[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 18

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.523 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat een TFT scherm doet bij games, als je niet de native resolutie draait.
(Bijvoorbeeld 1024x768 in een Game als je scherm 1280x1024 native moet draaien)

Wordt het dan ook waziger zoals in windows ?? Of valt dat mee ??
(ik heb op me werk de resolutie in windows wel een verlaagd op de tft daar, maar dat ziet er echt niet uit)

Het zal best wel in 1 van de 18 delen staan. Maar aangezien ik niet een maand de tijd heb ..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:23:
Ik vraag me af wat een TFT scherm doet bij games, als je niet de native resolutie draait.
(Bijvoorbeeld 1024x768 in een Game als je scherm 1280x1024 native moet draaien)

Wordt het dan ook waziger zoals in windows ?? Of valt dat mee ??
(ik heb op me werk de resolutie in windows wel een verlaagd op de tft daar, maar dat ziet er echt niet uit)

Het zal best wel in 1 van de 18 delen staan. Maar aangezien ik niet een maand de tijd heb ..... :)
Het word wel wat blokkeriger ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en je krijgt veel minder scherp beeld op een andere reso als de native,tis als een lensvan een camera die niet helemaal scherp staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:06:
Ik begin een beetje droevig te worden als ik nu opeens van die deprimerende verhalen lees over de Acer AL1923.

Ik heb hem al besteld en ik dacht daar goed aan te doen. Zo slecht is hij toch niet.
Je hebt ehm nog niet,dus kun je de bestelling nog annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:39:
Hier mijn bevindingen over de Acer AL1923 v.s. BenQ FP937s+:

Ik heb de AL1923 aangeschaft ter vervanging van mijn 1 jaar oude BenQ FP937s+. Als eerst zal
ik de specs(volgens de fabrikanten) van beide schermen kort tegenover elkaar zetten:

AL1923: wide-PVA Paneel, Contrast 1000:1, 16.7miljoen kleuren(8bit), 8ms G2G, 280 cd/m2 helderheid, pivot/hoogte verstelbaar. 178/178* kijkhoek.

FP937s+: TN Paneel Contrast 700:1, 16.2miljoen kleuren(6bit), 8ms, 300 cd/m2 helderheid. 140/140* kijkhoek.

Ik heb de AL1923 getest door deze direct naast de BenQ te zetten. Ik heb diverse malen het scherm proberen te kalibreren en beide schermen zijn middels DVI-D aangesloten op mijn 7800GTX.

Zwart/backlight
Wat mij gelijk opviel toen ik de Acer aanzette was de goedkope backlight, vanaf 4 hoeken schijnen 4 lampen naar het midden, dit geeft bij een donker beeld een onacceptabel beeld. Wat mij ook opvalt is dat het zwart niet zwart is, maar donkerblauw met een lichte achtergrond, zoals je vaak ziet bij budget tft schermen.

Inkijkhoek/kleurechtheid
Als je recht voor het beeld zit is de blauwe waas zelfs te zien, als je zo'n 30 graden vanaf de zijkant het beeld bekijkt is meer dan de helft van het beeld blauw bij een zwart/donker beeld scherm(bijvoorbeeld in Condamned). Deze blauwe gloed blijft op het beeld, zelfs bij lichte scenes zoals bijvoorbeeld dit GOT of bij een game. De kleurechtheid van de Acer is zeer slecht, de kleuren in totaliteit komen een stuk realistischer over op de BenQ, de blauwe gloed over de Acer verpest het totale kleurbeeld compleet. Extra toegevoegde kleuren, zoals betere kleurovergang heb ik ook niet gemerkt. "Posterization" doet zich zelfs meer voor op de Acer dan op de BenQ. Onbegrijpelijk als je naar de officiële specificaties kijkt, daar klopt dus geen hout van.

Ghosting
De reactietijd is helaas ook bedroefend. Het is vergelijkbaar met een 3 jaar oude iiyama 17ich 16ms tft die ik in het verleden gehad heb. Vooral in donkere omgevingen is de ghosting zeer slecht. Op plaatsen waar de BenQ totaal geen ghosting vertoond vertoond de Acer één grote waas over het beeld. Een hele vreemde bijkomendheid is dat toen ik stil stond bij een metalen hek in Battlefield, en het beeld bewoog het hele hek blauw begon te knipperen, terwijl dit een donkergrijs hek is met een gele gloed erover van het zonlicht. Bij verlaging van het contrast tot <5 was het effect weg, maar met een contrast van 5 heb je verder natuurlijk niks aan het scherm.

De behuizing/voet
Dit is het enige wat in orde is bij deze monitor, ziet er zeer netjes/degelijk/goed afgewerkt uit. Naar mijn mening is dit het enige punt waarop de monitor goed scoort. Lijkt mij een pure marketingtruc, een slecht scherm in een mooie/degelijke behuizing...

Conclusie
De reden dat ik de AL1923 aangeschaft heb ik de Pivot optie en uiteraard de beloofde hoge specificaties van Acer... Jammergenoeg is de Pivot optie het enige wat naar behoren functioneerd. Het lijkt er bijna op dat Acer de specificaties gefaked heeft. Op de helderheid na zijn volgens Acer alle specificaties beter dan de specificaties van mijn oude BenQ, in de praktijk zijn alle specificaties minder dan van de BenQ, en gebruikt Acer naar mijn idee een verouderd PVA paneel en een zeer goedkope backlight. Ik hoop dat mijn leverancier het scherm nog terug wil nemen, deze grap heeft me dan helaas 2 maal verzendkosten en 32euro pixelgarantie gekost. Bedankt Acer :r

Edit: Ik snap niet hoe C-wing zo'n positieve review over de AL1923 kan maken, het lijkt erop dat hij naast zijn oude 15" CRT en de AL1923 weinig andere schermen gezien heeft.
ik denk dat u gewoon een slecht (lees half kapot) scherm heeft, van 90% van uw punten heb ik helemaal geen last (en ja ik heb al genoeg schermen gezien)

alleen die ghosting, zelf speel ik counterstrike source, hier is een beetje ghosting waar te nemen, kan me inbeelden dat dat voor quake 4 niet lekker speelt (ik zie de ghosting als ik erop let, maar storen nooit, zie het zelfs niet als ik effe serieus speel)

vooral die kleurenechtheid en die blauwe waas, lijkt me raar, heb ik niks last van hell vind zelfs de kleuren beter dan op een 1 jaar oude 19inch CRT, en een of andere philips CRT 17inch van 4 jaar oud

en die backlight, volgnes mij staan ze niet in de 4 hoeken hoor, denk dat het gewoon zoals veel voorkomend is bij een PVA scherm leakage is in de hoeken vanwege een te strak aangespannen behuizing(boostah heeft zelfs nog nooit een mva/pva scherm gezien waar er geen leakage is ofwel op zijkanten of in de hoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:02:
[...]

ik denk dat u gewoon een slecht (lees half kapot) scherm heeft, van 90% van uw punten heb ik helemaal geen last (en ja ik heb al genoeg schermen gezien)

alleen die ghosting, zelf speel ik counterstrike source, hier is een beetje ghosting waar te nemen, kan me inbeelden dat dat voor quake 4 niet lekker speelt (ik zie de ghosting als ik erop let, maar storen nooit, zie het zelfs niet als ik effe serieus speel)

vooral die kleurenechtheid en die blauwe waas, lijkt me raar, heb ik niks last van hell vind zelfs de kleuren beter dan op een 1 jaar oude 19inch CRT, en een of andere philips CRT 17inch van 4 jaar oud

en die backlight, volgnes mij staan ze niet in de 4 hoeken hoor, denk dat het gewoon zoals veel voorkomend is bij een PVA scherm leakage is in de hoeken vanwege een te strak aangespannen behuizing(boostah heeft zelfs nog nooit een mva/pva scherm gezien waar er geen leakage is ofwel op zijkanten of in de hoeken)
Moeten we onze visie betreffende dit scherm dan toch maar weer herzien Xin. Ik zit nu toch wel erg te twijfelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 23:20
da Burp schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:47:
Daarnaast zie ik ook nog een 940T, een veel langzamer scherm(20ms) en iets lagere helderheid. De afmetingen van de T en de BF zijn exact hetzelfde en de FN is iets kleiner.
Gek... Prad.de geeft voor de 940T en 940BF andere afmetingen dan de Samsung site...
Verder blijken de 940T en de 940FN een andere voet te hebben die kan pivotteren en zijn ze in hoogte te verstellen(heb wel eens de 940N gezien, (qua uiterlijk eigenlijk een 940BF met een pivot-voet, 940BF stond ook in de winkel), en van voren zag ie er niks anders uit...

Als je dat van die afmetingen zeker wilt weten, dan kan je er denk ik het beste een emailtje aan Samsung over sturen.
Zoals je al aan de productpagina van de 940FN hebt gezien maken ze bij Samsung ook wel eens fouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:16:
[...]

Moeten we onze visie betreffende dit scherm dan toch maar weer herzien Xin. Ik zit nu toch wel erg te twijfelen :(
Je kan nog even afwachten, mischien heeft Acer wel een goede verklaring voor de problemen van _Guus en geven ze een werkend scherm...
Als _Guus toevallig een defecte monitor heeft en Acer helpt em netjes dan kan je nog overwegen om de Acer te nemen, als Acer niks doet dan lijkt het me weer niet slim om een Acer te nemen, aangezien je kans zal hebben om ook met zo'n defecte opgeschept te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:00:
[...]

Je kan nog even afwachten, mischien heeft Acer wel een goede verklaring voor de problemen van _Guus en geven ze een werkend scherm...
Als _Guus toevallig een defecte monitor heeft en Acer helpt em netjes dan kan je nog overwegen om de Acer te nemen, als Acer niks doet dan lijkt het me weer niet slim om een Acer te nemen, aangezien je kans zal hebben om ook met zo'n defecte opgeschept te zitten...
We wachtten Mickman ook nog even af, die had er ook een besteld (misschien inmiddels geannuleerd...), zo niet... misschien is die van hem wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
XiN schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:56:
[...]

Gek... Prad.de geeft voor de 940T en 940BF andere afmetingen dan de Samsung site...
Verder blijken de 940T en de 940FN een andere voet te hebben die kan pivotteren en zijn ze in hoogte te verstellen(heb wel eens de 940N gezien, (qua uiterlijk eigenlijk een 940BF met een pivot-voet, 940BF stond ook in de winkel), en van voren zag ie er niks anders uit...

Als je dat van die afmetingen zeker wilt weten, dan kan je er denk ik het beste een emailtje aan Samsung over sturen.
Zoals je al aan de productpagina van de 940FN hebt gezien maken ze bij Samsung ook wel eens fouten...
Nou zie ik ook in de die datasheet van prad.de dat het de afmetingen inclusief de voet zijn. Opzich ook wel logisch natuurlijk. Wat voor mij dan het belangrijkst is, is dat de afmetingen van de schermen zelf zo goed als exact hetzelfde zijn. Dan lijkt me dat je ze ook wel dezelfde hoogte en hoek kan krijgen. Ik vermoed dat de voet wel op een iets andere plaats kan staan, maar dat is niet zo'n probleem opzich.

In principe zijn de afmetingen van prad.de ook logischer aangezien de voet van de 940 FN en T hetzelfde is, is het niet zo gek dat die afmetingen exact overeen komen eigenlijk.

Daarnaast staat op prad.de dat die 20ms van de 940T de rise+fall responsetijd is en de 8ms van de 940FN de G2G response time. Dat is schijnbaar een wezenlijk verschil aangezien voor de 940BF in die vergelijking op prad.de de rise+fall 8ms is en de g2g 2ms. Beetje appels met peren vergelijken nu dus lijkt me zo. Het verschil tussen de FN en de T wordt hierdoor alleen maar vager voor mij eigenlijk. 8)7

Wat ik ook frappant vind is dat in die vegelijking op prad.de de T goedkoper is als de FN terwijl bij salland(deze gebruik ik omdat de FN niet in de pricewatch staat) het precies andersom is. |:(

Goede suggestie om samsung maar eens een mailtje ga sturen of bellen hierover om meer informatie in te winnen, want die tegenstrijdige informatie helpt me ook niet echt verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:00:
[...]

kans bestaat (zelfs zeer reel), dat elke monitor zo in de startpost dit heeft voorgehad en misschien ook nooit gemaakt geweest is, moet dan de startpost weg?
er is 2 man die klaagt, ik heb em ook, vind em perfect (buiten de backlight leakage, maja nogal veel schermen ook in ts hebben hier last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:42

nlboy

Alles kitz?

Wat is het toch lastig om één van deze twee te kiezen: De Samsung 930BF of de Philips 190X6FB.
Het scherm van Philips kwam bij Tomshardware, Computertotaal en Kieskeurig het beste uit de test.
Maar de Samsung kwam bij Computertotaal als beste koop. Philips heeft een perfecte pixelgarantie en Samsung redelijk. Maar ja het verschil zit nu alleen nog in de prijs. Iemand nog advies, welk scherm ik beter kan nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:00:
[...]

kans bestaat (zelfs zeer reel), dat elke monitor zo in de startpost dit heeft voorgehad en misschien ook nooit gemaakt geweest is, moet dan de startpost weg?
er is 2 man die klaagt, ik heb em ook, vind em perfect (buiten de backlight leakage, maja nogal veel schermen ook in ts hebben hier last van)
Daarom wacht ik ook nog even af hoe Acer het gaat afhandelen.
Als de monitor defect is en Acer handelt het netjes af, dan blijft ie erin, als het een defecte monitor is en Acer doet er niks aan dan denk ik dat ik em uit de startpost gooi, en als het geen defect is, maar _guus gewoon iets kritischer is, dan blijft de huidige waarschuwing(je moet alle reviews lezen) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
da Burp schreef op zondag 23 april 2006 @ 03:16:
Daarnaast staat op prad.de dat die 20ms van de 940T de rise+fall responsetijd is en de 8ms van de 940FN de G2G response time. Dat is schijnbaar een wezenlijk verschil aangezien voor de 940BF in die vergelijking op prad.de de rise+fall 8ms is en de g2g 2ms. Beetje appels met peren vergelijken nu dus lijkt me zo. Het verschil tussen de FN en de T wordt hierdoor alleen maar vager voor mij eigenlijk. 8)7
De 940FN is ook 20ms zwart->wit->zwart.
Het enige verschil tussen de 940T en 940FN is de overdrive...
Door overdrive komt de 940FN uit op een GtG tijd van 8ms, terwijl de 940T ergens rond de 40ms GtG zal zitten...

De 940FN staat trouwens wel in de pricewatch(al een paar maanden), en ook daar is ie goedkoper dan de 940T.
Ik denk dat dat komt doordat er niet echt verschil is in productiekosten(de snelheidsverbetering van de 940FN komt door de overdrive, en dat wordt door een klein(goedkoop) chipje geregeld ofzo...), en de 940T zal wel uit productie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
De AL1923 wordt niet geannuleerd. Ik ben al zolang aan het kl$ten om de juiste monitor te kiezen. Nu zet ik door. 8)
Ik zal hem extra goed en kritisch onder de loep nemen.

Ik heb hem dus nog niet, ik zou hem misschien gisteren krijgen, maar hij is er nog niet. Wordt waarschijnlijk maandag of dinsdag.

[ Voor 5% gewijzigd door Mickman op 23-04-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Oké, we wachten in spanning...

Ik hoop ook dat Guus_ nog contact met Acer opneemt, en hier post hoe hun reactie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
nlboy schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:19:
Wat is het toch lastig om één van deze twee te kiezen: De Samsung 930BF of de Philips 190X6FB.
Het scherm van Philips kwam bij Tomshardware, Computertotaal en Kieskeurig het beste uit de test.
Maar de Samsung kwam bij Computertotaal als beste koop. Philips heeft een perfecte pixelgarantie en Samsung redelijk. Maar ja het verschil zit nu alleen nog in de prijs. Iemand nog advies, welk scherm ik beter kan nemen? :)
Ik kan alleen maar een paar voordelen van elke monitor neerzetten, en dan mag jij bepalen wat je het belangrijkste vindt.

Samsung:
- Is de snelste van de twee.
- Heeft een iets hoger contrast(maar wel een beetje backlight bleeding soms).
- Heeft geen speakers.

Philips:
- Goed uiterlijk.
- Perfecte pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Samsung nog een paar voordelen:

DVI kabel bijgelevert(bij de Philips dus niet)

De mogelijkheid om ehm aan de muur op de hangen(wel moet dan de wandsteun aprt erbij gekocht worden,maar bij de Philips is dit zelfs helemaal niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
XiN schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:46:
[...]

De 940FN is ook 20ms zwart->wit->zwart.
Het enige verschil tussen de 940T en 940FN is de overdrive...
Door overdrive komt de 940FN uit op een GtG tijd van 8ms, terwijl de 940T ergens rond de 40ms GtG zal zitten...

De 940FN staat trouwens wel in de pricewatch(al een paar maanden), en ook daar is ie goedkoper dan de 940T.
Ik denk dat dat komt doordat er niet echt verschil is in productiekosten(de snelheidsverbetering van de 940FN komt door de overdrive, en dat wordt door een klein(goedkoop) chipje geregeld ofzo...), en de 940T zal wel uit productie zijn...
O-) Ben ik nou echt zo kippig geweest dan, haha.. :? Ikzou zweren dat hij er niet tussen stond. Mja, whatever...

En nu ik nog eens goed zit te kijken kloppen die plaatjes ook van geen kant volgens mij. Ziet de 940BF er nou hetzelfde uit als de 930BF? Het gros van de plaatjes toont hem namelijk met een zilveren rand net zoals de 940FN, sterker nog, de meeste plaatjes zijn exact hetzelfde als de FN met dezelfde voet als de FN, maar ik gezien het feit de BF een andere steun/voet heeft kan ik bijna niet anders concluderen dat het simpelweg van geen kant klopt. Op een korte videoreview op CNet staat hij ook met een zwarte rand. |:(
Dus heeft de 940BF nou een zilveren rand of een zwarte. 8)7

Ik moet geloof ik echt ff een telefoontjes gaan plegen, want die tegenstrijdige informatie is gewoonweg frustrerend. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er niet op dat een defect is opgetreden bij mijn AL1923, de kwaliteit van de backlight en het PVA-paneel is onder de maat en niet voldoet aan de door Acer opgegeven specificaties. Ik denk niet dat ik te kritisch ben want alle specificaties, op de helderheid na, zijn op papier beter dan van mijn huidige BenQ. In de praktijk is de BenQ monitor helaas op alle fronten beter(op de behuizing na). Naar mijn idee hebben de andere AL1923 gebruikers, die tot nu toe reacties geplaatst hebben op dit forum, geen goed vergelijkingsmateriaal en zijn de reacties hierdoor niet meer dan subjectief.

@BlindWillie:
Zoals aangegeven is mij dit inderdaad ook opgevallen. Ik heb nergens gezien dat de kleurovergang vloeiender verliep dan met mijn 6bit BenQ, het zal mij niet verbazen als de AL1923 een 6bit paneel blijkt te bevatten.

@Boostah:
De backlight leakage is dermate ernstig ivm de BenQ dat niet acceptabel te noemen is. Deze backlight vormt naar mijn idee ook de rest van de problemen(op de ghosting na). Zwart is immers donkerblauw(+4 "lampen" uit de hoeken, ik weet niet hoe ik dit beter kan omschrijven) en zwart is egaal zwart-donkergrijs op de BenQ. Wanneer ik de kleurinstellingen aanpas en blauw bijvoorbeeld naar beneden zet, dan neemt het blauw wel af maar dan blijven de donkere kleuren de donkerblauwe gloed houden. Dit heeft dus enkel een negatief beeld voor de rest van de kleuren en hierdoor zijn de kleuren een stuk minder realistisch dan het totale kleurbeeld van de BenQ. Over de ghosting gesproken, dit blijft inderdaad een subjectief begrip de ene persoon ziet de ghosting meer dan de ander maar de ghosting is op de AL1923 dermate aanwezig dat het niet meer plezierig is om een game erop te spelen. Enkel Oblivion gaat nog wel, maar Battlefield 2/Condamned is niet te doen. Door de door Acer aangeven 8ms g2g had ik toch verwacht dat dit mogelijk zou zijn echter was dit het enige punt waarover ik huiverig was bij de aanschaf van dit scherm.

Ik heb de monitor als RMA aangemeld bij de leverancier en heb als reden opgegeven dat de AL1923 niet voldoet aan de door Acer opgegeven specificaties en hierdoor voor mij geen toegevoegde waarde heeft over mijn huidige scherm. Ik hoop dat ik het scherm terug mag sturen en ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

XiN schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:01:
[...]

Ik kan alleen maar een paar voordelen van elke monitor neerzetten, en dan mag jij bepalen wat je het belangrijkste vindt.

Samsung:
- Is de snelste van de twee.
- Heeft een iets hoger contrast(maar wel een beetje backlight bleeding soms).
- Heeft geen speakers.

Philips:
- Goed uiterlijk.
- Perfecte pixelgarantie.
Bedankt, het is lastig. Samsung is een betrouwbaar merk als je het vergelijkt met Philips als het om PC Hardware gaat. Het voordeel ook van Philips is dat ie LightFrame heeft en kan je nog beter instellen met de drivers. En komt in de buurt van de 24-bits schermen als je die vergelijkt met Samsung (zegt CT). Hier en hier is een overzicht van de resultaten van Computer Totaal. Wel heel erg vreemd dat Philips er niet even gewoon een DVI-kabel erbij levert. :{

Is het verschil erg te merken tussen 4ms (grijs-grijs) en 8 ms? :)
En wat zegt eigenlijk het aantal bit bij een LCD-scherm? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:18:

@Boostah:
De backlight leakage is dermate ernstig ivm de BenQ dat niet acceptabel te noemen is. Deze backlight vormt naar mijn idee ook de rest van de problemen(op de ghosting na). Zwart is immers donkerblauw(+4 "lampen" uit de hoeken, ik weet niet hoe ik dit beter kan omschrijven) en zwart is egaal zwart-donkergrijs op de BenQ. Wanneer ik de kleurinstellingen aanpas en blauw bijvoorbeeld naar beneden zet, dan neemt het blauw wel af maar dan blijven de donkere kleuren de donkerblauwe gloed houden. Dit heeft dus enkel een negatief beeld voor de rest van de kleuren en hierdoor zijn de kleuren een stuk minder realistisch dan het totale kleurbeeld van de BenQ. Over de ghosting gesproken, dit blijft inderdaad een subjectief begrip de ene persoon ziet de ghosting meer dan de ander maar de ghosting is op de AL1923 dermate aanwezig dat het niet meer plezierig is om een game erop te spelen. Enkel Oblivion gaat nog wel, maar Battlefield 2/Condamned is niet te doen. Door de door Acer aangeven 8ms g2g had ik toch verwacht dat dit mogelijk zou zijn echter was dit het enige punt waarover ik huiverig was bij de aanschaf van dit scherm.
kzou echt wel vragen om het te laten controleren, als je een tijdje met de instellingen kloot, krijg je de blauwe waas (bij zwart dan) weg, khad het ook voor, beetje met afstellingen zitten spelen alles naar wens nu

heb het scherm btw in de winkel naast een 970p en de belinea laten plaatsen, de 970p was beter, maar de belinea was toch minder vond ik, ghosting, idd kzie het ook als ik erop let, maar als je iets kritischer bent en een snellere fps speelt als css kan het storen, dat kan ik geloven (maar dan denk ik dat het je bij elke mva/pva monitor stoort)

maar idd, met een volledig egale donkerkleurige achergrond zie je de leakage heel erg, dat kan ik niet tegenspreken, maar ken wel meer monitoren waar het met volledig egaal gekleurde achtergrond erger gesteld is (belinea van een vriend op de zijkanten, en bv de 930bf en 940)

echt waar, vraag op zen minst een analyse, dan zijn wij er ook weer uit of ie gewoon defect was, of dat jij erg kritische bent (ik ga akkoord er zijn mankementjes, maar elke tft heeft ver dezelfde problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik welke opzichten was die Belinea minder dan die Acer dan? En heb je het gevoel dat je het goed genoeg kon beoordelen in de winkel, toen de monitoren nog niet afgesteld waren?

Funk wat is het moeilijk om er een te kiezen. De AL1923 was eerst afgevallen van m'n shortlist, maar de Belinea niet, maar als jij zegt dat die eerste beter is... Ik zit ook te denken aan de LG 1970H. Een TN-paneel met extra hoog contrast (1600:1 volgens opgaaf). By Mycom heb ik naar de 1770 gekeken (17" variant ervan), en de beeldkwaliteit was gewoon erg goed. Maar ja, dat was alleen het slideshowtje van Mycom, dus dat zegt nog niks over films en games...

/me zoekt voort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:11:
Ik welke opzichten was die Belinea minder dan die Acer dan? En heb je het gevoel dat je het goed genoeg kon beoordelen in de winkel, toen de monitoren nog niet afgesteld waren?

Funk wat is het moeilijk om er een te kiezen. De AL1923 was eerst afgevallen van m'n shortlist, maar de Belinea niet, maar als jij zegt dat die eerste beter is... Ik zit ook te denken aan de LG 1970H. Een TN-paneel met extra hoog contrast (1600:1 volgens opgaaf). By Mycom heb ik naar de 1770 gekeken (17" variant ervan), en de beeldkwaliteit was gewoon erg goed. Maar ja, dat was alleen het slideshowtje van Mycom, dus dat zegt nog niks over films en games...

/me zoekt voort
`

Om welke Belinea gaat het hiet, ik twijfel ook nog steeds... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boostah
Aangezien jij in het begin ook last had van de blauwe waas denk ik dus niet dat mijn exemplaar defect is, ik heb het helaas niet weggekregen na het kalibreren van de monitor. Misschien heb je de instellingen zo aangepast dat het je niet meer echt opvalt maar dat het nog wel aanwezig is, ik krijg het in ieder geval niet weg. Monitoren in de winkel vergelijken is naar mijn mening erg moeilijk, aangezien de belichting in winkels vaak erg sterk is waardoor het beeld van de monitor enkel in die situatie te beoordelen is. De backlight problemen en blauwe waas zie je misschien in zo'n situatie niet. De ghosting is nog moeilijker te beoordelen, vaak zijn er geen games in de winkels aanwezig waarmee je de monitor goed kan testen. Mijn huidge BenQ heeft totaal geen backlight leakage en dit doet het totaalbeeld sterk ten goede. Van een monitor die een jaar jonger is, op het moment een stuk prijziger is dan een vergelijkbaar scherm als de benq, mag je toch wel enige vooruitgang verwachten. Bij de AL1923 is jammergenoeg het tegenovergestelde het geval. Dus indien de leverancier de monitor terug wil nemen laat ik de monitor niet bij Acer doormeten aangezien het naar mijn idee weinig nut heeft en het mij alleen maar tijd en geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Dus heeft de 940BF nou een zilveren rand of een zwarte.
De 940BF heeft een ronde zwaete voet, met een grijs-zilvere rand.
Volgens mij identiek aan de 930BF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 930 BF heeft ook zo'n zelfde voet ja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
da Burp schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:17:
[...]
O-) Ben ik nou echt zo kippig geweest dan, haha.. :? Ikzou zweren dat hij er niet tussen stond. Mja, whatever...
Keek je toevallig hier in plaats van hier?
De eerste is de algemene pricewatch van alle maten LCD's, maar omdat het anders te vol zou worden toont ie niet de monitoren waar weinig naar wordt gekeken in de pricewatch.
Die tweede is voor 19" LCD monitoren, en tootnt elke 19" die in de pricewatch staat.
En nu ik nog eens goed zit te kijken kloppen die plaatjes ook van geen kant volgens mij. Ziet de 940BF er nou hetzelfde uit als de 930BF?
Nee.
Het gros van de plaatjes toont hem namelijk met een zilveren rand net zoals de 940FN, sterker nog, de meeste plaatjes zijn exact hetzelfde als de FN met dezelfde voet als de FN, maar ik gezien het feit de BF een andere steun/voet heeft kan ik bijna niet anders concluderen dat het simpelweg van geen kant klopt.
Welke plaatjes bedoel je precies?(van welke sites)?
Ik heb kort geleden de 940BF en een 940N gezien.
De 940BF heeft in ieder geval een zilveren rand en een zilveren randje om de voet.
De 940N had eigenlijk hetzelfde uiterlijk, zelfs de voet zag er (van voren) hetzelfde uit, alleen als je vanaf de zijkant keen kon je zien dat de monitor op een ander punt(hoger) aan de voet vastzat, waardoor ie kon pivotteren en in hoogte verstelt kon worden.
De 940T en 940FN zullen wel hetzelfde uiterlijk hebben als de 940N...
In deze review zie je hetzelfde met de 910n en 913n.
De 910n heeft een verstelbare voet, de 913n niet, maar van voren zien ze er hetzelfde uit.

De zwarte rand van de cnet-review is ook te verklaren:
In Amerika zijn ook Samsung monitoren met zwarte randen te koop, maar in Europa doen ze dat om de een of andere vage reden niet.
Als je dus een 940BF bestelt krijg je er dus zeker weten 1 met zilveren rand.(zoals op de Samsung site)

[ Voor 10% gewijzigd door n-i-x op 23-04-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
RayMan schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:09:
[...]

De 940BF heeft een ronde zwaete voet, met een grijs-zilvere rand.
Volgens mij identiek aan de 930BF
De voet is inderdaad hetzelfde, maar de rand van de monitor is anders.
De 940BF heeft een zilveren rand(in Amerika soms zwart), en de 930BF heeft een zwarte rand met een klein zilveren randje erbuiten(in Amerika zijn het soms twee zwarte randen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

XiN schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:37:
[...]

De voet is inderdaad hetzelfde, maar de rand van de monitor is anders.
De 940BF heeft een zilveren rand(in Amerika soms zwart), en de 930BF heeft een zwarte rand met een klein zilveren randje erbuiten(in Amerika zijn het soms twee zwarte randen)...
En de knopjes zitten bij de 930 in het midden onder de monitor, en bij de 940 rechts op de monitor.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:11:
/me zoekt voort
de belinea heeft een vriend van me tesamen dat ik men scherm kocht, die hebben we thuis vergeleken, maar moet er wel bijzeggen de 970p was niet afgesteld beter dan ons beide schermen :p

zorg dat je de schermen naast elkaar te zien krijgt, bel een winkel en vraag voor ze op te stellen en dat je ze mag testen, dan ben je zeker, ik ga hier u niet vlakaf zeggen wat beter of slechter is want dit is imho subjectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Ok, de 940BF de FN zijn, afgezien de middensteun, qua uiterlijk dus identiekkan ik nu wel concluderen.
Denk dat ik die twee dan maar ga bestellen ondanks het feit dat ik geen reviews van de FN kan vinden. Ben nu wel klaar met zoeken ook, kan wel aan de gang blijven anders.

Ik zal mijn bevindingen posten als ze binnen zijn en alles up en running is op de ook nog nieuw aan te schaffen bak. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Wat is de perfecte scherm voor werken met photoshop(fotobewerking)? dus de natuurgetrouwste kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb net de Samsung 940 BF besteld, het uiterlijk sprak mij wel aan en natuurlijk de lage response time en ook de verbeteringen tegenover de 930.

Hopelijk geen dooie pixels, ik heb wel pixelgarantie erbij genomen. Weetje die monitor kost bijna 400 euro dan die 35 euro extra voor die garantie dat ik 0 dooie pixels zal hebben is het me wel waard.

Alhoewel ik hoop dat tie de eerste keer gewoon helemaal ok is, weer een gedoe naar het postkantoor slepen enzo :|

Met een beetje geluk is tie dinsdag binnen, jullie horen nog van me :7 Iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
GUZA schreef op maandag 24 april 2006 @ 03:10:
Wat is de perfecte scherm voor werken met photoshop(fotobewerking)? dus de natuurgetrouwste kleuren.
Als je zo'n meetcel hebt om je monitor te kalibreren dan moet je een PVA monitor van een goed merk hebben(Eizo / Samsung ofzo), als je niet zo'n meetcel hebt dan is Eizo een klein beetje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:03

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Jep, Eizo, Lacie, Nec schijnt ook een niet-te-betalen dure serie te hebben. ;) Ik heb zelf een Eizo S1910 gekocht, en calibreer hem met een Monace OptixXR.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightCrawler_NX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 21:53
Ever over de 940Fn... er is wel degelijk verschil in uiterlijk tussen deze en de 930 bijvoorbeeld.. de rand om de monitor is veel smaller 15-17mm en de Fn heeft ook menusturing op de monitor rechts onderin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
NightCrawler_NX schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:17:
Ever over de 940Fn... er is wel degelijk verschil in uiterlijk tussen deze en de 930 bijvoorbeeld.. de rand om de monitor is veel smaller 15-17mm en de Fn heeft ook menusturing op de monitor rechts onderin..
Het ging mij eigenlijk met name om het verschil tussen de 940FN en de 940BF. Ik was echter in de veronderstelling dat de 930BF en de 940BF verder hetzelfde waren, maar dat had ik dus mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seejay
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 11:45
Heb laatst de Samsung 940BF gekocht. Dit is mijn eerste Flatscreen die ik koop. Schitterend scherm, perfecte kleuren alles pixeltjes goed. Maar wel gewoon heel erg veel ghosting. Ik stoor me er niet zoveel aan, ik denk dat het hoort bij flatscreens ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:56

L01

de 940BF is toch dat scherm met een reactietijd van 2ms? en dan toch ghosting hebben? :/

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik had een vraagje over de DVI-kabel. Wat is het verschil tussen Dual-link en Single-link?
En wat betekent 24 + 1 M & 24 + 5 M bij een DVI-kabel?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik gok dat dat het verschil tussen een DVI-I en een DVI-D kabel is (I heeft ook analoge signalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Over een dual-link DVI kabel kan je 2 DVI-signalen versturen.
Dat is vooral handig als de resolutie te hoog is voor 1 kabel, maar met 1 kabel kan je tot 1920x1200, dus voor een 19" is een single-link kabel voldoende.

hier zie je een overzicht van de pinnen bij DVI-connectors.
Ik denk dat de 24+1M een DVI-D is, en de 24+5M een DVI-I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Oké super bedankt voor de snelle en duidelijke reply! Ik ga dan mijn monitor bestellen + DVI-kabel. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door nlboy op 24-04-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seejay schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:14:
Heb laatst de Samsung 940BF gekocht. Dit is mijn eerste Flatscreen die ik koop. Schitterend scherm, perfecte kleuren alles pixeltjes goed. Maar wel gewoon heel erg veel ghosting. Ik stoor me er niet zoveel aan, ik denk dat het hoort bij flatscreens ;-).
Euh, dat raar,ik was altijd een CRt gewend,maar ik merk met mijn 930 bf geen ghosting in games.

Wel bv als ik de cursor wat beweeg in windows,je ziet dan als je snel beweegt een schaduw cursor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even in het algemeen over TFT's en LCD's.

Onlangs ben ik effe bezig geweest op enkele ACER 1951 en van ghosting valt helemaal niets te merken. Tenzij je echt extreem gaat miereneuken of zo. Ik heb die screensaver opgezet met die bewegende lijnen (oa) en er was nauwelijks nagloei te zien. Dus wie hierover anno 2006 loopt te miepen is ofwel heel geoefend in het vinden van ghosting, of heeft er zelf geen last van, maar vindt het stoer om de pro's na te praten...

Ze hadden wel wat last van backlight leakage aan de randen, waar de tft in het frame vastgemaakt is. En alhoewel ik heel kritisch ben en het wel merkte stoorde ik mij er zeker minder aan dan wat ik had gedacht, gebaseerd op alle horrorverhalen die je hier leest.

(de coating is persoonlijk, veel reflectie, maar dat heeft een gewone crt ook, dus niet meer of minder dan je crt, maar wel heel 'vibrant colours', mooie look en kleuren, ondanks het 6 bit paneel)

Dus ik vind dat potentiële kopers die nog geen tft hebben kunnen gebruiken onnodig hard afgeschrikt worden door dit topic te lezen, door veelal nogal academische en theoretische discussies, die weinig invloed hebben in dagdagelijks praktijk gebruik. Ik dacht zelfs één of twee dode pixels gezien te hebben, en zolang die zwart zijn is dat zelfs geen groot probleem. Ik zag er één en heb er mij verder nauwelijks aan gestoord. Je moet wel heel hypernerveus zijn om je aan een zwart puntje te ergeren, het zou een stofje kunnen zijn! :)

Dus je kan best het risico nemen geen pixelgarantie te nemen. Ik moet er wel bijzeggen dat een dode pixel in het centrum van het scherm (1/3 van breedte en hoogte in het midden) wel hinderlijk zou kunnen zijn, maar dat soort specifieke gevallen wordt meestal wel gedekt door de pixelpolicy van het bedrijf zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 19:20
Heeft iemand ervaring met de Vobis qua pixelgarantie?
Ben van plan de breedbeeld Mirai te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:17:
Even in het algemeen over TFT's en LCD's.
... knip
maar dat soort specifieke gevallen wordt meestal wel gedekt door de pixelpolicy van het bedrijf zelf
Of iemand loopt te miereneuken of dat iemand zich onnodig ergert aan backlight-leakage en dode pixels kan jij niet voor iedereen gaan invullen. Of deze aangelegenheden weinig invloed hebben op het dagelijks gebruik zal toch echt van de persoon afhangen. Mensen worden hier op het GoT niet "onnodig hard afgeschrikt", dit GoT-topic geeft een heel helder beeld van de 19" TFT schermen die momenteel op de lcd-markt aanwezig zijn. Indien jij niet gedient bent van deze gang van zaken kan je beter een ander forum gaan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een 19" mag je, al na gelang met merk, tot en met 7 kapotte subpixels hebben (bv. NEC), voordat je scherm wordt omgeruild, tenzij er 2 heel dicht bij elkaar zitten... Dus, als je pech hebt, dan heb je een duur scherm dat bij het bewerken van donkere fotoos, of bij het spelen van donkere spellen, 7 groene, blauwe of rode puntjes heeft... Zou ik goed van balen :(

Backlight bleeding is een productie fout en is een reden voor omruilen, in ieder geval bij NEC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik heb nu de Philips 190X6. _/-\o_
Wat een scherm zeg....het is even wennen met games (CRT>TFT), maar het is echt super.
Gelukkig geen dodepixel, maar ja anders had ik toch gratis recht op een nieuwe van Philips.
Binnenkort vul ik wel de review gegevens in (+foto's). 8)

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2004/11/29/the_tft_connection/overview-connectors.jpg
bron

Alleen moet je wel even oppassen dat er een DVI-D kabel er voor moet kopen i.p.v. een DVI-I. Staat niet op de doos wat voor aansluiting en heb daarom nu een DVI-I kabel over, dus iemand interesse? :)

[ Voor 21% gewijzigd door nlboy op 25-04-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Ik ben nu ongeveer 2 dagen aan het zoeken naar mijn eerste TFT.
En heb vooral gelet op de responsetijd van de 'verschillende TFT's en de kijkhoek bij de breedbeeld TFT's, hier hebben de meeste mensen het op de forums ook over.
Gister dacht ik ga toch even naar de winkel om sommige verschillen in het echt te zien.
Wat mij daar op viel is dat er super veel verschil is in het contrast van de verschillende schermen.

Er stonden 2 19" inch schermen naar elkaar 1 met een contrast van 1600:1 en 1 van 800:1..en die van 1600:1 was echt zo verschrikkelijk veel mooier en scherper.
Ik vraag me nu dus alleen af...waarom hoor ik hier bijna nooit iemand over.

Ik wou eigenlijk altijd een 20/21 inch breedbeeld hebben, maar deze hebben bijna allemaal een max contrast van 800:1...bij het zien van het contrast van de 1600:1 heeft me dit toch wel heel erg aan het twijfelen gebracht of ik niet toch beter gewoon voor een 19 inch kan gaan.

Wat zijn jullie meningen over contrast e.d. en de belangrijkheid hiervan. Persoonlijk vond ik het echt heel veel mooier/scherper/duidelijker. Bijna net of er gewoon een 2x zo goede videokaart in het systeem zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

DrDoo schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:27:
Er stonden 2 19" inch schermen naar elkaar 1 met een contrast van 1600:1 en 1 van 800:1..en die van 1600:1 was echt zo verschrikkelijk veel mooier en scherper.
Ik vraag me nu dus alleen af...waarom hoor ik hier bijna nooit iemand over.
Het verschil is uiteraard zichtbaar, maar je moet niet vergeten dat het verschil altijd extra benadrukt wordt in de winkel (door kutinstellingen), om mensen een duurder scherm te laten kopen. Werkt net zo in TV winkels. Daarom koop ik alleen een TV als ik er zelf een DVD speler aan mag hangen en zelf met de AB mag klooien. Dan pas kun je het potentieel van ieder scherm echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Laatst online: 22-05 10:48
Volgens mij zat er qua prisj niet veel verschil tussen.
Maar moet wel zeggen dat ik de prijzen en precieze modellen nu niet 1 2 3 weet.
1 was een LG met dus 1600:1 en degeen die er naast stond was een Ilyama van 800:100.

Maar goed, ben gewoon benieuwd wat andere van dit verschil vinden en of het de moeite
waard is om toch maar een normale met hoog contrast te kopen ipv een breedbeeld met lager contrast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Na uitvoerig dit forum en diverse reviews te hebben gelezen en behoorlijk te hebben getwijveld tussen de Samsung 940FN en de 970P, vandaag toch maar de laatste besteld :9~
Als ik hem binnen heb zal ik wel een review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
ah ik heb mijn Samsung 940BF binnen en ik zit er nu naar te kijken, geen 1 dode pixel. Yippie! Heel veel instelmogelijkheden enz. Tot nu toe vind ik hem top, dit is mijn eerste LCD trouwens.

Maar alleen vind het beeld een beetje te glanzend, ik zal eens kijken of ik het wat doffer kan krijgen. Het is alsof ik in een tl-licht kijk, kan niet gezond zijn.. Maar alles better dan een CRT sowieso.

:)

Oh, maakt het nog iets iets of ik 60 hertz kies of 72 ofzo? wat is het beste?

[ Voor 39% gewijzigd door Arsenius op 25-04-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog goede / slechte ervaringen met de Acer 1751AS. Hoor namelijk veel over backlight bleading, net als bij de Samsung 930BF. Tussen deze twee twijfel ik namelijk nog.
De acer 1923 wordt niets meer denk ik. Daar heb ik de afgelopen week zo'n slecht verhaal over gelezen en dat wordt vast niets!
Het liefste heb ik vanwegde de kleuren een *VA panel, iemand nog suggesties voor één in dezelfde prijs range..?

Zit nu al een aantal weken achter een scherm aan, maar kom er steeds niet uit. Wil deze week eik. eentje bestellen, zodat ik die volgende week in huis heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik zal eens kijken of ik backlight leaking heb met mijn samsung 940bf, wachten tot het donker is :P

Maar tot nu toe merk ik er niks van.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:22:
Ik zal eens kijken of ik backlight leaking heb met mijn samsung 940bf, wachten tot het donker is :P

Maar tot nu toe merk ik er niks van.. ;)
het enige verschil tussen de 930bf en de 940 is toch de snellere respons en de iets andere vormgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DrDoo schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:27:
Ik wou eigenlijk altijd een 20/21 inch breedbeeld hebben, maar deze hebben bijna allemaal een max contrast van 800:1...bij het zien van het contrast van de 1600:1 heeft me dit toch wel heel erg aan het twijfelen gebracht of ik niet toch beter gewoon voor een 19 inch kan gaan.
Mischien een beetje oftopic, maar de Nec LCD20WX2 heeft ook een dynamisch contrast van 1600:1, en er zijn 21" monitoren met een contast tot 900:1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Arsenius schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:06:
Maar alleen vind het beeld een beetje te glanzend, ik zal eens kijken of ik het wat doffer kan krijgen. Het is alsof ik in een tl-licht kijk,
Je kijkt eigenlijk ook in TL-licht.
Als je het te fel vindt, dan moet je gewoon de helderheid een stuk omlaag gooien.
Arsenius schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:06:
Oh, maakt het nog iets iets of ik 60 hertz kies of 72 ofzo? wat is het beste?
Dat is een ingewikkeld verhaal...
Voor stilstaande beelden maakt het in ieder geval niks uit.
Voor bewegende beelden is een hogere frequentie beter, omdat de beelden iets vloeiender weergegeven worden.
Maar met overdrive monitoren(zoals de 940BF) wordt de overdrive een beetje verzwakt bij de hogere frequenties. Als de overdrive iets te sterk was, dan is een hogere frequentie beter, anders weer een lage.
Het komt er eigenlijk op neer dat je zelf maar uit moet proberen wat het lekkerste speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:23:
[...]

het enige verschil tussen de 930bf en de 940bf is toch de snellere respons en de iets andere vormgeving?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Zoals een tijd geleden beloofd, mijn review voor mijn onlangs aangeschafte Viewsonic VP930. Inmiddels een weekje of twee in mijn bezit. Aangeschaft voor €510,- incl verzenden.

Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was een al wat oud beestje: een 17" IIyama S700TJ1 CRT

Bijzonderheden
Pivot, in hoogte verstelbaar, draaibaar en kantelbaar. Geen enkele dooie (sub)-pixel. MVA-paneel, 8ms. Ook het anti-glare paneel is een genot voor het oog als je voorheen een spiegelende crt gewend bent. Stroom alsmede DVI kabel netjes meegeleverd.

Kleurweergave
Ik ben geen kleurenfreak, maar wel kritisch op een goeie weergave. En dit scherm voldoet aan al mijn eisen. Zowel met kantoorgebruik, als in films of spellen zijn de kleuren goed te noemen. Zwart is ook echt mooi zwart.

Ghosting
Absoluut niet kunnen ontdekken in films of spellen.

Contrast & helderheid
Standaard kwam het scherm met een behoorlijke hoge brightness instelling aan. Na wat spelen met de settings (oa mbv photofriday) heb ik een (voor mij) goed resultaat bereikt en er is nog ruime speling naar alle kanten toe.

Uniformiteit van het scherm
Wellicht een klein puntje van aanmerking op dit scherm. Bij het kijken van een film/dvd zie je in de zwarte balken in de hoeken (in een donkere kamer) toch wel wat backlight in alle 4 de hoeken. Ik heb echter wel van de tweak gelezen om de schroeven in die hoeken iets losser te draaien. Ik heb dit echter nog niet uitgeprobeerd. Het is overigens niet zo erg dat het storend is.
Voor de overige kleuren heb ik geen opmerkingen, scherm is mooi uniform met zijn kleuren.

Kijkhoek
Zoals je ook hoort te kunnen verwachten bij een MVA paneel: geweldig. Totaal geen verkleuring te zien tot onder een hoek van 170 graden.

Bouwkwaliteit
Scherm doet erg degelijk aan. Geen goedkoop plastic of gare knopjes. Alles voelt stevig en degelijk aan. Het is een lekker zware voet, dus het scherm staat ook stevig 'in z'n schoenen.' Ook het verstellen van het scherm gaat lekker soepel, dus zonder kracht te hoeven zetten of met de nodige (plastic) piepjes en kraakjes. In de hoogte verstellen lukt zelfs met twee vingers, maar het is ook weer niet te soepel zodat het scherm bij het minste geringste weer zou zakken oid.

Vormgeving
Ik heb de zilvere variant en ik vind hem lekker strak vormgegeven. Een mooie dunne rand, die door het zilver ook nog eens nauwelijks opvalt. In de onderste rand van het scherm zitten de 5 knopjes (4 voor instellen 1 aan/uit) en een klein powerledje. Ik vind het (groene) ledje overigens wel wat aan de felle kant. Maar dat wordt met de jaren vast minder :P

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen
+ Mooie kleuren
+ Lekkere inkijkhoek
+ Solide en degelijk
+ Mooi vormgegeven
+ Goeie dooie pixel regeling vanuit Viewsonic zelf (al heb ik er gelukkig (nog?) geen gebruik van hoeven maken

- backlight in de 4 hoeken
- powerledje
- prijs (voor mij wel te rechtvaardigen, maar hij blijft prijzig)

Ik hoop dat het zo een beetje goed is? :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen (vooral tussen verschillende beeldformaten) nu de 19" Acer AL1923 gekocht. Ik heb em nu een paar uur binnen. Ziehier m'n review.

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Dat was een 15" CRT, ik ga het merk en type niet eens opzoeken, hij is niet echt als vergelijkingsmateriaal te gebruiken. Had ze daarnet naast elkaar staan: wat gelijk opvalt is dat deze vele malen helderder is en kleuren stukken mooien weergeeft.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Gekocht bij OBCS, een week later in huis, zonder defecte pixels: een hele opluchting, want de pixelgarantie die ik bij ze had gekocht dekt niet bij minder dan een x aantal dode subpixels. Wat speciale features betreft moet ik zeggen dat het verstellen in hoogte, de draaibaarheid (horizontaal en verticaal) en de pivot erg fijn vind. Ik verwacht de monitor standaard gepivot te gebruiken, en alleen te draaien voor films, het werkt namelijk erg fijn: taakbalk onder, browser/tekstverwerker boven, en de tekst die je leest gewoon recht voor je, in plaats van dikke witte balken naast je tekst. Leuk detail: nu.nl past gepivot in fullscreen in z'n geheel op 't scherm, de scrollbalk vervalt.

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Dat is dus niet erg te vergelijken, maar ja: kleuren zien er erg goed uit. Behalve dat het allemaal erg mooi is kan ik hier niet zoveel over zeggen, ik ben geen pro. Zie overigens wel voor het eerst dat de grijstinten op dit forum net een tikkeltje gelig zijn: heb het nog even gechecked in photoshop, maar dat blijkt inderdaad te kloppen.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Bij film niets van gemerkt, heb het ghostingcheck programmaatje uit de startpost geprobeerd, en daar zag ik zwart op wit een klein beetje ghosting. Mocht je dus films kijken / spellen spelen waarin een zwart vlaggetje over een witte achtergrond glijdt en je zit op tien centimeter afstand van je beeldscherm, dan zou je er best eens last van kunnen hebben.

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
M'n contrast en brightness staan op de standaardinstellingen: 80%, 100% respectievelijk. Wit is niet te fel. Tevree.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Uniformiteit lijkt ok. Backlight leakage is in een geheel donkere kamer wel duidelijk zichtbaar en een beetje irritant, maar je bent er gelukkig snel aan gewend.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Wat betreft kijkhoek lijkt het wel een CRT: zelfs bij 180 graden (okee, 179) zijn alle kleuren nog duidelijk te onderscheiden, het wordt alleen iets donkerder (dit geldt nog iets sterker bij de verticale kijkhoek). In de praktijk zal de kijkhoek nooit enige problemen/irritatie opleveren.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Niets op aan te merken. Het had misschien iets steviger gekund, maar dat zou dan waarschijnlijk ten koste gaan van alle draai, kantel en schuifmogelijkheden.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Was van te voren bang dat 'ie misschien niet zwart genoeg zou zijn, maar de grijstint is erg mooi en staat niet mis bij mijn zwarte tobo/muis/kast. De voet en achterkant zijn wel geheel zwart. Het aan/uit ledje vind ik geheel niet irritant, maar in het ergste geval plak je je favoriete mickey mouse sticker eroverheen.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen
- Verdomd mooi beeld
- Pivot
- Vele instelmogelijkheden hoogte en draaibaarheid
- Mooi uiterlijk

Nadelen
- Backlight leakage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Laatst online: 25-08 07:21
Mijn Iiyama VM Pro 455 (MM904UT) , 19" CRT Flat Diamondtron, is in herstelling bij Iiyama zelf. Nu dacht ik eraan om een een TFT te halen als opvolger.

Allereerst ben ik heel tevreden over mijn 3 jaar oude Iiyama. Maar aangezien hij rare kuren vertoonde toch maar even in herstelling laten gaan (nog nét in garantie, wat een geluk!).

Mijn budget voor een TFT zou rond de 250-300 euro liggen.

Ik wil er wel absoluut zeker van zijn dat ik geen 'minder scherm' aanschaf ter vervanging van mn Iiyama CRT, dat lijkt me dom.

Monitor wordt gebruikt voor gamen, schoolwerk (programmeren etc), internet, tekstverwerking, blabla en heel af en toe een filmpje of serie.

Mijn oog is op volgende modellen gevallen:

* Mirai DML-519W100 (16:10)
* Samsung 920N (5:4)
* Belinea 10 19 27 (5:4)

Over die Samsung 920N vind ik niets op GoT. Lijkt me een redelijk scherm, maar mist een DVI, wat de Belinea en Mirai wél hebben.

Persoonlijke voorkeur gaat naar de Mirai uit, maar :

+ ten eerste lijkt het scherm in de hoogte echt wel klein,
+ ten tweede heb ik het scherm van ver eens bekeken maar leek het écht dof qua scherpte en beeldkwaliteit (out of the box, niets aan gefinetuned),
+ maar het ergste lijkt me dat als ik een eindoordeel vel ik er met deze Mirai helemààl niet op vooruit ga tov mijn Iiyama VM Pro 455... maar de reacties en beoordeling op GoT en Productsurvey zijn lovend... |:(

Mss toch maar voor een 5:4 monitor gaan? Of gewoon wachten tot mijn Iiyama terug is. Het blijkt zo te zijn als ik mijn Iiyama waardig wil vervangen, dat er alleen schermen in een hogere prijsklasse in aanmerking komen (Belinea 10 20 35W, Acer 2051W, Samsung 940BF, Samsung 930BF, Hyundai Q90U, Belinea 10 19 20, BenQ FP202W ...)

Dilemma dilemma... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dus weer een positieve review van de AL1923. :?
Maar zit nog steeds te twijfelen. Lees slechte verhal;en over de 1951AS (en dus ook 1951CS?), veel backlight bleading. De kleine broer, 1751As schijnt hier totaal geen last van te hebben. Dat is toch raar, hetzelfde scherm, alleen 2 inch kleiner.
De Samsung 930BF is ook nog steeds in beeld.., maar die schijnt ook bleading te hebben...

Iemand die voor de zoveelste keer nog eens helpt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
ah heb blacklight bleeding gemerkt met mijn 940 BF, maar niet echt hinderlijk, een beetje lichter aan de boven en de onderrand. Valt best mee alhoewel ik er met mijn CRT nooit last van had.

400 euro is een hoop geld maar geen pixelfoutjes en voor de rest een fijn beeldscherm dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
smason schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:31:
Mijn Iiyama VM Pro 455 (MM904UT) , 19" CRT Flat Diamondtron, is in herstelling bij Iiyama zelf. Nu dacht ik eraan om een een TFT te halen als opvolger.

Allereerst ben ik heel tevreden over mijn 3 jaar oude Iiyama. Maar aangezien hij rare kuren vertoonde toch maar even in herstelling laten gaan (nog nét in garantie, wat een geluk!).

Mijn budget voor een TFT zou rond de 250-300 euro liggen.

Ik wil er wel absoluut zeker van zijn dat ik geen 'minder scherm' aanschaf ter vervanging van mn Iiyama CRT, dat lijkt me dom.

Monitor wordt gebruikt voor gamen, schoolwerk (programmeren etc), internet, tekstverwerking, blabla en heel af en toe een filmpje of serie.

Mijn oog is op volgende modellen gevallen:

* Mirai DML-519W100 (16:10)
* Samsung 920N (5:4)
* Belinea 10 19 27 (5:4)

Over die Samsung 920N vind ik niets op GoT. Lijkt me een redelijk scherm, maar mist een DVI, wat de Belinea en Mirai wél hebben.

+ ten tweede heb ik het scherm van ver eens bekeken maar leek het écht dof qua scherpte en beeldkwaliteit (out of the box, niets aan gefinetuned),
+ maar het ergste lijkt me dat als ik een eindoordeel vel ik er met deze Mirai helemààl niet op vooruit ga tov mijn Iiyama VM Pro 455... maar de reacties en beoordeling op GoT en Productsurvey zijn lovend... |:(

Mss toch maar voor een 5:4 monitor gaan? Of gewoon wachten tot mijn Iiyama terug is. Het blijkt zo te zijn als ik mijn Iiyama waardig wil vervangen, dat er alleen schermen in een hogere prijsklasse in aanmerking komen (Belinea 10 20 35W, Acer 2051W, Samsung 940BF, Samsung 930BF, Hyundai Q90U, Belinea 10 19 20, BenQ FP202W ...)

Dilemma dilemma... :/
Voor dat bedrag kan je een prima 17"(ongeveer even groot als 19" CRT), of een budget 19".
Als je een goede 19" wilt hebben dan mag je het bedrag wat naar boven bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:35:
Zoals een tijd geleden beloofd, mijn review voor mijn onlangs aangeschafte Viewsonic VP930. Inmiddels een weekje of twee in mijn bezit. Aangeschaft voor €510,- incl verzenden.

+ Goeie dooie pixel regeling vanuit Viewsonic zelf (al heb ik er gelukkig (nog?) geen gebruik van hoeven maken
Ja, heel goed! Ik denk er aan dit scherm ook te halen, en wil graag twee dingen weten.

1. Waar heb je hem besteld? Goed geholpen, etc, levertijden?
2. Hoe werkt die garantie van Viewsonic? Dat heb ik niet eerder gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 01:48:
Ja, heel goed! Ik denk er aan dit scherm ook te halen, en wil graag twee dingen weten.

1. Waar heb je hem besteld? Goed geholpen, etc, levertijden?
Bij Salland. Had er al eerdere ervaringen en die zijn me ook goed bevallen. Levertijd was een weekje, ze hadden hem niet op voorraad. Maar het is netjes op hun site terug te vinden hoe het met je order staat.
2. Hoe werkt die garantie van Viewsonic? Dat heb ik niet eerder gelezen!
Hmm, ik wilde dit dus nog even nazoeken om het goed te zeggen. Maar nu ik het een tweede keer lees, valt het eigenlijk ook wel mee :X Hij zit in ISO klasse 2, maar boven die tabel staat nog per million pixels B) Uiteindelijk kom je dus op 7 (sub)pixels en dat is niks bijzonders. Ik vond die 2 al zo weinig in vergelijking met andere fabrikanten. Maar lezen blijft een vak apart :P Mijn scherm bevat in ieder geval geen enkele dooie (sub)pixel tot op heden (ook de nokia monitor test gedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:32:
Nu dus weer een positieve review van de AL1923. :?
Maar zit nog steeds te twijfelen. Lees slechte verhal;en over de 1951AS (en dus ook 1951CS?), veel backlight bleading. De kleine broer, 1751As schijnt hier totaal geen last van te hebben. Dat is toch raar, hetzelfde scherm, alleen 2 inch kleiner.
De Samsung 930BF is ook nog steeds in beeld.., maar die schijnt ook bleading te hebben...

Iemand die voor de zoveelste keer nog eens helpt? :)
Ik denk dat je door de reviews toch echt zelf een keuze moet maken. Dit is de informatie waar iedereen het mee moet doen. Mijn Acer AL1923 heb ik helaas nog niet.

Ik zie net trouwens dat de 1952As en Cs ook 16,7 miljoen kleuren hebben. Waarom heb ik dan de AL1923 besteld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 29-09 20:51

mambo No5

Bad Apple?

smason schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:31:

Out of the box is de mirai zeer zeker niet echt oprimaal geconfigureerd, maar met wat aanpassingen her en der is het resultaat zeer zeker goed te noemen. Het enige waar ik tegen aan gelopen ben is dat windows op de een of andere manier niet standaard van de 5:4 resolutie's af wilde wijken. Door met powerstrip wat aan te passen in de drivers van de monitor (welke er gewoon niet zijn overigens..) heb ik de correcte resolutie in weten te stellen.

Ik denk dus ook dat je een demo gezien hebt die op (bijvoorbeeld) 1024*768 draait, aangezien alle demoschermen in een winkel door een PC aangestuurd worden (via een splitser). Dat zou in ieder geval de onscherpte kunnen veroorzaken. Ga dus maar eens terug naar de winkel en vraag of je het scherm mag zien draaien op een 1440*900 resolutie (native), dan krijg je al een beter beeld van de kwaliteiten die dit scherm bied. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
ATI of nVidia kaartje?

In de winkel zal die idd analoog aangesloten zijn op resolutie van andere schermen, want er waren er een heel deel aangesloten (17 & 19 inch 5:4).

Mss toch eens terug gaan en vragen ja..

Jij enige ervaring/plaatjes van de Mirai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ik krijg vrijdag mijn Mirai scherm. Gister gezien bij een vriend en echt een top scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
Een topscherm t.o.v. ?

Wat voor iets ben je gewoon? Ik weet gewoon niet of het t.o.v. mijn Iiyama Vision Master Pro 455 19" CRT wel een verbetering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 12:44
Heeft er hier iemand ervaring met de LG 1970H. Of weet iemand ergens een (engels of nederlands) review te staan.
Ben namelijk van plan deze te kopen, maar wil graag nog wat meer info. Zoeken bleek niet heel veel op te leveren.
De specificaties spreken me erg aan moet ik zeggen. (al twijfel ik ook nog steeds over de LG 1980Q, die ziet er nog iets gelikter uit!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat je door de reviews toch echt zelf een keuze moet maken. Dit is de informatie waar iedereen het mee moet doen. Mijn Acer AL1923 heb ik helaas nog niet.

Ik zie net trouwens dat de 1952As en Cs ook 16,7 miljoen kleuren hebben. Waarom heb ik dan de AL1923 besteld? :P
Ja weet ik. De 1951's zijn 24 bits en de Samsung 930BF is een 18 bits. Maar blijft een TN die aan zn kleuren komt door dithering ed. Heb een test gelezen uit computertotaal. Ze komen er allebei goed uit. Alleen hebben ze de 1951CS niet getest en die is op internet goedkoper dan de 1951AS. De Samsung krijgt alleen beste koop predikaat, ws omdat die geen glanzend scherm heeft. Terwijl dat juist de kleuren bevorderd.
Dus, het wordt of de 1951CS of de Samsung 930BF. Daar twijfel ik dus nu nog over. Mede door het feit dat de 1751AS bijna geen bleading heeft en de 1951 juist wel. Maar de Samsung heeft ook bleading. Het gaat dus okm het uiterlijk, want volgens mij zitten er in de Acer's ook Samsung schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 29-09 20:51

mambo No5

Bad Apple?

Een ati (asus) x700 pro PCIe ;)
In de winkel zal die idd analoog aangesloten zijn op resolutie van andere schermen, want er waren er een heel deel aangesloten (17 & 19 inch 5:4).

Mss toch eens terug gaan en vragen ja..

Jij enige ervaring/plaatjes van de Mirai?
Ik heb momenteel 1 mirai en ben er erg tevreden over. Zie overigens ook mijn userreview voor wat meer info en plaatjes :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mickman schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:51:
[...]

AL1951As / Cs zijn TN, en hebben dus een kleine vertikale kijkhoek...
Daarnaast hebben MVA's en PVA's over het algemeen betere kleuren en dieper zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:19:
[...]

AL1951As / Cs zijn TN, en hebben dus een kleine vertikale kijkhoek...
Daarnaast hebben MVA's en PVA's over het algemeen betere kleuren en dieper zwart.
Kaalopt, maar die AL1923 valt dus zwaar tegen zoals ik hier dus heb gemerkt. De AL1951AS/CS hebben veel bleading, terwijl hun kleinere broertje dit niet heeft :(
De Samsung heeft ook bleading, maar minder.

Heb je nog andere PVA / MVA panels die in dezelfde prijsrange liggen? Ik wil er nu wel heel rap een bestellen enm twijfel dus eigenlijk nog tussen de Samsung en de Acer 1951CS.. Maar misschien weet je nog een PVA die ook zoveel kost.Games maken me niet zoveel uit, zoals je onderhand wel weet. Goede kleuren vind ik leuker, vandaar dat de 1951CS ook in zicht is, omdat die goede kleuren weergeeft door die glans..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Tsunami schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:10:
[...]

De 970P heeft inderdaad alleen een DVI-aansluiting, maar er wordt een DVI > D-sub kabel meegeleverd zodat je hem ook analoog kan gebruiken.
Ik kan dus een Samsung 970P die alleen een DVI aansluiting heeft, aansluiten op een videokaart met alleen een analoge d-sub aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ja.
De 970P heeft namelijk een DVI-I aansluiting, dus kan je em ook aansturen met een analoog signaal.
De meeste monitoren hebben DVI-D + D-sub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:33:
[...]

Kaalopt, maar die AL1923 valt dus zwaar tegen zoals ik hier dus heb gemerkt. De AL1951AS/CS hebben veel bleading, terwijl hun kleinere broertje dit niet heeft :(
De Samsung heeft ook bleading, maar minder.

Heb je nog andere PVA / MVA panels die in dezelfde prijsrange liggen? Ik wil er nu wel heel rap een bestellen enm twijfel dus eigenlijk nog tussen de Samsung en de Acer 1951CS.. Maar misschien weet je nog een PVA die ook zoveel kost.Games maken me niet zoveel uit, zoals je onderhand wel weet. Goede kleuren vind ik leuker, vandaar dat de 1951CS ook in zicht is, omdat die goede kleuren weergeeft door die glans..
De Belinea 101920 voor zo'n €360,-?
Met MVA paneel, heeft volgens de userreviews een beetje bleeding in de hoeken(maar bleeding-vrij voor die prijs ga je waarschijnlijk niet redden), de userreviews zijn vrij positief, en ik heb begrepen dat Bellinea erge backlight bleeding als efect zien, en dan dus je monitor omwisselt.
De kleuren zijn standaard een klein beetje dof, maar dat kan je vrij simpel verhelpen door een gamma-correctie van iets onder de 1(0,8 of o,9 ofzo) in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:42:
[...]

De Belinea 101920 voor zo'n €360,-?
Met MVA paneel, heeft volgens de userreviews een beetje bleeding in de hoeken(maar bleeding-vrij voor die prijs ga je waarschijnlijk niet redden), de userreviews zijn vrij positief, en ik heb begrepen dat Bellinea erge backlight bleeding als efect zien, en dan dus je monitor omwisselt.
De kleuren zijn standaard een klein beetje dof, maar dat kan je vrij simpel verhelpen door een gamma-correctie van iets onder de 1(0,8 of o,9 ofzo) in te stellen.
Voor €368,... dus ;) :P. Maakt niet uit, wordt me net even te duur eigenlijk. Ik denk dat ik voor de Samsung ga. Was net nog ff bij de computerboer om de hoek en die hadden Acer niet in eht assortiment en waren er niet erg over te spreken. Ook was zwart niet erg best vanwege de glans. Hij had er wel een 930BF staan en dat was een erg fijn schermpje zei de verkoper. (maarja, dat is natuurlijk ook verkooppraat, omdat ze dat scherm daar hadden staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic, maar...
Ga nu de Samsung 930BF bestellen bij de Ency Shop uit de pricewatch. Heb ik wat meer vertrouwen in, dan die andere bedrijfjes. Maar die Ency Shop heeft 188 exemplaren in voorraad. Wat moet ik daarvan denken. Allemaal geretourneerde exemplaren ofzo die ze hebben opgekoch met pixelfouten ofzo of kan dit geen kwaad en zegt het verder niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken, wegen en lezen denk ik dat ik maar voor de Belinea ga, tenzij iemand me van gedachten kan doen veranderen ;+) Ik hoop inderdaad dat de fletsheid van de kleuren (die je ziet op de foto's van de kijkhoek) te verhelpen valt... Anders zou een P930 misschien verstandiger zijn. Een MVA-scherm lijkt me geschikt voor mijn all-round soort gebruik. Ik lees dat CSS er ook prima op gespeeld kan worden, dus dan zijn er geen bezwaren meer. Anyhoo, nog een paar dagen wachten op m'n loon, en dan bestel ik 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:52:
Na lang wikken, wegen en lezen denk ik dat ik maar voor de Belinea ga, tenzij iemand me van gedachten kan doen veranderen ;+) Ik hoop inderdaad dat de fletsheid van de kleuren (die je ziet op de foto's van de kijkhoek) te verhelpen valt...
In de review van Tomshardware staat dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.de/display/20060407/images/gammut_belinea_10_19_20.jpg
Als dat plaatje klopt, dan moet je met een gamma waarde van 0,9 voor rood, 0,85 voor groen, en 0,7 tot 0,75 voor blauw al best ver komen met die kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tip!
Ik had op het forum van prad.de al veel gelezen inderdaad over het aanpassen van de gamma-waarden, om de kleuren minder flets te maken. Ik heb zelf een 6800NU, en daarmee schijnt het wel nodig te zijn. Ik ben benieuwd =)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
XiN schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:38:
Ja.
De 970P heeft namelijk een DVI-I aansluiting, dus kan je em ook aansturen met een analoog signaal.
De meeste monitoren hebben DVI-D + D-sub...
Wordt deze VGA D-Sub -> DVI-I kabel standaard meegeleverd met de Samsung 970P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
smason schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:41:
Een topscherm t.o.v. ?

Wat voor iets ben je gewoon? Ik weet gewoon niet of het t.o.v. mijn Iiyama Vision Master Pro 455 19" CRT wel een verbetering is...
T.o.v. prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
LeGato23 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:01:
[...]
Wordt deze VGA D-Sub -> DVI-I kabel standaard meegeleverd met de Samsung 970P?
Blijkbaar had ik niet goed genoeg gezocht. De Samsung 970P wordt dus standaard geleverd met alle benodigde kabels en verloopstekker van D-Sub naar DVI-I, zie onderstaand quote uit de review van gijs370
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:41:
Eerste indruk:
Bij het openen van de doos begreep ik meteen waarom er verwarring is of het nu een wit scherm of zilver scherm is. Het scherm is van de achterkant wit en de voet ook. Verder is het scherm dus zilver. Alle kabels worden netjes meegeleverd. Zowel de analoge DSUB als de digitale DVI stekker.De DSUB stekker is een verloop van DVI naar VGA. Bij het eerste beeld viel me gelijk op dat deze schermen HEEL erg diep zwart heeft. Dieper als mijn Samsung CRT scherm en helemaal als mijn Hitachi TFT.

[ Voor 13% gewijzigd door LeGato23 op 27-04-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik heb de Acer AL1923 net geinstalleerd. Ik zal nog een uitgebreide review hier plaatsen, maar ik ga hem eerst 1 a 2 dagen gebruiken.

Het design vind ik eigenlijk best wel aardig :Y) . heb hier en daar wat backlight bleeding en 2 continu blauwe subpixels :( :( :(

Ik heb nu nog geen zin om het scherm terug te brengen. Eerst maar even een paar tests uitvoeren. Jullie horen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:52:
[...]
Bij Salland. Had er al eerdere ervaringen en die zijn me ook goed bevallen. Levertijd was een weekje, ze hadden hem niet op voorraad. Maar het is netjes op hun site terug te vinden hoe het met je order staat.
[...]
Hmm, ik wilde dit dus nog even nazoeken om het goed te zeggen. Maar nu ik het een tweede keer lees, valt het eigenlijk ook wel mee :X Hij zit in ISO klasse 2, maar boven die tabel staat nog per million pixels B) Uiteindelijk kom je dus op 7 (sub)pixels en dat is niks bijzonders. Ik vond die 2 al zo weinig in vergelijking met andere fabrikanten. Maar lezen blijft een vak apart :P Mijn scherm bevat in ieder geval geen enkele dooie (sub)pixel tot op heden (ook de nokia monitor test gedraaid).
Die garantie boeit dus geen fuck. Misschien dan maar een shop checken met pixel-garantie. Toch wel zo handig als je €500 uitgeeft aan een scherm! Verder complee tevreden ermee? Irritante dingen? Fijne dingen? Pics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 01:16:
Die garantie boeit dus geen fuck. Misschien dan maar een shop checken met pixel-garantie. Toch wel zo handig als je €500 uitgeeft aan een scherm! Verder complee tevreden ermee? Irritante dingen? Fijne dingen? Pics? :)
Nee idd. Verder erg in mijn nopjes met dit scherm. Zo'n verademing tov mijn oude CRT. En ik twijfelde vooraf dus best wel hoe zo'n MVA paneel het zou doen met films en spellen, maar dat gaat zeker met dit scherm erg goed. Irritante dingen heb ik niet echt, hooguit dat powerledje aan de voorkant, maar echt storend is dat ook niet. Is maar een piepkleintje.
Fijne dingen vind ik zeker de grote inkijkhoek, mooie kleuren en verstelbaarheid in alle richtingen. En door de lekker zware voet blijft ie ook nog eens lekker op z'n plek staan als je iets wilt verstellen.
Pics? Heb geen digicam bij de hand, maar Google staat er vol mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Gisteren m'n Samsung 970P ontvangen en geïnstalleerd :)
Zal een review schrijven zodra ik hem volledig heb kunnen uitproberen.
Wat ik wel heb kunnen checken is defecte pixels en backlight bleeding, beide zijn totaal niet aanwezig :)

PS wat is een goede manier om te checken of er dithering wordt gebruikt?
Want als je een beetje rondsurft om er achter of de 970P nu 6 of 8bit is wordt je weing wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

OMD

Gister een Samsung 940B gekocht... wauw wat een scherm
Ik kom van zo een goedkopere 19" van Iiyama af en met een halfdefecte beeldkanon (gaf weinig licht)
supermooi, geen last van ghosting (8ms is die geloof ik) klein beetje backlight aan de bovenkant van het scherm maar niet echt noemenswaardig.

zal binnenkort uitgebreide review tikken, heb er nog te weinig mee gewerkt..

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 12:44
Ik ga vanmiddag een LG L1970H kopen.
Uiteraard ben ik wel bereid om over een aantal dagen een review hier te plaatsen. Ben erg benieuwd naar het beeld van deze monitor.
Kwam op een duitse site een review tegen en daar waren ze er erg enthausiast over, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Laatst online: 26-09 19:16
Wat is backlight? En is de 960BF in hoogte verstelbaa en 930BF? En is een LG L1970H goed voor games? (8ms)

[ Voor 33% gewijzigd door Aubergine op 28-04-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik moet een nieuwe monitor en de 970p voldoet aan mijn vereisten. Maar het oog wil ook wat. Mijn hele set is zwart/zilver. Past dit scherm in geschetste plaatje? Er staat namelijk wit/zilver bij specs. Maar hoe zilver is ie nou echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ga begin volgende week een Samsung 930BF ophalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat worden een boel reviews de komende tijd, ik heb vandaag een Belinea 101920 bij 4launch besteld =). Ben ook benieuwd naar de review van die LG, ik vond de beeldkwaliteit van de 17" variant ervan erg goed.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.