Kernel Panic bij booten intel iMac (na bootcamp install)

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
Ik heb een iMac 17" intel core duo, die bij het booten een Kernel Panic geeft.
Afbeeldingslocatie: http://siusun.mygallery.biz/albums/blog-image3/osx_intel_1.jpg
Helaas ben ik nieuw met mac's, dus weet ik niet alles.

Dit komt na installatie Bootcamp, wat iets verpest heeft aan de opstartpartitie.
(als Mac's dit hebben)
Windows XP boot nog wel, maar OSX niet meer.
Simpele conclusie:
De harde schijf doet het nog wel.

Als ik ALT ingedrukt hou bij opstarten, en ik selecteer OSX DVD, krijg ik de kernal panic ook na booten.

Als ik de iMac in firewire mode opstart, en koppel op mijn MacBook, krijg ik de kernal panic op mijn macbook.

Als ik OSX op een externe HDD installeer, en dan ALT ingedrukt houdt, en de externe HDD via FireWire op de iMac gesloten heb, en deze opstart partitie selecteer, krijg ik ook de Kernal Panic.

Ik heb Zap the pram (ALT+ P + R + Appeltje) al gedaan, maar kom niet verder.

Zijn er "bootdisks" voor Mac?
Of zijn er nog opties die ik niet geprobeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Starten van je installatie dvd :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inderdaad iets verknald aan je disk, wat een mac doet crashen bij het mounten van de disk. Heb je er nog belangrijke dingen op staan? Zo nee, dan zou ik de disk helemaal leegmaken in windows of via een linux boot cd en opnieuw beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:41:
Er is inderdaad iets verknald aan je disk, wat een mac doet crashen bij het mounten van de disk. Heb je er nog belangrijke dingen op staan? Zo nee, dan zou ik de disk helemaal leegmaken in windows of via een linux boot cd Apple boot DVD en opnieuw beginnen...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
breinonline schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:19:
[...]

Starten van je installatie dvd :)
Dat werkt helaas ook niet:
weeraanmelden schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:03:

Als ik ALT ingedrukt hou bij opstarten, en ik selecteer OSX DVD, krijg ik de kernal panic ook na booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen apple boot DVD, want dat domme ding probeert de disk te mounten en zal dus crashen. In dit geval zal de disk dus bewust voor de mac onleesbaar gemaakt moeten worden en daarna opnieuw geformatteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

- Download UBUNTU 6.10 i368

http://nl.releases.ubuntu...ntu-6.10-desktop-i386.iso

- Doe de ubuntu dvd erin en start de iMac op met C ingedrukt

als ubuntu is gestart ga naar "applications" bovenin en zoek naar "Gnome Parition" (oid)

haal bijde partities weg (XP en OSX)

zet de iMac uit

doe je recovery disk van je mac erin
installeer alles opnieuw

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat je ook kan doen als je nog een mac hebt: het opstarten van je iMac met de "T" ingedrukt, hierdoor start hij in firewire target disk-mode. dan aansluiten op een andere mac die gewoon in Mac OSX opgestart staat. en dan via "schijfhulpprogramma je schijfpermissies proberen te fixen. of mischien als dat je niet lukt je schijf wissen.

Heb je trouwens wel voor bootcamp een apparte partitie aangemaakt :D , en niet toevallig je HFS/Mac partie vern*kt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:10:
wat je ook kan doen als je nog een mac hebt: het opstarten van je iMac met de "T" ingedrukt, hierdoor start hij in firewire target disk-mode. dan aansluiten op een andere mac die gewoon in Mac OSX opgestart staat. en dan via "schijfhulpprogramma je schijfpermissies proberen te fixen. of mischien als dat je niet lukt je schijf wissen.
Als je nou het topic leest, dan zie je dat hij dat al lang geprobeerd heeft en dat 'ie dan de mac die z'n schijf probeert te benaderen crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-09 12:58
Ik heb ooit gelezen dat je als je tijdens het opstarten X ingedrukt houd de mac
forced laat opstarten. Heb het zelf nooit gedaan. Maar je kan het misschien proberen?
Link Ergens onderaan in de tekst.

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
JoeBlack2k schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:40:

als ubuntu is gestart ga naar "applications" bovenin en zoek naar "Gnome Parition" (oid)

zet de iMac uit

installeer alles opnieuw
Dank je! ik ga het proberen en houdt jullie op de hoogte.
thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
JoeBlack2k schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:40:

zet de iMac uit

installeer alles opnieuw
Woooo.
Het heeft gewerkt!
Dank je wel.

Een aanvulling.
Ik heb alle partities gewist via Ubuntu, en opnieuw opgestart met de DVD.
Tijdens het selecteren van de schijf , kon er geen schijf gevonden worden.

Bovenin heb ik het schijf hulpprogramma geselecteerd, en een 150GB partitie gemaakt.
Toen kon ik doorgaan met de installatie.

offtopic:
dat .mac is toch wel goud, ik heb al mijn contacten, e-mail berichten en favorieten weer terug.
Zelfs mijn RSS feeds staan op de laatst bezochte pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

Bedankt voor de aanvullig :) dat kan ik dan voor de volgende gebruiken

deze kan dicht ?

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Neuh, die we laten we gewoon wegzakken. Alleen als er met het topic iets mis is gaat er een slot op :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar dan bij mn macbook.

Via bootcamp heb ik geprobeerd de mac partitie te wissen (onder windows) maar dat was blijkbaar niet voldoende (er stond ook nog een 200 mb pto partitie oid). nu start windows helaas ook niet meer, windows pe doet het er ook niet op en ubuntu ook niet. m'n vraag, hoe krijg ik die hardeschijf leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Of starten van de OS X cd/dvd en via het schijfhulpprogramma (disk utility) in het menu je schijf wissen, of als dat niet werkt zoals de TS dit doen.

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 12-06-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:42:
Of starten van de OS X cd/dvd en via het schijfhulpprogramma (disk utility) in het menu je schijf wissen, of als dat niet werkt zoals de TS dit doen.
Bij het starten van de OSX dvd krijg ik ook een kernel panic, ik kan wel succesvol de systeemtests uitvoeren met D ingedrukt te houden. Kan ik op een of andere manier bij het schijfhulpprogramma kopen met een speciale boot optie? Zodat hij het mounten van de osx partities overslaat?

De ubuntu schijf heb ik al geprobeerd maar daarmee krijg ik geen live opgeving gestart en ook ubuntu niet geinstalleerd.
Pagina: 1