Je kan altijd gprs gebruiken. Zelfs als je prepaid hebt. Het is natuurlijk wel prijzig, maar de mogelijkheid heb je altijd. Als je pocket internet totaal wilt moet je minimaal flex 20 hebbenPsychoray schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:34:
Beetje OT vraagje denk... maar hier komt ie: Kun je GPRS gewoon gebruiken met T-mobile Flex 15? Ik heb verder geen extra paketten, gewoon standaard 15 euro p maand.
Ik heb namelijk al een beetje gezoch op de T-mobile site en daar vind ik wel spul over t-zones, maar ik weet niet of dat hun benaming is voor gprs...
Anyways, simpel samengevat: Ik heb T-Mobile Flex 15, kan ik hier GPRS bij gebruiken zonder extra pakketen aan te schaffen?
Oeh, en als iemand een antwoord heeft: Kun je me dan ook de tarieven vertellen?
Bij voorbaat dank
Ah, dank je 
Ik heb net de tarieven opgezocht: 10kb = 15 cent
Dus als ik de planner van ns gebruik dan ben ik zo'n 27*15= 410 cent kwijt. (2 pagina's)
Laat maar zitten dan
Dus als ik de planner van ns gebruik dan ben ik zo'n 27*15= 410 cent kwijt. (2 pagina's)
Laat maar zitten dan
Verwijderd
Ten eerste ben je maximaal 45 cent kwijt... Maar daar heb ik het even niet over...Psychoray schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:38:
Ah, dank je
Laat maar zitten dan
Een pocketinfo abbonement heb je er zo uit. Ik lees regelmatig dat mensen een MB of 800 per maand downloaden via GPRS. En dat dan voor 9,50 euro per maand... Ik zou er gewoon voor gaan
Ik vind dit toch behoorlijk teleurstellend. Hoewel t-mobile de beste internetservice (web n walk) en het beste abonnement bieden (flex) zorgen ze voor een zeer lelijk design. Die van orange ziet er wel gelikt uit, jammer dat ze nog steeds old-skool GPRS hebben en relatief hoge beltarieven...
Verwijderd
Misschien moeten we gewoon allemaal klagen over het design, dan zullen ze het op ten duur wel gaan aanpassen... Het zou gewoon net als HTC of Orange moeten zijn, die zien er inderdaad gelikt uit
Volgens mij zijn hun beltarieven lager dan T-Mobile, zeker met alle bundels. Daarnaast is Orange World ook goedkoper al is Web en Walk natuurlijk beter. Overigens komt Orange in augustus/september met UMTS.Silvos schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:21:
Ik vind dit toch behoorlijk teleurstellend. Hoewel t-mobile de beste internetservice (web n walk) en het beste abonnement bieden (flex) zorgen ze voor een zeer lelijk design. Die van orange ziet er wel gelikt uit, jammer dat ze nog steeds old-skool GPRS hebben en relatief hoge beltarieven...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hmmz, ik lees nu net op een anders site dat de laatste berichten zijn dat t-mobile ook het hermes design heeft ,maar dan in combinatie met (lelijk) rood, ik vond het opzich wel wat hebben.
Enne, orange is misschien met de nieuwe tarieven goedkoper, maar volgens mij waren ze eerst duurder. En dat UMTS is zeer goed nieuws, maar ik wil eerst wel weten wat voor tarieven ze daaraan vastknopen, als ze ook een soort web n walk ontwikkelen krijg ik hernieuwde intresse in orange
(mits hun tytn voor 2007 uitkomt)
Enne, orange is misschien met de nieuwe tarieven goedkoper, maar volgens mij waren ze eerst duurder. En dat UMTS is zeer goed nieuws, maar ik wil eerst wel weten wat voor tarieven ze daaraan vastknopen, als ze ook een soort web n walk ontwikkelen krijg ik hernieuwde intresse in orange
En? Heeft iemand hem al gezien ?ReVolpe schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:10:
op Pocketinfo.nl valt op het forum te lezen dat de TyTN (zeer waarschijnlijk) vanaf morgen verkrijgbaar is in Nederland.![]()
Smartphonestunts.nlheeft de TyTN al toegevoegd voor een prijs van 699,- euro.
Helaas is het artikel op priwatch nog niet te vinden.
Smartphonestunts mag 'm dan op de website hebben staan, hij staat daar als 'Binnekort leverbaar'. Dus je mag dan nog wachten tot augustus (wat het al bijna is).
Dat is er trouwens een met een UK ROM. Komt er ook een HTC-versie met NL? Of moet je daarvoor echt bij t- zijn?
Dat is er trouwens een met een UK ROM. Komt er ook een HTC-versie met NL? Of moet je daarvoor echt bij t- zijn?
Hoezo maximaal 45 cent? (Ben een ontzettende noob op dat gprs/umts/etc gebied)Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:58:
[...]
Ten eerste ben je maximaal 45 cent kwijt... Maar daar heb ik het even niet over...
Een pocketinfo abbonement heb je er zo uit. Ik lees regelmatig dat mensen een MB of 800 per maand downloaden via GPRS. En dat dan voor 9,50 euro per maand... Ik zou er gewoon voor gaan
Enne, pocketinfo abonnement? Wat is dat? O_o
hij zal wel maximaal bedoelen en pocket internet totaal abonnementPsychoray schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:18:
[...]
Hoezo maximaal 45 cent? (Ben een ontzettende noob op dat gprs/umts/etc gebied)
Enne, pocketinfo abonnement? Wat is dat? O_o
maar hier een review van Pocketinfo:
http://www.pocketinfo.nl/artikel/6099
Leuke review met een mooi eindejasperv525 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:26:
[...]
hij zal wel maximaal bedoelen en pocket internet totaal abonnement
De HTC TyTN is dinsdag 18 juli te koop in de winkels.
Update: er zijn 46 stuks op voorraad bij expansys, maar daar moeten de geplaatste orders nog vanaf. Gelukkig zit ik bij de eerste 46 en het pakket gaat vandaag de deur uit en wordt morgen of op zijn slechts overmorgen afgeleverd!
[ Voor 75% gewijzigd door Rougenator op 18-07-2006 12:50 ]
T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6
Nog 16 op vooraad nu. Maar 790 euro vind ik echt te gortig, ik wacht wel op de Vario 2.
Verwijderd
Ik verwacht alvast een (mini) review (met pics)Rougenator schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:44:
Update: er zijn 46 stuks op voorraad bij expansys, maar daar moeten de geplaatste orders nog vanaf. Gelukkig zit ik bij de eerste 46 en het pakket gaat vandaag de deur uit en wordt morgen of op zijn slechts overmorgen afgeleverd!
Ik vind het een matige review. Een beetje half half. Als laatste staat er ook bij nadelen micro-sd. Waarom nou roch?!jasperv525 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:26:
[...]
hij zal wel maximaal bedoelen en pocket internet totaal abonnement
Lijkt me logisch: om geld te verdienen aan nieuwe geeugen kaarten. Verder een beetje karige review.
Verwacht dan wel een goeie van een tweaker hier voor in de ts
Waarom??? Omdat micro-sd stuk duurder is dan gewone of mini-sd en daarbij ook minder makkelijk te verkrijgen als micro-sd.DaannO schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:10:
[...]
Ik vind het een matige review. Een beetje half half. Als laatste staat er ook bij nadelen micro-sd. Waarom nou roch?!
Lijkt me logisch: om geld te verdienen aan nieuwe geeugen kaarten. Verder een beetje karige review.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Om de prijs hoeven we ook niet te lachen, maar de vario was in het begin ook duur.
Hoop dat t-mobile lekker gaat sponsoren met een abbo, en de vario goedkoper uitvalt door de locks en software, anders moet ik er helaas vanaf zien.
Hoop dat t-mobile lekker gaat sponsoren met een abbo, en de vario goedkoper uitvalt door de locks en software, anders moet ik er helaas vanaf zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 09:53 ]
Dat was bij MiniSD ook het geval. Moet groeien zoiets het aanbod zal vanzelf stijgen en dus zal de prijs zakken. MicroSD past wel lekker makkelijk in je Portemonnee dus zul je zoiets makkelijker bij je steken.DjWannaB2002:
[...]Waarom??? Omdat micro-sd stuk duurder is dan gewone of mini-sd en daarbij ook minder makkelijk te verkrijgen als micro-sd.
De markt vraagt om kleinere kaarten. De consumenten helaas nog niet.
Ik ben blij dat ik voor mijn huidige PDA nog steeds voldoende heb aan mijn CF kaart zodat ik gewoon over kan gaan op de TyTN want ik zou toch een nieuw medium hebben moeten aanschaffen.
Er zijn veel meer GSMs e.d. die dit jaar met de nieuwe MicroSD standaard worden uitgerust.
Dus dat kan nooit een minpuntje zijn. Hooguit een persoonlijke tegenvaller omdat je dan een MiniSD of SD kaart overhoudt.
Ik vind zelf de review ook niet van een hoge kwaliteit. Er wordt gesteld dat het een Review is van de TyTN maar deze ziet er toch anders uit. Een aantal punten zijn volgens diverse geruchten reeds verbeterd. Uiteraard bedank ik pocketinfo.nl en de reviewer wel voor de genomen effort.
Ik had de review liever afgewacht van het produktiemodel van de TyTN.
Er zitten namelijk wel een aantal verschillen in deze getoonde versie en de TyTN.
Maar nogmaals lof voor de reviewer die zijn best heeft gedaan om het kennishongerige volk te plezieren met een review van dit mooie apparaatje/device.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Verwijderd
Er zullen nu wel meer revieuws komen, aangezien het apparaat nu te verkrijgen is.
Maar de t-mobile versie zal ook wel weer wat verschillen, hoop dat t-mobile er wat spoed achter zet met het software matig en locken van het toestel. Hoop dat er met het uiterlijk v d vario te leven valt, want zon rode mobiel zit ik eigenlijk niet op te wachten, word weer openschroeven en paint-brushen.
DaannO, in het begin staat een foto van de t-mobile versie.
Maar ik had begrepen dat de versie rood zou zijn, ik had een krantenknipsel gelezen uit een duitsekrant, linkje staat ook ergens hier, kun je die foto niet even daar plaatsen, want volgens mijn klopt het plaatje niet, of heb ik het bij het foute eind ?
Maar de t-mobile versie zal ook wel weer wat verschillen, hoop dat t-mobile er wat spoed achter zet met het software matig en locken van het toestel. Hoop dat er met het uiterlijk v d vario te leven valt, want zon rode mobiel zit ik eigenlijk niet op te wachten, word weer openschroeven en paint-brushen.
DaannO, in het begin staat een foto van de t-mobile versie.
Maar ik had begrepen dat de versie rood zou zijn, ik had een krantenknipsel gelezen uit een duitsekrant, linkje staat ook ergens hier, kun je die foto niet even daar plaatsen, want volgens mijn klopt het plaatje niet, of heb ik het bij het foute eind ?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 11:57 ]
Volgens t-mobile komt de vario 2 eind deze maand uit (onder voorbehoud), dat is dus best binnenkort. En hij wordt uitgevoerd in het hermes design, met stijlvol bordeaux rood
(wat anderen waarschijnlijk spuuglelijk vinden).
Ik vond de review ook wat aan de matige kant. Zo vond ik de minpunten wat zeurderig, terwijl de pluspunten vaak veel meer bevatten. Zoals die umts ontvangst die slechter is; hij zij zelf notabene dat hij verschil nauwelijks merkte. Micro-SD, niet echt een nadeel, iedere fabrikant brengt steeds nieuwe geheugenkaartjes uit. Contracst van cijfers is slecht, lijkt me ook niet echt de moeite, geen dollar en control teken, de meeste telefoons hebben niet eens qwerty. Cradle? is die er uberhaupt?
Alleen die audipoort en stylus zijn minpunten.
Daarentegen zijn de pluspunten ook echt pluspunten. Kortom, ik wacht met interesse af tot t-mobile een aanbieding uitbrengt icm de vario 2
@Nao-me: Volgens mij heb je gelijk, ik heb die scan ok gezien weet alleen niet meer waar.
Ik vond de review ook wat aan de matige kant. Zo vond ik de minpunten wat zeurderig, terwijl de pluspunten vaak veel meer bevatten. Zoals die umts ontvangst die slechter is; hij zij zelf notabene dat hij verschil nauwelijks merkte. Micro-SD, niet echt een nadeel, iedere fabrikant brengt steeds nieuwe geheugenkaartjes uit. Contracst van cijfers is slecht, lijkt me ook niet echt de moeite, geen dollar en control teken, de meeste telefoons hebben niet eens qwerty. Cradle? is die er uberhaupt?
Daarentegen zijn de pluspunten ook echt pluspunten. Kortom, ik wacht met interesse af tot t-mobile een aanbieding uitbrengt icm de vario 2
@Nao-me: Volgens mij heb je gelijk, ik heb die scan ok gezien weet alleen niet meer waar.
[ Voor 5% gewijzigd door Silvos op 19-07-2006 12:32 ]
Verwijderd
typisch gedrag van mensen die perse een product willen hebben, ondanks dat anderen daar kritiek op hebben. Ze overwegen net zo lang totdat ze de negatieve punten voor zichzelf zien verwateren. Je moet zo'n review gewoon als objectief ervaren: die tester loopt gewoon tegen die punten aan. Wat jij er van vind kun je in een eigen review schrijven tzt. Er zijn mensen die perse geen Nokia (als voorbeeld) willen en vinden dus elke Nokia slecht en kunnen altijd wel iets verzinnen om een toestel kapot te praten. In principe zijn er voor elk produkt voor- en tegenstanders te vinden die ieder op haar beurt het product of de hemel of de hel in praten.Silvos schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:23:
Volgens t-mobile komt de vario 2 eind deze maand uit (onder voorbehoud), dat is dus best binnenkort. En hij wordt uitgevoerd in het hermes design, met stijlvol bordeaux rood(wat anderen waarschijnlijk spuuglelijk vinden).
Voorbeeld is de micro-sd wat hij als nadeel noemt: als je de kast vol met mini-sd hebt liggen (van de vorige HTC) is het wel lullig als er weer een andere MMC gekocht moet worden, en nog lastiger als die nog niet te koop zijn. Zelfde geldt voor autoladers die ook steeds weer qua aansluiting veranderen.
Samenvattend (jeetje wat een verhaal): allebei gelijk, ieder beoordeelt voor zich.
Tot slot: die UMTS opmerking baart zorgen: voor de Qtek 9000 was dit een zeer groot probleem, dat moet zich bij de TyTN niet voordoen, want dan is hij gedoemd te mislukken. Dezelfde kritiek komt o overigens terug in het Duitse artikel hieronder; UMTS mit problemen!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 13:12 ]
Hier op in dit topic..:Silvos schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:23:ik heb die scan ok gezien weet alleen niet meer waar.
http://img230.imageshack....ge=mdavario2german5vs.jpg
Verwijderd
Pfff die rode, naja...we kijken wel. Hoop dat t-mobile achteraf nog besluit aan te passen, misschien is dit wel de duitse. Maargoed met zoiets kan ik ook leven, vind de orange en vodafone mooier.ReVolpe schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:03:
[...]
Hier op in dit topic..:
http://img230.imageshack....ge=mdavario2german5vs.jpg
Snap niet dat T-mobile het design zelf niet lelijk vind, die willen hun product toch ook verkopen ?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 13:32 ]
Ik vind het op zich een hele goed review. Je kunt het zeikerig noemen, je kunt het ook grondig noemen. Liever dit dan zo'n halfgare Cnet review of MSmobiles, die alleen maar foto's maken. Wat mij opvalt is dat hij zegt dat zijn verwachtingen niet zijn uitgekomen/ hij is teleurgesteld (gechargeerd)? Maar waarom? Waarom vervangt deze telefoon niet zijn andere oplossingen, ik vind het zo jammer dat ie dat nou net niet verteld...
Micro-SD is de toekomst daar is iedereen het over eens. Vrijwel alles telefoonfabrikanten gebruiken het (alleen SE niet met Sony's oneindige drama "memorystick"). Het is een minpunt omdat je gewoon geen grote geheugenkaartjes kan kopen. De prijs is nog tot daar aan toe. Maar bij een PDA wil je toch graag veel geheugen hebben. Anders is het nogal nutteloos dat je foto's kan maken, filmpjes kan maken, filmpjes kan afspelen, MP3'tjes kan luisteren, kan navigeren etc.
Micro-SD is de toekomst daar is iedereen het over eens. Vrijwel alles telefoonfabrikanten gebruiken het (alleen SE niet met Sony's oneindige drama "memorystick"). Het is een minpunt omdat je gewoon geen grote geheugenkaartjes kan kopen. De prijs is nog tot daar aan toe. Maar bij een PDA wil je toch graag veel geheugen hebben. Anders is het nogal nutteloos dat je foto's kan maken, filmpjes kan maken, filmpjes kan afspelen, MP3'tjes kan luisteren, kan navigeren etc.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
waarom is Micro-SD de toekomst?
er zijn juist nog geen grote micro-SD kaarten... beschikbaarheid/prijs zal het eerste jaar ook niet om naar huis over te schrijven zijn. daarnaast, hoe klein moet het worden. laat je je kaart vallen, vind je hem nooit meer terug
kleiner != beter
er zijn juist nog geen grote micro-SD kaarten... beschikbaarheid/prijs zal het eerste jaar ook niet om naar huis over te schrijven zijn. daarnaast, hoe klein moet het worden. laat je je kaart vallen, vind je hem nooit meer terug
kleiner != beter
Verwijderd
Mee eens, ik vind dat de kaartjes ook niet al te klein moeten worden, anders worden ze onhandig.
Ik heb een mini xd-kaartje in me camera die is al heel klein vind ik. Net als de sim-kaart is klein genoeg, kleiner hoeft van mij echt niet. Laat ze maar iets dunner aluminium gebruiken ipv dik plastic als behuizing als ze dan toch mm willen besparen of kleinere chips waar we niks van merken.
Ik heb een mini xd-kaartje in me camera die is al heel klein vind ik. Net als de sim-kaart is klein genoeg, kleiner hoeft van mij echt niet. Laat ze maar iets dunner aluminium gebruiken ipv dik plastic als behuizing als ze dan toch mm willen besparen of kleinere chips waar we niks van merken.
Tja dat is nu eenmaal besloten door de fabrikanten iom de OEMs.waarom is Micro-SD de toekomst?
De consumenten willen een compact apparaat met zoveel mogelijk features.
Ook in dit topic is al regelmatig aangehaald dat het toch wel erg jammer is dat er geen GPS aan boord zit. Aan de andere kant hoor je ook een hoop gezeur dat dit apparaat erg groot is.
Het is een constante strijd tussen formaat en functionaliteit.
Meer features betekent of een groter apparaat of een kleinere accu, of een onderdeel kleiner maken.
Nu was dit vwb de geheugenkaartjes een haalbaar concept. Vandaar de MicroSD.
En de toekomst ??? Die is voor de komende 2-3 jaar.
Daarna zal er wel weer een andere standaard komen.
1GB is momenteel al gewoon te verkrijgen.er zijn juist nog geen grote micro-SD kaarten...
Ten tijde van de introduktie van mini SD was 512 de grootst verkrijgbare.
Het heeft een hele tijd geduurd voordat de 1GB versie daarvan op de markt echt verkrijgbaar was.
Ook nu is 2GB daarbij nog het plafond.
Ik vind ook dat ze niet nog kleiner moeten gaan worden. Dat lijkt me lastig worden dan.
T-Mobile zelf heeft hem nog steeds niet. Ik hoop dat we niet tot eind augustus hoeven te wachten. Hebben we hier geen T-Mobile insider?
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Een vriend van mij is bedrijfsleider in een shop. De verkopers zelf weten er nog niet veel van. Wat hij mij wel vertelde dat de "VARIO II" de opvolger is van de MDA Pro, waarschijnlijk heet hij wel mda vario II maar dat was nog niet zeker.Zyphrax schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:47:
T-Mobile zelf heeft hem nog steeds niet. Ik hoop dat we niet tot eind augustus hoeven te wachten. Hebben we hier geen T-Mobile insider?
Hij zegt dat in augustus de telefoon moet komen. Dat is nog niet eens zeker want moet eerst goedgekeurd worden voor de eisen van t-mobile. Kan ook later komen, dit was bij de vario I ook zo zei hij.
Ik hoop dat we niet te lang meer moeten wachten.
Idd een "zwak matige" review, aangezien ik zelf het toestel destijds een paar maanden terug ook al in m'n handen had, had ik op dat moment precies hetzelfde kunnen vertellen (ik had alleen geen pics).DaannO schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:10:
[...]
Ik vind het een matige review. Een beetje half half. Als laatste staat er ook bij nadelen micro-sd. Waarom nou roch?!
Toen ik het gedeelte van de SD kaarten las, had ik ook het idee dat het stuk door een kleuter was geschreven, gelijk een judgement waar je geen fuck aan hebt, het is gewoon een feit dat consumenten op kleinere apparaten vallen, zo ook heeft Sony hun kaarten vrijwel net zo klein gemaakt. Om gewoon meer ruimte te creeëren voor andere chips zoals wifi/bt/umts/e.a.
Damn en hij blijft maar doorzijken over dat Micro-SD slot naar mate de review verder gaat, ik vindt dit een beetje propaganda maken voor een device wat hij heel slecht vindt maar wat het zeer waarschijnlijk helemaal niet is...
Micro-SD gaat op dit moment tot 2GB, de meeste mensen hebben al genoeg aan 1GB,
[ Voor 15% gewijzigd door Underworld op 20-07-2006 11:50 . Reden: edit (na gelezen volledige (slechte) review) ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Heeft niemand een betere, aangezien het apparaat nu alweer 2 dagen uit is, nog niemand gekocht en mee lopen friemelen zodat hij/zij er iets over kan melden ?
Ben ik het dus mee eens. Ik probeer geen nadelen goed te praten ofzo, feit is gewoon dat de review niet erg goed was en sommige punten waren gewoon overdreven. Ik heb gisteren t-mobile gemailed, en die vertelden mij dat het toetsel onder voorbehoud eind deze maand uitkomt, over een kleine 2 weken dus...
Verder is het natuurlijk erg jammer van die GPS, aan de andere kant heeft het toestel verder alles aan boord, inclusief HSDPA, stel je voor, landelijk dekkend breedband
Verder is het natuurlijk erg jammer van die GPS, aan de andere kant heeft het toestel verder alles aan boord, inclusief HSDPA, stel je voor, landelijk dekkend breedband
Tja GPS, JasJar waar de review schrijver helemaal de "bomb" over is heeft het ook niet, terwijl die de bijnaam "Alles-kunner" heeft.Silvos schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:49:
Ben ik het dus mee eens. Ik probeer geen nadelen goed te praten ofzo, feit is gewoon dat de review niet erg goed was en sommige punten waren gewoon overdreven. Ik heb gisteren t-mobile gemailed, en die vertelden mij dat het toetsel onder voorbehoud eind deze maand uitkomt, over een kleine 2 weken dus...
Ik denk ook niet dat het goed past en dat je alleen maar problemen krijgt zoals met de Qtek G100 die af en aan probs met de ingebouwde GPS heeft.
Het enige waar ik het met de review schrijver over eens ben is dat de stylus er snel uit flikkert ik merkte dat 2 maanden terug dus ook al met het exemplaar wat ik zelf in m'n hand had, dat ie er makkelijk uit kan.
Ik denk zelf dat dit voor mij wel een aanschaf wordt, ga er van uit dat ie minimaal 100 eu minder wordt met een netwerkgebonden toestel.
Verwijderd
Gewoon even op papier zetten wat je er voor wilt betalen, en dan eens een flinke babbel gaan maken met die t-mobile mannen/vrouwen, desnoods paar keer terugbellen etc.
Heb ik de vorige keer ook gedaan, kunnen altijd wel iets leukers bieden dan de standaard-prijzen.
Want ben zeker niet bereid om paar honderd euro bij te gaan betalen voor de vario 2. Zeker niet als je al een groot abbo hebt, bv relax 400 of flex 40 + PIT, dan mag je er vanuitgaan dat de bijbetaling laag is. Dan verdienen ze het toestel vanzelf terug + wat je meer belt/verbruikt.
Heb ik de vorige keer ook gedaan, kunnen altijd wel iets leukers bieden dan de standaard-prijzen.
Want ben zeker niet bereid om paar honderd euro bij te gaan betalen voor de vario 2. Zeker niet als je al een groot abbo hebt, bv relax 400 of flex 40 + PIT, dan mag je er vanuitgaan dat de bijbetaling laag is. Dan verdienen ze het toestel vanzelf terug + wat je meer belt/verbruikt.
Hier nog een goede review van de TyTn
(als die niet al gepost was. review van 12 juni)
(als die niet al gepost was. review van 12 juni)
[ Voor 18% gewijzigd door Underworld op 20-07-2006 16:35 ]
Ik heb hem net besteld bij smartphoneshop.nl, komt morgen.. ben benieuwd..
weinig tot niks..
Verwijderd
in de bovengenoemde review zijn toch wel een aantal minpunten genoemd. Het lastig indrukken van de camera knop en een shutter-delay van 2-3 seconden! Ik weet niet of de review was gebaseerd op een pre-release firmware, maar mocht dat niet zo zijn hoop ik dat ze dit bij HTC snel gaan veranderen. Ook de problemen met het toetsenbordje zijn niet echt hoopgevend. Lekker handig als het tobo er na een paar maand gebruik elke keer vanzelf uitschuift
De review is van 12 juni dus dat is even voordat de HTC officieel uit kwam. Ook hebben ze het daar nog over de Qtek 9600. Je mag er dus vanuit gaan dat het idd een pre release is.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:37:
in de bovengenoemde review zijn toch wel een aantal minpunten genoemd. Het lastig indrukken van de camera knop en een shutter-delay van 2-3 seconden! Ik weet niet of de review was gebaseerd op een pre-release firmware, maar mocht dat niet zo zijn hoop ik dat ze dit bij HTC snel gaan veranderen. Ook de problemen met het toetsenbordje zijn niet echt hoopgevend. Lekker handig als het tobo er na een paar maand gebruik elke keer vanzelf uitschuift
En bij welk toestel is het nou niet zo dat er bugs in zitten die er later met firmware weer uit gehaald worden?
Tja dat toetsenbord zou ik me niet al te druk om maken denk ik. Ze hebben de ervaring van de 9100 dus denk dat dat wel goed komt.
Serieus? Ik kan echt nergens een 2GB variant vinden... heb je een url voor mij?Underworld schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:38:
[...]
Micro-SD gaat op dit moment tot 2GB, de meeste mensen hebben al genoeg aan 1GB,
Verwijderd
Ik heb net een foto genomen met de tytn afgedrukt, en opzicht valt de kwaliteit me toch mee. Voor een snelle foto is het helemaal niet slecht. Laat ik zeggen voor alles buiten de vakanties in het buitenland is het best wel een goede camera. Wat kleurbewerking is wel aan te raden:
Origineel
Door mij persoonlijk bewerkt
Origineel
We krijgen de tytn volgende week in de zaak binnen. Dus dat wordt even testen. Wel spannend. De eerste levering is erg weinig door de hoge vraag. Dangaard zelf heeft er maar een paar binnengekregen.
Vooralsnog is alleen de engelse versie beschikbaar, de vario 2 zal nog even opzich laten wachten naar verluid.
Vooralsnog is alleen de engelse versie beschikbaar, de vario 2 zal nog even opzich laten wachten naar verluid.
Het is als je ze zo naast elkaar legt net alsof er een grijze waas over de origineel zit.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:41:
Ik heb net een foto genomen met de tytn afgedrukt, en opzicht valt de kwaliteit me toch mee. Voor een snelle foto is het helemaal niet slecht. Laat ik zeggen voor alles buiten de vakanties in het buitenland is het best wel een goede camera. Wat kleurbewerking is wel aan te raden:
Origineel
Hoe heb je de foto precies bewerkt? Met photoshop oid neem ik aan. En dan contrast en helderheid aangepast of gewoon de automatische functie gebruikt?
Verwijderd
Nee met Microsoft Office Picture ManagerDjWannaB2002 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:43:
[...]
Het is als je ze zo naast elkaar legt net alsof er een grijze waas over de origineel zit.
Hoe heb je de foto precies bewerkt? Met photoshop oid neem ik aan. En dan contrast en helderheid aangepast of gewoon de automatische functie gebruikt?
offtopic:
Kan iemand mij mss uitleggen wat het nut is van een TM Flex abbonement? ten eerste ben je per minuut duurder uit dan met een relex (met hetzelfde maandbedrag) en waarom zou je niet altijd het goedkoopste abonement nemen, de tarieven passen zich namelijk toch automatisch aan?
Kan iemand mij mss uitleggen wat het nut is van een TM Flex abbonement? ten eerste ben je per minuut duurder uit dan met een relex (met hetzelfde maandbedrag) en waarom zou je niet altijd het goedkoopste abonement nemen, de tarieven passen zich namelijk toch automatisch aan?
Hoe bedoel je naar verluid? Wie zegt dat en hoe lang is even?DaannO schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:34:
...

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:49:
[...]
Nee met Microsoft Office Picture ManagerDus mss kun je er met Photoshop nog wel wat meer uit halen (ik vind persoonlijk de foto's ook iets te scherp, maar daar heb ik nog niets aan aangepast).
offtopic:
Je hebt smsen en bellen in een. Dat is het grootste voordeel, de prijs is dus daarom niet veel hoger.Kan iemand mij mss uitleggen wat het nut is van een TM Flex abbonement? ten eerste ben je per minuut duurder uit dan met een relex (met hetzelfde maandbedrag) en waarom zou je niet altijd het goedkoopste abonement nemen, de tarieven passen zich namelijk toch automatisch aan?
Waarom je niet het laagste abo zou nemen, is omdat je dan het minst korting zou krijgen bij een nieuwe toestel. Dus je neemt automatisch de bundel die je denkt te bellen met de daarbij horende korting
omg... impulsaankoop, net de tytn besteld bij pdashop
Een grappige review van video bellen met de TyTN
[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 20-07-2006 21:58 ]
Hmm dat zag ik ook al staan, ik denk dat de Vario II rond eind (hopelijk begin) augustus komt.DaannO schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:34:
We krijgen de tytn volgende week in de zaak binnen. Dus dat wordt even testen. Wel spannend. De eerste levering is erg weinig door de hoge vraag. Dangaard zelf heeft er maar een paar binnengekregen.
edit:
High res. pics van expansys: http://i.expansys.nl/i/b/b138547.jpg
http://www.usmodular.com/MCE/default//product/2290Psychoray schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:41:
[...]
Serieus? Ik kan echt nergens een 2GB variant vinden... heb je een url voor mij?
maar ik heb ze volgens mij al op andere sites gezien
[ Voor 29% gewijzigd door Underworld op 21-07-2006 01:14 ]
Verwijderd
Als hij daadwerkelijk begin augustus gaat komen wil ik nog even wijzen op één van mijn vele wijze uitspraken
.
).

De weddenschap kan nog steeds worden aangegaan (voor een Tytn...wie?Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:09:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de release wel eens een stuk eerder zou kunnen zijn dan dat nu verwacht wordt. (Ik zeg begin augustus...weddenschapje?)
[...]
Dat telt niet, dat is een microSD-vormig plugje met een kabeltje naar een extern doosje met de flash chips!Underworld schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:19:
[...]
http://www.usmodular.com/MCE/default//product/2290
maar ik heb ze volgens mij al op andere sites gezien
Idd, niet echt praktischGraasGast schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 04:26:
[...]
Dat telt niet, dat is een microSD-vormig plugje met een kabeltje naar een extern doosje met de flash chips!

shittt!GraasGast schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 04:26:
[...]
Dat telt niet, dat is een microSD-vormig plugje met een kabeltje naar een extern doosje met de flash chips!
spoiler:
ze trappen er niet in

Ik dacht hem echt ergens te hebben gezien...
http://www.microsd.org/MicroSD is currently available from 32 MB to 512 MB storage capacity. SanDisk expects to introduce a 1 GB microSD card by the end of the year and a 2GB microSD in 2006. For your reference a 128 MB TransFlash memory card can store 30 MP3 songs or 148 digital photos taken with a 2 megapixel camera.
tot nu toe klopt het dikgedrukte verhaal over het einde van het jaar 2005 dat 1 GB uit kwam...
weet dat het niet echt hard bewijs is, maar op veel meer sites verwachten ze in 2006 nog 2GB
edit :
yes gevonden!!!

http://mobile.meta.ua/cat...orycards/microsd/?o=r&p=2
(kan iemand hier russisch?), hmm ff met http://trans.voila.fr/voila getranslate maar staat verder niets bijzonders, alleen specs/info...
mja...hier nog één maar lijkt wel of de boel verwijdert is van de site:
[ Voor 34% gewijzigd door Underworld op 21-07-2006 13:16 ]
en daarna komt de nanoSD:
afgebeeld op werkelijke grote ;-) ["]
afgebeeld op werkelijke grote ;-) ["]
@DarkChylde: Droog 
Ontopic: ik kom er nu eigenlijk pas achter dat de Tytn ook edge geeft, werkelijk waar jammer dat alleen telfort dat onderstuend, anders dan had je WIFI -> HSDPA -> UMTS -> EGDE -> GPRS, dan heb je dus bijna altijd wel een snelle datadienst aangezien EGE al bijna even dekkend is als GPRS.
Ontopic: ik kom er nu eigenlijk pas achter dat de Tytn ook edge geeft, werkelijk waar jammer dat alleen telfort dat onderstuend, anders dan had je WIFI -> HSDPA -> UMTS -> EGDE -> GPRS, dan heb je dus bijna altijd wel een snelle datadienst aangezien EGE al bijna even dekkend is als GPRS.
Weet iemand een paar goede pocketpc fora? Ik ben al een tijdje op zoek naar handige software en wat nou precies de beste snes/gba emulator van dit moment, maar ik vind niet echt veel bijzonders op google en pocketinfo.nl...
Btw, voor zover ik weet is morphgear het beste programma om gba/snes te emuleren, weet iemand nog een betere/snellere?
Btw, voor zover ik weet is morphgear het beste programma om gba/snes te emuleren, weet iemand nog een betere/snellere?
Ik krijg de tytn volgende week binnen, ik zal dan die avond een uitgebreide review schrijven voor in de ts. Ik heb er zin in! De verkoop prijs ligt trouwens op 750 euro idd 
Trouwens de nederlandse versie wordt over 3 weken verwacht in Nederland.
Trouwens de nederlandse versie wordt over 3 weken verwacht in Nederland.
Verwijderd
http://www.pocketinfo.nl/Psychoray schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:17:
Weet iemand een paar goede pocketpc fora? Ik ben al een tijdje op zoek naar handige software en wat nou precies de beste snes/gba emulator van dit moment, maar ik vind niet echt veel bijzonders op google en pocketinfo.nl...
Psychoray schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:17:
xda developers is wel nice zie ik net btw
[ Voor 4% gewijzigd door Psychoray op 21-07-2006 19:34 ]
Ik wilde proberen mijn extended rom te backuppen zoals ik dat bij de K-Jam deed, maar dat werkt hier helaas anders, iemand al een idee??
weinig tot niks..
Verwijderd
waar gaat dit over? de tytn niet neem ik aan?didio schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:39:
Ik wilde proberen mijn extended rom te backuppen zoals ik dat bij de K-Jam deed, maar dat werkt hier helaas anders, iemand al een idee??
Jawel..Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:52:
[...]
waar gaat dit over? de tytn niet neem ik aan?
weinig tot niks..
In andere woorden je hebt de TyTN? Hoe lang pics etc etc. We kunnen er nu nog weinig advies over geven aangezien niemand er nog een heeft
Verwijderd
vanmiddag gekocht, nu aan het spelen. zal weekend mijn bevindingen plaatsen. dit -internet- werk in ieder geval goed, evenals de cameraDaannO schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:33: [...] In andere woorden je hebt de TyTN? Hoe lang pics etc etc. We kunnen er nu nog weinig advies over geven aangezien niemand er nog een heeft
En waar heb je hem dan gekocht?Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:28:
[...]
vanmiddag gekocht, nu aan het spelen. zal weekend mijn bevindingen plaatsen. dit -internet- werk in ieder geval goed, evenals de camera
Verwijderd
Aan alle TyTN bezitters: Denk ook eens aan je mede-tweakers die in spanning op de eerste bevindingen wachten... wij wachten al een half jaar en nu is hij eindelijk in ons midden... al de hele dag zoals nu blijkt...en nu horen we maar niks...
WIJ WILLEN PICS, BEOORDELINGEN, ERVARINGEN, REVIEWS, FILMPJES etc. etc. !!!
[bevel]Vanavond nog![/bevel]
dankuwel

WIJ WILLEN PICS, BEOORDELINGEN, ERVARINGEN, REVIEWS, FILMPJES etc. etc. !!!
[bevel]Vanavond nog![/bevel]
dankuwel
Pics hebben we al genoeg op andere review sites gezien het gaat mij er nu om of de problemen die op xda gemeld zijn ook het geval zijn met deze versies, en of hij goed bevalt?
Als het goed is heb ik de tytn morgen binnen (Zo niet: dan pas maandag
)
Maarre, als ik het toestelletje binnen heb dan kan ik wel vragen gaan beantwoorden
Maarre, als ik het toestelletje binnen heb dan kan ik wel vragen gaan beantwoorden
Heeft iemand een lijstje met de verschillende versies en kleuren van de TyTN zoals die uiteindelijk op de markt zullen komen? Ik begreep destijds dat de TyTn (toen nog hermes) er ook in verschillende kleuren zou komen. Ik zag nog wel een bordeaux rode (niet lelijk naar mijn idee), maar that's all. En wie gaan 'm nou in welke vormen uitbrengen (orange, vodafone, t-mobile), ik zie ook verschillende versies met verschillende buttons... ik ben de kluts een beetje kwijt. 
P.S. En kan niet wachten tot ik 'm ergens incl nieuw abbo heb besteld! Damn, ik wacht al een tijd!
haha, heb ditzelfde circus twee jaar geleden gehad met de S100, en toen met de eerste in duitsland besteld.

P.S. En kan niet wachten tot ik 'm ergens incl nieuw abbo heb besteld! Damn, ik wacht al een tijd!
[ Voor 11% gewijzigd door The Fittest op 21-07-2006 23:01 ]
htc version:

O2 version:

Orange version:

Tmobile version:

Dopod version:

Vodafone version:

O2 version:

Orange version:

Tmobile version:

Dopod version:

Vodafone version:

[ Voor 9% gewijzigd door kyddil op 21-07-2006 23:08 ]
Verwijderd
smartphoneshop rotterdam. hadden er een paar. zelf opgehaald.DaannO schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:34: [...] En waar heb je hem dan gekocht?
Ik heb alle versies even in een overzichtelijke afbeelding gezet (misschien iets voor de startpost?).
Excuses voor de slechte kwaliteit van de plaatjes af en toe.

Persoonlijk vind ik het HTC/VPA/Dopod design helemaal niets hebben. Van de Hermes designs vind ik orange dudielijk het mooist, daarna de HTC Z (die jammer genoeg alleen in japan komt), ik vind t-mobiles kleurstelling niet lelijk, alleen is het erg jammer dat ze de voorkant in zilver in plaats van zwart hebben uitgevoerd (nogmaals, vind ik).

Persoonlijk vind ik het HTC/VPA/Dopod design helemaal niets hebben. Van de Hermes designs vind ik orange dudielijk het mooist, daarna de HTC Z (die jammer genoeg alleen in japan komt), ik vind t-mobiles kleurstelling niet lelijk, alleen is het erg jammer dat ze de voorkant in zilver in plaats van zwart hebben uitgevoerd (nogmaals, vind ik).
Niet helemaal mee eens. Ik wil graag meer pics zien van de TyTN met als onderwerp.Underworld schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:23:
Pics hebben we al genoeg op andere review sites gezien het gaat mij er nu om of de problemen die op xda gemeld zijn ook het geval zijn met deze versies, en of hij goed bevalt?
Hoe groot in verhouding tot ...
de TyTN naast bijvoorbeeld een colaglas, in een vrouwenhand, aan de broekriem.
Zaken waarbij ik me makkelijker kan voorstellen hoe groot het apparaat nu precies is.
Iedereen kent de stapeltjes PDA's waarbij duidelijk moet worden hoe het apparaat zich verhoudt met andere apparaten..
Maar als je zelf niet zo'n apparaat hebt is het toch moeilijk voorstellen.
Verwijderd
Zou zeggen pak de afmetingen erbij en wees een creatief. Toen ik mijn MDA compact ging bestellen kwam ik erachter dat een pakje zakdoeken (normaal formaat) redelijk overeen kwam. En zo zijn er vast nog wel meer huis, tuin en keuken artikelen die aardig overeen komen.ReVolpe schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:06:
[...]
Niet helemaal mee eens. Ik wil graag meer pics zien van de TyTN met als onderwerp.
Zaken waarbij ik me makkelijker kan voorstellen hoe groot het apparaat nu precies is.
Iedereen kent de stapeltjes PDA's waarbij duidelijk moet worden hoe het apparaat zich verhoudt met andere apparaten..
Ga je toch even in de winkel kijken naar de Vario I? Ongeveer zo groot dus.ReVolpe schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:06:
[...]Ik wil graag meer pics zien van de TyTN met als onderwerp.
Verwijderd
Het is weer tijd voor "Fröbelen met _Pumba_"
Als je niks te doen hebt en je houdt van fröbelen, laat je dan niet verassen en vorm uzelf, alvorens uw aankoop, een beeld van de grootte van de HTC Tytn, door in Microsoft Office Word 2003 een rechthoekje met dezelfde groote te maken. Daarover plakt u één, van internet geplukt, plaatje van de HTC Tytn, doe dit desgewenst ook met een paar andere telefoons, print het geheel uit en je krijgt een goed beeld van de grootte.
Tot zo ver "Fröbelen met _Pumba_", tot de volgende keer!
Als je niks te doen hebt en je houdt van fröbelen, laat je dan niet verassen en vorm uzelf, alvorens uw aankoop, een beeld van de grootte van de HTC Tytn, door in Microsoft Office Word 2003 een rechthoekje met dezelfde groote te maken. Daarover plakt u één, van internet geplukt, plaatje van de HTC Tytn, doe dit desgewenst ook met een paar andere telefoons, print het geheel uit en je krijgt een goed beeld van de grootte.
Tot zo ver "Fröbelen met _Pumba_", tot de volgende keer!
Het plaatje staat in de ts. Maakt alles idd net even wat duidelijkerSilvos schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:15:
Ik heb alle versies even in een overzichtelijke afbeelding gezet (misschien iets voor de startpost?).
[afbeelding]
hehe ik heb er nu ook de tieten gekocht. Eerste impressie is dat hij groot is... iig geen normale telefoon. internet deed het ook niet out of the box. GOT is trouwens niet handig op de tieten. Baterijen gaan ook niet zo lang mee. hehe ondanks de kritieken ben ik superblij dat ik hem eindelijk heb.
Je kan met opera wel op got komen en goed werken. Opera is een erg goede browser voor zulke dingen.coramoor schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:14:
hehe ik heb er nu ook de tieten gekocht. Eerste impressie is dat hij groot is... iig geen normale telefoon. internet deed het ook niet out of the box. GOT is trouwens niet handig op de tieten. Baterijen gaan ook niet zo lang mee. hehe ondanks de kritieken ben ik superblij dat ik hem eindelijk heb.
Ik heb hier in de wachtrij: muntstuk, a4tje, aansteker, random reader, waxinelichtje, sigaret.ReVolpe schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:06:
[...]
Niet helemaal mee eens. Ik wil graag meer pics zien van de TyTN met als onderwerp.
een riem heb ik zo niet, en een vrouwenhand ook niet
Ja ik heb hem dus ook sinds gister, gekocht bij smartphoneshop.nl.DaannO schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:33:
[...]
In andere woorden je hebt de TyTN? Hoe lang pics etc etc. We kunnen er nu nog weinig advies over geven aangezien niemand er nog een heeft
Als iemand vragen heeft hoor ik het wel.. foto's zijn er vind ik inderdaad al genoeg..
weinig tot niks..
TYTN BINNEN~!
Pic:
http://members.home.nl/raymonds/HPIM0798%20(Small).JPG
Gaat meteen goed, zitten alweer lucht onder m'n screenprotector... -_-
Vraag maar raak btw
Pic:
http://members.home.nl/raymonds/HPIM0798%20(Small).JPG
Gaat meteen goed, zitten alweer lucht onder m'n screenprotector... -_-
Vraag maar raak btw
[ Voor 94% gewijzigd door Psychoray op 22-07-2006 15:06 ]
Verwijderd
didio schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:50:
[...]
Ja ik heb hem dus ook sinds gister, gekocht bij smartphoneshop.nl.
Als iemand vragen heeft hoor ik het wel.. foto's zijn er vind ik inderdaad al genoeg..
- Ik heb een aantal dingen waar ik wel wat over wil weten:
- Je (algehele) eerste indruk (design, grootte, degelijkheid, etc.).
- Hoe goed of slecht is de camera (delay-tijd; langzaam of valt het mee? En is het knopje echt zo moeilijk indrukbaar?)
- De kwaliteit van het geluid (bij bellen en bijv. muziek afspelen)
- Is hij voor je gevoel praktisch om (snel) iemand mee te bellen en makkelijk met één hand bedienbaar?
- En het batterijverbruik. Is dit goed (beetje moeilijk nu al, maar ik heb het vermoeden dat hij snel leeg zal zijn met wlan en umts in gebruik).
- Hoe is de (UMTS) ontvangst
- En mss heb je zelf punten die je erg tegenvallen of meevallen?
Ik ben ook zo'n noob op pda gebied... waar kan ik die zwarte/grijze theme downloaden ipv de blauwe theme?
Verwijderd
Google?Psychoray schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:42:
Ik ben ook zo'n noob op pda gebied... waar kan ik die zwarte/grijze theme downloaden ipv de blauwe theme?
Mja, dat had ik dus al gedaan, maar ik weet niet hoe die theme heet dus heb ik ook niet veel aan he?
Design vind ik super, veel beter dan de K-Jam die had ik hiervoor. Verder degelijk apparaat, is groot maar ja wat wil je met een toetsenbord en wat er verders allemaal in zit.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:11:
[...]Je mag natuurlijk ook een review(tje) schrijven
- Hoe goed of slecht is de camera (delay-tijd; langzaam of valt het mee? En is het knopje echt zo moeilijk indrukbaar?)
- Is hij voor je gevoel praktisch om (snel) iemand mee te bellen en makkelijk met één hand bedienbaar?
- En het batterijverbruik. Is dit goed (beetje moeilijk nu al, maar ik heb het vermoeden dat hij snel leeg zal zijn met wlan en umts in gebruik).
Foto's maken gaat wat langzaam en ik denk dat foto maken op de micro sd nog langzamer is, moet ik ff testen die heb ik net gekocht. De knop is inderdaad een beetje moeilijk indrukbaar, misschien ff wennen.
Geluid is goed, muziek heb ik nog niet geluisterd.
Ik ben de K-Jam al gewend dus qua gebruik ben ik al helemaal gewend. Ik heb er dus geen moeite mee, maar kan me voorstellen dat als je van een andere telefoon af komt dat het even wennen is.
batterij weet ik nog niet, maar mijn K-Jam legde ik elke dag aan de lader op mijn werk, en verder kon ie een heel weekend makkelijk doorkomen.
Ik probeerde Wlan vanmiddag en toen crasde mijn TyTN dus even verder testen nog.
UMTS heb ik nog niet
Ik mis wel de 3,5 koptelefoon plug, niet dat de K-Jam die wel had, die had een 2,5 dus daar had je nog weinig aan.
weinig tot niks..
Verwijderd
Ja maar met de omschrijving zwart/grijs kom ik ook niet zover...Psychoray schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:10:
[...]
Mja, dat had ik dus al gedaan, maar ik weet niet hoe die theme heet dus heb ik ook niet veel aan he?
Verwijderd
Algemene indruk: zeer goed, mooi design (maar smaken verschillen). Groot maar dat wist ik (net als de Qtek 9100 die ik tot nu toe -onder andere- had). Volgens mij heel degelijk gebouwd, mooi toetsenbord. goed bruikbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:11:
[...]Je mag natuurlijk ook een review(tje) schrijven
De belkwaliteit is stukken beter dan de vorige Qteks en i-mates. Zeer goede speaker vind ik.
Batterijverbruik: heb hem 10 uur opgeladen vannacht: vandaag 35 min gebeld, 45 smsjes en een klein uur internet, alles binnen een UMTS-gebied en tot nu toe 20% verbruikt; Valt me niet tegen.
UMTS ontvangst is net als de Nokia N80 die ik een paar weken heb gehad, dus in overgangsgebieden van UMTS naar GSM en v.v. iets minder (maar dat ligt aan het netwerk en niet aan het toestel: de Qtek 9000 heeft dit ook, net als de Nokia N80 en E61).
Tot nu toe weinig punten die tegenvallen: paar kleinigheden (die mij niet storen omdat doorgaans alle toestellen dat nog hebben): iets vertraging bij het maken van foto's, die overigens wel weer heel acceptabel zijn, maar ik stel daar niet zoveel eisen aan, omdat ik altijd ook mijn Nikon spiegelreflex met 6Mpix bij me heb). Meevallen vond ik de geluidskwaliteit. Voor de rest (SW-matig) weinig problemen. Kinderziektes zijn er door de eerdere Qteks al uit gehaald denk ik
Verwijderd
Waarom ben je eigenlijk overgestapt van de N80? Ik twijfel daar namelijk ook nog (een beetje) over.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:12:
[...]
UMTS ontvangst is net als de Nokia N80 die ik een paar weken heb gehad
[...]
De batterijduur valt me eigenlijk nog mee, maar 20% eraf na redelijk actief gebruik. Niet slecht
Verwijderd
N80 viel me zwaar tegen: ten eerste is de slide gammel en ten tweede (vind ik) windows beter dan symbian en derde miste ik het touchscreen. Tot slot: ik houd van een wat groter toestel in de hand.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:41:
[...]
Waarom ben je eigenlijk overgestapt van de N80? Ik twijfel daar namelijk ook nog (een beetje) over.
De batterijduur valt me eigenlijk nog mee, maar 20% eraf na redelijk actief gebruik. Niet slecht
Mja... meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk... gewoon precies hetzelfde als de standaard blauwe theme, alleen dan gewoon in het grijsVerwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:02:
[...]
Ja maar met de omschrijving zwart/grijs kom ik ook niet zover...
Verwijderd
internetinstelling haal je via een cabbestandje van de qteksite. je kunt ze ook met de hand invoeren, 1 minuut en het werkt. de browser werkt prima. sites met frames lees je via skweezer.net. dit bericht is ook via de tytn geschreven. mijn batterij doet het prima. nu nog 70% na 3 kwartier bellen, 40 sms en ruim uur surfencoramoor schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:14: hehe ik heb er nu ook de tieten gekocht. Eerste impressie is dat hij groot is... iig geen normale telefoon. internet deed het ook niet out of the box. GOT is trouwens niet handig op de tieten. Baterijen gaan ook niet zo lang mee. hehe ondanks de kritieken ben ik superblij dat ik hem eindelijk heb.
Hoe doe je dat? is er een speciale versie voor een pda of gewoon veel scrollen??Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:02:
[...]
dit bericht is ook via de tytn geschreven.
weinig tot niks..
Verwijderd
Ik zou zeggen lees zijn bericht nog eens goed doordidio schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:15:
[...]
Hoe doe je dat? is er een speciale versie voor een pda of gewoon veel scrollen??
Of de Opera browser wat eigenlijk een betere en simpelere oplossing isVerwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:04:
[...]
Ik zou zeggen lees zijn bericht nog eens goed doorhttp://www.skweezer.net/
ik had die reply ook op de tytn geschreven met Opera.
Maar wat ik bedoelde was... je moet super veel scrollen op de Tytn. Het rare was dat GOT in landscape heel anders uit ziet dan in de rechtopstaande view. Landscape probeer die een normale browser na te doen in de rechtopstaande view doet die Opera mini na
Maar wat ik bedoelde was... je moet super veel scrollen op de Tytn. Het rare was dat GOT in landscape heel anders uit ziet dan in de rechtopstaande view. Landscape probeer die een normale browser na te doen in de rechtopstaande view doet die Opera mini na
Zo, ik heb de Tiet'n gisteren ook aangeschaft.
Hier een aantal dingen die mij opvallen en reakties op andere zaken:
- Ten eerste: er worden negatieve zaken uitgesproken over de stylus en de microsd,
voor mij is dit geen probleem, prima zo.
- Heb wel een ander nadeel, waar ik nog niemand over gehoord heb:
buiten is het display slecht leesbaar, en vanochtend scheen de zon nog niet eens.
Moet je nagaan als die er ook nog op schijnt.
- Zit wel draag tasje bij (lees je nergens)
- Als ik wifi connectie heb, probeert hij soms ook gprs te connecten,
waarom ben ik nog niet achter, er moet eigenlijk een setting zijn:
ben ik wifi connected, dan geen gprs ofzo...
Maar goed heb hem net een dag, misschien zie ik iets over het hoofd.
- Via Pc (Winxp) -> usb -> Tytn, kan ik wel browsen in pda, maar volgens mij niet naar de microSD...
Waar vind ik mijn zojuist gemaakte foto's/video's ? (Ik kan gaan search doen, naar bijv *.jpg)
- Verjaardagen in kalender, kan dit via contacts/birthday ? wie heeft tips ?
Er komen vast nog meer vragen vandaag...
maffe
Hier een aantal dingen die mij opvallen en reakties op andere zaken:
- Ten eerste: er worden negatieve zaken uitgesproken over de stylus en de microsd,
voor mij is dit geen probleem, prima zo.
buiten is het display slecht leesbaar, en vanochtend scheen de zon nog niet eens.
- Zit wel draag tasje bij (lees je nergens)
- Als ik wifi connectie heb, probeert hij soms ook gprs te connecten,
waarom ben ik nog niet achter, er moet eigenlijk een setting zijn:
ben ik wifi connected, dan geen gprs ofzo...
Maar goed heb hem net een dag, misschien zie ik iets over het hoofd.
- Via Pc (Winxp) -> usb -> Tytn, kan ik wel browsen in pda, maar volgens mij niet naar de microSD...
Waar vind ik mijn zojuist gemaakte foto's/video's ? (Ik kan gaan search doen, naar bijv *.jpg)
- Verjaardagen in kalender, kan dit via contacts/birthday ? wie heeft tips ?
Er komen vast nog meer vragen vandaag...
maffe
Dat heb ik met m'n huidige Pda (af en toe) ook, dat zal ook altijd blijven naar mijn meningmaffe schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:38:
Dit topic is gesloten.