[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
De allereerste bootcamp versie. Tot wanneer is deze werkend?
Was er niet een datum ergens in december wanneer deze beta zou stoppen met werken en je daardoor niet meer op windows kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
Je kunt dan toch nog op je partitie via Parallels?

Edit: weet overigens niet of wat je zegt klopt..

[ Voor 34% gewijzigd door Ice T op 23-12-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
TheLostSonOfGod schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:10:
Je kunt dan toch nog op je partitie via Parallels?

Edit: weet overigens niet of wat je zegt klopt..
okay, ik dacht ooit iets gelezen te hebben toen die eerste beta net uit kwam.
Op zich kan je wel bij de bestanden inderdaad. Die partitie wordt niet zomaar verwijderd neem ik aan.

Als iemand meer informatie heeft of dit echt waar is, graag. Het stond volgens mij bij de voorwaarden ergens wanneer je bootcamp installeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mij niet vergis is er verteld dat deze beta werkend blijft tot Leopard gereleased is en dat je
daarna moet upgraden naar Leopard wil je het blijven gebruiken. Ik kan me echter vergissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Sinds gisteren beschik ik ook over een MBP, geweldig apparaat! Omdat ik ook af en toe ein schpelletje wil spielen heb ik ook Bootcamp geinstalleerd. Nou heb ik dit gedaan terwijl mijn MBP in clamshell mode stond/was. Dit ging op zich allemaal perfect, afgezien van de resulterende resoluties in XP. Beide schermen hebben nu niet de juiste resoluties. Bovendien heb ik ook al last gehad van het 'black screen' inlogscherm in XP.
Het lijkt me toch dat in ieder geval mijn MBP scherm netjes zijn native resolutie moet kunnen draaien onder Windows? Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Issues met de ATi driver ?
Die al eens opnieuw geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
Nee nog niet, ik neem aan dat je het dan gewoon over de drivers hebt die op de Mac Driver CD staat? De officiele ATi drivers werken toch niet, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Uhm nou dat weet ik niet zeker, maar wat je eerst zou kunnen doen is inderdaad de driver-cd eens opnieuw z'n gang laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Ik heb het probleem dat ik niet kan (her)partitioneren. Zeer waarschijnlijk een fragmentatie probleem als ik andere berichten moet geloven. Nu defragmenteerd men unix filesystems niet omdat dat niet nodig schijnt te zijn, maar ik geloof dat dat de enige uitweg voor mij is.
Het betreft hier een standaard MacBook met 19Gb vrij waarop ik nog geen 2e partitie van 5Gb kan maken.

Heeft iemand anders dit probleem ook al eens gehad en opgelost? Moet ik echt naar een of ander guur 3rd party programma uitwijken om te defragmenteren?

(Ik kon net overigens mijn OSX partitie resizen naar -239834Gb met een 2e partitie van -584384Gb... hoop dat dat ff een Bootcamp bugje was)

Oja de melding van Bootcamp is:
Your disk cannot be partitioned because some files cannot be moved.
Back up the disk and use Disk Utility to format the disk as a single Mac OS Extended (Journaled) volume. Restore your information to the disk and try using Boot Camp Assistant again.

[ Voor 17% gewijzigd door Mon op 29-12-2006 12:00 . Reden: Oja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Heeft een van jullie tips of een link om Windows XP op iMac qua snelheid te optimaliseren :)
Installeren jullie bv. nog andere drivers dan die van de Bootcamp cd? Met name het kopieren van bestanden, bv. copy/paste of installatie van software, gaat het niet zo rap m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou onder Parallels je boot camp image laden geeft hier al een dikke snelheidsboost op een MBP..
Werkt op 1 of andere manier veel sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Ja, idd dat viel me ook al op. En aangezien je met Bootcamp Windows XP native draait, zou ik dat nog sneller verwachten. Ik lees er in ieder geval niet echt iets over op internet. Iemand al wat geprobeerd? Misschien drivers voor de Intel S-ATA controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ik heb bootcamp ook geinstalleerd toen ik 2 weken geleden mijn MBP kreeg. Direct onder het installeren van de drivers knalde er al een blauw scherm voor. Na alle drivers geinstalleerd te hebben vind ik de performance van windows XP erg tegenvallen. Vooral bij het snel willen browsen in explorer tussen mappen zie je telkens een zandlopertje en vertraging bij het openen van mappen. Spellen zelf draaien wel lekker. Counter Strike: Source en UT2004 draaien perfect onder 1680x1050. Call of Duty 1 heeft last van lag om de 5 minuten. Zelf gebruik ik bootcamp alleen om spellen te spelen. De gameperformance onder Mac OS valt me vies tegen. UT2004 (native intel) draait gewoon onder 1280x800 nog niet zo soepel als onder 1680x1050 onder XP.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
Kaspers schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:48:
Nou onder Parallels je boot camp image laden geeft hier al een dikke snelheidsboost op een MBP..
Werkt op 1 of andere manier veel sneller..
Begrijp ik het nou goed dat je met Parallels niet een nieuwe XP hoeft te installeren als je dat al voor Bootcamp hebt gedaan? Ik heb daar tot nu toe geen duidelijk antwoord op kunnen vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja, met de laatste beta versies van Parallels kan je inderdaad je Boot Camp installatie in Parallels gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Het is dus nog wel beta, en zou opzich schade aan je boot camp installatie kunnen brengen.
Lees de readme´s dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
Mooi, bedankt jongens, jammer dat de 'search' functie op de Parallels website mij niet op die pagina deed belandden. En ik zal voorzichtig zijn hoor, kan niet meer dan mijn XP installatie stuk maken, maar dat zou ook niet de eerste keer zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb WinXP dus ook op mn Macbook geinstalleerd via Boot Camp... echter vraag ik mij af of het mogelijk is om te klikken (op het touchpad) door te tappen met je vingers. In Mac OS X kan dit ingesteld worden maar ik kan dit nergens in XP vinden.

Dus hoe kun je tappen = klikken inschakelen in XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:52:
Ik heb WinXP dus ook op mn Macbook geinstalleerd via Boot Camp... echter vraag ik mij af of het mogelijk is om te klikken (op het touchpad) door te tappen met je vingers. In Mac OS X kan dit ingesteld worden maar ik kan dit nergens in XP vinden.

Dus hoe kun je tappen = klikken inschakelen in XP?
Dat doe je door de drivers te installeren. Lijkt mij niet al te lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:08:
[...]

Dat doe je door de drivers te installeren. Lijkt mij niet al te lastig?
Ik heb de Apple BootCamp Driver CD gewoon helemaal geinstalleerd dus ik vind het raar dat het dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies! bij mij werkt het ook niet..
gek genoeg werkt scrollen (met 2 vingers) wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

dlmh

Lo-Fi

Waar ik nou heel erg benieuwd naar ben is of ik dmv een eSATA ExpressCard/34 op m'n Macbook Pro en een externe SATA schijf (van bijv. LaCie) Windows kan installeren op de externe schijf i.p.v. op de interne schijf. Dit zou namelijk veel ruimte schelen en toch goede performance leveren.

Iemand die dit heeft geprobeerd? Of wil gaan proberen?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 15:02
Ik heb vaak last dat de pc stottert dus even vastloopt(freezed) en dan weer gewoon doorgaat. dit onder windows, games alles (behalve onder OSX) weet iemand hoe dit komt. Ik heb de laatste versie bootcamp met drivers geinstalleerd

Heb de 1e generatie macbook met intel core duo 2.0 ghz wit met 2 GB ram.

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Planet op 10-01-2007 12:48 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

SerialThrillaZ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:50:
Waar ik nou heel erg benieuwd naar ben is of ik dmv een eSATA ExpressCard/34 op m'n Macbook Pro en een externe SATA schijf (van bijv. LaCie) Windows kan installeren op de externe schijf i.p.v. op de interne schijf. Dit zou namelijk veel ruimte schelen en toch goede performance leveren.
Iemand die dit heeft geprobeerd? Of wil gaan proberen?
ter info:
Boot XP from external USB drive without Boot Camp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 22:12

dlmh

Lo-Fi

Dank voor de info, maar ik gebruik toch liever bootcamp en SATA (USB is mij te traag). Op zich zou het mogelijk moeten zijn om een SATA-drive te gebruiken, maar de vraag is hoe ik die drivers in de setup krijg van Windows XP. En of Bootcamp dit wel slikt.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Ik wil Bootcamp installeren, maar hij loopt vast bij partitioneren, omdat enkele bestanden niet gewijzigd kunnen worden. Nu wil ik schrijf dus formatteren als Mac OS Uitgebreid, zoals in de melding wordt aangegeven, maar dit lukt niet.

Nou moet ik eerst vrije ruimte wissen, waarbij ik zowat mijn complete HDD moet legen, omdat anders mijn opstartschrijf vol is voor het tijdelijke bestand (lekker logisch ook...).
Dit duurt uiteindelijk nog 1 minuut. Mooi denk ik dan. Springt het ineens naar 1,19miljoen uur. :o
Paar minuten later is ie dan alsnog klaar, maar kan ik nog steeds niet partitioneren.

Maar eens proberen OSX opnieuw te installen via install disc.

[ Voor 9% gewijzigd door VincentG op 25-01-2007 00:48 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

fener33 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:47:
Ik heb vaak last dat de pc stottert dus even vastloopt(freezed) en dan weer gewoon doorgaat. dit onder windows, games alles (behalve onder OSX) weet iemand hoe dit komt. Ik heb de laatste versie bootcamp met drivers geinstalleerd

Heb de 1e generatie macbook met intel core duo 2.0 ghz wit met 2 GB ram.
Ik heb dat ook in Windows als ik zonder adapter werk. Lijkt met powermanagement te maken te hebben. Het het niet op kunnen lossen. Hopelijk in een nieuwere versie van Bootcamp.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
ik heb een serieus probleem, als ik zeg start installation en mn pc reboot is het volgende scherm wat ik krijg allemaal zwarte, witte, blauw blokjes door elkaar heen. Daarna kan ik niets meer. pc hard uit zetten lukt en daarna moet ik de NVRAM en PRAM resetten (appel+option+r+p) keys inhouden om weer beeld te krijgen anders blijft hij daarin booten, of blijft het scherm zwart...

Geen idee hoe ik dit verhelp en heb me al rot gezocht (dit is trouwens de 2de keer, 2 maanden geleden hetzelfde geprobeerd en toen kreeg ik het ook, volgens mij was dat nog met mn oude systemboard)

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/7375/spa00654bc.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Tristan op 26-01-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
VincentG schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:45:
Ik wil Bootcamp installeren, maar hij loopt vast bij partitioneren, omdat enkele bestanden niet gewijzigd kunnen worden. Nu wil ik schrijf dus formatteren als Mac OS Uitgebreid, zoals in de melding wordt aangegeven, maar dit lukt niet.

Nou moet ik eerst vrije ruimte wissen, waarbij ik zowat mijn complete HDD moet legen, omdat anders mijn opstartschrijf vol is voor het tijdelijke bestand (lekker logisch ook...).
Dit duurt uiteindelijk nog 1 minuut. Mooi denk ik dan. Springt het ineens naar 1,19miljoen uur. :o
Paar minuten later is ie dan alsnog klaar, maar kan ik nog steeds niet partitioneren.

Maar eens proberen OSX opnieuw te installen via install disc.
heb ik ook gehad toen ik op groote 32 gig begon, uiteindelijk (met echt alle programma's afgesloten) kon ik hem partioneren op 5 gig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ik zit hier met een macbook 1e gen. 1.83ghz met 1024MB ram. (hij is niet van mij)
en deze heeft momenteel alleen windowsXP geinstalleerd staan, booten met alt ingedrukt geeft alleen ee keuze uit windowsXP.
nu heeft de persoon die deze heeft geinstalleerd geen driver cd gemaakt met bootcamp assistant in macos en heb ik ook geen andere mac liggen.

mijn enige optie is momenteel dus alle drivers los vinden, nu ben ik al een tijdje bezig en het gaat maar moeizaam, is er een mogelijkheid om de driver cd te downloaden oid? of moet het echt perse in mac os gebeuren?

Misschien dat iemand een andere oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt in bootcamp assistent gewoon de driver cd branden.
dus bij hulpprogramma's, bootcamp en in het eerste menu staat al de koppeling voor het branden
van de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Zoals er al stond: er zit geen Mac OS op de macbook alleen windowsXP,
dus dat is al onmogelijk momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Je krijgt bij de MacBook ook gewoon een OSX installatie dvd. Ik zou die er gewoon op installeren als ik jou was. Het is sowieso een beetje dom om een MacBook te kopen en dan er vervolgens alleen WindowsXP op te willen draaien. :?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Sage schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:36:
Je krijgt bij de MacBook ook gewoon een OSX installatie dvd. Ik zou die er gewoon op installeren als ik jou was. Het is sowieso een beetje dom om een MacBook te kopen en dan er vervolgens alleen WindowsXP op te willen draaien. :?
Waarom? MIjn vriendin wil nu ook graag een MacBook, maar puur voor de looks en de apple kwaliteit. Waarschijnlijk gaat daar ook gewoon windows XP op draaien. Is dit dan niet verstandig? Oftewel, kan ik haar met een gerust hart die laptop meegeven zonder dat de telefoon elk half uur gaat met weer een ander probleem?

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 27-01-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kunt de bootcamp assistant als .dmg downloaden. Dan kun je dmg2iso gebruiken om er een iso van te maken. Deze kun je vervolgens uitpakken, waarna je weer een .dmg vindt in een van de subdirectories. Deze moet je ook weer converteren naar iso. Vervolgens deze iso branden, of ook openen en de "Install Macintosh Drivers for Windows XP.exe" op een andere manier op die macbook krijgen. Anders kunnen daemon tools of isobuster ook omgaan met dmg's.

[ Voor 16% gewijzigd door frim op 27-01-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:40:
[...]

Waarom? MIjn vriendin wil nu ook graag een MacBook, maar puur voor de looks en de apple kwaliteit. Waarschijnlijk gaat daar ook gewoon windows XP op draaien. Is dit dan niet verstandig? Oftewel, kan ik haar met een gerust hart die laptop meegeven zonder dat de telefoon elk half uur gaat met weer een ander probleem?
Waarom? Wel heb jij dan ooit eens OS X op zen minst geprobeerd? Dan weet je toch direct dat het OS veel gebruiksvriendelijker/logischer/makkelijker.... is dan bloody XP. Laat het haar op zen minst is uitproberen en dan kan ze achteraf zelf nog kiezen. Wat heeft iedereen tegenwoordig met da hip en fancy gedoe als er nog altijd Windows opstaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:01:
[...]

Waarom? Wel heb jij dan ooit eens OS X op zen minst geprobeerd? Dan weet je toch direct dat het OS veel gebruiksvriendelijker/logischer/makkelijker.... is dan bloody XP. Laat het haar op zen minst is uitproberen en dan kan ze achteraf zelf nog kiezen. Wat heeft iedereen tegenwoordig met da hip en fancy gedoe als er nog altijd Windows opstaat 8)7
Mee eens, er zijn genoeg alternatieve programma's voor dagelijks gebruik (zie ook onmisbare tools topics).

Waarvan vele zelfs opensource (dus ook gratis) te verkrijgen zijn! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Step op 27-01-2007 13:18 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:01:
[...]

Heb jij wel eens gekeken naar hoeveel lager de efficiency is op het moment dat je een gebruiker laat overstappen van het ene naar het andere OS. Daarnaast moet de gebruiker ook wel bereidwillig zijn om de overstap te maken. In dit geval gaat het niet om mij, maar om mijn vriendin en het zal haar geen reet intresseren of OS X zo vet intressant/gebruiksvriendelijk etc is. Ze wil haar dagelijkse bezigheden uitvoeren, niet te moeilijk doen.

Op het moment dat OS X erop staat zal ze het misschien op langere termijn gaan gebruiken, maar ik wil niet straks met een laptop van 1.200e zitten waar ze liever niet mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:57:
[...]
het zal haar geen reet intresseren of OS X zo vet intressant/gebruiksvriendelijk etc is. Ze wil haar dagelijkse bezigheden uitvoeren, niet te moeilijk doen.
Kleine tegenstelling in je argument lijkt me.

Vrij vertaald: Het zal haar geen reet interesseren of OSX makkelijk is. Ze wil gewoon niet moeilijk doen.

Dan lijkt het gebruiksgemak van OSX wel degelijk belangrijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Pixxa schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:04:
ik heb een serieus probleem, als ik zeg start installation en mn pc reboot is het volgende scherm wat ik krijg allemaal zwarte, witte, blauw blokjes door elkaar heen. Daarna kan ik niets meer. pc hard uit zetten lukt en daarna moet ik de NVRAM en PRAM resetten (appel+option+r+p) keys inhouden om weer beeld te krijgen anders blijft hij daarin booten, of blijft het scherm zwart...

Geen idee hoe ik dit verhelp en heb me al rot gezocht (dit is trouwens de 2de keer, 2 maanden geleden hetzelfde geprobeerd en toen kreeg ik het ook, volgens mij was dat nog met mn oude systemboard)

[afbeelding]
Het lijkt me een erg serieus probleem met de hardware en ik zou contact opnemen met Apple of de leverancier waar je de Mac gekocht hebt. Het zou me niet verbazen als er een probleem is op het motherboard en deze moet worden vervangen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacWolf schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:05:
[...]

Het lijkt me een erg serieus probleem met de hardware en ik zou contact opnemen met Apple of de leverancier waar je de Mac gekocht hebt. Het zou me niet verbazen als er een probleem is op het motherboard en deze moet worden vervangen.
Geklooi met beta software > Geen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Misschien is deze vraag al eerder aan bod geweest;

Ik heb Boot Camp geinstalleerd, boot vanaf een XP CD, alleen mijn toetsenbord invoer werkt niet :?
Gaat om 'n MacBook CD 2.0.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Mischien een domme vraag, geheid dat het al genoemd is in dit topic maar ik kan het niet vinden: is het mogelijk om onder windows toegang te krijgen tot mijn met HFS+ geformatteerde schijven? Het liefst ook nog eens transparant? Dus d.m.v. een driver oid?

Ik ben namelijk Vista eens aan het uitproberen mbv boot camp maar ik kan niet bij m'n bestanden... Dat is wel jammer :) Niet onoverkomelijk hoor want ik gebruik het OS verder niet maar toch. Wilde het eens ff aan een kritische blik onderwerpen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door BezurK op 30-01-2007 18:02 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dure aanschaf dan, Windows Vista ;)

Als je even googled naar het programma 'Macdrive', dan kom je er wel uit denk ik. Daarmee kun je gewoon HFS partities vanuit windows lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

BezurK schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:01:
Mischien een domme vraag, geheid dat het al genoemd is in dit topic maar ik kan het niet vinden: is het mogelijk om onder windows toegang te krijgen tot mijn met HFS+ geformatteerde schijven? Het liefst ook nog eens transparant? Dus d.m.v. een driver oid?

Ik ben namelijk Vista eens aan het uitproberen mbv boot camp maar ik kan niet bij m'n bestanden... Dat is wel jammer :) Niet onoverkomelijk hoor want ik gebruik het OS verder niet maar toch. Wilde het eens ff aan een kritische blik onderwerpen ;)
Jup Willem :P dat kan met MacDrive. Die herkent alle HFS schijven in Windows alsof het normale Windows schijven zijn, zonder snelheidsverlies of wat dan ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Tiiim op 30-01-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
BezurK schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:01:

Kan ook als je via Parallels je boot camp image laadt, dan geef je in Parallels aan welke folders je met je Windows wilt delen, en heb je vanuit Windows daartoe toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:16:
[...]

Kleine tegenstelling in je argument lijkt me.

Vrij vertaald: Het zal haar geen reet interesseren of OSX makkelijk is. Ze wil gewoon niet moeilijk doen.

Dan lijkt het gebruiksgemak van OSX wel degelijk belangrijk. :+
Als dat dan al waar is: voor een overstapper zal het toch minder gemakkelijk zijn dat wat iemand al gewend is, het is gewoon een nieuwe omgeving en dat is sowieso wennen.

Verder wordt door hyperlite hierboven als feit beweerd dat OS X makkelijker e.d. is dan Windows. Helaas is zoiets deels subjectief en deels van teveel variabelen afhankelijk om te kunnen meten, dus ga dan je mening niet als feit te presenteren. Als sander- zijn MacBook voor de looks wil en er verder gewoon XP/Vista op wil gebruiken omdat hij dat prettiger vindt, laat dat hem dan vooral doen. Overigens is het wel een valide vraag of hij OS X überhaupt wel geprobeerd heeft.

offtopic:
Overigens ben ik van mening dat die opdringerigheid van sommige Macgebruikers de meeste mensen ook gewoon zal afschrikken. Het zal Jan-met-de-pet inderdaad geen reet schelen hoe het onder kap werkt, als het maar werkt en ze het kunnen gebruiken. Mac OS X neerzetten als het nieuwe wereldwonder zal echt niet helpen met overstappen, doet moeten mensen zelf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Kurkentrekker schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:00:
Dure aanschaf dan, Windows Vista ;)

Als je even googled naar het programma 'Macdrive', dan kom je er wel uit denk ik. Daarmee kun je gewoon HFS partities vanuit windows lezen.
Ach, aanschaffen is een ruim begrip ;)

Maar MacDrive had ik idd ondertussen zelf ook al gevonden, thanks. Het probleem is alleen dat MacDrive 2k/XP compatible is, en de installer weigert dienst onder Vista. Hij geeft doodleuk de melding dat ik de installeer alleen onder 2000 of XP mag draaien... :/
Tiiim schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:03:
[...]

Jup Willem :P dat kan met MacDrive. Die herkent alle HFS schijven in Windows alsof het normale Windows schijven zijn, zonder snelheidsverlies of wat dan ook.
Zie boven ;) Toch bedankt!

edit: Willem??? Euhm, trek je dat uit m'n profiel of ken je mij oid? :P
Kaspers schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:05:
[...]

Kan ook als je via Parallels je boot camp image laadt, dan geef je in Parallels aan welke folders je met je Windows wilt delen, en heb je vanuit Windows daartoe toegang.
Oh, kan dat ook? Dat wist ik niet, thanks! Maar ik vind Parallels veel te traag eigenlijk om Vista leuk te kunnen proberen. Ik ben een zeikerd, ik weet het... Maar die methode die jij omschrijft lijkt me wel handig om even gauw wat dingen over te gooien, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
BezurK schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:36:
Oh, kan dat ook? Dat wist ik niet, thanks! Maar ik vind Parallels veel te traag eigenlijk om Vista leuk te kunnen proberen. Ik ben een zeikerd, ik weet het... Maar die methode die jij omschrijft lijkt me wel handig om even gauw wat dingen over te gooien, dat wel :)
Ja werkt perfect hier met XP, overigens vind ik XP sneller werken onder Parallels dan onder Boot Camp, zal met Vi(e)sta wel anders zijn...

Je hoeft overigens niks over te gooien aangezien je documenten gewoon vanuit de gesharede OSX mappen opent. Ik open dus bijvoorbeeld met Word onder XP documenten die op OSX staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Kaspers op 30-01-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Kaspers schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:01:
[...]

Ja werkt perfect hier met XP, overigens vind ik XP sneller werken onder Parallels dan onder Boot Camp, zal met Vi(e)sta wel anders zijn...

Je hoeft overigens niks over te gooien aangezien je documenten gewoon vanuit de gesharede OSX mappen opent. Ik open dus bijvoorbeeld met Word onder XP documenten die op OSX staan.
Ja ik draai voor school een XP installatie in Parallels, en daar werk ik idd ook met meerdere Shared Folders, werkt perfect. Maar ik bedoelde meer dat ik niet wist dat je met Parallels ook je Boot Camp partitie kon laden, maar dat kan ook niet. Zal je mij wel niet helemaal begrepen hebben denk ik ;) Of ik zie iets over het hoofd. In ieder geval is het mij nog niet gelukt om m'n HFS partities te lezen onder Vista (native).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee dat gaat helaas niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

BezurK schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:43:
[...]

Ja ik draai voor school een XP installatie in Parallels, en daar werk ik idd ook met meerdere Shared Folders, werkt perfect. Maar ik bedoelde meer dat ik niet wist dat je met Parallels ook je Boot Camp partitie kon laden, maar dat kan ook niet. Zal je mij wel niet helemaal begrepen hebben denk ik ;) Of ik zie iets over het hoofd. In ieder geval is het mij nog niet gelukt om m'n HFS partities te lezen onder Vista (native).
Euhm, correctie!

Bootcamp partitie draait hier heel goed onder Parallels. Met de nieuwste beta (build 3094) werkt het super, incl. coherence mode!

En Willem, zegt mbz^te je iets?.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tiiim op 30-01-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Tiiim schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:11:
[...]

Euhm, correctie!

Bootcamp partitie draait hier heel goed onder Parallels. Met de nieuwste beta (build 3094) werkt het super, incl. coherence mode!

En Willem, zegt mbz^te je iets?.. :)
Mmm, dan moet ik die maar eens ff regelen ;)

Mindblizzard!!! :D Mister Brandwijk :D Ja natuurlijk :) Total Eclipse.... Poe dat is lang geleden zeg... Mooie herinneringen aan de scene van vroeger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens een idee hoe ik aan de drivers kom zonder iets op CD te hoeven branden? Kan ik de ISO ergens uit extracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:31:
Iemand trouwens een idee hoe ik aan de drivers kom zonder iets op CD te hoeven branden? Kan ik de ISO ergens uit extracten?
Start de Boot Camp asstant en ga naar Utility > "Save Macintosh Drivers to Folder" om de Macintosh Drivers op te slaan. Dit staat overigens ook in de handleiding :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, misschien was het ook wel eens slim de laatste versie van Boot Camp te downloaden :)

Ik heb het wat die-hard achtig gedaan, Boot Camp.app extracten, de image mounten, de exe naar een windows bak slepen, via RDC de bak overnemen, setup.exe uitgevoerd met /v /a , alle files terug naar de Mac gekopieerd en op een USB-stick gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier Vista al geinstalleerd op een MacBook? Hoe werkt dat?
Ik zag het gisteren in een winkel even draaien en het zag er mooi uit. Het leek wel een beetje op OSX :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:41:
heeft iemand hier Vista al geinstalleerd op een MacBook? Hoe werkt dat?
Ik zag het gisteren in een winkel even draaien en het zag er mooi uit. Het leek wel een beetje op OSX :)
Gaat prima, zelfs met Aero heeft hij geen problemen. Ik heb het wel weer eraf gehaald en Windows XP erop gezet, aangezien ik het alleen maar gebruik om in .NET te programmeren, en dan wil ik zo'n schoon en snel mogelijke werkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: tis inorde gekomen. Op zijn Microsoft's.....

Ik heb uiteraard een probleem onder Windows via bootcamp.

Helemaal geen muisaanwijzer en geen toetsenbord, niet via trackpad, niet via draadloze mighty mouse. Of het toestelbord werkt weet ik niet, maar tot nog toe ook daar geen reactie....

Tijdens de installatie(ook binnen windows) ging mijn muis nogthans perfect. Na het restarten een foutmelding gekregen en sindsdien niks meer....Kga de foutmelding eens trachten te tonen..

de fout: http://www.pictureparking.com/show_picture.php?pid=71053

Wat te doen... :'(

(Tgaat over een Macbook Pro)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Voor de mensen die, net als ik, problemen hebben met MacDrive: er is een public beta van MacDrive7, waar Vista ondersteuning in zit :) Werkt bij mij als een zonnetje ;)

Clickedieclick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 16:15
Ik krijg (met een geslipstreamde XP SP2) vreemde CPU spikes, steeds tussen de 5-15 seconden. Het systeem doet echt niets in de tussentijd (zelfs keyboard events worden genegeerd (je typt en hele stukken komen niet over)).

Schone installatie, behalve de Mac drivers. Iemand dit eerder tegengekomen?

Oh, MacBook Pro C2D 17" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Oke, ik ben ook al geruime tijd aan het pielen hiermee. Wil nog niet vlotten. Heb tot pagina 13 van dit topic zitten lezen, heb ook op Apple fora naar oplossingen gezocht maar ze bieden allemaal geen soelas.

Wat heb ik al geprobeerd :?

- Kleinere partitiegrootte pakken voor Windows (38GB vrij, 20, 15, 10, 5 GB voor Windows, allemaal nada)
- Uiteraard gecheckt of ik de laatste versie, 1.1.2, gebruik van BootCamp.
- Uiteraard eerst een zooitje schijfherstel gedaan, ook met de DVD en dan opstarten vanaf daar.
- Hij geeft de error daarna dat "sommige bestanden niet verplaatst konden worden" en dat ik dan maar een schone install moet doen. Dat dus nooit.
- Als oorzaak daarvan wordt op een forum aangedragen dat apps als Parallels in de weg zouden zitten. Oke, eraf gemietert, want heb het straks toch niet meer nodig, maar ook dan geeft hij de fout.
- Ook zouden er geen externe hdd's aangekoppeld mogen worden tijdens het partitioneren. Alles is los.
- Opstarten in veilige modus (om zo weinig mogelijk openstaande processen te hebben) heeft verder ook geen zin.
- Als laatste wordt defragmentatie nog als mogelijke boosdoener naar voren geschoven. Onzin zou je zeggen, OS X defragged zelf al, maar dat blijkt dus vies tegen te vallen. Als je iDefrag opstart zie je toch wel degelijk grote fragmentatie over de schijf. Gelukkig "maar" 3% volgens het tooltje, maar goed. Defraggen wil alleen in Quick mode, omdat system files niet verplaatst kunnen worden als de disk gemount is. Volgens de poster moet er een Full defrag plaatsvinden en daar is unmounting voor vereist. Wil dus niet als ik erop zit te werken.
- Nu heeft de fabrikant een tooltje dat CDMaker heet, daarmee kan je een bootable image maken met iDefrag erop zodat je de opstartschijf kunt defraggen. Maar die geeft de error dat er iets is misgegaan bij het prepareren van de disc image (hij zegt niet wat) en kapt er dan maar mee. Geen CD dus, wel een image van 200mb.

Wat ik nu nog kan en ga proberen is die img toch te branden met Toast en bootable maken, kijken of hij hem stiekem wel goed heeft gemaakt. Maar weet iemand hier nog raad mee? Ik zou erg graag net als velen Windows eens willen installeren op m'n MacBook Pro (Core Duo).

[ Voor 4% gewijzigd door Acolyte op 10-02-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boot je Mac vanaf de install-DVD, maak een schijfkopie van je hardeschijf, partitioneer het opnieuw al 1 grote HFS journaled partitie, zet de schijfkopie terug, en probeer het dan nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:40:
Boot je Mac vanaf de install-DVD, maak een schijfkopie van je hardeschijf, partitioneer het opnieuw al 1 grote HFS journaled partitie, zet de schijfkopie terug, en probeer het dan nog een keer.
Waar haal ik 93 65GB vandaan :? Sowieso; ik heb geen externe hdd die zo groot is als mijn laptopschijf... Hooguit 40GB

[ Voor 12% gewijzigd door Acolyte op 10-02-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:44:
[...]

Waar haal ik 93 65GB vandaan :? Sowieso; ik heb geen externe hdd die zo groot is als mijn laptopschijf... Hooguit 40GB
Sja, dan moet je maar accepteren dat Boot Camp slechts een beta-product is. Hopelijk heeft Leopard de Boot Camp utility op de install-DVD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorgelmuil
  • Laatst online: 03-09 09:23
Nog iets leuks, opstarten in safemode.. |:(

Ik was fijn aan het needforspeeden op mijn macbookjepro toen de stroom op was. Vista wilde gaan Hibernaten, wat hem nog lukte. Oplader er weer aan gehangen en na een tijdje opnieuw aangezet. Hij probeerde te ontwaken uit zijn schoonheidsslaapje, maar dit ging niet vlekkeloos. Ik kon kiezen uit veilige modus of normale opstartprocedure, waarbij de laatste standaard gekozen wordt..
Met die opstartmethode krijg je op een gegeven moment een zwart scherm en doet hij niks meer. Uitzetten is de enige remedie..

Hoe kan je in hemelsnaam aangeven dat hij met veilige modus aan de slag moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F8 indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorgelmuil
  • Laatst online: 03-09 09:23
Die werkt niet tijdens het opstarten :(
(macbookpro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Jawel hoor, FN erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik draai nu ook Parallels om in coherence mode mijn Bootcamp partitie te benaderen. Een erg leuke feature waarmee je alle kritiek van Niet-maccers gelijk achter je laat (je kunt immers bijna alles draaien). Toch merk ik dat als ik op de accu draai dat het opstartgeluidje van de windows machine binnen parralels (Bootcamp partitie) heel erg hapert. Is hier al een remedie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootcamp geinstalleerd en XP draait nagenoeg perfect, dacht ik.
Ben in het bezit van een wireless keyboard en mighty mouse en moet deze elke keer weer opnieuw pairen. Wie weet de oplossing?

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:25
Vista onder Bootcamp geinstalleerd, maar ik zie dus niet echt een bootmenu waar ik kan kiezen uit OSX en Vista. Ook als ik de option ingedrukt houd... Mis ik iets?

Vista draait opzich soepel, pakt de XP drivers (die onder bootcamp zijn samengesteld) niet helemaal. Zo werkt de Airport niet bv. Maar afgezien daarvan, lijkt het best in orde te zijn.

Inventaris

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Volgens mij moet je alt ingedrukt houden tijdens het opstarten om het boot menu te krijgen.

• Kaspers
Bigg Balls schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 02:23:
Volgens mij moet je alt ingedrukt houden tijdens het opstarten om het boot menu te krijgen.
En die knop heet toevallig ook 'option'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 07:40:
[...]

En die knop heet toevallig ook 'option'.
Er is ook een paarden middel, het OS waar je in opstart kan je de opstart schijf selecteren en zo switchen.
Ik heb een Macbook pro met bootcamp installatie volgens boekje en alles werkt perfect...alleen de apple remote controller werkt niet weet iemand daar iets voor? Ik vraag mij af of die IR poort wel werkt kan er niets over terug vinden..ohja de toetsenbord verlichting doet het ook niet..(miner problem) :*)

volgens mij is het de Alt ingedrukt houden bij opstart:
- het scherm wordt wit en dan zie je een muispijl verschijnen, laat dan de option/alt los en vervolgens zie je 2 HD's op het scherm verschijnen. met en pijltje....Works like a charm..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:50:
Bootcamp geinstalleerd en XP draait nagenoeg perfect, dacht ik.
Ben in het bezit van een wireless keyboard en mighty mouse en moet deze elke keer weer opnieuw pairen. Wie weet de oplossing?
pairen en je moet ze autoriseren en bluetooth van je Imac of van je MBP, zo i'nstellen zodat het signaal zichtbaar is en niet 'hidden'anders kan je toetsenbord en muis het signaal niet oppikken..
succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Gaat prima, zelfs met Aero heeft hij geen problemen. Ik heb het wel weer eraf gehaald en Windows XP erop gezet, aangezien ik het alleen maar gebruik om in .NET te programmeren, en dan wil ik zo'n schoon en snel mogelijke werkomgeving.
Zou wel eens een MBP met een Vista ready stikker willen zien... 8)

Verwijderd

Voor de fans van de toestenbord verlichting..
Deze ben je kwijt als je naar de PC-kant gaat hier een werkende versie te downloaden..
Werkt pefect en is gratis:
http://dmitri.v.googlepages.com/macbooktraytools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 dagen terug een macbook gekocht en probeer nu XP te downloaden.
Ik met bootcamp een XP partitie gemaakt, maar als ik nu mijn XP cd erin doe dan herkent ie m niet als XP cd.

Ik heb de nieuwste drivers, firmware etc en het is een XP cd met SP2 (wel gedownload)

Kan iemand mij helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 20-09 16:58
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:04:
Ik met bootcamp een XP partitie gemaakt, maar als ik nu mijn XP cd erin doe dan herkent ie m niet als XP cd.

Ik heb de nieuwste drivers, firmware etc en het is een XP cd met SP2 (wel gedownload)

Kan iemand mij helpen?!
Legale XP cd/licentie kopen wellicht...? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ethernet driver word niet ondersteund onder Windows XP , op google zoektocht zag ik idd dat er oudere berichten die dat ook mededelen, maar dat moet toch te vehelpen zijn?

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:24:
[...]

Ik heb dat ook in Windows als ik zonder adapter werk. Lijkt met powermanagement te maken te hebben. Het het niet op kunnen lossen. Hopelijk in een nieuwere versie van Bootcamp.
Ik heb problemen met wifi onder XP zodra ik zonder adapter werk. Zodra de verbinding op bv excellent staat komt er toch vaak niet of nauwlijks pakketjes binnen. Wanneer ik de adapter er aan hang werkt wifi gelijk als een speer. Hebben meer mensen hier misschien last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:04:

Kan iemand mij helpen?!
verschijnt ie wel op de desktop van de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Heb Bootcamp 1.1.2 geinstalleerd op m'n MBP 17" en maak nu gebruik van Windows XP SP2. Alles werkt prima, behalve m'n iSight. Die doet het wel als ik 'm selecteer via dubbelklik op Mijn Computer => Scanners en Camera's => dubbel klik op iSight, maar niet binnen Flash. Als ik online wil videochatten met een Flashchat, kan ik wel m'n iSight selecteren, maar krijg ik geen beeld. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:27:
Hey mensen,

Heb Bootcamp 1.1.2 geinstalleerd op m'n MBP 17" en maak nu gebruik van Windows XP SP2. Alles werkt prima, behalve m'n iSight. Die doet het wel als ik 'm selecteer via dubbelklik op Mijn Computer => Scanners en Camera's => dubbel klik op iSight, maar niet binnen Flash. Als ik online wil videochatten met een Flashchat, kan ik wel m'n iSight selecteren, maar krijg ik geen beeld. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten!
Probeer de poort in je router eens open te zetten 6890 tot en met 6900. Dit probleem had ik met aMSN, zou dezelfde oplossing kunnen bieden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vragen. Ik heb een 160 GB HD besteld voor mijn first generation MacBook 2.0 2GB. Ik heb ook een externe behuizing besteld waar de originele HD ingaat. Ik wil nu een systeem hebben waar Vista en OS X op staat. Dit omdat OS X anno 2007 nog steeds niet in staat is om alle videobestanden die er zijn met een programma af te spelen. En dat terwijl Apple hun computers o.a. als 'creative' computers voor videobewerking etc. etc. aan de man brengt.

Anyway, ik wil de PC voor 2 dingen gebruiken. 1. Het kunnen afspelen van ACVHD m2ts bestanden en 2. Als mediaplayer voor alle overige dingen die OS X niet pakt (vele mpeg dingen en wmv bestanden).

Wat is nu handig? Ik wil een gedeelde map hebben die zowel in OS X als Vista benaderd kan worden. Ik begin met een minimale clean install van OS X.

1. Hoe formatteer ik mijn 160 GB?
2. Welk wijze formatteer in mijn 60 GB HD? FAT? NTSF of zo?
3. Ik wil een minimum aan schijfruimte voor Vista gebruiken: hoeveel is daarvoor nodig?
4. Hoe krijg ik de gedeelde map waar zowel Vista als OS X bij kan?
5. Is er een manier om in beide systemen alle bestanden te benaderen?
6. Werkt Vista stabiel op een MacBook?
7. Werkt Mplayer classic op Vista ook goed?
8. Zoals gezegd wil ik dus de Vista gebruiken om HD DVD rips te bekijken met subtitles. Is er een programma onder Vista dat alles pakt. Dus ook 264 bestanden van 8 GB?

Veel vragen, ik weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik ben op ontdekking in de wereld van apple nu heb ik een vraagje ik zit te denken om over te stappen naar een imac het meeste wat ik doe op een pc kan ik ook op een mac doen behalve het spel guild wars spelen nu heb ik een legale versie van xp oem versie kan ik dit via bootcamp ( of paralles) op een mac draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

mtenbos schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:42:
Ik ben op ontdekking in de wereld van apple nu heb ik een vraagje ik zit te denken om over te stappen naar een imac het meeste wat ik doe op een pc kan ik ook op een mac doen behalve het spel guild wars spelen nu heb ik een legale versie van xp oem versie kan ik dit via bootcamp ( of paralles) op een mac draaien?
Ik draai Guild Wars via BootCamp op Windows XP Pro op een Macbook Pro uitstekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
nu heb ik een legale versie van xp oem versie kan ik dit via bootcamp ( of paralles) op een mac draaien?
Nee, lukt niet. Bootcamp is alleen maar marketingpraat om ons allemaal een Apple te laten kopen. Windows draaien op een mac is vooralsnog onmogelijk... :P

Ik stel voor dat je het topic even doorleest, daar is je vraag ruimschoots aan bod gekomen. Het moet makkelijk kunnen onder bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoszef
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09-2024
Is er een manier om in OSX een partitie te deleten zonder het dus te formateren naar een bepaalde system (bv. FAT)? Ik kwam op een harde manier achter dat "Free Space" niet ongepartitioneerd is, maar eerder een ruimte waarmee ik letterlijk niks mee kan doen. Ik vind het erg irritant dat OSX bij wat voor partitie dan ook een aparte partitie van 200MB bijmaakt dat GPT-protected is (ook al is het FAT32) - ik weet niet in hoeverre dat nodig is en wat daar precies gebeurd. Ik heb dus mijn HDD uit mijn MacBook gehaald en in externe casing gedaan om zo bestanden tussen WinXP en MacOSX te kunnen wisselen, maar ik kan van mijn leven niet ontdekken hoe ik van die GPT protected partitie afkom. Iemand een idee?

@davidgilmour, heb je VLC player al voor Mac OSX gebruikt? Zoals de Windows en Linux versie kan hij alle formaten aan (of bijna alle) en x264 bestanden werken bij mij wel redelijk onder Mac OSX - zelfde met WMV. Je kan vanaf MacOSX uit NTFS lezen, maar niet schrijven, daarvoor zou je FAT32 moeten gebruiken zou je het allebei willen. Er zijn programma's die onder OSX wel op NTFS kunnen schrijven, maar ik weet niet in hoeverre dat betrouwbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:11:
Ik heb een paar vragen. Ik heb een 160 GB HD besteld voor mijn first generation MacBook 2.0 2GB. Ik heb ook een externe behuizing besteld waar de originele HD ingaat. Ik wil nu een systeem hebben waar Vista en OS X op staat. Dit omdat OS X anno 2007 nog steeds niet in staat is om alle videobestanden die er zijn met een programma af te spelen. En dat terwijl Apple hun computers o.a. als 'creative' computers voor videobewerking etc. etc. aan de man brengt.

Anyway, ik wil de PC voor 2 dingen gebruiken. 1. Het kunnen afspelen van ACVHD m2ts bestanden en 2. Als mediaplayer voor alle overige dingen die OS X niet pakt (vele mpeg dingen en wmv bestanden).

Wat is nu handig? Ik wil een gedeelde map hebben die zowel in OS X als Vista benaderd kan worden. Ik begin met een minimale clean install van OS X.

1. Hoe formatteer ik mijn 160 GB?
2. Welk wijze formatteer in mijn 60 GB HD? FAT? NTSF of zo?
3. Ik wil een minimum aan schijfruimte voor Vista gebruiken: hoeveel is daarvoor nodig?
4. Hoe krijg ik de gedeelde map waar zowel Vista als OS X bij kan?
5. Is er een manier om in beide systemen alle bestanden te benaderen?
6. Werkt Vista stabiel op een MacBook?
7. Werkt Mplayer classic op Vista ook goed?
8. Zoals gezegd wil ik dus de Vista gebruiken om HD DVD rips te bekijken met subtitles. Is er een programma onder Vista dat alles pakt. Dus ook 264 bestanden van 8 GB?

Veel vragen, ik weet het :)
Met reactie hierboven ^ ^, pakt VLC ook niet alle formaten? Qua media player is VLC iig degene die een bestand meestal wel afspeelt, behalve als het corrupt is.

Hier de supported formats list:

http://www.videolan.org/vlc/features.html

Ik zou eventjes testen, staan vrij veel (alle?) formaten tussen en ook veel subtitles. Niet het mooiste programma, qua playback compatibiliteit wel het beste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hercul3s schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:17:
[...]

Met reactie hierboven ^ ^, pakt VLC ook niet alle formaten? Qua media player is VLC iig degene die een bestand meestal wel afspeelt, behalve als het corrupt is.

Hier de supported formats list:

http://www.videolan.org/vlc/features.html

Ik zou eventjes testen, staan vrij veel (alle?) formaten tussen en ook veel subtitles. Niet het mooiste programma, qua playback compatibiliteit wel het beste :).
Ik gebruik VLC.

1. Hij pakt geen AVCHD films (m2ts)
2. Bij wmv files als ik vooruit spoel krijg een een stroperig beeld alsof ik Mario Sunshine speel op de Gamecube en na 10 seconden is het beeld weer scherp.
3. Als ik sommige HD DVD rips bekijk in 'full screen' mode dan krijg ik na 20 seconden een error en nokt ie ermee.

De Mac blijft een slechte videoplayer. Misschien is een Mac goed voor spreadsheets en word bestanden maar ik ga anno 2007 naar de creative machine terug: Vista van Bill Gates. Helaas ben ik niet sarcastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die error van VLC kan wel eens van de Onscreen Controller komen. Sinds ik die heb uitgezet crasht VLC hier vrijwel nooit meer. Jammer, ze hebben het er iets te snel in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:55:
[...]

Ik gebruik VLC.

1. Hij pakt geen AVCHD films (m2ts)
2. Bij wmv files als ik vooruit spoel krijg een een stroperig beeld alsof ik Mario Sunshine speel op de Gamecube en na 10 seconden is het beeld weer scherp.
3. Als ik sommige HD DVD rips bekijk in 'full screen' mode dan krijg ik na 20 seconden een error en nokt ie ermee.

De Mac blijft een slechte videoplayer. Misschien is een Mac goed voor spreadsheets en word bestanden maar ik ga anno 2007 naar de creative machine terug: Vista van Bill Gates. Helaas ben ik niet sarcastisch!
Ik denk niet dat Apple wakker ligt van een zeurkous die zijn illegale content niet kan afspelen op z'n Mac. Legale content doet het prima op een Mac. Daarnaast wil ik wel even toevoegen dat de huidige release van VLC alles pakt wat ik hem voer, ook .ts files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 07:59:
[...]

Ik denk niet dat Apple wakker ligt van een zeurkous die zijn illegale content niet kan afspelen op z'n Mac. Legale content doet het prima op een Mac. Daarnaast wil ik wel even toevoegen dat de huidige release van VLC alles pakt wat ik hem voer, ook .ts files.
Ik zou AVCHD van Sony en Panasonic niet als illegale content beschouwen. Dat komt rechtstreeks van de nieuwste High Definition Videocameras waar ik een van bezit. Gelukkig doet dat het wel op de PC van Bill Gates (Powerdvd). Typische Macarrogantie om dat als zeuren te benoemen als een proggie het niet doet. Ik heb het niet over een of ander spreadsheet maar de allernieuwste videotechniek hoor! Lees de HD forums er maar op na van Sony en Panasonic. Er zijn veel mensen die dit als een probleem zien. Apple als forerunner zou dit signaal eens op moeten pakken.
En VLC pakt WMV HD videos niet helemaal lekker. Ook gewoon legale content hoor!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil Boot Camp en Win XP weer verwijderen. Daarvoor heb ik met behulp van de Boot Camp Assistent Win XP verwijderd zodat alleen de Mac OS X partitie nog over is.

Alleen kan ik met booten nogsteeds de option key gebruiken. Het venster komt tevoorschijn waarin je het besturingssysteem kan kiezen. Nu staat alleen Mac OS X er nog. Ik vroeg me af of dit venster standaard onder Mac OS X werkt of dat deze van Boot Camp is. Als dit venster van Boot Camp is wil ik graag weten hoe ik dit kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 02:48:
Ik wil Boot Camp en Win XP weer verwijderen. Daarvoor heb ik met behulp van de Boot Camp Assistent Win XP verwijderd zodat alleen de Mac OS X partitie nog over is.

Alleen kan ik met booten nogsteeds de option key gebruiken. Het venster komt tevoorschijn waarin je het besturingssysteem kan kiezen. Nu staat alleen Mac OS X er nog. Ik vroeg me af of dit venster standaard onder Mac OS X werkt of dat deze van Boot Camp is. Als dit venster van Boot Camp is wil ik graag weten hoe ik dit kan verwijderen?
Die functionaliteit zit er al in sinds de New World machines met Open Firmware, d.w.z. vanaf de allereerste iMac's uit 1998. Je hoeft je dus geen zorgen te maken :) Dit was voornamelijk handig in de tijd dat Apple overstapte van Mac OS 9 naar Mac OS X. Je kon dan tijdens het opstarten tijdelijk booten naar Mac OS 9, op dezelfde manier als dat je nu naar Windows boot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

En je krijgt ook andere bootable volumes te zien, zoals boot-cds van bepaalde utilities (iDefrag bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:40:
Ik heb dezelfde problemen als Acolyte en heb zojuist een schijfkopie gemaakt en die staat nu op mn externe HD (een .dmg file, toch?). Alleen de volgende stappen weet ik niet hoe ik die uit moet voeren:

'partitioneer het opnieuw al 1 grote HFS journaled partitie'
en
'zet de schijfkopie terug'

kan je me vertellen hoe die laatste twee stappen werken? |:(

edit: en blijf het dan precies het zelfde zoals het eerst was (dus gewoon nog mn 'oude' iTunes library en desktopgegevens etc?)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:06:
[...]

Ik heb dezelfde problemen als Acolyte en heb zojuist een schijfkopie gemaakt en die staat nu op mn externe HD (een .dmg file, toch?). Alleen de volgende stappen weet ik niet hoe ik die uit moet voeren:

'partitioneer het opnieuw al 1 grote HFS journaled partitie'
en
'zet de schijfkopie terug'

kan je me vertellen hoe die laatste twee stappen werken? |:(

edit: en blijf het dan precies het zelfde zoals het eerst was (dus gewoon nog mn 'oude' iTunes library en desktopgegevens etc?)
Ik weet niet precies wat je wilt bereiken (wil je Windows houden of niet?), maar imagen naar een externe HDD vind ik het makkelijkst met Carbon Copy Cloner (google). Daarmee kun je een bootable partitie maken op je USB disk (exacte kopie van je normale schijf dus - lees wel de gebruiksaanwijzing goed!) waarvan je vervolgens kunt opstarten. Je kunt dan je interne disk leegmaken (in disk utility) en de externe schijf daar weer heen imagen.

Begin daar trouwens ajb niet aan als je niet ook nog een fatsoenlijke andere back-up hebt.

Zoef

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste