt nog ff voordat dat ook in Parallels zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.. dan wachten we nog even af...hopelijk een gratis update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Gisteren avond heb ik de nieuwe Windows Vista drivers geïnstalleerd op mijn iMac, maar het probleem met het toetsenbord is helaas blijven bestaan. Ook zijn nog steeds de "eject" en harder en zachter knoppen op mijn bluetooth toetsenbord niet te gebruiken. Dat wordt dus wachten op de volgende versie en hopen dat het daar wel in komt.

Pluspunten: automatische installatie, iSight en Apple remote werken, de opstartschijf is vanuit Windows in te stellen en de helderheid van het scherm is nu in te stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door -Mous- op 03-04-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluidsknoppen, werken die ook niet met fn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik wil mijn macbook opnieuw installeren, en de HD opnieuw als een geheel partitioneren. Probleem is alleen: Bootcamp assistant partioneert de HD niet als 1 geheel :S

Ik kies dus vor de optie "Restore start-up disk" maar na een herstart heb ik nog steeds die windows HD.....

edit: driemaal is scheepsrecht :P Hij heeft hem nu wel verwijderd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:32:
geluidsknoppen, werken die ook niet met fn?
Ik heb nog geen Fn toets kunnen ontdekken op mijn bluetooth toetsenbord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb mijn oude Vista partitie verwijderd en met Boot Camp 1.2 opnieuw aangemaakt. Daarop heb ik Vista geïnstalleerd. Helaas had ik de location op Nederland ingesteld (niet de taal) bij de installatie van Vista, daardoor werden de Nederlandse versies van de drivers op de Boot Camp driver cd geïnstalleerd! Omdat ik geen nederlandstalige software op mijn MacBook wilde in een engelstalig besturingssysteem, heb ik de gehele Boot Camp installatie opnieuw gedaan.

Let dus op dat je alles de regio op US laat staan als je een geheel engelstalige installatie wilt, anders zit je met een nederlandstalig menu voor onder andere de grafische adapter en het geluid.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Mous- schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:51:
[...]

Ik heb nog geen Fn toets kunnen ontdekken op mijn bluetooth toetsenbord. ;)
Oh, sorry :)
Ik heb zelf geen BT toetsenbord... ik doe alles gewoon op mijn MBP toetsenbord. :D
Wist dus niet dat er geen fn knopje op zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Canaria schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:05:
Ik heb mijn oude Vista partitie verwijderd en met Boot Camp 1.2 opnieuw aangemaakt. Daarop heb ik Vista geïnstalleerd. Helaas had ik de location op Nederland ingesteld (niet de taal) bij de installatie van Vista, daardoor werden de Nederlandse versies van de drivers op de Boot Camp driver cd geïnstalleerd! Omdat ik geen nederlandstalige software op mijn MacBook wilde in een engelstalig besturingssysteem, heb ik de gehele Boot Camp installatie opnieuw gedaan.

Let dus op dat je alles de regio op US laat staan als je een geheel engelstalige installatie wilt, anders zit je met een nederlandstalig menu voor onder andere de grafische adapter en het geluid.
Had je die regionale instellingen niet gewoon aan kunnen passen in het configuratiescherm in Windows Vista? Voor zover ik weet wordt er bij de installatie niets ingesteld wat achteraf niet kan worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil Vista opnieuw installeren nu Bootcamp 1.2 uit is. Ik krijg de volgende error bij het partitioneren van de Vista schijf:

The disk can not be partitioned because some files can not be moved. Backup the disk and use Disk utility to format it as a single Mac OS X Extended(journalled). Restore your information to the disk and try using BCA again.

hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat toch letterlijk wat je moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:48:
Ik wil Vista opnieuw installeren nu Bootcamp 1.2 uit is. Ik krijg de volgende error bij het partitioneren van de Vista schijf:

The disk can not be partitioned because some files can not be moved. Backup the disk and use Disk utility to format it as a single Mac OS X Extended(journalled). Restore your information to the disk and try using BCA again.

hoe nu verder?
Ik had hetzelfde probleem. Op de een of andere manier is je data teveel verdeeld, en kan hij het niet verplaatsen.
Ik heb toen geprobeerd via de install disk op te starten, en vanaf daar met disk utility een image te maken van de hele schijf, zodat ik die later terug kon zetten (waarbij de data dus aan 1 stuk staat) Dit is wat ze adviseren, maar het maken van de image ging niet. Balkje bleef gewoon steken en kwam niet verder. Uiteindelijk heb ik toch een complete reinstall gedaan omdat ik een grotere schijf heb geinstalleerd, en toen ging het partitioneren ook goed.

Maargoed, probeer eerst maar een image te maken van je HD, kijken of je dan verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
Je kunt met het programma iDefrag (niet gratis) je schijf defragmenteren waarna het wel werkt. Zoniet moet je iDefrag op een bootable CD zetten en draaien, dan kan die echt alle bestanden verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een gigantisch probleem. Ik wilde op mijn MacBook, Windows Vista installeren.. Dat is gelukt, Windows Vista draait voortreffelijk, alleen kom ik OSX niet meer binnen. Ik krijg steeds een Kernel Panic bij het opstarten (grijze scherm met appeltje)..
De eerste Kernel Panic begon eigenlijk al toen ik in Boot Camp de Windows Vista DVD had geplaatst en op Start Installatie had gedrukt.. Ik kreeg toen een Kernel Panic, maar heb via de aanenuit toets op de Macbook opgestart en Windows Vista geinstalleerd..

Ik denk dat het misschien te maken heeft dat ik 32 GB heb toegewezen aan de Windows Partitie.. Ik heb daarvoor 5 keer ofzo Windows XP geinstalleerd en toen heb ik elke keer 20 GB voor de Windows Partitie toegewezen.. Nooit problemen gehad... Het kan ook gebeurd zijn doordat ik geen firmware update heb gedaan.
Maar nu dit..

ik wilde een clean install doen..
CD erin gestopt, opstarten vanaf CD... ik krijg eerst het grijze scherm met de Apple en daarna kom ik in een blauw scherm en blijf ik in dat blauwe scherm..

this is really bad..

Wat moet ik nu doen.... Please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:40:
Ik heb een gigantisch probleem. Ik wilde op mijn MacBook, Windows Vista installeren.. Dat is gelukt, Windows Vista draait voortreffelijk, alleen kom ik OSX niet meer binnen. Ik krijg steeds een Kernel Panic bij het opstarten (grijze scherm met appeltje)..
Seems like Bill Gates has hijacked your Mac ;)
maarten_v schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:38:
Je kunt met het programma iDefrag (niet gratis) je schijf defragmenteren waarna het wel werkt. Zoniet moet je iDefrag op een bootable CD zetten en draaien, dan kan die echt alle bestanden verplaatsen.
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:56:
Er staat toch letterlijk wat je moet doen?
DocB schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:04:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. Op de een of andere manier is je data teveel verdeeld, en kan hij het niet verplaatsen.
Ik heb 2 bestanden van 6 GB van mijn HD gehaald en daarna lukte het wel. Belachelijk dat er geen gratis defragmenteerproggie is voor de Mac, met de demo van IDefrag kwam ik niet veel verder. En om nu $30 te betalen om een HD te defragmenteren...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Omdat defragmenteren niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:24:
Omdat defragmenteren niet nodig is?
dus Idefrag is onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch heb ik gelezen dat IDefrag bij veel mensen wel het Bootcamp probleem dat ik had oploste. Ik had 2 grote films van 6GB erop staan die dus blijkbaar zo verspreid op de 160(!) GB van mijn MB zaten dat er nergens 15GB vrijgemaakt kon worden voor een partitie. Maar het had gewoon een gratis download proggie moeten zijn. IDefrag is geen $30 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 17-09 22:05
ik weet nog wel dat een defragmentatie met idefrag zorgde voor langere opstarttijd, maar dat was na enkele dagen gebruik weer hersteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:40:

1) Rustig ademhalen...
2) Verwijder die batterij en stroom en laat je laptop even een tiental minuten zonder
3) Zet je batterij er weer in en klik de magsafe vast
4) Zet je Mac aan en hou de volgende toetsen ingedrukt: Appeltje + Alt + P + R tot dat je 3x de startup chime hebt gehoord.
5) Zet je Mac weer uit
6) Pak je OSX install CD en ga er met een of ander fiber doekje overheen zodat er geen stofjes of andere vette plekjes op zitten
7) try again

Om uit te sluiten dat je kapotte hardware hebt kun je het volgende doen.
Na Stap 6 insert je de OSX install DVD en hou je gedurende het opstarten de D toets ingedrukt. Hiermee start je de Apple Hardware test en na taal selectie kun je het beste even de "extended testing" draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door Daenney op 07-04-2007 01:45 . Reden: apple hardware test mention ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de gebruikers van Bootcamp:

Vista of XP? Wat is beter te gebruiken momenteel? Ik heb ergens een 30MB 'vista pack voor XP' gevonden. Dat is een programma dat XP exact de Vista interface en looks en geluiden/screens geeft. Ik wil Vista alleen gebruiken vanwege de mooie looks maar als er inderdaad veel onzin bij zit, ja, dan is XP misschien wel betrouwbaarder en net zo goed te gebruiken. Dus XP of Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
XP, want die kun je booten met Parallels binnen Mac OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:53:
XP, want die kun je booten met Parallels binnen Mac OS.
Maar parallels is toch niet zo 'krachtig' als Bootcamp? Dat is toch een software emulatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap: Waarom zou iemand Vista op zijn Macbook willen installeren? Het lijkt mij dat je Windows installeert omdat er één of meerdere windows-only paketten zijn die je nodig hebt. Windows Vista vreet echter wel een sloot meer geheugen dan WinXP....

Ik heb zelf gelukkig maar 1 Windows pakket nodig: MS Project Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:34:
Wat ik niet snap: Waarom zou iemand Vista op zijn Macbook willen installeren? Het lijkt mij dat je Windows installeert omdat er één of meerdere windows-only paketten zijn die je nodig hebt. Windows Vista vreet echter wel een sloot meer geheugen dan WinXP....

Ik heb zelf gelukkig maar 1 Windows pakket nodig: MS Project Manager.
dan zou ik gewoon parallels met winXP gebruiken.. kun je je proggie in coherence draaien en hoef je OSX niet eens af te sluiten!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:19:
Maar parallels is toch niet zo 'krachtig' als Bootcamp? Dat is toch een software emulatie?
Afaik is Parralels gewoon een soort vertaallaagje, waarmee de windows-manier van hardware aanspreken kan worden omgezet naar de OSX manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Zsub schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:40:
[...]

Afaik is Parralels gewoon een soort vertaallaagje, waarmee de windows-manier van hardware aanspreken kan worden omgezet naar de OSX manier..
Dus (hardware) emulatie.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Hmm... Heb je een punt :9 |:(

Edit:
Maar, ontopic, op school draaien 30 MB's Windows XP in Parralels, en dat draait vloeiend. Nergens last van, ik kan niet merken dat het langzamer is dan native XP via BootCamp draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door Zsub op 07-04-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daenney schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 01:34:
[...]

1) Rustig ademhalen...
2) Verwijder die batterij en stroom en laat je laptop even een tiental minuten zonder
3) Zet je batterij er weer in en klik de magsafe vast
4) Zet je Mac aan en hou de volgende toetsen ingedrukt: Appeltje + Alt + P + R tot dat je 3x de startup chime hebt gehoord.
5) Zet je Mac weer uit
6) Pak je OSX install CD en ga er met een of ander fiber doekje overheen zodat er geen stofjes of andere vette plekjes op zitten
7) try again

Om uit te sluiten dat je kapotte hardware hebt kun je het volgende doen.
Na Stap 6 insert je de OSX install DVD en hou je gedurende het opstarten de D toets ingedrukt. Hiermee start je de Apple Hardware test en na taal selectie kun je het beste even de "extended testing" draaien.
heb ik gedaan, pramzap.. hardwaretest lukt wel.. met D ingedrukt.. geen hardwareproblemen gevonden.. maar hij kan niet meer booten vanaf de installatieDVD, krijg meteen een kernel panic..
volgens mij heeft Bootcamp tijdens het partitioneren van mijn schijf iets gewist ofzo.. misschien heeft het met de EFI te maken, maar ik heb daar niet zoveel verstand van..
de eerste Kernel Panic was vlak na het partitioneren van mijn schijf.. ik wilde toen net beginnen met de installatie van Vista.. gedrukt op (start installatie na herstart).. boem Kernel Panic..

Maakt niet uit wat ik allemaal op de macosx partitie heb staan, ik wil gewoon een clean install en MacOSX draaien.. wat moet ik doen.. ben echt radeloos.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zsub schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:50:
[...]

Maar, ontopic, op school draaien 30 MB's Windows XP in Parralels, en dat draait vloeiend. Nergens last van, ik kan niet merken dat het langzamer is dan native XP via BootCamp draaien.
Denken jullie dat ik 25 Mbs HD DVD films kan afspelen via Parallels op mijn MacBook?
Ik wil XP gebruiken voor zeer processorintensieve zaken zoals het editten van ACVHD .264 High Definition videos, het afspelen van HD content en het rippen van DVD's. Via Vista/XP lukt het wel onder Bootcamp maar het kost veel kracht. Ik denk niet dat Parallels dat aankan. Any ideas? Als Parallels het allemaal aankan, wat is dan de toegevoegde waarde van Bootcamp?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:28:
[...]

Maakt niet uit wat ik allemaal op de macosx partitie heb staan, ik wil gewoon een clean install en MacOSX draaien.. wat moet ik doen.. ben echt radeloos.
Al gezocht? Dit topic beschrijft volgens mij jouw probleem.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:49:
[...]

[...]

Denken jullie dat ik 25 Mbs HD DVD films kan afspelen via Parallels op mijn MacBook?
Ik wil XP gebruiken voor zeer processorintensieve zaken zoals het editten van ACVHD .264 High Definition videos, het afspelen van HD content en het rippen van DVD's. Via Vista/XP lukt het wel onder Bootcamp maar het kost veel kracht. Ik denk niet dat Parallels dat aankan. Any ideas? Als Parallels het allemaal aankan, wat is dan de toegevoegde waarde van Bootcamp?
Bootcamp zal het altijd beter kunnen dan Parallels, omdat Bootcamp direkt op de hardware draait (is effectief alleen maar een setje drivers zodat XP/Vista begrijpt welke chipsets er gebruikt worden). Parallels voegt daar een hardware abstraction layer aan toe, doordat e.e.a. wordt geemuleerd.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 17-09 22:05
Wat het toevoegt is dat je de keuze hebt om native via bootcamp op te starten, maar ook als je in OS X zit dezelfde windows xp via parallels op te starten. Je hoeft dus geen keuze te maken, maar je hebt het beste van twee werelden

[ Voor 19% gewijzigd door StanTheMan op 07-04-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben Parallels aan het installeren met XP, dat loopt vlotjes en tegelijk op de achtergrond. Zal later mijn ervaringen posten met het rippen van een DVD met DVD Shrink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:28:
[...]

Download de Ubuntu 7.04 fesity fawn CD en boot je Mac ermee dmv van de C toets indrukken wanneer die CD erin zit.
Zoek eenmaal ingelogd in ubuntu naar een tooltje genaamd Gnome Partition Editor (staat of in je Applications of bij het Administration gedeelte)
Verwijder de OSX en XP partities.
Write changes to disk, eject Ubuntu disc, boot met je Mac install DVD en nu zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Parallels werkt verdraaid goed zeg! Ik dacht eerst dat dat niks zou zijn, de laatste MSDOS emulator die ik gebruikte was op de Amiga 1000 en dat ging toen niet zo goed. Gelukkig kan de Core Duo MSDOS beter emuleren :)

Heb MediaPlayerClassic geinstalleerd en DVD Shrink, de twee proggies die ik niet op de Mac heb. Draait werkelijk perfect! DVD Shrink kan gewoon met dezelfde snelheid een DVD rippen! En MPC speelt zo even 8 Mbs .mkv HD 720p bestanden af zonder te haperen. Heel netjes proggie. Af en toe even mijn muis kwijt bij het switchen van resolutie maar verder erg goed te doen. Parallels is voor de gebruiker die dus af en toe alleen een MSDOS ;) proggie gebruikt prima te doen. Hoef je geen 10GB ruimte voor vrij te maken van je HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:55:
[...]

Al gezocht? Dit topic beschrijft volgens mij jouw probleem.
dank je wel, het heeft inderdaad gewerkt..
Daenney schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:19:
[...]

Download de Ubuntu 7.04 fesity fawn CD en boot je Mac ermee dmv van de C toets indrukken wanneer die CD erin zit.
Zoek eenmaal ingelogd in ubuntu naar een tooltje genaamd Gnome Partition Editor (staat of in je Applications of bij het Administration gedeelte)
Verwijder de OSX en XP partities.
Write changes to disk, eject Ubuntu disc, boot met je Mac install DVD en nu zou het moeten werken
dank je Daenney, werkte super, eindelijk van die stress af..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:10:
Dat Parallels werkt verdraaid goed zeg! Ik dacht eerst dat dat niks zou zijn, de laatste MSDOS emulator die ik gebruikte was op de Amiga 1000 en dat ging toen niet zo goed. Gelukkig kan de Core Duo MSDOS beter emuleren :)

Heb MediaPlayerClassic geinstalleerd en DVD Shrink, de twee proggies die ik niet op de Mac heb. Draait werkelijk perfect! DVD Shrink kan gewoon met dezelfde snelheid een DVD rippen! En MPC speelt zo even 8 Mbs .mkv HD 720p bestanden af zonder te haperen. Heel netjes proggie. Af en toe even mijn muis kwijt bij het switchen van resolutie maar verder erg goed te doen. Parallels is voor de gebruiker die dus af en toe alleen een MSDOS ;) proggie gebruikt prima te doen. Hoef je geen 10GB ruimte voor vrij te maken van je HD.
Waarom geen VLC?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VLC heeft moeite met HD wmv bestanden. Voor de rest doet ie t prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar keer parallels / bootcamp geinstalleerd en verwijderd en ben zo een 6 GB aan harde schijf kwijtgeraakt. Mijn HD is 160 GB, 148 formatted. Mijn Home directory is 38 GB, dan moet ik toch 110 over hebben? Mac geeft 104 aan, waar zitten die 6GB verstopt en hoe krijg ik ze terug?

edit: disk utility geeft deze melding --> Underlying task reported failure on exit...volume needs repair
maar ik kan hem niet 'repareren'. Het ligt 100% zeker aan die toegewezen partitions in XP 3 x 2GB. Any solution?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Boot vanaf je system disk en draai dan de disk-util...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zsub schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:23:
Boot vanaf je system disk en draai dan de disk-util...
thnx, dat heeft de disk gerepareerd. Maar die 6GB ben ik nog kwijt. Mijn Home directory bevat 38 GB maar er is 44 GB verbruikt, waar kan ik die 6 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:56:
[...]

thnx, dat heeft de disk gerepareerd. Maar die 6GB ben ik nog kwijt. Mijn Home directory bevat 38 GB maar er is 44 GB verbruikt, waar kan ik die 6 vinden?
Ik denk in je /Applications, /System, /Library, etc. mappen. Je home-directory is niet alles. Of ben ik nu te betuttelend?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FL!PNEUS schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:05:
[...]

Ik denk in je /Applications, /System, /Library, etc. mappen. Je home-directory is niet alles. Of ben ik nu te betuttelend?
Library zit in de Home en Applications levert 500 MB op dus toch mis ik een groot deel, die partitie vanuit XP.

Anyway, ik heb nog een probleempje. Hoe kan ik mijn shared folder zien in XP met OS X? Ik heb mijn downloadsfolder ingesteld als shared folder. In XP zag ik die eerst wel maar nu heb ik XP Fundamentals for Legacy Coputers geinstalleerd en nu kan ik die map niet meer tevoorschijn toveren, wat ik ook probeer. Iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Moet je gewoon ff connecten naar \\.psf\
Dit zijn echt standaard vragen.. check je handleiding eens..

En als het goed is staat op je bureaublad een snelkoppeling naar Parallels Shared Folders.

Dit topic gaat trouwens over Bootcamp, niet Parallels.

[ Voor 49% gewijzigd door Kaspers op 08-04-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:30:
[...]

Library zit in de Home en Applications levert 500 MB op dus toch mis ik een groot deel, die partitie vanuit XP.
Wat dacht je van de systeembestanden van OS X? Die nemen hier toch al snel een gigabyte of 5-6 in beslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:30:
[...]

Anyway, ik heb nog een probleempje. Hoe kan ik mijn shared folder zien in XP met OS X? Ik heb mijn downloadsfolder ingesteld als shared folder. In XP zag ik die eerst wel maar nu heb ik XP Fundamentals for Legacy Coputers geinstalleerd en nu kan ik die map niet meer tevoorschijn toveren, wat ik ook probeer. Iemand?
Het antwoord wordt je voorgeschoteld en je blaat vervolgens weer verder? 8)7

onder / vind je, zichtbaar in de Finder:
/Applications
/Library
/System
/Users

onzichtbaar komen daar onder andere nog /Network, /etc, /dev, /var, /private, /bin, /sbin, /usr, /cores, /Volumes, /automount en /tmp bij.

Dus _waar_ zou je data zijn?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:45:
[...]

Het antwoord wordt je voorgeschoteld en je blaat vervolgens weer verder? 8)7

onder / vind je, zichtbaar in de Finder:
/Applications
/Library
/System
/Users

onzichtbaar komen daar onder andere nog /Network, /etc, /dev, /var, /private, /bin, /sbin, /usr, /cores, /Volumes, /automount en /tmp bij.

Dus _waar_ zou je data zijn?
Ik had 106 GB vrij voordat ik XP installeerde. Daarna heb ik alles weer verwijderd. Ik was niks aan het downloaden en heb daarna Parallels weer volledig verwijderd. Toen had ik nog maar 104 GB vrij. Toevallig had ik 2 GB bij de installatie van XP moeten aanwijzen aan XP. Toeval dat ik binnen een uur 2 GB kwijt ben? Die partitie zit dus ergens verstopt en dat is me 3 keer overkomen. Ik ga verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:29:
[...]

Ik had 106 GB vrij voordat ik XP installeerde. Daarna heb ik alles weer verwijderd. Ik was niks aan het downloaden en heb daarna Parallels weer volledig verwijderd. Toen had ik nog maar 104 GB vrij. Toevallig had ik 2 GB bij de installatie van XP moeten aanwijzen aan XP. Toeval dat ik binnen een uur 2 GB kwijt ben? Die partitie zit dus ergens verstopt en dat is me 3 keer overkomen. Ik ga verder zoeken :)
~/Library/Parallels ?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje domme vraag misschien, maar na het succesvol installeren van Boot Camp (en Windows XP) op mn MacBookje boot ie standaard in Windows XP, en dat is wel het laatste wat ik wil. Hij moet dus standaard gewoon in Mac OS booten.

Waar stel ik dit in? Ik heb al in boot.plist gekeken, maar daar kon ik weinig vinden m.b.t. tot de boot sequence.

Iemand enig idee?

Laat maar, ik geef toe, ik ben ronduit blind 8)7 .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:24:
Beetje domme vraag misschien, maar na het succesvol installeren van Boot Camp (en Windows XP) op mn MacBookje boot ie standaard in Windows XP, en dat is wel het laatste wat ik wil. Hij moet dus standaard gewoon in Mac OS booten.

Waar stel ik dit in? Ik heb al in boot.plist gekeken, maar daar kon ik weinig vinden m.b.t. tot de boot sequence.

Iemand enig idee?

Laat maar, ik geef toe, ik ben ronduit blind 8)7 .
Geeft niks hoor, ik vind dit ook onduidelijk aangegeven door Apple en het overkwam mij ook de eerste keer. Ja, wat Apple beweert dat het allemaal makkelijker werkt dan Windows is niet altijd waar, ook bij Apple moet je de handleiding lezen. Het zou overigens veel handiger zijn geweest om tijdens de installatie van Bootcamp duidelijk te vermelden dat Windows alles overneemt en dat je handmatig moet ingrijpen om je OS X weer terug te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Sorry, maar dat hoeft niet altijd hoor. Ik heb altijd speciaal met Option ingedrukt moeten opstarten voor Windows, zelfs tijdens de setup. Dat het niet altijd werkt is wel een fout van Apple, maar ze zullen zich voorlopig nog wel even verschuilen achter het feit dat het beta software is. Waarschijnlijk zal het in Leopard wat soepeler verlopen allemaal...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

DiGiSTORM_ schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:58:
Sorry, maar dat hoeft niet altijd hoor. Ik heb altijd speciaal met Option ingedrukt moeten opstarten voor Windows, zelfs tijdens de setup. Dat het niet altijd werkt is wel een fout van Apple, maar ze zullen zich voorlopig nog wel even verschuilen achter het feit dat het beta software is. Waarschijnlijk zal het in Leopard wat soepeler verlopen allemaal...
Dat heeft er meer mee te maken wat je in OSX als Windows met Bootcamp drivers als Startup partition instelt. Is doodeenvoudig aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die momenteel vista draait onder bootcamp op een apple macbook met 2gb ram? Wat zijn de ervaringen? Is het videogeheugen van de Macbook voldoende voor de grafische interface van vista? Snelheid in orde?

Ik twijfel namelijk erg tussen de Macbook en de Macbook Pro, de macbook heeft mij voorkeur kwa vormgeving, maar de videokaart van de macbook pro spreekt me dan weer wat meer aan :P

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Weet iemand of het bij de uiteindelijke software in leopard mogelijk wordt om windows vanaf een externe hardeschijf te booten? En dan gewoon via bootcamp en niet via een andere omweg? Ik zou dit wel erg fijn vinden omdat me macbook pro maar een 80gb hardeschijf heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:39
Recentelijk heb ik Windows Vista met bootcamp op mijn MacBook Pro geinstalleerd. Nu wilde ik eigenlijk ook Parallels gaan gebruiken met Vista voor de wat minder zware toepassingen zoals een beetje programmeren in .NET. Helaas kon ik de "Use Bootcamp" optie niet selecteren toen ik een virtual machine wilde maken met Parallels. Waarschijnlijk wordt dit (nog) niet ondersteund.

Heeft iemand ervaring met deze configuratie of informatie wanneer het wel beschikbaar zou komen? Had de support van Parallels al gemailed maar nog niets terug ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:20:
Is er iemand die momenteel vista draait onder bootcamp op een apple macbook met 2gb ram? Wat zijn de ervaringen? Is het videogeheugen van de Macbook voldoende voor de grafische interface van vista? Snelheid in orde?

Ik twijfel namelijk erg tussen de Macbook en de Macbook Pro, de macbook heeft mij voorkeur kwa vormgeving, maar de videokaart van de macbook pro spreekt me dan weer wat meer aan :P

Alvast bedankt!
MacBook heeft geen problemen met de interface van Vista, heb het gister nog zien draaien op de MacBook van een kameraad van mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensionado
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-08-2020
Ik ben augustus 2006 overgestapt op het Apple platform na ruim 20 jaar PC gebruik en heb meteen Boot Camp (XP Pro) in gebruik genomen naast OSX 10.4.8 en het werkt wonderschoon. Ik beschouw het als het beste van 2 werelden waarbij qua stabiliteit en veiligheid OSX het toch dik wint van XP, geen vastlopers of blauwe schermen meer en het razendsnel opstarten is een verademing. Zelfs XP start beduidend sneller op dan op mijn PC. De Windows partitie is nu nog beperkt tot zo'n 38 Gb maar als het goed is wordt dat onder Leopard vrij in te stellen. Bezwaar is m.i. dat Apple net als MS zich gedraagt als een monopolist en dat het aanbod van hardware beperkter is dan bij de PC. Mijn hoop is gevestigd op de toekomst, meer overstappers, meer marktaandeel, meer aanbod. Anderzijds wordt er veel gehobbyd door Applelaars. Een recente reparatie van een iBook (vervanging Combodrive) leverde een perfecte handleiding op t.a.v. demontage/montage, foto ondersteund, Appletje-eitje.
Mijn advies, stap over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 11:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als ik zometeen bootcamp installeer op mijn iMac (die ik sinds september gebruik) moet ik dan ook met een aantal essentiele dingen rekening houden of kom ik er wel uit met de gebruiksaanwijzing?

En moet ik eerste Bootcamp installeren of Parallels? Ik begrijp wel dat het in dit topic staat waarschijnlijk alleen vind ik het teveel om door te lezen.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:39
Bigg Balls schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:56:
Als ik zometeen bootcamp installeer op mijn iMac (die ik sinds september gebruik) moet ik dan ook met een aantal essentiele dingen rekening houden of kom ik er wel uit met de gebruiksaanwijzing?

En moet ik eerste Bootcamp installeren of Parallels? Ik begrijp wel dat het in dit topic staat waarschijnlijk alleen vind ik het teveel om door te lezen.

Thanks
Zelf vond ik de gebruiksaanwijzing duidelijk genoeg. Maar zoals je in een eerdere post heb kunnen lezen heb je een probleem heb met Parallels en Bootcamp in combinatie met Windows Vista. Met XP zou het geen probleem moeten zijn en niet uit moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:56:

Thanks
het kan zijn dat je een foutmelding krijgt bij het partitioneren van je HD. Dan moet je een dmg maken van je HD zoals deze nu is, en je schijf formatteren en de dmg weer terug zetten. Dat had ik namelijk ook. Duurt wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 11:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:59:
[...]

het kan zijn dat je een foutmelding krijgt bij het partitioneren van je HD. Dan moet je een dmg maken van je HD zoals deze nu is, en je schijf formatteren en de dmg weer terug zetten. Dat had ik namelijk ook. Duurt wel een tijdje.
Dus het gaat nog wat ingewikkeld worden. Of althans niet heel simpel. Maar die dmg moet ik die van te voren maken? En hoe doe ik dat? Of staat dat wel in de gebruiksaanwijzing.

Anyway als het teveel werk en problemen oplevert dan doe ik het niet. Het gaat namelijk alleen om C&C3 :) Die wil ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Volgens MacWereld loopt de Bootcamp Beta licentie tot 30 september.

http://macwereld.nl/index...k=view&id=2269&Itemid=166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Dancing_Animal schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:09:
Ik krijg met Bootcamp geen geluid door m'n externe speakers. Ik heb een Mac Pro en heb er zowel XP als Vista op gehad (niet tegelijk). Volgens mij komt het door de laatste efi update, want volgens mij had ik het eerst wel. Als ik de Mac aanzet hoor ik ook niet het aanzet-geluid door de speakers alleen door de ingebouwde speaker. Wat te doen?
De nieuwe bootcamp geprobeerd + nieuwe drivercd van Apple + Windows met SP2 : nog steeds geen geluid door de externe speakers. Zijn er dan helemaal geen mensen met een Mac Pro hier die hetzelfde probleem hebben?
Verder krijg ik bij Other devices een Base system device met een uitroepteken en bij System devices 4 keer een Intel 5000 series chipset pci express, port 3, 5, 6 en 7 met een uitroepteken erbij.
(ik weet ineens weer waarom ik ook alweer naar een Mac geswitcht was, maar ik wil ook wel eens een spelletje spelen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Heb Vista er al een paar weken op zitten met Bootcamp, heb nu rechtsonder (bij de tijd), een kruisje in die kleine penlite, als ik er op wijs met mn cursus, krijg ik de melding "No battery is detected", terwijl het zich wel oplaadt als ik aan de poweradapter hang (lichtje op stekker gaat na een tijdje van oranje op groen). Iemand die dit ook heeft gehad en mij gerust kan stellen?

Na die verhalen van opgeblazen macbook pro's, ben ik een beetje huiverig geworden tov dit soort problemen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 09:49

Roq

Hey,

Ik heb zojuist bootcamp geinstalleerd, partitie aangemaakt, en windows erop gezet.
Alles lijkt zonder problemen te werken, alleen vind windows dat hij 10,5 gig van zijn partitie in gebruik heeft. Als ik bij C:\ alles selecteer en naar de grote kijk, kom ik maar 3,nogwat.gig.

edit;

Nog even een screenshot : klik me
Links de totale schijf gegevens (10+ gig in use)
Venstertje rechts ernaast is de complete grote van alle files op die schijf (3gigs)

Waar is de 7gig gebleven ? :(

/edit

Toen ik googlde naar dit probleem kreeg ik alleen results voor het best indelen van partities, dus helaas niks waar ik echt wat mee kan (of misschien kan ik gewoon niet goed zoeken :p)

Het is een fresh install van WinXP pro, geen andere apps/games tot nu toe.

Weet iemand waarom windows denkt dat hij zoveel gig in gebruik heeft ? En als dat inderdaad allemaal in gebruik is, waar is het gebleven ?

[ Voor 17% gewijzigd door Roq op 15-04-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
Als je Windows XP wilt gebruiken voor je MacBook met BootCamp, is een OEM versie dan voldoende?

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn macbook core 2 duo nu een dual boot aangemaakt met Vista 64 bit.
Loopt allemaal lekker soepel, alleen zijn de drivers van de laatste bootcamp niet geschikt voor 64-bits Vista.
Geen Wifi, iSight en twee-vinger-scroll. Dit werkte met de 32 bit versie van Vista wel.
Iemand een ideetje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb hier een macbook pro c2d en heb mbv bootcamp vista geinstalleerd.. daarna de bootcamp drivers en alles werkt, maar, het lukt mij niet om mij op mijn netwerk via wifi te aanmelden.. ik krijg steeds een fout.. terwijl het op de andere pc's/macs wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

MarkvE schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:56:
Als je Windows XP wilt gebruiken voor je MacBook met BootCamp, is een OEM versie dan voldoende?
Nee, OEM is gebonden aan de computer waarop hij wordt meegeleverd. Op een MB wordt nooit Windows meegeleverd, dus voldoet de licentie niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 09:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

breinonline schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:16:
[...]

Nee, OEM is gebonden aan de computer waarop hij wordt meegeleverd. Op een MB wordt nooit Windows meegeleverd, dus voldoet de licentie niet.
Een OEM versie is wel voldoende als deze wordt meegeleverd vanuit de winkel. Dus als je een MB koopt in de winkel inclusief Windows XP dan mag het wel. Deze moet dan wel door de winkel gesupport worden, want MS zal dit niet doen.

Dit kan gewoon bij iCentre. Daar kan je namelijk een OEM versie bij je laptop aanschaffen. Zullen vast wel meer APRs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb wel een grotere hardeschijf nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

LoeiOrdinair schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:18:
[...]

Een OEM versie is wel voldoende als deze wordt meegeleverd vanuit de winkel. Dus als je een MB koopt in de winkel inclusief Windows XP dan mag het wel. Deze moet dan wel door de winkel gesupport worden, want MS zal dit niet doen.

Dit kan gewoon bij iCentre. Daar kan je namelijk een OEM versie bij je laptop aanschaffen. Zullen vast wel meer APRs doen.
Okee, ik wist niet dat er winkels waren die X daadwerkelijk meeleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:47
Is of zal het bijvoorbeeld ook mogelijk worden om je macbook zo te installeren dat alleen XP er op staat zonder de OS X partitie. En draait de macbook de XP even goed als gelijk welke andere vergelijkbare laptop met XP erop?

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:05:
[...]

Dus het gaat nog wat ingewikkeld worden. Of althans niet heel simpel. Maar die dmg moet ik die van te voren maken? En hoe doe ik dat? Of staat dat wel in de gebruiksaanwijzing.

Anyway als het teveel werk en problemen oplevert dan doe ik het niet. Het gaat namelijk alleen om C&C3 :) Die wil ik even proberen.
Sorry voor de late reactie, misschien heb je het al voor elkaar :D

Maar probeer eerst maar eens je schijf te partitioneren met Bootcamp. Zodra dat niet lukt krijg je meestal een foutmelding met de tekst dat je een kopie van je HD moet maken, hele HD formatteren en de kopie terug zetten. Als het goed is wordt dit allemaal wel vermeld. Bij mij lukte het iig, het duurde echter wel een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looin schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:25:
Is of zal het bijvoorbeeld ook mogelijk worden om je macbook zo te installeren dat alleen XP er op staat zonder de OS X partitie. En draait de macbook de XP even goed als gelijk welke andere vergelijkbare laptop met XP erop?
Waarom zou je een MB nemen waarmee je alleen windows gaat draaien?

Ik weet het antwoord niet, vroeg het me alleen af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kyddil schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:03:
Ik heb hier een macbook pro c2d en heb mbv bootcamp vista geinstalleerd.. daarna de bootcamp drivers en alles werkt, maar, het lukt mij niet om mij op mijn netwerk via wifi te aanmelden.. ik krijg steeds een fout.. terwijl het op de andere pc's/macs wel lukt?
Ik heb exact hetzelfde probleem. iemand die daar zo snel een antwoord op heeft..... Je bent welkom! :)
Kan momenteel niet testen, (werk). Dat zal in het weekend pas weer zijn.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste