HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.651 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:16:
[...]

Hoi Mento!
Ehm... Ik zal wel heel erg dom zijn, maar wat is de TS?????
Groetjes,
Eric
Ten eerste, Welkom op GoT!

TS is een afkorting voor Topic Start, het eerste bericht.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mento schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:30:
[...]

Ten eerste, Welkom op GoT!

TS is een afkorting voor Topic Start, het eerste bericht.
Hoi Mento!
Ah! Ik ben d'r achter!
Via Google kwam ik uit op gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1122938/13, en daar was de regel "deze file" niet gelinkt. Op gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1122938/0 is ie dat wel.
Ik heb 'm nu, bedankt voor je hulp!!!!
Groetjes,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hmmm, misschien dat bij jullie de Qtek sneller leeg is omdat je vaker gebruik maakt van GPRS en UMTS omdat er MSN opzit en op de originele Rom niet? MSN aan laten staan met GPRS/ UMTS trekt namelijk ontzettend veel stroom.

Ook had ik ergens gelezen dat als je wireless en BT een keer had aangezet deze niet meer uitgingen ook al lijkt het zo. Dus misschien dat een reset na gebruik dit probleem kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BT stond/staat altijd aan bij mij (headset/gps)

GprsUmts staat ook altijd aan bij mij, AS -> exchange om de 5 min.

Maar goed dat had ik vroeger ook met de originele, en toen was het wel stukken minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Ik ben nog in afwachting van m'n MDA Pro (heeft iemand ervaring met de leveringstijden van smartphonestunts.nl?) maar ik ben al een het kijken hoe ik hem ook optimaal als MP3-speler kan gebruiken. Ik heb al ervaring met software op m'n Qtek S100, ik ben meer benieuwd naar ervaringen met stereo bluetooth headsets. Iemand ervaring hiermee? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-08 21:44

Koesper

Matched: Blah blah

Ik gebruik een Plantronic 590a stereo bluetooth headset op mn MDA Pro, en dat ding is perfect!
Je moet wel een ROM upgrade hebben gedaan voordat je de stereo functies kan gebruiken
(je hebt een AKU2 rom nodig om A2DP te gebruiken, ik gebruik de QTEK rom, versie 1.30.77WWE)

Maar zodra je deze hebt geinstalleerd heb je - draadloos - perfecte muziek via de standaard mediaplayer.
Ik vind het een echte aanrader!

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
XthinkZ schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:58:
Hmmm, misschien dat bij jullie de Qtek sneller leeg is omdat je vaker gebruik maakt van GPRS en UMTS omdat er MSN opzit en op de originele Rom niet? MSN aan laten staan met GPRS/ UMTS trekt namelijk ontzettend veel stroom.

Ook had ik ergens gelezen dat als je wireless en BT een keer had aangezet deze niet meer uitgingen ook al lijkt het zo. Dus misschien dat een reset na gebruik dit probleem kan voorkomen.
Ik gebruik op het moment vrij weinig BT, en geen GPRS, UMTS & WLAN. Toch gaat bij de batterij idd ook sneller leeg met de Qtek ROM. Ik speel op het moment wel veel spellen, dus daardoor gaat het ook erg snel, maar toch heb ik het idee dat het over het algemeen sneller gaat dan met de T-Mobile ROM.
w.d schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:07:
Ik ben nog in afwachting van m'n MDA Pro (heeft iemand ervaring met de leveringstijden van smartphonestunts.nl?) maar ik ben al een het kijken hoe ik hem ook optimaal als MP3-speler kan gebruiken. Ik heb al ervaring met software op m'n Qtek S100, ik ben meer benieuwd naar ervaringen met stereo bluetooth headsets. Iemand ervaring hiermee? Ik hoor het graag!
Ik ben over het algemeen wel geinteresseerd in wie welk programma gebruikt om muziek te luisteren. Ik heb PocketMusic gebruikt, maar de gratis versie vind ik niet lekker werken. Ook Pocket Player blijft mij bij het minste hangen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Tsunami schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:23:
Ik gebruik op het moment vrij weinig BT, en geen GPRS, UMTS & WLAN. Toch gaat bij de batterij idd ook sneller leeg met de Qtek ROM. Ik speel op het moment wel veel spellen, dus daardoor gaat het ook erg snel, maar toch heb ik het idee dat het over het algemeen sneller gaat dan met de T-Mobile ROM.
Er is een gigantisch verschil tussen de MDA bijna niet aanraken zoals ik de laatste tijd doe en er enkele malen per dag mee bellen, wat msnnen en er email ophalen.

Als ik hem bijna niet aanraak kan ik denk ik wel 3-4 dagen volhouden, maar zodra ik hem actief gebruik dan niet meer dan 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik speel er de hele dag mee...

Me mda gebruik ik af en toe

})

Ik heb nu het 'SD' kaart probleem. Dat hij de hele tijd z'n sd slot kwijtraakt. Heel irritant, me ringtone wrodt steeds gereset naar de default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
w.d schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:07:
Ik ben nog in afwachting van m'n MDA Pro (heeft iemand ervaring met de leveringstijden van smartphonestunts.nl?)
Ze hebben me inmiddels een mailtje gestuurd waarin ze me vertellen dat m'n MDA Pro morgen of vrijdag verzonden wordt, afhankelijke van wanneer zij hem binnenkrijgen. Ze verwachten hem dus morgen te versturen, maar met een beetje pech vrijdag dus... Ik heb eerlijk gezegd nog geen webshop meegemaakt waar zo snel op een mailtje wordt gereageerd (binnen een uur) en waar ze zo duidelijk in hun antwoord zijn. Ik heb laatst een SD-kaart (voor m'n S100) en een Memorystick (voor de Clié van m'n pa) besteld bij PChut en daar zeiden ze dat het een week of 2 zou duren, maar het konden er ook 4 zijn. Lekker is dat... (heb inmiddels ook van hun een mailtje ontvangen dat ze de bestelling vandaag hebben verzonden...)
Ik kan niet wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Ik gebruik m juist nu heel weinig aangezien ik nog bij orange zit en me abo nog overgezet moet worden, dus ik gebruik geen UMTS en MSN, ik bel er niet mee, en toch maar 2 dagen standby tijd ..

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@Viper_74, wat bedoel je met het "SD" probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
Mento schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:34:
@Viper_74, wat bedoel je met het "SD" probleem?
Dit had ik ook bij de originele t-mobile rom. Als het apparaat in slaapstand gaat (dichtgeklapt dus), en je hebt ook maar iets openstaan wat gebruik maakt van de SD-card, dan krijg je vreemde problemen. Ik had bijvoorbeeld een mp3-bestand open van de kaart met Windows Media Player, en na "wakker maken" crashte WMP. Ik had daar het afgelopen weekend met de laatste Qtek rom geen last van dacht ik.

Ik kan het nu niet testen voor een betere beschrijven, want atm komt ie niet verder dan de bootloader, na nogmaals de update te hebben uitgevoerd. Ik heb inmiddels de Jabra 620s binnen, maar ik had daar het "lag-probleem" mee. Ik hoor maar 1 a 2sec geluid, daarna vrijwel niks meer. 8)7

Kan iemand eens een goede beschrijving geven van het aanpassen van de Extended rom? Ik begrijp nog niet helemaal hoe dit werkt namelijk. Ik heb een aantal programma's die ik geinstalleerd wil hebben standaard, maar moet deze nu steeds met de hand installeren (Batti, vbar, tomtom, WinCommander, enz). Ook heb ik geen idee welke Cabs ik moet installeren van de originele Tmobile-nl Ext-rom. :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
wat betreft het stroomverbuik van de Qtek, ik ben mijn mda helemaal niet anders gaan gebruiken, nog niet naar MSN gekeken.

het BT gedeelte heb ik echt VEEL meer problemen mee dan met de originele ROM. Gesprekken werden vandaag maar in 50% doorgeschakeld naar de headset wat erg irritant is. Ook is mijn telefoon vandaag 2 keer vastgelopen bij een inkomend gesprek.

de originele ROM liep echt bijna nooit vast hier.

naast de snelheid is heb ik volgens mij iets beter bereik met de qtek. de originele rom raakte op kantoor nog weleens verbinding kwijt en ik was dan niet bereikbaar (en dan nog was het energieverbruik beter). De Qtek lijkt hier minder last van te hebben.

Anyway, zit nu op I-mate en die had vanavond ook al dat BT-headset probleem en een vastloper

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@Escrimador,

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met mde QTek ROM, en ik draai er al een aantal maanden op.
Ik zou eerder kijken naar je BT headset of hij wel compatible is met dit ding of iets dergelijks probeer eens een andere headset ofzo.

@Savages:
XthinkZ in "HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M50..."
voeg cabs toe of verwijder ze, maar dit moet je dan ook in het config.txt aanpassen.
Bij een harde reset kijkt hij in de configtxt wat hij bij een eerste boot moet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
XthinkZ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:30:
@Escrimador,

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met mde QTek ROM, en ik draai er al een aantal maanden op.
Ik zou eerder kijken naar je BT headset of hij wel compatible is met dit ding of iets dergelijks probeer eens een andere headset ofzo.

@Savages:
XthinkZ in "HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M50..."

[...]

Bij een harde reset kijkt hij in de configtxt wat hij bij een eerste boot moet instaleren.
Ja oke, dat verhaal had ik begrepen. Maar hoe zit het met instellingen van programma's? Denk hierbij aan de settings voor irc en msn, reg-tweaks, enzovoort. Ook weet ik niet welke cabs van de oorspronkelijke extrom handig zijn. Zijn er bijvoorbeeld instellingen in die cabs voor sms/mms, grps/umts/wifi, enzovoort!? :?

update:
Ik heb nu opnieuw de Qtek rom geinstalleerd, en ik snap er geen drol meer van. De eerste 2 keer ging het pairen met de Jabra niet goed, weer 1a2 sec spelen, maar nu doet ie het ineens goed... Geweldig dit, draadloos luisteren! 8)

Waar het nu aan gelegen heeft weet ik niet, maar ik heb nu wel alles standaard gehouden. De eerste keer had ik wat cabs uit de oorspronkelijke Tmobile Ext-rom meegeladen...

[ Voor 21% gewijzigd door Savages op 24-05-2006 00:53 . Reden: update ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Savages schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:53:
[...]

Ja oke, dat verhaal had ik begrepen. Maar hoe zit het met instellingen van programma's? Denk hierbij aan de settings voor irc en msn, reg-tweaks, enzovoort. Ook weet ik niet welke cabs van de oorspronkelijke extrom handig zijn. Zijn er bijvoorbeeld instellingen in die cabs voor sms/mms, grps/umts/wifi, enzovoort!? :?

update:
Ik heb nu opnieuw de Qtek rom geinstalleerd, en ik snap er geen drol meer van. De eerste 2 keer ging het pairen met de Jabra niet goed, weer 1a2 sec spelen, maar nu doet ie het ineens goed... Geweldig dit, draadloos luisteren! 8)

Waar het nu aan gelegen heeft weet ik niet, maar ik heb nu wel alles standaard gehouden. De eerste keer had ik wat cabs uit de oorspronkelijke Tmobile Ext-rom meegeladen...
Hehe, als ik het goed heb bevatte de eerste ROM een BT patch. Misschien dat die met de nieuwe ROM conflicten had.
Om erachter te komen wat de originele TMOB cabs doen kan je misschien beter even kijken in het QTek 9100 topic daar worden ze helemaal beschreven en is zo goed als vergelijkbaar met de PRO.

Om speciale registerinstellingen te maken zou je eigenlijk je eigen cabs moeten creeren die deze registerinstellingen toevoegen. Ik zou daarvoor even op google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Maar hoe zit het met programma's installeren vanuit de ExtROM? Dan moet je namelijk kiezen of je naar de device installeert, of naar de storage card, en soms geven programma's popups of moet je instellingen doen. Kan je dan vertellen waar het geinstalleerd moet worden, en worden die popups/instellingen dan verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Ik lees veel over de I-mate rom en de Qtek rom. Ze zouden sneller zijn, betere Bluetooth ondersteuning (AKU2, A2DP) hebben en nog wat andere verbeteringen. Ik neem aan dat ik deze ook op m'n T-mobile MDA Pro (ik heb hem alleen nog niet) kan 'flashen'. Is het dan makkelijk om dingen als Web 'n'Walk van T-mobile aan de praat te krijgen? En is het dan geen probleem om alle andere T-mobile dingen (mms, sms e.d.) aan de praat te krijgen?
Welke ROM zouden jullie me aanraden?

[ Voor 7% gewijzigd door Wtrdk op 24-05-2006 10:04 . Reden: info vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:08:
Maar hoe zit het met programma's installeren vanuit de ExtROM? Dan moet je namelijk kiezen of je naar de device installeert, of naar de storage card, en soms geven programma's popups of moet je instellingen doen. Kan je dan vertellen waar het geinstalleerd moet worden, en worden die popups/instellingen dan verborgen?
alles uit de extended rom word op je device geïnstaleerd, misschien dat als je de cab zou wijzigen dat je wel iets op de SD card kan installen dat weet ik niet.

tijdens het instaleren van de extended rom werkt je touchscreen NIET... dus programma´s die tijdens de installatie nog om dingen (instellingen enzo) vragen zorgen ervoor dat het niet afkomt. dus zorg ervoor dat alle programmas in je extended rom pas ná installatie worden ingesteld (of maak een cab die de instellingen goed zet en zet deze ook in je extended rom ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Mijn eerste dubbelpost _/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door Mentox op 24-05-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
w.d schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:01:
Ik lees veel over de I-mate rom en de Qtek rom. Ze zouden sneller zijn, betere Bluetooth ondersteuning (AKU2, A2DP) hebben en nog wat andere verbeteringen. Ik neem aan dat ik deze ook op m'n T-mobile MDA Pro (ik heb hem alleen nog niet) kan 'flashen'. Is het dan makkelijk om dingen als Web 'n'Walk van T-mobile aan de praat te krijgen? En is het dan geen probleem om alle andere T-mobile dingen (mms, sms e.d.) aan de praat te krijgen?
Welke ROM zouden jullie me aanraden?
De Qtek is de snelste, als je de T-Mobile dingen weer wilt kun je uit de extended rom de cabs installeren. (Welkom op GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Mento schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:46:
[...]

De Qtek is de snelste, als je de T-Mobile dingen weer wilt kun je uit de extended rom de cabs installeren. (Welkom op GoT)
Dank voor het welkom! Is er ergens een lijstje beschikbaar met wat elke CAB uit de extended rom precies is? Dat zou het wat makkelijker maken met het selecteren van de CAB's.
Ik neem trouwens aan dat op de I-Mate rom (of de Qtek-rom) niet de cab's zitten die ik nodig heb om T-mobile instellingen toe te voegen aan m'n MDA Pro. Zijn die CAB's ergens los te downloaden? Ik heb al even gezocht in dit topic (en het vorige) maar ik kan niet zo snel een antwoord vinden.
(ik heb vandaag een dagje vrij, dus vandaar dat ik zo fanatiek zit te posten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
w.d schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:18:
[...]

Dank voor het welkom! Is er ergens een lijstje beschikbaar met wat elke CAB uit de extended rom precies is? Dat zou het wat makkelijker maken met het selecteren van de CAB's.
Ik neem trouwens aan dat op de I-Mate rom (of de Qtek-rom) niet de cab's zitten die ik nodig heb om T-mobile instellingen toe te voegen aan m'n MDA Pro. Zijn die CAB's ergens los te downloaden? Ik heb al even gezocht in dit topic (en het vorige) maar ik kan niet zo snel een antwoord vinden.
(ik heb vandaag een dagje vrij, dus vandaar dat ik zo fanatiek zit te posten ;) )
De Cabs zitten in de extended rom, deze kun je vinden in de TS. Download de ROM van T-Mobile en pak deze uit. Hoe je de cabs uit de extended rom haal staat ergens in dit topicd. Welke Cab wat doet kun je volgens mijn vinden in het topic van de Qtek 9100. Ik post ook de gehele dag door terwijl ik aan het werk ben. (Ambtenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
dat sd-card not found after cold sleep wordt toch wel focking annoying kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Viper_74 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:51:
Ik heb trouwens nu dat na een minuutje ofzo de backlight uitgaat maar het beeld nog wel blijft staan. Als ik via memory alle programma's afsluit dan gaat hij wel helemaal uit. Maar als er iets draait vaak niet. Waarschijnlijk ook waarom me accu zo snel leeg is.

iemand problemen mee ?
Viper_74 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:47:
Ik krijg met Opera in de adresbalk allemaal rare tekens. vierkantjes en driehoekjes als ik iets type. websites zien er verder goed uit afgezien van hier en daar ook van die rare tekens ?
*bump*

deze 2 issues heb ik nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
XthinkZ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:30:
@Escrimador,
het is de headset van SE die bij het pakket van T-Mobile zat en heb er echt nooit problemen mee gehad.

Vandaag weer hetzelfde met de I-Mate. Ik wordt gebeld, druk op de headset om op te nemen en de hele mda loopt vast.

Kilo Utrecht Tango ! ! !

EDIT nu de headset nog maar eens gereset, kijken of dat helpt

[ Voor 6% gewijzigd door Escrimador op 24-05-2006 13:47 ]

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 21:15
Viper_74 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:34:
[...]

[...]

*bump*

deze 2 issues heb ik nog steeds
oplossing voor je Opera probleem:

http://forum.xda-develope...6854&highlight=opera+font

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-fixed-

Nu die andere nog :)

En ik heb trouwens ook vaak dat als ik me MSN insign, en hij gaat op standby dat ik hem er niet meer uit krijg. Soft reset is de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Modbreak:Het verwijderen van SIM locks is op GoT niet toegestaan, zie ook de policy.

[ Voor 87% gewijzigd door Eggy op 24-05-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Excuses!!! Het zal niet meer gebeuren, ik ben ook zo'n ontzettende n00b! ;(
Ik zal de regels nog eens goed doorlezen...

[ Voor 35% gewijzigd door Wtrdk op 24-05-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik heb net even geprobeerd om mn Logitech diNovo-toetsenbord te pairen met mn MDA Pro, en dat werkt gewoon :*) De backlight blijft alleen niet aan, en je mist natuurlijk wat knoppen, maar om lange teksten thuis te typen is het wel handig (alhoewel je dat dan natuurlijk eerder op je computer doet) :)

Ik ben naast een programma om muziek te luisteren ook wel geinteresseerd of er mensen zijn die een alternatief e-mailprogramma gebruiken. Ik heb nu FlexMail erop staan, maar dat is aardig buggy, dus ik ben op zoek naar iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat voor problemen heeft dit apparaat met HTML files? Ik heb er een paar gekopieerd maar als ik die probeer op te starten krijg ik de foutmelding "The file 'about' cannot be opened. Either it is nor signed with a trusted certificate, or one of its components connot be found. You might need to reinstall or restore this file.'

Het file is correct, ik heb het met een tekst editor op de PDA geopend.

Is er ook een mogelijkheid om de extensie van files te laten zien?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:23

Aiii

何これ

Ik heb een probleem...

Ik heb vanmiddag mijn MDA geupgrade met de QTEK rom uit de beginpost. Alles liep perfect (welliswaar toonde het programma niet mijn huidige versienummers, maar alleen de versienummers waarnaartoe word geupdrade) en ik heb de hele dag geen problemen gehad. Om 10 uur echter lagen opeens al mijn verbinding eruit. Bij resets kreeg ik de melding NO GSM ipv mijn radio version. Ik heb daarop geprobeerd opnieuw te flashen. Echter update mijn radio niet. Alles gaat correct maar hij blijft steken op 0% en komt daarna met een 114: RADIO ROM UPDATE ERROR. Ik kan wel de andere twee installeren, alleen mijn radio wil niet.

Mijn MDA blijft nu steken in bootloader modus. Geen reset-manier helpt, de harde reset geeft me wel de optie om terug te gaan naar de fabrieksinstelling, maar ongeacht of dat ik accepteer of niet, ik kom toch weer in het bootloader scherm.

Ik heb diverse radio versions geprobeerd te installeren (zowel nieuwere als oudere versies) maar niets lijkt te werken.

Kent iemand dit probleem? En nog belangrijker een oplossing voor dit probleem?

Anders maandag maar even langs de t-mobile store.

[ Voor 3% gewijzigd door Aiii op 26-05-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik weet niet wat de oorzaak is en helaas ook niet wat de oplossing is. Als je maandag naat T-Mobile gaat flash dan wel hun ROM terug voor zover dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Mja dat ben ik idd van plan, heeft iemand een link naar de originele nl rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:39
Heeft iemand trouwens een goede headset gevonden voor MDA Pro?
Ik vind die orginele niet fijn, valt steeds uit mijn oor.
En een bluetooth headset trekt de accu te snel leeg.
Alle draad gebonden headsets hebben allemaal die 2,5 mm plug ipv de 3,5 mm...
Ben er al een tijdje naar opzoek, maar kan echt niks vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Aiii schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 08:24:
Mja dat ben ik idd van plan, heeft iemand een link naar de originele nl rom?
Welkom op GoT. Je kan ook de nieuwe rom van T-Mobile UK gebruiken, waarschijnlijk letten ze er niet op.

[ Voor 29% gewijzigd door Mentox op 26-05-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Bedankt :)

Ik heb die t-mobile rom erop gezet, maar ik ga er eerlijk gezegd van uit dat zij zelf het apparaat ook niet meer gestart krijgen (aangezien ik nergens een oplossing vind voor het probleem) dus in feite maakt het niet veel uit.

Kwestie van de lieve onschuld spelen... Flesjen, wasda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiii schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:52:
Bedankt :)

Ik heb die t-mobile rom erop gezet, maar ik ga er eerlijk gezegd van uit dat zij zelf het apparaat ook niet meer gestart krijgen (aangezien ik nergens een oplossing vind voor het probleem) dus in feite maakt het niet veel uit.

Kwestie van de lieve onschuld spelen... Flesjen, wasda?
ik weet niet of je al langs bent geweest...
maar er zijn veel meer mensen die vast hebben gezeten in de bootloader (ikzelf gelukkig niet) en in het volgende topic hebben ze er een oplossing voor http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=43592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Ik geloof dak nog nooit iemand zo dankbaar ben geweest dan jouw op dit moment. _/-\o_

werkte perfect, nu alleen me radio nog aan de gang krijgen. :)

-edit: En ook die werkt weer \o/

[ Voor 11% gewijzigd door Aiii op 26-05-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Het is sinds kort ook mogelijk op de minder legale wijze de simlock van de MDA Pro te verwijderen. Zal geen links geven aangezien dat tegen de GoT policy is, maar misschien kan de topicstarter eventjes dat argument uit de Vario versus Pro keuze halen?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
TheBlasphemer schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:32:
Het is sinds kort ook mogelijk op de minder legale wijze de simlock van de MDA Pro te verwijderen. Zal geen links geven aangezien dat tegen de GoT policy is, maar misschien kan de topicstarter eventjes dat argument uit de Vario versus Pro keuze halen?
De TS is aangepast en Buzz heeft goed werk geleverd!

[ Voor 5% gewijzigd door Mentox op 29-05-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Hmmm... smartphonestunts.nl zou uiterlijk afgelopen vrijdag m'n MDA Pro verzenden, maar ik heb nog niets ontvangen. Als ik morgen nog niets heb zal ik eens even contact opnemen.
Lastig hoor, ik word zo enthousiast van dit topic (en ook van Xda-developers.com en qtek9000.nl) dat ik het wachten zat ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Wanneer gaat die m5000 eigenlijk beschikbaar worden ? Ik zit namelijk al weer vrij kort tegen m'n verlenging aan vandaar.Kheb het halve topic al doorgelezen, maar nog geen datum of iets in die richting voor de m5000 gezien :?

edit:
Sterker nog, heb net met de orange helpdesk/klantenservice aan de lijn gehangen en die weten op dit moment niets van een m5000. Geen id wanneer hij beschikbaar komt, geen prijs, niets. Ik kon echter wel even naar een lokale orange shop bellen voor info.

Die heb ik dus even gebeld maar ook die wisten niets. Er blijkt een paar maanden geleden een of ander boekje te zijn geweest waar hij in stond met een levertijd van 2 maanden. Toen een van de mensen bij die orangeshop echter later nog eens het systeem controleerde op de m5k bleek deze om onduidelijke redenen gecanceld te zijn.

Verdorie, m'n M1000 begint na te laten en er is (in mijn ogen) geen waardige opvolger bij orange (geen zin om over te stappen - heb nog pakweg 550e beltegoed over bij hun ;) )

[ Voor 64% gewijzigd door C.44 op 29-05-2006 12:27 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
C.44 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:12:
Wanneer gaat die m5000 eigenlijk beschikbaar worden ? Ik zit namelijk al weer vrij kort tegen m'n verlenging aan vandaar.Kheb het halve topic al doorgelezen, maar nog geen datum of iets in die richting voor de m5000 gezien :?
In get topic wordt bijna geen woord gerept over de versie van Orange. Ik dacht dat deze niet zo populair was maar als ik jouw bericht lees is hij nog niet uit. Het lijkt me handig als je Orange belt om te vragen wat de datum is. (hoewel ik het idee heb dat je dat al hebt gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiii schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:30:
Ik geloof dak nog nooit iemand zo dankbaar ben geweest dan jouw op dit moment. _/-\o_
geen probleem en graag gedaan :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Mento schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:27:
[...]

In get topic wordt bijna geen woord gerept over de versie van Orange. Ik dacht dat deze niet zo populair was maar als ik jouw bericht lees is hij nog niet uit. Het lijkt me handig als je Orange belt om te vragen wat de datum is. (hoewel ik het idee heb dat je dat al hebt gedaan)
Dat gaf de verkoper bij de lokale orange shop ook als mogelijk gespeculeerd probleem, dat het apparaat niet zo goed ontvangen werd. Een datum konden ze me niet vertellen, ze wisten sterker nog niet eens of er uberhaupt nog wel een datum geprikt was. De kans dat het ding dus voorgoed gecanceld is word er dus aanzienlijk groter mee.

Probleem is alleen dat ik vrij weinig zin heb om een 9000 los te gaan kopen.. heb wel wat geld te besteden, maar ben ook niet zo gek om zo'n bedrag voor een telefoon neer te tellen en dan uiteindelijk achter de garantie aan te gaan rennen. Dat is met orange wel zo makkelijk, foon stuk => volgende dag vervangen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
C.44 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:37:
[...]

Dat gaf de verkoper bij de lokale orange shop ook als mogelijk gespeculeerd probleem, dat het apparaat niet zo goed ontvangen werd. Een datum konden ze me niet vertellen, ze wisten sterker nog niet eens of er uberhaupt nog wel een datum geprikt was. De kans dat het ding dus voorgoed gecanceld is word er dus aanzienlijk groter mee.

Probleem is alleen dat ik vrij weinig zin heb om een 9000 los te gaan kopen.. heb wel wat geld te besteden, maar ben ook niet zo gek om zo'n bedrag voor een telefoon neer te tellen en dan uiteindelijk achter de garantie aan te gaan rennen. Dat is met orange wel zo makkelijk, foon stuk => volgende dag vervangen.
Misschien (een goed moment om) over stappen naar T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Met T-Mobile heb ik ondertussen (of beter gezegd m'n vriendin) niet al te goed ervaringen. Zo is bij m'n vriendin standaard 0900 en naar het buitenland bellen vanaf het begin (2 jaar geleden) afgesloten geweest. Geen duidelijke reden wel een hoop gezeik met de klantenservice en ook een behoorlijke bundel iedere maand (pakweg 70 euro meen ik per maand). Bij dat soort bedragen zit ik echt niet te wachten op zulke service.

Maar voor mij is de hoofdreden om bij Orange te blijven toch wel de 550+ euro die ik daar nog aan tegoeden heb (bel de laatste maanden grof minder dan een jaar geleden en zit aan een 62.50 bundel vast ;)). Dat plus de service die bij orange altijd erg goed geweest is maakt een overstap voor mij erg moeilijk.

M'n vriendin is trouwens zojuist nog even bij een andere Orangeshop geweest en die hebben haar verteld dat hij wel leverbaar is geweest, dat er nog ergens 4 moesten zijn... maar die niet gelokaliseerd konden worden (zouden aan de webshop als voorraad geleverd zijn, maar de webshop heeft geen m5k's op voorraad). Dat zijn ze nu aan het uitzoeken.

Maar ook gaf men daar aan dat deze foon ivm populariteitsproblemen geschrapt is uiteindelijk. En dat gaat natuurlijk een redelijk groot probleem worden als je er dan toch 1 wil hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

En als vervolg op het hele verhaal heeft de orange shop zojuist naar m'n vriendin terug gebeld met de reactie dat ie niet meer op voorraad is en dat hij ook niet meer besteld kan worden. Maw.. op zoek naar een alternatief :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en indien ze er toch één voor je vinden wordt het ´leuk´ wanneer je een keertje gebruik zou moeten maken van de garantie...

aan de andere kant: was je van plan de originele ROM erop te houden?
zonee dan ben je zoiezo je garantie kwijt (alhoewel ik niet weet hoe moeilijk orange hierover doet)...
zoja dan geen pushmail en A2DP voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C.44 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:53:
Maw.. op zoek naar een alternatief :'(
misschien de HTC Wizard? die is volgens mij wel goed van orange verkrijgbaar (een vriend van me heeft hem van orange iig) en heeft (op een paar punten na: zie TS) dezelfde mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Dat realiseerde ik me zojuist inderdaad ook, qua roms is orange knap lastig. Als ze merken dat je ermee geknoeid hebt dan hoef je iig niet op support te rekenen. Echter heb ik 1 keer een m1000 teruggestuurd omdat spontaan het kunstof om het SD slot gebarsten was :? en die m1k had ook een andere rom erop. Nooit meer iets van gehoord.

Normaal gesproken klooi ik niet veel met roms maar voor functionaliteit ben ik altijd over te halen ;)

Maar dan moet ik er uiteraard eerst wel 1 hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Wizard heeft in mijn ogen een te klein scherm, tov de m1k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Tsja, als je bij orange wil blijven kun je de Universal dus wel vergeten, tenzij je een abnormaal hoog bedrag voor het apparaat wil betalen (maar dan haal je dat tegoed dat je bij orange hebt openstaan er toch echt niet uit t.o.v. een MDA Pro + t-mobile abo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de webshop van t-mobile.nl lijkt de MDA Pro uit het assortiment verdwenen te zijn. Weet iemand of dit het einde is van de MDA Pro bij t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@C.44 Zou je me kunnen toevoegen aan MSN? Ik weet wel een oplossing voor je, mijn E-mail adres is "LaurensBot333*msn.com"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:07:
In de webshop van t-mobile.nl lijkt de MDA Pro uit het assortiment verdwenen te zijn. Weet iemand of dit het einde is van de MDA Pro bij t-mobile?
Het is idd appart want bij T-Mobile shop leveren ze hem gewoon nog. Misschien dat het tijdelijk is uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Er stond al enkele weken dat het machientje waarschijnlijk slecht leverbaar zou zijn wegens lage voorraad.

Ik denk dat ze gewoon uitverkocht zijn momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Dat stond er ook al toen ik hem vorige maand bestelde en toen was ie gewoon binnen een paar dagen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

@Mento, toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 21:15
Er is een nieuwe ROM voor de MDA Pro, van T-mobile zelfs! Nee, echt! ROM 1.30.233, radio 1.11. ben downloadende..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Aiii schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:36:
Er stond al enkele weken dat het machientje waarschijnlijk slecht leverbaar zou zijn wegens lage voorraad.

Ik denk dat ze gewoon uitverkocht zijn momenteel.
Toen ik bijna 2 weken geleden de bestelling op smartphonestunt.nl plaatste stond er niets bij, maar nu wel. Ze mailden me vorige week dat ze de MDA Pro woensdag of vrijdag naar mij zouden sturen maar ik heb nog niets ontvangen. Toen ik het bovenstaande net las heb ik ze toch maar een mailtje gestuurd hoe het nu zit. Tja, ik weet dat ik ongeduldig ben, maar het lijkt me zo'n gaaf apparaat!

Edit:
Ik kreeg net antwoord van smartphonestunt.nl:
Wij hebben helaas nog geen leveringen mogen ontvangen vanuit T-Mobile.
Wij hebben vandaag navraag gedaan bij T-Mobile, maar zij konden niet
vertellen wat er aan de hand was.

Ik hoop morgen een antwoord te ontvangen wanneer de MDA Pro komt. Uw
bestelling is momenteel dus inderdaad helaas vertraagd.
Helaas, nog langer wachten dus!

[ Voor 25% gewijzigd door Wtrdk op 29-05-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Kassad schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:20:
Er is een nieuwe ROM voor de MDA Pro, van T-mobile zelfs! Nee, echt! ROM 1.30.233, radio 1.11. ben downloadende..
Om het verhaal even compleet te maken:

De update is te downloaden vanaf deze link

De verbeteringen volgens T-mobile:
Verbeteringen update
De nieuwe software biedt u onder andere de volgende verbeteringen:

* Integratie van MSFP ("Microsoft Security & Feature Package") om Microsoft Push Email mogelijk te maken
* Verbetering van de browser prestatie door gebruik van de Cache-functie ("Fast-Back")
* Implementatie van MSN Messenger voor Instant Messaging
* Mogelijkheid om de iconen te personaliseren op het “Vandaag” scherm (opstartscherm)
* Nieuwe Comm Manager voor het instellen van WLAN, Bluetooth, telefoon, ActiveSync, EMailPush, Stil Profiel
* Task Manager is opgenomen in het startmenu voor het beheer van actieve programma's
En is Engelstalig.

[ Voor 10% gewijzigd door Zondagskindje op 29-05-2006 17:36 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Bij mij geeft die update toch echt radio 1.10.03 aan i.p.v. 1.11

-edit: Zelf maar even de T-mobile update met 1.11 radio geupload: http://rapidshare.de/files/21703646/T-mobile_update.rar.html

[ Voor 51% gewijzigd door Aiii op 29-05-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

@mento, zou je me je oplossing per mail kunnen doen toekomen ? Je mailadres in je profiel bounced nogal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ben doordat mijn PDA gebruik door mijn co-schappen de laatste tijd enorm is toegenomen erover aan het denken om een MDA Pro aan te schaffen en zat een beetje te zoeken op internet. Ik zat te kijken naar de prijs en vond bij www.2call.nl dit juweeltje los voor 522 euro... is dit een beetje reeele prijs of een foutje van die site? Ze reageren namelijk niet op E-mails hierover... het lijkt me wat goedkoop eerlijk gezegd... nou wil ik geen slapende honden wakker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@C.44 : Ik denk dat Mento wel een mooie oplossing voor je heeft. Als het is wat ik denk. ;)
Dan kan je wel die Qtek kopen :) e.v.t i.c.m Orange.

FF OT: Morgen komt Orange met nieuwe tarieven en nieuwe bundels etc. Het wordt veel goedkoper dan nu het geval is (12ct of 10 ct p/min) en je tegoed blijft onbeperkt houdbaar.

Voor de garantie kan je ook Orange Premier nemen als je je toestel niet bij Orange zelf koopt. Dit veranderd ook; dit wordt opgesplits in 2 delen. Ik weet niet of het dan betaalbaar(der) wordt, maar het is te overwegen i.g

EDIT/
Kassad schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:20:
Mooi dat er een nieuwe ROM uit is, ik wilde anders binnenkort al is gaan mailen. Kan trouwens ook in de TS geupdate worden.
Maar het is jammer dat op de site niet het radio nr. wordt vermeld, nu kan je in principe niet t-mobile erover aanschrijven.

Nu weet ik het volgende allemaal niet: Is dat dan vreemd dat die radio er niet bij zit? Is het nodig om wm stabiel te kunnen gebruiken? En die ene radio (hier te downloaden) komt uit een ander? (dus niet volledig legaal?)

[ Voor 45% gewijzigd door robert-630 op 29-05-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@xvanwaart mijn broertje verkoopt zijn MDA Pro voor 450 euro.
Hij werkt zelf bij T-Mobile en had er al een met personeels abbo, maar nu nog een met verlenging. Dus echt ongeopend en zonder krassen inclusief 1 volle jaar garantie en helemaal nieuw in doos en bon voor garantie offcourse.
Als iemand anders hem wilt geef het even aan, dan laat ik een email achter.
Maar in de eerste instantie is hij voor xvanwaart als hij hem wilt.

[ Voor 9% gewijzigd door XthinkZ op 29-05-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Op ieder moment dat een shop niet reageert op e-mails gaat er bij mij een rood vlaggetje omhoog. Vaak kun je aan e-mail gauw vinden of een online winkel goed is of niet.

Snelheid, spelling, opbouw, etc. zeggen een hoop over de mensen achter een webwinkel. Mailtjes die niet beantwoord worden is vaak een slecht teken.

Maar ik ken de winkel in kwestie niet dus wie weet.

--Te vroeg gesproken, lang leve de shopsurvey: http://tweakers.net/shopsurvey/4657

Volgens mij kun je ergens anders nog wel lagere prijzen krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Aiii op 29-05-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Aiii schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:44:
Bij mij geeft die update toch echt radio 1.10.03 aan i.p.v. 1.11

-edit: Zelf maar even de T-mobile update met 1.11 radio geupload: http://rapidshare.de/files/21703646/T-mobile_update.rar.html
Vergeten te vragen:
1. Bevalt "ie" ?
2. Beter dan de standaardrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@Kassad, bedankt voor de melding. Kan ik vanavond weer spelen >:)

@Zondagskindje, bedankt voor de link

@Robert-630, ik heb geen idee wat jij denkt 8) Het samenstellen van je update is naar mijn weet volkomen legaal. Het aanpassen van de bestanden niet.

@Aii, bedankt voor de link naar de aangepaste versie van de nieuwe T-Mobile rom. Ik neem aan dat je het wel getest hebt?

@XthinkZ,
[mierenneukmodus]
ik probeer me aan de regels te houden met het verkopen van een MDA Pro want dat mag alleen in vraag en aanbod en jij doet het open en bloot.
[Mierenneukmodus]

De TS is geupdated.

Kan iemand zijn ervaringen posten over de nieuwe rom? Graag in vergelijking met de oude ROM van T-Mobile en/of Qtek.

[ Voor 22% gewijzigd door Mentox op 30-05-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Mento schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:17:
@Aii, bedankt voor de link naar de aangepaste versie van de nieuwe T-Mobile rom. Ik neem aan dat je het wel getest hebt?
Hij werkt als een tiet ja. Behalve bij mij dan omdat om de dag me simkaart eruit knalt en het dan een dag niet doet. Maar dat doet ie dus met iedere radio dus mijn mda is gewoon brak.

woensdag maar even naar de t-mobile shop.

Wat de rom betreft, je kan hem het beste vergelijken met de vooruitgang van de oude t-mobile rom naar de qtek rom, je hebt meer snelheid, de nieuwe functies, iets aangepast today scherm met verbindingsinfo, pocket msn enz. Behoorlijke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Wat is het verschil tussen radio 1.10.03, of iig de radio in de tmobile nl update, en 1.11 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Aiii schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:17:
[...]

Wat de rom betreft, je kan hem het beste vergelijken met de vooruitgang van de oude t-mobile rom naar de qtek rom, je hebt meer snelheid, de nieuwe functies, iets aangepast today scherm met verbindingsinfo, pocket msn enz. Behoorlijke verbetering.
Maar geen a2dp en dergelijke? Dat zou jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
w.d schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:02:
[...]

Maar geen a2dp en dergelijke? Dat zou jammer zijn...
Als je naar de beschrijving van T-Mobile kijkt, is het waarschijnlijk gewoon een AKU2-ROM. Dus dan zou er ook A2DP in moeten zitten. Alleen wel raar dat T-Mobile dat niet als feature geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
T-mobile maakt er een zooitje van! Op hun eigen site staat de MDA Pro niet meer vermeld, en op een aantal sites van PDA-shops staat dat de MDA Pro nooit meer leverbaar is! Ik heb net gebeld met smartphonestunt.nl, waar mijn bestelling loopt, en die zeggen dat zij opheldering proberen te krijgen bij T-mobile. Volgens smartphonestunt.nl moet T-mobile ze gewoon kunnen leveren omdat de bestelling al een poosje geleden is gedaan. Als het goed is hoor ik vanmiddag meer van smartphonestunt.nl.
Ik moet zeggen dat ze me perfect te woord staan, en ook snel reageren op e-mailtjes. Ik heb T-mobile gisteren ook even een mailtje gestuurd met hoe het zit, maar die zijn niet zo snel met reageren.
Dus als je een MDA Pro wil bestellen, check alles nog even goed, want er is een kans dat hij niet geleverd wordt! Ik wacht ondertussen in spanning af. :'( Een qtek of i-mate zijn een stuk duurder i.c.m. zo'n abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Tsunami schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:11:
[...]

Als je naar de beschrijving van T-Mobile kijkt, is het waarschijnlijk gewoon een AKU2-ROM. Dus dan zou er ook A2DP in moeten zitten. Alleen wel raar dat T-Mobile dat niet als feature geeft.
Als je in de gebruiksaanwijzing kijkt van de ROM-update te vinden onder T-mobile Zakelijk - Service - Hardware Updates - MDA Pro of deze link: http://www.t-mobile.nl/za...dates/mda_pro_update.aspx

Blijkt dat A2DP (BT stereo) wordt ondersteund. Zijn er ook handsfreesetjes (betaalbaar) die dit ondersteunen en ook te gebruiken zijn voor telefoongesprekken?

Groet, >:)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

w.d schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:23:
[...]

Toen ik bijna 2 weken geleden de bestelling op smartphonestunt.nl plaatste stond er niets bij, maar nu wel. Ze mailden me vorige week dat ze de MDA Pro woensdag of vrijdag naar mij zouden sturen maar ik heb nog niets ontvangen. Toen ik het bovenstaande net las heb ik ze toch maar een mailtje gestuurd hoe het nu zit. Tja, ik weet dat ik ongeduldig ben, maar het lijkt me zo'n gaaf apparaat!

Edit:
Ik kreeg net antwoord van smartphonestunt.nl:

[...]

Helaas, nog langer wachten dus!
Naar aanleiding van dit bericht, ben ik wat rond gaan kijken en heb het volgende geconstateerd:
  1. de MDA Pro is van de T-mobile site verdwenen als koopbaar model
  2. Smartphoneshop.nl meldt nooit meer leverbaar??!!
  3. Smartphonestunts.nl meldt beperkt leverbaar
  4. Na bellen ivm een bestelling van de MDA pro die ik op de valreep heb gedaan naar aanleiding van aanbieding en netactie (tot 2 juni) meldt Smartphonestunts dat er inderdaad leverproblemen zijn vanuit T-Mobile. Dit waarschijnlijk vanwege de enorme vraag. Vandaag wordt weer een statusmelding verwacht. Als er nieuws is word ik per e-mail op de hoogte gehouden. Ik zal dit dan ook hier melden.
Voor mij is de MDA pro een geslaagde symbiose van notebook en GSM met Internetmogelijkheden

Groet en heb geduld, wie weet gaat het toch nog lukken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:56
Ik wou er ook net 1 bestellen. Toch maar afwachten. Misschien komt er wel een opvolger binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
guidob schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:24:
Ik wou er ook net 1 bestellen. Toch maar afwachten. Misschien komt er wel een opvolger binnenkort?
Hoewel ik het niet met zekerheid kan zeggen komt er binnen een maand of vier geen update uit. Als HTC een nieuw apparaat op de markt zet wordt dit meestal vier maanden van te voren gemeld.

Ik heb een MDA Pro met een oplaader en een hoes voor 420 euro. Interesse? Laurensbot333@msn.com

[ Voor 21% gewijzigd door Mentox op 30-05-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

MDA Pro is wel leverbaar in Duitsland zij het tegen een hogere prijs. De leverproblemen lijken mij een lokaal (T-mobile.nl) probleem. Wellicht te veel response gehad op de zeer aantrekkelijke aanbieding met toestel 512MB + PIT voor 30Euro/maand + bijbetaling (89 Euro). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Laatst online: 31-08 00:40
Valt het jullie niet op dat de leveringsproblemen tegelijk komen met de officiele t-mobile NL firmware update? Misschien dat ze simpelweg de toestellen aan het updaten zijn? Of aan het wachten zijn tot er nieuwe toestellen met de nieuwe software versie geleverd worden :?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Johny58 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:50:
Valt het jullie niet op dat de leveringsproblemen tegelijk komen met de officiele t-mobile NL firmware update? Misschien dat ze simpelweg de toestellen aan het updaten zijn? Of aan het wachten zijn tot er nieuwe toestellen met de nieuwe software versie geleverd worden :?
Het zou kunnen, maar het lijkt me sterk. Ze zullen daar hun potentiele klanten toch niet mee lastigvallen? Het lijkt me logischer dat ze bij alle pakketten een briefje doen met de URL voor de ROM-update. Lijkt me een stuk minder arbeidsintensief en een stuk klantvriendelijker. Tenzij ze rekening houden met de digibeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Johny58 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:50:
Dit lijkt me zeer sterk. T-Mobile kennende doen ze het niet en maken ze er geen melding van want wat niet weet wat niet deert. Anders zouden ze wel een voorraad "oude" hebben die worden verkocht terwijl de andere worden bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Laatst online: 31-08 00:40
Kan het niet zo zijn dat ze inmiddels de oude voorraad hebben gekocht en wachten op de nieuwe? Was het met de MDA Compact niet zo dat deze op een gegeven moment ook standaard met de windows 2003 2e editie werden verkocht terwijl ze in eerste instantie met de oude versie van 2003 werden verkocht?

Iemand trouwens al wat meer ervaringen met de software update van t-mobile NL?

[ Voor 13% gewijzigd door Johny58 op 30-05-2006 15:43 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
JeeVee schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:22:
MDA Pro is wel leverbaar in Duitsland zij het tegen een hogere prijs. De leverproblemen lijken mij een lokaal (T-mobile.nl) probleem. Wellicht te veel response gehad op de zeer aantrekkelijke aanbieding met toestel 512MB + PIT voor 30Euro/maand + bijbetaling (89 Euro). :(
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.pasmooij/FOK/schater.gif

ik betaalde meer dan 200 euro voor 2 jarig 40/maand abo

ja je zal maar vaste klant zijn bij T-mobile, dan pak je toch gauw ff de superaanbiedingen mee hoor Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.pasmooij/FOK/emo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Viper_74 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]

ik betaalde meer dan 200 euro voor 2 jarig 40/maand abo

ja je zal maar vaste klant zijn bij T-mobile, dan pak je toch gauw ff de superaanbiedingen mee hoor [afbeelding]
Dat was idd voordat ie 200 euro werd afgeprijst, maar nog is het wel een hoog bedrag... Maar ik vind die 30 p/m + 89 bijbetaling nou ook niet echt goedkoop. Het ligt er natuurlijk aan wat voor abbo je wil, maar ik hem hem anderhalve maand geleden voor 26 p/m + 60 bijbetaling gekocht. Was wel het goedkoopste overigens (Relax 150 + PIT).

Heeft iemand trouwens al die SIM unlock geprobeerd? Ik wacht nog steeds tot mijn nummer wordt overgezet, en het zou wel handig zijn als ik mijn Telfort-simkaart in mn MDA Pro kan stoppen, maar om daar nou je garantie voor te riskeren...

[ Voor 14% gewijzigd door Tsunami op 30-05-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Tsunami schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:18:
[...]

Dat was idd voordat ie 200 euro werd afgeprijst, maar nog is het wel een hoog bedrag... Maar ik vind die 30 p/m + 89 bijbetaling nou ook niet echt goedkoop. Het ligt er natuurlijk aan wat voor abbo je wil, maar ik hem hem anderhalve maand geleden voor 26 p/m + 60 bijbetaling gekocht. Was wel het goedkoopste overigens (Relax 150 + PIT).

Heeft iemand trouwens al die SIM unlock geprobeerd? Ik wacht nog steeds tot mijn nummer wordt overgezet, en het zou wel handig zijn als ik mijn Telfort-simkaart in mn MDA Pro kan stoppen, maar om daar nou je garantie voor te riskeren...
Ja heb het geprobeerd en het werkt goed.
Dacht eerst dat hij bleef hangen in Qtek bootscreen, maar na een tijdje ging hij toch door.
Je radio wordt dan versie 0.0.0.0 ofzo, maarwaarschijnlijk is het gewoon een hogere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
XthinkZ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:26:
[...]

Ja heb het geprobeerd en het werkt goed.
Dacht eerst dat hij bleef hangen in Qtek bootscreen, maar na een tijdje ging hij toch door.
Je radio wordt dan versie 0.0.0.0 ofzo, maarwaarschijnlijk is het gewoon een hogere versie.
Op het moment dat de simlock daadwerkelijk verwijderd is kun je gewoon elke andere radio-rom terugzetten, hij blijft dan simlockvrij... Dus als er later weer een update komt kan je die er gewoon overheen zetten. Lees maar eens verder op het XDA-developers forum (http://forum.xda-developers.com/viewforum.php?f=32)

[ Voor 17% gewijzigd door Wtrdk op 30-05-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:17:
@XthinkZ,
[mierenneukmodus]
ik probeer me aan de regels te houden met het verkopen van een MDA Pro want dat mag alleen in vraag en aanbod en jij doet het open en bloot.
[Mierenneukmodus]
Je hebt gelijk.
M'n broertje heeft hem in ieder geval op V&A gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:18:
[...]

dat is hetzelfde abbo waar jullie het over hebben :P

de eerste 6 maanden krijg je korting op je abbokosten waardoor je op €26 uitkomt ipv €30 incl. PIT... dus doordat jij hem later hebt gekocht ben je €20 goedkoper uitgeweest dan bijvoorbeeld ik, maar ik had hem dan ook al in maart ;)

sim unlock werkt goed.. of je je garantie daarvoor wilt riskeren moet je zelf weten :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Geld die aanbieding btw nog steeds ? En zoja, zijn die bij een shop af te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:13:
[...]

dat is hetzelfde abbo waar jullie het over hebben :P

de eerste 6 maanden krijg je korting op je abbokosten waardoor je op €26 uitkomt ipv €30 incl. PIT... dus doordat jij hem later hebt gekocht ben je €20 goedkoper uitgeweest dan bijvoorbeeld ik, maar ik had hem dan ook al in maart ;)

sim unlock werkt goed.. of je je garantie daarvoor wilt riskeren moet je zelf weten :+
Ik heb hem via de online shop van T-Mobile besteld, voorzover ik weet krijg ik daar geen korting. Het is gewoon Relax Web 150 voor 16,50 per maand voor 2 jaar, en dan 9,50 per maand voor PIT en 59,95 bijbetalen. Maar idd is die bijbetaling pas in april van 80/90 euro naar 60 euro gegaan.

En ik heb de SIM unlock toch maar gedaan, en werkt idd perfect. Heb nu ook ineens een GPRS-verbinding hier in de buurt, maar die zal wel van Telfort zijn, dus zal wel weer geld kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 30-05-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Laatst online: 21:54
C.44 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:20:
Geld die aanbieding btw nog steeds ? En zoja, zijn die bij een shop af te sluiten ?
Ik heb hem vanmiddag bij de T-mobile shop gehaald en moest 0 euro afrekenen bij een 2-jarig zakelijk Flex20 abbo icm PIT.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

* E-Rick meldt
Ik ben sinds kort een gelukkig bezitter van een mda pro (1 jaar verlenging relax 150 + PIT + €150 @T-Mobile shop R'Dam).
Ik heb vrijwel meteen de qtek-rom op het apparaat geflashed, voor de snelheid maar vooral voor msn. Vandaag de nieuwe T-Mobile rom erop gezet (van de t-mobile-site dus niet met radio 1.11). Eerst geprobeerd via mn laptop, maar dat was geen succes, ik kreeg een foutmelding te zien en m'n mda bleef in het bootloader-scherm hangen (ook na een soft of hard reset), maar vanaf een 'echte' pc ging het vervolgens wel goed.
Qua snelheid merk ik tot nu toe niet echt veel verschil met de qtek-rom, behalve dat bluetooth uitschakelen via de comm manager veel sneller gaat.

Ik heb echter wel het volgende probleem (zowel met de qtek-rom als met de nieuwe T-Mobile-rom): Ik haal m'n Gmail binnen via pop3. Dat gaat op zich prima, maar af en toe verdwijnt alle mail wanneer ik op 'send/receive' klik.
Ik heb de instellingen van Gmail automatisch laten configureren, versturen en ontvangen gaat ook probleemloos. Bij de options staat 'connect and check for messages every xx min.' uit, ik check mn mail handmatig. Ook het vinkje van "only display messages from the last xx days' staat uit. de laatste optie staat op 'get headers only, include 999 KB of message body'. Dit laatste naar aanleiding van een topic op xda-developers, waar kennelijk meer mensen met dergelijke problemen kampen. Echter, de meeste topics daar met betrekking tot mail gaan over het verdwijnen van complete mailaccounts, er is zeer weinig info te vinden over verdwijnende mail.

Hebben mee rmensen hier last van, en belangrijker: weet iemand een oplossing?? Op zich is het niet een erg groot probleem, gmail werkt prima in pocketIE. Maar ik zou het wel fijn vinden als m'n pop-mail niet zomaar verdwijnt.

[ Voor 8% gewijzigd door E-Rick op 31-05-2006 01:29 ]

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ik ben op dit moment serieus aan het denken wat ik met het hele verhaal ga doen (wel of niet overstappen naar t-mobile, abbo van t-mobile erbij nemen of gewoon wachten totdat er iets interessants bij orange beschikbaar komt).

Mag ik jullie allebei vragen wat jullie effectief per maand kwijt zijn (totaal) en wat je dan nog voor de MDA Pro moet bij betalen. Op de site van t-mobile is het hele apparaat namelijk niet meer terug te vinden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Ik heb de MDA Pro met een tweejarig T-Mobile Zakelijk Flex 20 abonnement + PIT, dus ik ben rond de dertig euro per maand kwijt. Ik hoefde in de winkel niets bij te betalen. Ik kreeg gratis duosim en een gratis BlueTooth headset omdat het een zakelijk abonnement betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maart 2006 was ik ook de trotse bezitter van een MDA Pro van T-Mobile. Maar 2 maanden later heb ik deze na een beroving af moeten geven :(

Contact gezocht met de verzekeringsmaatschappij, maar omdat er geen lichamelijk letsel is toegebracht en er geen getuigen waren werdt er tot mijn spijt niets uitgekeerd...

Daarna heb ik contact opgenomen met de helpdesk van T-Mobile en daar de situatie uitgelegd. Gelukkig een perfecte oplossing gevonden, contract met 1 jaar verlengt en "gratis" een nieuwe MDA Pro thuisgestuurd krijgen!! Ik zit er nog op te wachten en hij kan dus elk moment in de bus vallen hoop ik. Na de berichten van de laatste dagen nog even gebeld met de klantenservice en deze konden geen status geven van de verzending :(

Als ik hem binnenheb zal ik gelijk ff melden of de nieuwe ROM van T-Mobile er al standaard opzit.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.