https://untappd.com/user/OzzBier
Hou 'm iig aan het lijntje voor je auto geconfisqueert word en je er veel minder voor krijgt.
KLOTE MAN! Tijdelijk probleem of voorlopig geen hobbywagen meer ?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Maar dat is natuurlijk wel voor een goed doel
Een mooie GM Medium Gulf Blue Pontiac Firebird Formula 455 uit 1971
[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 26-05-2006 18:53 ]
Verwijderd
Dit dus: http://www.standox.com/standox/com/en/Videos/EL_05.wmv
Kameleon / Flip-Flop lak.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 19:13 ]
Nee bewaar me aub ! Dat komt echt niet op mijn bird.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:59:
<font color=ff00ff>I</font><font color=ff00cc>s</font> <font color=ff0099>e</font><font color=ff0066>e</font><font color=ff0033>n</font> <font color=ff0000>m</font><font color=ff3300>o</font><font color=ff6600>o</font><font color=ff9900>i</font><font color=ffcc00>e</font> <font color=ffff00>o</font><font color=ccff00>l</font><font color=99ff00>i</font><font color=66ff00>e</font><font color=33ff00>l</font><font color=00ff00>a</font><font color=00ff33>k</font> <font color=00ff66>n</font><font color=00ff99>i</font><font color=00ffcc>k</font><font color=00ffff>s</font> <font color=00ccff>v</font><font color=0099ff>o</font><font color=0066ff>o</font><font color=0033ff>r</font> <font color=0000ff>j</font><font color=3300ff>e</font> <font color=6600ff>w</font><font color=9900ff>a</font><font color=cc00ff>g</font><font color=9900ff>e</font><font color=6600ff>n</font><font color=3300ff>?</font>
Dit dus: http://www.standox.com/standox/com/en/Videos/EL_05.wmv
Kameleon / Flip-Flop lak.
Mijn GM Medium Gulf Blue is trouwens ook van Standox afkomstig
[ Voor 27% gewijzigd door Bestla op 27-05-2006 07:13 ]

Wat aan het werk geweest met dit 400 blok wat voorlopig dienst zal gaan doen in mijn Firebird.
Ten eerste moesten de uitlaatspruitstukken er af. Aan elke kant 6 bouten waarvan er 4 afbraken per kant. Gelukkig niet de voorste en de achterste maar juist die 4 in het midden.
Dat gaat wel lukkken om die 8 in totaal er toch nog uit te krijgen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Als ze knappen heb je zo verdomd weinig ruimte om te improviseren met het blok er nog in.
Hoe ga je 't oplossen ? Pijpje erop lassen en losdraaien ? Liters WD-40 natuurlijk ?
Afgebroken tapeinden verwijderen.
Geen WD 40 maar Gas. Vuur erbij en stoken maar
[ Voor 44% gewijzigd door Bestla op 27-05-2006 21:04 ]
Pontiac Grand Prix 1979 met een 454 SS pickuptruck motor uit 1990.

Uit zo'n trucky dus

[ Voor 32% gewijzigd door Bestla op 28-05-2006 18:14 ]
krijg een beetje het DGB gevoel inderdaad

laten we zeggen ik had een andere amerikaan gekocht

Ruig

Eerst de waterpomp en distributiehuis wat losmaken, en dan het inlaatstuk monteren zou je denken

Dat vroeg om zware maatregelen. Aan 1 kant de gaten wat opgeruimd want ik kreeg die bouten met geen mogelijkheid recht de koppen in.
Maar het zit vast
Tevens meteen maar de waterpomp van nieuwe pakkingen voorzien en de beugels van de dynamo een likje verf gegeven. Ook heb ik het blok ontvet en kaal gekrabt, dit weer in de primer gespoten en afgelakt met blauwe verf. Deze primer en verf zijn wel geschikt voor hoge temperaturen
Ik zal morgen even wat foto's maken voor de liefhebbert
Het zat hem gewoon in die nieuwe pakkingen en boven mijn macht werken

Maar het blok staat er nu zo bij

Niet de beste afwerking maar het is toch maar tijdelijk dat ik dit blok gebruik
En dit was hoe hij er uit zag
stond een paar replys hierboven

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 31-05-2006 19:52 ]
Tijdelijk? Ja, want ik ben aan het sparen voor dit;een 455 uit 1971
$1598 ex shipment ex invoer NL

[ Voor 33% gewijzigd door Bestla op 02-06-2006 19:45 ]
Ik hoop dat we hem morgen aan de praat krijgen
Ben je van plan de straat te verplaatsen?Bestla schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:34:
Zaterdag, morgen dusZal het bovenstaande blok geplaatst gaan worden op zijn tijdelijke werkplek
![]()
Tijdelijk? Ja, want ik ben aan het sparen voor dit;een 455 uit 1971
$1598 ex shipment ex invoer NL, Hmmm, eerst maar mijn creditcard aflossen en dan...............
![]()
![]()
[afbeelding]
edit: Wat zat dat tegen die boutresten van het uitlaatspruitstuk

Aan de bestuurderskant maar helemaal uitgeboord en nieuw schroefdraad getapt
Nu de andere kant nog. Er is een klein begin gemaakt maar we hadden geen zin meer

Volgende week verder dan maar en dan het blok er in hangen
[ Voor 46% gewijzigd door Bestla op 03-06-2006 15:33 ]
mijn foto's
En enkele voorbeeldjes

En hier nog veel meer pics te vinden.......
Ook hier een paar voorbeelden.

Filmpje "Double Burn-Out"
Edit:
Ander camera standpunt en tevens vervolg
[ Voor 44% gewijzigd door Ad de Jong op 05-06-2006 13:38 ]
Mooie foto's allemaal, lekker weer en 'n super omgeving om te cruisen
Ik ga zo mn startmotor er weer ff onder vandaan klussen, gister had 'ie nogal kuren (bendix bleef hangen) 120 km van huis... maar gelukkig toch aan de praat gekregen. Durfde 'm onderweg ook niet uit te zetten eigenlijk, maar thuis deed 'ie het natuurlijk weer beter dan ooit tevoor

Hopelijk kan ik 'm vanmiddag nog ff bij iemand droppen, zodat ik iig zondag naar Muiden kan
Verwijderd
En het lijkt net alsof de tram op de achtergrond zometeen op de auto een stukje verderop gaat botsen

Verwijderd
En de rest van de wagens waren nét weg. Ik stond naast een Firebird, een '32 Ford Roadster en nog zo wat
Die velgen staan 'm ook goed, maar een stel BBS vind ik ook altijd monsterlijk staan.
Er stond laatst nog een setje echte racevelgen te koop op MP, BBS look-alike maar wel van 'n gerenomeerd merk. Gouden hart, chromen rand
Gister dacht ik btw al dat ik 'n V8 voor mn huis hoorde brommen, tot 'ie volgas gaf er en vandoor spoot.
Snel uit 't raam gekeken; knalgele C4
Verwijderd
Zoiets. Ik heb pas nog een bordeauxrode gezien online maar die kan ik niet vinden helaas.
http://www.krichbaum.net/...ums/userpics/101_0017.JPG
Ik ben voorstander van veel rubber en weinig velg. Dus niet 19 inch met maar een smal randje rubber.
Ik heb zelf 15 inch met 275x60 er op. Lekker dik dus
[ Voor 59% gewijzigd door Bestla op 07-06-2006 12:23 ]
Wat zijn deze dan duur joh:Bestla schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:00:
Ik heb die Gone in 60 Seconds 2 Mustang afgelopen zaterdag op de SNC gezien. En heel erg duur zijn ze ook niet.
Ze worden gemaakt van fastback wrakken en wat polyesterspul. Goede motor er in en karren maar.
[afbeelding]
$-Prijslijst-$
http://customfastbackca.com/UPcars.htm
Tijdje terug in een C06 gereden.... best apart zo'n 4traps automaat

Wat dat betreft kan je met een de 6 bak manual een stuk zachtzinniger met die auto omspringen zonder dat je meteen strepen op de weg zet. Maar dat koppel
[ Voor 22% gewijzigd door Vandread op 07-06-2006 16:22 ]
Wat is het probleem met een 4-traps automaat? Met zoveel koppel moet je zowiezo altijd met een fluwelen voetje rijden, of het nou een automaat of handbak is maakt niet uit. Sterker nog, met een handbak kun je hem volgens mij makkelijker wegtrekken (doorspinnen) omdat je een vaste verbinding hebt, een automaat heeft een koppelomvormer die best wat vermogensverlies kan geven.Vandread schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:20:
[...]
Tijdje terug in een C06 gereden.... best apart zo'n 4traps automaat![]()
Wat dat betreft kan je met een de 6 bak manual een stuk zachtzinniger met die auto omspringen zonder dat je meteen strepen op de weg zet. Maar dat koppelook al rij je in ze 3 dan trekt ie nog als een lier op lage snelheid.
Fluwelen voetje.... juist ja... je koopt een auto met 400 pk om als een ouwe lul te rijden, erg denderend. Je rijdt 70, geeft ff gas, KLAPKnightwolf schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 01:31:
[...]
Wat is het probleem met een 4-traps automaat? Met zoveel koppel moet je zowiezo altijd met een fluwelen voetje rijden, of het nou een automaat of handbak is maakt niet uit. Sterker nog, met een handbak kun je hem volgens mij makkelijker wegtrekken (doorspinnen) omdat je een vaste verbinding hebt, een automaat heeft een koppelomvormer die best wat vermogensverlies kan geven.
Vermogensverlies? Gatverdamme, niet van die vieze dingen zeggen.
Maar inderdaad het is wel opletten in de handbak, volgas is een listig begrip gheghe
Hopenlijk rijd ik binnekort ook nog ff in de Z06, ben wel benieuwd.
Kenteken InfoVerwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 03:27:
[...]
Wie weet welke type auto dit is? En welk blok hangt er in?
Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info FORD
Handelsbenaming Info V 8 COUPE
Kleur(en) Info Zwart
Brandstof Info LPG (Liquified Petrol Gas)
Aantal cilinders Info 8
Cilinderinhoud Info 0 cm3
Aantal zitplaatsen Info 0
Aantal staanplaatsen Info N.v.t.
Massa ledig voertuig Info 1.368 kg
Maximum massa voertuig Info 0 kg
Massa rijklaar Info 0 kg
Laadvermogen Info N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd Info 0 kg
- geremd Info 0 kg
- oplegger geremd Info N.v.t.
- autonoom geremd Info N.v.t.
- middenas geremd Info N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland Info 14 maart 1988
Datum eerste toelating Info 30 juni 1946
Datum aanvang tenaamstelling Info 29 maart 2005
Vervaldatum APK Info 9 mei 2007
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het hemeltje en een nieuw stuur.
Aangezien ik een Camaro dak heb uit 1975 moet er een hemeltje in uit 1975.
(dak is eender als een Firebird)
Het stuur moest nieuw want aan de oude hadden volgens mij de ratten gevreten of de vorige eigenaar heeft zich een keer zitten ergeren in het verkeer.
Met een zere rug thuis zitten heeft z'n voordelen. Dan ben je er tenminste als er een koerier komt.
Userbreak: Thumbnailen of anders max 600 pxls breed AUB ! |
[ Voor 50% gewijzigd door Bestla op 08-06-2006 13:26 ]
Kheb gister ff mn startmotor weggebracht voor revisie. Stond zondag in Friesland toen 'ie bleef hangen aan de flexplate

Kreeg 'm ook niet meer uit, ook met contact uit bleef 'ie doorlopen, maar startte uiteindelijk wel (pfoeh)
Dan is 't tijd voor revisie dus
Die vent waar ik 'm naartoe gebracht heb heeft ook lekker spul staan, een paar Suburbans, van laag/15" velgjes tot hoog met 22", een Ford Fairlane Convertible met een Chevy 454 block, een paar 600+ pk A-Ford blubbercrossers

't Is voor hem (een uit de hand gelopen) hobby, ik haal daar onderdelen voor Summit prijzen bij wijze van

Leuk
valt wel mee, alleen hopen dat de moter een diesel is...Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:43:
Crossen met een open motor-cabine lijkt me..... link
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:58:
Ook dat (ik neem aan dat je op opspatend water duidt?), maar meer dat heel je blok 1 grote modderzooi word. Dat is lekker schoonmaken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Er rijden btw in NL ook een handjevol pickups (454 bigblocks ook) met waterinjectie

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 10-06-2006 16:26 ]
Die Duitsers zijn grappig, en 20 EU voor een pasfoto is niet heel absurd in vergelijking met de normale fotograaf
Waar blijft jullie commentaar op mijn werkzaamheden
[/phisingmode]
[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 10-06-2006 19:05 ]
Wat een prutswerkBestla schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:02:
[phisingmode]
Waar blijft jullie commentaar op mijn werkzaamheden![]()
[/phisingmode]
Wanneer staat het spuitwerk eigelijk gepland? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Dan volgt de montage van de onderdelen waarna de auto geheel gespoten gaat worden.
Losse onderdelen zijn : Motorkap, deuren, kofferklep, voorschermen en roosters , neus, spiegels en achterspoiler.
Time 2 finish? 2 maanden ongeveer

[ Voor 25% gewijzigd door Bestla op 10-06-2006 22:04 ]
beetje in het luchtfilter en vroem!
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Daarnaast, wil je het goed doen gebruik je daar niet remmenreiniger, maar starterpilot voor (informeer bij de automatterialenhandel)..
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat werkt meestal wel
Camaro heeft zich super gehouden met 't warme weer, en hij start weer als 'n zonnetje

Javelin

Blower

Hier zat echt een dikke blower op, super geluid en rollend rubberboten trekken, whoo

Vanishing Point

DUB
Verwijderd
Verwijderd
"De rotonde van soesterberg"Hydraulik-Phunk schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:16:
Heb geen Viper gezien, maar was er ook pas laat. Waar was dat dan ? Ik heb sowieso erg veel Yanks gezien op de weg vandaag, allemaal voetbalhaters
Mening liefhebber van rotondes nemen weet wel welke ik bedoel
Ik denk dat dat een racing truck is, de rede van het bakje weet ik niet. Ik weet wel dat sommige dakar-trucks dat hebben:MadMarky schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:20:
Staan er uberhaupt auto's bij die in de parkeervakken passen?
Brute bakken, maar waarvoor wordt die big-ass truck gebruikt die op de achtergrond staat? Je zou een cementmixer opbouw oid verwachten, maar in plaats daarvan zit er zo'n lullig bakje achterop.

VVVVVVVV
[ Voor 124% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 12-06-2006 20:32 ]
(Foto's zijn ook niet door mij oveirgens)
Van die truck weet ik niet precies wat de bedoeling was, was wel een stoer ding iig.
Er stond trouwens ook nog een Toyota Starlet V8, ook erg leuk
Deze dus:
Ford blokje zo te zien
==========================================================================
Heb effe je pics gefixed
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik dacht toch echt toen ik Deel 1 opende dat ik geschreven had " Geen Duits Japans enz geneuzel" En wat ziet mijn oogVerwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:21:
[...]
"De rotonde van soesterberg"
Mening liefhebber van rotondes nemen weet wel welke ik bedoel
[...]
Ik denk dat dat een racing truck is, de rede van het bakje weet ik niet. Ik weet wel dat sommige dakar-trucks dat hebben:
[afbeelding]

AUB wil je die ster en dat japans even wegsoepen
btw , dat bakje , daar staan de reserve banden voor de truck in.
[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 12-06-2006 18:07 ]
Verwijderd
Pffff. Het is maar een voorbeeldje hoor. Het viel me nu trouwens ook op ja, Nissan-MercBestla schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:06:
[...]
Ik dacht toch echt toen ik Deel 1 opende dat ik geschreven had " Geen Duits Japans enz geneuzel" En wat ziet mijn oogEen 'Ster' en wat japans er boven
![]()
AUB wil je die ster en dat japans even wegsoepen
btw , dat bakje , daar staan de reserve banden voor de truck in.

foto's komen zo snel als mogelijk
Wabbawabbawabbawabba

misschien ben ik er een rare in, maar Javelin's zijn wrede auto's
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Je bent raarYellowCube schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:46:
[afbeelding]
misschien ben ik er een rare in, maar Javelin's zijn wrede auto's
Ok,ok,ok, je hebt gelijk hoor, ze zijn mooi
Een gele en een bruine. Nu nog slechts de gele.
Toen ik nog bij m'n ouders woonde heb ik jarenlang tegen die dingen aan zitten kijken
en uiteraard op zondagochtend met volle regelmaat wakker geworden door middel van tune up sessies....
In het begin vond ik US cars niet verbijsterend interssant (zat meer in de Ferrari hoek) maar die Javelins hebben daar verandering in gebracht. Alsmede de El Camino en de Dodge Charger en Challenger die hij ook had staan.
Van binnen zien die Javelins er ook gers uit...de versnellingspook is wel een fraai detail.

beetje geflitst, maar ok
[ Voor 4% gewijzigd door YellowCube op 16-06-2006 22:25 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ook de AMX vind ik wel een eigenzinnig ding, ze wijken allemaal 'n beetje af van de norm.

En ik wil ook nog eens een Pacer, al was het alleen al om die assymetrische deuren

[ Voor 16% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 17-06-2006 01:11 ]
Toen we de koelvloeistof aan het ingieten waren ontdekten we dat er iets lekte
Wat bleek, het distributiehuis was gescheurd
Gelukkig heb ik mijn andere blok nog, dus dat distributiehuis wordt overgebouwd. Niet zo veel werk maar je bent wel weer ff bezig
Anders hadden we hem kunnen starten

Wanneer ga je weer verder ? Morgen ?
Als ik zin hebHydraulik-Phunk schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:38:
Oeh bijna zover dus
Wanneer ga je weer verder ? Morgen ?![]()
H-P ; Hij moet nog gespoten worden. De motor moet wel lopen omdat de spuiter geen zin in duwen heeft
[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 17-06-2006 19:46 ]
En daar wat plaatjes geschoten:USA PARK & PARTY - 17-06-2006 om 19:00
Eigenaren en liefhebbers van Amerikaanse auto’s en trucks ontmoeten elkaar in en rond Big Daddy’s. Proef de sfeer en bekijk de foto’s op http://www.big-daddys.nl/fotoboek.php of
http://www.fucof.nl

More to come...
[ Voor 6% gewijzigd door dyna18 op 17-06-2006 23:39 . Reden: Kleinere fotos gemaakt ]
Max 600 pxl breed
Verwijderd
96 octane race fuel? lol.
106 klopt meer. zeker het verschil tussen de ron en nogwat meting van het octaangetal, tussen us en europa.
leuke 'vette trouwens.
Edit: nog een leuke vette: http://videos.streetfire....648-AEF6-EACB97706D7F.htm
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 00:30 ]
Dit topic is gesloten.