Oke, ik ben ook al geruime tijd aan het pielen hiermee. Wil nog niet vlotten. Heb tot pagina 13 van dit topic zitten lezen, heb ook op Apple fora naar oplossingen gezocht maar ze bieden allemaal geen soelas.
Wat heb ik al geprobeerd
- Kleinere partitiegrootte pakken voor Windows (38GB vrij, 20, 15, 10, 5 GB voor Windows, allemaal nada)
- Uiteraard gecheckt of ik de laatste versie, 1.1.2, gebruik van BootCamp.
- Uiteraard eerst een zooitje schijfherstel gedaan, ook met de DVD en dan opstarten vanaf daar.
- Hij geeft de error daarna dat "sommige bestanden niet verplaatst konden worden" en dat ik dan maar een schone install moet doen. Dat dus nooit.
- Als oorzaak daarvan wordt op een forum aangedragen dat apps als Parallels in de weg zouden zitten. Oke, eraf gemietert, want heb het straks toch niet meer nodig, maar ook dan geeft hij de fout.
- Ook zouden er geen externe hdd's aangekoppeld mogen worden tijdens het partitioneren. Alles is los.
- Opstarten in veilige modus (om zo weinig mogelijk openstaande processen te hebben) heeft verder ook geen zin.
- Als laatste wordt defragmentatie nog als mogelijke boosdoener naar voren geschoven. Onzin zou je zeggen, OS X defragged zelf al, maar dat blijkt dus vies tegen te vallen. Als je iDefrag opstart zie je toch wel degelijk grote fragmentatie over de schijf. Gelukkig "maar" 3% volgens het tooltje, maar goed. Defraggen wil alleen in Quick mode, omdat system files niet verplaatst kunnen worden als de disk gemount is. Volgens de poster moet er een Full defrag plaatsvinden en daar is unmounting voor vereist. Wil dus niet als ik erop zit te werken.
- Nu heeft de fabrikant een tooltje dat CDMaker heet, daarmee kan je een bootable image maken met iDefrag erop zodat je de opstartschijf kunt defraggen. Maar die geeft de error dat er iets is misgegaan bij het prepareren van de disc image (hij zegt niet wat) en kapt er dan maar mee. Geen CD dus, wel een image van 200mb.
Wat ik nu nog kan en ga proberen is die img toch te branden met Toast en bootable maken, kijken of hij hem stiekem wel goed heeft gemaakt. Maar weet iemand hier nog raad mee? Ik zou erg graag net als velen Windows eens willen installeren op m'n MacBook Pro (Core Duo).
[
Voor 4% gewijzigd door
Acolyte op 10-02-2007 14:25
]