Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Ik ben van plan een breedbeeld TFT monitor te kopen voor mijn pc en xbox 360. Nu was mijn oog gevallen op de Acer 2016Ws, waar ik veel positieve dingen over hoor. Die monitor ondersteund enkel VGA aansluiting. Nu las ik dat het gemis van een DVI aansluiting erg groot is omdat DVI beter zou zijn. Ik ben geen wizkid op dat gebied en ik weet me god niet wat DVI is maar ik zie net dat er een DVI <> VGA connector is. Dus je zou met een DVI monitor wel gewoon op de 360 kunnen gamen d.m.v. een vga kabel + DVI to VGA connector. Ik weet niet of het verschil in beeldkwaliteit tussen DVI en VGA erg groot is, maar ik wil wel graag een hoge kwaliteit scherm hebben. Ik wil graag een breedbeeld monitor omdat dat mooier en makkelijker gamen is, vooral op de 360. Nu was mijn vraag dus, is het verstandiger om voor een DVI monitor te gaan simpelweg omdat de beeldkwaliteit beter is ?
Als je Xbox 360 een DVI uitgang heeft, of als je de monitor ook wilt gebruiken op een PC met DVI uitgang dan is DVI dus wel een voordeel.
DVI monitoren hebben ook een VGA-in, dus je kan het ook altijd aansluiten als je Xbox 360 geen DVI heeft.
Verwijderd
In jouw geval heeft een DVI monitor dus geen voordelen.
Helaas wel, heb veel geprobeerd om het probleem te verhelpen en mijn kleuren, contrast, brightness en greyscale waren perfect ingesteld (afgezien van een echte ISF-calibratie).Hillie schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:07:
[...]
Weet je wel heel erg zeker dat dit een overshootprobleem is, en niet gewoon een kleurcalibratieprobleem? Kan natuurlijk zijn dat de kleurtjes af-fabriek behoorlijk klote zijn.
Scherm zit er leuk uit, breedbeeld op 1440x900 is idd fijn om te werken/gamen, maar als hij niet native kan draaien, is hij zoooo onscherp
Mn favo game PES5 is eigenlijk gewoon onspeelbaar op de Mirai, breedbeeldreso ingesteld van 1280x800, maar echt onspeelbaar imo, mega onscherpe textures (met 8xAA en 16xAF op 7900GT), niet te doen.. Andere games op 1440x900 native zijn wel scherper, maar ghosting dat het niet mooi is om te zien.
Daarna een 930BF meegehad, kan ik weer op 'normale reso' spelen, maar ik zie dus echt nog steeds ghosting.. BF2, GR:AW, PES5, .. Kan best zijn dat het bijna niet meer te zien is volgens die reviewers etc, maar ik zie het dus wél
Conclusie: k blijf gewoon bij mn vertrouwde Iiyama Vision Master Pro 455 voor zolang het kan of koop een high end CRT tweedehands..
XiN,XiN schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:14:
ok.
Wil je wel even waarschuwen wanneer ze eraf gaan?
dan kan ik die ene met de minste ghosting kopieren en met imageshackert online zetten...
Komende week, waarschijnlijk maandag/dinsdag ga ik de foto's van me site halen. Dus als je hem wil kopieren zal je dat voor die tijd even moeten doen. Mocht ik voor maandag of dinsdag niets van je horen dan zal ik nog even wachten met het verwijderen ervan!
Alleen nog ff wachten op mijn belastingteruggave
De VP930 is een prima allrounder in het zwart...Martin-S schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 02:22:
Om af te sluiten met mijn vraag:
komt er binnenkort (lees: dit jaar) nog een of ander überscherm uit. En dan bedoel ik een goede allrounder met de looks van de 970P. En natuurlijk: in het zwart.
Of misschien juist laten staan met een grote waarschuwing erbij om dit model juist NIET te kopen!XiN schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:25:
Heeft iemand er iets tegen om de 960BF uit de startpost te gooien?
hoofdredenen om het wel te doen zijn de erge overshoot, en de prijs.
Zo vermijd je dat iemand dezelfde fout maakt als ik; je leest in deze thread dat de 930BF wel okay is voor games dus denk je al snel dat de 960BF nog een stuk beter is.
mja, maar dan zouden we de 940BF eigenlijk ook moeten opnemen...DOOMer schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:09:
[...]
Of misschien juist laten staan met een grote waarschuwing erbij om dit model juist NIET te kopen!
Zo vermijd je dat iemand dezelfde fout maakt als ik; je leest in deze thread dat de 930BF wel okay is voor games dus denk je al snel dat de 960BF nog een stuk beter is.
[ Voor 87% gewijzigd door smason op 06-05-2006 19:48 ]
In de startpost wil ik eigenlijk alleen maar monitoren die we aanraden.DOOMer schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:09:
[...]
Of misschien juist laten staan met een grote waarschuwing erbij om dit model juist NIET te kopen!
Mensen die een monitor aanschaffen die niet in de startpost staat moeten dit op zichzelf doen(zelf reviews opzoeken om te kijken of ie goed is, en eventueel hier vragen of het een goede monitor zou zijn).
Ik vraag me trouwens ook af wat we met de AL1923 moeten doen.
Uit de foto's die laatst zijn gemaakt blijkt dat ie niet echt snel is(waarschijnlijk heeft ie zelfs geen overdrive), dus een allrounder is het eigenlijk niet.
Alleen dan vraag ik me af of ie wel bij de grafische monitoren in het rijtje zou passen, aangezien de AL1923 wat last van backlight bleeding en blauwige kleuren schijnt te hebben...
Tja, toen ik de 960BF kocht stond deze inderdaad ook gewoon vrolijk vermeld in de openingspost dus als dat inderdaad je criterium is (alleen monitors die we aanraden) dan moet de 960BF er als de sodemieter uitgehaald worden. En misschien moet er nog eens echt kritisch gekeken worden naar enkele andere modellen ook ja (970P bijv.).XiN schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:32:
[...]
In de startpost wil ik eigenlijk alleen maar monitoren die we aanraden.
Mensen die een monitor aanschaffen die niet in de startpost staat moeten dit op zichzelf doen(zelf reviews opzoeken om te kijken of ie goed is, en eventueel hier vragen of het een goede monitor zou zijn).
Uit de foto's die laatst zijn gemaakt blijkt dat ie niet echt snel is(waarschijnlijk heeft ie zelfs geen overdrive), dus een allrounder is het eigenlijk niet.
Alleen dan vraag ik me af of ie wel bij de grafische monitoren in het rijtje zou passen, aangezien de AL1923 wat last van backlight bleeding en blauwige kleuren schijnt te hebben...
Vroeger wist ik niet beter of de 960BF was een 930BF met een ander uiterlijk.DOOMer schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:21:
[...]
Tja, toen ik de 960BF kocht stond deze inderdaad ook gewoon vrolijk vermeld in de openingspost dus als dat inderdaad je criterium is (alleen monitors die we aanraden) dan moet de 960BF er als de sodemieter uitgehaald worden.
De problemen met de overshoot bleken niet echt uit de eerdere userreviews, en pas met de review van tomshardware werd het duidelijk...
Het lijkt me het beste om de 960BF er nu uit te halen, en voortaan eerst goede reviews/userreviews af te wachten voor ik een monitor in de startpost zet.
Ik heb ook over de 970P nagedacht, maar aangezien de overshoot bij deze monitor een stuk minder erg is dan bij de 960BF(meer zoals bij de 930BF), en aangezien de 970P zowat perfecte kleuren, en ee hoog contrast heeft, denk ik dat ik het bij de 970P maar bij een waarschuwing over overshoot in de TS laat.DOOMer schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:21:
En misschien moet er nog eens echt kritisch gekeken worden naar enkele andere modellen ook ja (970P bijv.).
Volgens de reviews gaat gamen op deze monitor namelijk vrij goed, en voor beeldbewerking is de 970P ook nog steeds geschikt, dus het enige probleempunt is dan de films.
Ik denk dat ik in de startpost ook maar een stukje neer ga zetten over wat overshoot precies inhoud...
Ik denk dat ik het bij monitoren met een beetje overshoot maar bij een waarschuwing ga laten, want bij die monitoren is het meestal nog op te lossen door een refreshrate van 75 Hz te gebruiken(de tijd waarin de pixel met een te hoge spanning wordt aangestuurd wordt dan korter, met een beetje geluk verdwijnt de overshoot dan zelfs...
[ Voor 11% gewijzigd door n-i-x op 07-05-2006 00:32 ]
Ok, kan je de volgende plaatjes dan in je review zetten?richard_1st schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:15:
[...]
XiN,
Komende week, waarschijnlijk maandag/dinsdag ga ik de foto's van me site halen. Dus als je hem wil kopieren zal je dat voor die tijd even moeten doen. Mocht ik voor maandag of dinsdag niets van je horen dan zal ik nog even wachten met het verwijderen ervan!
minste ghosting:

meeste ghosting:

recht ervoor:

van opzijn:

van onderen:

van boven:

Ik heb de plaatjes trouwens een beetje verkleint omdat ze maximaal 1MB per stuk mochten zijn...
Wacht nog even met de Acer. Ik krijg volgende week een nieuwe. Ik zal kijken of er verbeteringen zijn.XiN schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:32:
[...]
In de startpost wil ik eigenlijk alleen maar monitoren die we aanraden.
Verwijderd
gisteren is mn 930BF samsung binnen gekomen.
Meteen even getest (geen dode pixels, beetje zonde van die dode pixel garantie... maargoed)
Backlight bleeding is maar heeeel weinig.
In verhouding met de oude Samsung syncmaster 171s is het zwart echt mooi zwart! (het is het zwart grijs met bewegende strepen.. heel irritant.
Vandaag neem ik hem mee naar mn kamer (student) en stel ik hem verder in.
Stellen jullie hem btw in met de software van het scherm of met andere software?
Ik denk er nog even over na.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:06:
ehm is het misschien ook niet beter van monitors met goede specs, maar die ze niet waarmaken ook in de ts te latne (desnoods in een kort paragraafje) zodat je ook zeker geen volledige miskoop doet
Het probleem is dat je dan na een tijdje enorm lange lijsten krijgt met monitoren die je niet moet kopen...
In de startpost staat al genoemd dat specs niet altijd kloppen, en dat je beter kan zoeken naar reviews.
Als ze een beetje op GoT rondzoeken op een monitor, dan zien ze vanzelf dat die monitor niet zo goed is als de specs laten geloven.
Verwijderd
is ook wel juist, misschien dan enkel monitors die nogal veel aangeraden worden ofzo (ik vind dat mensen ook moeten gewaarschuwd worden voor "brol")XiN schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:08:
[...]
Ik denk er nog even over na.
Het probleem is dat je dan na een tijdje enorm lange lijsten krijgt met monitoren die je niet moet kopen...
In de startpost staat al genoemd dat specs niet altijd kloppen, en dat je beter kan zoeken naar reviews.
Als ze een beetje op GoT rondzoeken op een monitor, dan zien ze vanzelf dat die monitor niet zo goed is als de specs laten geloven.
ik gebruik hem vooral om te gamen
De 930BF heeft wel wat overshoot bij de lichtere kleuren...
Als je een snelle monitor zonder overshoot zoekt, kan je kijken bij de Belinea 101927 of de Viewsonic VX922...
Verwijderd
Doen. Ik heb sinds twee weken een 930bf en ben zeer tevreden. Veel beter beeld dn m'n 19inch Flatron 915FT plus van LG. NFS MW ziet er bijvoorbeeld echt goed uit!Smokey! schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:32:
Ik zit erover te denken om zeer binnenkort een samsung syncmaster 930BF te kopen. Denken jullie dat dat verstandig is of kan ik beter even wachten op iets beters of is er al iets beters?
ik gebruik hem vooral om te gamen
Dat viel mij dus ook opBulldog schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:58:
De prijs van de 930BF is de laatste week bij diverse webshops aan het zakken.
Is dit mogelijk? Of moet er dan heel diep in de buidel getast worden?
[ Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 09-05-2006 21:28 ]
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Ik weet niet of die bestaan, en of die dan duur zijn. Maar ik zou het gewoon ff zelf doenDimmu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:21:
Kort vraagje, misschien is 't een simpel antwoord; bestaan er 17/19" schermen die je ook aan de muur kan bevestigen? Dit omdat me bureau niet al te diep is, en ik eigenlijk dus op zoek ben naar een TFT dat op ' ooghoogte' staat c.q. bevestigd kan worden.
Dat is dus de vraag, of 't moet een scherm zijn op een hoge voet, of ik moet 3 boeken eronder zetten, kan natuurlijk ookVerwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:15:
[...]
Ik weet niet of die bestaan, en of die dan duur zijn. Maar ik zou het gewoon ff zelf doen, beetje creatief mooie oplossing bedenken zodat niet alles meteen verneukt is
.
Volgens mij kan het wel bij een aantal schermen. Zou alleen zo niet weten welke.Dimmu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:21:
Kort vraagje, misschien is 't een simpel antwoord; bestaan er 17/19" schermen die je ook aan de muur kan bevestigen? Dit omdat me bureau niet al te diep is, en ik eigenlijk dus op zoek ben naar een TFT dat op ' ooghoogte' staat c.q. bevestigd kan worden.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het is mogelijk.Dimmu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:21:
De 970P kan dacht ik met zijn eigen voet aan de muur gehangen worden(wel even controleren), en de meeste andere monitoren kan je gewoon op een monitor-arm zetten(die je er dan bij moet kopen).
Een tijdje terug kwam ik, volgens mij via een link van een wat bekendere hardware site, terecht op een site waar ze op erg uitgebreide technische manier de LCDs gingen bekijken in hun reviews.
Onder andere 3D grafiekjes met omhoog de tijd, en op zij en naar achteren de grijs-schalen waartussen geswitched moet worden, om op die manier alles veel uitgebreider te testen dan andere websites. Ook keken ze op die manier verder dan de door de fabrikant opgegeven cijfertjes en de mening van de bekijker van het scherm. Alleen nu kan ik met geen mogelijkheid die site meer terug vinden
Nu alleen maar hopen dat ik geen dode pixels heb, want denk niet dat ik een dode pixelgarantie erbij neem.
[ Voor 24% gewijzigd door MrJ op 10-05-2006 12:33 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
Mischien als je iets zegt over de achtergrond/kleurstelling van de site...jjwa schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 05:46:
Ik ben opzoek naar een specifieke review site.
Een tijdje terug kwam ik, volgens mij via een link van een wat bekendere hardware site, terecht op een site waar ze op erg uitgebreide technische manier de LCDs gingen bekijken in hun reviews.
Onder andere 3D grafiekjes met omhoog de tijd, en op zij en naar achteren de grijs-schalen waartussen geswitched moet worden, om op die manier alles veel uitgebreider te testen dan andere websites. Ook keken ze op die manier verder dan de door de fabrikant opgegeven cijfertjes en de mening van de bekijker van het scherm. Alleen nu kan ik met geen mogelijkheid die site meer terug vinden. Zou erg mooi wezen als iemand toevallig weet elke site ik het over heb en mij van een link kan voorzien
.
www.tomshardware.com doet wel zelf metingen, maar geen 3d-grafiekjes.
www.behardware.com heeft een keertje een meting gedaan met 3d grafiekjs, maar omdat ze geloven dat de gemeten reactietijd niet representatief is voor de snelheid zijn ze ermee gestopt.
www.xbitlabs.com doet ook zelf metingen, en plaatst er soms een 3d-grafiekje bij. hun metingen aan de reactietijd zien er wel goed uit, maar bij hun contrastmetingen en kleurmetingen wijken de resultaten zo erg af van die van andere sites dat ik een beetje aan ze twijfel.
Is het een van die drie?
Verwijderd
In eerste instantie wilde ik de meegeleverde kabel gebruiken maar daar kreeg ik continu de melding Check Signal Cable mee. Daarna gebruikte ik de kabel die ook eerst in mijn Iiyama Pro Lite E431S zat, die overigens probleem loos werkte via DVI op mijn Nvidea 6800LE.
Uiteindelijk probeerde ik de 930BF maar via D-sub aan te sluiten en ja hoor, meteen beeld.
Iemand enig idee hoe ik de monitor via DVI aan de praat kan krijgen?
Ik heb de foto's in mijn review geplaatst.XiN schreef op zondag 07 mei 2006 @ 01:17:
[...]
Ok, kan je de volgende plaatjes dan in je review zetten?
minste ghosting:
[afbeelding]
meeste ghosting:
[afbeelding]
recht ervoor:
[afbeelding]
van opzijn:
[afbeelding]
van onderen:
[afbeelding]
van boven:
[afbeelding]
Ik heb de plaatjes trouwens een beetje verkleint omdat ze maximaal 1MB per stuk mochten zijn...
Als jij er zo tevreden mee ben dan haal ik de foto's weer van m'n site.
Hoor het wel van je
Misschien overschakelen op andere input, via het menu oid??Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:22:
Ik heb zojuist een 930BF gekocht en natuurlijk meteen uitgepakt en aangesloten op DVI....
In eerste instantie wilde ik de meegeleverde kabel gebruiken maar daar kreeg ik continu de melding Check Signal Cable mee. Daarna gebruikte ik de kabel die ook eerst in mijn Iiyama Pro Lite E431S zat, die overigens probleem loos werkte via DVI op mijn Nvidea 6800LE.
Uiteindelijk probeerde ik de 930BF maar via D-sub aan te sluiten en ja hoor, meteen beeld.
Iemand enig idee hoe ik de monitor via DVI aan de praat kan krijgen?
Verwijderd
Ja je hebt een knop waarmee je zou kunnen wisselen van "source" maar als ik daar op druk komt er alleen een melding "Analog" linksboven. Ook knippert het powerlampje dan, wat dat dan weer mag betekenenrichard_1st schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:29:
[...]
Misschien overschakelen op andere input, via het menu oid??
En als je dan nog eens op dat knopje druk? gaat dan naar Digital? en werkt het dan wel?Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:36:
[...]
Ja je hebt een knop waarmee je zou kunnen wisselen van "source" maar als ik daar op druk komt er alleen een melding "Analog" linksboven. Ook knippert het powerlampje dan, wat dat dan weer mag betekenen
Anders eens proberen om met je oude monitor de instelling heel laag te zetten, staan ze in ieder geval niet te hoog, maybe helpt dat.
En misschien keertje proberen in veilige modus?
Zijn zo maar een aantal ideeen hoor
Verwijderd
Als ik er nog een keer op druk dan komt er niet het berichtje Digital, dit is het vreemde.richard_1st schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:38:
[...]
En als je dan nog eens op dat knopje druk? gaat dan naar Digital? en werkt het dan wel?
Anders eens proberen om met je oude monitor de instelling heel laag te zetten, staan ze in ieder geval niet te hoog, maybe helpt dat.
En misschien keertje proberen in veilige modus?
Zijn zo maar een aantal ideeen hoor
Ik heb nu geprobeerd in 800*600 op te starten maar dat wil die ook niet. En veilig modus? Hij geeft ook al geen beeld bij het beginscherm van t moederbord en ik weet eigenlijk niet hoe je een computer in veilige modus laat opstarten .... nooit nodig gehad
Vergelijk eens hiermee.
Ok, de belangrijkste staan er volgens mij tussen.richard_1st schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:28:
[...]
Ik heb de foto's in mijn review geplaatst.
Als jij er zo tevreden mee ben dan haal ik de foto's weer van m'n site.
Hoor het wel van je
Als je zelf nog een foto erbij wilt houden mag dat natuurlijk ook...
Verwijderd
DVI-D single link, de oude kabel die ik gebruikte was er zo een en de meegeleverde kabel van Samsung ook.
Het zou gewoon aan je monitor kunnen liggen(hoorde laatst ook van een monitor waar de VGA-in het niet deed, maar DVI wel, dus andersom kan ook wel).
Ik denk dat je het even met Samsung moet bespreken...
heel simpel antwoord:Dimmu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:21:
JA, mits je een monitor neemt die zo'n standaard vesa aansluiting ondersteund.
Dan kan je namelijk een standaard muurmontage-element erbij kopen.
(bijv: http://www.azerty.nl/prod...5057/ag-neovo-wmk-01.html)
Die heeft een dikte van 14mm dus dat ziet er dan zeer chiq uit. (alleen de kabels komen er nog wel aan de onderkant uit natuurlijk.
Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com
Hmm kay, er is niet echt een monitor met een hoge voet aanwezig he? Ik had namelijk eerst het nieuwe scherm van iiyama op het oog, maar die valt eigenlijk af omdat ik dan niet recht naar 't scherm kijk, maar schuin beneden. (en aangezien ik op 't werk ook gewoon lekker 'recht' kan kijken naar 't scherm, bevalt me dat welXiN schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 03:10:
[...]
Het is mogelijk.
De 970P kan dacht ik met zijn eigen voet aan de muur gehangen worden(wel even controleren), en de meeste andere monitoren kan je gewoon op een monitor-arm zetten(die je er dan bij moet kopen).
Hmm inderdaad ja, goed idee iig, zal het onthouden, maar vermoed zelf dat er weinig schermen zijn die zo'n aansluiting echt goed ondersteunen (of zit ik er weer volkomen naast?)mnielsm schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:32:
[...]
heel simpel antwoord:
JA, mits je een monitor neemt die zo'n standaard vesa aansluiting ondersteund.
Dan kan je namelijk een standaard muurmontage-element erbij kopen.
(bijv: http://www.azerty.nl/prod...5057/ag-neovo-wmk-01.html)
Die heeft een dikte van 14mm dus dat ziet er dan zeer chiq uit. (alleen de kabels komen er nog wel aan de onderkant uit natuurlijk.
als het 25cm is, zou het al perfect zijn.XiN schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:28:
Sommige monitoren zijn verstelbaar in hoogt, dus of het gaat lukken hangt af van hoe hoog ie moet worden.
Mij lijkt de Hyundai L90D+ wel een leuk schermpje, en voor onder de 300 euro is behoorlijk netjes.
Omdat ik ook films en FPS speel denk ik dat dit een zeer aardig schermpje is
Dan kan je hier bekijken welke hoog genoeg zijn(heb gewoon wat monitoren aangeklikt die volgens mij in hoogte verstelbaar zijn).
Denk dat je er weer volkomen naast zit. Die Vesa standaard is er natuurlijk niet voor niets. Is een afspraak tussen fabrikanten zodat er geen wildgroei gaat komen aan muurbevestigings methodes ed.Dimmu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:29:
[...]
Hmm inderdaad ja, goed idee iig, zal het onthouden, maar vermoed zelf dat er weinig schermen zijn die zo'n aansluiting echt goed ondersteunen (of zit ik er weer volkomen naast?)
ik heb hetzelfde probleem als jou.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:18:
[...]
DVI-D single link, de oude kabel die ik gebruikte was er zo een en de meegeleverde kabel van Samsung ook.
Na zon 2 weken goed gedraaid te hebben. Opeens flits flits en beeld uit. Ik monitor aan doen 1 sec aan en dan gaat ie uit en blijft de power button knipperen. Dus ik dvi eruit gehaalt en analog erop gedaan en hij werkte weer. Dvi weer geprobeerd wil niet meer werken. Maar nu, dacht dus mooi op analog te laten zitten zodat ik in ieder geval iets heb maar nee hoor. Nu om de 4 uur valt hij uit en gaat hij knipperen of hij is gewoon definitiev uit.
Geprobeer
Andere analog kabel
Andere dvi kabel
Andere pc
Andere monitor (daarmee werkte hij meteen en kreeg beeld)
Iemand enig idee? Zou erg naar zijn om na 3 weken al te moeten op sturen en dan je monitor lang kwijt te zijn.
GerwinGood
Het is mogelijk dat ze je monitor meenemen of omruilen, en dat is lastig, maar nog een paar jaar met een defecte monitor zitten is lastiger.
[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 12-05-2006 17:34 ]
Verwijderd
Je hebt gelijk gehadXiN schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:47:
Dan heb je de goede kabel.
Het zou gewoon aan je monitor kunnen liggen(hoorde laatst ook van een monitor waar de VGA-in het niet deed, maar DVI wel, dus andersom kan ook wel).
Ik denk dat je het even met Samsung moet bespreken...
De DVI-ingang werkte idd niet en ik zit inmiddels tegen een prima werkend nieuw exemplaar aan te kijken....via DVI
Weet iemand ook een goede site waar je jouw ideale scherm uitkomt bij het invullen van speficatie's?
Leeg
Verwijderd
Laatsgenoemde heb ik vandaag aangeschaft, voor 230 euro en deze is daarmee de goedkoopste van de set (echter ook alleen sub-D). Ik heb de benq's op DVI aangesloten, 1 van de 930BF's op sub-d, eentje op DVI en die 920N's dus beide op sub-D. Het vreemde is: ik kan wel IETS verschil in scherpte zien tussen de 930BF op sub-D vs DVI, maar die 920N's op sub-D zijn gewoon net zo scherp als die 930BF op DVI.
Kwaliteitsverschillen tussen de 3 types zijn er wel degelijk, alleen niet zo zeer op 't gebied van ghosting: alle 3 hebben ze IETS last van ghosting (window slepen met zwarte letters op wit scherm, dan zie je 't, in games/video niet) maar zijn dus perfect om op te gamen. Voor films vind ik de 937s+ het best. Kleur en contrast zijn op de benq en de 930BF ongeveer gelijk, alhoewel zwart wel duidelijk het meest 'zwart' is op de benq (en het minst op de 920N).
Het grootste nadeel van de goedkope 920N vind ik de hoge backlight leakage. Deze is hier met stip het hoogst van de 3 types. De benq heeft er nauwelijks last van. Maar bij de 920N is deze dus vrij hoog. Je ziet 't aan de bovenkant van 't scherm en dit KAN storend werken als je veel films kijkt op breedbeeld formaat (en de bovenkant dus zwart is, nou ja, hoort te zijn dus
Kortom, de samsung 920N is voor z'n geld echt een prima monitor mijn inziens en als ik nu een nieuwe multimonitor setup moest bouwen met 6 TFT's, zou ik 6 keer de 920N kopen
Kijk je echter dus veel films, dan zou ik toch voor de benq gaan en de 920N laten schieten (voornamelijk vanwege de backlight leakage). Heb een film gekeken op de 920N en heb me eigenlijk toch behoorlijk aan die backlight leakage gestoord. Ook op de 930BF is de backlight leakage bij breedbeeld films storend (alhoewel een stuk minder dan bij de 920N)
Misschien dus de beste samenvatting van mijn ervaring: de 930BF sowieso laten schieten. De benq is in alle opzichten superieur (op de kijkhoek na, die is IETS kleiner op de benq) en ook nog eens goedkoper. Wil je een goedkope oplossing en kijk je niet al te veel films: ga dan voor de samsung 920N. Wil je meer kwaliteit, leg dan 50 euro bij en ga voor de benq 937s+
Of je nou die 50 euro meer moet betalen voor de benq moet iedereen voor zichzelf beslissen. Je betaalt meer maar krijgt er ook wel wat voor terug. Voor 'office' werkzaamheden is de 920N echter een prima keus. Denk dat het meest interessante van mijn ervaring is dat die 930BF in ieder geval geen goede keus is (duurder en minder kwaliteit dan de benq, voornamelijk de backlight leakage en het contrast => zwart is echt zwart op de benq en dat is niet het geval op de 930BF)
[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 06:01 ]
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 04:56:
Ik heb inmiddels 6 TFT's in m'n multi monitor setup: 2x de benq 937s+, 2x de samsung 930BF en de 2x samsung 920N.
[...]
Dat is wel een hele verandering met wat betreft de algemene reacties hier op het forum. Maar wel erg interressant om ze even goed te vergelijken in een winkel.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 04:56:
[...]
Misschien dus de beste samenvatting van mijn ervaring: de 930BF sowieso laten schieten. De benq is in alle opzichten superieur
[...]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

[ Voor 146% gewijzigd door Bulldog op 14-05-2006 12:24 ]
Verwijderd
Bogey Dope schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:42:
[...]
![]()
, heb je daar een piccie van, ik vond een dual monitor set up er al vet uitzien
![]()
![]()
[...]

Misschien is dat het juist wel. In een winkel is het uiteraard licht en de grootste verschillen zag ik juist pas toen ik 't licht in de kamer bij nacht uit deed (en dat doe ik ook in 't algemeen als ik een film ga kijken). Dan pas zie je het grote verschil in backlight leakage (vind 't echt storend op de 930BF) en ook het verschil in 'zwart' zie je dan beter.Dat is wel een hele verandering met wat betreft de algemene reacties hier op het forum. Maar wel erg interressant om ze even goed te vergelijken in een winkel.
Overigens, waar ik wel aan voorbij ben gegaan, is het design. Ik moet eerlijk zeggen dat die benq gewoon het minst mooi is en die 930BF er echt veel degelijker en strakker uit ziet. Beauty is in the eye of the beholder, maar ja, denk dat er maar weinig mensen zijn die de benq echt mooi vinden
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 17:45 ]
Nou ben ik toch wel benieuwd waar je 6 schermen voor nodig heb. De opstelling zal er vast mee te maken hebben maar ik vind het er niet uitzien. Zou zelf ook nooit 3 type schermen gebruiken, maar gewoon 1 en dezelfde.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:12:
[...]
[afbeelding]
[...]
Misschien is dat het juist wel. In een winkel is het uiteraard licht en de grootste verschillen zag ik juist pas toen ik 't licht in de kamer bij nacht uit deed (en dat doe ik ook in 't algemeen als ik een film ga kijken). Dan pas zie je het grote verschil in backlight leakage (vind 't echt storend op de 930BF) en ook het verschil in 'zwart' zie je dan beter.
Overigens, waar ik wel aan voorbij ben gegaan, is het design. Ik moet eerlijk zeggen dat die benq gewoon het minst mooi is en die 930BF er echt veel degelijker en strakker uit ziet. Beauty is in the eye of the beholder, maar ja, denk dat er maar weinig mensen zijn die de benq echt mooi vindenEn ja, ik kan me voorstellen dat dat toch ook wel meespeelt in een keuze.
Maar ben benieuwd wat je er mee doet.
Verwijderd
Heb ze nodig voor m'n werk, ik (dag-)handel in aandelen en wil een boel info in 1 oogopslag in de gaten kunnen houdenNou ben ik toch wel benieuwd waar je 6 schermen voor nodig heb. De opstelling zal er vast mee te maken hebben maar ik vind het er niet uitzien. Zou zelf ook nooit 3 type schermen gebruiken, maar gewoon 1 en dezelfde.
Maar ben benieuwd wat je er mee doet.
Ja dat is inderdaad een doel waarbij ik ook gelijk die opstelling begrijp, kan me ook niet echt een ander doel bedenken zo 1,2,3.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:05:
[...]
Heb ze nodig voor m'n werk, ik (dag-)handel in aandelen en wil een boel info in 1 oogopslag in de gaten kunnen houdenDus voor dit doeleinde voldoen die samsung 920N's eigenlijk al meer dan genoeg: die backlight leakage boeit dan niet zo
maar ziet er wel grappig uit
Verwijderd
Ik heb zelf de X486S. Vind het erg handig dat er een sensor in zit die automatisch de helderheid/contrast instelt (heb de laatste tijd namelijk snel last van vermoeide ogen). Breekt de zon door de wolken, dan zie je je scherm opeens zichzelf aanpassen en wat helderder worden.BlackiE1982 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:58:
Ik twijfel tussen een Iiyama ProLite X486S en ProLite H481S. Welke zal ik nemen? Iemand ervaring?
Weet iemand ook een goede site waar je jouw ideale scherm uitkomt bij het invullen van speficatie's?
Iemand die ik ken heeft de Samsung SyncMaster 970P, heel erg mooi om te zien is die. Speelt ook heel mooi films af. Misschien dat ik die stiekem nog wel liever zou hebben dan mijn IIyama
volgens de reviews zou de 970P namelijk aardig wat video noise moeten weergeven...
Verwijderd
Okee, dat zal ik doen. Hij heeft dat ding in zijn huiskamer opgesteld (naast zijn oude CRT TV nog wel) en de laatste keer dat ik daar was hadden we 2 films gekeken op dat scherm. Was vel beter beeld dan de TV. Echt haarscherp en ik zag geen video noise (had wel al een paar biertjes op). Het was wel ietsje bruiner maar die kleuren kan je makkelijker aanpassen via de videokaart software.XiN schreef op maandag 15 mei 2006 @ 02:17:
Als je daar weer eens bent, kan je dan kijken hoe veel last je eigenlijk van video noise hebt?
volgens de reviews zou de 970P namelijk aardig wat video noise moeten weergeven...
Verwijderd
of alleen bij een donker, stilstaand scherm?
Zo'n sensor zit ook op mijn tv (welliswaar LG) maar dit is echt ideaal, inderdaad meer licht in je kamer, tv stelt kleuren bij, minder licht, tv stelt weer bij. is echt ideaal. Vind het een zeer prettige functie!!Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:05:
[...]
Ik heb zelf de X486S. Vind het erg handig dat er een sensor in zit die automatisch de helderheid/contrast instelt (heb de laatste tijd namelijk snel last van vermoeide ogen). Breekt de zon door de wolken, dan zie je je scherm opeens zichzelf aanpassen en wat helderder worden.Je kan dit ook uit zetten hoor en voor handmatig gaan. Maar ik vind het wel een handige feature...
Iemand die ik ken heeft de Samsung SyncMaster 970P, heel erg mooi om te zien is die. Speelt ook heel mooi films af. Misschien dat ik die stiekem nog wel liever zou hebben dan mijn IIyama
backlight leakage is aanwezig wanneer de monitor zwart weer moet geven, ook wanneer dat maar plaatselijk is.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:10:
is die backlight leaking ook aanwezig als je bijvoorbeeld een spel speelt als css/nfsmw?
of alleen bij een donker, stilstaand scherm?
Maar als één klein vakje zwart met backlight leakage is, en de rest wit dan valt het niet op, dus je hebt er alleen last van in donkere stukken van spellen.
Verwijderd
Dvix en Xvid. Was echt super beeld, terwijl het niet eens heel mooi geencodeerde films waren... e weet wel, slechts 700MB per film. Vaak zijn ze als ze uit 2x 700MB bestaan net wat mooier.XiN schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:57:
En de films die jullie keken... waren dat DVD's? of mpeg4 bestanden? of iets anders?
Verwijderd
En hoe is het gesteld met de backlight leakage? is die bij de 930bf minder, of hetzelfde?
De 930BF schijnt iets minder backlight leakage te hebben dan de 730BF, maar ik heb het zelf nooit kunnen beoordelen...
Verwijderd
Beetje late reactie, maar toch.Mickman schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:53:
Ik zag net bij Dell een paar leuke TFT aanbiedingen.
Dit 1907FP ziet er erg strak uit met goede specs, maar ik ben hem hier nog niet tegen gekomen.
Wat weten jullie over deze monitor?
http://accessories.euro.d...&s=dhs&show_summary=False
Ik ben sinds een maand of 2 een trotse bezitter van deze TFT. Even kort gezegd, hij bevalt prima!
Ik zal als ik wat meer tijd heb een review plaatsen van deze TFT monitor, aangezien ik er nog geen ben tegengekomen hier.
Verwijderd
bedankt... dan ben ik er nu eindelijk helemaal uit, wordt de 730bf, ik heb liever iets meer backlight bleeding dan overschootXiN schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:28:
Ze zijn ongeveer even snel, alleen de 930BF heeft bij sommige kleurovergangen(van zwart naar licht) wat last van overshoot, terwijl de 730BF dat niet heeft(zie de startpost als je wilt weten wat overshoot is).
De 930BF schijnt iets minder backlight leakage te hebben dan de 730BF, maar ik heb het zelf nooit kunnen beoordelen...
Iemand ook ervaring met de Iiyama ProLite H481S??BlackiE1982 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:58:
Ik twijfel tussen een Iiyama ProLite X486S en ProLite H481S. Welke zal ik nemen? Iemand ervaring?
Weet iemand ook een goede site waar je jouw ideale scherm uitkomt bij het invullen van specificatie's?
Leeg
Verwijderd
Schrik niet van de prijzen die je ziet, je moet namelijk een 2-poort hebben, en die zijn vrij goedkoop.
Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als wanneer je een langere kabel neemt...
Mischien is het dus een idee om te kijken welke switches het minst met de beeldkwaliteit doen...
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 12:11 ]
Je kam mischien kijken of je de bestelling nog kan annuleren, zodat je op zoek kan gaan naar een DVI monitor.
Als je PC dan een DVI-uit heeft, dan heb je geen KVM-switch meer nodig...
[ Voor 43% gewijzigd door n-i-x op 19-05-2006 14:09 ]
Maar nu had ik een vraagje; alles werkt goed, alleen auto adjustment-knop werkt niet. Ik krijg dan de melding 'auto adjustment not available'
Klopt dit, of is de monitor niet helemaal goed geïnstalleerd?
En heeft er iemand ergens een optimale setup voor deze monitor staan voor de kleurwaarden? Deze staan nu nog gewoon standaard, moet toch beter kunnen lijkt me zo...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Haha, oke dan. Ben helaas gewoon te ongeduldig om de handleiding door te kijken, maar toch bedanktDrumandBass schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:10:
Als je in de handleiding kijkt kun je lezen dat auto adjust niet werkt op een dvi aansluiting. Dit is alleen voor d-sub.
Het is de Samsung 940BF geworden.
1. Het vorige scherm.
Dat was een 'Iiyama Vision Master Pro 452'. Op zich een zeer goed scherm, had er al jaren plezier van, maar 't was nu eens tijd voor iets nieuwe, een TFT dus (damn, wat een ruimte dus nu op mijn bureau!).
2. Bijzonderheden
Ik vind persoonlijk de 2ms wel bijzonder, maar ik betwijfel of ik zelf uberhaupt in staat ben het verschil tussen 2 en 4ms te zien.
Mijn grootste angst was een dooi (sub)pixel te hebben. Gelukkig was dit niet het geval, dus dat scheelt om te beginnen!
3. Kleurweergave
Wow, wat een helderheid komt er van die monitor af zeg. Echt een feest voor de ogen!
4. Ghosting
Zojuist even wat films aangezet en stukje gekeken, maar geen noemenswaardige ghosting kunnen ontdekken.
5. Contrast & helderheid
Er zitten een aantal pre-defined contrast opties op die ik nog zal gaan gebruiken om te kijken of deze meerwaarde boven de standaard hebben. Die voor 'internet' vond ik niet beter dan de standaard.
Ik ga nog die voor 'games' en 'video' checken.
6. Uniformiteit van het scherm
Alles ziet er goed uit, alleen bovenin wat blacklight leakage.
7. Kijkhoek
Vind dat de verslechtering van het beeld in een hoek reuze meevalt. Met 3 man naast elkaar ernaar kijken zal makkelijk kunnen.
8. Bouwkwaliteit / 9. Vormgeving
Elegant en robuust. De monitor is zeer mooi vormgegeven, maar de smalle randjes geven het echter geen fragiele uitstraling. En zo voelt hij ook zeker niet aan bij het monteren van het voetje.
10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Misschien dat ik zo uitermate positief ben omdat ik van LCD naar TFT ben gegaan (en van VGA naar DVI input), maar ik kan er geen nadeel bij verzinnen.
Ben zeer blij met deze monitor!
Godfather Bodybuilding topic reeks
Ik heb op het moment een Samsung SyncMaster 192v, opzich een fijne monitor maar die 25ms merk je wel. Ik wil er een monitor bij gaan kopen vooral om op te gamen, en ik zit flink te twijfelen tussen de BenQ Fp93gx (2ms 340,-) de Samsung 930BF (4ms 300,-) en de 940BF (2ms 360,-)
De echte vraag is dus is het verschil tussen 4ms en 2ms het geld waard en de Benq is iets goedkoper dan de 940BF, maar ik hoorde hier en daar wat minder positive dingen over de samsung.
Het gaat mij puur om het gamen, World of Warcraft, RTS en FPS. Films kijken doen we op de TV
Wat is aan te raden?
2ms GtG lijkt tot nu toe helemaal niks van 4ms GtG te vershillen in snelheid(misshien wel in overshoot?), dus daar hoef je het niet voor te doen.theunpire schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 02:54:
Gegroet,
Ik heb op het moment een Samsung SyncMaster 192v, opzich een fijne monitor maar die 25ms merk je wel. Ik wil er een monitor bij gaan kopen vooral om op te gamen, en ik zit flink te twijfelen tussen de BenQ Fp93gx (2ms 340,-) de Samsung 930BF (4ms 300,-) en de 940BF (2ms 360,-)
De echte vraag is dus is het verschil tussen 4ms en 2ms het geld waard en de Benq is iets goedkoper dan de 940BF, maar ik hoorde hier en daar wat minder positive dingen over de samsung.
Het gaat mij puur om het gamen, World of Warcraft, RTS en FPS. Films kijken doen we op de TV
Wat is aan te raden?
Als je een goedkope 4ms monitor wilt, dan kan je eens kijken naar de Benq FP91GX, maar die heeft weer wat last van een laag contrast en overshoot...
Bij elke monitor staat wel weer iets wat hem niet geschikt maakt voor beideXiN schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:04:
voor games wel(vanwege de snelheid), maar voor video's kan je beter op zoek gaan naar een allrounder(zie startpost) vanwege de kleurweergave en de kijkhoek.

Als je de VP930 dan nog steeds te duur vindt, dan zou je naar de 101920 kunnen kijken... die koop je tegenwoordig al voor €350,-
De 101920 heeft veel last van backlightleakage heb ik gehoord. Maar ik las op de frontpage dat jij er ook een had, en die acer. Welke vind je beter van die 2? En heb je zelf ook veel last van backlightleakage (vooral in de hoeken)?XiN schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:30:
Is €450,- wel betaalbaar?
Als je de VP930 dan nog steeds te duur vindt, dan zou je naar de 101920 kunnen kijken... die koop je tegenwoordig al voor €350,-
edit: Ik zie net dat er meerdere 101920 zijn, welke is de beste?
[ Voor 7% gewijzigd door Aubergine op 20-05-2006 14:36 ]
Verwijderd
Ik heb nu enkele maanden de Hyundai L90D+ hier voor mijn neus staan, en moet zeggen bevalt opzich prima, maar er is 1 maar en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen en dat is het volgende:
Ik zit zo'n 66 cm van het beeld vandaan en ik zit er recht voor, maar toch krijg ik regelmatig last van koppijn.
Extra Info:
Instellingen zijn: Resolutie= 1280 * 1024 , Refreshrate= 75 Hertz , Brightness= 50 , Contrast= 58
Videokaart: Xfx NVidia Geforce 6600 GT
Monitor is met VGA kabel op DVI converter blokje aangesloten, waarom zo en niet via de meegeleverde DVI kabel rechtstreeks op de videokaart, dit heb ik gedaan omdat ik dan een hoge refreshrate kan instellen, en dacht dat dat beter was.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat betere instellingen en tips, want zo begin ik steeds meer terug te verlangen naar mijn LG 19 inch Flatron.
Ook zou ik graag van iemand willen horen of ik dan toch beter mijn TFT met de DVI kabel kan aansluiten ipv met VGA + Converterblokje DVI, maar dan is er wel een lachere refreshrate in te stellen of kunnen deze refreshrates niet met elkaar vergeleken worden?
Bedankt alvast! Jullie zouden mij heel erg helpen.
Dit topic is gesloten.