Ja, dat zei ik al. Draadje lezen.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:42:
Ik heb de Opera 8.5 beta gedownload maar adressen in de address bar verschijnen niet in gewone letters maar in symbols..... Ook submit knoppen heben deze symbolen ipv text.
Voor de rest is ie supersnel en heel mooi true VGA
Iemand anders ook dit probleem gehad en wat kan ik eraan doen?
Heb al zowel de 5.0 versie als de 2003 versie geprobeerd.
Ik heb de Pro met Qtek rom
iemand?
*EDIT*
Je moet de arial font vanaf je pc in window/fonts map plaatsen
Verwijderd
tje? zeg maar draad... nee...dan liever aan de hulpvaardige mede tweakers vragen en tijd besparen. En diegenen die geen zin hebben om iets voor de zoveelste x te herhalen, hoeven niet te reageren
Verwijderd
Reg. datum: 11 mei 2006
--------------------------------------------------------------------------------
na het updaten van mijn mda pro (succesvo) herstart het komt mijn mda toch weer in de "bootloader modus". Iemand een idee waarom? Na het updaten druk ik op de rest knop, zoals aanbevolen.
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
--------------------------------------------------------------------------------
na het updaten van mijn mda pro (succesvo) herstart het komt mijn mda toch weer in de "bootloader modus". Iemand een idee waarom? Na het updaten druk ik op de rest knop, zoals aanbevolen.
Welke ROM?Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:28:
Welke versie bootloader gebruik je?
Vaak helpt een andere radio rom om door de bootloader heen te komen. Zoals de 1.06 of 1.11.
Verwijderd
Welke ROM? laatste qtec rom
Welke versie bootloader gebruik je? 1.00
Vaak helpt een andere radio rom om door de bootloader heen te komen. Zoals de 1.06 of 1.11.
hoe laad ik alleen de radio rom?
Grts
Grts
wat is die radio.rom trouwens voor iets?
ik heb uit de startpost al gelezen dat als je die er uit hebt gehaald dat het veranderen van je rom een stuk sneller gaat. (wat ik ook heb gedaan, heb nu qteck erop staan en na 5 min was het al klaar
) maar nu ik die radio.rom niet heb mis ik dan wat?
ik heb uit de startpost al gelezen dat als je die er uit hebt gehaald dat het veranderen van je rom een stuk sneller gaat. (wat ik ook heb gedaan, heb nu qteck erop staan en na 5 min was het al klaar
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
door de rest uit je map te halen. ik heb het omgekeerde gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:26:
Welke ROM? laatste qtec rom
Grts
ik heb radio.rom uit de map geplaats (in een mapje gezet.) en deze dus niet geinstaleerd. wat je dus kan doen is alles behalve radio.rom uit je map halen. of alles opnieuw eropzetten, just in case
suc6
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Universal/Radio/
Download de ingepakte 1.06 of 1.11
Verwijderd
Geweldig. Radio 1.06 alleen geinstalleerd. Mda kwam tot leven met Qtek software.XthinkZ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:42:
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Universal/Radio/
Als wekker gebruik ik gewoon de WM5 ingebouwde wekker functie, deze heeft ook een snoozeMento schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:26:
Ik ben op zoek naar twee programmatjes, een wekker met snooze functie en een app waarmee ik de HTC Universal een soft-reset kan geven.
Weet iemand waar ik dit kan vinden?
Bij voorbaat dank.
Het probleem met de WM5 standaard wekker is dat wanneer je op "dismiss" klik het niet meer terug komt. Ik zoek dus iets dat het geluid achter elkaar afspeeld en als ik "tap" het uitgaat en later (5min) weer begint.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Gister mijn mda binnengekregen, de t-mobile verkoper zei tegen mij dat mijn PIT binnen 48 uur word geactiveerd(heb geen nieuw contract, verlenging met nieuw toestel). Hoe weet ik dan wanneer PIT geactiveerd is, want bij mijn t-mobile.nl account zie ik nog nergens iets van PIT staan. En we zijn nu inmiddels 24 uur verder en aangezien ik even 100 km naar het noorden van het land vanavond ga, wil hoe ik kan zien wanneer PIT is geactiveerd, anders betaal ik zomaar een dure rekening dalijk
bij mij was PIT binnen enkele minuten geactiveerd, als je inmiddels 12 uur verder bent moet je ervan uitgaan dat PIT geactiveerd is. ik heb ook nog niemand gehoord die na het aanvragen van PIT een toren hoge rekening heeft gehad.
ik las vandaag op pocketinfo een review van de E-ten G500 en daar stond standaard een applicatie die m-desk genaamd was, maar ik kan hier niks over vinden. weet iemand wat voor programma dat is?
ik las vandaag op pocketinfo een review van de E-ten G500 en daar stond standaard een applicatie die m-desk genaamd was, maar ik kan hier niks over vinden. weet iemand wat voor programma dat is?
^^
Gewoon een verbinding opzetten. Als je PIT nog niet werkt krijg je ook geen internet, zolang je maar geen gebruikersnaam of wachtwoord invoert.
Ik heb trouwens na het binnenkrijgen van mijn nieuwe MDA pro hem toch maar weer geflasht, ding was zo gaar.
Qtek 1.30 radio 1.11
helaas was dit de ESP versie, spaans dus
maar weer naar de WWE van Qtek gezet. Radio 1.11 werkt goed tot nu toe.
Na het installeren gereset zodat al die troep niet mee geïnstalleerd werd. Scheelt veel geheugen. Alleen mis ik nu de link naar voice dialing bij programma's. Het staat er wel op want als ik me headset gebruik krijg ik het even in beeld. Weet iemand hoe ik die link weer terug krijg
-update-
Gevonden
Staat onder windows 'cvdsetting'. gewoon Copy > paste shortcut.
dan Cut, naar start menu > programs > paste
rename > speed dial oid
en werken die shit
Gewoon een verbinding opzetten. Als je PIT nog niet werkt krijg je ook geen internet, zolang je maar geen gebruikersnaam of wachtwoord invoert.
Ik heb trouwens na het binnenkrijgen van mijn nieuwe MDA pro hem toch maar weer geflasht, ding was zo gaar.
Qtek 1.30 radio 1.11
Na het installeren gereset zodat al die troep niet mee geïnstalleerd werd. Scheelt veel geheugen. Alleen mis ik nu de link naar voice dialing bij programma's. Het staat er wel op want als ik me headset gebruik krijg ik het even in beeld. Weet iemand hoe ik die link weer terug krijg
-update-
Gevonden
rename > speed dial oid
[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 12-05-2006 23:17 ]
Nerd.Viper_74 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:10:
^^
Qtek 1.30 radio 1.11
-update-
Gevonden
rename > speed dial oid
en werken die shit
Als je op Dismiss drukt zet je de wekker idd uit, dat is de functie ook. Je zou snooze moeten kiezen, dan komt-ie weer terug. Ligt dus niet aan WM5. Maar goed, een goeie wekker onder WM5 is bijvoorbeeld Chronos.Mento schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:48:
Het probleem met de WM5 standaard wekker is dat wanneer je op "dismiss" klik het niet meer terug komt. Ik zoek dus iets dat het geluid achter elkaar afspeeld en als ik "tap" het uitgaat en later (5min) weer begint.
Een applicatie waar je een soft reset mee kan geven is PocketPlus van SPB maar bijvoorbeeld ook PQZ, een applicatie die iedere universal gebruiker zou moeten hebben :-) Ik heb bijvoorbeeld SYM+R als reboot sneltoets ingesteld.
[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 13-05-2006 11:19 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Een applicatie die ook soft reset ondersteund is XCPUSCALAR een over / onderklok programma voor je universal.
Ik zet hem bijvoorbeeld standaard op 312 Mhz ip 520 mhz wat de accuduur erg ten goede komt komt. Of dynamisch op 208 Mhz in standby modus. Is alleen niet gratis.
Ik zet hem bijvoorbeeld standaard op 312 Mhz ip 520 mhz wat de accuduur erg ten goede komt komt. Of dynamisch op 208 Mhz in standby modus. Is alleen niet gratis.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe ik de nederlandse T-mobile favorieten weer terug krijg na update met T-Mobile UK rom!!
Erg lastig nu die Engelse portal!!
Verder tevreden met nieuwe rom!!
Grtz GG
Grtz GG
synchroniseren met activesync. Als je je favorieten backupte met activesync.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:56:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de nederlandse T-mobile favorieten weer terug krijg na update met T-Mobile UK rom!!
Grtz GG
Verwijderd
Ik heb via active sync gebackupt, maar hij heeft alleen de door mij ingestelde favorieten overgezet.XthinkZ schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:06:
[...]
synchroniseren met activesync. Als je je favorieten backupte met activesync.
Is er een methode om dit handmatig toe te voegen en wat is de url van de nederlandse T-mobile portal voor PDA??
Bedankt en grtz
GG
Verwijderd
URL al gevonden: http://pda.t-mobile.nl/Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:16:
[...]
Ik heb via active sync gebackupt, maar hij heeft alleen de door mij ingestelde favorieten overgezet.
Is er een methode om dit handmatig toe te voegen en wat is de url van de nederlandse T-mobile portal voor PDA??
Bedankt en grtz
GG
Maar hoe krijg ik die onder de knop in het snelmenu (witte t in roze rondeje??)
Grtz GG
dat moet je in het register veranderen.
dacht ergens hier
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell\Keys
oops, dacht te lezen de hardwarematige knop. die softwarematige knop weet ik niet aangezien ik deze niet geinstalleerd heb
dacht ergens hier
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell\Keys
oops, dacht te lezen de hardwarematige knop. die softwarematige knop weet ik niet aangezien ik deze niet geinstalleerd heb
[ Voor 36% gewijzigd door Rockafello op 14-05-2006 15:12 ]
Volgens mij door de default site aan te passen: open de site die je als default wilt, ga naar settings en kies ergens use current. Voortaan is je standaard internet pagina deze site.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:24:
[...]
URL al gevonden: http://pda.t-mobile.nl/
Maar hoe krijg ik die onder de knop in het snelmenu (witte t in roze rondeje??)
Grtz GG
Heb nu de Qtek rom:
1.30.77
1.11.00
extRom (none)
Werkt op zich redelijk, BT is net zo gaar als vroeger maar nog niet echt vastlopers. (alleen wel eens dat BT aanstaat maar niet werkt, of dat hij grijs is en dus niet aan kan)
Alleen het accugebruik is ziekelijk. Zit nu al op de 88% Dat is sinds vanmorgen 9 uur, heb er verder nog niks mee gedaan en hij gaat na 2 min op standby. Na een dag 1.5 is hij toch wel leeg, zonder veel gebruik.
Komt dit misschien door het niet installeren van de ext rom ?
Heb nu kwa software:
TT5
Total commander
Check notifications
BT traceicon
CF2.0
1.30.77
1.11.00
extRom (none)
Werkt op zich redelijk, BT is net zo gaar als vroeger maar nog niet echt vastlopers. (alleen wel eens dat BT aanstaat maar niet werkt, of dat hij grijs is en dus niet aan kan)
Alleen het accugebruik is ziekelijk. Zit nu al op de 88% Dat is sinds vanmorgen 9 uur, heb er verder nog niks mee gedaan en hij gaat na 2 min op standby. Na een dag 1.5 is hij toch wel leeg, zonder veel gebruik.
Heb nu kwa software:
TT5
Total commander
Check notifications
BT traceicon
CF2.0
De nieuwere Roms hebben dit allemaal (Tmob is niet nieuw). Kijk een bij connections of je bij Beam iets hebt aangevinkt. Dit verbruikt een behoorlijk percentage aan stroom.Viper_74 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:39:
Heb nu de Qtek rom:
1.30.77
1.11.00
extRom (none)
Heb nu kwa software:
TT5
Total commander
Check notifications
BT traceicon
CF2.0
[ Voor 11% gewijzigd door Mentox op 15-05-2006 13:16 ]
Receive incomming connections staat aan, maar dat stond die altijd.
gprs settings staat nu op PAP auth, moest dat niet op CHAP ?
Uit mijn hoofd PAP hoor.Viper_74 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:09:
Receive incomming connections staat aan, maar dat stond die altijd.
Dat Receive incoming beams, heb je toch nodig om naast irda ook via Bluetooth verbinding met een ander device te maken?
Verwijderd
Ik heb de MDA Pro nu 2 weken. Al met al een fijn apparaat. Totdat ik gisteren mijn pincode invoerde via het touchscreen met het pennetje. Nu heb ik een grote barst in mijn scherm
Het werkt nog wel maar er zit een zwarte vlek rond die barst.
Ik heb toch echt niet zitten rammen op het display... Vandaag ga ik dus maar even langs bij de t-mobile shop in de hoop dat ze me daar verder kunnen helpen.
Heeft iemand anders ook zulke ervaringen? En wat gaan ze daar doen? Vervangen of repareren? En zijn daar kosten aan verbonden?
Ik hou jullie op de hoogte..
Ik heb toch echt niet zitten rammen op het display... Vandaag ga ik dus maar even langs bij de t-mobile shop in de hoop dat ze me daar verder kunnen helpen.
Heeft iemand anders ook zulke ervaringen? En wat gaan ze daar doen? Vervangen of repareren? En zijn daar kosten aan verbonden?
Ik hou jullie op de hoogte..
edit:
Ben net langs geweest en waar ik bang voor was gebeurde dus. Dat vrouwtje beweerde dat ik te hard had geduwd of hem had laten vallen... niet dus! Nu sturen ze hem op om te onderzoeken of het mijn fout was. Zo ja dan mag ik 42,- onderzoekskosten betalen of ik kan hem laten repareren. Mijn woord tegen dat van hun dus, en ik denk dat ik al weet hoe dit gaat aflopen
Iemand een idee wat zo schermpje mij gaat kosten? Nu ff uithuilen en wachten maar dus...
Ben net langs geweest en waar ik bang voor was gebeurde dus. Dat vrouwtje beweerde dat ik te hard had geduwd of hem had laten vallen... niet dus! Nu sturen ze hem op om te onderzoeken of het mijn fout was. Zo ja dan mag ik 42,- onderzoekskosten betalen of ik kan hem laten repareren. Mijn woord tegen dat van hun dus, en ik denk dat ik al weet hoe dit gaat aflopen
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 17:37 ]
Ik ben geen expert in recht.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:47:
[...]
edit:
Ben net langs geweest en waar ik bang voor was gebeurde dus. Dat vrouwtje beweerde dat ik te hard had geduwd of hem had laten vallen... niet dus! Nu sturen ze hem op om te onderzoeken of het mijn fout was. Zo ja dan mag ik 42,- onderzoekskosten betalen of ik kan hem laten repareren. Mijn woord tegen dat van hun dus, en ik denk dat ik al weet hoe dit gaat aflopenIemand een idee wat zo schermpje mij gaat kosten? Nu ff uithuilen en wachten maar dus...
Maar uit mijn hoofd, ligt de bewijslast de eerste 6 maanden na aankoopsdatum altijd bij de winkelier. Maar die neemt nu de verantwoordelijkheid, door een extern bedrijf ernaar te laten kijken.
[edit] Opgezocht en het klopt. Alleen ben bang voor je dat ze het op "onzorgvuldig gebruik" gooien, en dan verspeel je je rechten.
[ Voor 8% gewijzigd door robert-630 op 15-05-2006 19:38 ]
Je bent niet de eerste van wie ik gehoord hebt dat zijn scherm is gebarsten, maar je bent wel de eerste die zegt dat het gebeurde bij gewoon je pincode intoetsen.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:47:
Ik heb de MDA Pro nu 2 weken. Al met al een fijn apparaat. Totdat ik gisteren mijn pincode invoerde via het touchscreen met het pennetje. Nu heb ik een grote barst in mijn schermHet werkt nog wel maar er zit een zwarte vlek rond die barst.
Ik zeg niet dat het jouw schuld is, maar ik geef je weinig kans dat je daar garantie op kan claimen.
Verwijderd
Is het mogelijk om de mda pro helemaal zonder stylus te bedienen?
Het lukt mij niet om in de adresbalk te komen van pocket internet explorer zonder gebruik van de stylus op het scherm.
Het lukt mij niet om in de adresbalk te komen van pocket internet explorer zonder gebruik van de stylus op het scherm.
TAB?Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:04:
Is het mogelijk om de mda pro helemaal zonder stylus te bedienen?
Bij mij komt ie uiteindelijk ook gewoon in de adresbalk. Eerst gaat ie alle links in de pagina af, en daarna gaat ie naar de adresbalk.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:03:
[...]
Met TAB kom ik niet in de adresbalk, alleen de linken die in de pagina staan.
Heeft iemand een stikker om je scherm te beschermen over? Ben er namelijk naar op zoek maar overal betaal ik meer voor de verzendkosten dan voor het product zelf.
Het is niet voor mij, want ik ben er niet over te spreken, maar voor een vriend. Mocht je jouw stikker willen verkopen stuur dan een mail naar, laurensbot333@msn.com
Het is niet voor mij, want ik ben er niet over te spreken, maar voor een vriend. Mocht je jouw stikker willen verkopen stuur dan een mail naar, laurensbot333@msn.com
www.logmein.com doet het trouwens gewoon bij mij, dit werkte toen met die vorige qtek/imate niet kan ik me herrinneren.
bijkomend voordeeltje
bijkomend voordeeltje
Verwijderd
Ik was te ongeduldig, ik kom uiteindelijk ook in de adresbalk.Tsunami schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:17:
[...]
Bij mij komt ie uiteindelijk ook gewoon in de adresbalk. Eerst gaat ie alle links in de pagina af, en daarna gaat ie naar de adresbalk.
Bij een aantal pagina's moet je vaak tab-en, is er een andere mogelijkheid om snel in de adresbalk te komen?
Pijltje naar beneden/boven werkt bij mij ook, als je dus helemaal bovenaan de pagina zit zou pijl omhoog sneller zijn, verder wordt de adresbalk ook geactiveerd als je IE nog een keer start, dat zou je dus met Windows-toets en pijltjes kunnen doen als IE recent is opgestart. Meer kan ik niet bedenken of vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:23:
[...]
Ik was te ongeduldig, ik kom uiteindelijk ook in de adresbalk.
Bij een aantal pagina's moet je vaak tab-en, is er een andere mogelijkheid om snel in de adresbalk te komen?
Was een probleem die ze bij logmein hadden gefixed. Had iemand al gemeld trouwens:Viper_74 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:13:
www.logmein.com doet het trouwens gewoon bij mij, dit werkte toen met die vorige qtek/imate niet kan ik me herrinneren.
bijkomend voordeeltje
Kassad in "HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M50..."
Tja je loopt al snel achter als je een tijdje zonder je MDA PRO hebt gezeten
En ik ben ook wel redelijk neurotisch op het gebied van PPC nieuws :-)XthinkZ schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:51:
[...]
Tja je loopt al snel achter als je een tijdje zonder je MDA PRO hebt gezeten
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb me ook de MDA Pro aangeschaft. Als vervanger van mijn oude HP 620 LX (de enige echte voorganger van dit apparaat, vergelijkende foto's volgen).
Alleen: ik krijg activesyc niet aan de praat. Voor mijn HP 620 werkte het vlekkeloos (serieel), ik heb nu de oude activesync (3.5) verwijderd, de nieuwe (4.1) geïnstalleerd, maar die wil mijn MDA Pro via USB niet herkennen. Windows ziet wel dat er een apparaat aan USB is aangekoppeld en ik zie een tweede LAN verbinding, maar Activesync doet niets.
Op de MDA wijzigt het connectivity symbool ook naar de G, maar zonder datapijltjes.
En een tweede vraag: dat irritante software keyboard komt steeds omhoog als ik iets in een tekst veld kan ingeven. Ook als ik de MDA opengeklapt met hardware toetsenbord gebruik. Hoe kan ik dat uitzetten?
Alleen: ik krijg activesyc niet aan de praat. Voor mijn HP 620 werkte het vlekkeloos (serieel), ik heb nu de oude activesync (3.5) verwijderd, de nieuwe (4.1) geïnstalleerd, maar die wil mijn MDA Pro via USB niet herkennen. Windows ziet wel dat er een apparaat aan USB is aangekoppeld en ik zie een tweede LAN verbinding, maar Activesync doet niets.
Op de MDA wijzigt het connectivity symbool ook naar de G, maar zonder datapijltjes.
En een tweede vraag: dat irritante software keyboard komt steeds omhoog als ik iets in een tekst veld kan ingeven. Ook als ik de MDA opengeklapt met hardware toetsenbord gebruik. Hoe kan ik dat uitzetten?
[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 17-05-2006 20:43 ]
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Kan iemand me uitleggen waarom de Qtek 9000 zo'n 520 euro kost i.c.m. een abo en de T-Mobile MDA Pro i.c.m. met hetzelfde abo slechts 67 euro?
Volgens mij is het een standaardinstelling, maar heb je bij Bestand > Verbindingsinstellingen wel USB-verbindingen toestaan aangevinkt? En die G vertelt gewoon dat er een GPRS-netwerk in de buurt is, heeft niks met ActiveSync te maken.Maasluip schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:42:
Ik heb me ook de MDA Pro aangeschaft. Als vervanger van mijn oude HP 620 LX (de enige echte voorganger van dit apparaat, vergelijkende foto's volgen).
Ik weet niet of je het uit kan zetten, maar volgens mij is er wel ergens een toetsenbord te doanloaden met de naam nullKB, als je die selecteert ipv het normale toetsenbord komt er nooit iets tevoorschijn.En een tweede vraag: dat irritante software keyboard komt steeds omhoog als ik iets in een tekst veld kan ingeven. Ook als ik de MDA opengeklapt met hardware toetsenbord gebruik. Hoe kan ik dat uitzetten?
Ik neem aan dat dat te maken heeft met het feit dat de Qtek 9000 SIM-lock vrij is? Sowieso was de MDA Pro in het begin altijd ~200 euro goedkoper dan de SIM-lock vrije versies, nu is dat zelfs ~350 euro. Die 520 euro is dus wel erg hoog, weet niet welk abbo je dan over praat...Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:14:
Kan iemand me uitleggen waarom de Qtek 9000 zo'n 520 euro kost i.c.m. een abo en de T-Mobile MDA Pro i.c.m. met hetzelfde abo slechts 67 euro?
Nadat ik mijn MDA Pro had geflashed met de laatste I-Mate JasJar rom, kan ik geen connectie meer maken met T-Mobile... ik meen alle phone connection-settings geprobeerd te hebben; no luck.
De update is wel prima verlopen. Alleen telefoneren: ho maar!
Dus daarop heb ik de laatste UK T-Mobile rom geflashed; het probleem blijft!
De netwerken zijn zichtbaar, maar de MDA Pro wil zich niet meer registreren bij het netwerk...
Gezien de vele positieve upgrade-ervaringen moet ik wat over het hoofd zien. Wie komt dit bekend voor? Is er een nederlandse T-Mobile rom beschikbaar? ...om terug te kunnen flashen?
De update is wel prima verlopen. Alleen telefoneren: ho maar!
Dus daarop heb ik de laatste UK T-Mobile rom geflashed; het probleem blijft!
De netwerken zijn zichtbaar, maar de MDA Pro wil zich niet meer registreren bij het netwerk...
Gezien de vele positieve upgrade-ervaringen moet ik wat over het hoofd zien. Wie komt dit bekend voor? Is er een nederlandse T-Mobile rom beschikbaar? ...om terug te kunnen flashen?
Uiteraard. En voor de zekerheid connections naar COM1 en IR uit gezet, maar dat help allemaal niets. Ik krijg netjes het "Get Connected" schermpje in XP, maar die vindt niks.Tsunami schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:33:
[...]
Volgens mij is het een standaardinstelling, maar heb je bij Bestand > Verbindingsinstellingen wel USB-verbindingen toestaan aangevinkt?
{edit]
Ik heb nog even deze help pagina van MS doorgelezen, maar daar staat niks bij wat ik niet geprobeerd heb. Ik heb geen firewalls, network managers, parental control programs of wat dan ook geïnstalleerd en de kabel is ingestoken in een van de onboard USB aansluitingen. Maar zoals ik al zei: XP ziet dat er een apparaat is aangesloten.
Dan is het toch wel heel toevallig dat die G altijd aan gaat als ik de USB stekker inplug en weer terug gaat naar het antennetje als ik de USB stekker er uit haal.En die G vertelt gewoon dat er een GPRS-netwerk in de buurt is, heeft niks met ActiveSync te maken.
[ Voor 26% gewijzigd door Maasluip op 18-05-2006 00:13 ]
[quote]timmersr schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:36:
[quote]
...
... SIM werkt ook niet in een andere - simlockvrije - telefoon.
Deze zou dus óf kapot kunnen zijn, óf dit zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat ik op de aanvraag had ingevuld dat het abonnement op een latere datum wilde laten activeren dan de afleverdatum (gisteren)... Ik heb klaarblijkelijk gewoon 1 dag geluk gehad dat ik gebruik kon maken van het volledige abonnement; de administratie van T-Mobile lijkt nu weer bijgewerkt.
[quote]
...
Deze zou dus óf kapot kunnen zijn, óf dit zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat ik op de aanvraag had ingevuld dat het abonnement op een latere datum wilde laten activeren dan de afleverdatum (gisteren)... Ik heb klaarblijkelijk gewoon 1 dag geluk gehad dat ik gebruik kon maken van het volledige abonnement; de administratie van T-Mobile lijkt nu weer bijgewerkt.
[ Voor 29% gewijzigd door timmersr op 18-05-2006 00:00 ]
Verwijderd
Wat maakt die sim-lock in godsnaam uit dan? Ik bedoel, voor dat verschil in prijs zal het me aan m'n reet roesten of er een sim-lock op zitTsunami schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:33:
Ik neem aan dat dat te maken heeft met het feit dat de Qtek 9000 SIM-lock vrij is? Sowieso was de MDA Pro in het begin altijd ~200 euro goedkoper dan de SIM-lock vrije versies, nu is dat zelfs ~350 euro. Die 520 euro is dus wel erg hoog, weet niet welk abbo je dan over praat...

Maar verder dus geen enkel verschil begrijp ik? Qua software, mogelijkheden, hardware, etc...
Klinkt meer als een firewallprobleem aangezien AS 3.5 werkt op basis van een com poort en 4.1 op basis van IP adres. Gooi eens je firewalls uit zou ik zeggen.Maasluip schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:42:
Die soft keyboard heb ik ook nog geen oplossing voor, heb namelijk al dummie keyboards geprobeerd, maar die werken niet op de Pro.
Ik heb geen firewalls aan.XthinkZ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:26:
[...]
Klinkt meer als een firewallprobleem aangezien AS 3.5 werkt op basis van een com poort en 4.1 op basis van IP adres. Gooi eens je firewalls uit zou ik zeggen.
Als Activesync op basis van IP adres werkt, is het dan belangtijk dat die nieuwe LAN verbinding wordt geconfigureerd met een IP adres? Standaard staat die op DHCP, maar ik heb ook geprobeerd om die een vast IP adres te geven, wat alleen maar resulteerde in XP die het netwerk verkeer over die interface wilde laten lopen waardoor mijn internet dus plat lag.
Ik heb geprobeerd de metric van die verbinding te verhogen (route change), maar ik kan de juiste syntax daarvoor niet vinden.
De hardware is op de logo`s na hetzelfde. De software is ook vergelijkbaar alleen heeft Tmob geen MSN. Dit is gemakkelijk te verhelpen door de software van Qtek te gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:05:
[...]
Wat maakt die sim-lock in godsnaam uit dan? Ik bedoel, voor dat verschil in prijs zal het me aan m'n reet roesten of er een sim-lock op zit.
Maar verder dus geen enkel verschil begrijp ik? Qua software, mogelijkheden, hardware, etc...
Er is ook al AS 4.2 beta trouwens:
http://www.microsoft.com/...wnloads/activesync42.mspx
Werkt goed bij mij.
Heb je wel bij AS op je pocket bij connections USB aangevinkt staan.
Die G zegt dat je Gprs netwerk hebt. Als je AS verbonden is wordt dit 2 van die ronddraaiende pijltjes.
Werkt goed bij mij.
Heb je wel bij AS op je pocket bij connections USB aangevinkt staan.
Die G zegt dat je Gprs netwerk hebt. Als je AS verbonden is wordt dit 2 van die ronddraaiende pijltjes.
Verwijderd
De MDA Pro wordt het dusMento schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:47:
De hardware is op de logo`s na hetzelfde. De software is ook vergelijkbaar alleen heeft Tmob geen MSN. Dit is gemakkelijk te verhelpen door de software van Qtek te gebruiken.
Heb ik nog enkele vraagjes:
- Wat is het verschil precies tussen de Qtek 9000 en de Qtek 9100? Oftewel, waarom zou ik de 9000 nemen?
- Welke (passende en opladende) carkit raden jullie aan als ik ook gebruik wil maken van TomTom?
- Wat heb ik verder exact allemaal nodig qua apparatuur als ik de TomTom software reeds "gevonden" heb? Ik heb dan dus de MDA Pro in combinatie met een T-Mobile Pocket Internet abo, maar wat heb ik nog meer nodig om gebruik te kunnen maken van TomTom?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 10:31 ]
Heb ik ook geprobeerd, geen succes.Viper_74 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:00:
Er is ook al AS 4.2 beta trouwens:
Werkt goed bij mij.
Vinkje? Je moet uit een dropdown box de verbinding kiezen. Daar heb ik USB gekozen.Heb je wel bij AS op je pocket bij connections USB aangevinkt staan.
Volgens mij ziet hij mijn verbinding met de computer als een "pseudo" GPRS verbinding, daarom ook die tweede LAN verbinding als ik mijn MDA aankoppel. Maar ik kan er niet mee internetten.Die G zegt dat je Gprs netwerk hebt. Als je AS verbonden is wordt dit 2 van die ronddraaiende pijltjes.
Is het normaal dat er een tweede LAN verbinding komt? Heeft iedereen hier dat? Die verbinding is inclusief een tweede LAN grafiek in de taskmanager op XP.
@Maasluip,
Reset je device eerst even voordat een verbinding probeerd op te zetten.
Check ook het IP dat je tweede lan verbinding krijgt.
Anders kan het aan je windows liggen of misschien dat je ooit een hele oude AS hebt gebruikt.
Anders kan het aan je windows liggen of misschien dat je ooit een hele oude AS hebt gebruikt.
Welk verschil is er niet?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:22:
[...]
- Wat is het verschil precies tussen de Qtek 9000 en de Qtek 9100? Oftewel, waarom zou ik de 9000 nemen?
Qtek 9000:
Resolutie: 640x480
Processor: Intel® Bulverde @520MHz
Scherm diagonaal: 3,6"
Scherm klapt en draait om als je hem als portrait PDA wil gebruiken, is beschermd door de case als hij dicht is.
Qtek 9100:
Resolutie: 240x320
Processor: Texas Instruments OMAP850 @200MHz
Scherm diagonaal: 2,8"
Scherm schuift over het toetsenbord, is altijd aan de buitenkant dus onbeschermd.
Kijk eens op http://www.qtek.nl/9000_specs.asp en http://www.qtek.nl/9100_specs.asp. Het zijn toch duidelijk verschillende apparaten.
De tweede LAN verbinding staat standaard op DHCP en krijgt daardoor geen IP adres (ik heb geen DHCP server lopen en dat heeft de gemiddelde gebruiker ook niet). Als ik handmatig een IP adres toewijs dan gaat mijn internet verbinding over zijn nek omdat de LAN verbinding met de MDA dezelfde metric krijgt en traffic (volgens tracert) over die verbinding wordt geroute.XthinkZ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:54:
@Maasluip,
Die reset zal ik vanmiddag eens proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 18-05-2006 10:58 ]
^^
Die tweede LAN is normaal, dat heb ik ook, dit is een 10 mbps verbinding
Ik heb hem ook op dhcp staan. Bij mij krijgt hij een 169. adres, dit zijn adressen die standaard door XP uitgegeven worden als er geen Dhcp server beschikbaar is.
In principe zou het dus moeten werken.
AS via BT een optie ?
Ik heb hem ook op dhcp staan. Bij mij krijgt hij een 169. adres, dit zijn adressen die standaard door XP uitgegeven worden als er geen Dhcp server beschikbaar is.
AS via BT een optie ?
Op dit moment niet (geen BT verbinding op de computer). Ik zal wel eens proberen om AS op mijn laptop te installeren. Die heeft naast USB ook IR.Viper_74 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:39:
^^
AS via BT een optie ?
Ik zal er eens op letten of ik een 169. ipadres krijg. Ik weet niet zeker of ik direkt in het begin het ipadres gecontroleerd heb of dat de MDA al langer aangesloten was.
Ik heb ook een MDA Pro, inmiddels met de nieuwste UK-update erop (hoef je niets bijzonders voor te doen, niks te hacken ofzo - werkt gewoon door de exe te starten).
De VGA hack heb ik een poos gebruikt, maar sommige dingen zijn wel erg gebrekkig (bv de telefoon, erg klein. Was wel te fixen met vjbigfone, maar omdat dat ding van mij iedere dag vastloopt werd ik dr een beetje gek van om dat iedere keer weer te fixen.
Nu draai ik dus weer gewoon in qVGA. Maar weet iemand of het mogelijk is om de start - en bodembalk te verkleinen? Dat zou al een hele hoop schelen. De meeste apps die ik gebruik doen toch al aan vga (opera).
//edit: verder voor iedereen die het een gaaf ding lijkt: het is een enorm beta ding, in ieder geval in mijn ogen. De telefoonfunctie is erop gehacked, de vga res werkt maar half, die van mij (er zijn mensen waar het goed gaat) loop meermaal daags vast (lachen als het gebeurt terwijl ie overgaat - dan blijft hij overgaan), de ingebouwde kalenderfunctie is ruk (zijn betere maar betaalde alternatieven voor - pocketinformant ziet er beter uit), hij is te groot om mee te nemen, de batterij is binnen twee dagen leeg, via usb opladen is oneindig langzaam, de UMTS verbinding heeft via je laptop een latency van 1000 ms op zijn best. Denk dus goed na voor je een twee jarig contract met de duivel aangaat
De VGA hack heb ik een poos gebruikt, maar sommige dingen zijn wel erg gebrekkig (bv de telefoon, erg klein. Was wel te fixen met vjbigfone, maar omdat dat ding van mij iedere dag vastloopt werd ik dr een beetje gek van om dat iedere keer weer te fixen.
Nu draai ik dus weer gewoon in qVGA. Maar weet iemand of het mogelijk is om de start - en bodembalk te verkleinen? Dat zou al een hele hoop schelen. De meeste apps die ik gebruik doen toch al aan vga (opera).
//edit: verder voor iedereen die het een gaaf ding lijkt: het is een enorm beta ding, in ieder geval in mijn ogen. De telefoonfunctie is erop gehacked, de vga res werkt maar half, die van mij (er zijn mensen waar het goed gaat) loop meermaal daags vast (lachen als het gebeurt terwijl ie overgaat - dan blijft hij overgaan), de ingebouwde kalenderfunctie is ruk (zijn betere maar betaalde alternatieven voor - pocketinformant ziet er beter uit), hij is te groot om mee te nemen, de batterij is binnen twee dagen leeg, via usb opladen is oneindig langzaam, de UMTS verbinding heeft via je laptop een latency van 1000 ms op zijn best. Denk dus goed na voor je een twee jarig contract met de duivel aangaat
[ Voor 37% gewijzigd door Thomix op 18-05-2006 15:50 ]
2 Jarig? 1 jarig flex 40 zul je bedoelen
Ik heb een dua sim abbo, als telefoon is dat ding me echt te log maar als laptopvervanger, ideaal dus
Werkt verder erg prima bij mij. Alleen de hoeveelheid intern opslaggeheugen is erg matig.
Ik heb een dua sim abbo, als telefoon is dat ding me echt te log maar als laptopvervanger, ideaal dus
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik krijg met Opera in de adresbalk allemaal rare tekens. vierkantjes en driehoekjes als ik iets type. websites zien er verder goed uit afgezien van hier en daar ook van die rare tekens ?
Verwijderd
ThanxMaasluip schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:54:
[...]
Welk verschil is er niet?
Qtek 9000:
Resolutie: 640x480
Processor: Intel® Bulverde @520MHz
Scherm diagonaal: 3,6"
Scherm klapt en draait om als je hem als portrait PDA wil gebruiken, is beschermd door de case als hij dicht is.
Qtek 9100:
Resolutie: 240x320
Processor: Texas Instruments OMAP850 @200MHz
Scherm diagonaal: 2,8"
Scherm schuift over het toetsenbord, is altijd aan de buitenkant dus onbeschermd.
Kijk eens op http://www.qtek.nl/9000_specs.asp en http://www.qtek.nl/9100_specs.asp. Het zijn toch duidelijk verschillende apparaten.
Blijven deze vragen nog staan:
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:22:
- Welke (passende en opladende) carkit raden jullie aan als ik ook gebruik wil maken van TomTom?
- Wat heb ik verder exact allemaal nodig qua apparatuur als ik de TomTom software reeds "gevonden" heb? Ik heb dan dus de MDA Pro in combinatie met een T-Mobile Pocket Internet abo, maar wat heb ik nog meer nodig om gebruik te kunnen maken van TomTom?
Ik heb de MDA PRO van mijn broertje gehad. Terwijl ik bezig was met wachten op de SIMLOCK code heb ik wat zitten stoeien met de ROM. Ik heb de Qtek ROM erop gezet en was er blij mee, veel sneller!
Vandaag de SIMLOCK-code gekregen. Ingevoerd met keypad op scherm "invalid"
dus ik dacht, nou, zal wel verkeerd hebben ingevoerd. Dus ik nog eens proberen maar dan met het toetsenbord. Wederom "invalid"
Nu dus een laatste kans.
Nog geen reactie
Maar ik ben bezig geweest. Dit zijn de stappen die ik heb genomen om de Engelse versie van de CAB's in de Extended ROM te vervangen door de Nederlandse.
Vervangen van de CAB files in de Extended ROM
1. [Universal] Extended ROM unlocker
2. Vervolgens de Extended ROM zichtbaar gemaakt mbv de volgende registery wijzigingen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager AutoLoad TRUEFFS_DOC1]
"Bootphase"=dword:00000002
"Order"=dword:00000001
"LoadFlags"=dword:00000001
"DriverPath"=" DriversBuiltInTrueFFS_G31"
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager Profiles TRUEFFS_DOC1]
"MountHidden"=dword:00000000
"Folder"="ExtendedROM"
"PartitionDriver"=""
"Name"=""
"DefaultFileSystem"="FATFS"
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager Profiles SDMemory]
"Folder"="SD Card"
3. Een soft reset gedaan. Nu is de Extended ROM zichtbaar in File Explorer.
4. Ik heb de Nederlandse inhoud van de Extended ROM hier vandaan gehaald.
5. De inhoud van Extended ROM vervangen met de files (gewoon met de XP verkenner).
6. Hard reset en klaar.
Nb. De eerste 2 stappen wordt ook gedaan door Uni_ExtRom_unlocker.cab . Onder de programma's is ExtROM zichtbaar.
Natuurlijk is mijn vraag hierbij, doen jullie 't op deze wijze? En als ik 't goed begrijp kan ik Config.txt aanpassen om te bepalen welke CAB's wel en niet geinstalleerd moeten worden. Aangezien ik niet precies weet wat de verschillende CAB's precies doen, laat ik 't tot nu toe hierbij. Dat moet ik dan nog maar eens uitzoeken.
Vandaag de SIMLOCK-code gekregen. Ingevoerd met keypad op scherm "invalid"
- Heeft 't te maken met het feit dat ik nu een Qtek ROM erop heb staan?
- Zo ja, ik heb al gelezen dat als ik de Nederlandse T-Mobile ROM erop wil zetten, dat ik eerst de Engelse erop moet doen en dan de Extended ROM moet updaten met de Nederlandse (ik weet ook al waar ik die kan vinden). Maar hoe doe ik dat? Dus stap voor stap uitleg.
Nog geen reactie
Vervangen van de CAB files in de Extended ROM
1. [Universal] Extended ROM unlocker
2. Vervolgens de Extended ROM zichtbaar gemaakt mbv de volgende registery wijzigingen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager AutoLoad TRUEFFS_DOC1]
"Bootphase"=dword:00000002
"Order"=dword:00000001
"LoadFlags"=dword:00000001
"DriverPath"=" DriversBuiltInTrueFFS_G31"
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager Profiles TRUEFFS_DOC1]
"MountHidden"=dword:00000000
"Folder"="ExtendedROM"
"PartitionDriver"=""
"Name"=""
"DefaultFileSystem"="FATFS"
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager Profiles SDMemory]
"Folder"="SD Card"
3. Een soft reset gedaan. Nu is de Extended ROM zichtbaar in File Explorer.
4. Ik heb de Nederlandse inhoud van de Extended ROM hier vandaan gehaald.
5. De inhoud van Extended ROM vervangen met de files (gewoon met de XP verkenner).
6. Hard reset en klaar.
Nb. De eerste 2 stappen wordt ook gedaan door Uni_ExtRom_unlocker.cab . Onder de programma's is ExtROM zichtbaar.
Natuurlijk is mijn vraag hierbij, doen jullie 't op deze wijze? En als ik 't goed begrijp kan ik Config.txt aanpassen om te bepalen welke CAB's wel en niet geinstalleerd moeten worden. Aangezien ik niet precies weet wat de verschillende CAB's precies doen, laat ik 't tot nu toe hierbij. Dat moet ik dan nog maar eens uitzoeken.
[ Voor 65% gewijzigd door Rosalie74 op 18-05-2006 22:48 . Reden: Uitleg "Vervangen van de CAB files in de Extended ROM" toegevoegd ]
NullKB werkt anders prima hier...XthinkZ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:26:
Die soft keyboard heb ik ook nog geen oplossing voor, heb namelijk al dummie keyboards geprobeerd, maar die werken niet op de Pro.
Brodit actieve houder:Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:22:
[...]
De MDA Pro wordt het dus.
Heb ik nog enkele vraagjes:
http://www.pdashop.nl/product/19986/18603/18
51 euro, te monteren op een proclip. Ik heb een seat ibiza en heb hem in me middenconsole. Zeer tevreden, zit stevig + opladen + draaibaar (dus tomtom portrait, en voor msn + typen landscape)
Op http://www.brodit.com kun je een proclip voor je auto zoeken (10 - 20 euro)
BT gps ontvanger:
http://www.gpsshop.nl/product/19348
Ik heb een Adapt 300 (zelfde chip). werkt goed. Accu doe je ongeveer de hele week mee.
Nice, deze kan bij de TS geplaatst worden.
Yup, heb precies hetzelfde setje en werkt erg goed.Viper_74 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:35:
[...]
Brodit actieve houder:
51 euro, te monteren op een proclip. Ik heb een seat ibiza en heb hem in me middenconsole. Zeer tevreden, zit stevig + opladen + draaibaar (dus tomtom portrait, en voor msn + typen landscape)
BT gps ontvanger:
Ik heb een Adapt 300 (zelfde chip). werkt goed. Accu doe je ongeveer de hele week mee.
Ik heb het op mijn laptop geprobeerd en nog altijd geen sjoege. Niet via USB en niet via IR. De eerste keer dat ik het apparaat had aangesloten krijg ik de melding dat er een onbekend USB apparaat is aangesloten en er problemen zijn met de USB driver.Viper_74 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:39:
^^
AS via BT een optie ?
Er zijn toch niet nog meer dingen die geinstalleerd moeten worden, behalve Activesync?
Heeel misschien is je USB poort los en defect. Die dingen kunnen nogal snel afbreken.Maasluip schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:49:
[...]
Ik heb het op mijn laptop geprobeerd en nog altijd geen sjoege. Niet via USB en niet via IR. De eerste keer dat ik het apparaat had aangesloten krijg ik de melding dat er een onbekend USB apparaat is aangesloten en er problemen zijn met de USB driver.
Er zijn toch niet nog meer dingen die geinstalleerd moeten worden, behalve Activesync?
Ik zou voor de zekerheid nog 1 pc proberen anders naar een T-Mobile shop.
Ik heb nu ook gister de Brodit binnengekregen, alleen met de HR-richter set. Deze stond als combinatie op de site, maar ik krijg het niet op elkaar passend...Viper_74 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:35:
[...]
Brodit actieve houder:
BT gps ontvanger:

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Zoals u beveeldXthinkZ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:43:
[...]
Nice, deze kan bij de TS geplaatst worden.
[...]
Yup, heb precies hetzelfde setje en werkt erg goed.
@Maasluip, staat ie wel aan? Als ik hem uit zet en dan aansluit op de computer krijg ik dezelfde melding.
Ik zou de brodit clip voucher bestellen, en dan via die voucher de juiste clip bestellen voor jouw auto. Kost wat, maar dan heb je wel de perfecte aansluiting.Savages schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 02:42:
Ik heb nu ook gister de Brodit binnengekregen, alleen met de HR-richter set. Deze stond als combinatie op de site, maar ik krijg het niet op elkaar passend...
Huh, waar zie je me voor aan, noob 1337?Mento schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:39:
[...]
@Maasluip, staat ie wel aan? Als ik hem uit zet en dan aansluit op de computer krijg ik dezelfde melding.
Ik heb hem net even bij een collega aan de laptop gehangen (die heeft een MDA Vario), en daar was het geen probleem
Ik heb wel gezien dat de LAN interface van het mobile device netjes een 169.254. IP adres krijgt. Bij mij dus niet. Ik zal me daar eens op richten.
Het stomme is wel dat ik AS ook mijn laptop thuis heb geïnstalleerd, maar ook daar krijg ik geen verbinding. Ik doe dus duidelijk iets mis als ik twee installaties niet goed krijg.
Mijn collega heeft AS 4.1, die heb ik thuis ook. Het is allebei met XP, het kan niet liggen aan servicepack 2 (heb ik wel, mij collega niet)?
^^
Ik denk toch gewoon dat je gewoon AS niet kan installeren
Zie je wel onder netwerkinstellingen een extra 10mbit verbinding?
Gok toch dat het iets is zoals firewall of dat soort software
Ik denk toch gewoon dat je gewoon AS niet kan installeren

Ik zal eens kijken of ik in de PC alles van AS uit de registry kan flikkeren. Ik kan me echter niet herinneren dat ik op de laptop ooit AS had geïnstalleerd, dus het is gek dat het daar ook niet werkt.Viper_74 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:13:
^^
Ik denk toch gewoon dat je gewoon AS niet kan installeren![]()
Die 10mbit verbinding heb ik wel, thuis, op de laptop en bij mijn collega. Een firewall gebruik ik niet. Ik heb XP SP2, MS firewall is uitgeschakeld, mijn ADSL modem (speedtouch 510) vind ik voldoende als firewall.
Dat gaat lastig, ik heb geen eigen auto...XthinkZ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:40:
[...]
Ik zou de brodit clip voucher bestellen, en dan via die voucher de juiste clip bestellen voor jouw auto. Kost wat, maar dan heb je wel de perfecte aansluiting.
wil dus iets wat makkelijk mee te nemen en over te zetten is, dus die zuignap leek me wel handig. Maar nu past die combinatie dus niet op elkaar
Maar hoe hebben jullie nu je ROM geupdate? Ik wil eerst een backup hebben van de huidige roms, maar daar staat nergens een goede uitleg over. De 'd2s'-commando's werken hier niet, krijg dan 'operation not allowed'...
En de Extended rom bijwerken, doe je dat met unhiden en dan gewoon nieuwe cabs in die directory gooien?
Ik heb nu de Jabra 620s maar gekocht, maar die kan nu nog geen stereo en vcr aan in combi met de MDA pro...

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
@Maasluip, waar ik je voor aan zie? Gewoon een GoT gebruiker en dat is een heel breed begrip
@Savages, ik heb het ook geprobeerd om een back-up te maken maar het is mij niet gelukt. Je kunt kijken op www.buzzdev.net voor de handlieding. In de TS staat hoe je de update uitvoerd.
@Savages, ik heb het ook geprobeerd om een back-up te maken maar het is mij niet gelukt. Je kunt kijken op www.buzzdev.net voor de handlieding. In de TS staat hoe je de update uitvoerd.
Ja hoor
ik heb het gevonden.
Wie geeft die 169.254 adressen uit? Windows zelf. En waar doet die dat mee? De DHCP Client. Die moet je dus wel even enablen.
Standaard staat die aan, maar in de drang tot resourcevermindering heb ik alle niet gebruikte services uit gezet.
Nu hij aan staat synct hij als een beest.
Ik ben blijkbaar de eerste die er tegenaan loopt, maar is het misschien handig dit in de startpost te vermelden?

Wie geeft die 169.254 adressen uit? Windows zelf. En waar doet die dat mee? De DHCP Client. Die moet je dus wel even enablen.
Standaard staat die aan, maar in de drang tot resourcevermindering heb ik alle niet gebruikte services uit gezet.
Nu hij aan staat synct hij als een beest.
Ik ben blijkbaar de eerste die er tegenaan loopt, maar is het misschien handig dit in de startpost te vermelden?
Ik heb afgelopen week een MDA Pro van T-Mobile besteld, en kijk er erg naar uit! Ik heb nu een Qtek s100, maar die vertoont enorm veel kuren. De garantieperiode is al voorbij en ik ben destijds zo eigenwijs geweest om geen verzekering af te sluiten. Nu heb ik die Qtek een paar keer laten vallen (zat met de sync-kabel aan de pc vast, ik draai met m'n bureaustoel en voila, vrije val! En denk maar niet dat ik van die fout leer, het is me nu 4 keer overkomen) en wil hij niet eens meer fatsoenlijk opladen. Ook laadt hij soms tot 50 % om een half uur later op 10% te staan met alle waarschuwingen van dien. Gelukkig was ik toe aan het verlengen van m'n abbo en heb ik de MDA Pro besteld.
Ben erg benieuwd, ik lees er hier veel goed over. Jullie horen mijn ervaringen nog wel!
Ben erg benieuwd, ik lees er hier veel goed over. Jullie horen mijn ervaringen nog wel!
@Maasluip, grappig dat dit bij mij ook het geval was en dat ik na een verse installatie van xp geen risico meer durfde te nemen. Ik heb het al in de TS verwerkt.
Als jij je review op dezelfde manier schrijft als je dit bericht hebt geschreven komt het er zeker in!w.d schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:45:
Ik heb afgelopen week een MDA Pro van T-Mobile besteld, en kijk er erg naar uit! Ik heb nu een Qtek s100, maar die vertoont enorm veel kuren. De garantieperiode is al voorbij en ik ben destijds zo eigenwijs geweest om geen verzekering af te sluiten. Nu heb ik die Qtek een paar keer laten vallen (zat met de sync-kabel aan de pc vast, ik draai met m'n bureaustoel en voila, vrije val! En denk maar niet dat ik van die fout leer, het is me nu 4 keer overkomen) en wil hij niet eens meer fatsoenlijk opladen. Ook laadt hij soms tot 50 % om een half uur later op 10% te staan met alle waarschuwingen van dien. Gelukkig was ik toe aan het verlengen van m'n abbo en heb ik de MDA Pro besteld.
Zijn hier mensen die al ervaring hebben met het Messaging en Security feature pack voor Windows Mobile 5 op deze telefoons, bij voorkeur de MDA Pro
.
Ik draai een Exchange server en wil graag gebruik gaan maken van push e-mail, vandaar.
Ik draai een Exchange server en wil graag gebruik gaan maken van push e-mail, vandaar.
Ja ik heb hier ook even voor het testen een exchange server opgezet, moet zeggen dat het wel even uitzoeken is om alles lekker vlekkeloos te laten werken, maar het is me hier gelukt om via SSL verbinding te maken met me exchange server. Je kan instellen hoevaak emails gecheckt moeten worden (via active sync op de mda pro). verder worden de contacten ook gesynct. vind het wel lekker werken als je niet altijd je telefoon aan je computer wil aansluiten. zeker als je veel onderweg bent en geen computer tot je beschikking hebt kan je lekker snel reageren op alle emails.
ik laat gewoon outlook elke 10 minuten de mail controleren, werkt ook heel goed :-)
Ik werd door ene Philippe gewezen op LVMTime, een today plugin die iets meer mogelijkheden biedt dan de standaard Date-plugin. Zo komen de datum en tijd weer op 1 regel te staan, ipv 2 in de AKU2-ROMs. Ook kan je kiezen of je de datum, de tijd, of beiden laat zien, en welke links of rechts staat. Je kan seconden laten zien bij de tijd, en de klok in de taakbalk zetten, alhoewel dat bij mij nog niet werkt (ik zie iig nergens een klok verschijnen). Al met al toch een waardige toevoeging voor de TS lijkt me 
Late edit: ik heb trouwens een paar dagen geleden de AS 4.2 beta geïnstalleerd, omdat 4.1 steeds een foutmelding gaf dat ie niet meer kon syncen. Nu geeft 4.2 nog steeds de foutmelding, alleen dan kan ik gewoon op Cancel drukken en gaat ie wel vrolijk syncen. Alleen hij geeft die foutmelding dus elke keer als ik mijn MDA Pro aansluit. Heeft iemand anders dit probleem ook, en misschien een oplossing?
Late edit: ik heb trouwens een paar dagen geleden de AS 4.2 beta geïnstalleerd, omdat 4.1 steeds een foutmelding gaf dat ie niet meer kon syncen. Nu geeft 4.2 nog steeds de foutmelding, alleen dan kan ik gewoon op Cancel drukken en gaat ie wel vrolijk syncen. Alleen hij geeft die foutmelding dus elke keer als ik mijn MDA Pro aansluit. Heeft iemand anders dit probleem ook, en misschien een oplossing?
[ Voor 27% gewijzigd door Tsunami op 21-05-2006 09:57 ]
Kijk zo mag ik het zien, steed meer toevoegingen voor de TS! Ik zal het morgen toevoegen (internet nu met de MDA Pro)Tsunami schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:19:
Ik werd door ene Philippe gewezen op LVMTime, een today plugin die iets meer mogelijkheden biedt dan de standaard Date-plugin. Zo komen de datum en tijd weer op 1 regel te staan, ipv 2 in de AKU2-ROMs. Ook kan je kiezen of je de datum, de tijd, of beiden laat zien, en welke links of rechts staat. Je kan seconden laten zien bij de tijd, en de klok in de taakbalk zetten, alhoewel dat bij mij nog niet werkt (ik zie iig nergens een klok verschijnen). Al met al toch een waardige toevoeging voor de TS lijkt me
Met het door mij genoemde feature pack hoeft ActiveSync niet met een interval te controleren, omdat er een continue GPRS verbinding open blijft staan die benut wordt door Exchange als er iets gewijzigd is. Dat wordt dan dus als push-bericht naar de MDA gestuurd.Rockafello schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:06:
Ja ik heb hier ook even voor het testen een exchange server opgezet, moet zeggen dat het wel even uitzoeken is om alles lekker vlekkeloos te laten werken, maar het is me hier gelukt om via SSL verbinding te maken met me exchange server. Je kan instellen hoevaak emails gecheckt moeten worden (via active sync op de mda pro). verder worden de contacten ook gesynct. vind het wel lekker werken als je niet altijd je telefoon aan je computer wil aansluiten. zeker als je veel onderweg bent en geen computer tot je beschikking hebt kan je lekker snel reageren op alle emails.
Maar ik begrijp dat je dat dus niet gebruikt?
Ik ben overigens ook wel benieuwd hoe je je Exchange server aan internet hebt geconfigureerd. Moeten er bepaalde poorten open gezet worden? Want mij is het tot nu toe steeds niet gelukt (heb nu een SPV C500).
Ik heb een Motorola Headset van de RAZR V3, hier zit een mini-USB connector aan, Nu dacht ik gewoon aansluiten en gebruiken, maar het werkt niet. Het geluid gaat over de speakers van de MDA Pro en niet via de headset. Ik kan niks vinden bij settings, weet iemand of dit mogelijk is? Zo ja hoe?
Als het van Buzzdev komt dan denk ik niet snel aan een Hoax.P0rt0 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:52:
Ben benieuwd.. Nu denk ik nog steeds aan een hoax.
Deze gast is doodserieus wat betreft pocketpc's aangezien hij al jaren actief is en ik hem ken sinds de MDA II.
[ Voor 21% gewijzigd door XthinkZ op 22-05-2006 14:55 ]
bij mij trekt die met de Qtek rom ook veel meer uit die accu (ondanks dat alles hetzelfde staat als op de originele rom).Viper_74 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:39:
Heb nu de Qtek rom:
1.30.77
hij is wel wat vlotter geworden en het opnemen via de headset gaat nu ook sneller
helaas verbreekt ie nu willekeurig de BT verbinding (ook tijdens gesprek) en lijkt soms het hele comms gedeelte het niet te doen. Ik heb ook aanzienlijk meer vastloper met de qtek en moet regelmatig resetten. met de originele nooit
ga van de week een andere proberen
heb me nog nooit zo geergerd aan de mda pro
Only dead fish go with the flow
Ik ben vandaag gemailt door een GoT lezer met de vraag of ik de bestanden die nodig zijn om het autoaanvullen nederlands kon maken. Ik dacht dat ik het was vergeten maar ze staan gewoon in de TS.
Dit is niet de eerste keer dan ik een mail krijg met een vraag over bestanden terwijl ze gewoon in de TS staan. Kijk even in de TS of deze is geupdated zoniet post dan een bericht en verzend geen mail naar me toe. BVD
Dit is niet de eerste keer dan ik een mail krijg met een vraag over bestanden terwijl ze gewoon in de TS staan. Kijk even in de TS of deze is geupdated zoniet post dan een bericht en verzend geen mail naar me toe. BVD
Verwijderd
Ik zoek me nog steeds een ongeluk om een Teamspeak-achtige programma te vinden voor de MDA. Is dit wel mogelijk?
Ik zie nu ook pas dat het in de TS staat. Ik heb echter gewoon de bestanden via ActiveSync gekopieerd naar de Windows-map, toen het register aangepast, gereset, en toen werkte het ook. Lijkt me wel de makkelijkste manier.Mento schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:43:
Ik ben vandaag gemailt door een GoT lezer met de vraag of ik de bestanden die nodig zijn om het autoaanvullen nederlands kon maken. Ik dacht dat ik het was vergeten maar ze staan gewoon in de TS.
Overigens staat bij punt 2 het woord "Registery", dit moet natuurlijk Registry zijn
Hmm, dat heb ik dus ook, had m eerst opgeladen, daarna heel ff tomtom gebruikt en aan het eind van de 2e dag kon ik m alweer opladen ...Escrimador schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:08:
[...]
bij mij trekt die met de Qtek rom ook veel meer uit die accu (ondanks dat alles hetzelfde staat als op de originele rom).
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
Hoi Mento!Mento schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:43:
Ehm... Ik zal wel heel erg dom zijn, maar wat is de TS?????
Groetjes,
Eric
Dit topic is gesloten.