disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Dan is het nogsteeds makkelijker om gewoon meteen de engelse te downen?daves2hd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:35:
[...]
en
[...]
de duitse versie is gewoon engels te maken, zoals al eerder gemeld in dit topic
je moet naar de map waar je de demo installed hebt gaan en dan data/languages en dan zie je 2 mappen.
"de" en "gb". om de duitse demo dan engels te maken moet je de map "gb" naar "de" noemen.
en de map "de" naar "gb". gewoon de namen omwisselen dus
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
nu er een link voor is,..-> jamartijnve schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:59:
[...]
Dan is het nogsteeds makkelijker om gewoon meteen de engelse te downen?
heb de basics tot nu toe alleen even gedaan, ik heb the settlers 3 danwel gespeeld ooit maar toch ff in de controles komen. ik moet zeggen dat ge graphics gewoon weg mega zijn voor een remake van een game
straks of morgen maar eens een echte game starten en kijken hoe ik me er red
[ Voor 13% gewijzigd door daves2hd op 07-07-2006 01:14 ]
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Idem hierFrostXL schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:57:
[...]
Ik heb hier hetzelfde probleem, iemand hier al een oplossing voor?
Wat voor'n videokaart heb je + welke driver versie? Even kijken of het daar aan kan liggen..
GeForce Ti 4400 + ForceWare 91.31 hiero. Heb ook de laatste versie van DirectX geïnstalleerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Mitt3nz op 07-07-2006 02:36 ]
Zelfde hier, met een ti4600, 91.31 en latest DX.Mitt3nz schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 02:23:
[...]
Idem hier
Wat voor'n videokaart heb je + welke driver versie? Even kijken of het daar aan kan liggen..
GeForce Ti 4400 + ForceWare 91.31 hiero. Heb ook de laatste versie van DirectX geïnstalleerd.
Verwijderd
In een woord:
Het enige minpuntje is dat ze eigenlijk ook de oude muziek hadden moeten remixen, dat had het helemaal afgemaakt.
Dan ben je toch flink wat vergeten. Je kon namelijk in het menu de bezitting regelen van je guard houses etc. Zo kon je meer naar je HQ (headquarters) minder mannetjes ergens ingooien.Motrax schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:07:
[...]
En dat is vast niet illigaal, een officiele demo aanpassen zodat de bewust aangebrachte beperking er uit wordt gehaald![]()
Setllers II... Goh. De enige Settlers die ik heb gespeeld denk ik, maar wel helemaal stuk heb gespeeld, maar nooit helemaal uit. Probleem waar ik tegen aan liep was de metalen voor de soldaten en de bezetting aan de randen van je rijk: ik had gewoon niet genoeg soldaatjes om mijn einddoel te bereiken. En al had ik genoeg ijzer, dan was er wel niet genoeg goud, zodat mijn soldaatjes alsnog dood gingen tegen de brute generaals
Wat ik altijd deed, ik liet veel goud maken, volle bezetting, wachten totdat mannetjes sterker worden, dan in het menu kiezen dat mannetjes terug moeten naar HQ (dus minder bezetting)
werd er dan een nieuwe guardhouse gemaakt aan de grens kwamen daar goede mannetjes in te zitten + dat alle guardhouses met maar 1 mannetje een voorraadje goud krijgen.
Jammer dat ik hem neit kan spelen, ik heb een TI4200 omdat de pc in mijn sig niet meer is. EN voorlopig geen geld voor een ander jammer genoeg. Ik zal dus even moeten wachten
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
http://www.gamershell.com/download_14534.shtml
http://www.fileshack.com/file.x?fid=9043
http://www.3dgamers.com/news/more/1096485260/
Je kan volgens mij niet meer aangeven waar een Woodcutter moet hakken of een Forrester moet planten. Heb ff snel gespeeld, dus kan het over het hoofd gezien hebben.
Ik speel em native op 1680x1050 met alles aan, avg van 50fps
X2 3800+
Abit KN8 SLI
Asus 7800GTX
[edit]
Lol, pagina hiervoor al gepost haha
[ Voor 28% gewijzigd door aramdin op 07-07-2006 10:44 ]
Verwijderd
http://games.telenet.be/index.php?pid=1&gid=17
Ik heb hem al tijdens de installatie en tijdens het spel moeten blokkeren anders ging één of ander stat dingetje met internet verbinden, en dat wil ik niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
goh...Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:54:
Kben nie echt da topic aant volgen maar ik zie juist dat er een demo van uit is :
http://games.telenet.be/index.php?pid=1&gid=17
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 11:58 ]
Dat kon alleen bij de latere delen (s3,s4), je moet je gebouwtjes dus strategisch neerzetten. En je farm daar moet je altijd proberen overkill veel ruimte voor vrij te houden waar ook geen wegen door lopen etc. Uiteindelijk blijft er dan meestal toch niet zoveel ruimte over, maar wel genoeg voor 3~4 veldjes.aramdin
Je kan volgens mij niet meer aangeven waar een Woodcutter moet hakken of een Forrester moet planten. Heb ff snel gespeeld, dus kan het over het hoofd gezien hebben.
De demo doet mij erg goed btw, ook fantastisch dat dat enigzins frustrerende wegensysteem er weer in zit wat een soort extra puzzle aan de game toevoegd. Ik vind het wel jammer dat de animaties van sommige settlers iets minder uitgewerkt is. Heb het nog niet zo lang gespeeld, maar bij een aantal huisjes zag ik geen persoon het werk doen, ook de hunter is niet zo gedetaileerd, zijn prooi blijft gewoon staan als het 'dood' is, totdat hij het oppakt. Maar het geheel is gelukkig nog wel een plezier om naar te kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Selachii op 07-07-2006 12:22 ]
...gamen blijft leuk...
Demo map is leuke uitdaging, vooral een farm neerzetten is aardig passen en meten.
Timer nog helaas niet weten te stoppen, dit lijkt meer in de savegame te zitten dan dat er iets in het registry staat.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Deel 2 kan ik niet meer vinden en ook deel 3 is hier spoorloos

Iemand misschien nog budgetbak tips?
Jaja, in die 20 minuten dat ik heb gespeeld zijn er wel 3 kiloBytes geupload...Gonadan schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:57:
Is het al iemand opgevallen hoe erg hij z'n best doet om informatie op internet te verspreiden?
Ik heb hem al tijdens de installatie en tijdens het spel moeten blokkeren anders ging één of ander stat dingetje met internet verbinden, en dat wil ik niet.
Verwijderd
Ikzelf heb sinds Settlers 2 nooit meer echt een Settlers gespeeld. Heel even kort Settlers 3 en 4 uitgeprobeerd, maar vrijwel meteen (binnen een uur) weer gedeinstalleerd. Maar dit is wel erg supercool, Settlers2 op de DS en een remake op PC voor coole multiplayer! Woohoo!
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 13:23 ]
Hahaha, ik heb het niet geteldWhut?! schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:59:
Jaja, in die 20 minuten dat ik heb gespeeld zijn er wel 3 kiloBytes geupload...
Het valt mij op dat tegenwoordig elke installatie en spel het internet op wil om dingen door te geven.
Ik heb ook bijna alles van windows geblokkeerd.
Misschien ben ik wel een rare hoor
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Da's meer dan genoeg om je creditcardgegevens te versturenWhut?! schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:59:
[...]

@Icec_Old
Om eerlijk te zijn heb ik niet eens een creditcard. Maar het ging maar even om het idee
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 13:32 ]
Volgens mij kon dat bij S2 ook al hoor!Selachii schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:07:
[...]
Dat kon alleen bij de latere delen (s3,s4), je moet je gebouwtjes dus strategisch neerzetten. En je farm daar moet je altijd proberen overkill veel ruimte voor vrij te houden waar ook geen wegen door lopen etc. Uiteindelijk blijft er dan meestal toch niet zoveel ruimte over, maar wel genoeg voor 3~4 veldjes.
Over die animaties, het is nog een demo, dus hopen dat ze dat nog verbeteren
Vroeg me ook af waarom de demo connectie moest maken via https...Heb het geblocked (outpost 4.0 pro rules) en het spel deed het alsnogWhut?! schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:59:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door aramdin op 07-07-2006 13:46 ]
Yep, jammerTweakertje schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:14:
Hij doet het dus niet met een Geforce 4. Je kaart moet DX9 en PS2.0 ondersteunen, wil je hem aan de gang krijgen
[ Voor 28% gewijzigd door Imperium op 07-07-2006 13:56 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Was dat niet met settlers 3 en hoger?Mitt3nz schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:57:
Als je op zo'n houthakkershutje klikte kon je met zo'n cirkel het 'werkgebied' aangeven als ik me niet vergis.
De manier van scrollen is wel irritant. Kon je bij Settlers 2 simpelweg de rechtermuisknop vasthouden en over de map heen bewegen, moet je hier ineens met je muis naar de kanten toe.
Zeker als je onderaan in het menu wilt zijn kan dit irritant zijn omdat je dan ook ineens naar beneden scrollt.
Maar om een leuke S2 tip door te geven, om ineens VEEL sterker te worden in de stats:
Je bouwt een aantal wachttorens of forten. Je zorgt er voor dat deze gevuld raken met generaals.
Dus wel voldoende goud aanleveren. Op het moment dat ze vol zitten met generaals heb je in je hoofdkasteel nog een hele zooi private's zitten die niets leren. Nu ga je een storehouse bouwen.
Vervolgens klik je op je hoofdkasteel en geef je bij de generaals aan dat deze niet meer naar het hoofdkasteel mogen gaan. Vervolgens laat je je wachttorens en forten leeglopen (verdediging dus tijdelijk op minimaal). Omdat de generaals niet meer naar de hoofdkasteel mogen lopen ze dus naar je storehouse. Als ze eenmaal binnen zijn, verwijder je de verbindingspaadjes van de storehouse. Dan zet je je verdediging weer op maximaal. Resultaat: al je private's hobbelen naar de wachttorens en forten en worden gelijk opgeleidt door het nog aanwezige goud. Bijkomend voordeel: Als je nieuwe wachttorens bouwt lopen de generaals die in de storehouse zitten als eerste naar dat nieuwe gebouw. Uiteraard moet je de paadjes wel weer even verbinden.
Druk es op "V", en check of je een haastig mannetje rechtsboven in beeld ziet..Imperium schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:56:
Weet iemand hoe je de timer kan stoppen? die 90 minuten zijn zo voorbij... en de seconden lijken ook sneller te gaan dan normaal
WTF! So there is a God!disjfa schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:59:
En dan gaan ze ook nog is een ds variant ervan makenWat een problemen. Nu wil ik ze allebij.
Tandjes, dan kom ik echt nergens anders meer aan toe
HODL
uitbreiden naar het zuiden, dan heb je een soort van riviertje en daar zit goud. (en toen was mijn tijd opStronkie schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:27:
lol geen goud gevonden in dit level nog
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Force moven gaat geloof ik niet en ze blijven aanvallen, dus terugtrekken gaat niet zodat je vaak afgeslacht wordt door een grotere groep enemies.
Dat zijn juist de fantastische risico's die je neemtFallenAngel666 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:36:
Wat ik altijd zo klote heb gevonden aan Settlers is dat je military units voor geen meter luisteren.
Force moven gaat geloof ik niet en ze blijven aanvallen, dus terugtrekken gaat niet zodat je vaak afgeslacht wordt door een grotere groep enemies.
Wil je zeker zijn dat er maar één unit in een militair gebouw zit bouw je een katapult zodat al die units eerst afgeslacht worden (er blijft er altijd minimaal ééntje over)
En het wegen bouwen word in dit topic enigsinds irritant genoemd? Prachtig, je overwinning, zeker in human vs human games word bepaald door je wegennet, de aan & afvoer van goederen, zien dat er ook genoeg donkeys zijn voor wanneer je verharde wegen krijgt, ...
Ik kan echt niet meer wachten op de full wanneer ik hiermee multiplayer aan de slag kan gaan, het gaat me erg veel slaap kosten maar het zal het waard zijn
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
hoe dan? de demo is na 90 minuten afgelopenVerwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:10:
Zooo, de demo ook helemaal uitgespeeld. Heeft me een uurtje of 3 gekost denk ik. Is weer echt de geweldige gameplay van Settlers II.
Stronkie schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:27:
lol geen goud gevonden in dit level nog
Nope, als je naar rechts gaat krijg je eerst een klein stukje kool, volgende iets grotere stuk is steen, en het volgende stuk is eerst een berg goud en dan kool erbij, daar vind je veel meer en meer mijnen te plaatsen als je wilt, alleen ff enkele barracks of guardhouses erbij bouwen, maar dat gaat vrij vlot.messi schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:55:
[...]
uitbreiden naar het zuiden, dan heb je een soort van riviertje en daar zit goud. (en toen was mijn tijd op)
Nee, je kan nieuwe games blijven starten, en ingame blijven en vlak voor de 90 minuten om zijn saven en de map opnieuw inladen en je hebt weer 90 minuten. En voor iedere nieuwe game krijg je ook 90 min en kun j ehetzelfde doen, dus je kan zo lang gamen als je wilt.
Het geval met de demo, 1 ras, 1 map.
[ Voor 26% gewijzigd door gabiballetje op 07-07-2006 20:38 ]
edit: zou die tijd erin zitten om aantegeven hoe verslavend het is en dat die 90min eigenlijk zo om zijn ?
[ Voor 17% gewijzigd door daves2hd op 07-07-2006 23:45 ]
Hehe ik heb precies hetzelfde op een gegeven moment raakt alles verstopt en krijgen de nieuwe gebouwen geen hout enzo meer. Het is wel verslavenddaves2hd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:17:
heb nu 1x volle 90 min gedaan, spel is goed anders van wat ik van settlers 3 gewend wasik denk dat ik nog te veel met paden rond speel en alles te onzorvuldig plaats gezien ik na een tijdje alles tekort kom, al maak ik 3/7 gebouwen voor elke resource. gewoon even door oefenen denk ik xD
edit: zou die tijd erin zitten om aantegeven hoe verslavend het is en dat die 90min eigenlijk zo om zijn ?
Elke keer als ik een mijn bouw, wordt me verteld dat er niks in zit.
er zit een tutorial bij die alle basics in 3 delen uitlegtElroy schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 00:26:
Tis alweer zo lang geleden dat ik settlers 2 gespeeld heb, maar hoe zat het ook alweer met die mijnen? Moest je nou gewoon gokken of er iron, coal etc zit?
je moet dus eerst als je zeker weten of er iets zit onderzoek doen
hoe doe je dit dan? want als ik me oude games laad heb ik geen 90min gametijd meer hoor. de laatste save had ik nog 9min over en als ik hem laad nogsteeds maar 9 min, ik krijg geen 90 bij al bestaande games ?gabiballetje schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:36:
Nee, je kan nieuwe games blijven starten, en ingame blijven en vlak voor de 90 minuten om zijn saven en de map opnieuw inladen en je hebt weer 90 minuten. En voor iedere nieuwe game krijg je ook 90 min en kun j ehetzelfde doen, dus je kan zo lang gamen als je wilt.
Het geval met de demo, 1 ras, 1 map.
[ Voor 49% gewijzigd door daves2hd op 08-07-2006 00:29 ]
1337
op een vlag klikken en dan het icoontje voor geoloog drukken. Die gaat dan het gebied rondom de vlag onderzoeken en zet bordjes neer.Elroy schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 00:26:
Tis alweer zo lang geleden dat ik settlers 2 gespeeld heb, maar hoe zat het ook alweer met die mijnen? Moest je nou gewoon gokken of er iron, coal etc zit?
...gamen blijft leuk...
2x kwam ik aardig ver, maar door gebrek aan soldaatjes verloor ik het toch. 3rde keer had ik einde goud lopen, maar kwam veel te laat aan.
Wie kan het waarmaken?
Of wellicht het spel opslaan, Settlers opnieuw installeren en dan de savegame inladen?
90 minuten is gewoon waardeloos....
Ik ben meestal al blij als ik de vijand uberhoupt zie binnen die 90 minutenSinergyX schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:22:
Ik heb een nieuwe uitdaging gevonden, binnen die 90 minuten de NPC trachten te verslaan
2x kwam ik aardig ver, maar door gebrek aan soldaatjes verloor ik het toch. 3rde keer had ik einde goud lopen, maar kwam veel te laat aan.
Wie kan het waarmaken?
Mijn aanval met totaal zo'n 16 hoogste rang soldaatjes
Maar check die tijd resterend
Re-si-zen!
[ Voor 13% gewijzigd door Crash op 09-07-2006 20:14 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 10:34 ]
Druk je middelste muisknop eens in en beweeg dan eens met je muisSnowwie schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:35:
Kon je bij Settlers 2 simpelweg de rechtermuisknop vasthouden en over de map heen bewegen, moet je hier ineens met je muis naar de kanten toe.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Gisteren even gespeeld, gewoon als demo, k'heb toen toch nog 5-8 minuten strijd kunnen leveren met de HQ van de AI, niet gewonnen want blijkbaar had hij er nog een hoop soldaatjes inzitten, maar het is voglens mij wel te doen om z'n HQ neer te halen.SinergyX schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:56:
[afbeelding]
Mijn aanval met totaal zo'n 16 hoogste rang soldaatjes
Maar check die tijd resterendHet lukt me niet
If it ain't broken it doesn't have enough features
2 forts met elk 9 hoogste soldaatjes
[img]http://www.karremania.cistron.nl\s21.JPG[/img]
kon meteen hun HQ aanvallen, ging eerst met 11, daarbij 6 naar een watchtower erboven zodat ik die daarna ook naar HQ kan sturen.
[img]http://www.karremania.cistron.nl\s22.JPG[/img]
Dag HQ
[img]http://www.karremania.cistron.nl\s23.JPG[/img]
En natuurlijk gewoon doorbashen, elke fort/watchtower maar aangevallen. Helaas net niet genoeg tijd om ook die Storehouse plat te gooien, had een leuk gezicht geweest,al die rondrennende mensen
[img]http://www.karremania.cistron.nl\s24.JPG[/img]
Verwijderd
Anyway, de demo is wel cool en al lichtelijk verslavend zoals het spel hoort te zijn. Als de timer er niet in had gezeten zat ik nu nog te spelen.
Wat ik een beetje jammer vind is dat de muziek niet de originele Settlers II-muziek is - die vond ik toch wel leuker. Maar tegen die tijd fix ik dat zelf wel even als het spel dat toe laat
Wat ik wel heel erg mis is dat je bij de originele versie overspoeld werd met mooie natuurgeluiden, als je pig-farm af was hoorde je de varkens knorren en je hoorde de mill in zijn voegen kraken, en nog veel meer. Ik hoop heel erg dat deze geluidjes ontbreken puur omdat het een demo is en ze er in het echte spel wel inkomen, anders vind ik dat wel heel erg jammer.
Verder nog wat details, muntjes zijn niet meer zo grappig belachelijk groot als vroeger (ze zijn nog wel groot, maar vallen veel minder op), het vechten vind ik nu veel minder leuk en overzichtelijker om naar te kijken dan vroeger. Sowieso ziet het er een beetje raar uit als er een ventje sterft: na de genadeklap gaat deze nog eerst heel computerachtig terug naar een 'standaard-pose' om dan daarna pas te sterven. Als dit om cartoonachtige redenen was gedaan had het nog grappig kunnen zijn, maar dat was duidelijk niet de insteek (meer van technische aard). Again, hopelijk is dit alleen maar omdat het een demo is...
Als laatste punt klopt de pathfinding niet altijd, ik had aan de linkerkant van mijn dorp aangegeven dat er een mint gebouwd moest worden. Om de één of andere reden is deze nooit voorbij de 50% gekomen, terwijl ik meer dan genoeg hout en stenen had en de mint gewoon was verbonden. Andere gebouwen er omheen kwamen wel af (zij het erg traag). Nergens waren opstoppingen te zien en de gebouwen die ik aan de rechterkant bouwde kwamen WEL gewoon af. Heel apart dus. Maar dit is misschien aan de demo te wijten, want ik heb 3 potjes gespeeld en bij 1tje crashte het spel.
Edit: ik heb een storehouse gesloopt, maar er kwamen geen ventjes uit zoals bij de oringele Settlers II. Argh! Dat was nou net zo leuk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 23:03 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Crash op 09-07-2006 20:17 ]
Ook weer gehaald
nee, niet hier op GoT!
[ Voor 43% gewijzigd door Crash op 09-07-2006 20:15 . Reden: resizen voortaan graag ;) ]
[ Voor 93% gewijzigd door Crash op 09-07-2006 20:16 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Grappig, als ik bijvoorbeeld naar de saw-mill kijk, hoor ik hem zagen. Als ik naar de metalworker kijk hoor ik de smeltgeluidjes en dergelijke. Heb je die dingen per ongeluk niet uitgezet ofzo?Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:23:
Wat ik wel heel erg mis is dat je bij de originele versie overspoeld werd met mooie natuurgeluiden, als je pig-farm af was hoorde je de varkens knorren en je hoorde de mill in zijn voegen kraken, en nog veel meer. Ik hoop heel erg dat deze geluidjes ontbreken puur omdat het een demo is en ze er in het echte spel wel inkomen, anders vind ik dat wel heel erg jammer.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Verwijderd
Klopt, je hebt hier en daar wel wat geluidjes maar veel minder dan vroeger, en daardoor is de sfeer verminderd wat erg jammer is (maar ik ben idd niet duidelijk geweest in mijn berichtje, ik bedoelde te zeggen dat je wel van dat soort geluiden hebt maar veel minder).Morax schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:04:
[...]
Grappig, als ik bijvoorbeeld naar de saw-mill kijk, hoor ik hem zagen. Als ik naar de metalworker kijk hoor ik de smeltgeluidjes en dergelijke. Heb je die dingen per ongeluk niet uitgezet ofzo?
Hoe kan ik dit soort dingen voorkomen?
Ook heb ik in het algemeen problemen met de voedsel voorziening. met 6 farms heb ik nog niet genoeg graan voor de brewery, mill en varkens.
Iemand tips? of een savegame
Zorg dat je farms genoeg ruimte om hun heen hebben om graag te verbouwenmessi schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:28:
Ik heb nu een aardig dorp uit de grond gestampt, maar nu heb ik een tekort aan vissers en stone miners. Het visser tekort is nogal lastig, want mijn coal productie ligt nu bijna stil door gebrek aan voedsel, waardoor ik geen coins kan maken enz enz enz
Hoe kan ik dit soort dingen voorkomen?
Ook heb ik in het algemeen problemen met de voedsel voorziening. met 6 farms heb ik nog niet genoeg graan voor de brewery, mill en varkens.
Iemand tips? of een savegame
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Ook ik vond Settlers 1 het leukst van de gehele serie. Na dat deel is het echt berg afwaarts gegaan met de Settlers spellen.gabiballetje schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:53:
Ja het speelt geheel als Settlers 2, alleen ziet het er wat nieuwer uit en zo.
Daarbij was Settlers 1 naar mijn mening toch nog beter maar ok
Ik herrinner me nog Settlers 1 onder DOS, mnet 2 muizen !!! Dat was toen best pittig ! En dan in de vakantie hadden we echt potjes van 62 uur en zo, maar ja, we waren dan ook zo verslaafd dat we niets anders deden (letterlijk) dan eten, dirnken, spelen en slapen.
Dat ga ik dus dunnetjes overdoen kan ik je wel vertellen.
Gelukkig heb ik nog geen enkele bug/crash gehad, mijn enige probleem is die 90 min gametime
En dan de wachttijd tot release...
I cannot wait.
Als er een deluxe versie komt met extra official maps of buildings of whatever etc zou ik het nog kopen ook, zo gek ben ik op dit spel
Zal morgen deze demo eens downloaden.. ben benieuwd
Zorg dat je 2 sawmills hebt en bouw 2 woodcutters en 1 forrester. Bouw daarna in de buurt van veel bomen nog een woodcutter, deze vult je voorraad hout extra snel aan, plus je houd op het laatst een groot leeg stuk land over om een farm op te bouwen. Plaats desgewenst op andere plekken ook woodcutters om ruimte te maken voor farms.
Door de extra hout kan je extra snel gebouwen uit de grond stampen, waardoor je snel richting het goud kan uitbreiden. Als je dan 2 mints neerzet kan je snel een sterke force opbouwen en de HQ van de tegenstander neerhalen.
Ben zelf trouwens bijna 5 uur bezig geweest, maar heb bijna het hele eiland verkend en alle guardhouses van de vijand overgenomen. Jammer trouwens dat de vijand zelf niet zo sterk is, want ze bouwen geen goudmijnen.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Ik bouw trouwens altijd 3 woodcutters, 2 foresters en 2 sawmills. M'n woodcutters hebben dan altijd genoeg bomen in de buurt.
Bij het plaatsen van gebouwen en het aanleggen van wegen moet je wel goed uitkijken dat je geen bottlenecks creëert; bij een vlag kunnen maximaal 6 (toch?) goederen liggen. Je kan dan nog zoveel graan hebben, maar als andere goederen (met een hogere prioriteit) ook allemaal via diezelfde route moeten, komt het nooit bij je mill/pig farm/brewery. Een donkey farm helpt vaak wel, met een donkey gaat het verkeer tussen 2 vlaggen 2x zo snel.
De gameplay vind ik echt geweldig... de verslavende factor mis ik een beetje bij Settlers 3 en hoger, maar bij deze remake (alleen bij de demo al) is dat dik in orde
Vanavond maar die NPC-moeilijkheid omhoog krikken.
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 10-07-2006 11:06 ]
Maar dus ook geen foutmelding, zie ook niets terug in m'n logboeken... directX webinstaller al geprobeerd. Iemand nog enig idee waar ik zou kunnen zoeken?
enige wat ik kan vinden is dat bij dxdiag m'n agp textures acceleration niet mogelijk is. maarjah dat boejt vast niet zo heel veel
[ Voor 20% gewijzigd door Sa1 op 10-07-2006 12:03 ]
Oh ik denk dat het bier in een andere storehouse zit, zal vanavond ff kijken. Kan je per storehouse aangeven of bepaalde goederen daar al dan niet opgeslagen mogen worden?SinergyX schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:08:
@Glival, heb je die spullen wel allemaal indezelfde storehouse?
Je hebt er een vrij nieuwe videokaart voor nodig (met pixelshader 2.0 ofzo?). Met een Geforce 4 of lager werkt het geloof ik niet, zie eerder dit topic.Sa1 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:00:
Als ik hem installeer op m'n laptop gebeurd er niets. Geen foutmelding niets. tis een hp6120 centrino 1.73, 2gb ram, Mobile intel graphix 915GM met 128MB video geheugen...
volgens aida32 ondersteund m'n videokaart pixelshader 2.0...Glival schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:22:
[...]
Oh ik denk dat het bier in een andere storehouse zit, zal vanavond ff kijken. Kan je per storehouse aangeven of bepaalde goederen daar al dan niet opgeslagen mogen worden?
[...]
Je hebt er een vrij nieuwe videokaart voor nodig (met pixelshader 2.0 ofzo?). Met een Geforce 4 of lager werkt het geloof ik niet, zie eerder dit topic.
Maar geeft ook het volgende aan, heeft settlers dit nodig? kan er nergens meer info over vinden.
Problemen en Suggesties
Probleem Hardware Transform & Lighting wordt niet ondersteund. Moderne 3d spellen vereisen dit misschien.
[ Voor 20% gewijzigd door Sa1 op 10-07-2006 12:38 ]
Want zo krijg ik nooit genoeg om genoeg wapens te maken en bier te brouwen voor soldaatjes en goud om te upgraden, en niet genoeg brood en vlees voor de mijnen
Yep, klik op een storehouse... en dan als je kijkt wat er in zit.. dan zijn daar ook knopjes dat je in kan stellen of je wil dat alles er uit moet worden gehaald of dat er niks meer van dat product mag worden opgeslagen (stop storage). Als je dan alle storehouses, behalve waar je zwaardjes en schildjes zijn op stop storage en take-out zet, dan halen ze alles er uit en brengen het naar het storehouse waar het wel in mag.Glival schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:22:
[...]
Oh ik denk dat het bier in een andere storehouse zit, zal vanavond ff kijken. Kan je per storehouse aangeven of bepaalde goederen daar al dan niet opgeslagen mogen worden?
Ik bouw altijd zo snel mogelijk een aantal boerderijen (3 ofzo), 2 mills en 2 bakkeries. Zorg er wel voor dat je boerderijen zo zijn geplaatst, dat er veel ruimte omheen zit. Een goede farm moet wel een stuk of 6 velden kunnen krijgen! Maar er moet veel ruimte omheen zitten.gabiballetje schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:43:
Ik krijg het dus niet goed voor mekaar, altijd gedoe met het goud en andere mijnen en of graan voor eten en zo. Ik krijg nooit genoeg, hoe moet dat ?
Want zo krijg ik nooit genoeg om genoeg wapens te maken en bier te brouwen voor soldaatjes en goud om te upgraden, en niet genoeg brood en vlees voor de mijnen
Als je mills lopen, ga dan beginnen met een pig-farm. Je hebt dan twee manieren om eten te krijgen: brood en vlees. Daarnaast moet je natuurlijk die hele zee leeg blijven vissen. En naar mate je meer mijnen bouwt, moet je meer eten gaan verzorgen. Maar start het gewoon rustig op.. zet niet meteen 100 mijnen neer, maar 3 kolen, 1 iron en 1 goud. (Niet stenen: dat kan je beter via de quarry doen)... en als dat loopt, dan langzaam uitbreiden. Maar blijf je voedselvoorraad in de gaten houden, deze moet eigenlijk steeds groter blijven worden!
[ Voor 47% gewijzigd door ChrisM op 10-07-2006 12:52 ]
nu nog een remake van deeltje 1 dan kom ik helemaal nooit meer buiten
Ik speelde van het weekend in vista en ik kreeg zo nu en dan allemaal random letter blocks over me scherm heen. Is dit een vista probleem of is er waarschijnlijk iets anders mis (wat ik me niet kan voorstellen)
Het werkt vrij simpel, gebruik:
1
| SettlersDecode -d "bestand" > uitvoer.txt |
Om te decoderen
en
1
| SettlersDecode -e "uitvoer.txt" "bestand" |
Om te coderen
Houd er rekening mee dat na coderen de filename niet meer mag worden veranderd (directory verplaatsen mag wel), aangezien de encryptie gekoppeld is aan de filename.
Een handig scriptje om snel te editen is dit: Recode.bat
1
2
3
4
5
6
| @echo off SettlersDecode -d "%1" > temp.txt start temp.txt echo Press enter to recode pause SettlersDecode -e temp.txt "%1" |
Dit gebruik je op command line, enige argument is de bestandsnaam. Hij convert hem snel naar temp.txt, opent hem dan in je text-editor, en zodra je op een toets drukt in de console window, encode hij weer terug
Ik wil mensen er nog even op wijzen dat dit tooltje niet illegaal is, reverse-engineering is immers toegestaan in NL mits het voor compatibiliteit is. Ik weet echter *niet* of het legaal is om de files ook daadwerkelijk te editen, en dit is dan ook volledig je eigen verantwoordelijkheid.
Tooltje kun je vinden hier:
http://thuis.hardijzer.nl/SettlersDecode.exe
Broncode geef ik liever niet zomaar vrij, maar als je een goede reden hebt om de broncode te willen inzien, kun je me een berichtje droppen op http://www.web2messenger.net/theblasp
Veel plezier
PS. Leuke edit is in Data\Scripts\config.lua de settlerspeed op 0.45 ipv 0.045 te zetten
EDIT:
Zelfde algoritme blijkt ook op XML en TXT bestanden in de data folder van toepassing te zijn. Kan zijn dat er nog meer bestanden encrypted zijn, indien niet zeker gewoon even met een hex-editor openen en kijken of de eerste 8 bytes gelijk zijn met die van bijv. een lua script
[ Voor 11% gewijzigd door TheBlasphemer op 10-07-2006 20:56 ]
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]
Leuk he? laatste aanval
Ik heb em gedaan met 72 soldaten.
Trouwens leuke crash gevonden, na de 90 minuten moet je een schip bouwen
Voor zover ik weet zijn deze spellen nooit tot freeware verklaard. Mocht dat wel het geval zijn, mail dan een (betrouwbare) bron naar me toe.
Allebei full version, ook leuk is de gold edition, kan je lekker zelf je leveltje bouwen

En nu wachten op de full version van de remake
Edit: De gold kwam uit 1997, de normale 1996

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 22:05 ]
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Nice! Nu op zoek naar de time limitTheBlasphemer schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:20:
Verhaal over tooltje
Brilliant trouwens dit spel, een verslaving van vroeger in een prachtig nieuw jasje
Mag je drie keer raden waarom ik dit tooltje had gemaakt
Iig een tip, de time-limit staat niet in de scripts
ik neem aan dat het tooltje eerst installed moet worden, maar ik krijg een errorTheBlasphemer schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:27:
[...]
Mag je drie keer raden waarom ik dit tooltje had gemaakt?
"C:\documents and settings,..(ff inkorten)...\settlersdecode.exethos application has failed to start becouse the aspplication configuation was incorrent. reinstalling the application may fix this problem"
Met Settlers 4 drukte ik dat graag uit in Goudoutput en daar draaide ik alles op 1. Om 1 goudsmelter aan de gang te houden heb je 2 goudmijnen nodig en daarvoor ook 2 kolenmijnen. Maar je hebt ook kolen nodig voor je ijzersmelter en ook wapensmit, dus 1 ijzermijn en nog eens 2 kolenmijnen extra. Zo kon je in balans je wapenoutput opdrijven. Voor die 7 mijnen heb je enorm veel vreten nodig en die moet je ook verzadigen. 2 bakers = 3 molens en ook 1 slager dus 2 varkensfokkerijen..... dus minstens 5 boerderijen om over fline druk op te houden.
Draait je pijplijn goed, dan komt er per tijdseenheid voldoende goud uit om je leger gestaag te laten groeien...... maar als dat sneller moest, dan moet je bovenstaande bijna exact in duplo uitvoeren. En ik heb zelfs zo 4 pijplijnen draaiende weten te houden.
Met Settlers 2 ging dat altijd het prettigste als je direct 1 steenhakker, 1 houthaker en 1 houtzager neerzette en als eerste gebouwen daarnaast 2 houthakkers en 1 extra houtzagerij extra neer te zetten. Vooral je houtdruk moet hoog zijn in je rijk, anders blijf je altijd achter de feiten aanlopen. Een tweede quary is dan wel zo handig.
Maar snel opleiden was makkelijk. Het viel mij op dat de promoties van 11111 naar 21111 naar 32111 naar 43211 en daarna naar 54321 ging. Als je dus in een groot kasteel 9 man hebt, zal je dus op een bepaald punt 5432111111 hebben en bij de eerst volgende goudstaaf 554321111 hebben, ofwel, 1 goudstaaf in = 1 goede soldaat extra.
Daarom bouwde ik vaak outposts maar zodra er 1 soldaat inzat, haalde ik de weg weg en bleef dat geisoleerd. Ik had echter 1 groot kasteel (naast de goudsmit) en zorgde dat deze altijd vol zat (9 soldaten). Zodra dat goud begint te rollen kan je van 111111111 naar 555555432 gaan. Dan kon je instellen dat je de sterkste terugtrok, waarna ik de bezettingsgraad halverde. Ofwel, de level-5 soldaten trokken naar mijn warenhuis. Als je dan weer invult dat er volledige bezetting moest optreden, werd het kasteel alleen gevuld met privates... ofwel, met dit zogenaamde 'spoelen' kan je de inhoud van dat kasteel van 555555432 omzetten naar 4321111111 en weer verder gaan met goud aanleveren. Indien je dit goed doet, kan je dus per goudstaaf 1 level-5 soldaat bouwen. En ik heb met Settlers2 op die manier met slechts 20 goudstaven (da's echt niets) een leger met 16 level-5 soldaten weten op te bouwen wat voldoende was om de tegenstander iig flink weg te meppen. Soms moet je met minimale resources het maximale rendement halen.
Als deze remake net als Settlers 2 werkt, dan is bovenstaande vaak het verschil tussen een overwinning en een ruime nederlaag.
Zorg dat je de MSVCR80.dll gebeuren DLLs hebt... Verder zou ik niets kunnen verzinnen dat er mis kan gaandaves2hd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:38:
[...]
ik neem aan dat het tooltje eerst installed moet worden, maar ik krijg een error
"C:\documents and settings,..(ff inkorten)...\settlersdecode.exethos application has failed to start becouse the aspplication configuation was incorrent. reinstalling the application may fix this problem"
weet iemand waar het aan ligt of snap ik de uitleg gewoon niet?
erg cool verhaal, en in sommige taktieken kan ik mezelf wel vindenEcteinascidin schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:51:
KNIP EEN LANG VERHAAL
heb de dll gedownload maar maakt geen verschil helaasTheBlasphemer schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:54:
[...]
Zorg dat je de MSVCR80.dll gebeuren DLLs hebt... Verder zou ik niets kunnen verzinnen dat er mis kan gaan
iig over het spel. ik vind het een geweldige demo helaas zit daar een limiet op, ik snap bij god niet waarom gezien een demo zelf al een gelmimiteerde versie van het spel is
het vlaggen consept is iig grappig gedaan maar geeft wel als nadeel dat iets lang onderweg is soms ipv dat iemand eventjes het zelf naar de HQ sleept ofzo
zelf doe ik meestal aan uiteindelijk 6 woodcutters, 3 forresters en 3 sawmills
toen m'n 90 min erop zaten heb ik nog 2u zitten kijken of de computer nog iets kwam doen (gezien je na de 90 min nogwel kan kijken met een irrietand bericht in beeld maar goed
wat me ook opviel is dat ik na een poos geen huisjes meer selecteren.
FYI: Er is al een fix voor s2dngTheBlasphemer schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:27:

Oja, nieuw record. Had overal coin-supply uitgezet zodat mijn storehouse alle coins ging verzamelen. Heb er 241 gehaald
Overige tips:
neem een afgelegen stuk ground, 3x forester, 2x woodchoppers en 2 hunters. Heb dit ruim 2 uur laten lopen en er blijft vlees/hout vandaag komen
Nope, daar kon ik het idd niet in vindenTheBlasphemer schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:27:
[...]
Mag je drie keer raden waarom ik dit tooltje had gemaakt?
Bij mij deed 'ie ook vaag nadat ik een keer alt-tab had gedaan, wat misschien helpt is helemaal bovenin dubbelklikken (dan wordt het scherm gemaximaliseerd ofzo); anders misschien ff saven en Settlers II opnieuw starten.cybermans schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:45:
Iemand anders die tijdens het spelen random text over het beeld ziet vliegen, menu balken niet zichtbaar en storage houses een grote onleesbare meuk?
wat me ook opviel is dat ik na een poos geen huisjes meer selecteren.
Heel erg bedankt.
[ Voor 20% gewijzigd door blaataaps op 11-07-2006 15:09 ]