[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 49.223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:13
Klopt is macdrive.

Mag ik dan vragen aan jou hoe jij de 2e partitie van windows krijgt te zien in osx? Of is dat pas na installatie van dat programmaatje?

In OSX kan ik bij de windowspartitie niet nog een partitie creeren.
In windows zelf kan ik dat wel, zo heb ik drive E (data) gemaakt. Maar na het creeren van deze partitie krijg ik deze niet te zien in OSX, enkel OSX drive en Windows drive, niet de Data drive. Waarom is deze niet zichtbaar in OSX? is ook gewoon 75gig ntfs.

hoor graag van je...

Water-Escape

• water_escape
OK, het is dus ergens in windows fout gegaan. Nu ben ik alles kwijt.
Heb inmiddels met schijfhulp via de install disc alles geformateerd. Maar nu blijft hij zeggen dat ik osx alleen op een schrijf die 'GUID-partitielabel' heeft.....

wat is dat???

Edit:

Dat is dus gelukt!! OSX staat erop.

voordat ik nu windows erop zet, is de enige optie met bootcamp om te kiezen tussen 32gig en de helft vd schrijf? Of kan ik ook een eigen grootte aangeven? Dit heb ik namelijk de vorige keer niet kunnen vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door water_escape op 20-11-2008 20:23 ]

Water-Escape

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

water_escape schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:00:
OK, het is dus ergens in windows fout gegaan. Nu ben ik alles kwijt.
Heb inmiddels met schijfhulp via de install disc alles geformateerd. Maar nu blijft hij zeggen dat ik osx alleen op een schrijf die 'GUID-partitielabel' heeft.....

wat is dat???

Edit:

Dat is dus gelukt!! OSX staat erop.

voordat ik nu windows erop zet, is de enige optie met bootcamp om te kiezen tussen 32gig en de helft vd schrijf? Of kan ik ook een eigen grootte aangeven? Dit heb ik namelijk de vorige keer niet kunnen vinden.
Er zit een schuifje tusssen de twee vakjes als je de twee "partities" krijgt te zien in de Boot Camp Assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
helemaal top. niet gezien de vorige keer.
dan maak ik windows nu gewoon een redelijke grote partitie. en dan maak ik de Data partitie wel in osx die dan in vista met macdrive te lezen is.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

water_escape schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:30:
helemaal top. niet gezien de vorige keer.
dan maak ik windows nu gewoon een redelijke grote partitie. en dan maak ik de Data partitie wel in osx die dan in vista met macdrive te lezen is.
Ik heb via Disk Utility (via de Leopard DVD) meteen 3 partities gemaakt, en daarna gewoon met de Option-key van de Vista DVD booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Zijn er meer mensen die gezeik hebben met het installeren van Bootcamp 2.1 en dus XP Service Pack 3 niet kunnen installeren?
Ik krijg die update van Bootcamp (nodig om SP 3 te kunnen installeren) niet geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke problemen je allemaal hebt, anders moet je eens kijken in dit topic : Bootcamp 2.1 update installeren lukt niet & op deze website http://www.vanenter.nl/bl...-boot-camp-service-pack-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik heb regelmatig het probleem dat windows vast loopt als ik voor Hibernate heb gekozen.
Maak gebruik van bootcamp 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 08:47
Ik heb boot camp en windows xp geinstalleerd. Ik heb een partitie van 32 GB gemaakt en geformateerd als FAT32. Klopt het dan dat bestanden van Mac naar de windows partitie kopieren groter dan 4 gb niet gaat???

Zo niet, is er een goed programma waarmee ik 1 iso bestand in stukjes kan knippen op de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een beetje zoeken kan geen kwaad. Hier was pas geleden al een topic over: Hoe bestanden overzetten naar externe hdd(fat)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde gisteren mbv Boot Camp de Windows XP versie die ik nog had liggen van mijn oude PC te installeren op mijn twee weken oude MacBook (de aluminium versie, 2.0GHz) om een spelletje te spelen. Alles leek goed te gaan, partitie aanmaken, opnieuw opstarten met de Windows CD d'r in, het bekende blauwe Windows installatie scherm, ik kies de partitie waar Windows op moest komen. Volgens het Windows installatie programma was de partitie niet geschikt om Windows op te installeren, iets met CMOS ofzo als ik het mij goed herinner.

Het was al laat en ik dacht "laat maar zitten" dus ik cancel het Windows installatie proces. Nu start de MacBook niet meer op... Alles wat ik zie is eerst een grijs scherm en dan een zwart scherm met in de linker bovenhoek een knipperende cursor (zo een: "_").

Ik heb AppleCare, maar dacht ik vraag het eerst even hier. Ik ben helemaal nieuw met dit soort praktijken (het gevorderde Mac werk), werk wel al geruime tijd met Apples, maar dit is de eerste waar ik zelf de eigenaar van ben.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En wat gebeurt er als je opstart met option ingedrukt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:21:
Ik probeerde gisteren mbv Boot Camp de Windows XP versie die ik nog had liggen van mijn oude PC te installeren op mijn twee weken oude MacBook (de aluminium versie, 2.0GHz) om een spelletje te spelen. Alles leek goed te gaan, partitie aanmaken, opnieuw opstarten met de Windows CD d'r in, het bekende blauwe Windows installatie scherm, ik kies de partitie waar Windows op moest komen. Volgens het Windows installatie programma was de partitie niet geschikt om Windows op te installeren, iets met CMOS ofzo als ik het mij goed herinner.

Het was al laat en ik dacht "laat maar zitten" dus ik cancel het Windows installatie proces. Nu start de MacBook niet meer op... Alles wat ik zie is eerst een grijs scherm en dan een zwart scherm met in de linker bovenhoek een knipperende cursor (zo een: "_").

Ik heb AppleCare, maar dacht ik vraag het eerst even hier. Ik ben helemaal nieuw met dit soort praktijken (het gevorderde Mac werk), werk wel al geruime tijd met Apples, maar dit is de eerste waar ik zelf de eigenaar van ben.

Wat nu?
Je startup disk is waarschijnlijk die van Windows geworden, welke alleen niet geïnstalleerd is. Even met de "Option" key opstarten en dan Macintosh HD kiezen. Daarna kun je in de instellingen de startup disk veranderen.
Daarnaast, die melding van Windows, dit is omdat Windows graag op een NTFS schijf geïnstalleerd wil worden, dus je moet de schijf even opnieuw formatteren binnen de "blauwe-installatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:58:
[...]

Je startup disk is waarschijnlijk die van Windows geworden, welke alleen niet geïnstalleerd is. Even met de "Option" key opstarten en dan Macintosh HD kiezen. Daarna kun je in de instellingen de startup disk veranderen.
Daarnaast, die melding van Windows, dit is omdat Windows graag op een NTFS schijf geïnstalleerd wil worden, dus je moet de schijf even opnieuw formatteren binnen de "blauwe-installatie".
Kijk aan, positieve berichten (ik was bijna van plan om de hele computer opnieuw te installeren). Dank voor je reactie (en jij ook Daedalus!). Vanavond thuis meteen proberen, dan post ik, hoop ik, dat het gelukt is vanaf de MacBook.

-edit-

Nou de MacBook wilde inderdaad van de Windows schijf opstarten. Maar dat was meteen ook de enige schijf die ik te zien kreeg bij opstarten met de option toets. Lang verhaal kort; OSX opnieuw geïnstalleerd en meteen ook maar een FAT32 partitie gemaakt voor Windows in de toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
bootcamp moet wel erg goed werken dat het al zo lang stil is hier ;)!
bij mij iig helemaal top!!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
bij mij werkt het inderdaat ook supper.
sta echt versteld wat mijn MBP voor pracht op het scherm kan toveren.
gebruik het eigenlijk aleen om te gamen.
en wat ik ook heel makelijk vind is dat ik met vmware fusion gewoon me bootcamp patieti kan starten.
ik hoef nu aleen native windows te starten als ik een game wil speelen de rest kan ik af via vmware.
en dat vanaf de zelfde windows.
ik ben er heelemaal bij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sinds gisteren draai ik ook Windows XP onder boot camp :)
Bevalt allemaal prima, maar ik loop tegen het volgende probleem aan:
Als ik met de Disk Utility mijn (NTFS) partitie wil selecteren om te booten staat deze er niet bij. Alleen de DVD-drive en de partitie van OSX worden aangegeven. Als ik dan tóch in Windows wil booten, dan moet dat via de Disk Utilty van de installatie-cd van Leopard. Dat is echt enorm tijdrovend. NTFS for Mac heb ik al geïnstalleerd en schrijven naar de partitie in OSX werkt prima.

Heeft iemand enig idee waarom de partitie wél bij de Startup Disk van OSX verschijnt en níet in OSX Startup Disk? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
sk1nny666 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:09:
bij mij werkt het inderdaat ook supper.
sta echt versteld wat mijn MBP voor pracht op het scherm kan toveren.
gebruik het eigenlijk aleen om te gamen.
en wat ik ook heel makelijk vind is dat ik met vmware fusion gewoon me bootcamp patieti kan starten.
ik hoef nu aleen native windows te starten als ik een game wil speelen de rest kan ik af via vmware.
en dat vanaf de zelfde windows.
ik ben er heelemaal bij mee
dat vind ik wel een goeie!
ga straks ook een de vmware installeren.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
vmware is niet gratis? dat wist ik niet. is er een soort gelijk en net zo goed programma dat wel gratis is?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
water_escape schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:52:
vmware is niet gratis? dat wist ik niet. is er een soort gelijk en net zo goed programma dat wel gratis is?
je hebt virtual box die is gratis.
maar ik weet niet of die je bootcamp kan starten.
kan je altijd even proebeeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb nu sinds de update 2.0.1 dat mijn XP of Vista boot camp installatie zegt dat er een hardware verandering is opgetreden en dat daardoor de licentie niet meer geldig is. Op 2.0 deed VMWare dat niet. Is er in 2.0.1 een manier om je VM voor te doen als de hardware? Of moet ik nu toch maar weer 2.0 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik had verleden week een offerte in handen voor € 18.000 euro. Per jaar. Voor alleen software. Goed, het is een maatje groter, voor 4 8-core servers, maar gratis is anders. :)

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 04-12-2008 09:49 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
burne schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:03:
[...]

Ik had verleden week een offerte in handen voor € 18.000 euro. Per jaar. Goed, het is een maatje groter, voor 4 8-core servers, maar gratis is anders. :)
ja maar dan heb je het ook over een bare metal systeem.
dat kan je van fusion niet zechen :P

maar back to bootcamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
iemand enig idee hoe ik in vista op mijn macbook pro een screenshot maak, aangezien de knop screenshot niet bestaat op het toetsenbord bij apple.

Hoe krijg ik dit voor elkaar in windows?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
FN+Shift+F11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
thx:)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik weet niet helemaal zeker of het hier in het topic thuis hoort, maar ik post het toch maar..

Ik bern momenteel aan het overwegen om een Macbook te kopen. Ik ben dan van plan om deze dan zowel prive als proffesioneel te gaan gebruiken. Prive lijkt het me helemaal het einde, geen gedoe, t werkt, en t is makkelijk.. Proffesioneel vraag ik het mij af, op mijn werk is een voledige MS omgeving, exchange, outlook, office en de nodige kantoormanagement software (die niet draait op OSX), voor het bijhouden van zaken en het schijrven van tijd etc. etc.

Nu vind ik het heel erg moeilijk om te beoordelen of ik met een MB + bootcamp een apparaat heb wat goed zal gaan opereren in die omgeving .. Hebben jullie ervaring op dit gebied?

Is het mogelijk om, voordat de stap gemaakt wordt om bij wijze van spreken, 1500 euro uit te geven aan een MB, te testen of het zal gaan werken?

Iemand met meer wijsheid dan ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk van wel, want m.b.v. bootcamp heb je eigenlijk gewoon alles wat een andere laptop heeft. Windows draait native. Ik zou er gewoon op vertrouwen en voor thuis gewoon lekker in OSX booten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
zeker werkt dan zo. iig bij mij loopt het nu als een zonnetje sinds ik hem heb. Voor zakelijk heb ik soms windows nodig. nou dan maar via bootcamp vista starten, of als ik even snel iets moet doen via vmware.
werkt allemaal prima.

1 ding, in vista graag stroom eraan houden :) zuigt de accu leeg.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb een nogaal raar probleem met de F-- knoppen, het ene moment doen ze het perfect, en dan kan ik met fn+F11/F12 het volume bepalenen, maar de andere keer, kan ik dit weer niet, dan is het weer totaal uit geschakeld, dit geld gewoon voor alle F knoppen. de drivers van de bijbehorende cd heb ik al geinstalleerd.

de eerste keer dat ik windows op me macbook heb gezet werkte het gewoon altijd goed, maar toen heb ik het er tijdelijk even afgehaald omdat ik te weinig GB windows had gegeven, dus even opnieuw instaleren, maar nu heb ik dit probleem al een tijdje. het gaat trouwens over de nieuwe macbook 2.0ghz met windows xp service pack 3

iemand enig idee of zijn er toch bepaalde drivers die ik moet downloaden oid, al lijkt me dit raar aangezien het de eerste keer wel gewoon deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Aloys schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:10:
Ik denk van wel, want m.b.v. bootcamp heb je eigenlijk gewoon alles wat een andere laptop heeft. Windows draait native. Ik zou er gewoon op vertrouwen en voor thuis gewoon lekker in OSX booten :) .
native..OK, dat maakt de kans op problemen idd een stuk kleiner.. dan is het gewoon een volledige windows machine :) het is dan niet een soort van virtuele oplossing binnen OSX En daar kwam een beetje mijn angst vandaan..
Vmware vs bootcamp ..

Nu goed, ik ben volgens mij tevree.. nu nog mijn werkgever gaan overtuigen dat hij het toch maar moet gaan financieren :) en niet ik

[ Voor 11% gewijzigd door hendrikjan op 07-12-2008 14:50 ]

Verwijderd

Ik heb een vraag over video drivers in bootcamp.
Een vriend van mij heeft een macbook en we hebben er met bootcamp vista opgezet.
Maar waar haal je de video drivers voor de 9400m vandaan?

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:24:
Ik heb een vraag over video drivers in bootcamp.
Een vriend van mij heeft een macbook en we hebben er met bootcamp vista opgezet.
Maar waar haal je de video drivers voor de 9400m vandaan?
http://www.laptopvideo2.com, hierin de Hardware ID gebruiken van de 9400M GS. Deze vind je onder apparaatbeheer, eigenschappen van de Beeldschermadapter 9400M en dan bij Details onder Hardware IDs.

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Bootcamp werkt echt super op de nieuwe macbook (okt 08), maar ik had gedacht dat een 9400m wel aero kon weergeven. Heb een 5,6 voor grafisch en een 5,3 voor grafische weergave voor spellen in de Windows Prestatie Index. Toch is er geen keuze voor Aero beschikbaar, iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
SuperBoswachter schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:24:
Bootcamp werkt echt super op de nieuwe macbook (okt 08), maar ik had gedacht dat een 9400m wel aero kon weergeven. Heb een 5,6 voor grafisch en een 5,3 voor grafische weergave voor spellen in de Windows Prestatie Index. Toch is er geen keuze voor Aero beschikbaar, iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Wel een Vista versie waar Aero inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
thaan schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:32:
[...]

Wel een Vista versie waar Aero inzit?
Jup, Vista Ultimate. Staat gewoon niet in het keuzelijstje bij kleur en vormgeving van vensters en ook niet bij de thema's. Waar dit bij mijn Home Premium x64 op de pc wel te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

SuperBoswachter schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:59:
[...]

Jup, Vista Ultimate. Staat gewoon niet in het keuzelijstje bij kleur en vormgeving van vensters en ook niet bij de thema's. Waar dit bij mijn Home Premium x64 op de pc wel te vinden is.
Even de goede driver installeren en dan Vista Aero kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 10:05
ik heb een probleem met windows vista 64 op mn macbook pro. Ik heb het inmiddels 2x geinstalleerd zonder verandering van het probleem, en dat is dat ik na 5 of meer seconden gewoon in het bureaublad te zitten een blauw scherm krijg over dat de driver niet goed. Schijnt een bekend probleem te zijn als ik op internet rondkijk, alleen mijn probleem lijkt wat erger te zijn dan ik tot nu toe tegenkwam.
Ik heb al geprobeerd andere drivers te installeren (in veilige modus)van bv www.laptopvideo2go.com, maar als ik die wil installeren krijg ik een melding dat de stuurprogramma's missen. Ik kom er dus niet uit... Doe ik iets heel stoms of kennen jullie dit probleem en weten jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Fab1Man schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:23:
[...]

Even de goede driver installeren en dan Vista Aero kiezen.
Maar ja, wat is de goede driver. Ik zal het ff met de gewone forceware drivers van de nvidia site proberen.

edit: met dat automatisch drivers zoeken wordt hij wel herkend, maar zeggen ze dat ik drivers bij de fabrikant van de laptop moet ophalen. Download nu gewoon de laatste versie voor de 8800m gtx (edit: en dat werkt helaas ook niet).

[ Voor 49% gewijzigd door SuperBoswachter op 15-12-2008 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

SuperBoswachter schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:09:
[...]

Maar ja, wat is de goede driver. Ik zal het ff met de gewone forceware drivers van de nvidia site proberen.

edit: met dat automatisch drivers zoeken wordt hij wel herkend, maar zeggen ze dat ik drivers bij de fabrikant van de laptop moet ophalen. Download nu gewoon de laatste versie voor de 8800m gtx (edit: en dat werkt helaas ook niet).
Dat staat iets hoger. Via de Hardware-ID's en dan zoeken op www.laptopvideo2go.com zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Fab1Man schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:28:
[...]

Dat staat iets hoger. Via de Hardware-ID's en dan zoeken op www.laptopvideo2go.com zoeken.
Had dat inderdaad al gezien, maar waarschijnlijk de vorige keer een typfout gemaakt. Kwam op een of andere vage site uit. Hier kon ik inderdaad mijn hardware id invullen en drivers vinden (180.70). Helaas staat de aero optie er nog steeds niet bij , terwijl die bureaublad prestaties voor windows aero een 5,6 krijgen. Heel apart, maar t is niet anders. Had vista geinstalleerd om nfs undercover te draaien en dat doet het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik heb een probleem onder Bootcamp.
Mijn TAB-toets van m'n Wireless Apple-keyboard reageert niet. Op m'n MacBook keyboard werkt het wel. Alt-Tabben lukt niet. Maar in tekstvelden geeft hij een streepje/'-' . Iemand hetzelfde probleem? En een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@J0sTJos; Dat bepaalde keys niet willen werken onder Bootcamp in XP/Vista ... heb ik al vaker ondervonden (vooral als je een macbook met azerty keyboard hebt, probeer dan maar eens het linker rechte haakje [ te typen en dat soort dingen)

Wat kan helpen is een aangepaste configuratie maken met The Microsoft Keyboard Layout Creator : http://www.microsoft.com/globaldev/tools/msklc.mspx :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Heeft iemand van jullie ook problemen om bepaalde updates van microsoft te installeren (KB beveiligings updates)

Ik heb er nu op 3 apple's last van (draaien allemaal dezelfde windows-cd, en antivirus is ook allemaal hetzelfde (antiv)

Ik heb wat zitten zoeken op het internet en heb verschillende zaken al geprobeerd (virus-scanner uit, firewall uit) maar alles zonder succes. Ik heb nu de betreffende KB packs van de microsoft site gedownload, en geinstalleerd.

Maar om dit nu bij alle 3 de macs te gaan doen, is er misschien een algemene makkelijke oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Is het voor mij ook mogelijk om via bootcamp XP te draaien? Heb hier een Intel MAC met MAC OS X 10.4.11. Nadeel is dat de installatie DVD ontbreekt.
Weet niet wat het kost om die te krijgen bij een Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Elke Intel Mac kan Windows draaien, het enige probleem is dat jij Mac OS X 10.4 draait en daar zit geen Boot Camp Assistent in. Je kunt dus niet even makkelijk je schijf opdelen zonder dataverlies. Ook staan de drivers tegenwoordig op de 10.5 installatieschijf, al kan je daar wel op een andere manier aan komen.

Je kunt er dus voor kiezen om over te stappen naar 10.5 Leopard, je kunt ook 10.4 opnieuw installeren en bij de installatie een MS-DOS partitie aanmaken waar je vervolgens Windows op installeert. Als je een externe schijf hebt met veel ruimte kan je je huidige 10.4 installatie ook kopiëren (in disk image vorm) naar je externe schijf m.b.v. Schijfhulprogramma en na het partitioneren weer terugzetten. Aangezien je geen installatieschijf hebt zou ik zeggen dat dit het perfecte moment is om Leopard aan te schaffen, € 129,- voor één Mac. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 27-12-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Frietsaus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:08:
Elke Intel Mac kan Windows draaien, het enige probleem is dat jij Mac OS X 10.4 draait en daar zit geen Boot Camp Assistent in. Je kunt dus niet even makkelijk je schijf opdelen zonder dataverlies. Ook staan de drivers tegenwoordig op de 10.5 installatieschijf, al kan je daar wel op een andere manier aan komen.

Je kunt er dus voor kiezen om over te stappen naar 10.5 Leopard, je kunt ook 10.4 opnieuw installeren en bij de installatie een MS-DOS partitie aanmaken waar je vervolgens Windows op installeert. Als je een externe schijf hebt met veel ruimte kan je je huidige 10.4 installatie ook kopiëren (in disk image vorm) naar je externe schijf m.b.v. Schijfhulprogramma en na het partitioneren weer terugzetten. Aangezien je geen installatieschijf hebt zou ik zeggen dat dit het perfecte moment is om Leopard aan te schaffen, € 129,- voor één Mac. :)
Dataverlies is niet belangrijk. Ik ben niet van plan MAC OS nog verder te gebruiken.
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon van een XP cd'tje booten en de drivers op internet opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, dat kan. CD erin, de c-toets ingedrukt houden bij het opstarten en de Windows setup zou zonder problemen moeten laden. Drivers zijn op een aantal plekken wel te vinden ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Frietsaus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:24:
Ja, dat kan. CD erin, de c-toets ingedrukt houden bij het opstarten en de Windows setup zou zonder problemen moeten laden. Drivers zijn op een aantal plekken wel te vinden ja. :)
Hij gaat zeuren om de GTP partition stijl 8)7

Ik heb al verschillende tools geprobeerd maar het lukt me niet om een backup te maken van de MacOS partitie. Partition magic geeft een error en alle Acronis programma's ook. Met GParted is het me uiteindelijk gelukt om de MacOS partitie te verkleinen en er een NTFS partitie naast te maken maar als ik de partitie stijl wil wijzigen naar MBR moet alle data vernietigt worden...

Ik zei dat de data niet belangrijk was maar er staat nog een legaal CS2 pakket op geïnstalleerd, beetje zonde om zomaar te verwijderen. (Mac is overgekocht met het pakket erop, we hebben geen licentiecodes e.d.)
Wel heb ik de MAC OSX DVD's gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via de zoekfunctie e.e.a. gezocht maar kon niets vinden, dus plaats ik hier mijn vraag;
ik heb via bootcamp een XP install gedaan en de meegeleverde drivers geïnstalleerd. Als ik XP afsluit geeft hij de melding dat het nu veilig is om af te sluiten, waarna ik de power button een paar sec inhoud om goed af te sluiten. Is er een mogelijkheid dat de mac automatisch afsluit? Het gaat om een macbook alu C2D 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Laatst online: 09-04-2024
rechtsklik touchpad werkt niet in win xp :(

ookal staat het goed ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

MetalG schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:13:
rechtsklik touchpad werkt niet in win xp :(

ookal staat het goed ingesteld
Al met 3 vingers geprobeerd? 2 vingers is in XP/Vista dubbelklik :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet 2 vingers op het touchpad houden en met een andere vinger klikken op de button eronder, werkt perfect! Ik geef toe dat het in het begin even wennen is, maar het werkt zeker!

Zelf hou ik mijn middelvinger & wijsvinger op het touchpad, en met mijn duim klik ik :)

Andere oplossing is een aparte muis aanschaffen? Ik gebruik zelf een 2 button muis als ik langdurig moet werken in Windows :)

Welke versie van bootcamp gebruik je trouwens? Ik meen mij te herinneren dat in de eerste versies van bootcamp het rechts klikken zoals hierboven beschreven 'nog' niet werkte? Weet het niet zeker meer maar vind het ook niet direct terug op google ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:17:
[...]

Al met 3 vingers geprobeerd? 2 vingers is in XP/Vista dubbelklik :S.
Bedankt! Dat heeft bij mij het misterie van de missende rechterklik opgelost :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 12:32 . Reden: Was al laat blijkbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt bootcamp nog ondersteund of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:29:
Wordt bootcamp nog ondersteund of niet?
Hoe bedoel je dat precies? Er is nog niet zo lang geleden een nieuwe versie van uit gekomen, dus dat lijkt me wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Windows loopt bij mij na een seconde of 10 vast. Ik heb net een verse install van Bootcamp (met 97 Gig partitie) gemaakt op de MBP Late '08 en Win Vista 64 met SP 1 erop gegooid. Drivers van de Mac erop gezet en nu dus dit probleem. Iemand ervaring hiermee?

Mmm.. nogmaals opnieuw opgestart. nu blijft ie hangem springt op zwart scherm, wit scherm, zwart scherm en ik kan in de veilige modus opstarten.

Met systeemherstel de drivers van bootcamp eraf gehaald en hij reageert weer op de muis en toetsenbord. Ligt dus toch ergens aan de drivers. Terwijl ik het bij een andere Mac ook al eens gedaan heb zonder problemen. Vervelende is dat ik zonder Bootcampdrivers geen internet heb, maar met Bootcamp drivers geen werkende Windows heb. Bootcamp drivers er opnieuw opgezet en probleem blijft. Wie weet de oplossing?

Nogmaals geprobeerd, nu krijg ik verbinding met het netwerk, start ik daarna echter IE op (om safari te downloaden), loopt ie vast en reboot ie vanzelf... Nogmaals IE opgestart en direct onderbroken, daarna lukt de zoekmachine wel, maar de site van apple om safari te downloaden lijkt al weer te veel van het goede en weer een reboot (probleemomschrijving is trouwens Blue Screen), lijkt dus in de drivers van de videokaart te zitten.
Probleem lijkt vooralsnog opgelost door zowel updates van windows af te wachten als de update van de videokaart er over te gooien (van de video2laptop-site). Zowel IE als Safari werken naar behoren

[ Voor 85% gewijzigd door TheKeeper op 06-02-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even een paar vraagjes m.b.t. bootcamp ;-).

Heeft de xp installatie op de een of andere manier om uitzichzelf dingen naar mij mac osx partitie te schrijven ? (die overigens niet eens te zien is vannuit xp) (dit im virussen en trojans)

En is het nu mogelijk om ati drivers zelf te installen voor de imac, want als ik gewoon een normale display driver pak van ati geeft de install aan dat er geeen compatible drivers zijn :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Standaard ondersteunt windows XP HFS+ niet, dus tenzij je een virus download dat specifiek geschreven is om via windows Mac systemen te infecteren, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie speelt er games (simcity, civ 4, wow) op xp via bootcamp, op een macbook, macbooc pro, imac?
ik twijfel over welke ik ga aaschaffen en wil wel die paar xp games blijven kunnen spelen...thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dingen zijn mij niet duidelijk over boot camp. Ik heb bootcamp draaien met vista 32 bit.

Als ik mijn macbook pro start, dan start hij vista standaard op. Normaal gebruik ik osx, dus ik zou graag willen dat deze ook opstart en ik dus niet iedere keer met de option key moet opstarten. Is hier een mogelijkheid voor?

Nu ik vista heb geïnstalleerd, weet ik niet welke drivers ik allemaal moet installeren vanaf de cd (installatie cd osx).

Kan iemand mij hiermee verder helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Als het goed is kun je in Windows en OS X bij de voorkeuren instellen wat je opstartschijf is. Waar die in Vista precies zit weet ik niet, maar in OS X gewoon bij Systeemvoorkeuren en dan het pictogram opstartschijf.
Voor het tweede: Voor zover ik weet moet je alle drivers installeren wil het goed werken. Ik draai nu (weer) XP maar toen ik Vista installeerde heb ik gewoon de Leopard DVD erin gestopt en hem zijn gang laten gaan. Als je voor die-hard game performance wilt gaan, kun je daarna nog even zoeken naar getweakte videodrivers die in Boot Camp te installeren zijn.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 17:25
Bij vista krijg je een ruitje erbij in icons rechts onder

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:36:
wie speelt er games (simcity, civ 4, wow) op xp via bootcamp, op een macbook, macbooc pro, imac?
ik twijfel over welke ik ga aaschaffen en wil wel die paar xp games blijven kunnen spelen...thanks.
WoW draait ook perfect op Mac OS X hoor :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Welke MacBook? Ik heb een unibody MacBook en speel via Boot Camp (met Vista 32-bit) Civilization 4, SimCity 4 en Oblivion, allemaal op 1280x800 met de hoogste instellingen. Draait perfect. Ik heb in 3DMark 06 een score van rond 2500.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:56:
[...]

Welke MacBook? Ik heb een unibody MacBook en speel via Boot Camp (met Vista 32-bit) Civilization 4, SimCity 4 en Oblivion, allemaal op 1280x800 met de hoogste instellingen. Draait perfect. Ik heb in 3DMark 06 een score van rond 2500.
Hoe draai jij dan Sim City 4 goed? Ik heb hier een iMac 2.66 4gb en 2600 pro en Sim Cuty draait echt brak. Civ 4 draait overigens perfect hier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Ik heb ook een vraag over bootcamp

Hier op mijn werk willen ze op een iMac uitsluitend in windows werken. Hele netwerk is nl windows. Via bootcamp is er op de iMac windows xp sp3 op geinstalleerd. Nu hebben we het probleem dat elke map die wordt aangemaakt een 'alleen lezen' map is. Zelfs als je via rechtermuisknop, eigenschappen, alleen lezen uitvinkt en op toepassen en ok klikt, is de map nog steeds alleen lezen. We hebben nog weinig met de computer gedaan maar lopen nu al gelijk tegen een probleem aan, nl dat we een programma hebben waar we bladen mee op maken. Dit programma hoeft niet geinstalleerd te worden en kan vanuit elke map gestart worden, alleen werkt dit programma nu niet omdat het geen schrijf mogelijkheden heeft.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Heeft dit iets te maken met het feit dat de windows xp partitie NTFS is? Zou opnieuw installeren op een FAT 32 partitie dan helpen? Ik zag ook het volgende programma NTSF-Mac, zouden we daar wat aan hebben? Volgens mij is dat programma namelijk alleen handig om vanuit osx windows partities te benaderen.

Als iemand hier een antwoord op heeft, graag! we zitten een beetje met onze handen in het haar hier :/

[ Voor 6% gewijzigd door SJOE®DO op 06-03-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik heb gisteren een mac book pro van de vorige generatie geinstalleerd met vista business 32bit. Ging allemaal perfect. Maar ik heb hier nu een mac book pro van de laatste generatie en die mist drivers :(

Heb al een update naar bootcamp 2.1 van apple.nl gehaald en vista sp1 update gedaan maar de drivers worden niet geinstalleerd. Ook na vista sp1 de 2.1 drivers laten herstellen, helpt niet. :X

Moet je voor deze nieuwere macbook pro weer ergens anders drivers vandaan halen?
Ik mis drivers voor: iSight, coprosessor, ethernet controller, netwerk controller (denk wireless), sm-bus controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

xAndyx schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:56:
Moet je voor deze nieuwere macbook pro weer ergens anders drivers vandaan halen?
Ik mis drivers voor: iSight, coprosessor, ethernet controller, netwerk controller (denk wireless), sm-bus controller.
De drivers staan op de installatiedisk die bij de MacBook Pro is geleverd :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Laatst online: 27-03 13:04
Canaria schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:02:
[...]

De drivers staan op de installatiedisk die bij de MacBook Pro is geleverd :)
Thnx, die had mn collega er natuurlijk weer niet bij gegeven. Het is nu gelukt met een driver cd van thepiratebay. OS X 10.5.6 drivers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
xAndyx schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:18:
[...]

Thnx, die had mn collega er natuurlijk weer niet bij gegeven. Het is nu gelukt met een driver cd van thepiratebay. OS X 10.5.6 drivers. :)
Daarnaast wordt er misschien via Apple software update in window nog wat bootcamp spul aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik wil binnenkort een oem versie van Vista aanschaffen zodat ik af en toe wat kan gamen via bootcamp. Echter twijfel ik een beetje wat ik moet doen.

Windows 7 schijnt eind dit jaar te worden uitgebracht en werkt blijkbaar een stuk beter dan Vista. Heeft het zin om daar te wachten? Zeker als je er vannuit gaat dat ik absoluut geen high end games ga spelen met m'n iMacje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Canaria schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:56:
[...]

...speel via Boot Camp (met Vista 32-bit) Civilization 4...
Waarom via BootCamp, Civ4 is er toch ook gewoon voor OS X?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Hertog schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:55:
[...]

Waarom via BootCamp, Civ4 is er toch ook gewoon voor OS X?
Probleem is denk ik dat alle Mac games achterlijk duur blijven. Civ IV kost in de apple store nog 60 euro en voor de pc kost ie nog maar 10 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik heb een iMac met OSX 10.5.6 en Windows XP SP3 op FAT32. XP draait als een tierelier, veel vlotter dan op mijn centrino-laptop, die qua specs niet veel minder is.

Kan ik hier nog Vista "naast" zetten, of gaat dat niet meer werken?

Moet ik dan de XP-partitie "verschuiven" door eerst met WinClone een image te maken, dan met de Bootcamp-assistant de OSX-partitie te verkleinen en de WinClone-image terug te zetten?

Wat ik uiterarad niet wil, is mijn OSX-partitie om zeep brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door Witte op 16-04-2009 14:33 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Windows XP SP3 op FAT32. XP draait als een tierelier
Formateren naar NTFS maakt je Windows nog sneller (schrijven kan je daarna nog doen met ntfs-3g) ;)
Kan ik hier nog Vista "naast" zetten, of gaat dat niet meer werken?
Officieel mag/kan Bootcamp maar 2 OS'n draaien, OS X en XP of OS X en Vista. Maar als je het echt wilt; een howto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Is er hier iemand die ervaring heeft met 3Ds Max onder Bootcamp?
Ik heb 2009 geinstalleerd staan onder XP SP3, maar zoals meerdere mensen op het net heeft deze 1 keer gedraaid en raakte toen de licentie 'corrupt' en sinds dien wil hij niet meer starten. 2008 er naast gezet en die doet hetzelfde. Jammer en ik heb ook met cracks (autodesk support BootCamp niet) geen manier gevonden om het draaiend te krijgen.

Het gekke is, dat ik nu de max installs ook niet meer kan verwijderen! Als ik via 'software' een uninstall wil uitvoeren van 2009 of 08 dan reboot m'n macbook. (mid 2008). Als ik de bootcamp partitie open in VMWare en dan max wil uninstallen loopt VMWare vast... weird.

Iemand die enig idee heeft hoe wat waar en waarom, en vooral, hoe ik het oplos?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 22:08

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

xAndyx schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:56:
Ik heb gisteren een mac book pro van de vorige generatie geinstalleerd met vista business 32bit. Ging allemaal perfect. Maar ik heb hier nu een mac book pro van de laatste generatie en die mist drivers :(

Heb al een update naar bootcamp 2.1 van apple.nl gehaald en vista sp1 update gedaan maar de drivers worden niet geinstalleerd. Ook na vista sp1 de 2.1 drivers laten herstellen, helpt niet. :X

Ik heb nu dus precies hetzelfde probleem:
nwe MacBook Pro 15" (mid 2009 heet dat), Vista SP1 installeert prima, maar de Bootcamp drivers (2.1) lijken niet te werken...de Vista install is dus vleugellam aangezien netwerk ed. niet werkt :'(

Heeft iemand een suggestie?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenw
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb echt heel veel games al op de iMac 24" gespeeld:
Crysis
Far cry 2
Modern Warfare
Assassins creed
Splintercell
etc. etc.
Die andere games werken dus echt wel op een iMac 24", ik weet niet of ze op een macbook werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt er een beetje vanaf welke Macbook je hebt? De oudere / goedkoopste Macbook's die enkel een grafische chipset hebben van Intel daar moet je echt niet op gamen is mijn ervaring! Zelfs mijn openGL screensavers hadden geen acceptabele framerate ...

Ik heb dan ook een nieuwe (Macbook Pro) aangeschaft met een GeForce 9400M en dat gaat best goed :) Je moet er natuurlijk niet de nieuwste games op spelen maar laat ons zeggen dat de meeste spellen van de afgelopen jaren er redelijk vlot op werken ... enigste nadeel is dat je Macbook best wel heet kan worden. Ik game dan ook alleen op men Macbook als ik beschikking heb over een Coolpad

Verder ook rekening houden dat de Bootcamp Nvidia driver niet altijd up-to-date is als je iemand bent die steeds de laatste drivers wil :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik heb een windows xp die helemaal kaalgestript is en waar de serial al zit ingebakken.. gaat dit werken i.c.m. Boot Camp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@mklkhanou: zolang er op zijn minst SP2 in zit zou het gewoon moeten werken. Het kan zijn dat de wizard hem niet herkend als originele installatiedisc, maar als je dan handmatig opnieuw opstart en boot van de cd (c ingedrukt houden tijdens opstarten) zal het wel lukken.

Het gaat niet werken als hij ook automatisch de partities indeelt, maar dat lijkt me vrij logisch :)

--

Heb zelf de Windows 7 RC inmiddels in Boot Camp geïnstalleerd op mijn iMac. Ging prima, installatie-DVD werd gewoon herkend, drivers installeerde ook gewoon. Wel erg jammer van de iMac / ATI HD2600 bug, waardoor het scherm herkend wordt als 60Hz. Je ziet de lijnen gewoon lopen door de lage refreshrate (vooral in witte vlakken) :/

[ Voor 31% gewijzigd door lhoBas op 03-08-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
lh-Online.nl schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:52:
@mklkhanou: zolang er op zijn minst SP2 in zit zou het gewoon moeten werken. Het kan zijn dat de wizard hem niet herkend als originele installatiedisc, maar als je dan handmatig opnieuw opstart en boot van de cd (c ingedrukt houden tijdens opstarten) zal het wel lukken.

Het gaat niet werken als hij ook automatisch de partities indeelt, maar dat lijkt me vrij logisch :)

--

Heb zelf de Windows 7 RC inmiddels in Boot Camp geïnstalleerd op mijn iMac. Ging prima, installatie-DVD werd gewoon herkend, drivers installeerde ook gewoon. Wel erg jammer van de iMac / ATI HD2600 bug, waardoor het scherm herkend wordt als 60Hz. Je ziet de lijnen gewoon lopen door de lage refreshrate (vooral in witte vlakken) :/
Het is gelukt.. windows draait helemaal prima alleen kan ik mijn mac osx cd's nergens vinden! : |
Ik kan dus ook geen drivers installeren.. zijn de drivers ergens te downloaden?

Het betreft een 13 inch macbook late 2008!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Gisteren Windows 7 64bit in Bootcamp geinstalleerd op m'n 20" iMac. Alles werkt prima, maar er zijn 3 dingen die niet (goed) werken:
- geluid
- microfoon
- numeriek deel toetsenbord

Na de installatie van Windows heb ik de Leopard dvd erin gedaan voor drivers. Ook de laatste Bootcamp update (2.1) geinstalleerd. Daarna voor de geluidskaart de laatste Realtek drivers geinstalleerd. Geluid deed het wel na de Bootcamp update, maar via de interne speakers. Met de Realtek drivers krijg ik wel geluid, maar volgens configuratiescherm is de output naar een koptelefoon waardoor het geluid heel zacht doorkomt.
De ingebouwde microfoon en het numeriek deel van het toetsenbord doen het niet.
Ik heb al meer mensen met deze problemen gezien, ook op verschillende sites naar oplossingen gezocht, maar kan niks concreet vinden.
Iemand anders die deze problemen ondervindt en weet wat ik hier aan kan doen?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
mklkhanou schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:36:
[...]

Het is gelukt.. windows draait helemaal prima alleen kan ik mijn mac osx cd's nergens vinden! : |
Ik kan dus ook geen drivers installeren.. zijn de drivers ergens te downloaden?

Het betreft een 13 inch macbook late 2008!
Click: http://www.apple.com/down...owsxpdriversupdate21.html

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
cdl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:24:
Gisteren Windows 7 64bit in Bootcamp geinstalleerd op m'n 20" iMac. Alles werkt prima, maar er zijn 3 dingen die niet (goed) werken:
- geluid
- microfoon

Na de installatie van Windows heb ik de Leopard dvd erin gedaan voor drivers. Ook de laatste Bootcamp update (2.1) geinstalleerd. Daarna voor de geluidskaart de laatste Realtek drivers geinstalleerd. Geluid deed het wel na de Bootcamp update, maar via de interne speakers. Met de Realtek drivers krijg ik wel geluid, maar volgens configuratiescherm is de output naar een koptelefoon waardoor het geluid heel zacht doorkomt.
Ik heb al meer mensen met deze problemen gezien, ook op verschillende sites naar oplossingen gezocht, maar kan niks concreet vinden.
Als je aan een DVD met 10A432 kan komen, moet je dat doen. Op deze schijf staan bootcamp 3.0 drivers die elk moment zullen uitkomen, denk dat deze vrijdag of het weekend beschikbaar zullen zijn. Met behulp van deze software op de schijf heb ik Bootcamp 3.0 drivers en Windows 7Beta zonder beperkingen kunnen installeren.

Er zijn ook torrents die alleen de Bootcamp drivers aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

matinez schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:12:
[...]

Als je aan een DVD met 10A432 kan komen, moet je dat doen. Op deze schijf staan bootcamp 3.0 drivers die elk moment zullen uitkomen, denk dat deze vrijdag of het weekend beschikbaar zullen zijn. Met behulp van deze software op de schijf heb ik Bootcamp 3.0 drivers en Windows 7Beta zonder beperkingen kunnen installeren.

Er zijn ook torrents die alleen de Bootcamp drivers aanbieden.
Bedankt voor de tip! Ik heb de drivers gedownload. Microfoon en numerieke toetsen werken nu, maar voor het geluid geeft ie nog steeds aan dat de output een koptelefoon is waardoor ik mn volume helemaal moet opendraaien om wat te kunnen horen.
Het installeren van Realtek drivers is helemaal fout. Dan herkent ie de output niet eens en gebruikt ie de interne speakers :S

Ik heb nog wel een andere vraag: F1 t/m F12 toetsen worden gebruikt zoals in OSX (o.a. brightness en geluid harder/zachter) maar ik wil dat Windows ze gewoon als F toetsen ziet. Hoe verander ik dit in Windows 7?

*edit* opgelost met dit progje: Input Remapper http://www.olofsson.info/

[ Voor 3% gewijzigd door cdl op 26-08-2009 15:15 ]

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
cdl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:24:

Klinkt misschien lullig, maar heb je numlock wel aan staan? Knopje boven de 7 op het nummerieke gedeelte.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met Bootcamp op Leopard kon ik mijn Windows XP upgrade probleemloos installeren door tijdens de installatie een oude externe CD drive aan te sluiten met daarin een CD met een volledige versie van Windows 98 (XP Upgrade vraagt daarom tijdens de installatie).

Sinds Snow Leopard lukt dit niet meer. De Windows 98 CD in de externe cd speler laadt niet. Andersom werkt het ook niet (De installatie CD van XP in de externe CD speler en Windows 98 in de SuperDrive).

Heeft iemand anders een upgrade versie van Windows werkend gekregen op Bootcamp onder Snow Leopard?

Zou het bijvoorbeeld werken om de inhoud van zowel Windows XP als 98 op een DVD te branden en die te gebruiken voor de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

Ik heb een 20" Intel iMac en ik heb lang geworsteld om onder Windows 7 het geluid via m'n speakers werkende te krijgen. Geluid via de interne speakers deed het wel maar die speakers zijn natuurlijk crap. Ik zag zojuist een post op internet met de oplossing. Misschien dat het jullie al gelukt was, maar ik wilde dit nog even mededelen ;)

Als volgt:

- doe Leopard installatie cd1 erin
- ga naar /Boot Camp/drivers/ en rechtermuis op RealTekSetup.exe
- kies 'Compatibiliteitsproblemen oplossen'
- er komt een venster, kies 'Problemen met programma oplossen'
- Volgende scherm vink aan 'Het programma werkte in oudere versies...' en klik op volgende
- kies nu Windows Vista (zonder service pack), volgende
- druk op de knop Programma starten...

Geluid werkt bij mij nu prima over de speakers. Hopelijk helpt dit jullie ook.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb gisteren geprobeerd om windows 7 ultimate 32 bit op mijn macbook te installeren.
Het gaat om een macbook van Juni 2009 (vermoed middle 2009).
Het is zo dat de installatie perfect verloopt. Alles loopt perfect tot hij zogezegd moet booten om op te starten in Windows 7 dan loopt het verkeerd en doet hij niets meer. Dan is de enige oplossing hem laten booten in mac osx...
Ik heb dan uiteindelijk de partitie verwijderd en opnieuw geprobeerd met de 64-bit juist hetzelfde..
Ik heb dit nu al 4 keer geprobeerd zonder resultaat. Heeft er iemand van jullie reeds met dit probleem afterekenen gehad?

Grtz,

Vannoete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste bootcamp update al geinstalleerd?

[ Voor 217% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:02:
Hey,

Ik heb gisteren geprobeerd om windows 7 ultimate 32 bit op mijn macbook te installeren.
Het gaat om een macbook van Juni 2009 (vermoed middle 2009).
Het is zo dat de installatie perfect verloopt. Alles loopt perfect tot hij zogezegd moet booten om op te starten in Windows 7 dan loopt het verkeerd en doet hij niets meer. Dan is de enige oplossing hem laten booten in mac osx...
Ik heb dan uiteindelijk de partitie verwijderd en opnieuw geprobeerd met de 64-bit juist hetzelfde..
Ik heb dit nu al 4 keer geprobeerd zonder resultaat. Heeft er iemand van jullie reeds met dit probleem afterekenen gehad?

Grtz,

Vannoete
Ik kan me zoiets herinneren dat je nog een keer extra moet formatteren tijdens installatie. Hier een voorbeeld: http://www.simplehelp.net...the-complete-walkthrough/
Check punt 9 van tutorial.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows XP via bootcamp op mn macbook pro geinstalleerd. (van maart 2009) Het zit me echter niet lekker dat hij enorm heet wordt onder windows. Zou dat oplossen met een nieuwere windows (7) die wellicht efficienter met alles omgaat? In OSX wordt hij namelijk niet zo heel erg warm. Ik heb inmiddels een fan controller geinstalleerd voor windows, maar toch niet erg ideaal.

Verder vertelde iemand mij op mn studie, dat een Macbook met bootcamp instabieler is dan eentje zonder. Dat leek me onzin, maar ik kan laatst een soort van blue screen, maar dan op mn mac. (je hele scherm wordt grijs en je kunt hem dan alleen maar uitzetten) Heeft dat hier mee te maken, of omdat ik mn snow leopard gedowngrade heb met time machine terug naar leopard?

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een redelijk groot probleem. omdat bootcamp deels werkt stel ik de vraag hier.
Ik was aan het internetten met os x, safari loopt vast en heel osx reageerde niet meer. ik heb de laptop gereset (lees power knop ingedrukt houden). Wanneer ik de laptop opnieuw opstart kan ik os x niet meer gebruiken en windows xp wel.
Ik ben bang dat er wat bestanden beschadigd zijn, heeft iemand eerder van dit probleem gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
[b][message=32919714,noline]Heeft dat hier mee te maken, of omdat ik mn snow leopard gedowngrade heb met time machine terug naar leopard?
Ik zou zeggen dat het eerder te maken heeft met het tweede dan met het eerste :)
ik heb de laptop gereset (lees power knop ingedrukt houden). Wanneer ik de laptop opnieuw opstart kan ik os x niet meer gebruiken en windows xp wel.
Definieer "kan hem niet meer gebruiken". Als in, je kan niet meer booten van je OS X schijf? Als in, de schijf verschijnt niet als bootable? Als in, je probeert er van te booten, maar er gaat iets fout?

Je omschrijving laat veel te wensen over.

[ Voor 47% gewijzigd door Liegebeest op 18-11-2009 20:42 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok:
Ik hoor de "gong", hierna blijft hij hangen. Wanneer ik alt indruk zie ik beide bootschijven, klik ik op os x dan loopt hij vast en klik ik op windows dan start hij prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Lees dat meerdere mensen het is gelukt om een 3e partitie (naast de MacOS & Windows schijf) aan te maken met o.a. GParted.. Ik krijg dat dus totaal niet voor elkaar. Het lijkt me echt heel prettig om een soort back-up partitie aan te maken, zodat ik hier bestanden vanuit Windows & MacOS kan droppen. Iemand een idee? n.b. ik heb een iMac 20" met Snow Leopard & Windows 7 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Laatst online: 27-01 12:04
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:09:
Ik heb windows XP via bootcamp op mn macbook pro geinstalleerd. (van maart 2009) Het zit me echter niet lekker dat hij enorm heet wordt onder windows. Zou dat oplossen met een nieuwere windows (7) die wellicht efficienter met alles omgaat? In OSX wordt hij namelijk niet zo heel erg warm. Ik heb inmiddels een fan controller geinstalleerd voor windows, maar toch niet erg ideaal.

Verder vertelde iemand mij op mn studie, dat een Macbook met bootcamp instabieler is dan eentje zonder. Dat leek me onzin, maar ik kan laatst een soort van blue screen, maar dan op mn mac. (je hele scherm wordt grijs en je kunt hem dan alleen maar uitzetten) Heeft dat hier mee te maken, of omdat ik mn snow leopard gedowngrade heb met time machine terug naar leopard?

Dank je!
Wat betreft de hitte onder Windows: Het maakt niet uit welke windows je gebruikt, het blijft gewoon drama. Fans draaien hier continue voluit, net een stofzuiger, uitermate irritant( MacBook Pro Unibody Late 2008 i.c.m. Windows 7. Ook met XP en Vista gedraaid).

Het jammere is dat je onder Windows verplicht ben de 9600M GT te gebruiken, simpelweg omdat de 9400M niet gebruikt kan worden onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:53:
Ok:
Ik hoor de "gong", hierna blijft hij hangen. Wanneer ik alt indruk zie ik beide bootschijven, klik ik op os x dan loopt hij vast en klik ik op windows dan start hij prima op.
Houd bij het booten eens CMD-v ingedrukt. Je Mac start nu in verbose mode en hoort tekst op het scherm te laten zien van wat ie aan het doen is op dat moment. De tekst op het scherm terwijl hij gaat hangen laat vast zien wat er aan de hand is.

EDIT:
Schijnt CMD-Shift-V te zijn :/

[ Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 23-11-2009 11:23 ]

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste