Hoe bestanden overzetten naar externe hdd(fat)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn externe harde schijf gesplitst in 2 partities, nu heb ik een bestand (.iso) dat ik wil overzetten naar mijn fat partitie. Dit gaat niet, ik krijg foutcode 0? Hier kan ik niets over vinden.

Mijn andere partitie is voor de time-machine, daar kan ik mijn .iso bestand wel naartoe slepen, en die pakt hij ook gewoon dan. Nu is het probleem dat ik die .iso file nodig heb op een windows computer, dus mijn time-machine partitie kan ik daar niet voor gebruiken. Fat wel dus, maar die wil het .iso bestand niet pakken.

Hoe moet ik dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Fat kan maar bestanden tot 2GB aan oid (weet niet exact hoeveel). Je moet je HD dus naar bijvoorbeeld NTFS formatteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Samopsa op 15-11-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:00
NTFS formatteren. FAT gaat niet hoger dan 4GB per bestand. Of het bestand opdelen in kleinere bestandjes met WinRAR ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samopsa schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:16:
Fat kan maar bestanden tot 2GB aan oid (weet niet exact hoeveel). Je moet je HD dus naar bijvoorbeeld NTFS formatteren.
Mijn macbook wil helaas niet naar NFTS schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:00
Dan zul je het bestand op moeten delen ofzo. Of op een DVD branden.

Overigens ging ik er vanuit dat je FAT32 bedoelde, deze heeft dus die limitatie van 4GB per file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:18:
Dan zul je het bestand op moeten delen ofzo. Of op een DVD branden.

Overigens ging ik er vanuit dat je FAT32 bedoelde, deze heeft dus die limitatie van 4GB per file.
Heb geen DL dvd's hier liggen helaas, ook het opdelen werkt niet omdat 1 bestand al groter is dan 4 gb, ik heb echt geen idee hoe ik het nu moet doen. Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:56
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:23:
[...]

Heb geen DL dvd's hier liggen helaas, ook het opdelen werkt niet omdat 1 bestand al groter is dan 4 gb, ik heb echt geen idee hoe ik het nu moet doen. Iemand wel?
Kun je het bestand niet inpakken in een archief wat uit meerdere bestanden bestaat?
In winzip heet zoiets spanned archief, apple heeft daar vast ook wel iets voor.
Enige waar je dan naar moet kijken is dat de deel bestanden elk niet groter worden dan je doel bestandsysteem toestaat.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:29:
[...]

Kun je het bestand niet inpakken in een archief wat uit meerdere bestanden bestaat?
In winzip heet zoiets spanned archief, apple heeft daar vast ook wel iets voor.
Enige waar je dan naar moet kijken is dat de deel bestanden elk niet groter worden dan je doel bestandsysteem toestaat.
Heb geprobeerd om het te comprimeren met het apple menu gewoon, dit gaat alleen niet want hij wil gewoon weer niet overgezet worden naar de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:56
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:33:
[...]

Heb geprobeerd om het te comprimeren met het apple menu gewoon, dit gaat alleen niet want hij wil gewoon weer niet overgezet worden naar de HDD
Op het gevaar van "slow chat" af dan maar ;-)
Tjah ik ben niet thuis inde apple wereld, maar apple heeft vast wel een inpak programma alla winzip, waarmee je bestanden kunt inpakken zodat je het in meerdere bestanden krijgt. Zolang je dan de grote van die ingepakte bestanden niet te groot laat worden, moet dat prima op die externe harde schijf passen.

Ik zal even rondkijken of ik een handleiding "inpakken onder mac / apple" kan vinden.

edit:
Geen handleiding gevonden, wel een programmatje wat voor mac bedoeld is. Ze noemen het in dit programma "## Segmenting Multi-segment archives are fully supported in ZipIt 2.0."

[ Voor 14% gewijzigd door nsa1984 op 15-11-2008 20:58 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even gekeken, maar dat wil ook al niet werken.... Ik denk dat de enige mogelijkheid is om het op een DL-DVD te branden en hem dan maar over te zetten naar de windows bak, wat een gedoe toch allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Externe schijf formatteren als UFS en dan erop zetten. vervolgens vanuit Windows lezen met http://ufs2tools.sourceforge.net/ ?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had vanmiddag hetzelfde probleem... maar dat was voor de sluitingstijden van de winkels, dus ik kon nog een DL-DVD halen in de stad :) en ik denk dat dat de beste oplossing is... maar dan moet je weer wachten tot maandag enzo

er is toch ook een programma zodat je vanuit Mac OS ook naar NTFS kan schrijven? dan kan je die externe hd in windows converten naar NTFS en in Mac OS gewoon beschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 02:41:
ik had vanmiddag hetzelfde probleem... maar dat was voor de sluitingstijden van de winkels, dus ik kon nog een DL-DVD halen in de stad :) en ik denk dat dat de beste oplossing is... maar dan moet je weer wachten tot maandag enzo

er is toch ook een programma zodat je vanuit Mac OS ook naar NTFS kan schrijven? dan kan je die externe hd in windows converten naar NTFS en in Mac OS gewoon beschrijven :)
Ja dat zou natuurlijk kunnen, maar ik weet niet of dat programma er is voor op een mac ;) Heb ook geen zin om daar naar te kijken omdat ik hem liever gewoon FAT wil houden ;) . Ik dacht al, hoe kan ik nu weer de enige zijn met dit probleem? Maar dat is dus gelukkig niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
http://www.xs4all.nl/~loekjehe/Split&Concat/

Split & Concat, je deelt het bestand in meerdere stukjes. pleurt die op de hdd en klaar. :)
Eenmaal in Windows doe je ze met Winrar o.i.d. weer bij elkaar.

[ Voor 18% gewijzigd door NickvdB op 16-11-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Gebruik Split&Concat aan de Mac-kant en HJSplit op de Windoos. Niet getest door mij.

Edit: Oi ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Zpottr op 16-11-2008 13:13 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Split&Concat deed het 'm! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006