“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
En hoe zit dat met veiligheid van windowssysteem? Ik heb nog nooit met een door mezelf geinstalleerde windows gewerkt. Ik herriner me de laatste keer dat ik windows installeerde met Virtual PC. Windows mezelfs niet op het internet wou laten omdat er geen beveiligningssoftware was geinstalleerd?
Is er nergens een snelcursus hoe beveilig ik een windows computer voor maccers? Ik heb echt geen ervaring met virusscanners en al dat soort tools maar ik heb gehoord dat je met windows echt niet zonder kan.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 18:27 ]
Nou nu in iedergeval wel dus.nickvd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:22:
x64 werkt niet op een macbook, de macbook is 32 bits en niet 64 bits.
Zelfde vraag nog een keer:
Iemand al Windows XP x64 uitgeprobeerd op de MacBook Pro ?
Is dit echt goed stabiel te realiseren met Bootcamp, of blijft het een leuke extra zonder ondersteuning?
Lees hier namelijk af en toe wel wat problemen met missende drivers en blue screens, en dat kan ik niet echt gebruiken...
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Verwijderd
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Verwijderd
Echter als ik dan Windows herstart om weer in OS X te komen, werkt het toetsenbord niet meer en wordt het commando appeltje-option dus genegeerd waardoor je niet kunt kiezen voor een besturingsysteem. Dit gebeurt ongeacht of ik het toetsenbord tijdens het afsluiten van Windows aan en uit zet. Dit kan ik alleen verhelpen door de Mini zelf uit te zetten, dan toetsenbord uit en aan en dan Mini weer aan. Kortom een hoop ergenis en ook niet fijn voor de harde schijf lijkt me.
Doen jullie dit op dezelfde manier of zit hem het probleem in mijn Mini?
Op de nieuwe iMac blijft ie hangen ieg, kom niet in het installatiescherm of whatever.Kaspers schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:27:
[...]
Iemand al Windows XP x64 uitgeprobeerd op de MacBook Pro ?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Misschien komt er in de tussentijd nog een boot-camp update
[ Voor 25% gewijzigd door Kaspers op 13-11-2006 15:54 ]
Daar heeft het niks mee te maken, is puur de x64 CD die het niet wil doen.Kaspers schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:54:
Dat is best jammer, ik zal eind November het eens uitproberen wanneer mijn MBP gearriveerd is.
Misschien komt er in de tussentijd nog een boot-camp update.
Bootcamp is niks anders dan een driver cd maak util en een partitietool.
Dit is dus of firmware van je machine of het boot gedeelte van de cd of een combinatie van beide.
Misschien komt er wel een nieuwe firmware dat zou wel mooi zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 13-11-2006 16:04 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Maar het is toch wel zo dat XP goedwerkt op Bootcamp? Tenminste dat mag je toch wel verwachten zeker in de toekomst als het geen beta meer is? Het zit namelijk zo dat ik xp op een eventueel toekomstige macbook moet hebben voor mijn studie. Maar werkt xp wel goed of niet goed?Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:43:
Ik gok eerder het gebrek aan drivers. Ik raad je toch echt OS X aan als je volledig werkende software gebaseerd op deze hardware wilt hebben.
Oftewel 64-bit waar de Core 2 Duo in de nieuwe Macbook (Pro)'s voordeel mee kunnen halen.
2003 kernel in xp x64 is zowiezo al een voordeel, vista komt er never op

[ Voor 72% gewijzigd door Kaspers op 13-11-2006 16:29 ]
Maar xp 32bit draait wel superstabiel dus?Kaspers schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:28:
Dit ging even om XP x64 Xiqum.
Oftewel 64-bit waar de Core 2 Duo in de nieuwe Macbook (Pro)'s voordeel mee kunnen halen.
2003 kernel in xp x64 is zowiezo al een voordeel, vista komt er never op.
Ik heb het op een Macbook draaien hier en dat gaat eigenlijk zonder problemen, alleen driver voor het geluid is nog een beetje ... maar met een paar registerhacks werkte het eigenlijk wel goed.
Klinkt nog niet helemaal overtuigend?Ballebek schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:40:
[...]
Ik heb het op een Macbook draaien hier en dat gaat eigenlijk zonder problemen, alleen driver voor het geluid is nog een beetje ... maar met een paar registerhacks werkte het eigenlijk wel goed.
een beetje... eigenlijk zonder problemen.... eigenlijk wel goed...
werkt het perfect, zoals op (bijv) een Dell of werkt het niet perfect?
Zou je die kunnen meedelen / in goede richting wijzen ?Ballebek schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:40:
maar met een paar registerhacks werkte het eigenlijk wel goed.
Tijdens het posten was ik al aan het zoeken, heb een Filemaker database waar ik alles in copy paste als ik het tegenkom maar die staat op Shuffle die hier ergens slingert...Kaspers schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:02:
[...]
Zou je die kunnen meedelen / in goede richting wijzen ?
Zoals ik al zei eigenlijk werkt het prima alleen geluid uit heeft soms problemen als je een externe speakerset gebruikt. Als je nou echt een MacBook wilt kopen voor Windows wacht dan totdat die drivers helemaal goed zijn (lees: 10.5 met Bootcamp 1.0 final)
Maar het is altijd goed om te horen hoe mensen problemen fixen, scheelt weer een hoop zoekwerk dan.
Ik ben nog steeds grooooooote fan van Paralles dat werkt voor mij meer dan perfect!Kaspers schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:32:
Bootcamp is alleen nodig voor school, maar Delphi werkt ook via Crossover, dus windows gebruik wordt waarschijnlijk minimaal.
Maar het is altijd goed om te horen hoe mensen problemen fixen, scheelt weer een hoop zoekwerk dan.
Als je het niet intensief gebruikt (Windows) misschien fijn om daar naar te kijken.
Op het ene scherm Paralles en op het andere OSX.
[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 13-11-2006 18:48 ]
Nog flink gestressed tijdens een LAN-party maar alleen de std. vastlopers van winXP ( hey het blijft windows he
Alle games( cod2, battlefield2, cs1.6, wc3: tft ) draaiden goed met vrijwel alle opties op 'high'.
.
He dat is mooi om te horen, welke (high end) games kun je nog meer op je MBP goed spelen?Night.Fade schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:59:
Heb bootcamp met winXP nu al 3 weken op mn MBP draaien... dikke prima.
Nog flink gestressed tijdens een LAN-party maar alleen de std. vastlopers van winXP ( hey het blijft windows he)
Alle games( cod2, battlefield2, cs1.6, wc3: tft ) draaiden goed met vrijwel alle opties op 'high'.
Ik ben geen fanatieke gamer maar het is altijd goed om te weten welke grafische kracht de MBP heeft om af en toe toch nog eens een shooter te kunnen starten.
MBP heeft een RadeonX1600 dus kan ongetwijfeld nog wel wat leuks mee doenM-ThijZ schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:12:
[...]
He dat is mooi om te horen, welke (high end) games kun je nog meer op je MBP goed spelen?
Ik ben geen fanatieke gamer maar het is altijd goed om te weten welke grafische kracht de MBP heeft om af en toe toch nog eens een shooter te kunnen starten.
.
Verwijderd
WatteNight.Fade schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:59:
Heb bootcamp met winXP nu al 3 weken op mn MBP draaien... dikke prima.
Nog flink gestressed tijdens een LAN-party maar alleen de std. vastlopers van winXP ( hey het blijft windows he)
dat klinkt netjes, over welke MBP hebben we het trouwens ?
Prachtig, partitie gemaakt en het ding opnieuw opgestart.
Hij begint dan de windows xp cd te laden.
Bij het welkom scherm moet je dan op enter drukken om de setup te beginnen.
Alleen reageerd hij niet op het toetsenbord, ik kan op enter drukken wat ik wil, hij gaat niet verder.

Dit is het bijgeleverde apple toetsenbord.
Ik heb ook al een ander toetsenbord aangesloten, maar deze reageerd ook niet.
Dell usb toetsenbordje.
Iemand hetzelde probleem gehad?
Kon het niet vinden met de search iig.
-edit
*Kuch*
Niet goed gezocht
Je moet de mighty mouse niet op de imac aansluiten maar op het toetsenbord.
Nu werkt het toetsenbord wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Phreak op 14-11-2006 11:43 ]
Noobmeter WoT: Froekie
Verwijderd
Ik draai momenteel Vista RTM vloeiend onder mijn macbook pro.ZoRr0 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:43:
Heeft iemand hier de Vista RTM al aan de praat gekregen via Bootcamp? Ik heb gisteren een poging gewaagd maar kom niet verder dan het kiezen van een partitie. Hier geeft hij aan dat Windows niet zeker weet of deze partitie geboot kan worden of iets dergelijks en kan ik deze vervolgens niet selecteren. Iemand enig idee hoe ik hier voorbij kom?
Bij de partie's moet je de partitie van 200 mb verwijderen, en kiezen voor de partitie waar xp op staat geinstelleerd.
Hiernaa begon vista te installeren
Ik zie die bij meerdere boot-camp review's staan, vaag waarom die niet assigned wordt aan bijvoorbeeld de xp/osx partitie..
Als ik op een PC op een nieuwe schijf met de installer een partitie aanmaak zit er bij een van mijn schijven ook een lege ruimte van 40MB die ie niet kan gebruiken ?Kaspers schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:01:
Waar staat die partitie van 200MB eigenlijk voor ?
Ik zie die bij meerdere boot-camp review's staan, vaag waarom die niet assigned wordt aan bijvoorbeeld de xp/osx partitie..
Kreeg in eerste instantie idd het probleem dat Vista setup een fout geeft over de partitie, maar als ik eerst de repair functie gebruik (ook in Vista setup) om de partitietabel opnieuw te maken gaat het wel goed.
De GMA945 (toch?) doet het perfect met Aero. Geen stotters, loopt allemaal prima vloeiend. De driver tools zijn wel problematisch, maar met wat gekloot heb ik het voor elkaar gekregen om enkele toetsenbord toetsen (zoals de Eject knop) werkend te krijgen, en een tooltje om de schermhelderheid in te stellen. Hierover is al vanalles te vinden op Google, daar heb ik het zelf ook gevonden.
Jammer inderdaad dat de iSight niet werkt. Deze wordt wel herkend, als ik MSN aanzet en de camera setup draai gaat het lampje ook aan, maar het beeld blijft grijs. Leuk voor erbij dus, maar dan zou ik toch liever XP draaien en zelfs dat alleen voor als het moet
MBP 17 inch core duo versieKaspers schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:35:
[...]
Watte![]()
dat klinkt netjes, over welke MBP hebben we het trouwens ?
.
Verwijderd
is een efi partitieKaspers schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:01:
Waar staat die partitie van 200MB eigenlijk voor ?
Lijkt me dan niet zo slim om die te wissen.. ->Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:51:
is een efi partitie
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:23:
Bij de partie's moet je de partitie van 200 mb verwijderen, en kiezen voor de partitie waar xp op staat geinstelleerd.
Verwijderd
Uhm je gaat dan waarschijnlijk Windows XP draaien, hoogstwaarschijnlijk kan XP MSN Messenger voor je draaien... slimme vraag hoorVerwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:17:
Kan ik via bootcamp msn messenger gebruiken met webcam en geluid?

[ Voor 5% gewijzigd door ZoRr0 op 15-11-2006 11:39 ]
Wat is het gevolg van het verwijderen van die efi-partitie? ja, als het goed is gaat vista vervolgens werken maar wat is het gevolg voor OSX? blijft de werking van Boot camp verder het zelfde???Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:23:
[...]
Ik draai momenteel Vista RTM vloeiend onder mijn macbook pro.
@RB338: heb jij die partitie van 200 mb ook weggegooid of heb jij vista aan de praat met behoud van die partitie???
Misschien is het niet mogelijk om via Windows XP je iSight te gebruiken in MSN.Kaspers schreef op woensdag 15 november 2006 @ 07:14:
[...]
Uhm je gaat dan waarschijnlijk Windows XP draaien, hoogstwaarschijnlijk kan XP MSN Messenger voor je draaien... slimme vraag hoor..

(met wat zoek werk had hij er zelf ook achter kunnen komen, daar niet van.)
Aero zal wss niet (volledig) draaien onder de MacBook, welke features van Aero het wel zullen doen op een macbook remains to be seen...tweak_dude schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:10:
Heeft iemand al de Vista RTM op een MacBook [b]non pro[b] geprobeerd? Ik heb wel beniewd hoe Aero icm de GMA 950 presteerd namelijk
De Macintosh driver CD's bieden drivers voor de iSight en je geluid, Skype onder Windows werkt ook prima met mijn built-in iSight dus ik gok er zo op dat Windows Live Messenger het ook slikt.
[ Voor 11% gewijzigd door Daenney op 15-11-2006 21:22 ]
Ik heb allebei de partities van Bootcamp weggegooid (dus ook die van 200 MB ja) en 1 nieuwe gemaakt.sjempie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:39:
[...]
Wat is het gevolg van het verwijderen van die efi-partitie? ja, als het goed is gaat vista vervolgens werken maar wat is het gevolg voor OSX? blijft de werking van Boot camp verder het zelfde???
@RB338: heb jij die partitie van 200 mb ook weggegooid of heb jij vista aan de praat met behoud van die partitie???
ook de Aero-instellingen werken, al heb ik nog niet gekeken of alle instellingen op max staan.
Ik heb dus de EFI-partitie niet weg hoeven gooien!
Verwijderd
Nu lees ik op enkele fora dat het komt omdat ik een geslipstreamede versie heb gebruikt. Op het forum van apple zegt men:
1) go to "System Device", you'll see yellow mark on the device named "PCI Device", right click at the "PCI Device", select update driver
2) select your Realtek HD audio driver path and go to Directoty "WDM" such as c:\program files\macintosh drivers\HDAudio\WDM and then click open
3) Windows will install Microsoft UAA Driver , and install your HD Audio driver automatically
4) reboot your machine again
Als iemand mij dit zou kunnen uitleggen want vanaf nr. 2 kan ik er niet echt aan uit.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 18:53 ]
Ik wil Windows XP installeren. Alles gaat goed tot bij het partitioneren:

Mijn partitie is al Mac OS X extended (journaled). Natuurlijk heb ik de nieuwste Bootcamp en de nieuwste firmware geinstalleerd. Wat ik gebrobeerd heb:
- Opgestart met installatie dvd en van daar uit Disk Utility gedraaid om Repair Disk te doen.
- Die windows partitie op 5 gb gezet
- Via Disk Utility "Repair Disk permissions" gedaan
- Gezocht naar oplossingen maar er lijkt niet echt een bepaalde oplossing te zijn (behalve dat format gedoe)
Ik heb niet de middelen om mijn hele partitie te backuppen. Weet iemand hoe ik verder moet? Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door magnifor op 18-11-2006 20:19 ]
Verwijderd
Bedankt, maar dat werkt niet. Steeds de zelfde melding.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:56:
Er zijn wat bestanden in gebruik op het deel van je HDD waar hij de windows-partitie wilt neerzetten. Even in safe-mode booten, en proberen alle onnodige processoren te killen
Verwijderd
Heb geen externe hd tot mijn beschikking. Bestanden die ik wil backuppen zijn totaal 8 gb groot.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:36:
Misschien wat extreem, maar allicht kun je je belangrijkste files even ergens backuppen, OSX nogmaals installeren, en dan direct de BootCamp util draaien?
Echt jammer dat het niet lukt. Is er geen manier om Bootcamp te draaien als je geboot hebt van de dvd?
[ Voor 8% gewijzigd door magnifor op 18-11-2006 22:01 ]
Klopt.. dat hoefde bij de Pre-RC1 (build 5536) ook al niet meersjempie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:07:
Windows Vista RTM werkt in één keer op mijn Macbook (niet pro: 2ghz, 2gb ram); ik moet nog wel even zoeken naar de juiste (werkende) drivers voor mijn geluid maar zaken als wifi etc werkten gelijk.
ook de Aero-instellingen werken, al heb ik nog niet gekeken of alle instellingen op max staan.
Ik heb dus de EFI-partitie niet weg hoeven gooien!
Verwijderd
Aan domain aangemeld,drive mapping, policies etc. werkt. Het enige probleem wat we tegenkwamen is microsoft office installatie die niet goed werkte als netwerk installatie, CD werkt goed. oja, even zoeken voor drivers, ergens een driver paketje te downloaden. gewoon ff googlen
Dat denk ik ook, maar is er geen manier om als nog Bootcamp te draaien als je geboot hebt van de dvd. Want je kan de terminal benaderen. Misschien dat je van de terminal bootcamp kan bereiken.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:02:
Maar als je van de DVD boot, dan kun je toch geen Bootcamp starten?
Verwijderd
Nu ben ik pas een newbie op Mac gebied, maar kun je niet, net zoals op een pc, je HD defraggen zodat alles weer staat zoals het hoort!magnifor schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:28:
[...]
Bedankt, maar dat werkt niet. Steeds de zelfde melding.
Over de backup:
Je kunt die 8GB op een DVD of op het net backuppen.
Ik heb van de week bootcamp op m'n C2D MBP gezet. Werkt super!
je kan dan geen firmware updates draaien en niet meer de windows installatie terugdraaien met bootcamp. dat kan pas weer als je met fdisk je efi partitie zelf hebt gerestored.sjempie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:39:
[...]
Wat is het gevolg van het verwijderen van die efi-partitie? ja, als het goed is gaat vista vervolgens werken maar wat is het gevolg voor OSX? blijft de werking van Boot camp verder het zelfde???
Het enige waar ik problemen mee had is de XP drivers onder vista. Met "Install....exe" /V /a kan je de installer unpacken. De losse drivers komen dan in <unpackdir>/Program Files/ te staan.
Vanuit hier heb ik de indivuele drivers handmatig geinstaleerd. O.a. Wireless en iSight werken 100%.
Waar ik nog problemen mee heb, zijn de keyboard driver (layout + lichtsensor) en geluid (kraakt + schokt). De standard ATi drivers zijn ook goed genoeg om HL2 mee te spelen op 1440x900 met alles op high maar zonder AA en AF. Ik heb de nieuwste video drivers nog niet geprobeerd.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik heb geen gratis defrag tooltje kunnen vinden.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 08:35:
[...]
Nu ben ik pas een newbie op Mac gebied, maar kun je niet, net zoals op een pc, je HD defraggen zodat alles weer staat zoals het hoort!
Over de backup:
Je kunt die 8GB op een DVD of op het net backuppen.
Ik heb van de week bootcamp op m'n C2D MBP gezet. Werkt super!
Verwijderd
De eerste boot duurde het 19.5 "omwentelingen" in het bootscherm, de tweede boot nadat ik wat settings aan had gepast 24 omwentelingen en de derde boot toen ik de drivers had geinstalleerd duurde het 29 omwentelingen. Dat is nog niet normaal????
Kan je dat makkelijk omrekenen naar minuten:seconden ?
Verwijderd
Is het nu mogelijk op het programma Apple Software Updater for Windows ergens los te downloaden?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Maar wat is het probleem om even de Alt-knop ingedrukt te houden bij het opstarten? Verschilt weinig van de dualboot schermen onder Windows, is ook een knop die je in moet drukken.
De knop is het probleem niet. Ik werk zelf vooral onder OS X en voor sommige programma`s Windows XP. Nu zou het mooi zijn als ik daarnaast ook nog Windows Vista kon gebruiken.Red schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:30:
Nee, is (nog) niet mogelijk. Dit komt door het gebruik van EFI, waarschijnlijk als Vista goed EFI gaat ondersteunen dan zal het wel mogelijk worden.
Maar wat is het probleem om even de Alt-knop ingedrukt te houden bij het opstarten? Verschilt weinig van de dualboot schermen onder Windows, is ook een knop die je in moet drukken.
Dat ik dus ALT indruk en drie opties krijg. Een VM is helaas geen optie omdat een aantal programma`s dan begint te zeuren dat de processor type niet goed is.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

[ Voor 35% gewijzigd door Kaspers op 28-11-2006 17:28 . Reden: picture ]
Beetje late reacties maar goed..Boss schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:15:
Ik zit eraan te denken om een Macbook Pro aan te schaffen, alleen maar met het doel om hier windows op te draaien. Dit is puur zakelijk gebruik: MS Office, SQL Server, Delphi en nog wat van dat soort dingen. Daarnaast moeten dingen als USB en WiFi ook gewoon werken.
Is dit echt goed stabiel te realiseren met Bootcamp, of blijft het een leuke extra zonder ondersteuning?
Lees hier namelijk af en toe wel wat problemen met missende drivers en blue screens, en dat kan ik niet echt gebruiken...
Waarom schaf je dan niet gewoon een win-laptop aan, als je toch alleen maar (?) windows-only applicaties gaat draaien?
* Scipionyx staat voor eenzelfde beslissing. Ook nog geen keus kunnen maken

Softimage XSI draait niet onder OSXalienfruit schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:20:
Moet gewoon bloedje snel zijn onder Windows XPAnders gebruiken we gewoon softimage of lightwave
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Puur voor looks / image. Wij komen redelijk veel als adviseur/programmeur bij klanten over de vloer, en willen daar toch iets uitstralen. Aan de ene kant een beetje het 'geek' gehalte: windows op een mac en aan de andere kant gewoon strak zakelijk uiterlijk.Waarom schaf je dan niet gewoon een win-laptop aan, als je toch alleen maar (?) windows-only applicaties gaat draaien?
Ik heb al lang gezocht, maar ken geen enkele win-laptop die qua uiterlijk en afwerking ook maar een beetje in de buurt komt. Misschien ben ik een zeur en let op de verkeerde dingen, maar bekijk de onderkant van een Dell eens... alleen maar schroefjes, gaatjes, klepjes en stickers. Lelijk gewoon. Zelfde met de achterkant en zijkanten. Dat ziet er bij een Mac gewoon perfect uit.
Goed, ben uber blij met mijn MBP.
Het ziet er mooi uit, vooral de Coherent optie is erg aantrekkelijk. Wat ik jammer vind is dat ik het niet voor elkaar kan krijgen om mijn Bootcamp partitie te benaderen vanuit Parallels. Kan dit misschien komen omdat ik een FAT32 partitie gebruik in plaats van een NTFS? Mij leek destijds FAT wel makkelijk, omdat ik dan via OS X gewoon bestanden op mijn windows partitie kan plaatsen. Blijkt nu dus tegen te vallen, of zijn er mensen die Bootcamp wel aan de praat krijgen met FAT32?
Verwijderd
Zullen we het weer over Bootcamp hebben?Boss schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:09:
Gisteren eens in de winkel wezen kijken, en ik moet zeggen dat HP ook aardige dingen maakt. Maar dan in de Pavilion reeks...

Voor alle duidelijkheid: het toetsenbord wordt wel herkend maar levert een fout op (volgens Windows). Heeft iemand een oplossing of beschrijving hoe ik dit wel werkend krijg?
Verwijderd
Start > Configuratiescherm > Bluetooth > Apparaat toevoegen > Apple Wireless Keyboard (als dit niet gelijk gaat, even aan / uit schakel met de switch onderop het keyboard) > Kies de sleutel voor mij > Sleutel op keyboard intoetsen > Bingo!JC schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:16:
Ik kan geen sluitend antwoord vinden op het 'probleem' dat ik met mijn Apple Wireless Keyboard heb; die werkt namelijk niet in XP. Het vreemde is dat hij tijdens de installatie van Windows XP wel werkte. Ik heb de drivers van Bootcamp geinstalleerd, maar dat lost het helaas niet op. Apple zegt dat het draadloze toetsenbord (via Bluetooth) niet ondersteund wordt, terwijl ik hier en op andere fora genoeg berichten lees dat dit het wel werkt.
Voor alle duidelijkheid: het toetsenbord wordt wel herkend maar levert een fout op (volgens Windows). Heeft iemand een oplossing of beschrijving hoe ik dit wel werkend krijg?
Verder is de isight alleen aan de gang te krijgen door hem te installeren via de "have disk" functie en hier dus te verwijzen naar de drivers die je van de apple cd hebt gehaald. Alleen op deze manier werkt hij!
Verder zijn er op dit moment voor zover ik weet 2 devices die niet herkend worden in vista;
- De infraroodontvangen
- Lichtsensoren
Wel kun je het toetsenbord (inc volumeknoppen en eject knop) aan de gang krijgen! Gebruik de volume toetsen met de FN toets ingedrukt en je bedient gewoon het geluidsvolume van windows.
De verlichting van het toetsenbord is me helaas nog niet gelukt... Iemand daar wel in geslaagd?
Verwijderd
Verwijderd
Heb je al een beetje met de Intel GMA tool gespeeld?Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:49:
Kan het dat de mini-dvi naar s-video adaptor voor een Macbook 13" niet werkt in windows onder boorcamp? Wanneer ik deze inplug gaat het scherm een paar keer aan en uit, maar voor derest word geen tv gedetecteerd. Het ligt niet aan de tv want die gebruik ik al jaren op een andere pc.
Verwijderd
Ik heb Vista via bootcamp op mn MBP staan en heb volgens mij hetzelfde. De driver wordt op de een of andere manier niet goed herkend door windows en hij zal pas weer beeld geven als de videomodus van windows wordt gewijzigd. Als ik vista draaiend heb en ik doe gewoon mijn scherm dicht, en doe hem daarna weer open, laat hij vaak gewoon zwart beeld zien i.p.v. het inlogscherm van vista (zelfde bij xp). Wat je kunt doen is 2x tab indrukken en wachtwoord invoeren gevolgd door enter of 2 x tab en dan enter als je geen wachtwoord hebt. Dan krijg je na +/- 20 sec. weer beeld... Ik in ieder geval wel! Laat het even weten...alienfruit schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 01:42:
Ik heb zojuist Windows via BootCamp geinstalleerd alleen ik heb wat problemen. Elke keer als ik mijn MacBook Pro dichtklap of gewoon opnieuw opstart vanuit Windows dan begint de notebook gek te doen. Hij blijft namelijk in een zwart scherm hangen, zijn deze problem bekend?
Verwijderd
"Het bestand perc2.sys (en soms wat andere) is beschadigd.
Druk op een toets om door te gaan."
Het probleem is nu: Op een toets reageert hij niet, en als ik opnieuw opstart dan gaat hij weer van de CD booten en begint het hele riedeltje opnieuw. De ejectknop negeert hij ook.
What to do?
Got it, muisknop ingedrukt houden terwijl je hem opstart en hij eject, pfiew!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 20:35 ]
heb een 3 dagen oude 1,83 ghz macbook (standaard configuratie maar met 120gb hd) met de nieuwste firmware en volledig geupdate os x en de nieuwste bootcamp.
installeren xp gaat goed (win xp uk sp2 corporate), maar na het installeren van de macdriver cd heb ik rare freezes van mn systeem. soms enekele seconden lang en soms heel kort. kortom: het werkt kut.
misschien een bepaald apparaat dat niet goed wil starten? heb in device manager wel een onbekend pci device en een usb-hid met een foutmelding maar trackpad en keyboard werken gewoon. volgens mij werkt alle hardware wel...
alle tips zijn welkom!
tnx
ps
had eerst een geslipstreamde (incl alle updates tot 12/2006) cd gebruikt, volgens mensen geeft dat problemen... dus daarna bovengenoemde cd, maar nog steeds zelfde probleem..