Backlight leakage bijna overal op het scherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134870

Topicstarter
Als ik naar een zwart scherm kijk, zie ik bijna overal beetje geelachtige vlekken in op het beeld. Ik dacht dat backlight leakage aan de randen van de tft's verschijnen , niet overal. Dit klinkt niet normaal of wel? Want dat zou ik graag willen weten, want dan kan ik hem nog terugbrengen. Het gaat om de Acer 1951As scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134870 op 10-08-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zal je gerust stellen, ik heb nog nooit een LCD gezien zonder backlight leakage over het gehele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Nu staat mij bij dat ik je hier eerder ook al iets over heb verteld, alle tft's hebben dit, het is geen defect. Post anders een foto van wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Anoniem: 84159 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:27:
Nu staat mij bij dat ik je hier eerder ook al iets over heb verteld, alle tft's hebben dit, het is geen defect. Post anders een foto van wat je bedoelt.
de mijne heeft het toch echt niet hoor :S

een 17" tft van dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

de Samsunf 192T heeft het ook niet, heb je niet toevalig je contrast / brightnes verkeerd staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

Jorde89 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:35:
[...]

de mijne heeft het toch echt niet hoor :S

een 17" tft van dell
Open een command prompt en druk op <ALT><ENTER> om een zwart scherm te krijgen (of gebruik een andere manier), doe het licht in de kamer uit en voila.

Mijn scherm heeft een contrast ratio van 750:1 (191T) en je ziet het zelfs.
Brightness op 0 en het is bijna weg, maar het is er wel...

[ Voor 11% gewijzigd door TheBorg op 10-08-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
nou ik zie het alleen een beetje in de hoek linksonder aan de rand maar verder toch echt niet, en dat in het pikkie donker :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raar, het lijkt erop dat ik toch meer blacklight leakage heb dan andere mensen. En het was niet eens pikdonker in de kamer om de leakage te zien. Hier de foto's:

Het ziet er blauwachtig uit, maar in het echt is het minder (zwarter). Je ziet de vlekken op de foto net als in het echt:

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/4897/p10100373vm.th.jpg

Btw, ik heb het ook al als ik de brightness en contrast op 0 zet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 134870 op 10-08-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

het is stukken meer dan ik heb in ieder geval, met een 17 tft van Benq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb er ook niet bijster veel last van op m'n Samsung 710v's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ehmz.. Ik zal even bij de winkel formeren, en het scherm terugbrengen. Ik hoop niet als ik een nieuwe zou krijgen, die ook veel blacklight leakage weergeeft. Scheelt het per scherm, is het dus toeval dat er veel leakage te zien is of is het gewoonlijk bij die type?

Topicstarter
Ik was naar de winkel gegaan, en hij zei dat het niet normaal was en dat ik het scherm mocht terugbrengen. 3x raden wat ik ga doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
2e scherm gekocht. Hetzelfde, maar leuk hoor. Wat een stront scherm. Dit keer vertoont het nog meer backlight leakage. Backlight leakage schijnen tot wel iets van 4 cm omhoog. Vind ik eigenlijk té veel. En nog steeds overal gele vlekken. En de mensen waar ook hun scherm backlight leakage vertonen, hoe hoog schijnt het het bij jullie? En welke scherm hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 13:18
Anoniem: 134870 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:10:
Ehmz.. Ik zal even bij de winkel formeren, en het scherm terugbrengen. Ik hoop niet als ik een nieuwe zou krijgen, die ook veel blacklight leakage weergeeft. Scheelt het per scherm, is het dus toeval dat er veel leakage te zien is of is het gewoonlijk bij die type?
In Het grote Dell 2005FPW topic deel 2. heb ik gelezen dat het komt doordat de behuizing van de monitor tegen het paneel aandrukt(er is zelfs al iemand geweest die het verholpen heeft door de behuizing open en dicht te schroeven).
Dit betekent dus dat het verschilt per scherm, en dat er best monitoren kunnen bestaan die het niet hebben.

In deel 1 van het topic is er trouwens ook iemand die een foto heeft gemaakt waarin je goed kan zien hoe erg het kan verschillen tussen twee keer dezelfde monitor:
Anoniem: 148337 in "Dell 2005FPW"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XiN schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:04:
[...]

In Het grote Dell 2005FPW topic deel 2. heb ik gelezen dat het komt doordat de behuizing van de monitor tegen het paneel aandrukt(er is zelfs al iemand geweest die het verholpen heeft door de behuizing open en dicht te schroeven).
Dit betekent dus dat het verschilt per scherm, en dat er best monitoren kunnen bestaan die het niet hebben.

In deel 1 van het topic is er trouwens ook iemand die een foto heeft gemaakt waarin je goed kan zien hoe erg het kan verschillen tussen twee keer dezelfde monitor:
Anoniem: 148337 in "Dell 2005FPW"
Dat is jammer, want liever wil ik niet het scherm openen. En ik zie ook nergens schroeven aan de achterkant. Dus eigenlijk is het niet te verhelpen zonder je garantie te laten verlopen. Bedankt voor je reactie. Ik weet op dit moment niet meer wat ik moet doen, aangezien ik graag een scherm wil met géén backlight leakage omdat ik nogal veel voor betaal... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bij de winkel zeiden ze de eerste keer toch al dat het niet normaal was?
Als het nu erger is, dan zullen ze dat nog steeds zeggen, en dan kan je mischien iets regelen waarbij je in de winkel al kan kijken of ie backlight leakage heeft, zodat je niet de hele tijd bezig hoeft te zijn met terugbrengen.
Eventueel kan je ook proberen of je em dan om kan ruilen voor een Benq FP937S+ of een Iiyama e481S-*3
Deze 2 monitoren hebben namelijk hetzelfde paneel, dus de kijkhoek, de snelheid, en het contrast moeten zijn, maar van deze monitoren heb ik nog niet over problemen met ernstige backlight leakage gehoord.

edit:
foei @ mezelf.
Die Acer die je nu hebt heeft een speciale laag voor het paneel(crystalbrite) die de kijkhoek iets groter maakt, maar die ook voor reflecties zorgt.
De Iiyama en de Benq waar ik het eerder over had hebben niet zo'n laag, maar verder zijn ze wel hetzelfde.

[ Voor 19% gewijzigd door n-i-x op 13-08-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XiN schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:49:
Bij de winkel zeiden ze de eerste keer toch al dat het niet normaal was?
Als het nu erger is, dan zullen ze dat nog steeds zeggen, en dan kan je mischien iets regelen waarbij je in de winkel al kan kijken of ie backlight leakage heeft, zodat je niet de hele tijd bezig hoeft te zijn met terugbrengen.
Eventueel kan je ook proberen of je em dan om kan ruilen voor een Benq FP937S+ of een Iiyama e481S-*3
Deze 2 monitoren hebben namelijk hetzelfde paneel, dus de kijkhoek, de snelheid, en het contrast moeten zijn, maar van deze monitoren heb ik nog niet over problemen met ernstige backlight leakage gehoord.
Het is bij mediamarkt, dus ik heb wel mijn twijfels of ze dat willen doen. Die schermen die jij zegt, hebben ze jammer genoeg daar niet. En ze zijn ook prijzig, en aan internet-kopen heb ik de hekel aan. Tis niet gemakkelijk, en als er problemen zijn. Moet je het weer opsturen. Maar de kans is natuurlijk ook dat ik het wel via internet koop, tis tenslotte stukken goedkoper.

Welk scherm heb jij eigenlijk? En heb jij last van backlight leakage...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134870 op 13-08-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 134870 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:53:
...
Welk scherm heb jij eigenlijk? En heb jij last van backlight leakage...
Ik heb een Iiyama AS4821DTBK(voor €375,- terwijl de pricewatch-prijs toen nog zo'n 750 was >:) )
Maar weer even over de backlight-leakage:
Nu(het is nu vrij donker) zonder licht aan met een volledig zwart scherm kan ik geen backlight leakage ontdekken.
Mischien dat er iets zichtbaar wordt als ik een foto neem, maar ik heb er dus in ieder geval geen last van.

[ Voor 2% gewijzigd door n-i-x op 13-08-2005 15:30 . Reden: typo. ]

Pagina: 1