[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sleep de programma's er opnieuw in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de quicklaunch gaat dat wel, bij de tray niet.. al denk ik dat de quicklaunch ook bedoeld wordt.

Anders zou je even in de preferences van de programma's moeten kijken die in de tray staan of je ze er weer in kan zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Balen :( Ik wil boot camp installeren maar dat lukt niet. Ik heb de nieuwste firmware niet is de foutmelding , nochtans is 1.2f10 (mbp 15") de laatste versie. Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Edit:
Hoera, had een update over het hoofd gezien. Voor mensen met hetzelfde probleem:
Deze moet je ook hebben : http://www.apple.com/supp...006firmwareupdate101.html

[ Voor 32% gewijzigd door Vimy op 19-09-2006 01:00 ]

http://www.noizystudios.net

• zebrafilm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03 13:42
Even raar Bootcamp probleem:

Ik had v1.1 op startup disk staan. Nu heb ik OSX verplaatst naar Raid (2x Raptor 150) en alles werkt nog steeds goed. Echter nu probeer ik Bootcamp v1.1.1 te gebruiken en ik krijg foutmeldingen.
Installatie werkt maar dan wil ik een driver disk maken en zegt bootcamp tijdens het opstarten : Your startup disk can not be partitioned etc.
Hoeft ook niet, ik wil alleen mijn nieuwe drivers!
Misschien kan iemand ze even zippen en naar me mailen? :-)
Andere goede oplossingen om het weer werkend te krijgen natuurlijk ook welkom.
Bastiaan

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Kijk ff in het menu van Boot Camp Assistant, je kan de drivers in een folder laten bewaren, zonder moeilijk te doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.goudkamp.it/drivers.jpg

En anders met Pacifist op zoek naar de .dmg file.

[ Voor 15% gewijzigd door Neus op 21-09-2006 13:37 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• zebrafilm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03 13:42
Bootcamp start niet zover op dat het menu tevoorschijn komt. Dat is ds geen optie
Wel kun je via "open package' de disk image vinden en mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt zo langzamer hand gek van bootcamp. Ik heb XP pro geïnstaleerd en alles gaat goed. Enkelt als ik na 1/2 keer widiows heb opgestart dan flikkert hij me eruit. Sluit gewoon af en een blue screen. Dit blijft zich herhalen, herstart en weer afsluiten. Ik heb al 3 verschillende XP cd's geprobeerd en ik heb elke keer hetzelfde probleem. Pats, boem, eruit. Ik snap er niets meer van. Ik heb ook al de partitie weer tot 1 geheel gemaakt en opnieuw met Bootcamp gestart maar niets helpt. Na een clean install gooit hij me eruit. Ik heb de volgende apps erop staan;

CS2, Macdrive, Dreamweaver en een paar CS2 plugins, meer niets dus gestrest moet hij hier niet van worden lijkt me. Ik heb de partitie 32 gig groot omdat ik hem als FAT wil hebben.

Iemand een idee wat dit nou kan zijn, want ik wil toch graag via Bootcamp m'n XP draaien.

Verwijderd

waar kan ik die ati tool vinden waarmee je je video kaart kan overklokken?? heb op hun site gekeken maar kon niks vinden :?

Verwijderd

welke site? van ATI? als ik me niet vergis is ATI tool niet van ATI zelf dus tik het gewoon in op google en je komt er wel. Of wacht ik doe het wel voor je:

http://www.techpowerup.com/atitool/

taadaaa 1e hit van google werkt vaak goed

Verwijderd

Nevermind, zelf opgelost.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 18:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:27:
welke site? van ATI? als ik me niet vergis is ATI tool niet van ATI zelf dus tik het gewoon in op google en je komt er wel. Of wacht ik doe het wel voor je:

http://www.techpowerup.com/atitool/

taadaaa 1e hit van google werkt vaak goed
had inderdaad op de ati site gezocht ;)
en wat kan mijn iMac ongeveer aan? heb een 17 inch met een ati x1600 128mb

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb alleen een PC met een ATI kaart, maar je hoeft zelf niks te doen met de ATI tool. Je laat 'm automatisch zoeken naar de hoogste frequenties waarbij het nog stabiel loopt. Als je even de documentatie doorleest kom je er ook wel achter hoe dat werkt. Met mijn Radeon 9700 leverde het iig een overclock van 30% op.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:02:
[...]

had inderdaad op de ati site gezocht ;)
en wat kan mijn iMac ongeveer aan? heb een 17 inch met een ati x1600 128mb
De normale clockrate van een x1600 is 450/450 meen ik me te herinneren, dus daar heb ik 'm op ingesteld (ipv de standaard 400/400 van Apple). Hoger dan dat heb ik nog niet geprobeerd, ook ivm warmte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd een extern scherm op mn macbook aangesloten, in osx gaat het prima, maar in mn Windows herkent hij het scherm niet automatisch en gaat dus ook niet aan. Hoe fix ik dit ? Het F7 knopje van mn macbook werkt niet in Windows.

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het beste en stabielste? Je partitie als NTS of FAT maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:29

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 07:40:
Wat is het beste en stabielste? Je partitie als NTS of FAT maken?
Het voordeel van NTFS is dat je partitie groter dan 32Gb mag zijn. Het nadeel hiervan is dat je de partitie niet vanuit OS X kan benaderen zonder extra tools.
Dus gebruik FAT als je partitie kleiner is dan 32Gb zodat je je partitie ook makkelijk kan benaderen. Boeid dit je niet, formatteer je partitie dan in NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt 'm dan wel benaderen maar alleen read-only.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik MacDrive gebruik, kan ik hem dan wel benaderen? (Lezen en schrijven)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:51:
En als ik MacDrive gebruik, kan ik hem dan wel benaderen? (Lezen en schrijven)
Dan wel. Zie hier voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:54:
[...]

Dan wel. Zie hier voor meer informatie.
Nou dan gaan we maar weer een poging doen en maar hopen dat het blijft werken deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben er klaar mee. Windows geïnstalleerd en de verse drivers erop gezet. Reboot en ik klik enkel het vinkje weg van dat ATI venster en PATS, daar ging hij weer. Ik weet het nu echt niet meer. :X

Verwijderd

Heeft iemand toevallig nog de eerste uitvoering van Bootcamp liggen? Zo ja zou die dan even contact met mij willen opnemen via mail. Staat in mijn info. Die oude versie heeft het bij mij destijds wel gedaan.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:15:
Heeft iemand toevallig nog de eerste uitvoering van Bootcamp liggen? Zo ja zou die dan even contact met mij willen opnemen via mail. Staat in mijn info. Die oude verdie heeft het bij mij destijds wel gedaan.
Boot Camp 1.02 BETA

Verwijderd

Nou laten we die nog maar eens proberen. De allereerste deed het zonder problemen bij mij en alles wat daarna is gekomen geeft ellende. Laten we het beste er maar weet van hiopen.
Bedankt iig voor zover. Ik laat wel weten of het goed gaat.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:37
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:15:
Heeft iemand toevallig nog de eerste uitvoering van Bootcamp liggen? Zo ja zou die dan even contact met mij willen opnemen via mail. Staat in mijn info. Die oude verdie heeft het bij mij destijds wel gedaan.
Gebruik in het vervolg even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop in plaats van 3 keer achter elkaar te posten :).

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 28-09-2006 23:10 ]

Verwijderd

leon1e schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:10:
[...]

Gebruik in het vervolg even de [afbeelding] knop in plaats van 3 keer achter elkaar te posten :).
Ik heb 1 keer een vreemd verhaal gehad maar ik heb geloog ik niet 3x gepost...of wel? Ik heb niets gezien daarvan iig.
Ik kom er net achter dat ik deze al heb geprobeerd van de week. Ik zal echt afhankelijk zijn van iemand die nog de eerste versie heeft liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door leon1e op 28-09-2006 23:33 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:37
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:17:
[...]

Ik heb 1 keer een vreemd verhaal gehad maar ik heb geloog ik niet 3x gepost...of wel? Ik heb niets gezien daarvan iig.
Nee we bedoelen, als je als laatste gereageerd had in een topic dan kun je de reactie nog prima wijzigen voordat je weer een nieuwe post doet. In dit geval doe je er ook weer 2 achter elkaar, en als je iets naar boven scrolt zie je ook 3 postings achter elkaar staan O-).

In je bericht hierboven heb ik het maar even voorgedaan :).

[ Voor 5% gewijzigd door leon1e op 28-09-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon1e schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:32:
[...]

Nee we bedoelen, als je als laatste gereageerd had in een topic dan kun je de reactie nog prima wijzigen voordat je weer een nieuwe post doet. In dit geval doe je er ook weer 2 achter elkaar, en als je iets naar boven scrolt zie je ook 3 postings achter elkaar staan O-).

In je bericht hierboven heb ik het maar even voorgedaan :).
Ow op die manier. Ik zal erop letten. ;)

Edit.

Nou ik heb nog een poging gedaan met 1.02. Ik ben eens gaan opletten wanneer het fout gaat. Na de installatie draait het prima, geen rebooten enz. Als ik de vers gebrande drivers erop zet dan begint het gedonder. 8)7 Ik hoef geeneens wat te doen. Ik start Windows op, wacht even en hij sluit af en reboot weer. Dit gaat door totdat ik ingrijp. Het probleem zit hem dus in die drivers. Heb ik die persé nodig om Windows goed te laten draaien? Ik denk dat ik met die videodriver alleen al een eind kom, of zie ik dat verkeerd. BT gebruik ik niet en ik heb ook geen draadloos netwerk hier. Zou er voor die videodrivers geen omweg zijn, of kan ik niet op de één of andere manier alleen die drivers erop zetten die ik nodig heb, zonder al die dingen die ik toch niet gebruik? Ik ben benieuwd of iemand dit weet.

Edit 2

Ik ben erachter gekomen wat het probleem was. Het zat inderdaad in de drivers en wel die van ATI. Die instaleerde één of ander "Brightes" ding. Daar liep hij op vast met opstarten. Na in safe mode, cmd/msconfig en bij opstarten dat ding uitgezet, en nu start het zonder problemen op. Het is voor wie het niet weten dat TVtje wat je onder in je taakbalk heb staan. Geen idee wat het doet, maar zonder werkt het ook goed.

Goed hé Leon1e

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:29:
[...]

Ik ben erachter gekomen wat het probleem was. Het zat inderdaad in de drivers en wel die van ATI. Die instaleerde één of ander "Brightes" ding. Daar liep hij op vast met opstarten. Na in safe mode, cmd/msconfig en bij opstarten dat ding uitgezet, en nu start het zonder problemen op. Het is voor wie het niet weten dat TVtje wat je onder in je taakbalk heb staan. Geen idee wat het doet, maar zonder werkt het ook goed.
Hiermee kan je de brightness van je scherm mee instellen. Geen heel groot gemis voor jou dus, maar ik gebruik het toch graag.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder XP geeft m'n Macbook nu weer een geluidsprobleem. Zowel de interne als de externe speakers zijn weer te horen. Ik had met een fix de interne uitgeschakeld maar dezelfde fix werkt nu niet meer. In het register staat ook alles nog zoals het was.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is, is dit nog een bekend probleem in de laatste versie van bootcamp? of is het inmiddels gefixed?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
In de laatste versie van bootcamp is dat gefixt, dus download de laatste versie van bootcamp, open de package, haal de drivers er uit, sleep ze naar je windows partitie, en installeer ze onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vladje schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:30:
[...]

Hiermee kan je de brightness van je scherm mee instellen. Geen heel groot gemis voor jou dus, maar ik gebruik het toch graag.
In de nieuwste beta - ik meen 1.1.1 - heeft Apple dat icoontje uit de tray gehaald en onder de toetscombo fn+F1 en fn+F2 gezet, zodat je niet meer dat iccontje hoeft te gebruiken om de helderheid van het schem te regelen.

Mijn MacBook Pro is nogal gevoelig voor die instelling. Als Windows niet in zijn geheel is geboot, maar wel de software om de helderheid van het schem te regelen, en je past de helderheid aan, valt de notebook uit. Ook als je op de stomste momenten de helderheid bijvoorbeeld omhoog wil zetten, dan valt -ie ook uit 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Is er een mogelijkheid om Boot Camp te gebruiken als je meerdere partities heb? Bij mij zit ie alleen maar te zeuren dat ik maar één partite mag hebben en dat wil ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matias schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:26:
In de laatste versie van bootcamp is dat gefixt, dus download de laatste versie van bootcamp, open de package, haal de drivers er uit, sleep ze naar je windows partitie, en installeer ze onder windows.
gedaan en opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik heb bootcamp 1.1.1 gedownload op m'n mac, open in de .dmg, krijg ik dus dat schijfje om het te installeren, installeer ik het en zegt ie ook dat de installatie is voltooid. Ik op sluit klikken... En dan? Ik zie nergens de assistent die ik moet openen om alle stappen te doen!?!?

EDIT: Laat maar, heb het al gevonden :+ 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door The.Sticky op 03-10-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Gurbezz schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:20:
Ik heb bootcamp 1.1.1 gedownload op m'n mac, open in de .dmg, krijg ik dus dat schijfje om het te installeren, installeer ik het en zegt ie ook dat de installatie is voltooid. Ik op sluit klikken... En dan? Ik zie nergens de assistent die ik moet openen om alle stappen te doen!?!?

EDIT: Laat maar, heb het al gevonden :+ 8)7
Zoiets had ik net ook.
* Alpha-sphere heeft ook net bootcamp en winxp geinstalleerd
Maar RTFM heeft goed geholpen en ik ben er vlekeloos doorheen gekomen. Enige probleem was dat ik de bootmenu niet kreeg als ik alt ingedrukt hield op m'n BT tobo. Even m'n zus d'r usb tobo eraan gehangen en daarmee terug geswitched naar OSX. Tijdens dat hele gebeuren kwam de windows frustratie weer te boven en voelde ik de rage terug komen. Gelukkig greep de engeltje in :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Je kan ook het bootmenu via je remote te voorschijn toveren; ipv de ALT in te houden, gebruik je je menu knop op je remote. Zo kan je tussen OSX en Windows kiezen. Zie ook WikiPedia:
Holding down the Menu button on the remote while starting up an Intel Macintosh enters the System Picker (Same as holding the Option/Alt key at startup). The remote can then be used to cycle through all bootable partitions and can then confirm them by pressing the Play/Pause button. This can be especially useful for Boot Camp users who might frequently use this feature to boot into Windows partitions on the Intel Macs. The remote can also eject CDs or DVDs in this menu by selecting the disc and then pressing the + (Volume Up) button on the remote.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik heb geen remote op m'n Mac Pro....
Ik start net m'n mp op om iets te testen in WinXP dus ik hou de alt knop ingedrukt, op m'n BT apple tobo, en na een tijdje gaat m'n scherm op standby en start m'n MP zeg maar opnieuw op en toen verscheen de WinXP logo. :S Wassup???? hoor ik niet een menu te krijgen waaruit ik de boot gebeuren kan selecteren? Oh en ik was daarvoor bezig in OSX dus WinXP start niet op omdat ik daarvoor ook al in WinXP bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 22:09
Kun je voor de XP installatie ook een OEM versie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het kan wel, maar mag niet als je de OEM licentie niet samen met je Mac gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Joni schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:03:
Het kan wel, maar mag niet als je de OEM licentie niet samen met je Mac gekocht hebt.
Dat heb ik niet, kan dat overigens dan?

Dan maar wachten tot Vista uit is en hopen dat XP wat in prijs daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Kan makkelijk, het is niet legaal, maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik heb (dankzij Boot Camp) een HDD icoon op mijn desktop met de naam 'Untitled' deze naam is niet te veranderen in finder en is dus een _doorn_ in mijn oog. Hoe krijg ik dat icoon weg? Is daar een manier voor.
Ik weet dat je al je HDD icoontjes van je desktop kan halen, maar het gaat mij er dus om dat alleen die gare 'Untilted' weg is. Neem aan dat meerdere mensen die Boot Camp gebruiken ook dit probleem hebben!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Wat dacht je van de HDD te selecteren en via de contextmenu te klikken op 'Get Info' en via het nieuwe scherm onder 'Name & Extension' de naam te veranderen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als dat niet lukt kun je het altijd onder Windows proberen, dat is volgens mij de enige manier het op te lossen.

En echt, als een icoontje van 32*32 al een doorn in je oog is moet je maar niet aan Windows beginnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Robin schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:54:
Wat dacht je van de HDD te selecteren en via de contextmenu te klikken op 'Get Info' en via het nieuwe scherm onder 'Name & Extension' de naam te veranderen? :P
Uhmm. :) Das nou _juist_ het probleem. Dat lukt niet :/

En 'Untitled' op je desktop is gewoon lelijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Robin schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:54:
Als je je schijf als NTFS hebt geformatteerd werkt dat dus niet. FAT32 wel overigens. Wat je ook kunt doen is gewoon de schijf renamen vanuit Windows, die naam zie je ook onder Mac OS X. Enige irritante daarvan is weer dat'ie de naam altijd IN HOOFDLETTERS SCHRIJFT. Maar ik noem hem gewoon 'XP HD', valt het niet op :+.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik in windows mijn harde schijf gewoon defragmenteren? Gaat ie dan niet flippen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik heb nog geen problemen ondervonden omdat ik de partitie heb laten defragmenteren, althans geen problemen die het gevolg zijn door het defragmantatieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
m'n MP start elke keer op in windows terwijl ik OSX aan het gebruiken was voor ik 'm afsloot. Ik dacht dat dat ding onthoud waar je laatst in geboot was? Met m'n BT tobo kan ik ook niet de alt ingedrukt houden dus moet ik elke keer een andere tobo pakken. Erg irri tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope, dat onthoudt 'ie niet. Hij onthoudt wat je als Startup Disk hebt ingesteld in de System Preferences of Control Panel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al drie games van de vijf die ik getest heb die het niet doen. Driv3r en El Matador geven errors als ik het op wil starten, en Scarface nu ook al. De error van Scarface is als volgt:
DirectX Error
D3DERR_INVALIDCALL
Code: 2156, facility: 2166, severity: 1
Is mijn videokaart gewoon kapot?? Macbook 2.0Ghz met 512Mb RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:32:
[...]

Uhmm. :) Das nou _juist_ het probleem. Dat lukt niet :/

En 'Untitled' op je desktop is gewoon lelijk. 8)
Heb je het nou zo onderhand al in Windows geprobeerd? Want daar kan het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:31:
[...]

Heb je het nou zo onderhand al in Windows geprobeerd? Want daar kan het gewoon.
Nog geen tijd gehad om te rebooten. Ben ff met een filmpie bezig, renderen enzo :) Post het vanavond, of morgen, of overmorgen, of een andere keer nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:29:
Ik heb nu al drie games van de vijf die ik getest heb die het niet doen. Driv3r en El Matador geven errors als ik het op wil starten, en Scarface nu ook al. De error van Scarface is als volgt:

[...]

Is mijn videokaart gewoon kapot?? Macbook 2.0Ghz met 512Mb RAM.
Ik vraag het nog maar eens... Kijk, toen ik hem kocht wist ik dat games wat moeilijk zouden draaien, maar als ik had geweten dat ze door gebrek aan iets hardwarematig niet zouden draaien had ik wss. gewoon de MBP gekocht :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik zit met een aantal vragen en problemen:

Probleem 1 :

Windows xp draait inmiddels prima op mijn macbook, alleen heb ik het probleem dat waneer ik op alt druk bij het opstarten er geen menu komt waar uit ik kan kiezen met welk systeem ik wil beginnen. Dus doe ik dat altijd via max osx zelf of win.xp.

Probleem 2 :

Ik wil in xp mijn rechtermuis knop kunne gebruike + de isight camera, nou heb ik gehoord dat dat kan met de nieuwe update van bootcamp. Ik heb alle stappen gevolgd maar waneer ik de bootcamp assistant wil starte om de driver cd te branden krijg ik dit http://img201.imageshack..../screenshotmeldinggp5.jpg
Wat betekend dit ? En wat moet ik precies doen ?

Probleem3 :

Ook zou ik graag de xp schijf een aantal gig groter willen maken mischien 10 gig groter. Hoe moet dat ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Remly

Heb je een link naar de wallpaper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35
Heeft iemand enig idee waarom ik maar 2 van de 3GB ram zie in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:26:
Heeft iemand enig idee waarom ik maar 2 van de 3GB ram zie in windows?
Daarom:
http://www.microsoft.com/...rm/server/PAE/PAEmem.mspx
The virtual address space of processes and applications is still limited to 2 GB unless the /3GB switch is used in the Boot.ini file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:24:
@ Remly

Heb je een link naar de wallpaper?
gewoon op google zoeken naar cristina milan (hoge resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Ik heb nu twee dagen een MacBook en wil er ook XP op draaien. Ga ik uit dat bootcamp komen of is dit echt voor mensen met veel mac ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htf99 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:22:
Ik heb nu twee dagen een MacBook en wil er ook XP op draaien. Ga ik uit dat bootcamp komen of is dit echt voor mensen met veel mac ervaring?
Driemaal klik en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Dat moet lukken :)

[ Voor 120% gewijzigd door htf99 op 12-10-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Is het trouwens ook eenvoudig weer te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

htf99 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:41:
Is het trouwens ook eenvoudig weer te verwijderen?
Ja, gaat via hetzelfde programma en is binnen een paar minuten geregeld.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 08:57
In het begin van het nieuwe jaar wil ik een Mac Pro aanschaffen (na uitstekende ervaringen met de MacBook).

Nu wil ik er via bootcamp windows op gaan draaien, de reden: ik speel nog graag een spelletje :)

Wat mij ideaal lijkt is het volgende:

2x Raptor 74gig in raid 1 partitie Macosx 1 partitie Windows

Dit is nu nog niet mogelijk, weet iemand of dit wel komt in 1.0 van bootcamp of is daar niks van bekend? De reden lijkt me de verschillende "indelingssoorten" (nfts, fat etc.) maar nu kan je toch ook één partitie fat doen en een ander nfts? Waarom zou dat niet gaan met bootcamp? Dus 1 partitie "mac" (voor osx) 1 partitie nfts (voor windows). Zodat je toch in raid kan draaien.

Of is het gewoon slimmer om op 1 raptor macosx te draaien en op een ander windows ? O zal je dat aardig in performance voelen?

EDIT:

Dus samengevat, is het volgende mogelijk:

2x raptor in raid met daarop MacOSX

-> bootcamp installer: partitie aanmaken op bovenstaande schijf (-ven) en op die partitie windows installeren

Of zorgt dat voor problems met raid in windows??

[ Voor 13% gewijzigd door The_Cure op 15-10-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

The_Cure schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:04:
Wat mij ideaal lijkt is het volgende:

2x Raptor 74gig in raid 1 partitie Macosx 1 partitie Windows
Dat kun je wel doen, maar als dan 1 disk failed, ben je allebij je OS'en kwijt.
Als je windows op disk 1 en mac os x op disk 2 zet, ben je in het geval een disk failed, maar 1 os kwijt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35
Volgens mij kan je ook niet op een osx raid partitie bootcamp installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik heb nu Windows een tijdje draaiende en toch heb ik al wat kuren gehad, aantal keer een blue screen en een paar keer dat gewoon de hele boel vastliep, dat het beeld bevroor als het ware... Voor de rest nog niet echt problemen gehad volgens mij, maar die blue screens vind ik niet zo fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Mensen ervaringen met Windows XP x64 via bootcamp?
Is er goede driverondersteuning ?

Een search in dit topic gaf het volgende wat niet super positief is:
Basje|IA schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:45:
Ik hen nu net de X64 versie van Windows geinstalleerd maar volgens mij ben ik OSX nu kwijt |:(
Ik kan bij het opstarten ook geen OS selecteren.

Weet iemand de toestencombinatie o.i.d. om te kijken of het OSX er nog wel op staat ??
Zo niet moet ik OSX maar opnieuw installeren, is niet zo'n ramp want ik heb de Mac Pro toch pas 2 dagen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basje|IA schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:30:
Al gevonden, ik kon door ALT in te houden tijdens het opstarten weer voor OSX kiezen :*)
Gelukkig is dit bericht wél positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ow.. dat was mij (als windows gebruiker) al duidelijk.. maar goed x64 werkt dus met bootcamp..
Dan ga ik voor x64 wanneer mijn macbook binnen is :).

[ Voor 21% gewijzigd door Kaspers op 18-10-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:08
Kaspers schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:07:
Ow.. dat was mij (als windows gebruiker) al duidelijk.. maar goed x64 werkt dus met bootcamp..
Dan ga ik voor x64 wanneer mijn macbook binnen is :).
x64 werkt niet op een macbook, de macbook is 32 bits en niet 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Je hebt gelijk, dat kan ik dus wel vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootcamp geinstalleerd op mn MBP..
maar krijg op geen enkele wijze m'n draadloze netwerk aan de gang?
En ook doet het geluid het niet..
Iemand hetzelfde probleem, en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Drivers installeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik zit met twee vraagjes die ik na het nodige zoekwerk nergens beantwoord zie;

- kan je met bootcamp in "windows modus" ook opstarten van een opstartcd en zo bijvoorbeeld een image maken en terugzetten van de windowspartitie? (a la het opstarten van de windows-installatiecd, maar dan dus een windows-pe achtige constructie)
- kan je met bootcamp ipv XP SP2 ook Windows Server 2003 SP1 installeren?

en nog een bonusvraagje, al maakt dat me niet zoveel uit; kan je ook nog triple boot bijv 2x XP naast OSX draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he slimpie,
wat denk je nou dat ik dat nog niet geprobeerd heb.
Heb de macdriver cd volledig geinstalleerd, krijg bij het draadloos netwerk aanmaken de volgende melding:
Toepassing kan niet worden gestart... WZCSAPI.DLL niet gevonden.
Heb de geluidsdrivers apart van de realtek website gedownload, maar ook dat bood geen hulp.
Enig andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
WZCSAPI.DLL zoeken op de CD en in je system32 / drivers pleuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Kaspers op 20-10-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remenic
  • Laatst online: 01-09 20:28
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om dmv BootCamp Linux op een externe firewire hdd te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een imac, heb win xp home geinstalleerd. Alles werkt goed en snel. (vergeleken met wat ik gewend was, dus niet echt een interessante constatering)
Ik las net dat winxp home niet met core 2 duo overweg kan? Dat de ware snelheid er niet uit wordt gehaald, dit gebeurt alleen bij winxp pro. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Windows XP Home ondersteunt een single CPU met Dual Core prima. Geen Dual CPU ondersteuning, dus mocht je een Mac Pro hebben, heb je meer aan XP Pro.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Inmiddels heb ik een mac mini gescoord en net even uitgetest met t eea. Voor de geinteresseerden kan ik dan ook een paar van mn eigen vragen nu beantwoorden;

- windows 2003 server SP1 installeert en draait prima, drivers moet je wel even los uitpakken aangezien de installer over de windowsversie struikelt
- starten vanaf bootCD a la Windows PE werkt eveneens prima
- image maken vanaf bootCD kan ook, maar alleen als je geen dual boot oplossing hebt maar alleen windows op de harddisk. bij dual boot raakt DriveImage erg in de war van de partitie-indeling kennelijk

alle partities weggooien en de complete harddisk NTFS formatteren is ook mogelijk
(niet dat veel mensen dat waarschijnlijk willen, magoed, het kan iig..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand stukje staat op Macfreak. Is het niet een betere optie om Paralels of Crossover te draaien? Wil zelf altijd met OSX werken en af en toe even de boekhouding onder Windows doen. Hiervoor wil ik niet opnieuw hoeven opstarten.

Dat er steeds meer mogelijkheden komen om Windows of Windows-programma's op de Mac draaien mag duidelijk zijn. Op het forum komen er nu aan de lopende band onderwerpen voorbij over een systeem waar we het hier vroeger erg weinig over hadden. Daarom tijd voor een kleine inventarisatie van de mogelijkheden en de updates:

- Parallels Desktop heeft net de sprong gemaakt van versie 1848 naar versie 1940. Deze laatste update zou moeten zorgen dat alle Intel Macs nu ondersteund zijn met willekeurig welke hoeveelheid geheugen, maar jammer genoeg is er nog steeds geen update die de beloofde video-versnelling waar maakt. We hopen daarom dat Parallels niet zo door Apple wordt beziggehouden met de constante stroom van nieuwe modellen dat ze daar niet aan toe komen.

- Apple's eigen Boot Camp volgt natuurlijk keurig de ontwikkelingen bij Apple zelf en ondersteunt de laatste generatie Intel Macs al. Maar je moet er nog steeds voor herstarten, en dat gaat onder Windows nu eenmaal langzamer dan onder Mac OS X.

- Crossover van Codeweavers lijkt ook steeds veelbelovender. Waar de eerste versies nog braaf een programma lieten installeren en je ze ook nog kon opstarten bleek er daarna meestal niets te gebeuren, op z'n minst frustrerend. Maar de laatste versie blijkt al veer meer programma's met succes op een Mac te kunnen draaien zonder herstart of installatie van Windows. Het is ook de bedoeling dat Crossover je PC spelletjes op de Mac laat spelen en daar zijn inmiddels ook al positieve geluiden over te horen.

- Op dezelfde manier draait ook Wine, maar als ik de ervaringen op het web lees dan is Crossover inmiddels verder gevorderd. Wine is trouwens Open Source en heeft dus geen effect op je portemonnee, Crossover kost op dit moment $39.95 i.p.v. $59.95.

- En als laatste interessante optie hebben we 2X ApplicationServer. Vooral interessant voor bedrijven die toch al een Windows-server hebben draaien. Met 2X ApplicationServer kan je namelijk ieder Windows programma via een Microsoft Terminal Server en via het Remote Desktop protocol (RDP) op een aangesloten Mac laten draaien. Een gratis '5 application license' kan je hier vinden.

Wil je alle opties om Windows of Windows-programma's op een Mac te draaien zien, kijk dan even hier, want tragere opties als bijvoorbeeld iEmulator hebben we hier voor het gemak weggelaten.

En zoals altijd horen we natuurlijk graag jullie reacties en ervaringen met deze programma's en updates
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Is het ook mogelijk om achteraf je partitie grootte te wijzigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrossOver is leuk kinderspeelgoed, en daar blijft het bij. Belachelijk als iemand daar geld aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootcamp 1.1.2 Beta is uit.
Gewoon te downloaden vanaf http://www.apple.com/macosx/bootcamp/publicbeta.html

Changelog zag ik niet maar dit meldt macrumors.com:
  • Support for the latest Intel-based Macintosh computers
  • Easier partitioning using presets for popular sizes
  • Ability to install Windows XP on any internal disk
  • Support for built-in iSight cameras
  • Support for built-in microphones
  • Support for the Apple USB Modem
  • Trackpad scrolling and right-click support on Apple Laptops
  • Improved Apple keyboard support including Delete, PrintScreen, NumLock, and ScrollLock keys
  • Improved International Apple keyboard support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 15:01
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:42:
Bootcamp 1.1.2 Beta is uit.
Gewoon te downloaden vanaf http://www.apple.com/macosx/bootcamp/publicbeta.html

Changelog zag ik niet maar dit meldt macrumors.com:
  • Trackpad scrolling and right-click support on Apple Laptops
  • Improved Apple keyboard support including Delete, PrintScreen, NumLock, and ScrollLock keys
Yeey! Trackpad scrolling is zo handig! Nu nog m'n macbook terugkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien enig idee hoe je de bootcampdrivers in windows update zonder een CD te hoeven branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:16:
CrossOver is leuk kinderspeelgoed, en daar blijft het bij. Belachelijk als iemand daar geld aan geeft.
wat een onzin, bedrijven die vanwege een of ander oud specialistisch programma niet naar OSX kunnen switchen kunnen dat nu opeens wel. Als CrossOver voor een paar duizend euro dat programma laat werken in jouw omgeving kan dat je zomaar een personeelslid schelen in een beetje grote organisatie. En die is een stuk duurder.

Kleinere bedrijven die ook vanwege 1 programma vastzitten aan CrossOver hebben ook weer hun flexibiliteit terug, en die kan ze duizenden euro's schelen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Inderdaad, zeer grote onzin dat het speelgoed zou zijn. Als dit programma verder ontwikkelt wordt, is het veel beter dan parallels ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokalot schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:30:
[...]

wat een onzin, bedrijven die vanwege een of ander oud specialistisch programma niet naar OSX kunnen switchen kunnen dat nu opeens wel. Als CrossOver voor een paar duizend euro dat programma laat werken in jouw omgeving kan dat je zomaar een personeelslid schelen in een beetje grote organisatie. En die is een stuk duurder.

Kleinere bedrijven die ook vanwege 1 programma vastzitten aan CrossOver hebben ook weer hun flexibiliteit terug, en die kan ze duizenden euro's schelen.
80% CPU (Intel Core Duo 2.0Ghz) en 4.61GB virtueel geheugen nodig hebben voor een messed-up versie van MSN 7.0 noem ik kinderspeelgoed.

Qua games kun je er alleen Steam en Half-Life op spellen, voor de rest nog niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Even een vraagje. Ik overweeg om op de middellange termijn een MB of MBP aan te schaffen. Nu schijnt de nieuwe BootCamp-versie rechtermuisklik te ondersteunen. Maar heeft een MB of MBP een rechtermuisknop of gaat het met command-click?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28
De MBP en MB hebben _geen_ RMB.

HJOZVA?*

* Houden jullie ook zo van acroniemen?

[ Voor 52% gewijzigd door Liegebeest op 31-10-2006 20:24 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ze hebben geen rechtermuisknop. Je kan een rechterklik simuleren door Ctrl + Click of twee vingers op het touchpad + klik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:46:
[...]

80% CPU (Intel Core Duo 2.0Ghz) en 4.61GB virtueel geheugen nodig hebben voor een messed-up versie van MSN 7.0 noem ik kinderspeelgoed.

Qua games kun je er alleen Steam en Half-Life op spellen, voor de rest nog niks.
ah, je bedoelt dat jij het als speelgoed wilt gebruiken, en dat geld er voor betalen dan onzin is. sorry, dan ben ik het helemaal met je eens.

Als je dat zo'n groot probleem vindt is het enige wat ik je kan aanraden zeuren bij de producenten van die programmaas dat ze geen Mac versie uitbrengen. Als ze dat niet willen: pech gehad. je hebt zojuist ervaren waarom gesloten software jouw vrijheid ontneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokalot schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:10:
[...]

ah, je bedoelt dat jij het als speelgoed wilt gebruiken, en dat geld er voor betalen dan onzin is. sorry, dan ben ik het helemaal met je eens.

Als je dat zo'n groot probleem vindt is het enige wat ik je kan aanraden zeuren bij de producenten van die programmaas dat ze geen Mac versie uitbrengen. Als ze dat niet willen: pech gehad. je hebt zojuist ervaren waarom gesloten software jouw vrijheid ontneemt.
MSN Messenger 7.0 was enkel een voorbeeld. Als een programma zo simpel als dat idle al 80% CPU trekt, en typen met enorme lag gaat, gok eens hoe een volwassen boekhoudingsprogramma dan wel niet gaat draaien: Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:25:
[...]

MSN Messenger 7.0 was enkel een voorbeeld. Als een programma zo simpel als dat idle al 80% CPU trekt, en typen met enorme lag gaat, gok eens hoe een volwassen boekhoudingsprogramma dan wel niet gaat draaien: Niet.
MSN Messenger 7.0 is een programma van Microsoft, die veel half gedocumenteerde API's gebruikt. Waarom denk je dat OpenOffice prima werkt onder wine, en MS Office veel moeilijker?

andere programmaas zullen dus een stuk beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

WarPuppy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:32:
Is het ook mogelijk om achteraf je partitie grootte te wijzigen ?
iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Niet mogelijk.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste