[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ja, dat weet ik, maar is het onmogelijk om de oude nog te gebruiken?

MacBookLast.fmfacebook

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Het is toch ongevaarlijk om Windows-partities te vergroten met bijvoorbeeld Partition Magic ?

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:17

Bob Popcorn

Plop!

Ik wil TinyXP gaan installeren mbv Bootcamp, heeft iemand daar ervaring mee?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
FileNox schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:12:
Het is toch ongevaarlijk om Windows-partities te vergroten met bijvoorbeeld Partition Magic ?
Kan iemand dit bevestigen ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
FileNox schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:53:
[...]

Kan iemand dit bevestigen ? :X
Ja, het is gevaarlijk en kan en mag niet zomaar. Google even hierop en je zult het antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Dat heb ik gedaan, en het blijkt dat bij iedereen die het met Partition Magic heeft gedaan, alles nog werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hmz, wat ik gelezen heb is dat juist niet kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Misschien een n00b vraag...

Maar ik heb nu op mijn iMac (Tiger) via Bootcamp beta Windows Vista draaien.

Nu wil ik graag de iMac updaten naar Leopard, moet ik dan ook gelijk de Bootcamp gebruiken die bij Leopard zit en dus heel Windows opnieuw installeren in de nieuwere Bootcamp??

Op de Mac-site staat:
---
Ik heb eerder Boot Camp Beta geïnstalleerd. Hoe kan ik bijwerken naar Boot Camp met Mac OS X Leopard?

Nadat u uw Mac met Intel-processor hebt bijgewerkt naar OS X 10.5 Leopard, start u de computer op in Windows en plaatst u de dvd van Mac OS X 10.5 Leopard en volgt u de aanwijzingen op het scherm om uw Windows-stuurprogramma's bij te werken naar Boot Camp 2,0.
---

Maar ja dat geeft dus niet echt 100% antwoord op mijn vraag...
Of werkt Mac OS X in Vista met die Leopard CD de Bootcamp-versie van versie 1.4 naar versie 2.0 en blijven dus je huidige Vista-partitie onaangetast (qua instellingen, programma's die je hebt geinstalleerd e.d.)?

[ Voor 3% gewijzigd door Tha BasZ op 18-01-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Tha BasZ schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:11:
Misschien een n00b vraag...

Maar ik heb nu op mijn iMac (Tiger) via Bootcamp beta Windows Vista draaien.

Nu wil ik graag de iMac updaten naar Leopard, moet ik dan ook gelijk de Bootcamp gebruiken die bij Leopard zit en dus heel Windows opnieuw installeren in de nieuwere Bootcamp??

Op de Mac-site staat:
---
Ik heb eerder Boot Camp Beta geïnstalleerd. Hoe kan ik bijwerken naar Boot Camp met Mac OS X Leopard?

Nadat u uw Mac met Intel-processor hebt bijgewerkt naar OS X 10.5 Leopard, start u de computer op in Windows en plaatst u de dvd van Mac OS X 10.5 Leopard en volgt u de aanwijzingen op het scherm om uw Windows-stuurprogramma's bij te werken naar Boot Camp 2,0.
---

Maar ja dat geeft dus niet echt 100% antwoord op mijn vraag...
Of werkt Mac OS X in Vista met die Leopard CD de Bootcamp-versie van versie 1.4 naar versie 2.0 en blijven dus je huidige Vista-partitie onaangetast (qua instellingen, programma's die je hebt geinstalleerd e.d.)?
Eigenlijk wel. Dus je update naar leopard eerst, dan start je Windows op en en mik je de Leopard CD erin en die update de drivers van Windows naar Leopard drivers. Dus een nieuwe installatie is niet nodig :)
FileNox schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:07:
Dat heb ik gedaan, en het blijkt dat bij iedereen die het met Partition Magic heeft gedaan, alles nog werkt :)
Is het nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Dank DaannO!

Zal dit eens gaan proberen!

/Edit 21-01 -> wel zo leuk om te vermelden dat alles goed is gegaan zoals DaannO beschreven had.

[ Voor 53% gewijzigd door Tha BasZ op 21-01-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
Apple heeft eindelijk de 64 bits drivers gemaakt zodat alles nu werkt met Vista 64.
Ik heb nu geen onbekende apparaten meer in mijn apparaatbeheer staan, iSight, remote, touchpad, toetsenbord, bluetooth... alles werkt nu gewoon.
Apple heeft het meegeleverd als Bootcamp 2.0.1 bij de nieuwe Macbook Air.
Je kunt de 64bits drivers hier downloaden:
http://rapidshare.com/files/85474135/BootCampDrivers64.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
@Maarten_v: Heeft Apple dan ook een nieuwe versie uit van de Boot Camp Assistent? Mijn versienummer is nog steeds 2.0. Niet dat het me echt uit maakt, want ik gebruik nog steeds Windows XP x86. Maar ik ben gewoon benieuwd, omdat men op de Apple site geen officiële link lijkt te hebben gepost... Ik zie een RapidShare link niet als iets van Apple. Ben benieuwd of ze 't in een update/-grade 'rechtzetten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Laatst online: 15-09 13:08
Die link van mij is van iemand die zelf de drivers op die site had gezet omdat Apple ze zelf (nog) niet aanbood, en die is ook zonder de Assistant.
Maar nu staat Boot Camp 2.1 op de meuktracker. Die is nieuwer en ik denk ook met een nieuwe Assistant. Die ga ik vanavond proberen.
http://tweakers.net/meukt...7/apple-boot-camp-21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Zou je deze x64 drivers dan ook op Win XP 64 kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de titel maar omgevormd van "Apple Bootcamp Beta" naar "[Boot Camp] Ervaringen & Discussie", aangezien Boot Camp al een tijdje geen beta meer is :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

weet niet of dit de juiste topicis, maar mijn vraag gaat over Boot Camp.
Ik zie in de screenshot topic vaak dat iedereen die boot camp gebruikt, een ander harddisk icoon gebruikt. Maar ik krijg dat niet voor elkaar. Ik heb de icoon van mijn interne harddisk kunnen wijzigen, die van mijn externe schijven, die van mijn usb-stick. Maar mijn boot camp drive is read only... kan de naam niet aanpassen, de icoon niet. Dit kon ik wel na het partitioneren, maar na het installeren van Vista niet meer. Ik heb boot camp versie 2.0
Afbeeldingslocatie: http://i222.photobucket.com/albums/dd111/mzuidwijk/Picture2-3.png
Afbeeldingslocatie: http://i222.photobucket.com/albums/dd111/mzuidwijk/Picture3-2.png

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 06:03

breinonline

Are you afraid to be known?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mijn nieuwe iMac ontvangen. Meteen van alles erop geinstalleerd en ook bootcamp geprobeerd...Nu had ik een domme fout gemaakt door iets te snel op enter te klikken bij formateren. Dus hij ging voor de " breng geen verandering aan". Nu krijg ik bij het opstarten steeds een schijffout :(
Kan ik dit wegkrijgen door via Leopard de partitie te verwijderen? Ik ben namelijk best nieuw hiermee en wil niet nog meer schade aanrichten...
Heb geen zin om steeds bij het opstarten alt in te drukken:(

Edit:

Heb het via die guide wel gevonden, maar wil iemand bevestigen dat dit goed is:

-Openen bootcamp assistant
- Selecteren : " Windows partitie verwijderen"
- Restore

Gaat het zo lukken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om Bootcamp 2.1 te installeren ?

http://www.apple.com/supp...e21forwindowsvista32.html

Ik zou graag weten hoe ik dat moet doen. :)

(En volgens mij ben ik niet de enige; google constateert wel het probleem, maar zelfs maxfixit komt met nietwerkende flauwekul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCML
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 19:47
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:11:

Heb het via die guide wel gevonden, maar wil iemand bevestigen dat dit goed is:

-Openen bootcamp assistant
- Selecteren : " Windows partitie verwijderen"
- Restore

Gaat het zo lukken?
Ja dat lukt, ik heb de eerste keer dezelfde fout gemaakt en ik heb toen eerst de partitie moeten verwijderen en vervolgens een nieuwe aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Waarschijnlijk is de partitie NTFS en heb je vanuit Mac OS geen schrijfrechten?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:05:
Is het iemand al gelukt om Bootcamp 2.1 te installeren ?

http://www.apple.com/supp...e21forwindowsvista32.html

Ik zou graag weten hoe ik dat moet doen. :)

(En volgens mij ben ik niet de enige; google constateert wel het probleem, maar zelfs maxfixit komt met nietwerkende flauwekul).
Hier heb ik gewoon Apple Software Update onder Windows gedraaid? Dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Puck schreef op zondag 27 april 2008 @ 02:38:
[...]

Waarschijnlijk is de partitie NTFS en heb je vanuit Mac OS geen schrijfrechten?
Dat klopt, vandaar de tutorial ook zegt dat je een fat32 usb stick moet gebruiken, maar dat werkt ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ben nu voor het eerst "echt" een XP install aan het doen onder boot camp, maar het werkt nog niet echt lekker. Versie 2.0 van de boot camp drivers worden geinstalleerd, maar de chipset van mijn Mac Pro wordt slechts deel correct herkend. Versie 2.1 van boot camp komt niet door de installatie en stopt al na enkele seconden.

Weet iemand een handleiding te vinden hoe ik de laatste boot camp drivers integreer in mijn XP installatie DVD? Heb de 2.0 drivers wel gevonden, maar de 2.1 drivers krijg ik niet te pakken.

Heb trouwens in mijn Windows tijd altijd zelf met nLite installatie CD's en DVD's gemaakt, maar onder boot camp wil het nog niet echt lukken. Wat raden jullie trouwens aan: FAT32 of NTFS?

Update: Na het volgens van de handleiding op Apple's forum is het gelukt 2.1 te installeren en zijn de driver problemen ook opgelost _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Zware Unit op 27-04-2008 18:01 . Reden: opgelost ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb de brakke partitie verwijderd en nu doet alles weer normaal. Zal morgen nog een poging doen om XP er op te zetten. Ik weet in ieder geval waar ik vorige keer de fout in ging:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Ik heb van de week XP met SP2 op me Mac Pro gezet, alles nieuwste drivers.
Nou was ik gister in OSX wat muziek aan het luisteren, ding speelde op de achtergrond, ik deed er zelf verder niks aan, en ineens stopt de muziek en staat het ding zichzelf af te sluiten :S. Dat was om ±21.15. Ik heb het ding wel zo ingesteld dat ie om 23.00 automatisch uit moet gaan, maar niet om 21.15. Nou, ding sloot zich dus af. Ik wil hem weer aanzetten en hij ging alleen maar loeien. Scherm bleef zwart. Uitgezet. Dat ging trouwens gelijk, hoefde niet eens de knop langer ingedrukt te houden, en weer opgestart.
Lig ik net te maffen, springt om 2 uur het ding ineens vanzelf aan :S
Ik merk trouwens ook dat als je met XP een shut down hebt gegeven en je stopt de stekker opnieuw in het stopcontact dat ie automatisch gaat opstarten en dat doet ie anders nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Zware Unit schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:33:
Ben nu voor het eerst "echt" een XP install aan het doen onder boot camp, maar het werkt nog niet echt lekker. Versie 2.0 van de boot camp drivers worden geinstalleerd, maar de chipset van mijn Mac Pro wordt slechts deel correct herkend. Versie 2.1 van boot camp komt niet door de installatie en stopt al na enkele seconden.

Weet iemand een handleiding te vinden hoe ik de laatste boot camp drivers integreer in mijn XP installatie DVD? Heb de 2.0 drivers wel gevonden, maar de 2.1 drivers krijg ik niet te pakken.

Heb trouwens in mijn Windows tijd altijd zelf met nLite installatie CD's en DVD's gemaakt, maar onder boot camp wil het nog niet echt lukken. Wat raden jullie trouwens aan: FAT32 of NTFS?

Update: Na het volgens van de handleiding op Apple's forum is het gelukt 2.1 te installeren en zijn de driver problemen ook opgelost _/-\o_
Heb je bij apparaatbeheer ook geen uitroeptekens meer voor bepaalde hardware staan? Dat heb ik namelijk wel. Heb je geluid door je externe speakers? Dat heb ik namelijk niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Zware Unit schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:33:
Wat raden jullie trouwens aan: FAT32 of NTFS?
Dat hangt af van je wensen. NTFS biedt meer veiligheid, maar Mac OS X kan er weer niet naar toe schrijven. Als dat laatste belangrijk is mut je kiezen voor FAT32. Als je voor veiligheid en prestaties binnen je windows-omgeving gaat is NTFS wellicht een betere optie. Bovendien heb je dan in ieder geval één in mijn geval erg vervelende beperking niet: in FAT32 is de maximale bestandsgrootte 4GB (4096MB). In NTFS mag een bestand zo groot zijn als het volume zelf. Met andere woorden: heb je een volume van 20GB, dan mag een bestand ook 20GB zijn. Niet dat je dát snel nodig zult hebben, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Alle uitroeptekens zijn weg.

Heb NTFS gekozen, aangezien ik veel met images werk en deze zijn regelmatig groter dan 4GB. Het schrijven naar een NTFS volume heb ik niet nodig. Wanneer ik bestanden wil delen tussen OSX en WXP start ik de Boot Camp installatie in VMware. Hierin heb ik een aantal netwerkshares... werkt fantastisch.

Jammer alleen dat als ik een spel wil spelen ik mijn computer opnieuw moet opstarten in Boot Camp.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Had je eerst wel uitroeptekens en zoja, hoe kreeg je die weg? Heb je geluid door je externe speakers? Ik krijg er maar geen geluid uit in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Door de update naar 2.1 zijn alle uitroeptekens weggegaan. Je kan altijd opzoek gaan naar drivers van de fabrikant of installeer de drivers op de Leopard DVD handmatig. Dit is natuurlijk wel 2.0. Het is mij helaas niet gelukt om de 2.1 drivers uit de update te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:03:
[...]

Dat hangt af van je wensen. NTFS biedt meer veiligheid, maar Mac OS X kan er weer niet naar toe schrijven.
...
Je kan hiervoor een driver kopen bij paragon.com. Bij mij werkt-ie uitstekend ( :) ) maar er zijn ook drama-verhalen te vinden over dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik heb 2.1 er overheen gezet, nog steeds geen geluid door de externe speakers. De speaker in de kast doet wel z'n best en de hoofdtelefoon doet het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Never mind ;)

[ Voor 96% gewijzigd door zer0l op 02-05-2008 19:31 ]

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39
webmail schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:22:
weet niet of dit de juiste topicis, maar mijn vraag gaat over Boot Camp.
Ik zie in de screenshot topic vaak dat iedereen die boot camp gebruikt, een ander harddisk icoon gebruikt. Maar ik krijg dat niet voor elkaar. Ik heb de icoon van mijn interne harddisk kunnen wijzigen, die van mijn externe schijven, die van mijn usb-stick. Maar mijn boot camp drive is read only... kan de naam niet aanpassen, de icoon niet. Dit kon ik wel na het partitioneren, maar na het installeren van Vista niet meer. Ik heb boot camp versie 2.0
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb geboot in Windows en daar de naam van mijn C:\ drive aangepast. Deze naam neemt hij ook over in OS X.

Hmm crap ik acht dat het om de naam ging. Ben nog aan het slapen. sorry

[ Voor 3% gewijzigd door KraveN op 06-05-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb ooit een post gevonden op MacNN forums die nog steeds werkt.
Replacing the XP Partition's icon
If you use a NTFS file system, you will not be able to modify the XP Partition's icon by the "Get Info" procedure. Follow this instructions to see how you can change your XP Partition's icon

1.- Format a USB stick with a FAT file system (you can use any volume really, but it needs to be FAT).

2.- In Mac OS X, set a custom volume icon using the Finder's "More info" window or any tool of your choice.

3.- Open a Terminal window, enter

cd /Volumes
ls -la

You'll see a file listed that has the same name as the FAT volume, but with a "._" prepended. For example, "._USBSTICK".

4.-Copy that file to the equivalent name for the Windows XP NTFS partition by typing in the termina:l

cp ._USBSTICK ._WinXP

5.- Transfer the ".VolumeIcon.icns" file created on the FAT file system to the root of the NTFS partition, using Windows.

6.- Open a Command Prompt and Enter in "attrib +H +S .VolumeIcon.icns" from the root of your NTFS partition. This will make the file a Hidden, System file, which hides it from curious passers by and even if you have the show hidden and systems files it will not show up in your NTFS partition.

Congratulations! Now your XP partition has a new icon
Als je die stappen volgt krijg je inderdaad op je MacOSX desktop een ander pictogram te zien. Het enige is dat ik geen ._bestand zag met de naam van de USB stick, maar wel een kaal ._ bestand dat op de USB stick werd aangemaakt. Die heb ik samen met de .VolumeIcon.icns gekopieerd naar de NTFS partitie, en dat bleek inderdaad te werken.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik heb nu ook eindelijk windows op mijn macbook staan, ik heb de partitie geformatteerd als fat32, zodaat ik vanuit OSX ook gewoon kan lezen en schrijven.
Is er makkelijke manier om in OSX mijn windows partitie te imagen? Ik kan wel een kopietje trekken van die schijf, maar niet terug zetten omdat ik niet voldoende rechten zou hebben, iemand ideeën?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
  • Laatst online: 23:09
Mensen ik heb een probleempje en hoop dat ik het hier mag posten.

Ik heb sinds kort een 20" imac en wil er windows op. Mijn tekensoftware voor school draait alleen onder windows. Nu heb ik windows mce echter bestaat deze uit 2 cd's en vraagt hij halverwege om de 2de cd alleen werkt de toets op mijn toetsenbord dus niet hoe kan ik nu de cd omwisselen? Bij alle oplossingen die ik gevonden heb moet je de mac restarten maar dat zou betekenen dat ik de installatie afbreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keesiej schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:13:
Mensen ik heb een probleempje en hoop dat ik het hier mag posten.

Ik heb sinds kort een 20" imac en wil er windows op. Mijn tekensoftware voor school draait alleen onder windows. Nu heb ik windows mce echter bestaat deze uit 2 cd's en vraagt hij halverwege om de 2de cd alleen werkt de toets op mijn toetsenbord dus niet hoe kan ik nu de cd omwisselen? Bij alle oplossingen die ik gevonden heb moet je de mac restarten maar dat zou betekenen dat ik de installatie afbreek.
Ik meen te herinneren dat in de Boot Camp tutorial stond dat je alleen windows kon installeren als deze op 1 CD stond. Dus ik ben bang dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
  • Laatst online: 23:09
stom inderdaad nu zie ik het pas bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Heb wederom een vraag:

Stel ik koop een nieuwe Mac, dan kan je met behulp van de migratie-assistent alle data overzetten van je oude Mac naar de nieuwe Mac.
Maar geldt dit ook voor je Bootcamp partitie die je hebt draaien op je Mac?

Of kan je die gewooon 1:1 kopieeren naar een te maken Bootcamp partitie op je nieuwe Mac?
Of heb je ook een soort van migratie-assistant als je een Bootcamp partitie aanmaakt??

Ik wil dus eigenlijk gewoon al mijn oude gegevens die op de HDD staan overhebben naar de nieuwere Mac.
Heb je geen last van nieuwere, andere onderdelen van je pc? (stel oudere iMac 2.4 naar nieuwere iMac 3.06)

Sorry voor het misschien wat ongelukkige vraagstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Nee alleen je persoonlijke instellingen op je mac partitie worden met de migratie assistent meegenomen. Er bestaat wel een programmaatje om een bootcamp partitie te klonen: http://www.macupdate.com/info.php/id/25932/winclone

Verder blijft windows natuurlijk een driver hell. Het verplaatsen van een harddisk van de ene naar de andere sata controller kan al genoeg zijn om een BSOD te krijgen. Als je alles weer aan de praat hebt gekregen moet je de boel ook weer activeren waarschijnlijk. Klantvriendelijkheid ten top :)

[ Voor 40% gewijzigd door lowfi op 22-05-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Dus het is met name voor je Windows (Bootcamp) partititie beter om alles opnieuw te installeren?
Neem aan dat je dan ook een nieuwe licentie van je Windows Vista moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje om advies: Ik heb Vista via Bootcamp op m'n MacBook Pro lekker draaien. Ik gebruik het nogal eens om nieuwe games op m'n laptop te installeren, maar die games zijn soms groot (5-7GB). Ik heb nu een vrij kleine partitie aangemaakt voor Windows en die zit dus al vol. Gevolg: ik kan geen nieuwe games meer installeren.

Probleem: ik wil voldoende ruimte om nieuwe games te kunnen installeren, maar ik wil ook voldoende ruimte voor het Mac-deel op m'n laptop. Ik voel er dus niet veel voor om het Vista-deel nu erg groot te maken en straks met het Mac-deel te weinig ruimte te hebben. Maar nu heb ik met het het Vista-deel te weinig ruimte en da's ook weer niet handig.

Vraag: Is er een oplossing, zodat ik het Vista/Mac-deel van m'n laptop eenvoudig van grootte kan veranderen zonder opnieuw Vista te moeten installeren? Het aanmaken van een derde partitie lijkt niks op te lossen, want games wil Windows steeds in dezelfde partitie installeren als waar Windows al staat. Of kan ik games toch in een derde partitie installeren? Dat zou al een mooie oplossing zijn, want dan hoef ik wellicht bij ruimtegebrek alleen die derde partitie opnieuw te installeren en niet heel Vista.

Kortom: wie heeft de oplossing? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

nouja, als je in de buidel wilt tasten is iPartition een goede aanrader. Daarmee kun je met een bootdisk zonder problemen al je partities resizen zonder dat je data kwijtraakt. Werkt erg simpel met een mooie GUI.

Afbeeldingslocatie: http://www.coriolis-systems.com/gfx/iPartition.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 20:52
Afgelopen weekend kwam ik een probleem tegen toen ik voor het eerst Vista langs Leopard wou installeren via BootCamp.

Tijdens het partitioneren deed zich een kernel panic voor.
Reboot => geen extra partitie, maar de voorziene ruimte was "zogezegd" wel in gebruik door Leopard.

Ik heb dan opgestart via de Install disc, dan heb ik voor "herstel schijf" gekozen, dat loste het probleem van de verloren schijfruimte op. Daarna heb ik geprobeerd via Disc Utility te partioneren, maar opnieuw een kernel panic.
Terug in Leopard heb ik het nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde.

Na wat Google'n ben ik erachter gekomen dat het een "bug" is die zich voordoet in OSX sinds 10.5.2. Blijkbaar is fragmentatie de oorzaak...

Dus wou ik een bootable dvd maken met daarop iDefrag.
Maar wanneer ik ALT ingedrukt hou wanneer ik osx reboot gebeurt er niets.

Wat doe ik verkeerd?

Eerlijk gezegd ben ik erg teleurgesteld. Dit lijken wel M$ toestanden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 20:52
stoicz schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:02:
Afgelopen weekend kwam ik een probleem tegen toen ik voor het eerst Vista langs Leopard wou installeren via BootCamp.

Tijdens het partitioneren deed zich een kernel panic voor.
Reboot => geen extra partitie, maar de voorziene ruimte was "zogezegd" wel in gebruik door Leopard.

Na wat Google'n ben ik erachter gekomen dat het een "bug" is die zich voordoet in OSX sinds 10.5.2. Blijkbaar is fragmentatie de oorzaak...
Het lijkt niet opgenomen in 10.5.3 :? |:(

Een greep uit het assortiment van google-hits:
http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=85851
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1390824
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6701378
http://www.macwindows.com/bootcamp#021808f
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=432939
http://forums.appleinsider.com/showthread.php?t=86316
http://www.macheist.com/forums/viewtopic.php?pid=116360

[ Voor 32% gewijzigd door stoicz op 27-05-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Is er nog een mogelijkheid om Boot Camp voor Tiger te downloaden? Ik kan het nergens meer vinden :(.. En alle links zijn dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Wat is de algemene driverversie die gebruikt wordt voor XP van nvidia? Ik zit met mijn MBP op 167.63, maar ik kan geen updates vinden voor de driver. Hij geeft volgens mij problemen, in ieder geval met het control panel al!

Gaat om de 8600M GT

Bij nvidia zeggen ze dat ik bij Apple een driver moet halen, maar die site is zo fucking onduidelijk!

Woei, i did it!

www.laptopvideo2go.com staan de drivers. Dan moet er wel even op gelet worden dat er een modded .inf gebruikt wordt anders vind de driver de videokaart niet. Uitleg over de .inf vind je dan hier.

[ Voor 32% gewijzigd door orange.x op 31-05-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik Windows XP via Parallels heb geinstalleerd op mijn MacBook Pro probeer ik mijn Windows XP te installeren via Bootcamp voor de wat zwaardere applicaties die Windows based zijn.

Via Bootcamp heb ik 36 gig vrijgemaakt en heb daarna de Windows XP cd erin gedaan zoals de Bootcamp assistent dat vroeg. Mijn MBP werd hierna herstart. Ik moest toen een partitie kiezen. Daar kies ik de 36 gig (partitie 3) met Bootcamp erachter. Alleen nadat ik deze heb gekozen en de Windows map hierin is aangemaakt start dus mijn MBP weer opnieuw op MAAR kom ik weer in het menu wele partitie ik wil kiezen dan kies ik weer voor de 36 gig(partitie 3) bootcamp partitie. Ik zit dus nu in een vicieuze cirkel!!!

Zo ziet het partitie menu eruit:

E: Partitie 1 [onbekend] 200 MB <200 MB vrij>
F: Partitie 2 [onbekend] 154496 MB <154496 MB vrij>
Niet-gepartioneerde ruimte 128 MB
C: Partitie 3 <BOOTCAMP> [FAT32] 35958 MB <35958 MB vrij

Ik kies dus steeds voor optie C.

Wat moet ik doen? Partitie 3 verwijderen? Partitie 1 verwijderen? Op welke partitie staat mijn parallels versie van Windows? Geeft die soms conflicten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:44:
Nadat ik Windows XP via Parallels heb geinstalleerd op mijn MacBook Pro probeer ik mijn Windows XP te installeren via Bootcamp voor de wat zwaardere applicaties die Windows based zijn.

Via Bootcamp heb ik 36 gig vrijgemaakt en heb daarna de Windows XP cd erin gedaan zoals de Bootcamp assistent dat vroeg. Mijn MBP werd hierna herstart. Ik moest toen een partitie kiezen. Daar kies ik de 36 gig (partitie 3) met Bootcamp erachter. Alleen nadat ik deze heb gekozen en de Windows map hierin is aangemaakt start dus mijn MBP weer opnieuw op MAAR kom ik weer in het menu wele partitie ik wil kiezen dan kies ik weer voor de 36 gig(partitie 3) bootcamp partitie. Ik zit dus nu in een vicieuze cirkel!!!

Zo ziet het partitie menu eruit:

E: Partitie 1 [onbekend] 200 MB <200 MB vrij>
F: Partitie 2 [onbekend] 154496 MB <154496 MB vrij>
Niet-gepartioneerde ruimte 128 MB
C: Partitie 3 <BOOTCAMP> [FAT32] 35958 MB <35958 MB vrij

Ik kies dus steeds voor optie C.

Wat moet ik doen? Partitie 3 verwijderen? Partitie 1 verwijderen? Op welke partitie staat mijn parallels versie van Windows? Geeft die soms conflicten?
je moet gewoon niet op een toets drukken om van de cd op te starten slim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:03:
[...]

je moet gewoon niet op een toets drukken om van de cd op te starten slim :P
hahaha die fout heb ik vroeger ook ooit eens gemaakt, kun je uren mee aan het knooien komen :P

Maar inderdaad, niet op een toets drukken om op te starten vanaf cd!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is het niet.
Ik heb de fat32 schijf groter dan 32 gig geformateerd dat kan denk ik niet.. ik ga verder knutselen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 18-09 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik heb een vraagje. Ik wil mijn BT MM gebruiken in Vista, maar hij kan natuurlijk niet met een sleutel worden verbonden... Zijn daar drivers voor oid?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Bakkert schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:00:
Ik heb een vraagje. Ik wil mijn BT MM gebruiken in Vista, maar hij kan natuurlijk niet met een sleutel worden verbonden... Zijn daar drivers voor oid?
Ik heb de Bluetooth Mighty Mouse gewoon onder Vista kunnen gebruiken. Je moet 'em alleen even pairen met Vista.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja kies voor optie "geen sleutel gebruiken" dan lukt het wel. De drivers die je gebruikt, is gewoon de bluetooth driver van Bootcamp.
ps. je hebt dus wel effe een usb muis nodig om dit te doen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 18-09 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:05:
ja kies voor optie "geen sleutel gebruiken" dan lukt het wel. De drivers die je gebruikt, is gewoon de bluetooth driver van Bootcamp.
ps. je hebt dus wel effe een usb muis nodig om dit te doen ;)
How about MacBook Pro met multitrackpad :>

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met Boot Camp, ik heb namelijk het volgende gedaan:

Een windows partitie van 32gb gemaakt en hierop Windows XP professional op geinstalleerd.
Wanneer ik nu op alt klik tijdens het opstarten kan ik kiezen tussen macintosh en windows. Wanneer ik op windows klik krijg ik een zwart scherm met witte letters waarin ik het volgende kan lezen:

Disc error
Press any key to restart

Maar wanneer ik op een toets klik om opnieuw op te starten reageert hij niet meer. Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke het is me nu gelukt om windows werkend te krijgen (nogmaals installeren was de oplossing).
Maar nu zit ik met het volgende probleem:

Wanneer ik m'n MBP aan zet wordt automatisch windows opgestart. Dit is niet wat ik wil, ik wil namelijk dat in eerste instantie gewoon Mac OS X wordt opgestart en Windows alleen als ik daarom vraag (door alt in te houden bij het starten). Hoe los ik dit probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Opstartschijf instellen op Macintosh HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iiyama beeldscherm 22 inch op mijn MBP aangesloten. Er zit een Geforce 8600m GT in mijn MBP. En draai ik Bootcamp met Windows XP PRO.

Nu wil ik mijn vertrouwde Iiyama scherm (Vision Master Pro 510 gewoon zon monitor niet LCD) weer op 150 mhz zetten maar dat lukt niet!!!!! hij gaat maar tot 85 mhz?

Iemand een idee? ik heb mijn scherm al zo ingesteld dat het laptop scherm uit is.

Verder heb ik de nVIDIA ForceWare X 175.61 for Windows XP/2K 32bit geinstalleerd van http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=19005 op mijn MBP

Ben een beetje wanhopig kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 06:03

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens de nvidia site kan hij maar tot 85HZ, dus dat je hem niet hoger krijgt lijkt me wel logisch eigenlijk :)
Dual integrated 400MHz RAMDACs for analog display resolutions up to and including 2048x1536 at 85Hz
Hum, of kan hij bij lagere resoluties wel hoger?

[ Voor 32% gewijzigd door breinonline op 28-06-2008 13:12 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Is het iemand al gelukt om op een macbook met directe Windows Vista SP1 EFI ondersteuning te booten? Aangezien dit de performance moet gaan verbeteren, ben ik benieuwd of je Vista al met native EFI ondersteuning kan gebruiken op mijn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:15:
Opstartschijf instellen op Macintosh HD.
Kun jij mij vertellen hoe ik dat moet doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
(vanuit mac) Systeemvoorkeuren -> opstartschijf
(vanuit windows) Dan heb ik rechtsonder in dat paneltje een bootcamp icoontje staan met de optie 'Herstarten naar Mac'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het kan vanuit Windows en vanuit Mac OS X, ik leg het uit voor Mac OS X. Druk bij het opstarten Alt in en start naar Mac OS X. Ga naar Systeemvoorkeuren, kies vervolgens voor Opstartschijf. Selecteer in het lijstje de partitie waar Mac OS X op staat (1 keer klikken is voldoende). Herstart om te testen, druk de Alt toets ditmaal dus niet in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb vorige week Boot Camp geïnstalleerd op m'n Macbook 2,4. En wat een gebruiksvriendelijkheid :) Gewoon simpel wizzardje, XP stond er in no-time op.

Drivers installeren in XP was ook echt een eitje. CD van Leopard erin en sit back&relax :) Daar kan menig laptopfabrikant nog een puntje aan zuigen. Vaak moet je nog zelf dingen doen of wordt er allerlei onnodige meuk meegeïnstalleerd, maar hier niet :)

Wat me trouwens opviel is dat de HDD weer ouderwets gaat ratelen als ik in XP bezig ben. Zal wel aan het bestandssysteem liggen? Ik heb em overigens op FAT32 geformatteerd zodat ik in OS X bij m'n Windows partitie kan.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met Nokia Suite op Windows XP (SP3) & Bootcamp 2.1, sindsdien zegt mijn GSM elke 2-3 minuten "verbonden met macbook" wat hij voordien niet deed met SP3 / Bootcamp 2.0, het lijkt of hij steeds verbinding verliest. Onder MacOs zelf is dit niet het geval, ik merk dat mijn MacBook trouwens wel meer rare kuren heeft sinds Bootcamp 2.1, zo loopt de WiFi connectie regelmatig vast, programma's die plots 100% CPU gebruiken en daarvoor nooit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:11:
Volgens de nvidia site kan hij maar tot 85HZ, dus dat je hem niet hoger krijgt lijkt me wel logisch eigenlijk :)

[...]

Hum, of kan hij bij lagere resoluties wel hoger?
heb mijn oude drinvers geinstalleerd kwam tot 150 mhz. je hebt gelijk max is 85 maar daaronder lukt het makkelij.

tnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohoohoh ik heb bootcamp op mijn imac 3,06ghz proberen te installeren winxp sp na install restart kreeg ik grijs scherm en geen hd ik kan helemaal niets :S wat nu paniek hier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verleid door de mooie specs heb ik een mooie MacPro (8x 2.8 Xeon met 16 Gb ram) gekocht
en omdat ik nieuw ben in het Mac wereldje en de laatste 20 jaar eigenlijk vanaf dos 1.0 al Bill heb gesponsord heb ik na de 1e kennismaking met de standaard software op de Mac Pro toch maar weer aansluiting gezocht in de windows omgeving waarin ik ook al mijn software origineel heb
gekocht

Na installatie van Bootcamp onder Hulpprogramma's de harddisk verdeeld in een 50-50 MacOS en Windows, vervolgens begonnen met de Vista Ultimate 32 bits (in mijn box zit ook de 64 bits DVD)
Daarna met de Vista dvd de installatie van windows uitgevoerd en gekozen voor 100% schijfpartitie dus geen MacOS meer, na installatie en activatie de schijf 1 van de herstelschijven van MacOS geplaatst (daar staat bootcamp drivers op) en na herstart werkt de hele machine 100% native windows en heb ik eigenlijk nog nooit zo'n snelle windows PC gehad als op deze Mac.
Naderhand nog de bootcamp 2.1 voor Vista 32 bits opgehaald.

Tot nu alles probleemloos gegaan, maar de snelheid onder Vista is nog altijd lager dan onder MacOS, ik heb het idee dat Windows de 16 Gb ram en de 8 processoren Xeon niet maximaal laat renderen of herkend. Onder de eigenschappen van "Deze computer" staat de juiste hoeveelheid RAM maar onder DXdiag staat slechts 2 GB ram.

Concrete vraag: zou het installleren van de 64 bits Vista een enorme verbetering betekenen ?
(DVD zit in de microsoft box die ik heb gekocht) of werken een aantal programma's niet op \
64 bits ? Ik neem aan dat ik in dat geval ook de 64 Bits update van Bootcamp 2.1 moet installeren voor de juiste drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
@Clips:
Dure grap om eerst een Mac Pro te kopen en er daarna achter te komen dat Windows je toch meer (lees helemaal) schikt. Maar je hebt nu in iedergeval wel een mooi zilver kastje op je bureautje staan :9 .
Om die 8 GB te kunnen benutten is inderdaad een 64 bit operating systeem benodigd. Zonde dat je het niet kan vinden met OS X, want die maakt meesterlijk gebruik van deze mooi hardware. Vista 64bit zal dit ook nog redelijk doen, maar daar loop je weer tegen software incompatibiliteit i.c.m. 64bit aan.
Succes!

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens 16Gb ram dat tot rendement moet komen en dat onder OS-X verbluffend snel werkte !

Ik heb wel het plan om terug een 50-50 installatie te doen want mijn eerste indrukken over de grafische interface en de mogelijkheden van OS-X waren door 25 MS ervaring het paradijs op aarde, daarom geen spijt van de aankoop, maar het is even de alles is anders show die ik ervoer en daarbij is het misschien nog niet zo gek om vanuit de vertrouwde applicatie omgeving de stap naar deze voor mij nieuwe hardware met orignele en creatieve software eens verder te ontdekken.

het is een beetje dure grap om het office pakket en de Adobe producten nogmaals aan te schaffen voor OS-X maar ik kan meer voorstellen dat er ook een heleboel leuke freeware of tryware is te krijgen voor dit platform dan kan ik mijn vaste applicaties in bootcampmode afwerken en de leuke dingen in Macmodus gaan beleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Weet iemand waar ik de oude beta voor Tiger nog kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mgc schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:02:
Weet iemand waar ik de oude beta voor Tiger nog kan downloaden?
Nee, want de licentie daarvan is verlopen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Daedalus schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:04:
[...]
Nee, want de licentie daarvan is verlopen.
Dat wil niet zeggen dat die niet meer ergens te vinden is, alleen dat die niet meer werkt. Het programma zelf moet nog zeker wel ergens te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mgc schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:12:
[...]

Dat wil niet zeggen dat die niet meer ergens te vinden is, alleen dat die niet meer werkt. Het programma zelf moet nog zeker wel ergens te vinden zijn.
True, maar dat betekent dus ook dat we je hier op GoT geen link kunnen geven :)

Daarnaast, om Windows (of iets anders) te installeren heb je helemaal geen Boot Camp nodig. Harde schijf partitioneren en installeren is allemaal met de hand te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Daedalus schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:13:
[...]
True, maar dat betekent dus ook dat we je hier op GoT geen link kunnen geven :)

Daarnaast, om Windows (of iets anders) te installeren heb je helemaal geen Boot Camp nodig. Harde schijf partitioneren en installeren is allemaal met de hand te doen.
Niet voor een (Mac) leek als ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik kan toch ook gewoon mijn "bootcamp assistent" even uploaden voor hem ? Of is dit 10.5 only ofzo ? lijkt me niet toch ?

edit3: download dit en kies (rechtermuisklik -> download gekoppelt bestand) en unrar dit dan met unrarX en daar heb je de Boot Camp Assistent. :-) hehe, wat n werk :P

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:26:
maar ik kan toch ook gewoon mijn "bootcamp assistent" even uploaden voor hem ? Of is dit 10.5 only ofzo ? lijkt me niet toch ?
Boot Camp werkt alleen op 10.5.
De beta die vorig jaar uitkwam voor 10.4 is verlopen. Je kan echter blijkbaar nog wel gebruik maken van deze beta als je de datum van je laptop terugzet. Dan kan je de partities maken, de driver cd, windows installeren en vervolgens de datum weer terugzetten. Zodra je de datum terug zet stopt Bootcamp met werken, maar de partities met beide OS' blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Problemen horen in een apart topic, zoals je inmiddels al hebt begrepen :)

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 07-10-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
duncanvdlinden schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:28:
Is het iemand al gelukt om op een macbook met directe Windows Vista SP1 EFI ondersteuning te booten? Aangezien dit de performance moet gaan verbeteren, ben ik benieuwd of je Vista al met native EFI ondersteuning kan gebruiken op mijn macbook.
Gezien niemand hier antwoord op heeft gegeven, hier was ik ook wel benieuwd naar. Ik weet niet goed hoe bootcamp nou exact werkt, maar het blijft emulatie lijkt me. Heeft bootcamp ook ondersteuning voor de nieuwe alu MB's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb vanmiddag succesvol Windows geinstalleerd via Boot Camp, maar nu start Windows automatisch op i.p.v. OS-X, hoe verander ik dit terug naar OS-X?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Laatst online: 28-02 17:01
Lees even voor je post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empulse schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:02:
Ik heb vanmiddag succesvol Windows geinstalleerd via Boot Camp, maar nu start Windows automatisch op i.p.v. OS-X, hoe verander ik dit terug naar OS-X?
http://docs.info.apple.co...otCamp/2.0/nl/bc1147.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:25
Ik zag hier een post staan over winClone om je bootcamp partition grootte te wijzigen. Ik heb dat ook succesvol gedaan maar met CampTune: http://www.paragon-software.com/home/camptune/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

even een kickje...
Iemand die boot camp al prima draaien heeft op de nieuwe types macbook en macbook pro's?
Ik heb het erop gezet maar het lijkt erop dat de drivers niet goed geinstalleerd worden, enkele problemen die ik heb:
- geen rechtermuis klik met twee vingers
- 3d acceleratie lijkt echt bagger (als ik een schermpje versleep zit er een dikke vertraging in)
- geen netwerkkaarten zichtbaar en dus ook geen verbinding
- weer terug in osx is de tijd gereset
- weer terug in osx zijn de wifi wachtwoorden gereset

ik denk dat ik nu maar eens even direct vmware ga proberen... jammer want om enkele games en 3d programma's te draaien leek boot camp de perfecte manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 18-09 08:39
ik krijg vandaag mijn nieuwe MBP binnen.
Voordat ik vista 32bit erop ga zetten via Bootcamp heb ik even een paar vragen voordat ik alles in de soep gooi.

-Boodcamp staat er toch standaard op?
-Wanneer ik windows installeer kan ik een partitie aanmaken lijkt mij?
hoe gaat dit in zijn werk als ik :

1: C schrijf voor OSX
2: D schrijf voor Vista
3: E schrijf voor data (die door beide OS gelezen/schrijven moeten worden.

Kan dit allemaal? Of moet ik specifiek op dingen letten?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Bootcamp staat er standaard op idd. Gewoon in Spotlight Boot camp (met spatie) typen en je komt in de wizard. Deze (simpele) wizard begeleidt je door het proces.

Volgens mij kan je met schijfbeheer of met de Boot camp-assistent gewoon extra partities maken.

Het is echt geen big deal.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Je maakt met de Bootcamp manager een tweede partitie aan voor Windows (XP of Vista). Een derde aanmaken heeft bij mij tot nu toe steeds geleid tot het niet meer werken van Windows, dus ik heb de moed opgegeven. In Windows heet de enige schijf die je dan kunt zien C: en als je MacDrive installeert omdat je ook bij je Mac OS X volume wilt kunnen dan wordt dat E:. D: is je dvd-speler. In Mac OS X heet je schijf standaard Macintosh HD en als je een Windows partitie aanmaakt heet die Unnamed of Naamloos geloof ik.
Het instellen en installeren van Windows met Bootcamp wijst redelijk zichzelf, en de Bootcamp Assistent, die je daarvoor moet draaien, bevat ook wel enige uitleg, die handig is om te lezen als je niet zoals velen je Mac OS X installatie wilt verpesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
zo de mac is er! hij is nu bezig met een 2e partitie te maken. (duurt al lang).
Ik heb zelf een 64bit vista. Kan ik deze goed/geheel werkend op de MBP zetten of is het beter om een 32bit te doen?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:42

Nixsos

Mac user

water_escape schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:25:
zo de mac is er! hij is nu bezig met een 2e partitie te maken. (duurt al lang).
Ik heb zelf een 64bit vista. Kan ik deze goed/geheel werkend op de MBP zetten of is het beter om een 32bit te doen?
Sterker nog, op mijn nieuwe MBP Unibody had ik bootcamp driver issues onder Vista 32 bit. Met Vista Business 64bit werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
klinkt goed. Ik heb vista 64bit ultimate. Ga ik die proberen.
De MBP is nu al 15 minuten bezig om van de c (320) schrijf een c(120) en d (180) te maken via schrijfhulpprogramma's. Klopt dit?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Weet niet helemaal of dit het juiste topic is voor deze vraag, maar het zal uieindelijk toch via bootcamp moeten gebeuren
Als ik het goed heb, betekend dat als ik een Mac koop/overneem en er bepaalde programma's alleen onder Windows draaien ik speciaal voor die programma's een aparte Windows Licentie nodig heb (geen nieuwe update versie of oude OEM-versie van de vorige pc te gebruiken). Als ik naast die Mac ook nog een MacBook zou (over)nemen, heb ik dan ook 2 verschillende Windows Licenties nodig? Zou namelijk een leuke hap uit het budget nemen.

* TheKeeper denk aan vervanging van huidige flaptop en desktop, maar heeft enkele 'windhoos only' proggies draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het allemaal volgens het boekje wilt doen en volledig in orde wilt zijn met alles, ja, dan moet je voor elke computer (Mac of Macbook) een aparte licentie hebben. Uiteraard houdt niemand je tegen om je XP cd te gebruiken die bij je oude computer zat ...

Voor alle duidelijk, je moet geen speciale Windows kopen voor te gebruiken op Mac, het zijn gewoon de zelfde versies als voor de PC, aangezien je geen OEM versie kan kopen wil je in orde zijn, gaat dat inderdaad een dure bedoeling worden ...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 20:00 . Reden: aanvullingen ]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:44

Fab1Man

Live life to the fullest

TheKeeper schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:21:
Weet niet helemaal of dit het juiste topic is voor deze vraag, maar het zal uieindelijk toch via bootcamp moeten gebeuren
Als ik het goed heb, betekend dat als ik een Mac koop/overneem en er bepaalde programma's alleen onder Windows draaien ik speciaal voor die programma's een aparte Windows Licentie nodig heb (geen nieuwe update versie of oude OEM-versie van de vorige pc te gebruiken). Als ik naast die Mac ook nog een MacBook zou (over)nemen, heb ik dan ook 2 verschillende Windows Licenties nodig? Zou namelijk een leuke hap uit het budget nemen.

* TheKeeper denk aan vervanging van huidige flaptop en desktop, maar heeft enkele 'windhoos only' proggies draaien.
Ligt er helemaal aan. Een volledige Vista licentie mag je bijvoorbeeld op max. 5 computers installeren. Zo ook met Office. Mocht je ooit problemen krijgen met licentiecodes welke opeens niet meer geldig zijn, door bijv. een verandering in de configuratie van je PC/MacBook, kun je altijd Microsoft bellen en zeggen dat je door reparatieomstandigheden een nieuw moederbord hebt ontvangen, en dat nu je licentie niet meer werkt. Krijg je zo 'n nieuwe (na aantoning dat je een originele had natuurlijk).

• water_escape
Heb vista geheel goed werkend gekregen via bootcamp!
Heb in vista de windows partitie veranderd in 2 partities. Nu heb ik dus C(windows) en E(data).

Voor windows bestaat er macdisc, maar bestaat er ook voor mac iets zodat ik deze schrijven in osx te zien krijg?

Ik zie nu in osx de osx schrijf en de windows schrijf, niet de data. En die wil ik zien. ( en kunnen lezen en schrijven vanuit beide OS'en)

Iemand een idee?

Water-Escape

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:44

Fab1Man

Live life to the fullest

water_escape schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:16:
Heb vista geheel goed werkend gekregen via bootcamp!
Heb in vista de windows partitie veranderd in 2 partities. Nu heb ik dus C(windows) en E(data).

Voor windows bestaat er macdisc, maar bestaat er ook voor mac iets zodat ik deze schrijven in osx te zien krijg?

Ik zie nu in osx de osx schrijf en de windows schrijf, niet de data. En die wil ik zien. ( en kunnen lezen en schrijven vanuit beide OS'en)

Iemand een idee?
Bij mij zijn beide partities van Vista in NTFS. Daarnaast heb ik op Leopard het programma "MacFUSE" geïnstalleerd, hiermee kun je ook schrijven op NTFS.
Leopard mount alles automatisch in principe.

En het programma voor Windows heet geloof ik MacDrive.

Heeft trouwens nog iemand problemen op een MacBook Pro wat betreft het geluid in Vista? Bij mij kraakt het heel erg (schijnt ook bekend te zijn), en dit schijnbaar vanwege de Wireless Lan kaart en de geluidskaart die elkaar storen. Vista Anti-lag heeft bij mij niet geholpen, maar wel de combinatie van 4321/4322 drivers van Broadcom, daarnaast de 802.11 a band uitgeschakeld én de PowerMizer van Nvidia uitgeschakeld met de PowerMizer Switcher. Heeft iemand misschien een betere oplossing?
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste