[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
looin schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:25:
Is of zal het bijvoorbeeld ook mogelijk worden om je macbook zo te installeren dat alleen XP er op staat zonder de OS X partitie. En draait de macbook de XP even goed als gelijk welke andere vergelijkbare laptop met XP erop?
dat zal vast wel kunnen (gewoon achteraf de os x partitie helemaal verkleinen, en zorgen dat ie standaard naar windows boot)
maar het is wel grote onzin om het te doen... als je dan toch al zo ontzettend windows minded bent, zul je bijvoorbeeld de delete knop al gaan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:47
Ja, dat mischien wel maar persoonlijk vind ik de macbook heel mooi van design en heel snel. Dus als ik dat design en de snelheid kan combineren met windows, dan heb je een super laptop waarop je ook nog OS X kan draaien moest je dat willen.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

looin schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:17:
...waarop je ook nog OS X kan draaien moest je dat willen.
En dat wil je!

(het is trouwens mocht ipv moest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:47
Eindelijk wel ja

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Iemand al drivers gevonden voor de Mac Pro Bluetooth adapter en dan wel voor windows xp 64 bit. Ik heb Polyworks nodig voor mijn werk maar ik moet aldoor aan de gang met usb apparaten. Beetje onhandig.

Gaat om dit ding:
Hardware Settings:
Mac Pro:
Address: 00-16-cb-29-24-fe
Manufacturer: Cambridge Silicon Radio
Firmware Version: 3.1965 (3.1965)
Bluetooth Power: On
Discoverable: Yes
HCI Version: 3 ($3)
HCI Revision: 1965 ($7ad)
LMP Version: 3 ($3)
LMP Subversion: 1965 ($7ad)
Device Type (Major): Computer
Device Type (Complete): Desktop Computer
Composite Class Of Device: 1057028 ($102104)
Device Class (Major): 1 ($1)
Device Class (Minor): 1 ($1)
Service Class: 129 ($81)
Requires Authentication: No
op csr.com word ik niet veel wijzer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Gewoon 32bits Windows XP installeren. Als je Bluetooth perse nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 22:14
Gisteren had ik een vervelend probleem. Uiteindelijk (na veel zoekwerk) heb ik een oplossing gevonden, dus bij deze voor het archief:

Ik gebruik naast Mac OS ook Windows Vista (Ultimate). Om mijn Mac partitie toch te zien gebruik ik Macdrive. Dat werkt allemaal perfect, maar blijkbaar veroorzaakt het toch één probleempje.

Als je de automatische update voor Windows Defender draait, gaat hij om de één of andere reden de bestanden downloaden naar de Mac partitie. Vanaf die partitie kan Windows Defender echter de updates niet installeren en krijg je een foutcode. Als je op die foutcode gaat zoeken vind je alleen maar andere vage problemen en oplossingen die niet helpen (de combinatie Windows Vista, Mac en Macdrive komt blijkbaar niet zo veel voor :P).

Dus voordat je Windows Defender vernieuwt; eerst even Macdrive uitschakelen en dan werkt alles prima en kan je Macdrive weer inschakelen.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:19:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. iemand die daar zo snel een antwoord op heeft..... Je bent welkom! :)
Kan momenteel niet testen, (werk). Dat zal in het weekend pas weer zijn.
Ik heb het kunnen oplossen

Voor mensen met WIFI problemen onder BootCamp

zet je security uit, dan werkt het, wat je dan het beste kan doen is ook gelijk je SSID uitzetten, anders gaan er zomaar mensen op je netwerk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kyddil schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:36:
[...]

Ik heb het kunnen oplossen

Voor mensen met WIFI problemen onder BootCamp

zet je security uit, dan werkt het, wat je dan het beste kan doen is ook gelijk je SSID uitzetten, anders gaan er zomaar mensen op je netwerk !
En schakel ook gelijk even je firewall en anti-virus programma uit, als je dan toch bezig bent :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:38:
[...]

En schakel ook gelijk even je firewall en anti-virus programma uit, als je dan toch bezig bent :')
zolang niemand je wirless naam weet, gebeurt niks, and believe me heb een hele lange rare naam.. sowieso hier inde buurt woont niemand die er verstand van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Het is vrij makkelijk om verborgen SSIDs te scannen, maar goed, als je denkt dat niemand in je buurt dat kan... ;) :P

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
-Mous- schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:38:
...
Dus voordat je Windows Defender vernieuwt; eerst even Macdrive uitschakelen en dan werkt alles prima en kan je Macdrive weer inschakelen.
Hm.. dit had ik dus ook, en achteraf gezien werkte de update inderdaad wel na de evaluatieperiode van MacDrive... duidelijk dus... bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 16:31
Ik ben bezig om mijn Disk te defragmenteren i.v.m. Bootcamp.

Maar nu krijg ik deze melding :

Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/Afbeelding1.png

Daarna heb ik even verder gekeken en het blijkt dat ik een Boot CD moet maken om vanaf die CD te booten en dan wel de Disk te kunnen defragmenteren. Alleen .. hoe maak ik een bootcd met iDefrag ?

In de help staat dit :
The simplest way to create a bootable CD/DVD is to use CDMaker which should be available to you from your distributor. CDMaker is a utility developed by Coriolis Systems that will allow you to create bootable CD/DVDs with Coriolis products on them. CDMaker comes with instructions about how to create a bootable CD/DVD. You will need a CD/DVD writer and some blank recordable optical media
Maarja waar kan ik de CDMaker vinden of hoe moet ik een Bootcd maken

[ Voor 4% gewijzigd door carfreak02 op 23-04-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:13:
Het is vrij makkelijk om verborgen SSIDs te scannen, maar goed, als je denkt dat niemand in je buurt dat kan... ;) :P
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

carfreak02 schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:42:
Maarja waar kan ik de CDMaker vinden of hoe moet ik een Bootcd maken
Customers who purchase iDefrag are provided access to a utility, developed by Coriolis Systems, that allows you to create a bootable CD.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Ja ik heb hem nu van de Japanse site , daar hoefde ik niet in te loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
heeft verder niet veel met bootcamp te maken natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Dat heeft wel degelijk te maken met Bootcamp , omdat ik geen partitie kan maken.

Als ik hem dan defragmenteer kan ik wel een partitie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:29:
Iemand al drivers gevonden voor de Mac Pro Bluetooth adapter en dan wel voor windows xp 64 bit. Ik heb Polyworks nodig voor mijn werk maar ik moet aldoor aan de gang met usb apparaten. Beetje onhandig.

Gaat om dit ding:

[...]

op csr.com word ik niet veel wijzer :(
Heb je Readme van Bootcamp gelezen ? Daar staat het volgende:

Gebruik alleen 32-bits versies van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog meer mensen die hun trackpad + keyboard niet werkend krijgen onder XP op een MacBook Pro ?

Ik heb alle stappen netjes gevolgd en XP met mijn originele XP (SP2) geïnstalleerd. Tijdens installatie werkten keyboard en trackpad gewoon goed, en ook na installatie toe in voor het eerst in XP zat.

Driver CD die bootcamp gemaakt heeft geïnstalleerd, opnieuw opgestart en mijn trackpad en keyboard reageren niet meer ! Een USB muis werkt wel. Apparaatbeheer ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/91631dfc2a14eabccb1087da87403dc1/full.png

Handmatig installeren werkt ook niet, kan apparaat niet initialiseren zegt ie dan. Iemand een idee hoe ik dit oplos ? Op support van apple kan ik er niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan momenteel met de nieuwe bootcamp driver cd de i-Sight niet installeren... wordt er een beetje gek van, want elke keer al die stupid pop-ups voor die drivers.....

en ik heb ook idd het idee dat de USB support niet echt Je-van-het is ...

mijn usb apparaten worden steeds instabieler, ik weet niet waar he taan kan liggen, maar ook als ik door de driver cd blader en als voorbeeld de i-Sight installer aanklik.., opent 'ie dat nieteens.

ik weet niet of apple dit ook in de gaten houdt, maar is het niet handig om al die drivers gewoon los op internet te zetten?

dat lijkt me wel gebruiksvriendelijk, want ze zijn er blijkbaar wel gewoon volop mee bezig...

owja, ook de IR-remote werkt bij mij nogsteeds niet (ook niet met laatste boootcamp drivers))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:12:
[...]

Heb je Readme van Bootcamp gelezen ? Daar staat het volgende:

Gebruik alleen 32-bits versies van Windows.
Weet ik maar ik heb perse 64bit nodig. kan nooit kwaad om het gewoon te vragen toch? ;) Ik heb inmiddels de 32bit drivers geprobeerd :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door lowfi op 25-04-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
32bit Win drivers gaan echt niet werken hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan XP niet aan de gang krijgen dus inmiddels bezig met installeren van Vista, die zal toch net zo snel lopen als XP alleen wat meer ram en videogeheugen vreten denk ik. Vraag me wel af of USB in Vista wel een beetje stabiel is.

Weet iemand trouwens een manier om trackpad in Vista in te stellen zoals in Mac OSX ? Dus tikken op trackpad ipv op de knop van trackpad te drukken, scrollen met 2 vingers zonder tegelijkertijd op knop te drukken en rechtermuisknoop als je met 2 vingers op trackpad tikt ?
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:59:
Als ik door de driver cd blader en als voorbeeld de i-Sight installer aanklik.., opent 'ie dat nieteens.
Klopt, losse installers pakt ie niet. Wat je nog kan proberen (wat ikzelf vergeten ben te vergeten) is om die *.msi installers uit te pakken met WinRAR en kijken wat je krijgt. Dat uitpakken werkt trouwens niet altijd maar meestal wel...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En anders ff met een msi extractor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb XP geinstalleerd en de 200 MB partitie die op mijn HD was verwijderd. Ik dacht dat Vista die vorige keer had aangemaakt maar blijkbaar niet. Nu start dus alleen XP op en kan ik niet meer terug in OS X. Ook niet met command knop ingedrukt houden. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:47:
Ok, ik heb XP geinstalleerd en de 200 MB partitie die op mijn HD was verwijderd. Ik dacht dat Vista die vorige keer had aangemaakt maar blijkbaar niet. Nu start dus alleen XP op en kan ik niet meer terug in OS X. Ook niet met command knop ingedrukt houden. Hoe los ik dit op?
In plaats van command moet je option ingedruk houden tijdens het opstarten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:59:
[...]
In plaats van command moet je option ingedruk houden tijdens het opstarten.
ha ha , dat was het inderdaad.

Wat is nu de handigste methode om een 12 GB bestand dat ik op mijn MacBook HD heb naar de partitie van Windows, dan wel een externe (Fat32) HD te krijgen?
Fat32 pakt maar 4GB dus dat gaat niet. Wat is dan nog het alternatief?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan het met een third party programma proberen. Met MacDrive kan je onder Windows HFS+ volumes lezen en beschrijven en met MacFUSE kan je onder OS X NTFS volumes beschrijven. Met beide heb ik zelf geen ervaring, maar zo op het eerste gezicht denk ik dat het met MacDrive het makkelijkst gaat. MacDrive is alleen niet gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joni schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:04:
Je kan het met een third party programma proberen. Met MacDrive kan je onder Windows HFS+ volumes lezen en beschrijven en met MacFUSE kan je onder OS X NTFS volumes beschrijven. Met beide heb ik zelf geen ervaring, maar zo op het eerste gezicht denk ik dat het met MacDrive het makkelijkst gaat. MacDrive is alleen niet gratis. :)
Ja, MacDrive werkt perfect, thnx. Zouden ze gratis bij Bootcamp moeten leveren.
Voorkomt veel gedoe.
rb338 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:55:
[...]

Ik heb allebei de partities van Bootcamp weggegooid (dus ook die van 200 MB ja) en 1 nieuwe gemaakt.
Ok, ik had die partitite ook verwijderd in Windows en ben nu de klos. Kan Windows dus niet meer via Bootcamp Assistant XP verwijderen. Dus dan maar weer OS X opnieuw installeren :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar ik vind het behoorlijk irritant: elke keer als ik herstart, windows gebruik dmv bootcamp, weer herstart maar dan naar os x, staat mijn klok in os x twee uur vooruit, en moet ik date & time openen zodat ie zich weer twee uur terug zet..

ik ben al meerdere keren geschrokken dat het zo laat was waarna een blik op mijn horloge mij leerde dat ik nog twee uur meer had..

is hier een oplossing voor?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:12
Zucht :D

Vista crasht net, dus ik geef mijn MBP een rebootje, start MacOS niet op. Vista lukt nog wel, maar dan leest hij de Mac schijf grotendeels niet (via MacDrive7). Ff kijken of wat bestanden nog gered kunnen worden en dan alles er opnieuw op. Begon al genoeg te krijgen van Vista. Dat wordt XP'en.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Algurgazan schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:10:
ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar ik vind het behoorlijk irritant: elke keer als ik herstart, windows gebruik dmv bootcamp, weer herstart maar dan naar os x, staat mijn klok in os x twee uur vooruit, en moet ik date & time openen zodat ie zich weer twee uur terug zet..

ik ben al meerdere keren geschrokken dat het zo laat was waarna een blik op mijn horloge mij leerde dat ik nog twee uur meer had..

is hier een oplossing voor?
Haha dit heb ik ook. Schrok me ook een hoedje in het begin

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Even in het register deze waarde opzoeken:

code:
1
2
3
4
5
6
HKEY_LOCAL_MACHINE
 SYSTEM
  CurrentControlSet
   Control
    TimeZoneInformation
     RealTimeIsUniversal

en de waarde op 1 zetten...

[ Voor 4% gewijzigd door StanTheMan op 05-05-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
Algurgazan schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:10:
Ik heb precies hetzelfde probleem. OS X zou bij het opstarten de tijd moeten syncen met de ingestelde ntp server, maar dit gebeurt niet. In system.log verschijnt het volgende:
ntpd[95]: <ntp server>\n not found.

Het maakt niet uit welke ntp server ik gebruik, de foutmelding blijft hetzelfde. Als ik in plaats van een hostname het ipadres in vul van de server bij "Date & Time" krijg ik, bij het booten, in system.log een foutmelding dat ie helemaal geen servers kan vinden :?. En dit terwijl, zodra je "Date & Time" opent, ie wel direct synct. Het werkt dus alleen niet bij het booten. Best wel een vervelend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je verbinding dan nog niet opgezet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:36:
Omdat je verbinding dan nog niet opgezet is?
Zoiets moet het dan wel zijn ja. Maar het is wel een beetje stom dat OS X de tijd wil gaan syncen terwijl de netwerkverbinding nog niet eens is opgezet. Binnen drie seconden krijg ik een lease via DHCP, dus het is nou ook weer niet zo dat dat eeuwen duurt :).

Maar de oplossing is inderdaad in Windows zelf wat dingetjes in te stellen. Jammer dat zoiets niet al in Bootcamp zelf is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de looks van Vista veel mooier dan XP. Ik had al twee keer zo een 'Vista Looks' for XP proggie geinstalleerd maar beiden waren erg teleurstellend. Zijn er tevreden Vista gebruikers hier? Of gaat jullie voorkeur uit naar XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ik ben redelijk tevreden (met name op mijn nieuwe Windows computer dan), op m'n macbook pro werkt het ook niet verkeerd, maar toch lijkt t erop dat het beter is om nog even te wachten op een aantal updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:00:
Ik vind de looks van Vista veel mooier dan XP. Ik had al twee keer zo een 'Vista Looks' for XP proggie geinstalleerd maar beiden waren erg teleurstellend. Zijn er tevreden Vista gebruikers hier? Of gaat jullie voorkeur uit naar XP?
MAC OS!!!!!!
how dare you B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:17:
[...]

MAC OS!!!!!!
how dare you B)
OS X FTW of course :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Ik kon het zo snel niet vinden, maar ik heb 3 uur geleden m'n macbook dichtgeklapt met osx draaiende (zodat ie dus in sleep mode gaat)
Kom ik terug, klap 'm weer open, staat er ineens windows xp op m'n scherm.

Hebben andere mensen hier wel eens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
tabakje schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:55:
Ik kon het zo snel niet vinden, maar ik heb 3 uur geleden m'n macbook dichtgeklapt met osx draaiende (zodat ie dus in sleep mode gaat)

Daar heb ik eerlijk gezegd nog NOOIT van gehoord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:17:
[...]

MAC OS!!!!!!
how dare you B)
ik vindt vista belabberd werken, te weinig persoonlijk ingesteld... dat heb ik bij mac osx niet dat gevoel, dat klopt gewoon allemaal...

echter heb ik de vraag of je ook windows wat je via bootcamp hebt geinstallerd via parralels in kunt laden onder mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Macbook van iemand anders in je handen? ;) :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:22:
echter heb ik de vraag of je ook windows wat je via bootcamp hebt geinstallerd via parralels in kunt laden onder mac?
Ja dat kan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb al gezocht in dit topic maar kon het niet zo 123 vinden, mijn excuses als het al eerder aanbod gekomen is.

Ik heb enige tijd geleden Windows geinstalleerd via Bootcamp toen ben ik overgestapt op parallels omdat het niet mogelijk was om de 2 vinger druk rechtermuis knop werkend te krijgen, is dat inmiddels al wel mogelijk? En hoe? :)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Royal schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:45:
Ik heb al gezocht in dit topic maar kon het niet zo 123 vinden, mijn excuses als het al eerder aanbod gekomen is.

Ik heb enige tijd geleden Windows geinstalleerd via Bootcamp toen ben ik overgestapt op parallels omdat het niet mogelijk was om de 2 vinger druk rechtermuis knop werkend te krijgen, is dat inmiddels al wel mogelijk? En hoe? :)
Ja, dit is inmiddels mogelijk en werkt precies hetzelfde als onder Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Weet iemand hoe partities weg te gooien? Ik heb een tri-boot gemaakt met Linux en Windows, maar nu wil ik weer terug naar alleen Windows en Mac, maar ik kan in geen mogelijkheid de Windows en Linux partitie weggooien en een nieuwe maken voor alleen Windows naast Mac. Ik heb ook weinig zin om Mac ook weer helemaal opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

RD schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:38:
Weet iemand hoe partities weg te gooien? Ik heb een tri-boot gemaakt met Linux en Windows, maar nu wil ik weer terug naar alleen Windows en Mac, maar ik kan in geen mogelijkheid de Windows en Linux partitie weggooien en een nieuwe maken voor alleen Windows naast Mac. Ik heb ook weinig zin om Mac ook weer helemaal opnieuw te installeren.
Met de Boot Camp assistant kun je van je HD weer een schijf maken, maar dan ben je dus zowel je Linux als je Windows partitie kwijt. Als je alleen je Linux partitie wilt verwijderen kun je of gebruik maken van iPartition, VolumeWorks of de Terminal.

Overigens is het wel sterk aan te raden om voordat aan deze operatie begint een backup te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik kan Bootcamp niet meer opstarten, dan krijg ik de volgende melding dat de startup disk niet meer restored of gepartioneerd worden. Beetje klote, moet ik dan alsnog opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Lijkt mij wel de enige oplossing ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn macbook pro heb ik bootcamp draaien. Nu heb ik een bestand van 2.5 gig op mijn windows xp hd staan die ik graag wil branden. Mijn dvd brander herkent hij niet, weet iemand als er drivers zijn voor de matshita dvd-r UJ-857 speciaal voor de windows xp op via bootcamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Of je zet even Parallels erop, en kopieer je hem vanuit Parallels naar je Mac HDD...
Of macdrive..

[ Voor 8% gewijzigd door Kaspers op 15-05-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37

Het probleem zit 'm denk ik niet zo zeer in windows xp, maar dat m'n laptop soms spontaan reboot wanneer ik 'm dichtklap.
En aangezien windows xp standaard wordt geboot wanneer de laptop wordt aangezet kom je vanzelfsprekend in windows terecht.

Hebben anderen wel eens last van dit soort spontane reboots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Heb een klein vraagje: Heb je een toetsenbord en muis MET draad nodig voor Boot Camp? Ik heb nu een iMac met een draadloze muis en toetsenbord....

Zag al ergens in de help dat het nodig is maar misschien is het inmiddels geupdate of wat dan ook, het scheelt mij dan weer wat kosten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:11:
Heb een klein vraagje: Heb je een toetsenbord en muis MET draad nodig voor Boot Camp? Ik heb nu een iMac met een draadloze muis en toetsenbord....

Zag al ergens in de help dat het nodig is maar misschien is het inmiddels geupdate of wat dan ook, het scheelt mij dan weer wat kosten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Mijn Apple Wireless Keyboard ging er iig prima op, al moest het instellen wel even met een bedraade muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:31:
[...]

Mijn Apple Wireless Keyboard ging er iig prima op, al moest het instellen wel even met een bedraade muis :)
Ik moet boot camp en windows nog installeren en heb ik hierbij dan een muis EN toetsenbord met muis nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
FerdiV schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:37:
Ik moet boot camp en windows nog installeren en heb ik hierbij dan een muis EN toetsenbord met muis nodig?
met draad bedoel je ? (ipv met muis)
Waarschijnlijk wel ff een bedrade muis om de bluetooth partnership op te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:30:
[...]

met draad bedoel je ? (ipv met muis)
Waarschijnlijk wel ff een bedrade muis om de bluetooth partnership op te zetten..
En, als je een wachtwoord voor je hoofdaccount hebt, ook een bedraad keyboard. Ik raad je dus aan nog even geen wachtwoord in te stellen, en de netwerkverbinding uit je iMac te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
nwnc schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:53:
Zucht :D

Vista crasht net, dus ik geef mijn MBP een rebootje, start MacOS niet op. Vista lukt nog wel, maar dan leest hij de Mac schijf grotendeels niet (via MacDrive7). Ff kijken of wat bestanden nog gered kunnen worden en dan alles er opnieuw op. Begon al genoeg te krijgen van Vista. Dat wordt XP'en.
Begint nu wel irritant te worden. Zelfde probleem, alleen nu met XP. Begint net op te starten, ik realiseer me dat ik MacOS moet hebben dus ik zet hem uit met de powerknop. Weer geboot, maar blijft cirkeltjes draaien onder het Apple logootje. Is hier nog een oplossing voor?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
Als je boot met CMD+V ingedrukt (voordat het circeltje begint onder het Apple logo) boot je in verbose mode, dan kan je misschien zien of er een foutmelding komt of waar hij blijft hangen.

Andere optie is met de installatie DVD starten, en vanuit daar disk utility te starten en je disk te repairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Repairing Permissions deed het m. O+ thx

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik zit nog steeds met een probleem en dat is de tijd die constant door Windows 2 uur vooruit wordt gezet zodra ik weer OSX heb opgestart. En automatisch tijd synchroniseren met Apple werkt ook niet, dan krijg ik een error in mijn console. Kan ik niet gewoon Windows 2 uur voor laten lopen en OSX gewoon normaal?

Heb al gezocht hier, op google en macrumors maar kan het echt niet vinden of er een fix voor is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:39
Red schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:20:
Ik zit nog steeds met een probleem en dat is de tijd die constant door Windows 2 uur vooruit wordt gezet zodra ik weer OSX heb opgestart. En automatisch tijd synchroniseren met Apple werkt ook niet, dan krijg ik een error in mijn console. Kan ik niet gewoon Windows 2 uur voor laten lopen en OSX gewoon normaal?

Heb al gezocht hier, op google en macrumors maar kan het echt niet vinden of er een fix voor is....
Hier heb ik ook last van. Het maak niet uit hoe ik hem instel het verschil is altijd 2 uur :s Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foute opic voor deze vaag sorry :9

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
vlesierse schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Hier heb ik ook last van. Het maak niet uit hoe ik hem instel het verschil is altijd 2 uur :s Iemand een idee?
Daar had ik met eerdere versies van Boot Camp ook last van. Dat komt doordat OS X de klok instelt op de UTC tijd en Windows op de lokale tijd. Dat scheelt in de zomer in Nederland 2 uur. Sinds Boot Camp 1.1 is dat als het goed is opgelost. Zie ook de de Boot Camp FAQ:
Why is the time different between Mac OS X and Windows XP on my computer?

This issue is addressed in Boot Camp Beta 1.1.

With earlier versions of Boot Camp Beta, the Windows XP and Mac OS X operating systems handle your computer's date and time information differently, so the date and time may be different when you switch operating systems. For best results, use a network time server and resync the date and time whenever you switch operating systems. In Mac OS X, use the “Set date & time automatically” option in the Date & Time preferences. In Windows XP, click the Update Now button in the “Date and Time Properties” control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
vlesierse schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:24:
[...]

StanTheMan schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:15:
Even in het register deze waarde opzoeken:

code:
1
2
3
4
5
6
HKEY_LOCAL_MACHINE
 SYSTEM
  CurrentControlSet
   Control
    TimeZoneInformation
     RealTimeIsUniversal

en de waarde op 1 zetten...
Maar het is dus in de nieuwe versie ook verbeterd...

[ Voor 4% gewijzigd door StanTheMan op 05-06-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahlia
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12-2021

Het lijkt alsof dat zomaar een stukje uit mijn nachtmerrie kan zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Boot Camp v1.3 beta is uit! :)

knip en plak:

WHAT'S NEW

Boot Camp 1.3 beta contains several updates and is intended for all new and previous Boot Camp beta users.

Boot Camp 1.3 beta includes:

* Support for keyboard backlighting (MacBook Pro only)
* Apple Remote pairing
* Updated graphics drivers
* Improved Boot Camp driver installer
* Improved international keyboard support
* Localization fixes
* Updated Windows Help for Boot Camp

[ Voor 88% gewijzigd door Step op 07-06-2007 22:06 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"* Updated graphics drivers"

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:16

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat zouden ze met remote pairing bedoelen?

Gaat dat over de remote (kan je die nu ook in andere apps gebruiken?) of over bluetooth pairing?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ik installeer zelf gewoon altijd de nieuwste Catalyst mobility drivers van Ati. Denk dat de update van 1.2 naar 1.3 van bootcamp dan ook geen toegevoegde waarde heeft voor mij.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste nieuwe MBP 2,4 en heb de laatste bootcamp dan ook geinstalleerd, maar heb problemen om m'n netwerk drivers te installeren. Zijn er nog mensen waarbij het niet lukt ... ?

Edit: Hij vind dus geen drivers op de cd om deze te installeren...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Boss schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:51:
Wat zouden ze met remote pairing bedoelen?

Gaat dat over de remote (kan je die nu ook in andere apps gebruiken?) of over bluetooth pairing?
Dat je kan zorgen dat je remote werkt en alleen met die MB(P). Als je er twee bezit dan heb je niet het probleem dat je beide bedient terwijl dat niet de bedoeling is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:51:
[...]

Dat je kan zorgen dat je remote werkt en alleen met die MB(P). Als je er twee bezit dan heb je niet het probleem dat je beide bedient terwijl dat niet de bedoeling is.
Zal het dan ook met de iMac en Mac Mini werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja natuurlijk.. anders vraag je even naar de bekende weg Geqxon........ :')
wtf heb jij vandaag

[ Voor 22% gewijzigd door Kaspers op 10-06-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zo kan ie wel weer. Het flamen van elkaar heeft weinig nut. Als je je ergens aan stoort, maak dan een TR aan en laat ons de rest afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:09:
Ik heb de laatste nieuwe MBP 2,4 en heb de laatste bootcamp dan ook geinstalleerd, maar heb problemen om m'n netwerk drivers te installeren. Zijn er nog mensen waarbij het niet lukt ... ?

Edit: Hij vind dus geen drivers op de cd om deze te installeren...
je hebt niet per ongeluk de 64-bit versie van Vista geinstalleerd? Die wordt namelijk niet door Apple ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-h schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:43:
[...]

je hebt niet per ongeluk de 64-bit versie van Vista geinstalleerd? Die wordt namelijk niet door Apple ondersteund.
Neen ik heb de 32bit - Business edition geinstalleerd...

Ik heb nu trouwens een schijf die "UNTITLED" noemt, die ik niet van naam meer kan veranderen blijkbaar. Kan ik dit nog veranderen of waar word ergens die naam eraan gegeven? Heb ik dit ergens tijdens de setup gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

De schijfnaam kun je gewoon veranderen onder Windows zelf (gewoon simpel hernoemen daar).

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Step- schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:16:
De schijfnaam kun je gewoon veranderen onder Windows zelf (gewoon simpel hernoemen daar).
yup, had het net gevonden. eigenlijk vrij logisch 8)7

Nu enkel nog de driver problemen zien op te lossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 12-09 21:21
Te relaxed aan 1.3 dat je wat beter je geluid en schermhelderheid (met de coole Apple interface uit OS X). Apple is zo slecht nog niet bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een nieuwe MPB (Santa Rosa) hier vind je de ontbrekende drivers die je nodig zal hebben:

Audio Drivers:
http://www.realtek.com.tw/downloads/...&GetDown=false
These drivers work perfectly, including the speakers on the computer

Video Drivers:
Use 101.17. 101.19 does not work.
http://www.laptopvideo2go.com/

Network Drivers:
http://www.marvell.com/dr...Display.do?dId=101&pId=39 [ Vista ]
http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3 [ XP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:16:
Voor de mensen met een nieuwe MPB (Santa Rosa) hier vind je de ontbrekende drivers die je nodig zal hebben:

Audio Drivers:
http://www.realtek.com.tw/downloads/...&GetDown=false
These drivers work perfectly, including the speakers on the computer

Video Drivers:
Use 101.17. 101.19 does not work.
http://www.laptopvideo2go.com/

Network Drivers:
http://www.marvell.com/dr...Display.do?dId=101&pId=39 [ Vista ]
http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3 [ XP ]
WTF... Is boiot Camp nog niet bijgewerkt voor de nieuwe Santa Rosa MBP???

Mja ff ander Boot Camp gerelateerd vraagje: m'n pa heeft al een tijdje lang een MBP met Boot Camp erop voor software waarvoor hij Windows nodig heeft. Nou belde hij mij laatst op en vroeg waar op het toetsenbord van de MBP de "Print Screen"-toets zit. En dan bedoel ik niet de mogelijkheden tot het maken van screenshots binnen Mac OS X, want die ken ik wel. Ik bedoel de Print-Screen toets die je op verreweg de meeste Windows-PC toetsenborden kunt vinden. Is er de een of andere toets op het MBP-toetsenbord die deze functie waarborgt? Of wellicht een Fn-toetscombinatie (zoals bijv.: Fn+BackSpace == DELETE)? Ondertussen ben ik er achter dat je met het Schermtoetsenbord van Windows in ieder geval een schermafdeling kunt produceren, maar dan werkt ALT+PrtScn niet, waardoor je per se het héle scherm ipv alleen het active venster meeneemt in je screenshot.

Om kort te gaan vraag ik me dus af of een MBP-toetsenbord een toets heeft die gelijk staat aan de Windows Print-Screen toets of anders of er de een of andere combo is met hetzelfde effect. En als die er niet is, is er dan wellicht het een of andere freeware progsel te vinden waarmee je dit probleempje het hoofd biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

csteelooper schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:32:
[...]

WTF... Is boiot Camp nog niet bijgewerkt voor de nieuwe Santa Rosa MBP???

Mja ff ander Boot Camp gerelateerd vraagje: m'n pa heeft al een tijdje lang een MBP met Boot Camp erop voor software waarvoor hij Windows nodig heeft. Nou belde hij mij laatst op en vroeg waar op het toetsenbord van de MBP de "Print Screen"-toets zit. En dan bedoel ik niet de mogelijkheden tot het maken van screenshots binnen Mac OS X, want die ken ik wel. Ik bedoel de Print-Screen toets die je op verreweg de meeste Windows-PC toetsenborden kunt vinden. Is er de een of andere toets op het MBP-toetsenbord die deze functie waarborgt? Of wellicht een Fn-toetscombinatie (zoals bijv.: Fn+BackSpace == DELETE)? Ondertussen ben ik er achter dat je met het Schermtoetsenbord van Windows in ieder geval een schermafdeling kunt produceren, maar dan werkt ALT+PrtScn niet, waardoor je per se het héle scherm ipv alleen het active venster meeneemt in je screenshot.

Om kort te gaan vraag ik me dus af of een MBP-toetsenbord een toets heeft die gelijk staat aan de Windows Print-Screen toets of anders of er de een of andere combo is met hetzelfde effect. En als die er niet is, is er dan wellicht het een of andere freeware progsel te vinden waarmee je dit probleempje het hoofd biedt?
Lees de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:33
aangezien ik te lui ben om alles door te lezen en eigenlijk maar 1 vraag heb:

- als je via bootcamp xp draait, draait xp dan net zo goed als op een windows laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Ja, bootcamp zorgt er maar voor dat je kan dual booten. Test het gewoon...

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
testen wordt lastig, aangezien ik volgend jaar werktuigbouwkunde aan de UT ga studeren en ik daar dus windows voor nodig heb, maar ik zou juist graag overstappen op apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rjvisje schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:26:
aangezien ik te lui ben om alles door te lezen en eigenlijk maar 1 vraag heb:

- als je via bootcamp xp draait, draait xp dan net zo goed als op een windows laptop?
Bootcamp met XP is een Windows laptop :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

csteelooper schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:32:
Als je Vista gebruikt, dan kan ik de Snipping Tool aanraden. Werkt echt superhandig.
Ik gebruik het onder Boot Camp maar ook op de pc omdat ik daar een toetsenbord zonder printscreentoets op aangesloten heb.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Canaria schreef op zondag 24 juni 2007 @ 02:10:
[...]

Als je Vista gebruikt, dan kan ik de Snipping Tool aanraden. Werkt echt superhandig.
Ik gebruik het onder Boot Camp maar ook op de pc omdat ik daar een toetsenbord zonder printscreentoets op aangesloten heb.
Thanks, mate... In de handleiding las ik net ook (thanks for the tip) dat je Fn+F11 (heel scherm) danwel Fn+Option+F11 (actief venster) kunt gebruiken.

Edit: kennelijk werkt dit nog niet onder Bootcamp 1.1.2 Public Beta; ik werk nu bij naar Bootcamp 1.3 Public Beta

Edit 2: In Bootcamp 1.3 Beta werkt alles perfect! Alle devices zijn toegankelijk vanuit Windows en ook de indicatoren voor bijvoorbeeld het instellen van het volumeniveau met het toetsenbord werken.

[ Voor 21% gewijzigd door csteelooper op 24-06-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
rjvisje schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:45:
testen wordt lastig, aangezien ik volgend jaar werktuigbouwkunde aan de UT ga studeren en ik daar dus windows voor nodig heb, maar ik zou juist graag overstappen op apple
Bootcamp is Beta he dus reken er op dat het niet meer werkt zodra Leopard uit is..
En als je toch met OSX wil werken dan kan ik je Parallels aanraden (of VMWare) Dan kan je Windows en OSX tegelijk draaien :)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
nilski schreef op zondag 24 juni 2007 @ 08:26:
[...]

Bootcamp is Beta he dus reken er op dat het niet meer werkt zodra Leopard uit is..
En als je toch met OSX wil werken dan kan ik je Parallels aanraden (of VMWare) Dan kan je Windows en OSX tegelijk draaien :)
waarom zou 't niet meer werken zodra leopard uit is? Het zit gewoon als Final in Leopard hoor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:20
Ik heb nu ook Bootcamp draaien op m'n MBP 2.16. Moet een workshop geven over Adobe Premiere Pro en dat is er eigenlijk alleen voor windows. (Goed er is nu een onstabiele crappy beta voor OSX maar dat zet geen zoden aan de dijk)
Eigenlijk is alles verrassend makkelijk gegaan, alleen er is een ding waar ik echt niet uitkom.
Ik heb een extern display aan m'n MBP hangen, maar ik mag dat onder windows niet als primary display instellen. :{
Is dat iets waarmee ik me moet verzoenen, of kan ik er wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Datafeest schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:53:
[...]

Bootcamp met XP is een Windows laptop :P
ja haha,

ik bedoel dus of xp of vista net zo goed draait op een macbook pro als op bijvoorbeeld een Dell met ongeveer dezelfde specs.

en dan nog een vraagje: parallels draait toch virtueel windows en met bootcamp draai je toch windows direct (of hoe dat dan ook heet)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

breinonline

Are you afraid to be known?

rjvisje schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:59:
[...]

ja haha,

ik bedoel dus of xp of vista net zo goed draait op een macbook pro als op bijvoorbeeld een Dell met ongeveer dezelfde specs.
Waarom niet, de hardware kan - afhankelijk van de specs van de dell - precies hetzelfde zijn?
en dan nog een vraagje: parallels draait toch virtueel windows en met bootcamp draai je toch windows direct (of hoe dat dan ook heet)??
Parallels is virtualistatie software en draait Windows (en andere OS-en) naast OS X. Dit houd in dat OS X ook resources zal gebruiken en Windows niet alles kan benutten. Daarnaast staat 3D ondersteuning nog een beetje in de kinderschoenen. Met bootcamp draai je OS X of Windows (niet tegelijk dus) en heb je die 2 mogelijke nadelen niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
breinonline schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:07:
[...]
Waarom niet, de hardware kan - afhankelijk van de specs van de dell - precies hetzelfde zijn?

[...]

Parallels is virtualistatie software en draait Windows (en andere OS-en) naast OS X. Dit houd in dat OS X ook resources zal gebruiken en Windows niet alles kan benutten. Daarnaast staat 3D ondersteuning nog een beetje in de kinderschoenen. Met bootcamp draai je OS X of Windows (niet tegelijk dus) en heb je die 2 mogelijke nadelen niet.
dus het zou geen probleem moeten zijn als ik een macbook pro aanschaf en hier tevens windows opzet voor de programma's die ik voor m'n studie nodig ga zijn. ipv een dell oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Nope. En met Parallels kun je je bestaande Bootcamp installatie gebruiken, dus als je snel een Windows programma nodig hebt, en de performance is niet zo belangrijk, kan dat ook met Parallels. Ik vind het een ideaal systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
het lijkt mij ook geweldig, als ik dit zo hoor dan moet ik toch binnenkort de bestelling maar plaatsen
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste