Ik wacht nog steeds op de Samsung 940BF die ik heb gewonnen met de monitorme wedstrijd
Schijnbaar wordt hij binnenkort verstuurd, ik ben benieuwd.
Verwijderd
Beste mensen,
Ik zit te twijfelen tussen een Samsung
- 930BF
- 940BF
- 940B
Het gaat mij er voornamelijk om dat er een in-de-hoogte verstelbare voet bij zit. Ik kan hier nauwelijks informatie over vinden en tevens zijn de berichten tegenstrijdig. Wie weet bij welke er een in-de-hoogte verstelbare voet bij zit?
tweede eis: het gebruik is weinig gamen, beetje film en office applicaties. Zover ik kan begrijpen van de reviews is de 930BF een prima keus, maar vooralsnog weet ik niets over de voet.
Als ik een losse voet erbij moet aanschaffen van een ander merk komt er ~ E100 bij en dan is wellicht een DELL nog beter zelfs.... Wie helpt me op weg
- 930BF
- 940BF
- 940B
Het gaat mij er voornamelijk om dat er een in-de-hoogte verstelbare voet bij zit. Ik kan hier nauwelijks informatie over vinden en tevens zijn de berichten tegenstrijdig. Wie weet bij welke er een in-de-hoogte verstelbare voet bij zit?
tweede eis: het gebruik is weinig gamen, beetje film en office applicaties. Zover ik kan begrijpen van de reviews is de 930BF een prima keus, maar vooralsnog weet ik niets over de voet.
Als ik een losse voet erbij moet aanschaffen van een ander merk komt er ~ E100 bij en dan is wellicht een DELL nog beter zelfs.... Wie helpt me op weg
Verwijderd
Ik kan je vertellen dat de 930BF die niet heeft(dus niet in hoogte verstelbaar), maar dat kon je ook wel zelf vinden met wat zoekwerkVerwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:30:
Beste mensen,
- 930BF
- 940BF
- 940B

De 940Fn heeft het ook... (als je tenminste de borgpen verwijderd) en tevens pivot functie...
[ Voor 4% gewijzigd door NightCrawler_NX op 15-04-2006 08:20 ]
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen:
Acer 1951AS
Samsung 930 BF en
Acer 1923
Ik wil het zelf vooral gebruiken voor interneten, e-mail etc, huis-tuin en keukenwerk dus. Gamen doe ik vrij weinig. Wel wil ik mooie kleuren hebben, Qua design komen de eerste 2 het dichste in de buurt aangezien zwart goed bij m'n pc past. Maar de laatste heeft een PVA panel wta beter kleuren bewerkstelligd. En de Acers hebben als voordeel dat ze glanzend zijn. Zijn de kleuren van de 1951AS door deze glans echt mooier dan de 930BF, aangezien deze mat is. Ik ben al bij de MediaMarkt geweest en daar heb ik alleen de 1923 niet kunnen zien.
Een ander iets is dat ik twijfel tussen de 17 inch en 19 inch schermen, aangezien het verschil bij samsung 50 euro is, maar bij Acer 100 euro. Inches is natuurlijk een keuze van, hoe groot wil je je scherm hebben. Maar ik heb al wel gezien dat de Acer 1951AS 700:1 heeft en de Acer 1751AS 500:1. Heeft dit met de grootte te maken van het scherm of zit dit em gewoon in de betere kwaliteit van het scherm en die €100,-?
Ik heb al vrij veel reviews en gebruikerswaarderingen enzo gelezen, maar de een zegt dat bijvoorbeeld de kleuren van de samsung niet zo lekker zijn en de ander juist wel.
Wie kan mij verder helpen? Door het gigantische aanbod is het zo ontzettend moeilijk. Aangezien ik later natuurlijk geen spijt van mn aankoop wil hebben en het een behoorlijke smak geld is.
Acer 1951AS
Samsung 930 BF en
Acer 1923
Ik wil het zelf vooral gebruiken voor interneten, e-mail etc, huis-tuin en keukenwerk dus. Gamen doe ik vrij weinig. Wel wil ik mooie kleuren hebben, Qua design komen de eerste 2 het dichste in de buurt aangezien zwart goed bij m'n pc past. Maar de laatste heeft een PVA panel wta beter kleuren bewerkstelligd. En de Acers hebben als voordeel dat ze glanzend zijn. Zijn de kleuren van de 1951AS door deze glans echt mooier dan de 930BF, aangezien deze mat is. Ik ben al bij de MediaMarkt geweest en daar heb ik alleen de 1923 niet kunnen zien.
Een ander iets is dat ik twijfel tussen de 17 inch en 19 inch schermen, aangezien het verschil bij samsung 50 euro is, maar bij Acer 100 euro. Inches is natuurlijk een keuze van, hoe groot wil je je scherm hebben. Maar ik heb al wel gezien dat de Acer 1951AS 700:1 heeft en de Acer 1751AS 500:1. Heeft dit met de grootte te maken van het scherm of zit dit em gewoon in de betere kwaliteit van het scherm en die €100,-?
Ik heb al vrij veel reviews en gebruikerswaarderingen enzo gelezen, maar de een zegt dat bijvoorbeeld de kleuren van de samsung niet zo lekker zijn en de ander juist wel.
Wie kan mij verder helpen? Door het gigantische aanbod is het zo ontzettend moeilijk. Aangezien ik later natuurlijk geen spijt van mn aankoop wil hebben en het een behoorlijke smak geld is.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 11:27 ]
Verwijderd
Wat naar mijun idee belangrijk is,is de afstand waarvan je zit,ten opzichte van het scherm.Een 19inch moet je best ver vanm je weg hebben staan,omdat het anders niet fijn kijken is.
Dus als de afstand kleinis,zou ik een 17inch nemen.
Verwijderd
Ik zit er ongeveer 65 / 70 cm vanaf. Soms meer en soms zit ik er bovenop om iets aandachtelijk te lezen oid.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:25:
Wat naar mijun idee belangrijk is,is de afstand waarvan je zit,ten opzichte van het scherm.Een 19inch moet je best ver vanm je weg hebben staan,omdat het anders niet fijn kijken is.
Verwijderd
Dan zou kun je wel een 19inch nemen
En over de kleurweergave,ik vind die erg goed voor een TFT(930BF) maar ik weet niet hoe ie het doet tenopzichte van de andere schermen,helaas
En over de kleurweergave,ik vind die erg goed voor een TFT(930BF) maar ik weet niet hoe ie het doet tenopzichte van de andere schermen,helaas
Verwijderd
Nee inderdaad, Had je stukje hier al gelezen. Maar juist die glans sprak me wel aan van die Acers. Maar omdat Samsung wel bekend staat als een fabrikant van de betere schermen en en de Samsung ook 30 euro goedkoper is..Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:32:
Dan zou kun je wel een 19inch nemen![]()
Ik kan natuurlijk wel gewoon voor mn scherm gaan zitten, maar dan hang je er bovenop. Een beetje meer relaxte houding zit ik dus op die 70. Dus dan is 19 opzich wel te doen.
Jij had je scherm toch zonder pixelgarantie besteld? Want een paar tientjes uitgeven voor een beetje pixelgarantie vind iki op zich best zonde...
Verwijderd
ja zonder inderdaad,ik vind het geldverspilling,die hele pixel garantie 
Glans is naar mijn idee niet echt ideaal,ik heb het op mijn a6ja laptop,maar als de kamer wat te licht is,zie je jezelf constant in het scherm en zie je het beeld minder goed.

Glans is naar mijn idee niet echt ideaal,ik heb het op mijn a6ja laptop,maar als de kamer wat te licht is,zie je jezelf constant in het scherm en zie je het beeld minder goed.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 12:00 ]
Van de drie die jij noemt heeft alleen de 940B een variabele hoogte.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:30:
Beste mensen,
- 930BF
- 940BF
- 940B
Andere monitoren met variabele hoogte zijn:
Acer AL1923/AL1922AS / Hyundai Q90U/L90D+ / Iiyama H481S / Philips 190B6C / Eizo L768/S1900 / Samsung 970P/960BF / Viewsonic VP930 / Belinea 101920
[ Voor 8% gewijzigd door n-i-x op 15-04-2006 13:30 ]
Glanzend of niet is denk ik meer een kwestie van smaak dan beter/slechter.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:22:
En de Acers hebben als voordeel dat ze glanzend zijn. Zijn de kleuren van de 1951AS door deze glans echt mooier dan de 930BF, aangezien deze mat is.
Ik vindt de kleuren er eerlijk gezegd niet echt anders door worden, terwijl je wel weer last krijgt van reflecties...
Ik begrijp uit je verhaal dat je vooral beeldkwaliteit wilt, terwijl snelheid niet zo heel erg uitmaakt.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:22:
Ik zit te twijfelen tussen:
Acer 1951AS
Samsung 930 BF en
Acer 1923
Ik wil het zelf vooral gebruiken voor interneten, e-mail etc, huis-tuin en keukenwerk dus. Gamen doe ik vrij weinig. Wel wil ik mooie kleuren hebben, Qua design komen de eerste 2 het dichste in de buurt aangezien zwart goed bij m'n pc past. Maar de laatste heeft een PVA panel wta beter kleuren bewerkstelligd.
Ik denk dat je dan ook het beste een PVA monitor kan nemen, zoals de AL1923 of de Samsung 940FN.
Als je echt een zwarte wilt hebben dan kan je nog kijken naar een Eizo L768(wel vrij traag, dus gamen gaat dan iets lastiger), een Viewsonic VP930, of een Eizo S1900.
Verwijderd
XiN, bedankt voor de reactie. Op de FP937s+ ervaar ik enkel ghosting bij langzame bewegingen in games, dit is zeker niet storend maar dus wel zichtbaar als ik er echt op let. Als ik normaal tot snel beweeg is er geen ghosting te zien. Dus ik denk dat op mijn huidige monitor enkel G2G ghosting lichtelijk te zien is, aangezien bij trage bewegingen geen grote kleurovergangen plaatsvinden. Ik weet dus niet wat het effect zal zijn van de trage rise/fall reactietijd, zijn hier voorbeelden van te vinden? Of zit er niks anders op dan de monitor bestellen, en zelf ervaren of er ghosting te zien is. Jammer dat de AL1923 niet op lesnumeriques.com staat..
Met extreme overgangen bedoelde ik eigenlijk niet dat het heel snel gaat, maar dat zwart naar wit gaat of andersom.
de GtG overgangen is bijvoorbeeld van lichtgrijs naar donkergrijs...
Verwijderd
Ik bedoel daarmee te zeggen, als ik een snelle beweging maak in een game, dan moet een geheel andere kleur toegepast worden door op de desbetreffende pixels. Daarbij zie ik totaal geen ghosting, maar als ik langzaam beweeg in bijvoorbeeld oblivion, en ik kijk naar het gras, dan wordt het wazig. Dat is dan bijvoorbeeld lichtgroen naar donkergroen en andersom. Vandaar dat ik deze vergelijking gemaakt had. Of is dit niet juist?XiN schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:50:
Met extreme overgangen bedoelde ik eigenlijk niet dat het heel snel gaat, maar dat zwart naar wit gaat of andersom.
Verwijderd
Dankje voor je reactie. Ik wil inderdaad beeldkwaliteit en echt zwart. Snelheid is geen must, 8 ms is naar mij idee (en zoals je al eerder hebt gezegd tegen mij) bij niet teveel gamen snel genoeg. Zit alleen nog te twijfelen, omdat ik het liefste een zwart scherm wil.. Mijn kast en toetsenbord en muis zijn dat nl ook. Maar het design van de al1951S vind ik wel weer erg strak.XiN schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:23:
[...]
Glanzend of niet is denk ik meer een kwestie van smaak dan beter/slechter.
Ik vindt de kleuren er eerlijk gezegd niet echt anders door worden, terwijl je wel weer last krijgt van reflecties...
[...]
Ik begrijp uit je verhaal dat je vooral beeldkwaliteit wilt, terwijl snelheid niet zo heel erg uitmaakt.
Ik denk dat je dan ook het beste een PVA monitor kan nemen, zoals de AL1923 of de Samsung 940FN.
Als je echt een zwarte wilt hebben dan kan je nog kijken naar een Eizo L768(wel vrij traag, dus gamen gaat dan iets lastiger), een Viewsonic VP930, of een Eizo S1900.
En over dat glanzende. mijn pc staat rechts en links van mijn pc zit een raam. Dus zon schijnt er nooit in, heb alleen een lamp op mijn bureau staan. Maar het is wel een kwestie van smaak denk ik ook. De kleuren lijken warmer, maar je zou dan ook een AL1923 PVA kunnen nemen. Dan heb je ook die kleuren..
Dan klopt dat wat je zegt verder wel.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:01:
[...]
Ik bedoel daarmee te zeggen, als ik een snelle beweging maak in een game, dan moet een geheel andere kleur toegepast worden door op de desbetreffende pixels. Daarbij zie ik totaal geen ghosting, maar als ik langzaam beweeg in bijvoorbeeld oblivion, en ik kijk naar het gras, dan wordt het wazig. Dat is dan bijvoorbeeld lichtgroen naar donkergroen en andersom. Vandaar dat ik deze vergelijking gemaakt had. Of is dit niet juist?
Ik dacht even dat je snelle en langzame bewegingen in dezelfde game ging vergelijken...
Over de AL1923 die niet bij Lesnumeriques staat:
Hij is vast niet langzamer dan de S1900(12ms GtG) van Eizo, en die doet het best aardig tegenover een 8ms TN...
Verwijderd
Nogmaals bedankt voor de reactie, dat ziet er inderdaad prima uit. Ik waag de gok en zal een mini-review plaatsen over de FP937s+ v.s. de AL1923. De rest van de specificaties van de Eizo komen grootendeels overeen met de AL1923, dus ik denk dat het verschil inderdaad niet groot zal zijn.XiN schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:04:
[...]
Dan klopt dat wat je zegt verder wel.
Ik dacht even dat je snelle en langzame bewegingen in dezelfde game ging vergelijken...
Over de AL1923 die niet bij Lesnumeriques staat:
Hij is vast niet langzamer dan de S1900(12ms GtG) van Eizo, en die doet het best aardig tegenover een 8ms TN...
Op de Eizo website staan over de S1910 weer andere responstijdgegevens(zelfde g2g tijd en 4ms lagere on/off responstijd dan van de AL1923): http://www.eizo.com/products/lcd/s1910/spec.asp
Maar het lijkt erop dat de Eizo een gelijksoortig PVA-paneel gebruikt, maar dan met een andere overdrive-techniek. Dus ik waag de gok
Verwijderd
Dat zou wel heel mooi zijn. Want ik twijfel, zoals je misschien ook al wel gelezen had. Onder andere over de aanschaf van een AL1923 PVA boven een AL1951AS TN.Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 03:19:
[...]
Nogmaals bedankt voor de reactie, dat ziet er inderdaad prima uit. Ik waag de gok en zal een mini-review plaatsen over de FP937s+ v.s. de AL1923. De rest van de specificaties van de Eizo komen grootendeels overeen met de AL1923, dus ik denk dat het verschil inderdaad niet groot zal zijn.
Op de Eizo website staan over de S1910 weer andere responstijdgegevens(zelfde g2g tijd en 4ms lagere on/off responstijd dan van de AL1923): http://www.eizo.com/products/lcd/s1910/spec.asp
Maar het lijkt erop dat de Eizo een gelijksoortig PVA-paneel gebruikt, maar dan met een andere overdrive-techniek. Dus ik waag de gok
Ik ben op zoek naar twee 19" monitors ter vervanging van mijn twee 19" CRT's (prijskaartje rond de 300 euro per stuk). Wat ik voornamelijk achter een PC doe is programmeerwerk. Ik wil vooral een goede beeldkwaliteit. Op m'n laptop bv kan ik de kleuren groen/blauw/rood van deze stats amper zien, dat mag dus zeker niet. 1280x1024 spreekt voor zich maar ik wil het scherm ook wat kunnen kantelen. Nu kan ik echt geen keuze maken, in de startpost staan er nl heel veel
Ik heb zitten denken aan de Acer AL1923, maar aan de andere kant is die breedbeeld Acer AL1916W ook niet mis. Andere modellen waartussen ik twijfel zijn de IIyama H481s en de Benq FP937s+. Ik neem aan dat dit allemaal uitstekende monitors zijn, maar toch weet ik niet welke te kiezen

Is dat je enige eis qua beeldkwaliteit?Hacku schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:19:
Ik ben op zoek naar twee 19" monitors ter vervanging van mijn twee 19" CRT's (prijskaartje rond de 300 euro per stuk). Wat ik voornamelijk achter een PC doe is programmeerwerk. Ik wil vooral een goede beeldkwaliteit. Op m'n laptop bv kan ik de kleuren groen/blauw/rood van deze stats amper zien, dat mag dus zeker niet.
Dat kan eigenlijk wel met ellke monitor van teenwoordig, en als het niet zou kunnen is het vrij simpel op te lossen met wat kleurcorrectie.
Als je ook wilt dat de kijkhoek vrij groot is en dat foto's enzo mooi worden weergegeven dan moet je eigenlijk op zoek naar een *VA(de \AL1923 van Acer is de goedkoopste)
Bedoel je kantelen(naar voren of naar achterewn kantelen) of pivotteren(met de klok meedraaien, zodat je 1024x1280 krijgt)?Hacku schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:19:
1280x1024 spreekt voor zich maar ik wil het scherm ook wat kunnen kantelen.
Kantelen kunnen alle monitoren, voor pivotteren moet je iets meer geld neerleggen.
Alle monitoren die in de startpost staan hebben inderdaad allemaal goede punten en zijn allemaal hun geld waard.Hacku schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:19:
Nu kan ik echt geen keuze maken, in de startpost staan er nl heel veelIk heb zitten denken aan de Acer AL1923, maar aan de andere kant is die breedbeeld Acer AL1916W ook niet mis. Andere modellen waartussen ik twijfel zijn de IIyama H481s en de Benq FP937s+. Ik neem aan dat dit allemaal uitstekende monitors zijn, maar toch weet ik niet welke te kiezen
Als de snelheid je niets kan shelen dan zijn er ook nog goedkopere monitoren te bedenken...
Over die breedbeeld:
Ik vraag me af of dat wel handig is, 2 keer een breedbeeldmonitor naast elkaar...
ik ga denk ik dit scherm aan schaffen: Hyundai L90D+
eerst wou ik de samsung 930BF maar ik las dat hij onder sommige hoeken alles lelijk met vage kleuren weer geeft is dit zo.
en wat vinden jullie van de hyundai ?
ik heb de 930BF al besteld zou ik deze laten staan of toch maar de hyundai bestellen
eerst wou ik de samsung 930BF maar ik las dat hij onder sommige hoeken alles lelijk met vage kleuren weer geeft is dit zo.
en wat vinden jullie van de hyundai ?

ik heb de 930BF al besteld zou ik deze laten staan of toch maar de hyundai bestellen
[ Voor 17% gewijzigd door Xcist op 17-04-2006 22:11 ]
Verwijderd
Alleen als je echt van de zijkant gaat kijken,is dat zo,als je er gewoon voor zit,geen probleem verder
ok welke zou je kiezen dan, de samsung kan je niet in hoogste verstellen de hyundai wel ?
iemand hier de hyundai ?? zoja wat vind je ervan
framaster zit hier te flippen hij kan niet beslissen
hoe maak ik een textje rood
iemand hier de hyundai ?? zoja wat vind je ervan
framaster zit hier te flippen hij kan niet beslissen
hoe maak ik een textje rood
[ Voor 26% gewijzigd door Xcist op 17-04-2006 22:23 ]
Verwijderd
Klopt de Samsung is niet in hoogste verstelbaar,wel ken je het scherm verder achterover zetten,dat wel.
Verwijderd
Je moet het toch zelf beslissen,ik heb ehm aan de hand van de vele reviews.
gebruikerservaringen gekocht.Ik zocht een snel,goed scherm,en dat is deze zekers.
En een superscherp beeld met DVI.We vind ik dat de kleuren van een lcd over het algemeen anders is,dat merk ik b.v ook op mijn laptop.
gebruikerservaringen gekocht.Ik zocht een snel,goed scherm,en dat is deze zekers.
En een superscherp beeld met DVI.We vind ik dat de kleuren van een lcd over het algemeen anders is,dat merk ik b.v ook op mijn laptop.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 22:27 ]
ik heb net op tom's hardware een review gelezen en daar zouden ze de 930BF niet kopen en de hyundai word als 1 van betere uit de test gehaalt dus ik neem de hyunai 
iedereen er mee eens
iedereen er mee eens
[ Voor 15% gewijzigd door Xcist op 17-04-2006 22:33 ]
hmmmm shit is dit ene hand samsung, andere hand hyundai.
please iemand zeg welke ik moet doen, ik kan ook niet echt plaatjes vinden van een samsung die aan is heeft iemand die?
van de 930BF
ahhhh had moeten editten
please iemand zeg welke ik moet doen, ik kan ook niet echt plaatjes vinden van een samsung die aan is heeft iemand die?
van de 930BF
ahhhh had moeten editten
[ Voor 10% gewijzigd door Xcist op 17-04-2006 22:49 ]
Verwijderd
@Raimond2
Klopt CRT blijft idealer voor foto's ed, LCD is dan toch anders. Wanneer je echter kiest voor *VA panel worden de kleuren al heel anders.
Zit nog steeds te twijfelen tussen een:
- Acer AL1951AS
- Samsung Syncmaster 930BF
- Acer AL1923
De laatste is een PVA, maar de eerste twee zijn zwart en past beter bij mijn computer. (de Acer vind ik dan qua design het mooiste van de twee). Maar ik kan er maar niet uitkomen
Snelheid is niet super belangrijk. Een vlot schermpje is wel leuk. Het scherm wordt voor huis-tuin- en keukendoeleiden gebruikt, maar moet kleuren mooi en natuurlijk weergeven en het scherm moet prettig zijn om naar te kijken.
Klopt CRT blijft idealer voor foto's ed, LCD is dan toch anders. Wanneer je echter kiest voor *VA panel worden de kleuren al heel anders.
Zit nog steeds te twijfelen tussen een:
- Acer AL1951AS
- Samsung Syncmaster 930BF
- Acer AL1923
De laatste is een PVA, maar de eerste twee zijn zwart en past beter bij mijn computer. (de Acer vind ik dan qua design het mooiste van de twee). Maar ik kan er maar niet uitkomen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 23:11 ]
Verwijderd
de al1923 heeft geen glans (enkel de 1951), maar tja 1923 is andere klasse kwa kleuren en contrast en kijkhoekVerwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:49:
[...]
Nee inderdaad, Had je stukje hier al gelezen. Maar juist die glans sprak me wel aan van die Acers.
Verwijderd
Google is zou ik zeggen. Plaatjes zijn wel leuk, maar beter is het toch om alles in het echt te zien.framaster schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:48:
hmmmm shit is dit ene hand samsung, andere hand hyundai.
van de 930BF
ahhhh had moeten editten
Verwijderd
Klopt. Maar ik heb ook al gehoord dat die glans erg persoonlijk is. Niet iedereen vindt dat mooi. Bovendien is het irritant als er fel licht op schijnt (heb ik overigens geen last van.) Anderen zeggen dat het veschil tussen glans en mat niet zo groot is. Ik zou eht echt niet meer weten. Het aanbod van schermen is zo overweldigend. Ik ben al lang blij dat ik op dit moment nog slechts 3 schermen op de lijst heb staan. Waarvan 2 met ene mooi zwart design en één met een kwalitatief erg goede buis. (qua specs en schermtype..)Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:58:
[...]
de al1923 heeft geen glans (enkel de 1951), maar tja 1923 is andere klasse kwa kleuren en contrast en kijkhoek
Hoe bedoel je trouwens anders klassen qua kleuren en contrast? (Kijkhoek maakt me geen donder uit eik., ik koop een scherm om er recht voor te zitten
Niet helemaal.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:57:
...maar de eerste twee zijn zwart en past beter bij mijn computer.
De Acer heeft een zilveren voet, en de 930BF heeft een zilveren randje en een gedeeltelijk zilveren voet.
ik ga toch voor de samsung 930BF en plaatjes kan ik niet vinden alleen van die zwarte beelden ik wil een film erop zien ofzo
heeft niemand die ?
heeft niemand die ?
Verwijderd
De Acer heeft ook een zilveren randjeXiN schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:04:
[...]
Niet helemaal.
De Acer heeft een zilveren voet, en de 930BF heeft een zilveren randje en een gedeeltelijk zilveren voet.
Pikzwart zoals een Belinea of een Eizo als je die zo kunt krijgen hoeft van mij niet, die vind ik niet eens mooi (egaal compleet zwart sowieso niet..)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 23:09 ]
waar willen jullie het scherm voor gebruiken dan >?Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:07:
[...]
De Acer heeft ook een zilveren randjeMaar dat maakt me niet uit, die zilveren voet van de Acer breekt een beetje. Heb ze bovendien allebei in het echt gezien en heb een aantal goede afbeeldingen van het uiterlijk van de schermen verzamelt en daar zien ze er ook gelikt uit.
ik heb plaatjes
[ Voor 5% gewijzigd door Xcist op 17-04-2006 23:11 ]
Verwijderd
Niet alleen de laatste replay's lezenframaster schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:08:
[...]
waar willen jullie het scherm voor gebruiken dan >?
Trouwens, jullie?Snelheid is niet super belangrijk. Een vlot schermpje is wel leuk. Het scherm wordt voor huis-tuin- en keukendoeleiden gebruikt, maar moet kleuren mooi en natuurlijk weergeven en het scherm moet prettig zijn om naar te kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 23:12 ]
Verwijderd
even kijken bij een tweaker die een tekstje rood heeft gemaakt. (klik op: "view" bij de post van die tweaker)framaster schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:12:
offtopic: hoe maak ik een textje rood
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 23:13 ]
Ik denk wel dat dat m'n enige eis is. Films bekijken doe ik sowieso op TV. Gamen doe ik niet (meer). Het enige waarvoor ik de monitors dus nodig heb is om wat te surfen en vooral programmeerwerk. Heel belangrijk voor mij dat kleuren goed worden weergegeven wanneer ik met CSS bezig ben.XiN schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:37:
[...]
Is dat je enige eis qua beeldkwaliteit?
Dat kan eigenlijk wel met ellke monitor van teenwoordig, en als het niet zou kunnen is het vrij simpel op te lossen met wat kleurcorrectie.
Als je ook wilt dat de kijkhoek vrij groot is en dat foto's enzo mooi worden weergegeven dan moet je eigenlijk op zoek naar een *VA(de \AL1923 van Acer is de goedkoopste)
Naar achter kantelen ja, zodat 'ie als deze monitor kan staan. Mijn vader heeft ook een TFT scherm, maar die kan niet kantelen en dat vind ik een beetje lastig om zo het scherm te moeten lezen.Bedoel je kantelen(naar voren of naar achterewn kantelen) of pivotteren(met de klok meedraaien, zodat je 1024x1280 krijgt)?
Kantelen kunnen alle monitoren, voor pivotteren moet je iets meer geld neerleggen.
Als je er enkele kent hoor ik het graag.Als de snelheid je niets kan shelen dan zijn er ook nog goedkopere monitoren te bedenken...
Heb je gelijk in, die optie gooi ik overboord.Over die breedbeeld:
Ik vraag me af of dat wel handig is, 2 keer een breedbeeldmonitor naast elkaar...
Zo, van die CRT's wordt ik best vlug vermoeiend, hoop dat dat met die TFT's voorbij zal zijn.
Verwijderd
Dat sowieso. Heb nu een aantal jaren TFT, maar kijkt werkelijk fantastisch. Mensen die zeuren dat CRT's kleuren beter weergeven, helemaal mee eens. TFT's worden trouwens steeds beter daarin. Maar voor dat kleine? verschil zou ik niet zon bakbeest op m'n bureau willen hebben staan. Ze kijken bovendien veel prettiger, minder geflits, echt lekker rustgevend beeld waar je vele uren per dag naar kunt kijken!Hacku schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:13:
Zo, van die CRT's wordt ik best vlug vermoeiend, hoop dat dat met die TFT's voorbij zal zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 23:28 ]
preciesVerwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:18:
[...]
Dat sowieso. Heb nu een aantal jaren TFT, maar kijkt werkelijk fantastisch. Mensen die zeuren dat CRT's kleuren beter weergeven, helemaal mee eens. TFT's worden trouwens teeds beter daarin. Maar voor dat kleine? verschil zou ik niet zon bakbeest op m'n bureau hebben staan. Ze kijken bovendien veel prettiger, minder geflits, echt lekker rustgevend beeld waar je vele uren per dag naar kunt kijken!
Verwijderd
Daarr ben ik het wel helemaal mee eens,doordat het beeld,vooral tekst veel scherper is,is het sowieso rustiger voor de ogen en het trilt niet dus dat is ook al een voordeel 
Alleen vind ik de kleurweergave van een CRT mooier,natuurlijker beter gezegt.
Alleen vind ik de kleurweergave van een CRT mooier,natuurlijker beter gezegt.
wat doe ik naja ben weg welterusten allemaal
drukte per ongeluk quote sorry
drukte per ongeluk quote sorry
[ Voor 124% gewijzigd door Xcist op 17-04-2006 23:35 ]
Ik heb de knoop eindelijk doorgehakt, ik ga dus een 930BF kopen.
Nu is deze bij de MM dus te duur; €389,-..... Tsja, kan beter dacht ik zo.
Komen we dus toch uit bij een webshop. Bij bijv. Azerty heb je deze voor €325,- incl. verzendkosten in huis. De meest betrouwbare zaak volgens de pricewatch.
Nu zit ik alleen nog met het hele pixelgarantieverhaal in mijn maag. Dit erbij kopen kost voor een 19inch gewoon te veel. (gemiddeld zo'n 60euro, of zijn er veel goedkopere waar ik overheen gekeken heb?)
Nu is het scherm niet in voorraad bij Azerty, dus lijkt me niet dat ik afgescheept wordt met een teruggestuurd scherm met defecte pixels. Komt gewoon rechtstreeks bij de leverancier vandaan.
Ik weet het, dit is weer zo'n typische twijfelgeval-vraag, maar aangezien het voor mij een heel stevig bedrag is (voor wie niet....
) zou ik jullie advies toch wel op prijs stellen
Nu is deze bij de MM dus te duur; €389,-..... Tsja, kan beter dacht ik zo.
Komen we dus toch uit bij een webshop. Bij bijv. Azerty heb je deze voor €325,- incl. verzendkosten in huis. De meest betrouwbare zaak volgens de pricewatch.
Nu zit ik alleen nog met het hele pixelgarantieverhaal in mijn maag. Dit erbij kopen kost voor een 19inch gewoon te veel. (gemiddeld zo'n 60euro, of zijn er veel goedkopere waar ik overheen gekeken heb?)
Nu is het scherm niet in voorraad bij Azerty, dus lijkt me niet dat ik afgescheept wordt met een teruggestuurd scherm met defecte pixels. Komt gewoon rechtstreeks bij de leverancier vandaan.
Ik weet het, dit is weer zo'n typische twijfelgeval-vraag, maar aangezien het voor mij een heel stevig bedrag is (voor wie niet....
Als je je daar druk om maakt, dan moet je ook geen budgetbakkie kopen, maar een fatsoenlijk scherm (Lacie,Eizo,Nec heeft nog een schreeuwend dure en goeie serie). En natuurlijk calibreren.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:18:
Dat sowieso. Heb nu een aantal jaren TFT, maar kijkt werkelijk fantastisch. Mensen die zeuren dat CRT's kleuren beter weergeven, helemaal mee eens. TFT's worden trouwens steeds beter daarin. Maar voor dat kleine? verschil zou ik niet zon bakbeest op m'n bureau willen hebben staan. Ze kijken bovendien veel prettiger, minder geflits, echt lekker rustgevend beeld waar je vele uren per dag naar kunt kijken!
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Ik zou zeggen,geen pixel garantie,tis veels te duur gewoon en veel vvoordeel heb je er niet van.
En het lijkt me dat dit voor iedereen een stevig bedrag is,of je moet een geldboom in je tuin hebben
En het lijkt me dat dit voor iedereen een stevig bedrag is,of je moet een geldboom in je tuin hebben
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 16:02 ]
Deze is vrij goedkoop, heeft DVI, en is in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Er zijn alleen verschillende versies met deze naam(een 25ms MVA, een 12 ms TN, en een 4ms TN), maar als ik je eisen bekijk dan moeten aledrie de versies wel voldoen.
Hier zie je er nog een paar die zelfs goedkoper zijn, maar die hebben geen DVI aansluiting, zijn van een onbekender merk, of hebben een erg ongunstige pixelgarantie(Benq T905 bijvoorbeeld).
Bij de dixons een Packard Bell uit de Virtuoso serie gezien. Zo moooooooooi
Ik wil echter een breedbeeld monitor hebben. Packard Bell levert ze well, maar zonder Diamond View. Is er niet een breedbeeld monitor te vinden met Diamond View? O.i.d.?
Ik wil echter een breedbeeld monitor hebben. Packard Bell levert ze well, maar zonder Diamond View. Is er niet een breedbeeld monitor te vinden met Diamond View? O.i.d.?
Verwijderd
Nouja. Vind 350 eu op inet al meer dan genoeg op zich voor een 19 inch bakkie. En wilde nou net niet zeggen dat een AL1951 AS Acer (TN overdrive) of een Acer AL1923 (PVA) nu budget zijn. Goeie schermen voor een redelijke prijs.Hillie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:52:
[...]
Als je je daar druk om maakt, dan moet je ook geen budgetbakkie kopen, maar een fatsoenlijk scherm (Lacie,Eizo,Nec heeft nog een schreeuwend dure en goeie serie). En natuurlijk calibreren.
Ben zelf op zoek naar een 19" TFT scherm. Heb nu een Philips 107E CRT monitor maar bij een resolutie hoger dan 1024 x 768 gaat het scherm een beetje flikkeren en het kijkt gewoon niet lekker.
Mijn budget is maximaal €300 en ik heb veel gekeken op tweakers.net en in dit forum en heb een lijstje gemaakt:
Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)
BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)
Acer AL1916Ws (19", 8ms, D-sub, Zilver)
BenQ T905 (19", 12ms, D-sub/DVI-D)
Mirai DML-519N100 (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Zwart/Zilver)
BenQ FP91G+ (19", 8ms, D-sub/DVI)
Belinea 101927 (19", 4ms, D-sub/DVI-D)
Ik heb een Geforce FX5600 met DVI en wil dus eigenlijk gewoon een scherm met DVI ingang zodat het allemaal digitaal is. Maar er is veel verschil?
Ik heb veel product surveys gelezen maar de een is heel blij met z'n monitor en de ander niet omdat hij dode pixels heeft o.i.d
De Belinea lijkt me eigenlijk wel wat. Niet te duur, 4ms en DVI.
Iemand ervaring mee.?
Gamen doe ik de laatste tijd vrij weinig.
Maar ben wel van plan mee te gaan gamen, als ik een betere videokaart heb gekocht. Vooral FPS spreken met erg aan. Verder zit ik vaak op GOT en Tweakers.net, beetje mailen, chatten, internetten en office. Films kijken doe ik vrij weinig, af en toe eens. Iemand nog een echte aanrader en/of afrader?
Mijn budget is maximaal €300 en ik heb veel gekeken op tweakers.net en in dit forum en heb een lijstje gemaakt:
Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)
BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)
Acer AL1916Ws (19", 8ms, D-sub, Zilver)
BenQ T905 (19", 12ms, D-sub/DVI-D)
Mirai DML-519N100 (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Zwart/Zilver)
BenQ FP91G+ (19", 8ms, D-sub/DVI)
Belinea 101927 (19", 4ms, D-sub/DVI-D)
Ik heb een Geforce FX5600 met DVI en wil dus eigenlijk gewoon een scherm met DVI ingang zodat het allemaal digitaal is. Maar er is veel verschil?
Ik heb veel product surveys gelezen maar de een is heel blij met z'n monitor en de ander niet omdat hij dode pixels heeft o.i.d
De Belinea lijkt me eigenlijk wel wat. Niet te duur, 4ms en DVI.
Iemand ervaring mee.?
Gamen doe ik de laatste tijd vrij weinig.
Maar ben wel van plan mee te gaan gamen, als ik een betere videokaart heb gekocht. Vooral FPS spreken met erg aan. Verder zit ik vaak op GOT en Tweakers.net, beetje mailen, chatten, internetten en office. Films kijken doe ik vrij weinig, af en toe eens. Iemand nog een echte aanrader en/of afrader?
[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-04-2006 18:06 ]
Tomshardware is erg tevreden over de snelheid, maar je moet blijkbaar wel een beetje aan kleurcorrectie doen(in de startpost staat hoe).
[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 18-04-2006 18:20 ]
Mijn duits is niet al te best maar oké. Toch even de test gelezen.
Kleurcorrectie daar kan je zelf wat aan veranderen dus dat is niet zo'n groot probleem.
Iemand ervaring met Belinea als het gaat om defecte pixels?
Kleurcorrectie daar kan je zelf wat aan veranderen dus dat is niet zo'n groot probleem.
Iemand ervaring met Belinea als het gaat om defecte pixels?
Ik denk dat je deze link zoekt?
Die staat trouwens in de startpost...
Ik overweeg trouwens om die Belinea in de startpost te gooien, want hij is goedkoop, snel, en heeft volgens Tomshardware niet een te sterke overdrive...
Die staat trouwens in de startpost...
Ik overweeg trouwens om die Belinea in de startpost te gooien, want hij is goedkoop, snel, en heeft volgens Tomshardware niet een te sterke overdrive...
Wat zijn nu je ervaringen met deze monitor na enkele dagen? Zou je evt. wat meer gebruikservaringen willen geven, en eventueel wat foto's? Ik kan namelijk niet echt reviews vinden op het net van deze TFT...NightCrawler_NX schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:03:
Ik heb net de Samsung 940Fn aangeschaft.. en ik moet zeggen dat tot nu toe de monitor my prima bevalt.
...........
Tot nu toe.... 15 minuten om precies te zijn ben ik er meer dan tevreden over...
Alvast bedankt!
Toch nog even verder gekeken naar 19" tft's.
Die Belinea is mooi maar toch wel prijzig, zit dan bijna aan mijn budget.
De BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) is ook erg mooi, maar toch 3 mensen (product surveys)die last hebben van defecte pixels. En hij kost ook € 279,95, terwijl de Belinea € 292,77 kost.
De Belinea 101903 (111928) (19", 8ms, D-sub/DVI-D) ziet er ook goed uit, voor € 267,34.
In het Mycom foldertje stond een mooie Mirai DML-519w100. Maar in de pricewatch is hij nog goedkoper en in de product survey zijn ze er tevreden over. DVI, Breedbeeld, 8ms. Ik vind hem erg mooi. Maar werkt dat nu erg fijn, breedbeeld? En hoe zit dat met de resoluties in windows en games?
Iemand nog suggesties voor een mooie 19" tft?
Die Belinea is mooi maar toch wel prijzig, zit dan bijna aan mijn budget.
De BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) is ook erg mooi, maar toch 3 mensen (product surveys)die last hebben van defecte pixels. En hij kost ook € 279,95, terwijl de Belinea € 292,77 kost.
De Belinea 101903 (111928) (19", 8ms, D-sub/DVI-D) ziet er ook goed uit, voor € 267,34.
In het Mycom foldertje stond een mooie Mirai DML-519w100. Maar in de pricewatch is hij nog goedkoper en in de product survey zijn ze er tevreden over. DVI, Breedbeeld, 8ms. Ik vind hem erg mooi. Maar werkt dat nu erg fijn, breedbeeld? En hoe zit dat met de resoluties in windows en games?
Iemand nog suggesties voor een mooie 19" tft?
[ Voor 43% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-04-2006 15:24 ]
Ik heb ook een Mirai 19'' Widescreen besteld, hopelijk vrijdag binnen, zodat ik hem dan uitgebreid kan testen. Zal hier natuurlijk even een testrapport posten, en een Productsurvey staat ook @ de planning.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hehehe, dan ben ik zeker gek, met m'n 540 euro voor een Eizo.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:16:
Nouja. Vind 350 eu op inet al meer dan genoeg op zich voor een 19 inch bakkie. En wilde nou net niet zeggen dat een AL1951 AS Acer (TN overdrive) of een Acer AL1923 (PVA) nu budget zijn. Goeie schermen voor een redelijke prijs.
Verwijderd
Haha, ja. Ik koop ook nooit een proc ofzo. Maar inderdaad, je kunt beter het geld uitgeven aan een scherm. Maar ik heb ook nog andere uitgaven, audio etc. Ik heb alleen geen huis, dus dat scheelt. Maar 350 euro is wel aardig veel (als je het in guldens omrekendHillie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:30:
[...]
Hehehe, dan ben ik zeker gek, met m'n 540 euro voor een Eizo.Ik geef zelf liever 500 ballen uit aan een scherm, dan aan een processor o.i.d., want het scherm gaat toch langer mee. Als ik het geld had kocht ik een Eizo CG-serie scherm, maar ja, ik heb nog een zwik andere uitgaven te doen (zoals m'n huis eens afmaken enzo
).
Maar een Eizo is wel mooi en in de duurdere klasse ook vast wel snel, maar 540 euro vind ik net teveel
Ik heb besloten om ook maar over te stappen van CRT naar TFT. Ik ben behoorlijk gevoelig voor een lage refreshrate, onder 75Hz op mijn CRT krijg ik binnen no-time een barstende koppijn. Ik begrijp dat een TFT veel rustiger is voor de ogen, dus dat is dan mooi meegenomen. Ik me alleen nooit echt verdiept in de TFT-wereld en heb dus totaal geen idee waar ik moet letten. Die leuke plaatjes op al die sites zeggen me dan ook vrij weinig.
Ik heb diverse reviews op verschillende sites doorgenomen (Tomshardware, Productsheets van div. monitoren) en heb de selectie verkleind tot 2 verschillende TFT's, namelijk de:
- ViewSonic TFT VX922
- Viewsonic VP930
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor het kijken naar TV-series (70%) en ik speel ook graag een snelle FPS (Q4 e.d.) (30%) ter ontspanning na een lange dag hard werken.
De eerst genoemde is erg geschikt voor games, kan ik dan aannemen dat hij ook goed is in het afspelen van video?
De VP930 is wat langzamer (8ms) dan de VX922. Is hij toch nog snel genoeg voor Q4 of een andere shooter?
Ik heb diverse reviews op verschillende sites doorgenomen (Tomshardware, Productsheets van div. monitoren) en heb de selectie verkleind tot 2 verschillende TFT's, namelijk de:
- ViewSonic TFT VX922
- Viewsonic VP930
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor het kijken naar TV-series (70%) en ik speel ook graag een snelle FPS (Q4 e.d.) (30%) ter ontspanning na een lange dag hard werken.
De eerst genoemde is erg geschikt voor games, kan ik dan aannemen dat hij ook goed is in het afspelen van video?
De VP930 is wat langzamer (8ms) dan de VX922. Is hij toch nog snel genoeg voor Q4 of een andere shooter?
Voor films maakt de snelheid iets minder uit, en de kleurweergave en de kijkhoek maakt weer wat meer uit.PirE schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:16:
Ik heb besloten om ook maar over te stappen van CRT naar TFT. Ik ben behoorlijk gevoelig voor een lage refreshrate, onder 75Hz op mijn CRT krijg ik binnen no-time een barstende koppijn. Ik begrijp dat een TFT veel rustiger is voor de ogen, dus dat is dan mooi meegenomen. Ik me alleen nooit echt verdiept in de TFT-wereld en heb dus totaal geen idee waar ik moet letten. Die leuke plaatjes op al die sites zeggen me dan ook vrij weinig.
- ViewSonic TFT VX922
- Viewsonic VP930
vanwege de kleurweergave en de kijkhoek is de VP930 beter geschikt voor films.
Het snelheidsverschil tussen de VP930 en de VX922 is eigenlijk niet zo heel groot, kijk hier maar...
ik kom nu net thuis en ik zie dat mijn rechter onderhoek geelig is, ik had hier gister nog geen last van. weet iemand of dit dode subpixels zijn en of dit weg te krijgen is ?
btw mn scherm is een 930BF
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Dan ga ik denk ik toch maar voor een VP930. Ik kijk meer films dan dat ik games speel en games wordt denk ik alleen maar minder in de toekomst.XiN schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:23:
[...]
Voor films maakt de snelheid iets minder uit, en de kleurweergave en de kijkhoek maakt weer wat meer uit.
vanwege de kleurweergave en de kijkhoek is de VP930 beter geschikt voor films.
Het snelheidsverschil tussen de VP930 en de VX922 is eigenlijk niet zo heel groot, kijk hier maar...
Hehehe, terugrekenen in guldens is dom. Teruggerekend in guldens verdien ik een godsvermogen aan salaris en betaal ik me scheel aan hypotheek.Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:46:
Haha, ja. Ik koop ook nooit een proc ofzo. Maar inderdaad, je kunt beter het geld uitgeven aan een scherm. Maar ik heb ook nog andere uitgaven, audio etc. Ik heb alleen geen huis, dus dat scheelt. Maar 350 euro is wel aardig veel (als je het in guldens omrekend).
Maar een Eizo is wel mooi en in de duurdere klasse ook vast wel snel, maar 540 euro vind ik net teveel
Verwijderd
Wat voor jou relatief laag is is voor mij veel te veel voor een schermHillie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:11:
[...]
Hehehe, terugrekenen in guldens is dom. Teruggerekend in guldens verdien ik een godsvermogen aan salaris en betaal ik me scheel aan hypotheek.Mijn keuze voor Eizo lag hem in de kleurweergave, die bij Eizo erg goed is, in combinatie met een relatief lage prijs.
Ik denk het ook. Ik wil bijvoorbeeld op termijn wel een printer aanschaffen, maar dat wordt dan een Epson R2400. Helaas ook niet goedkoop, maar ja, wel mooi spul.
Verwijderd
de specs van de Acer 1951C 4ms (hun gamer LCD) zijn niet onaardig, ik vind alleen helemaal geen reviews op internet van dit ding. Ook staat ie niet in dit topic..
Iemand ervaring ermee?
Iemand ervaring ermee?
Verwijderd
Ja dat is erg mooi. Ik haal binnenkort een pimaatje ip 4200. Is dat ook oké?Hillie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:21:
Ik denk het ook. Ik wil bijvoorbeeld op termijn wel een printer aanschaffen, maar dat wordt dan een Epson R2400. Helaas ook niet goedkoop, maar ja, wel mooi spul.
Iemand toevallig ervaringen met de samsung 940MW

Het een TFT/LCD-TV, kan dus aan je pc, maar ook tv kijken kan.
gegevens:
Responstijd 8 ms
Beeldscherm diagonaal 19 "
Beeldscherm TFT
Aantal kleuren 16.7 M
Pixel pitch 0.294 mm
Kijkhoek, horizontaal 160 °
Kijkhoek, vertikaal 160 °
Helderheid 300 cd/m²
Contrastverhouding 700:1
Resolutie 1440 x 900 pixels
Ophangsysteem voor aan de muur VESA 100 x 100mm
Aansluitingen 15pin D-Sub, DVI-D, CVBS, S-Video, SCART, Component,RF
Al vanaf €414 in de pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/131922
Lijkt mee nee ideale vervanger voor mijn 17" crt + 21" beeldbuis tv.
Met deze resolutie, ben ik toch ook klaar voor eventueel HDTV in de toekomst

Het een TFT/LCD-TV, kan dus aan je pc, maar ook tv kijken kan.
gegevens:
Responstijd 8 ms
Beeldscherm diagonaal 19 "
Beeldscherm TFT
Aantal kleuren 16.7 M
Pixel pitch 0.294 mm
Kijkhoek, horizontaal 160 °
Kijkhoek, vertikaal 160 °
Helderheid 300 cd/m²
Contrastverhouding 700:1
Resolutie 1440 x 900 pixels
Ophangsysteem voor aan de muur VESA 100 x 100mm
Aansluitingen 15pin D-Sub, DVI-D, CVBS, S-Video, SCART, Component,RF
Al vanaf €414 in de pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/131922
Lijkt mee nee ideale vervanger voor mijn 17" crt + 21" beeldbuis tv.
Met deze resolutie, ben ik toch ook klaar voor eventueel HDTV in de toekomst
[ Voor 15% gewijzigd door luke_otto op 19-04-2006 23:46 . Reden: plaatje erbij ]
1440x900 is inderdaad een breedbeeldresolutie(een 16:10), en de resolutie is hoger dan bij 720P(1280x720 = 16:9), dus zou ie geschikt moeten zijn voor HDTV...
Verwijderd
Heb je hier last van als je er recht voor zit,zo ja,dan zou ik echt met scherm terug gaan.Sc0tTy schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:03:
ik kom nu net thuis en ik zie dat mijn rechter onderhoek geelig is, ik had hier gister nog geen last van. weet iemand of dit dode subpixels zijn en of dit weg te krijgen is ?
Ik heb er wel last van,als je van de zijkant kijkt,dat ie een aparte gloed over het beeld geeft(ligt aan het gebruikte paneel lijkt me).Maar geen gele plekken op mijn scherm,als ik er recht voor zit.
Als het voor jou werkt, dan ben je gek als je meer geld uitgeeft!Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:23:
Ja dat is erg mooi. Ik haal binnenkort een pimaatje ip 4200. Is dat ook oké?![]()
Iemand ervaring met de Mirai DML-519w100?
jah als ik er recht voor zit, alleen valt dit onder de garantie ?Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 01:21:
[...]
Heb je hier last van als je er recht voor zit,zo ja,dan zou ik echt met scherm terug gaan.
Ik heb er wel last van,als je van de zijkant kijkt,dat ie een aparte gloed over het beeld geeft(ligt aan het gebruikte paneel lijkt me).Maar geen gele plekken op mijn scherm,als ik er recht voor zit.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Zo, ik ga binnenkort ook mijn 19" IIyama CRT vervangen door naw de Samsung 930BF.
Ik vraag me echter af of de verbeteringen in de 940BF (van 4ms --> 2ms) het extra geld waard zijn voor iemand die wel regelmatig games speelt, maar voor de rest vnl. interpret en een filmpje kijkt op z'n pc.
Ik vraag me echter af of de verbeteringen in de 940BF (van 4ms --> 2ms) het extra geld waard zijn voor iemand die wel regelmatig games speelt, maar voor de rest vnl. interpret en een filmpje kijkt op z'n pc.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Dat lijkt me wel,dat is niet normal voor dit scherm,legt het ze voor zou ik zeggen.Sc0tTy schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:13:
[...]
jah als ik er recht voor zit, alleen valt dit onder de garantie ?
Net de knoop (weer) doorgehakt en de Acer AL1923 besteld.
Deze monitor zou aan mijn eisen moeten voldoen:
Ik heb hem besteld bij Multipc voor 365,- euro. Dit zit vlakbij en ik kan hem zo terug brengen als er dode pixels zijn.
Deze monitor zou aan mijn eisen moeten voldoen:
- 19"
- 16,7 miljoen kleuren
- maximaal 12 ms response snelheid
- verstelbaar
- mooi design
Ik heb hem besteld bij Multipc voor 365,- euro. Dit zit vlakbij en ik kan hem zo terug brengen als er dode pixels zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Mickman op 20-04-2006 20:40 ]
Verwijderd
Ben er alMickman schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:40:
Net de knoop (weer) doorgehakt en de Acer AL1923 besteld.
Deze monitor zou aan mijn eisen moeten voldoen:Erg super mooi is hij niet, maar hij kan er mee door.
- 19"
- 16,7 miljoen kleuren
- maximaal 12 ms response snelheid
- verstelbaar
- mooi design
Vandaag de Samsung 940BF opgehaald.
De pixelgarantie heb ik gelukkig niet nodig gehad: het scherm is 100% in orde.
Het installeren van de monitor is een eitje.
Hij zit netjes verpakt en laat zich makkelijk op de bijgeleverde voet monteren.
Zowel een VGA als DVI- kabel zijn meegeleverd.
Bij de eerste start al meteen perfect beeld. Dit in tegenstelling tot een collega met een Iiyama die eerst wat korrelig was en de drivers echt nadig had.
Het installeren van de drivers gaf uiteraard ook geen probemen. De bijgeleverde software moet ik nog testen, al heb ik geen idee het het inhoudt.
De helderheid stond standaard al op 100% en heb ik wat terug moeten schroeven.
Het menu is duidelijk en eenvoudig te bedienen. Een handige optie is een soort quick-menu (direct de tweede button) waarmee een aantal presets van helderheid doorlopen kan worden. Zo kan je snel switchen tussen je custom setting en de fabriek settings (bijv texst, internet,game,movie)
Dat de monitor niet in hooge verstelbaar is, maakt mij niet uit. Hij staat precies goed zo (bovenste rand ongeveer op ooghoogte).
De kleuren zijn duidelijk, alhoewel je inderdaad ietsjes verschil ziet als je een egale achtergrond kleur instelt. Boven is het dan iets donkerder dan de rest en je ziet de kleur iets veranderen als je je hoodf van boven naar beneden beweegt. Maar voor de toepassingen die ik gebruik (office, inet, games) is dit niet hinderlijk.
Ook zijwaarts is het beeld ruim voldoende. Je ziet er als het goed is toch altijd recht voor, maar "meekijkers" hebben echt nog prima beeld. Tenzij ze achter je gaan staan. Dan merk je weldegelijk dat het beeld fletser is.
Aangezien mijn nieuwe PC met een X2 3800+ nog wacht tot de Asus 7900GT TOP leverbaar is, heb ik even snel Quake 3 en FarCry getest. Ik moet zeggen...perfect gewoon. Het beeld is rustig, helder met mooie kleuren en je merk niets van ghosting.
Mijn mening tot nu toe (2 uurtje sin huis)....een perfecte monitor!
Opmerking: ik heb nog geen DVI aansluiting, dus het zou zelfs nog beter kunnen worden.
helaas 1 nadeel: ik mis een USB-HUB in de monitor / voet
De pixelgarantie heb ik gelukkig niet nodig gehad: het scherm is 100% in orde.
Het installeren van de monitor is een eitje.
Hij zit netjes verpakt en laat zich makkelijk op de bijgeleverde voet monteren.
Zowel een VGA als DVI- kabel zijn meegeleverd.
Bij de eerste start al meteen perfect beeld. Dit in tegenstelling tot een collega met een Iiyama die eerst wat korrelig was en de drivers echt nadig had.
Het installeren van de drivers gaf uiteraard ook geen probemen. De bijgeleverde software moet ik nog testen, al heb ik geen idee het het inhoudt.
De helderheid stond standaard al op 100% en heb ik wat terug moeten schroeven.
Het menu is duidelijk en eenvoudig te bedienen. Een handige optie is een soort quick-menu (direct de tweede button) waarmee een aantal presets van helderheid doorlopen kan worden. Zo kan je snel switchen tussen je custom setting en de fabriek settings (bijv texst, internet,game,movie)
Dat de monitor niet in hooge verstelbaar is, maakt mij niet uit. Hij staat precies goed zo (bovenste rand ongeveer op ooghoogte).
De kleuren zijn duidelijk, alhoewel je inderdaad ietsjes verschil ziet als je een egale achtergrond kleur instelt. Boven is het dan iets donkerder dan de rest en je ziet de kleur iets veranderen als je je hoodf van boven naar beneden beweegt. Maar voor de toepassingen die ik gebruik (office, inet, games) is dit niet hinderlijk.
Ook zijwaarts is het beeld ruim voldoende. Je ziet er als het goed is toch altijd recht voor, maar "meekijkers" hebben echt nog prima beeld. Tenzij ze achter je gaan staan. Dan merk je weldegelijk dat het beeld fletser is.
Aangezien mijn nieuwe PC met een X2 3800+ nog wacht tot de Asus 7900GT TOP leverbaar is, heb ik even snel Quake 3 en FarCry getest. Ik moet zeggen...perfect gewoon. Het beeld is rustig, helder met mooie kleuren en je merk niets van ghosting.
Mijn mening tot nu toe (2 uurtje sin huis)....een perfecte monitor!
Opmerking: ik heb nog geen DVI aansluiting, dus het zou zelfs nog beter kunnen worden.
helaas 1 nadeel: ik mis een USB-HUB in de monitor / voet
Verwijderd
Ik krijg de Samsung 940BF volgende week binnen..
Heerlijk weer een TFT...na zo'n oude CRT
Heerlijk weer een TFT...na zo'n oude CRT
Geen idee of jezelf de 930bf hebt gezien, maar zo ja, is de 940bf dat extra geld waard?RayMan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:34:
Positief verhaal over de 940.
Verwijderd
Het enige verschil is een iets ander design en een reactiesnelheid van 2ms ipv 4ms. Ik zou er zelf niet 50 euro extra voor neer willen leggen maar dat is puur persoonlijk
Die 2m/s zal idd voor wat ik ermee doe praktisch niet te zien zijn.
Qua design vind ik de 930bf misschien zelfs ietsje mooier met dat zilverkleurige randje om de voet.
Qua design vind ik de 930bf misschien zelfs ietsje mooier met dat zilverkleurige randje om de voet.
Heb hem wel gezien, maar die 940BF heeft toch wat voordelen:MrJ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:49:
[...]
Geen idee of jezelf de 930bf hebt gezien, maar zo ja, is de 940bf dat extra geld waard?
- helderheid hoger (300 ipv 270)
- sneller: 2ms ipv 4ms (zal vast wel merkbaar zijn, ook al is het onbewust)
- bedienbaar met ouderwetse knoppen: ik navigeer liever met buttons, dan softwarematig via muis.
En of deze het extra geld waard is..tja..niet aan denken, heb hem nu eenmaal
ben er dan ook erg tevreden mee
Verwijderd
Hier mijn bevindingen over de Acer AL1923 v.s. BenQ FP937s+:
Ik heb de AL1923 aangeschaft ter vervanging van mijn 1 jaar oude BenQ FP937s+. Als eerst zal
ik de specs(volgens de fabrikanten) van beide schermen kort tegenover elkaar zetten:
AL1923: wide-PVA Paneel, Contrast 1000:1, 16.7miljoen kleuren(8bit), 8ms G2G, 280 cd/m2 helderheid, pivot/hoogte verstelbaar. 178/178* kijkhoek.
FP937s+: TN Paneel Contrast 700:1, 16.2miljoen kleuren(6bit), 8ms, 300 cd/m2 helderheid. 140/140* kijkhoek.
Ik heb de AL1923 getest door deze direct naast de BenQ te zetten. Ik heb diverse malen het scherm proberen te kalibreren en beide schermen zijn middels DVI-D aangesloten op mijn 7800GTX.
Zwart/backlight
Wat mij gelijk opviel toen ik de Acer aanzette was de goedkope backlight, vanaf 4 hoeken schijnen 4 lampen naar het midden, dit geeft bij een donker beeld een onacceptabel beeld. Wat mij ook opvalt is dat het zwart niet zwart is, maar donkerblauw met een lichte achtergrond, zoals je vaak ziet bij budget tft schermen.
Inkijkhoek/kleurechtheid
Als je recht voor het beeld zit is de blauwe waas zelfs te zien, als je zo'n 30 graden vanaf de zijkant het beeld bekijkt is meer dan de helft van het beeld blauw bij een zwart/donker beeld scherm(bijvoorbeeld in Condamned). Deze blauwe gloed blijft op het beeld, zelfs bij lichte scenes zoals bijvoorbeeld dit GOT of bij een game. De kleurechtheid van de Acer is zeer slecht, de kleuren in totaliteit komen een stuk realistischer over op de BenQ, de blauwe gloed over de Acer verpest het totale kleurbeeld compleet. Extra toegevoegde kleuren, zoals betere kleurovergang heb ik ook niet gemerkt. "Posterization" doet zich zelfs meer voor op de Acer dan op de BenQ. Onbegrijpelijk als je naar de officiële specificaties kijkt, daar klopt dus geen hout van.
Ghosting
De reactietijd is helaas ook bedroefend. Het is vergelijkbaar met een 3 jaar oude iiyama 17ich 16ms tft die ik in het verleden gehad heb. Vooral in donkere omgevingen is de ghosting zeer slecht. Op plaatsen waar de BenQ totaal geen ghosting vertoond vertoond de Acer één grote waas over het beeld. Een hele vreemde bijkomendheid is dat toen ik stil stond bij een metalen hek in Battlefield, en het beeld bewoog het hele hek blauw begon te knipperen, terwijl dit een donkergrijs hek is met een gele gloed erover van het zonlicht. Bij verlaging van het contrast tot <5 was het effect weg, maar met een contrast van 5 heb je verder natuurlijk niks aan het scherm.
De behuizing/voet
Dit is het enige wat in orde is bij deze monitor, ziet er zeer netjes/degelijk/goed afgewerkt uit. Naar mijn mening is dit het enige punt waarop de monitor goed scoort. Lijkt mij een pure marketingtruc, een slecht scherm in een mooie/degelijke behuizing...
Conclusie
De reden dat ik de AL1923 aangeschaft heb ik de Pivot optie en uiteraard de beloofde hoge specificaties van Acer... Jammergenoeg is de Pivot optie het enige wat naar behoren functioneerd. Het lijkt er bijna op dat Acer de specificaties gefaked heeft. Op de helderheid na zijn volgens Acer alle specificaties beter dan de specificaties van mijn oude BenQ, in de praktijk zijn alle specificaties minder dan van de BenQ, en gebruikt Acer naar mijn idee een verouderd PVA paneel en een zeer goedkope backlight. Ik hoop dat mijn leverancier het scherm nog terug wil nemen, deze grap heeft me dan helaas 2 maal verzendkosten en 32euro pixelgarantie gekost. Bedankt Acer
Edit: Ik snap niet hoe C-wing zo'n positieve review over de AL1923 kan maken, het lijkt erop dat hij naast zijn oude 15" CRT en de AL1923 weinig andere schermen gezien heeft.
Ik heb de AL1923 aangeschaft ter vervanging van mijn 1 jaar oude BenQ FP937s+. Als eerst zal
ik de specs(volgens de fabrikanten) van beide schermen kort tegenover elkaar zetten:
AL1923: wide-PVA Paneel, Contrast 1000:1, 16.7miljoen kleuren(8bit), 8ms G2G, 280 cd/m2 helderheid, pivot/hoogte verstelbaar. 178/178* kijkhoek.
FP937s+: TN Paneel Contrast 700:1, 16.2miljoen kleuren(6bit), 8ms, 300 cd/m2 helderheid. 140/140* kijkhoek.
Ik heb de AL1923 getest door deze direct naast de BenQ te zetten. Ik heb diverse malen het scherm proberen te kalibreren en beide schermen zijn middels DVI-D aangesloten op mijn 7800GTX.
Zwart/backlight
Wat mij gelijk opviel toen ik de Acer aanzette was de goedkope backlight, vanaf 4 hoeken schijnen 4 lampen naar het midden, dit geeft bij een donker beeld een onacceptabel beeld. Wat mij ook opvalt is dat het zwart niet zwart is, maar donkerblauw met een lichte achtergrond, zoals je vaak ziet bij budget tft schermen.
Inkijkhoek/kleurechtheid
Als je recht voor het beeld zit is de blauwe waas zelfs te zien, als je zo'n 30 graden vanaf de zijkant het beeld bekijkt is meer dan de helft van het beeld blauw bij een zwart/donker beeld scherm(bijvoorbeeld in Condamned). Deze blauwe gloed blijft op het beeld, zelfs bij lichte scenes zoals bijvoorbeeld dit GOT of bij een game. De kleurechtheid van de Acer is zeer slecht, de kleuren in totaliteit komen een stuk realistischer over op de BenQ, de blauwe gloed over de Acer verpest het totale kleurbeeld compleet. Extra toegevoegde kleuren, zoals betere kleurovergang heb ik ook niet gemerkt. "Posterization" doet zich zelfs meer voor op de Acer dan op de BenQ. Onbegrijpelijk als je naar de officiële specificaties kijkt, daar klopt dus geen hout van.
Ghosting
De reactietijd is helaas ook bedroefend. Het is vergelijkbaar met een 3 jaar oude iiyama 17ich 16ms tft die ik in het verleden gehad heb. Vooral in donkere omgevingen is de ghosting zeer slecht. Op plaatsen waar de BenQ totaal geen ghosting vertoond vertoond de Acer één grote waas over het beeld. Een hele vreemde bijkomendheid is dat toen ik stil stond bij een metalen hek in Battlefield, en het beeld bewoog het hele hek blauw begon te knipperen, terwijl dit een donkergrijs hek is met een gele gloed erover van het zonlicht. Bij verlaging van het contrast tot <5 was het effect weg, maar met een contrast van 5 heb je verder natuurlijk niks aan het scherm.
De behuizing/voet
Dit is het enige wat in orde is bij deze monitor, ziet er zeer netjes/degelijk/goed afgewerkt uit. Naar mijn mening is dit het enige punt waarop de monitor goed scoort. Lijkt mij een pure marketingtruc, een slecht scherm in een mooie/degelijke behuizing...
Conclusie
De reden dat ik de AL1923 aangeschaft heb ik de Pivot optie en uiteraard de beloofde hoge specificaties van Acer... Jammergenoeg is de Pivot optie het enige wat naar behoren functioneerd. Het lijkt er bijna op dat Acer de specificaties gefaked heeft. Op de helderheid na zijn volgens Acer alle specificaties beter dan de specificaties van mijn oude BenQ, in de praktijk zijn alle specificaties minder dan van de BenQ, en gebruikt Acer naar mijn idee een verouderd PVA paneel en een zeer goedkope backlight. Ik hoop dat mijn leverancier het scherm nog terug wil nemen, deze grap heeft me dan helaas 2 maal verzendkosten en 32euro pixelgarantie gekost. Bedankt Acer

Edit: Ik snap niet hoe C-wing zo'n positieve review over de AL1923 kan maken, het lijkt erop dat hij naast zijn oude 15" CRT en de AL1923 weinig andere schermen gezien heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 17:45 ]
Tegenvaller...
Zou de winkel de pixelgarantie niet terug willen geven als je laat zien dat ie geen dode pixels heeft?
Zou de winkel de pixelgarantie niet terug willen geven als je laat zien dat ie geen dode pixels heeft?
Verwijderd
Een flinke ja,XiN schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:51:
Tegenvaller...

Hij heeft inderdaad geen dode pixels, dus ik zal het ze vragen.
Verwijderd
Nou Xin, heb nog geen scherm besteld. Maar dit moet em dan maar niet worden denk ik. En weet niet o de AL1951AS dan wel wat is? Misschien toch beter voor een Samsun 930BF gaan?XiN schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:51:
Tegenvaller...
Verwijderd
Bedankt Guus_, ik lurk al een tijdje op deze thread, 21 mei ben ik jarig en ik ga een 19" kopen... maar niet die Acer dus. Hij stond al wel op m'n shortlist. Tenzij ik nog iets beters tegenkom wordt het die Belinea met het MVA-paneel waarschijnlijk.
Ik hoop dat je 'm nog kan retourneren :+/
Ik hoop dat je 'm nog kan retourneren :+/
Ik zit me al enkele dagen suf te lezen, maar blijf het moeilijk vinden. Ik heb hiervoor een 21" CRT gehad die de geest heeft gegeven. De hoeveelheid schermruimte is echter wel heerlijk om op te werken, zodoende heb ik bedacht twee TFT's aan de schaffen.
Nou wil ik sowieso een snel scherm om op te gamen. Ik doe echter ook nog weleens e.e.a. met photoshop e.d. Ik ben tot op heden weliswaar naar snelle schermen op zoek geweest. De twee overgebleven kandidaten zijn nu de Viewsonic VX922 en de Samsung 940BF. Mijn voorkeur neigt hier overigens naar de VX922.
Omdat er echter geen enkel TFT scherm is wat voor alles geschikt is begin ik me echter af te vragen waarom ik uberhaupt twee dezelfde schermen zou kopen afgezien het feit dat het mooier staat en dat ze een indentiek beeld geven. Nu heb ik mezelf dus weer met een nieuw dilemma opgescheept of ik misschien niet beter gewoon twee verschillende schermen kan kopen, beide geschikt voor bepaalde doeleinden. Ik weet schijnbaar wel goed hoe ik een luxeprobleem moet bedenken.
Dan zou ik bijvoorbeeld één VX922 kopen en een tweede nader te bepalen scherm met een MVA/PVA panel.
Ik vraag me echter af of dat wel prettig is om tegen twee verschillende schermen aan te kijken waarbij je altijd kwaliteitsverschil zal zien in kleuren e.d?
Nou wil ik sowieso een snel scherm om op te gamen. Ik doe echter ook nog weleens e.e.a. met photoshop e.d. Ik ben tot op heden weliswaar naar snelle schermen op zoek geweest. De twee overgebleven kandidaten zijn nu de Viewsonic VX922 en de Samsung 940BF. Mijn voorkeur neigt hier overigens naar de VX922.
Omdat er echter geen enkel TFT scherm is wat voor alles geschikt is begin ik me echter af te vragen waarom ik uberhaupt twee dezelfde schermen zou kopen afgezien het feit dat het mooier staat en dat ze een indentiek beeld geven. Nu heb ik mezelf dus weer met een nieuw dilemma opgescheept of ik misschien niet beter gewoon twee verschillende schermen kan kopen, beide geschikt voor bepaalde doeleinden. Ik weet schijnbaar wel goed hoe ik een luxeprobleem moet bedenken.

Dan zou ik bijvoorbeeld één VX922 kopen en een tweede nader te bepalen scherm met een MVA/PVA panel.
Ik vraag me echter af of dat wel prettig is om tegen twee verschillende schermen aan te kijken waarbij je altijd kwaliteitsverschil zal zien in kleuren e.d?
Dit moet em inderdaad niet meer worden...Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:34:
[...]
Nou Xin, heb nog geen scherm besteld. Maar dit moet em dan maar niet worden denk ik. En weet niet o de AL1951AS dan wel wat is? Misschien toch beter voor een Samsun 930BF gaan?
Ik begin ondertussen aardig bang te worden voor Acer, want de ene monitor schijnt geweldig te zijn, terwijl de andere weer prutje blijkt te zijn...
Over de alternatieven:
Van de Acer AL1951AS weet ik eigenlijk vrij weinig, alleen maar dit, en dat is ook niet echt positief te noemen...
De 930BF heeft volgens de userreviews wel wat backlight bleeding, maar de kleuren zijn volgens deze review wel weer redelijk goed...
Deze ziet er trouwens ook wel goed uit qua specs(en iets geloofwaardiger merk), maar ik geloof dat die iets boven je budget viel...
Verwijderd
XiN schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:05:
Knip*
De 930BF heeft volgens de userreviews wel wat backlight bleeding, maar de kleuren zijn volgens deze review wel weer redelijk goed...
Knip*
Ik heb geen last van backlight bleeding

Best aardig idee eigenlijk...da Burp schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:52:
Je zou trouw3ens ook op zoek kunnen gaan naar een game-monitor en een MVA/PVA monitor met hetzelfde uiterlijk...(940BF en 940FN bijvoorbeeld).
Jammer genoeg heeft viesonig niet een monitor met het uiterlijk van de VX922 en een MVA paneel... maar VP191(of VP930) + VP920 past wel weer aardig bij elkaar.
Of je beter een VX922 of een 940BF kan nemen weet ik eigenlijk nog niet...
Tomshardware is erg tevreden over de snelheid van de VX922, maar de 940BF is nog niet getest, dus ik zou niet weten hoe die het doet...
Verwijderd
Ja inderdaad iets boven mijn budget maar wel erg mooi. Welke Belinea is dat die ik hierboven tegenkom, met MVA panel...?XiN schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:05:
Deze ziet er trouwens ook wel goed uit qua specs(en iets geloofwaardiger merk), maar ik geloof dat die iets boven je budget viel...
Ik heb onlangs de Acer AL1923 besteld en gisteren is ie binnengekomen. Ziet er zo op het eerste gezicht erg fraai uit. Ben geen gamer, dus of ie "snel" genoeg is, kan ik niet beoordelen.
Maar ik vraag me wel steeds meer af welk panel deze TFT gebruikt. Ik wilde nl. per se een PVA-panel, met 16.7M kleuren. Volgens de website van Acer (en andere websites) zou ie dat ook moeten hebben, maar wat zie ik tot mijn schrik in de handleiding staan:
16.2M colors
Huh!? Zou het dan toch een TN panel zijn?? Grom.
Iemand anders dit al opgevallen? En is er een eenvoudige manier om te testen of een TFT een 6-bits of 8-bits panel heeft?
Maar ik vraag me wel steeds meer af welk panel deze TFT gebruikt. Ik wilde nl. per se een PVA-panel, met 16.7M kleuren. Volgens de website van Acer (en andere websites) zou ie dat ook moeten hebben, maar wat zie ik tot mijn schrik in de handleiding staan:
16.2M colors
Huh!? Zou het dan toch een TN panel zijn?? Grom.
Iemand anders dit al opgevallen? En is er een eenvoudige manier om te testen of een TFT een 6-bits of 8-bits panel heeft?
Kijk, een van de redenen waarom ik zo positief ben in mn userreview is dat ik waarschijnlijk andere eisen heb gesteld aan mijn scherm. Ik speel bijvoorbeeld geen games of wat dan ook. En ik heb inderdaad niet zoveel ervaring met andere tft schermen, behalve dan met een HP 1945 (denk ik...) en een samsung 710v op school. En die zijn al best oud. Ik geef wel toe, ik was in het begin ook een beetje teleurgesteld in die hele backlight issiue maar voor mij vormt dat vrijwel geen probleem bij algemeen gebruik.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:39:
Hier mijn bevindingen over de Acer AL1923 v.s. BenQ FP937s+:
knip.....
Conclusie
Op CNet komt die VX922 ook net iets beter uit de test als de 940BF. Nou moet ik zeggen dat jouw aanvulling wb die twee samsung types mij wel goed in de oren klinkt. Het verschil tussen de 940BF en de VX922 is toch niet zo bijster groot als ik de informatie moet geloven. Dat verschil kan ik denk ik wel voor lief nemen als ik daar cosmetisch gezien een beter geheel voor terug krijg.XiN schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:23:
[...]
Best aardig idee eigenlijk...
Je zou trouw3ens ook op zoek kunnen gaan naar een game-monitor en een MVA/PVA monitor met hetzelfde uiterlijk...(940BF en 940FN bijvoorbeeld).
Jammer genoeg heeft viesonig niet een monitor met het uiterlijk van de VX922 en een MVA paneel... maar VP191(of VP930) + VP920 past wel weer aardig bij elkaar.
Of je beter een VX922 of een 940BF kan nemen weet ik eigenlijk nog niet...
Tomshardware is erg tevreden over de snelheid van de VX922, maar de 940BF is nog niet getest, dus ik zou niet weten hoe die het doet...
Die 940FN is zeker een hagelnieuw model?! Kan nog maar bar weinig vinden over dat scherm, ze staan niet in de pricewatch en zelfs op de site van sumsung NL staan de specs er nog geeneens bij.
Daarnaast zie ik ook nog een 940T, een veel langzamer scherm(20ms) en iets lagere helderheid. De afmetingen van de T en de BF zijn exact hetzelfde en de FN is iets kleiner. Wat dat betreft zou ik eerder voor de T kiezen dan denk. Maar ik kan helaas weinig zinnigs vinden verder qua reviews over zowel de T als de FN.
Over de T heb ik één beknopte review gevonden die opzich wel positief was, maar niet echt uitgebreid.
[rantmode]
Ik word overigens wel zo godvergeten gestoord van al die prijsvergelijkingssitelinks met zoeken.
[/rantmode]
Ik begin een beetje droevig te worden als ik nu opeens van die deprimerende verhalen lees over de Acer AL1923.
Ik heb hem al besteld en ik dacht daar goed aan te doen. Zo slecht is hij toch niet.
Ik heb hem al besteld en ik dacht daar goed aan te doen. Zo slecht is hij toch niet.
Dit topic is gesloten.