[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik heb een serieus probleem.

Heb een macbook met vista draaien in bootcamp. Blijkbaar is windows niet goed afgesloten want hij zegt iets dat windows herstellen niet gelukt is. Dan kan ik 2 opties kiezen. Gewoon doorgaan of herstellen. mn enter toets werkt niet en ik kan ook niets selecteren met mn pijltjes toetsen. M.a.w. mn keyboard werkt niet!

Ik heb mn vista heel hard nodig, heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 25-06-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 00:18
in parallels vista opstarten en dan op enter drukken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Simon schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:04:
in parallels vista opstarten en dan op enter drukken.
Kan je met parallels je bootcamp partitie opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Volgens mijn wel hoor. Ik heb even de mac niet bij de hand, maar zover ik weet wel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Simon schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:42:
Volgens mijn wel hoor. Ik heb even de mac niet bij de hand, maar zover ik weet wel.
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Installeer even een parallels demo, het zou echt moeten kunnen hoor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:21
Parallels
Boot Camp Support
Access your Windows XP Apple® Boot Camp partition directly into a Parallels virtual machine, without booting up into Windows
Switch between Parallels and Boot Camp as often as you’d like!
In "The Official Parallels Virtualization Blog" staat bij Maandag 11 juni:
we support XP and Vista partitions in Boot Camp 1.3
Ja dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
bizar, nogmaals een keer windows gestart en nu boot hij wel ... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
oops niet gezien dat er ook een bootcamp topic was.
Uit het Mac Pro draadje:
Ik heb in m'n Mac Pro 2x 320Gb in RAID0 staan (striped) en een 3e 250 Gb schijf. Nu wil ik de laatste gebruiken voor windows, maar krijg het neit voor elkaar.
Bootcamp geeft deze error:
De opstartschijf kan niet in partities worden verdeeld of worden hersteld als een partite. bla bla
Gewoon de vista schijf er in en die booten (alt vasthouden, je kent 't wel). Kom ik niet door de installer heen. De 3e schijf formatteren en dan op 'volgende' geeft ook een error geloof iets van kan geen geschikte schijf vinden ofzo.

Iemand een goed idee? Heb al op de apple discussions gekeken en daar hebben mensen het er over dat het ze wel lukt, alleen niet hoe :)

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:20
DJ-Anubis schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:31:
oops niet gezien dat er ook een bootcamp topic was.
Uit het Mac Pro draadje:
Ik heb in m'n Mac Pro 2x 320Gb in RAID0 staan (striped) en een 3e 250 Gb schijf. Nu wil ik de laatste gebruiken voor windows, maar krijg het neit voor elkaar.
Bootcamp geeft deze error:

[...]

Gewoon de vista schijf er in en die booten (alt vasthouden, je kent 't wel). Kom ik niet door de installer heen. De 3e schijf formatteren en dan op 'volgende' geeft ook een error geloof iets van kan geen geschikte schijf vinden ofzo.

Iemand een goed idee? Heb al op de apple discussions gekeken en daar hebben mensen het er over dat het ze wel lukt, alleen niet hoe :)
Schijfhulp draaien vanaf de OSX installatie DVD al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Met welk doel? Ik kan de schijf namelijk wel gewoon zien en formatteren, vista zit alleen te muiten met de volgende foutmelding:
Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriteria
Heb de schijven er nu als volgt inzitten:
bay1: 250Gb
bay2: 320Gb (RAID0)
bay3: 320Gb (RAID0)
OSX boot hij gewoon prima vanaf de RAID opstelling. De 250Gb is dus inmiddels NTFS geformatteerd en primair.

Liefste zou ik de 250 willen opsplitsen in 150 voor Vista en 100 voor Linux, maar voordat we dat voor elkaar hebben :)

Edit: De 250 in bay1 heeft overigens volgens schijfhulpprogramma de partitie-indeling: hoofdopstartrecord (MBR), dat zou dan toch gewoon goed moeten zijn voor windows?

[ Voor 25% gewijzigd door DJ-Anubis op 25-06-2007 14:04 ]

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viking_warlord
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 08:43
Ik las hier boven dat het mogelijk is om dezelfde partitie van bootcamp te gebruiken in parallels is dit ook mogelijk in virtualbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viking_warlord schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:08:
Ik las hier boven dat het mogelijk is om dezelfde partitie van bootcamp te gebruiken in parallels is dit ook mogelijk in virtualbox.
als ik mijn bootcamp partitie met XP laad in bijvoorbeeld parralels, gaat 'ie zeiken over een grote hardwareverschil en moet ik iedere keer opnieuw activeren... ZEEEER iritant.

misschien dat het wel kan, dta weet ik niet. maar met ene legale windows krijg ik in ieder geval elke keer activeringsgezeik,....

dat je het even weet :)

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is dat niet op te lossen met een OEM versie van Windows?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viking_warlord
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 08:43
Dat is zeer hatelijk. Krijg je dan ook geen gezeik met Microsoft? Neem dat het niet de bedoeling is dat je Windows op 2 machines heb geinstalleerd? ZOu namelijk zomaar kunnen dat de licentie het niet toestaat natuurlijk.
Was namelijk van plan om op apple over te stappen maar heb voor school en gaman wel windows nodig. Voor school kan dat waarschijnlijk gewoon onder virtual box/parallels. Maar gamen is het toch wel handig om te bootcamp te gebruiken.
Nou zat ik toevallig te lezen Dat je parallels idd een gedeelte van je machine toewijst aan windows bijvoorbeeld de helft van je video geheugen. Doet virtualbox dat ook of deelt hij alles dan zou windows namelijk minder problemen kunnen geven. Zou best dat het niet kan natuurlijk omdat windows dan opeens de volle 2Gig wil gebruiken.
Iemand al iets geprobeerd met virtualBOX? Of zoals hier boven met een OEM versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik heb twee vragen over bootcamp met Vista. Ik heb Vista daarmee geinstalleerd op m'n MBP Santa Rosa.

De eerste vraag heeft betrekking op het opstarten. Bij het opstarten van Windows krijg ik niet een grijs scherm met een Windows logo, zoals je bij Mac OS X een grijs scherm krijgt met een Apple logo. Maar ik krijg een soort dos achtige meldingen bij het opstarten. Heb ik dan iets fout gedaan bij het installeren van Bootcamp/Windows of hoort dit zo? Op Youtube zie ik namelijk wel het grijze scherm met Windows logo.

Bij Vista krijg ik altijd het icoontje dat de lader niet is aangesloten. De lader er opnieuw in doen verhelpt het probleem. Maar toch vreemd of niet?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Welk filmpje is dat als ik vragen mag? Want afaik hoor je het normale Windows scherm te zien en niet een grijze net als het Mac OS X bootlogo. De DOS-tekst is niet normaal denk ik.

[ Voor 65% gewijzigd door Frietsaus op 23-07-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Frietsaus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:41:
Welk filmpje is dat als ik vragen mag? Want afaik hoor je het normale Windows scherm te zien en niet een grijze net als het Mac OS X bootlogo. De DOS-tekst is niet normaal denk ik.
Je hebt gelijk, ik kan het filmpje niet meer terugvinden. Ik heb wel andere filmpjes gezien en daar komt dat niet terug. Maar dat DOS gedoe hoort niet, dat vind ik iig nergens terug. Blijft de vraag of andere SR MBP bezitters daar last van hebben?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb eindelijk een ander draadje gevonden (weliswaar op Macrumors) waar ook iemand last heeft van een probleem met de lader: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=332586. Dat zal waarschijnlijk gewoon een probleem zijn met Bootcamp, wat hopelijk snel wordt opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 24-07-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viking_warlord schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:44:
Dat is zeer hatelijk. Krijg je dan ook geen gezeik met Microsoft?
Nee hoor, want als ik een moederbord vervang dan wil niet zeggen dat ik windows niet erop mag laten staan...*(zeg ik tegen microsoft...)

btw.. het staat op 1 systeem, met dezelfde hardware, dus hebben ze daar hun licentie voorwaarden ook al op aangepast? want het ius dezelfde hardware , alleen bij de 1 echte... en de andere virtuele hardware.

toen ik echter ging activeren via de telefoon moet je gewoon doen alsof je je hardware hebt vervangen en hoef je ook geen medewerker te spreken(mits legaal offcourse) dus op de goede knopjes drukken als de vrouw erom vraagt :)

momenteel heb ik windows eraf gegooid... gebruik het nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik gebruik bootcamp ook, maar ik heb nooit problemen gehad met activeren eigenlijk. Het werkt eerlijk gezegd naadloos van bootcamp naar parallels en weer terug.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om na de installatie van bootcamp en windowsXp de windows partitie kleiner te maken?
Deze is nu 30 gb maar zou m graag wat kleiner willen hebben. Of is dit alleen mogelijk door hem te formatteren en windows opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
misschien is het al honderd keer voorbijgekomen maar weet iemand per wanneer bootcamp niet meer werkt (zonder upgraden naar Leopard..)?

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Eind september zal bootcamp niet meer werken, als je het nog wilt gebruiken zal je bootcamp moeten kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Doritos schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:04:
Eind september zal bootcamp niet meer werken, als je het nog wilt gebruiken zal je bootcamp moeten kopen :)
ja, maar dan krijg je Leopard er gratis bij, dat dan weer wel.. 8)7

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan pas een Mac koopt zit er standaard Leopard en Bootcamp bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o noo! Kopen? Hoeveel gaat dat kosten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
129 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon wachten tot leopard uitkomt ik zou echt noooooit gaan voor het apart aanschaffen van bootcamp... (tenzij je natuurlijk niet anders kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op mijn MBP een 120GB schijf zitten (wat overigens veel te klein is) en heb hierop een mac os en een windows partitie. nu zou ik de windows partitie graag 5GB groter willen maken omdat hij nu, met zijn 10GB, al heel snel vol is!
wie weet hoe dit te realiseren zonder de data eraf te halen?!
alvast bedankt !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Heb je hier misschien een bron van? Want dit is toch de prijs van leopard ook?

[ Voor 12% gewijzigd door Royal op 05-08-2007 19:15 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:20
Ja en bootcamp komt met Leopard mee, ergo bootcamp kost je 129 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Leopard is 30 september toch nog lang niet te koop of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:25:
ik heb op mijn MBP een 120GB schijf zitten (wat overigens veel te klein is) en heb hierop een mac os en een windows partitie. nu zou ik de windows partitie graag 5GB groter willen maken omdat hij nu, met zijn 10GB, al heel snel vol is!
wie weet hoe dit te realiseren zonder de data eraf te halen?!
alvast bedankt !! :)
met iPartition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik dat ook gebruiken om de partitie van windows juist kleiner te maken?

edit: hmm, ik zie dat het geen freeware is.. kan dit nog op een andere manier?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
heb ik helaas niet gevonden, jammer inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:47:
Maar Leopard is 30 september toch nog lang niet te koop of wel?
Ik heb gisteren nog gesproken met een medewerker bij de Apple store (dat 0800 nr) en die zei dat ik Bootcamp ook op Tiger zou kunnen laten draaien zonder problemen (ook als Leopard uit zou zijn...). Iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 10:09
Versie 1.4!

Boot Camp 1.4 beta includes:
Support for keyboard backlighting (MacBook Pro only)
Apple Remote pairing
Updated graphics drivers
Improved Boot Camp driver installer
Improved international keyboard support
Localization fixes
Updated Windows Help for Boot Camp

Had eigenlijk geen update meer verwacht voor Leopard, maar goed, hier is ie dan toch nog.

http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Had er inderdaad ook geen eentje meer verwacht voor Leopard...
Ben benieuwd! Vanavond even installeren dan maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Optisch gezien weinig veranderd. Alhoewel je nu met een rechtermuisklik op het icoontje in de taakbalk direct in OSX kan booten. Is wel praktisch.

Verder ga ik er vanuit dat alle veranderingen onder de motorkap zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:34
En ik maar zoeken waarom BF2142 raar begon te doen _O-

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:12
Had deze in de MPB topic geplaatst, maar mss is het beter dat ik het hier plaats.

Ik heb dual boot op mijn mbp draaien. Ben via een Airport Express verbonden aan een ST die ik heb voorzien van een ander ip pool (192.168.0.x). Nu krijg deze laptop een 10.0.1.x adres toegewezen van de airport. Heeft iemand een idee hoe ik een 192.168.0.x adres kan gebruiken op de laptop? Op de Mac partitie had ik het voor elkaar gekregen door de Airport Admin Utility te gebruiken. Vraag me af hoe dit op XP moet.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:19
Stopt de beta versie er dan direct mee? of is het alleen niet meer mogelijk een nieuwe installatie aan te maken? Het zal er wel op neer komen dat je min of meer verplicht bent om Leopard te kopen :)

[ Voor 19% gewijzigd door XtremeDesign op 19-08-2007 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

XtremeDesign schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 03:09:
[...]

Stopt de beta versie er dan direct mee? of is het alleen niet meer mogelijk een nieuwe installatie aan te maken? Het zal er wel op neer komen dat je min of meer verplicht bent om Leopard te kopen :)
Ik neem stiekem wel aan dat met de laatste beta Apple de "deadline" ook opgeschoven heeft naar de release date van Leopard. Anders zou je een maand zonder Bootcamp zitten, kan me haast niet voorstellen dat Apple z'n klanten zo laat stikken... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
DiGiSTORM_ schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:12:
[...]

Ik neem stiekem wel aan dat met de laatste beta Apple de "deadline" ook opgeschoven heeft naar de release date van Leopard. Anders zou je een maand zonder Bootcamp zitten, kan me haast niet voorstellen dat Apple z'n klanten zo laat stikken... :o
Ik hoop het maar, en anders hebben we altijd nog VMWare Parallels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

De laatste versie van Bootcamp (1.4) doet het tot 31 december 2007....

staat zelfs in de terms & conditions op http://www.apple.com/macosx/bootcamp/terms.html
artikel 3 om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Ik heb een issue met mijn Macbook Pro SR en Bootcamp. Ik heb bootcamp geinstalleerd op mijn enkel om af en toe CS S te kunnen spelen. Ik draai momenteel 1.4beta en heb een issue met de gfx card. Nadat de macbook pro in standby modus is gegaan en ik CSS start, blijft de gfx kaart op langzame clock speeds draaien, dat is duidelijk te zien aan mijn FPS. Het is alsof de fx kaart niet meer de clocks veranderd voor 3D applicaties.

Heeft een van jullie bootcampers ook dezelfde issue gehad, zij het met CSS of een andere spel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:21:
De laatste versie van Bootcamp (1.4) doet het tot 31 december 2007....

staat zelfs in de terms & conditions op http://www.apple.com/macosx/bootcamp/terms.html
artikel 3 om precies te zijn
Term of License. The term of this License shall commence upon your installation or use of the Apple Software and will terminate automatically without notice from Apple upon the next commercial release of the Apple Software, or December 31, 2007, whichever occurs first.
Ik maak hier uit op dat Bootcamp bij de release van Leopard óf op 31 december niet meer legaal te draaien is?

Er staat nergens dat het niet werken zal, enkel dat de "Term of this License" zal worden ge-"Terminate". :)

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Misschien een geheel stomme vraag, maar is het ook mogelijk om via Bootcamp 3 OS-en te laten draaien?

Dus niet de standaard Windows XP OF Vista en OS X... maar bijv. Windows XP EN Windows Vista en OS X?

[ Voor 4% gewijzigd door Tha BasZ op 30-08-2007 16:41 ]

• XtremeDesign
Tha BasZ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:40:
Misschien een geheel stomme vraag, maar is het ook mogelijk om via Bootcamp 3 OS-en te laten draaien?

Dus niet de standaard Windows XP OF Vista en OS X... maar bijv. Windows XP EN Windows Vista en OS X?
Ik denk dat dit niet mogelijk is, volgens mij kun je met de beta maar 1 extra partitie aanmaken met bootcamp, misschien dat in de final versie die bijgevoegd wordt bij Leopard wel mogelijk is.

Wat je wel kunt doen is handmatig meerdere partities aanmaken en deze virtual draaien met bijvoorbeeld Parallels.

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Misschien dat de vraag al is voorbij gekomen maar ik kon het zelf niet vinden.

Ik heb OSX draaien met een WLAN verbinding, gaat heel lekker ik haal hier 1.1 mbit download via newsgroups...niets te klagen.

Boot ik naar Windows en doe ik daar 't zelfde dan kom ik niet boven de 350 KB uit. Hij geeft ook maar aan dat ik een 11 mbit conn heb, daar hij in OS X gewoon lekker snel is en de juiste waardes aangeeft.

Waar kan dit probleem mee te maken hebben en is er een oplossing voor?

Thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Kleine kick, met de vraag of jullie wel gewoon goede snelheden halen : ) of ik alles moet gaan bekabelen, waar ik 't minste zin in heb natuurlijk... graag jullie advies wat ik hier moet doen....

100% verbinding, maar niet boven de 11 mbit

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:26:
[...]

Ik maak hier uit op dat Bootcamp bij de release van Leopard óf op 31 december niet meer legaal te draaien is?

Er staat nergens dat het niet werken zal, enkel dat de "Term of this License" zal worden ge-"Terminate". :)
Verandert er softwarematig helemaal niets?

[ Voor 80% gewijzigd door Blaise op 03-09-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
bij de release van leopard zal er een nieuwe versie van bootcamp uit komen, geen beta meer maar een stable versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
-nickx- schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:16:
Kleine kick, met de vraag of jullie wel gewoon goede snelheden halen : ) of ik alles moet gaan bekabelen, waar ik 't minste zin in heb natuurlijk... graag jullie advies wat ik hier moet doen....

100% verbinding, maar niet boven de 11 mbit

Thnx
Ik heb hetzelfde probleem als jij.
Nog steeds geen oplossing gevonden.
Het lijkt me geen hardwarematig probleem omdat alles onder osx super werkt.

Ik heb al geprobeerd de drivers eraf te zwieren en er terug op te zetten, verse windowsinstall, nieuwe router gekocht (Airport Extreme), in settings van de broadcom chip zitten prutsen, maar tot nu toe heeft niks geholpen.
Ik denk dat het aan een instelling van die kaart zal liggen, maar ik weet niet welke. hij stond op -a
maar ik heb em toen a-b-g-n auto gezet en nog dropt de snelheid tot 11mbps ook al heb ik een maximaal signaalontvangst.
Als ik Counterstrike Source ga spelen dropt de snelheid soms zelfs tot onder de 5mbps en dan is het niet leuk meer.
Voorlopig hang ik aan een kabeltje, maar dat zal binnenkort niet meer mogelijk zijn in mijn geval.
Iemand die misschien de settings van z'n Broadcom chip onder XP in de MAC PRO wil neerpennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
memento__mori schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:36:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als jij.
Nog steeds geen oplossing gevonden.
Het lijkt me geen hardwarematig probleem omdat alles onder osx super werkt.

Ik heb al geprobeerd de drivers eraf te zwieren en er terug op te zetten, verse windowsinstall, nieuwe router gekocht (Airport Extreme), in settings van de broadcom chip zitten prutsen, maar tot nu toe heeft niks geholpen.
Ik denk dat het aan een instelling van die kaart zal liggen, maar ik weet niet welke. hij stond op -a
maar ik heb em toen a-b-g-n auto gezet en nog dropt de snelheid tot 11mbps ook al heb ik een maximaal signaalontvangst.
Als ik Counterstrike Source ga spelen dropt de snelheid soms zelfs tot onder de 5mbps en dan is het niet leuk meer.
Voorlopig hang ik aan een kabeltje, maar dat zal binnenkort niet meer mogelijk zijn in mijn geval.
Iemand die misschien de settings van z'n Broadcom chip onder XP in de MAC PRO wil neerpennen?
Ja ik ervaar precies 't zelfde, ga je op inet kijken dan vallen de reactie's op dit probleem erg tegen. Geen tot bijna geen in mijn geval.

Dus als iemand wel of niet hetzelfde probleem heeft dan hoor ik 't graag. Ik heb nu eenmaal voor spellen de dualboot en deze zijn ook nog vaak online helaas : )

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje:
ik heb nu XP op mn MBP en dan gebruik ik die soms via Bootcamp en dan soms via VMware. Stel dat bootcamp nu stopt en ik geen leopard koop, kan ik dan via VMware blijven draaien zonder reinstall ofzo of blokkeert dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Waarom zou dat niet meer werken? De software regelt alleen de installatie, niet de boot...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zojuist bootcamp geinstalleerd met Vista U. Nou is alles goed gegaan en is er een dingetje dat me opvalt. Areo van Vista doet het niet terwijl mijn nieuwe MBP dat makkelijk moet trekken. Iemand enig idee of komt dat door bootcamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Wat doet er niet aan aero? Is de optie niet beschikbaar? Bij mij werkt aero wel op mijn MBP. Default staat het uit, dus je moet het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Blaise schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:00:
Wat doet er niet aan aero? Is de optie niet beschikbaar? Bij mij werkt aero wel op mijn MBP. Default staat het uit, dus je moet het aanzetten.
Ah oke, vandaar. Ik ga even zoeken :) Gelukt.

Is er trouwens nog een mogelijkheid om de partities na de installatie te vergroten? Ik heb Vista net te weinig ruimte toegekend en wil alsnog het wat groter maken, maar ik zie nergens of dat nog kan. :S

[ Voor 26% gewijzigd door DaannO op 05-09-2007 20:29 ]

• DaannO
Ik hou niet zo van kicken maar als het bovenstaande niet kan dan ga ik morgen alles even opnieuw erop zetten dus daarom wil ik het graag weten. :)

• Blaise
  • Niet online
Volgens Apple en diverse websites kon het niet, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat het met bepaalde software en een trucje wél kon. Ik weet alleen de details niet meer, kan het ook niet meer vinden.

• DaannO
Blaise schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:58:
Volgens Apple en diverse websites kon het niet, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat het met bepaalde software en een trucje wél kon. Ik weet alleen de details niet meer, kan het ook niet meer vinden.
Oke, dan ga ik even hard zoeken en anders even eraf gooien en opnieuw erop zetten. Bedankt :)

Iemand enig idee hoe ik de Vista party het best kan bewaren zonder dat ik het helemaal opnieuw moet instellen. Backuppen oid en eraf gooien en de partities goed zetten en dan weer backup terug :?

[ Voor 19% gewijzigd door DaannO op 06-09-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een OEM-versie gekocht, samen met een extra geheugenmodule, voor mijn Acer Aspire notebook. Daar zat Windows XP op. Vista heeft een half jaar gewerkt.

Nu vraag ik mij af of ik diezelfde OEM-versie kan gebruiken... dat het niet mag, weet ik, maar er mag wel meer niet! Of krijg ik problemen met activatie, omdat de hardware niet klopt met de eerste activatie?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
THE_BASE schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:08:
Ik heb een OEM-versie gekocht, samen met een extra geheugenmodule, voor mijn Acer Aspire notebook. Daar zat Windows XP op. Vista heeft een half jaar gewerkt.

Nu vraag ik mij af of ik diezelfde OEM-versie kan gebruiken... dat het niet mag, weet ik, maar er mag wel meer niet! Of krijg ik problemen met activatie, omdat de hardware niet klopt met de eerste activatie?
Dat laatste idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Weet iemand of het volgende mogelijk is en/of goed werkt?

- Met iPartition ruimte van je Home partitie afhalen en deze unallocated laten
- Met Partition Magic (oid) onder Windows Vista deze unallocated ruimte toevoegen aan je NTFS partitie

Ik heb namelijk m'n Vista partitie wat te krap ingedeeld en dat begin ik helaas nu goed te merken.
Of weet iemand misschien een andere (/handigere) manier om dit op te lossen

Verwijderd

Hello allemaal,

Ik heb een probleem met Boot Camp.

Alles heb ik geinstalleerd en alles werkte, totdat ik OSX opnieuw wilde opstarten. Windows gaat dus prima (nog steeds) maar als ik OSX opstart krijg ik een black screen of death (hoe heette dat ook al weer bij een Mac).

Ik heb een aantal nog-niet-gebackupte documenten erop staan, dus ik heb even een goede oplossing nodig.

Anybody help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 11:50

x0r

dus ik

Sinds deze week nog eens begonnen met Bootcamp en mijn Imac (2006 versie). Ik probeer hier Windows 2003 Server op te installeren, alleen krijg ik de Netwerk Driver niet aan het lopen. Drivers op driver cd van Bootcamp lijken niet herkent te worden. Welke drivers heb ik hiervoor nodig (welke netwerkkaart zit er in deze Imac)?

There can be only one.... en ik dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
Vandaag Windows XP geinstalleerd mbv bootcamp op m'n MBP. Installatie ging verders prima. Maar ik kan niet normaal in XP werken. Soms bevriest alles al bij het inlog scherm, en anders na een paar minuten in Windows XP zelf. Er zit dan niets anders op, dan een harde reset. Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik heb een probleem met het partitioneren van de schijf. Hij zegt namelijk: "De controle is mislukt. Deze schijf kan niet in partities worden verdeeld. Herstel deze schijf met schijfhulpprogramma."

Hebben meer mensen dit gehad en moet ik mijn schijf nu herstellen?
(ben niet bekend met schijfhulpprogramma)

edit1: in schijfhulpprog wil ik nu dus mijn schijf herstellen alleen is de 'Herstel volume' knop grijs dus niet klikbaar. Dus ik kan mijn schijf niet herstellen.

edit2: ik heb controleer colume gedaan en geeft aan: 1HFS-volume geconttroleerd. Volume moet worden hersteld.

Moet ik nu met de mac-osx installatieschijf opstarten en dan pas de schijf herstellen?

[ Voor 37% gewijzigd door GUZA op 17-09-2007 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GUZA schreef op maandag 17 september 2007 @ 03:30:
Moet ik nu met de mac-osx installatieschijf opstarten en dan pas de schijf herstellen?
Je gaat door voor de koelkast.. :+

(ja dus..Na het opstarten heb je een menutje met ondermeer Disk Utility binnen de installer..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
Anghell schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:14:
Weet iemand of het volgende mogelijk is en/of goed werkt?

- Met iPartition ruimte van je Home partitie afhalen en deze unallocated laten
- Met Partition Magic (oid) onder Windows Vista deze unallocated ruimte toevoegen aan je NTFS partitie

Ik heb namelijk m'n Vista partitie wat te krap ingedeeld en dat begin ik helaas nu goed te merken.
Of weet iemand misschien een andere (/handigere) manier om dit op te lossen
Hier iemand die het niet gelukt is: http://www.fieryrobot.com.../vista-on-macbook-pro-ii/ al staat er niet echt bij waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Ok dan zal ik het met installatieschijf ff proberen.
Daarna wil ik de koelkaste wel :P

Maar hoeveel GB aan partitie is aan te raden? Ik dacht voor mezelf aan 15 GB omdat veel mensen hier het te krap hebben ingedeeld. Is 15 GB genoeg voor winxp, met evt paar spellen en 3d max om op te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 11:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Kan iemand mij uitleggen hoe de installatie precies werkt? Er wordt een aparte partitie toegewezen toch, of komt XP op dezelfde partitie te staan? Wordt de huidige partitie van mijn Mac dan geresized of moet het OS opnieuw geinstalleerd worden?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Erhnam schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:56:
Kan iemand mij uitleggen hoe de installatie precies werkt? Er wordt een aparte partitie toegewezen toch, of komt XP op dezelfde partitie te staan? Wordt de huidige partitie van mijn Mac dan geresized of moet het OS opnieuw geinstalleerd worden?
Installation & Setup Guide :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb voor mijn windows xp bootcamp partitie 25 gedaan, en heb deze nu een weekje en hij zit nu op 200MB na al vol. denk dat ik volgende keer 35GB doe.

apps:
- windows xp pro PD V2 (bijna full option)
- UT2004
- NFS carbon
- drivers

machine is MBP 15" 2,2/4GB/120GB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:22:
ik heb voor mijn windows xp bootcamp partitie 25 gedaan, en heb deze nu een weekje en hij zit nu op 200MB na al vol. denk dat ik volgende keer 35GB doe.

apps:
- windows xp pro PD V2 (bijna full option)
- UT2004
- NFS carbon
- drivers

machine is MBP 15" 2,2/4GB/120GB HDD
32gb is de max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Laatst online: 05-09 13:44
Wat wel handig is om te weten is dat partities boven de 32GB als ntfs worden geformateerd en dan kan je er van uit os x niet meer op schrijven, lezen gaat dan nog wel.

Als je dit dan alsnog wil kan je VmWare installeren en dan een nieuwe Virtual machine maken en dan meteen weer sluiten. Dan voegt hij je bootcamp partitie toe en kan je dus de windows die op je 2e partitie staat booten en gebruiken terwijl je dus in Os X zit

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:26
loser180 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:29:
Wat wel handig is om te weten is dat partities boven de 32GB als ntfs worden geformateerd en dan kan je er van uit os x niet meer op schrijven, lezen gaat dan nog wel.

Als je dit dan alsnog wil kan je VmWare installeren en dan een nieuwe Virtual machine maken en dan meteen weer sluiten. Dan voegt hij je bootcamp partitie toe en kan je dus de windows die op je 2e partitie staat booten en gebruiken terwijl je dus in Os X zit
dus het is mogelijk om een partitie van 100 gig aan te maken?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
als jij die ruimte hebt wel jah ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik probeerde net Bootcamp te installeren op m'n OSX opstartschijf (schijf 1) en toen kreeg ik ook de melding dat deze schijf niet gebruikt kon worden. Schijf 3 echter wel. Partitie aan laten maken, gekozen voor 5GB, maar hij maakt er een aan van in de 34 GB! Tot twee maal toe (netjes verwijderd, opnieuw opgestart, opnieuw aangemaakt). Bij de XP setup die partitie gekozen, dat was ook de enige FAT32 schijf en er stond een C: voor. Installtie lijkt goed te gaan, maar als ik dan herstart krijg ik Disk Error, press any key to restart, wat dan niet lukt. Wat doe ik fout? Kan Bootcamp echt alleen maar op de eerste schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
Vertel iets meer over je systeem hoeveel interne/externe schijven enz.

En lees even de uitgebreide installatie gids eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Ik heb nu schijfhulpprogramma opgestart via de mac-osx installatieschijf maar nu blijft herstel volume weer grijs, dus niet klikbaar.
Ik heb conroleer volume gedaan maar dan geeft ie dit aan:
"EHBO mislukt.
Schijfhulpprog is gestopt met controleren van 'macintosh HD', door volgende fout.
De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten."

Hoe kan ik ooit mijn schijf dan herstellen als dit niet wil?

edit: ff een verduidelijking voor mij, Moet ik mijn laptop opnieuw opstarten via de osx installatie schijf of moet ik gewoon osx-installatieschijf erin doen en in dvd onder applicatie>utilities>schijfhulpprogramma opstarten?

[ Voor 21% gewijzigd door GUZA op 17-09-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

opnieuw opstarten, en dan booten vanaf disc :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
waarschijnlijk een domme vraag maar hoe kan ik booten vanaf mac-osxschijf? want met de dvd erin start hij normaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 21:15
alt/option-key indrukken meende ik. Staat ook wel op de disc zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Eindelijk heb ik de volume kunnen herstellen alleen geeft ie nu tijdens het partitioneren van bootcamp dit aan:
"De schijf kan niet in partities worden verdeeld omdat sommige bestanden nie kunnen worden verplaatst.
Maak een reservekopie van de schijf en gebruik schijfhulpprogramma om de schijf te formatteren als 1 volume met de structuur Mac os Uitgebreid(journaled). Herstel de gegevens op de schijf en voor de Boot Camp-assistent opnieuw uit.

wil maar niet lukken dus

Wat nu te doen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Gr0wLiThE schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:55:
alt/option-key indrukken meende ik. Staat ook wel op de disc zelf...
wat kom je met google soms toch ook ver he... dit is wel heel easy te vinden... :')

@hierboven:
doen wat er staat lijkt me? save your stuff, en reinstall? al is het begrijpelijk dat je het vreemd vind, meesten hebben hier denk ik geen last van inderdaad....soms heb je van die uitzonderingen, net als dat sommigen met bliksem worden geraakt! :P

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Dus ik moet osx helemaal opnieuw installeren alleen voor bootcamp?
Is er geen andere oplossing?

Het is btw c indrukken om met dvd te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Sorry deze vraag is waarschijnlijk al vaker gesteld, maar kan m niet zo snel op apple.com vinden:
als je Tiger hebt hoe lang werkt Bootcamp dan nog? Is het zo dat als Leopard uitkomt je niet meer kan dual booten ofzo? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het Bootcamp zolang geldig is totdat Leopard uit is.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
vogelaarke135 schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:25:
Sorry deze vraag is waarschijnlijk al vaker gesteld, maar kan m niet zo snel op apple.com vinden:
als je Tiger hebt hoe lang werkt Bootcamp dan nog? Is het zo dat als Leopard uitkomt je niet meer kan dual booten ofzo? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het Bootcamp zolang geldig is totdat Leopard uit is.
Klopt volgens mij. De final van bootcamp komt in leopard als ik me niet vergis, maar dat weten de anderen beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 08:40

breinonline

Are you afraid to be known?

vogelaarke135 schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:25:
Als je nou eens in dit topic zou zoeken? Die vraag komt om de paar weken voor.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

GUZA schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:15:
Dus ik moet osx helemaal opnieuw installeren alleen voor bootcamp?
Is er geen andere oplossing?

Het is btw c indrukken om met dvd te booten.
Ga eens zoeken hier naar CDMaker en iDefrag, daarmee kan je waarschijnlijk je schijf herstellen zonder OSX opnieuw te installeren (ik heb hetzelfde probleem gehad en dit werktte toen, door iDefrag een nachtje te laten draaien.

Je moet zeg maar met CDMaker een 'bootdisc' maken met alleen iDefrag daarop.

• GUZA
Idd met idefrag kan ik nu partitoneren :D
Mijn volgende probleem is nu dat als bootcampassistent vraagt om installatie van windows dat hij de installatiecd van windows niet kan vinden. Maar in osx kan ik gewoon in de cd komen en op een windowwsbak kan ik de installatie gewoon starten.
Maar bootcamp herkent geen cd in me MBP.

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad?

edit: Na heel veel lezen weet ik dat ik nu evt een verkeerde windows heb. Wat ik heb is windows xp prof sp2 dus niks mis mee maar het zou een OEM versie kunnen zijn. Hoe kan ik zoiets achterhalen?

[ Voor 21% gewijzigd door GUZA op 19-09-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik heb de volgende sitatuatie op mijn MBP: 32gb Vista partitie en 120 gb OSX. Nou kan via osx niet dingen op de Vista partitie verwijderen of bewerken. Ook blijft de HD van Vista als untitled op mijn desktop staan.

En als laatste bug kan ik melden dat na het switchen tussen de twee os'en de tijd totaal anders is tot dat je erop klikt. Kan iemand me helpen met deze problemen?

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 21-09-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 21:15
OS X heeft geen schrijfrechten op NTFS. Hierdoor kun je alleen je Vista-data lezen, tenzij je die schijf convert naar FAT32 (maar dan kan je geen files groter dan 4 GB bewaren op de disk). Switchen tussen de tijd komt omdat Windows de tijd op een andere manier uitleest dan OS X waardoor de tijd altijd verkeerd is (en sommige 30-dagen-trials volledig onderuit gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Duidelijk, bedankt :)
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste