[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
Er is eindelijk een manier om je Windows te resizen.
Je kunt met Winclone je windowspartitie backuppen, vervolgens alles terugconverteren naar één schijf, opnieuw de Boot Camp assistent draaien (edit:) nieuwe windowspartitie vanuit winclone aanmaken, en de backup weer terugzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door maarten_v op 03-10-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Winclone lijkt inderdaad handig! Ik heb het geinstalleerd maar ben wel benieuwd naar de gebruikerservaring van mensen.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nu een Windows FAT32 partitie die ik wil omzetten naar NTSF, zonder verlies van data. Kan dat ook met Winclone?

Op de site staat alleen dit:
1.3 Removed checks so user can select any partition. This was causing trouble find some valid partitions. If user selects a non-NTFS partition, operation will just fail.
Dus zal wel niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Blaise op 03-10-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:05
Blaise schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:44:
Ik heb nu een Windows FAT32 partitie die ik wil omzetten naar NTSF, zonder verlies van data. Kan dat ook met Winclone?

Op de site staat alleen dit:

[...]

Dus zal wel niet.
Je kunt je disk converteren met behoud van data.
In windows typje het volgende commando in een dosbox:
convert x: /fs:ntfs

x=drive-letter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:35
Is het met dat winclone ook mogelijk om windows op een externe disk te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
Ja zou ook moeten kunnen, je moet alleen even oppassen met bestandssystemen. Als je Boot Camp partitie NTFS is met bestanden groter dan 4GB en die zet je op een externe schijf met FAT32 gaat het volgens mij mis.
Zie hier: http://www.twocanoes.com/forums/viewtopic.php?t=479

Dan heb ik het wel over de backup van je Windows, of bedoel je dat je Windows wil draaien vanaf je externe schijf?

[ Voor 17% gewijzigd door maarten_v op 03-10-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:35
Windows vanaf een externe harde schijf. Ik weet dat het normaal niet mogelijk is maar ik dacht dat het via een omweg (in dit geval winclone) dus wel te regelen viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag zal ongetwijfeld al een paar x naar boven zijn gekomen maar kan het zo snel niet vinden. Ik krijg aankomende week m'n nieuwe iMac 24" binnen (2.8GHz).

Blijkbaar wordt met Bootcamp Vista x64 niet ondersteund (alleen 32-bits). Maar heeft iemand ervaring met het installeren van x64? Vraag me af of en hoe dit draait? Evenals XP x64.

Daarnaast las ik ergens iets over een (hidden) functie in Bootcamp die ervoor moet zorgen dat je naar je windows kunt schakelen zonder reboot (hibernate en vervolgens windows actief). Meer over bekend?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Piebas schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:50:
[...]

Je kunt je disk converteren met behoud van data.
In windows typje het volgende commando in een dosbox:
convert x: /fs:ntfs

x=drive-letter
Bedankt! Wist niet dat het zo simpel was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:32:
Deze vraag zal ongetwijfeld al een paar x naar boven zijn gekomen maar kan het zo snel niet vinden. Ik krijg aankomende week m'n nieuwe iMac 24" binnen (2.8GHz).

Blijkbaar wordt met Bootcamp Vista x64 niet ondersteund (alleen 32-bits). Maar heeft iemand ervaring met het installeren van x64? Vraag me af of en hoe dit draait? Evenals XP x64.

Daarnaast las ik ergens iets over een (hidden) functie in Bootcamp die ervoor moet zorgen dat je naar je windows kunt schakelen zonder reboot (hibernate en vervolgens windows actief). Meer over bekend?

Thanks!
In vista 64 bits werkt de iSight niet en er is geen driver voor het touchpad waardoor je daar niet met de rechterknop kunt klikken. Maar met een externe muis is dat opgelost.

Het switchen zonder reboot wordt volgens mij vanaf de Boot Camp die met Leopard wordt meegeleverd ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Kan overigens wel met vmware fusion [parallels weet ik niet, nooit geprobeerd]. Selecteer gewoon je bootcamp partitie bij het opstarten van Fusion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, kan in fusion maar dat is niet native... Ik wil evt native kunnen draaien.
Dat de iSight met Vista x64 niet werkt maakt me niets uit.. Die coolness hou ik graag voor Leopard.
Touchpad is no problem aangezien eea op een nieuwe iMac geinstalleerd zal worden.

We gaan het maar ns uittesten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zijn er mensen die de MightyMouse van Apple gebruiken icm Vista via bootcamp? Het werkt verder prima, echter doet erg vaak de rechtermuisknop het niet terwijl in OSX dit geen probleem is. Iemand het zelfde probleem toevallig?

edit:

Kun je eigenlijk onder windows ook de gpu drivers updaten voor MS of kan je het beter zo laten zoals bootcamp het heeft geregeld?

[ Voor 24% gewijzigd door DaannO op 08-10-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Heb Vista zonder problemen geïnstalleerd, maar er is een probleempje wanner het Windows-OS opstart. Er komen foutmeldingen ivm. partiontable op disk80 en iets over aanpassen met Microsofts fdisk. Iemand die weet wat hier aan te doen is, aangezien ik geen andere manier zie om een partitie aan te maken dan met Bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren voor het eerst met Bootcamp gestoeid. Heb vanuit bootcamp 'n partitie aangemaakt van 100Gb en de Vista x64 DVD erin gedrukt, vervolgens de installatie gestart (ook vauit bootcamp, systeem herstart).

iMac (nieuwe) start op met Vista setup, aangemaakte (BOOTCAMP) 100Gb partitie is niet bruikbaar, geformateerd naar NTFS en hierop de installatie uitgevoerd. Na installatie lukt het me echter niet meer om in MacOS te booten. Ik zie geen bootcamp menu, vista start gewoon op.

Ik weet 100% zeker dat de MacOS partitie in orde is.

Het ingedrukt houden van de option key heeft geen resultaat.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja de option key.

Je weet welke je moet ingedrukt houden?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dat knopje met een appeltje erop? Leuk he die switchers... :) Lukt niet...

Alt - Option ? C ?

Wheeee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik er niet bij heb verteld is dat ik een slimline bluetooth keyboard aan mn alu imac heb gehangen.. Heb hier en daar nu gelezen dat de option key nog niet zo vroeg in het boot-proces werkt. Wat wel schijnt te werken is de menu knop van de mini-remote! Ik laat het vanavond weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik in bootcamp bestanden uit de mac partittiehalen ?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Met macdrive.

Beter doe je wat minder vraagtekens...

[ Voor 61% gewijzigd door Kaspers op 12-10-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:44
DaannO schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:47:
Zijn er mensen die de MightyMouse van Apple gebruiken icm Vista via bootcamp? Het werkt verder prima, echter doet erg vaak de rechtermuisknop het niet terwijl in OSX dit geen probleem is. Iemand het zelfde probleem toevallig?
Nee, ik heb hier nooit problemen mee, Maar gebruik jij de bluetooth of gewone versie? Ik heb de bluetooth.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:09:
[...]

Nee, ik heb hier nooit problemen mee, Maar gebruik jij de bluetooth of gewone versie? Ik heb de bluetooth.
Ook BT. Dan toch maar even mee terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mensen, houden we het wel gezellig :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Daedalus schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:12:
Nou verdraaid nog an toe. Wat is dat nu weer voor een truttige insteek?! Gezellig? Gezellig?! Sinds wanneer moet een nerdforum 'gezellig' zijn?! Met je schoonvader mensergerjenieten, dát is gezellig!
Ik zie het liever als: "on topic", "tolerant" dan wel "net", "nuttig", "plezierig" of "professioneel".

Maar gezellig... nou nee.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mensen, houden we het wel professioneel, netjes, plezierig en ontopic hier?

Zo beter Rapatski :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
WTF

Het is hier toch ontopic ?
Serieus soms ben ik het ECHT niet met je eens :/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is hier ontopic, maar volgens Rapatski dus niet :) Note the "[rml]:P[/]", of misschien had ik er beter :+ van moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Kaspers schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:53:
WTF

Het is hier toch ontopic ?
Serieus soms ben ik het ECHT niet met je eens :/...
Meneer. De desbetreffende ellende is verwijderd. Daarom begrijp jij er niets van.

Zo kan ie wel weer.

[ Voor 23% gewijzigd door Daedalus op 14-10-2007 22:04 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Ik probeer wat Steam apps (Portal, geniaal spel) te draaien onder XP in bootcamp. Op zich draait het niet eens slecht (nee ik weet dat de grafische kaart niet geweldig is), ware het niet dat hij er altijd in 2 minuten uitklapt met de welbekende Blue Screen Of Death (copyright ligt bij microsoft dacht ik :p)
Is er iemand die hier ook last van heeft? Google heeft niet echt veel nuttige info voor me, maar ik ben toch wel benieuwd of het te fixen is.
Ik heb al geprobeerd een oudere versie van DirectX te forcen, en de drivers die ik gebruik zijn die van de nieuwste bootcamp beta...

[ Voor 14% gewijzigd door DocB op 14-10-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:26
zijn er eigelijk al betere nvida drivers voor bootcamp? die van bootcamp zijn gebaseerd op de froceware 101, terwijl nvidia al bij 161 is :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Hierna het eerste de beste forum dat ik aanklik staat het antwoord.
PCI-... was niet goed geinstalleerd..

sorry
----------------------------------------

Ik heb problemen met het geluid onder boodcamp, ik dit topic al vaker over gesproken zag ik, maar nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden.
Mijn geluidsapparaat is namelijk niet onder XP-hardware gevonden.

Heeft iemand een idee welke geluidskaart erin zit en welke divers is moet hebben? De bootcanp driver werken blijkbaar niet.
(laatste versie bootcamp erop gezet)

Het betreft een Macbook core2 duo.

Badankt voor jullie antwoord alvast!

[ Voor 15% gewijzigd door Looki op 15-10-2007 19:42 ]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Goed, ik had dus toch wat meer research mogen doen: de intel GMA 945 die in de macbook zit werkt niet goed samen met HL2. Volgens de Intel support site gaat het installeren wel goed, maar bij het draaien van de game zelf vinden er random crashes plaats... helaasch dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Na een installatie van bootcamp heb ik met ipartition de windows part. gewist en er een hfs part van gemaakt voor de leopard beta. Nu heb die part. dus weer verwijderd en via bootcamp de 2 partities weer laten repareren tot 1 partitie. Echter loop ik nu tegen het wel bekende probleem aan dat ik de melding krijg dat hij de bestanden niet kan verplaatsen. Ik heb daarom met idefrag al alle manieren geprobeerd (compact, full, etc) en de melding blijft (ook schijfcontrole e.d. hielp niks). Is er nog een andere manier mogelijk om dit nog werkend te krijgen zonder mijn osx weer te moeten herinstallen? Desnoods via ipartition een fat part. aanmaken (werkt volgens mij niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Tjonge Daedalus. Dit is nu wat je noemt misbruik van je macht als moderator. Een regeltje smalltekst tot jou gericht waarin ik je grappend een hofnar noem wegcensureren, vind ik getuigen van een zeer beperkt vermogen tot zelfkritiek/zelfspot. Zo werkt het niet.

Ik noemde je immers zo omdat jij mijn opmerking waarin ik aangeef dat openlijk gescheld op het forum niet gewaardeerd wordt uiteenzet, onderuit haalt. Gescheld op elkaar is wel degelijk offtopic, en om zoals je hierboven doet mijn opmerking hierover vervolgens tegenover Kaspers belachelijk maken- dat is niet netjes.

Zo. DIT is pas off topic!

[ Voor 39% gewijzigd door Rapatski op 16-10-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Om dan even door te gaan:
DaannO schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:47:

edit:

Kun je eigenlijk onder windows ook de gpu drivers updaten voor MS of kan je het beter zo laten zoals bootcamp het heeft geregeld?
Hoedje schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:09:
[...]
DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

Ook BT. Dan toch maar even mee terug..
En dan kom je hier mee:
Daedalus schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:12:
Dan breekt mijn klomp dus idd ook :/...
Lees gewoon ff de voorgaande berichten, alvorens mensen weer de grond in te boren dat het weer offtopic gaat.. want soms gaat het dat gewoon helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, om dit eens en voor altijd uit de wereld te helpen: na de post van DaannO stonden alleen maar flames, die ik dus naar de TC heb verplaatst. Vervolgens heb ik gevraagd om het 'gezellig' te houden. Zoals ik het nu had gepost, zonder de flames, komt het wat raar over, waarvoor mijn excuses. Het had beter gekund.

Voor de volgende keer als je iets niet zint, neem dan contact op met mij (of dawuss, of Kaj., of iemand van het DT), maar ga niet hier lopen klagen. Ik stel dan ook voor om het vanaf nu ontopic te houden. Als jullie verder willen discussiëren hierover, dan weten jullie m'n DM/e-mail/ICQ te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Bagger. Gister de nieuwe iMac gekocht en denkga ff aan de slag met bootcamp! Krijg ik direct de melding dat de beta verlopen is :/

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Lijkt me niet zo'n groot probleem Flaterik..

Deze link plus wat gedult, pak je 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mischien weet iemand een antwoord op het volgende.

Als ik op mn mac pro een bootcamp partitie maak en daar vista x64 op knal dan blijft de mac vervolgens met vista opstarten. Ik dan dan option/Alt ingedrukt houden en mn mac partitie kiezen en dat kom ik weer in OSX. Dan ga ik naar system preferences, kies boot options en selecteer OSX als opstart schijf. Restart en het systeem komt ook met OSX op.

Echter, als ik bij elke restart NIET een van die handelingen verricht (dus gewoon opstarten, zonder ALT/option of via system preferences) blijft de Mac in Vista opstarten.

Ik wil dit andersom hebben maar om een of andere reden verrekt mn Mac dat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Volgens mij kun je in Windows ook de opstartschijf aangeven, probeer het daar eens zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Kaspers schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:34:
Volgens mij kun je in Windows ook de opstartschijf aangeven, probeer het daar eens zou ik zeggen..
ALs je meerdere FAT32 of NTFS besturingssystemen hebt wel, dan kan je in je boot.ini (of de vista vervaning daarvan) de opstartkeuze instellen.

Echter, Vista ziet niets anders dan zichzelf omdat de rest HFS+ is en ontoegankelijk. Vista ziet dat niet als een geldige opstartkeuze en die kan dan ook niet gemaakt worden.

Helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Volgens mij kwam bij m'n toemalige Windows XP install een extra icon onder Configuratiescherm, waar ik wel degelijk kon aangeven waarmee ik wilde opstarten.

Heeft verder niks met boot.ini te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Kaspers schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:41:
Volgens mij kwam bij m'n toemalige Windows XP install een extra icon onder Configuratiescherm, waar ik wel degelijk kon aangeven waarmee ik wilde opstarten.

Heeft verder niks met boot.ini te maken.
Ow? Oke dat was me nog niet eerder opgevallen. Ga ik bekijken.

Thx! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Kaspers schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:41:
Lijkt me niet zo'n groot probleem Flaterik..

Deze link plus wat gedult, pak je 2 vliegen in 1 klap.
Het is al gelukt! Via Google cache heb ik versie 1.4 van bootcamp gevonden! Dit werkt prima.... Wat een uitvinding :D

De upgrade naar 10.5 is gister al verstuurd. Hopelijk komt deze snel binnen.

Iig bedankt

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Een vraag. Ik zag laatst een screenshot en de Windows Drive onder OSX had een ander icoontje. Hoe doe je dat?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Erhnam schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:09:
Een vraag. Ik zag laatst een screenshot en de Windows Drive onder OSX had een ander icoontje. Hoe doe je dat?
Volgens mij is dat alleen bij VMware, niet bij bootcamp. Te minste bij mij is dat niet gelukt nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Erhnam schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:09:
Je kan alles zelf een icoontje geven.
Je copy paste een icoontje door rechtermuisknop -> Toon info en dan op het kleine icoontje linksboven te klikken en dan Command-C of Command-V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
memento__mori schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:32:
[...]

Je kan alles zelf een icoontje geven.
Je copy paste een icoontje door rechtermuisknop -> Toon info en dan op het kleine icoontje linksboven te klikken en dan Command-C of Command-V.
Aangezien de vista schijf niet beschrijfbaar is kan je dat bij mij niet aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Ik heb sinds een weekje een extra 24" acer monitor aan mn mac hangen, maar krijg dat ding maar niet aan de praat onder bootcamp! De monitor wordt netjes herkend, ik kan mn desktop uitbreiden of mirroren, maar ondertussen blijft het scherm zwart. Nu weet ik ik dat bootcamp officieel door het mini-dvi kabeltje geen extra monitoren ondersteund maar er zijn volgens google zat mensen die het toch is gelukt, Ik kom alleen maar niet achter hoe.. Iemand een ideetje?

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Laatst online: 18-09 22:14
DaannO schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Aangezien de vista schijf niet beschrijfbaar is kan je dat bij mij niet aanpassen ;)
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat dit wel kan. Het had iets te maken met eerst een icoontje aanpassen van een externe schijf waarbij dat wel kan (fat32) en daarna via Windows het bestandje met het icoontje (weet even niet hoe dat heet) in je Windows partitie zetten.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Misschien wel een van de laatste posts van mij in dit topic, aangezien het dan verder moet onder het Leopard topic.

Ik heb hier een legale OEM versie liggen van Windows XP met SP2.

Alleen wil ik in Bootcamp Vista draaien, kan ik dan gewoon een update eroverheen draaien of moet ik echt de retailversie van Vista hebben. Ik kom immers in aanmerking voor een upgrade, en aangezien ik die voor heel wat minder geld kan kopen dan een retailversie, is dat prijstechnisch aantrekkelijker (we blijven toch nederlanders he...)

Ben benieuwd naar de ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

DaannO schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Het is mij wel gelukt met behulp van de ntfs-3g driver... :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende imac:
dual core 2,33
mobility radeon x1600 256mb
2gb intern
Bootcamp

Nu heb ik Team fortress 2, echt super btw, maar dat is een bijzaak. Steam zei dat mijn driver voor de videokaart te oud was. Nu kan ik het nog wel gewoon spelen, maar vraag ik mij af of er al een nieuwe videokaar driver bestaat, die wel doet?
Ik heb namelijk de nieuwste gedownload, maar de installer zegt dat het niet kan worden geinstalleerd voor deze comp./videokaart.

Wie kan mij vertellen welke driver ik kan en mag installeren en mijn prestaties van de videokaart verhoogd?
(Ik heb nu ATI verpakkingsversie 8.24E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Erhnam schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:38:
[...]

Het is mij wel gelukt met behulp van de ntfs-3g driver... :)
Hoe heb je dat gedaan dan want het nu lukt me nu alsnog niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Red schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:04:
Misschien wel een van de laatste posts van mij in dit topic, aangezien het dan verder moet onder het Leopard topic.

Ik heb hier een legale OEM versie liggen van Windows XP met SP2.

Alleen wil ik in Bootcamp Vista draaien, kan ik dan gewoon een update eroverheen draaien of moet ik echt de retailversie van Vista hebben. Ik kom immers in aanmerking voor een upgrade, en aangezien ik die voor heel wat minder geld kan kopen dan een retailversie, is dat prijstechnisch aantrekkelijker (we blijven toch nederlanders he...)

Ben benieuwd naar de ervaringen...
Je kan een upgrade installeren inderdaad, maar in principe blijft het dan een OEM licentie. Microsoft zegt het volgende over OEM licenties (bron):
OEM-licentie voor de eindgebruiker

Voor de eindgebruiker geeft de OEM-software licentie alleen het recht om de software te gebruiken op de PC waarbij ze is geleverd.
De systeembouwer levert de computer en alleen de systeembouwer mag dus de OEM licentie meeleveren. Er zit echter een "loophole", want als je bijvoorbeeld een computer bouwt uit losse onderdelen, ben je zelf die systeembouwer. Sommige mensen zijn van mening dat als je een Mac koopt en daar zelf Windows op installeert, je zelf als systeembouwer aangemerkt mag worden. Ik heb hier geen officiele uitspraak van Microsoft van gezien, maar volgens mij laten ze het wel toe een OEM licentie te kopen voor een computer die niet met Windows is geleverd. Wel gelden dan de onderstaande voorwaarden.
De OEM software licentie is onlosmakelijk met het computer systeem verbonden. Een kopie installeren voor bijvoorbeeld thuisgebruik of op een laptop, is niet toegestaan. Bij voorgeïnstalleerde OEM software moet bij de eerste keer dat de PC wordt opgestart, de End User License Agreement (EULA) door de gebruiker geaccepteerd worden. De EULA is een overeenkomst tussen de PC fabrikant en de eindgebruiker. Legale en originele voorgeïnstalleerde Microsoft OEM software bevat een Certificate of Authenticity (COA, echtheidscertificaat) zichtbaar op het device (PC, laptop, etc.) geplakt, en wordt in de meeste gevallen geleverd met installatiemedia en handboeken.

Ondersteuning bij de OEM-software wordt, in tegenstelling tot bij standaardsoftware, niet gegeven door Microsoft, maar door de desbetreffende hardwareleverancier.
Dat laatste betekent dus dat als jij zelf als systeembouwer wordt aangemerkt, je geen support krijgt, maar hier zelf voor opdraait.

Nog beter is natuurlijk om gewoon een winkel te zoeken die een OEM Windows bij je Mac wil leveren. Dan is die winkel de systeembouwer en is alles licentie-technisch zeker weten in orde.

In jouw geval zal je dus Windows XP moeten installeren. Daarna moet je dan upgraden naar Windows Vista. Het Windows XP licentie stickertje moet dan wel op je Mac worden geplakt en die twee Windows versies mag je nooit meer voor een andere computer gebruiken.
overigens heb ik zelf ook een OEM Windows Vista licentie in gebruik op mijn iMac

[ Voor 4% gewijzigd door -Mous- op 24-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

-Mous- schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:46:
[...]

Je kan een upgrade installeren inderdaad, maar in principe blijft het dan een OEM licentie. Microsoft zegt het volgende over OEM licenties (bron):

[...]

De systeembouwer levert de computer en alleen de systeembouwer mag dus de OEM licentie meeleveren. Er zit echter een "loophole", want als je bijvoorbeeld een computer bouwt uit losse onderdelen, ben je zelf die systeembouwer. Sommige mensen zijn van mening dat als je een Mac koopt en daar zelf Windows op installeert, je zelf als systeembouwer aangemerkt mag worden. Ik heb hier geen officiele uitspraak van Microsoft van gezien, maar volgens mij laten ze het wel toe een OEM licentie te kopen voor een computer die niet met Windows is geleverd. Wel gelden dan de onderstaande voorwaarden.

[...]

Dat laatste betekent dus dat als jij zelf als systeembouwer wordt aangemerkt, je geen support krijgt, maar hier zelf voor opdraait.

Nog beter is natuurlijk om gewoon een winkel te zoeken die een OEM Windows bij je Mac wil leveren. Dan is die winkel de systeembouwer en is alles licentie-technisch zeker weten in orde.

In jouw geval zal je dus Windows XP moeten installeren. Daarna moet je dan upgraden naar Windows Vista. Het Windows XP licentie stickertje moet dan wel op je Mac worden geplakt en die twee Windows versies mag je nooit meer voor een andere computer gebruiken.
overigens heb ik zelf ook een OEM Windows Vista licentie in gebruik op mijn iMac
Kijk aan... dat is wat ik wou weten. Maar dat updaten naar Windows Vista vanuit XP, hebben mensen daar ervaring mee? Nog aandachtspunten etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Even een kort vraagje. Ik heb net XP Home besteld maar die komt pas vrijdag aan. Aangezien Boot Camp 1.4b dan waarschijnlijk niet meer werkt: kun je die partitie ook al maken zonder een Windowsschijf of heb je die er absoluut bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Red schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Kijk aan... dat is wat ik wou weten. Maar dat updaten naar Windows Vista vanuit XP, hebben mensen daar ervaring mee? Nog aandachtspunten etc. etc.
Van XP naar Vista heb ik nooit gedaan, maar wel van 98 naar 2000 destijds. :P

Bij een schone installatie moet dat gewoon vlekkeloos gaan. Zorg dus dat je direct na installatie van XP je upgrade doet en niet als je al allerlei software hebt geïnstalleerd die voor conflicten kan zorgen (behalve drivers). Voor meer info kan je beter even zoeken bij het "Windows Clients" onderdeel van dit forum.
torp schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:09:
Even een kort vraagje. Ik heb net XP Home besteld maar die komt pas vrijdag aan. Aangezien Boot Camp 1.4b dan waarschijnlijk niet meer werkt: kun je die partitie ook al maken zonder een Windowsschijf of heb je die er absoluut bij nodig?
Je kan de partitie alvast maken en er voor kiezen de installatie later uit te voeren. Ik weet echter niet of je dat ook opgestart gaat krijgen nadat de licentie is verlopen, of dat de wizard niet meer te starten is.

[ Voor 42% gewijzigd door -Mous- op 24-10-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Mijn Windows-schijf kwam gisteren pas om kwart voor 6 binnen, net voor de deadline, maar het installeren is gewoon gelukt en dat duurde wel langer dan een kwartier. Ook in OS X kan ik Boot Camp nog gewoon opstarten dus ik weet niet of iets niet meer werkt.

edit: Hm, na een vette vastloper heb ik de Boot Camp-partitie verwijderd en ben helemaal opnieuw begonnen. De beta-versie doet het nog gewoon, in elk geval.

[ Voor 31% gewijzigd door torp op 28-10-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Draait er iemand al de nieuwe versie van Bootcamp die bij Leopard zit?

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Heb een fresh install gedaan en Vista x32 geinstalleerd. Had eerst Vista x64 (ging ook goed) alleen gaf dat problemen met VMWare Fusion. VMWare heeft (nog) geen 64bit netwerkdriver beschikbaar..

Installatie ging perfect. Geluid op mn nieuwe iMac is onder Vista een tikkie overstuurd lijkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
BAWLS schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:58:
Draait er iemand al de nieuwe versie van Bootcamp die bij Leopard zit?
Dat vraag ik me dus ook af. Of bijvoorbeeld de gfx drivers zijn geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
Ik draai nu Leopard op mijn MacBook maar wil graag triple booten (OS X, Ubuntu Linux, Windows XP).
Volgens mij is het zo dat Bootcamp niet werkt als ik zelf mijn partities maak en rEFIt als bootmanager installeer.

Ik wil wel graag Bootcamp gebruiken omdat je in Leopard snel zou kunnen switchen tussen OS X en Windows. (Ik heb hier trouwens nog niks over kunnen vinden sinds de release van Leopard?)

Het probleem is dus dat als ik zelf mijn partities ga maken/resizen, dat Bootcamp dan niet werkt zodat ik niet kan proberen om snel te switchen.
Maar als ik eerst zelf met Bootcamp een tweede partitie maak dan is die van het type "Microsoft Basic Data" en dat kan ik niet meer resizen met diskutil zodat ik een derde partitie kan maken voor Ubuntu Linux. Zie:
MacBook:~ gerrit$ diskutil list
/dev/disk0
   #:                       TYPE NAME                    SIZE       IDENTIFIER
   0:      GUID_partition_scheme                        *111.8 Gi   disk0
   1:                        EFI                         200.0 Mi   disk0s1
   2:                  Apple_HFS Mac OS X                95.9 Gi    disk0s2
   3:       Microsoft Basic Data WINDOWS XP              15.6 Gi    disk0s3
MacBook:~ gerrit$ diskutil resizeVolume /dev/disk0s3 Linux Linux 7G "MS-DOS FAT32" Windows 8.6G
Volume format does not support resizing

Wat nu te doen?

[ Voor 23% gewijzigd door Pacjack op 30-10-2007 20:29 . Reden: cmd ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik wil wel graag Bootcamp gebruiken omdat je in Leopard snel zou kunnen switchen tussen OS X en Windows. (Ik heb hier trouwens nog niks over kunnen vinden sinds de release van Leopard?)
Als dit zou kunnen, zou je het echt wel gevonden hebben. Maar het kan al, met Parallels of VMWare Fusion. Ik heb XP in Fusion op mijn Mac Mini draaien en het werkt okee, al is het wel wat trager dan via Boot Camp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
torp schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:16:
[...]

Als dit zou kunnen, zou je het echt wel gevonden hebben. Maar het kan al, met Parallels of VMWare Fusion. Ik heb XP in Fusion op mijn Mac Mini draaien en het werkt okee, al is het wel wat trager dan via Boot Camp.
Dat is natuurlijk wat anders, virtualisatie is niet snel switchen.

Apple zei in juni:
Leopard brings a quicker way to switch between Mac OS X and Windows: Just choose the new Apple menu item "Restart in Windows." Your Mac goes into "safe sleep" so that when you return, you'll be right where you were. It's much faster than restarting the computer each time. Likewise, a "Restart in Mac OS X" menu item in the Boot Camp System Tray in Windows makes for a faster return to Mac OS X. With Windows hibernation enabled, you can pick up where you left off.
Bronnen:
tuaw.com > Leopard's Boot Camp brings 'fast switching' between Mac OS X and Windows
tuaw.com > Leopard Boot Camp "fast switching" disappears

Kortom, het kan niet :'( Jammer want het lijkt mij een toffe feature. Misschien komt het ooit nog. Net zoals de beloofde netwerk en iSCSI functionaliteit in Time Machine hebben ze dit blijkbaar laten vallen...

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Okee, dat wist ik niet. Inderdaad erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Pacjack schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:27:
[...]

Dat is natuurlijk wat anders, virtualisatie is niet snel switchen.

Apple zei in juni:
[...]

Bronnen:
tuaw.com > Leopard's Boot Camp brings 'fast switching' between Mac OS X and Windows
tuaw.com > Leopard Boot Camp "fast switching" disappears

Kortom, het kan niet :'( Jammer want het lijkt mij een toffe feature. Misschien komt het ooit nog. Net zoals de beloofde netwerk en iSCSI functionaliteit in Time Machine hebben ze dit blijkbaar laten vallen...
Dit kan je natuurlijk ook handmatig doen. Kies in plaats van afsluiten voor hybernate en start vervolgens op met option ingedrukt. Dan kan je gewoon een OS kiezen. Het OS zal dan uit de hybernation komen en sneller opstarten dan wanneer je had afgesloten. Dat is dus niet helemaal geautomatiseerd, maar het scheelt toch weer een beetje tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
Dan probeer ik het hier nog maar een keer. Mac Pro + XP + nieuwste drivers van Leopard cd = geen geluid door externe speakers (line out). Meer mensen hier last van? Of mensen die juist wel geluid hebben door de externe speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Klopt het dat Boot Camp je PC, of in elk geval het opstarten een stuk trager maakt?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat bedoel je met PC?

Mac OS X start in ieder geval niet trager op door Boot Camp te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:18:
Wat bedoel je met PC?

Mac OS X start in ieder geval niet trager op door Boot Camp te gebruiken.
Sorry, ik bedoelde iMac.

Ik had de beta geïnstalleerd en vond echt dat het een stuk trager werd.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
-Mous- schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:35:[...]Dit kan je natuurlijk ook handmatig doen. Kies in plaats van afsluiten voor hybernate en start vervolgens op met option ingedrukt.
Helaas kan je Windows, als deze zich in de hybernate toestand bevindt, dan niet meer openen met Fusion. En als je OSX in slaapstand brengt, kan je bij het terug opstarten helaas niet kiezen tussen OSX en Windows.
THE_BASE schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:45:Ik had de beta geïnstalleerd en vond echt dat het een stuk trager werd.
Zou dat niet kunnen omdat Spotlight je Windows partitie gaat indexeren of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Heeft iemand het geluid van de mac mini op vista al werkend gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op een Mac Mini/MacBook Core Duo (1.66/1.83/2.0) onder XP 1080p .mkv .x264 HD rips te draaien in 1080p? Heeft iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Dancing_Animal schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:06:
Dan probeer ik het hier nog maar een keer. Mac Pro + XP + nieuwste drivers van Leopard cd = geen geluid door externe speakers (line out). Meer mensen hier last van? Of mensen die juist wel geluid hebben door de externe speakers?
Probeer die leopard CD er eens opnieuw in te doen en een herstel van drivers uit te voeren ?
Ik had initieel problemen dat de geluidskaart niet onder XP werd geinstalleerd maar een driverherstel loste dit op.

Overigens heb ik hier gewoon 2 speakers met een subwoofer staan via de line out die onder XP ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:45:
[...]

Sorry, ik bedoelde iMac.

Ik had de beta geïnstalleerd en vond echt dat het een stuk trager werd.
De computer start in z'n normale sequence, tenzij je de alt-toets ingedrukt houdt. Dus zou geen miliseconde trager moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
FileNox schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:42:
Heeft iemand het geluid van de mac mini op vista al werkend gekregen ?
Even vergeten dat je na de installatie de dvd van OS X moet invoeren 8)7 8)7 8)7
Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die problemen heeft met zijn internetverbinding? Ik weet wat ik verkeerd doe, maar op één of andere manier geraak ik niet op het internet. Hij krijgt maar geen IP toegewezen... Ook heb ik nog problemen met men wireless bluetooh toetsenbord, telkens als ik opstart moet ik het opnieuw toevoegen als apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:12:
Media center werkt niet omdat het 2 cd zijn. Je kan tijdens instalatie de cd niet eruit halen.
Ik heb van 2 cd --> 1 dvd gemaakt en het werkt super :)

MBP met MCE ;)
Hoe kun je dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik moet m'n XP op m'n Bootcamp-partitie activeren binnen 30 dagen. Heeft iemand tips over hoe dit te doen in combinatie met Fusion? Ik heb gelezen dat die twee elkaar in de weg kunnen zitten en dat-ie dan telkens om activatie blijft zeuren... Ik gebruik Windows vooral in een virtual machine maar ik wil wel de mogelijkheid behouden om het ook via Bootcamp te kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door torp op 26-11-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal

Ik heb een probleem met boot camp. Nadat ik met de boot camp assistent een patitie van 15 GB aangemaakt heb en daarna windows daarop geinstalleerd heb, heb ik het volgende probleem: Ik kan in mac os opstarten en dan voor windows kiezen in boot camp bij de instellingen. Ik kan vervolgens in windows ook bij de boot camp configuratie aangeven in mac os te willen opstarten. Maar als ik tijdens het opstarten op de alt toets druk zou ik een keuze menu moeten krijgen met 2 iconen van schijven, 1 voor mac en 1 voor windows. Ik krijg hier alleen de keuze voor mac. Hoe kan dit? het is echt vervelend om eerst mac op te moeten starten voorat je iets in windows kunt doen. Afgezen van dat de keuze otbreekt werkt windows en mac perfect.

Ik heb een macbook 2,2 GHz met 1 GB intern en hij is nu net 2 weken oud. Er zat al Leopard op maar de boot camp assistent ontbrak.Deze heb ik geinstalleerd met de leopard cd, bleek een vaker voorkomend iets te zijn omdat er werd aangegeven op de apple site hoe het te verhelpen.

Ik heb ook al meer als een uur met de apple hulp desk gebeld maar daar weten ze het ook niet. Ik er iemand die een oplossing weet voor dit probleem?

groeten

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heb net even de Leopard cd in Vista gegooid voor de nieuwste Boot Camp drivers echter doet Areo het niet meer in Vista omdat hij de videokaart als een svga kaart herkent. Ik denk dan ook dat er geen nvidia drivers op zitten. kan ik deze gewoon van de nvidia site downloaden en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bootcamp met tiger en ik heb windows 30 gb gegeven. Ik gebruik windows nauwelijks dus ik wil windows 10 gb geven. Kan dit ergens of moet ik het dan opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:05
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:31:
Ik heb bootcamp met tiger en ik heb windows 30 gb gegeven. Ik gebruik windows nauwelijks dus ik wil windows 10 gb geven. Kan dit ergens of moet ik het dan opnieuw installeren?
Je kunt proberen om op te starten vanaf een cd met partition magic o.i.d. daarmee kun je de windows partitie aanpassen.
Heb echter geen idee hoe je kunt zorgen dat de vrijgekomen ruimte op de disk weer naar mac os gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt het om te dubbelklikken op het touchpad op de macbook in XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik heb daarnet Rollercoaster Tycoon 3 op m'n Mac Mini (laatste gen) met Vista erop willen spelen.
Er is jammer genoeg een erg vreemde fout, als ik een nieuw spel begin is het groene gras zwart, en meer dan ik dan ook niet zien :?

Als ik de "stand" op Nacht zet, dan heb ik wel een lichtgevende cursor die voor de kleuren zorgt :X

Iemand een oplossing hiervoor ?
Ik heb alle updates van Apple en Vista, ook RCT3 is up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Hier totaal geen problemen mee FileNox. Toevallig afgelopen weekend RTC3 gekocht bij de FRS voor een prikkie en afgelopen weekend geinstalleerd en gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Mmm, vreemd.
Ik ga even de expansion packs erbij installeren en zien ofdat het probleem zich nog altijd voordoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Na de installtie van de 2 expansion packs werkt alles naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Potverdorie, ik krijg bij het partitioneren in Leopard voortdurend deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/4083/afbeelding3zy4.jpg

Iemand enig idee? Ik bezit nog geen externe HD en kan dus niet eventjes formatten...

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Probeer eens Schijfhulpprogramma te draaien. Had van de week ook deze error (wou Vista verwijderen en XP installeren) en na het draaien van Schijfhulpprogramma was deze error gewoon weg.

En anders kan je misschien kijken naar iDefrag..... heeft mij ook al eens deze error verholpen, ware het niet dat het gewoon ontzettend lang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
.Arne schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:30:
Potverdorie, ik krijg bij het partitioneren in Leopard voortdurend deze foutmelding:

[afbeelding]

Iemand enig idee? Ik bezit nog geen externe HD en kan dus niet eventjes formatten...
Dit heb ik ook gehad. Ik heb het op kunnen lossen door grote bestanden op een andere schijf te zetten. Ik zou toch even kijken naar een externe hdd ( lenen van een vriend ) om daar alle grote bestanden te parkeren. Gebruik een tool als Whatsize om te kijken welke bestanden veel ruimte in nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Mja, Schijfhulpprogramma heb ik al meerdere keren gedaan. Een externe HD krijg ik op Kerstmis; kan hopelijk tot dan nog wel wachten...

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Heb nu al een paar weken met leopard gewerkt en ik wil nu niks anders :). maar voor sommige zaken heb ik toch nog windows nodig dus wil ik xp gaan installeren. Helaas blijkt dit niet standaard op leopard geinstalleerd te zijn dus probeer ik het te zoeken op de installatie cd maar deze is ook nergens te bekenen. Zoek ik verkeerd? weet iemand misschien de exacte locatie ervan?

het schijnt dat apple de beta versie offline heeft gehaald met wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had laatst eens getracht windows xp te installeren op leopard bootcamp. nou het bekende windows gedeelte, op F8 drukken voor de voorwaarden, dan partitie aanklikken, dan gaat ie bestanden kopieren voor windows installatie waarna hij moet rebooten.

vanaf dan gaat 'ie niet verder, ik had geen wijzigingen laten aanbrengen in de partitie die bootcamp heeft anagemaakt..

kan ik nog iets proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

kan ik nog iets proberen?
Dit niet doen :
ik had geen wijzigingen laten aanbrengen in de partitie die bootcamp heeft anagemaakt..
Google en miljoenen posts gingen je voor.

[ Voor 20% gewijzigd door Jungian op 17-12-2007 19:57 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naruto schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:22:
Heb nu al een paar weken met leopard gewerkt en ik wil nu niks anders :). maar voor sommige zaken heb ik toch nog windows nodig dus wil ik xp gaan installeren. Helaas blijkt dit niet standaard op leopard geinstalleerd te zijn dus probeer ik het te zoeken op de installatie cd maar deze is ook nergens te bekenen. Zoek ik verkeerd? weet iemand misschien de exacte locatie ervan?

het schijnt dat apple de beta versie offline heeft gehaald met wat voor reden dan ook.
Dude... programma's->hulpprogramma's->bootcamp assistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:57:
[...]

Dude... programma's->hulpprogramma's->bootcamp assistent
het leuke is dat hij daar niet staat :). zelfs spotlight kan niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Heb je eigenlijk echt de Leopard dvd nodig voor de Windows drivers of kan ik ook gewoon mijn zelf gebrande cd'tje gebruiken van in het BootCamp-beta-tijdperk?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
.Arne schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:12:
Heb je eigenlijk echt de Leopard dvd nodig voor de Windows drivers of kan ik ook gewoon mijn zelf gebrande cd'tje gebruiken van in het BootCamp-beta-tijdperk?
Dat zijn de oudere drivers, op de leopard dvd staan nieuwere. :)
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste