Ik heb gisteren windows 7 geinstalleerd en beetje met de power saving settings gespeeld, en waar windows xp mn laptop brandend heet maakte, is mn laptop onder windows 7 normaal warm. Heeft denk ik te maken met het automatisch terugclocken van de processor, wat windows xp misschien niet doet? Ik kon ook een instelling active cooling instellen in windows 7... Ik ben blij!Arosf schreef op zondag 22 november 2009 @ 01:22:
[...]
Wat betreft de hitte onder Windows: Het maakt niet uit welke windows je gebruikt, het blijft gewoon drama. Fans draaien hier continue voluit, net een stofzuiger, uitermate irritant( MacBook Pro Unibody Late 2008 i.c.m. Windows 7. Ook met XP en Vista gedraaid).
Het jammere is dat je onder Windows verplicht ben de 9600M GT te gebruiken, simpelweg omdat de 9400M niet gebruikt kan worden onder Windows.
Sinds gisteren heb ik op mijn eerste generatie Macbook Air Windows 7 geinstalleerd. Er zijn echter een paar puntjes.
Ik heb geen delete knop!
Ik mis een rechtermuisknop!
De truc met de twee vinger op het trackpad en dan klikken werkt niet. Er schijnt ergesn Bootcamp 3 drivers te zijn, maar die heb ik nergens kunnen vinden (alleen een vage download via Torrents en een niet werkende upload in nieuwsgroepen).
Ik heb geen delete knop!
De truc met de twee vinger op het trackpad en dan klikken werkt niet. Er schijnt ergesn Bootcamp 3 drivers te zijn, maar die heb ik nergens kunnen vinden (alleen een vage download via Torrents en een niet werkende upload in nieuwsgroepen).
Drivers zitten gewoon bij Parallels. Installeer de Parallels Tools via het "virtual machine" menuutje. En mount anders de Parallels tools ISO onder /Library/Parallels.
Vaak werken in jouw geval:
* FN + Backspace
* Ctrl + klik
What the hell was I drinking at the time?
Zie iets lager
Vaak werken in jouw geval:
* FN + Backspace
* Ctrl + klik
What the hell was I drinking at the time?
Zie iets lager
[ Voor 13% gewijzigd door Liegebeest op 09-12-2009 20:22 ]
Liege, liege, liegebeest!
De Bootcamp drivers zijn niet hetzelfde als de Parallels drivers! De Bootcamp drivers staan op de Leopard of Snow Leopard installatie DVD. Anders dan dat zijn ze ook niet (legaal) te krijgen.jantje.vlaam schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:19:
Sinds gisteren heb ik op mijn eerste generatie Macbook Air Windows 7 geinstalleerd. Er zijn echter een paar puntjes.
Ik heb geen delete knop!
Hier stond achterhaalde informatieā¦
Ik had dat eerst ook (windows 7 64-bit) ik heb toen wel de bootcamp 3 drivers binnen gehaald via een torrent en daarna werkte alles perfect. Dus denk dat dat je enige oplossing is.jantje.vlaam schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:19:
Ik heb geen delete knop!
FN backspace werkt niet en ook de Ctrl Klik werkt niet. Heb ergens wat drivers kunnen vinden, maar die van MS blijven staan. Dan toch maar de torrent shit installeren en het pakket via Torrent downloaden. Het zijn weer minpunten van Apple dat ze dit weer beperkt uitbrengen.
Oeps. crap... duh... Hoe kom ik in godesnaam op Parallels? Sorry, ik heb er volgens mij de laatste paar dagen te veel mee gestoeid. ExcusesDigistorm schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:00:
[...]
De Bootcamp drivers zijn niet hetzelfde als de Parallels drivers! De Bootcamp drivers staan op de Leopard of Snow Leopard installatie DVD. Anders dan dat zijn ze ook niet (legaal) te krijgen.
Zou ik niet vertrouwen dat spul. Download je al je andere apps ook via Torrents? Hoop ik dat je een virusscanner hebtDan toch maar de torrent shit installeren en het pakket via Torrent downloaden.
[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 09-12-2009 20:26 ]
Ik heb inmiddels bootcamp 3 gedownload via Torrent (daarna de Torrentzooi weer verwijderd). Na de installatie en de diverse reboots werkt mijn trackpad naar behoren. Twee vingers er op en klikken. Helaas werkt de delete knop niet. En dat is erg lastig als je een laptop hebt en je je moet aanmelden op een domein. Geen delete knop is jezelf niet kunnen aanmelden.
fn backspace werkt niet. Iemand nog opties???
Ik vindt het overigens een grof schandaal dat Apple die bootcamp 3 niet online gooit.
[edit]
Net een remapping tool geinstalleerd, maar die werkt niet goed onder Windows 7.
fn backspace werkt niet. Iemand nog opties???
Ik vindt het overigens een grof schandaal dat Apple die bootcamp 3 niet online gooit.
[edit]
Net een remapping tool geinstalleerd, maar die werkt niet goed onder Windows 7.
[ Voor 8% gewijzigd door TheSiemNL op 09-12-2009 21:43 ]
Heb jij de Snow Leopard DVD dan gekocht? Of heb je alleen Leopard?Ik vindt het overigens een grof schandaal dat Apple die bootcamp 3 niet online gooit.
Ik vind het een grof schandaal dat Adobe Photoshop niet online gooit
Ik heb de upgrade naar Snow Leopard gewoon gekocht, voor die 3 tientjes hoef je niet moeilijk te doen.cailin_coilleach schreef op donderdag 10 december 2009 @ 06:45:
[...]
Heb jij de Snow Leopard DVD dan gekocht? Of heb je alleen Leopard?
Ik vind het een grof schandaal dat Adobe Photoshop niet online gooit
Je vergelijk met Adobe gaat natuurlijk helemaal mank, Apple zet de packs voor de overige bootcamps wel online. Waarom ze dat met Bootcamp 3 niet doen is me nog steeds een raadsel. Het zou hetzelfde zijn als MS bepaalde software alleen aan een spaarzaam aantal gebruikers geeft en de rest maanden moet wachtten terwijl ze er wel recht op hebben.
Je bent zo boos dat je niet eens even uitlegt wat nu het probleem is. Welke groep gebruikers heeft wĆØl de beschikking over de door jou gewenste Bootcamp 3 "packs" dan? Zijn dat kopers van nieuwe hardware (is maar een aanname)? Zo ja zou het kunnen dat de boel voor oudere machines nog niet voldoende compleet / gestest is? Ik noem maar wat. Maar met kreten als "grof schandaal" bereik je niets behalve eenjantje.vlaam schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:05:
[...]
Ik heb de upgrade naar Snow Leopard gewoon gekocht, voor die 3 tientjes hoef je niet moeilijk te doen.
Je vergelijk met Adobe gaat natuurlijk helemaal mank, Apple zet de packs voor de overige bootcamps wel online. Waarom ze dat met Bootcamp 3 niet doen is me nog steeds een raadsel. Het zou hetzelfde zijn als MS bepaalde software alleen aan een spaarzaam aantal gebruikers geeft en de rest maanden moet wachtten terwijl ze er wel recht op hebben.
Dat dit kan in Nederland!
Zoef
Heb je al op de Snow Leopard DVD gekeken?
Welke versie van de drivers staan daar dan op?
Heb sinds een weekje win7 op mijn 27" i7 iMac draaien. Werkt perfect moest alleen na 1e reboot ff de ati (atikmdag ofzo) verwijderen en weer rebooten (anders blackscreen).
De magic mouse wordt niet gevonden, maar dat is geen ramp dan swap ik gewoon even naar een normale muis. De iMac wordt idd wel erg heet en de fan is hoorbaar (terwijl hij dat onder OSX niet is.) Maargoed het werkt.
Alle drivers staan inderdaad op de Snow Leopard DVD.
De magic mouse wordt niet gevonden, maar dat is geen ramp dan swap ik gewoon even naar een normale muis. De iMac wordt idd wel erg heet en de fan is hoorbaar (terwijl hij dat onder OSX niet is.) Maargoed het werkt.
Alle drivers staan inderdaad op de Snow Leopard DVD.
[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 10-12-2009 21:44 ]
Gisteravond geprobeerd windows XP op mijn macbook pro draaiende te krijgen.
Helaas krijg ik bij de reboot een disk error, waarbij ik geen mogelijkheid heb om de installatie voort te zetten, dan wel in Mac OS X op te starten.
Heb de Boot Camp assistent gebruikt, maar er is blijkbaar iets mis gegaan.
Nu kom ik niet verder dan een zwart scherm, met ''Disk error'' en ''Press any key to restart'' ...
*edit* heb in mijn stommiteit, de bootmenu keuze op windows gezet. Blijkt die natuurlijk onvolledig te zijn. Heb het nu weer goed.
Helaas krijg ik bij de reboot een disk error, waarbij ik geen mogelijkheid heb om de installatie voort te zetten, dan wel in Mac OS X op te starten.
Heb de Boot Camp assistent gebruikt, maar er is blijkbaar iets mis gegaan.
Nu kom ik niet verder dan een zwart scherm, met ''Disk error'' en ''Press any key to restart'' ...
*edit* heb in mijn stommiteit, de bootmenu keuze op windows gezet. Blijkt die natuurlijk onvolledig te zijn. Heb het nu weer goed.
[ Voor 25% gewijzigd door keanu_ op 23-12-2009 11:49 ]
Ik probeer via Bootcamp een windows versie te installeren, maar zowel de XP cd als de W7 cd geven een afwisselend knipperend Apple/STOP logo bij de eerste keer opnieuw opstarten na het volgen van Bootcamp. Dit is met een externe DVD speler omdat de interne kapot is. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Als ik alleen Bizagi, MS Visio en MS Project gebruikt als software die niet op de mac te verkrijgen is kan ik dan niet gewoon die op mijn desktop thuis dmv MS Remote Desktop Connection die programma's draaien en op mijn mac gebruiken? Of moet ik toch Boatcampen
je ne sais cacques
@mailman
Bekijk deze link eens: YouTube: How To: Windows 7 On Boot Camp is een wel een duidelijk filmpje over hoe je windows op je mac kan installeren. Vergeet niet bij het installatiescherm van windows ook de format tool te gebruiken
@Schaapmed
Waarom installeer je niet gewoon Parallels of VMware? Deze apps kan je bij osX isntalleren en dan daarin windows installeren. Dan hoef je geen bootcamp assisant te gebruiken. Mijn voorkeur gaat naar Parallels, waarom weet ik niet maar ik zou dat programma in eerst instantie gebruiken.
Zelf heb ik Windows ook op mijn imac geinstalleerd want osX is niks voor mij. Wist helemaal niet dat deze topic er was en jammer dat het al een jaar stil ligt. Hopelijk word er weer wat nieuw leven in geblazen, want er is zeer weinig te vinden over windows op de mac en er zijn nog wel veel compatibiliteit problemen die niet altijd even makkelijk op te lossen zijn.
Zo zijn de bootcamp updates niet altijd de oplossing, maar de bootcamp 3.2 heeft al vele recente drivers die veel problemen verhelpen met windows op de mac.
Zelf ik heb windows 7 x64 draaiende op de mac, dit omdat ik de volledige 4gb wil benutten. Wel leverd de x64 windows veel problemen op, te beginnen met de snow leopard disc. Die lees standaard niet de x64, en daar hebj e de eerst error!
Bekijk deze link eens: YouTube: How To: Windows 7 On Boot Camp is een wel een duidelijk filmpje over hoe je windows op je mac kan installeren. Vergeet niet bij het installatiescherm van windows ook de format tool te gebruiken
@Schaapmed
Waarom installeer je niet gewoon Parallels of VMware? Deze apps kan je bij osX isntalleren en dan daarin windows installeren. Dan hoef je geen bootcamp assisant te gebruiken. Mijn voorkeur gaat naar Parallels, waarom weet ik niet maar ik zou dat programma in eerst instantie gebruiken.
Zelf heb ik Windows ook op mijn imac geinstalleerd want osX is niks voor mij. Wist helemaal niet dat deze topic er was en jammer dat het al een jaar stil ligt. Hopelijk word er weer wat nieuw leven in geblazen, want er is zeer weinig te vinden over windows op de mac en er zijn nog wel veel compatibiliteit problemen die niet altijd even makkelijk op te lossen zijn.
Zo zijn de bootcamp updates niet altijd de oplossing, maar de bootcamp 3.2 heeft al vele recente drivers die veel problemen verhelpen met windows op de mac.
Zelf ik heb windows 7 x64 draaiende op de mac, dit omdat ik de volledige 4gb wil benutten. Wel leverd de x64 windows veel problemen op, te beginnen met de snow leopard disc. Die lees standaard niet de x64, en daar hebj e de eerst error!
Of virtualbox. Bevalt mij erg goed (ook al draai ik er linux-vm's in en geen Windows..)GerritGekke schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:57:
Waarom installeer je niet gewoon Parallels of VMware?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Die is er inderdaad ook nog. Er zijn op internet wel diverse reviews over de verschillen tussen deze programma`s.
Wie o Wie kan mij helpen ik heb een probleem met bootcamp 3.0.
Heb een witte macbook van 2010 4GB 640GB HDD 5400. als ik bootcamp opstart maakt hij netjes een HDD aan voor windows. doe de cd er in en het start. NU zie ik een Boot camp par maar daar kan ik niet op installeren dus verwijder par en dan doen hij het wel. Nu na instalatie start windows op nieuw maar hij kan nu opeens de par niet meer zien. ik heb alles gedaan en mijn locale mac winkel weet ook niet hoe en wat. Dus als iemand het weet graag vertel mij wat ik fout doen. ik heb het met vershillende grotes geprobeerd. ik heb het hellaas nodig voor mijn werk en parrales doet het net niet.
Heb een witte macbook van 2010 4GB 640GB HDD 5400. als ik bootcamp opstart maakt hij netjes een HDD aan voor windows. doe de cd er in en het start. NU zie ik een Boot camp par maar daar kan ik niet op installeren dus verwijder par en dan doen hij het wel. Nu na instalatie start windows op nieuw maar hij kan nu opeens de par niet meer zien. ik heb alles gedaan en mijn locale mac winkel weet ook niet hoe en wat. Dus als iemand het weet graag vertel mij wat ik fout doen. ik heb het met vershillende grotes geprobeerd. ik heb het hellaas nodig voor mijn werk en parrales doet het net niet.
Je moet de bootcamp partitie tijdens de installatie van windows niet verwijderen maar wel formatteren. Als je'm formatteert kan je er wel je windows installatie op doen.
Het verwijderen van die bootcamp partitie veroorzaakt volgens mij al je problemen.
Het verwijderen van die bootcamp partitie veroorzaakt volgens mij al je problemen.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Wat een hel was het uiteindelijk zeg! Je suggestie kon ik helaas niet gebruiken omdat de Superdrive kapot was, dus vervolgens 10+ uur zitten zoeken naar een alternatief om Windows 7 te installeren via USB/Externe DVD-speler/Externe HD/Virtual Machine.GerritGekke schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:57:
@mailman
Uiteindelijk is het dat laatste geworden omdat de externe dvd-speler niet werd herkend bij het opstarten, via USB en rEFit liep het ook niet goed en een externe HD guide kon ik niet vinden. Maar goed, via Parallels dus toch W7 kunnen installeren.
Alleen zit ik nog met een volgend probleem. Volgens mij heb ik nog niet de (nieuwste) Bootcamp Drivers voor windows 7 geĆÆnstalleerd, omdat er nog een rood licht uit de koptelefoon-out komt, scrollen en rechtermuis-klik met de touchpad niet werkt en ik nog geen geluid heb. Alleen hoe doe ik dit? Ik las dat het met de OS X Snow Leopard install DVD werkt, maar mijn superdrive is dus kapot en de externe-dvd speler wordt niet herkend.
Image maken van de Install DVD en deze op een USB stick zetten?
nee doet hij het ook nietDarkstar schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:55:
Je moet de bootcamp partitie tijdens de installatie van windows niet verwijderen maar wel formatteren. Als je'm formatteert kan je er wel je windows installatie op doen.
Heb je nog een andere pc? Kan je de inhoud van de OS X install dvd kopieerden en dan via het netwerk of usb stick overpompen naar je Windows installatie op je Mac. Daarna kan je de Apple Software Update gebruiken om de Bootcamp utility voor Windows te updaten naar de laatste versie. Dus een image maken is een optie.MailMan schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:31:
[...]
Wat een hel was het uiteindelijk zeg! Je suggestie kon ik helaas niet gebruiken omdat de Superdrive kapot was, dus vervolgens 10+ uur zitten zoeken naar een alternatief om Windows 7 te installeren via USB/Externe DVD-speler/Externe HD/Virtual Machine.
Uiteindelijk is het dat laatste geworden omdat de externe dvd-speler niet werd herkend bij het opstarten, via USB en rEFit liep het ook niet goed en een externe HD guide kon ik niet vinden. Maar goed, via Parallels dus toch W7 kunnen installeren.
Alleen zit ik nog met een volgend probleem. Volgens mij heb ik nog niet de (nieuwste) Bootcamp Drivers voor windows 7 geĆÆnstalleerd, omdat er nog een rood licht uit de koptelefoon-out komt, scrollen en rechtermuis-klik met de touchpad niet werkt en ik nog geen geluid heb. Alleen hoe doe ik dit? Ik las dat het met de OS X Snow Leopard install DVD werkt, maar mijn superdrive is dus kapot en de externe-dvd speler wordt niet herkend.
Image maken van de Install DVD en deze op een USB stick zetten?
Wat je ook kan doen is Snow Leopoard downloaden van internet, kan je de image mounten met Parallels in je Windows installatie.
Hmm dat moet wel te doen zijn inderdaad. Klopt het dat je pas een Apple Software Update link krijgt in je Windows 7 start menu wanneer je de drivers hebt geĆÆnstalleerd?magnifor schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:30:
[...]
Heb je nog een andere pc? Kan je de inhoud van de OS X install dvd kopieerden en dan via het netwerk of usb stick overpompen naar je Windows installatie op je Mac. Daarna kan je de Apple Software Update gebruiken om de Bootcamp utility voor Windows te updaten naar de laatste versie. Dus een image maken is een optie.
Wat je ook kan doen is Snow Leopoard downloaden van internet, kan je de image mounten met Parallels in je Windows installatie.
Ik dacht dat ik de Bootcamp 3.0.2 drivers had geĆÆnstalleerd, maar dat schijnt gewoon de versie van Bootcamp Assistent te zijn en los te staan van de drivers.
Als je de install dvd van OS X mount in Windows dan zou automatisch een installer gestart moeten worden zodat de drivers worden geinstalleerd. Standaard wordt ook de Apple Updater geinstalleerd. Bootcamp assistant is in OS X en wordt gebruikt om een partitie aan te maken zodat je Windows kunt installeren.MailMan schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:55:
[...]
Hmm dat moet wel te doen zijn inderdaad. Klopt het dat je pas een Apple Software Update link krijgt in je Windows 7 start menu wanneer je de drivers hebt geĆÆnstalleerd?
Ik dacht dat ik de Bootcamp 3.0.2 drivers had geĆÆnstalleerd, maar dat schijnt gewoon de versie van Bootcamp Assistent te zijn en los te staan van de drivers.
http://support.apple.com/nl_NL/downloads/#macoscomponents Dat is de meest recente Bootcamp die geinstalleerd dient te worden in Windows.
Ik wil Flight Simulator X gaan spelen op mijn MPB. Dus helaas moet ik daarvoor Windows installeren. Zitten er eventueel nog nadelen aan? Bedankt.
Nadelen aan Windows? Installatie? Welke configuratie heb je? Heb je zelf gezocht naar een antwoord?
Kortom, meer info is wenselijk.
Kortom, meer info is wenselijk.
Wil je Windows draaien via bootcamp installeren of parallel laten lopen?
Ik heb een vraag, ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen, want na eindeloos zoeken heb ik het antwoord niet kunnen vinden!
Ik heb een windows Dvd/cd en met bootcamp alle stappen gevolgd enzo. maar nu moet die cd erin alleen omdat m'n drive kapot is kan dat niet, ik heb wel een harde schijf etc. beschikbaar maar dan kan hij niet vanaf booten... weet een van jullie misschien hoe ik toch windows geinstalleerd kan krijgen?
Bij voorbaat dank!
Ik heb een windows Dvd/cd en met bootcamp alle stappen gevolgd enzo. maar nu moet die cd erin alleen omdat m'n drive kapot is kan dat niet, ik heb wel een harde schijf etc. beschikbaar maar dan kan hij niet vanaf booten... weet een van jullie misschien hoe ik toch windows geinstalleerd kan krijgen?
Bij voorbaat dank!
Externe cd/dvd speler misschien? Wordt al wel snel een duur grapjeelchorro schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:00:
Ik heb een vraag, ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen, want na eindeloos zoeken heb ik het antwoord niet kunnen vinden!
Bij voorbaat dank!

Zo duur is een externe DVD brander nou ook weer niet
wellicht dat je er een kan lenen, die dingen kan je overal voor gebruiken en zijn vooral handig voor mensen die netbooks hebben en toch hun cd'tje af en toe willen kunnen draaien.
Lekker kort.
Ik heb dit via Parallels gedaan. Zie de 2e post hier: http://forums.macrumors.c...hread.php?t=601414&page=5elchorro schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:00:
Bij voorbaat dank!
Externe dvd speler werkte bij mij niet.
Dat bedoel ik, dan heb je alweer bijna een verse drive erin.Hoite schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:54:
Zo duur is een externe DVD brander nou ook weer nietwellicht dat je er een kan lenen, die dingen kan je overal voor gebruiken en zijn vooral handig voor mensen die netbooks hebben en toch hun cd'tje af en toe willen kunnen draaien.
Probleem,
Boot Camp uitgevoerd. Via MSDN een Windows 7 Pro NL x64 gedownload en dmv Boot Camp op USB stick gezet incl. alle Apple ondersteuningssoftware. Opgestart vanaf USB. Krijg netjes Windows installatie scherm waarbij je uit taal en toetsenbordindeling mag kiezen. Maar bij dit scherm krijg ik met geen mogelijkheid een muis of toetsenbord werkend (Gewoon bedraad).
iemand enig idee wat dit kan zijn? Als ik Google kom ik namelijk op niet werkende keyboards uit als Windows al geĆÆnstalleerd is. Ben ten einde raad.
Boot Camp uitgevoerd. Via MSDN een Windows 7 Pro NL x64 gedownload en dmv Boot Camp op USB stick gezet incl. alle Apple ondersteuningssoftware. Opgestart vanaf USB. Krijg netjes Windows installatie scherm waarbij je uit taal en toetsenbordindeling mag kiezen. Maar bij dit scherm krijg ik met geen mogelijkheid een muis of toetsenbord werkend (Gewoon bedraad).
iemand enig idee wat dit kan zijn? Als ik Google kom ik namelijk op niet werkende keyboards uit als Windows al geĆÆnstalleerd is. Ben ten einde raad.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Weet je zeker of niet gewoon het scherm 'bevroren' is?
NOSIG
Windows 7 installatie ondersteund geen USB 3.0. Dus W7 bootcamp installeren op een 2012/2013 iMac is een pain in the ass. Er zijn workarounds, maar het is mij nog nooit gelukt (op 3 verschillende systemen geprobeerd). Als je erop Google'd zul je allemaal vage oplossingen zien van 'de meest linkse USB poort gebruiken' etc. W8 heeft geen problemen hiermee.NeHoX schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:17:
Probleem,
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
BIj een MacBook Air is het mij gelukt door in de linker poort de driver stik te doen en in de rechter poort de windows Stick. Dan booten met option en toen had ik beeld + muis + toetsenbord. Probeer dus iig 2 stick te gebruiken en speel met de verschillende usb poorten. Overigens! Ik heb de windows sticks gewoon gemaakt via BootCamp Assistant
Afgelopen weekend Windows 8.1 op m'n 13 " MBP mid 2009 gezet. Mag niet van Apple, maar het werkt prima. Dat alles met de nieuwe bootcamp-drivers die sinds een week op de Apple-site staan en diverse andere sites voor het oplossen van allerlei problemen.
A'dam PVOutput
Dat ding, iMac late 2009, wil onmogelijk de windows installatie opstarten van de USB stick. Heb de DVD ooit vervangen door een SSD werkt allemaal prima maar nu wil ik op de interne HDD een bootcamp partitie draaien voor Skyrim. Prima, Bootcam assistant opgestart, heb een Kingston 8GB usbstick erin, gedownload 64 bit iso van microsoft (vanwege nieuwere drivers beschikbaar bij apple, daarom 64 bit dus). Bootcamp assistant zegt ja, prima in orde, partitie gemaakt op schijf, rebooten en dan niets.
Hij blijft gewoon die usb stick niet herkennen als bootable. Andere usb stick geprobeerd van ICIDU, 32GB, maar ook dat mag de pret niet drukken.
USB sticks werken verder prima, want Mavericks als bootable stick dat werkt prima met diezelfde Kingston stick bijvoorbeeld.
Heb nu overigens Mountain Lion nog draaien… Iemand tips?
Las al ergens dat ik de MBR aan moet passen naar GUID, ook al gedaan maar na Bootcamp tool weer MBR, dus files gecopy paste, maakt niet uit. Via CCC de inhoud van de Windows 7 iso op een geformatteerde GUID indeling overgezet, werkt ook niet.
Kortom! Het werkt allemaal voor geen meter! Iemand een idee?
Hij blijft gewoon die usb stick niet herkennen als bootable. Andere usb stick geprobeerd van ICIDU, 32GB, maar ook dat mag de pret niet drukken.
USB sticks werken verder prima, want Mavericks als bootable stick dat werkt prima met diezelfde Kingston stick bijvoorbeeld.
Heb nu overigens Mountain Lion nog draaien… Iemand tips?
Las al ergens dat ik de MBR aan moet passen naar GUID, ook al gedaan maar na Bootcamp tool weer MBR, dus files gecopy paste, maakt niet uit. Via CCC de inhoud van de Windows 7 iso op een geformatteerde GUID indeling overgezet, werkt ook niet.
Kortom! Het werkt allemaal voor geen meter! Iemand een idee?
Geachte allemaal,
Heb op men mbpr late 13, windows 8.1 op bootcamp geĆÆnstalleerd een tijdje geleden, alles werkt prima, vandaag heb ik er parallels 9 opgezet omdat het sneller te switchen valt.
Nu valt me 1 ding op, als ik gewoon via bootcamp windows opstart en ga naar de systems instellingen kijken (rechter muisknop op deze computer en dan eigenschappen), zie ik dat er bij geheugen gewoon 16gb staat, dus aantal geheugen dat in men mbpr zit.
Doe ik dit via parallels en ga ik terug kijken zie ik dat er maar 1GB op staat ipv 16??!! is dit normaal of is er iets fout gelopen.
Alvast bedankt
Heb op men mbpr late 13, windows 8.1 op bootcamp geĆÆnstalleerd een tijdje geleden, alles werkt prima, vandaag heb ik er parallels 9 opgezet omdat het sneller te switchen valt.
Nu valt me 1 ding op, als ik gewoon via bootcamp windows opstart en ga naar de systems instellingen kijken (rechter muisknop op deze computer en dan eigenschappen), zie ik dat er bij geheugen gewoon 16gb staat, dus aantal geheugen dat in men mbpr zit.
Doe ik dit via parallels en ga ik terug kijken zie ik dat er maar 1GB op staat ipv 16??!! is dit normaal of is er iets fout gelopen.
Alvast bedankt
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Wellicht komt dit omdat je via parallels windows virtueel draait vanaf je bootcamp partitie ? Je zou je virtual machine settings eens kunnen bekijken of daar 1gb als geheugen staat ingesteld.Thiago schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:48:
Geachte allemaal,
Alvast bedankt
Dit klopt, draai het idd virtueel vanaf bootcamp. Waar kan ik dat juist bekijken die instellingen??rico_fxp schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:00:
[...]
Wellicht komt dit omdat je via parallels windows virtueel draait vanaf je bootcamp partitie ? Je zou je virtual machine settings eens kunnen bekijken of daar 1gb als geheugen staat ingesteld.
Edit: heb het gevonden, staat idd op 1024 MB. Kan het kwaad als ik het gewoon op 16gb zet. Gaat dan bv men Mac trager gaan in osx of maakt het allemaal niet uit??
Alvast bedankt.
[ Voor 18% gewijzigd door Thiago op 23-02-2014 16:05 ]
Je moet altijd minimaal 4GB overhouden voor Mac OS, anders heeft Parallels (en de overige processen op je Mac) te weinig resources.
Richtlijn is ongeveer de helft van het aanwezige interne geheugen toewijzen aan de virtuele machines die je gelijktijdig draait. Bij ƩƩn vm kun je dus 8GB toewijzen en bij twee vm's 4GB per virtuele machine.
Ik heb ook 16GB intern geheugen en mijn Boot Camp-partitie met Windows 8.1 heeft 6GB toegewezen gekregen in VMware Fusion, dat is meer dan voldoende voor wat ik ermee doe.
Richtlijn is ongeveer de helft van het aanwezige interne geheugen toewijzen aan de virtuele machines die je gelijktijdig draait. Bij ƩƩn vm kun je dus 8GB toewijzen en bij twee vm's 4GB per virtuele machine.
Ik heb ook 16GB intern geheugen en mijn Boot Camp-partitie met Windows 8.1 heeft 6GB toegewezen gekregen in VMware Fusion, dat is meer dan voldoende voor wat ik ermee doe.
[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 23-02-2014 16:22 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ok bedankt, heb het op 6gb gezet.Canaria schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:22:
Je moet altijd minimaal 4GB overhouden voor Mac OS, anders heeft Parallels (en de overige processen op je Mac) te weinig resources.
Edit: er staat nu, 8gb geĆÆnstalleerd (6gb beschikbaar)
Klopt dit??
[ Voor 5% gewijzigd door Thiago op 23-02-2014 16:48 ]
Mmm, ik zie hier nogal wat problemen voorbij komen. Ik heb dit weekend Windows 7 geĆÆnstalleerd met Boot Camp via een USB-stick. Ik krijg het gevoel dat ik veel mazzel heb gehad. Wat ik heb gedaan:
- ISO-bestand op de iMac gedownload van Windows 7
- Nieuwe USB-stick van 16 GB gekocht (Kruidvat
)
- Vervolgens Boot Camp gestart, alle 3 de vinkjes aangeklikt en daar ging de boel.
- Bij installatie van Windows deed mijn magische muis het niet meer, maar het hielp om een Logitech muis met draadje erin te pluggen.
- De eerste poging strandde bij de installatie van Windows (bleef hangen). Vervolgens nieuwe poging gedaan en die lukte wel.
- Ik had een partitie gemaakt van 30 GB. Dit bleek veel te weinig, ik hield 3 GB opslagruimte over. Vervolgens de partitie vergroot m.b.v. tips die ik via Google heb gevonden
.
- Nieuwe USB-stick van 16 GB gekocht (Kruidvat
- Vervolgens Boot Camp gestart, alle 3 de vinkjes aangeklikt en daar ging de boel.
- Bij installatie van Windows deed mijn magische muis het niet meer, maar het hielp om een Logitech muis met draadje erin te pluggen.
- De eerste poging strandde bij de installatie van Windows (bleef hangen). Vervolgens nieuwe poging gedaan en die lukte wel.
- Ik had een partitie gemaakt van 30 GB. Dit bleek veel te weinig, ik hield 3 GB opslagruimte over. Vervolgens de partitie vergroot m.b.v. tips die ik via Google heb gevonden
Ik heb eergisteren Windows 8.1 op mijn 13" Macbook Pro (2011) geĆÆnstalleerd, de installatie ging vlot maar wow, wat zijn die drivers een pain in the ass. Het geluid werkt niet en de kleuren zijn veel te helder/wit/.. 
Je kan dan wel het scherm gaan kalibreren maar door wat aan Intel-settings te gaan prullen maar perfect is mijn huidige kleurweergave nog steeds niet
Edit: Ohja, het externe scherm (via Thunderbolt) wilt ook niet werken

Je kan dan wel het scherm gaan kalibreren maar door wat aan Intel-settings te gaan prullen maar perfect is mijn huidige kleurweergave nog steeds niet

[ Voor 9% gewijzigd door filenox op 27-02-2014 10:45 ]
Een paar weken terug heb ik Windows 7 (64 bit) maar weer eens geĆÆnstalleerd op mijn mac, echter kwam ik er achter dat ik vanuit mijn windows omgeving de macintosh hd niet meer kan benaderen.
Ik dacht mij te herinneren dat dit voorheen wel mogelijk was.
Voor de zekerheid de boel nog maar eens opnieuw geĆÆnstalleerd, maar helaas niks.
De meest recente bootcamp drivers geĆÆnstalleerd. nog niks.
Op internet kwam ik tegen dat mijn HFS+ drivers misschien niet(goed) werkten. Aan de hand van een filmpje deze drivers in windows gezet. maar helaas nog niks.
( hier heb ik het verhaal van de HFS+ drivers vandaan http://www.markc.me.uk/blog/files/HFSOnWindows.html)
heeft iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Ik dacht mij te herinneren dat dit voorheen wel mogelijk was.
Voor de zekerheid de boel nog maar eens opnieuw geĆÆnstalleerd, maar helaas niks.
De meest recente bootcamp drivers geĆÆnstalleerd. nog niks.
Op internet kwam ik tegen dat mijn HFS+ drivers misschien niet(goed) werkten. Aan de hand van een filmpje deze drivers in windows gezet. maar helaas nog niks.
( hier heb ik het verhaal van de HFS+ drivers vandaan http://www.markc.me.uk/blog/files/HFSOnWindows.html)
heeft iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Zou wel moeten werken, ik heb afgelopen weekend ook 7 (64bit) op m'n Mac (Mini early 2009) geinstalleerd, en ik kon gewoon m'n OS X filesystem benaderen
Drivers ergens van de Apple site geplukt.
Ging om Windows 7 Professional NL
Ging om Windows 7 Professional NL
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 10-03-2014 15:01 ]
Ik heb nog een extra app'je draaien, MacDrive. Om zo de drives van Mac OS X te benaderen via W7.
Hier het zelfde, de ene keer lukt het wel allemaal. De andere keer niet, heel willekeurig iig.Aine schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:49:
Mmm, ik zie hier nogal wat problemen voorbij komen. Ik heb dit weekend Windows 7 geĆÆnstalleerd met Boot Camp via een USB-stick. Ik krijg het gevoel dat ik veel mazzel heb gehad. Wat ik heb gedaan:
- Nieuwe USB-stick van 16 GB gekocht (Kruidvat)
- Ik had een partitie gemaakt van 30 GB. Dit bleek veel te weinig, ik hield 3 GB opslagruimte over. Vervolgens de partitie vergroot m.b.v. tips die ik via Google heb gevonden.
Wat me wel opviel is dat die Bootcamp Assistant heel selectief kan zijn met de USB stick
I am the great Cornholio!
Ik installeer Windows in Boot Camp altijd vanaf dvd en dat is altijd zonder problemen gegaan.
Het schijnt dat installatie vanaf dvd altijd in bios mode verloopt en niet in (u)efi mode. De meeste problemen worden veroorzaakt door (u)efi, begreep ik van MacRumors. Je herkent bios mode aan de lage resolutie van het splashscreen.
Uiteraard zorg ik vooraf voor een usb-stick met de Boot Camp-drivers, zodat de drivers direct na de eerste reboot geĆÆnstalleerd worden.
Het schijnt dat installatie vanaf dvd altijd in bios mode verloopt en niet in (u)efi mode. De meeste problemen worden veroorzaakt door (u)efi, begreep ik van MacRumors. Je herkent bios mode aan de lage resolutie van het splashscreen.
Uiteraard zorg ik vooraf voor een usb-stick met de Boot Camp-drivers, zodat de drivers direct na de eerste reboot geĆÆnstalleerd worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Canaria op 10-03-2014 22:38 ]
Zijn er nog Tweakers die deze problemen ondervinden?filenox schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:29:
Ik heb eergisteren Windows 8.1 op mijn 13" Macbook Pro (2011) geĆÆnstalleerd, de installatie ging vlot maar wow, wat zijn die drivers een pain in the ass. Het geluid werkt niet en de kleuren zijn veel te helder/wit/..

Bij mij was het dus niet de drivers maar het Apple systeem waarbij ik windows dus alleen via 2 aparte USBStickies kon installeren en moest de windows stick in een specifieke en de Driver stick in de andere. Dit vond ik echt een P.I.T.A.
Oke, ik heb een heel raar probleem. Ik gebruik al een paar maand Bootcamp (met W7) zonder enkele problemen. Tot gister. Ik moest updates doen en dat heb ik dus ook gedaan. Na het opnieuw opstarten doet het toetsenbord/muis het nu niet meer. Heel raar....
Het werkt tijdens het booten nog wel (F8 bijv. werkt gewoon) maar als Windows geladen wordt, stopt het met werken (backlight gaat ook uit). Extern toetsenbord heeft hetzelfde...
Iemand hier ervaring mee? Systeemherstel doet niet, niks reageert dan meer.
Het werkt tijdens het booten nog wel (F8 bijv. werkt gewoon) maar als Windows geladen wordt, stopt het met werken (backlight gaat ook uit). Extern toetsenbord heeft hetzelfde...
Iemand hier ervaring mee? Systeemherstel doet niet, niks reageert dan meer.
Piebas schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:56:
En in veilige modus werkt het dan wel? Nope, niet met intern en niet met extern
Was het externe toetsenbord al aangesloten met booten? Jep, in OS X werkt die ook perfect
Om mijn Windows pc voorlopig mooi uit te houden wilde ik ook Bootcamp gaan draaien. Tot dat...

Zit Maverick me nu gewoon te vertellen dat ik maar even OSX opnieuw moet installeren? (is SSD)

Zit Maverick me nu gewoon te vertellen dat ik maar even OSX opnieuw moet installeren? (is SSD)
ik heb sinds 1 week macbook pro retina 13 inch
ik wou ook nog windows op mijn macbook hebben, dus ben ik gaan op internet kijken hoe je dualboot kan installeren.
Het is allemaal gelukt, windows 7 ultimate 64bit is geinstalleerd, alle updates gehad.
Alleen als ik in windows naar youtube ga en een video van 4k resolutie (2160p) bekijk dan gaat de video happeren. Natuurlijk loopt ie soepel in Mac OS. Op full hd resolutie gaat het prima.
Waar kan dit aan liggen? is dit een bekende probleem?
ik wou ook nog windows op mijn macbook hebben, dus ben ik gaan op internet kijken hoe je dualboot kan installeren.
Het is allemaal gelukt, windows 7 ultimate 64bit is geinstalleerd, alle updates gehad.
Alleen als ik in windows naar youtube ga en een video van 4k resolutie (2160p) bekijk dan gaat de video happeren. Natuurlijk loopt ie soepel in Mac OS. Op full hd resolutie gaat het prima.
Waar kan dit aan liggen? is dit een bekende probleem?
Ik heb sinds 3 weken geleden een Macbook, dondersblij.
Enkel voor sommige games zoals de Sims 4 gebruik ik Windows.
Echter merk ik dat als hij idle loopt zonder iets open... hij al op 55 graden zit
Op Mac OS X is dat max 38 graden en dat vind ik echter een groot verschil.
Ook merk ik als ik een game probeer dat hij dan dondershard naar de 90 graden en soms zelfs 100 wordt...
Nog niet meegemaakt met Mac OS X, ik gebruik ook een laptop koeler ervoor als ik dit eventueel wil doen.
Op Mac OS X wordt WoW max 75 graden wat ik heel erg netjes vindt voor een macbook/laptop!
Iemand gelijkwaardige problemen ?
Het gaat om een nieuwe Macbook Pro Retina 15" Mid 2014 zonder Dedicated GPU.
Enkel voor sommige games zoals de Sims 4 gebruik ik Windows.
Echter merk ik dat als hij idle loopt zonder iets open... hij al op 55 graden zit

Op Mac OS X is dat max 38 graden en dat vind ik echter een groot verschil.
Ook merk ik als ik een game probeer dat hij dan dondershard naar de 90 graden en soms zelfs 100 wordt...
Nog niet meegemaakt met Mac OS X, ik gebruik ook een laptop koeler ervoor als ik dit eventueel wil doen.
Op Mac OS X wordt WoW max 75 graden wat ik heel erg netjes vindt voor een macbook/laptop!
Iemand gelijkwaardige problemen ?
Het gaat om een nieuwe Macbook Pro Retina 15" Mid 2014 zonder Dedicated GPU.
Ik probeer ook bootcamp op mijn Imac 27" medio 2011, maar ik krijg bij BCA niet 3 opties te zien, maar alleen de 2e en de 3e, dus niet" creer een installatieschijf.
Betekent dit dat ik bootcamp niet kan gebruiken op mij Imac?
Ik heb afgelopen weekend ook een nieuwe installatie van Windows 8.1 gedaan. Verwijderen van de bestaande Boot Camp-partitie ging niet zonder problemen. Na een herstelactie met Disk Utility kon ik een nieuwe partitie aanmaken, maar ook dat ging niet in een keer goed. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt.
Dit was wel de eerste keer dat het niet gewoon soepel ging en ook de eerste keer in Yosemite. Ik heb Boot Camp Assistant inmiddels al heel wat keren gebruikt en altijd zonder problemen dus dit viel me een beetje tegen.
Dit was wel de eerste keer dat het niet gewoon soepel ging en ook de eerste keer in Yosemite. Ik heb Boot Camp Assistant inmiddels al heel wat keren gebruikt en altijd zonder problemen dus dit viel me een beetje tegen.
Ik heb een externe LaCie ssd(verbonden via Thunderbolt), waarop OSX staat en mbv Schijfhulpprogramma, kan ik een extra partitie er bij maken, zonder ssd te wissen, zodat Yosemite er gewoon op blijft staan.
Alleen lukt bootcamp niet, zoals ik hierboven al aan gaf, want ik krijg de optie"creer installatieschijf" niet te zien.
Alleen lukt bootcamp niet, zoals ik hierboven al aan gaf, want ik krijg de optie"creer installatieschijf" niet te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door doggy1 op 08-01-2015 11:20 ]
Zijn er al Tweakers die Windows 10 hebben draaien? Hier (MBP 2011) draait het allemaal mooi en wel maar het touchpad wordt niet herkend, Windows bekijkt het als een muis waardoor die gestures niet werken.
Kreeg dit ook. Een reservekopie terugzetten heeft het bij mij opgelost 👍sander0 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:52:
Om mijn Windows pc voorlopig mooi uit te houden wilde ik ook Bootcamp gaan draaien. Tot dat...
[afbeelding]
Draait Prima hier op een Macbook 15 2011 . Voor de trackpad gebruik ik http://trackpad.powerplan7.com/filenox schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:03:
Zijn er al Tweakers die Windows 10 hebben draaien? Hier (MBP 2011) draait het allemaal mooi en wel maar het touchpad wordt niet herkend, Windows bekijkt het als een muis waardoor die gestures niet werken.
Werkt prima, ook de swipes tussen meerde bureaubladen etc.
Ik heb vorige week een nieuwe installatie gedaan met Boot Camp Assistant en Windows 10. In eerste instantie had ik een upgrade uitgevoerd van Windows 8.1 maar daar was ik niet helemaal tevreden over. VMware Fusion wilde de partitie niet meer opstarten als VM en ik kreeg ook bluescreens. Daarom heb ik eerst die installatie en de partitie helemaal verwijderd, om daarna een compleet nieuwe installatie uit te voeren.
Nadat Windows 10 voor de eerste keer was gestart, kwamen ook automatisch de nieuwste nvidia-drivers binnen.
De Boot Camp-partitie werkt nu ook probleemloos in VMware Fusion.
Nadat Windows 10 voor de eerste keer was gestart, kwamen ook automatisch de nieuwste nvidia-drivers binnen.
Ik heb vorige week een nieuwe installatie gedaan met Boot Camp Assistant en Windows 10. In eerste instantie had ik een upgrade uitgevoerd van Windows 8.1 maar daar was ik niet helemaal tevreden over. VMware Fusion wilde de partitie niet meer opstarten als VM en ik kreeg ook bluescreens. Daarom heb ik eerst die installatie en de partitie helemaal verwijderd, om daarna een compleet nieuwe installatie uit te voeren.
Probeer de nieuwe BootCamp 6 drivers, zijn zojuist beschikbaar gesteld!filenox schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:03:
Draai hier op een nieuwe macbook pro 13" ook bootcamp, en werkt uitstekend.
Is mijn eerste Mac dus moet nog even wennen aan OSX.
Heb nog geen haperingen of andere gekke dingen meegemaakt.
Had eerst een legale 8.1 Pro geinstalleerd en die laten upgraden naar 10 Pro.
Met de laatste bootcamp drivers zou oa Thunderbolt en USB3 ondersteund moeten zijn, al werkte mijn Apple Thunderbolt-Gigabit Ethernet direct
Is mijn eerste Mac dus moet nog even wennen aan OSX.
Heb nog geen haperingen of andere gekke dingen meegemaakt.
Had eerst een legale 8.1 Pro geinstalleerd en die laten upgraden naar 10 Pro.
Met de laatste bootcamp drivers zou oa Thunderbolt en USB3 ondersteund moeten zijn, al werkte mijn Apple Thunderbolt-Gigabit Ethernet direct
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Mmm het probleem is dat mijn Macbook (2011 model dus) niet meer ondersteund wordtKRAI.7 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:21:
[...]
Probeer de nieuwe BootCamp 6 drivers, zijn zojuist beschikbaar gesteld!

Als iemand die BootCamp 6 drivers heeft download mag hij ze altijd online zetten, wie weet werkt het gewoon..
Trackpad++ werkt inderdaad aardig maar het blijft allemaal wel als een hack aanvoelen, een 'native' oplossing heeft daarom mijn voorkeurmobby1971 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:55:
[...]
Draait Prima hier op een Macbook 15 2011 . Voor de trackpad gebruik ik http://trackpad.powerplan7.com/
Werkt prima, ook de swipes tussen meerde bureaubladen etc.
[ Voor 35% gewijzigd door filenox op 13-08-2015 10:05 ]
Heb je een link waar we de drivers kunnen downloaden? Volgens mij is alleen de support pagina aangepast..KRAI.7 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:21:
[...]
Probeer de nieuwe BootCamp 6 drivers, zijn zojuist beschikbaar gesteld!
Apple is lekker bezig vandaag: https://discussions.apple.com/message/28724946
Iedereen die probeert te installeren vandaag via de media die gemaakt kan worden via Bootcamp loopt tegen problemen aan!
[ Voor 24% gewijzigd door Erhnam op 13-08-2015 21:14 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
In de volgende link op MacRumors heeft iemand de drivers geupload naar OneDriveErhnam schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:19:
[...]
Heb je een link waar we de drivers kunnen downloaden? Volgens mij is alleen de support pagina aangepast..
Apple is lekker bezig vandaag: https://discussions.apple.com/message/28724946
Iedereen die probeert te installeren vandaag via de media die gemaakt kan worden via Bootcamp loopt tegen problemen aan!
Link graag, ik kan hem niet vinden op macrumorsKRAI.7 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:48:
[...]
In de volgende link op MacRumors heeft iemand de drivers geupload naar OneDriveIk heb namelijk ook met de oude BootCamp drivers Windows 10 geĆÆnstalleerd, en gisteren de nieuwe drivers eroverheen geĆÆnstalleerd
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Haha zucht, is ook wel handig als ik de link erbij doe inderdaad 
http://forums.macrumors.c...tems-before-2012.1907386/
Pagina 2 staat de OneDrive link

http://forums.macrumors.c...tems-before-2012.1907386/
Pagina 2 staat de OneDrive link
Kan je wel degelijk nog gebruiken.doggy1 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:52:
Ik probeer ook bootcamp op mijn Imac 27" medio 2011, maar ik krijg bij BCA niet 3 opties te zien, maar alleen de 2e en de 3e, dus niet" creer een installatieschijf.
Op sommige Macs kan je echter geen installatieschijf maken via Bootcamp. Om de installatie toch uit te voeren dien je de installatieschijf ofwel via een nieuwere Mac te installeren ofwel Windows te installeren op een DVD.
Ik had bij mezelf eerst optie 1 geprobeerd, maar toen gaf Bootcamp steeds aan geen installatieschijf te kunnen vinden (ondanks hij dus wel degelijk aangesloten was), waarna ik de .iso gebrand heb op DVD en alles vlekkeloos verliep.
Ik raad dus aan om het eens op DVD te branden en dan verder te gaan in Bootcamp.
Iemand ervaring met PD10 icm windows 10 ivm voorgaande PD versie?
Zoals gebruikelijk bij elke windows / OSX update komt PD ook weer met een nieuwe versie die uiteraard aangeschaft moet worden ipv als update beschikbaar komt.
Hoe gaat dit met vmware fusion overigens, word je daar ook geacht voor elke update te betalen of kan j gratis patchen?
Zoals gebruikelijk bij elke windows / OSX update komt PD ook weer met een nieuwe versie die uiteraard aangeschaft moet worden ipv als update beschikbaar komt.
Hoe gaat dit met vmware fusion overigens, word je daar ook geacht voor elke update te betalen of kan j gratis patchen?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919