Toon posts:

Bootcamp 2.1 update installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 32623

Topicstarter
Alles geprobeerd. Automatische install stopt zonder error. Handmatige download wordt gevolgd door fout bij installeren: "Error applying transforms. Verify that the specified transform paths are valid".

Het probleem is gemeld op internet. De daar voorgestelde oplossingen werken geen van allen.

Apple negeert het probleem. Iemand met DE oplossing hiervoor :?

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 23:29
Krijg precies dezelfde foutmelding. Heb de oplossing van MacFixit geprobeerd, maar helaas.

We zijn trouwens niet alleen :P

[Voor 24% gewijzigd door Zware Unit op 27-04-2008 17:31]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb het ook gehad en heb het opgelost. :P

Oplossing staat in dezelfde thread op Apple site.
I had the same problem, and I believe I may have found a work-around. My theory is that the problem occurs on PCs with a non-english keyboard. I have a Swedish keyboard. Bootcamp seems to know about this, since it displayed its UI in Swedish (even though I run an English evrsion of XP). My guess is that some file paths or names differ in this case. So I uninstalled the Bootcamp software (not the drivers, just the Bootcamp app itself), set my keyboard to English North America under Regional Settings, re-installed BootCamp from the Leopard install disk, then ran he Apple software updater. This time the updater worked OK, and installed the 2.1 update. I then switched back to my localized keyboard setting. Hope this helps.
TheWizz is right (thnx!), at least for the "Error applying transforms. Verify that the specified transform paths are valid."
I'm Dutch, but want to have everything in English on my Mac (except nums&date). But somehow the BootCamp control panel I had installed persisted to be Dutch - even if I did set everything in my English XP to US/English. So I deinstalled BootCamp with the Leopard DVD, Installed again, and got this time an English BootCamp control panel. And, yep, the update to 2.1 went without a glitch.
Voelt wel aan als prutswerk door Apple. :|

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 23:29
Was het net aan proberen en het werkt. Zo te zien zijn ook mijn driver problemen opgelost _/-\o_

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Topicstarter
Thanks _/-\o_ Problem solved. :)

Om één of andere reden lukt het me niet deze mededeling in het nederlands te doen. :+

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Moah... Bij mij is alles zonder problemen gelukt... Mja ik heb dan ook écht alles in het Engels; ook getallen en data. In de Macis dit geen probleem, maar in Widoze is er kennelijk geen andere oplossing dan deze. Als je ook maar IETS instelt op Nederlands denkt 't spul meteen dat je software ook in 't Nederlands wilt hebben. En dat wil ik dus NIET... Dan maar net doen alsof ik uit de UK kom... :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jikan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Heb Boot Camp gedeinstalleerd en de taal/regio in beide OS op Engels/Noord-Amerika gezet maar hoe installeer je Boot Camp vanaf de install dvd? Als ik dvd er in doe zie ik alleen maar install mac os x en een package met printer drivers en andere apps maar geen Boot Camp.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306868

[Voor 10% gewijzigd door Jikan op 11-05-2008 13:55]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 22:42
Ik kon Boot Camp 2.1 wel installeren na het aanpassen van een registersleutel. Het gaat om de locale van een service.
Topic: http://discussions.apple....hreadID=1498651&tstart=15
Bericht: http://discussions.apple....messageID=7150662#7150662

| PC | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 93798

Pacjack schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:14:
Ik kon Boot Camp 2.1 wel installeren na het aanpassen van een registersleutel. Het gaat om de locale van een service.
Topic: http://discussions.apple....hreadID=1498651&tstart=15
Bericht: http://discussions.apple....messageID=7150662#7150662
zucht ... ook geen oplossing! Nu krijg ik de melding dat er al een andere versie is geinstalleerd en nu kan ik zowel bootcamp 2.0 niet meer verwijderen via add or remove programs als de nieuwe versie installeren, ook vanaf CD herinstalleren lukt niet meer |:(

Mijn huidige situatie

MacBook (azerty keyboard) met Engelstalige XP Pro SP2 op ... weet iemand nog de orignele register key?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 264374

Graphic's drivers,
Daar zit hem dus de kneep,
eind mei (27-05-08) heeft Apple de update 2.1 aangepast (is dus een 2.1.1 eigenlijk) however:
Het probleem met taal versie hebben ze aangepast, maar zoals hier op de mac-site
http://discussions.apple....messageID=7150662#7150662
gepost zit het probleem dus ook in de Videodrivers, sommige programma's hebben daar een ' videohook' op zitten zoals VNC, RADMIN en dergelijke remote administrator prog's.
Ook heb ik vernomen bij een aantal TV card drivers hetzelfde euvel speelt.
Dus de-installeren die programma's (en later weer terug zetten) check daarna even device manager bij graphic card's en kijk over geen VNC videohook of Radmin V3 driver (of andere 'videohook' ) op zit, de-installeer deze in dat geval ook!!
Erg jammer dat de installer van bootcamp daar niet mee kan dealen , en dat de log dat niet duidelijk aangeeft..
Ik Snap ook niet waarom Apple STOMMERTJE speelt, niet over de fouten spreekt en ook de downloadversie op hun bootcamp-site (XP) niet vernieuwt met de versie die nu via Apple-update binnenkomt....

Toch een fijn ding dat Macbook - black, 2,4 met 4gig met XP draaiend.....

Bob till 'ya drop.........

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:44
Anoniem: 264374 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 01:37:

Ik Snap ook niet waarom Apple STOMMERTJE speelt, niet over de fouten spreekt en ook de downloadversie op hun bootcamp-site (XP) niet vernieuwt met de versie die nu via Apple-update binnenkomt....
Snap je dat niet? Ik had wel vaker dit soort 'foutjes' van Apple verwacht, als er fouten gemaakt worden zodat jij je eigen OS niet kan draaien, dan kan dat wel even wachten, je kan toch gewoon OSX draaien...

Topicstarter
Anoniem: 93798 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:09:
[...]

zucht ... ook geen oplossing! Nu krijg ik de melding dat er al een andere versie is geinstalleerd en nu kan ik zowel bootcamp 2.0 niet meer verwijderen via add or remove programs als de nieuwe versie installeren, ook vanaf CD herinstalleren lukt niet meer |:(

Mijn huidige situatie

MacBook (azerty keyboard) met Engelstalige XP Pro SP2 op ... weet iemand nog de orignele register key?
Nooit rommelen met het register. Check even de services onder XP. Daar staan er drie van Apple. Als 1 of meer van deze services niet engels is, heb je 'het probleem'. Stop de originele DVD van Apple erin en de-installeer bootcamp. (Als dit al niet meer lukt doordat je met het register hebt lopen rommelen, dan stop hier met verder lezen en probeer een volledige herinstallatie...).

Herstart XP en selecteer alles dat je kan selecteren in het engels (toetsenbord en regionale settings).
Herinstalleer bootcamp van DVD. Restart. Check dat alledrie Apple services engelstalig zijn.
Zoja, installeer boorcamp 2.1. Na reboot kan je settings weer wijzijgen naar eigen voorkeur.

• beakerflo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02-2019
Ik heb een artikeltje op mijn blog gewijd aan Boot camp en ook een stukje over de problematiek van het installeren van deze update 2.1

Zie hier; http://www.vanenter.nl/bl...-boot-camp-service-pack-3
In het Nederlands, voor sommigen misschien handig.

Als er fouten in zitten hoor ik het natuurlijk graag.

Mac'er, duiker en MCT'er

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee